Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.116


  2. jojo

    jojo

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      934


  3. Harker88

    Harker88

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      60


  4. lou

    lou

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      461


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/02/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Συνάδελφοι το προκαταρκτικό υπόβαθρο με τους νέους ορθοφωτοχάρτες της νέας εφαρμογής ''Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Υποβολής Δήλωσης του Ελληνικού Κτηματολογίου '' λειτουργεί και ανεξάρτητα από την κύρια εφαρμογή για απλή περιήγηση στον παρακάτω σύνδεσμο: https://gis.ktimanet.gr/wms/declarationsProduction/default.aspx (δεν ξέρω εάν έχει αναφερθεί πάλι....το ανακάλυψα τυχαία.... ίσως να φανεί χρήσιμο αφού δεν χρειάζεται login με τους κωδικούς του taxis)
    3 points
  2. Συνάδελφοι, ειλικρινά προσπαθώ να καταλάβω για ποιο λόγο στη συντριπτική πλειοψηφία προτιμάτε να πάτε στο Κτηματολογικό Γραφείο. Τόσο ελεύθερο χρόνο έχετε; Όταν η εφαρμογή δουλεύει χωρίς κολλήματα, που πλέον είναι το 80-90% της ημέρας, είναι υπόθεση 5 λεπτών να υποβάλλεις μια δήλωση. Το σκανάρισμα ενός σχεδίου είναι πάμφθηνο πλέον. Ενός συμβολαίου δεν το συζητάω καν, οποισδήποτε το κάνει στο δικό του μηχάνημα. Αποφεύγεις τη συσσώρευση όγκου χαρτιού (και κάνεις και καλό στο περιβάλλον). Άσε που οποιαδήποτε στιγμή χρειαστείς κάτι στο μέλλον δεν ψάχνεσαι εσύ και ο πελάτης τι έστειλες. Το τραβάς από το ψηφιακό σου αρχείο. Και φυσικά την εφαρμογή τη δουλεύεις οποιαδήποτε ώρα της μέρας. Σε περίπτωση απαίτησης επιπλέον στοιχείων βάζεις το e-mail σου ως στοιχείο επικοινωνίας και αποφεύγεις άλλο ένα ταξίδι προς το Κτηματολογικό Γραφείο και άλλο χαμένο χρόνο. Τέλος, όσον αφορά την πληρωμή, κατάθεση από τον πελάτη σε ένα λογαριασμό σας και αποστολή με τη δική σας κάρτα. Γενικώς, εάν δεν υπήρχε το πρόβλημα με τα Υποθηκοφυλάκεια, θα τσουλούσε μια χαρά η διαδικασία.
    3 points
  3. Το θέμα δεν πρέπει να λήξει έτσι αφού τώρα άνοιξε. Το κτηματολόγιο "ξεκίνησε" σαν απαίτηση του κινήματος, θα μπορούσε να πει κάποιος, στης αρχές του 1980 και σε όλη την δεκαετία. Είναι πράγματι όπως τα λέει ο Δημήτρης παραπάνω. Δεν σου δημιουργούσε τότε την εντύπωση πως ήταν μία εισπρακτική υπόθεση, όπως είναι σήμερα!!. Απλά ήταν μία ανάγκη των καιρών, που η Ελλάδα έπρεπε να αποκτήσει κτηματολόγιο. Ήταν η μοναδική χώρα που ΔΕΝ είχε κτηματολόγιο και έπρεπε να το αποκτήσει. Πριν από λίγη ώρα κάπου έγραψα για τα "ανθρωπάκια της πολιτικής". Κατάφερε λοιπόν ο Λαλιώτης, ΥΠΕΧΩΔΕ τότε, να ξοδέψει, με τους συν- αυτόν, για το 17% του έργου που έκανε το 80% των χρημάτων που υπήρχαν για το κτηματολόγιο. Είχε γίνει μεγάλο σούσουρο με το θέμα αυτό!!! ! Μετά και από το "σούσουρο" λοιπόν που έγινε τότε μας "ανάγκασαν" να χρηματοδοτήσουμε μόνοι μας το έργο αυτό. Η καλή Σοσιαλίστρια η Βασούλα ( και αυτή μεγάλο πρόσωπο της πολιτικής ) έβαλε στον νόμο της 3212/2003 τα όσα παραπάνω γράφει ο Δημήτρης. Χαράτσι!! Κανείς δεν πλήρωσε γ' αυτό το θέμα. Είχαμε τότε στον αθηναϊκό σύλλογο Τοπογράφων (δεν υπήρχε πανελλήνιος) για πρόεδρο ένα "μπουμπούκι" (ας μη λέμε ονόματα) που ήταν χωμένος στον υπόνομο με το μέλι. Τώρα το κτηματολόγιο, όπως αυτό γίνεται, είναι καθαρά ένα εισπρακτικό μέσο. Αν δει κάποιος τελειωμένα κτηματολόγια πχ Βασιλικών Θεσσαλονίκης θα ντρέπεται ... να γελάσει! Είναι η χαρά των δικηγόρων. Τους δίνουμε δουλειά για τα δικαστήρια. (δεν διάλεξα να πω τα Βασιλικά !! θα μπορούσα να πω ...και άλλα) .
    2 points
  4. Κι εγώ υπέρ γραφείου!!!Είπαμε ηλεκτρονικές εφαρμογές χρησιμοποιούμαι μόνο όταν είναι όντως ηλεκτρονικές. Όπως πχ το ΦΠΑ στο taxisnet κλπ κλπ. Όταν μπαίνει μέσα το σκανάρισμα τρώνε απευθείας άκυρο από εμένα.......
    2 points
  5. δεν θα της δοσεις τπτ. το 98/6α, αναφερει τον ιδιοκτητη για τα "εκ κατασκευής" το 98/ 6β αναφερει τον μηχανικο για το "σε ολους τους οροφους" Να ξαναδιαβασει το 6 που αναφερει "κατα περίπτωση"
    2 points
  6. παντως, για να ολοκληρωσουμε.. αρχικα δεν υπηρχε κανενα κτηματολογικο τελος... Μπηκε για πρωτη φορα το 2003 με τον ν 3212/2003 «10. Για κάθε εγγραπτέο δικαίωμα που δηλώνεται καταβάλλεται από τον δηλούντα τέλος κτηματογράφησης είκοσι (20) ευρώ, που δεν υπόκειται σε τέλος χαρτοσήμου ή Φ.Π.Α. Ο τρόπος είσπραξης του ανταποδοτικού αυτού τέλους και κάθε αναγκαία σχετική λεπτομέρεια καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Εργων. Τα έσοδα από την είσπραξη του τέλους αυτού εγγράφονται στον προϋπολογισμό του Ο.Κ.Χ.Ε. ή εισφέρονται στην εταιρεία «ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε.", κατά τους όρους της προβλεπόμενης στο άρθρο 14 παρ. 1 του Ν. 2308/1995 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Εργων περί μεταφοράς πόρων του Ο.Κ.Χ.Ε. στην εν λόγω εταιρεία και διατίθενται για την εκπλήρωση των σκοπών της κτηματογράφησης. Με την απόφαση του προηγούμενου εδαφίου καθορίζεται ο τρόπος εισφοράς και κάθε σχετικό θέμα." Σημερα το σχετικο αρθρο εχει ως εξης: 10. α) Για την επεξεργασία των δηλώσεων του παρόντος άρθρου και την καταχώριση των εγγραπτέων δικαιωμάτων στους τελικούς πίνακες της κτηματογράφησης καταβάλλεται υπέρ του Ο.Κ.Χ.Ε. ανταποδοτικό τέλος κτηματογράφησης, εν μέρει πάγιο, σύμφωνα με τα οριζόμενα κατωτέρω υπό αα`, και εν μέρει αναλογικό, σύμφωνα με τα οριζόμενα κατωτέρω υπό ββ`, το οποίο καθορίζεται ως εξής: αα`. Για κάθε εγγραπτέο δικαίωμα που δηλώνεται, καταβάλλεται από τον δηλούντα έναντι του συνολικά οφειλόμενου ανταποδοτικού τέλους κτηματογράφησης και επί ποινή απαραδέκτου της δηλώσεώς του πάγιο τέλος κτηματογράφησης. Το τέλος αυτό ορίζεται σε τριάντα πέντε (35) ευρώ ανά δικαίωμα, με εξαίρεση τα δικαιώματα σε χώρους στάθμευσης ή αποθήκες που αποτελούν αυτοτελείς ιδιοκτησίες, για τα οποία το τέλος ορίζεται σε είκοσι (20) ευρώ. Στις αγροτικές περιοχές τα φυσικά πρόσωπα που έχουν εγγραπτέο δικαίωμα σε περισσότερα του ενός ακίνητα καταβάλλουν πάγια τέλη για δύο μόνον εγγραπτέα δικαιώματα, ανεξαρτήτως του συνολικού αριθμού αυτών. [δεν αναφερει καμμια αλλη προυποθεση, ούτε θετει καμμία διακριση ο νομος] Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζεται μόνο για τους δικαιούχους δικαιωμάτων κυριότητας και δουλειών". Η απαιτηση του Κτηματολογιου να δημιουργεί νεα κατηγορια αγροτικων περιοχών, με βαση την "συστηματικη δομηση" δεν εχει κανενα νομοθετικο ερεισμα, αλλά -φαινεται οτι- αποτελει αντικειμενο εσωτερικης συμφωνιας Κτηματολογιου- Αναδόχων "Στις αγροτικές περιοχές (δηλαδή στα εκτός σχεδίου και εκτός ορίου οικισμών) τα φυσικά πρόσωπα μόνον που υποβάλουν δήλωση για περισσότερα από δύο (2) δικαιώματα εντός του ίδιου Ο.Τ.Α., καταβάλλουν πάγια τέλη για δύο (2) µόνο δικαιώματα, ανεξαρτήτως του συνολικού αριθμού αυτών. Η διάταξη εφαρμόζεται µόνο για τους δικαιούχους δικαιωμάτων κυριότητας και δουλειών. Ως αγροτική ορίζεται η περιοχή η οποία βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλης ή εκτός ορίου οικισμού προϋφισταμένου του 1923 ή εκτός ορίου οικισμού κάτω των 2.000 κατοίκων που έχει οριοθετηθεί και δεν παρουσιάζει χαρακτηριστικά συστηματικής δόμησης. Οι περιοχές αυτές έχουν καθοριστεί από το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ και απεικονίζονται στους χάρτες του Γραφείου Κτηµατογράφησης και λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό του τέλους μετά τη καταχώρηση της δήλωσης στο πληροφοριακό σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου.."
    2 points
  7. ψηφιζω προσωπικα το 2 γραφειο κτηματογραφησης και μονο για πολλους λογους
    2 points
  8. 10.579 downloads

    ΣΑΥ ΦΑΥ και τεχνική έκθεση κατεδάφισης
    1 point
  9. Version 1.0.0

    10.785 downloads

    Μια πρώτη απόπειρα γιατί αρκετοί συνάδελφοι, και κυρίως νέοι, ψάχνουν κάτι αντίστοιχο. Όσοι μπορούν ας το αναπτύξουν έτσι ώστε να έχουμε κάτι αξιοπρεπές όλοι.
    1 point
  10. Σήμερα έκανα 3 διαφορετικές πληρωμές με πιστωτική κάρτα, οι οποίες μέσα σε 1 λεπτό είχαν εγκριθεί κ.λπ., είχε βγει και το πιστοποιητικό, είχε ολοκληρωθεί η δήλωση. Δηλαδή, το φτιάξανε το μαγαζί και πάει σφαίρα..... P.S. Πριν μια εβδομάδα για τη διαδικασία αυτή ήθελαν 3 μέρες....
    1 point
  11. Επισημα Σχεδια Πολης υπαρχουν και πιο παλια (1864 Αχαρνες), δεν ειναι εκει το θεμα Αυτο που καταλαβαινω εγω δια της μαντικης ειναι οτι οι συνάδελφοι δεν ελεγξαν κανενα κανονα οικοδομησιμοτητας παρα μονο την επιφανεια. Διοτι εκτος απο επιφανεια και προσωπο, πρεπει να ειναι αρτια και ολα τα ομορα, και τα ομορα των ομορων, και σε σχεδια πολης προ 1983 πρεπει να ειναι αρτια και τα απεναντι, καθως και τα ομορα των απεναντι. Οπως επισης οτι εχει συντελεστει η απαλλοτριωση της ζωνης παραλιας στη συγκεκριμενη περιπτωση, καθως και αλλα. Μεγαλη δουλεια, για μια σκοτωμενη αγορα... Τωρα το να λεει η ιδια η Πολεοδομια οτι επειδη χτιστηκε αυθαιρετο σε κοινοχρηστο δρομο σημαινει οτι μειωθηκε το πλατος δρομου, αυτο με ξεπερναει. Προσωπικα αν το ακουγα, θα εκανα αιτηση να το παρω γραπτως, γιατι αν υπαρχει περιπτωση να ειναι αληθεια, θα μαθαινα κατι καινουριο.
    1 point
  12. τα 14 χιλιομετρα τα θεωρεις κοντα η μακρια;
    1 point
  13. Παρατηρηση 1: αν ο απεναντι εχτισε αυθαιρετο σε κοινοχρηστο χωρο, εστω και προ 1975, πως θεωρείται οτι μειωθηκε το πλατος του δρομου? Διοτι υπαρχει ορισμος της εννοιας "πλατος δρομου", τοσο για σχεδια πολης, οσο και για οικισμους. Παρατηρηση 2: το να μην αποτυπωνονται κτιρια σε τοπογραφικο ειναι οκ, αρκει αυτα να μην αφορουν την ιδιοκτησια για την οποια εκπονειται το τοπογραφικο. Σημειωνεται οτι και τα ομορα αφορουν την ιδιοκτησια, και πολλες φορες και τα ομορα των ομορων (αρθρο 25 Ν.1337) Παρατηρηση 3: εργασίες πανω στον αιγιαλο δεν νομιζω οτι επιτρεπονται. Σε καθε περιπτωση, μπορειτε να κινηθειτε κατα των συναδελφων και μεσω του Τεχνικου Επιμελητηριου, αρκει να εχετε κατι σιγουρα σωστο στα χερια σας. Η εννοια "μηχανικος του γειτονα" δεν προσδιδει κυρος, κυρος σε ο,τι λεμε προσδιδει μονο ο,τι σφραγιζει κανεις, και παιρνει την ευθυνη γι αυτα που δηλωνει. Καλη συνεχεια
    1 point
  14. Σε ποιο γραφείο απ' όλα να πας ωρέ λεβέντη, όταν κάνεις δηλώσεις πελατών σου για τη μισή Ελλάδα κι όταν "... εν τη παλάμη και ούτω βοήσωμεν"!!!
    1 point
  15. Θα υπολογίσεται και θα πληρώσεται τα φορολογικά όπως θεωρείται σωστό. Θα ανεβάσεται τα σχετικά παραστατικά στο σύστημα, μαζί με προυπολογισμό και πιθανό αναλυτικό και μετά την έκδοση της άδειας θα γίνει ο έλεγχος των φορολογικών. Εαν απαιτηθούν επιπλέον πληρωμές θα τις κάνετε συμπληρωμάτικά και τότε θα κλείσει ο φάκελος χωρίς να έχετε κάποια επιπλέον επίπτωση.
    1 point
  16. Κοίτα, από την πολεοδομία που με πιάνει αλλεργία προτιμάω το e-άδειες κ ας σκανάρω κ ένα στρέμα, τα γραφεία κτηματογράφησης μια χαρά είναι, νέοι υπάλληλοι και άφθονα παππουδάκια για κουτσομπολιό!
    1 point
  17. μου εδωσες καταπληκτικη ιδεα, πλησιαζει και η Τσικνοπεμπτη!!! Για μας το λες, γιατι; Για να ξερεις τι θα πεις στον πελατη σου προφανως οταν βγαινει το παραβολο
    1 point
  18. Πιστεύω ότι αφού έχουν πληρωθεί τα πρόστιμα μέσα στα χρονικά περιθώρια ισχύος του νόμου, η Υ.ΔΟΜ. θα περαιώσει τη διαδικασία με τη τελευταία σφραγίδα ακόμα και τώρα. Κουβέντιασε το θέμα με την Υ.ΔΟΜ. και ενημέρωσέ μας για την εξέλιξη.
    1 point
  19. Θα διαφωνήσω με τις ανωτέρω απόψεις. Η δήλωση 651/77 πρέπει να είναι σαφής και κατηγορηματική και ο υπογράφων θα πρέπει να έχει ελέγξει την αρτιότητα-οικοδομησιμότητα. Αν δεν έχει στοιχεία, ή δεν συντάσσει διάγραμμα, ή γράφει μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο. Αν ο αγοραστής ενός τέτοιου ακινήτου δεν καταφέρει να οικοδομήσει κι έχει ένα καλό δικηγόρο, μπορεί να τινάξει στον αέρα το μηχανικό. Σε αυτή την περίπτωση, η ανωτέρω εγκύκλιος πάει στα σκουπίδια.
    1 point
  20. Δηλαδή μέσω ενημέρωσης από τρίτους προσπαθείς να κάνεις πολεοδομικό έλεγχο ακινήτου; Ο ίδιος δεν κάθισες να διαβάσεις τη νομοθεσία προκειμένου να απαντήσεις σε ένα τέτοιο ερώτημα; Αν θα κάνεις κατάτμηση από το μεγαλύτερο γήπεδο και του πάρεις 160 τμ, δημιουργείς δυο προβλήματα. Πρώτον μετατρέπεις το μεγάλο σε μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο αφού αυτό θα χρειάζεται πλέον και 25 μ πρόσωπο σε αναγνωρισμένο προ 23 κοινόχρηστο δρόμο (ή 45 μ πρόσωπο και 50 μ βάθος εφόσον εφάπτεται στην εθνική οδό) και δεύτερον δεν δημιουργείς νέο άρτιο και οικοδομήσιμο αφού και το δεύτερο θα πρέπει να έχει κατ ελάχιστον 4.000 τμ και αναλόγως της οδού, είτε πρόσωπο 25 μ σε αναγνωρισμένη προ 23 κοινόχρηστη αγροτική οδό, είτε 45 μ πρόσωπο και 50 μ βάθος αν έχει πρόσωπο σε δημοτική, επαρχιακή ή εθνική οδό. Στο τοπογραφικό που παραθέτεις φαίνεται μια πολυγωνική γραμμή με πορτοκαλί. Αυτή τι ακριβώς αναπαριστά; Ακόμη και αν υποθέταμε ότι το νεο γεωτεμάχιο ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο, αν βάλεις την απαιτούμενη απόσταση γραμμής δόμησης δυνάμει του ΠΔ 209/98 (μέτρα ασφαλείας υπεραστικής συγκοινωνίας) προκύπτει οικοδομήσιμο τμήμα; Τα παραπάνω ισχύουν εφόσον δεν έχουν επιβληθεί αυστηρότερα όρια αρτιότητας μέσω άλλων διατάξεων ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ/ΝΑΤΟΥΡΑ και εφόσον θα επιτρέπεται κατάτμηση με επιφάνεια μικρότερη των 4.000 τμ (κάτι που συνήθως όταν ισχύουν ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ δεν επιτρέπεται). Επιπλέον έχεις να ελέγξεις δασικό χαρακτήρα ακινήτων εφόσον βρίσκονται σε περιοχή ανάρτησης, μερικής ή οριστικής κύρωσης δασικών χαρτών.
    1 point
  21. Ή δεν δήλωσες σαφώς πότε έγινε η αλλαγή χρήσης, ή δεν το κατάλαβαν ή νομίζουν ότι με το 15άρι που συνοδεύει το 250άρι θα βγει ο μισθός τους ...
    1 point
  22. Αρα, δεν θες συνενωση θες να κατατμησεις ενα διπλανο και να αγορασεις ενα τμημα απο αυτο το διπλανο και να το κολλησεις στο δικο σου Με ποιες διαταξεις ανηκεις στην παρεκκλιση? Και γιατι να αλλαξουν οι οροι δομησης με την αγορα ενος "τμηματος", που "απο μονο του" δεν κουβαλαει μαζι του κανεναν συντελεστη. υγ καλο θα ηταν να ανοιγες λιγο τον Ρωμαλιαδη..
    1 point
  23. Η προκαταβολή πρέπει να είναι 30% του παραστατικού, άρα 3.000 ευρώ. Εφόσον ο προμηθευτής έκοψε το όριο του επιλέξιμου ποσού, δεν υπάρχει "χώρος" για τις εισφορές. Έπρεπε να γίνει συνεννόηση με τον προμηθευτή να κόψει μικρότερο ποσό, ώστε να μπουν και οι εισφορές στο σύστημα και να επιστραφούν.
    1 point
  24. Έστειλα το παρακάτω mail στην ΕΥΕΠΕΝ Β.Ε. Καλησπέρα, Έχω αναλάβει κάποιους φακέλους εξ' οικονομώ κατ'οίκον και στα πλαίσια του προγράμματος έχω εκδόσει το 1ο ΠΕΑ . Σε κάποιες περιπτώσεις απαιτείται η έκδοση Έγκρισης Εργασιών Μικρής Κλίμακας καθώς πρόκειται να τοποθετηθεί εξωτερική θερμομόνωση με ή χωρίς ικριώματα. Έχω διαβάσει τη σχετική ανακοίνωση του προγράμματος η οποία αναφέρεται και στην υπηρεσία σας https://exoikonomisi.ypen.gr/-/asymbibasto-energeiakon-epitheoreseon στην οποία σημειώνεται : "Δεν αποτελεί ασυμβίβαστο για την έκδοση Π.Ε.Α. σε αυτό, δηλ. δεν συγκαταλέγεται στις περιπτώσεις του άρθρου 53, εδάφιο α), του Ν.4409/2016, εκτός εάν η συμμετοχή αφορά στη σύνταξη μελετών για την έκδοση ή αναθεώρηση αδειών δόμησης, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις. Από το υπογραμμισμένο κείμενο αντιλαμβάνομαι οτι ασυμβίβαστο υπάρχει μόνο στις περιπτώσεις έκδοσης ή αναθεώρησης οικοδομικών αδειών. Συνεπώς στη δική μου περίπτωση που πρόκειται να εκδόσω ΕΕΜΚ για τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης με ή και χωρίς ικριώματα δεν τίθεται θέμα ασυμβίβαστου για την έκδοση του 2ου ΠΕΑ ; Επειδή το συγκεκριμένο ζήτημα απασχολεί όλους τους συναδέλφους που ασχολούνται με το πρόγραμμα θα ήθελα μια σαφή απάντησή σας το συντομότερο δυνατόν. Με εκτίμηση Μου τηλεφώνησαν σε 5 λεπτά και μου είπαν οτι : 1. Για την έκδοση ΕΕΜΚ για τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης με Ή χωρίς ικριώματα δεν υπάρχει ασυμβίβαστο γιατί δεν κάνουμε καμία μελέτη και η επίβλεψη των ικριωμάτων αφορά τα ικριώματα και ΟΧΙ το κτίριο. 2. Ασυμβίβαστο υπάρχει όταν κάνουμε κάποια μελέτη, πχ Η/Μ στα πλαίσια ενός συστήματος θέρμανσης. Ακόμα και στις εσωτερικές διαρρυθμίσεις όταν δεν κάνουμε κάποια μελέτη αλλά μόνο κάτοψη των διαρρυθμίσεων ΔΕΝ υπάρχει ασυμβίβαστο.
    1 point
  25. Ικανοτικό έλεγχο κόμβων δεν κάνεις όταν: 1. Επιλύεις μονώροφο ή κανονικό διώροφο χωρίς πρόβλεψη ορόφου (Ε.Α.Κ. 4.1.4.2 α [1]). 2. Επιλύεις με q=1.5 ή με qmax/2 (Ε.Α.Κ. 4.1.4 [5]). 3. Ικανοποιείται το παρακάτω κριτήριο: nv>0.60 (Ε.Α.Κ. 4.1.4.2 β [2]) και ένα από τα: i) Εάν σε κάθε όροφο, πλην του ανωτάτου, και σε μία τουλάχιστον διεύθυνση, διατίθενται εκατέρωθεν του Κ.Μ. δύο τουλάχιστον παράλληλα τοιχώματα η απόσταση των οποίων υπερβαίνει το 1/3 της αντίστοιχης διάστασης κάτοψης του στατικού συστήματος του κτιρίου και ικανοποιείται η συνθήκη nv>0.60 (Ε.Α.Κ. 4.1.4.2 [3] β). ii) ρm>r (Ε.Α.Κ. 4.1.4.2 [3] β). iii) MP1>r, MP2>r, δηλαδή οι δύο πρώτες σημαντικές ιδιομορφές να είναι κυρίως μεταφορικές (Ε.Α.Κ. 4.1.4.2 [3] γ). Εάν λύσεις με q=1.5 ή qmax/2 δεν απαιτείται να ικανοποιηθεί και το κριτήριο 3 (nv>0.60) για να αποφύγεις τον ικανοτικό. Άρα καλύπτεσαι. Μπορείς παρόλο που δεν πιάνεις το κριτήριο 3, δηλαδή nv>0.60, να λύσεις με q=3.5, αλλά τότε θα πρέπει να κάνεις υποχρεωτικά ικανοτικό έλεγχο κόμβων. Αυτά τουλάχιστον λένε οι κανονισμοί. Προσωπικά προσπαθώ συνήθως να βάζω τόσα τοιχία, ώστε να εξασφαλίζω nv>0.60, είτε απαιτείται είτε όχι. Λύνοντας με q=1.5 ουσιαστικά σχεδιάζεις ώστε η κατασκευή σου να παραμείνει σχεδόν ελαστική, επιδιώκοντας να έχεις πολύ λιγότερες ζημιές απ΄ότι θα παρουσίαζε μία κατασκευή λυμένη με q=3.5, όπου εκεί προβλέπεται ενεργοποίηση ελαστοπλαστικών μηχανισμών απορρόφησης της σεισμικής διέγερσης. Δηλαδή με q=1.5 το κτίριο σου μάλλον θα προκύψει πιο "σκληρό". Υπάρχει η γενική άποψη ότι: μαλακό έδαφος ---> σκληρό κτίριο σκληρό έδαφος ---> μαλακό κτίριο Άρα στη συμπεριφορά μιας κατασκευής κατά τη διάρκεια της σεισμικής διέγερσης, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και το είδος του εδάφους. Σε κάθε περίπτωση πετυχαίνοντας nv>0.60 θα κοιμάσαι πάντα πιο ήσυχος. Αξιολογώντας λοιπόν όλους αυτούς τους παράγοντες μπορείς να καταλήξεις στην ορθότερη κάθε φορά λύση προσομοίωσης του μοντέλου σου.
    1 point
  26. Συναδελφε στην δικαστικη αποφαση αναφερεται απο ποτε αρχισε η κατοχη του ακινητου? α) αν ειναι εκτακτη χρησικτησια ο χρονος που περιεχεται στην ιδιοκτησια του ειναι τα 20 χρονια. β) στην τακτικη ειναι 10 χρονια Το ποτε θα γινει το δικαστηριο ειναι ασχετο αρκει να αναγνωριζεται ο χρονος που αποκτησαμε τα δικαιωματα επι του ακινητου. Προσωπικη αποψη ειναι οτι η μεταγραφη της δικαστικης αποφασης ειναι προαιρετικη και σε καθε περιπτωση δεν αποκταται η κυριοτητα με την μεταγραφη της. Η δικαστικη αποφαση αναγνωριζει δικαιωμα που εχουμε αποκτηση με την χρησικτησια.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.