Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Arche

    Arche

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      4.204


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      18.022


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      11.775


  4. karanus

    karanus

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.395


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/12/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. η ιστοσελίδα αναζήτησης ηλεκτρονικών αδειών είναι αυτή https://eadeies.ypen.gr/adeiapublic/faces/main?_afrLoop=5638142980613478&_afrWindowMode=0&_adf.ctrl-state=13fwmxqffk_4 Παύλο καλό είναι την παραπάνω ιστοσελίδα να την προσθέσεις σε εμφανές σημείο του θέματος "e-άδειες"
    4 points
  2. Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ το "Περιεχόμενο και μορφή των εντύπων των διοικητικών πράξεων του άρθρου 28 του ν. 4495/2017 ..." ΕΝΤΥΠΑ.pdf
    2 points
  3. Βασίλη, το ξέρεις και εσύ ότι βάσει του νόμου δεν έχουμε καμία υποχρέωση να δώσουμε δήλωση περαιωμένη. Το συμβόλαιο θα γίνει με δήλωση σε οριστική υπαγωγή. Η σημαντική αλλαγή που έγινε σε σχέση με το ν. 4178 είναι ότι πλέον γράφουμε στα σχέδια "ότι συνοδεύουν την με α/α δήλωση υπαγωγής και είναι ταυτόσημα με αυτά που έχουν αναρτηθεί στο πληροφοριακό σύστημα δηλώσεων ν. 4495 του ΤΕΕ). Επίσης, γράφουμε αν απαιτείται ή όχι Μ.Σ.Ε. Επομένως οι συμβ/φοι έχουν στα χέρια τους δήλωση δική μας και για τα δυο φλέγοντα θέματα. Έχουμε σχολιάσει και στο παρελθόν ότι όσοι συμβολαιογράφοι ζητούν περαίωση λανθάνουν και δεν έχουν διαβάσει σωστά το νόμο. Ως παράδειγμα φέρνουμε το εξής. Ένας πωλητής επιθυμεί να φτάσει η δήλωσή του μέχρι το 30% εξοφλημένου προστίμου. Με αυτή την εξόφληση, δικαιούται να μεταβεί σε οριστική υπαγωγή και να υπάρξει μνεία στο συμβόλαιο για την συνέχιση της διαδικασίας από τον νέο κύριο. Οι συμβαλλόμενοι λοιπόν έχουν εκ του νόμου αυτό το δικαίωμα (εφόσον το έχουν συμφωνήσει). Ας μας πει στην περίπτωση αυτή η συμβολαιογράφος πως θα μπορέσει να μεταβεί δήλωση σε περαιωμένη υπαγωγή, αφού η τελευταία απαιτεί ταυτόχρονα δυο συνθήκες. (α) ανάρτηση όλων των εκ του νόμου και ανά περίπτωση απαιτούμενων δικαιολογητικών και (β) εξόφληση όλου του προστίμου. Προφανώς η (β) συνθήκη δεν θα μπορέσει να εκπληρωθεί.
    2 points
  4. Δεν ξέρω αν θα έπρεπε να ξαναμετρηθεί, μπορεί αν πιστευεις ότι με το όριο κάτι δενέχεις μετρήσει σωστά. Να πρέπει να πας να το ξαναμετρήσεις.
    2 points
  5. Στις ενημερώσεις ρίξτε μια ματιά να δείτε τι γίνεται... Το πανηγύρι του κάθε πικραμένου... Διαμερισματώσεις μπαίνουν σαν ενημερώσεις... Αλλαγές χρήσης χώρων σαν ενημερώσεις... Υπερυψώσεις κτηρίων... Κατασκευές σε ακάλυπτους Νομίζω ότι κάποιοι χωρίς έλεγχο πλέον, άρχισαν να κάνουν αυτά που δεν μπορούσαν να κάνουν πριν... Όχι μόνο δεν θα καταπολεμηθεί η διαφθορά.... αλλά θα υπάρχει μόνο διαφθορά.... Προβλέπω εξελίξεις.. Έχετε καταλάβει αν μπορούμε να δούμε και τα έγγραφα που ακολουθούν την κάθε πράξη; Η μπορούμε να δούμε μόνο το έντυπο;
    2 points
  6. το αρθρο 48 παρ. 1 και 2 του 4495 ειναι σαφες για το "τι πρεπει να κάνεις" Τωρα εχεις ελεγχο και συνεπειες σοβαρες.. [...ακουω καποιον εκει στο βαθος να λεει..."δωσε τους μια προθεσμια να τα γκρεμισουν και μετα παρτους το σκαλπ..... ] Ακουω και κατι αλλες φωνες...μπερδεμενες... Παιδια, μην μιλατε όλοι μαζί....ενας ενας να πει την αποψη του...
    1 point
  7. Katrmp εγώ δεν έχω καταφέρει να διαβάσω την σύσταση και να δω αν μέσα περιγράφεται σαν ξεχωριστή οριζόντια ιδιοκτησία η οποία δίδεται σε αυτόν. Ουτε αν αναφερεται μέσα η διπλανή ιδιοκτησία και οτι μπορεί να τα συνενόσει. Βλέπω όμως στο σχέδιο που δόθηκε την ονομασία του χώρου και μάλλον το εμβαδον του που δεν φαίνεται καθαρά. Πάντως βλέπω ονομασία σαν ξεχωριστή οριζόντια ιδιοκτησία κανονική. Εγώ φίλε μου δεν νομίζω ότι σας δούλεψε, φαίνεται μια ιδιοκτησία με πρόσβαση από τη σκάλα και μόνο, δεν έχει αναφερθεί τίνος ανήκει ως τώρα αλλά το ότι ανήκει σε εσάς διότι εσείς κατέχετε οριζόντιες ιδιοκτησίες στο κτίριο, δεν με κάνει να πιστευω ότι το υπόγειο ανήκει σε εσας....
    1 point
  8. μ' αρεσει σαν ιδεα και εχω καταφερει να βολεψω ετσι τηλεοραση πανω απο σκαλα, που στον οροφο υπηρχε υπνοδωματιο. Πολιτικος Μηχανικος Δομοστατικος να μπορει να το υπολογισει πρεπει σιγουρα να το μελετησει. Καμια φορα κανενας καλος σιδερας μπορει να υπολογισει τις διατομες, γνωμη μου ομως φερε εναν Πολιτικο Μηχανικο γιατι μιλαμε για μεγαλο ΒΑΡΟΟΟΟΟΣ το οποιο με τους κραδασμους δεν θες να το δεις τι συμβαινει. Πιστευω ακραδαντα οτι στο πλαισιο, που περικλειει εκαστο πλυντηριο ή στεγνωτήριο, σε καθε πλαισιο-βαση πρεπει να μπουν και αλλα οριζοντια μεταλλικα στοιχεια καλα κολλημενα. Να το δει Πολιτικος Μηχανικος σιγουρα. Να εχεις υποψη οτι κανεις υπερβαση δομησης, οποτε θα θες ρυθμιση οπως τακτοποιουν τις αυθαιρεσιες*, (αν επιτρεπεται) ή αδεια πιο μπροστα, (αν δεν επιτρεπεται).
    1 point
  9. Αν δεν υπάρχει ξεχωριστη μνεία σε κάποιο σημείο παρακάτω (είμαι σίγουρος δεν υποάρχει ) του ανηκει 100%. Στην χειρότερη επειδη δεν έχουμε το εργολαβικό (θεωρω αδυνατο) να ανηκει στον οικοπεδουχο. Σε κανέναν άλλο . Αυτο διότι αυτος με τον ιδιοκτητη του 2ου οροφου είχε κάνει εργολαβικό, με αντάλλαγμα να του παραδωσει κάποια χιλιοστα τα οποια αντιστοιχούσαν στο διαμέρισμα του 2ου και στην θεση σταθμευσης. Οταν του παρέδωσε αυτα, ολα τα αλλά αυτοματα ηρθαν στην κατοχη του εργολάβου. Αυτο σε συνδιασμό α) ότι το υπόγειο όπως λεει η πιθανον 10 σελίδα της συστασης ότι είναι ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ, και όχι κοινοχρηστα και κοινόκτητα και β) την παραπομπή που έχει στην 12 σελίδα που ουσιαστικά ηδη είχε αποφασισει να ενωσει τα 2 υπόγεια και το λεει ΞΕΚΑΘΑΡΑ, βεβαιωνει ότι του ανηκει 1000% και άς μην έχουμε μπροστα μας όλη την συσταση και το εργολαβικο
    1 point
  10. Ρε ανθρωπε, δεν ειμαστε οι ελεγκτες. Αν δεν εχεις κοψει παραστατικά βγάλε πρώτα την άδεια και μετά κόψε. Αν τα έχεις κόψει δεν μπορεις να κάνεις και αλλιώς. Βγάλτην μετά και οτι ειναι να γινει θα γίνει.-
    1 point
  11. Για εκτύπωση "εντύπου πληρωμής σε τράπεζα" μπορείτε να μπείτε εδω εισάγωντας μονο τον αριθμό ΤΕΕ, χωρίς είσοδο στο σύστημα. Θα κατεβασετε .pdf το οποιο αναφέρει τον κωδικό πληρωμής σε τράπεδα και εχει απο κάτω πίνακα με λιστα τι τρόπο πληρωμής υποστηριζει η καθε τραπεζα. Γενικές πληροφορίες εδώ ίσως βοηθησουν καποιον. πληροφοριες
    1 point
  12. Δεν διαφωνώ. Να του το μεταφέρει δυνητικά όμως , όπως προβλέπεται από τον νόμο και όχι σαν άμεση " εδώ και τώρα " υποχρέωση του μηχανικού. Οι συμβολαιογράφοι όμως απο το δυνητικό, παρουσιάζουν μόνο την μία πλευρά. Γιατί να μην παραβλέπουμε και την περίπτωση που ο αγοραστής θέλει οπωσδήποτε να πάρει το ακίνητο και δεν τον ενδιαφέρει και τόσο αν υπάρχει κάποια οικονομική εκκρεμότητα η οποία είναι τακτοποιήσιμη , έστω και από τον ίδιο τον αγοραστή.
    1 point
  13. Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιο άλλο επιχείρημα που να μας οδηγεί σε συμπέρασμα ότι αν υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές (ακόμη και αν εμπίπτουν στις εξαιρέσεις και το ακίνητο δύναται να μεταβιβαστεί) μεταγενέστερες της 28/7/2011 το ακίνητο μπορεί να μεταβιβαστεί. Κατά τη γνώμη μου δεν μπορεί. Ενδεχομένως αυτές οι αυθαιρεσίες (μεταγενέστερες του 2011 που εμπίπτουν στις εξαιρέσεις αναφορικά με την μεταβίβαση) να μπορέσουν να ρυθμιστούν είτε με νομιμοποίηση (πολύ χαμηλών προστίμων) είτε κάποια στιγμή κατά την Η.Τ να ληφθεί μέριμνα.
    1 point
  14. Ρε παίδες καλά όλα αυτά! Αλλά το Συμβολαιογράφο τον επιλέγει ο αγοραστής Και εκείνος είναι εύλογο να προσπαθεί να τον εξασφαλίσει όσο γίνεται καλύτερα, ζητώντας από τον πωλητή την περαιωμένη και όχι μόνο την οριστική (άσχετα αν ο νόμος ζητάει ή το ένα ή το άλλο!) edit ή υποθέστε ότι σας προσλαμβάνει ως σύμβουλο Εσείς τι θα ζητούσατε?
    1 point
  15. καμία σχέση. Συνδρομή υπήρχε και απο την εποχή του τηλέγραφου κι πριν ιντερνετ κλπ κλπ.... Συνδρομή όπως σε όλα τα επιμελητήρια ή συλλογικά όργανα πιστοποίησης - βεβαίωσης ιδιότητας Μηχανικού στον κόσμο έχουν ΟΛΑ συνδρομή. Δεν νομίζω παγκόσμια να υπάρχει ούτε μία εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα.
    1 point
  16. Οι συνδρομές ΤΕΕ χωρίζονται στις κανονικές που είναι 55 το χρόνο και στις συνδρομές ΤΕΕ λόγω εργοληπτικού που είναι άλλα 55. Μπορείς να πληρώσεις μόνο του τις κανονικές αν θες. Αν είσαι εργολήπτης αλλά δεν το χρησιμοποιείς γιατί να πληρώνεις την συνδρομή ΤΕΕ του εργολήπτη και μάλιστα αν έχεις ένα μικρό πτυχίο Α1 της πλάκας χωρίς κανένα έργο ? Υπάρχει επίπτωση αν δεν πληρωθούν ? Θα τις βρούμε μπροστά μας π.χ. στην σύνταξη ? Είναι παράλογο να δίνουμε 110 ευρώ το χρόνο στο ΤΕΕ για κάτι που δεν χρησιμοποιούμε.
    1 point
  17. Έτσι ακριβώς.... έχουν έτοιμο το έντυπο και σιγά μην κάθονται να προσθέτουν όρους στο συμβόλαιο.... για παραπανήσια δουλειά είναι?
    1 point
  18. Αποφ-1296/06 Αρείου Πάγου Κατάτμηση οικοπέδου - συνένωση όμορων (συνεχόμενων) οικοπέδων - Σε περίπτωση κτήσεως αρτίων ομόρων οικοπέδων ή γηπέδων με διαφορετικό συμβόλαιο από τον ίδιο ιδιοκτήτη, διατηρείται η αυτοτέλειά τους, ενώ αντίθετα σε περίπτωση κτήσεως ομόρων οικοπέδων ή γηπέδων με ένα ενιαίο συμβόλαιο, δεν διατηρείται η αυτοτέλειά τους, και θεωρείται ότι συνενώθηκαν και αποτελούν ένα ενιαίο ακίνητο, έστω και αν καθένα περιγράφεται ξεχωριστά στο συμβόλαιο. - Σε περίπτωση που τα όμορα οικόπεδα ή γήπεδα του αυτού ιδιοκτήτη δεν είναι άρτια, έστω και αν αποκτήθηκαν με διαφορετικά συμβόλαια, δεν διατηρούν την αυτοτέλειά τους και εξετάζονται ως ενιαία ιδιοκτησία. - Με τη συνένωση ομόρων οικοπέδων ή γηπέδων του αυτού ιδιοκτήτη ή πολλών συνιδιοκτητών, δεν συνιστάται, μετατίθεται ή καταργείται εμπράγματο δικαίωμα, επομένως δεν είναι πράξη που υπόκειται σε μεταγραφή. Εξαρτάται μόνο από τη φύση της έκτασης ως συνεχόμενης και αρκεί η έκφραση της βούλησης του ιδιοκτήτη, και όχι απαραίτητα μόνο σε περίπτωση έκδοσης οικοδομικής άδειας (ΑΚ Αρθ-1192 παρ.1).
    1 point
  19. Μπορεί να μπει δεύτερος κυκλοφορητής σε σειρά. Αυτό γίνεται τις περισσότερες φορές, όμως συνήθως αυτό είναι λάθος, γιατί η παροχή που προδιαγράφει ο κατασκευαστής της Α.Θ. σπανίως συμβαίνει να είναι ίση με την απαιτούμενη από την εγκατάσταση του κτιρίου. Η ιδανική εγκατάσταση απαιτεί πρωτεύον κύκλωμα με ρύθμιση της παροχής όσο προδιαγράφεται για την Α.Θ. και δευτερεύον κύκλωμα με κυκλοφορητή που θα τροφοδοτεί την εγκατάσταση του κτιρίου με την σωστή παροχή.
    1 point
  20. Πράγματι υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές (μικρές, μικρής κλίμακας, κατηγορία αυθαιρέτων 3) που ενώ δεν θα τακτοποιηθούν, το ακίνητο μπορεί να μεταβιβαστεί, όπως ορθά αναφέρεις, όμως η λεγόμενη και "κόκκινη γραμμή των αυθαιρέτων" δεν έχει παύσει να υφίσταται. Σε μια τέτοια περίπτωση θα μεταβιβαζόταν ένα ακίνητο και ο αγοραστής θα έπαιρνε το ακίνητο με τις αυθαιρεσίες του. Ανάλογα σκεφτόμασταν και προ τροποποίησης ν. 4495 βάσει ν. 4546, όταν είχαμε για παράδειγμα, αυθαίρετη αλλαγή όψεων για την οποία θεωρούσαμε ότι αφού δεν αυξάνει δόμηση, κάλυψη, ύψος και δεν αλλάζει την εγκεκριμένη χρήση, σύμφωνα με το λεκτικό της βεβαίωσης, μπορούσαμε να χορηγήσουμε βεβαίωση.
    1 point
  21. Με αναλυτικό διότι σύμφωνα με την εγκ 3 ν 4178 η μη υλοποίηση κατασκευής δεν αποτελεί αυθαιρεσία μόνο αν δεν θίγονται πολεοδομικές διατάξεις. ¨Ηταν το πιο κλασικό παράδειγμα για την ερμηνεία του σχετικού εδαφίου, η μη κατασκευή στέγης σε περιοχή που είναι υποχρεωτική. ΥΓ δεν θα γράψεις προφανώς κάπου προυπολογισμό. Δεν υπάρχει. Απλώς θα αναφέρεις στην έκθεση ότι η μη υλοποίηση καλύπτεται από τη λοιπή παράβαση.
    1 point
  22. +1 και στους δυο σας για την ανάδειξη ενός τόσο σοβαρού ζητήματος. Σίγουρα θα γίνει ντόρος και από το διαδίκτυο και θα ακουστεί. Δείτε και ακόμη κάτι από τις περιοχές σας να κάνουμε μια άτυπη στατιστική. Βλέπετε πολύ μεγάλους αριθμούς μητρώου στις νέες άδειες; Πάνω από 135.000; Αν ναι να επιστήσουμε την προσοχή στους νέους συναδέλφους οι οποίοι ενδεχομένως να μην έχουν πλήρη άποψη της σοβαρότητας έκδοσης υπ ευθύνη τους μιας άδειας να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να μην κάνουν καμία "έκπτωση" στη νομιμότητα.
    1 point
  23. @karanus με πρόλαβες, αυτό θα έγραφα και εγώ, οι ενημερώσεις είναι ότι να 'ναι. Για να δούμε που θα βγάλει όλη αυτή η ιστορία... Προσωπικά βρήκα περίπτωση σε άδεια που μπορούσα να δω και τα επισυναπτόμενα σχέδια (κατόψεις, ΔΚ κλπ).
    1 point
  24. νομιζω ομως οτι νομικα αναφερεται οτι η διαφορετικη διαμερισματωση αναφερεται ως παραβαση οταν συνοδευεται με τροποποιηση μηχ. εγκαταστασεων. Αν ενας τοιχος μετακινηθει μεταξυ του κοινου τοιχου 2 ιδιοκτησιων σε εναν οροφο, δεν ειναι παραβαση οταν οι μηχ. εγκαταστασεις καμιας ιδιοκτησιας δεν τροποποιουνται. Φυσικα μιλω για την ανταλαγη λιγων τμ ή εκατοστων του τ.μ. μεταξυ ιδιοκτησιων, δεν λεω αν πχ η μια κατοικια παρει το 40% της αλλης
    1 point
  25. εφόσον πιστεύεις (εσύ) ότι ισχύει αυτό (χωρίς να ξέρουμε αν ισχύει ή όχι φυσικά)... πας σε άλλο Τεχνικό Γραφείο - Μηχανικό και δίνεις το ακίνητο σου να στο κάνουν σωστά. Δια μέσου φόρουμ δεν μπορούμε να αντικαταστήσουμε ούτε να κρίνουμε θετικά ή αρνητικά υπηρεσίες άλλων. Το θέμα κλειδώνει.
    1 point
  26. μπορει να το εχει κανει κουφιο, ενα κουτι Faethon με μονο σκοπο να στηριζεται καλυτερα το κτιριο
    1 point
  27. @Maria Electrical Engineer ευχαριστώ πολύ και για τις διευκρινίσεις αλλα και για τις συμβουλές! Με βοήθησες να ξεκαθαρίσω πολλά! Και πάλι ευχαριστώ! !
    1 point
  28. Λίγο Off topic. MoonLooP καλησπέρα, Θα συμφωνήσω εν μέρει. Η ευθύνη και οι υποχρεώσεις του λογιστή – φοροτεχνικού, μεταξύ των άλλων, αποτυπώνονται και στον Ν.3314/23-12-2013 που αποτελεί των Κώδικα Δεοντολογίας Λογιστών Φοροτεχνικών, ΥΑ 570//2013 (ΥΑ 57088/ΔΙΟΕ-1033 ΦΕΚ Β 3314 2013): Κώδικας Δεοντολογίας Λογιστών Φοροτεχνικών καθώς και στο συμφωνητικό που (πρέπει) να υπάρχει μεταξύ του λογιστή και του πελάτη του. Στο άρθρο 10 του Ν.3314/2013 καταγράφονται οι ευθύνες και οι υποχρεώσεις του παρέχοντος υπηρεσίες Λογιστή - Φοροτεχνικού (όπου αιτιολογείται και το αρχικό "εν μέρει" που έγραψα) "Ο Λογιστής Φοροτεχνικός ευθύνεται για κάθε περιουσιακή ή ηθική ζημία που προκάλεσε με υπαίτια πράξη ή παράλειψη του κατά την παροχή των υπηρεσιών στον πελάτη ή εργοδότη του, κατά τις κείμενες διατάξεις. Ο αποδέκτης των υπηρεσιών φέρει το βάρος της απόδειξης της ύπαρξης υπαιτιότητας. Για την εκτίμηση της έλλειψης υπαιτιότητας λαμβάνονται υπόψη οι ειδικές συνθήκες, ιδίως: • το διαθέσιμο χρονικό περιθώριο μέχρι τη λήξη της καταληκτικής ημερομηνίας, • η πληρότητα των στοιχείων που παρέδωσε ο ζημιωθείς, • ο εύλογος απαιτούμενος χρόνος για αντίστοιχη υπηρεσία λαμβάνοντας υπόψη τον ιδιαίτερο φόρτο κάποιων χρονικών περιόδων, • η αξία της παρεχόμενης υπηρεσίας, • η ελευθερία δράσης που δόθηκε στο Λογιστή Φοροτεχνικό στο πλαίσιο της ανατεθείσας εργασίας και • το αν ο ζημιωθείς ανήκει σε κατηγορία μειονεκτούντων ή ευπρόσβλητων προσώπων." Ταυτόχρονα γίνεται πιο σαφές το πεδίο και ο τρόπος εφαρμογής του άρθρου 8 του Ν.2251/1994 για την προστασία των καταναλωτών, αναφορικά με την επαγγελματική ευθύνη του λογιστή-φοροτεχνικού (και όχι μόνο αυτού του επαγγελματικού κλάδου που παρέχει υπηρεσίες). Και κλείνω το off-topic.
    1 point
  29. Δες το επεξεργασμένο μήνυμά μου πιο πάνω αλλά και η ΚΥΑ 299/14 (περίΕ.Δ και ελέγχου) επίσης αναφέρει το παρακάτω στο άρθρο 1 Άρθρο 1 Αριθμός ελέγχων ανά κατηγορία και είδος έργων και εργασιών δόμησης 1. Ο αριθμός των ελέγχων οι οποίοι διενεργούνται από τους Ελεγκτές Δόμησης καθορίζεται ανάλογα με την κατηγορία και το είδος των έργων και των εργασιών δόμησης, μόνο για περιπτώσεις όπου απαιτείται έκδοση έγκρισης και άδειας δόμησης, ως εξής: οπότε απ' όλα τα παραπάνω προσωπικά θεωρώ ότι δεν απαιτείται έλεγχος από Ε.Δ στις περιπτώσεις που προανέφερα
    1 point
  30. η κίνηση με το Μηχανικό σίγουρα θα πρέπει να γίνει τώρα. ο Συνάδελφος παραπάνω σου εξήγησε οτι αυτό που ζητάς πρέπει να το δει Μηχανικός από κοντά, το πόσο βαρος βάλατε, το πόσο αντέχει η πλάκα, το πόσο αντέχει αν γινουν οι συνηθεις σεισμοί της περιοχής, ο Μηχανικός θα στο πει με μελέτη σίδερων κλπ. Μην βασανιζεσαι στα φορουμ απροσωπα για θεματα που αφορούν την στατικότητα του κτιρίου, την ασφάλεια σου, την ασφάλεια παιδιών αν τυχόν έχεις*, ξεκίνησε το συντομότερο να ψάξεις Μηχανικό, ο οποίος και αυτά που έχουν γίνει ήδη θα πρέπει να εξετασει *αν δεν εχεις παιδια, σκεψου την ασφαλεια τριτων προσωπων. Διοτι αν πεσει τμημα κτιριου, το οποιο δεν σου λεω εγω οτι ειναι πιθανον να γινει, ομως ουτε δεδομενα εχω, ουτε σου αποκλειω τιποτα. Επισημαινω μονο οτι αν τραυματιστει τριτο προσωπο και ποινικά μπλέκεις και χρηματικά .
    1 point
  31. Προς ενημέρωση, εκδόθηκαν τα ειδοποιητήρια του Νοεμβρίου '18 με ημερομηνία εκπρόθεσμης πληρωμής την 31/12/2018.
    1 point
  32. Συγκεκριμένα για τις περιπτώσεις υπαγωγής στον Ν3843/2010 (ΦΕΚ Α΄62/28.4.2010) για τις οποίες δεν έχει ολοκληρωθεί η πληρωμή του συνολικού προστίμου το υπολειπόμενο ποσό καταβάλλεται εφάπαξ με χρήση κωδικού πληρωμής σε τράπεζα που αντιστοιχούσε στην υπαγωγή μεχρι 30 Ιουνίου 2019. Αυξάνεται το πρόστιμο για τους υπόγειους χώρους η αλλαγή χρήσης χώρων του υπογείου από βοηθητική σε κύρια, εφόσον πρόκειται για χώρο με χρήση κατοικία καθ’ υπέρβαση του συντελεστή δόμησης, εφόσον τηρούνται οι προϋποθέσεις υπογείου χώρου, από 5% σε 30% Επιπλέον χωρίς πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης η εκτέλεση εργασιών μικρής κλίμακας, που διενεργούνται χωρίς την προηγούμενη έκδοση της προβλεπόμενης έγκρισης, όταν αυτές αφορούν εργασίες που γίνονται στο πλαίσιο του προγράμματος "εξοικονόμηση κατ οίκον ΙΙ" εφόσον εκδοθεί η συγκεκριμένη άδεια έως την 31η.1.2019 ΕΔΩ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ
    1 point
  33. Πράγματι στην άλλοτε εγκύκλιο 3 του Ν. 4178/13 υπήρχε η διάταξη η οποία έδινε το δικαίωμα σε εξώστες προ ΓΟΚ 85 να υπαχθούν στην κατηγορία 3 ανεξαρτήτως επιφάνειας. Στο Ν. 4495 το αντίστοιχο εδάφιο για μεταβολή επιφάνειας εξώστη είναι πιο ευνοϊκό καθώς δίνει τη δυνατότητα να υπαχθεί μεταβολή επιφάνειας εξώστη μέχρι 20% αλλά και με έναν περιορισμό για απόσταση ελεύθερου ύψους κάτω από τον πρόβολο κατ ελάχιστο τα 3 μ. γγ) αλλαγή των διαστάσεων των εξωστών που προκαλεί υπέρβαση της επιφανείας τους έως είκοσι τις εκατό (20%). Συμπεριλαμβάνονται στην παρούσα περίπτωση και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης και ανοικτοί εξώστες που υπέρκεινται του κοινόχρηστου χώρου της πόλης, εφόσον εξασφαλίζεται κάτω από την επιφάνειά τους καθαρό ελεύθερο ύψος τουλάχιστον τριών (3) μέτρων, Σύμφωνα με το άρθρο 82 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει μετά το Ν. 4546: 1. α) Απαγορεύεται και είναι απολύτως άκυρη η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή κατά την παράγραφο 1α του άρθρου 81, ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης κατά την παράγραφο 1β του άρθρου 81, ή έχει εκτελεστεί πολεοδομική παράβαση των περιπτώσεων β, γ, δ της παραγράφου 3 του άρθρου 81. Στην ανωτέρω απαγόρευση εμπίπτουν και τα ακίνητα τα οποία εισφέρονται σε εταιρεία. (...) 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που : (...) θ) εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 81 εξαιρουμένων των περιπτώσεων β, γ, δ. Παρ. 3 Άρθρου 81: 3. Ως πολεοδομικές παραβάσεις ορίζονται οι εξής : (...) ζ) οι εργασίες και κατασκευές της Κατηγορίας 3 της περίπτωσης γ του άρθρου 96 που δεν εντάσσονται στις περιπτώσεις του άρθρου 30 και της παραγράφου 2 του άρθρου 29. Βεβαίωση με αυθαιρεσίες κατηγορίας 3 μπορείς να δώσεις. Προσοχή να αναγράψεις στην τεχνική έκθεση τη σχετική τεκμηρίωση γ) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 3 : Αυθαίρετες μικρές παραβάσεις : Υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος και εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση, με την καταβολή παραβόλου ποσού διακοσίων πενήντα (250) ευρώ και χωρίς την καταβολή ειδικού προστίμου, οι εξής παραβάσεις, ανεξαρτήτως του αριθμού αυτών και υπό την προϋπόθεση ότι αυτές δεν περιλαμβάνονται στις διατάξεις του άρθρου 30 του παρόντος νόμου : αα) μείωση του ποσοστού της υποχρεωτικής φύτευσης του ακαλύπτου χώρου του οικοπέδου έως είκοσι τις εκατό (20%), ββ) προσθήκη μόνωσης εξωτερικά στις όψεις, γγ) αλλαγή των διαστάσεων των εξωστών που προκαλεί υπέρβαση της επιφανείας τους έως είκοσι τις εκατό (20%). Συμπεριλαμβάνονται στην παρούσα περίπτωση και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης και ανοικτοί εξώστες που υπέρκεινται του κοινόχρηστου χώρου της πόλης, εφόσον εξασφαλίζεται κάτω από την επιφάνειά τους καθαρό ελεύθερο ύψος τουλάχιστον τριών (3) μέτρων, δδ) αλλαγή των διαστάσεων των ανοιγμάτων και μετατόπιση αυτών, εε) κατασκευή πέργκολας έως (50) τ.μ. σύμφωνα με την παρ.60 του άρθρου 2 του ν.4067/2012 (Α79), στστ) φύτευση υποχρεωτικής υπαίθριας θέσης στάθμευσης, ζζ) δεξαμενές αποχέτευσης στεγανές ή απορροφητικές, καθώς και δεξαμενές νερού, ηη) οικίσκοι που καλύπτουν αντλητικές εγκαταστάσεις, εφόσον έχουν τις συγκεκριμένες διαστάσεις που ορίζει το π.δ. της 24ης.5.1985 (Δ270). Για την εν λόγω περίπτωση δεν απαιτείται καταβολή παραβόλου, θθ) εργασίες διαμόρφωσης εδάφους ύψους έως 1,00 μέτρο, ιι) υπέρβαση περιτοίχισης ύψους έως 1,00 μέτρο για κατοικίες και 2,00 μέτρα για βιομηχανίες και ειδικά κτίρια, ιαια) υπέρβαση νομίμου ύψους καμινάδας έως 1,50 μέτρο, και πέργκολας ύψους έως τέσσερα (4) μέτρα για ξενοδοχειακές μονάδες και τουριστικά καταλύματα, ιβιβ) αποθήκη μέγιστης επιφάνειας 15 τ.μ. και μέσου ύψους έως 2,50 μέτρα, ιγιγ) υπέρβαση ύψους των επαγγελματικών, βιομηχανικών, βιοτεχνικών και αγροτικών αποθηκών έως είκοσι τοις εκατό (20%)του ύψους που προβλέπεται στην οικοδομική άδεια, ιδιδ) αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση, εφόσον δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις, ή αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση λόγω κατασκευής με εσφαλμένη αναστροφή της κάτοψης σε νόμιμη θέση και με την προϋπόθεση ότι δεν μεταβάλλεται η τελική στάθμη του εδάφους. Επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση των οριζομένων στην παράγραφο 10 του άρθρου 42 η ενημέρωση του φακέλου της οικοδομικής άδειας με τις μελέτες του υφισταμένου κτιρίου, προκειμένου να εκδοθεί η ταυτότητα κτιρίου, ιειε) αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου ή της αυτοτελούς ιδιοκτησίας έως πέντε τοις εκατό (5%) και εφόσον δεν μεταβάλλεται η επιφάνεια άνω του ποσοστού πέντε τοις εκατό (5%) και κατά παρέκκλιση των περιπτώσεων α, β και γ της παραγράφου 2 του άρθρου 89, ιστιστ) παραβάσεις του Κτιριοδομικού Κανονισμού, ο οποίος εγκρίθηκε με την 3046/304/30-1/3.2.1989 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (Δ59). Για τις παραβάσεις αυτές γίνεται ειδική μνεία στις βεβαιώσεις των μηχανικών, κατά την τεχνική έκθεση, ιζιζ) πρόχειρες και προσωρινές κατασκευές από πανί, νάϋλον ή άλλα ευτελή υλικά που χρησιμοποιούνται για αυτοστέγαση ή για προσωρινή αποθήκευση υλικών και προϊόντων εμπορίου σε βιομηχανικά και βιοτεχνικά κτίρια με νόμιμη άδεια, ιηιη) πρόχειρες ξύλινες κατασκευές βοηθητικής χρήσης έως 8 τ.μ. και μεγίστου ύψους 2,50 μέτρων, που τοποθετούνται στον ακάλυπτο χώρο. Για την υπαγωγή υποβάλλεται αίτηση και υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη, τεχνική έκθεση μηχανικού, καθώς και φωτογραφίες, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του παρόντος. Σε περίπτωση παραβάσεων που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις των διαστάσεων που τίθενται με την παρούσα κατηγορία, εφαρμόζεται η παράγραφος 5 του άρθρου 100, με την επιφύλαξη της περίπτωσης ιστ (ιειε), για την οποία εφαρμόζονται οι γενικές διατάξεις υπολογισμού του προστίμου του ίδιου άρθρου.
    1 point
  34. Ακολουθώντας αυτήν τη σειρά , εκτιμώ ότι δίνεις βεβαίωση. A83 παρ. θ) ----> Α81 παρ.3 α) και ζ)
    1 point
  35. Απολύτως σίγουρος δεν μπορείς να είσαι. Η ευθύνη ανήκει στον ιδιοκτήτη γι αυτό ζητάς το Ε9 του διορθωμένο σύμφωνα με την αποτύπωση. Η δική σου ευθύνη είναι να το εισάγεις στο σύστημα. Βεβαίως αν έχεις ενδείξεις ότι η δηλούμενη παλαιότητα από τους ιδιοκτήτες είναι ψευδής δεν θα δεχτείς ότι Ε9 και να φέρουν. Πχ αν δεις ένα κτίριο καινούργιο ανακατασκευασμένο και οι ιδιοκτήτες ισχυρίζονται ότι το έφτιαξαν το 1950 προφανώς δεν θα το δεχτείς. Γι αυτό λέμε και ξαναλέμε, ότι η χρήση του Ε9 να γίνεται με σύνεση.
    1 point
  36. καθόλου δεν συμφωνώ ότι κρίνοντας από στατική άποψη το κατάστημα είναι δυσμενέστερο. ένα ισόγειο κατάστημα δεν έχει πιο πολλά φορτία από ένα διαμερισμα α, β ορόφου. Απο εκει και υστερα στατιστικα το βλεπει ο νομοθετης αναρωτιομαστε τι να ενοουν, και διευκρινιζω οτι ο πρωτος γραφοντας το ειπε, δεν το ξερω αν το ειπε ο νομθετης, δεν το ξερω αν ετσι το λεει ο νομος... Προσπαθω να αντιληφθώ ποιά χρήση θεωρείται δυσμενέστερη. ... να πεις βεβαια η χρηση βοηθητικος δυσμενεστερη ειναι απο κυριος χωρος .... τελος παντων δεν το μπορω να το αντιληφθω, τωρα οσον αφορα την δυσκολια των ημ δεν το θεωρω σπουδαιο, καποιο μπανιο θα εχει, δεν εχει μπανιο το μαγαζι?... ενταξει αν παρουμε την πιθανοτητα οτι δεν θα εχει καποια ντουσιερα το να αποχετευτει μια ντουσιερα αν δεν υπαρχει 1 καιαν ζητειται....δεν ειναι πολυ δυσολο αφου θα υπαρχει η απ/τευση, αν δεν υπαρχει βεβαια αλλαζει, αν θελει αδεια, πιστευω οτι το πιθανοτερο θα θελει
    1 point
  37. Προκήρυξη για μηχανικούς (διπλωματούχους) έχω να δω στον Τύπο απ' το 2013..οπότε προφανώς τις έκοψαν και πρέπει να βρω ποιος κανονίζει τις προσλήψεις για να δούμε τι "εξυπηρέτηση" χρειάζεται! Το γνωρίζω συνάδελφε δεν ενδιαφέρομαι για μένα, σιγά μην άφηνα την καλή μου τη δουλειά για να πάω να γίνω εργοδηγός στα κωλοΕΛ.ΠΕ. να ρουφάω τα υδρόθεια για 1.176,73€ μικτά (κι ας είναι x17)...
    1 point
  38. Αυτο ακριβως. Ειναι εξοργιστικο να σου ζηταει το τεε συνδρομη για τις ηλεκτρονικες υπηρεσιες, την στιγμη που αυτες έχουν αναπτυχθει με κονδυλια και απο αλλους, ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΕ. Ο μονος λογος υπαρξης της ετησιας συνδρομης ειναι για να πληρωνονται τα "δωρακια" των αργοσχολων που (υποτιθεται) δουλευουν εκει μεσα. Εγώ τα κοπροσκυλα του τεε αρνουμαι να τα θρεψω.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.