Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/10/2018 σε όλες τις περιοχές
-
Αυθαίρετα: «Ντέρμπι» για τις παρατάσεις των εκπτώσεων προστίμων και την ολοκλήρωση υπαγωγής δηλώσεων 1 Οκτωβρίου 2018 Του Αργύρη Δεμερτζή Αντιμέτωπη με αποφάσεις για δύο ξεχωριστές παρατάσεις, που αφορούν η πρώτη στις εκπτώσεις των προστίμων αυθαιρέτων και η δεύτερη στην υποχρέωση μηχανικών και ιδιοκτητών για την πλήρη υπαγωγή των δηλώσεων αυθαιρέτων του νόμου 4178/13, βρίσκεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθώς προσεχώς εκπνέουν οι σχετικές προθεσμίες σύμφωνα με τον πολεοδομικό νόμο 4495/17. Συγκεκριμένα : • Στις 10 Οκτωβρίου 2018 λήγει η προθεσμία, μέχρι την οποία ισχύει έκπτωση έως 20% του ενιαίου ειδικού προστίμου για την τακτοποίηση αυθαιρέτων. • Στις 10 Νοεμβρίου 2018 λήγει η προθεσμία, μέχρι την οποία όλες οι δηλώσεις αυθαιρέτων του ν. 4178/2013 πρέπει να ολοκληρωθούν και να περατωθούν στην ηλεκτρονική εφαρμογή του ΤΕΕ. Οι πληροφορίες Οι μέχρι τώρα πληροφορίες, που συγκέντρωσε και διασταύρωσε το ecopress από έγκυρες πηγές, έχουν ως εξής: Δεν έχει ληφθεί απολύτως καμία απόφαση για καμία από τις δύο παρατάσεις από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ. Στο υψηλό επίπεδο του υπουργείου Περιβάλλοντος υπάρχει καταρχήν προβληματισμός εάν πρέπει να δοθεί η παράταση για τις εκπτώσεις των προστίμων αυθαιρέτων ή να αποκλειστεί αυτή η εξέλιξη. Εξετάζονται όλα τα ενδεχόμενα. • Το θέμα της παράτασης για την πλήρη υπαγωγή αυθαιρέτων του ν.4178/2013, όπως όλα δείχνουν εξετάζεται ως ξεχωριστό θέμα, για το οποίο θα ληφθούν αποφάσεις σε επόμενο χρόνο. • Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ για την παράταση των εκπτώσεων των προστίμων αυθαιρέτων δέχεται συγκρουόμενες εισηγήσεις, τόσο από τους αρμόδιους παράγοντες του υπουργείου όσο και από εξωτερικούς παράγοντες. • Οι υπέρμαχοι του αποκλεισμού της παράτασης έχουν ως βασικό επιχείρημα, ότι πρέπει να δοθεί το μήνυμα ότι η νομιμοποίηση των αυθαιρέτων υπόκειται σε θεσμοθετημένες προθεσμίες και δεν είναι αέναη διαδικασία. • Οι ίδιοι επισείουν τον κίνδυνο, πως θα ξεσηκωθεί πολιτική κριτική ότι η πρόσφατη ρητορική της κυβέρνησης για την αυθαίρετη δόμηση ήταν προσχηματική. • Οι εισηγητές της παράτασης ισχύος των εκπτώσεων των προστίμων αυθαιρέτων φαίνεται ότι συγκροτούν ισχυρότατο μέτωπο, με πολλά και βάσιμα επιχειρήματα, τα κυριότερα εκ των οποίων είναι: • Η καθυστέρηση εφαρμογής του πολεοδομικού νόμου 4495/17 σε πολλούς τομείς, ιδίως όσον αφορά στην εφαρμογή των άρθρων 116 και 117, που ρυθμίζουν θέματα συγκρότησης επιτροπών για τους παραδοσιακούς οικισμούς στη χώρα, οι ιδιοκτήτες των οποίων είναι πολλοί και ουσιαστικά μένουν εκτός της ευνοϊκής ρύθμισης, χωρίς δική τους υπαιτιότητα. • Οι εκκρεμότητες που υπάρχουν για συνιδιοκτησίες και εξ αδιαιρέτου ιδιοκτησίες, εξαιτίας καθυστερήσεων εφαρμογής του πολεοδομικού νόμου, δικαστικών αποφάσεων και άλλες αντικειμενικές δυσκολίες, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες αυτών των κατηγοριών να χάνουν την ευνοϊκή ρύθμιση, επίσης χωρίς δική τους υπαιτιότητα. • Αντικειμενικές οικονομικές αδυναμίες, που αντιμετωπίζουν πολλοί ιδιοκτήτες, με αποτέλεσμα να αδυνατούν να προλάβουν την προθεσμία που έχει ορισθεί για τις εκπτώσεις του ενιαίου ειδικού προστίμου. Τελευταία ώρα Με αυτά και άλλα δεδομένα οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι εντός της εβδομάδας θα γίνουν αλλεπάλληλες συζητήσεις στο ΥΠΕΝ και όλα δείχνουν ότι όσον αφορά την παράταση ή όχι της προθεσμίας για τις εκπτώσεις των προστίμων η τελική απόφαση θα ληφθεί από τον αρμόδιο υπουργό ΠΕΝ Γ. Σταθάκη και θα γίνει γνωστή την τελευταία ώρα, πριν τη λήξη της προθεσμίας. Όπως άλλωστε έχει συμβεί μέχρι τώρα για όλες τις παρατάσεις προθεσμιών των νόμων αυθαιρέτων. Βουλευτές Παράλληλα γίνεται γνωστό ότι υπέρ της παράτασης των εκπτώσεων των προστίμων αυθαιρέτων τάσσονται πολλοί βουλευτές, τόσο από το κυβερνητικό στρατόπεδο, όσο και από άλλα κόμματα, οι οποίοι στέλνουν μηνύματα προς αυτή την κατεύθυνση στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου Κρήτης Σωκράτης Βαρδάκης κατέθεσε ερώτηση προς τον υπουργό ΠΕΝ Γ. Σταθάκη στη Βουλή, ζητώντας παράταση των προθεσμιών για τις εκπτώσεις των προστίμων αυθαιρέτων που λήγουν τον Οκτώβριο. Υπέρ της παράτασης τάσσονται και φορείς και ενώσεις μηχανικών, με υπομνήματα και επιστολές τους προς το ΥΠΕΝ. Η ερώτηση Βραδάκη Αναλυτικά η ερώτησή του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Σ. Βαρδάκη έχει ως εξής: ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τους κ. κ. Υπουργούς Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Οικονομικών Θέμα: «Να δοθεί εκ νέου παράταση στις προθεσμίες για τις εκπτώσεις του ενιαίου ειδικού προστίμου για την τακτοποίηση αυθαιρέτων» Το πρόβλημα της αυθαίρετης δόμησης απασχολεί το ελληνικό κράτος εδώ και πολλές δεκαετίες και είναι στενά συνυφασμένο με τον τρόπο που το ίδιο το κράτος συγκροτήθηκε και διαμορφώθηκε. Η σημερινή Κυβέρνηση με τον Νόμο 4495/17 επιδιώκει την ολιστική αντιμετώπιση των αυθαίρετων κτισμάτων, δίνοντας τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες τους να τα τακτοποιήσουν και μάλιστα με έκπτωση. Σύμφωνα με την παράγραφο 37α του άρθρου 34 του ν. 4546/2018 (ΦΕΚ Α’ 101/12-06-2018) παρατάθηκε η αρχική προθεσμία που είχε ορισθεί για τις εκπτώσεις του ενιαίου ειδικού προστίμου. Ειδικότερα, «α) κατά είκοσι τοις εκατό (20%), αν η αυθαίρετη κατασκευή ή χρήση υπαχθεί στις διατάξεις του παρόντος έως τις 8.10.2018, β) κατά δέκα τοις εκατό (10%), αν η αυθαίρετη κατασκευή ή χρήση υπαχθεί στις διατάξεις του παρόντος από τις 9.10.2018 έως τις 8.4.2019, γ) κατά δέκα τοις εκατό (10%) όταν ο αιτών υποβάλει τη μελέτη στατικής επάρκειας». Ωστόσο, δεδομένης και της οικονομικής αδυναμίας που αντιμετωπίζουν, πολλοί ιδιοκτήτες αδυνατούν να προλάβουν την προθεσμία που έχει ορισθεί για τις εκπτώσεις του ενιαίου ειδικού προστίμου. Επιπλέον, ζητήματα προκύπτουν και στο κρίσιμο θέμα των εξ αδιαιρέτου ιδιοκτησιών, με τους ιδιοκτήτες να έρχονται αντιμέτωποι με σοβαρότατα και μη διαχειρίσιμα προβλήματα. Για ένα ιδιοκτήτη εξ αδιαιρέτου τα πράγματα δεν είναι καθόλου απλά, διότι για να ξεμπλοκάρει τη διαδικασία της ένταξης του στον νόμο περί τακτοποίησης θα πρέπει να ακολουθήσει μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο και χρήμα. Επειδή για να προβούν στις απαιτούμενες ενέργειες περί τακτοποίησης θα πρέπει όλοι οι συνιδιοκτήτες να έχουν ταυτόχρονα την οικονομική δυνατότητα και τη θέληση να υπαχθούν στη ρύθμιση, Επειδή όλοι οι συνιδιοκτήτες θα πρέπει να πληρώσουν πέραν των προστίμων τακτοποίησης ή νομιμοποίησης και τους φόρους διανομής, τα συμβολαιογραφικά έξοδα και τα έξοδα μεταγραφής του συμβολαίου, Επειδή, μεγάλος αριθμός ιδιοκτησιών στην Ελλάδα βρίσκεται υπό το καθεστώς ομηρίας εξ αιτίας της εξ αδιαιρέτου ιδιοκτησίας, Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί Προτίθενται να δώσουν εκ νέου παράταση για τις εκπτώσεις του ενιαίου ειδικού προστίμου όπως αυτές έχουν πλέον διαμορφωθεί με την παράγραφο 37α του άρθρου 34 του ν. 4546/2018 (ΦΕΚ Α’ 101/12-06-2018) και αφορούν στην τακτοποίηση των αυθαιρέτων; Ο ερωτών Βουλευτής Βαρδάκης Σωκράτης ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας Εξάλλου αίτημα παράτασης για την ολοκλήρωση της διαδικασίας του Ν. 4178/2013 προς το ΥΠΕΝ διατύπωσε το ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας Συγκεκριμένα ανακοινώθηκε ότι επιστολή προς τον Υπουργό ΠΕΝ κ. Γ. Σταθάκη απέστειλε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας κ. Στυλιανός Μπλέτσας, με την οποία ζητά παράταση για την ολοκλήρωσης της διαδικασίας του Ν. 4178/2013. Αναλυτικά η επιστολή αναφέρει: “Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Όπως γνωρίζετε σύμφωνα με το Ν. 4495/2017, άρθρο 8 παρ.2 οι δηλώσεις του Ν. 4178/2013 πρέπει να ολοκληρωθούν και να περατωθούν εντός προθεσμίας 12 μηνών από την έναρξη ισχύος του δηλαδή μέχρι τις 10/11/2018. Δεδομένης της καθυστέρησης εφαρμογής του νόμου κατά το πρώτο διάστημα ισχύος του και δεδομένης της ύπαρξης προβλημάτων και ανάγκης διευκρινήσεων για πολλές περιπτώσεις οι οποίες δεν μπορούν να μεταφερθούν στον νέο νόμο, αιτούμαστε την παράταση εφαρμογής του συγκεκριμένου άρθρου για τουλάχιστον 6 μήνες ακόμη. Με εκτίμηση, Ο Πρόεδρος της Δ.Ε. του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας Μπλέτσας Στυλιανός”4 points
-
αντιμετωπιζεις το ιδιο προβλημα που αντιμετωπιζουν οι ιδιοκτητες της Μαντρας οταν ερχονται τα νερα απο την παραπανω περιοχη. Δεν γνωριζω αν υπαρχει νομος, εγω αν επεφτε κατι τετοιο στο χωραφι μου, θα εφτιαχνα τον τοιχο μου θα ενημερωνα τον γειτονα που μπορει να εχει εγκαταστασεις να του καταρευσουν, με το χωμα που φευγει οτι θα επρεπε να επωμισθει μερος του κοστους. Το προβλημα φαινεται να υπαρχει σε εσενα, οποτε πρεπει να το δεις, αναλογα και ποσο σε βιαζει. Νομος δεν ξερω, αν υπαρχει, η κοινη λογικη λεει ετυχε να βρισκεται πιο πανω το οικοπεδο του, και να σου πεφτουν τα υδατα. Ο ιδιος του μιλησες για να μοιραστειτε κοστος τοιχειου, τι σου ειπε?3 points
-
σωστα ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 20/11/2017 του ΤΕΕ Από 6/11/2017 τέθηκε σε λειτουργία η αναβαθμισμένη πλατφόρμα του ΤΕΕ για την ένταξη ακινήτων στον ν.4495/17. Η αναζήτηση δηλώσεων υπαγωγής στους ν. 4014/11 και ν. 4178/13 γίνεται μέσα από την ίδια εφαρμογή. Σύμφωνα με το άρθρο 8 της ΚΥΑ 27454/2631 (ΦΕΚ 3976/14-11-17), ισχύουν τα εξής: Δηλώσεις υπαγωγής στον ν. 4178/13 δύνανται να ολοκληρωθούν χωρίς να μεταφερθούν στον ν. 4495/17, εντός προθεσμίας δώδεκα (12) μηνών από την έναρξη ισχύος του ν. 4495/17. [δλδ 3-11-2017 που πηρε ΦΕΚ] Το χρονικό αυτό διάστημα, το σύστημα θα είναι σε πλήρη λειτουργία υπό τις προϋποθέσεις του ν. 4178/13, προκειμένου να υποβληθούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και να περαιωθεί η διαδικασία υπαγωγής στον ν.4178/13. Δηλώσεις υπαγωγής στον ν.4178/13 για τις οποίες δεν υποβληθούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, συμπεριλαμβανομένης τυχόν Μελέτης στατικής επάρκειας και Τεχνικής έκθεσης ΗΜ, και δεν οριστικοποιηθούν, εντός δώδεκα (12) μηνών από την έναρξη ισχύος του ν. 4495/17, θα πρέπει να μεταφερθούν στις διατάξεις του ν. 4495/17. Δηλώσεις υπαγωγής στον ν. 4014/11, περαιωμένες και μη, δύναται να μεταφερθούν στις διατάξεις του ν. 4495/17 εντός της ανωτέρω προθεσμίας. Η μεταφορά γίνεται αρχικά στον ν. 4178/13, με υποχρέωση μεταφοράς στον ν. 4495/17. Από την έναρξη ισχύος της ΚΥΑ (14-11-2017), δεν γίνονται πλέον δεκτές πληρωμές που πραγματοποιούνται με κωδικούς δηλώσεων του ν. 4014/11.3 points
-
Αν θυμάμαι καλά η προθεσία για τα δικαιολογητικά του Ν.4178/13 είναι μέχρι τις 3 Νοεμβρίου, κι όχι μέχρι τις 10 Νοεμβρίου που γράφει το άρθρο. " • Οι ίδιοι επισείουν τον κίνδυνο, πως θα ξεσηκωθεί πολιτική κριτική ότι η πρόσφατη ρητορική της κυβέρνησης για την αυθαίρετη δόμηση ήταν προσχηματική. " Ναι, ειδικά την συγκεκριμένη κυβέρνηση θα την ενοχλήσει πολύ μία κωλοτούμα ακόμα... Τουλάχιστον αυτή θα είναι προς όφελος της πλειοψηφίας.3 points
-
Σύμφωνα με το παρακάτω έγγραφο 20259/17 και τη σχετική τροποποίηση της παρ. 6 Ά 29 του ΝΟΚ βάσει του Α 148 Ν. 4495/17 φαίνεται ότι η παράταση μέχρι τις 31/12/2019 αφορά και τα κτίρια τα οποία έχουν αποπερατώσει το σκελετό τους αλλά δεν έγινε αναθεώρηση επ αόριστο της άδειας βάσει της παρ.3α του Αρθ-6 του ΠΔ/8-7-93 (ΦΕΚ-795/Δ/93) ΠΔ/8-7-93 (ΦΕΚ-795/Δ/13-7-93) ΑΡΘΡΟΝ-6: Ισχύς και αναθεώρηση οικοδομικής άδειας. 3. Η οικοδομική άδεια αναθεωρείται για την παράταση της ισχύος της μετά από αυτόψια με τις ακόλουθες προϋποθέσεις: α. Αν μέχρι τη λήξη της ισχύος της άδειας, έχει περατωθεί ο φέρων οργανισμός της οικοδομής, η άδεια αναθεωρείται για αόριστο χρόνο, επιφυλασσομένων των διατάξεων της παρ.5 του Αρθ-22 του Ν-1577/85 (ΓΟΚ/85). β. Αν μέχρι τη λήξη της ισχύος της άδειας δεν έγιναν οικοδομικές εργασίες ή δεν έχει περατωθεί πλήρως ο φέρων οργανισμός της οικοδομής η άδεια αναθεωρείται για τέσσερα (4) χρόνια από την ημερομηνία λήξης της. γ. Αν μέχρι τη λήξη της ισχύος της αναθεώρησης, κατά τα ανωτέρω έχει περατωθεί ο φέρων οργανισμός της οικοδομής, εφαρμόζονται οι διατάξεις της περίπτωσης α' της παρούσας παραγράφου. Εγγρ-20259/17 (ΔΑΟΚΑ) Εγγρ-20259/25-5-17 Αναθεώρηση επ' αόριστον οικοδομικών αδειών βάσει της παρ.6 του Αρθ-29 του Ν-4067/12 Σε απάντηση των σχετικών Εγγρ-4444/4-4-17 και Εγγρ-2926/22-8-16, που αφορούν στην εφαρμογή της παρ.6 του Αρθ-29 του Ν-4067/12, σας γνωρίζουμε για τα εξής: Βάσει της παρ.6 του Αρθ-29 του Ν-4067/12 (ΦΕΚ-79/Α/12), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, "Παρατείνεται η ισχύς των Οικοδομικών αδειών, που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παρ.3α του Αρθ-6 του ΠΔ/8-7-93 (ΦΕΚ-795/Δ/93), έως και τις 31-12-2017, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι όψεις και η τυχόν στέγη του κτιρίου και να ενταχτούν στην παρ.4γ του Αρθ-6 του Ν-4030/11. Για τις εργασίες αυτές δεν απαιτείται έκδοση αναθεώρησης οικοδομικής άδειας, παρά μόνον έγγραφη ενημέρωση της αρμόδιας Υπηρεσίας Δόμησης, η οποία γνωστοποιείται στο οικείο αστυνομικό τμήμα". Με την ανωτέρω διάταξη ρυθμίστηκαν κτίρια, των οποίων ο φέρων οργανισμός ανεγέρθη βάσει οικοδομικών αδειών, που έχουν εκδοθεί με το ΠΔ/8-7-93 (ΦΕΚ-795/Δ/93) και ενώ δεν αναθεωρήθηκαν για αόριστο χρόνο σύμφωνα με την παρ.3α του Αρθ-6 του ανωτέρω διατάγματος, όπως προβλεπόταν από τον παλαιότερο τρόπο έκδοσης οικοδομικών αδειών, τους δόθηκε η δυνατότητα ολοκλήρωσης των όψεων τους καθώς και η τυχόν στέγη, προκειμένου να ενταχθούν στην παρ.4γ του Αρθ-6 του Ν-4030/11 και συνέχιση των εργασιών τους. Επισημαίνεται ότι κατά την άποψη μας, για την εφαρμογή της ανωτέρω διατάξεως, η ολοκλήρωση του φέροντος οργανισμού αφορά σε όλα τα κτίρια που προβλέπεται να ανεγερθούν από την οικοδομική άδεια (άδεια δόμησης), αφού τόσο το ΠΔ/8-7-93 (ΦΕΚ-795/Δ/93), όσο και το Ν-4030/11 (ΦΕΚ-249/Α/11) δεν ορίζεται η έννοια της αερικής αναθεώρησης οικοδομικής άδειας (άδειας δόμησης) για αόριστο χρόνο. Είναι σαφές επομένως ότι για την περίπτωση, που αναφέρεται στο (α) σχετικό, όπου έχει ολοκληρωθεί ο φέρων οργανισμός σε πέντε κτίρια από τα έξι που προβλέπονταν στην αρχική οικοδομική άδεια, της οποία ο χρόνος ισχύος έχει λήξει, θα πρέπει για την αποπεράτωση τους να εκδοθεί νέα άδεια δόμησης από την οικεία υπηρεσία δόμησης. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Με βάση το ΑΡΘΡΟ-148 Ν. 4495/17 Τροποποίηση διατάξεων πολεοδομικής νομοθεσίας 1. Το πρώτο εδάφιο της παρ.6 του Αρθ-29 του Ν-4067/12 (ΦΕΚ-79/Α/12) αντικαθίσταται ως εξής: "6. Παρατείνεται η ισχύς των οικοδομικών αδειών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παρ.3α του Αρθ-6 του ΠΔ/8-7-93 (ΦΕΚ-795/Δ/93), έως και τις 31-12-19 προκειμένου να ολοκληρωθούν οι όψεις και η τυχόν στέγη του κτιρίου και να ενταχθούν στην παρ.4γ του Αρθ-6 του Ν-4030/11".2 points
-
Για Στρατώνι 650 εντός, 500 εκτός. ΓΙα Νεοχώρι 600 εντός, 500 εκτός.2 points
-
Σάββατο βράδυ, πριν καν φτάσει το φαινόμενο στην περιοχή της Αττικής (άρα, κάπου στη μέση χρονικά, κάπου στη μέση χωρικά για το σύνολο της Ελλάδας), γίνανε αστεία σχόλια εδώ στο forum. Δεν ξέρω τι γίνεται σε άλλες χώρες, αλλά εδώ στην Ελλάδα μονίμως παίζουμε τάβλι με την Φύση. Κάποιες φορές έρχεται ασσό-δυο (Μάνδρα, Μάτι), κάποιες φορές έρχεται ντόρτια όπως αυτό το Σ-Κ. Από τεχνικής άποψης, η Μάνδρα δεν διαφέρει σε τίποτα από το Κιάτο/Ξυλόκαστρο/Μαντούδι του Σ-Κ. Μόνο στους νεκρούς και στην διαχείριση από πολιτικούς & media. Και αν το περσινό flash flood είχε ξεσπάσει 5km πιο βόρεια, αντί για 22 νεκρούς στην Μάνδρα, θα θρηνούσαμε 22 κοτόπουλα στα Σκούρτα. Αλλά έτσι είναι το flash flood, η Φύση τραβάει το καζανάκι, και αλίμονο σε όποιον είναι από κάτω. Το μόνο σίγουρο είναι ότι και η Νέα Δημοκρατία θα κληθεί να αντιμετωπίσει τέτοια φαινόμενα. Στα επόμενα χρόνια θα δούμε και 2 και 3 medicanes από τα μέσα του Σεπτέμβρη μέχρι τον Νοέμβρη. Εδώ θα είμαστε. Νίκο, άλλο πράγμα ήταν ο Ξενοφώντας, άλλο πράγμα το medicane. Αν δεν είχε καταφέρει να σχηματιστεί, όπως έγινε πάνω από την Σαρδηνία στις 18/9, θα είχαμε ήλιο και 28-30 βαθμούς, όπως ακριβώς πριν μία εβδομάδα. Τα πρώτα μοντέλα που έδειξαν την πιθανότητα για medicane εμφανίστηκαν στις 24/9, όταν ο Ξενοφώντας είχε ήδη ξεκινήσει. Όσο για την πορεία, οι αρχικές προβλέψεις έλεγαν Κρήτη. Τελικά, έχει ξεθυμάνει πάνω από τις Σποράδες, ακολουθώντας μία πορεία σχεδόν αντίθετη από τον Ξενοφώντα και ότι άλλο κινείται πάνω από την Ευρώπη αυτές τις μέρες. Αλλά έτσι είναι τα κυκλωνικά συστήματα σε αυτό το επίπεδο, κανένα μοντέλο δεν είναι αξιόπιστο πέρα από τις 1-2 μέρες. Στο δια ταύτα, δεν είναι για να πάρει ένσημα η πολιτεία, απλά κάποια πράγματα έγιναν όπως έπρεπε. Κάτι η ενημέρωση, κάτι τα αυξημένα ανακλαστικά από το Μάτι, κάτι ότι αφήσαμε τις διακοπές του καλοκαιριού πίσω μας, κάτι ότι ήταν Σ-Κ, και κάτι η καλή μας νεράϊδα, καλά πήγε. Αν υπήρχε κίνηση στην Ολυμπία Οδό που κόπηκε στα δύο twice μέσα το Σ-Κ, θα γκρινιάζαμε. Αν είχαμε τραυματισμούς στα περιστατικά με τα τρένα, δεν θα ασχολούμασταν τώρα με τον ΠΑΟΚ και το δημοψήφισμα στα Σκόπια. Και αν το πάνελ στο σχολείο του Καματερού την Πέμπτη είχε σκοτώσει κανένα παιδάκι, θα ζητάγαμε κρεμάλες και παραίτηση της κυβέρνησης. Γνώμη μου είναι ότι καλώς και γίνεται αυτό το τζέρτζελο με τα ονόματα στις σοβαρές καταιγίδες, ακόμα και μία ζωή να γλυτώνουμε κάθε φορά. Τώρα, αν κάποιοι θέλουν να κάνουν σερφ ή να προσπαθούν να σώσουν την βάρκα τους σε τέτοιες συνθήκες (όπως έδειξε κάμποσες φορές η τηλεόραση), δημοκρατία έχουμε, ο καθένας μπορεί να είναι όσο ηλίθιος θέλει. Αν περνούσε από το χέρι μου, θα είχα βαπτίσει το medicane με το επόμενο όνομα στη λίστα (κάτι από όμικρον), και όχι «Ζορμπάς». Δεν πρέπει να δίνονται ονόματα με ιδιαίτερους συμβολισμούς σε φαινόμενα που θα στοιχίσουν ανθρώπινες ζωές. btw, το ίδιο σκηνικό που γέννησε το medicane, επαναλαμβάνεται αυτή τη εβδομάδα, πιο δυτικά, στο ύψος της Ιταλίας. Καλημέρα και καλό μήνα σε όλους!2 points
-
Φίλε Μanemi κατάλαβα απ την αρχή ότι μάλλον δεν είχες ιδέα το τι γίνεται πχ Κολωνάκι,Πατήσια,Παγκράτι κτπ...με λίγα λόγια κέντρο Αθήνα. Στο 90% τον περιπτώσεων η κατασκευή γείωσης είναι αδύνατη και αυτός είναι ένας προβληματισμός που τουλάχιστον εγώ συναντώ συχνά. Είναι δύσκολο να τρυπήσεις για να καρφώσεις την βέργα γιατί μπορεί να βρεθείς προ εκπλήξεων συν που που πρέπει να τρέχεις τη γείωση ως το πίνακα. Αλλά εγώ σου λέω και εύκολη υπόθεση να ήταν λίγοι είναι οι ιδιοκτήτες που θα πλήρωναν να κατασκευαστεί νέα γείωση. Τις περισσότερες φορές που εγώ έχω προτείνει κάτι τέτοιο η απάντηση που έχω λάβει είναι ότι"καλά το σπίτι δουλεύει 49 χρόνια έτσι και δεν είχαμε ποτέ πρόβλημα ".Άντε μετα να πείσεις το κάθε φουκαρά που νομίζει ότι θέλεις να του φας τα λεφτά. Αυτα από μένα. Καλό βράδυ.2 points
-
Version μετά τον ΝΟΚ ...
102.091 downloads
Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
100.654 downloads
Το αρχείο περιλαμβάνει τα εξής: 1. ΙΚΑ - Αίτηση - Δήλωση απογραφής οικοδομοτεχνικού έργου 2. ΙΚΑ Πίνακας 1 - Μη εστεγασμένων επαγγελμάτων 3. ΙΚΑ Πίνακας 1α - Υπολογισμός ημερομησθίων 4. ΙΚΑ Πίνακας 1β - Κατανομής ημερομησθίων 5. ΙΚΑ Πίνακας 2 - Εστεγασμένων επαγγελμάτων 6. Έντυπο ΙΚΑ για έκδοση οικοδομικής άδειας 7. Πίνακας 3 ΙΚΑ - Αριθμός ημερομισθίων εργατοτεχνιτών 8. Πίνακας 3 ΙΚΑ1 point -
1 point
-
Για τους συντελεστές υπέρβασης θα πω, ότι πρέπει να είναι ίδιοι σε όλα τα ΦΚ. Σε διαφορετική περίπτωση θα τα βάζαμε με τέτοιο τρόπο τα τμ των υπερβάσεων σε κάθε ΦΚ, ώστε ποτέ να μήν ξεπερνούσαμε το 50%. Για την κατηγορία δεν είναι τόσο εύκολο να το βάλεις σε "καλούπια". Πρέπει να μας γράψεις την περίπτωση που έχεις.1 point
-
1 point
-
Αν εννοείς ότι θες να "σπάσεις" την την κάθε σελίδα landscape Α3 σε δύο ξεχωριστά portrait A4, μία λύση είναι: 1) Σώσε το doc σε pdf ή κάνε το print σε κάποιον pdf printer που πιθανόν έχεις. Αν δεν έχεις υπάρχουν στο διαδίκτυο. 2) Άνοιξε το pdf π.χ. με τον "acrobat reader dc" (με βάση αυτόν κάνε τα παρακάτω) 3) Από τον "acrobat reader dc" επιλέγεις εκτύπωση. 4) Στο παράθυρο της εκτύπωσης που σου ανοίγει: 4.1) Ως εκτυπωτή επιλέγεις κάποιον pdf printer που πιθανόν έχεις. Αν δεν έχεις υπάρχουν στο διαδίκτυο. 4.2) Από τα "Properties" επιλέγεις στην σελίδα την Α4 σε portrait 4.3) Από το "Page Sizing & Handling" επιλέγεις το "Poster". Λογικά αν είναι σωστά τοποθετημένη η σελίδα σου η αρχική (η Α3) θα σου "σπάσει" την κάθε σελίδα landscape Α3 σε δύο ξεχωριστά portrait A4 pdf αρχεία. Υ.Γ. Και η πιο απλή λύση είναι τύπωσε την κάθε σελίδα Α3 σε Α3, σκάναρε σε Pdf κάθε φορά το κομμάτι που θες σε Α4 και κάνε merge (αν δεν το κάνει αυτόματα ο εκτυπωτής σου) τις σελίδες Α4 σε ένα ρχείο pdf. Κάτι που ξέχασα να σου πω στο (4.3) δώσε τιμή στο "Overlap" 0,00 (μηδέν).1 point
-
Στο πινακάκι θα αναφέρεις: τις κορυφές και την αρίθμηση κάθε κατακόρυφης, το εμβαδόν της, το ποσοστό συνιδιοκτησίας επί του οικοπέδου και το ποσοστό συμμετοχής σε δόμηση. Στην τελευταία γραμμή θα βάλεις τα σύνολα των ανωτέρω1 point
-
για να κανεις αποδοχη κληρονομιας δεν χρειαζεται τακτοποιηση... Κατα τα λοιπα, όπως τα ειπαν οι προηγουμενοι συναδελφοι Βρισκεις τον τιτλο του αποβιωσαντα [και των διπλανων] και τους εφαρμοζεις και αναλογως συνεχιζεις υγ δες και την θεωρητικη μεσοτοιχια... https://www.michanikos.gr/forums/topic/7146-εφαρμογή-διατάξεων-άρθρου-25-ν13371983/?do=findComment&comment=9741941 point
-
Σε λάθος φόρουμ αναζητάς λύση στο θέμα σου. Το μέγεθος και το είδος της επένδυσης που αναζητάς προσδιορίζει κατά 90% ότι ο οποιοδήποτε ενδιαφερόμενος θα είναι τοπικος. Οπότε μιλάς με μεσίτες της περιοχής του ακινήτου ή αλλους που μπορεί να σκεφτείς. Αν (και τονίζω το Αν) βρεις κάποιος που μπορεί να έχει λίγο ή ελάχιστο ενδιαφέρον το συζητάς. Αν δεις και η πρώτη συζήτηση έχει την ελάχιστη βάση (αφού θα εχεις βάλει και εσύ μπόλικο νερό στο κρασί σου μετα την πιθανή προσγείωση) τότε πριν προχωρήσεις σε πιο συγκεκριμένες ενέργειες αναθέτεις σε δικηγόρο και μηχανικό να σε κατευθύνουν τι να προσέξεις και τι να κάνεις. Έως τότε τζάμπα τρως τον χρόνο σου και τον δικο μας φυσικά εδώ.1 point
-
νομιζω οτι δεν διαβασες τι σου εγραψα. δεν αναφερα βεργα ουτε τιμη αντιστασης. Εγω εβαλα "τριγωνα" (στο περιπου...). Δεν εχεις χωρο να βαλεις περισσοτερες απο μια ραβδους? ΚΑι εστω οτι βαζεις μια. Ποιο ειναι το προβλημα με τα 100Ω ή περισσοτερα? Το δικτυο υδρευσης με τον πλαστικο σωληνα εχει λιγοτερα? Τι σχεση εχει που ειναι το διαμερισμα. Ολοι οι μετρητες στο ιδιο σημειο δεν εειναι?1 point
-
1 point
-
Μπράβο, είσαι ειλικρινής! Έτσι ακριβώς συμβαίνει. Ακόμη και τρίγωνο (με σωστές προδιαγραφές) να κατασκευάσεις είναι ζήτημα αν θα πέσεις κάτω από 7 Ω. Μερικοί μάλιστα για να τους βγει η μέτρηση το πλακώνουν στο πότισμα. Όμως...Το πρόβλημα με την γείωση στο δίκτυο της ύδρευσης, ειδικά μετά την δημοσιοποίηση της ΕΥΔΑΠ ότι στο εξής η αντικατάσταση των σωλήνων του δημοσίου δικτύου θα είναι από πολυαιθυλένιο και θα γίνεται χωρίς προειδοποίηση, είναι ότι σήμερα μπορεί να έχεις γείωση στο ακίνητο και να εκδώσεις πιστοποιητικό, αλλά μετά από ένα μήνα να μην έχεις τίποτε.1 point
-
και μετά να τρέχουν οι διασώστες..... Είναι απλά τα πράγματα: Αυτά τα φαινόμενα δεν μπορεί να προβλεφθούν επακριβώς ούτε ως προς την ένταση, ούτε ως προς την ακριβή θέση. Επομένως καλό είναι να φυλάμε τα ρούχα μας....Όπως είδαμε ο κυκλώνας πήρε πιο βορειοανατολική τροχιά χτυπώντας Πελοπόννησο Αττική Εύβοια...Η ένταση ανέμων δεν ήταν όπως αρχικά προβλέφθηκε αλλά τα ύψη βροχοπτώσεων ήταν εντυπωσιακά! (259mm το Σάββατο στον θεολόγο Φθιώτιδας!!!). Και επειδή δεν έχουμε δει λίγα από πλημμύρες τα τελευταία χρόνια ας παίρνουμε τα μέτρα μας. Αν δεν περάσει από πάνω μας, οκ όλα καλά...1 point
-
Ενημερωτικά αναφέρω για τους συναδέλφους ότι η παρ. ηη της κατηγορίας 3 "ηη) οικίσκοι που καλύπτουν αντλητικές εγκαταστάσεις, εφόσον έχουν τις συγκεκριμένες διαστάσεις που ορίζει το π.δ. της 24ης.5.1985 (Δ270). Για την εν λόγω περίπτωση δεν απαιτείται καταβολή παραβόλου", φαίνεται ότι έχει ενεργοποιηθεί πλέον στο σύστημα του ΤΕΕ.1 point
-
1 point
-
AristidisZ Εξετάζεις αν η "νέα" πρόταση παρεμβάσεων εξασφαλίζει τον στόχο και τις λοιπές προϋποθέσεις του προγράμματος. Αν ναί τότε προχωράς... και στο δεύτερο πιστοποιητικό τεκμηριώνεις τα ανωτέρω... Αν όχι διαλέγεις μεταξύ των: α) απένταξη από το πρόγραμμα β) υλοποίηση των αρχικών προτάσεων γ) νέα μελέτη παρεμβάσεων ΕΠΙ ΑΜΟΙΒΗΣ ... προσοχή να μην αυξάνεται ο προϋπολογισμός γιατί θα τα βάλει από την τσέπη του...1 point
-
Γεια σου Τάνια Επειδή έχω και εγώ αλλαγές, ξέρω τα εξής: - Στην παρ. 5.3, σελ 41 του Οδηγού γράφει '... Σε περίπτωση αλλαγής της πρότασης των παρεμβάσεων ο Ενεργειακός Επιθεωρητής καταχωρεί τη νέα πρόταση στο buildingcert, και αντίστοιχα επικαιροποιείται το «Έντυπο Πρότασης Παρεμβάσεων» του Παραρτήματος ΙΙΙ και επισυνάπτεται στο πληροφοριακό σύστημα (στην περίπτωση που η αίτηση έχει ήδη οριστικοποιηθεί, το Παράρτημα επισυνάπτεται κατά το στάδιο της ολοκλήρωσης)....'. Στην παρ. 7.5.1 Τροποποιήσεις Φυσικού και Οικονομικού Αντικειμένου, σελ. 56-57 γράφει ' α) Χωρίς υποβολή αιτήματος • Ο Ωφελούμενος μπορεί να τροποποιήσει το συνδυασμό παρεμβάσεων στη βάση νέας πρότασης συνδυασμού παρεμβάσεων, που καταχωρεί ο ενεργειακός επιθεωρητής στο buildingcert, με την προϋπόθεση ότι με το νέο συνδυασμό παρεμβάσεων επιτυγχάνεται τεκμηριωμένα (διαπίστωση βάσει του Β’ ΠΕΑ, με την ολοκλήρωση του έργου) ο ελάχιστος ενεργειακός στόχος. • Στον τροποποιημένο επιχορηγούμενο προϋπολογισμό θα πρέπει να τηρούνται τα ανώτατα όρια (ανά υποκατηγορία παρέμβασης) που ορίζονται στον Οδηγό Προγράμματος, ήτοι, στον τροποποιούμενο επιχορηγούμενο προϋπολογισμό δεν μπορεί να γίνει υπέρβαση των ανώτατων ορίων κατά ειδικότερη υποκατηγορία παρεμβάσεων. Για τις αμοιβές των περιπτώσεων α, β και γ της παραγράφου 4.1 δεν επιτρέπεται η υπέρβαση, ανά περίπτωση, των ποσών που έχουν εγκριθεί με την απόφαση υπαγωγής. ' ενώ για την τροποποίηση της Απόφασης Υπαγωγής, η παρ. 7.5.2 γράφει '7.5.2 Γενικές επισημάνσεις για την τροποποίηση και ολοκλήρωση του έργου Τροποποιητική απόφαση υπαγωγής εκδίδεται από το Δικαιούχο μόνο για την περίπτωση εκείνη που υποβάλλεται αίτημα τροποποίησης, λόγω αλλαγής του χρηματοδοτικού σχήματος. Για όλες τις άλλες περιπτώσεις δεν υποβάλλεται αίτημα τροποποίησης και οι σχετικές αλλαγές στις δαπάνες κρίνονται ως επιλέξιμες ή μη στο στάδιο της ολοκλήρωσης (μετά την υποβολή της δήλωσης πιστοποίησης για την ολοκλήρωση του έργου) και αποτυπώνονται στην απόφαση ολοκλήρωσης.' - Τέλος, στην τελευταία σελίδα της Απόφασης Υπαγωγής, γράφει: '...Ο συνδυασμός παρεμβάσεων και τα αντίστοιχα ποσά του πίνακα ΕΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ μπορούν να τροποποιηθούν στη βάση νέας πρότασης συνδυασμού παρεμβάσεων που συνοδεύει το πρώτο Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (Α’ ΠΕΑ), χωρίς τροποποίηση της οικείας απόφασης υπαγωγής, με τις εξής προϋποθέσεις: α. με το νέο συνδυασμό παρεμβάσεων επιτυγχάνεται τεκμηριωμένα (όπως θα πιστοποιείται με την ολοκλήρωση του έργου από το Β’ ΠΕΑ) ο ενεργειακός στόχος β. τηρούνται τα μέγιστα ποσά ανά υποκατηγορία παρέμβασης που ορίζονται στον Οδηγό του Προγράμματος γ. δεν αυξάνεται ο επιλέξιμος προϋπολογισμός παρεμβάσεων, ούτε ο συνολικός επιλέξιμος προϋπολογισμός...' Για την 3η περίπτωση δεν ξέρω αν επιτρέπεται η προσθήκη νέας παρέμβασης. Κάλεσε το τηλ. 210-300087 του ΕΚΟ ΙΙ (καλύτερα μετά τις 4μμ) για πιο σίγουρη απάντηση. Καλή τύχη!!!1 point
-
Μύχιες και μπερδεμένες οι σκέψεις του "νομοθέτη" στο αρ. 96.ΚΑΤ4 και αυτό έχει εντοπιστεί από αρχής του ν.4495/17. Εγώ λοιπόν, για τον διερευνητικό μας προβληματισμό περί του [Η/Υ 80%], θα επισημάνω τα εξής : Α) Γραμματικά : Στην προτελευταία παράγραφο " Δεν συνυπολογίζονται επιφάνειες εντός του περιγράματος...." φαίνεται η πλήρης και καθαρή χρήση του μορίου "Δεν" που προβάλει άρνηση και που διατηρεί το τελικό "ν" της λέξης "Δεν" που όμως κατά την γραμματική θα έπρεπε να έχει αποβληθεί όντας πριν από ένα εξακολουθητικό σύμφωνο όπως εν προκειμένω είναι το "σ".* Έτσι κατά την σωστή γραμματική γράφουμε: δε θέλω, δε σε βρίζω, δε συνυπολογίζονται, αλλά δεν πιστεύω, δεν αγαπώ, Απεναντίας εν προκειμένω ο "νομοθέτης" επέλεξε την καταχρηστική χρήση του "ν" στο "Δεν" ίσως για να δώσει την έμφαση της άρνησης χωρίς γραμματικά όμως αυτό να χρειάζεται . Παράλληλα, στην τελευταία παράγραφο : "Ημιυπαίθριοι χώροι δε συνυπολογίζονται ....." η λέξη "δε", αν αφορά στο αρνητικό "δεν", θα έπρεπε και πάλι να διατηρήσει το "ν" κατ΄ακολουθία της παραπάνω προτίμησης του "νομοθέτη", θεωρώντας κανείς ότι ο "νομοθέτης" χρησιμοποιεί ενιαία γραμματική. Καταληκτικά τότε θα πρέπει να ισχυριστούμε ότι το "δε" αφορά στον μεταβατικό σύνδεσμο "δε" ΚΑΙ ΟΧΙ στο μόριο "Δεν".... * εξακολουθητικά είναι τα σύμφωνα που μπορούν να προφερθούν εξακολουθητικά ως π.χ το δ ως δδδδδ, το θ ως θθθθθ, το σ ως σσσσσ, το ν ως ννννν ΑΛΛΑ όχι τα τ, π, ξ ..... Β) Πολεοδομικά : Γνωστό είναι ότι στον ΓΟΚ '85 (αρχικά) για την έκδοση νέας αδείας, επιτρεπόταν εκ της συνολικής επιφανείας των Η/Υ χώρων να μην συνυπολογιστεί στον Σ.Δ επιφάνεια Η/Υ ίση με το 20% του Σ.Δ. Κατ΄ακολουθία, η έκφραση : " Ημιυπαίθριοι χώροι δε συνυπολογίζονται μέχρι του ποσοστού υπέρβασης 80% του πολεοδομικού μεγέθους κάλυψης και δόμησης ...." λαμβάνοντας το "δε" ως σύνδεσμο και όχι ως άρνηση, φαίνεται συμβατή με την απαλλαγή του 20% του Σ.Δ αφού "...συνυπολογίζονται μέχρι του ποσοστού υπέρβασης 80%..." Από τα δύο ανωτέρω Α) και Β) φαίνεται ότι : Οι Η/Υ χώροι συνυπολογίζονται μέχρι του ποσοστού υπέρβασης 80% του πολεοδομικού μεγέθους κάλυψης και δόμησης .... (ενώ εννοεί απαλλάσσονται οι κατά το 20%) Σημειωτέον δε ότι η απαλλαγή ΔΕΝ αναφέρεται ποσοστιαία επί των αυθαιρέτων Η/Υ αλλά επί "....του πολεοδομικού μεγέθους κάλυψης και δόμησης ...." ....... Δηλαδή αν π.χ σε Ο.Ι έχομε: Δομήσιμα βάσει όρων Δόμησης =90μ2 και αυθ. Η/Υ=80μ2 τότε: ποσοστό υπέρβασης 80% του πολεοδομικού μεγέθους δόμησης=90μ2x0,80=72μ2 , άρα για ΚΑΤ. 4-5 συνυπολογίζονται στην Υ.Δ τα 72μ2 αλλά όχι τα υπόλοιπα 8μ2 εκ των Η/Υ.1 point
-
απάντηση του [email protected] "Θεωρούμε ότι δηλώσεις υπαγωγής στον ν. 4178/13 για να θεωρηθούν ολοκληρωμένες χωρίς υποχρέωση μεταφοράς στον ν. 4495/17, θα πρέπει εντός προθεσμίας δώδεκα (12) μηνών από την έναρξη ισχύος του ν. 4495/17 να υποβληθούν όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, συμπεριλαμβανομένης τυχόν Μελέτης στατικής επάρκειας και Τεχνικής έκθεσης ΗΜ, και να περαιωθεί η διαδικασία υπαγωγής στον ν.4178/13. -Δηλώσεις υπαγωγής στον ν.4178/13 για τις οποίες δεν υποβληθούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, συμπεριλαμβανομένης τυχόν Μελέτης στατικής επάρκειας και Τεχνικής έκθεσης ΗΜ, και δεν οριστικοποιηθούν, εντός δώδεκα (12) μηνών από την έναρξη ισχύος του ν. 4495/17, θα πρέπει να μεταφερθούν στις διατάξεις του ν. 4495/17." Συνεπώς 03/11/18 η προθεσμία Το γιατί είναι η παρακάτω ΚΥΑ (Άρθρο 8 Παρ.2) που είναι ευγενική χορηγία πολύ καλού φίλου του φόρουμ https://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/id/274351 point
-
Σε πρώτη φάση μελετάς σε βάθος τις ΤΟΤΕΕ. Δεν χρειάζονται άλλα βοηθήματα, και όσες απορίες έχεις τις λύνεις εδώ (στα σχετικά θέματα) Στη συνέχεια, για ΠΕΑ θα πρέπει να προμηθευτείς την εφαρμογή του ΤΕΕ κι, ενδεχομένως, ένα προγραμματάκι σκιάσεων (νομίζω πως κάποιος συνάδελφος έχει ανεβάσει κάτι) Για να κάνεις ΜΕΑ (πλήρη μελέτη) θα χρειαστείς κάποιο εμπορικό πρόγραμμα, το οποίο ενδεχομένως θα συνδυάσεις με η/μ εφαρμογές της ίδιας εταιρείας. Ξεκίνα λοιπόν με τις ΤΟΤΕΕ, κι έχεις καιρό μπροστά σου να αποφασίσεις για τα περαιτέρω1 point
-
Δεν είναι ακριβώς έτσι. Πολύτεκνος Τρίτεκνος (άρθρο 3)1 point
-
Δεν εχω δουλεψει με hepos αλλα απ οσο καταλαβαινω χρησιμοποιει το νεο ελιψοειδες HTRS07 (7παραμετρικος μετασχηματισμος) και δινει συντεταγμενες σε ΕΓΣΑ87. Οποτε αλλες οι συντεταγμενες EGSA87 Που εχουν προκυψει απο λυση μεσα απο το Hepos, Και αλλες αυτες απο τις οποιες εχει γινει χρηση τριγωνομετρικων (εξαρτηση, η GPS Base/Rover) σωστα? Γιαυτο γραφεται στο τοπογραφικο η μεθοδολογια εξαρτησης για να γνωριζεις απο ποιο Datum προεκυψαν οι ΕΓΣΑ87 συντεταγμενες? Κανονικα δε θα πρεπετ να λεγονται HTRS07 εφοσον Χ,Υ(EGSA87)≠X,Y(HTRS07).-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-