Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/12/2018 σε όλες τις περιοχές
-
Καλημέρα και χρόνια πολλά σε όλους, ---Αν ανήκουν σε προηγούμενο φορολογικό έτος δεν γνωρίζω αν σε αφήνει να αποδοθούν τώρα όλα μαζεμένα στο έτος που ανήκουν. Αν υποθετικά δεν μπορείς και τα υποβάλλεις τώρα πιθανόν σε έλεγχο να εντοπισθεί ότι δεν είχαν υποβληθεί και ικανοποιηθεί χρονικά όταν έπρεπε, οπότε και θα καταλογισθούν πρόστιμα. ---Αν ανήκουν στο αυτό φορολογικό έτος (2018) δεν έχεις θέμα υποβολής και πληρωμής, πλην αν σε έλεγχο εντοπισθεί ότι δεν είχαν υποβληθεί και ικανοποιηθεί χρονικά όταν έπρεπε θα καταλογισθούν πρόστιμα. Οπότε σε γενικές γραμμές, σε έλεγχο της δήλωσης υπάρχουν χρονικοί περιορισμοί τόσο αναφορικά στο πότε γεννάται η υποχρέωση όσο και στο πότε πρέπει αυτή να ικανοποιηθεί. Κατά τα λοιπά, σχετ. ΠΟΛ. 1067/2015 "Οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 9, 67, 69 και 70 του N . 4172/2013." "[...] Περαιτέρω, με την παρ.4 του άρθρου αυτού, σε προκαταβολή φόρου 4% ή 10% κατά περίπτωση υπόκεινται μόνο οι αμοιβές των αρχιτεκτόνων και μηχανικών επί μελετών για τις οποίες προβλέπεται θεώρηση των σχεδίων ή μελετών ή χορήγηση σχετικής άδειας από την αρμόδια Υπηρεσία. ... Για τις λοιπές περιπτώσεις που δεν προβλέπεται θεώρηση ή χορήγηση σχετικής άδειας, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου αυτού αλλά μόνο οι διατάξεις του άρθρου 64, δηλαδή παρακρατείται φόρος με συντελεστή 20% (σχετ. ΠΟΛ. 1120/2014 ). [...]"4 points
-
να προσθεσω οσο αφορα το τελευταίο, ότι, πρωτα πρεπει να γινει μονωση. Το σπιτι σου μαλλον δεν εχει, το θεωρω παρα πολυ πιθανο. Οποτε ξεκινα να συζητας πως θα κανεις εσυ στο διαμερισμα σου ή οτι πρεπει να κανετε, αλλοιως δωρο αδωρο (η α/θ)..2 points
-
Καλά το φαντάστηκα. Πάντως άλλες τράπεζες δεν επιβεβαιώνουν τους ταμιευτηρίου. Να υποθέσω ότι δεν έχεις από αλλού συναλλαγές (π.χ. πιστωτικές, συναλλαγές από άλλη τράπεζα, ...) για να καλύψεις το όριο για την έκπτωση του φόρου.... αλλά λογικά αυτό θα το έχεις δει... Δεν μου έρχεται κάτι άλλο για να βοηθήσω ... αν σκεφτώ κάτι θα επανέρθω ... Υ.Γ. Μην κάνεις παράθεση του αμέσως προηγούμενου μηνύματος γιατί έτσι το forum μεγαλώνει χωρίς λόγο, γίνεται πιο αργή η περιήγηση και ταυτόχρονα αυξάνεται το κόστος συντήρησής του.1 point
-
Πολύ σοβαρό σαν ζήτημα για όσους πάνε σύμφωνα με την περ. στ' παραγρ. 2 άρθρου 12 ν.4172/2013 (φορολογικό μπλοκάκι) και έχουν κάνει συναλλαγές είτε με επαγγελματικό λογαριασμό που δηλώθηκε στην εφαρμογή ΕΤΛ στο taxis και που τράπεζα τον επιβεβαίωσε ως επαγγελματικό ή με λογαριασμό ταμιευτηρίου που δηλώθηκε στην εφαρμογή ΕΤΛ στο taxis (με το σκεπτικό ότι αφού εκεί γίνονται οι καταθέσεις των όποιων αμοιβών άρα θα δηλωθεί για να μην δημιουργηθεί θέμα) και που η τράπεζα --παρά του ότι ήταν ταμιευτηρίου-- τον επιβεβαίωσε (?) ως επαγγελματικό. Πάντως το θεωρώ άδικο να συμβαίνει (που καταλαβαίνω ότι όντως συμβαίνει) και ο λόγος (που το θεωρώ άδικο) είναι ότι για τα "φορολογικά μπλοκάκια" δεν αφαιρούνται από τα έξοδά τους οι δαπάνες αυτές, οπότε την "χασούρα" αυτή κατά κάποιον τρόπο την πατσίζουν με το να μετρούν οι δαπάνες στο αφορολόγητο. Ο λογαριασμός σου που δηλώθηκε στην εφαρμογή ΕΤΛ στο taxis και που η τράπεζα τον επιβεβαίωσε ως επαγγελματικό ήταν ταμιευτηρίου (να υποθέσω ?) ή χαρακτηρισμένος από την τράπεζα (πως φαίνεται στο ebanking? ) ως επαγγελματικός-εμπορικός ?1 point
-
Δηλαδή αν μπεις στο e-banking σου της Πειραιώς και δεις στην εφαρμογή του αφορολόγητου που έχουν οι περισσότερες τράπεζες (τουλάχιστον ΕΤΕ, Πειραιώς και Alpha που ξέρω), ενώ πριν έβλεπες το τις δαπάνες που είχες συγκεντρώσει, τώρα πια δεν βλέπεις το ποσό συγκεντρωτικά και αναλυτικά που έχεις συγκεντρώσει από τα έξοδα σου μέσω του λογαριασμού αυτού που μετρούν στο δικό σου αφορολόγητο ? Το παρακάτω είναι από την Πειραιώς.1 point
-
Πληρη δικαιωματα για καθε ειδικοτητα σε οτι εχει σπουδασει συμφωνα με το προγραμμα σπουδων της..... Οι Εργων Υποδομης πληρη δικαιωματα στα εργα υποδομης και οι Δομικοι πληρη δικαιωματα στα δομικα εργα..... οχι απλα να υπογραφουν προτυπες μελετες....να μελετουν να επιβλεπουν και να κατασκευαζουν οτιδηποτε εχει να κανει με το αντικειμενο τους. Οτι εχουν σπουδασει δλδ συμφωνα με το οτι το πτυχιο τους ειναι bachelor.1 point
-
ρε θηρίο George, ωραίο διάγραμμα έστησες! Προσωπικά πάντως θεωρώ ότι η διαδικασία υπαγωγής στον εκάστοτε σε ισχύ νόμο αυθαιρέτων εμπεριέχει 'θεώρηση από δημόσια υπηρεσία', άρα προκαταβάλλω ΦΕΜ. Το ίδιο κάνω και σε διαδικασίες που δεν εμπλέκεται ΥΔΟΜ αλλά διαφορετική δημόσια υπηρεσία (π.χ. Περιφέρεια) όπως προεγκρίσεις λειτουργικότητας κλπ. Όσον αφορά στο χρονικό ζήτημα υποβολής του ΦΕΜ: αν θυμάμαι καλά από παρόμοιες συζητήσεις για ΑΠΥ-ΤΠΥ του 2018 μπορούν να υποβληθούν εντός του 2018 χωρίς πρόβλημα, για παραστατικά παλαιοτέρων ετών μου φαίνεται ότι θεωρείται εκπρόθεσμη με ότι αυτό συνεπάγεται. Ας το επιβεβαιώσει κάποιος αν γνωρίζει. Καλές γιορτές σε όλους!1 point
-
Ναι καταργήθηκε ..αλλά δεν το είχα πάρει είδηση! (και ζητώ συγνώμη για την σύγχυση που προκάλεσα-λόγω μη ενημερωμένου αρχείου μου)1 point
-
24 ώρες μετά τον έλεγχο αν δεν υπάρχουν παραβάσεις, 48 αν υπάρχουν. Δεν εχει σχέση με την καταληκτική ημερομηνία1 point
-
3. Σύστημα δόμησης: Το κτίριο τοποθετείται ελεύθερα μέσα στο οικόπεδο. Όπου το κτίριο δεν εφάπτεται με τα πλάγια και πίσω όρια του οικοπέδου, αφήνεται απόσταση τουλάχιστον 2,50 μ. Μέσα στην απόσταση αυτή επιτρέπεται η κατασκευή εξωστών πλάτους μέχρι ένα (1,00) μέτρο. Η απόσταση μεταξύ ανεξάρτητων κτιρίων μέσα στο ίδιο οικόπεδο ορίζεται σε 2,50 μέτρα τουλάχιστον.1 point
-
Συνάδελφε το αν είναι επισφαλές το γνωρίζει αυτός που κάνει την μελέτη. Και μετά αν η μελέτη έχει ασάφειες ή σε ορισμένα σημεία δεν είναι ολοκληρωμένη θα το κρίνει ο ελεγκτής. Και αν πάλι στην Ελλάδα την χώρα των επιστημόνων και των μυαλών δεν αρκεί το Bachelor, τότε συνάδελφε να κάνουν μελέτη με το Master. Eίτε έτσι, είτε αλλιώς πάλι στο 3+2 ερχόμαστε. Τα υπόλοιπα συνάδελφε όπως είπα δείχνει μη σοβαρότητα και εξυπηρετεί σκοπιμότητες και ομάδες εις βάρος τρίτων.1 point
-
+ 1000 στο post του Steelman Δυστυχώς αυτά ισχύουν σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο, εδώ κάνει κουμάντο η συντεχνία του ΤΕΕ και το καθηγητικό κατεστημένο, με όλες τις επώδυνες συνέπειες να χαρακτηρίζουν τα τεχνικά έργα της χώρας.1 point
-
Δεν εννοεί τοι ίδιο με εμένα συνέδελφε. Απλά ο @georgios_m νομίζει ότι ένας που τελειώνει με 5 έτη είναι και ολοκληρωμένος Πολ. Μηχανικός. Και αυτό όχι μόνο το αμφισβητώ (γιατί πέρα από αστείο δείχνει και άγνοια για την επιστήμη του Πολ. Μηχανικού) αλλά έδειξα ότι το Master στην ουσία "πιστοποιεί" την εξειδίκευση και ολοκληρώνει τις σπουδές στο αντικείμενο της εξειδίκευσης.1 point
-
Στο πληκτρολόγιό σου πρέπει να έχει ένα κουμπί που έχει έτοιμη και πληκτρολογεί την λέξη "συνάδελφε" δεν εξηγείται αλλιώς! Χωρίς παρεξήγηση φίλε αστειεύομαι! Στο ζουμί τώρα, νομίζω ότι ο gorgios_m εννοεί το ίδιο με εσένα αλλά ας απαντήσει καλύτερα ο ίδιος!1 point
-
Τι εννοείς ασάφεια συνάδελφε; Στον 2ο κύκλο συνάδελφε γίνεται επιλογή με τον βαθμό, όπως ισχύει σήμερα στην πολιτσμένη Ευρώπη. Και όταν δεν φτάνει ο βαθμός, μπαίνεις σε λίστα αναμονής, δηλαδή μπορείς να συνεχίσεις μετά από 2 ή 3 χρόνια για το Master. Kαι πρόσεξε συνάδελφε, αν δεν θέλεις ή δεν μπορείς τότε εργάζεσαι με το Bachelor, γιατί όπως λέω συνέχεια το Bachelor σου δίνει πρόσβαση στο επάγγελμα. Υπάρχουν πολλοί μηχανικοί από το πολυτεχνείο που δεν ήθελαν να συνεχίσουν στο Master. Είτε γιατί ήθελαν να δουλέψουν, είτε για διάφορούς άλλους λόγους. Συνάδελφε προφανώς ή είσαι πολύ νέος ή δεν γνωρίζεις την επιστήμη του Μηχανικού. Δεν σημαίνει συνέδελφε ότι όταν τελειώνεις στα 5 έτη γνωρίζεις την επιστήμη του Μηχανικού. Και θα σου δώσω μερικά παραδείγματα. Ένας τελειώνει 3+2 Πολ. Μηχανικός. Στα 3 έτη συνάδελφε ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ αππκτούν τις βάσεις για την επιστήμη του Μηχανικού. Από εκεί και πέρα το Master είναι η εξιεδίκευση. Αυτός που θα ακολουθήσει για παράδειγμα 2 έτη Master Δομοστατικός Μηχανικός (Structural engineering) είναι ένας ολοκληρωμένος Μηχανικός ΜΟΝΟ για τα δομοστατικά έργα. Δηλαδή δεν έχει κάνει εμβάθυνση στα FEM (Master Computational Mechanics) ή δεν έχει εξειδικευτεί στο Master Wind Engineering ή Master Materials Science and Simulation κ.τ.λ. και πόσα ακόμη παραδείγματα. Γιατί συνέδελφε, σύμφωνα με τα δικά σου λεγόμενα ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ ένας που τελειώνει στα 5 έτη, έπαιρνε τα ευκολα μαθήματα, συγκοινωνιακά κ.α. αλλά μετά συνέδελδε το έπαιζε ειδήμονας Δομοστατικός Μηχανικός ! Ενώ συνάδελφε με το Master Structural engineering γνωρίζω ότι έχεις εξειδικευτεί στα δομοστατικά έργα. Δηλαδή αυτό που είπες παραπάνω "μάστερ σε ολόκληρη την επιστήμη του τάδε μηχανικού" και μάλιστα στο ανικείμενο που εξειδικεύτηκες, δηλαδή Δομοστατικός Μηχανικός (Master Structural engineering). Άρα λοιπόν συνάδελφε, το Bachelor σου δίνει την βάση και από εκεί και πέρα ο καθένας διαλέγει εξεικίκευση (Master Computational Mechanics, Master Materials Science and Simulation, Master Wind Engineering, Master Traffic and Transport (oδοποιία). Γιατί συνάδελφε, άλλο να έχεις Master Traffic and Transport γιατί χρειάζομαι κάποιον ειδικό για oδοποιία και άλλο να έχεις τελειώσει νύχτα και μαθήματα της πλάκας, αλλά μετά να το παίζεις ειδήμονας Διπλ. Μηχανικός. Το Master συνέδελφε δείχνει που έχεις εξειδικευτεί. Ένας Μηχανικός συνάδελφε με Master Computational Mechanics, υπολογίστε ένα τυπικο Master έχει στην πολιτισμένη Ευρώπη 17 μαθήματα συν Master-project συν Master-thesis. Kαι ένας που τελειώσε Master Computational Mechanics για παράδειγμα στα FEM εσύ απλά δεν μπορείς καν να τον καταλάβεις, πόσο μάλλον αυτά που έχει μάθει στην εξειδίκευση. Αυτά τα λίγα συνέδελφε για την υλοποίηση του Master. Δηλαδή όπως καταλαβαίνεις το Διπλωμα των 5 ετών πρέπει να τεθεί σε αμφισβήτηση και όχι το 3+2 συνάδελφε. Εγώ συνάδελφε για παράδειγμα, με Μηχανικούς που συνεργάζομαι, για το Wind Engineering για παράδειγμα (αεροελαστική, αεροδυναμική, CFD κ.τ.λ.) συνεργάζομαι ΜΟΝΟ με Master Μηχανικό, γιατί ο απλός διπλωματούχος δεν θα ξέρει ούτε τις λέξεις από το αντικείμενο. Δεν το λέω υποτιμητικά, αλλά συνάδελεφε 2 έτη Wind Engineering με 15 και βάλε μαθήματα καταλαβαίνεις ότι ο απλός διπλωματούχος ΔΕΝ έχει ελπίδα. Για αυτό δυνάδελφε, πρέπει να σκεφτείς τι είναι επικίνδυνο και τι ασάφεια και έλειψη εμπιστοσύνης με το απλό δίπλωμα. Για αυτό συνάδελφοι, Bachelor όλοι ίδια δικαιώματα και όποιος θέλει κάτι παραπάνω, εξειδίκευση, εξετάσεις, εμπειρία.1 point
-
Η αντίσταση στο 3+2 οφείλεται στην ασάφεια του τι δικαιώματα θα δίνει το μπάτσελορ και πόσο θα υπολείπονται αυτών του μάστερ*. Επίσης στην ασάφεια του πώς θα επιλέγεσαι για το δεύτερο κύκλο. Στην ασάφεια και την έλλειψη εμπιστοσύνης. *εκεί έρχεται και η ανησυχία μήπως το μάστερ δε θα είναι "μάστερ σε ολόκληρη την επιστήμη του τάδε μηχανικού" αλλά "μάστερ μόνο στην τάδε εξειδίκευση της επιστήμης του δείνα μηχανικού". η ευρύτητα των αρμοδιοτήτων ΠΜ και ΑΤΜ που λέει ο Ντάνος, βάζει έναν ακόμα παράγοντα του προβλήματος: τις διαφορές εντός των ίδιων των ειδικοτήτων, με ερωτήματα του τύπου μήπως ο συγκοινωνιολόγος δεν είναι "κανονικός" πολιτικός μηχανικός, επειδή έκανε 2 μπετά λιγότερα?1 point
-
Συνάδελφοι διάβασα με προσοχή τα όσα ειπώθηκαν και θέλω να προσθέσω ορισμένα επί του θέματος. Να ξεκινήσω με τον συνάδελφο Εδώ πρέπει να πούμε ότι τα επ. δικαιώματα πηγάζουν από τον πρώτο κύκλο σπουδών. Δηλαδή από το Bachelor. Kαι αυτό γιατί κάποιος τελειώνει Bachelor Aυστρία και συνεχίζει Master Eλβετία. Είναι περιττό να πούμε ότι το παραπάνω δεν ισχύει που υποστηρίζει ο συνάδελφος. Επίσης δεν άκουσα από κανένα συνάδελφο γιατί τόσο απαξίωση για την συνθήκη της Bologna όπου 3+2=5 έτη και μάλιστα με Master. Και όπως έχω αναφέρει, το Bachelor να δίνει τα δικαιώματα και με εμπειρία και Master παραπάνω δικαιώματα. Αλλά όλοι να ξεκινάνε από την ίδια βάση που είναι το Bachelor. Kαι ξαναρωτώ, γιατί τόσο χολή για το 3+2 = 5 έτη και μάλιστα με Master; Λοιπόν συνάδελφοι, 3+2 και τα επ. δικαιώματα ίδια για όλους από το Bachelor. Tα υπόλοιπα θυμίζουν τριτοκοσμική χώρα και όχι Ευρώπη. Συνάδελφε ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΕΚ/Π.Δ. που να ορίζει επ. δικαιώματα για τους Μηχανικούς ΤΕ. Και δεν θα γίνει ποτέ, η Ευρώπη πιέζει για όλους να ισχύει το 3+2. Σε λίγο πίστεψέ με θα υπάρχει και εδώ στην Ουγκάντα το 3+2. Γνώσεις και το επίπεδο σπουδών συνάδελφοι έχουν όλες οι σχολές. Το έχω πει, το λέω ξανά και τώρα. Το ίδιο είναι το Bachelor από το MIT το ίδιο και από την Ολλανδία ή Γαλλία. Ακαδημαϊκά δεν υπάρχει καμία διαφορά.1 point
-
Αν υπάρχουν αδικίες και μεταξύ των ειδικοτήτων διπλωματούχων, τότε δεν ισχύει το επιχείρημα της μη σημασίας του βαθμού εισαγωγής για τα "ΤΕΙ".. Διότι οι ειδικότητες διπλωματούχων που παίζουν σε χαμηλή βάση τυγχάνει να είναι και οι αδικημένες. Το θέμα λοιπόν ξεφεύγει από τον ανταγωνισμό ΑΕΙ-ΤΕΙ και πάει σε ένα ευρύτερο πρόβλημα που δημιουργεί αυτή η ετερογένεια τίτλων σπουδών, ιδρυμάτων, αριθμού εισακτέων, πόλεων φοίτησης αλλά και μορφών άσκησης του επαγγέλματος.1 point
-
1 point
-
Τελικά τώρα μετράνε τα μόρια ή όχι ; Για Γράψτε και την πικρή αλήθεια :πόσες σχολές μηχανικών ΤΕΙ έχουν βάση εισαγωγής πάνω από 10 χιλιάδες μορια και πόσες κάτω από 6 ; εκεί δεν μας συμφέρει ; αυτή δεν είναι η πραγματικότητα ; Θα μου επιτρέψετε να κάνω ένα σχόλιο , παρόλο που κάποιοι είναι ευαίσθητοι, μια χαρά είναι η κατάσταση των δικαιωμάτων και δεν πρέπει να γίνει καμία μα καμία αλλαγή . Αν ποτέ γίνει πρέπει και οι διπλωματούχοι να ανέβουν επίπεδο . Οι του ΤΕΙ να κάνετε κάποτε την αυτοκριτική σας1 point
-
Ενδιαφέρον θα είχε να δούμε να λείπει κάποιο κομμάτι στο κοινό όριο κάθε κτηρίου του περιμετρικού --αν είναι δύο ανεξάρτητα κολλητά κτίσματα-- τοιχείου (φέρουσας δηλ. κατασκευής) του υπογείου ή (προφανώς) τοιχείων και των δύο υπογείων για να γίνει η τρούπα [και που πάλι προφανώς(!?) δεν θα είχε υπολογιστεί στην στατική μελέτη του(-ων) κτιρίου(-ων) ]1 point
-
Γενικά συμφωνώ Siradrab , ο λογικός τρόπος είναι να μετρήσεις με total station , αλλά είναι δύσκολο να το έχει ο κάθε μηχανικός. Εδώ να αναφέρω και ένα σχετικό ιστορικό ανέκδοτο. Το κείμενο που ακολουθεί αφορά μια ερώτηση που ήταν θέμα σε εξετάσεις Φυσικής στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης: «Να περιγράψετε πώς μπορούμε να μετρήσουμε το ύψος ενός ουρανοξύστη χρησιμοποιώντας ένα βαρόμετρο». Ένας φοιτητής απάντησε: «Δένετε ένα µακρύ σπάγκο στο λαιµό του ßαρόµετρου και στη συνέχεια κατεβάζετε το ßαρόµετρο από την ταράτσα µέχρι να εγγίζει το έδαφος. Το ύψος του κτιρίου θα ισούται µε το µήκος του νήµατος συν το µήκος του βαρόµετρου». Αυτή η πρωτότυπη απάντηση εξόργισε τόσο τον εξεταστή, ώστε αυτός έκοψε το φοιτητή στο συγκεκριμένο µάθηµα. Ο φοιτητής προσέφυγε στις αρχές του Πανεπιστηµίου, ισχυριζόµενος ότι η απάντησή του ήταν αναµφίβολα σωστή και ότι αδίκως κόπηκε. Το Πανεπιστήµιο όρισε έναν άλλο εξεταστή να διερευνήσει το θέµα και να αποφασίσει εάν έπρεπε να κοπεί ο φοιτητής ή όχι. Ο κριτής αυτός θεώρησε ότι η απάντηση που δόθηκε ήταν πράγµατι σωστή, αλλά δεν φανέρωνε καµία αξιοσηµείωτη γνώση Φυσικής. Για να διαλευκανθεί τελείως το θέµα, αποφασίστηκε να καλέσουν το φοιτητή και να του αφήσουν έξι λεπτά, µέσα στα οποία αυτός θα έπρεπε να δώσει µια προφορική απάντηση που να µην είναι τόσο απλοϊκή, αλλά να δείχνει κάποια εξοικείωση µε τις βασικές αρχές της Φυσικής. Για πέντε λεπτά ο φοιτητής έµενε σιωπηλός, βαθιά απορροφηµένος στις σκέψεις του. Ο εξεταστής του θύµισε ότι ο χρόνος τελειώνει και ο φοιτητής απάντησε ότι είχε στο µυαλό του µερικές ιδιαίτερα σχετικές απαντήσεις, αλλά δε µπορούσε να αποφασίσει ποια να χρησιµοποιήσει. Στην προτροπή να βιαστεί, απάντησε ως εξής: «Κατ’ αρχήν, θα µπορούσαµε να ανεßάσουµε το ßαρόµετρο στην ταράτσα του ουρανοξύστη, να το αφήσουµε να πέσει και να µετρήσουµε το χρόνο που κάνει µέχρι να φτάσει στο έδαφος. Το ύψος του κτιρίου µπορεί να υπολογιστεί τότε από τον τύπο: H=(gt 2)/2. Όµως, δε θα το συνιστούσα γιατί θα ήταν κρίµα για το βαρόµετρο». «Μια άλλη εναλλακτική απάντηση» είπε ο φοιτητής «είναι η εξής: Εάν υπάρχει ηλιοφάνεια, θα µπορούσαµε να µετρήσουµε το ύψος του βαρόµετρου, να το στήσουµε όρθιο στο έδαφος και µετά να µετρήσουµε του µήκος της σκιάς του. Στη συνέχεια µετρούµε το µήκος της σκιάς του ουρανοξύστη, και µε απλό τρόπο µπορούµε να υπολογίσουµε το πραγµατικό ύψος του ουρανοξύστη µε αριθµητική αναλογία». «Αλλά, εάν θα θέλατε να αντιµετωπίσετε το θέµα µε ιδιαίτερα επιστηµονικό τρόπο, θα µπορούσατε να δέσετε ένα µικρού µήκους νήµα στο βαρόµετρο και να το θέσετε σε ταλάντωση σαν εκκρεµές, πρώτα στο έδαφος και µετά στην ταράτσα του ουρανοξύστη. Το ύψος θα µπορούσε να βρεθεί µετρώντας και συγκρίνοντας τις δύο περιόδους, οι οποίες είναι αντιστρόφως ανάλογες των τετραγωνικών ριζών των επιταχύνσεων της βαρύτητας στο έδαφος και στο ύψος του ουρανοξύστη. Η επιτάχυνση της βαρύτητας εξαρτάται µε τη σειρά της από το ύψος από την επιφάνεια της γης και συνεπώς γνωρίζοντας την επιτάχυνση της βαρύτητας στην ταράτσα βρίσκουµε το ζητούµενο ύψος». «Α!»είπε πάλι ο φοιτητής, «Υπάρχει κι ένας άλλος τρόπος, όχι κακός: Αν ο ουρανοξύστης διαθέτει εξωτερική σκάλα κινδύνου, θα ήταν ευκολότερο να ανεßεί κανείς τη σκάλα βάζοντας διαδοχικά σηµάδια επαναλαµβάνοντας το µήκος του βαρόµετρου. Μετά θα ήταν εύκολο να υπολογίσει το ύψος του ουρανοξύστη προσθέτοντας όλα αυτά τα µήκη. Αλλά, αν απλώς θα θέλατε να είστε ιδιαίτερα βαρετός δίνοντας µια ορθόδοξη απάντηση, θα µπορούσατε να µετρήσετε την ατµοσφαιρική πίεση στην ταράτσα και στο έδαφος και να µετατρέψετε τη διαφορά των millibars σε ανάλογη διαφορά σε µέτρα.» «Όµως, επειδή ως φοιτητές παροτρυνόµαστε συνέχεια να ασκούµε την ανεξαρτησία του µυαλού µας και να εφαρµόζουµε επιστηµονικές µεθόδους, αναµφίßολα ο καλύτερος τρόπος θα ήταν να χτυπήσουµε την πόρτα του θυρωρού και να του πούµε: Αν θα ήθελες να έχεις ένα ωραίο καινούριο βαρόµετρο, θα σου χαρίσω αυτό αν µου πεις το ύψος του ουρανοξύστη». Ο φοιτητής ήταν ο Niels Bohr.1 point
-
eleni_civil Για τα αυθαίρετα δεν είναι υποχρεωτικό το ΦΕΜ ... αλλά μπορεί να κοπεί, όπως και σε κάθε ΑΠΥ Το ΦΕΜ είναι πάντα υποχρεωτικό στην έκδοση άδειας και ζητείται/ελέγχεται από τις ΥΔΟΜ Το ΦΕΜ συνοδεύει κάποια ΑΠΥ (άρα μάλλον δεν μπορείς να κόβεις ΦΕΜ όποτε θες) Το ΦΕΜ είναι ευεργετικό για την φορολόγησή σου, γιατί εκτός του ότι προκαταβάλεις δικό σου μελλοντικό φόρο (γλιτώνοντας τον κίνδυνο να τα φας...και ελαφρώνοντας παράλληλα το βάρος του υπέρογκου φόρου που έρχεται), αφαιρείται και από την προκαταβολή του επόμενου έτους ....0 points
-
Μπλέξαμε τους συναδέλφους. Εσύ εξήγησες αυτό, ο άλλος συνάδελφος (δηλαδή εγώ) εξήγησε το άλλο για τη χολή. Πάντως και το σύστημα με τα επαγγελματικά δικαιώματα στα 3 χρόνια, πάλι όλες τις μελέτες δε σου επιτρέπει να κάνεις; στο ποιός θα γίνεται ελεγκτής μόνο βλέπω να αλλάζει κάτι.. μήπως απλά το θεσμό του ελεγκτή να κάνουμε πιο ουσιαστικό; γιατί το βλέπω ακόμα πιο επισφαλές στα 3 χρόνια να βγαίνεις και να κάνεις στατικές μελέτες..-1 points
-
Τελικά δε καταλαβαίνω τι διαφορετικό προτείνεις και ειδικά για τα "ΤΕΙ" που είναι και η αφορμή του θρεντ.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-