Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      17.597


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.484


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      11.677


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.016


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 31/05/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. συν/φοι (και κυρίως εσείς που είσαστε και Ε.Δ) καταλάβατε ότι επικρατεί ένα μπάχαλο σχετικά 1.με τη νομοθεσία 2. με τα έντυπα που συμπληρώνετε και 3. με το τι πρέπει να ελέγξετε δηλαδή ενώ υπάρχει ΚΥΑ 299/ΦΕΚ 57β'/16-1-2014 με τα έντυπα που πρέπει να συμπληρώσετε και με λεπτομερή αναφορά στους ελέγχους που πρέπει να κάνετε -έρχεται ξαφνικά ο Ν 4495/17 και με το άρθρο 44 -χωρίς να αλλάζει τα έντυπα -προσθέτοντας αντίστοιχα πεδία -και χωρίς να αναφέρει αν συνεχίζει να ισχύει ή αν καταργείται η ΚΥΑ και (από όσα στα πεταχτά είδα) προσθέτει στην κατηγορία Α τον έλεγχο της στάθμης θεμελίωσης και στην κατηγορία Β και Γ τον έλεγχο της στάθμης κάθε ορόφου (2 ανούσια και περιττά και πράγματα που μόνο γραφειοκρατία προσθέτουν σε μας και στην ΥΔΟΜ)
    3 points
  2. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.326 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  3. Καλημέρα Αντώνη. Μη ξεχνάμε τους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης. Επειδή στην Ελλάδα κάθε ακίνητο έχει τη δική του μοναδική ιστορία από άποψη αυθαιρεσιών δεν θα μπορούσε κανένας νόμος να προβλέψει τα πάντα. Φυσικά δεν έχει καμία σχέση η επιφάνεια που καταχωρείται ως ΥΔ λόγω πχ παραβίασης Δ σε μια εσφαλμένη θέση ανέγερσης, επειδή κάποιοι μετά από 3 νόμους αυθαιρέτων δεν έχουν ακόμη διορθώσει το πληροφοριακό σύστημα ώστε να δέχεται παραβίαση Δ χωρίς Υ.Δ. Έχω κάνει δήλωση και εξηγώ αναλυτικά στην τεχνική έκθεση ποιες αυθαίρετες επιφάνειες επηρεάζουν πολεοδομικά μεγέθη και ποιες όχι. Στο ερώτημά σου θα ασχοληθείς μόνο με τα 12 τμ και θα εφαρμόσεις κανονικά το κριτήριο απαλλαγής.
    2 points
  4. Κύριε Τηλέμαχε, ειλικρινά λυπάμαι για το συμβάν και σας εύχομαι ότι καλύτερο! Σίγουρα για την διερεύνηση και απόδειξη των συνθηκών χρειάζεσθε ειδικούς, που εγώ σε καμία περίπτωση δεν είμαι. Μερικές σκόρπιες σκέψεις μου ίσως σας βοηθήσουν.... Η επαλήθευση του σαλίγγαρου στην ουσία απαιτεί δύο πράγματα. 1. Επαλήθευση του χρόνου αντίδρασης του συγκεκριμένου οδηγού (ηλικία, εμπειρία κλπ) την συγκεκριμένη στιγμή (ξεκούραστος ή όχι, νηφάλιος ή όχι κλπ) Επίσης, κάτι πολύ δύσκολο είναι η εξακρίβωση της στιγμής που ο οδηγός αντιλήφθηκε τον πεζό. Έγινε πριν την "επαφή" ή μετά γιατί ίσως ο οδηγός ήταν απασχολημένος με π.χ. το κινητό του, το ραδιόφωνο, τον συνεπιβάτη του, την αφίσα στο δρόμο κλπ. 2. Επαλήθευση της επιβράδυνσης του συγκεκριμένου αυτοκινήτου (παληό, νέο, είχε ABS, κατάσταση ελαστικών και φρένων, οδόστρωμα, στεγνό ή βρεγμένο κλπ κλπ) Κάτι που δεν αναφέρθηκε αλλά παίζει ίσως σημαντικό ρόλο είναι το ότι η "εκτόξευση" του πεζού σημαίνει επιπλέον επιβράδυνση του αυτοκινήτου (διατήρηση ορμής - ελαστική κρούση) Αυτό, αν και θεωρητικά συνέβη, έχει άλλη βαρύτητα αν ο πεζός είναι π.χ. 100 κιλά και το αυτοκίνητο π.χ. smart 600 κιλά (σημαντική επιβράδυνση) και άλλη αν ο πεζός είναι παιδάκι 20-30 κιλά και το αυτοκίνητο π.χ. βανάκι φορτωμένο 2000 κιλά (αμεληταία επιβράδυνση). Σας εύχομαι το καλύτερο, που επιδιώκετε!
    2 points
  5. Version X6.0

    78.089 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. Version V6 και v5

    7.065 downloads

    Ένα excelaki για τις δοκιμές εκτός πλατφόρμας αυθαιρέτων του ΤΕΕ ... v2. Με διορθώσεις και ενσωμάτωση προτάσεων συναδέλφων. Και σε μορφή αρχείου *.xls. v3. Με ενσωμάτωση προτάσεων συναδέλφων. v3.1 Διόρθωση σε κατά λάθος προστατευτικό κλείδωμα της ΤΖ. v4. Διόρθωση της λανθασμένης συμβολής παραβάσεων ύψους χωρίς ΥΔ στον υπολογισμό του παραβόλου. v5. Διόρθωση συντελεστών πισίνας. V6. ΝΕΑ έκδοση με διαφορετική μορφή ...
    1 point
  7. Για την εκτός σχεδίου δόμηση (από το σχετικό Π.Δ.): Ως Δημοτικοί ή Κοινοτικοί οδοί για την εφαρμογή του παρόντος θεωρούνται οι οδοί που ενώνουν οικισμούς του αυτού δήμου ή κοινότητας μεταξύ των ή οικισμούς ομόρων δήμων ή Κοινοτήτων ή με Διεθνείς Εθνικές ή Επαρχιακές οδούς. Σε περίπτωση που μεταξύ των προαναφερομένων οικισμών υπάρχουν περισσότερες της μιας Δημοτικοί ή Κοινοτικοί οδοί που συνδέουν αυτούς οι διατάξεις της παρούσης περίπτωσης έχουν εφαρμογή μόνο σε γήπεδα που έχουν πρόσωπο στην κυριώτερη από τις οδούς αυτές. Η αναγνώριση των οδών αυτών σε κυριότερους ή μοναδικούς γίνεται με απόφαση του οικείου Νομάρχη μετά γνώμη του Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος του νομού. Και πες του να καθαρίζει τα μάτια του από τις τσίμπλες όταν διαβάζει τη νομοθεσία
    1 point
  8. Παραμένουν έτσι ... ως αναλλοίωτα.
    1 point
  9. Στην περίπτωση συμψηφισμού προστίμων, αφού υπολογιστεί το ενιαίο ειδικό πρόστιμο σύμφωνα με τους συντελεστές τετραγωνιδίων και τις μειώσεις του άρθρου 102, και μετά την εφαρμογή τυχόν επιπρόθετων μειώσεων ειδικών ομάδων πληθυσμού του άρθρου 103, αφαιρείται το καταβληθέν ποσό προς συμψηφισμό και επί του προκύψαντος ποσού εφαρμόζονται τυχόν νέες μειώσεις λόγω εφ’άπαξ καταβολής. Από την σημερινή (31-5-19) εγκύκλιο 2... Τι γίνεται το άλλαξαν?
    1 point
  10. Ο κανόνας είναι 15 μ από το όριο του δρόμου. Αυτές οι αποστάσεις που αναφέρεις αφορούν παρεκκλίσεις πλάγιας και οπίσθιας απόστασης για παρόδια (σε δημοτική, επαρχιακή ή εθνική οδό) γήπεδα, τα οποία προυφίστανται κάποιας ημεροχρονολογίας, ή για γήπεδα εντός ζώνης 500 μ από τα περιμετρικά όρια προ 23 οικισμού (απόσταση 5 μ). Αν θες να διαβάσεις κάτι αυτό είναι το ΦΕΚ 270.Δ 85 και Ν. 3212/03 και φυσικά το ΠΔ 209/98 που αναφέραμε.
    1 point
  11. να και μια άλλη ανωμαλία Βάσει του άρθρου 51 του Ν 4495/17 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Πρώτου Τμήματος Β΄ Μετά την έναρξη λειτουργίας των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του άρθρου 33 του παρόντος καταργούνται τα άρθρα 1 έως και 8 του ν. 4030/2011, εκτός από την παρ. 6 του άρθρου 2α του ν. 4030/2011. βάσει της ΚΥΑ 299/14 το έντυπο κατηγορίας Α 1 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1 ΕΝΤΥΠΟ κατηγορίας Α .docx αφορά 2 περιπτώσεις (παράταση ισχύος και αλλαγή επιβλέποντα βάσει του άρθρο 6 ν 4030/11 που ήδη καταργήθηκε) έρχεται στις 7-3-19 και ο Ν 4060/19 φεΚ 70Α που τροποποιεί το άρθρο 42 Ν 4495/17 ως εξής 5. Η οικοδομική άδεια αναθεωρείται, μετά τη λήξη της, για την παράταση της ισχύος της, ύστερα από αίτηση του δικαιούχου και αυτοψία «από την αρμόδια Υ.ΔΟΜ» «από ελεγκτή δόμησης». χωρίς να συμπεριλαμβάνει και την αλλαγή επιβλέποντος Έτσι τώρα σε μια περίπτωση αλλαγής επιβλέποντα ούτε εγώ ούτε η ΥΔΟΜ δεν ξέρει πως πρέπει να κινηθούμε (πρέπει να καλέσω Ε.Δ ή όχι! και αν τον καλέσω ποιο έντυπο θα συμπληρώσει αυτό που αναφέρεται σε καταργημένο Ν 4030/11!)
    1 point
  12. υγ και επειδη ειναι "ιδιωτικη" οικοδομη, ειναι "υψηλου ρισκου... αρα θελει προσεκτικο ψαξιμο...
    1 point
  13. Αν η πραγματοποιημένη κατάσταση συμφωνεί με το σχέδιο της σύστασης, η συναίνεση των συνιδιοκτητών τεκμαίρεται και δεν χρειάζεται να την αναζητήσεις εκ νέου, ούτε χρειάζεται να διερευνήσεις το "εκ κατασκευής".
    1 point
  14. ΑΡΘΡΟ 5 της http://www.elinyae.gr/el/lib_file_upload/24120_2014.1412752416890.pdf
    1 point
  15. Όλοι οι δρόμοι (εκτός των διεθνών, εθνικών και επαρχιακών) ανήκουν στους δήμους Δημοτικός, ονομάζεται ο δρόμος εντός σχεδίου ή οικισμού Αγροτικός, ο εκτός. Οι δρόμοι των αναδασμών θεωρούνται νομίμως υφιστάμενοι αγροτικοί.
    1 point
  16. κ. Τηλέμαχε, Νομίζω ότι για την υπόθεσή σας (δικαστήριο) χρειάζεται πραγματογνώμων, ο δικηγόρος θα σας πει καλύτερα. Το πότε και που θα σταματήσει ένα αυτοκίνητο εξαρτάται από πολλά, όπως κατάσταση ελαστικών και οδοστρώματος. Στην έκθεση του ΤΟΤΑ μπορεί να περιλαμβάνονται και άλλοι παράγοντες πιο σημαντικοί, πχ φρένα οχήματος, ελιγμός αποφυγής πεζού (αν έγινε), που και πως σταμάτησε το όχημα, κάμερες (αν υπάρχουν) κλπ. Αν θέλετε να μελετήσετε τις συνθήκες του ατυχήματος φοβάμαι ότι θα πρέπει να πάτε στο σημείο, πολλοί δεν θα έχουν το κουράγιο. Ακόμα και αν καταφέρετε να τρέξετε κάποιες από τις πιθανές συνθήκες του ατυχήματος στον υπολογιστή σας δεν είναι βέβαιο ότι ο πραγματογνώμων ή το δικαστήριο θα τις λάβουν υπ'όψιν. Καλύτερα να συμβουλευτείτε δικηγορικό γραφείο ειδικευμένο σε τροχαία.
    1 point
  17. Αγροτικοί. 15 μ από το όριο για αγροτικούς δρόμους.
    1 point
  18. Από τη στιγμή που η αυθαιρεσίες δηλώνονται υπευθύνως από τον ιδιοκτήτη ότι έγιναν εκ κατασκευής, δεν απαιτείται συναίνεση πλειοψηφίας για την τακτοποίηση.
    1 point
  19. 1 point
  20. Τον ανέβασα εδώ συνάδελφε... μπορείς να τον κατεβάσεις.... https://drive.google.com/open?id=1mS9Wrd8S7EnIvIi729JR5NbpPuyUCWWI Τα credits βέβαια πάνε στον συνάδελφο @Coltrane που το μοιράστηκε αρχικά μαζί μας!
    1 point
  21. Ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού δεν εξαρτάται από το αυτοκίνητο (παληό ή νέο κλπ), αλλά αποκλειστικά από τον οδηγό (ηλικία, κατάσταση υγείας, κούραση, μέθη, υπνηλία κλπ). Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, ο χρόνος αυτός βρίσκεται αν διαιρέσουμε οποιαδήποτε απόσταση με την αντίστοιχη ταχύτητα και είναι 0,75 δευτερόλεπτα. (κατά την διάρκεια αυτή το αυτοκίνητο δεν φρενάρει αλλά εκτελεί ευθύγραμμη ομαλή κίνηση με σταθερή ταχύτητα, άρα t = S/u). Μετά το χρόνο αυτό, το αυτοκίνητο κάνει ομαλά επιβραδυνόμενη κίνηση με σταθερή επιτάχυνση (αρνητική) 6m/s2. (γ = u/t). (Οποιοδήποτε σετ τιμών και αν πάρουμε από το σαλίγγαρο την ίδια επιβράδυνση βρίσκουμε). Άρα για τη λύση του προβλήματος έχουμε δύο (ή και περισσότερες) περιπτώσεις. 1. Αν το ερέθισμα στον οδηγό έρχεται τη στιγμή που μας ενδιαφέρει να βρούμε την ταχύτητα, τότε το αυτοκίνητο για 0,75 sec δεν μειώνει ταχύτητα και ακολούθως για το υπόλοιπο 1,2-0,75 = 0,45 sec επιβραδύνει με 6m/sec2 και φτάνει σε ταχύτητα 20KM/h. Άρα Uαρχ = 20Km/h + 6m/sec2 x 0.45 sec = 29.72 Km/h. 2. Αν έχει αρχίσει να φρενάρει από πριν, τότε επιβραδύνει για 1,2 sec, οπότε Uαρχ = 20 km/h + 6 m/sec2 x 1.2 sec = 45.92 km/h Y.Γ. Για πέστε....τα θυμάμαι καλά μετά από ...σχεδόν μισό αιώνα !!!!!
    1 point
  22. Ναι, αυτό ισχύει. Προσωπικά τραβάω μια ευθεία στο σημείο του περιγράμματος που παύει να είναι υπόγειο και χωρίζω την κάτοψη έτσι. Κάποιες ΥΔΟΜ δεν το βλέπουν έτσι, αλλά να κάθεσαι να αλλάζεις ΔΚ αν κουνήσεις ένα εσωτερικό τοίχο ή αν ανοίξεις μια πόρτα, είναι τραγικό. Επίσης το αν κάποιος χώρος είναι υπόγειο δεν ελέγχει αν έχει τοίχους και στις τέσσερις πλευρές, παρά μόνο το ύψος του ταβανιού.
    1 point
  23. η υπογεια ΘΣΑ μπορει να ειναι κατα τον νομο ανεξαρτητη ΟΙ Θες δυο βεβαιωσεις.
    1 point
  24. συγνώμη η απόσβεση είναι για 25 χρόνια οπότε ανάγεται σε 4%.
    1 point
  25. Η απόσβεση για τα κτίσματα είναι 4% ΜΕ ΒΆΣΗ ο άρθρο 24 παρ. 4 του ν 4174/2013. Η αναγνώριση (φορολογικά ) στη φορολογία εισοδήματος μιας τέτοιας δαπάνης είναι ζήτημα πραγματικό , και ανάγεται στην ελεγκτική αρμοδιότητα του αρμόδιου εφόρου. Αν μπορείτε να το τεκμηριώσετε πειστικά θα εκπέσει. Υπόψη πάντως ότι στην περίπτωση αυτή έχετε την υποχρέωση να δηλώσετε προς φορολόγηση και τεκμαρτό εισόδημα από ακίνητη περιουσία , σύμφωνα με το ν 4172/2013, άρθρο 39 παρ. 1α και 2.
    1 point
  26. Αν δεν με απατά η μνήμη μου για τις κτιριακές εγκαταστάσεις είναι 4% και για τα μηχανήματα είναι 10%
    1 point
  27. Για σίγουρη απάντηση θα πρέπει να ρωτήσεις λογιστή. Ωστόσο η απόσβσεη για κτίρια είναι 10%. Ως ποσό για απόσβεση υπολογίζεται το αναλογούν ποσό που ανήκει/χρησιμοποιείται ως γραφείο.
    1 point
  28. Δες άρθρο 44§3 Ν4495/17
    1 point
  29. Version 1.0.0

    1.871 downloads

    Τυχόν μεταβολές του Ν.4495/17 ενημερώνονται αυτόματα από την ιστοσελίδα "Νομοσκόπιο" (άσχετα με την εγγραφή σας ή μη) Η ιστοσελίδα "Νομοσκόπιο" http://www.nomoskopio.gr/index.html?n_4495_17_130.php είναι ελεύθερη και δωρεά Θεωρώ υποχρέωσή μου να ευχαριστήσω τους δημιουργούς αυτής της ιστοσελίδας
    1 point
  30. Ναι δες το δδ στο αρθρο 88 που είναι ίδο με το δ στο αρθρο 1 του 4178
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.