Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. laxanos

    laxanos

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.713


  2. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      11.677


  3. rootbreaker

    rootbreaker

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      813


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.016


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/10/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Kάτσε ρε κοπελιά. Τόση ώρα λες οτι, ενώ έχεις βρει απο τις ωραιότατες Α/Φ του κτηματολογίου στην υπηρεσία προβολής ορθοφωτογραφιών Α/Φ στο υπόβαθρο 2007-2009 η οποία σου κάνει, ότι σκέφτεσαι να πάρεις Α/Φ με 2,50 κατοσταρικα συν ΦΠΑ..????? Βεβαίως και την χρησιμοποιείς της Α/Φ από το κτηματολόγιο! Ολοι το κανουμε αυτό! Εδω με 250ευρώ στην "πιάτσα" αλλοι κανουν ρυθμίσεις ολόκληρες.....
    2 points
  2. Τι στο διατσο τοσο περίεργα το εξηγώ? Πρώτον το οτι οι διευκρινήσεις της πολιτείας δόθηκαν απο 3 μήνες εως 3-χρόνια απο την επισημη έναρξη εφαρμογής του νόμου λέει κάτι? Εως τότε γίναν η δε γίναν δηλώσεις? Με λάθη οι περισσότερες λόγω ασαφειων του νόμου? Οι α/φ του 11 υπάρχουν ή είναι απάτη του κράτους σε βαρους του πολίτη. Το συστημα ζητά παλαιότητα για πληρότητα σε ολες τις περιπτώσεις, ακομη και αυτες του 10 η του 11, χωρίς να υπάρχουν οι α/φ που αναφερει ο νομος προς απόδειξη,?Το λεω τρίτη φορά οτι προσωπικά δε με νοιαζει η παράταση στα αρχεία. Προσπαθώ να πω απο χθες οτι ετσι οπως δουλεψε η ιστορια αυθαίρετα απο 4014 και μετά ειναι λογικό να υπάρχουν δηλώσεις που δε γινεται να κλείσουν αν δε φιλοτιμηθεί ο ιδιώτης ειτε να πληρώσει παραπάνω ειτε να τη μεταφερει σε μεταγενέστερη νομοθεσία. Στη μεση ο μηχανικός ο οποίος εκανε τη δήλωση τότε, κατοπιν ηρθε μια διευκρίνηση, μια εγκυκλιος ή εστω μια ερωταπαντηση οτι πρεπει να γίνει αλλιώς και βρέθηκε στον αέρα! Οταν στήνεις τέτοια συστήματα ηλεκτρονικά και τραβας τη μούρη σου απ έξω ωστε να σφαχτουνε οι πολίτες μεταξύ τους εν τέλει, οφείλεις να προσφέρεις νομοθεσία και σε κειμενο και συστημικα απλή και σαφή. Η νομοθεσία αυθαιρετων ειναι τριμπουρδελο απ οπου και να την πιάσεις και σε αυτο η ευθύνη είναι του κράτους. Διοτι ειναι το ίδιο κρατος που ανέχτηκε τα αυθαιρετα 60 χρόνια και έφτιαξε την χειρότερη πολεοδομική νομοθεσία πανευρωπαϊκά προκειμενου να εξυπηρετήσει πελατειακα συμφέροντα. Τωρα τραβά τη μούρη τ απέξω ώστε να σκοτωθεί ο μηχανικός με πρώην νυν και μελλοντικούς πελατες. Κατα τα άλλα προσφέρει τσιτατα και τιτλους για εφημερίδες οτι διαθέτει ηλεκτρονικα συστηματα ελέγχου και παρατήρησης της αυθαιρετης δόμησης που οσες φορες ρωτησα σε Υδομ (αμεσως εκπρόσωπος του κράτους) για αυθαίρετο ακουσα το οτι ειναι αναρμόδιοι καθως τα αυθαίρετα είναι δουλειά των ιδιωτών μηχανικών....
    2 points
  3. Είμαι 98% σίγουρος ότι καμιά δήλωση δε θα ελεγχτεί πότε και κανένα αρχείο δεν θα "τσεκαριστεί" από κανέναν, παρά μόνο στην περιπτώσεις που στο ακίνητο εκδοθεί κάποια ΟΑ. Αλλά ακόμα και στην περίπτωση αυτή, απλά αν είναι κάτι ελλιπές, θα ξαναγίνει. Γενικά βλέπω ότι η ποιότητα των αρχείων είναι απαράδεχτη...... Ελλειπή στοιχειά, λάθος υπολογισμοί εμβαδού, κανένα ταίριασμα με τις μελέτες της ΟΑ κτλ κτλ. Είναι βασικότερο όλων, να διαγραμμίζονται όμορφα οι υπερβάσεις πάνω στο παλιό ΔΚ. Ή ακόμα καλύτερα να γίνεται νέο ΔΚ με τα περιγράμματα της ΟΑ και τα νέα περιγράμματα με διαγραμμίσεις των υπερβάσεων. Πολλοί λίγοι το κάνουν. (οκ, μη με ρωτήσετε, αν πληρωθεί αυτή η δουλειά)
    2 points
  4. Aν θέλεις βάλε 1 Λ.Π κατηγορίας δυσμενέστερης της 2 (πχ 4 αν το κτίριο έχει άδεια) και συμπεριέλαβε και τις δυο κατασκευές.
    1 point
  5. Δεν διαφωνώ φίλε μου. Το βασικό είναι να βρω τον καθηγητή όμως και μετά από συζήτηση να το διαμορφώσουμε. Δεν μπορώ να το γράψω μόνος μου.
    1 point
  6. ... άρθρο 5 παργ. 1 & 3 της ΥΑ 189533/2011 (ΦΕΚ 2654) ... τουλάχιστον 1 φορά το χρόνο να γίνεται συντήρηση, επισκευή ή ρύθμιση και ο συντηρητής υποχρεούται να συμπληρώνει με επιμέλεια, ακρίβεια και πληρότητα και να υπογράφει το φύλλο συντήρησης.
    1 point
  7. έχω κάνει, τελευταίο διάγραμμα δόμησης πάντως έδωσα με αξονομετρικό. 3D αν παρουσιαστεί η ανάγκη ξανακάνω
    1 point
  8. τοπικό παρατηρητήριο = ΥΔΟΜ που θα συντάξει την έκθεση αυτοψίας και θα σου βγάλει ένα πρόστιμο των 1000+200€ Δηλώνεις ότι θα την επαναφέρεις στα 2.0μ εντός 30 ημερών και πληρώνεις 200+200=400€ (για να μην σου πω ότι θεωρώ ότι -άσχετα με το μη άρτιο- την άδεια νομιμοποίησης της υποχρεωτικής στέγης την δικαιούσαι!) y.g Άρθρο 107 5. α) Στις περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 3775/2009 (Α΄ 122) και 3843/2010 (Α΄ 62), καθώς και των κατασκευών που έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις των νόμων 4014/2011, 4178/2013 και του παρόντος νόμου και για τις οποίες έχει περαιωθεί η σχετική διαδικασία ή έχει εξοφληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού ενιαίου ειδικού προστίμου, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη, η εκτέλεση εργασιών αποπεράτωσης
    1 point
  9. με το e-adeies θα μπορώ να εκδώσω με μια υποβολή στο ηλεκτρονικό σύστημα "αναθεώρηση Ο.Α+αλλαγή επιβλέποντα+νομιμοποίηση+...." (χάριν οικονομίας των διοικητικών πράξεων) ή θα απαιτούνται 3 ηλεκτρονικές υποβολές (οπότε αντί οικονομίας θα έχουμε σπατάλη διοικητικών πράξεων με επιβάρυνση ΥΔΟΜ και ημών των μηχανικών?) ................................................................................................................................................. άσχετο με το παραπάνω αλλά σημαντικό σ.σ βάσει της Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983 άρθρο 7 οι εργασίες αποπεράτωσης αυθαιρέτων υπάγεται στην κατηγορία 1 και βάσει του Άρθρο 8 Διαδικασία ΑΔΕΙΑΣ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗΣ Κατά την ηλεκτρονική διαδικασία έκδοσης άδειας κατεδάφισης, τηρείται η διαδικασία του άρθρου 2 του παρόντος, υπάγεται στην κατηγορία 1 οικοδομικών αδειών και υποβάλλονται τα δικαιολογητικά της παρ.2 του άρθρου 40 του ν. 4495/2017
    1 point
  10. Άρθρο 84 Απαγόρευση σύνδεσης αυθαίρετων κτισμάτων με δίκτυα κοινής ωφέλειας Καταργείται κάθε διάταξη που επιτρέπει την κατ’ εξαίρεση σύνδεση αυθαίρετων κτισμάτων με δίκτυα κοινής ωφέλειας και παύουν να ισχύουν βεβαιώσεις ή αποφάσεις που έχουν εκδοθεί και δεν έχουν υλοποιηθεί. (...) Άρθρο 105 Αναστολή επιβολής κυρώσεων και είσπραξης προστίμων 1. Για τις κατασκευές ή τις χρήσεις για τις οποίες υποβάλλεται δήλωση υπαγωγής στις ρυθμίσεις του παρόντος δεν επιβάλλονται πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης ούτε άλλες κυρώσεις, εφόσον εξοφληθούν όλες οι δόσεις καταβολής του ενιαίου ειδικού προστίμου και για όσο χρονικό διάστημα ορίζεται στον παρόντα. Τα ανωτέρω ισχύουν για τις ίδιες κατασκευές ή χρήσεις και για εκκρεμείς σε οποιοδήποτε στάδιο και διαδικασία σχετικές υποθέσεις. 2. Για αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις για τις οποίες υποβάλλονται τα δικαιολογητικά[S1] που προβλέπονται από τις διατάξεις του παρόντος αναστέλλεται η επιβολή προστίμων και κάθε διαδικασία επιβολής κυρώσεων, καθώς και η είσπραξη προστίμων που έχουν ήδη βεβαιωθεί από τις Δ.Ο.Υ και το ΕΦΚΑ, μέχρι την παρέλευση της προθεσμίας εξόφλησης των προστίμων. Επιτρέπεται η σύνδεση των κτιρίων των παραγράφων 1 και 2 με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας και η λήψη βεβαίωσης χώρου κύριας χρήσης, μετά την καταβολή τουλάχιστον της πρώτης δόσης του ενιαίου ειδικού προστίμου, εφόσον πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις. Για τη σύνδεση κτιρίων ή αυτοτελών ιδιοκτησιών αυτών με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας (σ.σ ΔΕΗ) και για τη λήψη βεβαίωσης χώρου κύριας χρήσης υποβάλλεται στον αρμόδιο οργανισμό και στην οικεία υπηρεσία δόμησης (σ.σ ΥΔΟΜ) βεβαίωση από το πληροφοριακό σύστημα ότι έχει καταβληθεί τουλάχιστον η πρώτη δόση του ενιαίου ειδικού προστίμου, η οποία περιλαμβάνει τα απαραίτητα στοιχεία ταυτοποίησης της ιδιοκτησίας και του κυρίου αυτής. [S1] άρθρο 107 1. Ανείσπρακτα βεβαιωθέντα ποσά προστίμων, ανέγερσης και διατήρησης διαγράφονται μετά την ολοσχερή εξόφληση του ενιαίου ειδικού προστίμου. Για τη διαγραφή των προστίμων ή την ενημέρωση της αρμόδιας φορολογικής αρχής και για την αναστολή είσπραξής τους υποβάλλεται στην αρμόδια υπηρεσία δόμησης αίτηση του ενδιαφερομένου, η οποία συνοδεύεται από: α) τη βεβαίωση υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος και εξόφλησης του ενιαίου ειδικού προστίμου, β) υπεύθυνη δήλωση ότι τα πρόστιμα των οποίων ζητείται η διαγραφή αφορούν το ακίνητο, το οποίο έχει υπαχθεί στις διατάξεις του παρόντος. Η Υπηρεσία Δόμησης εκδίδει πράξη με την οποία ακυρώνει τον οικείο χρηματικό κατάλογο ή την πράξη επιβολής προστίμου και την αποστέλλει με το αντίστοιχο ατομικό Φύλλο Έκπτωσης στην αρμόδια φορολογική αρχή εντός δεκαπέντε (15) ημερών, αν τα πρόστιμα έχουν βεβαιωθεί και φορολογικά, προκειμένου η φορολογική αρχή να διαγράψει κάθε σχετική πράξη (ταμειακή βεβαίωση), που έχει ως νόμιμο έρεισμα το χρηματικό κατάλογο ή την πράξη επιβολής προστίμου. Αντίστοιχα, μετά την υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος, η Υπηρεσία Δόμησης εκδίδει πράξη αναστολής είσπραξης των ήδη βεβαιωθέντων στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. προστίμων και την αποστέλλει στην αρμόδια φορολογική αρχή. Στην εν λόγω πράξη ορίζεται υποχρεωτικά η καταληκτική ημερομηνία αναστολής, σύμφωνα με την αντίστοιχη καταληκτική ημερομηνία εξόφλησης του ενιαίου ειδικού προστίμου στην πράξη υπαγωγής.
    1 point
  11. Αυτά που γράφει ο Παύλος είναι σωστά (πως θα μπορούσε να μην είναι?) ............................6. 1. α) Στα γήπεδα επιτρέπεται η ανέγερση περισσοτέρων της μιας οικοδομών μετά από γνώμη της Επιτροπής Ενασκήσεως Αρχιτεκτονικού Ελέγχου. .................................... Δηλαδή εδώ μας λες πως (αν έχεις πχ 4000μ2 γήπεδο) θα κάνεις δύο κτίσματα (δύο σπιρτοκούτια όρθια) που ο κάθε όροφος θα έχει 50μ2 (4χ50μ2=200μ2 ??!!) . Εξωτερικές σκάλες?? ........... Τα τελευταία χρόνια, που γίνεται αυτό το "σπάσιμο", δημιουργήθηκαν τα μεγάλα "τέρατα και σημεία". Τεράστιες υπερβάσεις δόμησης (δες Χαλκιδική και όχι μόνο). Και οι τρεις νόμοι (κάθε κόμμα και έναν νόμο!!) "αποκατάστασης" πέρασαν χωρίς να προβλέπουν και πρόστιμα στους μηχανικούς. Όλα στους ιδιοκτήτης.
    1 point
  12. θα μιλησεις με τον συμβ/φο τι σημαινουν ολα αυτα που αναγραφονται στο συμβολαιο. Και τι εννοεις οτι "χωριζεται" με το συμβολαιο, αλλά θα γινει συσταση καθετης "μετα" Πότε εγινε το συμβολαιο?
    1 point
  13. στο σχήμα καταλαβαίνεις πολλά. Να πω καταρχήν ότι στο μπάνιο δημιούργησε λαμπά στην πόρτα του. Η γνώμη μου είναι min 20cm ή μεγαλύτερο - πρέπει να σε παίρνει για να βολέψεις πίσω ντουλάπι, πετσέτες ή κάτι άλλο. Ακόμα στο μεγαλύτερο δωμάτιο που εμφανίζεται σκέψου μήπως στον τοίχο απέναντι από τον τοίχο δεξιά της πόρτας, βάλεις μια μεγάλη ντουλάπα πέρα ως πέρα, με ενα μικρό ή καθόλου άνοιγμα. Τα μεγάλα υπνοδωμάτια θέλουν μεγάλες ντουλάπες. Ανοιγμα έχεις στον διπλανό τοίχο, αυτό μπορεί να μεγαλώσει και από εκεί να βγαίνεις στον εξώστη. Για την στέγη αρχικά, η τετράριχτη θα σου δώσει περίεργο σχήμα στις όψεις στην περιοχή που βρίσκεται το σπάσιμο μεταξύ σκάλας και μπάνιου, οπότε μπορείς να σχεδιάσεις εκείνες τις όψεις να δεις τι σου δίνει και να αποφασίσεις. Εγώ δουλεύω 3d με όψεις, οπότε το στήνω στο μοντέλο μου και επιλέγω μια καλή λύση η οποία θα πρέπει να αρέσει κιολας. Η δίριχτη δείχνει να βγαίνει πιο καλά. Ενα σκέλος χαμηλά στην περιοχή που λες "κατοψη α' ορόφου" και το άλλο από την πλευρά που βρίσκεται ο εξώστης που βρίσκεται κοντά στο μπάνιο. Το θέμα με τις δοκούς, δεν απαντάται εύκολα. Την κλίση θα την δημιουργεί μπετόν, ξύλο ή κάτι άλλο?
    1 point
  14. Να προσθέσω ότι τελικά και τα υπόλοιπα άρθρα του ν.4269/14 καταργήθηκαν με το άρθρο 238 του ν.4389/2016 (ΦΕΚ 94/Α/2016). "Άρθρο 238, 1. Τα άρθρα 14 έως και 33 του ν. 4269/2014 (Α΄ 142) καταργούνται. ...", οπότε δεν ισχύει στο σύνολό του ο 4269/14. Κοίτα να σου πω την σκέψη μου γιατί με προβλημάτισες --και αν υπάρχει διάθεση ας πουν και άλλοι την γνώμη τους. Λοιπόν στον καταργηθέντα ν.4269/14 στο άρθρο 30 στο οποίο αναφέρονται οι επιτρεπόμενες χρήσεις γης εντός των οικισμών στους οποίους δεν έχουν καθοριστεί χρήσεις δεν ανέφερε ρητώς τα κτίρια ειδικής εκπαίδευσης (συγκεκριμένα στην παρ.1.3 αναφέρεται «Εκπαίδευση προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια»). Στο ΠΔ 59/18 στο άρθρο 16 αναφέρει " επιτρέπονται μεταβατικά και έως τη θεσμοθέτηση του πολεοδομικού σχεδίου τους οι παρακάτω χρήσεις: ....(3.3) και Ειδική εκπαίδευση" όπου είναι και τα φροντιστήρια στην κατηγορία αυτή. Επίσης κατά τη γνώμη μου: (α) επειδή τα φροντιστήρια αποτελούν απαραίτητη χρήση με την έννοια της παροχής υπηρεσιών στους κατοίκους του οικισμού (β) γενικότερα βλέπω ότι εντός των οικισμών βάσει του άρθρου 16 του ΠΔ.59/18 (όπως και με το καταργηθέν 30 ν.4269/14) επιτρέπονται οι απαραίτητες --μη οχλούσες-- χρήσεις έτσι ώστε να μπορεί να λειτουργήσει ο οικισμός ως τέτοιος, (γ) ότι στο ΠΔ59/18 δεν βλέπω να "προβλέπεται η αντιστοίχιση όλων των οικονομικών δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) με τις αναφερόμενες χρήσεις γης του νόμου" όπως αναφέρονταν στον καταργηθέντα 4269/14 στο άρθρο 14 παρ.2, ότι θα εκδίδονταν σχετική απόφαση, θεωρώ ότι δεν υπάρχει πρόβλημα. Αυτή είναι η γνώμη μου.
    1 point
  15. Προσωπικά τα έχω κλείσει όλα του 4178. Όσο για τους 6μηνες στον 4495 το 6μηνο σαφώς είναι αρκετό αν υπήρχε και μια σαφώς καθαρή νομοθεσία απλή αντίστοιχα. Τώρα όπως λες και συ αν τα διάβαζε κάνεις από το υπουργείο θα είχαν αλλάξει πολλά προς το καλύτερο. Πόσοι εδώ μέσα είναι 100%σιγουροι για όλες τις δηλώσεις του? Μιλάω για αυτούς που έχουν ασχοληθεί και διαβάζουν αρκετά. Γιατι όπως είπε ο τερρυ υπάρχουν και οι '' άστα να πανε'" που πέρα βρεχει. Στο τέλος της ημέρας αναρωτήσου αν τα αυθαίρετα σε κάνουν να αισθάνεσαι ικανοποίηση για το επάγγελμα σου ή απλά ακολουθείςτον χρησμό της Πυθίας του υπουργείου και κάθε υπουργού και κάθε help desk και δε ξέρω και γω
    1 point
  16. Σχετικά με την παράταση για το ανέβασμα αρχείων και "κλείσιμο" των δηλώσεων του 4178. Επειδή αυτό είναι ένα ζητημα που: επηρεάζει αποκλειστικά τον τεχνικό κόσμο, δεν έχει καμία επίπτωση στην εισροή χρήματος στα ταμεία (τα πρόστιμα τους είτε έχουν ήδη πληρωθεί, είτε πληρώνονται ακόμη) επειδή του 4495 οι τροποποιήσεις (στατικές, ισόγειες αποθηκες κλπ) άργησαν ώστε να έχουμε και εμεις σαφή εικόνα να απαντήσουμε σε πελάτες για το αν θα κάνουν μεταφορά ή όχι είναι απαραίτητη η παράταση και μάλιστα μεγάλη. Θα είναι χρήσιμο να στέλνουμε αιτήματα προς ΤΕΕ / Υπεκα ώστε να δοθεί αυτή η παράταση, η οποία στο κάτω κάτω της γραφής επηρεάζει μόνο εμάς και κανέναν άλλον.
    1 point
  17. τοσο βρεθηκε το 1994 δεν εγινε κατατμηση...εγινε καταπατηση μπορει να ηταν και σε περιοχη οπου υπηρχαν εξαιρεσεις δξ. Αυτο εχεις, αυτο χτιζεις.. Τι θα σου πουνε? Κανε αγωγη για την καταπατημενη λωριδα μετα απο 24 χρόνια? Κατάτμηση τεμαχίου διανομής Με το Ν.4061/12 (ΦΕΚ 66Α/22-3-2012) καταργήθηκε ο Α.Ν.431/68 (ΦΕΚ 115Α) ο οποίος δεν επέτρεπε την κατάτμηση τεμαχίων διανομής. Κατά συνέπεια θεωρείται αποδεκτή είτε η κατάτμηση είτε η χρησικτησία επί τμήματος κληροτεμαχίου.
    1 point
  18. απλό γέμισμα με επισκευαστικό. Το πρώτο χέρι να κάνεις αριάνι και μετά να το κλείσεις. Προφανώς καρώτα απο μπαλκόνια δεν μπορούν να δώσουν καμία αξιόπιστη αίσθηση αντοχής σκυροδέματος.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.