Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/01/2019 σε όλες τις περιοχές
-
Εφόσον από την επέκταση του εξώστη δεν επέρχεται αύξηση της πραγματοποιούμενης δόμησης, τότε δεν αλλάζει το διάγραμμα δόμησης και έτσι δεν απαιτείται έκδοση νέας οικοδομικής άδειας, αλλά ενημέρωση του φακέλου της άδειας οικοδομής με νέα αρχιτεκτονική μελέτη στον συγκεκριμένο όροφο και νέα στατική μελέτη για το σύνολο του κτιρίου. Στην περίπτωση που η επέκταση του εξώστη προκαλεί αύξηση της πραγματοποιούμενης δόμησης (αυτό συμβαίνει όταν το άθροισμα της επιφάνειας των ανοικτών ημιυπαίθριων χώρων και των ανοικτών εξωστών υπερβαίνει το 40% της επιτρεπόμενης δόμησης σύμφωνα με τους όρους δόμησης που ισχύουν σήμερα στην περιοχή), τότε απαιτείται έκδοση οικοδομικής άδειας προσθήκης. Ανάλογα με την χρήση του κτιρίου και την περιοχή μπορεί να απαιτηθούν εγκρίσεις και από άλλους φορείς (π.χ. Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής). Η στατική μελέτη σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γίνει για το σύνολο του κτιρίου (ανεξάρτητα αν έχουν συσταθεί σε αυτό οριζόντιες ιδιοκτησίες). Από την επέκταση του εξώστη προκαλείται αύξηση των κατακόρυφων φορτίων, οπότε και της μάζας του συγκεκριμένου ορόφου. Επίσης η επέκταση αυτή θα προκαλέσει μια μικρή μετατόπιση του κέντρου μάζας του συγκεκριμένου ορόφου, γεγονός που θα μεταβάλει τη θέση του πλασματικού ελαστικού άξονα του κτιρίου. Άρα επηρεάζεται η συμπεριφορά ολόκληρου του κτιρίου. Επειδή τα κτίρια πριν τον ΝΕΑΚ δεν σχεδιάζονταν με αυξημένες απαιτήσεις πλαστιμότητας, επιβάλλεται η χρήση συντελεστή συμπεριφοράς qh=1,50 για τις δύο οριζόντιες συνιστώσες της σεισμικής διέγερσης. Δυστυχώς τα κτίρια αυτά δε μπορούν να συμπεριφερθούν πλάστιμα και μια τιμή του δείκτη συμπεριφοράς μεγαλύτερη από 1,50 θα ήταν άστοχη. Μπορεί να υιοθετηθεί μεγαλύτερη τιμή από 1,50 μόνο εφόσον γίνει αποτίμηση της διαθέσιμης φέρουσας ικανότητας και αποδειχθεί ότι διαθέτει το υφιστάμενο κτίριο την απαιτούμενη πλαστιμότητα. Επειδή αυξάνονται τα φορτία στους προβόλους είναι σκόπιμο να ληφθεί υπόψη και η κατακόρυφη συνιστώσα της σεισμικής διέγερσης με συντελεστή συμπεριφοράς qv=1,00. Ανάλογα με τις απαιτήσεις της περιοχής θα επιλεγεί υψηλή ή μέση στάθμη πλαστιμότητας κατά Ευρωκώδικα 8 (η επιλογή της κατηγορίας χαμηλής πλαστιμότητας απαγορεύεται ρητά και κατηγορηματικά στην Ελλάδα). Λόγω της μειωμένης πλάστιμης συμπεριφοράς, είναι προτιμότερο να δηλωθεί μέση κατηγορία πλαστιμότητας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση κτιρίων η υψηλή κατηγορία πλαστιμότητας θα πρέπει να επιλέγεται μόνο αν είναι υποχρεωτικό να επιλεγεί (π.χ. ζώνη σεισμικής επικινδυνότητας ΙΙΙ). Η ανάλυση και ο σχεδιασμός θα γίνουν με τους κανονισμούς που ισχύουν σήμερα, δηλαδή κατά τον χρόνο αίτησης ενημέρωσης της υφιστάμενης άδειας οικοδομής ή της έκδοσης νέας οικοδομικής άδειας (συνιστώνται οι ευρωκώδικες μαζί με ΚΑΝΕΠΕ συμπληρωματικά του ΕΚ8-3). Πριν από την εφαρμογή του ΝΕΑΚ (1992) η σεισμική φόρτιση ήταν πολύ μικρότερη από εκείνη των σημερινών κανονισμών (Ευρωκώδικας 8, ΕΑΚ2000, ΚΑΝΕΠΕ). Γι αυτό θεωρώ απίθανο να προκύψει το κτίριο στατικά επαρκές μετά από την επέμβαση. Σίγουρα θα προκύψουν ενισχύσεις σε υποστυλώματα και θεμελίωση. Το κόστος της ενίσχυσης θα είναι δυσανάλογα υψηλό του κόστους της επέκτασης του εξώστη (κατά την ταπεινή μου γνώμη). Δυστυχώς τα παλαιά κτίρια έχουν αυτά τα 2 μειονεκτήματα: δεν διαθέτουν πλαστιμότητα και έχουν σχεδιαστεί για μικρότερη σεισμική φόρτιση από τα κτίρια των τελευταίων 20-25 ετών. Ένα ακόμα μειονέκτημα των παλαιών κτιρίων είναι η χρήση λείου χάλυβα και χάλυβα μικρότερης αντοχής για τον διαμήκη και τον εγκάρσιο οπλισμό. Σε περίπτωση που προκύψουν ενισχύσεις τότε πρέπει να εκδοθεί νέα οικοδομική άδεια για το κτίριο. Επειδή είναι βέβαιο ότι θα προκύψουν, η έκδοση νέας οικοδομικής άδειας είναι μονόδρομος (επέκταση εξώστη και ενισχύσεις). Η αύξηση των μεγεθών δόμησης και κάλυψης εξαιτίας των ενισχύσεων λαμβάνεται υπόψη και κατά συνέπεια θα πρέπει να καταστρωθεί νέο διάγραμμα δόμησης. Αν γίνεται υπέρβαση της επιτρεπόμενης δόμησης ή/και κάλυψης εξαιτίας των ενισχύσεων, τότε οι ενισχύσεις εγκρίνονται και κατασκευάζονται καθ' υπέρβαση των επιτρεπόμενων πολεοδομικών μεγεθών.4 points
-
2 points
-
2 points
-
δοθηκε παραταση μεχρι το τελος του 2019 http://www.odigostoupoliti.eu/paratasi-prothesmias-tis-dilosis-apallagis-apo-dimotika-teli/ Ειχε εξ αρχης επισημανθει η εκκρεμοτητα στο νομο για οσα δεν πηρανε ποτέ ρευμα.... και αν υπαγονται και αυτα. Παλι ξεχασαν να το προσθεσουν. μιλαμε για αυτο εδω "Ασαφές παραµένει το καθεστώς των ακινήτων που ουδέποτε ηλεκτροδοτήθηκαν µετά την ολοκλήρωσή τους και δε χρησιµοποιήθηκαν. Θεωρούµε ότι και τα ακίνητα αυτά εµπίπτουν στην ίδια κατηγορία και πρέπει να απαλλάσσονται για τους ίδιους ακριβώς λόγους, δεδοµένου ότι δεν παράγουν απορρίµµατα " Αντε ξανα μανα στον ΣτΠ.1 point
-
Αυτό από μόνο του δεν αλλάζει κάτι στα επαγγελματικά δικαιώματα όμως! Δηλαδή τους μηχανικούς 3+1 τους απορρίπτεις; Μόνο εσύ τη βλέπεις αυτή την προσπάθεια. Τα προγράμματα σπουδών δε δείχνουν ότι αυτοί οι δυο κύκλοι έχουν κάποια σύνδεση. Αντίθετα μιμούνται το στυλ ενιαίου και αδιάσπαστου πτυχίου και το μεταπτυχιακό να δίδεται σαν επιπλέον προσόν. το ΠΔΑ και τα άλλα ομοειδή του δεν έχουν ιδρύσει πολυτεχνική σχολή, οπότε προς το παρόν δε πιάνονται. αν ιδρύσουν το ξανασυζητάμε.1 point
-
Το σημαντικό που λέει το έγγραφο είναι ότι δεν ενδιαφέρει ο χρόνος διάνοιξης της οδού και όπως λέει μπορεί να γίνει μεταγενέστερα από το χρόνο που αναφέρεται στην κάθε περίπτωση παρέκκλισης. Αν λοιπόν υπήρχε το αρχικό γήπεδο και ήταν άρτιο (πχ έστω αυτό υπήρχε από το 1950), τότε το ένα κομμάτι που δημιουργήθηκε έχει Ε=1980 τμ>1200, 750 τμ, έστω ότι έχει το ελάχιστο πρόσωπο και βάθος και επειδή το αρχικό ήταν άρτιο και προϋπάρχει του 1964 ή 1962, το προκύπτον από τον τεμαχισμό θα πάρει την παρέκκλιση του ασχέτως αν ο δρόμος διανοιχτεί σε έτος που δεν αναφέρεται στην παρέκκλιση (πχ διάνοιξη σήμερα). Συμπληρώνω το ποστ για να έχουμε και τη νομοθεσία των παρεκκλίσεων 2.Κατά παρέκκλιση από την προηγούμενη παράγραφο θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα τα γήπεδα: α) Τα κείμενα εντός της ζώνης των πόλεων, κωμών, και οικισμών, τα οποία είχαν κατά την 24.4.1977 ημέρα δημοσίευσης του από 5.4.77 π.δ/τος (ΦΕΚ 133 Δ`) ελάχιστο εμβαδόν 2000 μ2. β) Τα γήπεδα που κατά την ημέρα δημοσίευσης του παρόντος π.δ/τος έχουν πρόσωπο σε Διεθνείς Εθνικές, Επαρχιακές, Δημοτικές και Κοινοτικές οδούς, καθώς και σε εγκαταλελειμένα τμήματα αυτών και σε σιδηροδρομικές γραμμές και εφόσον έχουν: αα) Τα γήπεδα που υφίστανται κατά την 12.11.1962 ημέρα δημοσίευσης του από 24.10.62 β.δ/τος (ΦΕΚ 142 Δ`). Ελάχιστο πρόσωπο:10 μέτρα Ελάχιστο βάθος 15 μέτρα Ελάχιστο εμβαδόν 750μ2. ββ) Τα γήπεδα που υφίστανται κατά τη 12.9964 ημέρα δημοσίευσής του από 21.7.1964 β.δ/τος (ΦΕΚ 141/Δ`). Ελάχιστο πρόσωπο:20 μέτρα Ελάχιστο βάθος 35 μέτρα Ελάχιστο εμβαδόν 1.200 μ2 γγ) Τα γήπεδα που υφίστανται κατά τη 17.10.1978 ημέρα δημοσίευσής του από 6.10.75 π.δ/τος (ΦΕΚ 538/Δ`). Ελάχιστο πρόσωπο:25 μέτρα Ελάχιστο βάθος:40 μέτρα Ελάχιστο εμβαδόν 2000 μ2 δδ) Τα γήπεδα που δημιουργήθηκαν από τη 17.10.1978 ημέρα δημοσίευσής του από 6.10.1978 π.δ/τος (ΦΕΚ 538/Δ) μέχρι την ημέρα δημοσίευσης του παρόντος π.δ/τος ελάχιστο εμβαδόν 4000 μ2 Ως Δημοτικοί ή Κοινοτικοί οδοί για την εφαρμογή του παρόντος θεωρούνται οι οδοί που ενώνουν οικισμούς του αυτού δήμου ή κοινότητας μεταξύ των ή οικισμούς ομόρων δήμων ή Κοινοτήτων ή με Διεθνείς Εθνικές ή Επαρχιακές οδούς. Σε περίπτωση που μεταξύ των προαναφερομένων οικισμών υπάρχουν περισσότερες της μιας Δημοτικοί ή κοινοτικοί οδοί που συνδέουν αυτούς οι διατάξεις της παρούσης περίπτωσης έχουν εφαρμογή μόνο σε γήπεδα που έχουν πρόσωπο στην κυριότερη από τις οδούς αυτές. Η αναγνώριση των οδών αυτών σε κυριότερους ή μοναδικούς γίνεται με απόφαση του οικείου Νομάρχη μετά από γνώμη του Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος του νομού. γ) Άρτια και οικοδομήσιμα γήπεδα που απομειούνται συνεπεία απαλλοτριώσεων ή διανοίξεως διεθνών, εθνικών ή επαρχιακών οδών, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα εφόσον μετά την απομείωση αυτή έχουν τα όρια αρτιότητας και τις λοιπές προϋποθέσεις των γηπέδων των προηγουμένων περιπτώσεων α και β.1 point
-
Το ίδιο λέμε. Δεν διαφωνώ ως προς το παραπάνω έγγραφο. Εμείς είχαμε γήπεδο προυφισταμενο του 1964. Ήταν άρτιο κατά παρέκκλιση ως εντός ζώνης. Δε μας απασχολεί αν ο δρόμος διανοιχτεί το 1983 ή το 2019. Εμείς ασχολούμαστε με το αρχικό και ταυτόχρονα, με το αν πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις της παρέκκλισης (εμβαδόν πρόσωπο βαθος). Η χρονολογία για την παρέκκλιση υπάρχει λόγω της χρονολογίας του αρχικού.1 point
-
Ο διαγωνισμος εγινε μεσω ΕΣΗΔΗΣ; Αν ναι συμφωνα με την νομοθεσια ολη η διαδικασια γινεται μεσω αυτου. Ετσι και να σου εστειλαν εγγραφο δεν πιανεται ημερομηνιακα . Ειναι λοιπον 10 μερες απο τις 9/1/19 .Οι μερες αρχιζουν παντα απο την ΕΠΟΜΕΝΗ της κοινοποιησης και ληγουν την ημερα που εχεις την προθεσμια (19/1/19).Επειδη δε 19/1/19 πεφτει Σαββατο η ημερομηνια υποβολης ειναι 21/1/19. (Αν σου λεει 10 μερες χωρις να γραφει τιποτε αλλο τοτε αν εσυ το παρεις π.χ στις 2.59 το μεσημερι ενω η υπηρεσια κλεινει στις 3 δεν χανεις μια μερα;;;). Μια ερωτηση εγκυκλοπαιδικη. Το εγγραφο που εχει αρ.πρωτ 8/1/19 το πηρες την ιδια μερα; Η μερα συνταξης του εγγραφου αποκλειεται γιατι μπορει να το επαιρνες μετα απο 10-15 μερες.Ποιος διαβεβαιωνει το αντιθετο;;; (και αν εμενες 500 χιλ. μακρυα!!!;;;;) " Η εν λόγω προθεσμία καθορίζεται στα έγγραφα της σύμβασης και δεν μπορεί να είναι μικρότερη των δέκα (10) ούτε μεγαλύτερη των είκοσι (20) ημερών από την κοινοποίηση της πρόσκλησης υποβολής των δικαιολογητικών του προσωρινού αναδόχου" (απο τις προτυπες διακηρυξεις)1 point
-
Ξαναδες το, το 98/4 αφορα συνιδιοκτητες στην ίδια ΟΙ. Αυτος κατελαβε κοινοχρηστο χωρο, μετα την κατασκευη, χωρις δικαιωμα και δεν εχει ουτε το 51% Η αυτοκαταγγελια βλαπτει μονον τον ιδιο και στο τελος, οι υπολοιποι -ή και ενας απο αυτους- θα μπορουν με μια απλη αγωγη να ζητησουν δικαστικα την κατεδαφιση. Ούτε που θα ασχοληθουν με την τακτοποίηση. [Υπαρχει στο φορουμ σχετικη δικαστικη αποφαση] εδω 1899/2017 ΕΦ ΘΕΣΣΑΛ1 point
-
άρθρο 9 Ν. 3937/2011 (ΦΕΚ-60/Α/31-3-11) 2α) Στις περιοχές που βρίσκονται εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεως ή εκτός ορίων οικισμών νομίμως προϋφιστάμενων του 1923 ή εκτός ορίων οικισμών με πληθυσμό μέχρι 2000 κατοίκους και εμπίπτουν σε ΕΖΔ ή ΖΕΠ, το ελάχιστο όριο αρτιότητας και κατάτμησης των γηπέδων ορίζεται σε 10000 τμ, εφαρμοζόμενης κατά τα λοιπά, όπως ισχύει της παρ.1 του Αρθ-1 του ΠΔ/24-5-85 ( ΦΕΚ-270/Δ/85 ). Κατ' εξαίρεση, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα κατά παρέκκλιση, γήπεδα έκτασης τουλάχιστον 4000 τμ τα οποία, κατά τη δημοσίευση του παρόντος, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα, σύμφωνα με τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις. Άρα γήπεδο που δημιουργείται μετά την 31-3-2011 απαιτείται να έχει ελάχιστη επιφάνεια 10.000 τμ για να είναι άρτιο. Τα προ 31/3/2011 χρειάζεται να έχουν ελάχιστη επιφάνεια 4.000 τμ και να ήταν άρτια και οικοδομήσιμα μέχρι την εν λόγω ημερομηνία.1 point
-
Εμένα μια χαρά μου φαίνεται το σχέδιο. Θα υπάρχει πανεπιστήμιο με την συνθήκη της Bologna. 4+1, σύνολο 5 έτη. Για τα 4ετή ίσως το κάνει όπως την Αγγλία, όσοι δεν έχουν Master είτε με εμπειρία είτε με Master. Μια χαρά όλα ! Συνάδελφε να μην αναφέρουμε πως γίνονται καθηγητές εδώ στην Ελλάδα, δεν συμφέρει κανένα μας. Τα ξέρουμε αυτά και δεν μας ενδιαφέρουν καν. Άστο καλύτερα αυτό το θέμα. Κοιτάμε μπροστά τα καινούργια πανεπιστήμια !1 point
-
Αγαπητέ συνέδελφε, μπορείς να δεις εδώ το πρόγραμμα από το Πανεπιστημίο Δυτικής Αττικής: Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Το Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος είναι τετραετούς φοίτησης (οκτώ ακαδημαϊκών εξαμήνων) και οδηγεί στην απόκτηση του Πτυχίου Πολιτικού Μηχανικού. Το πρόγραμμα σπουδών είναι εναρμονισμένο πλήρως με τα πρότυπα παναπιστημιακών ιδρυμάτων τετραετούς φοίτησης της αλλοδαπής, αντιστοιχεί σε 240 μονάδες του ευρωπαϊκού συστήματος ECTS και με την ολοκλήρωση του, απονέμεται πτυχίο Επιπέδου 6 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EQF) Tο Πρόγραμμα Σπουδών έχει σχεδιαστεί και μορφωθεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να καλύπτει με επάρκεια και σε υψηλό επίπεδο το γνωστικό αντικείμενο της επιστήμης του Πολιτικού Μηχανικού και παρέχει τις σχετικές εξειδικεύσεις των: Δομοστατικών, Γεωτεχνικών, Υδραυλικών και Συγκοινωνιακών Μηχανικών. Μεταπτυχιακές Σπουδές Στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών από το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 προσφέρονται και Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ). Eίναι από την επίσημη σελίδα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Και συνάδελφε όπως βλέπεις λέει: Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών δεν λέει Πολ. Μηχανικών ΤΕ. Η διαφορά ποια είναι συνάδελφε; Συνάδελφε όπως είπα ίσως θα είναι τα πρώτα με την συνθήκη της Bologna. Δηλαδή 4+1 στην προκειμένη περίπτωση.1 point
-
Πρωτίστως εξετάζεις αν στην περιοχή ισχύει ΓΠΣ εξωαστικών χρήσεων που ορίζει ελάχιστη αρτιότητα 4.000 τμ ή μεγαλύτερη και καταργεί τις παρεκκλίσεις γηπέδων με επιφάνεια μικρότερη των 4.000 τμ (περιπτώσεις γηπέδων επιφάνειας μικρότερης των 4.000 τμ με πρόσωπο σε οδό). Αν στην περιοχή του ακινήτου δεν υπάρχει τέτοιος περιορισμός τότε είχες ένα γήπεδο 3.000 τμ εντός ζώνης 500 μ προυφιστάμενο του 77 οπότε ήταν άρτιο κατά παρέκκλιση προ τεμαχισμού του. Τεμαχίστηκε από την διάνοιξη δημοτικής οδού. Οπότε, το γήπεδο επιφάνειας 1980 τμ πληροί την προΰπαρξη του έτους 1964 και αν έχει το πρόσωπο και το βάθος που απαιτείται είναι άρτιο κατά παρέκκλιση και οικοδομήσιμο (εκτός αν συντρέχουν λόγοι σχήματος, γεωμετρίας κλπ και δεν το καθιστούν οικοδομήσιμο). Σημαντικό να ελέγχεις αν η οδός έχει χαρακτηριστεί ως η κυριότερη ή μοναδική με απόφαση Νομάρχη.1 point
-
1) Για το φορολογικό μέρος: Εφόσον εμπίπτεις στην περ. στ' παραγρ. 2 άρθρου 12 ν.4172/2013 η μοναδική δαπάνη που εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα είναι οι ασφαλιστικές εισφορές που καταβλήθηκαν και εκπίπτουν (για το φορολογικό έτος 2017) με βάση τα αναφερόμενα στην ΠΟΛ.1113/2015 εγκύκλιο [σχετ. ΠΟΛ.1072/16-4-2018, Εδάφιο "Α. Έντυπο Ε3", παράγραφος "ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΤ'. ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (Απλογραφικά - Διπλογραφικά Βιβλία)"], και από το φορολογικό 2018 και μετά, εκπίπτουν αυτές που καταβλήθηκαν σε ταμειακή βάση [σχετ.ΠΟΛ.1219/2018]. Δεν ισχύει το ίδιο στην λογιστική βάση, όπου το πιθανότερο είναι η δημιουργία προσωρινών διαφορών [πίνακας Ε3(Ε')]. 2) Για το ασφαλιστικό μέρος: Στον κωδ. Ε3[ΣΤ'(555)], θα προστεθούν οι καταβλητέες εισφορές για να προκύψει η βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών. Επί της βάσης αυτής θα εφαρμοσθούν οι συντελεστές των κλάδων ασφάλισης (εκτός του επικουρικού και εφάπαξ)[1] και οι μειώσεις της §1, άρθρου 98 (εκτός του επικουρικού και εφάπαξ)[1], για να προκύψουν οι εισφορές . [1] όπου υπολογίζονται ως πάγια ποσά με ποσοστό επί του εκάστοτε ισχύοντος κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών1 point
-
το θεωρω απιθανο nbr οχι απλα να εγινε αλλα και να γινει στο μελλον. Ισως ο Παναγιωτης (Καλογριδακης) - του εχουμε στειλει προσκληση σε γκρουπ αλλα δεν μπορεσα να τον βρω- μας διαφωτισει περισσοτερο, ισως τον πετυχω καποια στιγμη στην υπηρεσια (πολεοδομια) Για καποιες λεπτομερειες δες εδω https://www.offroader.gr/x/index.php/specials-gr/134-other-gr/3529-to-akrives-ypsometro-tou-olympou Πιθανολογω οτι ανεβηκε μεχρι καποιο σημειο χωροβατης (καταφυγιο οπως ειπα πιο πανω) και μετα μετεφεραν το υψομετρο απο εκει ως την κορυφη (με στατικες μετρησεις) το 19961 point
-
Καλημέρα και πάλι. Διάβασα το άρθρο αυτό (συγγνώμη, @georgegaleos, θα με είχε γλιτώσει από αρκετές απορίες!) και εξακολουθεί να με μπερδεύει λίγο το ζήτημα του ποσού επί του οποίου θα υπολογίζονται οι εισφορές για το 2019, δηλαδή το 100% x [ΚΦΑ + Εισφορές]. Αυτή η φόρμουλα βγάζει (κάποιο) νόημα στην περίπτωση των Ελ.Επ. όπου για το ΚΦΑ αφαιρούνται από τον τζίρο οι εισφορές ως έξτρα "έξοδο", για σκοπούς φορολόγησης εισοδήματος. ΟΚ μέχρι εδώ. Όμως, τι συμβαίνει στην (ρεαλιστική) περίπτωση που κάποιος μπλοκάκιας έχει ακριβώς τρεις εργοδότες (δηλαδή κόβει ΤΠΥ σε τρία ΑΦΜ), οπότε και: ασφαλίζεται αναγκαστικά ως Ελ.Επ. (αφού έχει πάνω από 2 εργοδότες) αλλά φορολογείται ως Μισθωτός (αφού έχει μέχρι 3 εργοδότες); Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά νομίζω πως στην περίπτωση αυτή για το ΚΦΑ (δηλαδή για φορολογία εισοδήματος) δεν αφαιρούνται οι εισφορές. Συνεπώς, αυτός ο μπλοκάκιας θα απολαύσει μεν χαμηλότερο φόρο, αλλά θα πληρώνει παραπάνω εισφορές ασφάλισης (τζίρος συν εισφορές μείον "κανονικά" έξοδα ). (α) Ισχύει αυτό που διαπιστώνω παραπάνω; Αν ναι, να φανταστώ πως το σκεπτικό είναι "να σε κάψω Γιάννη (ΕΦΚΑ) να σ' αλείψω λάδι (φόρος)", για την υβριδική/ειδική/οριακή αυτή περίπτωση; (β) Οπότε, για τους πρακτικούς υπολογισμούς μου -- Από ποιούς κωδικούς/πεδία του Ε3 "τραβάει" (υπολογίζει) το ΚΦΑ ο ΕΦΚΑ; Ευχαριστώ!1 point
-
Θα ήταν πιο χρήσιμο σε όλους εάν διατυπώνατε γραπτώς τη διαφωνία σας και ακόμα πιο χρήσιμο εαν απαντούσατε στο ερωτημά μου, από το να κάνετε "downvote".1 point
-
@nik .... και λίγα παραπάνω για α) την ψηφιακή υπογραφή με κατάθεση στο κτηματολόγιο... και β) την τεχνική έκθεση προς τον ιδιοκτήτη που τεκμηριώνει το ότι δεν απαιτείται τέτοιου είδους τοπογραφικό, αλλά απλά συνίσταται από τους συμβολαιογράφους χάριν πολυτέλειας που μας διακατέχει ως γνωστόν !!!1 point
-
Σε λιγο καιρο που θα παω να παρω και μετρησεις απο τον Μυτικα του Ολυμπου σε θελω στο ζευγος base rover στη βαση του καταφυγιου να εχω ζευγαρι. Εκει βρισκεται και το "ρεπερ" που ανεβασε υψομετρο στην κορυφη1 point
-
Δεν χρειάζεται νέο τοπογραφικό, εφόσον υφίσταται οικοδομική άδεια! Να πεις στον ιδιοκτήτη να πει στη συμβολαιογράφο "...να πάει να πνιγεί"!!! Αφού πρωτίστως του εξηγήσεις ότι, αυτό που ζητάει παρανόμως κοστίζει τουλάχιστον 1.500 ευρουδάκια καθαρά, που τζάμπα καλείται να καταβάλλει.... Θέλει τόσα, διότι τόσα κοστίζει ένα "ολοκληρωμένο" τοπογραφικό διάγραμμα εντός σχεδίου....1 point
-
1 point
-
ν.4495 - Άρθρο 156 Μετά την παρ.8 του άρθρου 13 της υπ’ αριθμ.3046/304/89 (Δ59/1989) απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (Κτιριοδομικός Κανονισμός) προστίθεται παράγραφος 9 ως εξής : «9. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού δεν έχουν υποχρεωτική εφαρμογή στην περίπτωση επιτρεπόμενης αλλαγής χρήσης σε νόμιμα κτίρια με συνολική μικτή επιφάνεια μικρότερη των 500 τ.μ., όταν αυτά έχουν ανεγερθεί με προγενέστερες διατάξεις της παρούσας απόφασης».1 point
-
βγήκε άδεια το 2004 σε υφιστάμενο και δεν μπήκαν φωτογραφίες όλου του ακινήτου; για ψάξε το φάκελο στην πολεοδομία μήπως βρεις κάτι σχετικό. το 2004 δεν είναι και τόσο πίσω, υποτίθεται οτι ήταν κάπως αυστηρά στην πληρότητα τότε..1 point
-
παλιά του '88; δηλαδή η του '65 είναι αρχαίες; εφόσον υπάρχει άδεια δεν μπαίνει τοπογραφικό, είναι σαφές1 point
-
Άρα για την βεβαίωση δεν απαιτείται να συνταχθεί τοπογραφικό διάγραμμα. Που το στηρίζει αυτό που λέει η συμβολαιογράφος?1 point
-
Εαν μπορει καποιος Αγρονομος Τοπογραφος να μας ενημερωσει, σε σχεση με τα ανωτερα εγγραφα, ποτε θεωρουμε οτι εχουμε εγκατεστημενο τριγωνομετρικο δικτυο επισημα ωστε να εχουν δικαιωμα υπογραφης και οι υπομηχανικοι ή οι Τοπογραφοι ΤΕΙ? Στις περιοχες κτηματολογιου ή κτηματογραφησης για τις μελετες σχεδιου πολης οπου υπαρχουν επισημα τριγωμετρικα σημεια αρκετα κοντα, πιστευω οτι εχουν δικαιωμα οι παραπανω ειδικοτητες. Επισης τι γινεται στην περιπτωση Hepos;1 point
-
Ήδη από τον 4178 (Άρθρο 4 §1) ρυθμιζόταν πως 1. Όπου μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος προβλέπεται η σύνταξη τοπογραφικού διαγράμματος και εφεξής νοείται το τοπογραφικό διάγραμμα, όπως ορίζεται στο εδάφιο γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 3. Εσύ όμως έχεις ικανοποιήσει την ανάγκη της σύνταξης από την έκδοση της άδειας... Νομίζω πως δεν χρειάζεται (πάντα με επιφύλαξη) Στο άρθρο 19 της ΥΠΕΝΥΠΡΓ481236983 (FEK-B-3136-31.7.2018) Τα αρχεία ενσωματώνουν τους ισχύοντες κανόνες αναπαράστασης (χρώματα, πάχη, είδη γραμμών κλπ), συνοδευόμενα υποχρεωτικά από πίνακες συντε- ταγμένων των ορίων του κτιρίου και της ιδιοκτησίας όπως εμφανίζονται στο τοπογραφικό και το διάγραμμα κάλυψης (όπου αυτά απαιτούνται), στο σύστημα ανα- φοράς ΕΓΣΑ '87.1 point
-
Άποψη μου. Εφόσον έχει εσωτερικές αλλαγές και αλλαγή επιβλέποντος....νομίζω οτι δεν θα χρειαστεί νέο τοπογραφικό. Ερώτηση...θα χρειαστεί ελεγκτής δόμησης μετά την αναθεώρηση;1 point
-
vk2626 γι αυτο εβαλα σε εισαγωγικα "περίπου σαν αερας". Εστω οτι δυο οικοπεδουχοι εκαναν συσταση ΟΙ με δικαιωμα να χτισει ο ενας στο ισογειο και ο αλλος τον οροφο. Εχτισε ο ισογειο αρα το δικαιωμα της περαιτερω οικοδομησης ανηκει στην β, σαν αδομητο. Εδω εισαι εκτος σχεδιου, συμφωνησαν να χτιζουν "κατα πλατος" . Δεν εγινε καμμια συσταση καθετης, αλλά συσταση ΟΙ για ανοικοδομηση εν δυο οικοδομων επαφη με τα συγκεκριμενα χιλιοστα καθε οικοδομης σε ολο το γηπεδο.... Καθε ΟΙ ειναι ξεχωριστη και ανηκει κατα 100% στον καθε ιδιοκτητη της και εχει ποσοστα στο γηπεδο, κατα 48,276% για την υπάρχουσα διώροφη κατοικία & κατα 51,724% για την αυτοτελή και ανεξάρτητη (μελλοντική/αδομητη ) ιδιοκτησία.1 point
-
Άρθρο 42 Ν4495 Οι άδειες νομιμοποίησης αυθαίρετων κατασκευών, στις οποίες δεν προβλέπεται η εκτέλεση οικοδομικών εργασιών τους, ισχύουν χωρίς χρονικό περιορισμό. Άρα πότε και γιατί θα καλέσεις ελεγκτή δόμησης αφού δεν υπάρχει χρονικός περιορισμός?1 point
-
απαντάω για τον εαυτό μου, δεν απαιτείται ελεγκτής δόμησης. η κατ. 5 4178 ήταν για τα τακτοποιημένα που αναφέρουν ελεγκτή δόμησης. Επίσης σε καμία εργασία των ελεγκτών δόμησης που περιγράφεται στο νόμο δεν αναφέρεται η νομιμοποίηση. Οποιοδήποτε" έγγραφο" δεν υποκαθιστά το νόμο.1 point
-
Αυτά τα -1 μόνο ζημιά κάνουν στις συζητήσεις. Κατ΄ εμέ δεν θα έπρεπε καν να υπάρχουν σαν επιλογή, να υπάρχει δηλαδή μόνο η θετική ψήφος. Εγώ προσωπικά δεν έχω βάλει ποτέ -1 σε κανέναν συνάδελφο. Ακόμα και αν κάποιος πετάξει καμιά πατάτα (το οποίο μπορεί να συμβεί σε όλους είτε από λάθος ερμηνεία είτε από απροσεξία) το σωστό είναι οι άλλοι να τον διορθώνουν με επιχειρήματα. Το να μαυρίζουμε ένα post με το οποίο δεν συμφωνούμε δεν βοηθάει στο να καταλήξουμε σε κάποιο συμπέρασμα, αντίθετα συνήθως ξεκινάει μετά ένας άνευ ουσίας κύκλος συζητήσεων και παρεξηγήσεων (όπως τώρα) με post που δεν έχουν καμία σχέση με το θέμα που συζητάμε, αλλά που εστιάζουν στην ίδια την πράξη της αρνητικής ψήφου, στο κατά πόσο ήταν σωστή ή άδικη ή αν έγινε από εμπάθεια ή από ποιον μπορεί να έγινε, και μετά ακολουθούν λογομαχίες, απολογίες κτλ. Με αυτό τον τρόπο τα topic ξεχειλώνουν χωρίς λόγο και δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο τον φουκαρά συνάδελφο που ψάχνει μέσα στο φόρουμ να βρει την λύση στο πρόβλημά του.1 point
-
Μιας και έχω ιδιαίτερη αδυναμία στο process engineering μπήκα στον κόπο να απαντήσω αναλυτικά: Έστω C(t): συγκέντρωση αλκοόλης εντός της δεξαμενής σε χρόνο t (για ιδανική πλήρη μίξη η συγκέντρωση στην έξοδο είναι ίση με αυτή εντός της δεξαμενής) Cin: Εισερχόμενη συγκέντρωση αλκοόλης (σταθερή στο χρόνο) V: όγκος δεξαμενής Q: παροχή εισόδου = παροχή εξόδου (σταθερή στο χρόνο) Εφαρμόζοντας ισοζύγιο μάζας αλκοόλης στο σύστημα είσοδος-έξοδος-δεξαμενή και θεωρώντας πλήρη μίξη: (Μάζα στην είσοδο-σταθερή στο χρόνο) = (Μάζα στην δεξαμενή - μεταβαλόμενη με το χρόνο) + (Μάζα στην έξοδο - μεταβαλόμενη με το χρόνο) Min = dM(t)/dt + M(t), όπου Μ: μάζα αλκοόλης και M(t)=C(t)*Q Cin * Q = dC(t)/dt*V + C(t)*Q dC(t)/dt = -Q/V*C(t) + Q/V*Cin Διαφορική εξίσωση 1ου βαθμού της μορφής dx(t)/dt= a*x(t) + b, όπου a=-Q/V και b=Q/V*Cin Λύση διαφορικής: C(t)= - (exp[a*t-k*a] - b) / a , όπου k: σταθερά (υπολογίζεται από μια οριακή συνθήκη) Οριακή συνθήκη: για t=0 (αμέσως πριν την παροχέτευση αλκοόλης) --> C(t)=C(0)=0 => - (exp[a*0-k*a] - b) / a = 0 => k=-lnb/a Αντικαθιστώντας το k στην εξίσωση C(t) και κάνοντας πράξεις: C(t) = Cin * (1 - exp[-Q/V*t]) Συνεπώς χρειάζεται να προσδιορίσεις ΚΑΙ την παροχή της αλκοόλης στη δεξαμενή. Ωστόσο επειδή θες την C(t) για δεδομένο εισερχόμενο όγκο, είναι πρακτικά ισοδύναμο με το να έχεις δώσει και την παροχή (π.χ. θες την C(t) στον όποιο χρόνο χρειάζεται για να μπουν Vin=500lt αλκοόλης). Άρα t=Vin/Q και αντικαθιστώντας η παροχή Q απαλείφεται: C(Vin/Q) = Cin * (1 - exp[-Vin/V]) Παράδειγμα εφαρμογής όγκος δεξαμενής V=1000lt όγκος αλκοόλης Vin=500lt C(Vin/Q)=Cin * (1 - exp[-500/1000]) = 0.393*Cin Δηλαδή μετά τα πρώτα 500lt αλκοόλης στην δεξαμενή θα έχεις στην έξοδο διάλυμα περίπου 40% alc/vol (alcohol by volume) Σα να λέμε βότκα δηλαδή ! Στην υγειά σου!1 point
-
Συνάδελφε μείνε εντός θέματος παρακαλώ. Εδω συζητάμε αν με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, σε καθαρά νομική βάση και μόνο, ποιοι έχουν το δικαίωμα σύνταξης τοπογραφικού διαγράμματος. Τα αρχεία που παραθέτω σε προηγούμενο μήνυμα μπορεί να μην είναι όλα όσα έχουν κυκλοφορήσει. Αποτελούν ένα δείγμα (ειδκά δε η απόφαση του ΣτΕ) να δούμε από νομικής πλευράς αν πράγματι ορθά μέχρι στιγμής οι συγκεκριμένες ειδικότητες (ΑΤΜ, ΠΜ) μόνο, δικαιούνται να υπογράφουν τοπογραφικά διαγράμματα με βάση την ισχύουσα νομοθεσία του Κράτους. Το δίκαιο ή άδικο του πράγματος βεβαίως και το συζητούμε και το συνεξετάζουμε με όλους τους συναδέλφους.1 point
-
Ας μετρήσουν το pH του σκυροδέματος στο σημείο της βλάβης. Μέχρι το 8 πιθανότατα είναι ενανθράκωση. Ας κάνουν καλού κακού και έναν χρωματικό έλεγχο με Νιτρικό άργυρο για να δούμε αν υπάρχουν χλωριόντα. Ας μετρήσουν και ένα ημι-δυναμικό ώστε να ξέρουν σε πια έκταση φτάνει το πρόβλημα. Οι τοπικές επισκευές έχουν το πρόβλημα που ονομάζεται άρχουσα ανοδος και μπορεί να οδηγήσει απότομα σε νέα προβλήματα σε απόσταση απο την επισκευή. Αν το pH του σκυροδέματος στο σημείο της βλάβης είναι μικρότερο απο 8 τότε έχουμε χημική προσβολή με πιθανό υποβιβασμό των μηχανικών ιδιοτήτων του χάλυβα. Αν υπάρχουν χλωριόντα τότε να γίνει ακριβής μέτρηση και να ξαναδούν τις λύσεις. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να σταματήσουν την είσοδο υγρασίας είτε λόγω πιθανής διαπίδυσης είτε υγροσκοπικότητας.1 point
-
Tσακαλια ειναι. Που τους βρηκατε?? Να μου δωσεις το τηλεφωνο τους...1 point
-
O NEAK τέθηκε σε ισχύ με το ΦΕΚ 613Β 12-10-1992. με ελάχιστη τιμή ε=0,12 για ζώνη Ι. Εως τότε ίσχυε ο κανονισμός του 1959 ΦΕΚ 36Α 26-2-1959 . Σε αυτόν , υπήρχε 1. συντελεστής που ήταν συνάρτηση περιοχής και εδάφους. Για τότε ζώνη Ι και επικινδυνότητα εδάφους μικρή λάμβανε την τιμή 0,04 2. συντελεστής που ήταν συνάρτηση περιοχής και σπουδαιότητας κτιρίου. Για τότε ζώνη Ι και συνήθη σπουδαιόητα λάμβανε την τιμή 1,0 Ο συνελεστής "ε" ήταν γινόμενο των 2 παραπάνω. Ετσι για κτίριο συνήθους σπουδαιότητας , σε ζώνη Ι και μικρή επικινδυνότητα εδάφους θα είχαμε ε=0,04*1,0=0,04. Στην απόφαση έγκρισης του κανονισμού προβλεπόταν και 2 ετής περίοδος παράλληλης εφαρμογής των 2 κανονισμών κατ'επιλογή του μηχανικού. Είχες δηλαδή αρχικά δικαίωμα να πας με τον παλιό μέχρι και 12-10-1994 . Μετά δόθηκε παράταση έως 30-6-1995. Τελικώς , ο ΝΕΑΚ έγινε υποχρεωτικός για άδειες των οποίων ο φάκελος υποβαλόταν από 1-7-1995 και μετά. (Εγκύκλιος 34 ΔΟΚΚ/Γ από 5-7-1995) Δηλαδή άδεια που υποβλήθηκε στις 30-6-1995 μπορούσε να έχει εγκεκριμένη μελέτη με το παλιό κανονισμό μήνες μετά την υποχρεωτική ισχύ του ΝΕΑΚ. Νομίζω σε κάλυψα.1 point
-
-1 points
-
Μεγάλη κουβέντα. Έξω υπάρχουν πολλές εταιρείες που κάνουν μεγάλα έργα και δραστηριοποιούνται και σε άλλες χώρες. Ακόμα και σε μικρή εταιρεία να είσαι όμως, θα κάνεις δουλειές για τις μεγάλες εταιρείες σαν υπεργολάβος και θα αποκτήσεις εμπειρία. Μπορεί να μην είσαι στην Caterpillar αλλά σε κύριο προμηθευτή της Catterpillar. Και για να είσαι κύριος προμηθευτής μιας μεγάλης εταιρείας πάει να πει, θεωρητικά τουλάχιστον, ότι είσαι σοβαρή εταιρεία. Για αυτό ίσως να χρειάζονται οι σύλλογοι μηχανικών ώστε να αποσαφηνιστούν αυτά που συζητάμε κατά ειδικότητα. Αλλά μετά ποιος πληρώνει συνδρομές σε σύλλογο ΚΑΙ επιμελητήριο με την οικονομική κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα? Αν θέλει κάποιος να ασχοληθεί μόνο με αυτά τότε ίσως να έχεις και δίκιο. Υπάρχει κάτι άλλο στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή? Ρωτάω ειλικρινά γιατί δεν έχω επαφή πλέον με το επάγγελμα στην Ελλάδα, οι περισσότεροι γνωστοί μου μηχανικοί είτε έφυγαν έξω είτε προσπάθησαν να χωθούν σε διδακτορικό ώστε να πληρώνονται από εκεί, είτε κάνουν άσχετες δουλειές. Σίγουρα θα υπάρχουν εταιρείες που κάνουν μεγάλα έργα ή καινοτομούν αλλά ο αριθμός των μηχανικών που απασχολούν δεν νομίζω να είναι αρκετά μεγάλος.-1 points
-
Με την υπαρχουσα κατασταση νεοι ΖΗΤΑΝΕ να δουλεψουν δωρεαν για απόκτηση εμπειρίας. Χειρότερα δεν γίνεται...-1 points
-
Δεν είσαι συγκεντρωμένος σε αυτά που λέμε. Αν με την εμπειρία βγαίνουν και τα ΕΔ τότε είμαστε στην χειρότερη στην κατάσταση που ισχύει σήμερα, με παιδιά να ζητάνε να δουλέψουν δωρεάν για απόκτηση εμπειρίας.-1 points
-
Ότι και πάλι , όπως και με τα ΤΕΙ , ΔΕΝ υπάρχουν σαφή δικαιώματα . Τα 240 ects αντιστοιχούν σε 4 χρόνια σπουδών . Το μεταπτυχιακό είναι ελεύθερο , όπως είναι και κάθε μεταπτυχιακό που έχει κάθε σχολή πχ. Μηχανολογοι ΑΠΘ . Αυτή τη στιγμή , όσοι επέλεξαν ΠΑ.ΔΑ. ( κακώς βέβαια αλλά δεν είχαν ενημερωθεί ) βρίσκονται μεταξύ πολυτεχνείου και ΤΕΙ χωρίς σαφή εικόνα . ΔΕΝ ανήκουν ούτε σε ΤΕΙ ούτε σε πολυτεχνείο/πολυτεχνική σχολή . Το ίδιο θα συμβεί με το Διεθνές . Ας περιμένουμε το υπουργείο να ανακοινώσει κάτι . Το ΤΕΕ πετυχαίνει αυτό που θέλει και...οι πολυτεχνειακοί(ας μου επιτραπεί αυτός ο όρος ) τρίβουν τα χεράκια τους από τα εγκλήματα που γίνονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση . Και εγώ ανήκω σε παν/μιο με πολυτεχνική σχολή και θα συγχωνευτούμε . Όσο για το ακαδημαϊκό κομμάτι....καλύτερα να μην μιλήσω διότι κάποιοι θα θιχτούν. Κάποιοι έγιναν σε μία μέρα καθηγητές χωρίς δημοσιεύσεις , χωρίς ερευνητικό έργο...αλλά γνωρίζω καλά την απάντηση-καραμέλα. Αν θέλετε να δείτε διαφορές , κοιτάξτε το σχέδιο νόμου της Θεσσαλίας που σε ένα πανεπιστήμιο βρίσκεται πολυτεχνική σχολή και 4ετή τμήματα μηχανικών. ΥΓ : Το Διεθνές λειτουργούσε ως παν/μιο με μεταπτυχιακά στα αγγλικά και συστάθηκε από καθηγητές κυρίως του ΑΠΘ .-2 points
-
Μάλλον λάθος είστε ενημερωμένος . Υπάρχει τεράστια διαφορά ανάμεσα στο Διεθνές , το ΠΑ.ΔΑ με τα ήδη υπάρχοντα πολυτεχνεία ή πολυτεχνικες σχολές . Ενημερωθείτε καλύτερα παρακαλώ και μην γράφετε πράγματα που δεν έχουν ειπωθεί πουθενά . Δεν έχει βγει πουθενά ότι θα είναι 5 ετή . Η πληροφόρηση μου μιλάει για την επόμενη 10ετία με πρώτο το ΠΑ.ΔΑ . Μέχρι τότε τα εδ των μηχανικών σχολών τετραετούς φοίτησης αιωρούνται .-3 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-