Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.024


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.118


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      11.775


  4. BAS

    BAS

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.572


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/10/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Επί της ουσίας μπορώ να πω ότι συμφωνώ σχεδόν σε όλα μαζί σου . Αλλά θα κάνω κάποιες επισημάνσεις και θα αναφερθώ και σε παρελθόντα χρόνο . Κάποτε ο μακαρίτης ο Γιαννόπουλος , πρώην πρόεδρος του ΔΣΑ και εν ενεργεία υπουργός Δικαιοσύνης ή σε άλλο υπουργείο , αποκάλεσε το επάγγελμα του ως παρασιτικό . Και έπεσε το σύμπαν . Επί της ουσίας ψιλοείχε δίκιο , με την έννοια ότι δεν παράγει κάτι ιδιαίτερο . Αλλά όταν οι άνθρωποι έχουν την τάση να επεκτείνονται πάνω στους άλλους , η ύπαρξη των κανόνων που θα καθορίζουν τις σχέσεις τους είναι αναγκαία . Όπως και αυτών που θα τους γνωρίζουν βαθειά και θα τους ερμηνεύουν . Στην μεταβίβαση ακινήτων υπήρχε διαχρονικά η υποχρεωτική παράσταση δικηγόρου . Σημείωση ότι η παράσταση δεν είχε καμία σχέση με τον έλεγχο τίτλων που είναι άλλη δουλειά και πληρώνεται ξεχωριστά . Αλλά ακόμα και στην περίπτωση που κάποιος πούλαγε κάτι και έπαιρνε τα λεφτά και έφευγε , έπρεπε να πληρώσει κάποιον δικηγόρο να παρασταθεί . Στην Αθήνα το ποσό της υποχρεωτικής παράστασης ήταν σε κάποιο χαμηλό επίπεδο , αλλά στην επαρχία ήταν σε αστείο επίπεδο , ώστε πρακτικά κάθε μεταβίβαση να απαιτεί παράσταση . Από αυτή την αμοιβή το 35 % πήγαινε στον τοπικό σύλλογο και μεγάλο μέρος του ποσού αυτού στο τέλος κάθε χρονιά μοιραζόταν σαν μέρισμα στους τοπικούς δικηγόρους , που για τις επαρχίες , ιδιαίτερα τα παλιότερα χρόνια που ο αριθμός των δικηγόρων ήταν λιγότερος , το ποσό ήταν πολύ μεγάλο . Ουσιαστικά ένας καλός μισθός ακόμα . Στην Αθήνα όχι τόσο . Περισσότερο με επίδομα έμοιαζε . Εγιναν προσπάθειες στο παρελθόν να αυξηθεί το όριο της υποχρεωτικής παράστασης , αλλά σε κάθε προσπάθεια οι δικηγόροι κατέβαζαν το σύμπαν , όπως και σε κάθε προσπάθεια που τους φαινόταν ότι μειωνόταν η δικηγορική ύλη . Μπράβο τους λοιπόν που τα είχαν όλα προς το συμφέρον τους . Ανάλογα ήταν τα γεγονότα όποτε πήγαιναν να μειώσουν κάποιο δικαίωμα των γιατρών , σε θέματα που είχαν αποκλειστικότητες . Κάποια από αυτά άλλαξαν μέσα στην κρίση από την επιμονή της τρόικας . Εμείς εμφανιστήκαμε στις συναλλαγές με την επιβολή των νόμων των αυθαιρέτων . Αλλά οι τιμές που παίρνουμε για τις βεβαιώσεις είναι γνωστές και αστείες . Ενώ η ευθύνη μας είναι τεράστια , σε αντίθεση με την παράσταση των δικηγόρων που επί της ουσίας είναι μηδενική , όπως και των συμβολαιογράφων , που απλά γράφουν ό,τι τους φέρνουν οι συναλλασσόμενοι σε χαρτιά και οι μηχανικοί σε βεβαιώσεις . Πριν 3 μήνες μία γνωστή πούλησε ένα οικόπεδο στου Παπάγου . Θα τα έπαιρνε όλα τα λεφτά στο χέρι και δεν είχε κάτι να ασχοληθεί . Δεν είχε δικηγόρο και μου ζήτησε να της συστήσω κάποιο . Εψαξε και αυτή . Μίλησα σε μία φίλη που δεν έχει και τις δουλειές . Μίλησε και αυτή . Η λογική των δικηγόρων και μπράβο τους ήταν απλή . 320 χιλιάρικα θα πάρει η κυρία . Να μην δώσει 1500-2000 για την παράσταση . Μάλλον τελικά έδωσε κάτι λιγότερο γιατί πήρε άλλη . Το πόσο πήρε ο μηχανικός , που ήταν του αγοραστή που έδωσε την βεβαίωση για το αδόμητο , το φαντάζεσαι . Το γεγονός ότι μέχρι τώρα τις εκτιμήσεις τις έκαναν οι δικαστικοί επιμελητές , ήταν αποτέλεσμα της αδιαφορίας μας ως κλάδος . Αλλά την εκτιμητική την ξεκίνησε οικονομολόγος , όχι μηχανικός . Αυτά όλα με ενοχλούν . Και δεν με ενοχλούν ως Βασίλη , γιατί έχω μεγαλώσει και το επάγγελμα πλέον δεν με συγκινεί ως έχει , αλλά και γιατί ο γιός μου είναι σε άλλο κλάδο , αλλά με ενοχλούν ως μηχανικό , ιδιαίτερα για τους νεότερους συναδέλφους . Για αυτούς που 30άρησαν και 35άρησαν και δεν μύρισαν φρεσκοριγμένο μπετό και φρεσκοσκαμμένη εκσκαφή και δεν έχουν την χαρά να δουν να γίνεται πραγματικότητα η σκέψη τους και να καταλάβουν πόσο δημιουργικό είναι το επάγγελμα μας , αφού αφήνει πράγματα που θα μείνουν πίσω . Ακόμα και αν δεν είναι έργα τέχνης όλα ... Θεωρώ λοιπόν απαράδεκτο όταν άλλοι κλάδοι περιχαρακώνουν την "δικηγορική" , "ιατρική" , "συμβολαιογραφική" ύλη , ακόμα και την "λογιστική" που έκαναν πλέον σχεδόν αναγκαία την παρουσία τους στην υπογραφή των δηλώσεων , εμείς σαν μηχανικοί να εκχωρούμε έτσι χαλαρά "μηχανική" ύλη σε τρίτους . Ας δούμε λοιπόν τι σημαίνει εκτίμηση . Αρχικά οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι λένε ότι τρία πράγματα καθορίζουν την αξία ενός ακινήτου . Location , Location , Location . Και πράγματι έτσι είναι . Ιδιαίτερα σε μια χώρα όπως η δική μας που έχει φοβερό οριζόντιο και κάθετο διαμελισμό που δημιουργεί εξαιρετικές ή μηδενικές θέες , ακόμα και σε γειτονικά ακίνητα . Ένα άλλο θέμα είναι ότι οι υποδομές μας αλλού είναι πάμπτωχες , ενώ αλλού είναι υπερβολικές και πλούσιες . Μετά έχουμε τον τρόπο και τα υλικά κατασκευής , την εσωτερική διαρρύθμιση και πολλά ακόμα πράγματα , που τυπικά εγώ με 35 χρόνια εμπειρίας στην μελέτη - επίβλεψη και κατασκευή , αλλά και στο οικονομοτεχνικό κομμάτι της επένδυσης , δεν μπορώ να κάνω εκτίμηση , γιατί δεν είμαι πιστοποιημένος και μπορεί ο κάθε δικηγόρος ή οικονομολόγος που έχει περάσει 5 σεμινάρια .... Για μένα αυτό είναι ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΓΕΛΟΙΟΤΗΤΑΣ . Είναι σαν να πήγαινε ένας μηχανικός με 5 σεμινάρια νομοθεσίας , να κάνει νομικές εκτιμήσεις στον ΑΠ και στο ΣτΕ , ή να συμμετέχει σε ιατρικά συμβούλια , επειδή έκανε 1 μάθημα ανατομίας . Και επειδή όπως είπα , δεν με νοιάζει προσωπικά το θέμα , θα πω κάτι απλό . ΞΥΠΝΗΣΤΕ εσείς οι νεότεροι . Γιατί πέρα από τις εκτιμήσεις , έχουμε τις διαφημίσεις των τραπεζών ότι πέραν των δανείων για τα φωτοβολταικά αναλάμβαναν να δίνουν και τα ενεργειακά πιστοποιητικά , όπως το ίδιο κάνουν τώρα με το εξοικονομώ , αλλά θα κάνουν και με τα στεγαστικά , όταν ξανανοίξουν . Εχουν και τις ΑΕΕΑΠ για αυτά . Όταν λοιπόν οι τράπεζες διαφημίζουν , ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΑΡΑΝΟΜΑ , ότι παρέχουν και υπηρεσίες μηχανικών , κάνοντας κατάχρηση δεσπόζουσας θέσεις και κανείς δεν μιλάει , τότε το μέλλον θα είναι η επιγραφή τεχνικό γραφείο , να σημαίνει πλέον ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ μεσίτες . Για όλα αυτά λοιπόν μιλάω στο συγκεκριμένο θέμα και όχι για κάτι προσωπικό .
    3 points
  2. ΒΑS όπως έχεις δει σε παλιότερες δημοσιεύσεις σέβομαι και τις γνώσεις σου και την εμπειρία που έχεις στη δουλειά. Δεν έχω καταλάβει όμως το εξής. Ποιοι κατά τη γνώμη σου και την εμπειρία σου θα πρέπει να κάνουν εκτιμήσεις ακινήτων; Πριν απαντήσεις να πω ότι κατά την ταπεινή μου άποψη οι μηχανικοί είναι οι πιο κατάλληλοι να κάνουν εκτιμήσεις ακινήτων. Δεν υποτιμώ φυσικά καμία ειδικότητα άλλη, όμως θεωρώ ότι ο μηχανικός ακόμη και από το πρόγραμμα σπουδών του μπορεί να υποστηρίξει και το τεχνικό και το οικονομικό σκέλος. Επέτρεψε μου να σχολιάσω ότι δεν είναι καθόλου εύκολο ακόμη και για ένα μηχανικό το να αποτιμήσει την αξία ενός ακινήτου. Θέλει πολλά. Γνώσεις, εμπειρία, συνεχή επικαιροποίηση γνώσεων, τριβή πάνω στο αντικείμενο και πολλά ίσως που ξεχνώ αυτή τη στιγμή. Θα πω ότι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα με άλλες ειδικότητες (πχ οικονομολόγους) αναφορικά με τις εκτιμήσεις είναι ότι μπορούμε να κρίνουμε πιο εύκολα, αλλά και πιο σωστά, τους επιπλέον παράγοντες που θα επηρεάσουν την αξία ενός ακινήτου, όπως πχ τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, (πχ ποιότητα υλικών κλπ) τη θέση του, κάποια ίσως ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που μπορεί να το κάνουν μοναδικό, αλλά και κάποια που να το απαξιώσουν σε μεγάλο βαθμό. Μπορούμε λόγω αντικειμένου μας να δούμε το πως οι δεσμεύσεις (αρχαιολογία, σχέδιο πόλης, κτηματική υπηρεσία, δασαρχείο κλπ) μπορούν να απομειώσουν, έως και να μηδενίσουν την αξία ενός ακινήτου κλπ. Επιπλέον, να πω ότι πριν την ισχύ του ΠΔ 59/2016 οι μηχανικοί δεν ήταν οι παράγοντες που διαμόρφωναν αγοραία αξία στις αναγκαστικές εκτελέσεις ακινήτων. Ποιοι ήταν; Το ξέρεις. Ήταν οι δικαστικοί επιμελητές και όλο το γνωστό κύκλωμα. Προσωπικά, αν ήταν να πρέπει να μου εκτιμήσουν το σπίτι μου θα προτιμούσα με τα 1000 να το κάνει μηχανικός εκτιμητής παρά ένας δικαστικός επιμελητής ο οποίος είναι παντελώς άσχετος με το αντικείμενο. Ως μηχανικοί θεωρώ ότι έχουμε αναβαθμίσει και στο πεδίο των εκτιμήσεων ακινήτων τον επιστημονικό μας ρόλο. Να πω και το τελευταίο. Κάποτε κάποια συμβολαιογράφος μου είπε με ύφος 1000 καρδιναλίων το εξής: 'Κύριε γιατί μπαίνετε σε ξένα χωράφια και ασχολείστε με τον υπολογισμό αντικειμενικών αξιών"; Δεν ήξερα, αν πρέπει να γελάσω ή να αρχίσω τα καντήλια. Που ακούστηκε ο μηχανικός να μην είναι ο καθ ύλην αρμόδιος για τον υπολογισμό αντικειμενικών αξιών ακινήτων και να είναι ο συμβολαιογράφος. Και όμως φίλε ΒΑS τους αφήσαμε και μας τα πήραν όλα. Ο μηχανικός θα έπρεπε να είναι πίσω και μπροστά από όλα όσα αφορούν ακίνητη περιουσία. Τι ακριβώς μας πείραξε; Η πιστοποίηση; Θα σου πω ότι και εγώ κάποτε την έβλεπα καχύποπτα. Κάθισα και διάβασα πάνω από 3 μήνες εντατικά. Δε μου βγήκε σε κακό. Κάθε άλλο. Μου βγήκε σε πολύ καλό διότι και έμαθα νέα πράγματα και έβαλα σε τάξη τα ήδη υπάρχοντα που ήξερα. Κυρίως ωφελήθηκα διότι βελτίωσα τον τρόπο σκέψης μου πάνω στο αντικείμενο των εκτιμήσεων. Ξαναλέω ότι στις αρχές ήμουν αρκετά αρνητικός σκεπτόμενος ότι ως μηχανικός δεν χρειάζομαι καμία πιστοποίηση. Παραδέχομαι δημοσίως ότι είχα άδικο.
    3 points
  3. το κζ' λεει για το 23/5 του ν 4067 "οπως ισχυει" Επομενως, το 23/5 ηταν στην αρχη ως εξης: "5. Σε περίπτωση συναίνεσης ιδιοκτητών όμορων οικοπέδων είναι δυνατή η λειτουργική ενοποίηση των κτισμάτων των ιδιοκτησιών για όσο χρονικό διάστημα προβλέπεται από την ιδιωτική σύμβαση εφόσον διασφαλίζεται η στατική επάρκεια των κτισμάτων μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις. Σε περίπτωση συναίνεσης ιδιοκτητών αυτοτελών ιδιοκτησιών του ιδίου κτιρίου είναι δυνατή η λειτουργική τους ενοποίηση εφόσον διασφαλίζεται η στατική επάρκεια του κτίσματος μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις..." μετα τροποποιηθηκε με τον 4258/14 , [δλδ μετα τις ανω υπουργικες του 2012] αρθρο 20 παρ. 29, σε: «5. Σε περίπτωση συναίνεσης ιδιοκτητών με αυξημένη πλειοψηφία (67%) όμορων οικοπέδων είναι δυνατή η λειτουργική ενοποίηση των κτισμάτων των ιδιοκτησιών για όσο χρονικό διάστημα προβλέπεται από την ιδιωτική σύμβαση εφόσον διασφαλίζεται η στατική επάρκεια των κτισμάτων μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις. Σε περίπτωση συναίνεσης με αυξημένη πλειοψηφία (67%) ιδιοκτητών αυτοτελών ιδιοκτησιών του ιδίου κτιρίου είναι δυνατή η λειτουργική τους ενοποίηση εφόσον διασφαλίζεται η στατική επάρκεια του κτίσματος μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις.»
    2 points
  4. ΑΤΟΕ 23.03 Ικριώματα σιδηρά σωληνωτά Κωδικός Αναθεώρησης ΟΙΚ-2303 Ικριώματα σιδηρά σωληνωτά συμβατικού τύπου, με δάπεδο εργασίας από μαδέρια, σύμφωνα με την μελέτη και την ΕΤΕΠ 01-03-00-00 "Ικριώματα". Στην τιμή μονάδας συμπεριλαμβάνεται το ενοίκιο των μεταλλικών πλαισίων και στηριγμάτων, η μεταφορά των πάσης φύσεως υλικών επί τόπου του έργου, η εργασία συναρμολόγησης και αποσυναρμολόγησης των ικριωμάτων και η φθορά της ξυλείας και των μεταλλικών μερών. Τα ικριώματα θα είναι επαρκώς στερεωμένα επί της επιφανείας του κτιρίου, δε θα παρουσιάζουν κινητότητα και μεγάλα βέλη κάμψεως και θα φέρουν κιγκλιδώματα ασφαλείας και κλίμακες ανόδου. Το παρόν άρθρο έχει εφαρμογή μόνον στις περιπτώσεις που προβλέπεται από την μελέτη του έργου η κατασκευή ιδιαιτέρων ικριωμάτων (πέραν αυτών που θεωρούνται ανηγμένα στις επί μέρους τιμές μονάδος των εργασιών) ή κατόπιν ειδικής εγκρίσεως της Υπηρεσίας. Ως επιφάνεια προς επιμέτρηση λαμβάνεται η επιφάνεια του κτιρίου επί της οποίας εκτελούνται οι εργασίες, προσαυξανόμενη κατά τις παράπλευρες προεξοχές του ικριώματος, εφ' όσον έχουν βάθος μεγαλύτερο από 0,20 m. Δεν περιλαμβάνονται ενδεχόμενες κoρωνίδες, κορνίζες κλπ, Τιμή ανά τετραγωνικό μέτρο (m2 ). ΕΥΡΩ 5,60 (Πέντε ευρώ και εξήντα λεπτά)
    2 points
  5. 10.580 downloads

    ΣΑΥ ΦΑΥ και τεχνική έκθεση κατεδάφισης
    1 point
  6. Από Δευτέρα 15/10/2018 ξεκινά (άνευ απροόπτου) η πλήρη εφαρμογή της διαδικασίας έκδοσης Οικοδομικών Αδειών διαδικτυακά διαμέσου της πλατφόρμας του Τ.Ε.Ε. Αίτημα πολλών ετών των Μηχανικών. Αίτημα απεμπλοκής και μείωσης της γραφειοκρατίας. Σίγουρα κάθε αρχή και δύσκολη, ειδικά αυτή η αρχή ενδεχόμενα να είναι ιδιαίτερα δύσκολη διότι από την μία θα είναι οι μελετητές Μηχανικοί όλων των ειδικοτήτων κι από την άλλη οι ελεγκτές των ΥΔΟΜ. Ο Νομοθέτης θα πρέπει να επιλύσει χιλιάδες μικρές ή και μεγάλες επικαλύψεις απαιτήσεων, διατάξεων ίσως και νόμων ώστε να μπορεί να γίνουν οι αναγκαίες ενέργειες στην πλατφόρμα ώστε να τα προβλέπει. Διότι κακά τα ψέματα όσα και να έχει προβλέψει έως τώρα στην αρχή της στην πορεία είμαι σίγουρος ότι θα ανακαλύψει εκατοντάδες ελλείψεις κενά συμπληρώσεις αναβαθμίσεις κ.λπ. που θα πρέπει να γίνουν. Ας συμβάλουμε με τις απορίες μας τα ερωτηματικά αλλά και τις πιθανές λύσεις ή συμπληρώσεις ή ερμηνείες που θα πρέπει να δοθούν σ αυτά και σε δεκάδες άλλα που θα προκύψουν. . Καλό ξεκίνημα σε κάθε περίπτωση και καλό κουράγιο…. Το χειρότερο το ζήσαμε… Επιδιώκουμε το καλύτερο. Εγχειρίδιο χρήσης Μηχανικών Εγχειρίδιο χρήσης Υπηρεσιών Δόμησης
    1 point
  7. Με επιστολή του προς τον αρμόδιο Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργο Σταθάκη, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός ζήτησε, κατόπιν σχετικής απόφασης της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ, εξάμηνη παράταση της προθεσμίας 12 μηνών από την έναρξη ισχύος του Ν4495/2017, η οποία προβλέπεται για την ολοκλήρωση των δηλώσεων του νόμου 4178/2013 για δηλώσεις αυθαιρέτων και κτιρίων με αυθαιρεσία, χωρίς μεταφορά στο νέο νόμο. Μέχρι την υφιστάμενη προθεσμία, για την οποία το ΤΕΕ ζητά 6μηνη παράταση λόγω του φόρτου εργασίας των μηχανικών κατά την τρέχουσα περίοδο ολοκλήρωσης της πρώτης φάσης εφαρμογής του Ν4495/2018, ο μηχανικός υποχρεούται να υποβάλει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά (περιλαμβανομένων σχεδίων και μελετών) και να περαιώσει τη διαδικασία υπαγωγής. Η ανωτέρω υποχρέωση προβλέπεται στο άρθρο 8 παράγραφος 2 Κ.Υ.Α. αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631/2017 (ΦΕΚ Β’ 3976/14.11.2017) που εκδόθηκε για την εφαρμογή του Ν4495/2017. Το ΤΕΕ ευελπιστεί σε γρήγορη ανταπόκριση του ΥΠΕΝ και αποδοχή του αιτήματος του τεχνικού κόσμου, ώστε να υπάρχει περιθώριο ολίγων μηνών για την υποβολή των αναγκαίων σχεδίων και μελετών για την περαίωση των δηλώσεων του Ν4178/2013 που δεν θα μεταφερθούν στον νέο νόμο. View full είδηση
    1 point
  8. επειδη οι "γενικες απαντησεις" μπορει να περιεχουν λαθη.... Για τις δυο ΟΙ της ιδιας οικοδομης που εχεις εσυ πας με το -ελαχιστο - 67% των ιδιοκτητων της καθε μίας.
    1 point
  9. Συνάδελφε οι Διπλωματούχοι χρησιμοποιούν το Β.Δ. γιατί τότε αυτό υπήρχε Ν.4663/1930(ΦΕΚ149Α). Δεν υπήρχαν τότε Μηχανικοί Τ.Ε. Οι Μηχανικοί Τ.Ε. δεν έχουν σχέση με Β.Δ. Από την στιγμή λοιπόν που κανένα ΦΕΚ δεν δείχνει ότι οι Μηχανικοί Τ.Ε. μπορούν να χρησιμοποιήσουν το τάδε Β.Δ. ή Π.Δ. για τα επ. δικαιώματα, τότε πολύ απλά ακόμη μέχρι και σήμερα ΔΕΝ υπάρχουν επ. δικαιώματα για τους Μηχανικούς Τ.Ε. Δεν υπάρχει θεωρία και πράξη συνάδελφε. Υπάρχει νομοθεσία και τίποτα άλλο. Μην παραπληροφορείτε τον κόσμο ! Δεν υπάρχουν επ. δικαιώματα Μηχανικών Τ.Ε. μέχρι σήμερα, ΔΕΝ υπάρχει κανένα Π.Δ. που να ορίζει επ. δικαιώματα για τους Μηχανικούς Τ.Ε.
    1 point
  10. η εύρεση της αντικειμενικής αξίας ενός ακινήτου είναι κατεξοχήν δουλειά ενος συμβολαιογράφου! Περίεργο που σας ρώτησε κάτι τέτοιο...
    1 point
  11. Δεν είναι τόσο ξεκάθαρα τα πράγματα. Το ΒΔ του 1970 δεν αναφέρεται σε πτυχιούχους μηχανικούς καθώς τότε δεν υπήρχαν καν. Και επιπλέον δεν υπάρχει ΦΕΚ που να λέει ότι επεκτείνεται η ισχύς του ΒΔ και στους πτυχιουχους μηχανικούς. Επιπρόσθετα και το ΝΣΚ και το ΣτΕ αποφάνθηκαν ότι οι πτυχιούχοι μηχανικοί δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα και σε άλλη μία περίπτωση δεν επέτρεψαν την επέκταση των ΕΔ των υπομηχανικών και των ΚΑΤΕΕ στους πτυχιούχους μηχανικούς, καθώς οι μεν είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από τους δε. Το δημόσιο όμως με παρότρυνση του ΤΕΕ χρησιμοποιεί τα ΒΔ του 1970 για τους πτυχιούχους μηχανικούς για να μην "επαναστατήσουν" και να παραμείνουν με σκυμμένο το κεφάλι.
    1 point
  12. Δείτε και την του ΙΚΑ Εγκ.10/10-2-2015 που είχα αναφέρει εδώ (αλλά δεν την είχα ανεβάσει για τεχνικούς λόγους) στα εδάφια σχετικά με τις επενδύσεις τοιχοποιίας με υλικά θερμομόνωσης όπου, αν οι εργασίες εκτελούνται από προσωπικό στεγασμένης επιχείρησης και αν η έκθεση του μηχανικού ορίζει ότι, κάποιο ποσοστό των επιχρισμάτων και των χρωματισμών που δεν θα γίνει λόγω της ιδιαιτερότητας κατασκευής --επένδυση με υλικά θερμομόνωσης-- μπορούν να γίνουν αντίστοιχες μειώσεις των ημερομίσθια. Την ανεβάζω και εδώ, πέραν της παραπομπής στην Διαύγεια (αν υπάρχει θέμα με το link) Εγκ_ΙΚΑ_10_2015_Θερμοπρόσοψη.pdf
    1 point
  13. Υ.Γ δηλαδή εσύ συν/λφε (όπως και πολλοί άλλοι) έβαλες κόστος ικριωμάτων 5*2,06=10,30€? και ένσημα 5*0,013=0,065 ενώ κανονικά πρέπει να προσθέσεις όλες τις επιφάνειες εργασιών του κτιρίου (εδώ θεμ/κές πλάκες+επιχρίσματα +ίσως και χρωματισμούς αν δεν μπορούν να εκτελεσθούν με μπατανόβουρτσα) το κόστος να σου βγει ή 2*70*2,06=288,40€ ή 3*70*2,06432,60€ που είναι προφανώς λογικό και τα αντίστοιχα ένσημα να σου βγουν =2*70*0,013=1,82 =2 ένσημα ή 3*70*0,013=2,73 =3 που επίσης είναι πολύ λογικά
    1 point
  14. Εϊναι ν΄απορεί κανείς μ΄αυτούς που εν μέσω συνεχών ανεμοκαταστροφών συνεχίζουν να χτίζουν ξύλινα με βάση κάποια μποφόρ ... και όχι από ωπλ. σκυρόδεμα με βάση τα g.... Μα καλά,..... αμερικανάκια είναι ??...........
    1 point
  15. Υπάρχει και η αστοχία υλικού πχ μία ασφάλεια δεν ανοίγει την επαφή όπως πρέπει με αποτέλεσμα τη δημιουργία τόξου και ενδεχομένως πυρκαγιάς. Σπάνιο φαινόμενο αλλά συμβαίνει. Υποθέτω και από ανάποδη σύνδεση μία L+N ασφάλεια να κολλήσει και να μην ανοίξει σε υπερένταση με τελικό αποτέλεσμα την ανάφλεξη.
    1 point
  16. Αντε πρεπει να γινει κι αυτο να μη λιωνουμε στο αγχος... (και αλλη φορα να κλεινουμε τις υποθεσεις in time)
    1 point
  17. Μείωση των εκτυπώσεων-σεντόνια, διπλώματα, άπειρα μελάνια και άπειρο χαρτί (καημένα δεντράκια)... Μείωση του πηγαινέλα, βενζίνες και σπάσιμο της πολύτιμης αυτοσυγκέντρωσης στο γραφείο... Μείωση του: "ένα δωράκι για την άδεια;"... (μάλλον το πιο σημαντικό) και πόσα άλλα... Απλά αυτό που δεν κατάλαβα ή μάλλον δεν διάβασα είναι πως θα ελέγχονται οι άδειες που ανεβάζουμε, σε pdf; σε dwg; Νομίζω το ηλεκτρονικό αυτό άλμα με όσα προβλήματα και αν προκύψουν, είναι απαραίτητο για την επιβίωση μας και ειδικά για την επιβίωση των ιδιωτών μηχανικών που κατασπαράζονται από τα γκοντζίλα γραφεία που έχουν χτίσει όλα τα άσχημα που βλέπουμε γύρω μας, επειδή έχουν τα "μέσα και τα έξω" Εχω γίνει μάρτυρας να δω υπαλλήλους πολεοδομίας να εργάζονται ως εξωτερικοί συνεργάτες σε τέτοια γραφεία, όπως και επίσης υπαλλήλους πολεοδομίας να γυροφέρνουν μέσα σε αυτά... Πάρα πολλοί μηχανικοί-άξιοι μελετητές παραγκωνίζονται από το συρματόπλεγμα της πολεοδομίας που πρόσβαση έχουν λίγοι "εκλεκτοί"...
    1 point
  18. Θα βρείτε τις κατόψεις στo παρακάτω Link Dropbox https://www.dropbox.com/s/r2egpz7jw1liniz/ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΣΠΙΤΙΑ ΥΠΕΧΩΔΕ _Ellhniko.Spiti.pdf?dl=0
    1 point
  19. Εγώ προτείνω να πάει να δουλέψει σαν ημμύτης στην αγορά εργασίας και ας είναι μηχανολόγος και να μάθει πράγματα με self-study. Δηλαδή να μην χάσει χρόνο με πτυχία, διδακτορικά, μεταπτυχιακά, κατατακτήριες κτλ... Αλλά αν θέλει ας μας πει για ποιον λόγο έχοντας τελειώσει τους ΜΜ, θέλει να μπει στους ΗΜΜΥ. Τον ενδιαφέρουν οι ηλεκτρικές μηχανές, τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία, οι κεραίες και τα δίκτυα, ή η πληροφορική, οι υπολογιστές, τα νευρωνικά δίκτυα και η τεχνητή νοημοσύνη; ΥΓ: Σόρρυ, εκ των υστέρων κατάλαβα ότι είναι κοπέλα...
    -1 points
  20. Εγώ όταν τελείωσα το πολυτεχνείο με 7.4, δεν είχα σπίτι να μείνω, δεν είχα φαί να φάω και χρώσταγα 10.000 ευρώ... Δεν είχα χρόνο ούτε για μεταπτυχιακά, ούτε διδακτορικά, ούτε διακοπές, ούτε δεύτερη σχολή, ούτε καν να σκεφτώ κάτι από αυτά, ούτε τίποτα... Ήταν μονόδρομος - ζήτημα ζωής και θανάτου (στην κυριολοξία ίσως) να βρω κάτι πολύ πολύ καλό, υπερβολικά άμμεσα σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη... Είχα πάρει απόφαση να στείλω 7 δις βιογραφικά σε όλο τον πλανήτη. Πλέον στα 30, έχοντας δικιά μου εταιρεία στην Γερμανία και τις ΗΠΑ, και έχοντας εμπειρία σε 7 χώρες - 3 ηπείρους, έχω πάρει έναν πολύ καλό δρόμο, και λέω ευτυχώς που δεν μλκστηκα όταν τελείωσα το πολυτεχνείο... Γιατί άμα είχα σπίτι να μείνω, και κάποια λεφτά στην άκρη, ή άμα ασχολιόμουνα με μεταπτυχιακά - ακαδημαϊκά, στα 30 θα ήμουν τουλάχιστον μία 5ετία πίσω. Τελικά όλα για κάποιο λόγο γίνονται....
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.