Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      10.194


  2. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      11.775


  3. laxanos

    laxanos

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.713


  4. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.949


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/06/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Δυστυχώς δεν αρκεί να τη μελετήσουμε καλά αλλά και να την ερμηνεύσουμε σωστά και η ερμηνεία δεν μπορεί να δίνεται από τον καθένα από εμάς σαν μονάδα αλλά από συλλογικά όργανα
    3 points
  2. Δυστυχώς...αυτη ειναι η "μιση" αληθεια. Οποιαδηποτε διαφωνια και αν εχουμε με τους συμβολαιογραφους ως προς την -σωστη- "ερμηνεια" της εγκ. 2, το θεμα ειναι οτι αυτοι εχουν σαν βοηθημα ενα σεμιναριο και καποιες γραπτες οδηγιες και "επιχειρηματα". Για τους μηχανικους, που εναι οι πλεον αμεσα εμπλεκομενοι και υπευθυνοι... δεν βλεπω κανενα συλλογο -ούτε το ΤΕΕ- να αναλαμβανει την ευθυνη να εξηγησει . Θα έλεγα οτι, ο συλλογος συμβ/φων φροντιζει και προστατευει τα μελη του απο "κακοτοπιές" ενω δεν βλεπω να γινεται το ιδιο απο το ΤΕΕ για τα δικα του μελη.
    3 points
  3. Μεταξύ των άρθρων 107 παρ 5 και του 106 παρ1 υπάρχει η εξής (μεγάλη!!!!) διαφορά Με το πρώτο κατεδαφίζεις όποιο αυθαίρετο α) έχεις εντάξει ήδη στους Ν 3775/2009, 3843/2010 , Ν4014/2011, 4178/2013 και 4495 β) έχεις περαιώσεις τη διαδικασία (έχεις πληρώσει το αντίστοιχο για κάθε Ν παράβολο και γ) έχεις πληρώσει και το (30%) του ολικού προστίμου οπότε εκδίδεις εκτέλεση εργασιών αποπεράτωσης (όπου μέσα στις εργασίες αποπεράτωσης!!!! με μπόλικη χαρτούρα αφού είναι κατηγορίας 1 περιλαμβάνεται και η κατεδάφισή του ) ενώ με το δεύτερο κατεδαφίζεις όποιο αυθαίρετο έχεις (και δεν το έχεις δηλώσει σε κανένα Ν από τους πολλούς παραπάνω) πληρώνοντας ΜΟΝΟ ΠΑΡΑΒΟΛΟ και εκδίδοντας απλά και γρήγορα -με την κατηγορία 3- την έγκριση εκτέλεσης εργασιών (αλλά εδώ ο Ν κάπως σε στριμώχνει!!! αφού σου ζητά να την εκδώσεις μέσα σε 1 εξάμηνο!!) ή δεν τα είδαν (ενώ έκαναν τόσες τροπ/σεις στο Ν 4495) ή θέλουν να μας τρελάνουν !!!!!
    3 points
  4. Αφήστε τους συμβολαιογράφους να κανουν το κομμάτι τους. Το κάνουν σίγουρα καλύτερα και πιο οργανωμένα απ ότι εμείς.... Απο κει και πέρα το θέμα ΜΣΕ με αυθαιρετονόμο είναι τόσο αστείο όσο και επικίνδυνο. Η αστειότητα ξεκινά από το γεγονός οτι εξ αρχής εξαιρέθηκαν τα πλέον οιονεί ετοιμόρροπα κτίρια προ του 83... Άρα, μιλάμε για αλλοπρόσαλλη λογική τάχα προστασίας και πρόληψης εξαιρώντας τις πλέον ευπαθείς ομάδες. Άμεση συνέπεια είναι όλοι να προσπαθούμε να πατήσουμε σε κάποια εξαίρεση. Κάποιοι ονειρεύονταν δουλειές με...φουντες μέσω των ΜΣΕ.... Αστείο επίσης αν αναλογιστεί κανείς οτι 8/10 ΜΣΕ που γίνονται έξω είναι επιεικώς για γέλια είτε σε φάση μελέτης είτε σε φάση εφαρμογής....Συνταγή μαγειρικής που λέει και μια Ψυχή.... Όσο ο νόμος δεν ορίζει πλήρη εφαρμογή και μπερδεύει πρόστιμα με επάρκεια, Όσο ο νόμος δεν απαγορεύει ρητά συνδυασμό, Όσο ο νόμος "βιάζει" τη λογική, Όσο ο νόμος αντιμετωπίζει ρηχά ενα θέμα όπως η σεισμική διακινδίνευση, Προσωπικά δεν μπορώ να πάρω σοβαρά ούτε να σκάσω ερμηνεύοντας το τι εννοεί ο ποιητής της εκάστοτε εγκυκλίου.
    2 points
  5. με τους μαύρους το κρατάμε, τι θα τους κάνουμε κι αν είναι όλοι αρσενικοί ή οχι δεν ξέρουμε, αλλά πάντως πάντα χρειάζονται ποτέ δεν ξέρεις τώρα που κοιτάμε να προσελκύσουμε ξένα κεφάλαια μαύροι, κίτρινοί, Ρώσσοι χρειάζονται ....
    2 points
  6. Σαν εγγεγραμμενος στο τεε ,πλεον με σφραγιδα του τεε δωρεαν υπογράφεις τις υδε χωρις πρόβλημα. Δεν χρειάζεται εετεμ εδω και καιρο
    2 points
  7. Καλημέρα συνάδελφοι, Θεωρώ ότι πρέπει να γίνει μια λίστα από αιτήματα για την καλυτέρευσης της χρήσης του συστήματος e-Άδειες που να σταλεί στο ΤΕΕ και στο Υπουργείο. Ο χρόνος που απαιτείται για το ανέβασμα μιας άδειας είναι πάρα πολύς και αυτό καθαρά και μόνο λόγω του δύσχρηστου του συστήματος. Έχω συντάξει μια λίστα από θέματα που δεν είναι πλήρης ούτε ενδελεχής: Ανέβασμα πολλαπλών αρχείων Ανέβασμα αρχείων με σύρσιμο τους πάνω στην σελίδα ή σε τμήμα της σελίδας. Δυνατότητα αλλαγής τύπου αρχείου μετά το ανέβασμα Δυνατότητα αλλαγής κατηγορίας αρχείου μετά το ανέβασμα Δυνατότητα απομάκρυνσης αρχείων (πριν την υποβολή της αίτησης θα πρέπει να μπορεί ο διαχειριστής της αίτησης να αφαιρέσει αρχεία, μετά την υποβολή και πριν την έκδοση θα πρέπει να μπορεί να αφαιρέσει αρχεία μόνο ο υπάλληλος που μπορεί να εκδώσει την πράξη). Διασύνδεση του συστήματος αμοιβών με το σύστημα αναθέσεων και αυτόματη παραγωγή εγγράφων ανάθεσης και ανάληψης. Αν έχει κάποιος συνάδελφος επικοινωνία με κάποιον συντελεστή του συστήματος που μπορεί να απευθύνει και να του κοινοποιήσει τα αποτελέσματα του θέματος αυτού θα ήταν εξαιρετικά. Δυνατότητα μεταφόρτωσης όλων των έγκυρων αρχείων της αίτησης σε ένα συμπιεσμένο αρχείο. Ανεξάρτητα από το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η αίτηση. Δυνατότητα εμφάνισης υπογράφοντως των αρχείων από τον πίνακα επισκόπησης. Δυνατότητα ομαδοποιημένης εμφάνισης των αρχείων ανά κατηγορία που ανήκουν (ένα dropdown πεδίο που να λειτουργεί ως φίλτρο με τις κατηγορίες). Μη απαίτηση αποδοχής συμμετοχής στο έργο από μηχανικούς των οποίων δεν αλλάζουν τα συνοδευτικά της αίτησης για τα οποία δεν έχουν ευθύνη. (πχ: ο Τοπογράφος δεν θα πρέπει να κάνει ξανά αποδοχή αν η παρατηρήσεις αφορούν στα αρχιτεκτονικά). Ο κάθε μηχανικός που συμμετέχει πρέπει να μπορεί να διαχειριστεί στην αντίστοιχη κατηγορία μελετών τα αρχεία του. Με αυτόν τον τρόπο άρετε η απαίτηση για αποδοχή συμμετοχής μηχανικού στο έργο. Η δυνατότητες του διαχεριστή της αίτησης δεν αλλάζουν. Ειδοποίηση με αποστολή email στον διαχειριστή της αίτησης όταν μια αίτηση μπαίνει "σε μεταβολή". Το ίδιο θα πρέπει να μπορεί να γίνει για τους υπαλλήλους των Υπηρεσιών Δόμησης αλλά δεν έχω εμπειρία από την μεριά τους. Βελτίωση διάδρασης και επίδοσης του συστήματος σε κινητά και tablet. (Μην γινόμαστε Ουγκάντα ενώ το παίζουμε ότι γινόμαστε Ελβετία.)
    1 point
  8. Ναι. Γιατί η ΕΕΔΜΚ για 29 2λ απαιτεί πλήρη μελέτη θέρμανσης, που απαιτείται για την τοποθέτηση οποιασδήποτε νέας εγκατάστασης κεντρικής θέρμανσης. Πριν βγουν τα δικαιολογητικά για την εν λόγω εργασία (μαζί με των υπολοίπων εργασιών που απαιτούν ΕΕΔΜΚ), πολλές ΥΔΟΜ ζητούσαν νέα Οικοδομική Άδεια (ακριβώς για την περίπτωση που αναφέρετε) ή Αναθεώρηση Αδείας για την αυτονόμηση (εξ' αιτίας αναθεώρησης των αρχικών μηχανολογικών μελετών/σχεδίων).
    1 point
  9. Προχωρα, θα τσεκαριστει με την εντολή εκταμίευσης αφού ολοκληρωθεί ο έλεγχος των παραστατικών ... Διάβασε και το εγχειρίδιο που έχουν βγάλει κ θα το διαπιστώσεις ...
    1 point
  10. Στα αυθαίρετα σίγουρα το σύστημα παραμένει ενεργό για τους συνταξιούχους, αλλά νομίζω ότι δεν μπορείς να ανοίξεις νέα δήλωση ή τουλάχιστον ελπίζω να είναι έτσι.
    1 point
  11. Let the music play........ όπως τραγούδησε και ο παμμέγιστος B.W. μη περδικλωθούμε μόνο στο πως θα το χορέψουμε αυτό ......
    1 point
  12. Arche, δεν θελω να με παρεξηγησεις, αλλα θα σε παρακαλούσα ζητήματα όπως συστήματα θέρμανσης να τα αφήσεις σε αυτούς που είναι η ειδικότητά τους. Γιατί εκτίθεσαι και εκθέτεις.....
    1 point
  13. άρθρο 97 Η αναστολή ή και η εξαίρεση από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ισχύει για κτίρια των οποίων έχει ολοκληρωθεί ο φέρων οργανισμός και για χρήσεις που έχουν εγκατασταθεί μέχρι τις 28.7.2011, καθ’ υπέρβαση είτε των διατάξεων του ν. 1577/1985 (Α΄210) είτε της οικοδομικής άδειας, είτε των όρων ή περιορισμών δόμησης του ακινήτου, είτε χωρίς οικοδομική άδεια και εφόσον η χρήση τους δεν απαγορεύεται από τις πολεοδομικές διατάξεις για τις χρήσεις γης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 51[S1] του ν. 4030/2011 (Α΄ 249) ή δεν απαγορευόταν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας ή κατά το χρόνο εγκατάστασης της αυθαίρετης χρήσης. [S1] Άρθρο 51 1. Για την εφαρμογή της παρ.1 α του άρθρου 24 του ν. 4014/2011, ως περιοχή του ακινήτου, για τα εντός σχεδίου πόλεως ευρισκόμενα ακίνητα, νοείται το οικοδομικό τετράγωνο όπου βρίσκεται το ακίνητο.
    1 point
  14. Πάρα πολύ σωστά τα παραπάνω αλλά δεν πιστεύω ότι έχει όρεξη ο συμβολαιογράφος να ελέγξει την απαίτηση ή μη της ΜΣΕ όταν η μοναδική του υποχρέωση είναι να αναγράψει στο συμβόλαιο την ύπαρξη ή μη της ΜΣΕ σύμφωνα με την ΤΕ του μηχανικού....
    1 point
  15. Δεν είναι υπόθεση, είναι βασική παραδοχή για να είναι Α.Η.Χ... Αν δεν είναι στεγασμένος δεν είναι Α.Η.Χ. Επαναφέρω το ερώτημα που έκανα παραπάνω Υπάρχει πλέον ο ορισμός του ημιυπαίθριου (όχι του Α.Η.Χ.) μιας και τον αναφέρουν, τον Η.Χ, κάπου για χρήση θέσεων στάθμευσης; Η ερώτηση έχει να κάνει με το παρακάτω του άρθρου 15 Πιστεύω πως ο όρος Η.Χ συνεχίζει να υπάρχει στις περιπτώσεις που ο χώρος δεν πληρεί τις προϋποθέσεις για να είναι Α.Η.Χ. και τότε θα μετρήσει στην δόμηση εκτός.
    1 point
  16. Roukat στην Διαχείριση αρχείων αίτησης υπάρχει πεδίο 12.Στοιχεία υπαγωγής σε ρύθμιση αυθαιρέτου (ν...ν....ν...), αλλά λέω μήπως από Ενημέρωση στοιχείων=>Στοιχεία υφιστάμενου, όπου συμπληρώνουμε, παλαιότερες άδειες , έχεις περάσει και Ν.4495/17 ή άλλον νόμο αυθαιρέτων?
    1 point
  17. Πολύ σωστά τα λες dimitris GM !!! Αυτό σημαίνει ότι εμείς θα πρέπει μόνοι μας να μελετήσουμε την νομοθεσία με πολύ προσοχή και να είμαστε 100 φορές πιο προσεχτικοί όταν υπογράφουμε ένα κείμενο, μια δήλωση, ένα σχέδιο ή μια βεβαίωση !!!
    1 point
  18. Δεν γεννήθηκε ακόμα ο συμβολαιογράφος που θα μας υποδείξει πώς γίνεται η ΜΣΕ, αλλά ποτέ δεν ξέρεις έτσι που τα έχουμε μπλέξει μεταξύ μας (μηχανικοί και συμβολαιογράφοι) !!! ... έλεος .... Και συμφωνώ και με όλα τα παραπάνω... τελικά για εμένα τουλάχιστον η εγκύκλιος μεταφράζεται με δύο πιθανούς τρόπους: α) σε κάποιες περιπτώσεις δεν μπορούν να συνδυαστούν οι εξαιρέσεις, ενώ σε άλλες μπορούν.... β) αδιάφορο τι λέει η εγκύκλιος, ας δούμε τι λέει ο νόμος !!! Αν ήθελαν όντως να δώσουν εξηγήσεις σε τεχνικά θέματα ο καλύτερος τρόπος είναι με παραδείγματα!
    1 point
  19. Σύμφωνο με τα λεγόμενα σου Anton_civeng, αλλά προφανώς στα 25 τετραγωνικά θα συμπεριληφθούν και οι αυθαιρεσίες στο δώμα κατε με. Και εννοώ πως αν σε ένα κτίριο ισόγειο με αυθαίρετη προσθήκη κατ επέκταση 20τμ και προσθήκη κατ ύψος 10τμ που όμως είναι μικρότερα από το 20% της επιφάνειας του δώματος, μπορεί να εξαιρεθεί η κατ ύψος, αλλά όχι και η κατ επέκταση με την αιτιολογία των 25τμ. Αφού το σύνολο των αυθαίρετων τετραγωνικών ανά κτίριο είναι 20+10=30 > 25 τμ. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις, πχ, Η/Υ και Εξώστες π.χ. μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και τις 2 περιπτώσεις σε μια δήλωση.
    1 point
  20. Θα έλεγα πως το παράδειγμα που είναι ανάλογο με το δικό σου είναι το 2ο υγ. καλύτερα είναι να βάζεται εικόνες παρά pdf...
    1 point
  21. Καλημέρα @dimitris333 και @cve20126! Αντιμετώπισα ακριβώς την ίδια περίπτωση. Λοιπόν, θα επιστρέψουν οι προμηθευτές το υπερβάλλον ποσό, θα ανεβάσεις στο σύστημα την απόδειξη κατάθεσης (επιστροφής) του ποσού αυτού και θα ανεβάσεις και μία ΥΔ (με στοιχεία του ωφελούμενου) στην οποία θα αναγράφονται τα ποσά που βάσει τελικών τιμολογίων αντιστοιχούν στον κάθε προμηθευτή: τελικό συνολικό ποσό δαπάνης xxx€, συνολικό ποσό επιδότησης xxx€, προμηθευτής 1 xxx€ (το ποσό που του αντιστοιχεί από το δάνειο), προμηθευτής 2 xxx€ κ.λπ. Επίσης, αν δεν κάνεις τπτ και στείλεις την αίτηση για τελικό έλεγχο χωρίς την επιστροφή του υπερβάλλοντος ποσού, θα έρθει στον ωφελούμενο μήνυμα που θα τον καλεί να κάνει μερική πρόωρη εξόφληση του δανείου (του υπερβάλλοντος ποσού δηλαδή), να ανεβάσει την απόδειξη αυτής της κατάθεσης και ξανά να υποβάλλει την ανωτέρω ΥΔ. Το θέμα εδώ είναι ότι το ποσό αυτό ο ωφελούμενος θα πρέπει να εξασφαλίσει με κάποιον τρόπο ότι θα του επιστραφεί από τους προμηθευτές! Αν αυτό δεν μπορεί να εξασφαλιστεί, τότε καλό είναι να γίνουν οι παραπάνω κινήσεις. Ελπίζω να βοήθησα
    1 point
  22. Η θα είναι η πλευρά 2-3 ή η πλευρά 2-1-3 υγ. Υπάρχει πλέον ο ορισμός του ημιυπαιθριου (όχι του ΑΗΧ) μιας και τον αναφέρουν, τον ΗΧ, κάπου για χρήση θέσεων στάθμευσης;
    1 point
  23. Υπεγράφη από τον Υπουργό Εσωτερικών, Αλ. Χαρίτση, και τον Αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Σ. Φάμελλο, και δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ (2218 Β/08.06.2019) η Κοινή Υπουργική Απόφαση με την οποία καθορίζεται η μέθοδος επιμέτρησης των διοικητικών προστίμων που επιβάλλονται στους ΟΤΑ Α’ βαθμού, οι οποίοι δεν εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις για την εναλλακτική διαχείριση και τη χωριστή συλλογή των δημοτικών αποβλήτων. Οι παραβάσεις διακρίνονται ανάλογα με τη σοβαρότητά τους και με βάση την επιλογή του κάθε ΟΤΑ να οργανώσει την ανακύκλωση των δημοτικών αποβλήτων σε συνεργασία με Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης ή αυτοτελώς, οπότε ο Δήμος αναλαμβάνει περισσότερες αρμοδιότητες. Η μέθοδος περιλαμβάνει διαβάθμιση υπέρ των ΟΤΑ που έχουν ξεκινήσει τον σχεδιασμό ή και την υλοποίηση εργασιών χωριστής συλλογής έστω και σε μικρότερο βαθμό από τον προβλεπόμενο στα τοπικά τους σχέδια και επιβάρυνση των ΟΤΑ που δεν αναλαμβάνουν καμία δράση για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την εφαρμογή των χωριστών ρευμάτων αποβλήτων. Η έκδοση ΚΥΑ προβλέπεται στο νόμο για την αναβάθμιση της ανακύκλωσης (ν. 4496/2017) και είναι σε εναρμόνιση με το νέο θεσμικό πλαίσιο που αποσαφηνίζει τις αρμοδιότητες των Δήμων και των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ν. 4555/2018) και ενισχύει τον ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης σύμφωνα με το πάγιο αίτημα της. Στην ΚΥΑ ορίζεται η ειδική επιμέτρηση των προστίμων που θα εφαρμόζονται στην περίπτωση που διαπιστώνονται παραβάσεις από τους ΟΤΑ, λαμβάνοντας υπόψη πρόσθετα κριτήρια σε σχέση με τις παραβάσεις των λοιπών υπόχρεων Φορέων, που σχετίζονται ιδίως με δημογραφικά, γεωμορφολογικά, διοικητικά, οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά των Δήμων, σε ακολουθία με τη νέα κατηγοριοποίηση των Δήμων σύμφωνα με τον “ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ”. Συμπληρωματικά με τα κριτήρια αυτά τον προσδιορισμό της βαρύτητας των κυρώσεων καθορίζουν και άλλες παράμετροι όπως η συμμόρφωση μετά τη διαπίστωση της παράβασης ή – αντίθετα – η επανάληψη της παράβασης, ο βαθμός υπαιτιότητας και η διάρκεια της παράβασης. Τέλος, το επιβαλλόμενο διοικητικό πρόστιμο δεν μπορεί να υπερβαίνει το 7% των ετήσιων εσόδων του Δήμου από το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και φωτισμού του προηγούμενου έτους από την βεβαίωση της παράβασης. Η έκδοση της ΚΥΑ ολοκληρώνει ένα πλέγμα θεσμικών ρυθμίσεων και στοχεύει στη δημιουργία ενός νέου μοντέλου ανάπτυξης, που θα επιφέρει ριζικές αλλαγές στην παραγωγή, στην αυτοδιοίκηση αλλά και στην καταναλωτική συμπεριφορά του πολίτη επιταχύνοντας τις διαδικασίες εκσυγχρονισμού του τρόπου διαχείρισης των αποβλήτων στη χώρα μας. Δείτε ΕΔΩ το ΦΕΚ
    1 point
  24. Όπως έχω ξαναπεί προηγούμενα, τα κριτήρια απαλλαγής από ΜΣΕ βάσει του νόμου και της ΔΑΟΚΑ Μαίου ΄18 ήταν μέχρι τώρα μία προχειρο-συρραφή αλληλοεπικαλυπτομένων ή αντιφατικών κριτηρίων κι έμοιαζε πράγματι σαν πιατέλα όπου διαλέγεις και συνδυάζεις μεζεδάκια α λα καρτ....! Ήταν κατ΄αρχήν γελοίο να διαπιστώνεις ότι το top master στατικό κριτήριο του ορίου max 20% των κατακορύφων φορτίων μπορούσε να αποκαθηλωθεί μπροστά στο μπακάλικο κριτήριο των max25μ2 αυθαιρέτου σε καθ ύψος προσθήκη επί νομίμου των 40μ2. ....... Πράγματι, τότε η στατική επιβάρυνση του (25/40)= 62%>>20% (!!!) γίνεται γαργάρα με το "εργαλείο" απαλλαγής των 25μ2.. και χαιδευόμαστε ότι δεν τρέχει τίποτα υπέρ μιάς νομοθετημένης μπακαλομηχανικής..... Πέραν αυτού έμοιαζε ανοιχτή η επιλογή να επικαλεστείς το κριτήριο "το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών .....να είναι μικρότερο σε επιφάνεια από 25 τ.μ", ...... αλλά τσούπ να κολλήσεις extra και το : "κατασκευή στο δώμα κτιρίων μέχρι το είκοσι τοις εκατό (20%) της επιφάνειας αυτού," που έπρεπε να γίνεις πολύ "κινέζος" στο τάχα δεν καταλαβαίνεις ότι μέσα στο "σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών" του ενός περιέχεται ΚΑΙ το "κατασκευή στο δώμα" του δευτέρου........... και ότι έτσι ΔΕΝ μπορείς να παίρνεις και τα δύο μαζί! Αυτά, ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, φαίνεται ότι είχαν αρχίσει να φαίνονται έντονα στους "νομοπλάστες" που αποφάσισαν να τα "μελετήσουν" πάλι απ΄αρχής. Ώσπου πριν τα δουν καλά - καλά ξαφνικά ακούστηκε η ιαχή : 📣 "Εκλογές στις 7/7 , τέλος χρόνου, τα μολύβια κάτω κι ότι γράψατε γράψατε, παραδώστε κόλες για Εγκ.2/19 και τρέξτε για ψήφους" ........
    1 point
  25. Αν θες την άποψη μου, καλά τους κάνουμε, αλλά ας μην κάνουμε πολιτική συζήτηση δώθε.
    1 point
  26. Και στο εν λόγω σημείο η διατύπωση της εγκυκλίου είναι τραγική. Ακόμη χειρότερη και απο την αντίστοιχη του σώματος του νόμου. Θα σταθώ στη λογική. Η οποία λογική λέει οτι προφανώς δε γίνεται να μη μπορείς να συνδυάσεις π/χ μια α/χ με έναν εξώστη κ.ο.κ. Η αλήθεια είναι ότι αρχικώς τρόμαξα διότι και εγώ, όπως και οι πλειοψηφία, έχω χρησιμοποιήσει έως σήμερα συνδυασμό των εξαιρέσεων σε δηλώσεις μου. Υ.Γ Τα εχουμε ξαναπεί. Ο τρόπος που συνδέθηκε η ΜΣΕ με αυθαιρετονόμο είναι κάτι το οποίο μας εκθέτει και ώς μηχανικούς και ώς επαγγελματίες....
    1 point
  27. θα κάνω και εγώ μια ερμηνεία της εγκυκλίου. Νόμος 4495/17 και σε όποιον αρέσει
    1 point
  28. Όταν φτάσει ο κόμπος στο χτένι, πάντα τα βρίσκουν....
    1 point
  29. @katger100 Δες άρθρο 30,παρ.ιη Ν.4495/17 (Εργασίες χωρίς άδεια)
    1 point
  30. Θα τολμήσω μια ερμηνεία της εγκύκλιου σχετικά με τον μειωτικό των υπογείων : α. υπόγειες στάθμες βοηθητικής χρήσης εκτός Ο.Α. ή χωρίς άδεια -> πρέπει να ικανοποιούν τον ορισμό του υπογείου για να κάνουν χρήση μειωτικού β. υπόγειες στάθμες με άδεια που γίνονται χώροι κύριας χρήσης-> παίρνουν μειωτικό 0,3 ή 0,5 ανάλογα με τον τρόπο σύνδεσης και αναλυτικό στο ξεμπάζωμα (και αυτό συμβαίνει γιατί βρίσκονται σε στάθμη που προβλεπόταν από την Ο.Α. και τελικά γιατί με κάποιο τρόπο πρέπει να διαχωρίζονται αυτές οι μεταβολές ΒΧ σε ΚΧ από τον παντελώς αυθαίρετο όροφο-που δεν έχει πληρώσει τίποτα ως τώρα σε μελέτες και εισφορές)
    1 point
  31. Version 1.0.0

    220 downloads

    Καθορισμός των όρων, των προϋποθέσεων, της διαδικασίας, των δικαιολογητικών, και κάθε αναγκαίας λεπτομέρειας για τη χορήγηση και την ανάκληση των αδειών ίδρυσης και λειτουργίας παιδότοπων - ΚΥΑ Αριθμ. 43650 – ΦΕΚ Τεύχος B’ 2213/08.06.2019
    1 point
  32. Μέσα του χρόνου ήδη, και διαβάζουμε στο έγγραφο : ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 (μόνο)!!!! Ενάμισυ χρόνο μετά την έκδοση του ν.4495/17 και σκάει μύτη η πρώτη "διευκρινιστική" Εγκύκλιος που αλλού φλυαρεί για τ αυτονόητα όπως : " Επί της παραγράφου 2 διευκρινίζεται ότι για τον υπολογισμό των σχετικών συντελεστών τετραγωνιδίων τα μεγέθη των αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων συγκρίνονται με τους επιτρεπόμενους όρους και περιορισμούς δόμησης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου" , αλλού πάει να τινάξει στον αέρα τις μέχρι τώρα δηλώσεις: "Για να θεωρηθεί ένας χώρος υπόγειος, ούτως ώστε να εφαρμοστεί ο μειωτικός συντελεστής της παρ. 6, θα πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις του ν.1577/85." αλλού μπλέκει στα κριτήρια απαλλαγής τις αυθαίρετες κατασκευές με τυχόν νόμιμες (απόληξη κλμ/σίου) : "Ειδικά για την εφαρμογή της περίπτωσης εεε) της υποπαραγράφου ββ) της παραγράφου η), διευκρινίζεται ότι στην επιφάνεια του δώματος, συνυπολογίζεται και η επιφάνεια που καταλαμβάνει η απόληξη του κλιμακοστασίου"...... και τουλάχιστον, έστω αργά, δικαιώνει το (διαμερισμάτωση= ΚΑΙ σε κ/χ χώρους) που κάποιοι ΔΕΝ εδέχοντο: " Η διαμερισμάτωση ορόφου κατά την παρ. 8 εφαρμόζεται υποχρεωτικά όταν υπάρχει διαφοροποίηση του περιγράμματος αυτοτελών ιδιοκτησιών από τα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας. Η διαμερσμάτωση ορόφου μπορεί να γίνει από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη χωρίς απαίτηση συναίνεσης. Στην περίπτωση που η διαμερισμάτωση αφορά και κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου, απαιτείται συναίνεση κατά το άρθρο 98. " Πάντως λαμβανομένου υπ΄όψη αυτού που είπε η Κα Θεανώ των γεμιστών: "Στην πραγματικότητα κυβερνάμε μόνο ΕΝΝΕΑ μήνες" ...... εε! σχετικά νωρίς βγήκε η ΕΚΓΥΚΛΙΟΣ 2 ....!!!!!
    1 point
  33. Δηλαδή τωρα περιμένουν αυτοί να ψάξουμε τι δηλώσεις έχουμε κάνει τι βεβαιώσεις έχουμε δώσει κλπ κλπ για να προσαρμόσουμε τα παραλογα οριζόμενα τις επίμαχης εγκυκλίου? Τώρα που έληξε ουσιαστικά ο νόμος? Δλδ σε περιπτώσεις που έχω δηλώσει "Υπόγεια στάθμη" (οπως αναφέρεται στον νόμο) με μειωτικό θα πρέπει να γυρίσω πίσω τη δήλωση και να ελεγξω ΓΟΚ? Σε δηλώσεις που εχω χρησιμοποιήσει Ε9 για παλαιότητα να τις γυρίσω πίσω για βεβαίωσεις μεταβολών? Σε περιπτώσεις εξαίρεσης απο ΜΣΕ με συνδυασμό των προϋποθέσεων, πχ α/χ και πρόβολοι, που δεν προκύπτει απο πουθενά στο κείμενο του νόμου ότι δε δύναται να συνδυαστούν θα πρέπει να τις γυρίσω πίσω για ΜΣΕ? Αμ δε... για μένα αυτή η εγκύκλιος και το ότι λέει έχει ή μάλλον ίσως έχει, γιατί δεν παράγει νομοθεσία, ισχύ από σήμερα και έως τη λήξη του νόμου! Είπαμε έχουμε εκτεθεί επαγγελματικά αλλά δε θα εξευτελιστούμε κιόλας συνάδερφοι! Υ.Γ Δουλεύω αυθαίρετα μια 5ετία γεμάτη. Ε, ακόμη δεν ειμαι σίγουρος για τίποτα. Αναρωτιέμαι για πιό λόγο δεν βγαίνουν 5 γενικά παραδείγματα και μενουμε σε αοριστολογίες για Κατηγορία συντελεστές πρόστιμα κλπ κλπ.
    1 point
  34. Μα γράφεις ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΑ ΑΔΕΙΑΣ.... Αυτά είναι όσα επιτρέπει η άδεια να κατασκευαστούν άρα τα εγκεκριμένα... Αφού εννοούμε το ίδιο. νέμα προμπλέμα που έλεγαν οι φίλοι μας οι γιουκγοσλάβοι!!!
    1 point
  35. παιδιά, μίλησα με τον υπεύθυνο της ΔΕΗ (δ/νση συστήματος μεταφοράς) 1. Οι πυλώνες απαλλοτριώνουν εμβαδό γύρω από αυτούς (θεωρείται πλέον ιδιοκτησία της ΔΕΗ) 2. Η γραμμή δημιουργεί δουλία πλάτους 40 ή 50μ ανάλογα με την τάση της γραμμής (150.000V ή 400.000V) 3. Οι δουλίες είναι δύο ειδών αυτές που μπορούν υπό όρους να επιτρέψουν την οικοδόμηση και αυτές που δεν επιτρέπουν τίποτα. 4. Σε κάθε περίπτωση κάνεις μια άιτηση με τοπογραφικό, με αποτυπωμένη την γραμμή (άξονας) και χάρτη ΓΥΣ και ζητάς έγκριση ανάλογα με το τι θέλει ο πελάτης να φτιάξει. Σου δίνουν όρους δόμησης....
    1 point
  36. Oικονομικότερα μπορείς να βάλεις διπλά ιδανικά θερμοδυναμικά τζάμια και κάποιες μονώσεις, κατόπιν να αυτονομηθείς δεν είναι απλή υπόθεση καθώς υποθέτω με κάποιους πίνακες έχει υπολογιστεί ένα ποσοστό της θέρμανσης το οποίο επιβαρύνει σαν πάγιο της ιδιοκτησίες ακόμα και τις κλειστές. Μπορεί να είναι το 30% ένα τυχαίο παράδειγμα, το οποίο σημαίνει ότι αν η πολυκατοικία κάψει 1000€ πετρέλαιο το μήνα, τα 300 θα επιβαρύνουν τις ιδιοκτησίες ανάλογα το ποσοστό τους. Στην Αθήνα κυκλοφορεί ένα προιόν, ατομικό λεβητάκι που ζεσταίνει το ίδιο νερό του κάθε σώματος, τοποθετείται σε κάθε σώμα και λειτουργεί σαν ατομικός λέβητας ανά σώμα ο οποίος ζεσταίνει το νερό του καθενός, δεν είναι ιδιαίτερα ακριβά και μπορούν να επιτύχουν οικονομία καθώς ζεσταίνεις όσα σώματα θες, όσο θες, απώλειες δεν υπάρχουν και ούτε ζεσταίνεται νερό το οποίο η ενέργεια δεν χάνεται, ούτε εσύ αν το κάνεις δεν χρεώνονται με πάγιο άλλες ιδιοκτησίες επειδή δούλεψαν αυτά τα λεβητάκια, τα οποία λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια - μην ξεχάσω να πω το σημαντικότερο - ούτε αν το βάλει άλλος η κατανάλωση αυτουνού δεν επιβαρύνει με πάγιο την δικιά σου ιδιοκτησία. Και δεν ξέρω αν υπάρχουν μόνο Αθήνα, την έδρα της επιχείρησης βρήκα εγώ σε ένα Δήμο στην Αθήνα.
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.