Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. laxanos

    laxanos

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.713


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.484


  3. Directionless

    Directionless

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.699


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      17.597


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/12/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Καταρχήν, διάβασα τις απόψεις όσων τοποθετήθηκαν επί του αρχικού μου ερωτήματος. Ουσιαστικά ο @atsalovergas αναφέρθηκε σε πλήρη εδ ίδια με αυτά των αποφοίτων πολυτεχνείου, ο δε @BAS είναι πιό πολύ της άποψης της απόκτησης ε.δ μέσω επαγγελματικής εμπειρίας. Ο @Alexios, ο οποίος αναζητά με μεγάλη αγωνία την απάντηση μου, έχει εμμονή με τον κ. Μπαρδάκη. Τον άνθρωπο δεν τον γνωρίζω προσωπικά, ούτε παραταξιακά, αλλά είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι σαν μηχανικός είναι πάρα πολύ δυνατός. Δε μπαίνω σε λεπτομέρειες γιατί είναι εκτός θέματος. Αρχικώς, έχοντας εκφραστεί και κατά καιρούς, θεωρώ, ότι ο θεσμός των ΤΕΙ είναι, πέραν από πατέντα, πλήρως αποτυχημένος. Ζω και εργάζομαι σε πόλη που ζούσε απ το ΤΕΙ παράγοντας bar-tenders και σερβιτόρους για διάφορα μαγαζιά ή νησιά καθώς και διατηρώντας μέχρι και σήμερα καθηγητές χωρίς καν διδακτορικό τίτλο!!!!!!!!! Όπως ζούσε η δική μου η πόλη, δυστυχώς ζούσε όλη η επαρχία. Εισαγωγή σε σχολές μηχανικών με 3 στα μαθηματικά με 5 στη φυσική με διάθεση για πολιτική καριέρα και κατανάλωση βότκας. Άρα, για να ξεκινήσω από το τι πρέπει να γίνει στο σήμερα, θεωρώ δεδομένη την κατάργηση των ΤΕΙ ή την συγχωνευσή τους σε λιγότερα-ουσιαστικότερα τμήματα καθώς και την εισαγωγή κατώτατων ορίων επιδόσεων για είσοδο σε πολυτεχνικές σχολές και αντίστοιχα, εναπομείναντα, ΤΕΙ. Δεν πλατιάζω, τα χω γράψει αλλού και δεν αφορούν το θέμα το ε.δ αυτών καθ' αυτών. Όμως, υπάρχει το θέμα με του ήδη αποφοιτήσαντες οι οποίοι δραστηριοποιούνται μεν σήμερα ατύπως δε. Το θέμα είναι οτι οι απόφοιτοι ΤΕΙ όπως και πολυτεχνίων έχουν μεγάλη διαφοροποίηση σε θέμα γνώσεων. Για παράδειγμα οι απόφοιτοι του λεγόμενου "μικρού πολυτεχνείου" δε νομίζω να έχουν σχέση, τηρούμενων των κατά εποχή αναλογιών, με τους απόφοιτους των χρονιών εισαγωγής στο δομικών έργων με 6000μόρια. Ή οι απόφοιτοι π.μ του δπθ με εισαγωγή στα 12500μόρια με τους αντίστοιχους που μπήκαν με 19000. Αρα, ερχεται και εδώ να προστεθεί η ανάγκη αυστηροποίησης των κριτηρίων εισόδου. Στο δια ταύτα, δε θερώ τόσο κακό το κείμενο αν δοθεί η κατα τον @BAS δυνατότητα ανέλιξης ανάλογα με την δραστηριότητα. Δεν μπορώ να δεχθώ την εξ αρχής κοινή αφετηρία καθώς είμαι σε θέση να γνωρίζω τη χαοτική διαφορά του μέσου απόφοιτου στην αφετηρία. Το τονίζω στην αφετηρία και ότι αναφέρομαι στον μέσο απόφοιτο κάθε ιδρύματος. Απ την αλλη έχει ο καθείς δικαίωμα στην ανέλιξη και θεωρώ οτι θα πρέπει να μπορεί να ανελιχθεί μέσω της αποδεδειγμένης επαγγελματικής εμπερίας. Υ.Γ Πριν γράψω μίλησα με φίλο απόφοιτο του τει έργων υποδομής και κατόπιν απόφοιτο π.μ εμπ μέσω κατατακτηρίων. Στην ερώτηση μου σχετικά με το αν θεωρεί, έχοντας προσωπική άποψη και έχοντας βιώσει-δει τις διαφορές, οτι είναι δίκαιη και κυρίως κοινωνικά ασφαλής, η εξίσωση σε ε.δ στην αφετηρία, η απάντηση που πήρα ήταν: "Το 40-50% στο ΤΕΙ δεν ήξερε, δυστυχώς , να λύσει 2βάθμια εξίσωση" Δυστυχώς αυτό το 40-50% είναι αυτό που τραβάει την ιστορία προς κάτω! Και είναι αυτό που ΔΕΝ θα έπρεπε να βρεθεί σε πανεπιστημιακό ίδρυμα όπως είναι τα ΤΕΙ... Υ.Γ2 Για τα πάσης φύσεως κολέγια του εξωτερικού εχω πολύ χειρότερη άποψη. Άλλωστε, σημαντικό ποσοστό από κολέγια του κ@λου ποτέ δεν καταφέρνει να περάσει τα μαθήματα αναγνώρισης σε ελληνικό πολυτεχνείο... Υ.Γ 3 Τα down votes δεν τα εχω βάλει εγώ όπως θα υποψιαστείτε αρκετοί. Άλλωστε, επι της ουσίας που είναι η ανάγκη θεσμοθέτησης ε.δ δεν διαφωνούμε νομίζω
    4 points
  2. Κατατέθηκε στη Βουλή σχέδιο νόμου με παρατάσεις αδειών και αλλαγές του ν.4495/2017 ... προσεχώς η συζήτηση στις επιτροπές. Συνημμένο παρακάτω το απόσπασμα του σχεδίου νόμου. Τροποποιήσεις.pdf
    2 points
  3. Αρχικά όσοι βάζουν αρνητικές σε τόσους πολλούς , καλό θα ήταν να μετέχουν του διαλόγου και να μας πουν τις απόψεις τους και τα επιχειρήματα τους . Αν είναι κάποιοι που μετέχουν , καλό θα ήταν να βάζουν μόνο θετικές εκεί που συμφωνούν , τουλάχιστον για λόγους ευγενείας . Επειδή ελέχθησαν πολλά από το πρωί να απαντήσω σε κάποια . Αλέξιε η πρόταση μου ήταν μία ολοκληρωμένη πρόταση . Δεν με αφορά αν ο Πανάρετος ή το ΥΠΕΠΘ παίζουν καθυστέρηση . Ακόμα δεν με αφορά αν το ΤΕΕ τα αποδέχεται . Είπα μία πρόταση ολοκληρωμένη που δεν την θέτω σε λογική αλά κάρτ . Βασικά δικαιώματα και επιπλέον με σπουδές ή και εμπειρία . Ιδιαίτερα τώρα που μιλάμε για ανθρώπους που έχουν δεκαετίες εμπειρία και όχι για φοιτητές μετά την κατάργηση των σχολών . Ατσαλό τα σχόλια περί γραφικότητας αφορούσαν κυρίως το μπλέξιμο που έκαναν με τις πρώην Ανώτατες σχολές που έγιναν πανεπιστήμια . Επειδή ασχολούμαι με το θέμα των ΕΔ από το 1978 ως φοιτητής , έχω πλήρη άποψη για τα θέματα αυτά τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 95 . Εγινε μεγάλη μάχη στο Σύνταγμα του 1975 που το τεε πέτυχε να περάσει ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ότι η Ανωτέρα εκπαίδευση είναι μέχρι 3 χρόνια . Διάταξη που ήταν αντίθετη με Μπολώνιες , με τα μπάτσελορ και διάφορα άλλα , ενώ η πρακτική άσκηση και η πτυχιακή εργασία δεν θεωρείτο μέρος του εκπαιδευτικού χρόνου . Το παζάρι του 1983 με την ίδρυση των τει είχε τα εξής αποτελέσματα : Η πρακτική άσκηση και η πτυχιακή εργασία έγιναν το 7ο εξάμηνο , οπότε ξεπεράστηκε ο συνταγματικός σκόπελος , έπαυσε να είναι ανωτέρα , αλλά παρέμεινε τριτοβάθμια και οι σχολές έχασαν τον τίτλο του Μηχανικού . Δηλαδή ενώ πριν είχαμε τις Ανώτερες Σχολές Τεχνολόγων Μηχανικών , Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών , Κατεύθυνση Δομικών Εργων , μετά είχαμε τις Σχολές Τεχνολογικών Εφαρμογών και τα τμήματα Πολιτικών Δομικών Εργων . Προφανώς ήταν απόλυτα σωστό να υπάρξει ισοτιμία μεταξύ ΑΣΤΕΜ και ΣΤΕΦ , λόγω ετών σπουδών , είδους σπουδών και αριθμού μαθημάτων . Το 2001 όμως είχαμε αλλαγή . Ανώτατες και επιπλέον εξάμηνο και 240 διδακτικές μονάδες . Τώρα οι Ανώτατες έγιναν πανεπιστήμια , αλλά δεν αλλάζουν τα χρόνια και οι διδακτικές μονάδες και το επίπεδο προσόντων . Πάλι και εδώ φαίνεται λογικό να υπάρξει ισοτιμία μεταξύ αυτών των δύο . Αλλά όπως είπα δεν θα τεθεί θέμα , γιατί οι νέες σχολές δεν θα μείνουν 4ετείς . Εκτός αν ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Κύπρου με το πανεπιστήμιο και το τεχνολογικό πανεπιστήμιο . Αλλά εκεί είναι και τα δύο τετραετή νομίζω και δίνουν πτυχία επιπέδου 6 . Προσπαθώ όμως να δείξω κάποια πράγματα που αν δεν τα βάλουμε στην συζήτηση θα μπλέξουμε . Οι πτυχιούχοι των ΑΣΥ λογικά είναι πλέον εκτός επαγγέλματος αφού οι τελευταίοι αποφοίτησαν το 1976 . Οι πτυχιούχοι των ΑΣΤΕΜ είναι μέχρι το 1983 , δηλαδή άνθρωποι με εμπειρία από 35 - 41 χρόνια και οι των τει πριν το 2001 έχουν και αυτοί από 15 χρόνια και πάνω εμπειρία . Κάποιοι από αυτούς έχουν μεταπτυχιακά και διδακτορικά . Αρα αφού μιλάμε για πτυχιούχους καταργημένων σχολών πλέον και πολύ έμπειρων , θα πρέπει να έχουμε δικαιώματα με βάση τις σπουδές και την εμπειρία . Λάχανε ο θεσμός των Τει όταν φτιάχτηκε ΔΕΝ ήταν πατέντα . Μιλάμε βέβαια για τις ΑΣΥ και τις ΑΣΤΕΜ που ήταν οι πρόγονοι . Υπήρχε ανάγκη τέτοιων στελεχών σύντομου κύκλου στην χώρα , αλλά δεν ήταν μόνο εδώ . Τώρα αυτά που λες για το πόσο έγραφαν αυτοί που έμπαιναν στις σχολές , θα σου πω ότι είσαι άδικος . Γιατί αν πάμε στην δική μου εποχή , με αναλογία εισακτέων σε σχέση με την σχολική γενιά 1 : 10 , τέτοιες βαθμολογίες δεν υπήρχαν . Ακόμα με την βάση του 10 που ίσχυσε για πολλά χρόνια , επίσης δεν υπήρχαν . Αλλά ακόμα και όταν υπήρχαν δεν φταίνε τα παιδιά που έμπαιναν . Γιατί είχαμε 90000 θέσεις εισακτέων σε 110000 υποψήφιους . Είχαμε σχολές που δεν είχαν ΕΔ . Είχαμε σχολές που όταν δεν γέμιζαν λόγω της βάσης του 10 , κόμματα και μμε έσκουζαν και έσκιζαν τα ρούχα τους για την αδικία στα παιδιά . Ωιμέ , Βαβαί , Παπαί και Οτοτοτοί! Ετσι προφανώς όλοι έμπαιναν όσο και να έγραφαν . Γιατί πολλοί ήλπιζαν ότι θα τους βγάλουν ΕΔ , άλλά οι πιο ξύπνοι πήγαιναν στα σούπερ-μάρκετ πτυχίων του εξωτερικού που κοντά σε αυτούς που άξιζαν , βολεύονταν και αυτοί ... Οπότε για μένα που ήμουν σε τμήμα με 20 εισακτέους δομικούς και 20 συγκοινωνιακούς , αυτά που λες μου ακούγονται κάπως άδικα . Μάλιστα λες για το ΔΠΘ που μπαίνουν με 12500 οι ΠΜ , αλλά ξεχνάς ότι οι ΑΜ μπαίνουν με 11000 μαζί με τα σχέδια με άριστα το 24000 και όχι το 20000 . Για αυτούς τι θα πει το τεε ? Οτι είπε και για τους ανατολικούς και για τους δυτικούς και για αυτούς των σούπερ-μάρκετ ? Ακόμα να σου πω και κάτι άλλο . Εχοντας πλέον εμπειρία ως γονέας για το επίπεδο της παιδείας μας σήμερα , θα μπορούσα να είμαι πιο απόλυτος από σένα στο θέμα της ποιότητας σπουδών . Αλλά φταίνε τα παιδιά ? Φταίνε αυτοί που στα σχολεία διδάσκονται όλα στο περίπου ? Επειδή είναι ανοικτό το θέμα σε όλους , που ίσως δεν θα έπρεπε , αλλά να ήταν στο core , δεν θέλω να πω περισσότερα πράγματα , αλλά πραγματικά οι της εποχής μου , είχαμε ένα άλλο επίπεδο γνώσεων από το σημερινό . Και δεν μιλάω για μένα που τελείωσα ένα ιδιαίτερο σχολείο , αλλά για τα συνοικιακά σχολεία της εποχής εκείνης , σε σχέση με τα σημερινά . Δεν ξέρω αν έχεις παιδιά και τι ηλικία έχουν , αλλά όταν φτάσουν στο Λύκειο θα δεις πόσο αποσπασματικά δίνουν τα βασικά μαθήματα . Μετά στις σχολές τους ζητάνε άλλα . Βέβαια το αποτέλεσμα είναι να έχουμε τεράστια ποσοστά εγκατάλειψης των σπουδών , από τα παιδιά που βρέθηκαν τυχαία σε αυτά . Δεν τα λένε όμως γιατί βλέπεις έχουμε και τα κονδύλια που πάνε με τα κεφάλια ... Τέλος είναι προφανές και ταιριάζει απόλυτα με την ποιότητα πολιτικών και συνδικαλιστών και πορισματοθετών θα υπάρξει παζάρι . Ξεκίνησαν από το τίποτε για να δώσουν κάτι παραπάνω και να είναι όλοι βολεμένοι . Διανύοντας το 38ο έτος από την αποφοίτηση μου , τα μόνα συναισθήματα που έχω για αυτούς και τα τερτίπια τους , είναι αηδία και οίκτος .
    1 point
  4. Ναι το θεώρησα αυτονόητο ότι το γνωρίζουμε, διότι συστημικά αν δεν βάλεις ΥΔ δεν υπολογίζεται πρόστιμο μόνο με ΥΚ. Σαφώς θα έπρεπε συστημικά να υποστηρίζεται μόνο ΥΚ, όπως θα έπρεπε να υποστηρίζεται και παραβίαση Δ χωρίς να πρέπει να βάλεις και ΥΔ η οποία παραμπιπτόντως σου επηρεάζει και το ύψος του παραβόλου.
    1 point
  5. Ο άνθρωπος -laxanos- δεν έχει προσωπική άποψη, συμφωνεί απόλυτα με τον Μπαρδάκη και εκφράζει μια απόλυτη αγωνία να τον υπερασπιστεί, εξ ου και τα περί δήθεν αναζήτησης μεγάλης αγωνίας τεκταινόμενα.
    1 point
  6. Φίλε laxanos είσαι όμως βέβαιος πως τα άτομα αυτά κατάφεραν να αποφοιτήσουν; Τουλάχιστον στα χρόνια που ήμουν εγώ στο ΑΤΕΙ Ηρακλείου ένα πολύ μεγάλο ποσοστό δεν τελείωσε ποτέ. Συμφοιτητής μου (που έχω ακόμα επαφές μαζί του) ο οποίος εγκατέλειψε την σχολή στο 3 έτος (δεν νομίζω να είχε περάσει ούτε το 1/3 των μαθημάτων) πήγε στην Αγγλία (Λίβερπουλ) και απ το πρώτο έτος πήρε υποτροφία. Ορκωμοσία γινόταν κάθε 3-4 χρόνια για τους Μηχανικούς Δομικών
    1 point
  7. Καλημέρα. Όχι, δεν είμαι μισθωτός στην παρούσα φάση, οπότε πράγματι, δεν ξέρω αν παίζει ρόλο αυτό.
    1 point
  8. Απλά δεν παίζει. Στο μητρώο μας δεν μπορείς να βρεις κανέναν αν δεν έχεις τα ακόλουθα: ΑΜ + όνομα + επίθετο. Που τα ακούτε ρε παιδιά αυτά; Προσωπικά δεδομένα;; Επίσης, Λονδίνο: Σηκώνεις τηλέφωνο κλείνεις ραντεβού με δικηγόρο για να ρωτήσεις κάτι.. Χμμ £150 κοστίζει η επίσκεψη σε έναν ιδιωτικό γιατρό για 10-15 λεπτά για παράδειγμα μιας και δεν ξέρω από solicitors (στο βορρά!). Δεν νομίζω πολλοί εργαζόμενοι στο UK και ειδικά σε τέτοιο level να είχαν χρόνο πόσο μάλλον καούρα για το τι κάνει το Greece και τα χάλια του. Απ' το επάγγελμα στο UK (ακόμα και με υπερδικαιώματα) θα πας στα βαλκάνια να κάνεις τι; ΠΕΑ και αυθαίρετα για ψίχουλα;
    1 point
  9. ιδιδ) αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση, εφόσον δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις Θεωρώ ότι εννοεί εφ' όσον δεν παραβιάζονται διατάξεις λόγω αυτής καθ' ευατής της μετακίνησης. Αυτή η υπέρβαση που έχεις εσύ βρίσκεται μέσα στον συνολικό όγκο που μετακινήθηκε. Για το τελευταίο που γράφεις συμφωνώ , αν η αποθήκη είχε μετρήσει στον ΣΔ, και εάν τα 9,00τμ σου δίνουν μεγαλύτερο πρόστιμο απο τον αναλυτικό.
    1 point
  10. Mία ερώτηση αν επιτρέπεται: Έχω ιδιοκτήτη που έχει αγοράσει από οριστικό δικαιούχο Ο.Ε.Κ. και έχει κάνει μεταγενέστερα αυθαιρεσίες. Μπορούν αυτές να ενταχθούν στην περίπτωση της παραγράφου γ (των 500ευρώ) που προστέθηκε με το άρθρο 34 του ν.4546/2018 ή εφόσον έγινε μεταβίβαση χάνεται το όποιο πλεονέκτημα;
    1 point
  11. 1. Το προσχέδιο Πανάρετου έκανε πολύ καλά τη δουλειά του ............ καθυστέρηση. Οτι κάνει πάντα το υπουργείο παιδείας. 2. Αν αποδεχθείς το πόρισμα απλά τη πάτησες (εκτός κι αν ικανοποιείσαι με τα ψιχία που μοιράζει), τα υπόλοιπα δεν παίζουν διότι "κουμάντο" κάνει το ΤΕΕ και δεν τα αποδέχεται. Υ.Γ. Αναμένω ακόμα την άποψη του laxanos, αλλά δεν το βλέπω.
    0 points
  12. Αρχικά θα ήθελα να βάλω χέρι στους συναδέλφους ΤΕ που βάζουν θέματα για υπογραφές και άλλα γραφικά . Θα ήθελα να είναι πολύ προσεκτικοί στο τι ανεβάζουν , ιδιαίτερα όταν μιλάνε για θέματα του παρελθόντος που δεν τα έχουν ζήσει και δεν τα ξέρουν . Να πούμε λοιπόν ότι θέματα ισοτιμίας μεταξύ ΑΣΟΕΕ και ΟΠΑ , ΑΒΣΠ και ΠΑΠΕΙ , ΑΒΣΘ και ΠΑΜΑΚ , ΑΓΣΑ και ΓΠΑ και ΑΣΟΟ με ΧΠΑ δεν μπορούσαν να υπάρξουν αφού έτσι και αλλιώς οι σχολές ήταν Ανώτατες Πανεπιστημιακές και απλά εντάχθηκαν σε πανεπιστήμια μαζί με την ίδρυση άλλων . Οπότε είναι λάθος το παράδειγμα που αναφέρουν . Στο θέμα του νόμου του 1989 , δεν υπήρξε θέμα ισοτιμίας μεταξύ των σχολών που ήταν 3,5 χρόνια στα ΚΑΤΕΕ και των αντίστοιχων σχολών των ΤΕΙ αφού δεν άλλαξαν τα χρόνια σπουδών , ούτε το επίπεδο . Αντίθετα για τις σχολές των ΚΑΤΕΕ που ήταν 2,5 χρόνια (Οικονομίας-Παραϊατρικές) , για να υπάρξει ισοτιμία με τα ΤΕΙ ετέθη η ανάγκη 5ετούς εργασιακής εμπειρίας . Ακόμα για την ισοτιμία των 2ετών Παιδαγωγικών Ακαδημιών με τα Πανεπιστημιακά Παιδαγωγικά τμήματα που είναι 4ετή , υπήρξε διαδικασία ισοτίμησης και εξομοίωσης με διδασκαλία μαθημάτων , που περιέλαβε όμως όλους τους πτυχιούχους , χωρίς κατατακτήριες .https://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/p.d.130-90_diadikasia_exomoiosis.pdf . Από την άλλη η διαδικασία εξομοίωσης πτυχιούχων 4ετους εκπαίδευσης όπως τα τει από το 2001-2018 με το επίσης 4ετες ΠΑΔΑ , επειδή αντικαταστάθηκε η πρακτική από κάποια μαθήματα , προφανώς δεν μπορεί να σταθεί σοβαρά . Αλλά όπως είπαμε 4ετείς σχολές μηχανικών σε πανεπιστήμια ΔΕΝ θα υπάρξουν , αφού οι δύο που ιδρύονται , θα γίνουν 5ετείς πριν την πρώτη αποφοίτηση . Οπότε η επιλογή να τρέχουμε να εξομοωθούμε με κάτι που πρακτικά δεν θα υπάρξει δεν βοηθάει . Αυτό που θα βοηθούσε είναι να προταθούν σοβαρά ΕΔ για τους ήδη πτυχιούχους . Απαντώντας και στον Λάχανο θα έλεγα ότι τα ΕΔ Πανάρετου - Διαμαντοπούλου ήταν πολύ ισορροπημένα και δίκαια . Επειδή μιλάμε πλέον για ανθρώπους που έχουν από 0-40 χρόνια εμπειρία στο αντικείμενο και όχι για φοιτητές ή για υποψήφιους που πρέπει να ξέρουν τι ΕΔ θα έχουν , θα μπορούσαμε να είμαστε πιο ευλύγιστοι και να μην έχουμε γεροντική δυσκαμψία , όπως οι συντάκτες του πορίσματος . Ακόμα το ΤΕΕ από την πλατφόρμα του γνωρίζει ακριβώς πόσοι είναι αυτοί που δραστηριοποιούνται στην οικοδομή , κυρίως Δομικοί και λίγοι ΕΥ και Τοπογράφοι . Εκτιμώ ότι οι Δομικοί που έχουν ενεργούς κωδικούς είναι δεν είναι 6000 και οι υπόλοιποι να είναι άλλες 2-3000 , συνολικά δηλαδή κάτω από 10000 άτομα . Εδώ έρχεται η πικρία των περισσότερων , όταν βλέπουν με πόση ευκολία το τεε δίνει αβέρτα ΕΔ σε πτυχιούχους πανεπιστημίων του εξωτερικού και κολλεγίων , για τους οποίους ακούγονταν και ακούγονται πράματα και θάματα . Ιδιαίτερα όταν βλέπουμε στον κοινωνικό περίγυρο άτομα που απέτυχαν στις εξετάσεις εδώ και ήταν μέτριοι ως κακοί μαθητές , να περνάνε αέρα στα μεγάλα σουπερμάρκετ πτυχίων που σου λένε , πάρε το , αλλά φύγε μετά από εδώ , ή που εκεί θα πρέπει να περάσεις πολλές κρησάρες για να δουλέψεις σαν μηχανικός . Για παράδειγμα από άσχετο αντικείμενο , έμαθα από γιο φίλου που τελείωσε νομική στο ΗΒ ότι εκεί αν κοπείς σε κάποιο μάθημα 3 φορές , δεν μπορείς να γραφτείς σε κανένα ΔΣ . Μπορείς όμως να έλθεις εδώ και να γραφτείς κανονικά . Στην περίπτωση μας βέβαια , το ΤΕΕ από την δεκαετία του 80 κατάργησε τα 8ωρα γιατί προφανώς θα υπήρχε τεράστιο θέμα με πολλούς εκ του εξωτερικού , από ανατολή και δύση . Να πω λοιπόν στον φίλο Λάχανο , ότι την Πτυχιακή μου Εργασία , την υπέγραψα ως φοιτητής , αλλά δεν μπορούσα να την υπογράψω ως πτυχιούχος , γιατί υπερέβαινε το διόροφο... Σε γενικές γραμμές , εγώ θα ξεκίναγα κάπου εκεί που λέει το πόρισμα , αλλά τα μεταπτυχιακά , όπως και η εμπειρία , θα ανέβαζαν τα ΕΔ , τουλάχιστον στο τμήμα που θα αφορούσαν , αφού έχουμε όλοι την δυνατότητα και να διαβάζουμε και να εξελισσόμαστε . Εγώ έχω σταματήσει να ασχολούμαι με στατικά από το 1995 . Τοπογραφικά έκανα ελάχιστα ακόμη παλιότερα . Σε άλλα θέματα όμως έχω εμπειρία που ελάχιστοι την έχουν . Αντίθετα φίλος σε επαρχία έχει εμπειρία στα τοπογραφικά τεράστια , δεν σταμάτησε ποτέ να ασχολείται με τα στατικά και δεν είναι δίκαιο , ούτε να έχουμε τα ίδια , ούτε να μην έχουμε τίποτα . Αν υπήρχαν καλόπιστοι άνθρωποι στις επιτροπές και όχι εμμονικοί κομματικοί , για να παραμείνω ευγενής , θα ήταν πολύ εύκολο να βρεθεί μία έντιμη λύση . ...
    0 points
  13. Μιλούσα χθες με συνάδελφο που εργάζεται στο ΗΒ κι έχει αποκτήσει το chartership από τον IStructE. Έχουν κάνει μια ομάδα κι έχουν ήδη απευθυνθεί σε μεγάλο δικηγορικό γραφείο του Λονδίνου. Το δικηγορικό γραφείο μάλλον μυρίστηκε χρήμα από την υπόθεση κι άρχισε το ίδιο να ψάχνει για αποφοίτους του τεχνολογικού τομέα από τα μητρώα του ICE και του IStructE στέλνοντας e-mails στους δυνητικούς ενδιαφερόμενους. Αυτό επιβεβαιώθηκε από άτομα-αποφοίτους που δεν γνωρίζονται μεταξύ τους. Κρίμα στον ελληνικό λαό, που για χάρη μιας συμμορίας, θα κληθεί να πληρώσει εκατομμύρια αποζημιώσεων στους αποφοίτους. Βέβαια από την στιγμή που υπάρχει ήδη εκδίκαση παρόμοιας υπόθεσης,που υποχρέωνε τους δημόσιους λειτουργούς σε αλλάγες οι οποίες ποτέ δεν έγιναν, οι κατηγορούμενοι θα διωχτούν ποινικά για ζημιές στο δημόσιο ταμείο.
    0 points
  14. To Δίπλωμα του EMΠ είναι ισοδύναμο με Master. Δεν είναι όμως Master, γιατί αποφοιτάς με Δίπλωμα. Δεν έχεις μεταπτυχιακές σπουδές. Δηλαδή όταν σε ρωτήσουν στην συνέντευξη θα απαντήσεις έχω Δίπλωμα. Δεν θα απαντήσεις έχω Master. Αναγκαστικά προχώρησαν σε αυτό οι σχολές για να διευκολύνουν τα παιδιά που συνέχισαν τις σπουδές έξω (Master). H πολιτεία δεν αναφέρει πουθενά για πρώτο κύκλο σπουδών Bachelor. Δεν υπάρχει Π.Δ. ή ΦΕΚ που να ορίζει ότι τα ιδρύματα έχουν δύο κύκλους σπουδών που ο πρώτος οδηγεί σε Bachelor.
    -1 points
  15. Καλά όλοι μαζί μπήκατε και γράφετε σήμερα ? Να σας ενημερώσω ότι Integrated Master δίνουν πλέον και τα αγγλικά πανεπιστήμια όπως είδα με αναζήτηση στον γούγλη . Αλλά το κάνουν σε 4 χρόνια . Προφανώς θα πρέπει να γίνουν όλα σύμφωνα με την Μπολόνια , αλλά αυτή την συμφωνία την έχουν τσακίσει πολλοί . Από την άλλη έχουμε και το Brexit οπότε όλο σας το άγχος για τα βρετανικά πανεπιστήμια είναι μάταιο... Κάτι ερωτήσεις που αναφέρθηκαν σε μένα , είναι πλέον πολλές σελίδες πίσω και ανεπίκαιρες να απαντηθούν . Επιφυλάσσομαι για το μέλλον , αν και νομίζω ότι μάλλον δεν διαβάζονται καλά αυτά που γράφω .
    -1 points
  16. Θα πω διαφορα που εμαθα σημερα. Η αποδοση των ΕΔ ειναι να γινει με νομο οποτε τα δηθεν πορισματα των επιτροπων( Του ΣΠΜΕ δλδ οχι της επιτροπης) που βγηκαν πανε καλαθο. Βιαζονταο να κλεισοθν το θεμα γιατι θα εχουν προβλημα. Κινηση νομικη σε δικηγορο ηδη εχουμε ετοιμασει περιπου στα 258 ατομα ( ο καθενας ξεχωριστα για γραφειοκρατικους λογους) και ξεκιναει ο πολεμος. Οσο και να προσπαθουν να μας πεταξουν στο ΕΠΠ 5 δεν θα κανουν τπτ
    -1 points
  17. Για αρχή συνάδελφε θα ξεκινήσω με την πρόταση. Η πρόταση είναι αντι-επιστημονική και θέτει σε κίνδυνο τα συμφέροντα της πολιτείας, αφού αφήνεται να εννοηθεί ότι οι καθηγητές του τεχνολογικού τομέα των ΑΕΙ, δεν δίδασκαν τα μαθήματα και τους στόχους που είχαν οριστεί στο syllabus- πρόγραμμα σπουδών της εκάστοτε σχολής. Αν δε αυτά τα ιδρύματα απορρόφησαν κι ευρωπαϊκούς πόρους για την λειτουργία τους και την μισθοδοσία του προσωπικού τους, τότε το σκάνδαλο αποκτά και άλλες διαστάσεις. Ο νοών νοείτο... Πάμε τώρα στα επί μέρους της πρότασης. Ο περιορισμός σε στάθμες είναι αντι-επιστημονικός, αφού δεν μπορεί να τεκμηριωθεί επιστημονικά. Η επιλογή αποκλειστικά τοιχωματικού συστήματος, είναι εξίσου αντι-επιστημονική, αφού καταργεί τις διεθνείς κι εθνικές επιστημονικές επιτροπές που συνέταξαν τους EC8 και ΕΑΚ. Επίσης είναι και κατά του δημόσιου συμφέροντος, αφού αυξάνει το κόστος των κατασκευών για την ίδια στάθμη επιτελεστικότητας, όπως αυτή ορίζεται από τους 2 ταυτόχρονα εν ισχύ αντισεισμικούς κανονισμούς. Τέλος δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό, μεταξύ πτυχιούχων και διπλωματούχουν πολιτικών μηχανικών, αφού ο πρώτος θα υποχρεώνεται να μελετήσει μια 2οροφη τοιχωματική κατασκευή, ενώ ο δεύτερος θα μπορεί να ορίσει για την ίδια κατασκευή και στάθμη επιτελεστικότητας, ένα πλαισιακό ή μεικτό σύστημα .Θεσμοθετημένα λοιπόν η πολιτεία αποφασίζει να αυξήσει το κόστος των κατασκευών καταργώντας την φιλοσοφία και το πνεύμα των αντισεισμικών κανονισμών. Επίσης ξέρουμε ότι δύσκαμπτο τοιχωματικό σύστημα 2ορόφου κτιρίου (μικρή ιδιοπερίοδος και ιδιοσυχνότητα κτιρίου) σε δύσκαμπτο βραχώδες έδαφος είναι τουλάχιστον "προβληματική" επιλογή. Μόνο που στην περίπτωσή μας δεν είναι καν επιλογή, αλλά θεσμοθετημένη υποχρέωση κατόπιν πρότασης δημοσίων λειτουργών της πολιτείας. Όπως καταλαβαίνεις η επιτροπή είναι επικίνδυνη για την δημόσια ασφάλεια και θέτει σε κίνδυνο το δομημένο περιβάλλον της πολιτείας και θα έπρεπε κανονικά όλα τα μέλη της να περάσουν από επιστημονική επιτροπή του ΤΕΕ που να τους απομακρύνει από τις θέσεις τους. Κακώς το ΤΕΕ και ο ΣΠΜΕ ταυτίζεται μαζί τους. Σε ένα μελλοντικό ευρωπαϊκό δικαστήριο, θα υπάρξει διασυρμός όλης της ελληνικής επιστημονικής κοινότητας, για αυτό καλό είναι να τηρηθούν κάποιες αποστάσεις. Επίσης η θεσμοθετημένη αποκλειστική χρήση ενός δομικού υλικού για τον φέροντα οργανισμό (οπλισμένο σκυρόδεμα), δημιουργεί στρέβλωση στην αγορά δομικών υλικών και προστατευτισμό εκ μέρους του κράτους σε συγκεκριμένες βιομηχανίες. Κατ'επέκταση δημιουργούνται υπόνοιες για διαπλεκόμενα συμφέροντα των "επιτροπών Γαβρόγλου" αλλά και του ίδιου με συγκεκριμένες βιομηχανίες. Οι ΠΜ.ΤΕ, μιας και μέχρι σήμερα το δίπλωμα (MSc) δεν οδηγεί σε περισσότερα επαγγελματικά δικαιώματα, θα έπρεπε να έχουν απεριόριστα δικαιώματα στα αντικείμενα του προγράμματος σπουδών τους, όπως στους συνάδελφους διπλωματούχους. Αν υπάρξει αλλαγή ως προς το MSc, δηλαδή από αυτό να απορρέουν περισσότερα ΕΔ, κι εφαρμοστεί η συνθήκη της bologna, τότε πρέπει να το ξαναδούμε ολιστικά. Λάχανε μιας και σε εκτιμώ,θα ήθελα και τις δικιές σου σκέψεις στο θέμα. Σε ευχαριστώ.
    -1 points
  18. Δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω με τον Atsalovergas +1000 και να ζητήσω με τη σειρά μου τις απόψεις - προτάσεις ή αντιπροτάσεις του laxanos, αν βέβαια υπάρχουν. Υ.Γ. Το απαράδεκτο κείμενο (λέμε τώρα) δεν είναι προϊόν ουδεμίας επιτροπής αλλά ενός ανδρός - λέγε με ΜΠΑΡΔΑΚΗΣ - γιατί περί αυτού πρόκειται.
    -1 points
  19. Δεν είμαι 100% σίγουρος διότι ακούγονται απο φοιτητες τους διαφορα για τους 2 γνωστούς καθηγητές του ΠΑΔΑ.. Που αν ισχύουν πραγματικά ο ιούδας ήταν άγιος μπροστα τους
    -1 points
  20. Γειά σου Εarl. Κι εμένα μου φάνηκε λίγο περίεργο, ως προς την διαχείριση των προσωπικών δεδομένων από το μητρώο. Για αυτό και σκέφτηκα πως "μυρίστηκαν χρήμα" από την υπόθεση, για να ψάχνουν αποφοίτους του τεχνολογικού τομέα στο UK. Να φανταστώ πως σε εσένα δεν σου έχει έρθει κάποιο mail? Την πρώτη φορά που το είδα ΒΑS σκέφτηκα το ίδιο περί γραφικότητας. Κάνοντας δεύτερες σκέψεις συμπέρανα πως μάλλον οι υπογραφές έχουν τον ρόλο να "νομιμοποιήσουνν" τους συλλόγους αποφοίτων, ως επίσημους εκπροσώπους σε κάποια μελλοντική συνάντηση με τον υπουργό ή άλλους θεσμικούς αντιπροσώπους. Τώρα όσον αφορά τα παραδείγματα, από την στιγμή που οι σχολές του τεχνολογικού τομέα των ΑΕΙ είναι ανώτατες, ΕΠΠ6, δεν είναι καθόλου λάθος το παράδειγμα κάνοντας αναγωγή στα σημερινά δεδομένα της ανώτατης εκπαίδευσης. H σύγκριση γίνεται μεταξύ ανωτάτων σχολών. Απεναντίας εκείνη την εποχή υπήρχε ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση Τα ECTS και το ΕΠΠ είναι τα κριτήρια. Οποιοδήποτε πρόγραμμα σπουδών είναι από 180 ECTS και πάνω, είναι BSc και ανήκει στην κατηγορία 6 του ΕΠΠ. Τόσο τα ΤΕΙ, όσο και το ΠΑΔΑ αποδίδουν 240 ECTS, ανήκουν στην 6η κατηγορία, αποτελώντας τον πρώτο κύκλο σπουδών.
    -1 points
  21. Ατσαλό είναι απόλυτα γραφικοί . Οι σχολές που ανέφερα ήταν Ανώτατες δεκαετίες πριν μετατραπούν σε πολυτμηματικά πανεπιστήμια , οπότε σίγουρα δεν είναι σωστή η σύγκριση . Είναι ακριβώς το ίδιο με την μετατροπή των υπερδιετών τμημάτων των ΚΑΤΕΕ σε ΤΕΙ . Ιδιο επίπεδο , ίδια χρόνια σπουδών , ίδιος αριθμός μαθημάτων . Αλλαγή υπήρξε το 2001 , αλλά πάλι δεν θεωρήθηκαν ότι έγιναν πανεπιστήμια και για μένα εκεί υπάρχει μπέρδεμα . Όπως δεν είναι λογικό να πρέπει να κάνεις ισοτίμηση με κάτι που είναι το ίδιο σε χρόνο σπουδών και αριθμό μαθημάτων και επίπεδο προσόντων επειδή άλλαξε ο τίτλος και μιλάω για ΣΤΕΦ με τα νέα 4ετή τμήματα μηχανικών Αθήνας και Θεσσαλονίκης που όπως είπα δεν θα μείνουν 4ετή παρά για κάποιους μήνες μέχρι να ολοκληρωθεί και η συγχώνευση στην Θεσσαλονίκη . Αλλωστε όλα τα γεωπονικά τει , γίνονται 5ετή , οπότε έτσι δικαιολογείται ότι κλείνουν τα παλιά και ιδρύονται νέα τμήματα επιπέδου 7 . Τώρα για τις διδακτικές μονάδες , εδώ έχουμε γραφικούς που μιλάνε για τις ΑΣΥ , ξεχνώντας ότι ήταν 4ετείς σπουδές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης . Κάποιοι ψευτοελιτισμοί από κάποιους που δεν ξέρουν τι συνέβαινε , θα στηλιτεύονται .
    -1 points
  22. Καλημέρα BAS. Αν σκεφτούμε το ότι και ο τεχνολογικός τομέας των ΑΕΙ είναι ανώτατος τουλάχιστον τα τελευταία 17 χρόνια, τότε θεωρώ πως πρέπει να ακολουθηθεί ότι έγινε και για τις προαναφερθείσες σχολές. Το θολό τοπίο έγκειται στο ότι στον ιδρυτικό νόμο των ΤΕΙ δεν ήταν ξεκάθαρο ότι συναποτελούσαν την ανώτατη ή ήταν μέρος της ανώτερης εκπαίδευσης. Γινόταν μόνο αναφορά ως τριτοβάθμια εκπαίδευση, πράγμα που ξεκαθαρίστηκε το 2001 αναγνωρίζοντάς τα ως ΑΕΙ. Σκέψου ότι το κράτος ισοτίμησε ανώτερες σχολές (τα ΚΑΤΕΕ) με ανώτατες (ΤΕΙ), βέβαια την χρονική περίοδο που συνέβη αυτό, ήταν θολό το τοπίο ως προς την βαθμίδα κατάταξης των ΤΕΙ. Παρ'όλα αυτά, έστω μετά το 2001 έχουμε ισοτίμηση ανώτατων σχολών με ανώτερες. Στην περίπτωση του ΠΑΔΑ δεν υπάρχει καμία αναβάθμιση, καθότι βάσει νόμου ο τεχνολογικός και ο πανεπιστημιακός τομέας είναι 2 παράλληλοι τομείς που συναποτελούν την ανώτατη εκπαίδευση. Από την στιγμή που τα τμήματα του ΠΑΔΑ είναι 4ετή, αποδίδουν 240 ECTS και ανήκουν στο 6ο ΕΠΠ θεωρώ πως πρέπει να γίνει ισοτίμηση. Το τι θα γίνει στο μέλλον ως προς τα χρόνια φοίτησης και τα ECTS που θα αποδίδουν τότε, δεν αφορά το σήμερα. Από την στιγμή που τα τμήματα του ΠΑΔΑ έχουν λειτουργήσει έστω και μία μέρα με το προαναφερθέν πρόγραμμα σπουδών πρέπει να γίνει ισοτίμηση. Σκέψου ότι την στιγμή που μιλάμε υπάρχουν 400.000 άνθρωποι χωρίς ενεργό το ίδρυμα αποφοίτησής τους και χωρίς καμία πρόνοια για αυτούς. Σε 20 χρόνια από τώρα κανείς δεν θα θυμάται τα ΤΕΙ και αυτοί οι άνθρωποι θα πρέπει να αποδείξουν ότι δεν είναι ελέφαντες, πόσο μάλλον στο εξωτερικό.
    -1 points
  23. Θσ συμφωνήσω σε αρκετά με τον laxanos, σχετικά με τα πανεπιστήμια και ΤΕΙ που ιδρύθηκαν σε όλη την χώρα για να "βολέψουν" καθηγητές και να δημιουργήσουν κομματικούς στρατούς. Δυστυχώς υπάρχει πολύ σαβούρα από αποφοίτους σχολών μηχανικών, πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Έχουν βγει μάλιστα και κατά καιρούς δημοσιεύματα, πως ο ίδιος ο πρωθυπουργός παρ'οτι απόφοιτος σχολής πολιτικών μηχανικών, δεν παρακολουθούσε ποτέ μαθήματα, αφήνοντας να εννοηθεί ότι "περνούσε" τα μαθήματα λόγω διαπλεκόμενων κομματικών συμφερόντων. Προσωπικά έχω τέτοια παραδείγματα φοιτητών-συνδικαλιστών από τα φοιτητικά μου χρόνια. Αυτό όμως είναι ευθύνη των πανεπιστημιακών, του υπουργείου παιδείας και όλων των ελληνικών κυερνήσεων, για την υπονόμευση της ποιότητας αποφοίτων, ασχέτως αν δε μιλάνε. Και πως να μιλήσουν, αφού εκλέχθηκαν από αποφοίτους που ήταν αφισοκολλητές και στηρίζουν τις πολιτικές τους καριέρες σε αυτούς. Από εκεί και πέρα υπάρχουν τα προγράμματα σπουδών των ιδρυμάτων, η συνθήκη της bologna, το ΕΠΠ που αποτελούν την βάση για την απόδοση επαγγελματικών προσόντων και δικαιωμάτων. Ακόμη και συνάδελφοι που κατέφυγαν για σπουδές στο εξωτερικό κατόπιν αποτυχίας στο ελληνικό σύστημα εισαγωγής, με τα παραπάνω κρίνονται. laxanos, πιο συγκεκριμένα η πρόταση της επιτροπής Γαβρόγλου, για τα ΕΔ των πολιτικών μηχανικών ΤΕ πως σου φάνηκε? Μιας και οι 2 μας εντοπίζουμε το ίδιο πρόβλημα σχετικά με την ποιότητα των σημερινών αποφοίτων, θα ήσουν υπέρ των εξετάσεων από το ΤΕΕ για όλους τους μηχανικούς? Aπό μέρους μου υπήρχαν καλές προθέσεις για το εγχείρημα, μέχρι που ξεκίνησε η ανακολουθία λόγων κι έργων από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και δημοσίους λειτουργούς (υπουργός, πρύτάνεις, καθηγητές,κ.ο.κ.). Υπάρχουν μάλιστα μαγνητοσκοπημένες ομιλίες του υπουργού, καθώς και άρθρα που είναι εμφανέστατες οι αντιφάσεις. Μάλιστα σε μία ομιλία του διατεινόταν πως εκβιάζεται. Πως να διατηρήσει κάποιος τις καλές του προθέσεις, όταν διάβαζε και διαβάζει τα παρακάτω και τα έργα είναι ακριβώς τα αντίθετα?
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.