Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/02/2019 σε όλες τις περιοχές
-
2 points
-
Φίλε ακριβώς αυτό είναι το θέμα! Είναι τραγικό ότι το ανακοινώνουν την μέρα που ξεκινάει η συλλογή δηλώσεων. Κάποιες φορές γίνομαι απότομος ή συμπεριφέρομαι λες και είμαι εκπρόσωπος τύπου της ΕΚΧΑ αλλά αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα, είναι ότι υπάρχει έντονη κριτική και ειρωνεία για θέματα που είτε δεν έχουμε δίκιο (πχ δήλωση ομόρων αγροτεμαχίων ως ενιαίο κλπ) είτε είναι ασήμαντα και χάνουμε το δάσος! Ιδού πχ μία ενδεικτική λίστα των σημαντικότερων λαθών της ΕΚΧΑ: - Οι επιβλέποντες των διαφόρων μελετών δεν έχουν κοινή στάση ειδικά σε νομικά θέματα. Σε άλλες περιοχές για την θεμελίωση χρησικτησίας απαιτούνται λιγότερα ή περισσότερα έγγραφα. Αυτό το θεωρώ το πλέον τραγικό, δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει κοινή γραμμή. - Ο έλεγχος των παραδοτέων δεν είναι επαρκής. Η διαδικασία προχωράει με λάθη που οφείλονται σε μη καταρτισμένο προσωπικό ή σε μεγάλη πίεση των αναδόχων να παραχθούν υψηλές αποδόσεις από τα άτομα που κάνουν την κτηματογράφηση. Ελπίζω με τους καινούργιους που προσέλαβαν (οι οποίοι έχουν εμπειρία, ήταν προαπαιτούμενο) ότι θα διορθωθεί η κατάσταση. - Υπάρχουν μεγάλα νεκρά διαστήματα στις μελέτες που οφείλονται σε εσωτερικά θέματα της ΕΚΧΑ. Οι πολίτες τότε συνεχίζουν να δηλώνουν δικαιώματα σε μία παγωμένη βάση, για τα οποία μετέπειτα πρέπει να υποβάλλουν ένσταση όπως και να έχει. Οπότε τα χρονοδιαγράμματα είναι πιεστικά σε κρίσιμες περιόδους που απαιτούν χρόνο επεξεργασίας και χαλαρά σε άχρηστες περιόδους. - Γίνεται πολύ κακό marketing, υπηρεσίες που παρέχονται δωρεάν από τα επίσημα γραφεία κτηματογράφησης παρέχονται έναντι αδράς αμοιβής από παραμάγαζα που ανοίγουν στο ίδιο στενό, με πιο φανταχτερές ταμπέλες που ο πολίτης νομίζει ότι πρόκειται για το επίσημο γραφείο. Υπάρχει ακόμα και χρήση ίδιου λογότυπου , έχουν προκύψει θέματα με αυτό. Η όλη ιστορία προκαλεί ζημιά στην όλη εικόνα του έργου, πολλοί λένε και ψέματα στους πολίτες και δεν λαμβάνονται επαρκή μέτρα. - Στα πλαίσια του λειτουργούντος κτηματολογίου έχω ακούσει για άσχημα σκηνικά αδράνειας με τρόπο που βαλτώνει πολλές υποθέσεις.2 points
-
ntanos σωστα αλλά, επι της διαδικασιας υπαρχει η εξής παραλειψη, Θα έπρεπε να ανακοινωθουν εκ των προτερων -εστω προ εξαμηνου- οι περιοχες που "θα" μπουνε στο κτηματολογιο, με αναλυτικες οδηγίες, οτι θα χρειαστουν συμβολαια, πιστοποιητικα μεταγραφης, τοπογραφικα κλπ. εγγραφα, για να προετοιμασθουν οι πολιτες έγκαιρα. Αυτη την στιγμη, εκατονταδες πολιτες συνωστιζονται στα διαφορα υποθηκοφυλάκεια να παρουν ειτε συμβολαια ειτε πιστοποιητικα μεταγραφης [με χρονο παραδοσης μετα 20-25 μερες]... τεσπα φυσικα και θα παραταθουν οι προθεσμίες. και, συμφωνω οτι, δέχονται δηλωσεις και μετα το περας του χρονου στα κτηματολογικα γραφεια.2 points
-
Μήτσο, συμφωνώντας με τον Maneni, πιστεύω ότι ακόμα και αν κάποιος πρόκειται να κάνει μόνο ελέγχους - επιβλέψεις κλπ. είναι απαραίτητο να δεί από κοντά και να πιάσει "κατσαβίδι & πένσα" με τα χέρια του. Μόνο έτσι μπορεί να μάθει λεπτομέρειες απαραίτητες για ένα σωστό και πλήρη έλεγχο - επίβλεψη (μιλάω γενικά και όχι μόνο για ΥΔΕ και ηλ. πίνακες)2 points
-
Συνάδελφοι για να το ξεκαθαρίσουμε: Εντελώς αυθαίρετο υπόγειο βοηθητικής χρήσης Εντελώς αυθαίρετο υπόγειο κύριας χρήσης Αλλαγή χρήσης νόμιμου υπογείου βοηθητικής χρήσης σε κύρια χρήση Όλα τα παραπάνω υπολογίζονται (και υπολογίζονταν ομοίως και επί 4178) ακριβώς με τον ίδιο τρόπο, ώς υπέρβαση δόμησης μειωτικού συντελεστή. Παράλογο; Ίσως. Δυστυχώς όμως δεν είμαστε εδώ για να κρίνουμε το νόμο. (Μπορούμε δηλαδή να τον κρίνουμε στα πλαίσια συζήτησης αλλά στα πλαισια της δουλειάς οφείλουμε να τον εφαρμόζουμε). Η μόνη διαφορά από τον 4178 στον 4495 είναι ότι ο πρώτος είχε ένα μειωτικό συντελεστή (0,5) ενώ ο 4495 έχει 2: 0,5 για ανεξάρτητες υπόγειες στάθμες και 0,3 για λειτουργικά εξαρτημένες υπόγειες στάθμες με τον υπερκείμενο όροφο. Επιπλέον και στους 2 νόμους μειωτικό συντελεστή 0,5 λαμβάνουν ισόγειοι βοηθητηκοί ΄χωροι έως 50τμ.2 points
-
Version 4.00
22.082 downloads
Μια πρώτη προσπάθεια ενημέρωσης των υπεύθυνων δηλώσεων, που απαιτούνται για την υπαγωγή στον Νόμο 4495/2017. Περιλαμβάνει τις δηλώσεις του ιδιοκτήτη, της εξουσιοδότησης του μηχανικού και της συναίνεσης των συνιδιοκτητών. Στηρίχθηκε στο έργο του Thodoris4, τον οποίο και ευχαριστώ πολύ. Οποιαδήποτε πρόταση / διόρθωση είναι ευπρόσδεκτη..1 point -
Δεν έχουν τέλος τα ζητήματα που προκύπτουν στην πορεία επίλυσης των εκκρεμοτήτων προκειμένου να ξεκινήσει η επένδυση των 8 δισ. ευρώ στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού. Στην παρούσα συγκυρία, μεταξύ άλλων, αναζητείται λύση αποδεκτή από τον επενδυτή (Lamda Development) για το θέμα των αυθαίρετων κτισμάτων. Με βάση τη σύμβαση που έχει υπογραφεί με τη Lamda, η έκταση του πρώην αεροδρομίου θα πρέπει να μεταβιβαστεί ως έχει. Εντός του ακινήτου των 6.200 στρεμμάτων υπάρχουν περίπου 900 όγκοι ή 550 κτήρια, σημαντικό τμήμα των οποίων είναι αυθαίρετα, τα οποία βάσει νόμου για να μεταβιβαστούν θα πρέπει υπαχθούν στον νόμο περί τακτοποίησης από τον σημερινό ιδιοκτήτη, δηλαδή το Δημόσιο. Στη συντριπτική τους πλειονότητα τα υφιστάμενα κτήρια, σύμφωνα με το σχέδιο της Lamda για την ανάπλαση του Ελληνικού, θα κατεδαφιστούν σταδιακά, με την πρόοδο του έργου και γι’ αυτό έχει συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό σημαντικό κονδύλι. Διαφορετική γνώμη έχει ωστόσο ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Σταθάκης, ο οποίος δεν επιθυμεί να προηγηθεί η τακτοποίηση των αυθαιρέτων, ή με άλλα λόγια να μεταβιβαστούν στον ιδιώτη επενδυτή όλα αυτά τα κτίσματα τακτοποιημένα. Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει προτείνει να προηγηθεί της υπογραφής της τελικής σύμβασης για τη μεταβίβαση του ακινήτου η κατεδάφιση των αυθαιρέτων. Μια τέτοια εξέλιξη προϋποθέτει ότι το Δημόσιο θα πρέπει να πληρώσει για τις κατεδαφίσεις και βεβαίως με τις διαδικασίες που επιβάλλονται θα απαιτηθεί και αρκετός χρόνος. Το πρόβλημα των αυθαιρέτων αντιμετωπίζεται σε αυτή τη φάση, ενώ μέχρι τώρα όλες οι πράξεις που έχουν γίνει (ο διαγωνισμός, οι μελέτες, το χρονοδιάγραμμα) είχαν ως δεδομένο ότι το ακίνητο θα μεταβιβαστεί ως έχει με τα κτίσματα νομίμως υφιστάμενα. Στην κατεύθυνση της εξεύρεσης λύσης έχουν καταγραφεί και κατηγοριοποιηθεί όλα τα κτίσματα. Μεταξύ των προτάσεων που έχουν γίνει είναι να υπάρξει μια λίστα κατεδαφιστέων. Σε αυτή την περίπτωση η Lamda χρειάζεται να κάνει το σύνολο των κατεδαφίσεων εντός δύο ετών, κάτι που δεν ταιριάζει στον σχεδιασμό της για τμηματική αξιοποίηση του ακινήτου. Π.χ. ένα σημαντικό μέρος των αυθαιρέτων είναι στην πρώην αμερικανική βάση, τμήμα της έκτασης το οποίο δεν περιλαμβάνεται στα αρχικά προς ανάπλαση. Διευθετήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη επίσης και ως προς τα όρια της έκτασης γιατί ορισμένα σημεία της (κάποιες γωνιές, όπως λέγεται χαρακτηριστικά) δεν είναι αποτυπωμένα σωστά στο Κτηματολόγιο. Κατάθεση των ΚΥΑ Στα θετικά νέα, γιατί η προσπάθεια για να προχωρήσει το έργο δεν έχει σταματήσει, εντάσσεται το γεγονός ότι η Lamda κατέθεσε προχθές τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) για την πολεοδόμηση του ακινήτου (περιγραφή σε επίπεδο τετραγώνου) στην Ελληνικό Α.Ε., η οποία τις μεταβιβάζει στη συνέχεια στο υπουργείο Περιβάλλοντος (ΥΠΕΝ). Στις ΚΥΑ έχουν ενσωματωθεί οι παρατηρήσεις του ΥΠΕΝ. Θα πρέπει να ακολουθήσει η κατάθεση και της Περιβαλλοντικής Μελέτης η οποία θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση περί τους τρεις μήνες. Ακόμη, πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με τη Lamda σε ό,τι αφορά το καζίνο ή πιο συγκεκριμένα για το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με καζίνο (Integrated Resort Casino - IRC). Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη επένδυση που θα προχωρήσει εντός του Ελληνικού, αφορά 200 στρέμματα και εκτιμάται μεταξύ 500 και 700 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και Lamda (και των ενδιαφερομένων για το καζίνο) περιλαμβάνει το ετήσιο μίσθωμα που θα λαμβάνει αυτή από τον επενδυτή στο IRC και το ποσοστό επί των εσόδων (Gross Gaming Revenue) από το καζίνο και το ξενοδοχείο. Η εξέλιξη αυτή θεωρείται ότι ανοίγει τον δρόμο για να δημοσιοποιηθεί από την Ανεξάρτητη Αρχή Παιγνίων (ΕΕΕΠ) ο διαγωνισμός για την άδεια του καζίνο, τα έσοδα της οποίας θα πάνε στο Δημόσιο. Υπενθυμίζεται ότι αρχικό ενδιαφέρον για το IRC έχουν εκδηλώσει οι αμερικάνικες Ceasars Entertainment, Mohegan Gaming & Entertainment, Hard Rock International (με τις δύο πρώτες πολύ πιο «ζεστές»), ο μαλαισιανός όμιλος Genting και η γαλλική Groupe Barriere.1 point
-
Όλες που πληρούν τον κανόνα σύμφωνα με τον ν.4172/2013, όπου όποια δαπάνη πληροί τα κριτήρια του άρθρου 22 και συγχρόνως δεν εμπίπτει στον περιοριστικό κατάλογο των μη εκπιπτόμενων δαπανών του άρθρου 23, εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης Επομένως ως "γενική" παρατήρηση μπορούμε να πούμε ότι: Για να μπορέσει μια δαπάνη να εκπέσει από τα ακαθάριστα έσοδα πρέπει να συντρέχουν αθροιστικά οι παρακάτω προϋποθέσεις: 1) και να είναι βεβαιωμένη χρονικά, 2) και εκκαθαρισμένη κατά ποσό, 3) και να προβλέπεται από τη νομοθεσία, 4) και να έχει σχέση με την επαγγελματική δραστηριότητα, 5) και να στηρίζεται σε κάποιο παραστατικό στοιχείο, 6) και να έχει καταχωρηθεί στα βιβλία ως οφείλεται. Ο τρόπος φορολόγησης ή/και ο τρόπος ασφάλισης δεν επηρεάζει το ποιες μπορεί να είναι οι εκπιπτόμενες δαπάνες. Εξακολουθείς και είσαι ελεύθερος επαγγελματίας και το εισόδημά σου προέρχεται από αυτή την δραστηριότητα (τόσο φορολογικά όσο και ασφαλιστικά), άσχετα: α) με το τρόπο που αντιμετωπίζεται φορολογικά το εισόδημά σου εφόσον ικανοποιούνται οι προϋποθέσεις που αναφέρονται στο άρθρου 12 § 2 περ. στ' του ν. 4172/2013, όπου και ΘΕΩΡΕΊΤΑΙ (δεν είναι) ότι αποκτάς εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες και η εκκαθάριση του φόρου γίνεται βάσει των διατάξεων των άρθρων 12 - 20 του ίδιου νόμου, χωρίς να προβλέπεται δυνητικός τρόπος φορολογίας, ανεξάρτητα αν από την εκκαθάριση προκύπτει μεγαλύτερος φόρος απ' αυτόν που θα προέκυπτε βάσει των διατάξεων των άρθρων 21 - 29 του ίδιου νόμου. και β) τον τρόπο που αποδίδονται οι ασφαλιστικές εισφορές εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις της ασφαλιστικής νομοθεσίας (ασφαλιστικά ως μισθωτός). Συμπερασματικά λοιπόν, η κατηγορία–πηγή προέλευσης του εισοδήματος φυσικού προσώπου που έχει κάνει έναρξη και εκδίδει ΤΠΥ ή/και ΑΛΣ για παροχή υπηρεσιών, εξακολουθεί να είναι από επιχειρηματική δραστηριότητα ανεξάρτητα από το αν πληρούνται οι προϋποθέσεις της περ. στ΄ της παρ.2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013 (ΠΟΛ.1072/2015) και ανεξάρτητα από το γεγονός ότι ο ΕΦΚΑ με την παράγρ.9 του άρθρου 39 του ν. 4387/2016 ορίζει ότι οι ασφαλιστικές εισφορές που βαρύνουν το φυσικό αυτό πρόσωπο που επέλεξε να ενταχθεί στην παραπάνω παράγραφο να παρακρατούνται και να αποδίδονται από τον πελάτη–εργοδότη του.1 point
-
"είμαι άρτιος αλλά όχι οικοδομήσιμος μέχρι να γίνει και η προσκύρωση της λωρίδας;;" σωστα1 point
-
Αν υπάρχουν διαφορές της σημερινής κατάστασης από την άδεια πρέπει να τις δείξεις. Αν είναι εντός των ανοχών το αναφέρεις στην Τ/Ε. Στο διάγραμμα κάλυψης στη 2η περίπτωση, σκάναρε τις όψης της παλιάς άδειας και κάν'τες κολάζ. Κατόψεις πάλι, ξεπατίκωσέ τες στο CAD ή αντέγραψε τα περιγράμματά τους από το παλιό ΔΚ. Επίσης για τρισδιάστατη απεικόνιση υπαρχόντων κτισμάτων μπορείς να βάλεις φωτογραφίες. Στο ΔΚ δεν κάνεις κατόψεις. Μόνο τα περιγράμματα για τους υπολογισμούς δόμησης. Αν είναι τα ίδια με της παλιάς άδειας (τα περιγράμματα), μπορείς να πάρεις έτοιμα τα αποτελέσματα από τους τότε υπολογισμούς ή να ανφέρεις τι μετράει και τι όχι σήμερα στην δόμηση. Δεν νομίζω να είναι απαραίτητο αυτό σήμερα, καθώς δεν κάνεις προσθήκη δόμησης και σε περίπτωση μελλοντικής άδειας, πάλι θα κάνουν από την αρχή τέτοιο έλεγχο.1 point
-
1) Διακόπτης και ασφάλεια τήξεως ή διακόπτης και αυτόματη ασφάλεια (μικροαυτόματος) 2) Καλύτερα διπολικός, αν και δεν είναι υποχρεωτικό. Για μεγαλύτερη ασφάλεια και μετέπειτα ευκολία στον εντοπισμό σφαλμάτων πχ διαρροών 3) Από άποψη κανονισμού, το κεντρικό ΔΔΕ αρκεί, εφόσον η αναχώρηση του υποπίνακα παίρνει μετά το ΔΔΕ. Όμως για λειτουργικούς και άλλους λογούς, καλό θα ήταν ο υποπίνακας να έχει και δικό του ΔΔΕ. Επίσης αντί για μικροαυτόματο και ΔΔΕ μπορεί να χρησιμοποιηθεί RCBO που είναι 2 σε 1.1 point
-
Δηλαδή αρκεί να είναι παραμετροποιήσιμο από τον χρήστη (γενικής εφαρμογής) ή με EC (και αυτοί ελληνικοί είναι πλέον). Γνωρίζω αυτό : https://axisvm.eu/axisvm_products_file_import.html1 point
-
Δεν έχεις άλλη επιλογή. Διορθωμένο Ε9. Αυτοι θα βάλουν ότι το διαμέρισμα έχει επιφάνεια 64,50 εκ κατασκευής διότι στο Ε9 θα αναγράφεται ένα έτος.1 point
-
Δεν γνωριζω σε ποιες περιοχες ειναι η ακτινα δρασης σας αλλα οι αναδοχοι Χαλκιδικης, Σερρων, Δραμας, Θεσσαλονικης ειχαν ανακοινωσει 1-2 μηνες τουλαχιστον οτι θα ξεκινησει το Κτηματολογιο (ειχαν κανει μεχρι και σελιδες στο φουμπου οπως και site με το υποβαθρο). Στη Χαλκιδικη πχ που γνωριζω ειχαν εκτυπωθει και αφισες τουλαχιστον 1 μηνα και ειχαν αφισοκολληθει ΚΑΙ ΣΤΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ. Σιγουρα ,καλο θα ηταν να μην μιλαμε για 1-2 μηνες πριν αλλα για περισσοτερο. Ο αναδοχος οπως γνωριζετε αναλαμβανει να συνταξει το προκαταρτικο υποβαθρο με συγκεκριμενες προθεσμιες και στο "καπακι" ξεκιναει η παραλαβη, οποτε πανω κατω ολοι γνωριζουν ποτε "στο περιπου" θα ξεκινησουν1 point
-
Εξαρτάται τι μηχανικό εννοεις.. Γιατι πλέον δεν ειναι και τοσο ξεκάθαρο το τοπίο. Σε ολους τους τομεις εχει κοτσαριστει ενα - μηχανικος στην ειδικότητα/ονομασία.1 point
-
Δυστυχώς για σένα, διάγνωση και βέβαια επισκευή, δεν γίνεται με το "μάους"! Η μόνη "δωρεάν" λύση, είναι να ξαναφωνάξεις τον ίδιο! Οποιαδήποτε άλλη λύση, απαιτεί πληρωμή.1 point
-
@lloyd, δηλώνεις αυτό που επιμετράται για τις ανάγκες του προγράμματος κ' αποδεικνύεται από τα παραστατικά, δηλ. την πολυστερίνη.1 point
-
1 point
-
1 point
-
gtho Όπως πολύ σωστά λέει ο Δημήτρης, να κάνουν την διαμερισμάτωση να τελειώνουν. Μικρό το ποσό και ειδικά αν επιμεριστεί σε όλους. Μια κάτοψη θα γίνει και κάθε ιδιοκτήτης που θα συμμετέχει στα έξοδα θα μπορεί να μεταβιβάζει μνημονεύοντας στην βεβαίωση την δήλωση υπαγωγής.1 point
-
Επί της ουσίας η παραπάνω εγκύκλιος λέει ότι την ευθύνη για τη βεβαίωση κύριας χρήσης (ΒΚΧ) την έχει ο μηχανικός που πλέον την εκδίδει. Όταν τη βεβαίωση την έβγαζε η πολεοδομία ήξερε μόνη της τι θα κάνει. Τώρα που έχασε αυτή την "εξουσία" ελέγχει αυτόν που την πήρε και καλά κάνει. Αν ο μηχανικός δεν κάνει αυτά που ορίζει ο νόμος και η εγκύκλιος δικαίως δεν βγάζει άκρη. Πρέπει δηλ. να εξετάζεται από το μηχανικό η χορήγηση της ΒΚΧ κατά περίπτωση και πάντα σύμφωνα με το νόμο. Δεν υπάρχει ενδιάμεση λύση. Αν δεν μπορεί η πολεοδομική χρήση να στεγάσει την υγειονομική τότε θέλει αλλαγή της πολεοδομικής χρήσης. Αν μπορεί δίδεται η ΒΚΧ. Ενημέρωση χρειάζεται όταν υπάρχουν αλλαγές που δεν θέλουν άδεια (πχ. ενημέρωση της παθητικής πυροπροστασίας για να εγκριθεί η ενεργητική από την ΠΥ). Και επαναλαμβάνω : υπάρχουν πολεοδομικές χρήσεις και κατηγορίες χρήσεων (κατά τον κτηριοδομικό, κατά το ΠΔ χρήσεων, κατά τον αντισεισμικό, κατά το ΠΔ πυροπροστασίας), αλλά τα καταστήματα ΚΥΕ είναι χώροι που έχουν μια πολεοδομική χρήση και καλούνται να φιλοξενήσουν μια δραστηριότητα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Η άδειά τους αφορά την ίδρυση και λειτουργία της δραστηριότητας και όχι του χώρου του κτηρίου που έχει ήδη μια πολεοδομική χρήση. Αυτή βεβαιώνεται από τον μηχανικό και παλιότερα από την πολεοδομία με τη ΒΚΧ. Αν μπορεί να φιλοξενηθεί η δραστηριότητα τότε βγαίνει η ΒΚΧ. Αν όχι τότε γίνεται πρώτα η αλλαγή χρήσης και μετά δίνεται η ΒΚΧ. Τόσο απλά, τόσο καθαρά.1 point
-
Απο τη στιγμή που ο Κτηριοδομικός του '87 στο άρθρο 1 δεν αναφέρει καμια κατηγορία περί ΚΥΕ ... όλα τα άλλα είναι παπαριές του διευθυντή !!!1 point
-
Μπορείς να πετάξεις τους διπολικούς διακόπτες του θερμοσίφωνα και της κουζίνας και να αλλάξεις τους αντίστοιχους μικροαυτόματους με κατάλληλους για λειτουργικό χειρισμό, διακοπή και απομόνωση. Επίσης υπάρχουν λυχνίες σε πλάτος μισού στοιχείου. Θα έχεις επαρκέστατο χώρο έτσι.1 point
-
Πάγια τακτική και σύσταση στο φόρουμ είναι η μη κοινοποίηση αμοιβών μηχανικών. Κοστολογείς όσο θεωρείς ότι κάνει η εργασία σου.1 point
-
2,6 GW νέας υπεράκτιας αιολικής ενέργειας εγκαταστάθηκαν συνολικά το 2018 στην Ευρώπη, εξέλιξη που συνιστά αύξηση κατά 18% σε ετήσια βάση. Αυτό ανακοίνωσε η WindEurope στις 8 Φεβρουαρίου, δημοσιεύοντας στατιστικές, σύμφωνα με τις οποίες, επίσης, 15 νέες υπεράκτιες αιολικές μονάδες τέθηκαν σε λειτουργία τη χρονιά που πέρασε. Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία αντιπροσωπεύουν το 85% της νέας υπεράκτιας αιολικής δυναμικότητας, με 1,3 GW και 969 MW αντίστοιχα, σύμφωνα με την πανευρωπαϊκή ομοσπονδία αιολικής ενέργειας. Η Ευρώπη διαθέτει πλέον 105 υπεράκτιες αιολικές εγκαταστάσεις σε 11 χώρες με συνολική δυναμικότητα 18,5 GW. Το μέγεθος αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το 10% της συνολικής εγκατεστημένης δυναμικότητας αιολικής ενέργειας στην Ευρώπη - τα υπόλοιπα είναι χερσαία αιολικά. Το μέγεθος και η κλίμακα της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας συνεχίζει να αυξάνεται, όπως τονίζει η WindEurope. Το μέσο μέγεθος των νέων ανεμογεννητριών που εγκαταστάθηκαν πέρυσι ήταν 6,8 MW, 15% υψηλότερο από ό, τι το 2017. Το Ηνωμένο Βασίλειο εγκατέστησε τους μεγαλύτερους offshore στροβίλους στον κόσμο - 8,8 MW - και άνοιξε το μεγαλύτερο υπεράκτιο αιολικό πάρκο στον κόσμο - την επέκταση Walney 3, ισχύος 657 MW. Το Βέλγιο και η Γερμανία εγκαινίασαν, επίσης, το 2018 τα μεγαλύτερα αιολικά πάρκα τους μέχρι σήμερα. Επιπλέον, άλλες έξι υπεράκτιες αιολικές μονάδες βρίσκονται σήμερα υπό κατασκευή στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου αιολικού πάρκου αιολικής ενέργειας σχεδιαζόμενης εγκατεστημένης ισχύος άνω του 1 GW - του Hornsea 1 στο Ηνωμένο Βασίλειο. Επίσης, άλλα 12 νέα υπεράκτια αιολικά έργα έφτασαν στο στάδιο της τελικής επενδυτικής απόφασης το 2018. Αυτά αντιπροσωπεύουν άλλα 4,2 GW δυναμικότητας και € 10,3 δισ. σε επενδυτική αξία. Το ύψος των επενδύσεων αυξήθηκε κατά 37% το 2017, αλλά η καλυπτόμενη δυναμικότητα αυξήθηκε κατά 91% - δείχνοντας πόσο γρήγορα μειώνεται το κόστος και πόσο περισσότερο αξιοποιείται το κεφάλαιο των επενδύσεων στον κλάδο. "Ο υπεράκτιος αιολικός τομέας συνεχίζει να αναπτύσσεται έντονα στην Ευρώπη", δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της WindEurope Giles Dickson, όπως αναφέρει το New Europe. "Η συνολική εγκατεστημένη ισχύς αυξήθηκε κατά 18% πέρυσι. Τα υπεράκτια αιολικά αντιπροσωπεύουν πλέον το 2% του συνόλου της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται στην Ευρώπη. Και με μία μεγάλη σειρά έργων υπό κατασκευή και ανάπτυξη, αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί σημαντικά ", πρόσθεσε. Ο Dickson σημείωσε, παράλληλα, ότι η τεχνολογία του κλάδου συνεχίζει να αναπτύσσεται. "Οι τουρμπίνες συνεχίζουν να μεγαλώνουν. Και το κόστος συνεχίζει να μειώνεται. Τώρα δεν είναι πιο ακριβό να κατασκευαστεί ένα υπεράκτιο αιολικό από ό, τι η κατασκευή μιας μονάδας άνθρακα ή φυσικού αερίου. Και είναι πολύ φθηνότερο από ό, τι ένας νέος πυρηνικός σταθμός", όπως ανέφερε, επισημαίνοντας ότι όλο και περισσότερες κυβερνήσεις αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα των υπεράκτιων αιολικών. "Η Πολωνία είναι η τελευταία που αγκαλιάζει τον τομέα με ένα φιλόδοξο σχέδιο για την κατασκευή 10 GW μέχρι το 2040. Ωστόσο, μερικές χώρες εμφανίζουν χαμηλή απόδοση και κινδυνεύουν να μείνουν πίσω. Η Σουηδία δεν κατασκευάζει κανένα παράκτιο αιολικό πάρκο παρά τις μεγάλες δυνατότητες που διαθέτει. Η Γερμανία έχει θέσει απλώς ένα μέτριο στόχο για το 2030. Και αυτή που παρουσιάζει επίδοση 'Γάμμα μείον" είναι η Γαλλία, η οποία δεν έχει ακόμα υπεράκτια αιολικά πάρκα ούτε είναι σαφές πότε θα αποκτήσει", υπογράμμισε ο Dickson, προσθέτοντας με έμφαση ότι "αυτές οι χώρες έχουν την ευκαιρία εφέτος να διορθώσουν την κατάσταση με τα εθνικά τους σχέδια για την Ενέργεια και το Κλίμα - θα πρέπει να αρπάξουν την ευκαιρία και με τα δύο χέρια".1 point
-
1 point
-
Άλλο πράγμα είναι το κτίριο να είναι νομίμως υφιστάμενο και άλλο το να εξαιρείται από την υποχρέωση υπαγωγής στο Ν. 4495. Για να έχεις νομίμως υφιστάμενο θα πρέπει να έχει λάβει οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση και όχι απλώς αναστολή κυρώσεων. Δες τι αναφέρει η παρ 1 υποπ. δ Άρθρου 23 ν. 4067/12 ΑΡΘΡΟΝ-23 Υφιστάμενα κτίρια 1. Κτίριο ή τμήμα αυτού θεωρείται νομίμως υφιστάμενο: (...) δ) (...) ή εξαιρέθηκε οριστικά, σύμφωνα με διατάξεις ρύθμισης, τακτοποίησης ή αναστολής επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων Άρθρο 82 παρ 2 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που : (...) δ) έχει ανασταλεί η κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 15, 16, 20 και 21 του ν.1337/1983 (Α33), χωρίς όμως να έχει απορριφθεί με απόφαση του αρμόδιου, κατά περίπτωση, οργάνου η αίτηση για την εξαίρεση από την κατεδάφιση, (...) Άρθρο 15 Ν. 1337/83 παρ 7 7. Οι παραπάνω δηλώσεις δεν απαιτούνται για τα αυθαίρετα κτίσματα που ήδη έχουν δηλωθεί κατά τις διατάξεις του ΑΝ-410/68 "περί αυθαιρέτων οικοδομικών κατασκευών" ή του Ν-720/77 (...) και έχουμε και την ερμηνεία της εγκυκλίου 3 Ν. 4178 (ΣΤ ΑΡΘ. 1-3) 3) Παρ.2δ: Δεν έχουν υποχρέωση υπαγωγής στις διατάξεις του Ν-4178/13 αυθαίρετα κτίσματα που έχουν δηλωθεί με το ΑΝ-410/68 ή το Ν-720/77 , δεδομένου ότι καλύπτονται από τις διατάξεις της παρ.7 του Αρθ-15 του Ν-1337/83.1 point
-
Κυκλοφόρησε σήμερα η νέα έκδοση 10.6. Διατίθεται για download στη σελίδα www.insoft.gr/downloads.htm Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την 6μηνη παράταση της έκπτωσης 20% στα αυθαίρετα, την κατάργηση του ΕΜΠ, προσαρμοσμένα έντυπα αδείας και αίτησης στον Ν.4495/17 κλπ1 point
-
Όσον αφορά την αλλαγή χρήσης, εφόσον από τη μεταβολή δεν επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο, στα στοιχεία του διαγράμματος δόμησης ή στα φορτία σχεδιασμού της στατικής μελέτης ή αλλαγή των τεχνικών - μηχανολογικών εγκαταστάσεων ως προς τις διελεύσεις τους από άλλους ορόφους ή κοινόχρηστους χώρους τότε θέλει απλή ενημέρωση όπως λες. Απο κει και πέρα αν για την αλλαγή χρήσης θα πρέπει να γίνουν κάποιες εργασίες τότε ελέγχεις αν για τις επιπλέον εργασίες που θα κάνεις χρειάζεται κάποια άδεια (πχ ΕΕΜΚ). Όσον αφορά το διαχωρισμό βέβαια υπάρχει αυτό που μάλλον δεν είναι καλό. 20170525 ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ.pdf1 point
-
Κύριε συντονιστή και συνάδελφε, το απαράδεκτο στο φόρουμ μας είναι να φιμώνουμε τις όποιες προσπάθειες διεκδίκησης δίκιου, και ιδιαίτερα όταν αυτές προέρχονται από συνάδελφο μηχανικό που εκφράζει στην κοινότητά μας την περιπέτειά του. Και ιδιαίτερα όταν αυτές οι διεκδικήσεις γίνονται εξωδικαστικά και χωρίς χρήση νομικού συμβούλου. Οι πρακτικές που ακολουθείτε ισχυροποιούν την πλευρά του κατασκευαστή και αποδυναμώνουν το δικαίωμα υλικής και ηθικής αποζημίωσης από την πλευρά του ιδιώτη. Έτσι λοιπόν λειτουργεί η κοινότητά μας? Αντί να συσπειρωθούμε και ενωμένοι να αντιμετωπίσουμε παρόμοιες περιπτώσεις δημιουργώντας έναν ισχυρό αντίλογο που σήμερα λείπει, κουκουλώνουμε τα γεγονότα, καλύπτουμε την ευθύνη του εκάστοτε προμηθευτή και κατασκευαστή και ανακυκλώνουμε τη λογική του "δε βαριέσαι". Και βεβαίως διαφωνώ με την κατηγοριοποίηση της κακοτεχνίας ως "απρόβλεπτη δαπάνη". Εύχομαι να έρθει κάποτε η μέρα εκείνη που η λέξη "μηχανικός" θα αποπνέει σεβασμό και όχι ανασφάλεια. Καλή εβδομάδα σε όλους. Αρχοντής Καρακωνσταντής Αρχιτέκτων μηχανικός1 point
-
Πάτα FILEDIA και βάλε την τιμή 1.1 point
-
Φίλε Σταύρο δεν είναι ακριβώς πλάκα. Διότι αν πτυχιούχοι ΤΕΙ μπουν σε μεταπτυχιακά του ΕΜΠ ή άλλων πολυτεχνείων και τελειώσουν, τότε πως θα μπορέσουν να σταθούν οι επι τόσα χρόνια συκοφαντίες του ΤΕΕ σε βάρος μας, περί επιπέδου, περί εργατοτεχνητών κλπ.... __________________________________________________ (Τα σχόλια για το Τ.Ε.Ε., έχουν μεταφερθεί σε άλλο θέμα). ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯1 point
-
αυτο ρε συ Βασσια δεν υπαρχει στο τοπογραφικο? Γιατι να χρειαστει να ξαναβαλουμε?0 points
-
θεμελιωση ενοεις την σταθμη του δαπεδου του?-1 points
-
θα έλεγα, για να σοβαρευτούμε λίγο να πάρεις την δυσμενέστερη σχετική περίπτωση, πράγματι μια κουβέντα με τον ιδιοκτήτη θα βοηθούσε. Μην κοιτάξεις να γλιτώσεις πρόστιμο, κατανοώ μεν ευλογο το ερώτημα, όμως αν η κατασκευή σου δίνει την εικόνα οτι κατάστημα θα γίνει, τι το σκέπτεσαι περισσότερο??-1 points
-
-1 points
-
-1 points
-
μια άλλη σπάνια περίπτωση που συνάντησα εγώ είναι σε κτίριο με ΟΑ το 1979 και ο ιδιοκτήτης λέει ότι είχε φτιάξει ένα πατάρι το οποίο δεν το έδειχνε η ΟΑ παλιά, ψάχνω το αποδεικτικό απόδειξης, πότε φτιάχτηκε το πατάρι και δεν μπορώ να βρω κάτι. Αρχικά το είχα βάλει σαν παλιά κατασκευή όπως έλεγε, όταν ξεκίνησα την τακτοποίηση με το 4178 αργότερα το πήγα στο 4495 νομίζω. Που να θυμάμαι τώρα τι έχω κάνει με τόσες δηλώσεις. Τόσα χρόνια. Ακόμα το αποδεικτικό με προβληματίζει, αεροφ/α μέσα στο κατάστημα εννοείται δεν απεικονίζει τίποτα και Δ. έγγραφα πάλι δεν υπάρχει κάτι. Οπότε πως το αντιμετωπίζω? Εννοείται ότι είπα να ενημερωθεί το Ε9 αλλά βουή εν τη ερήμω. Τώρα τι κάνουμε που έχω περαιώσει την δήλωση και έχω βρει μόνο ένα strett view το 2014 το οποίο δείχνει την όψη καταστήματος, δείχνει το μεγάλο παράθυρο τζαμαρία "πάνω ορόφου" και εξωτερικά το έχει φτιάξει λευκό. Μέσα στο κατάστημα, στο ισόγειο, φαίνεται μια βιτρίνα εναπόθεσης προϊόντων, αρκετά σκοτεινή στην φωτογραφία street view οδός ... Αθήνα, μήνας κάποιος το 2014. Μπορεί όμως να αποτελέσει απόδειξη? Να πω δηλαδή όταν φαίνεται σκοτεινή η βιτρίνα, "απόδειξη λοιπόν ότι πάνω υπάρχει πατάρι!". Εξωτερικά το παράθυρο ορόφου, έχει περαστεί με την άσπρη μπογιά που βάφουν τις τζαμαρίες καμιά φορά, ελάχιστα σημεία στην ένωση τζαμιού με αλουμίνιο δεν έχουν περαστεί μπογιά, μπορώ να ισχυριστώ ότι από εκεί περνάει κάποιο φως και όμως η βιτρίνα φαίνεται σκοτεινή. Άρα υπάρχει πατάρι! Αρκετά δύσκολο μου φαίνεται.-1 points
-
Pavlo μου αφήνει ένα κενό η δημοσίευση του Νόμου προηγουμένως, μιλά ότι όταν σε ισόγεια υπάρχει Υπέρβαση δόμησης ως 50τμ τότε βάζουμε τον μειωτικό συντελεστή 0,50. Όμως στην περίπτωση της Ελ_Μας παραπάνω αλλά και άλλες, νομίζω και εγώ έχω μια, περίπτωση όταν έχουμε αλλαγή χρήσης σε υπόγειο μεγαλύτερο των 50τμ τι συντελεστή θα βάλουμε τότε?-1 points
-
σε μια μονοκατοικια, θελω να κανω μικρες εξωτερικες διαμορφωσης, απομακρυνση μπαζων και λιγες διακοσμητικες διαμορφωσεις μεσα με γυψοσανιδα, χρειαζομαι αδεια μικρης κλιμακας?-1 points
-
Εγω το ξαναδιάβασα, τον τον νόμο που δημοσιευσες παραπάνω. Εντάξει ευκρινές δεν το βλέπω, δηλαδή αν το ξαναδιαβάσει κάποιος δεν είναι ευκρινές ότι μιλάει για υπόγεια ανεξαρτήτος εμβαδού και ισόγειους χώρους ως 50τμ. Οπως έχει γραφτεί θα μπορούσε και να ενοεί υπόγεια ως 50τμ. Δεν το ξέρω καλά. Πάντως φαντάζομαι μια μεγάλη ομάδα συναδέλφων όπως το περιγράφεις εσύ το κάνει?-1 points
-
εγώ το γνωρίζω αυτό και έτσι το κάνω ως τώρα, δεν νομίζω ότι ενούσα κάπου οτι μια μερίδα συναδέλφων το κάνει επειδή το λες εσύ Παύλο. Ενοούσα αν γνωρίζεις και α΄λλους που έτσι το κάνουν και λογικό το θεωρώ, γιατί να βάζουμε 0,50 ως τα 50τμ και με τα παραπανω τι?? Τελος παντων, δεν ειναι το κύριο θεμα που με απασχολεί, πιστευω μια σελιδα πισω, αναφερεις ενος μελους που ονομάζεται Ελ_Μα οτι πρεπει να το βαλει σαν ΥΔ. Εκεί θα ηθελα να κανω μια συμπληρωση οτι, θα πρεπει να το βαλει σαν βοηθητικο χωρο που προστιθεται. Ητοι συντελεστη 0,30 αν συνενουται λειτουργικα με τον ανωθεν οροφο ή 0,50 αν δεν συνενωνεται, οπως ξερουμε-1 points
-
πως μπορει μια κατασκευη που δεν εχει κατασκευαστει να θεωρειται αυθαιρετη?-1 points
-
τι ενοεις ως 80εκ, δεν χρειαζομαι αδεια? Σε διαμορφωση περιβαλλοντος χωρου αναφερεσαι? Εγω θελω ενα ισογειο παλιο μισοκατεστραμενο κτιριακι να απομακρυνω, εμβ.: περιπου 10τμ και ενα προχειρο αυθαιρετο στεγαστρο 12τμ απο λαμαρινα και σιδερενιους στυλους, εν ειδη περγκολας, στεγαστρο με λαμαρινα ομως να πεταξω. Χρειαζομαι αδεια μικρης κλιμακας? Βάζε τονισμό στο κείμενό σου. Παραβιάζεις κανόνα συμμετοχής Pavlos33-1 points
-
Ευχαριστώ, δεν ξέρω με αυτήν την άδεια αν μπορώ να φέρω και τον κάδο να απομακρύνω τα μπάζα. Φαντάζομαι ναι, οπότε εντάξει το αφήνω. Για τον τονισμό στο κείμενο μου, εντάξει πάλι, θα βάζω.-1 points
-
-1 points
-
ναι Ιάσονα στο Ν 4178 το έχω βάλει, το είδα ότι μπορώ να το δηλώσω χρόνο κατασκευής 2004 - 2011 και το έχω κάνει έτσι ... περιμένω ενημέρωσα και τον ιδιοκτήτη να ενημερώσει το Ε9 του-1 points
-
Θα συμφωνήσω με τον φίλτατο Παυλο, οι σοφίτες δεν έχουν καταργηθεί. Αρκεί βέβαια να έχεις το απαιτούμενο ύψος μέσα στο οποίο θα υλοποιηθεί, το πιστευω απίθανο ομως να μην το έχεις.-1 points
-
-1 points
-
Γειά σας Συνάδελφοι. Θα ήθελα σε ένα κατάστημα που κάνω ρύθμιση να βάλω κάποιο στέγαστρο. Βλέπω τελευταία έναν παράξενο καιρό να φυσά στην περιοχή και νερό που πέφτει στη τζαμόπορτα το γυρνάει ο αέρας στις χαραμάδες της πόρτας και μπαίνει μέσα. Οπότε σκεφτόμουν ένα στέγαστρο, κάτι σαν τέντα, δεν ξέρω τι ακριβώς να σκεπάσει λίγο την πόρτα ώστε τα νερά να μην πέφτουν πάνω της. Ξέρετε όμως τι είδους στέγαστρα επιτρέπονται σε προσόψεις καταστημάτων????-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-