Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Arche

    Arche

    Core Members


    • Πόντοι

      26

    • Περιεχόμενα

      4.175


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      17.597


  3. karanus

    karanus

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.395


  4. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      11.677


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/12/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. ο υπολογισμος προστιμου προυποθετει την απασχοληση Μηχανικου για ωρες + οτι πρεπει να εχει στα χερια του στοιχεια οπως σχεδια οικοδομικης αδειας, τιτλους ιδιοκτησιας κ. α. για να το κανει. Στον υπολογιστη πιστευω οτι κανενας συναδελφος δεν θα δεχτει να απαντησει. Θα πρεπει να κινηθειτε σε γραφειο Συναδελφου με τα στοιχεια που εχετε στα χερια σας, να επιδωσετε δια να απαντησει...
    4 points
  2. η ιστοσελίδα αναζήτησης ηλεκτρονικών αδειών είναι αυτή https://eadeies.ypen.gr/adeiapublic/faces/main?_afrLoop=5638142980613478&_afrWindowMode=0&_adf.ctrl-state=13fwmxqffk_4 Παύλο καλό είναι την παραπάνω ιστοσελίδα να την προσθέσεις σε εμφανές σημείο του θέματος "e-άδειες"
    4 points
  3. Παιδιά δεν το πιστεύω αυτό που ζω!! Πείτε μου ότι δεν μπορεί.... δεν γίνεται.... Καλά έθεσαν ένα σύστημα σε λειτουργία και δεν βλέπουν τι γίνεται; Και καλά οι Πολεοδομίες ήταν χωλομένες ούτως η άλλως και τώρα τρίβουν τα χέρια τους με αυτά που βλέπουν. Αυτοί από το ΥΠΕΝ , ΤΕΕ, τι κάνουν;;;; Δηλαδή τρώμε τα συκώτιά μας με τον Pavlos33 ,τον Anton_civeng ,τον laxanos ,τον kan62 για την Κ4 και Κ5 και κάποιοι κάνουν όργια!!!
    3 points
  4. @karanus με πρόλαβες, αυτό θα έγραφα και εγώ, οι ενημερώσεις είναι ότι να 'ναι. Για να δούμε που θα βγάλει όλη αυτή η ιστορία... Προσωπικά βρήκα περίπτωση σε άδεια που μπορούσα να δω και τα επισυναπτόμενα σχέδια (κατόψεις, ΔΚ κλπ).
    3 points
  5. Στις ενημερώσεις ρίξτε μια ματιά να δείτε τι γίνεται... Το πανηγύρι του κάθε πικραμένου... Διαμερισματώσεις μπαίνουν σαν ενημερώσεις... Αλλαγές χρήσης χώρων σαν ενημερώσεις... Υπερυψώσεις κτηρίων... Κατασκευές σε ακάλυπτους Νομίζω ότι κάποιοι χωρίς έλεγχο πλέον, άρχισαν να κάνουν αυτά που δεν μπορούσαν να κάνουν πριν... Όχι μόνο δεν θα καταπολεμηθεί η διαφθορά.... αλλά θα υπάρχει μόνο διαφθορά.... Προβλέπω εξελίξεις.. Έχετε καταλάβει αν μπορούμε να δούμε και τα έγγραφα που ακολουθούν την κάθε πράξη; Η μπορούμε να δούμε μόνο το έντυπο;
    3 points
  6. +1 και στους δυο σας για την ανάδειξη ενός τόσο σοβαρού ζητήματος. Σίγουρα θα γίνει ντόρος και από το διαδίκτυο και θα ακουστεί. Δείτε και ακόμη κάτι από τις περιοχές σας να κάνουμε μια άτυπη στατιστική. Βλέπετε πολύ μεγάλους αριθμούς μητρώου στις νέες άδειες; Πάνω από 135.000; Αν ναι να επιστήσουμε την προσοχή στους νέους συναδέλφους οι οποίοι ενδεχομένως να μην έχουν πλήρη άποψη της σοβαρότητας έκδοσης υπ ευθύνη τους μιας άδειας να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να μην κάνουν καμία "έκπτωση" στη νομιμότητα.
    2 points
  7. Πολύ σωστές οι επισημάνσεις σας παιδιά και δίκαιοι οι προβληματισμοί. Να δούμε επίσης αν θα ενεργοποιηθεί και ο δειγματοληπτικός έλεγχος στο 30% των εκδοθεισών αδειών όπως προβλέπει ο νόμος. Η κατάχρηση στην κατηγορία αδειών 3, είναι ήδη εμφανής.
    2 points
  8. μπορει να το εχει κανει κουφιο, ενα κουτι Faethon με μονο σκοπο να στηριζεται καλυτερα το κτιριο
    2 points
  9. εγω χωρις να εχω δει σχεδιαγρααμμα με την αποτυπωση και την ο.α. δεν μπορω να εκφρασω γνωμη
    2 points
  10. pipako. Μην σε προβληματισω, θεωρω οτι σε ενα μηκος και καποιο ετος (???) υποθετω, η ακριβεια που μπορουσε να επιτευχθει στο εργοταξιο δεν ηταν μεγαλη, οποτε λεω ασε το παρατα το, αποκλιση 2 μοιρες τη βλεπω αμελητεα ως τωρα..
    2 points
  11. είχε βγει εγκύκλιος στον 4178 ότι οταν δεν απαιτείται ΜΣΕ δεν αναγράφεται στη δήλωση, στον 4495 δεν έχει βγει αντίστοιχη εγκύκλιο και στην ΤΕ (τουλάχιστον εγώ) πάντα αναγράφω για ποιο λόγο δεν απαιτείται ΜΣΕ. Οι συμ/φοι έχουν αυστηρή πολιτική (και λόγω υποθηκοφυλακίων) να αναγράφεται στην ΤΕ η απαίτηση ή μη της ΜΣΕ γιατί υπάρχει κύνδινος ακυρότητας του συμβολαίου . στην εγκύκλιο του ΥΠΕΝ..27454/2631.2017 6. Για την εφαρμογή της διάταξης της παρ. ή του άρθρου 99 του ν. 4495/2017 σχετικά με την υποβολή ή μη της μελέτης στατικής επάρκειας, όπου απαιτείται, γίνεται ειδική μνεία σε κάθε βεβαίωση οριστικής υπαγωγής καθώς και σε κάθε βεβαίωση περαίωσης της διαδικασίας, καθώς και στη βεβαίωση της παρ. 2 (περ. γ) του άρθρου 83 του ν. 4495/2017 για μεταβίβαση.
    2 points
  12. η κίνηση με το Μηχανικό σίγουρα θα πρέπει να γίνει τώρα. ο Συνάδελφος παραπάνω σου εξήγησε οτι αυτό που ζητάς πρέπει να το δει Μηχανικός από κοντά, το πόσο βαρος βάλατε, το πόσο αντέχει η πλάκα, το πόσο αντέχει αν γινουν οι συνηθεις σεισμοί της περιοχής, ο Μηχανικός θα στο πει με μελέτη σίδερων κλπ. Μην βασανιζεσαι στα φορουμ απροσωπα για θεματα που αφορούν την στατικότητα του κτιρίου, την ασφάλεια σου, την ασφάλεια παιδιών αν τυχόν έχεις*, ξεκίνησε το συντομότερο να ψάξεις Μηχανικό, ο οποίος και αυτά που έχουν γίνει ήδη θα πρέπει να εξετασει *αν δεν εχεις παιδια, σκεψου την ασφαλεια τριτων προσωπων. Διοτι αν πεσει τμημα κτιριου, το οποιο δεν σου λεω εγω οτι ειναι πιθανον να γινει, ομως ουτε δεδομενα εχω, ουτε σου αποκλειω τιποτα. Επισημαινω μονο οτι αν τραυματιστει τριτο προσωπο και ποινικά μπλέκεις και χρηματικά .
    2 points
  13. Μα γιατί Ακη να κρατήσεις τις εντολές πληρωμής, αυτές νομίζω για ενημέρωση πελάτη να πληρώσει είναι. Θα δεις μάλιστα ότι κάποιες φορές όταν πληρώνει δόσεις, οι εντολές πάντα τον ίδιο κωδικό έχουν. Εγώ δεν νομίζω ότι θα έπρεπε να τις κρατήσεις, έχεις την απόδειξη στη δήλωση ότι τα παράβολα που ανάφερες πληρώθηκαν, ακόμα εσύ ή ο πελάτης έχει την απόδειξη, τις αποδείξεις μάλλον σωστότερα της τραπεζας. Οποτε την εντολες τι τις θες? Δεν βλεπω το λογο, κρατησε ενα αντιγραφο τυπωμενο το 5σελιδο και αντιγραφο τις αποδειξεις της Τραπεζας.
    2 points
  14. Version X6.0

    78.099 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  15. Version 1.1.0

    7.607 downloads

    Απλό πρότυπο σε Excel 2007 ή νεώτερο με σκοπό την δημιουργία του διαγράμματος Gantt . Περισσότερα υποδείγματα καθώς και σχολιασμό - τεκμηρίωση , θα βρείτε εδώ . Προστέθηκε νέο πρότυπο (έκδοση 1.0.1) 2/12/2014 Προστέθηκε υπόδειγμα σε PowerPoint 2007 (18/2/2015)
    1 point
  16. Version 4.00

    21.891 downloads

    Μια πρώτη προσπάθεια ενημέρωσης των υπεύθυνων δηλώσεων, που απαιτούνται για την υπαγωγή στον Νόμο 4495/2017. Περιλαμβάνει τις δηλώσεις του ιδιοκτήτη, της εξουσιοδότησης του μηχανικού και της συναίνεσης των συνιδιοκτητών. Στηρίχθηκε στο έργο του Thodoris4, τον οποίο και ευχαριστώ πολύ. Οποιαδήποτε πρόταση / διόρθωση είναι ευπρόσδεκτη..
    1 point
  17. Πράγματι υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές (μικρές, μικρής κλίμακας, κατηγορία αυθαιρέτων 3) που ενώ δεν θα τακτοποιηθούν, το ακίνητο μπορεί να μεταβιβαστεί, όπως ορθά αναφέρεις, όμως η λεγόμενη και "κόκκινη γραμμή των αυθαιρέτων" δεν έχει παύσει να υφίσταται. Σε μια τέτοια περίπτωση θα μεταβιβαζόταν ένα ακίνητο και ο αγοραστής θα έπαιρνε το ακίνητο με τις αυθαιρεσίες του. Ανάλογα σκεφτόμασταν και προ τροποποίησης ν. 4495 βάσει ν. 4546, όταν είχαμε για παράδειγμα, αυθαίρετη αλλαγή όψεων για την οποία θεωρούσαμε ότι αφού δεν αυξάνει δόμηση, κάλυψη, ύψος και δεν αλλάζει την εγκεκριμένη χρήση, σύμφωνα με το λεκτικό της βεβαίωσης, μπορούσαμε να χορηγήσουμε βεβαίωση.
    1 point
  18. Δεν γίνεται στην εκτός σχεδίου. Μόνο εντός σχεδίου μπορεί ο ένας να ρυθμίσει χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του άλλου συνιδιοκτήτη. Παρ 4. Άρθρ. 98 4. Συγκύριοι εξ αδιαιρέτου σε οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, ή σε κτίσμα χωρίς σύσταση οροφοκτησίας εντός σχεδίου πόλεως, ανεξαρτήτως ποσοστού συγκυριότητας, αυθαίρετων κτισμάτων ή νόμιμων κτισμάτων με αυθαίρετες μικρές παραβάσεις ή αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης μπορούν να ζητούν την υπαγωγή τους στις ρυθμίσεις του παρόντος νόμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 99 κ.επ. ανεξαρτήτως της σύμφωνης γνώμης των λοιπών εξ αδιαιρέτου συγκυρίων.
    1 point
  19. Σχεδόν το ίδιο αντίστροφα , σημείο - περιοχή πιο κρύα απο την υπόλοιπη που ειναι πιο θερμή .
    1 point
  20. pipakos Συμφωνώ απολύτως με το συνάδελφο. Ερμηνείες τραβηγμένες πρέπει να αποφεύγονται. Εξάλλου μιλάμε για αυθαιρεσία μετά το 2011 (υποθέτω μετά τις 28/7) άρα πως θα εκδοθεί βεβαίωση νομιμότητας;
    1 point
  21. μην κάνεις τον κόπο να μπαίνεις σε παραθυράκια και ερμηνείες αμφίβολες, η κατασκευή αυτή αν γίνει καταγγελία και έρθει πολεοδομία θα γραφτεί ως κύριος χώρος χωρίς δέυτερη κουβέντα. Σε παρόμοια περίπτωση ο πελάτης αναγκάστηκε να πληρώσει το πρόστιμο κατασκευής και μετά προχώρησε σε κατεδάφιση με προβλεπόμενη άδεια.
    1 point
  22. νομιζω ομως οτι νομικα αναφερεται οτι η διαφορετικη διαμερισματωση αναφερεται ως παραβαση οταν συνοδευεται με τροποποιηση μηχ. εγκαταστασεων. Αν ενας τοιχος μετακινηθει μεταξυ του κοινου τοιχου 2 ιδιοκτησιων σε εναν οροφο, δεν ειναι παραβαση οταν οι μηχ. εγκαταστασεις καμιας ιδιοκτησιας δεν τροποποιουνται. Φυσικα μιλω για την ανταλαγη λιγων τμ ή εκατοστων του τ.μ. μεταξυ ιδιοκτησιων, δεν λεω αν πχ η μια κατοικια παρει το 40% της αλλης
    1 point
  23. Καλησπέρα! Για αρχή σε καταλαβαίνω απόλυτα Είσαι στη μέση. Απλά αν ο ωφελούμενος δεν έχει δικά του χρήματα ώστε να τα δώσει υπάρχει θέμα: οι προμηθευτές θα πρέπει να κάνουν υπομονή να πάνε μέσω διαδικασίας ή να πουν από την αρχή ότι δεν μπορούν να αναλάβουν (έχει συμβεί γι' αυτό σου το λέω... κάποιοι προ,ηθευτές φτάνουν ένα όριο ωφελούμενων που μπορούν να καλύψουν με δικά τους αποθεματικά και αρνούνται όσους πάνε μετά... αναμενόμενο μέσω κρίσης αλλά και επαγγελματικό από τη μεριά τους να είναι ξεκάθαροι με τον ωφελούμενο εξαρχής). Για να μην σε ζαλίζω, έχω και τις άλλες περιπτώσεις, που ο ωφελούμενος έχει ήδη εξοφλήσει προμηθευτή με ίδια κεφάλαια αλλά ακολουθούμε κανονικά τη διαδικασία δανείου-προκαταβολών-επιδότησης και συμφώνησαν ότι όπως θα μπαίνουν τα χρήματα στο λογαριασμό του προμηθευτή, εκείνος θα τα επιστρέφει. Άσε που εδώ θέλει και άλλη προσοχή, να μην φανεί τραπεζική κίνηση προμηθευτή προς ωφελούμενο αμέσως κ.λπ. αλλά αυτά είναι δικό τους θέμα και προσπάθησε να είσαι ξεκάθαρη ότι δεν σε αφορά απλά εσύ ενημερώνεις. Σίγουρα πάντως μέσω προκαταβολής δανείου μπορεί να εκταμιευθεί το μέγιστο έως το ποσοστό του δανείου και μόνο, χωρίς να εμπλακεί το ποσό της επιδότησης. Και ότνα έρθει η ώρα της εκταμίευσης του υπόλοιπου ποσού του δανείου, ο συγκεκριμένος προμηθευτής να μην πάρει κάτι αφού θα έχει πάρει το μερίδιό του στην προκαταβολή. Τέλος, προσοχή, στους υπολογισμούς γιατί ναι μεν η προκαταβολή δίνεται βάση του αρχικού εγκριθέντος ποσού αλλά το τελικό ποσό του δανείου θα επαναπροσδιοριστεί βάση του τελικού τιμολογίου: δηλαδή, αν το τελικό τιμολόγιο είναι 1000€, η επιδότηση είναι 60% δηλ. 600€, άρα μιλάμε για δάνειο 40% δηλ. 400€, η προκαταβολή θα είναι το πολύ 400€ από το ποσό που βγάζει το κουτάκι κάτω από τον πίνακα των προκαταβολών στην πλατφόρμα κ.ο.κ.
    1 point
  24. Δείτε ένα ωραίο παράδειγμα για το Hatch "Κοίλες επιφάνειες" της εντολής ★ΖΗΗ★
    1 point
  25. όλο το οικόπεδο σου βρίσκεται στο κατάντι του δρόμου (ενώ εσύ το κατάντι και το ανάντι το συσχετίζεις με την οικοδομή σου και όχι με το δρόμο που είναι το σωστό)
    1 point
  26. Το σίγουρο είναι ότι δεν μπορείς να εκδώσεις 2η άδεια μικρής κλίμακας όταν η 1η είναι ήδη σε ισχύ, σύμφωνα με: ΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/69701/4461 ΦΕΚ 4520 Β’/2018 Άρθρο 3 Διαδικασία έκδοσης έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας ............. 4. Οι εγκρίσεις εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας ισχύουν για ένα (1) έτος από την έκδοσή τους, με δυνατότητα αναθεώρησης του χρόνου ισχύος τους κατά ένα επιπλέον (1) έτος. Σε περίπτωση μη ολοκλήρωσης των εργασιών της έγκρισης εντός του ανωτέρω διαστήματος, είναι δυνατή η παράταση της διάρκειας ισχύος της Έγκρισης Εργασιών για ένα έτος ακόμη μετά από σχετική αίτηση του ιδιοκτήτη και αιτιολογημένη έκθεση του μηχανικού. Σε περίπτωση που εντός του χρόνου ισχύος της έγκρισης εργασιών ο ιδιοκτήτης προτίθεται να εκτελέσει νέες εργασίες που εμπίπτουν στην παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4495/2017, η έγκριση αναθεωρείται και υποβάλλεται από τον μηχανικό συνολικός προϋπολογισμός των εργασιών (παλαιών και νέων) προκειμένου να ελεγχθεί το ανώτατο όριο προϋπολογισμού των είκοσι πέντε χιλιάδων ευρώ (25.000) όπως αυτό ορίζεται στην ανωτέρω παράγραφο.
    1 point
  27. Μόλις ανακάλυψα αυτό: https://tools.pdf24.org Δείχνει να δουλεύει πολύ καλά. Η συμπίεση πάλι με πάει πάνω από τα 20 MB, ενώ με αυτό το εργαλείο το σπάω σε δύο αρχεία όπου με συμπίεση πέφτω κάτω από ο όριο.
    1 point
  28. Δίνει όντως. Μπες στον Ατομικό Λογαριασμό Ασφάλισης στον ΕΦΚΑ να δεις αναλυτικά.
    1 point
  29. Κατ.3 ιειε) αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου ή της αυτοτελούς ιδιοκτησίας έως πέντε τοις εκατό (5%) και εφόσον δεν μεταβάλλεται η επιφάνεια άνω του ποσοστού πέντε τοις εκατό (5%) και κατά παρέκκλιση των περιπτώσεων α, β και γ της παραγράφου 2 του άρθρου 89,
    1 point
  30. Κανά είστε σίγουρος ότι είδατε τις φωτογραφίες του ακινήτου? Εσείς πιστευετε ότι για αυτό το ακίνητο μπορεί να βρεθεί η οικοδομική άδεια? Φίλε μου αυτό που λες δεν είναι ευκολο να γίνει, ίσως να υπάρχει ένα ενδεχόμενο αν έκανες δήλωση "αλλαγή χρήσης χώρου" το οποίο δεν γνωρίζω αν το ξέρεις, πάλι πρώτα με τη Συμβολαιογράφο θα έπρεπε να μιλήσεις μήπως αυτό σου δίνει την δυνατότητα να μειώσεις το κόστος του Ενφια που ενημερώθηκες ότι οφείλεις για αυτό το ακίνητο. Κοίτα ομως, το να βεβαιώσεις το χώρο σήμερα ότι έχει βοηθητική χρήση, και να ρυθμισεις την αυθαιρετη αλλαγή χρήσης όπως ο Ν.4495 ΟΡΊΖΕΙ, αφενος υποθετω οτι ενδεχεται να σου μειωσει καποια φορολογικα κόστη τωρα και μακροπρόθεμσα, αλλά πρέπει να λάβεις υποψη, οτι αν το δηλωσεις σαν "αποθηκη" αυτο σημαινει χωρος με βοηθητικη χρηση, ισως αργοτερα σου δημιουργησει προβλημα. Πχ θελει να το παρει καποιος να το κανει κατοικια τουριστικη, δυσκολα θα αλλαζει καθως στο συστημα θα εχει δηλωθει σαν χωρος που εγκατασταθηκε αυθαιρετα (?) βοηθητικη χρηση και το να παρει μετα αδεια λειτουργιας δεν θα ειναι ευκολο. Με το λιγο που το ξερω ως τωρα και με οτι ξερω , και πολυ δυσκολο, δυσκολοτατο θα έλεγα το να πάρει μεταγενέστερα οικοδομική άδεια να γίνει μια επέκταση, τουριστική κατοικία ή ένα κατάστημα. (1) πρόσθεσε τόνους στο κείμενό σου. Eπίλεξε "επεξεργασία" και διόρθωσέ το. (2) Μην κάνεις διαδοχικές δημοσιεύσεις. Τα μηνύματά σου έχουν συγχωνευτεί. Pavlos33
    1 point
  31. Πολύ σωστή παρατήρηση (+1 για τα σημειωμένα με bolt) και καλή απορία. Αλλά ο πιο αρμόδιος για να σου την απαντήσει είναι αυτός (μηχανικός, αντιπρόσωπος, πωλητής κλπ) ο οποίος υποστηρίζει ότι σε 5 - 6 χρόνια θα κάνεις απόσβεση. Ρώτα τον.
    1 point
  32. Οι Πολιτικοί μηχανικοί έχουν πλήρη δικαιώματα υπογραφής αρχιτεκτονικών μελετών (εκτός αν πρόκειται για ειδικές αρχιτεκτονικές μελέτες). Για την περίπτωσή σου όμως θα πρέπει ο φίλος σου αρχιτέκτονας να έχει συνεχή καλή συνεργασία με τον μηχανικό που θα ολοκληρώσει τις μελέτες για την έκδοση αδείας (εκτός των τυπικών αρχιτεκτονικών σχεδίων απαιτούνται διαγράμματα κάλυψης βάσει της πολεοδομικής νομοθεσίας κλπ). Αν ο φίλος σου δεν έχει γνώσεις Οικοδομικών Κανονισμών, εικάζω ότι θα χρειαστούν αρκετές τροποποιήσεις στα αρχιτεκτονικά σχέδια....
    1 point
  33. εξαρτάται σε ποια περιοχή πρόκειται να κτιστεί και με ποιους όρους. Για μια ολοκληρωμένη μελέτη θα χρειαστούν 4 ειδικότητες, Αρχιτέκτονας, Πολιτικός, Μηχανολόγος και Τοπογράφος. Το να αλληλοκαλύπτει ο ένας τη δουλειά του άλλου δεν είναι καλή λύση. Ενδεχομένως για τυπικούς λόγους να μπορεί να εκδοθεί η άδεια χωρίς κάποιους μηχανικούς.
    1 point
  34. Συμφωνώ με τον @BAS Στη Βρετανία έχουμε πολλούς μηχανικούς απόφοιτους ΤΕΙ με τη συντριπτική πλειοψηφία να είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού. Ένας από αυτούς είναι και ο υποφαινόμενος. Ας μιλήσω για εμένα (ένεκα κουβέντας στο παρόν νήμα): Λόγω των σπουδών μου στην Ελλάδα ως ΠΜ ΤΕ + του μεταπτυχιακού + της εργασιακής εμπειρίας (10 χρόνια κλείσαμε) έγινα Chartered Engineer στο Engineering Council (ΤΕΕ) και Τακτικό Μέλος του ICE (92000+ μέλη σε μία χώρα 66.000.000, και φέτος συμπληρώσαμε 200 χρόνια παρουσίας). Εδώ, έχω ας πούμε ό,τι ΕΔ έχει ένας ΠΜ ΠΕ στην Ελλάδα. Ας πούμε, διότι πρακτικά, δεν υπάρχει κάποιος νόμος που να μου λέει τι υπογράφω. Όμως, Chartered γίνεσαι με την προϋπόθεση ότι το ICE είναι σίγουρο πως πληροίς τις προϋποθέσεις να αναλάβεις ευθύνη μόνο από τη στιγμή που γνωρίζεις το αντικείμενο και άρα ξέρεις τι να υπογράψεις. Ακόμα, ο πελάτης διαλέγει τους μηχανικούς του μιας και καταθέτουμε βιογραφικό για να μπούμε στην ομάδα έργου, επομένως φέρει και αυτός ευθύνη (CDM2015 - νομοθεσία). Υπάρχουν αρκετοί ακόμα σαν και εμένα στο εξωτερικό. Σε διάφορες χώρες. Πέρα από τις στατικές μελέτες γεφυρών που εκπονώ και υπογράφω, γράφω τα βρετανικά πρότυπα των στατικών μελετών, εκπαιδεύω επίσημα και άλλους μηχανικούς να γίνουν Τακτικά Μέλη στο ICE, και διάφορα άλλα που με στρεσάρουν κάθε μέρα. Έχω και Διπλωματούχο που στοχεύει για το CEng. Σκέψεις: Για ποιο λόγο κάποιοι σαν και εμάς να επιστρέψουμε στην Ελλάδα και να εργαστούμε ως ΠΜ (Braindrain) ; Για ποιο λόγο να επιστρέψουμε και να φέρουμε τεχνογνωσία ; Για ποιο λόγο να επιστρέψουμε και να επενδύσουμε κάνοντας πχ μία εταιρεία με πολύ συγκεκριμένο αντικείμενο σε ένα νομοθετικό / γραφειοκρατικό χάος (Οικονομική ανάπτυξη) ; Πως είναι δυνατών τα ΕΔ στην Ελλάδα να έχουν να κάνουν με τα χρόνια σπουδών χωρίς να μετράει η πραγματική εργασιακή εμπειρία; Πως είναι δυνατών ένας ΠΜ στην Ελλάδα να είναι ΠΜ+ΑΜ+ΤΜ ή ένας ΑΜ ή ΤΜ να έχει δικαιώματα επί στατικών; Πως γίνεται 5-10 μπαγλαμάδες να σταματούν την εργασία χιλιάδων επαγγελματιών; Πως γίνεται κάποιοι που δεν με ξέρουν, δεν τους ξέρω, (προφανώς δεν τους ξέρει κανείς πέρα από τα κομματόσκυλά τους) να καθορίζουν το μέλλον ανθρώπων; Πόσο μάλλον να κάποιοι σαν αυτούς να μας πούνε πως το επιστημονικό μας υπόβαθρο περιορίζεται σε 2 ορόφους. Το 2019. Πως γίνεται για τους μεν κατόχους μεταπτυχιακού να είναι δίκαιο να αποκτήσουν περισσότερα ΕΔ βάση του κυρίου Γιαβρόγλου, αλλά όμως να μην είναι δυνατόν γιατί.. δεν προβλέπεται; Γιατί δεν το προβλέπεις τότε; Πως γίνεται να αναδημοσιεύσαν τον νόμο του 1930 το 2018 για τους ΠΕ και να θέλουν να βγάλουν τα ΒΔ για τους ΤΕ το 2019; Πως γίνεται να έχουμε ΠΕ και ΤΕ; Είναι δυνατών να υπάρχει η λογική "καλύτερο πρόγραμμα σπουδών - καλύτερα ΕΔ'' ; Δηλαδή ένας μηχανικός (ας πούμε ΤΕ) δεν είναι σε θέση να βρει τη λύση, ή ακόμα να καταλάβει που φτάνει η επιστημονική του γνώση και να ζητήσει βοήθεια; Πως γίνεται να δίδασκα κάποτε σε «ιδιωτικά κολέγια (γελάει ο κόσμος) » και αύριο μεθαύριο οι απόφοιτοί τους να έχουν περισσότερα ΕΔ από εμάς; Τι νόημα έχουν οι βαθμοί του σχολείου (αν είναι δυνατών), μπροστά στην επαγγελματική εμπειρία. Υπάρχουν άλλες χώρες -της ΕΕ τουλάχιστον- που τόσο ευαγγελίζεται η Ελλάδα ότι είναι περήφανο μέλος που να έχουν τέτοιο σύστημα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που να καθορίζει τι θα σπουδάζει ο καθένας (δημόσια και "δωρεάν" παιδεία). Αύριο μπορώ να αγοράσω ένα MEng εδώ και να γραφτώ στο ΤΕΕ με αναγνώριση ακαδημαϊκών προσόντων. Τότε θα είμαι "ικανός" για την Ελλάδα. Πως γίναμε έτσι ως χώρα (και να ήταν μόνο αυτό) ; Γιατί να επιστρέψουμε εφόσον ερχόμαστε τακτικά για διακοπές; Το να προτείνω κάτι έχει σημασία; Θα με ακούσει κανείς; Παρ’ όλα αυτά, η προσωπική μου άποψη είναι ότι ΕΔ δεν θα πρέπει να έχει κανείς χωρίς εργασιακή εμπειρία + κάποιου είδους σοβαρές εξετάσεις + ετήσια αποδεδειγμένη εκπαίδευση για πάντα. Δεν είναι χαζοί εδώ. Απλά, δεν υπάρχουν συντεχνίες. Τώρα, για τα της Ελλάδας; Λυπάμαι για πολλά, κυρίως που από το 2010 – 2100 (τουλάχιστον) άνθρωποι με γνώσεις, όνειρα, και όρεξη για δουλειά, ΠΕΑ και αυθαίρετα θα κάνουνε, είτε ΠΕ είτε ΤΕ και θα μαλώνουνε στα φόρα για το MIT λες και θα το δουν από κοντά ποτέ τους.. ΥΓ: Μέχρι σήμερα, οι πλειοψηφία των ΠΜ ΠΕ που προσωπικά γνωρίζω θεωρεί το δίκαιο μας αυτονόητο. Τώρα, κάποιοι που μιλάνε για βαθμούς του σχολείου στο λατρευτό μας φόρουμ, είναι ασφαλώς <25 ετών που το σιδέρωμα το έχουν δει μόνο στο youtube (σε καλή ανάλυση, διότι κάποιοι από εμάς το youtube αρχικά το βλέπαμε σε ανάλυση < <144p !! ). Καλό Σαββατόβραδο από εμένα.
    1 point
  35. Λοιπόν άκου φίλε . Υπόγειος χώρος που φαίνεται στην άδεια όπως λες και προφανώς και στην σύσταση ΤΟΥ ΑΝΗΚΕΙ . Εσείς όπως είπες πήρατε ΜΟΝΟ τα διαμερίσματα σας , οπότε ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΕΣ . Πολύ καλά θα κάνεις να ακούσεις και τους άλλους γιατί θα πρέπει να αφήσεις αρκετό μαλλί για να στο κουρέψουν . Για το άνοιγμα στο υπόγειο ΙΣΩΣ να υπάρχει ένα θέμα αλλά αυτό αν οι ιδιοκτησίες είναι δικές του και οι δύο επίσης μπορεί να το λύσει . Οπότε να προσέχεις το τι λες γιατί απλά χάνεις το όποιο δίκιο σου .
    1 point
  36. Εν τέλει αυτή αυτή η αναφορά στην κατηγορία 3 περί: υπο την προυπόθεση οτι αυτές δεν περιλαμβάνονται στις διατάξεις του Αρθρου 30 έχουμε καταλήξει τι ακριβώς εννοεί? Δηλαδή αν δω πεζούλια σκαλίτσες στο ακάλυπτο διακοσμητικά αγαλματίδια πρέπει να τα ρυθμίσω ή απλά να τα αναφέρω ότι υπάγονται στο άρθρο 30? Από τη μία θα μου πείτε ναι βάλτα σε αναλυτικό. Απο την αλλη όμως με βάση το άρθρο 30 θα πρέπει να ρυθμίσω και την αλλαγή σε κουφώματα ή το βάψιμο???? Καθως θεωρητικά και αυτές μπορεί καποτε να απαιτούσαν άδεια πχ 48ωρη! Πχ μη μου πεί κανεις οτι πάει για αυτοψία και ρωτάει τον ιδιοκτήτη πότε έβαψε ή αλλαξε μπανιέρα και πλακακια στο μπάνιο.... Μηπως αυτή η αναφορά δίνει "αφεση" σε τέτοιου είδους παραβάσεις? Υ.Γ Εχουμε χάσει την ουσία...Απο μηχανικοί ουσίας γίναμε μηχανικοί μακακίας....
    1 point
  37. Οχι δεν μπορούμε να σου πούμε το πρόστιμο καθώς πρέπει να γνωρίζουμε καμμιά δεκαριά παραμέτρους που επηρεάζουν το πρόστιμο από την τιμή ζώνης της περιοχής , μέχρι τα μεγέθη του δ/τος κάλυψης της άδειας , τα % ιδιοκτησίας της σύστασης αν υπάρχει , τους όρους δόμησης που ισχύουν σήμερα στην περιοχή κλπ. Όπως καταλαβαίνεις δεν μπορεί να γίνει εξ'αποστάσεως εκτίμηση προστίμου. Υπάρχουν δεκάδες γραφεία συναδέλφων που ασχολούνται με αυθαίρετα . Μπορείς να πας με όλα τα στοιχεία του κτιρίου σε ένα από αυτά και να ρωτήσεις αυτά που σε απασχολούν.
    1 point
  38. Καμία σχέση το ένα με το άλλο. Ο μηχανικός που βλέπει το κτίριο επί τόπου, κάνει μελέτη ισχύος και οικονομοτεχνική μελέτη εγκατάστασης. Η μελέτη του ΕΜΠ έχει θέμα την οικονομική απόσβεση σε βάθος χρόνου ανάμεσα σε κάποιους τύπους ενεργειακών συστημάτων, με βάση τα μέσα τρέχοντα κόστη αγοράς, συντήρησης, εγκατάστασης και λειτουργίας των κλιματολογικών συνθηκών κλπ. Τι θα πει "δεν την κοτσάρουμε σε κάθε σπίτι"; Η μελέτη παίρνει υπ' όψη της τις μέσες εμπορικές τιμές αγοράς και εγκατάστασης των μηχανημάτων που εξετάζει την συγκεκριμένη περίοδο και δεν μπορεί να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή την πολιτική του κάθε εμπορικού οίκου, ή αντιπροσώπου σε κάποιο τόπο στο παρόν και το μέλλον. Όμως ο γενικός κανόνας δεν αναμένεται να αλλάξει, ακόμη και αν μεταβληθούν κάποιες επιμέρους οικονομικές παράμετροι.
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.