Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. laxanos

    laxanos

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.713


  2. BAS

    BAS

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      3.572


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.568


  4. imhotep

    imhotep

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      844


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/12/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Πιστεύω οτι είδα γενικά το τι απόψεις υπάρχουν! Οπως είπα και στο πρώτο post για τα κολέγια ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ Αγγλίας κυρίως τα έχω σε πολύ χειρότερη μοίρα απο τα ΤΕΙ. Τα οποία ΤΕΙ δεν θεωρώ οτι υποβαθμίζονται σαν ιδρύματα εν τη γέννεση αλλά αναγκαστικά το επίπεδο σπουδών πέφτει όσο πέφτει και η ποιότητα των εισακτέων. Στο θέμα των Ε.Δ συμφωνούμε στο ότι πρέπει να υπάρξει σαφής και πλήρη θεσμοθέτηση αυτών. Δεν πιστεύω στα πλήρη Ε.Δ εν τη αφετηρία αλλά δέχομαι και επικροτώ την ανέλιξη βάση της σχετικής εμπειρίας. Υ.Γ Το παλικάρι του προηγούμενου παραδείγματος είχε την υδραυλική πτυχίο. Ο όλος συλλογισμός μου είναι ότι ενώ είναι φτάσει πτυχίο ούτε τις μονάδες δεν ήταν σε θέση να ελέγξει. Προφανώς και δεν αναφέρομαι ότι είναι έτσι όλοι εκ των ΤΕΙ αλλα δυστυχώς η πλειοψηφία. Εδώ που τα λέμε σκεφτείται τη θέση ενός καθηγητη όταν θα μπεί να κάνει ανάλυση η γραμμική άλγεβρα ή γεωμετρία κλπ σε φοιτητές εκ των οποίων ο πρώτος μπήκε με 9000μόρια. Προφανώς αυτό που λέει ο @BAS ισχύει και το εθιξα και εγω σε προηγούμενο post. Αναλογα με τις συνθήκες και την "αγορά" υπήρξαν και ενδεχομένως θα υπάρξουν χρονιές με ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου εισακτέους. Γνώμη μου είναι ότι δεν μπορεί να καθορίζεται το επίπεδο και το πρόγραμμα σπουδών μιας σχολής ανάλογα με τη ζήτηση της αγοράς. Για παράδειγμα τότε θα έπρεπε να υπάρχουν σήμερα 2 εξάμηνα μάθημα "ρυθμιση αυθαιρέτων". Πρώτο θρανίο εγώ και ο @BAS... Και στα διαλείμματα θα τσακωνόμασταν για την μπάλα...
    2 points
  2. Καλημέρα Εμμανουήλ και μπράβο για την απόφαση, είμαι σίγουρος ότι δεν θα το μετανιώσεις στο μέλλον. Θα σου πρότεινα να διαβάσεις τα παλαιότερα μεν, επίκαιρα δε θέματα: https://www.michanikos.gr/forums/topic/21628-τοπογράφος-η-πολιτικός-μηχανικός/ https://www.michanikos.gr/forums/topic/7878-αξίζει-να-σπουδάσει-κανείς-τοπογράφος-μηχανικός/ https://www.michanikos.gr/forums/topic/35281-πολιτικός-μηχανικός-η-τοπογράφος/?tab=comments#comment-581024 Συμπερασματικά, ως τοπογράφος που αγαπάει το αντικείμενό του, θα σου πρότεινα να πας πολιτικούς μόνο αν έχεις ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την επιστήμη της δομοστατικής, γεωτεχνικής κλπ. Η σχολή τοπογράφων από την άλλη, σε καλύπτει πλήρως πλην των παραπάνω αντικειμένων. Παρέχει συμπαγείς σπουδές στα αντικείμενα της γεωδαισίας, γεωπληροφορικής, οδοποιίας και υδραυλικών έργων και λόγω της φύσης των σπουδών αυτών υπάρχουν πολλά εργαστήρια και πολλά μαθήματα σχετικά με πληροφορική προγραμματισμό κλπ. Μελέτησε τους οδηγούς σπουδών και επίσης μελέτησε έστω και περιληπτικά διπλωματικές αποφοίτων (αναρτώνται στο διαδίκτυο).
    2 points
  3. Αλέξιε με μονοψήφια χρόνια να απομένουν μέχρι το μέγιστο όριο των 67 για την σύνταξη και την κρίση που έχει η οικοδομή , ελάχιστα με ενδιαφέρουν προσωπικά τα ΕΔ . Συζητάω όμως και προσπαθώ να είμαι δίκαιος , για το γαμώτο που λένε ... Επειδή πριν 40 χρόνια μίλαγα στις συνελεύσεις για αυτά και κατεβάζαμε παράταξη με μόνο θέμα αυτά ... Αλλά τις πρώτες θέσεις τις είχαν το πολισάριο , η νικαράγουα και η πράγα ... επίσημα , γιατί ανεπίσημα τον είχαν οι προσδοκίες για διορισμούς , όπως και έγινε... Από την άλλη όταν το 50 % των μελών του τεε είναι εκ του εξωτερικού , το να λέμε για βάσεις εισαγωγής , πλησιάζει στα όρια του γραφικού .
    2 points
  4. Και φυσικά κόπηκε. Άρα άμα δε μάθει το τύπο ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ δε θα λέγετε. Όποιος πήρε πτυχίο λοιπόν, που είναι το 15% περίπου των εισακτέων δε μπορεί να μπαίνει στο ίδιο καλάθι με αυτούς που περάσανε και φύγανε νύχτα από τα ΤΕΙ. Αλλιώς να βάλουμε στο ίδιο καλάθι και τους διπλωματούχους με αυτους που μπαίνουν με 2 και 3 στα πολυτεχνεία επειδή είναι μουσουλμάνοι, με μεταγραφές από Βουλγαρίες κτλ. Αυτοί ούτε εξίσωση πρώτου βαθμού δεν λύνουν, άρα όλοι οι διπλωματούχοι είναι αγράμματοι; Πιο ηλίθια σκέψη από το να συγκρίνεις εισακτέο με απόφοιτο χρειάζεται κόπο για να βρεθεί... Να μιλήσω εγώ για απόφοιτο ΜΜ ΕΜΠ με μεταπτυχιακό που δεν ήξερε βασικότατα πράγματα για αντλίες; Που του έλεγα για τον ΕΛΟΤ HD384 και με κοίταζε σα χαζός; Ο πιο άχρηστος μηχανικός που έχω συναντήσει. Νομίζεις ότι θεωρώ όλους τους ΜΜ ΕΜΠ το ίδιο άχρηστους επειδή βρήκα ένα τέτοιον μπροστά μου;
    2 points
  5. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    102.091 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. Όχι. Υπάρχει μόνο αλλαγή χρήσης κτηρίου η οποία εφόσον δεν δημιουργεί ΥΔ, υπάγεται στην κατ.4. Εφόσον οι εργασίες, που έγιναν για τη μετατροπή σε κατοικία, είναι μέχρι 15.000 μόνο παράβολο, αλλιώς πρόστιμο αναλυτικού.
    1 point
  7. Και πως θα το κατεδαφίσει χωρίς άδεια κατεδάφισης δηλαδή αυθαίρετα κάτι που δεν επιτρέπεται? Μήπως πρέπει πρώτα να εκδώσεις άδεια "έγκρισης εκτέλεσης εργασιών" του άρθ 29 παρ 4 και μετά να ζητήσεις έλεγχο από την ΥΔΟΜ και έκδοση βεβαίωσης κατεδάφισης την οποία να εισάγεις στον 4495/17 ώστε όλα να είναι νόμιμα?
    1 point
  8. εσυ, θα τακτοποιησεις κανονικα. δες αυτη τη συζητηση https://www.michanikos.gr/forums/topic/16411-στεγανοποίηση-βεράντας-ρετιρέ-ποιος-επιβαρύνεται-με-τα-έξοδα/?do=findComment&comment=717100
    1 point
  9. Μυρίζοντας τα νύχια μου, εκτιμώ ότι το πρόσθετο βάρος δεν είναι απαγορευτικό. Άλλωστε η πλάκα στέκεται ακόμα, δεν σας ήρθε στο κεφάλι...... Πριν προλάβεις να γκρινιαξεις για την "ειρωνική απάντηση" μάθε ότι για να απαντηθεί στα σόβαρα η ερώτηση που θέτεις, χρειάζονται πολλά δεδομένα τα οποία δεν γνωρίζεις (διαστάσεις πλάκας, συνθήκες στήριξης, πάχος, ποσότητα και θέση οπλισμού, ποιότητα οπλισμού, ποιότητα σκυροδέματος) Χωρίς αυτές τις πληροφορίες όλες οι απαντήσεις έχουν βαρύτητα πρόβλεψης μέντιουμ... Υ.Γ. Τα λεφτα που τσιγκουνευτηκες να δώσεις σε ενα μηχανικό όταν ξεκίναγες την δουλεια θα μπορούσαν να σου είχαν λύσει όλες τις απορίες που έχεις (και τις ενδεχόμενες αστοχίες που ελπίζω να μην έχεις) αντι να ερχεσαι στο φόρουμ να πάρεις ανώνυμες συμβουλές για την περιουσία σου.
    1 point
  10. Να γράψω και εγώ το συλλογισμό μου ο οποίος ενώ μπόρει να είναι λάθος τουλάχιστον βασίζεται σε οσο το δυνατόν εκ του νόμου εδάφια. Αρχικώς, στο αρθρο 81 εχουμε διαχωρισμό των αυθ. κατασκευών και αυθ. αλλαγών χρήσεων. Επειτα στο 96δ που αφορά την Κ4, στα αα) ββ) αναφέρεται σε αυθ. κατασκευές ενώ σε αυθ. α/χ αναφέρεται μόνο στο γγ). Το επίμαχο λοιπόν γγ), καλώς η κακώς, αναφέρεται σε αυθαίρετες α/χ εντός σχεδίου Προφανώς, αφορά αυθαίρετες α/χ στις οποίες πέρα από επιτρεπόμενες δεν επιφέρουν ΥΔ καθώς διαφορετικά σε περίπτωση συνυπολογισμού των τ.μ δεν θα είχε κάποιο νόημα ο διαχωρισμός των αα) και ββ) Επίσης α/χ απο απο πιλοτη σε κατοικία οπου υπάρχει ΥΔ προφανώς δεν αφορά το γγ) αλλά είτε το αα) είτε το ββ). Αρα, α/χ σε εκτός σχεδίου δίχως ΥΔ, δλδ χοντρικά σε περίπτωση που δεν έχει γίνει χρήση όρων δόμησης βάσει ειδικών περιορισμών (διαφορετικά επιτρεπόμενα για κατοικία και αποθήκες κλπ), πάει αυτομάτως στην Κ5. Περι του συνδυασμού Κ4-Κ5. Αρχικώς συστημικά γίνεται. Κατόπιν, εφόσον η Κ5 προέρχεται απο α/χ άρα παει στην 5 λόγω του γγ) ενώ τυχον λοιπές παραβάσεις με ΥΔ τηρούν τα αναφερόμενα σε αα) ββ), εχω καταλήξει ότι μπορεί και με το...νόμο να υπάρξει συνδυασμός στην ίδια δήλωση! @kan62 Αν καταλαβα καλά είσαι της άποψης ότι η α/χ προσμετρά, άσχετα πώς υπολογίζεται, στα ποσοστά των αα) και ββ) Τοτε π.χ μια α/χ εντος σχεδίου 150τμ που εμπιπτει στην γγ) θα πάει Κ5 εφοσον 150/επιτρ>40%???? Δηλαδή τότε ποιός ο λόγος διαχωρισμού της γγ) απο τα υπόλοιπα?
    1 point
  11. Εγώ μια αντικειμενική πληροφορία έδωσα, που αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα.
    1 point
  12. Καλησπέρα και συγχαρητήρια για την προοδευτική σου απόφαση. Δυστυχώς και οι δύο σχολές που έχεις στο νου σου έχουν άσχημες προοπτικές αυτό τον καιρό και ίσως για πολύ ακόμα. Ωστόσο ας δούμε τα βασικά δεδομένα: Προς το παρόν ο κλάδος του τοπογράφου επαγγελματικά υφίσταται ως υποσύνολο του Πολ/Μηχ, άρα ως Πολ/Μηχ θα είσαι και τοπογράφος, γι' αυτό και οι τοπογράφοι είναι συνήθως β' προτίμηση όλων των υποψηφίων. Το πιθανό πλεονέκτημα των τοπογράφων είναι η πιο μαζεμένη ύλη σε κάποια συγκεκριμένα θέματα αποφεύγοντας την παρακολούθηση της πληθώρας αντικειμένων του Πολ/Μηχ, που μπορεί να μη σε ενδιαφέρουν όλα, ή κάποια να τα βρεις αρκετά δύσκολα (στατική, υδροδυναμική κλπ). Από την άλλη, η επιστήμη του Πολ/Μηχ σου δίνει ευρύτερο φάσμα επιλογών για εξειδικεύσεις και συνεργασίες, που να αξιοποιούν κιόλας και το πτυχίο που έχεις ήδη. Επειδή ανέφερες τη λέξη κατασκευαστικός τομέας, εάν εννοούσες το φυσικό αντικείμενο των κατασκευών, δηλαδή τα ίδια τα υλικά, τότε πάμε σίγουρα για Πολ/Μηχ, εάν εννοούσες τον οικονομικό κλάδο, μπορεί οι τοπογράφοι να είναι πιο κοντά σε ορισμένες αλλά με μεγάλο όγκο εργασίας εφαρμογές (πχ χάραξη έργων, επιμετρήσεις κλπ).
    1 point
  13. ναι, αλλά δεν συνάδει (ο σωματότυπος της καλλιτέχνιδος) με την εκσυγχρονιστική εκδοχή μάλλον παραπέμπει εδώ εμπρός σύντροφοι να στηρίξουμε τη νέα προσπάθεια
    1 point
  14. Κολασμένο έτσι και αλλιώς ήταν το πασοκ....
    1 point
  15. O Fortuna O tempora o mores και οh my God. Oρίστε σύντροφοι πως κατάντησαν το πασόκ και τον ύμνο του σήμερα.
    1 point
  16. Καλησπέρα σε όλους που μαζί μοιραζόμαστε την δύσκολη προσπάθεια ερμηνείας του ...΄"ποιητή εκ του προχείρου που ........ " Θα προσθέσω στον συλλογικό προβληματισμό περί της παρ. 96.δ.γγ : Α) με το "αυθ. α/χ εντός σχεδίου ... με την προϋπόθεση ότι η εν λόγω χρήση είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της περιοχής" αναφέρεται εδώ ξεκάθαρα ΜΟΝΟΝ σε χρήσεις γης (τότε Π.Δ ΦΕΚ 167/87) και όχι σε αυθ α/χ από β/χ σε κ/χ. Β) η ανωτέρω αναφερόμενη προϋπόθεση της ΚΑΤ.4 του να ".....είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της περιοχής" εμφανίζεται μάλλον ως άχρηστος πλεονασμός (ή τι άλλο τότε?) αφού ούτως ή άλλως για να ενταχθεί σε τακτοποίηση η αυθ. α/χ θα πρέπει κατά το αρ.97. (στο τέλος) να ισχύει ότι : "..... η χρήση τους δεν απαγορεύεται από τις πολεοδομικές διατάξεις για τις χρήσεις γης που ισχύουν στην περιοχή .....κ.λ.π" ! ! ! Γ) Αντίστοιχη αναφορά για τις εκτός σχεδίου α/χ γης, όπως η ανωτέρω για τις εντός σχεδίου, ΔΕΝ υπάρχει σε καμία κατηγορία ΚΑΤ1, ΚΑΤ2, ΚΑΤ3, ΚΑΤ4 και συνεπώς θα πρέπει σύμφωνα με το αρ.96 ΚΑΤ5. αα "αυθ. κατασκευές και αυθ. α/χ ...που δεν συμπεριλαμβάνονται στις ΚΑΤ1 έως 4 του παρόντος..." η εκτός σχεδίου α/χ τότε να παραπέμπεται μοιραίως στην ΚΑΤ5 ! Δ) Εκκινούμε από την υπόθεση ότι έχουμε ένα εκτός σχεδίου (& εκτός Γ.Π.Σ) καθ΄όλα νόμιμο κτίσμα με χρήση αποθήκης και επιθυμούμε να εκδώσουμε άδεια α/χ για συνεργείο αυτοκινήτων. Προφανώς και μπορούμε, τηρουμένων των διατάξεων του ΦΕΚ 270Δ΄/85 και του Π.Δ 78/88 όπως ισχύει τώρα. Με τις ίδιες προϋποθέσεις τότε προφανώς θα μπορούμε να προβούμε σε νομιμοποίηση της α/χ σε συνεργείο στην περίπτωση αυθαίρετης α/χ <28-07-11. Παράλληλα και σύμφωνα με τα παραπάνω με τις 96.δ γγ και 96.ε αα : => αυθ. α/χ γης εκτός σχεδίου = ΚΑΤ.5 => πιθανή κατεδάφιση εφ΄όσον ΔΕΝ βρίσκεται εντός Π.Α.Ε.Σ του αρ. 73. Εδώ λοιπόν παρουσιάζεται το αντιφατικό - παράλογο - άτοπο: α) να θεωρείται τάχα κατεδαφιστέο νόμιμο κτίσμα για την αυθ. α/χ του ενώ αυτό πάγια και ορθολογικά αντιμετωπίζεται με επιβολή διακοπής της αυθ. χρήσης (π.χ σφράγισμα από τις αρχές) χωρίς συνέπειες για το ίδιο το κτίσμα, β) ενώ από τα παραπάνω η αυθ. α/χ γης φαίνεται ότι δύναται να νομιμοποιηθεί με καταβολή παραβόλου, συγχρόνως να ...πετάγεται στην ΚΑΤ.5 ως πιθανώς κατεδαφιστέα ...!!! Φτάνουμε κοντολογίς να μας λένε ότι: ΚΑΤ.5<>ΚΑΤ.5 .. ή όπως στην λογική του παραλόγου ότι: Α δεν ισούται με Α..... , EDIT : Karanus το λέω ξεκάθαρα στο Α. Η γγ) αφορα ΜΟΝΟΝ σε α/Χ γης, όχι α/χ κχ σε βχ. ...... .....
    1 point
  17. Άρα συμφωνούμε για το πρόστιμο αυτό: Αλλαγή χρήσης των 9,00τμ που είχαν μετρήσει στην δόμηση ,άρα αυτά θα πάνε με αναλυτικό και 31,00τμ που θα πάνε με ΥΔ. Δημιουργία ανοικτού η/χ που θα πάει με αναλυτικό. Και διαφωνούμε για το πρόστιμο λόγω μετακίνησης. Μπορείς να μου υποδείξεις-σχεδιάσεις, το διαφορετικό διάγραμμα λόγω μετακίνησης ποιό είναι; Ποιό θεωρείς αρχικό διάγραμμα , και ποιό τελικό , ώστε να προκύπτει και διαφορά αναμεταξύ τους; Και κάτι ακόμη. Εαν δεν είχε επέλθει αύξηση των τμ και είχε αλλάξει μόνο η χρήση των 8,70τμ σε κατοικία. Και είχε γίνει και η μετατόπιση . Την α/χ θα την χρέωνες με αναλυτικό φαντάζομαι. Την μετατόπιση πως θα την χρέωνες;
    1 point
  18. Καλημέρα @laxanos, Άποψή σου, αλλά νομίζω πως το παράδειγμά σου για τα μαθηματικά του σχολείου είναι λίγο άστοχο. Απ’ ότι θυμάμαι τα μαθηματικά πχ που διδαχτήκαμε στη σχολή ήταν αρκετά κλικ παραπάνω. Επίσης, και εκεί είχε εξετάσεις, πήραμε βαθμούς, περάσαμε τα μαθήματα και τελείωσε η ιστορία των φοιτητικών χρόνων. Ακόμα, η δική μου λογική είναι πως οι όποιες αστοχίες αποφεύγονται με τον έλεγχο των υπολογισμών από άλλον μηχανικό. Τουλάχιστον αυτό κάνουμε εδώ. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για πολύπλοκες περίεργες κατασκευές που το ’60 θεωρούνταν «πρωτοποριακές». Εκεί όχι άλλος μηχανικός, άλλη εταιρεία κάνει τον έλεγχο (δηλαδή συγκρίνουμε τα αποτελέσματά μας).. Και πάλι, κάποιος για να αναλάβει κάτι θα πρέπει να θεωρεί πως έχει τις γνώσεις και την εμπειρία να το φέρει εις πέρας. Αλλιώς πάντα υπάρχουν άλλα tasks στο γραφείο. Αναφορικά με τα άλλα συμφωνούμε μιας, α) και εγώ έκανα μαθήματα και εργασίες σε φοιτητές δομικών, ΠΜ, και «κολεγίου» πριν κάμποσα χρόνια όπως ανέφερα. Που πάει να πει για να αναζητούν εργασίες και ιδιαίτερα το επίπεδό τους είναι χαμηλό ή απλά βαριούνται (ξέρω κόσμο και κοσμάκη που βγάζει το ψωμί του έτσι – και καλά κάνει). β) (Συνεργάζομαι αυτή τη περίοδο με απόφοιτο το Cambridge ο οποίος είναι διάνοια. Αυτό δεν νομίζω να έχει να κάνει με τις σπουδές). Επίσης τι πάει να πει Cambridge, ΜΙΤ και διάφορα άλλα; Όλοι είμαστε επαγγελματίες και φυσικά δεν έχω δει κανέναν να συγκρίνει τα πτυχία του με άλλους στο εξωτερικό. Αυτό είναι περίπου ελληνικό παράδοξο. Επίσης τα παραπάνω, δεν νομίζω να έχουν καμία σχέση με τον τρόπο απόδοσης ΕΔ πέρα του ότι ενισχύουν την άποψη πως κανείς δεν πρέπει να έχει ΕΔ με το που τελειώνει μία σχολή.
    1 point
  19. Όταν έγραφα τα παραπάνω, για το περιοδικό του συλλόγου μας, ήξερα πως δεν θα γίνει τίποτα. Και όντως δεν θα γίνει! Εδώ στο φόρουμ όλοι κρύβονται πίσω από ένα ψευδώνυμο (όπως και εγώ φυσικά). Υπάρχει όμως μία περίπτωση πως κάποιος, από τον σύλλογο, να τα διάβασε και ελπίζω ...λιγουλάκι να ντράπκε, αν και δεν το πιστεύω. Θα δείξει!!
    1 point
  20. Φίλε μου, καλώς η κακώς, το μόνο σύστημα αξιολόγησης και δίκαιο κατ εμέ είναι οι βαθμοί σε συγκεκριμένα μαθήματα. Είτε είσαι 25 είτε 30 είτε 130 αν θεωρείς ότι όποιος γράφει 3-5- ή 12 μαθηματικά είναι για διπλωματούχος μηχανικός σε μια κοινωνία που σέβεται τον εαυτό της τότε και ο μπαρμπα μήτσος που πιανε το χέρι τ στο χτίσιμο είναι διπλωματούχος μηχανικός. Τετοια λογική του στύλ: Του κόβει αυτουνού στα μηχανολογικά! Πιάνει το χέρι του! είναι δυστυχώς αιτία για τις όποιες αστοχίες, μικρές ή μεγάλες, βλέπουμε καθημερινά! Επίσης όσο σιδέρωμα και να δείς δε σημαίνει οτι γίνεσαι και καλός μηχανικός. Γιατι το θέμα "καλός μηχανικός" είναι τόσο γενικό και αόριστο που εύκολα σε ένα μικρό σεντονάκι μπορώ να σου αποδείξω ότι ο καλύτερος είναι ο χειρότερος.... Άλλωστε, το βλέπω κάτι δε σημαίνει απολύτως τπτ. Και γω βλέπω τον Κωστα τον Φορτούνη να κεντάει στο γήπεδο αλλά εγώ δεν μπορώ να το κάνω!!! Ίσα ίσα, για να γυρίσω σε μας, οι επι τω έργω, συνήθως, για να μην πώ πάντα, πάσχουν φέροντας την όλη παθογένεια της λογικής εργοταξίου με ότι αυτό συνεπάγεται. Υ.Γ Επειδή εγώ προσωπική άποψη δεν έχω, κατά καιρούς εχω κάνει μαθήματα σε αποφοίτους τ.ε.ι είτε δομικών είτε υποδομής.. Επίσης, έχω νταραβεριστεί και με συναδέρφους απ το MIT το Stanford κλπ... Υ.Γ Ένα πρόσφατο που μου έρχεται στο μυαλό είναι σε μάθημα υδραυλικής. Εχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να μάθει ο συνάδερφος τον τύπο της παροχής. Έναν τύπο σε 2 μήνες συναντήσεων ό οποίος αρκούσε για να περάσει το μάθημα. Εν τέλει ο συνάδερφος έγραψε λάθος τύπο εφευρίσκοντας μια δύναμη^2. Μου έκανε εντύπωση ο αφοπλιστικός τρόπος που μου δικαιολόγησε ότι δεν έγινε και κάτι με ένα τετράγωνο.... Λέω το παράδειγμα, ένα απ τα πολλά, όχι γιατί φταίει το παιδί ή κάποιο απ τα παιδιά. Φταίει το κράτος που αυτά τα παιδιά δεν τα αποτρέπει έμμεσα ή άμεσα απ το να γίνουν μηχανικοί.!
    1 point
  21. Προφανώς δεν έχεις κανένα λόγο να γυρίσεις πίσω . Θα σου δείξω και τι έλεγε ένας μεγάλος Ελληνας , πολλές δεκαετίες πίσω... Γεώργιος Παπανικολάου (Τεστ ΠΑΠ) . Γραμμένο 1 αιώνα και πλέον πίσω . Από την άλλη όμως το να φεύγει ο κόσμος από εδώ είναι τραγικό . Από κάθε άποψη . Εθνική , Οικονομική , Κοινωνική . Οπότε καλό θα είναι να πετάμε τα κομματόσκυλα στον σκουπιδοτενεκέ μαζί με τις ιδέες τους .
    1 point
  22. Αναφορικά στο (2) και λίγο offtopic. Τα "ένσημα" πρακτικά έχουν σχέση με την σύνταξη. Μια πολύ-πολύ, πάρα πολύ χονδρική προσέγγιση, είναι η παρακάτω. Η σύνταξη για όσους βγουν μετά το Μάιο του '16 (αν θυμάμαι καλά το έτος) που θα βγουν αποτελείται από δύο επιμέρους τμήματα που δίνονται ή και τα δύο μαζί ή καθόλου. Τα παρακάτω δεν αφορούν σύνταξη επιζώντων ή/και αναπηρίας. 1ο Τμήμα Εθνική Σύνταξη, αυτό είναι το εύκολο κομμάτι υπολογισμού, τώρα είναι 384€ μεικτά και προϋποθέτει, ταυτόχρονα, 40χρόνια παραμονή στην Ελλάδα που μετρούν μετά το 15ο έτος της ηλικίας και 20έτη καταβολής ασφαλιστικών εισφορών. Και μειώνεται κατά το 1/40 για κάθε έτος αν κάποιος επιλέξει αν βγει νωρίτερα των 20 ετών καταβολής εισφορών. 2ο Τμήμα Ανταποδοτική Σύνταξη, (προϋπόθεση και για αυτή είναι οι χρονικές προϋποθέσεις της Εθνικής Σύνταξης), αυτό είναι το περίπλοκο κομμάτι, και όποιος έχει όρεξη ανατρέχει στην του ΕΦΚΑ/Εγκ.24/22-5-2017 με εφαρμογή των διαφόρων συντελεστών των πινάκων κλπ, και μετά περίπου καμιά 20σαριά πολλαπλασιασμούς και καμιά 10καριά διαιρέσεις, κάποιες προσθέσεις, κάποιες αφαιρέσεις και υπολογίζεται!! Τα παρακάτω αποτελέσματα αφορούν σε μεικτά ποσά ανταποδοτικών συντάξεων. Ενδεικτικά και με πολύ χονδρικούς υπολογισμούς για μισθωτό προκύπτει αν από το 2002 μέχρι τώρα με: μέσες συντάξιμες απολαβές 1200€ στο χρονικό αυτό διάστημα και 33 χρόνια ασφάλιση βγάζει σύνταξη 367€, με 42-45 χρόνια, ανταποδοτική σύνταξη 561€ με 2000€, και 24 χρόνια, ανταποδοτική σύνταξη 400€ με 700€, και 27 χρόνια, ανταποδοτική σύνταξη 160€ Αν πρόκειται για ελ. επαγγελματία οι μέσες συντάξιμες απολαβές προκύπτουν από το 20% των τότε εισφορών οπότε από τις εισφορές προκύπτει το εισόδημα στο κάθε έτος. Αν υπάρχουν δύο ταμεία, τότε από το πρώτο λαμβάνεται ολόκληρη η ανταποδοτική σύνταξη και από το άλλο (αν θυμάμαι) το 1/3 άσχετα τι εισφορές έχουν αποδοθεί και άσχετα με τα πόσα χρόνια έχουν αποδοθεί. Οπότε για συντάξιμες απολαβές 1200€ και περίπου 40 (όχι κάτω από 40) χρόνια ασφάλιση, Εθνική Σύνταξη ~384€ & Ανταποδοτική Σύνταξη ~561 δίνουν Σύνταξη ~950€ ΜΕΙΚΤΑ. Παραδείγματα υπάρχουν στην παραπάνω εγκύκλιο. Γενικά δεν είναι απλή, όπως παραπάνω πιθανόν φαίνεται, η διαδικασία υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης. Και κλείνω το offtopic.
    1 point
  23. Τελικά, ως συνήθως, σε έρευνες αγοράς που έκανα προκειμένου να καλύψω διάφορες απαιτήσεις στο σπίτι σου, είτε θέρμανσης, σκίασης, μόνωσης κλπ, πουθενά μα πουθενά δεν έχω βρει μια απάντηση ΣΩΣΤΗ, υπεύθυνη και επιστημονική!. Ολοι κάνουν τους σπουδαίους, όλοι σου πουλάνε αυτά που ΄εχουν και στο τέλος αν δεν μένεις ικανοποιημένος σου λένε εσυ το διάλεξες. Και το κυριώτερο, πουθενά δεν έχεις εγγύηση για την εργασία σε βλάβη η οποία θα προκύψει μετά από κάποιο διάστημα και η οποία θα οφείλεται σε διαπιστωμένη κακοτεχνία. Εν προκειμένω στο θέμα ΑΘ, επειδή επισκεφθηκα διάφορους μηχανολόγους-πωλητές προκειμένου να δω εάν και κατά πόσο με συμφέρει η αλλαγη ή και παράλληλη σύνδεση, του υφιστάμενου λέβητα με ΑΘ, , όλοι λένε ότι σε 5-6 χρόνια κάνω απόσβεση και η μελέτη του ΕΜΠ αναφέρει ότι χρειάζονται πάνω από 18 χρόνια.
    1 point
  24. Συμφωνώ με τον @BAS Στη Βρετανία έχουμε πολλούς μηχανικούς απόφοιτους ΤΕΙ με τη συντριπτική πλειοψηφία να είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού. Ένας από αυτούς είναι και ο υποφαινόμενος. Ας μιλήσω για εμένα (ένεκα κουβέντας στο παρόν νήμα): Λόγω των σπουδών μου στην Ελλάδα ως ΠΜ ΤΕ + του μεταπτυχιακού + της εργασιακής εμπειρίας (10 χρόνια κλείσαμε) έγινα Chartered Engineer στο Engineering Council (ΤΕΕ) και Τακτικό Μέλος του ICE (92000+ μέλη σε μία χώρα 66.000.000, και φέτος συμπληρώσαμε 200 χρόνια παρουσίας). Εδώ, έχω ας πούμε ό,τι ΕΔ έχει ένας ΠΜ ΠΕ στην Ελλάδα. Ας πούμε, διότι πρακτικά, δεν υπάρχει κάποιος νόμος που να μου λέει τι υπογράφω. Όμως, Chartered γίνεσαι με την προϋπόθεση ότι το ICE είναι σίγουρο πως πληροίς τις προϋποθέσεις να αναλάβεις ευθύνη μόνο από τη στιγμή που γνωρίζεις το αντικείμενο και άρα ξέρεις τι να υπογράψεις. Ακόμα, ο πελάτης διαλέγει τους μηχανικούς του μιας και καταθέτουμε βιογραφικό για να μπούμε στην ομάδα έργου, επομένως φέρει και αυτός ευθύνη (CDM2015 - νομοθεσία). Υπάρχουν αρκετοί ακόμα σαν και εμένα στο εξωτερικό. Σε διάφορες χώρες. Πέρα από τις στατικές μελέτες γεφυρών που εκπονώ και υπογράφω, γράφω τα βρετανικά πρότυπα των στατικών μελετών, εκπαιδεύω επίσημα και άλλους μηχανικούς να γίνουν Τακτικά Μέλη στο ICE, και διάφορα άλλα που με στρεσάρουν κάθε μέρα. Έχω και Διπλωματούχο που στοχεύει για το CEng. Σκέψεις: Για ποιο λόγο κάποιοι σαν και εμάς να επιστρέψουμε στην Ελλάδα και να εργαστούμε ως ΠΜ (Braindrain) ; Για ποιο λόγο να επιστρέψουμε και να φέρουμε τεχνογνωσία ; Για ποιο λόγο να επιστρέψουμε και να επενδύσουμε κάνοντας πχ μία εταιρεία με πολύ συγκεκριμένο αντικείμενο σε ένα νομοθετικό / γραφειοκρατικό χάος (Οικονομική ανάπτυξη) ; Πως είναι δυνατών τα ΕΔ στην Ελλάδα να έχουν να κάνουν με τα χρόνια σπουδών χωρίς να μετράει η πραγματική εργασιακή εμπειρία; Πως είναι δυνατών ένας ΠΜ στην Ελλάδα να είναι ΠΜ+ΑΜ+ΤΜ ή ένας ΑΜ ή ΤΜ να έχει δικαιώματα επί στατικών; Πως γίνεται 5-10 μπαγλαμάδες να σταματούν την εργασία χιλιάδων επαγγελματιών; Πως γίνεται κάποιοι που δεν με ξέρουν, δεν τους ξέρω, (προφανώς δεν τους ξέρει κανείς πέρα από τα κομματόσκυλά τους) να καθορίζουν το μέλλον ανθρώπων; Πόσο μάλλον να κάποιοι σαν αυτούς να μας πούνε πως το επιστημονικό μας υπόβαθρο περιορίζεται σε 2 ορόφους. Το 2019. Πως γίνεται για τους μεν κατόχους μεταπτυχιακού να είναι δίκαιο να αποκτήσουν περισσότερα ΕΔ βάση του κυρίου Γιαβρόγλου, αλλά όμως να μην είναι δυνατόν γιατί.. δεν προβλέπεται; Γιατί δεν το προβλέπεις τότε; Πως γίνεται να αναδημοσιεύσαν τον νόμο του 1930 το 2018 για τους ΠΕ και να θέλουν να βγάλουν τα ΒΔ για τους ΤΕ το 2019; Πως γίνεται να έχουμε ΠΕ και ΤΕ; Είναι δυνατών να υπάρχει η λογική "καλύτερο πρόγραμμα σπουδών - καλύτερα ΕΔ'' ; Δηλαδή ένας μηχανικός (ας πούμε ΤΕ) δεν είναι σε θέση να βρει τη λύση, ή ακόμα να καταλάβει που φτάνει η επιστημονική του γνώση και να ζητήσει βοήθεια; Πως γίνεται να δίδασκα κάποτε σε «ιδιωτικά κολέγια (γελάει ο κόσμος) » και αύριο μεθαύριο οι απόφοιτοί τους να έχουν περισσότερα ΕΔ από εμάς; Τι νόημα έχουν οι βαθμοί του σχολείου (αν είναι δυνατών), μπροστά στην επαγγελματική εμπειρία. Υπάρχουν άλλες χώρες -της ΕΕ τουλάχιστον- που τόσο ευαγγελίζεται η Ελλάδα ότι είναι περήφανο μέλος που να έχουν τέτοιο σύστημα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που να καθορίζει τι θα σπουδάζει ο καθένας (δημόσια και "δωρεάν" παιδεία). Αύριο μπορώ να αγοράσω ένα MEng εδώ και να γραφτώ στο ΤΕΕ με αναγνώριση ακαδημαϊκών προσόντων. Τότε θα είμαι "ικανός" για την Ελλάδα. Πως γίναμε έτσι ως χώρα (και να ήταν μόνο αυτό) ; Γιατί να επιστρέψουμε εφόσον ερχόμαστε τακτικά για διακοπές; Το να προτείνω κάτι έχει σημασία; Θα με ακούσει κανείς; Παρ’ όλα αυτά, η προσωπική μου άποψη είναι ότι ΕΔ δεν θα πρέπει να έχει κανείς χωρίς εργασιακή εμπειρία + κάποιου είδους σοβαρές εξετάσεις + ετήσια αποδεδειγμένη εκπαίδευση για πάντα. Δεν είναι χαζοί εδώ. Απλά, δεν υπάρχουν συντεχνίες. Τώρα, για τα της Ελλάδας; Λυπάμαι για πολλά, κυρίως που από το 2010 – 2100 (τουλάχιστον) άνθρωποι με γνώσεις, όνειρα, και όρεξη για δουλειά, ΠΕΑ και αυθαίρετα θα κάνουνε, είτε ΠΕ είτε ΤΕ και θα μαλώνουνε στα φόρα για το MIT λες και θα το δουν από κοντά ποτέ τους.. ΥΓ: Μέχρι σήμερα, οι πλειοψηφία των ΠΜ ΠΕ που προσωπικά γνωρίζω θεωρεί το δίκαιο μας αυτονόητο. Τώρα, κάποιοι που μιλάνε για βαθμούς του σχολείου στο λατρευτό μας φόρουμ, είναι ασφαλώς <25 ετών που το σιδέρωμα το έχουν δει μόνο στο youtube (σε καλή ανάλυση, διότι κάποιοι από εμάς το youtube αρχικά το βλέπαμε σε ανάλυση < <144p !! ). Καλό Σαββατόβραδο από εμένα.
    1 point
  25. Αρχικά όσοι βάζουν αρνητικές σε τόσους πολλούς , καλό θα ήταν να μετέχουν του διαλόγου και να μας πουν τις απόψεις τους και τα επιχειρήματα τους . Αν είναι κάποιοι που μετέχουν , καλό θα ήταν να βάζουν μόνο θετικές εκεί που συμφωνούν , τουλάχιστον για λόγους ευγενείας . Επειδή ελέχθησαν πολλά από το πρωί να απαντήσω σε κάποια . Αλέξιε η πρόταση μου ήταν μία ολοκληρωμένη πρόταση . Δεν με αφορά αν ο Πανάρετος ή το ΥΠΕΠΘ παίζουν καθυστέρηση . Ακόμα δεν με αφορά αν το ΤΕΕ τα αποδέχεται . Είπα μία πρόταση ολοκληρωμένη που δεν την θέτω σε λογική αλά κάρτ . Βασικά δικαιώματα και επιπλέον με σπουδές ή και εμπειρία . Ιδιαίτερα τώρα που μιλάμε για ανθρώπους που έχουν δεκαετίες εμπειρία και όχι για φοιτητές μετά την κατάργηση των σχολών . Ατσαλό τα σχόλια περί γραφικότητας αφορούσαν κυρίως το μπλέξιμο που έκαναν με τις πρώην Ανώτατες σχολές που έγιναν πανεπιστήμια . Επειδή ασχολούμαι με το θέμα των ΕΔ από το 1978 ως φοιτητής , έχω πλήρη άποψη για τα θέματα αυτά τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 95 . Εγινε μεγάλη μάχη στο Σύνταγμα του 1975 που το τεε πέτυχε να περάσει ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ότι η Ανωτέρα εκπαίδευση είναι μέχρι 3 χρόνια . Διάταξη που ήταν αντίθετη με Μπολώνιες , με τα μπάτσελορ και διάφορα άλλα , ενώ η πρακτική άσκηση και η πτυχιακή εργασία δεν θεωρείτο μέρος του εκπαιδευτικού χρόνου . Το παζάρι του 1983 με την ίδρυση των τει είχε τα εξής αποτελέσματα : Η πρακτική άσκηση και η πτυχιακή εργασία έγιναν το 7ο εξάμηνο , οπότε ξεπεράστηκε ο συνταγματικός σκόπελος , έπαυσε να είναι ανωτέρα , αλλά παρέμεινε τριτοβάθμια και οι σχολές έχασαν τον τίτλο του Μηχανικού . Δηλαδή ενώ πριν είχαμε τις Ανώτερες Σχολές Τεχνολόγων Μηχανικών , Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών , Κατεύθυνση Δομικών Εργων , μετά είχαμε τις Σχολές Τεχνολογικών Εφαρμογών και τα τμήματα Πολιτικών Δομικών Εργων . Προφανώς ήταν απόλυτα σωστό να υπάρξει ισοτιμία μεταξύ ΑΣΤΕΜ και ΣΤΕΦ , λόγω ετών σπουδών , είδους σπουδών και αριθμού μαθημάτων . Το 2001 όμως είχαμε αλλαγή . Ανώτατες και επιπλέον εξάμηνο και 240 διδακτικές μονάδες . Τώρα οι Ανώτατες έγιναν πανεπιστήμια , αλλά δεν αλλάζουν τα χρόνια και οι διδακτικές μονάδες και το επίπεδο προσόντων . Πάλι και εδώ φαίνεται λογικό να υπάρξει ισοτιμία μεταξύ αυτών των δύο . Αλλά όπως είπα δεν θα τεθεί θέμα , γιατί οι νέες σχολές δεν θα μείνουν 4ετείς . Εκτός αν ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Κύπρου με το πανεπιστήμιο και το τεχνολογικό πανεπιστήμιο . Αλλά εκεί είναι και τα δύο τετραετή νομίζω και δίνουν πτυχία επιπέδου 6 . Προσπαθώ όμως να δείξω κάποια πράγματα που αν δεν τα βάλουμε στην συζήτηση θα μπλέξουμε . Οι πτυχιούχοι των ΑΣΥ λογικά είναι πλέον εκτός επαγγέλματος αφού οι τελευταίοι αποφοίτησαν το 1976 . Οι πτυχιούχοι των ΑΣΤΕΜ είναι μέχρι το 1983 , δηλαδή άνθρωποι με εμπειρία από 35 - 41 χρόνια και οι των τει πριν το 2001 έχουν και αυτοί από 15 χρόνια και πάνω εμπειρία . Κάποιοι από αυτούς έχουν μεταπτυχιακά και διδακτορικά . Αρα αφού μιλάμε για πτυχιούχους καταργημένων σχολών πλέον και πολύ έμπειρων , θα πρέπει να έχουμε δικαιώματα με βάση τις σπουδές και την εμπειρία . Λάχανε ο θεσμός των Τει όταν φτιάχτηκε ΔΕΝ ήταν πατέντα . Μιλάμε βέβαια για τις ΑΣΥ και τις ΑΣΤΕΜ που ήταν οι πρόγονοι . Υπήρχε ανάγκη τέτοιων στελεχών σύντομου κύκλου στην χώρα , αλλά δεν ήταν μόνο εδώ . Τώρα αυτά που λες για το πόσο έγραφαν αυτοί που έμπαιναν στις σχολές , θα σου πω ότι είσαι άδικος . Γιατί αν πάμε στην δική μου εποχή , με αναλογία εισακτέων σε σχέση με την σχολική γενιά 1 : 10 , τέτοιες βαθμολογίες δεν υπήρχαν . Ακόμα με την βάση του 10 που ίσχυσε για πολλά χρόνια , επίσης δεν υπήρχαν . Αλλά ακόμα και όταν υπήρχαν δεν φταίνε τα παιδιά που έμπαιναν . Γιατί είχαμε 90000 θέσεις εισακτέων σε 110000 υποψήφιους . Είχαμε σχολές που δεν είχαν ΕΔ . Είχαμε σχολές που όταν δεν γέμιζαν λόγω της βάσης του 10 , κόμματα και μμε έσκουζαν και έσκιζαν τα ρούχα τους για την αδικία στα παιδιά . Ωιμέ , Βαβαί , Παπαί και Οτοτοτοί! Ετσι προφανώς όλοι έμπαιναν όσο και να έγραφαν . Γιατί πολλοί ήλπιζαν ότι θα τους βγάλουν ΕΔ , άλλά οι πιο ξύπνοι πήγαιναν στα σούπερ-μάρκετ πτυχίων του εξωτερικού που κοντά σε αυτούς που άξιζαν , βολεύονταν και αυτοί ... Οπότε για μένα που ήμουν σε τμήμα με 20 εισακτέους δομικούς και 20 συγκοινωνιακούς , αυτά που λες μου ακούγονται κάπως άδικα . Μάλιστα λες για το ΔΠΘ που μπαίνουν με 12500 οι ΠΜ , αλλά ξεχνάς ότι οι ΑΜ μπαίνουν με 11000 μαζί με τα σχέδια με άριστα το 24000 και όχι το 20000 . Για αυτούς τι θα πει το τεε ? Οτι είπε και για τους ανατολικούς και για τους δυτικούς και για αυτούς των σούπερ-μάρκετ ? Ακόμα να σου πω και κάτι άλλο . Εχοντας πλέον εμπειρία ως γονέας για το επίπεδο της παιδείας μας σήμερα , θα μπορούσα να είμαι πιο απόλυτος από σένα στο θέμα της ποιότητας σπουδών . Αλλά φταίνε τα παιδιά ? Φταίνε αυτοί που στα σχολεία διδάσκονται όλα στο περίπου ? Επειδή είναι ανοικτό το θέμα σε όλους , που ίσως δεν θα έπρεπε , αλλά να ήταν στο core , δεν θέλω να πω περισσότερα πράγματα , αλλά πραγματικά οι της εποχής μου , είχαμε ένα άλλο επίπεδο γνώσεων από το σημερινό . Και δεν μιλάω για μένα που τελείωσα ένα ιδιαίτερο σχολείο , αλλά για τα συνοικιακά σχολεία της εποχής εκείνης , σε σχέση με τα σημερινά . Δεν ξέρω αν έχεις παιδιά και τι ηλικία έχουν , αλλά όταν φτάσουν στο Λύκειο θα δεις πόσο αποσπασματικά δίνουν τα βασικά μαθήματα . Μετά στις σχολές τους ζητάνε άλλα . Βέβαια το αποτέλεσμα είναι να έχουμε τεράστια ποσοστά εγκατάλειψης των σπουδών , από τα παιδιά που βρέθηκαν τυχαία σε αυτά . Δεν τα λένε όμως γιατί βλέπεις έχουμε και τα κονδύλια που πάνε με τα κεφάλια ... Τέλος είναι προφανές και ταιριάζει απόλυτα με την ποιότητα πολιτικών και συνδικαλιστών και πορισματοθετών θα υπάρξει παζάρι . Ξεκίνησαν από το τίποτε για να δώσουν κάτι παραπάνω και να είναι όλοι βολεμένοι . Διανύοντας το 38ο έτος από την αποφοίτηση μου , τα μόνα συναισθήματα που έχω για αυτούς και τα τερτίπια τους , είναι αηδία και οίκτος .
    1 point
  26. Καταρχήν, διάβασα τις απόψεις όσων τοποθετήθηκαν επί του αρχικού μου ερωτήματος. Ουσιαστικά ο @atsalovergas αναφέρθηκε σε πλήρη εδ ίδια με αυτά των αποφοίτων πολυτεχνείου, ο δε @BAS είναι πιό πολύ της άποψης της απόκτησης ε.δ μέσω επαγγελματικής εμπειρίας. Ο @Alexios, ο οποίος αναζητά με μεγάλη αγωνία την απάντηση μου, έχει εμμονή με τον κ. Μπαρδάκη. Τον άνθρωπο δεν τον γνωρίζω προσωπικά, ούτε παραταξιακά, αλλά είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι σαν μηχανικός είναι πάρα πολύ δυνατός. Δε μπαίνω σε λεπτομέρειες γιατί είναι εκτός θέματος. Αρχικώς, έχοντας εκφραστεί και κατά καιρούς, θεωρώ, ότι ο θεσμός των ΤΕΙ είναι, πέραν από πατέντα, πλήρως αποτυχημένος. Ζω και εργάζομαι σε πόλη που ζούσε απ το ΤΕΙ παράγοντας bar-tenders και σερβιτόρους για διάφορα μαγαζιά ή νησιά καθώς και διατηρώντας μέχρι και σήμερα καθηγητές χωρίς καν διδακτορικό τίτλο!!!!!!!!! Όπως ζούσε η δική μου η πόλη, δυστυχώς ζούσε όλη η επαρχία. Εισαγωγή σε σχολές μηχανικών με 3 στα μαθηματικά με 5 στη φυσική με διάθεση για πολιτική καριέρα και κατανάλωση βότκας. Άρα, για να ξεκινήσω από το τι πρέπει να γίνει στο σήμερα, θεωρώ δεδομένη την κατάργηση των ΤΕΙ ή την συγχωνευσή τους σε λιγότερα-ουσιαστικότερα τμήματα καθώς και την εισαγωγή κατώτατων ορίων επιδόσεων για είσοδο σε πολυτεχνικές σχολές και αντίστοιχα, εναπομείναντα, ΤΕΙ. Δεν πλατιάζω, τα χω γράψει αλλού και δεν αφορούν το θέμα το ε.δ αυτών καθ' αυτών. Όμως, υπάρχει το θέμα με του ήδη αποφοιτήσαντες οι οποίοι δραστηριοποιούνται μεν σήμερα ατύπως δε. Το θέμα είναι οτι οι απόφοιτοι ΤΕΙ όπως και πολυτεχνίων έχουν μεγάλη διαφοροποίηση σε θέμα γνώσεων. Για παράδειγμα οι απόφοιτοι του λεγόμενου "μικρού πολυτεχνείου" δε νομίζω να έχουν σχέση, τηρούμενων των κατά εποχή αναλογιών, με τους απόφοιτους των χρονιών εισαγωγής στο δομικών έργων με 6000μόρια. Ή οι απόφοιτοι π.μ του δπθ με εισαγωγή στα 12500μόρια με τους αντίστοιχους που μπήκαν με 19000. Αρα, ερχεται και εδώ να προστεθεί η ανάγκη αυστηροποίησης των κριτηρίων εισόδου. Στο δια ταύτα, δε θερώ τόσο κακό το κείμενο αν δοθεί η κατα τον @BAS δυνατότητα ανέλιξης ανάλογα με την δραστηριότητα. Δεν μπορώ να δεχθώ την εξ αρχής κοινή αφετηρία καθώς είμαι σε θέση να γνωρίζω τη χαοτική διαφορά του μέσου απόφοιτου στην αφετηρία. Το τονίζω στην αφετηρία και ότι αναφέρομαι στον μέσο απόφοιτο κάθε ιδρύματος. Απ την αλλη έχει ο καθείς δικαίωμα στην ανέλιξη και θεωρώ οτι θα πρέπει να μπορεί να ανελιχθεί μέσω της αποδεδειγμένης επαγγελματικής εμπερίας. Υ.Γ Πριν γράψω μίλησα με φίλο απόφοιτο του τει έργων υποδομής και κατόπιν απόφοιτο π.μ εμπ μέσω κατατακτηρίων. Στην ερώτηση μου σχετικά με το αν θεωρεί, έχοντας προσωπική άποψη και έχοντας βιώσει-δει τις διαφορές, οτι είναι δίκαιη και κυρίως κοινωνικά ασφαλής, η εξίσωση σε ε.δ στην αφετηρία, η απάντηση που πήρα ήταν: "Το 40-50% στο ΤΕΙ δεν ήξερε, δυστυχώς , να λύσει 2βάθμια εξίσωση" Δυστυχώς αυτό το 40-50% είναι αυτό που τραβάει την ιστορία προς κάτω! Και είναι αυτό που ΔΕΝ θα έπρεπε να βρεθεί σε πανεπιστημιακό ίδρυμα όπως είναι τα ΤΕΙ... Υ.Γ2 Για τα πάσης φύσεως κολέγια του εξωτερικού εχω πολύ χειρότερη άποψη. Άλλωστε, σημαντικό ποσοστό από κολέγια του κ@λου ποτέ δεν καταφέρνει να περάσει τα μαθήματα αναγνώρισης σε ελληνικό πολυτεχνείο... Υ.Γ 3 Τα down votes δεν τα εχω βάλει εγώ όπως θα υποψιαστείτε αρκετοί. Άλλωστε, επι της ουσίας που είναι η ανάγκη θεσμοθέτησης ε.δ δεν διαφωνούμε νομίζω
    1 point
  27. 1. Ναι 3. Τα παράλογα της Ελλάδας. Παλαιότερα δεν γινόταν. 4. Ό,τι λέει η προκήρυξη για την απόδειξη εμπειρίας. Συνήθως αν δεν ζητάει εξειδικευμένη εμπειρία τότε σε καλύπτει η βεβαίωση ασφάλισης, δηλαδή προϋπηρεσία το σύνολο του χρόνου που είσαι ασφαλισμένος. 5. Το ίδιο θα ήταν. Και τέλος, ο ΕΦΚΑ σου επιστρέφει ό,τι πλήρωσες εσύ για τους μήνες που ήσουν μισθωτός. Για το δεκάρικο του ΟΑΕΔ το ψάχνω και 'γω γιατί μάλλον δεν θα έπρεπε να μας το χρεώσουν. Ο Δήμος απέδωσε ό,τι κρατήσεις όφειλε οι οποίες είναι ποσοστά επί του μεικτού μισθού (20% για τον μισθωτό μηχανικό)
    1 point
  28. Ζήτα τώρα διαγραφή, κατά το αρθ-107. Απλά κάνε την αίτηση και σε ΥΔΟΜ και σε εφορία, μην τυχόν ξεχάσει να ενημερώσει η μία υπηρεσία την άλλη. Ακόμη το δικαιούται ο πελάτης σου.
    1 point
  29. Καταρχήν ώς μη μηχανικός είτε Τ.Ε είτε Π.Ε απορώ πώς ασχολείσαι με το topic και το post μου. Δεύτερον, νομιζω ότι όποιος έχει παρακολουθήσει τις τοποθετήσεις μου εδω μέσα, πλην φιλικής καζούρας όπως στο BAS στο προηγούμενο post, ούτε εχω προκαλέσει κανέναν ούτε εχω διάθεση για κατι τετοιο. Ομως, στο Υ.Γ αναφέρομαι σε μια "ομάδα" που σε θέματα Ε.Δ Τ.Ε είναι με το χέρι στο πληκτρολόγιο ανα πάσα στιγμή για επίθεση, με αίσθημα καταδίωξης και ένα ανεξήγητο κομπλεξισμό προς οποιον εκφράσει μια άποψη που οι ίδιοι θεωρούν ότι τους υποτιμά!
    1 point
  30. Πρέπει να τα ζητήσεις απο το προμηθευτή. Εγω ετσι επραξα.
    1 point
  31. Αμέρικαν μπάρ https://youtu.be/-PS1EpizT_Y?t=18 . . The devil went down to Greece
    1 point
  32. Τι ώρα έχει πάει, έχω αργήσει λίγο... Πρέπει να κάνω την τακτοποίηση, δεν προλαβαίνω, πρέπει να εκδώσω το ΠΕΑ, δεν προλαβαίνω, πρέπει να κάνω αποτύπωση, δεν προλαβαίνω, πρέπει να κάνω τις μελέτες, δεν προλαβαίνω...
    1 point
  33. d.styl θα δεις το αρθρο 87 παρ 1 το οποιο μιλαει για υπογεια και χωρους εντος του νομιμου ογκου του κτιριου, ο χρονος κατασκευης της αυθαιρετης κατασκευης μπορει να αποδειχτει τεκμαιρεται απο τον τροπο συνδεσης των εσωτερικων τοιχων με το φ.ο. του κτιριου, φωτογραφιες θεωρω θα χρειαστουν και η παραπανω αιτιολογηση
    1 point
  34. Σαφέστατα. Οφείλουμε όμως να το αναφέρουμε και το θέμα της υπογραφής.
    0 points
  35. Δεν ξερω πως τη λετε , αλλα μου φαινεαι η ειδοπιηση στην αστυνομια λεγεται 48ωρη αυτο λεω και το λεει και το αρ. 30 του 4995-2017. ***Οπου σκαλιωσια=μικρη κλιμακα. Εγω βαζω θερμομονωση σε διαμερισμα πολυκατοικιας στα μπαλκονια μου και μονο εκει. Θελω μικρη κλιμακα? Να απαντησω για να γινει σαφες και αυτο που λεω. ΟΧΙ δε χρειαζομαι.
    -1 points
  36. Ο άνθρωπος -laxanos- δεν έχει προσωπική άποψη, συμφωνεί απόλυτα με τον Μπαρδάκη και εκφράζει μια απόλυτη αγωνία να τον υπερασπιστεί, εξ ου και τα περί δήθεν αναζήτησης μεγάλης αγωνίας τεκταινόμενα.
    -1 points
  37. +1000 στο post του Earl (2 post πριν), συμφωνώ απόλυτα. Στην Ελλάδα μην ελπίζεις σε τίποτα, δεν πρόκειται να αλλάξει το παραμικρό γιατί κουμάντο κάνει το ΤΕΕ. Αυτή η άποψή μου είναι και μια απάντηση στον Bas, που τρέφει φρούδες ελπίδες για κάτι καλύτερο.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.