Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/11/2018 σε όλες τις περιοχές
-
Καλησπέρα. με αφορμή το παρακάτω από τον Thanos98: "Σας γράφω και για τις βάσεις που αποτελεί εικόνα των εισακτέων πχ. Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕ ( Σέρρες ) 7555 μόρια . Υφίσταται τέτοιο τμήμα ; Υφίσταται τέτοιος μηχανικός;" παραθέτω τα εξής: ΒΑΣΕΙΣ 2018 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ, ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΒΟΛΟΣ) 9.914 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΧΑΝΙΑ) 10.440 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (ΣΥΡΟΣ) 9.384 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ ΠΟΡΩΝ (ΧΑΝΙΑ) 9.034 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (ΣΑΜΟΣ) 9.467 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΚΟΖΑΝΗ) 9.546 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΞΑΝΘΗ) 9.561 Δηλ. σύμφωνα με την δική σου λογική, υφίστανται τέτοιοι Μηχανικοί??? Με αυτές τις βάσεις??? Και μιλάμε για Πολυτεχνεία!!! Τι σχέση έχει η βάση της όποιας σχολής με το τι Μηχανικοί και γενικότερα, επαγγελματίες προκύπτουν??? Η διατύπωσή σου είναι ΑΚΥΡΗ 100% και η άγνοιά σου επί του θέματος δικαιολογείται μόνο από το γεγονός ότι είσαι ακόμα φοιτητής και δεν έχεις επαγγελματική εμπειρία και παραστάσεις από τον χώρο. Επίσης, η γνώμη σου είναι προσβλητική για Μηχανικούς (είτε από ΤΕΙ, είτε από Πολυτεχνεία) από σχολές με τέτοιες βάσεις, οι οποίοι έχουν επιτυχημένη καριέρα ως επαγγελματίες. Λοιπόν, την επόμενη φορά να είσαι περισσότερο προσεχτικός για το τι γράφεις.4 points
-
Ο τηλεσκοπικός γερανός ανύψωσης 100t που "έκανε την ζημιά" είναι παρόμοιος του LIEBHERR LTM 1100-5.2 και συνολικού βάρους 60t. Η αστοχία συνέβη από θραύση κάμψης του αμφιερείστου τμήματος διέλευσης του και αφού το βαρύ όχημα είχε ήδη διέλθει και φορτίσει έξι όμοια αμφιέρειστα φατνώματα χωρίς ένδειξη αστοχίας, πράγμα που υποδηλώνει την παθογένεια του συγκεκριμένου φατνώματος και όχι τυχόν υπερφόρτιση της γέφυρας από το βαρύ όχημα. Στην αρχή της γέφυρας πάντως ΔΕΝ υπάρχει καμία ταμπέλα περιορισμού διέλευσης βαρέων οχημάτων....! Η αστοχία του αμφιερείστου φατνώματος αποκλείει ως αίτιο την υποσκαφή - διάβρωση των θεμελίων και στύλων ενώ θα πρέπει να πιθανολογηθεί - διερευνηθεί η διάβρωση του κάτω πέλματος του οδοστρώματος από το θαλάσσιο περιβάλλον (ενανθράκωση beton, αποφλοίωση επικάλυψης, διάβρωση-απομείωση διατομής-χαλάρωση οπλισμού...). Έχει φανεί τελικά ότι ζούμε στην εποχή που .... πέφτουν οι γέφυρες, ενώ στην Ελλάδα τουλάχιστον ακόμη ο Θεός φυλάει να γίνεται αυτό χωρίς θύματα (βλ. πρόσφατα Ιταλία). Λίγο ενδιαφέρον και μία βαρκάδα κάποιων "υπευθύνων" κάτω από την γέφυρα για έναν "ταχύ οπτικό στατικό έλεγχο" θα αποσοβούσε ίσως αυτό το ατύχημα. Επιτέλους όμως .... !! "How many bridges must they let break down... before you can' t call them "a man".... and how many years can a bridge still exist... before it's washed to the sea..... the answer my friend ... is blowin in the wind....." HOW_MANY......wmv4 points
-
... Κι εγώ αυτό θα σας πρότεινα, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, θεωρώντας όμως ως ΔΕΔΟΜΕΝΟ ότι ΜΠΟΡΕΙΤΕ να διαβάσετε σωστά τα σχέδια. Παρεμπιπτόντως τα σχέδια που λέτε ότι έχετε υπογράψει είναι τα εγκεκριμένα της πολεοδομίας ? Έχετε στα χέρια σας και τα υπόλοιπα σχέδια ? στατικά, η/μ κλπ ? Μπορείτε να τα διαβάσετε ? Για αυτό εγώ τον χαβά μου... αφού κάνετε σε πρώτη φάση αυτό που σας πρότεινε ο Arche και δεν ευδοκιμήσει... απευθυνθείτε σε μηχανικό της επιλογής σας, διότι χωρίς εγκεκριμένα σχέδια (αρχιτεκτονικά, στατικά, η/μ, μελέτες κλπ) και αυτοψία δεν μπορούμε μέσα από το forum να αποφανθούμε (τουλάχιστον εγώ προσωπικά δεν μπορώ να αποφανθώ) αν αυτό που περιγράφετε έρχεται σε αντίθεση ή είναι σύμφωνο με την άδεια.2 points
-
σσσσσσσσ.....μη λέτε τέτοια σε δημόσιο φόρουμ! Μπορεί να θελήσουν να σκεφτούν λίγο...., αυτοί που υπογράφουν τα ΕΔ! (αν έχουν το απαραίτητο εργαλείο ...στο κεφάλι τους)2 points
-
Απευθυνθήκατε σε κάποιον μηχανικό ? Ο μηχανικός της επιλογής σας θα σας καθοδηγήσει σχετικά με το τι θα χρειαστεί να του προσκομίσετε προκειμένου από την μια να επιβεβαιώσει ότι το κτήριο πληρεί ή δύναται να πληροί τις προϋποθέσεις [της όλης εγκατάστασης που θέλετε και της πρότασης-λύσης που γράφετε: "(από μια μικρή έρευνα που έκανα, κατέληξα ότι ταιριάζει ο υδραυλικός ανελκυστήρας) ισχύει αυτό? " )] και από την άλλη να έχετε μια σαφή και ολοκληρωμένη πρόταση τόσο χρονικά όσο και από θέμα αμοιβών, διαδικασίας, κόστους γενικότερα. Ενδεικτικά και όχι περιοριστικά περίπου πολύ-πολύ-πολύ χονδρική προσέγγιση τιμών είναι 3.000€-5.000€/στάση σκέτο κόστος ανελκυστήρα σε υφιστάμενο φρεάτιο, κόστος εγκατάστασης 1.000€-2.000€, χωρίς κόστος αδείας, σχέδια μηχανολόγου, πιθανά μερεμέτια που μπορεί να προκύψουν, φπα, κλπ κλπ. Γενικότερα το κόστος και τις τιμές του ανελκυστήρα θα επηρεάσουν σίγουρα και τα υλικά που θα επιλέξετε για την επένδυση, το δάπεδο, την οροφή κλπ. Υ.Γ. Επίσης να ξεκαθαρίσω ότι το forum δεν αντικαθιστά τον μηχανικό της επιλογής σας που θα σας δώσει απάντηση σφραγισμένη και υπογεγραμμένη. Δεν φέρουμε νομική ευθύνη για οποιαδήποτε τεχνική απάντηση γράφουμε στο Forum, βοηθάμε εθελοντικά όπου μπορούμε αλλά όποιος θέλει υπεύθυνη απάντηση πρέπει να απευθυνθεί στον μηχανικό του.2 points
-
Σαν νέο μέλος του forum, δικαιολογείται, εν μέρει, να μην γνωρίζεις αυτές τις έννοιες, αλλά, πριν ανοίξεις νέο θέμα, θα μπορούσες να κάνεις αναζήτηση με τις λέξεις-κλειδιά "αγροτεμάχιο + οικόπεδο". Θα εύρισκες μερικά νήματα που αναφέρονται σ' αυτές τις έννοιες και ένα απ' αυτά είναι το ακόλουθο στο οποίο περιγράφονται και άλλες σχετικές έννοιες. Θα πρέπει να γνωρίζεις, ακόμη ότι, για τη σύνταξη ενός τοπογραφικού διαγράμματος δεν ενδιαφέρει τον συντάκτη του το οικονομικό συμφέρον του πελάτη αλλά το πολεοδομικό πλαίσιο που ισχύει στην περιοχή της ιδιοκτησίας του, αφού θα το δηλώσει υπεύθυνα στο διάγραμμα.2 points
-
1 point
-
Ενοειτε Εννοείται οτι δεν ελέγχουν υδε! Μονο η θεώρηση για το γνήσιο τις υπογραφής ειναι η δουλεια τους ! Εχω θεωρήσει ενα σορο υδε κενές κ τις συμπλήρωνα αργότερα την ωρα των μετρήσεων1 point
-
Πως καταλήξατε, από την έρευνα που κάνατε, σε αυτό το συμπέρασμα; Ρωτάω απλώς για να μάθω, τίποτε άλλο.1 point
-
Φιλε μου απ οτι θυμαμαι δεν στελνεις καποια χαρτια σε αυτους, νομιζω μονο το διαβατηριο σου. Το δανειο βγαινει και μετα επικοινωνουν με τη σχολη σου οτι οντως γραφτηκες και παρακολουθεις και στο δινουν Το "μαστερ" ουσιαστικα ειναι κατ ιδιαν δηλωση. Δηλαδη και μαστερ κανονικο να εχεις στην ελλαδα αν δεν το πεις δεν θα το βρουν ποτε. Λες να εχουν παγκοσμια database το ποιοι εχουν μαστερ? Δηλωνεις οτι εχεις μπατσελορ και τερμα1 point
-
Καλό θα είναι οι προσωπικές κόντρες να λείψουν εκατέρωθεν . Αντιλαμβάνομαι τον ενθουσιασμό της μετεφηβικής ηλικίας , αλλά δεν υπάρχει λόγος να κατεβάζουμε το επίπεδο του διαλόγου . Η βάση του 10 υπήρχε μέχρι και το 2009 . Καταργήθηκε το 2010 από την κυβέρνηση του πασοκ . Γιατί υπήρχαν πολλές κενές θέσεις , ενίοτε και 25000 από τις 85000 που ήταν οι εισακτέοι , με αποτέλεσμα οι σχολές της περιφέρειας με χαμηλή ζήτηση , αποτέλεσμα έλλειψης ή χαμηλού επιπέδου επαγγελματικών δικαιωμάτων , αλλά και μόδας , να μένουν άδειες . Αυτό ήταν πρόβλημα για τις γκαρσονιέρες και τις καφετέριες και βέβαια η κατάργηση της βάσης του 10 έφερε ψήφους . Τώρα προσπαθούν να φτιάξουν τμήματα ελεύθερης πρόσβασης , ώστε να μην φαίνονται τα 7άρια και τα 3άρια στις πανελλήνιες . Από την άλλη ας μην ξεχνάμε ότι οι πιο χαμηλόβαθμες σχολές στις πανελλήνιες είναι κάποιες ξενόγλωσσες φιλολογίες των πανεπιστημίων , όπου μπαίνεις με 2-3 /20 , αρκεί να πάρεις 10/20 στην ξένη γλώσσα . Ακόμα τα τελευταία χρόνια είχαμε είσοδο και σε αρχιτεκτονικές σχολές με βαθμούς κάτω από την βάση , οπότε όλα είναι θέμα του χρηματιστηρίου των βάσεων όπως το διαμορφώνουν φροντιστές και μμε . Επί της ουσίας τώρα η ενοποίηση των πανεπιστημίων και τει , είναι μνημονιακή υποχρέωση και το επόμενο βήμα είναι η μείωση των εισακτέων , ώστε να πάψει αυτό το χάλι που έχουμε να τελειώνουν όλοι σχεδόν την γενική μέση εκπαίδευση και η αντίστοιχη τεχνική να είναι απαξιωμένη και χώρος στάθμευσης ανθρώπων που στο παρελθόν θα είχαν ήδη μπει στην αγορά εργασίας , βρίσκοντας τον τρόπο να είναι ευτυχισμένοι και κοινωνικά χρήσιμοι .1 point
-
Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις! Arche δεν παρεξήγησα καθόλου, μάλιστα γέλασα πολύ! Ήταν πολύ εύστοχο το αστείο σου. Καλή συνέχεια!1 point
-
δες 1. το άρθ 30 παρ 1 (αντίστοιχη ή σε αντικατάσταση της παρ 1η του καταργηθέντος από 3-11-17 -άρθ 4 του ΝΟΚ ) 1. Δεν απαιτείται οικοδομική άδεια ούτε έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας για τις εξής εργασίες, με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων που αφορούν την περιοχή ή το κτίριο: α) εργασίες εσωτερικών χρωματισμών, μικρών επισκευών θυρών και παραθύρων ή μεμονωμένων επισκευών για λόγους χρήσης και υγιεινής, 2 το άρθ 107 παρ 5β (οπότε αφού κατά παρέκκλιση από κάθε διάταξη -επιτρέπεται στα ρυθμισμένα -τότε γιατί να μην επιτρέπεται και στα νόμιμα ως προ του 55 ακόμα και αν βρίσκονται εκτός του νομίμου περιγράμματος**?) β) Στις περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 3775/2009 και 3843/2010, καθώς και όσες έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν. 4014/2011, του ν. 4178/2013 και του παρόντος, και έχει περαιωθεί η σχετική διαδικασία ή έχει εξοφληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού προστίμου, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ή εμπίπτουν στην παράγραφο 2 του άρθρου 89[ , (σ.σ προφανώς λάθος… και δεν ή το σωστό είναι άρθρο 82) επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση από κάθε ισχύουσα διάταξη η εκτέλεση: αα) εργασιών επισκευής, οι οποίες αποβλέπουν στην υγιεινή, την αισθητική βελτίωση-αποκατάσταση, τη συνήθη συντήρησή τους, καθώς και εργασιών προσαρμογής, σύμφωνα με τα άρθρα 116 και 117, ** Τεχνικές οδηγίες ΝΟΚ Στο εκτός νομίμου περιγράμματος τμήμα του υφιστάμενου κτιρίου επιτρέπονται εργασίες για λόγους χρήσεως και υγιεινής. Για τα ανωτέρω έχουν εφαρμογή και η υπ’ αριθμ. 86845/16-10-1999 Απόφαση «Ενίσχυση υφισταμένων κτιρίων» (ΦΕΚ 2036Β) καθώς και η Εγκύκλιος 40 (αρ. πρωτ. 57621/24-9-97) του ΥΠΕΧΩΔΕ «Προσθήκη καθ’ ύψος σε υφιστάμενα κτίρια σύμφωνα με το άρθρο 23 του ΓΟΚ/85».1 point
-
1 point
-
1 point
-
Να πως μόνο οτι, προσωπικά, εφόσον το προβλεπόμενο βάσει αδείας βρίσκεται σε άλλη αλλά σύννομη θέση θα χρέωνα σε αυτό μία Κ3 και στην επέκταση πέραν αυτού ΥΔ,ΥΚ. Και αυτό "πατώντας" στη διατύπωση του ιδ) της Κ3 που μιλά για προβλεπόμενο κτίριο. Θεωρώ δλδ οτι η αναφορά σε πολεδομικές διατάξεις αφορά την νέα θέση του προβλεπόμενου βάσει ο.α κτιρίου και όχι γενικά το ακίνητο όπως διατυπώνεται. Άλλωστε το θεωρώ τουλάχιστον άδικο να αποκλείεται η χρήση της εν λόγω παραγράφου αν πχ υπάρχει μια οποιαδήποτε περαιτέρω αυθαιρεσία στο ακίνητο επί του κτιρίου ή ανεξάρτητη.1 point
-
Αφου έχεις τοποθέτηση ίδιου περιγράμματος σε άλλη σύνομη όμως θέση θα βάλεις 1Κ3. Το βασικό περίγραμμα του νόμιμου κτηρίου , μετακινήθηκε σε άλλη σύνομη θέση και μετά άρχισαν και τα αυθαίρετα. Ξεμπάζωμα υπογείου ---> ισόγειο. Το ισόγειο έγινε όροφος . Έγινε και σοφίτα κάτω από την σκεπή. Άρθρο 96 κατηγορία 3 ιδιδ) αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση, εφόσον δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις, ή αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση λόγω κατασκευής με εσφαλμένη αναστροφή της κάτοψης σε νόμιμη θέση και με την προϋπόθεση ότι δεν μεταβάλλεται η τελική στάθμη του εδάφους. Επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση των οριζομένων στην παράγραφο 10 του άρθρου42 η ενημέρωση του φακέλου της οικοδομικής άδειας με τις μελέτες του υφισταμένου κτιρίου, προκειμένου να εκδοθεί η ταυτότητα κτιρίου, Edit στην παρακάτω ανάρτηση: Το "εφόσον δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις" , έχω την εντύπωση ότι πάει στη "θέση" δηλ. εφ΄ όσον δεν παραβιάζονται διατάξεις στην νέα θέση. Οι άλλες παραβάσεις- υπερβάσεις που έχεις θα τιμωρηθούν ούτως η άλλως.1 point
-
Όλοι θέλουμε η ρύθμιση που κάνουμε να είναι σωστή και σύννομη. Και νομίζω όλοι έχουμε καταναλώσει πάρα πολλές ώρες διαβάζοντας τη νομοθεσία, τις ερωταπαντήσεις καθώς και σε συζητήσεις μέσα σε αυτό το φόρουμ, μήπως και βγάλουμε άκρη. Συμφωνώ μαζί σου πως το μπλέξιμο γίνεται γιατί σε πολλά σημεία ο νόμος είναι ασαφής. Επομένως το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι ερμηνεία του νόμου βασιζόμενοι στο κείμενο, στις εγκυκλίους και βοηθούμενοι από τις ερωταπαντήσεις του ΤΕΕ καθώς και την πολυτιμη γνώμη των λοιπών συναδέλφων. Μπορεί να νιώθουμε πιο ασφαλείς με το να επιλέξουμε την δυσμενέστερη περίπτωση για τον υπολογισμό του προστίμου, αλλά αυτό από μόνο του δεν καθιστά και απολύτως σωστή την μέθοδο που ακολουθούμε. Είναι σωστό και ηθικό απένταντι στον ιδιοκτήτη / πελάτη μας να πληρώσει πολύ περισσότερο από αυτό που θα έπρεπε ? Και δεν μιλάω για προσπάθεια να βρούμε παράθυρα και σκοτεινούς τρόπους αποφυγής του προστίμου. Αναφέρομαι σε περιπτώσεις όπως αυτή που παρέθεσα σε προηγούμενο ποστ, όπου ένα εξ'ολοκλήρου αυθαίρετο κτίριο έχει περίπου το ίδιο πρόστιμο με ένα κτίριο που απλώς μετακινήθηκε αν υπολογίσουμε το δευτερο χωρίς άδεια. Αυτό είναι εξόφθαλμα άδικο και - για να το πω λίγο υπερβολικά - αντισυνταγματικό μιας και εκμηδενίζεται η αρχή της αναλογικότητας.1 point
-
Εξαρτάται από τι ερμηνεία θα δώσουν (αν δώσουν) στο άρθρο 86. Περίμενε μήπως στην επικείμενη τροποποίηση του νόμου υπάρξει κάποια ευεργετική διάταξη για την περίπτωσή σου. Άρθρο 86 Δικαίωμα υπαγωγής - Χρόνος αλλαγής χρήσης/ανέγερσης Στις διατάξεις των άρθρων 99 επ. υπάγονται αυθαί- ρετες κατασκευές και χρήσεις για τις οποίες ο φέρων οργανισμός της αυθαίρετης κατασκευής έχει εκτελεστεί ή η αυθαίρετη αλλαγή χρήσης έχει εγκατασταθεί πριν από τις 28.7.2011.1 point
-
LargyΣτο παράρτημα του 4495 στην επεξήγηση του συντελεστή πλάγιας απόστασης αναφέρεται στην απόσταση από τα όρια του οικοπέδου.1 point
-
Πολύ καλή ερώτηση!! Όχι δεν πιστεύω ότι πρέπει να χρεώσουμε ΥΔ σε αυτή την περίπτωση. Απλά εδώ η παρανομία αφορά την αυθαίρετη μετακίνηση κτιρίου κι όχι την αυθαίρετη επέκταση αυτού. Μετακινώντας δηλαδή το κτίριο και νομιμοποιώντας τη μετακίνηση με κατηγορία 3 ουσιαστικά κάνουμε χρήση του μπόνους της τοποθέτησης του κτιρίου στη νέα σύνομη θέση, σαν να είχε κατασκευαστεί δηλαδή στη θέση αυτή από την αρχή, που πολεοδομικά επιτρεπόταν. Επεκτείνοντας όμως το κτίριο μέχρι το πλάγιο όριο ουσιαστικά διατηρούμε το κτίριο στην ίδια θέση (στην οποία βάσει αδείας οφείλει να τηρήσει αποστάεις Δ) και στη συνέχεια παραβιάζουμε την πλάγια απόσταση. Είναι καθαρά θέμα ερμηνείας, νομίζω σε έναν έλεγχο με κατάλληλα επιχειρήματα και οι δύο απόψεις θα μπορούσαν να αιτιολογηθούν (άγνωστο βέβαια το αποτέλεσμα). Εγώ απλά παρέθεσα την προσωπική μου άποψη.1 point
-
Αυτές ειναι οι προυποθέσεις για να μην μετράει στον συντελεστη δόμησης η σοφίτα. Στον ΝΟΚ ο ορισμος δινεται στο αρθρο 2§81 αλλά, επαναλλαμβανω, όσα τακτοποιούμε με πρόστιμα διατήρησης αυθαιρέτου δεν ειναι συνατόν να ακολουθούν τον κανόνα του ΝΟΚ, αφου ΝΟΚ δεν υπήρχε.1 point
-
Σχετικά με την τακτοποίηση σοφιτών: Κατ΄εμέ, αν το ταβάνι γέρνει, απάνω του έχει κεραμίδι/λαμαρίνα/οτινάναι, και δεν είναι λειτουργικά ανεξάρτητος ο χώρος, δικαιούται μειωτικό συντελεστή. Για να το ονομάσω "σοφίτα" δεν μετράω πόσα τούβλα υπερυψώθηκε η στέγη/αν είναι ανεστραμμένη δοκός/αν ο κορφιάς έφτασε στον θεό, γιατί είναι βέβαιο ότι η κατασκευή είναι εκτός κανονισμών. Όταν κατασκευάστηκαν οι περισσότερες σοφίτες δεν προβλέπονταν καν από τους οικοδομικούς κανονισμούς ο όρος σοφίτα, και ο "ενσωματωμένος στη στέγη όροφος" κατά ΓΟΚ85 ήταν όροφος κανονικός με απαιτήσεις σε ύψος/δόμηση. Δεν πάω να νομιμοποιήσω την σοφίτα για να δω αν πληροί τον κανόνα. Πρόστιμο διατήρησης πάω να βγάλω και πρέπει να βρω σε ποιο καλούπι ταιριάζει καλύτερα. Έχω να επιλέξω ανάμεσα σε έκπτωση και όχι έκπτωση. Πείτε μου έναν λόγο που να με κατοχυρώνει απέναντι στον πελάτη μου αν του αφαιρέσω τον μειωτικό συντελεστή. Σχετικά με νομιμοποίηση κατά ΝΟΚ ή την ανέγερση με ΝΟΚ, σοφιτών: Το ύψος της δοκού το ορίζει ο μελετητής. Την κλίση της στέγης την ορίζει ο μελετητής. Ο έλεγχος θα ελέγξει αν πληρούνται οι ελάχιστες προδιαγραφές για την ασφάλεια της κατασκευής. Μπορεί να κόψει μια μελέτη αν το ύψος της δοκού είναι μικρότερο από αυτό που προβλέπει ο κανονισμός, όχι γιατί είναι μεγαλύτερο. Ναι, πολλές πολεοδομίες κόβουν τα ανεστραμμένα δοκάρια που παραπήραν μπόι, άλλες όμως όχι1 point
-
Από ότι είναι πλέον πασιφανές, το θέμα είναι το ύψος της ανεστραμμένης δοκού. Για αυτό ακριβώς και έκανα τον συσχετισμό με τις ΤΟ. Που όμως καθορίζεται ποιο είναι το μέγιστο ύψος της δοκού? Ποιος είναι αυτός που θα καθορίσει αυτό το ύψος?1 point
-
dimitris GMΔημήτρη μη νομίζεις και εγώ την άποψη μου γράφω. Αυτό που γράφεις όμως ό,τι δεν περναει στην αδεια για σοφιτα δεν μπορει να υπαχθει σε μειωτικο ως "σοφιτα" Που είναι γραμμένο? ......θεωρω οτι το ενα μετρο υψος στα "αριστερα".... Κάνε το 1,00μ 0,60μ , που είναι το πρόβλημα ; Δεν αλλάζει κάτι1 point
-
Anton_civengΣεβαστή η γνώμη σου. Θα σου θυμίσω όμως ότι σε πολλές αναφορές σου έχεις γράψει ότι δεν σκεπτόμαστε με όρους ΓΟΚ-ΝΟΚ στα αυθαίρετα. θα έπρεπε κατά τον ορισμό του ΝΟΚ (που περιοριστικά σε αυτή την περίπτωση θεωρούμε και όχι του ΓΟΚ) να έχει δημιουργηθεί ο αυθαίρετος χώρος ΜΕΣΑ στην νόμιμη στέγη. Εγώ πάντως γραμμένα κάπου αυτά που λες δεν τα εχω δει στον 4495. Προσθέτεις πολλές λέξεις για να σου βγεί η ερμηνεία. π.χ. νόμιμη?? Δηλ. Εαν κάποιος δεν έχει σκεπή και κάνει σκεπή αυθαίρετη και μέσα στην αυθαίρετη σκεπή δημιουργήσει και σοφίτα, τι θα γίνει; Δεν θα πάει σαν σοφίτα (0,3) επειδή η σκεπή δεν είναι νόμιμη; Πιστεύω ότι ο νομοθέτης ενδιαφέρεται εαν υπάρχει εσωτερική επικοινωνία οπότε δίνει το 0,3 (τιμωρεί γλυκά) , ενώ εαν δεν υπάρχει τιμωρεί αυστηρότερα με ΥΔ. Δεν μιλάει ούτε για πλαινά τοχεία , ούτε για ύψη μικρά η μεγάλα, ούτε για νόμιμες σκεπές. Αυτά πρέπει να τα έχουμε κατά νού , όταν θα πάμε για έκδοση άδειας.1 point
-
1 point
-
Το αρθρο λεει οτι προυποθεση για υπαγωγη ειναι να εχει εκτελεστει ο ΦΕΡΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ της αυθαιρετης κατασκευης προ 28.7.2011 Αρα αν εγω κατασκευασω ΣΗΜΕΡΑ τους τοιχους πληρωσεως ειναι οκ?1 point
-
Γιατί όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα έχουν αποσυνδεθεί από το γνωστικό αντικείμενο. Τόσο απλά. Το παράδοξο λοιπόν είναι ότι όσο υποβαθμίζονται οι σπουδές με αφαίρεση μαθημάτων και αύξηση καταλήψεων τόσο δίνονται επαγγ. δικ. αβέρτα. Αν σοβαρέψουν οι σχολές και έρθουν στα μέτρα του παλιού Πολυτεχνείου και της Σχολής Υπομηχανικών τότε να πάρουν περισσότερα δικαιώματα και οι μεν και οι δε που καμώνονται κι αυτοί ότι έγιναν πανεπιστήμιο.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-