Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.568


  2. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      11.775


  3. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.350


  4. jojo

    jojo

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      934


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 10/03/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. 1. στις αποδοχές κληρονομιάς δεν ειναι υποχρεωτικό το τοπογραφικό 2. ο τοπογράφος του αναδόχου δεν μπορεί να κανει μαύρη μαγεία να βρει το οικόπεδο σου 3. η κοινότητα δεν ειναι υποχρεωμένη να πληρώσει για να αναβαθμίσει τα σχέδια της για να ειναι συμβατά με το κτηματολόγιο 4. Εσυ σαν ιδιοκτήτης ΟΦΕΙΛΕΙΣ να γνωρίζεις που βρίσκεται η ιδιοκτησία σου εν κατακλείδι, όλο το βάρος ΠΕΦΤΕΙ ΠΑΝΩ ΣΟΥ, σύμφωνα με τις προδιαγραφές σύνταξης του κτηματολογίου και αν δε θες να πληρώσεις λεφτά σε μηχανικό για την ιδιοκτησία σου, δε θα πληρώσει κανένας αλλος λεφτά για την ιδιοκτησία σου
    3 points
  2. Δημοσιεύτηκε σήμερα σε ΦΕΚ ο νόμος 4602/2019: Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της Χώρας, σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών, ιδιοκτησιακός διαχωρισμός δικτύων διανομής φυσικού αερίου και άλλες διατάξεις. Με τροποποιήσεις σε νομοθετικές διατάξεις του κτηματολογίου (στο άρθρο 56) και της πολεοδομικής νομοθεσίας (ν.4030/11, ν.4495/17, ΝΟΚ) μετά το άρθρο 59. ν4602_2019.pdf
    2 points
  3. καταλαβαίνω ότι δεν έχετε εξ αδιαιρέτου οικόπεδο, όπως αρχικά αναφέρετε, αλλά ότι: 1. έχετε συστήσει 2 κάθετες 2. ότι σε κάθε κάθετο συστήσατε και οριζόντιες και 3. ότι η ταράτσα της μια καθέτου βάσει της σύστασης οριζοντίων ιδιοκτησιών ανήκει αποκλειστικά σε κάποιον ο οποίος έκτισε το 2003 κάποιο αυθαίρετο. Με αυτά τα δεδομένα, αυτός ο κάποιος και μόνο για το λόγο, ότι έχει την αποκλειστική χρήση, βάσει του Ν 4495/17 άρθ 98 παρ 8 Επί αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετων αλλαγών χρήσης που έχουν εκτελεστεί ή εγκατασταθεί σε οριζόντια ή κάθετη συνιδιοκτησία και εντός τμημάτων αποκλειστικής χρήσης αυτών, εφόσον κατά τη σύσταση διηρημένων ιδιοκτησιών έχουν αποδοθεί στους δικαιούχους ως αποκλειστική χρήση, για την υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος δεν απαιτείται συναίνεση των λοιπών συνιδιοκτητών. ΝΑΙ μπορεί να το δηλώσει χωρίς να ρωτήσει κανέναν
    2 points
  4. Άρα, θεωρώ ότι "παίζει" αυτό που σου είπα... λίγο πριν την έκδοση του νέου ειδοποιητηρίου για τις εισφορές του Φεβρουαρίου '19, οι καταθέσεις που έκανες θα πάνε να εξοφλήσουν τις μη εξοφλημένες απαιτήσεις (που δημιουργήθηκαν χρονικά πρώτες) εφόσον τα ποσά που υπάρχουν στις καταβολές καλύπτουν τις απαιτήσεις του '18 (και ότι περισσέψει θα πάει στις εισφορές του Ιαν '19, όπου λογικά και αυτές θα τις βλέπεις ακόμη και τώρα μη εξοφλημένες) και άμεσα θα αποκατασταθεί και η ικανότητα. Οπότε ή περιμένεις ή το ψάχνεις περισσότερο. Προσωπικά αν δεν είχα άμεση ανάγκη ικανότητας θα περίμενα. Γαι το ΤΣΜΕΔΕ, τα αναδρομικά, θέλει λίγη υπομονή μέχρι να πιάσεις γραμμή ... κανένα 10λεπτό και σου τα στέλνουν σχεδόν άμεσα... βασικά τα στέλνουν έτσι για να γλιτώσουν την παρουσία μας και το πρήξιμο που τους κάνουμε αν πάμε στο ταμείο ...
    2 points
  5. Αγαπητέ Homer. Άποψή μου είναι ότι έχουν δίκιο που δε σου προχωρήσανε τη δήλωση. Πας να δηλώσεις ένα δικαίωμα σε ένα χωριό κάπου γενικά χωρίς ένα περίγραμμα και χωρίς να έχεις ιδέα που είναι; Ο σκοπός του Κτηματολογίου όμως είναι να αντιστοιχήσει τις σωστές ιδιοκτησίες με τους σωστούς ιδιοκτήτες. Οι εργαζόμενοι εκεί είναι μηχανικοί και όχι μέντιουμ για να εντοπίζουν ιδιοκτησίες από ένα συμβόλαιο που αναγράφει τετραγωνικά στο περίπου με γείτονες περασμένων δεκαετιών ή από μη εξαρτημένα τοπογραφικά που δείχνουν ένα πολύγωνο στο... πουθενά ή από ένα τυχαίο νούμερο από μια αρίθμηση που κάποιοι κάνανε κάποτε και δεν τη δώσανε στον ανάδοχο. Άρα τζάμπα πας και κάνεις τη δήλωση και πληρώνεις παράβολο και γι’αυτό σε προφυλάσουν και δε σου παίρνουν τη δήλωση. Γιατί θα απορριφθεί το δικαίωμα και τότε να δεις που θα ξαναπληρώνεις για ενστάσεις, παράβολα και καινούρια εξαρτημένα τοπογραφικά και όχι ορθοφωτογραφίες.
    2 points
  6. .....και πόσα άλλα που έχουν προσπεραστεί, από την εποχή των εκσκαφών ακόμα!!!! Άντε βρέστα τώρα.... Αυτά είναι τα σκουπίδια κάτω από το χαλί κι όχι απλώς το ..."πρέκι"!!! Διότι η λογική λέει πως "...όταν εις (αποφασίζων εργολάβος) σκέφτεται κι ενεργεί τοιουτοτρόπως, πάντα τοιουτοτρόπως ενεργούσε, ενεργεί και θα ενεργεί"!!!!
    2 points
  7. Είναι θέμα του καθενός βεβαίως το αν θα πάει με την (καλή η κακή, πάντως νομοθετημένη) αυθαιρετονομική λογιστική του : έχω στο οικόπεδο αυθαίρετα (100μ2 σπίτι κατ.4 + 50μ2 σπίτι κατ.1 + 14μ2 αποθήκη κατ.3) = 100μ2 Υ.Δ ή θα πάει με την απλοική λογιστική του μάγειρα : έχω στο ψυγείο (3 μήλα + 2 αχλάδια +1 πορτοκάλι) = 6 φρούτα !! Να θυμίσω εδώ ότι την ίδια αδυναμία αποδοχής του σκεπτικού χρέωσης Υ.Δ των συμβ/φων είχαν στην αρχή του ν.4014 ΚΑΙ στην ΔΕΗ όπου αρνιόνταν να δώσουν ρεύμα σε τακτοποιημένα σπίτια ΚΑΤ1 αφού έφεραν στην δήλωση τους 0.00 μ2 !!!!. Αυτό όμως ξεπεράστηκε χωρίς ασφαλώς να δίνουμε Υ.Δ στα σπίτια ΚΑΤ1 ! Πάντως μη προβαίνουμε σε νομοπλασίες για τους β/χ χώρους του κτιρίου, αφού είναι ξεκάθαρο και χωρίς εξαιρέσεις και περιορισμούς απ΄το αρ.2 του κ/δ καν/μού ότι : "Χώροι βοηθητικής χρήσης είναι µεταξύ άλλων οι ακόλουθοι: - Οι χώροι κυκλοφορίας (διάδροµοι, προθάλαµοι, κλιµακοστάσια) ", Κυρίαρχα όμως, ούτε αυτή η διάκριση των χώρων επηρεάζει τον τρόπο καταλογισμού της επέκτασης του διαμ/τος στο κλιμ/σιο, αφού έστω και για α/χ από κ/χ (διαμ/μα) σε κ/χ (κλιμ/σιο) κατά το αρ. 100.7 πάλι δεν χρεώνεται Υ.Δ αλλά βάσει αναλυτικού. EDIT 'νά σαι καλά Karanus και +1. Στην σημερινή Ελλάδα λεπτολογούμε μεν για το πως θα χρεωθούν 2μ2 κατάληψης κλιμ/σίου, προσπερνούμε δε αχρεωστί , την παράδοση ονόματος, πολιτισμού, γλώσσας, εν τέλει Εθνικής κυριαρχίας ........
    2 points
  8. Δεν μιλάμε για διάκριση χρήσεων κτιριοδομικού κανονισμού, ποτέ δεν μιλάγαμε γι' αυτές στους αυθαιρετονόμους. Η διάκριση δεν γίνεται μεταξύ BX και ΚΧ κτιριοδομικού. Γίνεται με βάση αυτό που πρέπει να εξασφαλιστεί με βάση όλους τους νόμους των αυθαιρέτων : " ... στο ακίνητο ή στη διακεκριμένη αυτοτελή οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, μη συμπεριλαμβανομένων των κοινόκτητων ή κοινοχρήστων χώρων του ακινήτου, δεν έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές καθ’ υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης και του ύψους της ιδιοκτησίας". Τα έχουμε συζητήσει και με τον ν.4178 ... και τότε υπήρχε η διαφορά απόψεων. Υ.Γ. όσο για το νομικό μέρος του θέματος ... οι κοινόχρηστοι χώροι, όπου υπάρχει και δουλεία διόδου, είναι πάντοτε κύριας χρήσης. Όσο για τους νόμους αυθαιρέτων ... ανέκαθεν ήταν απλοϊκές σκέψεις λογιστικού περιεχομένου. Κάποιος συντονιστής πρέπει να μεταφέρει όλη την κουβέντα στο σχετικό νήμα ...
    2 points
  9. Έχω χρησιμοποιήσει 2 προγράμματα, το ραφ και το fespa. Συγκρίνοντας τα δύο αυτά προγράμματα, και χωρίς να είμαι εξαιρετικός χρήστης, καταλήγω στα εξής : Από άποψη εποπτικότητας και διαφάνειας των αποτελεσμάτων, το ραφ είναι έτη φωτός μπροστά! Σε πραγματικό χρόνο και εντός της εφαρμογής μπορείς να έχεις εποπτεία κάθε ελέγχου και κάθε δομικου στοιχείου (με πίνακες, με διαγράμματα, με χρωματική διαβάθμιση, με ανάλυση υπολογισμών). Το fespa είναι παρωχημένο σε αυτό το κομμάτι, στάσιμο, ξεπερασμένο και δεν ξέρω, κατά πόσο αφήνει η ίδια η πλατφόρμα προγραμματισμού, περιθώρια βελτίωσης (δηλαδή κατά πόσο είναι εξελίξιμο σε αυτόν τον τομέα). Από άποψη μοντελοποίησης/προσομοίωσης, το ραφ έχει πιο εύχρηστες και πιο φιλικές προς τον χρήστη πολλές ενέργειες, όπως αλλαγή/αντικατάσταση δομικών στοιχείων, εισαγωγή πλακών, εισαγωγή μεσοδοκών/ανισοσταθμιών (συν κάποιες ακόμη). Επίσης διαθέτει κάποιες σημαντικές δυνατότητες προσομοίωσης που απουσιάζουν στο fespa, όπως στροφικά ελατήρια σε πεδιλοδοκούς (έκκεντρες), αυτόματη τοποθέτηση κατακόρυφων στερεών βραχιόνων ανά άξονα. Τέλος, διαθέτει την δυνατότητα επιλογής/επέμβασης στο τρισδιάστατο μοντέλο και όχι απλώς στην κάτοψή του. Το fespa διαθέτει επιφανειακά πεπερασμένα στοιχεία, κάνοντας το πιο πλήρες κυρίως σε περιπτώσεις πλάκας κοιτόστρωσης (τα fem δεν είναι ενσωματωμένα με το τρισδιάστατο μοντέλο, οπότε επιρροή διαφράγματος κλπ είναι εκτός 'κάδρου') και χρονοϊστορία στην γραμμική δυναμική ελαστική ανάλυση (αποτίμηση). Από άποψη παραμετροποιησιμότητας, θα έλεγα οτι είναι εφάμιλλα, κανένα δεν είναι μαύρο κουτί, μιας και έχεις έλεγχο πολλών παραμέτρων-ίσως το fespa να έχει πιο πολλές ρυθμίσιμες παραμέτρους, ειδικά στην ανελαστική στατική ανάλυση. Από άποψη ανάλυσης, έχουν άλλη φιλοσοφία, το fespa διαστασιολογεί/οπλίζει, το ραφ κάνει έλεγχο επάρκειας της οπλισμένης από τον χρήστη διατομής. Και οι 2 μέθοδοι έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα (δεν θα επεκταθώ περαιτέρω) Από άποψη σχεδίων, τα σχέδια του fespa τα βρίσκω πιο έτοιμα προς την τελική τους εκτυπώσιμη μορφή, το ραφ υστερεί εδώ. Από άποψη εξέλιξης, το ραφ κάνει γοργά άλματα, ενσωματώνει πολλές και διάφορες δυνατότητες, το fespa ας πούμε οτι ενσωματώνει μόνο τις πιο απαραίτητες. (το ραφ ανέπτυξε αρκετά πλήρες πακέτο για σύμμικτες, για ξύλινες, και λεπτομερές πακέτο για τρόπους/μεθόδους ενίσχυσης κατασκευών ω/σ) Ειδικά για τις μεταλλικές κατασκευές, θεωρώ οτι το ραφ έχει την δυναμική να γίνει δυνατό εργαλείο, αλλά του λείπουν ακόμη κάποιες συνδέσεις (βλέπε DTSV) και κάποια εργαλεία. Κατά τα άλλα, τα παραπάνω γραφόμενα ισχύουν και εδώ, αλλά και μόνο το γεγονός ότι στο fespa δουλεύεις/επεμβαίνεις στην κάτοψη της στάθμης και όχι στο τρισδιαστάτο μοντέλο, το καθιστά αρκετά δύσχρηστο για μεταλλικές κατασκευές (συν κάποιες ελλείψεις όπως για παράδειγμα διακριτές δεσμεύσεις σε ΚΛ και ΣΚΛ-άνω/κάτω πέλμα) Από άποψη παρουσίας στην αγορά, το fespa είναι πιο παλιό και εκτιμώ με πιο μεγάλη παρουσία σε πανεπιστημιακές εργασίες/διατριβές. Αυτό το ερμηνεύει ο καθείς κατά το δοκούν. Από άποψη τιμής και υποστήριξης, δεν θα αναφερθώ.
    2 points
  10. Δεν βλέπω να έχει κάπου σχολιαστεί ... εκτός αν μου διαφεύγει ... Ένα θέμα που δεν μου αρέσει ---δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το έχουν κάνει έτσι--- είναι ότι στις σελίδες της εκτύπωσης (στην προεπισκόπιση που φαίνονται όσα έχουμε δηλώσει) δεν εμφανίζουν πουθενά τον γεωγραφικό εντοπισμό που κάναμε είτε με συντεταγμένες... είτε ως εικόνα-απόσπασμα ...είτε ως κάτι τελοσπάντων... όπου να.... "προεπισκοπεί"-"κατοχυρώνει"-πιστοποιεί την επιλογή-εντοπισμό που κάναμε ... Γιατί το κάνουν αυτό ...?????
    1 point
  11. Για να μη μένει κάποιο υπόλοιπο αδιευκρίνιστο, για τα "περί νομοπλασίας", επαναλαμβάνω ότι ποτέ στα αυθαίρετα δεν εξετάζαμε αλλαγές χρήσης ΒΧ σε ΚΧ, κατά τον ορισμό του κτιριοδομικού κανονισμού. Αυτά που είπα περί δουλείας θα τα βρείτε σε όλους τους ΓΟΚ και σήμερα στο άρθρο 9 του ΝΟΚ. Εξετάζουμε πάντα : 1) ως αυθαίρετη ενέργεια, και μόνο μετά το1986, την αλλαγή χρήσης του ΠΔ χρήσεων χωρίς την απαιτούμενη άδεια (και δεν απαιτείται πάντα), 2) την αυθαίρετη μετατροπή της χρήσης σε χρήση που είναι περισσότερο απαιτητική σε ΣΔ (κτήρια εκτός σχεδίου), 3) την αυθαίρετη κατάργηση χρήσης που απέκτησε ποσότητα ΣΔ κατά παρέκκλιση και 4) τη μετατροπή σε χώρους ΚΧ των χώρων ΒΧ που δεν μετρούσαν στο ΣΔ. Η πρώτη περίπτωση πάει με παράβολο και ενδεχόμενα με παραβάσεις αναλυτικού μόνο για τις εργασίες που έγιναν με την αλλαγή χρήσης. Οι λοιπές περιπτώσεις πάνε με ΥΔ και μάλιστα η δεύτερη με συντελεστή επιβάρυνσης αλλαγής χρήσης στην ΥΔ. Όλες οι παραπάνω περιπτώσεις εξετάζονται πάντα (κατά τη γνώμη μου) εντός του (νομίμου ή νομίμως υφιστάμενου) περιγράμματος οριζόντιας/ορόφου/τμήματος κτηρίου/κτηρίου όπου εκτείνεται η υπαγωγή μας. Οι πέραν αυτής επεκτάσεις, δεν είναι αλλαγή χρήσης και πάνε μόνο με απλή υπέρβαση δόμησης. Ο τυχόν εκεί ευρισκόμενος κοινόχρηστος ΣΔ (όχι της εξεταζόμενης ιδιοκτησίας) ήδη απαλλοτριώθηκε προ πολλού για την επίτευξη του "δημοσίου συμφέροντος" (και μάλιστα χωρίς αυτή την απαλλοτρίωση ίσως να μην υπήρχαν και οι αυθαιρετονόμοι). Μεταφορά επειγόντως
    1 point
  12. +1 για το «βρεστα». Μεγάλε Τζεισόν μας!!
    1 point
  13. Έχω κάποιες ιατρικές εξετάσεις των παιδιών που εκκρεμούν. Οπότε θα το κοιτάξω σύντομα. Σε ευχαριστώ πολύ, βλέπω ότι έχεις βοηθήσει πολύ κόσμο εδώ στο site με τις απαντήσεις σου. Μέσα στο παράλογο που ζούμε, τέτοια βοήθεια είναι ανεκτίμητη. Να είσαι καλά!
    1 point
  14. Μόνο όταν οι ΜΘΧ είναι κοινόχρηστοι ... αν οι ΜΘχ είναι ιδιοκτησίας του εξεταζόμενου χώρου τότε παίρνει ολόκληρο το U.
    1 point
  15. Δεν σου "κοψανε" τη δήλωση επειδή δεν είχες τοπογραφικό αλλά επειδή δεν μπορούσες να αναγνωρίσεις το οικόπεδο σου ώστε να το κατοχυρώσουν στη δήλωση σου. Αν έχεις κάποιον που να ξέρει που είναι το οικόπεδο σου στο χωριό να σε βοηθήσει να το βρεις στο θέασης πάρε ένα σημείο εντός του και δήλωσε αυτό αλλιώς στείλε κάποιο από το χωριό που να ξέρει πάλι που είναι το οικόπεδο σου να πάρει ένα στίγμα με το κινητό ενώ θα είναι μέσα στο οικόπεδο σου και να σου το στείλει. Αυτό το κάνεις χωρίς έξοδα και δεν νομίζω να μη στο δεχτούν στο κτηματολογιο
    1 point
  16. @qwertΜπορείς να αναδιανύμεις τα ποσά του προγράμματος όπως θες, ακόμη και να αλλάξεις παρεμβάσεις (διατηρόντας τα επιμέρους ταβάνια και τον επιλεγμένο προϋπολογισμό). @Danny14πρέπει να πιάσεις τις απαιτήσεις του ΚΕΝΑΚ σε U. τις προδιαγραφές των υλικών τις πιστοποιείς με το CE. Γιατί να μην πας και λίγο πιο καλά από τα ελάχιστα του ΚΕΝΑΚ όμως; Η συνολική διαφορά στο κόστος της επέμβασης για το κέλυφος είναι πολύ μικρή (περίπου +1€/μ2 για κάθε έξτρα εκ. πάχους θερμομόνωσης). @zio7Αν θέλει προκαταβολή ο προμηθευτής (που θα θέλει), πρέπει ο εγκαταστάτης να γυρίσει μέρος του ποσού και να το δώσετε στον προμηθευτή (όλα μέσω τραπεζικών κινήσεων και ανεβάζετε στο σύστημα και τις επιστροφές χρημάτων).
    1 point
  17. Εξαίρετες οι τοποθετήσεις των δύο άριστων συναδέρφων. Πολύ αμφιβάλω αν οι συντάκτες του νόμου είχαν εμβαθύνει για το συγκεκριμένο θέμα, όπως έκαναν οι δύο συνάδερφοι. Νομίζω ότι σε περίπτωση ελέγχου και οι δύο εκδοχές με την αιτιολόγησή τους θα εκληφθούν σωστές. Άλλωστε οι συγκεκριμένες περιπτώσεις αναφέρονται πάντα σε λίγα τμ της τάξεως (2 έως 3 τμ), οπότε η διαφορές και στα πρόστιμα προκύπτουν μικρές , είτε με αναλυτικό , είτε με ΥΔ. Σας ευχαριστώ. (+1 και +1)
    1 point
  18. Άκου να σε πω... ο καιρός που κυνηγούσαμε τα θηλυκά όλη την ώρα, έχει περάσει ανεπιστρεπτί... Πλέον υπάρχει ο κατάλληλος χρόνος για να γίνει και αυτό αλλά προέχει ο χρόνος που θα είναι αποκλειστικά για εμάς χωρίς σκοτούρες και διάφορα... Μία από αυτές τις στιγμές είναι όταν είμαι με τα φιλαράκια και βλέπουμε αγώνες.... και πειραζόμαστε....και περνάμε καλά... χάσουμε-κερδίσουμε.... στο καφενείο? στο καφενείο.... στην καφετέρια? στην καφετέρια. Στο γήπεδο? στο γήπεδο... Με τσίπουρο? με τσίπουρο... με ουίσκι? με ουίσκι.. Με σόμπα? με σόμπα... όσοι έρχονταν στην παρέα και χαλιόνταν με την ήττα, τους δώσαμε δρόμο... να πάνε αλλού να χαλαστούνε....
    1 point
  19. Ναι, υπάρχει. Από τύχη στέκονται ακόμα.
    1 point
  20. Ενδιαφέρουσα πτυχιακή εργασία!
    1 point
  21. N.4495, Άρθρο 40. Αυτά είναι τα δικαιολογητικά.
    1 point
  22. Οι άδειες κατεδάφισης δεν έχουν αμοιβή αποτύπωσης και όλη η αμοιβή που βγαίνει από το σύστημα αμοιβών ΤΕΕ επί κατεδαφίσεων θεωρείται ως αμοιβή επίβλεψης (αυτό δεν το λέω από κεφαλιού μου αλλά το αναφέρουν οι εγκύκλιες αμοιβών) Επομένως κακώς σου είπαν να προσθέσεις και αμοιβή αποτύπωσης για το κτίσμα που κατεδαφίζεις Όσον αφορά την αμοιβή αποτύπωσης (λόγω ρύθμισης όπως λες) αυτήν την αμοιβή την πληρώθηκες ήδη ως αμοιβή για την ρύθμιση αυθαιρέτων ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Εγκ. 8/90 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Aθήνα 12 - 2 - 1990 Αριθμ.πρωτ. Οίκοθεν 17854 ΘΕΜΑ: "Παροχή οδηγιών σχετικά με το Π.Δ. 515/89 και της 81304/89 απόφασης (ΦΕΚ 886Β)". ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8ο: ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΕΙΣ Η αμοιβή κατεδάφισης ορίζεται 10% της δαπάνης του κατεδαφιζόμενου κτιρίου (με ελάχιστη 5000 x λ) λόγω επικινδύνου εργασίας και καταλογίζεται εξ ολοκλήρου ως επίβλεψη. υ.γ τα κόκκινα δεν μπορώ να τα αλλάξω -κάτι παθαίνει το φόρουμ που και που!
    1 point
  23. pablosm καλά τα λες .... οι δηλώσεις του ν. 4014/11 περνάνε στον 4178/13 και από εκεί στον 4495/17 ... γίνεται νέα αυτοψία (γιατί πολλά έχουν αλλάξει από τότε...), ολοκληρώνονται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4495/17 και μετά εκδίδεται βεβαίωση...
    1 point
  24. Version 1.0.0

    1.886 downloads

    Τυχόν μεταβολές του Ν.4495/17 ενημερώνονται αυτόματα από την ιστοσελίδα "Νομοσκόπιο" (άσχετα με την εγγραφή σας ή μη) Η ιστοσελίδα "Νομοσκόπιο" http://www.nomoskopio.gr/index.html?n_4495_17_130.php είναι ελεύθερη και δωρεά Θεωρώ υποχρέωσή μου να ευχαριστήσω τους δημιουργούς αυτής της ιστοσελίδας
    1 point
  25. Ένας άλλος τρόπος με άμεση ενημέρωση είναι αυτός (Από την ιστοσελίδα ΝΟΜΟΣΚΟΠΙΟ ) τον οποίο δεν μπορώ να ανεβάσω σε αυτοτελές αρχείο (ας τον ανεβάσει κάποιος πιο επιτήδειος από μένα τον παππού!) Νόμος 4495/2017: Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις, (ΦΕΚ 167/Α/2017), 03-11-2017. Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Εκδίδουμε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή: Τμήμα Α: Μηχανισμοί και μέσα ελέγχου της ποιότητας του δομημένου περιβάλλοντος Κεφάλαιο Πρώτο: Υπηρεσίες ελέγχου δόμησης - Διάρθρωση - Αρμοδιότητες Άρθρο 1: Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος Άρθρο 2: Περιφερειακές Διευθύνσεις Ελέγχου Δόμησης - Περιφερειακά Παρατηρητήρια και Τμήματα Ελέγχου Δόμησης - Τοπικά Παρατηρητήρια Άρθρο 3: Συμβούλια Παρακολούθησης Δομημένου Περιβάλλοντος - Ετήσιες εκθέσεις Άρθρο 4: Αρμοδιότητες Διεύθυνσης Ελέγχου Δομημένου Περιβάλλοντος και Εφαρμογής Σχεδιασμού - Παρατηρητήριο Άρθρο 5: Αρμοδιότητες Περιφερειακών Διευθύνσεων Ελέγχου Δόμησης - Περιφερειακών Παρατηρητηρίων - Πόροι Άρθρο 6: Αρμοδιότητες Τμημάτων Ελέγχου Δόμησης - Τοπικών Παρατηρητηρίων Κεφάλαιο Δεύτερο: Συλλογικά όργανα ελέγχου δομημένου περιβάλλοντος Άρθρο 7: Συμβούλια Αρχιτεκτονικής - Συγκρότηση και αρμοδιότητες Άρθρο 8: Σύνθεση Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής Άρθρο 9: Μητρώα Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής Άρθρο 10: Θητεία μελών Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής Άρθρο 11: Λειτουργία Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής Άρθρο 12: Περιφερειακά Συμβούλια Αρχιτεκτονικής - Συγκρότηση και αρμοδιότητες Άρθρο 13: Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ - ΚΕΣΑΑ - ΚΕΣΑΜΑΘ) Άρθρο 14: Αρμοδιότητες Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής Άρθρο 15: Σύνθεση ΚΕΣΑ - ΚΕΣΑΑ - ΚΕΣΑΜΑΘ Άρθρο 16: Λειτουργία ΚΕΣΑ - ΚΕΣΑΑ - ΚΕΣΑΜΑΘ Κεφάλαιο Τρίτο: Επιτροπή Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων και Επιτροπή Προσβασιμότητας Άρθρο 17: Επιτροπή Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων - Συγκρότηση, σύνθεση και αρμοδιότητες Άρθρο 18: Περιφερειακές Επιτροπές Προσβασιμότητας Άρθρο 19: Κεντρική Επιτροπή Προσβασιμότητας Άρθρο 20: Συγκρότηση Συμβουλίων Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Άρθρο 21: Αρμοδιότητες Συμβουλίων Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Άρθρο 22: Συγκρότηση Περιφερειακών Συμβουλίων Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Άρθρο 23: Αρμοδιότητες Περιφερειακών Συμβουλίων Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Άρθρο 24: Συγκρότηση Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων - ΚΕΣΥΠΟΘΑ Αιγαίου - ΚΕΣΥΠΟΘΑ Μακεδονίας - Θράκης Άρθρο 25: Αρμοδιότητες Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Άρθρο 26: Μεταβατικές διατάξεις Τμήματος Α Άρθρο 27: Καταργούμενες διατάξεις Τμήματος Α Τμήμα Β: Πλαίσιο δόμησης Κεφάλαιο Πρώτο: Διαδικασία έκδοσης και ελέγχου οικοδομικών αδειών - Κατηγορίες αδειών Άρθρο 28: Ορισμοί Άρθρο 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών Άρθρο 30: Εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται Οικοδομική Άδεια ή Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας Άρθρο 31: Αρμόδια όργανα χορήγησης πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών Άρθρο 32: Έκδοση οικοδομικών αδειών σε εκκλησιαστικά ιδρύματα Άρθρο 33: Ηλεκτρονικές υπηρεσίες Άρθρο 34:Αυτεπάγγελτη αναζήτηση στοιχείων από τις Υπηρεσίες Δόμησης μέσω ηλεκτρονικής διαδικασίας Άρθρο 35: Προέγκριση οικοδομικής άδειας Άρθρο 36: Κατηγορίες τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών Άρθρο 37: Έκδοση Έγκρισης Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας Άρθρο 38: Διαδικασία ελέγχου Οικοδομικής Άδειας Άρθρο 39: Προδιαγραφές σύνταξης τοπογραφικού διαγράμματος και διαγράμματος κάλυψης Άρθρο 40: Δικαιολογητικά για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας Άρθρο 41: Δικαιολογητικά για τη χορήγηση της Έγκρισης Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας Άρθρο 42: Ισχύς, αναθεώρηση και ενημέρωση οικοδομικών αδειών και προεγκρίσεων και εγκρίσεων μικρής κλίμακας και γνωστοποίησης πρόσθετων εργασιών Άρθρο 43: Εκτέλεση οικοδομικών εργασιών Άρθρο 44: Στάδια ελέγχου οικοδομικής άδειας Άρθρο 45: Διαδικασία ελέγχου εφαρμογής οικοδομικών αδειών Άρθρο 46: Πόρισμα Ελέγχου των Ελεγκτών Δόμησης Άρθρο 47: Αποπεράτωση έργου και σύνδεση με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας Άρθρο 48: Κυρώσεις Άρθρο 49: Μητρώο μελετητών και επιβλεπόντων μηχανικών και καθήκοντα Άρθρο 50: Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Πρώτου Τμήματος Β Άρθρο 51: Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Πρώτου Τμήματος Β Κεφάλαιο Δεύτερο: Ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου Άρθρο 52: Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου - Σκοπός Άρθρο 53: Ορισμοί Άρθρο 54: Συμπλήρωση ηλεκτρονικής ταυτότητας - Έκδοση πιστοποιητικών Άρθρο 55: Διαδικασία έναρξης και ενημέρωσης - Προθεσμία υπαγωγής Άρθρο 56: Διαδικασία Υποβολής Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου Άρθρο 57: Έλεγχος στοιχείων Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου Άρθρο 58: Προδιαγραφές και υπόχρεοι τήρησης Άρθρο 59: Έντυπα Άρθρο 60: Κυρώσεις Άρθρο 61: Έλεγχος και καταγραφή δόμησης Άρθρο 62: Μεταβατικές διατάξεις - Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Δεύτερου Τμήματος Β Άρθρο 63: Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Δεύτερου Τμήματος Β Τμήμα Γ: Έλεγχος υλοποίησης Χωρικού Σχεδιασμού, Κοινόχρηστοι χώροι και περιβαλλοντικό ισοζύγιο Άρθρο 64: Ορισμοί Άρθρο 65: Ηλεκτρονική πολεοδομική ταυτότητα δήμου Άρθρο 66: Επίσπευση του χωρικού σχεδιασμού Άρθρο 67: Τράπεζα Δικαιωμάτων Δόμησης και Κοινόχρηστων Χώρων Άρθρο 68: Τίτλος Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης Άρθρο 69: Τίτλος Εισφοράς Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου Άρθρο 70: Βαρυνόμενα ακίνητα Άρθρο 71: Ωφελούμενα ακίνητα Άρθρο 72: Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή Άρθρο 73: Περιοχές Αυξημένης Επιβάρυνσης Συντελεστή Άρθρο 74: Πραγματοποίηση Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης Άρθρο 75: Απόδοση προστίμων και λοιπών εισφορών Άρθρο 76: Δράσεις περιβαλλοντικής και πολεοδομικής εξισορρόπησης μέσω της Τράπεζας Δικαιωμάτων Δόμησης και Κοινόχρηστων Χώρων Άρθρο 77: Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου Άρθρο 78: Τροποποιούμενες διατάξεις Τμήματος Γ Άρθρο 79: Μεταβατικές διατάξεις Τμήματος Γ Άρθρο 80: Καταργούμενες διατάξεις Τμήματος Γ Τμήμα Δ: Αντιμετώπιση αυθαίρετης δόμησης Κεφάλαιο Πρώτο: Μέτρα πρόληψης αυθαίρετης δόμησης Άρθρο 81: Ορισμοί Άρθρο 82: Απαγόρευση δικαιοπραξιών σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή πολεοδομικές παραβάσεις Άρθρο 83: Απαίτηση έκδοσης βεβαίωσης μηχανικού σε δικαιοπραξίες, εγγραπτέες πράξεις Άρθρο 84: Απαγόρευση σύνδεσης αυθαίρετων κτισμάτων με δίκτυα κοινής ωφέλειας Άρθρο 85: Δημιουργία δορυφορικών χαρτών και ενιαίας βάσης αναφοράς Άρθρο 86: Δικαίωμα υπαγωγής - Χρόνος αλλαγής χρήσης / ανέγερσης Άρθρο 87: Απόδειξη χρόνου κατασκευής αυθαίρετων κατασκευών Άρθρο 88: Αυθαίρετα πριν την 28-07-2011 Άρθρο 89: Απαγόρευση υπαγωγής Κεφάλαιο Δεύτερο: Μηχανικοί κατά της αυθαίρετης δόμησης Άρθρο 90: Ηλεκτρονική διαδικασία εντοπισμού, ελέγχου και καταγραφής αυθαιρέτων Άρθρο 91: Εντοπισμός αυθαιρέτων Άρθρο 92: Διαπίστωση και χαρακτηρισμός αυθαιρέτου Άρθρο 93: Προσφυγή Κεφάλαιο Τρίτο: Αντιμετώπιση αυθαιρέτων που έχουν συντελεστεί μετά την 28-07-2011 Άρθρο 94: Κυρώσεις αυθαίρετων κατασκευών μετά την 28-07-2011 Άρθρο 95: Τρόπος καταβολής και απόδοσης προστίμων Κεφάλαιο Τέταρτο: Αντιμετώπιση αυθαιρέτων που έχουν συντελεστεί πριν από την 28-07-2011 Άρθρο 96: Κατηγορίες αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγών χρήσεων Άρθρο 97: Ρύθμιση αναστολής και εξαίρεσης από την κατεδάφιση Άρθρο 98: Ρυθμίσεις του νομοθετικού διατάγματος 1024/1971 και του νόμου 3741/1929 Άρθρο 99: Δικαιολογητικά υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος Άρθρο 100: Διατάξεις υπολογισμού ενιαίου ειδικού προστίμου Άρθρο 101: Καταβολή ενιαίου ειδικού προστίμου - Προθεσμίες Άρθρο 102: Μειώσεις και επιβαρύνσεις ενιαίου ειδικού προστίμου και καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής Άρθρο 103: Μειώσεις προστίμων σε ειδικές ομάδες πληθυσμού Άρθρο 104: Συμψηφισμός καταβληθέντων προστίμων Άρθρο 105: Αναστολή επιβολής κυρώσεων και είσπραξης προστίμων Άρθρο 106: Υπαγωγή αυθαιρέτων για τα οποία εκδίδεται άδεια νομιμοποίησης ή κατεδάφισης Άρθρο 107: Ενέργειες αρμόδιων υπηρεσιών Άρθρο 108: Έλεγχος δηλώσεων υπαγωγής - αποζημίωση ελεγκτών δόμησης Άρθρο 109: Τιμή ζώνης Άρθρο 110: Απαγόρευση υπαγωγής λόγω ακύρωσης άδειας Άρθρο 111: Έντυπη διαδικασία Κεφάλαιο Πέμπτο: Ειδικές περιπτώσεις αυθαιρέτων που έχουν συντελεστεί πριν από την 28-07-2011 Άρθρο 112: Στάσιμοι Οικισμοί Άρθρο 113: Αυθαίρετα κτίσματα σε εξαγορασμένα ακίνητα και σε ακίνητα ιδιοκτησίας της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας ανώνυμη εταιρεία Άρθρο 114: Αυθαίρετες κατασκευές ακινήτων δημόσιου ενδιαφέροντος Άρθρο 115: Αυθαίρετες κατασκευές σε οικισμούς που κατασκευάστηκαν από τον πρώην Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας Άρθρο 116: Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε παραδοσιακό οικισμό Άρθρο 117: Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε διατηρητέο κτίριο Άρθρο 118: Αυθαίρετες κατασκευές πλησίον γραμμών υψηλής τάσης Άρθρο 119: Αυθαίρετες κατασκευές τουριστικών εγκαταστάσεων Άρθρο 120: Αυθαίρετες κατασκευές σταυλικών εγκαταστάσεων Άρθρο 121: Αυθαίρετες κατασκευές μονάδων υδατοκαλλιέργειας και προσαρτημάτων δημόσιων ιχθυοτροφείων Άρθρο 122: Αυθαίρετες κατασκευές σε παραμεθόριες περιοχές των περιφερειακών ενοτήτων Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου Άρθρο 123: Αυθαίρετες κατασκευές κοινωφελών κτιρίων και συνοδών εγκαταστάσεων Άρθρο 124: Εξουσιοδοτικές διατάξεις Άρθρο 125: Μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις Τμήματος Δ Τμήμα Ε: Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Άρθρο 126: Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 3889/2010 Άρθρο 127: Τροποποίηση διατάξεων του προεδρικού διατάγματος 420/1987, του από 27-09-1985 προεδρικού διατάγματος και του νόμου 4342/2015 Άρθρο 128 Άρθρο 129: Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 3175/2003 Άρθρο 130: Παράταση προθεσμίας υποβολής δηλώσεων των κατ' επάγγελμα αγροτών παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας Άρθρο 131: Τροποποίηση διατάξεων νόμου 4414/2016 (ΦΕΚ 149/Α/2016) Άρθρο 132: Διάρκεια ισχύος Αδειών Εγκατάστασης και Οριστικών Προσφορών Σύνδεσης σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και αδειών εκτέλεσης έργων αξιοποίησης υδατικών πόρων μικρών υδροηλεκτρικών σταθμών Άρθρο 133 Άρθρο 134: Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4389/2016 Άρθρο 135: Υποστηρικτικές υπηρεσίες Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας Άρθρο 136: Παράταση της προθεσμίας του άρθρου 22 του νόμου 4258/2014 Άρθρο 137: Ρυθμίσεις για τη λειτουργία νεκροταφείων Άρθρο 138: Τροποποίηση του άρθρου 25 του νόμου 4276/2014 Άρθρο 139: Τροποποίηση του άρθρου 35 του νόμου 3448/2006 (ΦΕΚ 57/Α/2006) Άρθρο 140: Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 2831/2000 Άρθρο 141: Τροποποίηση του άρθρου 16 του νόμου 4164/2013 Άρθρο 142: Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 1337/1983 Άρθρο 143: Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4258/2014 Άρθρο 144: Έγκριση γεωλογικών μελετών που συνοδεύουν ρυθμίσεις πολεοδομικού χαρακτήρα Άρθρο 145: Τροποποίηση διατάξεων του από 06-10-1978 προεδρικού διατάγματος (ΦΕΚ 538/Δ/1978) Άρθρο 146: Τροποποίηση του άρθρου 62 του νόμου 4042/2012 (ΦΕΚ 24/Α/2012) Άρθρο 147: Τροποποίηση του νόμου 3937/2011 (ΦΕΚ 60/Α/2011) Άρθρο 148: Τροποποίηση διατάξεων πολεοδομικής νομοθεσίας Άρθρο 149: Τροποποιήσεις διατάξεων του νόμου 4001/2011 (ΦΕΚ 179/Α/2011) Άρθρο 150: Ρυθμίσεις για Υβριδικούς Σταθμούς Άρθρο 151: Ειδικά Πιλοτικά Έργα σε Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά Άρθρο 152: Ερευνητικό - Επιδεικτικό έργο στη νήσο Άγιος Ευστράτιος Άρθρο 153: Διατάξεις σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας Άρθρο 154: Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4413/2016 (ΦΕΚ 148/Α/2016) Άρθρο 155 Άρθρο 156 Άρθρο 157: Έναρξη ισχύος Παράρτημα Α: Φύλλο καταγραφής αυθαίρετης κατασκευής Παράρτημα Β
    1 point
  26. ειδες λοιπον που δεν είναι ίδια? Λόγω διαμερισματοποίησης η θερμοκρασία μέσα στο δοχειο δεν είναι ομοιόμορφη. Στον οριζόντιο ο ενεργός όγκος είναι μικρότερος. Οπότε στην πράξη θερμαίνεις μικρότερη ποσότητα.
    1 point
  27. Η απάντηση δίνεται από τη φυσική φίλοι. Μία ηλεκτρική αντίσταση 4KW σε μία ώρα δίνει ενέργεια 4 ΚWh, που είναι ίση με 14400 KJ ή 3,430 Kcal. Με 3.430 Kcal τα 80 λίτρα νερού θερμαίνονται 3.430/80=43 οC. (αν έχουμε μηδενικές απώλειες). Άρα για να ζεσταθεί το νερό στους 60οC σε μία ώρα, πρέπει να μπαίνει στο θερμοσίφωνο με θερμοκρασία 17 οC. (το χειμώνα είναι πιο κρύο) (και εννοείται να μην τραβάμε καθόλου νερό μέχρι να σβήσει το λαμπάκι) Συμπέρασμα : Κάτι δεν σου λένε σωστά οι φίλοι σου, αν ισχυρίζονται ότι αυτό συμβαίνει σε 20 -25 λεπτά.
    1 point
  28. Δες και εδώ: http://processheatingservices.com/water-heating-time-calculator/ edit: για 70 lt και +50°C θέλει 61.2 min. Μπορείς να υπολογίσεις και συ τον ελάχιστο χρόνο, 1kg νερό θέλει 4,200 J για +1°C. 1 W=1J/sec
    1 point
  29. θεωρητικά για να ζεστάνει μια ποσότητα 70λτ απο 10C σε 60C θέλει πάνω από μια ώρα. Αν λογαριάσεις ότι μάλλον ο θερμοσίφωνας είναι 80λτ και όχι 70 (ασυνήθσιτο μέγεθος) και μια μικροδιαφοροποίηση στις θερμοκρασίες, μια χαρά είναι ο χρόνος που αναφέρεις. Η αναφορά σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να διαφέρει σε αρκετές παραμέτρους (με κυριότερη τη διαφορά θερμοκρασίας). ¨οσον αφορά τη διατομή του αγωγού δεν είναι οριακά ασφαλισμένη αλλά είναι εκτός ορίων. Σου συστήνω να αντικαταστήσεις την ασφάλεια με 16Α.
    1 point
  30. Ναι, αργεί λίγο αλλά η αντίσταση, το περίβλημά της είναι ένας εναλλάκτης θερμότητας φυσικής ροής που έχει κάποιο βαθμό απόδοσης. Αυτό σημαίνει ότι η ενέργεια της ηλεκτρικής αντίστασης δεν περνάει ακαριαία στο νερό αλλά περνάει ένα κλάσμα της, μεγάλο μεν αλλά κλάσμα. Ας υποθέσουμε ότι το νερό του θερμοσίφωνα αδειάζει πρώτα το μισό και στη συνέχεια γίνεται η πλήρωσή του με κρύο. Τότε αν η θερμοκρασία του κρύου νερού είναι 15oC η νέα θερμοκρασία του μετά την ανάμιξη θα είναι 36-37 οC. Το αποτέλεσμα θα είναι το νερό στα πόδια σου να είναι χλιαρό και στο σώμα σου κρύο.
    1 point
  31. Τώρα τὶ σχέσι μπορεῖ νὰ ἔχῃ π.χ. ὁ ἐξοπλισμὸς τοῦ ἠλεκτρολόγου (ὅπως εἶπε κάποιος) ἢ στὰ καθ' ἡμᾶς ἕνα πρόγραμμα στατικῶν ποὺ πρέπει νὰ τὸ ἀγοράσῃς γιὰ νὰ διευκολυνθῇς στὴν ἐργασία σου (ἂν εἶσαι πολὺ μάγκας, τὸ φτιάχνεις θεωρητικῶς καὶ μόνος σου), μὲ μιὰ Νομοθεσία ποὺ σ'τὴν ἐπιβάλλει ἡ Πολιτεία (καὶ καλῶς) γιὰ τὸ καλὸ καὶ τὴν ἀσφάλεια τοῦ συνόλου (διότι αὐτὸ εἶναι ἐπὶ τῆς οὐσίας οἱ Εὐρωκώδικες), δὲν μπορῶ νὰ τὸ συλλάβω. Φυσικὰ καὶ θὰ ἔπρεπε νὰ διατίθεται δωρεὰν ἡ συγκεκριμένη Τεχνικὴ Νομοθεσία, ὅπως ἀκριβῶς διατίθενται στὴν χώρα μας καὶ τὰ ΦΕΚ (κάτι ποὺ βεβαίως δὲν γινόταν πρὶν ἀπὸ κάποια χρόνια). Μᾶλλον οἱ περισσότεροι ἐκ τῶν τελευταίως λαλησάντων (ὁ 'atsalovergas' ἐννοεῖται ὅτι ἀποτελεῖ φωτεινὴ ἐξαίρεσιν) δείχνετε νὰ μὴν ἀντιλαμβάνεσθε θεμελιώδεις κανόνες τοῦ δημοκρατικοῦ πολιτεύματος... Τὸ νὰ μοῦ δώσετε μιὰν ἀπάντησι ὅπως π.χ. ὁ 'zazeng', λέγοντάς μου πάνω κάτω: "Ναί, δυστυχῶς, τὸ φαινόμενο εἶναι πανευρωπαϊκό", τὸ καταλαβαίνω. Σὲ μιὰν Εὐρώπη σὰν αὐτὴν ποὺ ζοῦμε, αὐτὸ δὲν μοῦ προκαλεῖ ἐντύπωσι. Ἀλλὰ νὰ μοῦ τὸ δικαιολογῇτε κιὄλας μὲ τὸν φανατισμὸ ποὺ κάποιοι τὸ κάνετε; Ἔ, τὶ νὰ πῶ τώρα;
    1 point
  32. Και στον EC8, αν έχεις επάρκεια τοιχωμάτων πάνω απο 65% δε θέλεις ικανοτικό κόμβων ο οποίος έχει άφθονο το ...μεταφυσικό στοιχείο. Οσο για το προσάρτημα κατά τη γνώμη μου δεν έχει το δικαίωμα να επιβάλει δυσμενές ελάχιστο μήκος. Αν το κάνει θα είναι εκτός φιλοσοφίας των Ευρωκωδίκων. Μπορεί ο μηχανικός σε ένα 2όροφο-3όροφο κτίριο να δώσει εξαιρετική συμπεριφορά στο κτίριο βάζοντας 25/100 (ή 30/120) σε κατάλληλα σημεία ή και γωνιακά 25/100. Οι παρεμβάσεις πρέπει να γίνονται σε κάποιους συντελεστές, αλλιώς θα φτιάσουμε έναν ΕΑΚEC8 να τον έχουμε να τον χαιρόμαστε.
    1 point
  33. Επειδή μετέχω στη συγγραφή των βρετανικών προτύπων θα σου απαντήσω με μία ερώτηση: Οι επιστήμονες που γράφουν τους κώδικες δαπανώντας πολλές ώρες δουλειάς, μετέχοντας σε επιτροπές, μετέχοντας σε καθημερινά / εβδομαδιαία meetings, ταξιδεύοντας από τις χώρες τους (σε ό,τι να ναι ώρες) για να βρεθούν σε άλλες χώρες και να συνεδριάσουν ως α) υπο-ομάδες και β) ως ομάδες (TC250), οι άνθρωποι που στήνουν υπολογιστικά μοντέλα και κάνουν δοκιμές για να καταλήξουν σε συντελεστές, οι άνθρωποι που κάνουν τα σχέδια, οι project managers, οι κομπιουτεράδες που στήνουν τις διαδραστικές πλατφόρμες όπου γράφουμε όλοι μαζί τους κανονισμούς, αυτοί που θα τους ελέγξουν, αυτοί που θα τους διορθώσουν και αυτοί που θα τους ξαναελέγξουν, οι διορθωτές κειμένων, τα λοιπά έξοδα (μετακινήσεων, γραφείων, λογισμικών, κλπ κλπ), ο κόπος, το άγχος, το στρες, τα τηλέφωνα, τα πηγαινέλα, δεν αξίζουν ούτε 900 ευρώ; Γιατί σε σόκαρε τόσο το νούμερο; Με βάση αυτούς δεν θα κάνεις τις μελέτες σου για τις οποία θα πληρωθείς; Τα κυρίως κείμενα μπορείς να τα βρεις πολύ εύκολα επειδή μερικές χώρες τα δίνουν δωρεάν / επειδή υπάρχουν σε ιστότοπους πανεπιστημίων για τους φοιτητές. ( ψάξε στο google).
    -1 points
  34. Με βάση τη λογική σου έτσι λοιπόν, και τα βιβλία να είναι δωρεάν, και τα λογισμικά, και οι μηχανικοί να εργάζονται δωρεάν. Γράφεις μία ερώτηση στο φόρουμ. Το πρώτο σου μήνυμα για την ακρίβεια. Σου γράφω μία απάντηση με βάση τη δική μου λογική. Δεν ξέρω πόσοι άλλοι στο michanikos.gr ασχολούνται με τη συγγραφή των προτύπων. Πιστεύω όχι πολλοί. Σου γράφω και 2-3 πράγματα για το τι περιλαμβάνει η διαδικασία της συγγραφής των Ευρωκωδίκων (εδώ θα μπορούσες να ρωτήσεις πράγματα προκειμένου το νήμα να γίνει αρκετά ενδιαφέρον πιστεύω - αλλά δεν το κάνεις). Σου γράφω και που μπορείς να βρεις τα κείμενα (με πλάγιο τρόπο). Αλλά απ' ότι φαίνεται ο μοναδικός σου σκοπός είναι να ειρωνεύεσαι αυτούς που σου απαντάνε. Λυπάμαι επειδή... ...δεν το περίμενα από έναν πολυτονιστή Υπότροφο της ΕΕ. Καλό σας απόγευμα κύριε.
    -1 points
  35. Οι κανονισμοί δεν είναι νόμοι ή εγκύκλιοι. Υπάρχει κάνα ΦΕΚ με Ευρωκώδικες που στο κρύβει το κράτος ή στο χρεώνει ?! Μάλλον δεν ξέρεις τι γράφεις, έχεις ζαλιστεί από τους πολλούς τόνους. Δεν είναι υποχρεωμένος ο φορολογούμενος να σου πληρώνει τους κανονισμούς σου για να δουλέψεις. Υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα του CEN. Δεν μπορεί το κράτος να τους δημοσιεύσει! Δεν μπορώ να καταλάβω τι δεν καταλαβαίνεις. Είναι κανονισμοί - ιδιωτική πνευματική ιδιοκτησία του CEN. ΌΧΙ νόμοι - ΦΕΚ ! Παρακαλώ για κοσμιότερη διατύπωση, χωρίς προσωπικές προσβολές. AlexisPap
    -1 points
  36. Αν υπάρχουν φορτία στην εγκατάσταση πρεπει να πέφτει παντα αν δουλεύει το τεστ του ρελε κ δεν πέφτει με βραχυκύκλωμα ουδέτερο γείωση συμενει δεν εχει ποιασει καλη γείωση!τεσπα ολλα αυτα λύνονται με μετρήσεις απο όργανο ολλα τα αλλα ειναι θεωρίες
    -1 points
  37. Μέτρηση του ρελε αν δουλεύει σωστά κ μέτρηση τις γείωσης!! Ξέρει ο ηλεκτρολόγος
    -1 points
  38. VirusX2 τι να σου πω δεν ξέρω . . . Τέλος πάντων επειδή εγώ ξαναδιάβασα τον κανονισμό όπως μου πρότεινες! 202.05.02 Κύκλωμα διανομής (ενός κτιρίου). Κύκλωμα που τροφοδοτεί ένα πίνακα διανομής μέσα σε ένα κτίριο. 531.2.1.2 Η επιλογή της διάταξης προστασίας διαφορικού ρεύματος καθώς και η υποδιαίρεση των ηλεκτρικών κυκλωμάτων της εγκατάστασης πρέπει να πραγματοποιείται κατά τρόπο που να είναι πολύ απίθανο η διάταξη προστασίας διαφορικού ρεύματος να προκαλεί ανεπιθύμητες αποζεύξεις κατά την κανονική λειτουργία της εγκατάστασης. Σηµειώσεις: 1. Υπενθυµίζεται ότι, σύµφωνα µε τα Πρότυπα EΛΟΤ ΕΝ 61008-1, 61009, 60947-2 (παράρτηµα Β), οι διατάξεις προστασίας διαφορικού ρεύµατος διακρίνονται σε: - τύπου ΑC ( ευαίσθητες µόνο σε εναλλασσόµενο ρεύµα) - τύπου Α ( ευαίσθητες σε εναλλασσόµενο ρεύµα και σε συνεχές ρεύµα µε κυµάτωση) - τύπου Β ( ευαίσθητες σε εναλλασσόµενο ρεύµα, σε συνεχές ρεύµα µε κυµάτωση και σε καθαρό συνεχές ρεύµα). Οι διατάξεις αυτές µπορούν να προκαλούν την απόζευξη σε οποιαδήποτε τιµή του διαφορικού ρεύµατος η οποία υπερβαίνει το 50% του ονοµαστικού διαφορικού ρεύµατος. 2. Για να αποφεύγονται ανεπιθύµητες αποζεύξεις εξαιτίας ρευµάτων διαφυγής και µεταβατικών φαινοµένων, πρέπει να δίνεται προσοχή, ώστε το συνολικό ρεύµα διαφυγής των συσκευών που είναι συνδεδεµένες προς την πλευρά φορτίου µιας διάταξης προστασίας διαφορικού ρεύµατος να είναι µικρότερο από το 1/3 του ονοµαστικού διαφορικού ρεύµατος. 3. Στην περίπτωση ρευµατοδοτών που τροφοδοτούνται από ένα κύκλωµα προστατευόµενο από µια διάταξη προστασίας διαφορικού ρεύµατος µε ονοµαστικό ρεύµα µικρότερο ή ίσο µε 30 mΑ, για να αποφευχθεί η εµφάνιση ρεύµατος διαφυγής που θα ήταν ικανό να προκαλέσει ανεπιθύµητες αποζεύξεις, πρέπει να ληφθούν υπόψη ο αριθµός των τροφοδοτούµενων ρευµατοδοτών και η φύση των συσκευών που είναι πιθανόν να συνδεθούν σε αυτούς. Πουθενά δεν αναφέρεται η προστασία του κυκλώματος διανομής από ΔΔΕ (παροχή γενικού πίνακα και υποπινάκων) άρα δεν υποχρεούται ο ηλεκτρολόγος να προστατεύει το κύκλωμα διανομής και απαντώ στην άποψη σου : «Αν οι πίνακες παίρνουν από έναν μετρητή, τότε οι αναχωρήσεις θεωρούνται ως εσωτερική εγκατάσταση, οπότε και θα πρέπει να καλύπτονται από ΔΔΕ και οι γραμμές αυτές». Στις 14 Νοεμβρίου. και δεν απαιτείται ένας κεντρικός ΔΔΕ αλλά απαιτείται τουλάχιστον ένας (βλέπε ΦΕΚ 1222Β/05-09-2006 άρθρο 1, παράγραφος 2. ¨Στις νέες Ε.Η.Ε. και για επεκτάσεις ή τροποποιήσεις Ε.Η.Ε. που κατασκευάζονται με το πρότυπο ΕΛΟΤ HD 384, θα πρέπει να εγκαθίσταται τουλάχιστον μια διάταξη διαφορικού ρεύματος όπως αναφέρεται στην παραπάνω παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου¨ σε απάντηση της άποψη σου ¨Θεωρώ σωστές δυο τοπολογίες: 1)ΔΔΕ 30mA σε κάθε υποπινακα και κεντρικό ΔΔΕ τύπου S 2)ΔΔΕ 10mA σε κάθε υποπινακα και κεντρικό ΔΔΕ 30mA¨. Φίλτατε όπως μας χαρακτηρίζεις δεν θα ήθελα να απαντήσεις στο μήνυμα μου, δεν σου προτείνω να ξαναδιαβάσεις το πρότυπο, αυτή είναι η άποψη μου και δεν θέλω τη δική σου! Ευχαριστώ.
    -1 points
  39. Δεν αγόρασα τίποτα έτοιμο.Το σύστημα έχει δημιουργηθεί από εμένα με ανοιχτό λογισμικό και γνωστές μεθόδους διεθνώς (δεν θα το πρότεινα όμως σε οποιονδήποτε, θέλει κάποιες βασικές γνώσεις πληροφορικής και ίσως βασικές γνώσεις ηλεκτρονικής ΚΑΙ ΧΡΟΝΟ). Λαμβάνω υπόψη τι λες για τους ορθοφωτοχάρτες για αυτό και θέλω να το βελτιώσω. Φαντάζομαι τυχαίνει σε τοπικό επίπεδο να μην έχουν τεράστια απόκλιση αλλά γενικά πρέπει τουλάχιστον να πάω με τα CAD αν ακολουθήσω ξανά παρόμοια μέθοδο.
    -1 points
  40. Δυστυχώς δεν έχω ασχοληθεί με matlab (κυρίως γιατί δεν είναι δωρεάν) αν και ίσως θα έπρεπε. Θα ήθελα κάτι συνοπτικό αλλά με παραπομπές ώστε ότι δεν καταλαβαίνω να το ψάχνω άμεσα. Μου αρέσει κατ'αρχάς το συνοπτικό του Κατσάμπαλου που ανέβασες σε άλλο θρεντ. Ότι tool ευπρόσδεκτο αλλά προτιμώ να καταλαβαίνω τι κάνει (ξέρω, σπάνιο). Τι tools είναι της μόδας τώρα (από αυτούς που καταλαβαίνουν);
    -1 points
  41. @Agapi Risanou Giorgos Plasthras Ευχαριστώ για την απάντηση και όντως θα δεχόντουσαν αεροφωτογραφία με συντεταγμένες όπως έγραψα. Εγώ κάθισα να την ρωτάω καθώς δεν ήταν και πολύ ομιλητική μετά η ελέγκτρια αν θα πρέπει να βρω και όλες τις συντεταγμένες από τα σημεία που ορίζουν το περίγραμμα και μου ανέφερε ότι και εσύ πως όχι. Απλώς είχα την ιδέα στο μυαλό μου ότι αφού είναι μηχανικοί σαν και εμένα κάνουν την δουλειά τους. Δηλαδή δίνω εγώ τον αριθμό τεμαχίου που αναγρέφεται στο συμβόλαιο, υπάρχει και νόμος και τοπογραφικά σχέδια και ρυμοτομία στην κοινότητα για τα εντός σχεδίου έ απλά ας δουλέψει το σύστημα και ας μου το βρουν. Και οι οδοί που έχουν κτίρια ας μην είναι ανώνυμοι. Και το σχέδιο που δίνει η κοινότητα είναι αναλυτικό οπότε ας το βρει ο επαγγελματίας μηχανικός στην ορθοφωτογραφία. Επίσης αν είναι καλό το σχέδιο-σκαρίφημα της κοινότητας ας με ενημέρωναν αυτοί να το ζητήσω και όχι να το μαθαίνω τυχαία.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.