Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      17.597


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.016


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.484


  4. karanus

    karanus

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.395


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/01/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Οι πρώτες προτάσεις για τον έλεγχο των αυθαιρέτων απο το ΤΕΕ ΤΚΜ Πρόταση ΤΕΕ.ΤΚΜ για Έλεγχο Υπαγωγών Αυθαιρέτων.pdf
    3 points
  2. Version X6.0

    78.093 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Version 01-91

    1.681 downloads

    Ερωτήσεις - Απαντήσεις ΤΕΕ για τους νόμους των αυθαιρέτων. Ομάδες 1 - 77 σε ένα αρχείο pdf για να μπορεί να γίνει εύκολα αναζήτηση.
    1 point
  4. ν.4495 - Άρθρο 156 Μετά την παρ.8 του άρθρου 13 της υπ’ αριθμ.3046/304/89 (Δ59/1989) απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (Κτιριοδομικός Κανονισμός) προστίθεται παράγραφος 9 ως εξής : «9. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού δεν έχουν υποχρεωτική εφαρμογή στην περίπτωση επιτρεπόμενης αλλαγής χρήσης σε νόμιμα κτίρια με συνολική μικτή επιφάνεια μικρότερη των 500 τ.μ., όταν αυτά έχουν ανεγερθεί με προγενέστερες διατάξεις της παρούσας απόφασης».
    1 point
  5. Μου ζήτησαν να επισυνάψω την αίτηση που κάναμε στο Δήμο για την ονοματοθεσία (είχα επισυνάψει μόνο την απάντηση του Δήμου ) και το πιστοποιητικό του κτηματολογίου . Σχετικά με το κτηματολόγιο επειδή ήταν πολύ πρόσφατη η απόκτηση δεν είχαμε ακόμα το πιστοποιητικό και κατέθεσα την αίτηση πρός το κτηματολόγιο για τα μάτια του κόσμου..
    1 point
  6. αν εναι εξ ολοκληρου αυθαίρετο τοτε με έγκριση οχι άδεια κατεδαφισης αλλα προσοχη το χρονικο διαστημα ειναι 6 μηνες
    1 point
  7. Όπως πολύ σωστά προανέφερε ο netmin909 Παρ 8 άρθρ. 4 Ν. 2508/97 (απόσπασμα) 8. Απαγορεύεται η χορήγηση οικοδομικών αδειών για την ανέγερση κτιρίων μη συμβιβαζομένων προς τη χρήση που τυχόν προβλέπει το εγκεκριμένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ) για τη συγκεκριμένη θέση. Μετά την έγκριση του ΓΠΣ και μέχρι την αναθεώρηση του σχεδίου πόλεως της περιοχής και την προσαρμογή του προς το ΓΠΣ, δεν επιτρέπεται η έκδοση οικοδομικών αδειών με βάση συντελεστή δόμησης ανώτερο από το μέσο συντελεστή που ορίζεται στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο. (...) Εγγρ-7065/15 (ΔΠΣ) απόσπασμα Εφαρμογή μέσου συντελεστή δόμησης (ΜΣΔ), μετά την ισχύ του Ν-4269/14 (Χρήσεις γης που έχουν καθορισθεί από ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ με τις διατάξεις του Ν-1337/83 ή του Ν-2508/97 μετά τις 13-6-97 είναι δεσμευτικές) (...) Τέλος όσον αφορά σε περιοχές στις οποίες ισχύουν Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια που έχουν εγκριθεί σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ.8 και παρ.9 του Αρθ-4 του Ν-2508/97 μέχρι την έγκριση πολεοδομικής μελέτης απαγορεύεται η έκδοση οικοδομικών αδειών με συντελεστή δόμησης μεγαλύτερο από το μέσο συντελεστή δόμησης που προβλέπεται από το ΓΠΣ.
    1 point
  8. θετω το ερωτημα, που και εσυ ανεφερες. Οταν εβγαλε την αδεια το 2004, έδειξε μονον πυλωτη, δεν εδειξε την υπαρξη του κλεισμενου ισογειου, αλλως δεν θα επαιρνε αδεια. Δηλωνοντας σημερα σαν ετος κατασκευης το 1994, δεν διαψευδεις του "ορους δομησης" που ζητησες το 2004?
    1 point
  9. σωστα, εκει θα βρεις το πιστοποιητικο μεταγραφης του "γηπεδου" αλλά δεν θα βρεις τπτ για το κτισμα, εάν δεν κανατε συσταση οροφοκτησιας. Παντως, το κτισμα μπορει να δηλωθει, με βαση την περιγραφη της τακτοποιησης.
    1 point
  10. Δηλαδή δεν είναι πρόβλημα ο αριθμός των σχολών αλλά το εάν εφαρμοστεί η συνθήκη της Μπολόνια ; με συγχωρείτε αλλά χανει το νόημα η συζήτηση . Όποιος είναι έξω από το χώρο πολλά τραγούδια ξέρει . Δηλαδή θέλετε να νου πείτε ότι εάν αύριο βγει ο υπουργός και κάνει 20 τις σχολές πολιτικών μηχανικών εφαρμόζοντας την Μπολόνια θα είναι θετική εξέλιξη στην εκπαίδευση ; αντιθέτως πιστεύω ότι συντελείται ένα έγκλημα στο χώρο της Παιδείας με υπεύθυνο τον γαβρογλου. Το Πανεπιστήμιο μου συγχωνεύεται και έχω αναφέρει σε άλλο νήμα τους λόγους που θεωρώ λάθος την πολιτική του Υπουργείου .
    1 point
  11. Αν δε το βρεις τότε θα απευθυνθείς στο οικείο υποθηκοφυλακείο ώστε να προμηθευτείς το πιστοποιητικό. Υπάρχει, αφού υπάρχει τίτλος κτήσης.
    1 point
  12. H κατηγορία 3 του Ν. 4178 δεν απαιτούσε ΔΕΔΟΤΑ. Αν το σύστημα ζητάει για την περίφραξη θα ανεβάσεις ενημερωτικό σημείωμα ότι δεν απαιτείται. Το ίδιο θα ανεβάσεις και για την ΤΕ ηλεκτρολόγου (δεν υπάρχουν ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, η χρήση έχει επιλεγεί για συστημικούς λόγους πληροφοριακού συστήματος και δεν στεγάζεται επαγγελματική δραστηριότητα-υπηρεσία κλπ).
    1 point
  13. Άρθρο 100 Διατάξεις υπολογισμού ενιαίου ειδικού προστίμου 1. Για την υπαγωγή αυθαίρετης κατασκευής ή χρήσης στην παρούσα ρύθμιση καταβάλλεται ενιαίο ειδικό πρόστιμο. Ο υπολογισμός του ενιαίου ειδικού προστίμου γίνεται με βάση το εμβαδόν της επί την τιμή ζώνης στην περιοχή του ακινήτου, ανεξαρτήτως της χρήσης αυτού, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών της 20.1.2016, επί το συντελεστή δεκαπέντε τοις εκατό (15%) και επί τους συντελεστές των σχετικών ενδείξεων - τετραγωνιδίων, που ορίζονται στον πίνακα του Παραρτήματος Α, όπου απαιτούνται, ανάλογα με την κατηγορία και το είδος του αυθαιρέτου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 96 (τετραγωνικά μέτρα Χ 15% Χ τιμή ζώνης Χ συντελεστές τετραγωνιδίων).
    1 point
  14. θεωρώ οτι θα το βρεις μπροστά σου γιατι πλέον οι ΘΣ μετακινήθηκαν σε ΚΧ άρα πας για τροποποίηση σύστασης. Σε κάθε περίπτωση μίλησε και με συμ/φο μήπως μπορεί με κάποιο τρόπο να αποφευχθεί
    1 point
  15. Ας το κρατήσουν στο αρχείο τους. Δεν είναι για να βγει έξω κάτι τέτοιο. Θα γίνει "σφαγή".
    1 point
  16. Προφανώς ο αρχικός ιδιοκτήτης ήθελε να μοιράσει κατ'αυτόν τον τρόπο , μη αναλογικά δλδ , τα % συνιδιοκτησίας. Εχει το δικαίωμα.
    1 point
  17. Σαφέστατα και πήρε. Απλά οι δύο εκ των τριών προσφορές ήταν πολύ κοντά μεταξύ τους και θέλοντας να μην χαλάσει σχέσεις, ανέθεσε τη δουλειά σε δύο (παρέλειψες τον έναν, ανέφερες τον άλλο). Για να μην σου πω ότι έσπασε σε υπεργολαβία τα γλυπτά και τα έδωσε και σε τρίτο.
    1 point
  18. Συνάδελφε στο επεσήμανα και στο άλλο νήμα που πόσταρες. Για να λάβεις απάντηση είναι καλύτερο να κάνεις ένα ερώτημα πλήρες με το θέμα που σε απασχολεί και όχι ένα γενικό ερώτημα. Pavlos33
    1 point
  19. Στο θέμα των συγχωνεύσεων έχουμε πλήρη εμφάνιση του εσμού των υποκριτών που παριστάνουν τους πολιτικούς . Ο Γαβρόγλου προχτές στην Βουλή που είπε κάτι σωστό . Από την μια λέμε ότι έχουμε πολλούς εισακτέους , που είναι αλήθεια ότι έχουμε , 4 φορές περισσότερους αριθμητικά και 6 φορές περισσότερα αναλογικά με τον αριθμό των μαθητών , από ότι 40 χρόνια πριν και από την άλλη θέλουμε και ιδιωτικά πανεπιστήμια . Αλλοι μιλάνε για ελεύθερη αγορά , αλλά θέλουν κλειστό αριθμό φοιτητών όσων μπορούν να διοριστούν . Η σοβιετική λογική εν δράσει... Η ουσία είναι ότι τα πανεπιστήμια παλιά και νέα πρέπει να ψάξουν να βρουν νέους φοιτητές εκ του εξωτερικού με δίδακτρα . Γιατί με την μείωση των γεννήσεων που έχουμε , οι θέσεις θα είναι περισσότερες από τους υποψηφίους...
    1 point
  20. Ο 4178 ή κάποια εγκύκλιος του ανέφερε ότι ρυθμιζόμενα κτίρια με μοναδικές εργασίες Φ.Ο ρυθμίζονταν ως κατοικίες Ο 4495 δεν αναφέρει τίποτα επ' αυτού Επομένως κατά το παράρτημα Α του 4495 η χρήση του θα υπολογιστεί ή με της αδείας ή με την μελλοντική όπως πολύ ορθά ανέφερε και ο kan62
    1 point
  21. εχω ομως την εντύπωση οτι μας ειπε ο ερωτών οτι: Oι δυο ΘΣΑ, δεν ηταν η μια διπλα στην μεσοτοιχια και η άλλη διπλα της με την μετατοπιση επρωξε την διπλανη της αλλα οτι το διαμερισμα μπηκε και στις δυο Επομενως και οι δυο "ερχονταν" καθετα σε επαφη με την ΟΙ και επηρεασθηκαν και οι δυο απο την επέκτασή της. τεσπα θα βρεθει ακρη τις καλησπερες μου
    1 point
  22. Nα προσθέσω Δημήτρη ότι η παραπάνω επέκταση που αναφέρει ο συνάδελφος αφορούσε νόμιμη χρήση κατοικία, οπότε θα λάβει μόνο ΥΔ χωρίς Σ.Α.Χ. Στην ίδια δήλωση θα μπει και η παράβαση για τη διαφορετική χωροθέτηση της μια θέσης στάθμευσης (υποθέσαμε ότι με διαφορετική χωροθέτηση θα αντιμετωπιστεί η καταπατηθείσα από τον ίδιο ιδιοκτήτη θέση στάθμευσης). Αναφορικά με την καταπάτηση της άλλης θέσης στάθμευσης, ουσιαστικά πρόκειται για μια περίπτωση που συζητάμε στη διαμερισμάτωση όταν αυτή δεν φαίνεται στη σύσταση και κατά πόσο μπορεί να γίνει υπαγωγή. Όμως, όταν ο ίδιος ιδιοκτήτης του παρακολουθήματος συναινεί, το θέμα ανάγεται σε διόρθωση ιδιοκτησιακού άρα τροποποίησης σύστασης και όσο αφορά την υπαγωγή θεωρώ ότι δεν θα υπάρξει ζήτημα. Λογικά θα πρέπει να τακτοποιήσει και ο έχων την όμορη θέση στάθμευσης για να προχωρήσει η διαδικασία της τροποποίησης. Ίσως και όπως το λες Δημήτρη να μπορεί να γίνει μεταξύ τους μια μονομερής τροποποίηση χωρίς πολλά πολλά.
    1 point
  23. Τόσο καιρό παρακολουθώ ,για αυτήν εδώ την απορία όμως πρέπει να γράψω κάτι. Και εάν δε βγάλεις άδεια(επειδή ας πούμε δε χρειάζεται)και μετά στον έλεγχο σου ζητήσουν τότε τι κάνεις?(επειδή αυτοί θα πούνε ότι χρειαζόταν η άδεια).Για μένα στο συγκεκριμένο θα έπρεπε να υπάρχει καθαρή απάντηση από τ εξοικονομώ,γιατί σε μια τέτοια αλλαγη οι περισσότεροι δεν πειραζουν τα ήδη τοποθετηθένα σώματα.
    1 point
  24. Μπορείς να πεις ότι προσομοιώνεται με την οικοδομική γραμμή. Αναλόγως το τι σχέδιο έχεις. Έχεις παλιό σχέδιο, έχεις σχέδιο μετά ν. 1337 με συντεταγμένες Ο.Τ; Έκανες έρευνα στην ΥΔΟΜ για εκθέσεις οικοδομικών γραμμών και πολεοδομικό καθεστώς του Ο.Τ; Για εντός σχεδίου θέματα, πράξεις εφαρμογής κλπ, κάνε αναζήτηση και πόσταρε στο σωστό νήμα.
    1 point
  25. Να σκεφτεις οτι πριν τη διορθωση αυτης της παραγραφου του Ν4412/16 ισχυε οτι θα ησουν εκπτωτος. Γιαυτο λεω "μονη επιπτωση"
    1 point
  26. Σε αυτό το στάδιο με βάση την άδεια. Αν δεν υπάρχει κάποια άδεια με την τελικά επιθυμητή χρήση ... ΚΧ πρέπει να υπάρχει πάντα κάπου στο οικόπεδο/γήπεδο. Αν το κτήριο είναι μοναδικό τότε σίγουρα έχει νόημα.
    1 point
  27. Σε μια ανάλογη περίπτωση εγώ το αντιμετώπισα με αναλυτικό.
    1 point
  28. η εμπλοκή του Αρχιτέκτονα είναι ότι κάνει τα σχέδια λίγο καλύτερα από τους άλλους, μπορεί να δει χώρους εκεί που δεν βλέπεις, λύσεις εκεί που δεν ξέρεις. Ενοείται ότι κάνει καλύτερα το σπίτι από Πολιτικό Μηχανικό, Αρχιτεκτονική διαμόρφωση κατοικίας αυτός έχει σπουδάσει να κάνει. Εργονομικά, λειτουργικά είναι οι τομείς του ενδιαφέροντος του. Ορισμένοι κάνουν και την επίβλεψη, μάλιστα οι Αρχιτέκτονες Μηχανικοί του ΕΜΠ - ξέρω εγώ - είναι και Μηχανικοί. Και δομική μηχανική έχουν διδαχτεί και τεχνολογία υλικών και εμπειρικά όταν ξέρουν πολλά ξέρουν πολλά. Θα πρότεινα το άτομο να έχει εμπειρία και αφού σκοπεύεις να κάνεις μια καλή δουλειά μην παρακάμψεις τον Αρχιτέκτονα. Η γνώμη μου είναι ότι είναι ο πρώτος που εμπλέκεται με το σχεδιασμό, ο πρώτος που συμβουλεύει σωστά με σχέδια, εως σχέδια λεπτομερειών όσον αφορά μια ανακαίνιση. Ισως γραφείο τεχνικού ο οποίος επίβλεψη εργασίας θα κάνει να έχεις. Απο Αρχιτέκτονα αρχίζεις όμως πάντα. Και ο Θεός ο μεγάλος Αρχιτέκτονας ονομάζεται. Η αρχή και το τέλος (το "Α" και το "Ω" λεγεται "Εγω υμην" ) Χωρίς σχέδια (και σχέδια ειδικού) μην πας πουθενά. Ακόμα υπάρχει η μελέτη εφαρμογής, που λεπτομέρειες σχεδιάζονται σε κλίμακα ως 1:1 ώστε να υπάρχει το καλό αισθητικο αποτελεσμα.
    1 point
  29. Όλα τα ποσοστά υπολογίζονται στο συνολικό πρόστιμο (πριν την αφαίρεση)
    1 point
  30. σωστα, εάν προκειται για κοινες αυθαιρεσιες και των δυο ΟΙ σε κοινοχρηστο χωρο. Αλλά, εάν εννοει για αυθαιρεσιες στα κοινοχρηστα, που εχει κανει ξεχωριστα καθε μια ΟΙ, για λογαριασμό της, τοτε, η καθε μια τακτοποιει με συναινεση του αλλου. Και μετά, πηγαινετε στον συμβ/φο και κανετε και δυό ωραιες καθετες, με το 98 παρ.1 και εχετε τιτλους ιδοκτησιας, καθαρούς, σαν μολις να βγηκαν απο την κολυμβηθρα του Σιλωάμ....
    1 point
  31. Νότια Ελλάδα (παλαιές χώρες κατά την Εκκλησιαστική Διατύπωση!) σαφώς λιγότερες από Νέες Χώρες! Εκεί, μετράτε και φεύγετε!
    1 point
  32. Πράξεις εφαρμογής. Λέει, ας πουμε, ένας δήμος : Θέλω για κάποιους λόγους να επεκτείνω το ρυμοτομικό μου σχέδιο. Γίνεται η μελέτη (πάντα) ενός ΓΠΣ που θα καθορίσει (γενικές γραμμές) προς τα που θέλει να προεκταθεί και έτσι ξεκινά την επέκταση του Ρ.Σ. του δήμου. Δημιουργείται λοιπόν σε μία περιοχή, που μέχρι τότε ήταν ΕΚΤΟΣ σχεδίου, ένα νέο πολεοδομικό περιβάλλον όπου σχεδιάζονται οικοδομ. Τετράγωνα, δρόμοι πλατείες, πάρκινγκ, ....κλπ, κλπ. Σε "πρώτη φάση" πρέπει να κυρωθεί το Ρυμοτομικό αυτό σχέδιο. Εδώ πρέπει να σκεφτείς πως εκεί, ας πούμε, που θα γίνει μία πλατεία θα είναι το χωράφι κάποιου που έτσι........ "χάνεται". Αυτό όμως δεν είναι δίκαιο. Αυτός ο ιδιοκτήτης πρέπει να πάρει κάπου αλλού! Γιαυτό λοιπόν ξεκινά η νέα φάση που πρέπει να διορθώσει τις.... αδικίες και όχι μόνο. Γι' αυτό λοιπόν παίρνουμε από όλα τα τεμάχια εισφορά σε γη αλλά και σε χρήμα. Κάπου στον νόμο 1337 αναφέρονται τα ποσοστά αυτών των εισφορών! Τώρα για να καταλάβεις το μηχανισμό μιας πράξης εφαρμογής πρέπει το Ν. 1337/83 να τον διαβάσεις καλά αλλά ΚΑΙ να τον καταλάβεις. Φυσικά και τους μεταγενέστερους που έχουν σχεση με τις επεκτάσεις. Δημιουργούνται έτσι οι πίνακες (90cm x30cm) της ΠΕ . Εκεί αναγράφεται για κάθε ιδιοκτησία η πορεία της μέσα στην πράξη. Από την στιγμή που οι πίνακες αυτοί παν στο υποθηκοφυλακείο και μεταγραφούν η πράξη είναι πλέον κυρωμένη. Ο πίνακας αυτός θεωρείται και .. ..συμβόλαιο. Αν στην πορεία κάποιος διαπιστώσει ένα λάθος μπορεί με απλές διαδικασίες να κάνει "Διορθωτική πράξη" που αφορά μόνο την σελίδα στην οποία υπάρχει το οικόπεδό του. Προσοχή: Όπως και όλα τα Ρυμ. Σχεδ. μία Π.Ε. συνοδεύεται πάντα από ένα διάταγμα ρυμοτομίας. Αν η Πράξη σταματήσει στην κύρωση μόνο των Ρυμ Σχεδίων τότε η πράξη δεν είναι τελειωμένη. Δεν γνωρίζουμε τις τελικές ιδιοκτησίες. Οικοδομική Αδ. βγάζουμε με κάποιες εγκυκλίους (προυποθέσεις) που πρέπει να αποδείξουμε ότι είμαστε οικόπεδα πυκνά δομημένα και αν τυχόν πάρουμε κάτι παραπάνω, στην τελική τακτοποίηση το πληρώνουμε σε "χρήμα". Στην δήλωση 651 γράφουμε αρτιο αλλά θα καταστεί οικοδομήσιμο με την κύρωση της Π.Ε. και χρωστάει εισφορά σε γη και χρήμα....... Επειδή είσαι νέα στο χώρο μπορείς (και μαζί με 'σενα και οι άλλοι νέοι συνάδελφοι) εδώ στο φορουμ να βρεις πολλές ενότητες που έχουν θέμα τους τις Πράξεις εφαρμογής. Εγώ απλά ήθελα απλά να σου δώσω ένα κίνητρο . Τίποτα παραπάνω. Το θέμα είναι πολύ -πολύ μεγάλο.
    1 point
  33. Συνάδελφε, διαβάζω αυτό που έγραψες παραπάνω, και παίζει να έχω μία διαφωνία για κάθε γραμμή που έχεις γράψει. Κάποιος από τους δύο μας έχει καταλάβει ΠΟΛΛΑ πράγματα ΛΑΘΟΣ.
    1 point
  34. Πόσα χρόνια να πέρασαν από τότε που αποφασίστηκε ο υπερτολμηρός και σήμερα υποστηριζόμενος εξώστης του β ορόφου ; Πόσοι να έχουν εμπλακεί σε όλες τις μεταγενέστερες κατασκευαστικές φάσεις ; Ποιοί θα είχαν εμπλακεί νομικά αν σήμερα υπήρχαν νεκροί ; Ποιές θα ήταν οι ποινές φίλε Δημήτρη ; Θλιβερό να βλέπεις σε βίντεο το πέρασμα μιάς χώρας σε τριτοκοσμικά επίπεδα ... Ακόμη πιό θλιβερό να βλέπεις τόσους έτοιμους να ξανακάνουν τα ίδια ... Μήπως το τελευταίο τα ερμηνεύει όλα ;
    1 point
  35. Ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις. Εχω προσπαθήσει να αποφύγω τα λάθη, αλλά όσο δεν μπαίνει κάτι στην δοκιμασία της χρήσης από διαφορετικούς ανθρώπους δεν φανερώνονται όλα. Νομίζω ότι έχω αποφύγει τα λάθη στις τυπικές περιπτώσεις. Είναι προφανές ότι θα βγούν και άλλες παρατηρήσεις. Περιμένω λοιπόν να μαζευτούν κάμποσες, μην τρελαθούμε στις επανεκδόσεις. Για αυτό όσοι μπορείτε ζορίστε την να τα βγάλει όλα ... Και βέβαια όποιος μπορεί να φτιάξει και το αρχείο xml για να συνδέεται κατ΄ευθείαν με το ΤΕΕ, καλοδεχούμενος. Το ΤΕΕ δεν λαμβάνει υπ΄όψιν αρκετά πράγματα καί στον προϋπολογισμό και στις αμοιβές. Εγώ προσπάθησα να είμαι σύνομος για τον έλεγχο φορολογικών ως προς τις εισφορές και κρατήσεις. Ετσι και αλλιώς το ΤΕΕ δίνει την εντολή πληρωμής και τελείωσε. Τις αμοιβές ΤΕΕ τις υπολογίζω μόνο για να έχουμε την εικόνα του συνολικού κόστους που θα πούμε στον πελάτη.
    1 point
  36. Μην αρπάζεσαι φίλε Αλέκο. Δεν είχα καμμία πρόθεση να θίξω τις γνώσεις σου. Άλλωστε δεν πρόκειται για τίποτα φοβερό, ένα πρόβλημα στο AutoCad είναι. Μην μου πεις ότι θα καθορίσεις και τον τρόπο που θα δίνονται οι απαντήσεις. Στο ερώτημά σου, αναφέρεις ότι: "χάνει όλες τις ιδιότητές του (χάνει τα materials) και εμφανίζεται απλά στο χρώμα του layer του". Με το ρήμα "χάνει" εννοείται ότι το υλικό δεν μεταφέρθηκε, κάτι που δεν ισχύει σύμφωνα με την τελευταία δημοσίευσή σου. Γι' αυτό σου ζήτησα να ελέγξεις την μεταφορά του υλικού. Το υλικό μεταφέρθηκε, απλώς δεν εμφανίζεται σωστά. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη λήψη απαντήσεων, είναι οι σαφώς διατυπωμένες ερωτήσεις. Πήγαινε στο σχέδιο όπου έχεις επικολλήσει το στερεό αντικείμενο και εμφάνισε τις ιδιότητές του. Στο pull down menu της επιλογής Material (κάτω από το 3D Visualization), διάλεξε κάτι άλλο (π.χ. Global) και στη συνέχεια επαναφέρεις την επιθυμητή αρχική επιλογή (π.χ. πλακάκι). Το πρόβλημα έχει λυθεί. Τον λόγο για τον οποίο συμβαίνει αυτό, δεν τον γνωρίζω.
    1 point
  37. Οι "ειδικοί" σε αυτό το thread προσπάθησαν να βγάλουν απόφαση για μία θέρμανση σπιτιού χωρίς να ξέρουν: α) τοποθεσία β) χαρακτηριστικά του σπιτιού γ) διαθέσιμο προϋπολογισμό, οπότε μόνο ειδικοί δεν είναι. Λείπαμε που τη πάτησες ακόμα μία φορά. Καλό θα είναι να μάθεις να μιλάς μόνο εκεί που σε παίρνει... @georgios_m συνήθως λέμε γέφυρα ως παράδειγμα για να αποφύγουμε στη συζήτηση τις τετριμμένες κατασκευές.
    -1 points
  38. Διόρθωση με βάση την πραγματικότητα των τελευταίων 35 ετών... Μην κάνετε άσκοπες παραθέσεις. Διαβάστε τους κανόνες συμμετοχής. AlexisPap
    -1 points
  39. Ο όρος τεχνολόγος ήταν μέρος του επίσημου τίτλου των απόφοιτων ΚΑΤΕΕ. Αν τώρα κάποιος δημόσιος φορέας έχει μείνει στο 70 πρόβλημα του. Σε όλους τους ενημερωμένους φορείς πχ ΑΣΕΠ υπάρχει μόνο αναφορά σε πτυχιούχους μηχανικούς. Η πρόταση για γενικά ΕΔ με κλιμακωτή πρόσβαση στα έργα με βάση τον προϋπολογισμό είναι σωστή κατά τη γνώμη μου. Το έχω πει και παλαιότερα. Έτσι μπορεί να δοθεί και προβάδισμα στους κάτοχους διπλώματος ώστε ο επιπλέον χρόνος σπουδών να έχει αντίκρυσμα.
    -1 points
  40. Αυτό είναι και αντιεπιστημονικό και επικίνδυνο. Το 1930 καλώς θεσπίστηκε αυτό. Το 2018 θα πρέπει να παραδεχτούμε όλοι ότι είναι πλέον τραγικά λάθος κάτι τέτοιο, τουλάχιστον στο κλάδο των μηχανικών. Καλά τα κεκτημένα αλλά ο κόσμος προχωράει μπροστά. Επιπλέον η ΕΕ έχει πλέον θεσπίσει το πλαίσιο προσόντων έτσι ώστε ακριβώς να μην ισχύει αυτό.
    -1 points
  41. Καλώς ή κακώς υπάρχει μία δεδομένη κατάσταση σήμερα. Το νομοθετικό πλαίσιο πρέπει να εκφράζει τη συγκεκριμένη κατάσταση. ΑΝ και ΕΦΟΣΟΝ οι σχολές αλλάξουν και προσφέρουν σπουδές ικανές να ανταποκριθούν στα ΕΔ του σήμερα (σχεδόν αδύνατο αλλά ως υπόθεση εργασίας τη δέχομαι), τότε από εκεί και πέρα θα πρέπει και το πλαίσιο να εκσυγχρονιστεί. Τίποτα δεν είναι γραμμένο στην πέτρα*. *Με μία εξαίρεση όπως φαίνεται. Το πλαίσιο του 1930 για τους μηχανικούς κατάφερε να επιβιώσει 90 χρόνια, και ας είναι από τα πιο ταχέως μεταβαλλόμενα επαγγέλματα. Φαίνεται ο νομοθέτης τότε είχε κληρονομικό χάρισμα και μπορούσε να προβλέψει την έλευση του αυτοματισμού, την κοινωνία της πληροφορίας, τα σύγχρονα υλικά κτλ
    -1 points
  42. Εαν μπορει καποιος Αγρονομος Τοπογραφος να μας ενημερωσει, σε σχεση με τα ανωτερα εγγραφα, ποτε θεωρουμε οτι εχουμε εγκατεστημενο τριγωνομετρικο δικτυο επισημα ωστε να εχουν δικαιωμα υπογραφης και οι υπομηχανικοι ή οι Τοπογραφοι ΤΕΙ? Στις περιοχες κτηματολογιου ή κτηματογραφησης για τις μελετες σχεδιου πολης οπου υπαρχουν επισημα τριγωμετρικα σημεια αρκετα κοντα, πιστευω οτι εχουν δικαιωμα οι παραπανω ειδικοτητες. Επισης τι γινεται στην περιπτωση Hepos;
    -3 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.