Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. tzitzikas

    tzitzikas

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      356


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.118


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      11.775


  4. Arche

    Arche

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.204


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/11/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Εντάξει έχει καταντήσει κουραστική αυτή η ιστορία με τους συμβολαιογράφους που ο καθένας ζητάει να γράφουμε ότι του κατέβει με τον τρόπο που αυτός θέλει στην τεχνική έκθεση. Ακόμα και να θέλεις να βοηθήσεις (εγώ προσωπικά πριν να κάνω οριστική τα στέλνω όλα πακετάκι στο συμβολαιογράφο να τα δει και βγάζω βεβαίωση μόνο όταν μου πουν ότι είναι έτοιμοι για συμβόλαιο για να μην έχουμε πισωγυρίσματα) αυτό δεν μπορεί να γίνει όταν η υπαγωγή πραγματοποιείται ανεξάρτητα και νωρίτερα από το συμβόλαιο. Δηλαδή για μια υπαγωγή που ολοκληρώθηκε σήμερα αν αποφασίσουν να κάνουν συμβόλαιο 15 χρόνια μετά θα ψάχνουν το μηχανικό που την έκανε που ποιος ξέρει που θα είναι για να αλλάζει χαζομάρες στην τεχνική του έκθεση?? Δεν μιλάω για περίπτωση που υπάρχουν λάθη ή ελλείψεις το τονίζω! Αλλά δεν μπορούν οι συμβολαιογράφοι να ορίζουν με το κόμμα το κείμενο που θα γράφουμε εμείς στην τεχνική μας έκθεση. Δεν είναι δική τους δουλειά. Αν είναι έτσι να τους υπαγορεύω κι εγώ τι να γράφουν στα συμβόλαια! Ο μηχανικός ολοκλήρωσε τη δήλωση και βγήκε στη σύνταξη. Τέλος. Δεν μπορεί σήμερα να κάνει καμία αλλάγη. Αν χρειαζόταν να γίνει κάποια αλλαγή για σοβαρό λόγο τότε θα έπρεπε η δήλωση να μεταφερθεί σε άλλον ενεργό μηχανικό και να κάνει αυτός τις αλλαγές. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να γίνει κάτι τέτοιο μόνο και μόνο για να συμπληρώσεις 2 λέξεις στην τεχνική έκθεση επειδή δεν αρέσει στο συμβολαιογράφο. Σήμερα ένας καινούριος μηχανικός ελέγχει την παλιά δήλωση και εφόσον τα βρίσκει όλα καλά εκδίδει βεβαίωση με μνεία ότι οι αυθαιρεσίες τακτοποιήθηκαν σύμφωνα με την τάδε δήλωση. Το πολύ πολύ αν θέλεις και συμφωνείς να δεχτείς να γράψεις κάποιες λεπτομέρειες στη δική σου τεχνκή έκθεση. Από κει και πέρα ευτυχώς έχει και άλλους συμβολαιογράφους (λίγους δυστυχώς) που έχουν λογική και είναι μια χαρά συνεργάσιμοι. p.s. Σχέδια με αναφορά ότι είναι ταυτόσημα με του 4178 έπρεπε να έχει ο πατέρας σου με ημερομηνία πριν να βγει στη σύνταξη και να τα έχει παραδόσει στον πελάτη με την ολοκλήρωση της υπαγωγής.
    3 points
  2. Γενικά, η υλοποίηση μικρότερων μεγεθών από τα εγκεκριμένα δεν αποτελεί παράβαση αν δεν θίγονται πολεοδομικές διατάξεις. Αυτό έλεγε η εγκύκλιος 3 του Ν.4178/13. Μάλιστα τότε κυκλοφορούσε το παράδειγμα της στέγης σε οικισμό που η κατασκευή της ήταν υποχρεωτική από τους όρους δόμησης, οπότε η μη υλοποίησή της έθιγε την εν λόγω διάταξη και έπρεπε να βάλουμε μια λοιπή παράβαση. Οπότε, υπό το πρίσμα αυτό θα συμφωνήσω ότι θίγεται διάταξη του κτιριοδομικού κανονισμού για ύψος χώρου κύριας χρήσης. Όμως για την βεβαίωση μεταβίβασης ελέγχουμε αν δεν έχει αυξηθεί η δόμηση, η κάλυψη, το ύψος και αν δεν έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη χρήση. Άρα με βάση αυτά, η βεβαίωση μπορεί να εκδοθεί ακόμη και με χαμηλότερο ύψος και το ακίνητο να μεταβιβαστεί. Μπορεί να χορηγηθεί είτε βεβαίωση μη αυθαιρεσιών (2β Άρ. 83) ή βεβαίωση περίπτωση 2γ άρθρου 83 "οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89". και αυτό γιατί στην παρ. 2θ του άρθρου 82 αναφέρεται ότι: 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που : θ) εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 81 εξαιρουμένων των περιπτώσεων β, γ, δ. όπου, η παρ 3 του άρθρου 81 αναφέρει μεταξύ των άλλων ότι: 3. Ως πολεοδομικές παραβάσεις ορίζονται οι εξής : (...) στ) η εκτέλεση εργασιών και εγκαταστάσεων κατά παράβαση διατάξεων του Κτιριοδομικού κανονισμού,
    2 points
  3. Ο μηχανικός έχει εκδώσει βεβαίωση ότι το 2017 στο ακίνητο δεν υπήρχαν άλλες αυθαιρεσίες πλην αυτών που είχε τακτοποιήσει και με αυτήν την δήλωση έγιναν τα συμβόλαια. Άρα προφανώς και εκτίθεται. Αλλά σας ξαναλέω ότι η αλλαγή χρήσης δεν μπορεί ούτως ή άλλως να ρυθμιστεί αφού δεν έχει συντελεστεί ακόμα, ώστε να την κάνετε στο μέλλον. Σε κάθε περίπτωση και επειδή δεν έχουμε όλα τα στοιχεία για να σας απαντήσουμε πιο αναλυτικά, αν θέλετε πείτε μας τι ακριβώς έχετε ρυθμίσει (ολόκληρο κτήριο, μεμονωμένη οριζόντια ιδιοκτησία) και τι συμβόλαιο έχετε κάνει.
    2 points
  4. η ΝΣΚ δεν ειχε γινει αποδεκτη απο τον Υπουργό. Οποιος θελει να την εφαρμοσει "παρανομει" Προς ενημερωσή σου, διαβασε τις σκεψεις του κ. ΠΑΝΤΕΛΗ, του οποιου και μονον ισχυει η γνωμοδοτηση και καμμία "ερμηνεια" κανενος "άλλου"
    2 points
  5. την αγκύρωση στον κορφιά εννοείς? είναι σε cad2010 λεπτομέρεια πλάκας στέγης.dwg
    2 points
  6. Version X6.2

    81.129 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  7. Δεν το οριζει, αλλά είμαι σίγουρος οτι η συγκεκριμένη πολεοδομία με αυτό το άρθρο το δέχτηκε.
    1 point
  8. Υπαρχει παρεκκλιση στα 7,5μ σε περιπτώσεις κατοικιών σε αγροτεμαχια που υφίστανται προ του 81. Θέτει και μέγιστο πλάτο. Αρθρο 1 ΦΕΚ 270Δ/85. Προκειμένου για ανέγερση κατοικίας σε γήπεδα που υφίστανται κατά τη 15-4-81 ημέρα δημοσίευσης του από ΠΔ/27-3-81 (ΦΕΚ-209/Δ) με ελάχιστο εμβαδόν 4000 μ2 οι πλάγιες αποστάσεις του κτιρίου από τα όρια του γηπέδου ορίζονται σε επτά και μισό (7,50) μέτρα εφόσον τηρουμένης της απόστασης των δέκα πέντε (15) μ. δεν είναι δυνατή η οικοδόμηση. Το μέγιστο πλάτος του κτιρίου στην περίπτωση αυτή πρέπει να μην υπερβαίνει τα δέκα (10) μέτρα.
    1 point
  9. Παρατήρηση: Α. Η Τοπογραφική του τέως ΥΓ βασίζεται σε 6 Χ 6 πρώτα και σε διαφορετικό ΣΑ από αυτό της ΓΥΣ (μεγάλο φύλλο) και του ΕΓΣΑ87. Με το που πας από μικρό σε μεγάλο, χάνεις από την "μάνα" 5-10 μέτρα. Η ΤΥΥΓ χρησιμοποιεί προπολεμικο datum -παλιο Μπέσελ- ενώ το μεγάλο φύλλο (30 Χ 30) αναφέρεται στο νεο μπέσελ. Είναι δύο διαφορετικά ντατουμ. Οπότε αυτό που έκανες είναι μία χλιαρή προσέγγιση. Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να "λύσεις την διανομή" ή αυτό που λέω εγώ "ανάσταση της διανομης": Αποτυπώνεις σε ΕΓΣΑ87 την υπάρχουσα κατάσταση και ιδίως ιδιοκτησίες, περιφράξεις, τοίχους, δρόμους, αλλαγή καλλιέργειας, καμιά σιδερόβεργα. Μετά με βάση τα ορόσημα της τοπογραφικής και τα στοιχεία της διανομής, "ανασταίνεις" την τότε κατάσταση. Μετά, στρέφεις, κλιμακώνεις και μετακινείς ώστα να την κάτσεις στο ΕΓΣΑ87 κατα΄βέλτιστο τρόπο. Δούλεψε πλάκα-πλάκα, γιατί αλλιώς μπορείς να δεις ΄τερατα. Οι εμπειρότεροι συνάδελφοι θα το επιβεβαιώσουν : πάρε στοιχεία από την Τοπογραφική, κυρίως ορόσημα. Θα σαι δε τυχερός αν βρεις κανα βαθράκι (της ΤΥΥΓ, είναι κοντά - 0.4 μ- με βαθούλωμα). Β. 1 μέτρο διαφορά; α. εφήρμοσες κλίμακα; β. Το κτηματολόγιο έχει αεροφωτογραφίες 1:2000. Ήτοι, χάνεις 0.5 μέτρο "μανίσια" λόγω διακριτικής ικανότητας οφθαλμού.
    1 point
  10. Ίσως πάλι να μη κατάλαβα καλά (τον τελευταίο καιρό μπερδεύομαι). Μετράς οικόπεδο οικισμού της τοπογραφικής υπηρεσία?? Όταν δηλαδή λες.. "μετέφερα το σχέδιο από μικρό σε μεγάλο HATT και έπειτα από μεγάλο ΗΑΤΤ σε ΕΓΣΑ. Κάνοντας έναν έλεγχο στους ορθοφωτοχάρτες του κτηματολογίου μου βγάζει το οικόπεδο 5 μέτρα μέσα στο δρόμο" (ποιους ορθοφωτοχάρτες εννοείς??) ........και λίγα είναι!! Θα μπορούσε να είναι περισσότερο από 5 μ. Παρατήρηση: Ο Faktor της κλίμακας στο ΕΓΣΑ είναι ένας συντελεστής με τον οποίο πολλαπλασιάζεται η κάθε απόσταση που μας δίνει ένα ηλεκτρονικό όργανο μέτρησης αποστάσεων από την στάση βασικά του οργάνου προς τα τοποσταθερά που αποτυπώθηκαν από αυτή την στάση. Το να πάρουμε ένα μπλοκαρισμένο σχέδιο (πρέπει να είναι μπλοκαρισμένο) και αφού επιλέξουμε εμείς ένα σημείο, ίσως μία στάση ή ένα τριγωνομετρικό και το μπλοκαρισμένο αυτό σχέδιο, με την εντολή, "scale" το πολλαπλασιάσουμε με τον συντελεστή κλίμακας, θεωρώ πως δεν είναι σωστό. Η μετακίνηση (σμίκρυνση) γίνεται γύρο από επιλεγμένο αυτό σημείο. Συμβουλή (όχι υποχρεωτικά. Εγώ πάντως ο χωραφάς έτσι έκανα). Αφού λοιπόν δεν είμαστε σαν τον dimamp, όταν μετράμε σε χωράφια - οικόπεδα της Τ.Υ. οριοθετούμε δηλ. τελειώνουμε την μελέτη μας στο σύστημα της μελέτης, δηλαδή στο σύστημα της τοπογραφικής και τα υλοποιημένα σημάδια τα δίνουμε με τα GPS μας συν/νες ΕΓΣΑ87. Η υπόθεση ΕΓΣΑ87, αυτό κατάλαβα εγώ, μπορεί να κάνω λάθος (και εύχομαι να κάνω λάθος) είναι μία δύσκολη υπόθεση όταν πρόκειται να μπούμε σε χωράφια - οικόπεδα της τοπογραφικής.
    1 point
  11. και το ρωτάς! άφοβα χτύπα ένα ενημερωτικό σημείωμα -εξάλλου γιατί τα έχουμε
    1 point
  12. υπαρχει και τουτο https://www.everypay.gr που δηλωνει Αδειοδοτημένο Ίδρυμα Πληρωμών από την Τράπεζα της Ελλάδος Δωρεάν POS χωρίς συνδρομή τους έκανα ήδη μια κλήση και περιμένω call back για ειδικότερες πληροφορίες που αφορούν Μηχανικούς ****edited μου είπαν οτι εχω κόστος ανα συναλλαγή 2,4% και αυτο είναι ολο, ουτε συνδρομές ούτε τίποτα. Τους εξήγησα οτι εγω το θέλω κατα βάση για την πρόβλεψη / απαίτηση του νόμου, και οτι δε θα κανω ιδιαίτερη έως καθόλου χρήση, μου είπαν οκ. Δεν εχω καμμία χρέωση αγοράς / συνδρομή. Αν τύχει πελάτης με κάρτα, δίνω Link στον πελάτη, μπαίνει και πληρώνει με κάρτα, και η εκκαθάριση μού αποδίδει στον τραπεζικό μου λογαριασμό το πόσον, αφαιρούμενης της προμήθειας. Και δίνουν και κωδικό για το taxisnet (δήλωση pos) τηλ. επικοινωνιας 2182182800 Δικαιολογητικά που ζητάνε:
    1 point
  13. εγώ θα τα ξύλωνα, αν πράγματι ο αγρότης δεν ξηλώνει ευχάριστα, θα ρώταγα, "ζητείται έκδοση βεβαίωσης άμεσα?" Αν ναι πιστευω θα τον έπειθα όταν δεν θα μπορούσα να την εκδώσω, αν πρόκειται για κατασκευές που επηρεάζουν την δόμηση, την κάλυψη το ύψος, δεν το συζητώ, γκρέμισμα, ρακί με τον 90χρονο, δεν υπάρχει νεότερος ιδιοκτήτης? Δεν λέω ότι να πίνω ρακές με ένα 90χρονο μου είναι ότι πιο ευχάριστο. Αν δεν απαιτείται η έκδοση βεβαίωσης, θα τα άφηνα έτσι να βλέπει τα κομμάτια της παλαί πότε αγαπημένης του δουλειάς, νομίζω όμως στο κομάτι της βεβαίωσης θα είμουν απόλυτος, αν οι κατασκευές με αναγκάζουν να μην μπορώ να την δώσω - δεν είμαι εκει και δεν μπορω να ξερω - βεβαιωση αν υπαρχουν κατασκευες οι οποιες καθιστουν το να εκδωσω βεβαιωση αδυνατο με οδηγουννα μην διδω βεβαιωσεις
    1 point
  14. μπορεί να πληρώσει όσες δόσεις θέλει πριν την ημερομηνία καταβολής. Προσοχή όμως, στο ταμείο θα γίνει η διαδικασία 3 φορές δηλαδή τρεις αποδείξεις των 50€ και ΟΧΙ μια των 150€, έτσι ώστε να το δεχτεί το σύστημα. (να δείτε χαρά μια φορά ο ταμίας που του πήγε ένας δικός μου να πληρώσει καμιά 20αριά δόσεις)
    1 point
  15. ξερω γω ρε συ Largy, αφενος ο νομος ζητα δικαιολογητικο, απο την αλλη το τεε δεν το θελει, αν κατσουμε να ασχολιομαστε με το "εντυπο υπολογισμου ενιαιου ειδικου προστιμου" δουλεια δεν θα κανουμε, ακομα το "προγραμμα το υπολογιζει αυτοματα" δηλαδη τι? Καψονια μας κανουν?
    1 point
  16. Απλά ερμηνεύω το παράδειγμα 4 που αναφέρεις παραπάνω που λέει "Μηχανικός...υπαγόταν στην ασφάλιση του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ ως μισθωτός..." και ως εκ τούτου αξάγω το συμπέρασμα που γράφω παραπάνω. Το πώς θα στο πεί ο λογιστής και ο εφκα. Το ικα λέει στην ιστοσελίδα για τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για αλλαγή από άλλο φορέα στο ικα. Επίσης μεταξύ ικα και οαεε υπάρχει νόμος που επιτρέπει επιλογή ικα αντί οαεε. Άλλο βέβαια ο οαεε και άλλο το τσμεδε. edit: στο παρακάτω link φαινεται ότι τελικά το παράδειγμα 4 ισχύει μόνο για παλιούς ασφαλισμένους και δέν είναι τυχαίο που έχει γραφτεί έτσι. https://www.taxheaven.gr/acforum/topic/30600-ικατσμεδε-εργατοτεχνίτης-πρεπει-να-ειναι-ασφαλισμενος-και-στο-τσμεδε/ οπότε, εάν δέν αλλάξουν οι νόμοι μάλλον με διαγραφή από το τεε θα αποφύγεις το τσμεδε.
    1 point
  17. Για όσους έχουν πρόβλημα με το "undefined" δοκιμάστε να σβήσετε όποια addon μπλοκάρει τις διαφημίσεις. Σε μένα το πρόβλημα το δημιουργούσε το ublock origin
    1 point
  18. Ξαναλέω, άλλο "κατάργηση" και άλλο "συγχώνευση", "απορρόφηση" κ.λπ. Άλλο να καταργήσεις ένα Α.Ε.Ι. και να ιδρύσεις ένα άλλο εκ του μηδενός και άλλο να ιδρύσεις ένα Α.Ε.Ι. αντλώντας και χρησιμοποιώντας τα πάντα (καθηγητές, φοιτητές, υλικοτεχνική υποδομή, κτηριακές εγκαταστάσεις κ.λπ.) από το καταργηθέν Α.Ε.Ι.! Από το νόμο ίδρυσης του Π.Δ.Α. και απ' όσα σχέδια νόμου έχουμε δει ως τώρα, προκύπτει σαφώς το "δεύτερο"...επομένως τα νέα Α.Ε.Ι. αποτελούν σαφώς "συνέχεια" των παλιών και οι νέοι πτυχιούχοι "συνέχεια" των παλιών... Οι απόφοιτοι των Τ.Ε.Ι. Αθήνας & Πειραιά αντί να κάνουν καταλήψεις, πορείες κ.λπ. μήπως να πήγαιναν όλοι μαζί σ' ένα καλό δικηγόρο;
    1 point
  19. Κατά την γνώμη μου η Βρετανία είναι υπερβολικά υπερτιμημένη αλλά δεν αξίζει. Σε σύγκριση με άλλες χώρες όπως π.χ. Γερμανία, βάζω την Αγγλία στο ίδιο επίπεδο με την Ελλάδα. Και γενικά όλες τις αγγλόφωνες χώρες εκτός από τις ΗΠΑ. Ο λόγος που υπάρχει αυτή η μανία προς τις αγγλόφωνες εκτός ΗΠΑ χώρες, κατά την γνώμη μου είναι η γλώσσα και γενικά η τάση να θεωρούμε την κάθε αγγλόφωνη χώρα πετυχημένη και καλή για καριέρα χωρίς κάποια ουσιαστική και αντικειμενική αξιολόγηση. Οι περισσότεροι άνθρωποι όταν ακούν Αγγλία ή Αυστραλία, έχουν στο μυαλό τους παραδείσους χωρίς κατά την γνώμη μου να υπάρχει κάποιος ρεαλισμός. Και δεν αναφέρομαι στους Βρετανούς που δεν είναι Άγγλοι (π.χ. Σκωτσέζοι) που είναι ακριβώς το ίδιο και το αυτό με νοτιοευρωπαίους. Ακόμα και οι ίδιοι οι Άγγλοι είναι το πιο light και χαζό φύλο των ουννογερμανών, πολύ πολύ πιο χαμηλά από Γερμανούς ή Ολλανδούς ή Ελβετούς ή Νορβηγούς. Ίσως μόνο οι Ισλανδοί να είναι χειρότεροι. Ειδικά για τις ΗΠΑ, η μόνη σχέση που έχουν με τους Βρετανούς - Άγγλους είναι η γλώσσα, και τίποτε άλλο. Ουσιαστικά για όποιον ξέρει οι Αμερικανοί είναι κυρίως Γερμανοί που μιλάνε αγγλικά. Σύμφωνα με την wiki: German Americans are the largest of the ancestry groups reported by the US Census Bureau in its American Community Survey. Κάποτε ένας γερμανοαμερικανός στο Σικάγο μου είχε πει: τα αγγλικά όχι μόνο δεν είναι "αγγλική γλώσσα" με την έννοια ότι μιλιούνται καθαρά και μόνο από την εθνότητα των Άγγλων, αλλά πλέον δημιουργούν μια κουλτούρα και νοοτροπία που είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με αυτή της εθνότητας των Άγγλων.
    1 point
  20. γιατί όμως να μην μπορείς να πληρώνεις με κάρτα, ώστε να τελειώνεις άμεσα?
    1 point
  21. τώρα εδώ υπάρχει ένα άλλο θέμα, ότι δεν υπάρχει σχέδιο που να έχει επισυναφτεί σε κάποια από αυτές τις πράξεις, δεν μπόρεσα να βρω κάποιο αντίγραφο, υπάρχει μόνο σαν περιγραφή. Οπότε βάζω τα οικόπεδο της αναθεώρησης και υπολογίζω με σημερινούς όρους δόμησης για συντελεστές και ας βρουν άκρη αργότερα...
    1 point
  22. θα ήθελα και εγω να ρωτησω, Εσυ εχεις μια αδεια και ενα συγκεκριμενο εμβαδον και διαστάσεις. [αντε σου λειπει μια ..γωνία μερικων τμ.] και πώς προκυπτει οτι σήμερα ειναι τόσο "διαφορετικο"??? Σε ποιά πραξη /συμβολαιο εχει εμφανισθει αυτο το "νεο" οικοπεδο και άν εχουν μεγαλωσει τα τμ. του αρχικου [και -απο περιεργεια - είδες πώς και σε βαρος ποιών, εχει προκυψει μεγαλυτερο οικοπεδο.
    1 point
  23. τι εννοειται οταν δεν θα ειναι στο ρευμα?? Οι ετοιμοι μηχανισμοι προσφερουν τετοιες δυνατοτητες και ειναι ασφαλεστεροι.
    1 point
  24. στο ίδιο θέμα, θα ήθελα να ρωτήσω κάτι. Ο Ν.4495/17 γράφει να βάλουμε το έντυπο υπολογισμού ενιαίου προστίμου. Όμως το πρόγραμμα του ΤΕΕ υπολογίζει το πρόστιμο. Υπάρχει λόγος να φτιάξουμε με το χέρι, το έντυπο υπολογισμού να βρούμε το πρόστιμο και να το ξαναβάλουμε σαν δικαιολογητικό?
    1 point
  25. εγώ είχα πάει πριν 2 χρόνια σε μεσαία θα έλεγα κατασκευαστική στην Θεσσαλονίκη για συνέντευξη. Ο υπεύθυνος ανέφερε οτι επειδή δεν έχω την προϋπηρεσία που ήθελαν θα το σκεφτόταν για να μου κάνει πρόταση για δουλειά γραφείου αρχικά (σχέδια κτλ) με 600Ε/μήνα (+ταμείο) 8π.μ-8μ.μ καθημερινά και Σαββατοκύριακα. Παλιότερα σε εταιρεία εγκαταστάσεων φωτοβολταικών που είχε πάει έδιναν 800Ε (με το ταμείο μέσα άρα θα έβγαινε κάπου 560Ε τα είχα υπολογίσει τότε) για επίβλεψη έργων στη Βόρεια Ελλάδα και υπογραφή! Αυτούς τους είχα κράξει άσχημα τότε στη συνέντευξη και είχαν μείνει παγωτό. Ένας κάποια στιγμή ψέλλισε <<δέστο σαν σεμινάριο που θα πληρώνεσαι κι όλας>>. Και εκεί έγινα τούρμπο. Μάλιστα πέτυχα τον επόμενο υποψήφιο στο ασανσέρ και του λέω εκει πας? Λεει ναι και του είπα τζάπα θα ανέβεις. Οτι βρίσκουν βρίσκουν δεν το συζητάμε. Για αυτό μας ξεφτυλίζουν τόσο.
    1 point
  26. Και με την αμέσως προηγούμενη παρέκκλιση αν το δεις πάλι έχεις διαφορά συντελεστή δόμησης. Αν πχ είχες οικόπεδο επιφάνειας 200 τμ, αυτό έχει δόμηση 160 τμ, ενώ αν έχεις 201 τμ έχει παραπάνω. Αν πας στον κανόνα των 2.000 τμ έχεις 400 τμ και όπως παρατηρείς η δόμηση δεν έχει καμία αναλογικότητα.
    1 point
  27. γίνεται να δώσει φυσιολογική ροπή στις χαμηλές στροφές ρυθμίζοντας το drive αλλά δεν θα έχει την σωστή ψύξη οπότε αν κάνει πολλές κινήσεις μπορεί να υπερθερμανθεί
    1 point
  28. Σημείωση 1: Στη στήλη που περιλαμβάνονται οι υποχρεωτικοί έλεγχοι, ο διαχειριστής ανεβάζει τα έγγραφα που αντιστοιχούν στο ακίνητό του. Για τα έγγραφα που εμφανίζονται ως υποχρεωτικά, ενώ δεν απαιτούνται για τη συγκεκριμένη περίπτωση, ο διαχειριστής ανεβάζει ενημερωτικό σημείωμα με την αιτιολόγηση της μη απαίτησής τους. Το ίδιο ισχύει και για την επιλογή «στοιχεία υφισταμένου κτίσματος» των επιμέρους ειδικών περιπτώσεων, όπου εμφανίζεται δεξιά μία λίστα με όλα τα έγγραφα που αφορούν υφιστάμενο κτίσμα και καλύπτουν κάθε δυνατή περίπτωση.
    1 point
  29. Ναι αλλά αν το βάλουμε ότι είχε γίνει πριν το 11 όπως και οι άλλες αυθαιρεσιες που νομιμοποιησουμε απλά δεν το δηλώσαμε και το αλλαξουμε τώρα γίνεται αυτό? Η εκτίθεται ο μηχανικός διότι γιατί δεν το δηλωνατε τότε και το δηλώνετε τώρα...
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.