Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. jojo

    jojo

    Core Members


    • Πόντοι

      27

    • Περιεχόμενα

      934


  2. dimamp

    dimamp

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      621


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.116


  4. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      11.775


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/03/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. δεν είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ η δήλωση του αμβαδού του τίτλου ΠΡΟΣΟΧΗ (προφανώς δεν έχετε ασχοληθεί αρκετά με το κτηματολόγιο) οπότε προσοχή τι γράφουμε, πολύς κόσμος διαβάζει το φόρουμ ###################################################################### κατά τα άλλα, οι απαντήσεις βρισκονται στο φορουμ εδω, και μετά από αναζήτηση παραθέτω: ναι η 461/08 και η 462 αποφαση ανακληθηκε και ισχυει το εξης ΕΓΚ 6η//2009: ΕΓΚ.ΣΣ.6/09:Ανάκληση αποφάσεων ΟΚΧΕ περί βεβαίωσηςσυμβατότητας τοπογρ.διαγρ.ακινήτου (475975) Αρθρο0 ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 6η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αθήνα, 17 Μαρτίου 2009 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ Αρ. Πρωτ. 508 ΕΦΕΤΕΙΩΝ ΑΘΗΝΩΝ - ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ Α Θ Η Ν Α Προς τα Μέλη του Συλλόγου _____ Ταχ.Δ/νση : Γ.Γενναδίου 4 - Τ.Κ. 10678,Αθήνα Τηλέφωνα : 210 330 7450,-60,-70,-80,-90 FAX : 210 384 8335 E-mail : [email protected] ΘΕΜΑ: Ανάκληση αποφάσεων του Ο.Κ.Χ.Ε. περί βεβαίωσης της συμβατότητας επί τοπογραφικού διαγράμματος ακινήτου, ευρισκομένου σε κτηματογραφηθείσες περιοχές Αρθρο ΜΟΝΟ Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στις 9 Μαρτίου 2009 κοινοποιήθηκε στο Συμβολαιογραφικό Σύλλογο Εφετείων Αθηνών, Πειραιώς, Αιγαίου και Δωδεκανήσου και στους λοιπούς Συμβολαιογραφικούς Συλλόγους της χώρας η υπ` αριθμ. 5/4-3-2009 γνωμοδότηση του Αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Βασιλείου Μαρκή, επί ερωτήματος, που υποβλήθηκε από την Ενωση Αμίσθων Υποθηκοφυλάκων Ελλάδος, σχετικά με την εφαρμογή του άρθρ. 5 παρ. 1 εδ. τελευταίο του Ν. 651/1977, όπως προστέθηκε με το άρθρ. 3 παρ. 3 του Ν. 3481/2006. Η γνώμη του κ. Εισαγγελέα είναι ότι, "μετά την έκδοση και νόμιμη δημοσίευση της 461/03/21-7-2008 απόφασης του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε., ενεργοποιήθηκε το άρθρο 13α του Ν. 2664/1998 και το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 5 του Ν. 651/1977, όπως προσ. με το άρθρο 3 του Ν. 3481/2006 και ως εκ τούτου κατά τη σύνταξη συμβολαίων πώλησης των παραπάνω ακινήτων, (εννοείται στις περιοχές που έχουν κτηματογραφηθεί και στις οποίες λειτουργεί Κτηματολόγιο) υπάρχει η υποχρέωση του συντάκτη του τοπογραφικού διαγράμματος μηχανικού ή υπομηχανικού να διαλάβει σ` αυτό τη βεβαίωση της συμβατότητας προς τις καταχωρήσεις στο κτηματογραφικό διάγραμμα του ακινήτου. Τυχόν μη τήρηση της υποχρεώσεως αυτής θα μπορούσε να επιφέρει στον μεν συντάκτη του τοπογραφικού διαγράμματος τις ποινικές κυρώσεις της παραγράφου 2 του Ν. 651/1977, σε συνδ. με το άρθρο 22 παρ. 6 Ν. 1599/1986, στον δε συμβολαιογράφο τις πειθαρχικές κυρώσεις της παρ. 3 του ίδιου άρθρου 5 παρ. 3 του Ν. 651/1977. Τα παραπάνω δεν μπορεί να παραλλάξει η έκδοση της 462/03/5-8-2008 απόφασης του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε., αφού αυτή, αποτελεί εσωτερικό έγγραφο, που δεν μπορεί να έχει έννομες συνέπειες έναντι τρίτων, δεδομένου ότι δεν δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και μέχρι τη δημοσίευση αυτή, δεν καταργείται αλλά εξακολουθεί να είναι ισχυρή και να παράγει έννομα αποτελέσματα η με αριθμ. 461/03/31-7-2008 (ΦΕΚ Β, 1510/31-7-2008) προηγούμενη απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε." Αμέσως μετά την κοινοποίηση της ανωτέρω εισαγγελικής γνωμοδοτήσεως ο Πρόεδρος του Συλλόγου κ. Νικόλαος Στασινόπουλος, ως Πρόεδρος και της Συντονιστικής Επιτροπής Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Ελλάδος, επικοινώνησε με τον Πρόεδρο και την Νομική Υπηρεσία της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΑΕ και τον Πρόεδρο της Ένωσης Αμίσθων Υποθηκοφυλάκων Ελλάδος κ. Χρήστο Χριστόπουλο και τους ενημέρωσε σχετικά, επειδή ακόμη δεν τους είχε κοινοποιηθεί η ανωτέρω εισαγγελική γνωμοδότηση. Η γνώμη όλων ήταν να καθυστερήσει λίγες μέρες η κοινοποίηση της εισαγγελικής γνωμοδότησης σε συμβολαιογράφους και υποθηκοφύλακες, ώστε να δοθεί χρόνος να εξευρεθεί η ενδεδειγμένη νομική λύση. Από τον κ. Στασινόπουλο τονίστηκε ότι οι συμβολαιογράφοι, ανεξάρτητα από την ορθότητα ή μη της εισαγγελικής γνωμοδότησης, αφ` ότου τους κοινοποιηθεί, είναι υποχρεωμένοι να την εφαρμόσουν, με συνέπεια να σταματήσουν οι συναλλαγές στις περιοχές όπου λειτουργούν κτηματολογικά γραφεία, λόγω της αδυναμίας των μηχανικών να βεβαιώσουν τη συμβατότητα του σχεδιαγράμματος με τις καταχωρήσεις στο κτηματογραφικό διάγραμμα του ακινήτου. Η αδυναμία αυτή προκύπτει από το γεγονός ότι η συμβατότητα δεν αφορά αποκλειστικά και μόνο το εμβαδόν του ακινήτου, για το οποίο και μόνο έχει προσδιοριστεί η ανεκτή απόκλιση, γεγονός το οποίο άλλωστε εύκολα αποδεικνύεται, αλλά και το σχήμα και τα όρια του ακινήτου, για τα οποία δεν έχουν ακόμα προσδιοριστεί από τον Ο.Κ.Χ.Ε. οι σχετικές προδιαγραφές. Ενόψει των ανωτέρω σε κοινή σύσκεψη στις 16 Μαρτίου 2009 στο Κτηματολόγιο, υπό την προεδρία του κ. Χρήστου Γούλα, προέδρου της Κτηματολόγιο ΑΕ και του Ο.Κ.Χ.Ε., των υπευθύνων του Κτηματολογίου και των Προέδρων της Συντονιστικής Επιτροπής Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Ελλάδος και της Ενωσης Αμίσθων Υποθηκοφυλάκων Ελλάδος συζητήθηκαν διάφορες εναλλακτικές λύσεις και τελικά προς άρση κάθε ερμηνευτικής αμφιβολίας, κρίθηκε ότι θα έπρεπε να ανακληθούν αναδρομικά και οι δύο ανωτέρω αποφάσεις του Ο.Κ.Χ.Ε. με άμεση δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της ανακλητικής απόφασης της πρώτης, για τις περιοχές όπου ήδη λειτουργούν ή θα λειτουργήσουν Κτηματολογικά Γραφεία, για τις οποίες και μόνο προβλέπεται η προ-σάρτηση τοπογραφικού διαγράμματος με βεβαίωση για τη συμβατότητα. Την ίδια μέρα (16 Μαρτίου 2009, μετά από σχετικές εισηγήσεις της ΚΤΗΜΑΤΟ-ΛΟΓΙΟ ΑΕ, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ο.Κ.Χ.Ε. εξέδωσε τις εξής αποφάσεις: 1) Την υπ` αριθμόν 475/06/16-3-200 απόφαση, η οποία διαβιβάστηκε για άμεση δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με την οποία ανακλήθηκε αφ` ης εξεδόθη και δεν ισχύει η υπ` αριθμόν 461/03/21-7-2008 απόφασή του, πε-ρί καθορισμού του τρόπου υπολογισμού της "αποδεκτής αποκλίσεως" εμβα-δού κατά το άρθρο 13α του Ν. 2664/1998, μόνο στις περιοχές που έχει αντι-κατασταθεί ή αντικαθίσταται στο μέλλον το σύστημα μεταγραφών και υποθη-κών από το σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου κατά το Ν. 2664/1998. 2) Την υπ` αριθμόν 475/07/16-3-2009 απόφαση, με την οποία ανακλήθηκε η 462/02/5-8-2008 απόφασή του. 3) Την υπ` αριθμόν 475/08/16-3-2009 απόφαση, με την οποία καθορίζεται πιλοτικός τρόπος υπολογισμού της "αποδεκτής αποκλίσεως" εμβαδού κατά το άρθρο 13α του Ν. 2664/1998 στις περιοχές που έχει αντικατασταθεί ή αντικαθίσταται στο μέλλον το σύστημα μεταγραφών και υποθηκών από το σύστημα Εθνικού Κτηματολογίου κατά το Ν. 2664/1998. Σημειώνεται ότι ο σχετικός μαθηματικός τύπος υπολογισμού της αποδεκτής απόκλισης εμβαδού ανά ακίνητο θα λαμβάνει υπόψη το μέγιστο ποσοστό ανοχής 10%, η δε δημοσίευση της απόφασης αυτής στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και η έναρξη ισχύος της αναβάλλονται έως την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων από την πιλοτική εφαρμογή της. Μέχρι τότε η ως άνω προσδιοριζόμενη απόκλιση παραμένει ενδεικτική και μη δεσμευτική για τις συναλλαγές στα Κτηματολογικά Γραφεία. Κατόπιν των ανωτέρω αποφάσεων του Ο.Κ.Χ.Ε. θεωρείται ότι δεν έχει ενεργοποιηθεί ποτέ το άρθρο 13α του Ν. 2664/1998 και επομένως δεν υπήρξε ούτε υπάρχει υποχρέωση στα τοπογραφικά διαγράμματα του Ν. 651/1977 που συντάσσονται για ακίνητα, τα οποία βρίσκονται σε περιοχές που έχουν κτηματογραφηθεί και λειτουργεί κτηματολόγιο, ο συντάσσων μηχανικός να βεβαιώνει αν το διάγραμμα είναι συμβατό, ως προς το σχήμα, τα όρια και το εμβαδόν του ακινήτου, προς τις αντίστοιχες καταχωρήσεις στο κτηματογραφικό διάγραμμα του ακινήτου. Συνημμένα αποστέλλονται: 1) Η υπ` αριθμ. 5/4-3-2009 γνωμοδότηση του Αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Βασιλείου Μαρκή. 2) Το υπ` αριθμ. 202/11.01/17-3-2009 έγγραφο του Ο.Κ.Χ.Ε. και της Κτηματολόγιο ΑΕ. Με τιμή Ο Πρόεδρος Η Γενική Γραμματέας Νικόλαος Στασινόπουλος Ελένη Κοντογεώργου ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ο ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΥΣ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ Αθήνα 4-3-2009 Αριθ. Πρωτ 4056 Αριθ. Γνωμ. 5 ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΤΗΛ. 2106411526 ΦΑΞ 2106411523 Προς Την Ενωση Αμίσθων Υποθηκοφυλάκων Ελλάδος ΘΕΜΑ: Εφαρμογή άρθρου 5 παρ. 1 εδ. τελευταίο Ν. 651/1977, όπως προστέθηκε με το άρθρο 3 παρ. 3 Ν. 3481/2006 Σχετικά με το ερώτημα που περιέχεται στο από 2.10.2008 έγγραφο σας, όπως αυτό διευκρινίστηκε με το από 7.11.2008 υπόμνημα, σας γνωρίζω τα εξής: Ι.- Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 5 παρ. 1 Ν. 651/1977 "...εις πάσαν δικαιοπραξίαν έχουσαν ως αντικείμενον μεταβίβασιν λόγω πωλήσεως οικοπέδου ή αγροτεμαχίου μετά ή άνευ κτισμάτων επισυνάπτεται εις το πωλητήριον συμβόλαιον τοπογραφικόν διάγραμμα, υπογραφόμενον υπό των συμβαλλομένων και του συντάσσοντος τούτο μηχανικού ή υπομηχανικού εις το οποίον αναγράφονται τα μήκη των πλευρών, τα όρια προς τους όμορους ιδιοκτησίας, τα ονόματα των γνωστών ιδιοκτητών των ως και το εμβαδόν του πωλουμένου ακινήτου. Επί του διαγράμματος δηλούται υπευθύνως υπό του συντάσσοντος τούτο μηχανικού ή υπομηχανικού εάν επί του μεταβιβαζομένου επιτρέπεται ή ου η ανοικοδόμησις κατά τας κειμένας πολεοδομικός διατάξεις. Εάν το μεταβιβαζόμενον αποτελεί τμήμα μεγαλυτέρας εκτάσεως, βεβαιουται εις το αυτό σχεδιάγραμμα υπό του μηχανικού ή υπομηχανικού εάν και το εναπομένον εις τον πωλητήν πληροί ή όχι τους όρους δομήσεως...... Με το άρθρο 3 του Ν. 1078/1980, προστέθηκε στην παραπάνω διάταξη εδάφιο σύμφωνα με το οποίο ".... Της κατά το προηγούμενον εδάφιον υποχρεώσεως εξαιρούνται οι λόγω πωλήσεως μεταβιβάσεως αγροτεμαχίου, μετά ή άνευ κτισμάτων, κειμένων εις καθαρώς αγροτικός περιοχάς...". Με την παράγραφο 3 του άρθρου 3 του Ν. 3481/2006, προστέθηκε στην παράγραφο 1 του Ν.651/1977 τελευταίο εδάφιο, σύμφωνα με το οποίο "Στα τοπογραφικά διαγράμματα που συντάσσονται για ακίνητα, τα οποία ευρίσκονται σε περιοχές που έχουν κτηματογραφηθεί και στις οποίες λειτουργεί κτηματολόγιο, ο συντάσσων μηχανικός υποχρεούται να βεβαιώνει αν το διάγραμμα είναι συμβατό, ως προς το σχήμα, τα όρια και το εμβαδόν του ακινήτου, προς τις αντίστοιχες καταχωρήσεις στο κτηματογραφικό διάγραμμα του ακινήτου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 13σ του Ν. 2664/1998". Εξ άλλου σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 2, του άρθρου 5 του Ν. 651/1977 "... εάν ο συντάξας το διάγραμμα και οι συμβαλλόμενοι δηλούν ή βεβαιούν , εν γνώσει, ψευδή ως προς τα ανωτέρω γεγονότα, τιμωρούνται με την ποινήν του άρθρου 2 του Ν.Δ. 105/1969.." (ήδη άρθρο 22 παρ. 6 Ν. 1599/86), ενώ σύμφωνα με τη παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου 5 του Ν. 651/1977 "Ο κατά παράβασιν της διατάξεως ταύτης συντάσσων συμβολαιον συμβολαιογράφος υπέχει την κατά τας κειμένας διατάξεις πειθαρχικήν ευθύνην .." II.- Στο άρθρο 13° του Ν. 2664/1998, όπως αυτό προστέθηκε μετά την τροποποίηση με το Ν. 3481/2006, προβλέπεται, ότι με απόφαση του Οργανισμού Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδας (Ο.Κ.Χ.Ε.). καθορίζεται ο τρόπος υπολογισμού, επί το μείζον ή επί το έλασσον, της "αποδεκτής αποκλίσεως" της τιμής του καταχωρισθέντος στο κτηματολογικό φύλλο του ακινήτου εμβαδού, σε σχέση προς την τιμή που προκύπτει από την εμβαδομέτρηση με μέθοδο ακριβέστερη από την προβλεπόμενη στις τεχνικές προδιαγραφές σύνταξης του Εθνικού Κτηματολογίου. Η "αποδεκτή απόκλιση" αποτελεί στοιχείο του αποσπάσματος του κτηματολογικού διαγράμματος και του κτηματογραφικού διαγράμματος του ακινήτου, που προβλέπονται στο άρθρο 14 παρ. 4 του ίδιου νόμου 2664/1998. Εντός του ως άνω πλαισίου της αποδεκτής αποκλίσεως η καταχωρισθείσα στο κτηματολόγιο τιμή του εμβαδού και η προκύπτουσα από ακριβέστερη εμβαδομέτρηση τιμή αυτή θεωρούνται συμβατές. III.- Με την υπ` αριθμ. 461/03/21.7.2008 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε., που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β`, 1510/31.7.2008 και εκδόθηκε με την παραπάνω εξουσιοδοτική διάταξη του άρθρου 13α του Ν. 2664/1998, και ειδικότερα στο άρθρο 2 αυτής καθορίστηκε ο μαθηματικός τύπος υπολογισμού της αποδεκτής απόκλισης εμβαδού ανά ακίνητο, ενώ στο άρθρο 3 της απόφασης αυτής ορίστηκε ότι για τις υπό κτηματογράφηση περιοχές η αποδεκτή απόκλιση δεν μπορεί να υπερβαίνει κατά ποσοστό 7% το εμβαδόν του συγκεκριμένου γεωτεμαχίου, όπως αυτό έχει συμπεριληφθεί στην κτηματολογική βάση. Μετά όμως από λίγο χρονικό διάστημα το ίδιο Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε. με την 462/3/5.8.2008 απόφαση τροποποίησε την 461/03/21.7.2008 παραπάνω απόφαση, ώστε να προβλέπεται ότι στις κτηματογραφούμενες κατά το νόμο 2308/1995 περιοχές μετά την έναρξη ισχύος του Κτηματολογίου η αποδεκτή απόκλιση, που υπολογίζεται σύμφωνα με το μαθηματικό τύπο του άρθρου 2 της προαναφερομένης απόφασης για κάθε ακίνητο χωριστά, δεν μπορεί να υπερβαίνει κατά ποσοστό 10% το εμβαδόν του συγκεκριμένου γεωτεμαχίου, όπως αυτό έχει συμπεριληφθεί στη κτηματολογική βάση. Η δεύτερη αυτή απόφαση δεν φαίνεται να έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αλλά αντιθέτως στο άρθρο 2 αυτής αναφέρεται ρητά ότι " Αναβάλλεται η δημοσίευση της τροποποιητικής απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και η έναρξη ισχύος της εως την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων από την πιλοτική εφαρμογή της jo " IV- Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, έχουμε την γνώμη, ότι μετά την έκδοση και νόμιμη δημοσίευση της 461/03/21.7.2008 απόφασης του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε., ενεργοποιήθηκε το άρθρο 13α του Ν. 2664/1998 και το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 5 του Ν. 651/1977, όπως προστ. με το άρθρο 3 του Ν. 3481/2006 και ως εκ τούτου κατά τη σύνταξη συμβολαίων πώλησης των παραπάνω ακινήτων, υπάρχει η υποχρέωση του συντάκτη του τοπογραφικού διαγράμματος μηχανικού η υπομηχανικού να διαλάβει σ` αυτό την βεβαίωση της συμβατότητας προς τις καταχωρήσεις στο κτηματογραφικό διάγραμμα του ακινήτου. Τυχόν μη τήρηση της υποχρέωσης αυτής, θα μπορούσε να επιφέρει στον μεν συντάκτη του τοπογραφικού διαγράμματος, τις ποινικές κυρώσεις της παραγράφου 2 του Ν. 651/1977, σε συνδ. με αρθρ. 22 παρ. 6 Ν. 1599/1986, στον δε συμβολαιογράφο, τις πειθαρχικές κυρώσεις της παραγράφου 3 του ίδιου άρθρου 5 παρ. 3 του Ν.651/1977. Τα παραπάνω δεν μπορεί να παραλάξει η έκδοση της 462/03/5.8.2008 απόφασης του Δ.Σ. το Ο.Κ.Χ.Ε., αφού αυτή, αποτελεί εσωτερικό έγγραφο, που δεν μπορεί να έχει έννομες συνέπειες έναντι τρίτων, δεδομένου ότι δεν δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και μέχρι την δημοσίευση αυτή, δεν καταργείται άλλα εξακολουθεί να είναι ισχυρή και να παράγει έννομα αποτελέσματα η με αριθμ. 461/03/31.7.2008 (ΦΕΚ Β`, 1510/31.7.2008) προηγούμενη απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε. ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: 1) Δ.Σ. του Οργανισμού Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεως (Ο.Κ.Χ.Ε.) 2) Συμβολαιογραφικούς Συλλόγους της Χώρας ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε. ΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ. Αθήνα, 17.03.2009 Α.Π.: Οικ. ΠΡ 202/11.01 0909199 j Προς {Πίνακα Αποδεκτών} Παρακαλούμε όπως ενημερωθείτε για τα ακόλουθα: 1. Με την υπ΄αρ. 461/03/21.7.2008 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε. (ΦΕΚ τ.Β 1510/31.7.2008) καθορίστηκε ο τρόπος υπολογισμού της "αποδεκτής αποκλίσεως" εμβαδού κατά το άρθρο 13α του ν. 2664/1998. Στη συνέχεια εξέδόθη η υπ΄ αρ. 462/02/5.8.2008 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε., με την οποία τροποποιήθηκε η υπ΄αρ. 461/03/21.7.2008 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε. (ΦΕΚ τ.Β 1510/31.7.2008) και προστέθηκε άρθρο 5 με το ακόλουθο περιεχόμενο: "Η κατά το άρθρο 2 της παρούσας υπολογιζόμενη τιμή της "αποδεκτής απόκλισης" του εμβαδού στις κτηματογραφημένες περιοχές, που οι εργασίες κτηματογράφησης εκπονήθηκαν σύμφωνα με την υπ΄αρ. 71154/4228/12.7.1995 απόφαση του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. (ΦΕΚ τ. Β, 639/19.7.1995) περί "έγκρισης τεχνικών προδιαγραφών, περιεχομένου κτηματολογικών διαγραμμάτων, πινάκων και τιμολογίων για τις εργασίες κτηματογράφησης του Εθνικού Κτηματολογίου μέχρι τις πρώτες εγγραφές στα κτηματολογικά βιβλία", δεν μπορεί να υπερβαίνει κατά ποσοστό 10% το εμβαδόν του γεωτεμαχίου, όπως αυτό έχει καταμετρηθεί και συμπεριληφθεί στην κτηματολογική βάση.". Η απόφαση αυτή δεν δημοσιεύτηκε και αναβλήθηκε η δημοσίευσή της και η έναρξη ισχύος της μέχρι την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων από την πιλοτική εφαρμογή της. 2. Μετά την έκδοση και εφαρμογή της υπ΄αρ. 461/03/21.7.2008 απόφασης του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε. (ΦΕΚ τ.Β 1510/31.7.2008) εξεδόθη η υπ` αρ. 5/4.3.2009 γνωμοδότηση του Αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Βασιλείου Μαρκή , η οποία ερμήνευσε ότι μετά την έκδοση και νόμιμη δημοσίευση της απόφασης αυτής ενεργοποιήθηκε το άρθρο 13α του ν. 2664/1998 και το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 5 του ν. 651/1977, όπως προστέθηκε με το άρθρο 3 του ν. 3481/2006 και ως εκ τούτου κατά τη σύνταξη συμβολαίων πώλησης των ακινήτων, τα οποία ευρίσκονται σε περιοχές που έχουν κτηματογραφηθεί και στις οποίες λειτουργεί Κτηματολόγιο, υπάρχει υποχρέωση του συντάκτη του τοπογραφικού διαγράμματος μηχανικού ή υπομηχανικού να διαλάβει σε αυτό τη βεβαίωση της συμβατότητας προς τις καταχωρίσεις στο κτηματογραφικό διάγραμμα του ακινήτου. Κατόπιν τούτου προέκυψε ερμηνευτική αμφιβολία για την εφαρμογή των συνεπειών του άρθρου 13α του ν. 2664/1998 και του άρθρου 5 του ν. 651/1977, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει στις περιοχές που έχει αντικατασταθεί το σύστημα μεταγραφών και υποθηκών από το σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου κατά το νόμο 2664/1998. 3. Προς άρση οιασδήποτε ερμηνευτικής αμφιβολίας και αποφυγή της τυχόν συνακόλουθης αναστάτωσης των συναλλαγών, εξεδόθησαν οι ακόλουθες αποφάσεις του Δ.Σ. του Οργανισμού Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδος, κατόπιν σχετικών εισηγήσεων της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε.: α) Η υπ` αρ. 475/06/16.3.2009 απόφαση του Δ.Σ του Ο.Κ.Χ.Ε., με την οποία ανακλήθηκε αφ` ης εξεδόθη και δεν ισχύει η υπ` αρ. 461/03/21.7.2008 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε (ΦΕΚ τ. Β, 1510/31.7.2008) περί καθορισμού του τρόπου υπολογισμού της "αποδεκτής αποκλίσεως" εμβαδού κατά το άρθρο 13α του ν. 2664/1998 μόνο στις περιοχές που έχει αντικατασταθεί ή αντικαθίσταται στο μέλλον το σύστημα μεταγραφών και υποθηκών από το σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου κατά το νόμο 2664/1998. Κατά τα λοιπά η απόφαση αυτή συνεχίζει να ισχύει στις αναφερόμενες στο άρθρο 3 αυτής υπό κτηματογράφηση περιοχές και εν γένει στις κηρυχθείσες και κηρυχθησόμενες υπό κτηματογράφηση μετά τη θέση σε ισχύ του ν. 3481/2006 περιοχές και μέχρι την αντικατάσταση στις περιοχές αυτές του συστήματος μεταγραφών και υποθηκών από το σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου κατά το νόμο 2664/1998. β) Η υπ` αρ.475/07/16.3.2009 απόφαση του Δ.Σ του Ο.Κ.Χ.Ε., με την οποία ανακλήθηκε η 462/02/5.8.2008 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε.. γ) Η υπ` αρ. 475/08/16.3.2009 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε., με την οποία καθορίστηκε πιλοτικός τρόπος υπολογισμού της "αποδεκτής αποκλίσεως" εμβαδού κατά το άρθρο 13α του ν. 2664/1998 στις περιοχές που έχει αντικατασταθεί ή αντικαθίσταται στο μέλλον το σύστημα μεταγραφών και υποθηκών από το σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου κατά το νόμο 2664/1998. Ειδικότερα: ι) Με την υπ΄αρ. 475/06/16.3.2009 απόφαση του Δ.Σ του Ο.Κ.Χ.Ε., η οποία έχει διαβιβαστεί για άμεση δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αναμένεται να δημοσιευθεί άμεσα, ανακλήθηκε αφ΄ ης εξεδόθη και δεν ισχύει η υπ΄αρ. 461/03/21.7.2008 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε (ΦΕΚ τ. Β, 1510/31.7.2008) περί καθορισμού του τρόπου υπολογισμού της "αποδεκτής αποκλίσεως" εμβαδού κατά το άρθρο 13α του ν. 2664/1998 μόνο στις περιοχές που έχει αντικατασταθεί ή αντικαθίσταται στο μέλλον το σύστημα μεταγραφών και υποθηκών από το σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου κατά το νόμο 2664/1998. Κατά τα λοιπά η απόφαση αυτή συνεχίζει να ισχύει στις αναφερόμενες στο άρθρο 3 αυτής υπό κτηματογράφηση περιοχές και εν γένει στις κηρυχθείσες και κηρυχθησόμενες υπό κτηματογράφηση μετά τη θέση σε ισχύ του ν. 3481/2006 περιοχές και μέχρι την αντικατάσταση στις περιοχές αυτές του συστήματος μεταγραφών και υποθηκών από το σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου κατά το νόμο 2664/1998. Με τον τρόπο αυτό στις περιοχές που έχει αντικατασταθεί το σύστημα μεταγραφών και υποθηκών και έχουν ενταχθεί σε σύστημα Λειτουργούντος Κτηματολογίου δεν τίθεται ζήτημα εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 13α του ν. 2664/1998 και της παραγράφου 3 του άρθρου 5 του ν. 651/1977 περί υποχρέωσης βεβαίωσης της συμβατότητας από τον συντάκτη του τοπογραφικού διαγράμματος, που επισυνάπτεται στην εγγραπτέα πράξη. Η ανάκληση δε της υπ` αρ. 461/03/21.7.2008 απόφασης του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε στις εν λόγω περιοχές ανατρέχει στο χρόνο έκδοσης της απόφασης αυτής και ως εκ τούτου θεωρείται ως μηδέποτε τεθέν σε ισχύ το άρθρο 13α του ν. 2664/1998 στις ήδη κτηματογραφημένες περιοχές και συνακολούθως η ρύθμιση της παραγράφου 3 του άρθρου 5 του ν. 651/1977. Επισημαίνεται πάντως, ότι, τόσο οι διατάξεις του άρθρου 13α του ν. 2664/1998, όσο και της παραγράφου 3 του άρθρου 5 του ν. 651/1977 δεν προβλέπουν ακυρότητα των συντασσόμενων εγγραπτέων πράξεων σε περίπτωση παράλειψης βεβαίωσης της συμβατότητας, ή απαγόρευση της καταχώρισής τους εξ αυτού του λόγου στα κτηματολογικά βιβλία, αλλά περιορίζονται σε υποχρεώσεις και συνέπειες επί παραλείψεως των συντακτών τοπογράφων και συμβολαιογράφων (ποινικές ή πειθαρχικές κατά περίπτωση), όπως αναφέρεται και στην υπ΄αρ. 5/4.3.2009 γνωμοδότηση του Αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Βασιλείου Μαρκή, για τις οποίες ισχύουν όσα προαναφέρθηκαν περί της αναδρομικής άρσης τους. ιι) Επειδή στις περιοχές που έχει αντικατασταθεί το σύστημα μεταγραφών και υποθηκών και έχουν ενταχθεί σε σύστημα Λειτουργούντος Κτηματολογίου προκύπτει ανάγκη καθορισμού πιλοτικού τρόπου υπολογισμού της "αποδεκτής αποκλίσεως" εμβαδού κατά το άρθρο 13α του ν. 2664/1998, προκειμένου οι υπηρεσίες του Κτηματολογίου (Ο.Κ.Χ.Ε. και ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε) να αξιολογήσουν τα αποτελέσματα, προτού καθιερωθεί η συμβατότητα των κτηματολογικών στοιχείων, όπως αυτή ορίζεται στη διάταξη του άρθρου 13α του ν. 2664/1998, με την υπ` αρ. 475/08/16.3.2009 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε. καθορίζεται πιλοτικός τρόπος υπολογισμού της "αποδεκτής αποκλίσεως" εμβαδού κατά το άρθρο 13α του ν. 2664/1998 στις περιοχές που έχει αντικατασταθεί ή αντικαθίσταται στο μέλλον το σύστημα μεταγραφών και υποθηκών από το σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου κατά το νόμο 2664/1998. Ο σχετικός μαθηματικός τύπος υπολογισμού της αποδεκτής απόκλισης εμβαδού ανά ακίνητο θα εισαχθεί στη βάση του Συστήματος Πληροφορικής του Εθνικού Κτηματολογίου και κατά την επεξεργασία των δεδομένων για κάθε ακίνητο χωριστά θα λαμβάνει υπόψη το μέγιστο ποσοστό ανοχής (10%). Το εξαγόμενο τελικό αποτέλεσμα θα εμφανίζεται στην οθόνη του χρήστη ως αποδεκτή απόκλιση για το συγκεκριμένο γεωτεμάχιο. Η δημοσίευση της απόφασης αυτής στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και η έναρξη ισχύος της αναβάλλονται η έως την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων από την πιλοτική εφαρμογή της. Μέχρι τότε η ως άνω προσδιοριζόμενη απόκλιση παραμένει ενδεικτική και μη δεσμευτική για τις συναλλαγές στα Κτηματολογικά Γραφεία. Με εκτίμηση, Ο Πρόεδρος των Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε. & της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε. Χρήστος Γούλας Εσωτερική Διανομή: * Νομική Διεύθυνση, κ. Λ. Κιτσαράς, κα Ρ. Κουκούτση * Διεύθυνση Λειτουργούντος Κτηματολογίου, κ. Καλημέρης * Διεύθυνση Εργων, κα Χ. Κλωνάρη
    3 points
  2. αυτό γίνεται μόνο με "διορθωτική δήλωση" (δεν ξέρω αν υπάρχει στο ηλεκτρ σύστημα)
    3 points
  3. δεκτή η άποψη σου οτι υπερβάλλω, αλλά στην γενική ερώτηση υπάρχει γενική (όλων των πιθανοτήτων) υπερβολική -μεν- αλλα "υπο έλεγχο" -δε- απάντηση αν έχεις την εντύπωση ότι συνάδελφοι κατά την σύνταξη τοπογραφικών διαγραμμάτων δεν σκέφτονται όλες τις παραπάνω παραμέτρους (μη σου πω πολλές περισσότερες), τις ελέγχουν αν όντως ισχύουν, για να καταλήξουν σε εμβαδόν που θα αναγράψουν ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, να δουν προηγούμενους τίτλους, προηγούμενα τοπογραφικά, διοικητικές καταργημένες και ισχύουσες πράξεις γιατί έτσι γιατί αλλιώς.. το να νοικιάζεις ενα ρόβερ με 200 ευρω και να πατάς 2 κουμπάκια εξα (ΕΓΣΑ), [ανάθεμα αν μπορείς να καταλάβεις αν αυτό το μαύρο κουτί/ρόβερ δεν σου κλωτσήσει σημεία, εφόσον δεν έχεις τις γνώσεις με ποιο τρόπο μπορείς αυτό να το ελέγχξεις], δεν σε κανει τοπογράφο, ούτε το εκτυπωμένο χαρτί σου, είναι τοπογραφική μελέτη. Το μπαλάκι ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΠΕΤΟΥΣΑ ΠΟΤΕ αν είχα κάνει εγώ την μελέτη ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΚΙΝΗΤΟ και αν χρειαζόνταν θα τεκμηρίωνα την θέση μου για το συγκεκριμένο εμβαδόν (ακόμα και σε δικαστήριο), παραθέτοντας όλα όσα έχω ΗΔΗ ελέγξει για να το συντάξω ΥΓ το φιδι απο την τρύπα θα το βγάλει αυτός που υπογράφει, γιατί όλοι έχουμε ευθύνη και την υπογραφή μας, πρέπει να ξέρουμε που την βάζουμε και θα μας ακολουθεί για πάντα. Λάθη βέβαια δεν κάνει αυτός που δεν δουλεύει. Όλοι κάναμε και θα κάνουμε λαθη. Προσπαθούμε απλά να τις περιορίσουμε κατά το μέγιστο δυνατό
    2 points
  4. 1. ΔΕΝ ΘΑ ΕΚΑΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ και επομένως οι απαντήσεις παρακάτω αφορούν αναλογική δήλωση στο γρ.κτ. 2. ΜΠΟΡΕΙΣ να βάλεις όλα τα τοπογραφικά (μπορείς να σημειώσεις 2 απο τα 3 στην δήλωση: 1 του τίτλου και ένα όχι του τίτλου) 3. το εμβαδόν είναι προϊόν μελέτης ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΑΚΙΝΗΤΟΥ και επομένως: α. δεν μπορώ να γνωρίζω μέσα απο ένα φόρουμ β. μπορείς να βάλεις 4 εμβαδα (θα περαστούν/πληκτρολογηθούν τα 3, εκτός αν βάλεις 3 για να επιλεχθούν 3) --> ΣΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΖΩΝΗΣ ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΑΝΑΔΟΧΟΥ ΘΑ ΔΙΑΛΕΞΕΙ Ο ΑΝΑΔΟΧΟΣ ποιο με ποιο θα συγκρίνει μαζι με ένα ακόμη εμβαδόν: της επεξεργασίας (βλέπε ΦΕΚ προδιαγραφων κτημα 16) Στα σχόλια μπορείς να γράψεις ΟΤΙ ΘΕΛΕΙΣ για να δώσεις τον ανάδοχο να καταλάβει ΤΟ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ και γιατί σε έπιασε τρέλα και έβαλες 4 εμβαδά και 3 τοπογραφικά στη δήλωση
    2 points
  5. Οπότε με την μέθοδο των τριών αν ήταν 5000 οι υπάλληλοι οι 1000 θα σου έλεγαν να μην βάλεις του τίτλου, ε;
    2 points
  6. Εδώ και 15 χρόνια Αυτά μας συντηρούν Τα ΔΓΜ Γι'αυτό και αν δεις.. κανένας τοπογράφος δεν ασχολείται με δηλώσεις κτηματολογίου και εντοπισμούς. Σε λίγο καιρό όλη η Ελλάδα θα είναι αναγκασμένη να κάνει ΔΓΜ λόγω γοογλε
    2 points
  7. Εδώ υπογράφουμε από πάνω και ΠΑΡΑΠΟΙΟΥΜΕ δημόσια έγγραφα με στρογγυλή.. Σε αυτό θα κολλήσουμε τώρα;;;;
    2 points
  8. Τι έκανε;;; Χάθηκε στην άβυσσο του έξα
    2 points
  9. Επειδή είμαι πολύ ανασφαλής ως άτομο, δε μπορώ κ ως μηχανικός να βασιστώ σε μαύρα κουτιά κ σε κλειστά προγράμματα. Για αυτό το λόγο έκατσα κ έφτιαξα ένα excelακι με τον υπολογισμό απωλειων των χώρων. Φυσικά και δε μπορεί να συγκριθεί με τα γνωστά πακέτα ούτε βεβαίως και με το ΠΙΧΙΣ που υπάρχει εδώ μέσα. Είναι ένα απλό excel που ο καθένας θα μπορούσε να κάνει. Απλά ως νέος μηχανικός προσπαθώ να είμαι πάντα βέβαιος σε αυτά που υπολογιζω, και να μη κάνω πράξεις σαν λογιστής χωρις να ξέρω τι είναι τα νούμερα που εισάγω. Θα ήθελα την βοήθεια σας διορθώνοντας πιθανά λάθη, θέτοντας κάποιες παρατηρήσεις και ότι νομίζεται εσείς. Θα ήθελα αν γινόταν να είχα καλύτερες πληροφοριες για τα k και τα a των πιο συχνα χρησιμοποιούμενων στοιχείων. Στο κανονικό αρχείο υπήρχαν κ καποιοι σκαναρισμένοι πίνακες αλλά λόγο όγκου δε χώρισα. Αν υπάρχει κάποιος τρόπος πολύ ευχαρίστως να τις βαλω κ αυτές. Το αρχείο είναι ξεκλείδωτο κ τελείως ελεύθερο να αλλάξει ότι θέλει. ΜΕΛΕΤΗ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΑΠΩΛΕΙΩΝ -EN 12831.rar ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΑΠΩΛΕΙΩΝ.rar
    1 point
  10. Δεν θεωρώ πως η ύπαρξη ή μη άδειας είναι κριτήριο για τη δυνατότητα κοινής δήλωσης. Στη συγκέκριμένη περίπτωση όμως θα έλεγα καμία για κανένα. Το ένα δεν έχει καν συμβόλαιο, το άλλο που αγοράστηκε "άτυπα" δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει Τα σχετικα μεταφέρθηκαν σε κατάλληλο θέμα. Παρακαλώ διαβάστε τους Κανόνες Συμμετοχής Ευχαριστώ, danaikaterina
    1 point
  11. το budget είναι αδύνατον να υπολογιστεί, θα συμβούλευα να ξεκινούσατε από ένα γραφείο Μηχανικών της εμπιστοσύνης σας και να παίρνατε μια πρόταση μετρημένη οικονομικά και χρονικά. Αν δείτε ότι δεν μπορείτε να ανταπεξέλθετε οικονομικά της πρότασης, ζητάτε από ένα άλλο γραφείο, το σημαντικό όμως είναι να κόβετε έξοδα. Πχ υπολογίζετε την τοποθέτηση ενός καυστήρα φυσικού αερίου, ενώ η οικοδομή δεν έχει θέρμανση, ίσως σας συμφέρει να βάλετε 2 air condition inverter, για την θέρμανση. Ή υπολογίζετε να κάνετε ανακαίνιση ένα μπάνιο, είδη υγειινής και πλακάκια, θα μπορούσατε να δεχτείτε κάποιο διάστημα ίσως το παλιό πλακάκι. Να πω όμως ότι, καθώς βάζετε θέμα ότι μελλοντικά θα σας ενδιέφερε η ανάπτυξη της κατοικίας σε β' όροφο, σε κάθε περίπτωση πιστεύω ότι σας καλύπτει το να μείνει ένας στο διαμέρισμα που υπάρχει σήμερα, να γίνει συμφωνία με ποιούς όρους, θα μπορούσατε να δώσετε ένα μικρό μίσθωμα στον άλλο ιδιοκτήτη που αργότερα θα έκτιζε στον όροφο. Και οικονομικά σας συμφέρει, καλύτερα κατοικία σε ένα επίπεδο, σκεφτείτε να πρέπει να ανεβείτε μια σκάλα με ένα κρεβάτι, ένα παιδί που έχει σπάσει πόδι στο σχολείο και το έχει σε γύψο. Πρόβλημα που μπορεί να γίνει μεγάλο, όταν ειδικά δεν υπάρχει μπάνιο στο α' επίπεδο. Ακόμα θα τρυπήσετε την πλάκα (ταβάνι) να κάνετε τρύπα για σκάλα. Χωράει, αντέχει? Ερωτήματα βέβαια που από το πληκτρολόγιο δεν απαντούνται. Πόσο πιο μικρό όμως γίνεται ένα διαμέρισμα 44τμ όταν μπει μια σκάλα που μπορεί να χρειαστεί 4 τετραγωνικά μέτρα εμβαδόν? Και τελικά μήπως εκεί που θα μπορούσε να μπει ώστε να βγουν 2 υπνοδωμάτια πάνω όπως (ίσως) θα θέλατε, υπάρχει ένα τραπέζι τραπεζαρίας οπότε θα μείνει το επίπεδο με το σαλόνι χωρίς τραπέζι φαγητού?
    1 point
  12. στα δικαστήρια αυτά Δημήτρη.. Πολλά έχουν πάει για απεξάρτηση, αλλά το ΤΕΕ ακούει;;;;;; Πειθαρχικό;;; τοπογραφικό από το γραφείο με κτημανετ;;;; ΝΑΙ, σε ΜΕΓΑΛΟ ποσοστό
    1 point
  13. μα το κουραγιο σας.... κι αμα αρχισουν οι επικαλυψεις να δω ποια εξαρτημενα θα πανε για...απεξαρτηση υγ Ο τιτλος του παροντος θα μπορουσε να ειναι... "εξαρτημενοι" απο τοπογραφικα...
    1 point
  14. Έχεις ελέγξει αν στην άδειά σου έχουν μετρήσει στο ΣΔ ; Πάντως το 1984 μετρούσαν στο ΣΔ.
    1 point
  15. και θα το ΞΑΝΑΠΩ για την ασφαλεια των συναλλαγων το κράτος μας έδωσε το ΔΙΚΑΙΩΜΑ να παίρνουμε μέρος σε μια συναλλαγή (ιδιοκτησιακή) Το ΤΕΕ μας έδωσε άδεια άσκησης επαγγέλματος να παίρνουμε μέρος σε αυτή τη συναλλαγή και να παρέχουμε ΑΣΦΑΛΕΙΑ των συναλασομένων έχουμε ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ προς τους συναλλασσομένους να διαφυλάξουμε την ΟΡΘΗ συναλλαγή. Βέβαια το κράτος δεν μερίμνησε σε πολλά, γιατι προσπαθείς ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙΣ να τη διαφυλλάξεις (ανάλογα με το ΗΘΟΣ σου και τις ΓΝΩΣΕΙΣ σου) αρκεί ΜΟΝΟ αν εισαι ΗΘΙΚΟΣ και ΓΝΩΣΤΗΣ;;; Δηλαδή αν πετύχεις ΜΗ ΗΘΙΚΟ ή ΜΗ ΓΝΩΣΤΗ τοπογράφο τι γίνεται;(Δεν είναι και λίγοι ε;;) ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ;;;; ΚΑΝΕΙΣ (μια χαρά θα γίνει το συμβόλαιο δηλαδή, οι συναλλασόμενοι είναι ΕΡΜΑΙΑ της (μη) γνώσης και του (μη) ήθους αυτών που εχουν υποχρέωση να διαφυλλάξουν την ασφάλεια αυτής της συναλλαγής) ΥΓ και ολα τα παραπάνω για τους μηχανικούς.. Για μένα και για σένα δηλαδή. ΠΡΩΤΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ αναφέρω. Αν το συνεχίσω και πιάσω συμβολαιογράφους, δικηγόρους, υπηρεσίες, δασαρχεία, πολεοδομίες, εφορίες, δήμους κλπ που παίρνουν μέρος -ή δεν παίρνουν μέρος (στη συναλλαγή αυτή) ενώ θα έπρεπε , καήκαμε. Να μην πω δηλαδή και για λειτουργούν κτηματολόγιο, υποθηκοφυλακες. πρώτα εμενα αναφερω ΥΓ2 συμφωνώ στο 100% ΑΛΛΑ επαυξάνω για το συγκεκριμένο παράδειγμα ΜΟΝΟ τεκμηριώνει;;; Μήπως θα έπρεπε ΚΑΙ ΝΑ επικυρώνει;;;; Δεν αναφέρθηκες πουθενά σε ΝΕΟ συμβόλαιο. Με το τοπογραφικό και με τη δήλωση στο κτηματολόγιο ΔΕΝ ΑΠΟΚΤΟΥΜΕ νέο συμβόλαιο... (μπορούμε βέβαια με το νέο τοπογραφικό). Αλλά ποιος θα ελέγξει την ορθότητα του;;;;;; Πολλοί το κάνουν ΑΠΟ ΤΟ ΚΤΗΜΑΝΕΤ!!!!! ---> δεν ισχύουν ΟΥΤΕ οι αποκλίσεις, ούτε και το σύστημα των ψηφιακών υπογραφών ακομη ελέγχει την ορθότητα των μετρήσεων, την συμβατότητα του ΚΑΕΚ(ένα κουμπί είναι), ούτε ούτε ούτε..
    1 point
  16. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, υπερβάλλεις..... Ο ιδιοκτήτης του παραδείγματος του Γιώργου, επιλέγει καταρχήν πιο είναι το εμβαδόν του ακινήτου του (προφανώς πρωτίστως συμβουλευόμενος έναν "ειδικό" για το θέμα), στη συνέχεια αυτό το εμβαδόν το αναγράφει στη δήλωση κτηματολογίου και το τεκμηριώνει με ένα εξαρτημένο τοπογραφικό (έχει βεβαίως φροντίσει προηγουμένως το ίδιο εμβαδόν ν' αναφέρεται παντού όπου αναφέρεται το ακίνητό του π.χ. Ε9, Δήμος, ΔΕΗ κ.λπ.). Τέλος, είναι έτοιμος για οποιαδήποτε μελλοντική "υποστήριξη" της άποψής του, οποτεδήποτε κι οπουδήποτε κι αν απαιτηθεί!!! Δεν είναι κατά την άποψη μου ορθό "να πετάς το μπαλάκι", να περιμένεις άλλος να βγάλει "το φίδι από την τρύπα" κι όταν γίνει αυτό και δεν συμφωνείς, τότε να σε πιάνει "κωλοπιλάλα"... Τα σέβη μου στην ωραιότατη παρέα....
    1 point
  17. Δεν βλέπω να υπάρχει άλλη λύση εκτός από ΥΔ. Δες για κάποια από αυτές μήπως μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον μειωτικό 0,50. Όλες σε έναν ιδιοκτήτη ανήκουν; Θα χρειαστείς και συναινέσεις.
    1 point
  18. Nα σου πω την αλήθεια αν έβλεπα τέτοια δήλωση και ήμουν σε ανάδοχο θα πήγαινα από περιέργεια μόνος μου να το μετρήσω (ένα Σάββατο στον ελεύθερο μου χρόνο, χωρίς να ενημερώσω τον ανάδοχο) Μετά θα προσκαλούσα όλα τα υπόλοιπα παιδιά του γραφείου να βάλουμε ΜΑΖΙ το νέο εμβαδόν και αφού διαβάζαμε τις παρατηρήσεις απαγγέλλοντας τες, θα κάναμε κύμα όπως στις κερκίδες και στο τέλος σαμπάνιες
    1 point
  19. @jojo, συμφωνώ και να σου πω την αλήθεια ήμουν σίγουρος για αυτή την θέση, για αυτό και το έθεσα τόσο τραβηγμένο ως υποθετικό σενάριο για να δοθεί αυτή η συγκεκριμένη απάντηση. Οπότε να υπάρχει στο νήμα και ως ερώτημα και ως απάντηση.
    1 point
  20. Είχα και εγώ μία περίπτωση στην οποία ήταν στην κατάσταση 08γ .Στο μήνυμα που μου έστειλαν δεν έγραφε ότι για να κάνω τις διορθώσεις πρέπει να μεταβεί στην κατάσταση 07 (όπως σε άλλες περιπτώσεις που είχα) Τους πήρα λοιπόν τηλέφωνο και τους ρώτησα αν μπορώ να ανεβάσω τα δικαιολογητικά χωρίς να περιμένω και μου είπαν ναι. Το μήνυμα που μου ήρθε ήταν το παρακάτω. Βεβαία από τις 26-2 είναι πάλι στην κατάσταση 08α.
    1 point
  21. Μόνο μην λες πολλά-πολλά γιατί βλέπω τον @jojo αύριο το πρωί μπροστά από το γραφείο σου με το τζί πι έσι να σου μιλήσει για τις ανοχές και την ακρίβεια του εξα!
    1 point
  22. Η απάντηση μου πάντως (μεταξύ σοβαρού και αστείου) είναι καθόλα ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη. Ισχύουν γράμμα γράμμα όλα όσα σας έγραψα. Το μόνο που λυπάμαι είναι το καημένο το ακίνητο που έχει γίνει λάστιχο και αν είχε φωνή και χέρια θα έβγαινε να μας χτυπήσει όλους τσιρίζοντας (ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΗΧΑNΙΚΟΥΣ) μαζί με τους συμβολαιογράφους και δικηγόρους ΤΕΕ πολεοδομίες δασαρχεία αρχαιολογίες που δεν έχουμε κάνει ένα σύστημα που να παρέχει ασφάλεια (ιδιοκτησιακών χωρικών νομικών) συναλλαγών α και εφορία, περιουσιολογιο, Κτηματολόγιο, γεωδαιτικό υπόβαθρο, LSO ακρίβειας, προβολικό σύστημα μετά hepos εποχής, υψόμετρα, νόμους αυθαίρετων, να συνεχίσω;;
    1 point
  23. @kirmanότι λείπει, σου ζητάνε εκ των υστέρων ή καλύτερα να έχεις προβλέψει, ότι το τιμολόγιο/ απόδειξη αφορά το πρόγραμμα, την διεύθυνση και όλα αυτά. Επίσης μου ζητήσανε επιπλέον βεβαίωση από ΟΤΑ ότι το ακίνητο είναι εκεί που λέει στην άδεια και δεν είναι παρακάτω.... @TheShamanέχω στείλει και εγώ mail στο [email protected], για να μου γυρίσουν πίσω μια κολλημένη αίτηση εδώ και 10-15 μέρες. Μετά έκανα και αίτηση για παράταση 90 μέρες + όσο καιρό κάνουν να μου το πάνε πίσω στο 7, αλλά μου δώσανε μόνο τις 90. Από το [email protected], ακόμα τίποτα.
    1 point
  24. Δεν νομίζω ότι είναι υποχρεωτικό να αναγράφεται , απλά συνίσταται. Στον τωρινό οδηγό δεν το βρήκα ούτε εγώ κάπου.
    1 point
  25. εδώ το φχαριστήθηκα ... (+1) δεν ξέρω αλλά μου άρεσε πολύ η απάντηση ... ειλικρινά την απόλαυσα ... και κλαίω από τα γέλια με την έκφραση ... και χαίρομαι που το υποθετικό ερώτημα δεν πήγε άκλαφτο....
    1 point
  26. οχι dimamp να μη πάει, γιατι στο τέλος θα κατηγορηθούμε κιολας οτι τους προτρέπουμε να πάνε σε τοπογράφο και ότι τους στέλνουμε για τοπογραφικά που δεν απαιτούνται για το κτηματολόγιο. Θα τους βάλουμε σε επιπλέον έξοδα δηλαδή άσε, θα τα μάθει στην πορεία
    1 point
  27. Συνάδελφοι, σπαταλήσατε 4 σελίδες με επαναλαμβανόμενες αναρτήσεις. Ο ερωτών συνάδελφος μπορει κάλλιστα να συμβουλευτεί έναν ΑΤΜ/ΠΜ/ΑΜ -με αυτοπρόσωπη παρουσία όμως- για να του δοθεί απάντηση γιατί ως φαίνεται έχει πολλές ερωτήσεις και δεν αρκείται σε αυτά που του τεκμηριώνετε. Ευχαριστώ
    1 point
  28. πάλι καλά δηλαδη κατά τα άλλα, τον φορέα δεν τον απασχολεί η αρτιότητα, η οικοδομησιμότητα και οι οφειλές του ακινήτου σου απο τον 1337
    1 point
  29. ευχαριστώ ΙΑΣΟΝΑΣ, αντε θα βρεθούν και οι υπόλοιποι 998 απο τους 1000 εν καιρω.. Αυτό που δεν έχουμε αντιληφθεί είναι ότι ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ εχουμε μάθει στην ισοπεδωση/απλοποιηση των παντων, νομίζουμε οτι ολα ειναι απλα και οτι μπορουμε με μια εφαρμογη app του κινητου να κανουμε μηχανολογικες μελετες, με αλλο αππ να κανουμε ελεγχο συμβολαιου και με αλλο αππ να κανουμε τοπογραφικο.
    1 point
  30. το εμπράγματο δεν είναι για γέλια αγαπητέ συνάδελφε μηχανολόγε και βλέπεις δεν μιλάω, αλλά ζητάω από νομικό να μιλήσει, καθώς δεν είμαι ούτε δικηγόρος, ούτε δικαστής * ευτυχώς που δεν έχουμε πολλούς δικηγόρους εδώ μέσα δηλαδή, γιατί θα μας πήγαιναν ομαδικώς όλους μαζί πειθαρχικό ΤΕΕ (για αφαίρεση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος) με αυτά που θα άκουγαν
    1 point
  31. οι 4 απο τους 5 υπαλληλους που εργαζονται στο κτηματολογιο μου ειπαν να βαλω οτι αναγραφει ο τιτλος
    1 point
  32. Μπορεί να κάνει την υπαγωγή στον 4495 μόνο ο ένας εκ των συνιδιοκτητών, χωρίς τη συναίνεση του άλλου, αρκεί να δηλωθούν και να εξοφληθούν, όλες οι αυθαιρεσίες, όλων των κτιρίων κ.λπ επί του ακινητού. Μόνο και αποκλειστικά για όσα θεωρεί ως "δικά του" ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να κάνει απολύτως τίποτα!!!
    1 point
  33. Ας μας απαντήσει κάποιος νομικός @dimitris GM στον αγαπητό Διπλ. Ηλ/γο Μηχ/κό & Μηχ/κό Υπ/στων σχετικά με τις αποκλίσεις.. που τα γνωρίζει καλύτερα από μας τους τοπογραφίσκους Δημήτρη, ο λόγος σε σένα και την καλημέρα μου
    1 point
  34. σωστα [με την ιδια επιφυλαξη που εχει και ο φιλος ΚΑΝΑ "πώς γινεται στο ηλεκτρονικο συστημα"?] Αίτηση Διόρθωσης Στοιχείων Δήλωσης Σε περίπτωση διόρθωσης του περιεχομένου της δήλωσης, η διόρθωση είναι δυνατή με την υποβολή Αίτησης Διόρθωσης Στοιχείων Δήλωσης στο Γραφείο Κτηματογράφησης, στην οποία θα επισυνάπτεται έντυπο δήλωσης με συμπληρωμένα μόνο τα πεδία που πρέπει να διορθωθούν.
    1 point
  35. αυτό το ΑΠΛΑ που λες Δημήτρη, με ανατρίχιασε...
    1 point
  36. last but not least Συνάδελφε μη βασίζεσαι σε παλιά (ή και νέα) τοπογραφικά άλλου. Από τη στιγμή που βάζεις την υπογραφή σου, κάνε νέα αποτύπωση για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.
    1 point
  37. Το ξεμπαζωμα το δηλώνεις με αναλυτικό και το ύψος το υπολογίζεις από εκεί που ήταν το μπαζωμενο σύμφωνα με την αδεια
    1 point
  38. Η αντλία θερμότητας πρέπει να τοποθετηθεί κανονικά ώστε ο επιθεωρητής να την συμπεριλάβει στο Β ΠΕΑ και στο έντυπο παρεμβάσεων. Εφόσον δικαιούται μέχρι 6100 αυτό είναι το ποσό που θα εγκριθεί για επιδότηση είτε κοπεί τιμολόγιο 6100 είτε μεγαλύτερο. Τα υπόλοιπα με δικά του έξοδα.
    1 point
  39. 1 point
  40. Αν διάβασα καλά στο Τοπογραφικό της Οικοδομικής Άδειας έχει δηλώσει ο Μηχανικός ότι δεν περνούν καλώδια.... Οπότε στο δια ταύτα... Άδεια που έχει βγεί με τοπογραφικό ψευδές (ότι δεν υπάρχουν καλώδια) είναι ακυρωτέα και θα βγεί όλο το ακίνητο αυθαίρετο. Η κάθε πολεοδομία σας έδινε το οκ διότι υπήρχε η δήλωση με υπογραφή μηχανικού αλλά και ιδιοκτήτη στο τοπογραφικό οτι δεν διέρχονται καλώδια της ΔΕΗ, οπότε αυτοι (Πολεοδομια) δεν έκανα κάτι παράνομο... Εσεις (μηχανικός, ιδιοκτήτης κλπ) ναι κάνατε κάτι παράνομο μ ψευδή δήλωση στο τοπογραφικό της Οικοδομικής Αδειας.... Η ΑΔΜΗΕ πέραν των άλλων έχει δικαίωμα να σας κάνει και δικαστήρια και να απαιτεί αποζημιώσεις ..... Αυτά και καλό κουράγιο τώρα....
    1 point
  41. εννοω για τον φορο κληρονομιας αλλα αυτο θα σε απασχολησει αργοτερα Σωστο ειναι το Ε9..."στρογγυλοποιημενο"
    1 point
  42. Σε τιμά η συγνώμη. Όπως είπε κι ο @jojo η απόκλιση είναι μικρή (μην πω αμελητέα). Ξέρεις πιο είναι το ζήτημα; Ότι αρκετός κόσμος νομίζει ότι μιλάμε για αναλυτική γεωμετρία. Δεν είναι έτσι. Το πρόβλημα των διανομων είναι ένα πρόβλημα : α. Μαθηματικών, β. νομικό, γ. τεχνικό το οποίο ΔΕΝ έχει λυθεί με ΕΠΙΣΗΜΟ τρλοπο από την πολιτεία.
    1 point
  43. να συμπληρώσω, αν μου επιτρέπει ο συνάδελφος., 3. Το σφαλμα των οροσήμων ποιο είναι και πως μοιράστηκε?
    1 point
  44. Εάν γινεται "δια του 4", τότε αυτο σημαινει οτι πληρωνει το 25% και οχι το 10% Παντως, οι οροι ενος κανονισμου δεν μπορουν να αλλαξουν, ακομα και εαν επι τι διαστημα εφαρμοζονταν διαφορετικα. Ο 100 χιλ. εχει δικαιωμα να πληρωνει με βαση τα 100 χιλ. που εχει. Ο κανονισμος για να τροποποιηθει απαιτει συμφωνη γνωμη απο το 100% των συνιδιοκτητων, ή με δικαστικη αποφαση, εαν εχει κενα ή υπαρχουν διαταξεις που παρεμποδιζουν την σωστη λειτουργια του συγκροτηματος. Τις λεπτομερειες με τον δικηγορο σου.
    1 point
  45. και τη συμμεταβλητότητα των σημείων dimamp τι την κάνουμε; Σκέψου δηλαδή κάποια σημεία που θα επηρεάσουν το 2Δ Με το 2Δ μεταφέρουμε τα σφάλματα αλλά εσύ τα ξέρεις αυτά καλύτερα από μένα
    1 point
  46. Αν είναι αυτό που λες, μπορεί να το πάει σε ΕΓΣΑ87 αν και μονο αν έχει κοινά σημεία αποτύπωσης και σημείων που αναφέρονται σε ΕΓΣΑ87 (π.χ στάσεις/τριγωνομετρικά) τότε μπορεί να εφαρμόσει 2Δ μετασχηματισμό και να τα εντάξει.
    1 point
  47. τοπογραφικό είναι τελικά ή "μετρήσεις από ταχύμετρο" όπως είπες, με έχεις μπερδέψει, για να πω την αλήθεια..
    1 point
  48. Συνάδελφε καλησπέρα, εννοείς ότι έχεις μετρήσεις γωνιών, αποστάσεων και ζενίθειων και θες να τις κάνεις EGSA87?
    1 point
  49. ωραιο εργαλειο αλλα τωρα με τους νεους χαρτες 2015-2016 δεν τους φορτωνει..
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.