Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. laxanos

    laxanos

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.713


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.018


  3. Vasili

    Vasili

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      714


  4. Anton_civeng

    Anton_civeng

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      931


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/06/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Από τη στιγμή που το κτίριο "πατάει" σε δυο διαφορετικά ακίνητα, τακτοποίηση δεν γίνεται. Είναι ένα πολύ συχνό και πολλές φορές δυσεπίλυτο πρόβλημα. Θα έρθετε σε συνεργασία με δικηγόρο για να διερευνηθεί αν μπορεί να γίνει αναγνωριστική αγωγή κυριότητας της "γειτονικής" εδαφικής λωρίδας (με πλήρη αποζημίωση) και εν τέλει μεταγραφή της. Αν βγει διατακτική απόφαση που θα επιδικάζει τη γειτονική λωρίδα που καταπατά το ακίνητο του πελάτη σου σε αυτόν, τότε τακτοποιείς (αφού θα έχεις την απόφαση στα χέρια σου) ως ενιαίο πλέον ακίνητο και στη συνέχεια μεταγράφεται στο Υποθηκοφυλακείο. Υ/Γ: Υπάρχουν και περιπτώσεις που αφορούν παλιά σχέδια πόλης πριν από τον ΓΟΚ 29 που ίσχυσαν οι μεσότοιχοι σε συνεχή συστήματα δόμησης, αλλά νομίζω ότι δεν περιγράφεις μια τέτοια περίπτωση
    2 points
  2. Όλα πάνε από το κακό στο χειρότερο. Ανάμεσα σε όλα (που είναι ΠΟΛΛΑ) μένω στην απόδειξη παλαιότητας η οποία ανεβοκατεβάζει τα πρόστιμα και άρα έχει σημαντικότατη επίπτωση στα έσοδα του κράτους. Από την δημοσιέυση κάθε νόμου υπήρχε η σταθερή ημερομηνία του Ιουλίου 2011. Επίσης υπάρχουν 3 ή 4 διαφορετικές υποκατηγορίες: <1975, <1982, 1983-1993, 1993-2003, 2004-2011. Γιατί λοιπόν δεν είχαν εντάξει αν όχι από την αρχή έστω στον 4178 ή στον 4495 όλες τις αεροφωτογραφίες των αντίστοιχων περιόδων να τελειώνει το ζήτημα εκεί ? ούτε κάν τον ιούλιο του 2011 δεν έχουν ακόμη εντάξει. Στην περιοχή μου τουλάχιστον είναι του 2007-08. Είτε μέσω της ΕΚΧΑ είτε μέσω της ΓΥΣ είτε μέσω της Google το ζήτημα των υποβάθρων θα μπορούσε να είχε λυθεί. Οι Δασικές υπηρεσίες για παράδειγμα έχουν εδώ και χρόνια συστήματα GIS με τους ορθοφωτοχάρτες ανα περιόδους για όλη την επικράτεια. Γιατί λοιπόν αυτό δεν ήταν διαθέσιμο από νωρίς? Και αφού είχε δοθεί ως εναλλακτική η χρησιμοποίηση του Ε9 γιατί τώρα θέλει και βεβαιώσεις από την ΔΟΥ για μεταβολές? Είναι κάτι ουσιαστικό αυτό ή λίγη ακόμη γραφειοκρατεία ? Αποκρυσταλλώνεται και ενισχύεται η εντύπωση πως οι συντάκτες του νόμου δεν είχαν ποτέ μπει στον κόπο να κάνουν ή να συμβουλευτούν μηχανικούς που είχαν κάνει έστω 10-20 πραγματικές ρυθμίσεις. Εκεί θα διαπίστωναν το χάος του αυθαιρέτου και το τεχνικό πρόβλημα της υπερπαραμετροποίησης του υπολογισμού του προστίμου. Όλοι οι νόμοι ήταν και παραμένουν ασαφείς και διφορούμενοι γιατί όλοι έχουν ως αναφορά μια ιδανική κατάσταση αυθαιρέτου που όλα είναι όμορφα, σαφή και σχεδιασμένα. αμ δεν είναι..
    2 points
  3. Version .5

    11.705 downloads

    Συγκέντρωσα τις Υπεύθυνες δηλώσεις των ιδιοκτήτων που χρειάζονται α) για την έκδοση βεβαίωσης μηχανικού Αδόμητο Δομημένο με υπαγωγή στο Ν4495 Δομημένο χωρις υπαγωγη στο Ν4495 β) για την υπαγωγή στον νόμο 4495 . Δήλωση ιδιοκτήτη Αλλάζετε κατά κύριο λόγο μόνο τα κόκκινα γράμματα.
    1 point
  4. Στο συγκεκριμένο φύλλο είναι από τις αντικειμενικές του ΥΠΟΙΚ. Ωστόσο, υπάρχει δυνατότητα να ορίσει ο καθένας δικό του σύστημα αλλάζοντας τους συντελεστές στον πίνακα αναγωγής. Για παράδειγμα να το κάνει 2% ανά 1 μονάδα ή όσο πιστεύει ότι χρειάζεται. Οι υπολογισμοί θα γίνονται αυτόματα στη σωστή κλίμακα. Απλά αυτό που πρέπει να έχει κάποιος στο μυαλό του είναι οι μεγαλύτερες τιμές να σημαίνουν υψηλότερη εμπορικότητα.
    1 point
  5. Μη μπεις στη δική τους (παράλογη) λογική. Πρώτα θα λύσουν το ιδιοκτησιακό τους μετά θα ασχοληθείς με τακτοποίηση. Αυτό που λες δεν γίνεται. Ειναι λάθος διότι από τη στιγμή που έχεις ένα κτίριο που πατάει σε δυο διαφορετικές ιδιοκτησίες καμία από τις δυο δεν έχει αυτοτέλεια. Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα το οποίο ενδεχομένως να λύνεται με τον τρόπο που αναφέρω. Από κει και πέρα σε προσωπικό επίπεδο δεν θα αναλάμβανα ποτέ μια τέτοια δήλωση αν δεν έλυναν πρώτα το ζήτημα με δικαστική απόφαση ή ενδεχομένως με κάποιο άλλο νόμιμο τρόπο.
    1 point
  6. Το κτίριο δεν πληροί το πιο βασικό κριτήριο για τους στάσιμους οικισμούς, δηλαδή την αποκλειστική χρήση κατοικία. Το αν εσύ θες ψευδώς να δηλώσεις χρήση κατοικία και να το πάρεις πάνω σου αυτό είναι άλλο θέμα. Με την τρέχουσα χρήση δεν έχεις το κριτηρίο ώστε οι μεταγενέστερες αυθαιρεσίες να υπαχθούν στο άρθρο 112. ΥΓ. Για να αντιληφθείς το ιδιαίτερο πολεοδομικό καθεστώς των στάσιμων οικισμών μπορείς να δεις το ΦΕΚ 588/Δ/82 και να διαβάσεις το αντίστοιχο θέμα στάσιμων οικισμών στο φόρουμ. Αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια με αποκλειστική χρήση κατοικία, που ευρίσκονται εντός στάσιμων οικισμών, όπως αυτοί ορίζονται στο άρθρο 21 του ν.1337/1983, με την προϋπόθεση ότι οι στάσιμοι οικισμοί ευρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 2000 μ. από τη θάλασσα ή από χιονοδρομικά κέντρα και εφόσον οι αυθαίρετες κατασκευές έχουν συντελεσθεί μετά το έτος 1983 και μπορεί να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος,
    1 point
  7. Λόγω της πολυσυζητημένης και αδιαμφισβήτητης ασάφειας των σχετικών με το θέμα διατάξεων, δεν υπάρχει σωστή και λάθος απάντηση σε αυτό, είναι δυστυχώς θέμα ερμηνείας. Κι έρχεται τώρα και η εγκύκλιος 2 που αναφέρει ύψος υπογείου κατά ΓΟΚ για να περιπλέξει ακόμα περισσότερο την κατάσταση... Αν εκκρεμούν νταραβέρια με ΥΔΟΜ (πχ άδεια αποπεράτωσης, ηλεκτροδότηση κτλ), καλύτερα να αποφύγεις τη χρήση του μειωτικού συντελεστή, γιατί συνήθως οι υπάλληλοι που ελέγχουν αυτές τις δηλώσεις είναι ξεροκέφαλοι – ευθυνόφοβοι και βαράνε κωλύματα επιδιώκοντας να εφαρμόσουν το δυσμενέστερο σενάριο, δηλαδή της μη χρήσης του μειωτικού συντελεστή. Από μια τέτοια απόφαση βέβαια υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να πάει ο πελάτης αλλού.. Σε παλαιότερη αντίστοιχη δική μου δήλωση είχα κάνει διαχωρισμό των επιφανειών, βάζοντας το σαλόνι και την κουζίνα στην κύρια είσοδο του «υπόγειου» διαμερίσματος χωρίς μειωτικό συντελεστή, καθότι συνόρευε με τη στάθμη 0 από εκείνη την μεριά του εδάφους, και τα υπνοδωμάτια και wc στο πίσω μέρος του διαμερίσματος με μειωτικό συντελεστή καθότι ήταν θαμμένα λόγω της κλίσης του εδάφους. Έχω δει όμως και μηχανικούς να το βάζουν όλο με μειωτικό συντελεστή χωρίς φόβο και πάθος!!..
    1 point
  8. Παρέλειψα να σου πω Βασίλη και την άποψή μου για αυτές τις εγκυκλίους το τελευταίο, αλλά αρκετό, χρονικό διάστημα ... Νομίζω ότι είναι ένα σύνολο χαρτιών-σημειώσεων που βρίσκονται κατά καιρούς σε συρτάρια συμβούλων του υπουργείου που ενώνονται την κρίσιμη στιγμή για να εκδοθεί μιά τέτοια εγκύκλιος. Έχει γίνει πολλές φορές τελευταία και με τους προηγούμενους νόμους ... Δεν έχουν λοιπόν συγκεκριμένο χρόνο σύνταξης και αναφέρονται γενικά σε μιά ευρεία χρονική περίοδο. Οπότε μπορούν και να αντικρούονται μεταξύ τους ως χρονικά ασύμβατα ... Οι λόγοι της βεβιασμένης αυτής γέννας μπορεί να είναι επίσης πολλοί. Όπως πχ. ότι πριν τη λήξη της εφήμερης συμβουλευτικής θητείας τους θέλουν να αφήσουν ένα όνομα, μιά άποψη γραπτή (με σφραγίδα ΓΓ) για να καλυφθούν για τις βλακείες που έχουν πει προφορικά ή για τα σωστά που θέλουν να αφήσουν ως παρακαταθήκη στις επόμενες γενιές συμβούλων. Μπορεί πάλι να είναι απλά μιά απόδειξη παραγωγής έργου ή πιστοποιητικό αμνηστείας για μελλοντικές δικαστικές παρενέργειες ... Όπως και να είναι όμως, κανένας δημόσιος υπάλληλος δεν θα βάλει το κεφάλι του στον ντορβά για κάτι που γράφεται σε εγκύκλιο και βρίσκεται σε προφανή αντίθεση με το νόμο που η εγκύκλιος "ερμηνεύει". Ή θα εφαρμόσει το νόμο ή θα κατεβάσει τη σφραγίδα περιμένοντας διευκρινίσεις.
    1 point
  9. Κοιτα , την 1φ 12 kva που σου προτειναν, ο δεδδηε, δεν την παρεχει ευκολα , μας ''σπρωχνει '' σε 3φ ειτε 15kva No1 ή 25kva No2 , εμπειρικα κ μονο θεωρω οτι η Νο2 ειναι ποιο ''ανετη'' για εναν καταναλωτη χωρις αυτο να σημαινει οτι η Νο1 δεν σου κανει
    1 point
  10. Θα τολμήσω μια ερμηνεία της εγκύκλιου σχετικά με τον μειωτικό των υπογείων : α. υπόγειες στάθμες βοηθητικής χρήσης εκτός Ο.Α. ή χωρίς άδεια -> πρέπει να ικανοποιούν τον ορισμό του υπογείου για να κάνουν χρήση μειωτικού β. υπόγειες στάθμες με άδεια που γίνονται χώροι κύριας χρήσης-> παίρνουν μειωτικό 0,3 ή 0,5 ανάλογα με τον τρόπο σύνδεσης και αναλυτικό στο ξεμπάζωμα (και αυτό συμβαίνει γιατί βρίσκονται σε στάθμη που προβλεπόταν από την Ο.Α. και τελικά γιατί με κάποιο τρόπο πρέπει να διαχωρίζονται αυτές οι μεταβολές ΒΧ σε ΚΧ από τον παντελώς αυθαίρετο όροφο-που δεν έχει πληρώσει τίποτα ως τώρα σε μελέτες και εισφορές)
    1 point
  11. Πράγματι έχουμε να το δούμε από της Μπιρμπιλίου εποχής 3843/10 και ήταν ορθό από πολεοδομικής άποψης. Είναι ξεκάθαρο ότι η α/χ ενός υπογείου χώρου επισυμβαίνει πάνω στο δάπεδο του και μόνον, αφού πάντα οι εξωτ. τοίχοι διατηρούν την ίδια χρήση της απομόνωσης του εξωτερικού από το εσωτερικό περιβάλλον. Όμως από τότε αυτό είχε προβληθεί ως πρόβλημα από τους συμβολαιογράφους στις μεταβιβάσεις αφού από έναν υπόγειο χώρο με α/χ από κ.χ σε β.χ Ε=100μ2 η τακτοποίηση δεν "ξέπλενε την στραβή"¨για όλα τα 100μ2 αλλά μόνο για τα 92μ2 του εσωτερικού δαπέδου. Έτσι λοιπόν σε πολλές δηλώσεις 3843, οταν ξαναμπήκαν στον 4178 για τις υπόλοιπες αυθαιρεσίες, προστέθηκαν αυτά τα 8μ2 για να απαλειφεί το πρόβλημα. Αν εφαρμοστεί στον 4495/17 θα πρέπει αφ΄ενός να γίνει σε συνεννόηση με τον ιδιοκτήτη, αφ εταίρου να αναφερθεί σαφώς στην Τ.Ε και στα σχέδια για να πληροφορήσει τους συμβ/φους......
    1 point
  12. Θα ανεβάσεις κάθε ένα οικόπεδο ξεχωριστά στο ηλεκτρονικό σύστημα, για να πάρει κάθε ένα το δικό του ΚΗΔ. Σαν τοπογραφικό (για το hard copy) όμως θα κρατήσεις το ενιαίο και θα γράψεις τα 2 ΚΗΔ.
    1 point
  13. ΙΑΣΟΝΑΣ Δημοσιεύτηκε 5 ώρες πριν Εγώ και για τις δηλώσεις μου, ΔΕΝ πρόκειται ν' ασχοληθώ με όσα γράφει η εγκύκλιος αυτή. Δεν θα τα λάβω υπόψη μου! Ούτε βεβαίως όπου συμφέρει τους πελάτες μου. Θα συνεχίσω να "λειτουργώ" όπως ο νόμος προστάζει!!! Θα είμαι πανέτοιμος αν κι όποτε χρειαστεί να λύσω όποια διαφορά μου νομικά!!! Εσύ, σκέφτεσαι κι αποφασίζεις πως θα πράξεις..... (Αυτή είναι η συζήτηση που αφορούσε την εγκ-2 αλλά δημοσιεύτηκε ως απάντηση στον Ιάσονα και στον DIMITRIS GM στο θέμα για την πισίνα, την ξαναδημοσιεύω γιατί κάτι έγινε και το λινκ που έβαλε ο dinitris για να την μεταφέρει εδώ...χάθηκε στο δρόμο η δημοσίευση) Ιάσωνα και dimitris GM, θα συμφωνούσα μαζί σας αν είχαμε ένα νόμο αυθαιρέτων που ήταν σαφής και πράγματι προστάζει. Τότε όλα θα ήταν ξεκάθαρα και όλοι θα ακολουθούσαμε την πεπατημένη. Εδώ στο φόρουμ όμως έχουν γραφτεί χιλιάδες σελίδες για το κάθε θέμα από αγχωμένους συναδέλφους που εναγωνίως αναζητούν μια διαφορετική ενδεχομένως ερμηνεία ή προσέγγιση σε αυτό που οι ίδιοι έχουν αντιληφθεί διαβάζοντας τον νόμο. Ο νόμος αυτός όπως και οι προηγούμενοι, δεν είναι σαφής ούτε ξεκάθαρος. Ας πάρουμε για παράδειγμα την περίπτωση του συνήθως υπόγειου μηχανοστασίου αυθαίρετης πισίνας. Ο υπολογισμός του προστίμου για το μηχανοστάσιο (παραβλέποντας ότι η λέξη μηχανοστάσιο δεν υπάρχει πουθενά στο σώμα του νόμου) ‘’σύμφωνα’’ με το νόμο τι θα μπορούσε να είναι, ποιες είναι οι εναλλακτικές προσεγγίσεις ? Α. Υπολογισμός προστίμου με αναλυτικό σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρ. 100 ? Εδώ όμως εννοεί παραβάσεις που δεν εμπίπτουν στις κατηγορίες 1 έως και 10 του πίνακα του Παραρτήματος Α και δεν αντιστοιχίζονται σε επιφάνεια χώρου (τ.μ.). Η πισίνα όμως (χωρίς μηχανοστάσιο?) εμπίπτει στην κατ.10 του Παραρτήματος Α. Β. Υπολογισμός προστίμου με αναλυτικό σύμφωνα με την παράγραφο 6,β του άρθρ. 100 ? Πάλι τραβηγμένο. Εδώ μιλάει για υπόγειες στάθμες που αποτελούν αυτοτελή χώρο και συντελεστή 0,50. Δεν είναι αυτοτελής χώρος, υπάρχει ηλεκτρική και υδραυλική σύνδεση. Γ. ‘Ένταξη στην κατηγορία 3, παρ. ιβιβ, του άρθρ.96? Αυτό πια κι άν είναι τραβηγμένο. Εδώ μιλάει για αποθήκες έως 15μ2 και μέσο ύψος <2,50μ. Δεν διευκρινίζει αν εννοεί αποθήκες υπόγειες, ισόγειες ή εναέριες, οπότε είναι στην διακριτική μας ευχέρεια να επιλέξουμε κι από την στιγμή που στα μηχανοστάσια συνήθως αποθηκεύονται τα διάφορα κλαμπατσίμπαλα (σκούπες, χημικά, απόχες κλπ) της πισίνας θα μπορούσε να βαφτιστεί και υπόγ. αποθ. χώρος-μηχ/σιο. Δ. Υπολογισμός υπέρβασης δόμησης/κάλυψης και ίσως και παραβίασης πλαγίων αποστάσεων επειδή πιθανότατα να βρίσκεται εκτός περιγράμματος το υπόγειο μηχανοστάσιο? Αυτό δεν μ’ αρέσει καθόλου και θα χρειαστούμε άμεση ιατρική βοήθεια με υπογλώσσια για να τον συνεφέρουμε όποιος είναι ο τυχερός και τα ακούσει ξαφνικά. Ε. Επιτέλους σύμφωνα με την εγκ-2 της 31ης/5/2019 έχουμε μια ξεκάθαρη τοποθέτηση όπου για πρώτη φορά εμφανίζεται σε κείμενο ο όρος μηχανοστάσιο στο τέλος του άρθρ.100: ‘’Η αναφερόμενη επιφάνεια αυθαίρετης κολυμβητικής δεξαμενής αφορά την υδάτινη επιφάνειά της βάσει της οποίας προκύπτει και ο όγκος του ύδατος, χωρίς να συνυπολογίζονται τα περιμετρικά τοιχώματα. Στο πρόστιμο που αφορά τις κολυμβητικές δεξαμενές συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή του απαραίτητου μηχανοστασίου’’ Συμφωνώ ότι η εγκύκλιος δεν αντικαθιστά τον νόμο, αλλά στον νόμο δεν υπάρχει η λέξη-όρος μηχανοστάσιο πισίνας δεν ασχολείται καθόλου και το παραβλέπει-προσπερνά. Εδώ δεν έχουμε περίπτωση αντίθεσης στον νόμο, αντίθεση σε τι? Σε περίπτωση μιας νομικής εμπλοκής του θέματος σε μια υποτιθέμενη δίκη που όλοι φανταζόμαστε στο μυαλό μας ότι θα μας καλέσουνε κάποτε ως κατηγορούμενους για κάτι που κάναμε ή δεν κάναμε καλά, σύμφωνα με τις προσταγές του νόμου, δεν χρειάζεται να πούμε πολλά, αν δεν υπάρχει δόλος. Ας μας υποδείξουν επιτέλους αυτοί τις προσταγές του νόμου, ποιες είναι, που είναι, και πόσες είναι. Δεν μπορεί τόσοι συνάδελφοι που ασχολούνται να είναι βλάκες και να μην αντιλαμβάνονται αυτές τις προσταγές, διαβάζοντας, αναλύοντας και ψάχνοντας μήπως βρουν κάποιο φως στο τούνελ που μας έχουν ρίξει. Η εν λόγω εγκύκλιος έχει την υπογραφή και τον τίτλο της συγγραφέως που πιάνει μια ολόκληρη σελίδα, την τελευταία της εγκυκλίου. Πιστεύω σε μια ενδεχόμενη νομική άμυνα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, την υπογράφει η γενική γραμματέας χωροταξίας και αστικού περιβάλλοντος (που σαν τίτλος είναι πιασάρικος), δεν είναι η περιπτερού της γειτονιάς. Επομένως Ιάσονα κηρύσσεσαι παμψηφεί αθώος σε μια υποτιθέμενη νομική διαφορά! Υ.Γ. Περιττό να πω ότι μπορείς να με προσμετράς στους μάρτυρες υπεράσπισης και θα φέρω μαζί μου πολύ υλικό
    1 point
  14. Εγώ νομίζω ότι απλά την είχαν στο συρτάρι και τώρα που φεύγουν την έβγαλαν και αυτή όπως όπως για να μη τους μείνει. Αποχαιρετιστήριο δώρο. Να ζήσουμε να τους θυμόμαστε...
    1 point
  15. Αστοχο το παράδειγμα Ιασονα. Η δουλειά του χειρούργου είναι οι εγχειρήσεις και η δουλειά του παθολόγου οι διαγνώσεις. Δεν ειναι θέμα ευθύνης το να προσπαθείς να αποκωδικοποιήσεις αυθαιρετονόμο. Επίσης ο γιατρός χειρουγεί ή διαγνώσκει μέσα απο τις επιστημονικές του γνώσεις. Εμεις εχουμε φτάσει σε σημείο να τρώμε τόσο σκ..... που το επιστημονικό κομμάτι (ΜΣΕ) να το αποφεύγουμε όπως ο διάολος το λιβάνι...
    1 point
  16. Mα εκεί ειναι όλο το ζήτημα που θέτω. Οτι ο μηχανικός είναι τεχνικός. Αρα δε μπορεί να κόβει πρόστιμα. Ουτε αστυνομικός είναι ούτε τελωνειακός ούτε εφοριακός. Η όλη του εργασία θα έπρεπε να ολοκληρώνεται στο θέμα του ιστορικού (αδεια κλπ) και στο θέμα της σύγχρονης αποτύπωσης. Ολα τα υπόλοιπα συντελεστές κλπ είναι κομμάτια που δεν αφορούν τη δουλειά ενός μηχανικού. Δοξα το Θεό, τόσος κόσμος υπάρχει σε ΥΔΟΜ και λοιπές υπηρεσίες. Ασε που ειναι και πιό εύκολα να μη γίνουν λάθη το να φτιαχτεί μια πλατφόρμα στην οποία θα εισάγονται δεδομένα όπως η ύπαρξη η μή ο.α, τα μεγέθη αυτής, το εμβαδόν του ακινήτου, και η περιοχή για τους όρους και παράλληλα τα μεγέθη των αυθαιρεσιών και να υπολογίζονταν τα πρόστιμα η Κατηγορία κλπ.
    1 point
  17. και συμπληρώνω....ο μηχανικός να είναι υπεύθυνος για την αποτύπωση και τα πολεοδομικά μεγέθη ΜΟΝΟ. Τα πρόστιμα και ο χρόνος κατασκευής να είναι υποχρέωση της ΥΔΟΜ και των ιδιοκτητών αντίστοιχα. Τι δουλειά έχουμε σαν μηχανικοί να υπολογίζουμε πρόστιμα και να κάνουμε τον ντεντέκτιβ για το χρόνο κατασκευής ή αλλαγής χρήση?
    1 point
  18. Θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες. Τα έχω αναφέρει κι εγώ σε 2-3 σχετικά ποστ μου απο την Παρασκευή. Θέλω να προσθέσω όμως κάτι σχετικά με τον νέο νόμου που αναφέρει κι ο Ιάσονας. Δυστυχώς προβλέπω μια κακή αντιγραφή του 4495. Όπως και ο 4495 είναι μια κακή αντιγραφή του 4178. Όσο δεν πιέζουμε εμείς οι μηχανικοί που ασχολούμαστε με αυθαίρετα για μια νομοθεσία απλή σαφή, ιδίως όσον αφορά τον καθορισμό του προστίμου, και εφαρμόσιμη χωρίς ερμηνείες συζητήσεις κλπ, θα έχουμε κακέκτυπα του αρχικού εκτρώματος 4014,4178 κλπ. Ας το πάνε εν τέλει τ.ζΧτ.μ και ας τελειώνει το θέμα με συντελεστές κι όλες αυτές τις μ...... Στο κατω κάτω ας βγεί μια καινούρια πλατφόρμα όπου εμείς συμπληρώνουμε τα στοιχεία της άδειας και τις παραβάσεις και το πρόστιμο ας το υπολογίζει το κράτος. Δλδ συντελεστές κλπ.
    1 point
  19. Λοιπόν αν είχαμε συλλόγους συνοχή μπέσα ως κλάδος θα έπρεπε να απέχουμε εξαρχής απο αυτή την ιστορία των αυθαιρέτων. Τωρα πιάσε το αυγό και κούρευτο. Πείτε να κάνουμε εμπάργκο απο δω και πέρα και μπείτε να δείτε πόσες δηλώσεις απο εξυπνοπούλια θα μπουν δευτέρα πρωί.... Αυτο είναι θέμα οτι δεν είμαστε συμπαγείς ώς κλάδος όπως πχ οι γιατροί ή οι δικηγόροι γτ εχουμε ενα σωρό διαβαθμίσεις συντεχνίες κλπ κλπ. Αλλο θέμα αυτό και θα γίνω οφ τοπικ. Αυτο που συμβαίνει από χθες είναι αδιανόητο. Ψαχνουμε όλοι να θυμηθούμε που κάναμε λάθος στα έως τώρα. Γιατί όλοι έχουμε κάνει. Είναι αδύνατο να μην έχεις κάνει λάθη με τέτοια διφορούμενη νομοθεσία. Τώρα λάθη μπορεί να μην έκανε κάποιος που βαζε τα πάντα ως ΥΔ και με συντελεστές >200%....Κι εγώ προφανώς έχω δώσει μειωτικό σε υπόγεια στάθμη γτ ο νομους μιλάει για υπόγειες στάθμες ουτε γοκ ουτε νοκ κλπ. Και σε ξεμπάζωμα 1λ.π Αυτοι δέ που γράφουν τις εγκυκλιους, οι οποίες τονίζω ότι ΔΕΝ παράγουν νομοθεσία, ή είναι τόσο διάνοιες που αδυνατούν να εκφράσουν με πλήρη σαφήνεια το ότι σκέφτονται σε εμάς του απλούς λαϊκούς ή είναι Δ.Ε τοποθετημένοι τις εποχές της "αριστείας" που για κάποιο λόγο βρεθήκαν απο σπόντα σε τέτοια θέση.
    1 point
  20. Μέσα του χρόνου ήδη, και διαβάζουμε στο έγγραφο : ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 (μόνο)!!!! Ενάμισυ χρόνο μετά την έκδοση του ν.4495/17 και σκάει μύτη η πρώτη "διευκρινιστική" Εγκύκλιος που αλλού φλυαρεί για τ αυτονόητα όπως : " Επί της παραγράφου 2 διευκρινίζεται ότι για τον υπολογισμό των σχετικών συντελεστών τετραγωνιδίων τα μεγέθη των αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων συγκρίνονται με τους επιτρεπόμενους όρους και περιορισμούς δόμησης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου" , αλλού πάει να τινάξει στον αέρα τις μέχρι τώρα δηλώσεις: "Για να θεωρηθεί ένας χώρος υπόγειος, ούτως ώστε να εφαρμοστεί ο μειωτικός συντελεστής της παρ. 6, θα πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις του ν.1577/85." αλλού μπλέκει στα κριτήρια απαλλαγής τις αυθαίρετες κατασκευές με τυχόν νόμιμες (απόληξη κλμ/σίου) : "Ειδικά για την εφαρμογή της περίπτωσης εεε) της υποπαραγράφου ββ) της παραγράφου η), διευκρινίζεται ότι στην επιφάνεια του δώματος, συνυπολογίζεται και η επιφάνεια που καταλαμβάνει η απόληξη του κλιμακοστασίου"...... και τουλάχιστον, έστω αργά, δικαιώνει το (διαμερισμάτωση= ΚΑΙ σε κ/χ χώρους) που κάποιοι ΔΕΝ εδέχοντο: " Η διαμερισμάτωση ορόφου κατά την παρ. 8 εφαρμόζεται υποχρεωτικά όταν υπάρχει διαφοροποίηση του περιγράμματος αυτοτελών ιδιοκτησιών από τα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας. Η διαμερσμάτωση ορόφου μπορεί να γίνει από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη χωρίς απαίτηση συναίνεσης. Στην περίπτωση που η διαμερισμάτωση αφορά και κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου, απαιτείται συναίνεση κατά το άρθρο 98. " Πάντως λαμβανομένου υπ΄όψη αυτού που είπε η Κα Θεανώ των γεμιστών: "Στην πραγματικότητα κυβερνάμε μόνο ΕΝΝΕΑ μήνες" ...... εε! σχετικά νωρίς βγήκε η ΕΚΓΥΚΛΙΟΣ 2 ....!!!!!
    1 point
  21. Αρκεί να εκδίδονται στην περιόδο της ισχύος τους. Μετά δεν έχει νόημα ... Προφανώς παίζει ... Υγ. Ωραία φωτό. Ασορτί με την εγκύκλιο ... αναφέρεται κάπου αλλού ...
    1 point
  22. και το έγγραφο αφυπνίσεως Διαχείριση αποβλήτων.pdf
    1 point
  23. ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ , με ποιο δικαίωμα μια ΑΕ έχει δικαίωμα πρόσβασης στο κρατικο μπεντζακτα ( κουρμπανα ) ?.............
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.