Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Arche

    Arche

    Core Members


    • Πόντοι

      19

    • Περιεχόμενα

      4.204


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.024


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.118


  4. laxanos

    laxanos

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.713


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/11/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. φιλε νωρις βλεπω παλι το ερωτημα σου, αφου βρισκεις την απαντηση ομως 0,60τμ χ (αριθμος αυτοκινητων) τι αλλο ζητας να μαθεις? Ειδα οτι επανηλθες το Μαη, οποτε λαμβανοντας υποψη και καποιο ελευθερο χρονο και οτι το ενεργειακο κομματι με ενδιαφερει επανηλθα
    5 points
  2. Αντιγράφω το ερώτημα που έστειλα στο ΤΕΕ και την απάντηση που πήρα, σχετικά με την καταληκτική ημερομηνία υποβολής, Μελέτης Στατικής Επάρκειας για δηλώσεις του Ν.4178/13. Και η απάντηση Ακούω τις απόψεις σας. ΥΓ. Στο ερώτημα μου υπάρχει ένα λάθος στις ημερομηνίες (03/1/19), νομίζοντας ότι η παράταση αφορούσε 12 μήνες και όχι 6.
    2 points
  3. Πολλά τα ερωτήματα....και κανένα δεν απαντάται με απόλυτο τρόπο. Όλα είναι σχετικά και η όποια απάντηση σε ένα ερώτημα, επηρεάζει την απάντηση στα υπόλοιπα. Ας κάνουμε μιά προσπάθεια. 1. Η μέγιστη θερμοκρασία δεν πρέπει να ξεπερνάει τους 40-45 βαθμούς. Όσο χαμηλότερα τόσο καλύτερα για την καταπόνηση του δαπέδου (ειδικά αν έχουμε πλακάκια), και τόσο οικονομικότερα λόγω καλύτερης απόδοσης της Α.Θ. και λόγω μικρότερων απωλειών από το δίκτυο. Η θερμοκρασία προσδιορίζεται από την μελέτη και εξαρτάται από το είδος του πατώματος (πλακάκια, laminate, ξύλο, μάρμαρο κλπ) αλλά και από το πόσο πυκνά τοποθετημένες σωλήνες έχουμε και από τι υλικό είναι οι σωλήνες (συνήθως πλαστικό σήμερα αλλά παλαιότερα και χαλκός). Επίσης εξαρτάται (εδώ έχει σχέση με το 3), αν έχουμε συνεχή λειτουργία ή διακοπτόμενη και αν έχουμε διακοπτόμενη λειτουργία πόσες ώρες έχουμε διακοπή και πόσες λειτουργία. 2. Σίγουρα συμφέρει οικονομικά η αυτόματη μεταβολή της θερμοκρασίας σε σχέση με την εξωτερική (αντιστάθμιση). 3. Η συνεχής λειτουργία είναι προτιμότερη, αν μιλάμε για σπίτι με καλή θερμομόνωση και βέβαια με μικρά διαστήματα απουσίας. Αν τα διαστήματα απουσίας είναι σχετικά μεγάλα, μπορούμε να κατεβάζουμε την επιθυμητή θερμοκρασία (χειροκίνητα ή με χρονοθερμοστάτη). Αν στο χώρο υπάρχουν και FCU, που μπορούν να ανεβάσουν γρήγορα τη θερμοκρασία, μπορούμε να κατεβάζουμε περισσότερο το θερμοστάτη τις ώρες απουσίας ή ύπνου. Οι επιθυμητές θερμοκρασίες βέβαια έχουν απόλυτη εξάρτηση από τους κατοίκους του σπιτιού. 4. Σίγουρα η απάντηση είναι η προφανής (άνοδος θερμοκρασίας προσαγωγής). Αν θέλουμε οικονομία σε βάρος της άνεσής μας....., έχω την απόλυτη λύση!!! Σβήνουμε δια παντός την Α.Θ. και έχουμε 100% οικονομία (δεν ξοδεύουμε τίποτα) !!! Αυτά τελείως επιγραμματικά..... Η συζήτηση μπορεί να έχει πολλές και διάφορες περιπτώσεις και υποπεριπτώσεις με διάφορες λύσεις και βέβαια απόψεις......! ( δεν διεκδικώ σε καμμία περίπτωση το "αλάθητο") .
    2 points
  4. @Georgia S Καλύπτει και το ασφαλτόπανο. Από τη σελ.26 του οδηγού (3η τροποποίηση): Στις δαπάνες των ανωτέρω πινάκων ανά ειδικότερη παρέμβαση συμπεριλαμβάνονται τυχόν:  Πρόσθετες αναγκαίες εργασίες για την ολοκληρωμένη υλοποίηση της παρέμβασης όπως εργασίες και πάσης φύσεως υλικά για την προσαρμογή του κουφώματος, σκαλωσιές, επιχρίσματα, μικροεργασίες αποκατάστασης της εμφάνισης του στοιχείου στο οποίο έγινε η παρέμβαση, αποξηλώσεις/καθαιρέσεις και αποκομιδή, σήτες, απαραίτητες εργασίες και επεμβάσεις για την ορθή λειτουργία/συμπεριφορά της θερμομόνωσης (συμπεριλαμβανομένων του κόστους του θερμομονωτικού υλικού, της κόλλας και των βυσμάτων, του υαλοπλέγματος, του ασταριού και του επιχρίσματος, των οδηγών εκκίνησης και των λοιπών απαραίτητων τεμαχίων, όπως π.χ. γωνιόκρανα, κτλ., καθώς και το κόστος της εργασίας), διαμόρφωση κλίσεων απορροής στο δώμα, αποκατάσταση υγρομόνωσης, απαραίτητες επεμβάσεις στη στέγη (π.χ. αντικατάσταση κεραμιδιών), ηλεκτρολογικές εργασίες και υλικά για την εγκατάσταση αντλίας θερμότητας, λοιπά αναγκαία συμπληρωματικά κόστη υλικών και εγκατάστασης (όπως η προμήθεια και τοποθέτηση σωληνώσεων, η προμήθεια και τοποθέτηση καπνοδόχου ανά διάμετρο σωλήνωσης, η προμήθεια και τοποθέτηση λοιπών παρελκομένων εξαρτημάτων λεβητοστασίου ανά εγκατεστημένη ισχύ συστήματος, κ.α.), κ.λπ.
    2 points
  5. To σύγχρονο ευρωπαϊκό μας κράτος, αφού μας έβαλε να γίνουμε κακής κοπής λογιστές τώρα μας καλεί να γίνουμε κακής κοπής χωροφύλακες. Συμφωνώ με Παύλο γενικά στο ποιος ελέγχει τι. Σίγουρα κυκλοφορούν ακόμη και σήμερα μετά από τόσα χρόνια ¨συνάδερφοι" που από επιλογή κάνουν ότι γουστάρουν στις ρυθμίσεις. Στα π@π@ρια τους τι λέει ο νόμος τι λέει η εγκύκλιος κλπ κλπ. Αλλά ρε μάγκες δε θα βρω εγώ το πρόβλημα η ο άλλος συνάδερφος. Έχω δει κατά καιρούς δηλώσεις και γενικά αντιμετωπίσεις θεμάτων που με κάναν να πω από τι ρδελαμπού χάνω δουλειές. Αλλά μάγκες εγώ ούτε το κράτος είμαι, ούτε μπάτσος θα γίνω. Εφόσον υπάρχει κράτος οφείλει να έχει και τον κατάλληλο ελεγκτικό μηχανισμό. Μου κάνει εντύπωση το γεγονός ότι ακόμη και συνάδερφοι με ΑΜ 140000 και μετά δλδ μηχανικοί με εμπειρία 1-2 χρόνια έτρεξαν να γίνουν ελεγκτές δόμησης... Δλδ κάπου πάει λάθος το όλο ζήτημα...Ίσως φταίνε οι αφραγκίες, ίσως ο ξεπεσμός του επαγγέλματος ή ίσως πιάνει τόπο η παπάτζα στα κανάλια των εκάστοτε κυβερνόντων.
    2 points
  6. Καταρχήν Νικ συμφωνώ ως προς το άδικο του ότι υπάρχουν πολλοί που δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό και το αναφέρω κάθε φορά. Φυσικά και θίγομαι προσωπικά από τέτοιες δηλώσεις, όπως και εσύ και πολλοί ακόμη συνάδελφοι. Φυσικά και εξοργίζομαι κάθε φορά που τα βλέπω. Διαφωνώ όμως ως προς το ρόλο του μηχανικού και δεν είναι δουλειά του και επιστημονικό αντικείμενο τού να συνεισφέρει σε κάτι τέτοιο και να μπει στο τρυπάκι των καταγγελιών. Ο έλεγχος για να είναι αξιόπιστος προϋποθέτει αντικειμενικά και κοινώς αποδεκτά κριτήρια ελέγχου, όπως και όλα εκείνα τα εργαλεία που θα τον ολοκληρώσουν και θα τον καταστήσουν αδιάβλητο. Όταν δημιουργούνται ασαφείς νόμοι, όταν λείπουν όπως αναφέρει ένας συνάδελφος παραπάνω, οι αεροφωτογραφίες που ο ίδιος ο νόμος ορίζει, πες μου τι θα πάει να κάνει ειδικά ένας νέος συνάδελφος που μόλις τώρα ξεκινάει την καριέρα του και λόγω αναδουλειάς το παιδί πήγε και έγινε ελεγκτής δόμησης για να βγάλει ένα μεροκάματο. Αυτό το παιδί τι έλεγχο θα μπορέσει να κάνει μέσα σε αυτό το χάος; 10 χρόνια εδώ στο φόρουμ και δε συμφωνούμε σε βασικά ζητήματα αυθαιρετονόμων. Η ασάφεια θα δημιουργήσει, είτε από ανασφάλεια είτε από δόλο, κατάχρηση ιδιότητας. Στους ελέγχους αδειών δόμησης τα κριτήρια είναι σαφή, η νομοθεσία που διέπει τα έργα δεν είναι προσεγγιστική και το έργο είναι καινούργιο, αλλά και πάλι έχουμε ζητήματα. Όμως σίγουρα δεν έχουμε τα ίδια που θα προκύψουν σε ελέγχους δηλώσεων λόγω της προχειρότητας και του σκοπού των δηλώσεων αυθαιρέτων, ο οποίος ήταν καθαρά εισπρακτικός ντυμένος με το πέπλο της δήθεν πολεοδομικής νομιμότητας και της προστασίας του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και κάτι τέτοιες ευφάνταστες μπούρδες. Δεν διαφωνώ γενικώς στους ελέγχους, όταν τα κριτήρια είναι αυτά που πρέπει να είναι για να διασφαλιστεί η αντικειμενικότητα. Αν λοιπόν υπάρξει νόμος σαφής, εργαλεία (όπως πχ αεροφωτογραφίες, χαρτογραφικά υπόβαθρα, διαδραστικοί χάρτες κλπ) ώστε όλοι κλικάροντας να βλέπουμε τα ίδια πράγματα, να βλέπουμε την ίδια χάραξη αιγιαλού-παραλίας, τον ίδιο δασικό χάρτη (όπως έγινε σε περιοχές της χώρας) κλπ, τα ίδια οριοθετημένα ρέματα, τότε μάλλον δεν θα χρειάζεται να πάει κανείς ελεγκτής δόμησης πουθενά. Ο έλεγχος θα γίνεται απλά μέσα από ένα γραφείο. Καταγγελίες και λοιπά συναφή δεν θεωρώ (προσωπική γνώμη εκφράζοντας) ότι αφορούν το μηχανικό. ΥΓ. Τα παραπάνω τα λέω όχι γιατί δεν είμαι εξοργισμένος το ίδιο με σένα και παραπάνω ίσως, για ότι έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια, αλλά γιατί πιστεύω ότι μας οδηγούν σε ένα μονοπάτι επικίνδυνο για τη δουλειά μας.
    2 points
  7. Το θέμα μας είναι φυσικά το να υπάρξει δίκαιη αντιμετώπιση αλλά και να λυθούν τα προβλήματα που θα προκύψουν. Το να μιλάνε απλώς για ελέγχους και πάταξη της αυθαίρετης δόμησης τα έχουμε ξανακούσει. Πως ακριβώς θα ελέγξουν δηλώσεις αυθαιρέτων όταν 3 νόμοι από το 2011 μέχρι το 2017 είναι γεμάτοι ασάφειες και ακόμη και μεταξύ μας πολλές φορές δεν συμφωνούμε για μια ενιαία αντιμετώπιση σε ένα ζήτημα; Θα βάλουν τους ελεγκτές δόμησης να κάνουν τι ακριβώς; Να ελέγξουν για παράδειγμα την πληρότητα φακέλου; Δε νομίζω ότι ο λόγος ύπαρξης των ελεγκτών είναι αυτός. Συμφωνώ και θίγομαι και ο ίδιος από δηλώσεις της πλάκας οι οποίες δημιούργησαν αθέμιτο ανταγωνισμό. Νομίζω ότι σε αυτό συμφωνούμε όλοι. Όμως τίνος δουλειά ήταν ο έλεγχος; Του ιδιώτη μηχανικού ή της διοίκησης του κράτους; Μήπως όντως έχει δίκιο ο συνάδελφος παραπάνω και βλέπουμε μόνο το τυράκι και όχι τη φάκα που έχουν στήσει για να πάνε χιλιάδες νέοι συνάδελφοι για ένα μεροκάματο που στο τέλος μπορεί να το πληρώσουν χρυσάφι στα δικαστήρια από αντιδικίες τόσο μεταξύ μηχανικών όσο και ιδιοκτητών;
    2 points
  8. Μπορείτε να δώσετε μια δήλωση ενός πελάτη. Ενοώ ότι ολοκληρώνετε μια δήλωση 4178 και θα έπρεπε μετά να του δώσετε το 5 σέλιδο την περαιωμένη δήλωση και έναν φάκελο με τα δικαιολογητικά. Ομως ξέρει κανένας Συνάδελφος κανέναν τρόπο, πχ να του δώσουμε έναν ηλεκτρονικό αριθμό ώστε να δει την δήλωση του. Να την δει στο σύστημα, στο ΤΕΕ? Είναι μεγάλη ταλαιπωρία και είναι δύσκολο να τυπωθούν όλα τα δικαιολογητικά και να δοθεί αντίγραφο, οπότε... Ευχαριστώ, Ευχαριστώ Αρχιτέκτονας
    1 point
  9. 24.466 downloads

    Υπ. Δήλωση Ιδιοκτητών και Εξουσιοδότηση Μηχανικού για τον Ν.4495/2017
    1 point
  10. Ενεργοποιείται η "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=785&sni[524]=5962&language=el-GR
    1 point
  11. Δηλαδή το ΤΕΕ "¨τσουβαλιάζει" την προθεσμία των 5 ετών για την ΜΣΕ στην προθεσμία των 12+6(παράταση)=18 μήνες που ισχύει βάσει ν. 4495 για δηλώσεις του ν. 4178 και αφορούν τα υπόλοιπα δικαιολογητικά. Αυτό φαίνεται από την απάντηση, εκτός και αν το ΥΠΕΚΑ δώσε άλλη ερμηνεία. Θεωρώ ότι καταστρατηγείται η αρχή της ισονομίας, καθώς στο ν. 4495 προβλέπεται παρόμοια διάταξη για 5 ή 3 έτη αναφορικά με την ΜΣΕ κατ εξαίρεση της προθεσμίας 12 μηνών των λοιπών δικαιολογητικών. Η λύση που προτείνουν για μεταφορά στο ν. 4495 δεν είναι ανέξοδη για τον πολίτη ο οποίος χωρίς να κατανοήσει το πρόβλημα θα τα βάλει με το μηχανικό του θεωρώντας ότι ο τελευταίος ευθύνεται.
    1 point
  12. Τα καταργημένα άρθρα του ν.4178/13 όμως είναι συγκεκριμένα, αναφέρονται στον ν.4495/17, ενώ το υπ΄όψη αρ. 25 ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ως καταργηθέν..... Εξ΄άλλου ήταν υπ΄όψη του νομοθέτη το αυτονόητο, ότι οι έλεγχοι των δηλώσεων με το αρ.25 θα εγίνοντο ΚΑΙ μετά την λήξη του ν. 4178
    1 point
  13. Νομίζω ότι οι βασικοί τρόποι διανομής εμβαδών περιλαμβάνουν : την διανομή από σημείο του πολυγώνου (κορυφή ή τυχαίο σημείο σε πλευρά) την διανομή παράλληλα σε πλευρά του πολυγώνου την διανομή σε τυχαία διεύθυνση που θα ορίζεται με "κλικ" στο σχέδιο (πιο γενική από την προηγούμενη περίπτωση) Ως προς το εμβαδό που θα διανέμεται : Ποσοστό επί του συνολικού Συγκεκριμένη τιμή εμβαδού Λίγο πιο "τραβηγμένα" θα μπορούσε ενδεχόμενα να γίνεται και διανομή σε ίσα τμήματα όχι προκαθορισμένου εμβαδού π.χ. 750 m² σε τρία ίσα τμήματα παράλληλα σε μία διεύθυνση ή ακόμη σε τμήματα παράλληλα σε μία διεύθυνση που απέχουν μεταξύ τους συγκεκριμένη απόσταση.
    1 point
  14. εγω δεν περιμενω τιποτα από το ελληνικο κρατος είναι διαλυμενο και βαθυτατα διεφθαρμενο έαν υπηρχε διαφανεια στην νομοθεσια τα προβλήματα θα ηταν ελαχιστα , τους νομους εμεις τους κτιζουμε και κατά την περιοδο που εφαρμοζοταν αρχικα ο 4014 δεν αντεδρασε κανενας μηχανικος ολοι εκλειναν ''δουλίτσες'' οποτε φυσιολογικη η εξελιξη , είναι σωστο ο ελεγχος να βρίσκετε στους ιδιωτες και όχι στην πολεοδομια , η οποια τα παιρνει ολοι το ξερουμε αυτό , πιο καλα από ορκωτες εταιρειες που θα κανουν μονο ελέγχους αλλα για να γινει αυτό δεν θα πρεπει να υπαρχουν σκιες στην νομοθεσια και ερμηνείες κατά βουληση , επομένως ο ελεγχος που θα γινει από δω και περα πρεπει να είναι μακροσκοπικος και να μην μπαινει σε λεπτομέρειες , επισης ας υπαρχει μια ελαστικοτητα στην νομοθεσια , για το τι είναι αυθαιρετο και τι όχι και ένα τελευταιο : οι αεροφωτο δεν είναι λυση για όλα τα κτισματα υπαρχουν περιπτώσεις που δεν είναι εμφανες ένα κτισμα πχ κατω από προβολο οσο για τις ΜΣΕ μονο να μην μας τυχει καποια τυχηματικη δραση μικροτερη του σεισμου σχεδιασμου εντος του χρονου που θα εχεται δωσει στατικη επαρκεια χωρις λεπτομετη ελεγχο και το κτιριο γινει καρα--γιαπί , το λιγοτερο που θα εχουμε αστικες ευθύνες και αποζημιωση στον ιδιοκτητη . οποτε ας εχει καποιος στην ακρη μερικα δεκάδες χιλιαδες ευρω για μια κακη στιγμη ειτε ασφαλεια αστικης ευθύνης .
    1 point
  15. Δεν χρειάζεται να κάνει εγγραφή ο ενεργειακός επιθεωρητής όπως κάνει ο σύμβουλος έργου.
    1 point
  16. Σε σχέδια οικοδομικής άδεια του 1990, εντός σχεδίου, προβλέπεται η κατασκευή συμπαγούς περίφραξης ύψους 1.0μ με εισόδους κλπ. Σε σχέδιο 1:200, παρουσιάζεται και όψη της. Απορίες: Με την τότε νομοθεσία ήταν υποχρεωτική η υποβολή σχεδίων της περίφραξης εφόσον υπήρχε σε ισχύ οικοδομική άδεια για τα κτίρια στο οικόπεδο; Αν ναι, σε περιπτώσεις τροποποιήσεων στην περίφραξη (πχ προσθήκη κιγκλιδωμάτων σύμφωνες με τον ΓΟΚ και τον κτιριοδομικό κανονισμό, κατάργηση ή αλλαγή θέσεων εισόδων με καγγελόπορτες κλπ), αποτελούν αυθαίρετες κατασκευές; Εφόσον τροποποιήθηκε η περίφραξη ή στις άδειες δεν υπήρχαν σχέδια που την παρουσίαζαν στη σημερινή της μορφή, πριν την «τακτοποίησή» της επιτρέπεται ή όχι η έκδοση οποιασδήποτε οικοδομικής αδείας; Έχει δημιουργηθεί ή όχι «εθιμικό δίκαιο» για τα παραπάνω; Τι προκύπτει από τα αρχεία των ΥΔΟΜ;
    1 point
  17. Καλημέρα, μόλις μίλησα με το helpdesk στο ΤΕΕ και σας παραθέτω τις απαντήσεις που έλαβα: - αυθαίρετη απόληξη κλιμακοστασίου: με αναλυτικό - διαφορές στα ύψη των ορόφων: να το βάλω κατηγορία 3 ΥΓ ακόμα δεν μπορώ να συμψηφίσω κατηγορία 3 με αναλυτικό, διότι δεν έχει βγει ανάλογη εγκύκλιος Επίσης άσχετο, αλλά το ρώτησα κι αυτό: ισόγειοι βοηθητικοί χώροι εντός γηπέδου που δεν υπάρχει κυρίως κτίσμα δε λαμβάνουν μειωτικό.
    1 point
  18. ακομα ενα βαριδι στο χωρο της οικοδομης, καλο μεν, βαριδι δε
    1 point
  19. εγω σκεφτομουν 1 δευτερη γυψοσανιδα απο πανω, αν αποδειχτει με μονη ο τοιχος, δεν θα μπορουσα να βαλω αλλο ενα κομματι απο πανω οσο η βαση της τηλεορασης, να πιασει στο σκελετο ή ενα κοματι ξυλο, παλι στο σκελετο να πιανει και εκει πανω να βιδωσει μια 40'' ?
    1 point
  20. υποθετω οτι εννοεις το ισογειο συνενωθηκε με εσωτερικη σκαλα με τον ανω οροφο. Τρυπα -σκάλα...τί άλλο.???
    1 point
  21. 1.βρες πρώτα την κατηγορία Ο.Α που χρειάζεσαι 1-2-3 2. σχετικά με την υφιστάμενη οικοδομή κατά το άρθρο 34 ΝΟΚ πας με τους όρους δόμησης του χρόνου ανέγερσης και με τις διατάξεις του ισχύοντος τότε ΓΟΚ 3. η φύτευση και ο έλεγχός της ισχύει βάσει κτιριοδομικού και όχι βάσει ΝΟΚ και 4. δες αν έχεις αυθαιρεσίες που απαιτούν ένταξη στο Ν 4495
    1 point
  22. Η Ο.Α είναι σε ισχύ? Αν είναι σε ισχύ μπορείς να κάνεις ή γνωστοποίηση (αν θες να συνεχίσεις εργασίες άμεσα) ή αναθεώρηση δείχνοντας στο Δ.Δ τη θέση-την τομή και την ενδεικτικά ένα τμήμα της όψης της
    1 point
  23. λεπτομερειες στο αρθρο 108 Άρθρο 108 Έλεγχος δηλώσεων υπαγωγής αποζημίωση ελεγκτών δόμησης 1. Οι δηλώσεις υπαγωγής αυθαιρέτων υπόκεινται σε δειγματοληπτικό έλεγχο, μετά από ηλεκτρονική κλήρωση που διενεργείται από το Περιφερειακό Παρατηρητήριο με αλγόριθμο που αποστέλλεται από το Κεντρικό Παρατηρητήριο. 2. Οι υπαγωγές της κατηγορίας 5, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 96, ελέγχονται σε ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%). 3. Οι υπαγωγές της κατηγορίας 4, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 96, ελέγχονται σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%). 4. Οι υπαγωγές της κατηγορίας 1, 2 και 3, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 96, ελέγχονται σε ποσοστό πέντε τοις εκατό (5%). 5. Ο έλεγχος των δηλώσεων υπαγωγής στον παρόντα διενεργείται από ελεγκτή δόμησης της κατηγορίας ΙΙ και ΙΙΙ, του μητρώου ελεγκτών του ν.4389/2016, ο οποίος ορίζεται ύστερα από ηλεκτρονική κλήρωση. Ο έλεγχος αφορά το σύνολο των στοιχείων που υποβλήθηκαν για την υπαγωγή και έχουν αναρτηθεί στο πληροφοριακό σύστημα. α) Αν διαπιστωθούν ελλείψεις ή λάθη στον τρόπο υπολογισμού του προστίμου, ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός, υποχρεούται μέσα σε ένα (1) μήνα από την έκδοση του πορίσματος να συμμορφωθεί με τις παρατηρήσεις που έγιναν. β) Αν κατά τον έλεγχο της δήλωσης υπαγωγής διαπιστωθεί ότι οι αυθαίρετες κατασκευές εμπίπτουν στις απαγορεύσεις του άρθρου 89, η δήλωση ανακαλείται και επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 94. γ) Αν ύστερα από καταγγελία και σχετική εντολή από το Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος έχει διενεργηθεί έλεγχος δήλωσης υπαγωγής από ελεγκτή δόμησης δεν απαιτείται νέος έλεγχος. 6. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Υπουργού Οικονομικών καθορίζεται κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος, καθώς και η διαδικασία αποζημίωσης των ελεγκτών δόμησης.
    1 point
  24. aretiemp: "Στα συμβόλαια πάντως της αρχικής κατάτμησης αναφέρει πως στο οικόπεδο της κόρης υπάρχει η διώροφη οικοδομή (ίσως επειδή στην αργότερα μεταβιβαζόμενη λωρίδα το δωμάτιο ήταν στον "αέρα") και στου γιου η ισόγεια κατοικία." Με βαση τα παραπανω, ηταν δυο οικοδομες σε δυο ξεχωριστα οικόπεδα... επομένως, πώς προεκυψε η αναγκη να μεταβιβασθει αυτη η λωριδα??? Να μιλησεις με τον συμβ/φο
    1 point
  25. Σημείο αναφοράς για τις «έξυπνες», βιώσιμες πόλεις προορίζεται να γίνει η καινούργια συνοικία Ρούμπλιοβο-Αρχανγκέλσκογιε, στα δυτικά της Μόσχας. Θα περιλαμβάνει κατοικίες για 65.000 πολίτες, σχολεία, κλινικές, δομές για μετακίνηση των κατοίκων, περιοχές καταστημάτων, δημοτικά και πολιτιστικά ιδρύματα. Επιπλέον, θα προσφέρει 800.000 τετραγωνικά μέτρα γραφείων στους αναπτυσσόμενους τομείς χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, παροχής συμβουλών και λογιστικο-οικονομικού ελέγχου της ρωσικής πρωτεύουσας. Το αρχιτεκτονικό γραφείο Zaha Hadid Architects θα συνεργαστεί με το ρωσικό αρχιτεκτονικό γραφείο TPO Pride Architects ώστε να μετατρέψουν τη Ρούμπλιοβο-Αρχανγκέλσκογιε σε ένα ποικίλο οικοσύστημα για να ζει κανείς, να εργάζεται, να σπουδάζει, να διασκεδάζει. «Δουλεύοντας με εξειδικευμένες ομάδες στη Ρωσία και την Ευρώπη, εξελίξαμε ένα ανθρωποκεντρικό σχέδιο για μια “έξυπνη” διασυνδεόμενη πόλη που φέρνει κοντά τους ανθρώπους όχι μόνο μέσω τεχνολογικής καινοτομίας αλλά και μέσω της οργάνωσης του δημόσιου χώρου, οικοδομώντας μια κοινότητα που εντάσσει τα φυσικά χαρακτηριστικά της περιοχής με αρχές δεκτικότητας και μη αποκλεισμού σε μια υψηλής ποιότητας αρχιτεκτονική, κατάλληλη για τον 21ο αιώνα» σχολιάζει ο διευθυντής του πρότζεκτ στο γραφείο Zaha Hadid Architects, Χρήστος Πασάς. Συνολικά, θα οικοδομηθούν 4 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα στην περιοχή, ένα τρίτο της οποίας θα είναι πάρκα και δάσος που θα φτάνει στον ποταμό Μόσκβα, με μια λίμνη στο κέντρο του. Καινούργια γραμμή μετρό, η κατασκευή της οποίας θα αρχίσει το 2020, θα συνδέει τη Ρούμπλιοβο-Αρχανγκέλσκογιε με τον σταθμό του μοσχοβίτικου υπογείου Σελέπιχα. Με τη βοήθεια της πλατφόρμας της EDF για τρισδιάστατες προσομοιώσεις ενεργειακών και αστικών σεναρίων, το πρότζεκτ στοχεύει στη βελτιστοποίηση κατανάλωσης και παραγωγής ενέργειας από βιώσιμες τοπικές ενεργειακές πηγές. Επελέγησαν και άλλες δύο κοινοπραξίες για την ανάπτυξη του πρότζεκτ: η κοινοπραξία της ιαπωνικής Nikken Sekkei με τη ρωσική UNK Project. Και η κοινοπραξία της ιταλικής Archea Associati με το ρωσικό αρχιτεκτονικό γραφείο ABD Architects. Η JSC Rublyovo-Arkhangelskoye θα συνεργαστεί και με τις τρεις κοινοπραξίες για την κατασκευή της καινούργιας γειτονιάς. Περισσότερα για το έργο: https://www.dezeen.com/2018/11/13/moscow-smart-city-rublyovo-arkhangelskoye-zaha-hadid-architects/
    1 point
  26. Χάρτες τεκτονικής παραμόρφωσης σε πανευρωπαϊκή κλίμακα παρήγαγε για πρώτη φορά, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Η2020 EPOS, επιστημονική ομάδα του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (ΕΑΑ), με επικεφαλής τον Δρ. Αθανάσιο Γκανά, διευθυντή Ερευνών στο Γεωδυναμικό Ινστιτούτο. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η χαρτογράφηση της τεκτονικής παραμόρφωσης στον πλανήτη Γη έχει τεράστιο ενδιαφέρον για την εκτίμηση της σεισμικής επικινδυνότητας, αλλά και για την ερμηνεία-παρακολούθηση γεωδυναμικών μεταβολών στην επιφάνεια του πλανήτη. Η παραμόρφωση προκύπτει από τις αλλαγές που επιφέρουν στην ελαστική λιθόσφαιρα (στερεό φλοιό και ανώτερο μανδύα) οι τάσεις που αναπτύσσονται λόγω της τεκτονικής των πλακών. Για παράδειγμα, οι αλλαγές στο σχήμα της πλάκας, οι περιστροφές των τεμαχών (blocks) ως προς την κατακόρυφο και η συσσώρευση της ελαστικής ενέργειας είναι μετρήσιμα μεγέθη της τεκτονικής παραμόρφωσης. Αυτές οι μετρήσεις έχουν αναβαθμιστεί εντυπωσιακά με τη χρήση δορυφορικών τεχνολογιών και ειδικότερα της διαστημικής γεωδαισίας GNSS (Global Navigation Satellite System). Η ομάδα του ΕΑΑ έκανε χρήση τεκτονικών ταχυτήτων από 452 μόνιμους σταθμούς GNSS, τις οποίες επεξεργάστηκε ομάδα ερευνητών του Πανεπιστημίου της Γκρενόμπλ (Γαλλία). Με χρήση πακέτων ανοικτού λογισμικού, έγινε ο υπολογισμός των κυρίων αξόνων της ανηγμένης παραμόρφωσης, της διατμητικής παραμόρφωσης και άλλων παραμέτρων. NOA.GR Σχήμα: Κύριοι άξονες της ανηγμένης παραμόρφωσης για την νοτιοανατολική Ευρώπη. Με κόκκινο χρώμα υποδηλώνεται εφελκυσμός και με γαλάζιο χρώμα η συμπίεση. Copyright EPOS-IP Η βασική μονάδα της παραμόρφωσης είναι το nanostrain/year, π.χ. 1 ns/yr, που εκφράζει την ετήσια αλλαγή σε μήκος 1 mm μεταξύ δύο σημείων που απέχουν 1.000 km. Σε μεγάλες περιοχές της Ευρασιατικής πλάκας όπου η σεισμικότητα είναι αραιή έως ανύπαρκτη (π.χ. Βόρεια Γαλλία, Πολωνία κλπ.) ο ρυθμός της παραμόρφωσης είναι μικρός (10-20 ns/yr) έως αμελητέος (1-2 ns/yr). Αντίθετα, σε περιοχές μεγάλης σεισμικότητας όπως η κεντρική Ελλάδα και η κεντρική Ιταλία η παραμόρφωση μετρήθηκε μεταξύ 50-150 ns/yr. Αυτά τα αποτελέσματα είναι συγκρίσιμα με αντίστοιχα αποτελέσματα για Ελλάδα και Ιταλία, άλλων ομάδων, που έχουν δημοσιευτεί σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά με κριτές. Η σχετική έρευνα θα συνεχιστεί σε συνεργασία με τον Σουηδικό φορέα Lantmäteriet (LM), με σκοπό να παράγονται αυτοί οι χάρτες σε ετήσια βάση και να συμπεριλαμβάνουν ολοένα και αυξανόμενο αριθμό σταθμών GNSS της Ευρωπαϊκής ηπείρου.
    1 point
  27. στο πρώτο εκδίδεις Ο.Α και όχι Ε.Ε.Μ.Κ και στο δεύτερο υποβάλεις όποιο έχεις (αν πάραυτα συνεχίζει να σου ζητάει και τα υπόλοιπα τότε ανεβάζεις ένα "ενημερωτικό σημείωμα σου" ότι δεν απαιτείται ή ότι δεν προβλέπεται για την προς έκδοση πράξη
    1 point
  28. Γενικά είμαι υπέρ του ελέγχου. Αλλά του κεντρικού ελέγχου. Δλδ ή προσλαμβάνεις το απαιτούμενο προσωπικό ως κράτος που, πιστεψέ με, δεν είναι πολύ αν σκεφτείς το πόσοι υπάλληλοι σε ΥΔΟΜ ή τεχνικές υπηρεσίες υποαπασχολούνται στο όριο του "ξύνονται" καθημερινά, ή αναθέτεις σε αποδεδειγμένα κατέχοντες το γνωστικό αντικείμενο του ελέγχου που θες να πραγματοποιήσεις με συμβαση έργου. Αν μιλάμε για αυθαίρετα, η πρώτη λύση για μένα είναι μονόδρομος. Δεν υπάρχουν phd αυθαιρετάδες άρα δεν υπάρχει ο "ειδικός" επί αυθαιρέτων, άρα ας βγάλει το φίδι από την τρύπα ο δημιουργός και επί τη γένεση και επί τη "ρύθμιση" των αυθαιρέτων.....Αν τώρα μιλάμε για επάρκεια κτιρίων μετά από σεισμό τότε πιστεύω πιο ουσιαστική η δεύτερη λύση για ευνόητους λόγους...
    1 point
  29. @ntanos Όχι φίλε κάνεις λάθος. Το κράτος δημιουργεί λίστα χωροφυλάκων. Πετάει το μπαλάκι στον "πεινασμένο" μηχανικό που για ένα μεροκάματο θα μπλεχτεί σε έλεγχος υποθέσεων που οι ίδιοι οι αρμόδιοι εκπρόσωποι του κράτους αδυνατούν να κατανοήσουν-εφαρμόσουν. Δλδ οταν ερχεται ο ελεγκτής δόμησης, δεν έρχεται ο υπάλληλος της Χ υδομ ο οποίος έχει τις πλάτες της υδομ και την κρατική προστασία-ασυλία. Έρχεται ο ντάνος ή κάθε ντάνος ο οποίος έχει ένα γραφείο με ότι αυτό συνεπάγεται..... Αν το κράτος επιθυμεί να περάσει πλήρως ο έλεγχος στον ντάνο, ας καταργήσει πλήρως τις ΥΔΟΜ ας καταργήσει πλήρως τις ΔΟΥ και πάει λέγοντας. Αλλά να τις καταργήσει σκουπίζοντας κιόλας το πλεονάζον προσωπικό. Αλλά τι λέω (?). Η ιστορία μπάζει από παντού...αιρετοί σκίζουν καταγγελίες αυθαιρεσιών σε ΥΔΟΜ κλπ κλπ.....Μπείτε να σφαχτείτε μετά να σας πούνε και μαλάκες....Ή υπερβολικούς....Στη μεγαλύτερη φαβέλα της Ευρώπης.... Υ.Γ Το ξαναλέω. Και μένα με ενοχλεί ότι χάνω δουλειές από λαμόγια. Αλλά δε θα κυνηγήσω εγώ το κάθε *****.... Όπως με την ίδια λογική δε θα σταματήσω και θα ανοίξω το κεφάλι στο λακαμά που παρκάρει σε διάβαση αναπήρων. Γιατί αν του το ανοίξω, αυτός θα έχει κάνει την παράβαση, εγώ όμως θα βρεθώ με αναστολή από κάνα δικαστήριο... Οπως επίσης θέλω να καταγγείλω τον στηπου που ζεί με αναθέσεις αλλά ξέρω οτι στο τέλος θα βγεί λάδι απο αυτόν που του τις δίνει......
    1 point
  30. Καταρχήν δεν χρύσωσα κανένα χάπι. Εσύ ξεκίνησες ένα γαϊτανάκι παραπληροφόρησης με γνώμονα 1. τον ρατσισμό (που δεν υφίσταται τι να πει το ανατολικό μπλοκ τότε) κ καταλήγεις 2. στον ήλιο, την θάλασσα κ την βόλτα ότι λες είναι προσωπικά κ υποκειμενικά κ δεν έχουν σχέση με την ζωή ενός μηχανικού στο UK. Πχ εγώ απεχθάνομαι τον ήλιο κ λατρεύω το καλοκαίρι της Σκωτίας γιατί ότι κ να λες το 30+ ΔΕΝ ΠΑΛΕΥΕΤΑΙ δεν θα πω όμως σε κανένα " έλα γιατί εδώ το καλοκαίρι έχει max 25 βαθμούς" ή " όπου κ να πας έχει Guinness" Απλά κάποιοι δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι ντόπιοι κ ξένοι ήμαστε λίρες με πόδια
    1 point
  31. Στην Εγκύκλιο ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/38033/2823/19-6-2015 "[......]Διευκρινίζεται ότι η διάταξη αναφέρεται στην περίπτωση που δεν εξασφαλίζεται τουλάχιστον μία διάσταση 9 μέτρων στο οικοδομήσιμο τμήμα ενός οικοπέδου, όπως αυτό προκύπτει με την εφαρμογή των θεσμικών γραμμών, των υποχρεωτικών αποστάσεων και του υποχρεωτικού ακαλύπτου, δηλαδή δεν εφαρμόζεται σε περιπτώσεις που τα 9,00 μέτρα εξασφαλίζονται κατά άλλη πλευρά του οικοδομήσιμου τμήματος του οικοπέδου." Σύμφωνα με τα παραπάνω, έχεις υποχρέωση δΧδ στην πίσω γωνία του οικοπέδου σου αφού στην πλευρά ΒΓ έχεις μήκος μεγαλύτερο από 9,00.
    1 point
  32. Αγαπητέ συνάδελφε 1. Σε ποιά περιοχή εργάζεσαι; 2. Κατά Χ και κατά Υ το ίδιο ή διαφορετικά; 3. Στα υψόμετρα πως είσαι; 4. Τέσταρες άλλα τριγωνομετρικά της περιοχής Η στάση μπορεί να έγινε με επίγειες μεθόδους και να κουβαλάει δικά της σφάλματα...Τέσταρε τριγωνομετρικα Εδώ είμαστε @jojo @nbr
    1 point
  33. εγω θελω να ρωτησω. Ειναι σιγουρο οτι ειναι ημιυπαιθριος? Υπηρξε συνθηκη οτι ο ημιυπαιθριος θα πρεπει να εχει ανοιγμα μεταξυ φεροντων υποστυλωματων το λιγοτερο 2,50μ και βαθος ισο ή μικροτερο του ανοιγματος μεταξυ υποστυλωματων. Το ελεγε ο ΓΟΚ οπως τροποποιηθηκε το 2000. Οποτε εχεις αυτο το ανοιγμα και το καταλληλο βαθος?. Περισσοτερο ομως παω την ερωτηση προς τους Συναδελφους, η σηνθυκη, αυτες οι συγκεκριμενες παραδοχες που επρεπε να πληροι ενας χωρος, προκειμενου να θεωρειται ημιυπαιθριος χωρος, στο παραδειγμα μας εδω αυτό, θα πρεπει να πληρουνται προκειμενου να θεωρειται ημιυπαιθριος?
    1 point
  34. δεν ξερω να απαντησω το ερωτημα, ενδεχεται ομως (η Ελληνικη) τραπεζα να σου κανει παρακρατηση αν στελνεις χρηματα εδώ, οποτε ρωτησε κάποιες τραπεζες να δεις τι θα σου παιρνουν
    1 point
  35. με ενδιαφερει αυτο το ερωτημα ακριβως που κανει προηγουμενος ο freecat. .. με τις δηλωσεις που τα δικαιολογητικά ανεβαίνουν μετά τη συμπλήρωση έξι (6) μηνων απο την ημερομηνια που πληρωνεται το παραβολο.... τι προβλημα δυναται ή εχει παρουσιαστει;;;;
    1 point
  36. Γιατί κ. Αντλουκιδη γυαλια αξιας 700€? Εσας αρεσουν τα Guzzi?
    1 point
  37. Μα Κωνσταντίνε ΙΒ - Καιρό έχουμε να τα πουμε, καλό βράδι κιολας.- πότε ξεκίνησε θέμα να γίνει νέα μελέτη κατανομής δαπανών? Μήπως αυτή δεν είναι η μελέτη κατανάλωσης καυσίμου - θέρμανσης νομίζω σωστότερα να την πω- υπάρχει περίπτωση να μην υπάρχει μελέτη ή για να γίνει αυτό που λες δεν θα έπρεπε ο αρμόδιος Μηχανικός να έμπαινε σε κάθε ιδιοκτησία και να έβλεπε τα σώματα που έχουν μπει?
    1 point
  38. εγώ Συνάδελφοι δεν το έχω καταλάβει καλά. Δηλαδή ένα δεν είχαν το θεό τους θα το πω. Φίλε με λίγα λόγια μας λες ότι την πόρτα είσοδο του διαμερίσματος την είχαν στον 4 όροφο, που φαντάζομαι με το που μπαίνεις βλέπεις μια σκάλα για να πας στον πέμπτο. Στον πέμπτο βρίσκεται το σαλόνι και η κουζίνα, καλά τα έχω καταλάβει μέχρι εδώ? Και μετά στον 6 υπάρχουν τα υπνοδωμάτια. Αρχικά θα κάνω ένα σχόλιο, τι κάναν ρε οι μπακαληδες για να πουλήσουν ... δηλα΄δη βάζει πόρτα στο 4 για να πουλάει τα τμ του κλιμακοστασίου και του 1 τμ - λεω γω - στην πορτα μπροστα του ιδιοκτητη?
    1 point
  39. το πιθανότερο ότι αν αιτηθεί θα του ζητήσουν όψεις, οπ λάθος, φωτογραφίες του ακινήτου.
    1 point
  40. υπολοιπο ΣΔ δεν υπαρχει. Απλως αναφέρω αν ο Συμβολαιογραφος εδωσε 5 χιλιοστα στην αποθηκη ή 25 έχει μεγάλη διαφορά στα πόσα πρέπει να πληρωθούν. Γιατί δηλαδή ο ιδιοκτήτης μιας υπόγειας αποθήκης, υπογειας αποθηκης σε ενα οικοπεδο να πληρωσει τα πολαπλασια απο εναν ιδιοκτητη υπογειας αποθηκης ιδιου εμβαδου, του διπλα οικοπεδου?
    1 point
  41. είναι όμως παράλογο. Ιδιοκτήτης έχει προβεί σε διαμόρφωση υπογείου οικοδομής με 700τμ δόμηση σε χώρο κύριας χρήσης. Δηλαδή αυτός ο άνθρωπος θα πρέπει να πληρώσει 13000€ για μια αλλαγή χρήσης? Εγω αυτό που λέτε με τις αποθήκες και τα χιλιοστά δεν το έχω βρει. Θυμάμαι παλιά άρθρο του νόμου λέμε τώρα, που έλεγε πχ συγκρίνουμε το νούμερο των αυθαιρεσιών του ακινήτου και το συγκρίνουμε με όλης της πολυκατοικίας για να βγάλουμε κατηγορία παραβάσεων ιδιοκτησίας οικοδομής. Δηλαδή δεν θα έπρεπε ομοίως να πούμε τώρα, 100τμ άλλαξαν χρήση σε ένα σύνολο οικοδομής, η δόμηση υπολογίζεται επί ακινήτου, ήτοι όλης της οικοδομής, άρα να πούμε έστω σε όλη την οικοδομή έχω 150τμ αυθαίρετα και δόμηση 700τμ άρα ................άρα ΥΔπερίπου20% άρα Υπερ. Δομ. όσον αφορά την ιδιοκτησία που τακτοποιώ < 50% ?
    1 point
  42. μα παραπανω ο Συναδελφος αλλα λεει... πως μπορουμε με ενα Ε9 του 2017 να το αποδεχτουμε σαν αποδεικτικο παλαιότητας? Μηπως ο νομοθέτης θέλει να πει οτι "δηλωστε μου τωρα που τακτοποιειτε οτι γραφονται οι χωροι στο Ε9 και ειστε συνομοι πια και 'παραβλεπω οτι θελω αποδεικτικο παλαιότητας,"' υπαρχει ασαφια. Ναι μεν το Ε9 κανει σαν δικαιολογητικο, ομως νομιζω αρκετοι δεν γνωριζουν τινος χρονος. Δηλαδη αμα του βαλουμε του 2015 ειμαστε εντάξει?
    1 point
  43. (άρθρο 1 του νόμου 960/1979, άρθρο 1 του νόμου 1221/1981) 1. Για την ανέγερση των κτιρίων επιβάλλεται η εκπλήρωση των κατά τις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου υποχρεώσεων για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων. Από τις παραπάνω υποχρεώσεις απαλλάσσονται: α) Ανεγειρόμενα νέα κτίρια ή προσθήκες σε υφιστάμενα κτίρια για τα οποία έχει εκδοθεί μέχρι την 25-08-1979 (ημερομηνία έναρξης ισχύος του νόμου 960/1979) νόμιμα οικοδομική άδεια χωρίς την επιβολή των υποχρεώσεων του κεφαλαίου αυτού. Το συνολικό εμβαδόν των νέων κτιρίων ή προσθηκών που απαλλάσσονται από τις υποχρεώσεις του κεφαλαίου αυτού μπορεί να φθάνει μέχρι το όριο των 200 m2, όπως ειδικότερα ορίζεται από τα προεδρικά διατάγματα των παραγράφων 7 και 8 του παρόντος άρθρου. υγ παρακληση Να υποβαλετε τις ερωτησεις σας με σαφηνεια εξ αρχης. οσο συμπληρωνετε νεα "στοιχεια" τοσο πιο δυσκολα παιρνετε απαντησεις.
    1 point
  44. Φαντάζομαι σκηνικό... Μάστορας: Μηχανικέ θέλει άδεια? Μηχανικός: Όχι, καμμία Μάστορας: Ωραία... Γκαπα γκούπα... έρχεται το όργανο Όργανο : Έχετε άδεια? Μάστορας: Όχι, δεν χρειάζεται... Όργανο: Εγώ δεν ξέρω, για ελάτε όλοι μέσα να το ξεκαθαρίσουμε... Μάστορας #$%^&*( τον μηχανικό σου μέσα....
    1 point
  45. Συγνώμη αλλά θα πέσει πολύ φάπα. Αυτή είναι δουλεία του κράτους. Όλοι έχουμε γραφεία έξω και γνωριζόμαστε μεταξύ μας. Εγώ προσωπικά δεν θα πάω πουθενά. (είμαι παλιός ελεγκτής).
    0 points
  46. Συναδελφε, θεμιτο το γεγονος οτι θελεις να παραπονεθεις για την μη εκδοση ΠΔ και για την ειδικοτητα σου, ομως το υπαρχον θεμα αφορα τα νεα ΠΔ των διπλωματουχων.. Ας γραψεις κ συ κ οποιος αλλος θελει, στο αντιστοιχο θεμα..Υπαρχουν πολλα θεωρω εντος του site Υγ: Καλοπροαιρετη συμβουλη απο εναν χωροτακτη που χρονια περιμενε την εκδοση τους..Ασε μας να συζητησουμε επι του θεματος και να το αναλυσουμε οπως πρεπει..
    0 points
  47. Συνάδελφοι αντισταθείτε. Μην γίνεστε καρφιά του συστήματος και οποιασδήποτε κυβέρνησης. Μας έχουν ήδη κάνει εισπράκτορες για την αποπληρωμή του τοκογλυφικού χρέους που φόρτωσαν άδικα στις πλάτες όλων μας. Μην μας κάνουν και καρφιά. Έλεος.
    0 points
  48. Εμένα μου. Είπε ότι θέλει τα λεφτά και ότι εγώ θα τα πάρω από το πρόγραμμα. Μίλησα χθες και μου λέει ότι θα τα δηλώσει ταν 2 ΠΕΑ και θα πληρώσω την διαφορά απλά από το 2ο ΠΕΑ. Πως γκενεν ατό;
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.