Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      11.677


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.568


  3. nik

    nik

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      5.256


  4. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.350


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/06/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. και ως συνολική επιφάνεια το άθροισμα των 2 επιπέδων.
    1 point
  2. Η άδεια προσθήκης θα ανέβει στο πληροφοριακό σύστημα. Λογικά αν έχεις βρει πλήρη φάκελο κάπου θα αναφέρεται για το ισόγειο ότι είναι πριν το 1955. Κάποιες φορές το παρέλειπαν όμως και δεν αναγράφονταν κάτι. Όμως το ισόγειο από τη στιγμή που εκδόθηκε άδεια προσθήκης θεωρείται ότι έχει ελεγχθεί από την αρμόδια Πολεοδομία (δ/νση τεχνικών υπηρεσιών της εποχής εκείνης) και είναι νόμιμο. Υπάρχει κάποια τομή τουλάχιστον να δείχνει το ισόγειο; Τηρώ μια επιφύλαξη μήπως το έδειχναν αδιαμόρφωτο το ισόγειο και πρέπει τελικά να το υπάγεις. Στο ακίνητο έχεις σύσταση οριζοντίων; Αν ναι, δες και στα σχετικά συμβόλαια τι αναγράφεται μήπως προκύψει κάποια αξιόπιστη πληροφορία.
    1 point
  3. Κατα την αποψη μου η προβλεψη που υπαρχει στην αποφαση για τα αυθαιρετα (για το Σ3 δηλαδη) ειναι πιο ορθη.Θεωρω οτι ηταν μια αβλεψια της επιτροπης που προετοιμασε την Υ.Α για τις προσθηκες κ.λ.π Δεν ειναι δυνατον να εχω πολυκατοικια 10 οροφων και επειδη στο ισογειο θα κανω ενα δωματιο 10 μ2 Σ3 να πρεπει ΟΛΟ το κτισμα να παρει ενισχυση (πραγμα μαθηματικα βεβαιο ).
    1 point
  4. Μήπως η συνεργαζόμενη τράπεζα είναι η EUROBANK? Θα πρέπει ο ωφελούμενος να πάει στην τράπεζα για να υπογράψει τα εμβάσματα των προμηθευτών σε άλλες τράπεζες. (δεν τον ειδοποιούν μόνοι τους όπως οι άλλες ). Επίσης να έχει μαζί του το έντυπο εξουσιοδότησης τελικής εκταμίευσης-το τυπώνουμε από το σύστημα
    1 point
  5. 1) Εγκύκλιος 130159/7.5.97 Υπουργείου Εργασίας, σελίδα 26. [...] ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΦΑΚΕΛΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑΣ (Ενδεικτικός και μη εξαντλητικός κατάλογος) ... Β. ΜΗΤΡΩΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ 1. Τεχνική περιγραφή του έργου 2.Παραδοχές μελέτης 3. Σχέδια του έργου (με την μορφή παραρτήματος ... [...] 2) Τώρα αν θες να "πατήσεις" πάνω στο γράμμα του ΠΔ.305/1996 όπου στο άρθρο 3, παράγραφος 7, εδάφιο α', (δεν) αναφέρει: [...] Άρθρο 3 Υποχρέωση απασχόλησης συντονιστών ... 7. Ο φάκελος ασφάλειας και υγείας περιλαμβάνει: α. Το μητρώο του έργου, δηλαδή τα σχέδια και την τεχνική περιγραφή του έργου. β. Οδηγίες και χρήσιμα στοιχεία σε θέματα ασφάλειας και υγείας, τα οποία θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά ... [...]" Προσωπικά συμφωνώ με το πνεύμα της εγκυκλίου (ως διευκρινιστικής).
    1 point
  6. Aυτή η επίμαχη αναφορά τα.... όλα κυριολεκτικά. Κάποιοι συμβολαιογράφοι μουλαρόσαν θεωρώντας οτι.."σιγά πόσα αρχεία πρέπει να ανέβουν", και απαιτούν ανεβασμένα αρχεία. Κάποιοι πιό διαλακτικοι (ελάχιστοι) Και μεις εκτεθειμένοι στον πελάτη άλλη μια φορά....Γιατι πάντα ο μηχανικός αργεί... Και ο πελάτης συνήθως βιάζεται...Άσχετα αν ο συμβολαιογράφος τον δουλεύει κανα 6μηνο και όταν δεί οταν δεν προλαβαίνει τον στέλνει στον μηχανικό για έλεγχο.
    1 point
  7. Προσοχή παιδιά το τοπογραφικό διάγραμμα είναι μία εννιαία μελέτη που περιλαμβάνει: α. την αποτύπωση του ακινήτου και β. την διερεύνηση του πολεοδομικού καθεστώτος, και γίνεται από ένα άτομο που αναλαμβάνει την ευθύνη και για τα δύο ανωτέρω. Με οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση σε ενδεχόμενη δικαστική διαμάχη μπλέκουμε. Για απόδειξη των ανωτέρω, σκεφτείτε ότι πλέον με την ηλεκτρονική υποβολή διαγραμμάτων και την ψηφιακή υπογραφή των διαγραμμάτων, δεν προβλέπεται να υπογράφει άλλος την αποτύπωση και άλλος τις υπεύθυνες δηλώσεις. Και πάντα έτσι ήταν ουσιαστικά.
    1 point
  8. μάλλον κάνεις λάθος ερώτημα! γιατί το κύριο ερώτημα είναι: Μπορείς να εκδόσεις Ο.Α, όταν ένα από τα παρακείμενα οικόπεδα είναι μη άρτιο και οικοδομήσιμο όταν εκ των προδιαγραφών περιεχομένων τοπογραφικού, http://ypeka.gr/Default.aspx?tabid=777&language=el-GR στο τοπογραφικό πρέπει να δηλώσεις υπεύθυνα ότι όλα τα παρακείμενα είναι άρτια και οικοδομήσιμα?
    1 point
  9. Εγώ σου έβαλα το -1. Επειδή πάντα ποστάρεις ψεκασμένα πράγματα και εξακολουθείς να πιστεύεις ότι κάποιος σε κυνηγάει, το καθεστός κτλ. Το -1 στο έβαλα γιατί έγραψες καραμπινάτη μπούρδα και όχι γιατί...δεν με βολεύει η ερώτηση. Επί της ουσίας τώρα, ποιος σου είπε ότι μία ΔΕΚΟ δεν μπορεί να είναι και Α.Ε. και δεν μπορεί ταυτόχρονα ο κύριος μέτοχος να είναι το ελληνικό κράτος ? Τι σχέση έχει η λογιστική μορφή μίας εταιρείας με το ποιος την έχει ? Τι δεν σου ταιριάζει στο ψεκασμένο σου μυαλό ? Επίσης τι σχέση έχουν όλα αυτά με το θέμα που συζητάμε ?
    1 point
  10. Σε οτιδήποτε υπογράφουμε (θυμήσου και τη σχετική παροιμία...) αναλαμβάνουμε την ευθύνη για την ορθότητα του περιεχομένου. Συνεπώς, "φρεσκάρισμα" παλαιού τοπογραφικού (και ειδικά με μετρήσεις άλλου), ποτέ. Μπορείς αν θέλεις όμως να αναφέρεις ότι δεν έχει γίνει νέα αποτύπωση, αλλά ότι "το παρόν διάγραμμα έχει συνταχθεί σύμφωνα με τα στοιχεία του από .... διαγράμματος του μηχανικού....". συμπλ. το ανωτέρω, σε καμία περίπτωση δεν εφαρμόζεται στη δήλωση 651/77 η οποία θα πρέπει να είναι "φρέσκια"
    1 point
  11. Ενα, ας πουμε, τραβηγμένο παράδειγμα. Εχουμε από όρους δόμησης σε μία περιοχή αρτιότητα Ε= 200.00μ2. Μετράω εγώ λοιπόν ...το βρίσκω μεν το οικοπεδο Ε=194.56μ2 ... αλλά γράφω και υπογράφω, για να κάνω κάποια χατίρια, Ε= 201.25μ2 (χωρίς τη δήλωση). Έρχεσαι τώρα εσύ και κάνεις την δήλωση του Ν. 651/77. γιατί σου δίνει ο συμβολαιογράφος ένα πενηντάρικο, και γράφεις, επί φωτοτυπίας, .... το οικόπεδο ταδε-ταδε με Εμβαδό ισο με 201.25 είναι άρτιο κλπ, κλπ, κλπ. Θέλεις να πιστεύεις πως δεν υπάρχει σε 'σένα κάποια ευθύνη ??? Κάνεις λάθος. Η Δήλωση του Ν. 651/77 είναι μία σοβαρή υπόθεση. Κάποιοι σε εμπιστεύονται και βάζουν τα λεφτά τους πάνω σε αυτή την δήλωση. Οι συμβολαιογράφοι (η περισσότερο απ' όλους πονηρή επαγγελματική φάρα, κατάφεραν να βγάλουν την ουρά τους απ' έξω), που συνεχίζουν να είναι και μέσα στην κρίση αυτοί που διατηρούν τις ελάχιστες τιμές τους (στις ποσότητες της δουλειά μόνο έπεσαν) , δεν αναλαμβάνουν ποτέ μα ποτέ ΚΑΜΙΑ- καμία ευθύνη επί του θέματος. Πάντα λεν " αυτά έγραψε ο μηχανικός". Βλέπεις πόσο εξογκώθηκε αυτή η δήλωση. Και συνεχίζει να μεγαλώνει. Προσοχή.
    1 point
  12. Είχα αντίστοιχη περίπτωση. Ισχύουν και τα δύο που αναφέρεις. Τα φορτία ναι μεν δεν αλλάζουν, ωστόσο αλλάζει η σπουδαιότητα του κτιρίου και κατ' επέκταση η σεισμική φόρτιση. Θα κοιτάξεις (το έχεις κάνει ήδη φαντάζομαι) το ΦΕΚ 350Β/17-02-2016, στο δεύτερο μέρος που λέγεται "2.2 Αλλαγές χρήσης - Μετατροπές". Είσαι στην περίπτωση "αύξηση του συντελεστή σπουδαιότητας" (σύμφωνα με ένα ΦΕΚ του 2010 περί ορισμού συντελεστή σπουδαιότητας από τη δυσμενέστερη χρήση και όχι την επικρατέστερη), όπου στη 2.2.6 σε παραπέμπει στη 2.2.3 (αύξηση σεισμικών φορτίων). Εκεί πια θα καταλάβεις ότι όλα εξαρτώνται από τους κανονισμούς με τους οποίους συντάχθηκε η στατική μελέτη του υφισταμένου. Αν είναι πριν το 1985 "θέλει έλεγχο υπάρχοντος", με ΚΑΝ.ΕΠΕ. και μάλιστα Σ3 (δηλαδή ελάχιστο στόχο αποτίμησης Β1, που σημαίνει ότι είναι απίθανο να μην προκύψουν ενισχύσεις).
    1 point
  13. είχα παει στην ΥΔΟΜ για παρόμοια υπόθεση και οι απαντήσεις ήταν οι εξής 1. σωστά , είναι προαιρετικό αρκεί να έχεις περιθώριο φύτευσης 2.Δεν μπορεί η προέκταση να προεξέχει απο το διαμορφωμένο έδαφος , αναγκάστηκα να κάνω εξώστη πάνω απο τη προέκταση 3. Δες το 2 , δεν μπορει να γίνει αφου δεν μπορεί να προεξέχει σαν το υπόγειο Υπήρχε διαφωνία για το αν η προέκταση μπορεί να προεξέχει ή όχι απο το τελικά διαμορφωμένο έδαφος , ο ελεγκτής με τίποτα δεν το δεχόταν...
    1 point
  14. Και όμως φίλε tetris o Ν 4067/12 (ΝΟΚ) και οι τεχνικές οδηγίες έφεραν τα πάνω κάτω (αντιμετώπισα έκδοση Ο.Α καθέτου και βρήκα πολλά προβλήματα -τελικά τα έλυσα εφαρμόζοντας τις παρακάτω διατάξεις χωρίς να πάρω συναίνεση από κανέναν όμορο) άρθ 11 παρ 3 3. Σε συνιδιόκτητα οικόπεδα με κάθετη ή οριζόντια ιδιοκτησία που έχει συσταθεί κατά τις διατάξεις του Ν.1024/1971(Α΄232) και έχει εκδοθεί άδεια πριν από τη μεταβολή γενικών ή ειδικών διατάξεων που αφορούν την επιτρεπόμενη δόμηση, προκειμένου για έκδοση άδειας δόμησης ο κάθε συνιδιοκτήτης χρησιμοποιεί το ποσοστό δόμησης που του αναλογεί σύμφωνα με το συντελεστή δόμησης που ισχύει κατά το χρόνο έκδοσης της άδειας δόμησης. Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ [διευκρίνιση σε συνδυασμό με το άρθρο 11 παρ. 3[S1] & με το άρθρο 12 παρ. 2[S2] ] Διακρίνονται δύο περιπτώσεις : α) Σε περίπτωση που έχει συσταθεί κάθετη ιδιοκτησία και οι οικοδομές των συνιδιοκτητών απέχουν μεταξύ τους την προβλεπόμενη από τον παρόντα νόμο απόσταση, τότε το ποσοστό του ελευθέρου χώρου pilotis ελέγχεται για κάθε οικοδομή ξεχωριστά. β) Σε περίπτωση που οι οικοδομές εφάπτονται στο καθορισμένο κοινό όριο της κάθετης συνιδιοκτησίας, τότε το ποσοστό του ελευθέρου χώρου pilotis ελέγχεται επί του ενιαίου πλέον κτιρίου των συνιδιοκτητών [S1]Άρθρο 11 παρ 3 3. Σε συνιδιόκτητα οικόπεδα με κάθετη ή οριζόντια ιδιοκτησία που έχει συσταθεί κατά τις διατάξεις του Ν.1024/1971(Α΄232) και έχει εκδοθεί άδεια πριν από τη μεταβολή γενικών ή ειδικών διατάξεων που αφορούν την επιτρεπόμενη δόμηση, προκειμένου για έκδοση άδειας δόμησης ο κάθε συνιδιοκτήτης χρησιμοποιεί το ποσοστό δόμησης που του αναλογεί σύμφωνα με το συντελεστή δόμησης που ισχύει κατά το χρόνο έκδοσης της άδειας δόμησης. [S2]Άρθρο 12 παρ 2 - Ποσοστό κάλυψης 2. Σε συνιδιόκτητα οικόπεδα με κάθετη ή οριζόντια ιδιοκτησία που έχει συσταθεί κατά τις διατάξεις του Ν.1024/1971 (Α΄232) και έχει εκδοθεί άδεια πριν από τη μεταβολή γενικών ή ειδικών διατάξεων που αφορούν την επιτρεπόμενη κάλυψη, προκειμένου για έκδοση άδειας δόμησης ο κάθε συνιδιοκτήτης χρησιμοποιεί το ποσοστό κάλυψης που του αναλογεί σύμφωνα με την επιτρεπόμενη κάλυψη που ισχύει κατά το χρόνο έκδοσης της άδειας δόμησης. [σε συνδυασμό με το άρθρο 11 παρ.3[S1] ] Σε περίπτωση οριζόντιας ή/και κάθετης συνιδιοκτησίας, η εφαρμογή της ευεργετικής διάταξης για τα χαμηλά κτίρια δεσμεύει όλο το οικόπεδο για κατασκευή αποκλειστικά χαμηλών κτιρίων. Ως εκ τούτου, για την έκδοση Άδειας Δόμησης απαιτείται συναίνεση των συνιδιοκτητών. Τεχν Οδηγίες ΝΟΚ άρ 26 (δ) Σε οικόπεδα στα οποία υπάρχει σύσταση κάθετης ιδιοκτησίας, και επί των τµηµάτων αυτής ανεγείρονται αυτόνοµα κτίρια κατοικιών, η υποχρέωση οριζόντιας και κατακόρυφης προσπέλασης ΑµεΑ/ εµποδιζόµενων ατόµων της παρ. 1 του άρθρου 26, νοείται για το κάθε τµήµα ξεχωριστά. Εγκύκλιοι για τη δυνατότητα έκδοσης οικ άδειας σε συνιδιόκτητα ακίνητα http://ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=faFXP4QiBCU%3d&tabid=777&language=el-GR http://ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=PZoo4UFC574%3d&tabid=777&language=el-GR
    1 point
  15. Πριν από οποιαδήποτε πρωτοβουλία πρέπει να συμβουλευόμαστε μηχανικό, και πρωτίστως το μελετητή. Εκ των υστέρων, και χωρίς να έχουμε πλήρη γνώση των συνθηκών, δεν μπορούμε να αποφανθούμε.
    1 point
  16. τι ακούνε και αυτοί οι άνθρωποι...
    1 point
  17. Αδικίες παντού.. για τα ΙΕΚ ούτε λόγος.. τι πράγματα είναι αυτά.. Παιδιά άλλου θεού είναι οι ΔΕ; Ας βγει και κάποια απόφαση να δώσουν οι άνθρωποι 4-5 μαθήματα να γίνουν ΤΕ και αυτοί και μετά ας δώσουν άλλα 4-5 να γίνουν ΠΕ. Φυσικά μπορεί να γίνουν απευθείας ΠΕ, που είναι το πρόβλημα; Και φυσικά να μετρήσει η προϋπηρεσία, αν είναι αδύνατον.. όλοι ξέρουν ότι μετά από κάποια χρόνια προϋπηρεσίας μπορείς να πας στην ανωτάτη βαθμίδα κάθε κλάδου χωρίς κάποιο υπόβαθρο.. Τα μαστόρια που τα πας; Τι παραπάνω ξέρει ένας μηχανικός πολυτεχνείου; Αδικίες και εκεί.. Επειδή αφορά και άλλες ειδικότητες πέραν των μηχανικών το σχέδιο.. όλοι ξέρουν ότι μετά από κάποια χρόνια σε νοσοκομείο μπορείς να γίνεις γιατρός γιατί.. "Κάτι ξέρουμε και εμείς από ιατρική" https://www.youtube.com/watch?v=HFX8CXBpSYQ ΥΓ: Δεν έχω πρόθεση να προσβάλω ή να αδικήσω κανένα, όμως στην ουσία οι μόνοι που αδικούνται σε αυτήν την περίπτωση είναι αυτοί που έχουν κοπιάσει και έχουν πετύχει κάτι καλύτερο στην ζωή τους. Η ισοπεδωτική λογική βασιλεύει αυτήν την περίοδο.. Το να αναβαθμιστεί κάποια σχολή είναι άλλη συζήτηση και άλλη είναι αυτό το πράγμα που γίνεται τώρα..
    1 point
  18. 1. Αερόψυκτη γιατί το ψυκτικό κύκλωμα ψύχεται με τον αέρα (ανεμιστήρες). Γι'αυτό λέγεται αέρα/νερού. Ο όρος "αερόψυκτη" δεν έχει σχέση με το θερμαντικό μέσο του κυκλώματος θέρμανσης. 2. Η αντλία θερμότητας εγκατάσταση θέρμανσης είναι κατηγορία αυτοματισμών Γ σε περίπτωση που δεν μπουν οι θερμοστατικές κεφαλές ? Ναι 3. Δεν μπορείς, δες εδώ: https://exoikonomisi.ypen.gr/-/dieukrineseis-gia-ten-epileximoteta-elektromechanologikon-systematon-thermanses-psyxes-kai-paroches-zestou-nerou-chreses-zn-ch-
    1 point
  19. Σε χωριό της Ημαθίας(οικισμός προ του 29), με διανομή και σχεδιο. Τον ευρύτερο χώρο, γύρω στα 50χιλ. Στρέμματα, που περιλαμβάνει άλλα 10 χωριά τις περιοχής, η τοπική εφα το 2012 έχει κυριξει αρχαιολογικό χώρο. Ιδιοκτήτης θέλει στο διώροφο σπίτι 120τμ., που είναι το 1958 να κάνει κάποιες εργασίες που επιτρέπονται με ΕΕΔΜΚ, ώστε να μην πέσει κανένα κεραμίδι η σοβας στο κεφάλι. Του είπα ότι πρέπει πρώτα να το τακτοποιήσει σαν προ του 75 και μετά να βγάλουμε ΕΕΔΜΚ. Αλλά επειδή είναι πάνω από 100τμ. για να το τακτοποιήσει χρειάζεται 2 χρόνια περίπου μέχρι να πάρει την έγκριση από το ΥΠΠΟ. Και επειδή μάλλον θα έχει λήξει ο ν.4495 του βρήκα άλλη λύση. Να αγοράσει κράνη και προστατευτικά για αυτόν και τα παιδιά του και να κυκλοφορούν ετσι.
    1 point
  20. Παιδιά θέλω να σας ενημερώσω, για το κτισματάκι του 65 που θέλω να τακτοποιήσω.σαφώς και είμαι πριν την κήρυξη, έχω προσκομίσει έναν ΤΕΡΑΣΤΙΟ φάκελο με τοπογραφικά, όψεις τομές κλπ, έχω σχεδιάσει ακόμα και το πομολάκι της πόρτας, και η αρχαιολογία, αφού μου ζήτησε αποδεικτικό ότι όντως αυτή την αεροφωτογραφία μου την έδωσε κάποιος(και δεν την έφτιαξα μόνη μου-για να καταλάβετε έστειλα την αίτηση που έκανα στη ΓΥΣ και τα email)θα ήθελε να κάνει δοκιμαστική τομή μέσα στο σπίτι (μέσα γιατί όσο είναι το σπίτι είναι και το οικόπεδο-ιδιοκτησία).. Πείτε μου εσείς τώρα για νόμους και άρθρα....κάνει ό, τι θέλει ναι ή ου?
    1 point
  21. Τα πράγματα είναι αρκετά πιό απλά. Οι παρ.9 και 10 του 116 αφορούν μόνο περιπτώσεις αρμοδιότητας ΥΠΠΟ ή συναρμοδιότητας ΥΠΠΟ και ΥΠΕΝ. Θα μπορούσαν να είναι και χωριστό άρθρο με τίτλο "Περιπτώσεις που υπάρχει αρμοδιότητα ΥΠΠΟ". Τα μνημεία, οι αρχαιολογικοί χώροι, οι ιστορικοί τόποι, οι ιστορικοί οικισμοί και τα κηρυγμένα διατηρητέα-ΥΠΠΟ είναι αρμοδιότητας ΥΠΠΟ. Η αρμοδιότητα αυτή ορίζεται στον ν.3028/2002 και στα ΦΕΚ των χαρακτηρισμών του. Οι παραδοσιακοί οικισμοί, τα ιστορικά κέντρα πόλεων, τα τοπία ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και τα διατηρητέα-ΥΠΕΝ είναι αρμοδιότητας ΥΠΕΝ. Η αρμοδιότητα αυτή ορίζεται στα ΠΔ των παραδοσιακών, στον ν.1650 και στα ΦΕΚ των χαρακτηρισμών τους. Οι νόμοι των αυθαιρέτων ορίζουν τι θα γίνεται σε θέματα αρμοδιότητας ΥΠΕΝ και (μόνο τώρα με τον ν.4495) σε θέματα αρμοδιότητας ΥΠΠΟ ή συναρμοδιότητας ΥΠΠΟ και ΥΠΕΝ. Πάντα όμως απαγόρευαν την υπαγωγή σε καθεστώτα απόλυτης προστασίας ΥΠΠΟ δηλαδή εκεί που ακόμη και ο υπουργός ΥΠΠΟ δεν μπορεί να επιτρέψει τη δόμηση. Σε καθεστώτα απλής προστασίας ΥΠΠΟ, είναι πρώτα θέμα του υπουργού ΥΠΠΟ να πει τι επιτρέπεται να υπαχθεί και τι όχι. Ο υπουργός ΥΠΕΝ δεν έχει αρμοδιότητα και πάντα έπεται. Οπότε, στις περιπτώσεις αυτές, πριν από οποιαδήποτε υπαγωγή αναζητάται η σύμφωνη γνώμη του υπουργού ΥΠΠΟ. Αυτός ορίζει τη διαδικασία που ακολουθείται, ποιοί είναι οι δικοί του αρμόδιοι να εξετάσουν το αίτημα και τι πρέπει να γίνει αν τελικά υπάρξει έγκριση. Μέχρι να τελειώσει αυτή η διαδικασία οποιαδήποτε υπαγωγή απλά δεν είναι σύννομη. Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις όπου θα υπάρξει υπαγωγή με εργασίες συμμόρφωσης στο καθεστώς προστασίας αυτές ελέγχονται από όργανα-επιτροπές που, δυνητικά και ανάλογα με τις αρμοδιότητες, είναι τα εξής : συμβούλια του ΥΠΠΟ, ΠΕΣΑ, επιτροπή παρ.3 του άρ.116 ή μεικτές επιτροπές ΥΠΠΟ-ΥΠΕΝ (παρ.10 των άρ.116, 117).
    1 point
  22. zwhtsap: Ενημέρωσε το προφίλ σου με την ειδικότητά σου. Προβλέπεται από τους Κανόνες Συμμετοχής στο forum. Τώρα αναφορικά σε αυτό που θέτεις. Δες στο έργο "ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΑΛΣΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕ ΣΥΚΕΩΝ ΤΟΥ Δ. ΝΕΑΠΟΛΗΣ-ΣΥΚΕΩΝ ΣΕ ΧΩΡΟ ΔΑΣΙΚΗΣ ΑΝΑΨΥΧΗΣ". Μπορεί να βρεις κάτι γιατί μεταξύ άλλων έχει και ξύλινο αναψυκτήριο. Επίσης μπορείς να ψάξεις στο διαδύκτιο για τεύχη έργων παρόμοιων με το παραπάνω, αναψυκτήρια ή κατασκευές σε χιονοδρομικά κέντρα, .....
    1 point
  23. Αγαπητοί συνάδελφοι, καλή χρονιά και χρόνια πολλά κατ 'αρχήν. Έχουν γίνει πολλά στο διάστημα που μεσολάβησε από το τελευταίο μήνυμα μέχρι σήμερα (και θα γίνουν πολλά περισσότερα). Νομίζω ότι όλοι μας έχουμε καταλάβει ότι πλέον ο Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ) είναι γεγονός και είμαστε επίσημα μέλη του. Ο νόμος που μας ενσωματώνει είναι ο 4009/2011, ο οποίος έχει υποστεί εξαιρετικά πολλές τροποποιήσεις από την ημέρα της δημοσίευσης του σε ΦΕΚ μέχρι σήμερα. Οι τρεις κύκλοι σπουδών του ΕΧΑΕ θεσμοθετούνται στα ελληνικά ΑΕΙ σύμφωνα με το άρθρο 30. Δεν έχει ξεκαθαριστεί στο νόμο ότι η επιτυχής ολοκλήρωση του δεύτερου κύκλου (μεταπτυχιακός) είναι απαραίτητη για την συνέχιση στον τρίτο κύκλο σπουδών (διδακτορικός). Μέχρι να εκδοθούν σε ΦΕΚ οι οργανισμοί των ΑΕΙ, ο νόμος 3685/2008, που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο για τις μεταπτυχιακές σπουδές, ισχύει κανονικότατα σύμφωνα με το νόμο 4009/2011. Με τον τρόπο αυτό χρυσώνουν το χάπι στα πολυτεχνεία καθώς στο νόμο 3685/2008 αναφέρεται πως εξειδικευμένες περιπτώσεις αποφοίτων πανεπιστημίων/πολυτεχνείων απαλλάσσονται από την απαίτηση κατοχής Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (ΜΔΕ) για την εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής, ενώ για τους αποφοίτους ΤΕΙ δεν γίνεται καμία εξαίρεση και είναι υποχρεωμένοι να κατέχουν ΜΔΕ προκειμένου να εκπονήσουν ΔΔ. Σε λίγο καιρό η κατοχή ΜΔΕ θα είναι υποχρεωτική για ΟΛΟΥΣ προκειμένου να εκπονήσουν διδακτορική διατριβή (τετραετούς, πενταετούς και εξετούς προγράμματος προπτυχιακών σπουδών). Και κάτι πολύ σημαντικό που πέρασε απαρατήρητο. Το ενιαίο δίπλωμα δεν υφίσταται πια από ακαδημαϊκής πλευράς. Σύμφωνα με την παράγραφο α της παραγράφου 10 του άρθρου 7 του νόμου 4009/2011 (όπως προστέθηκε από την παράγραφο 4 του άρθρου 7 του νόμου 4142/2013), σε περίπτωση εισαγωγικών κατευθύνσεων όπως και κατευθύνσεων προχωρημένου εξαμήνου στα προγράμματα σπουδών, δηλωτικό στοιχείο του τίτλου σπουδών αποτελεί ο τίτλος της κατεύθυνσης. Επομένως το λεγόμενο ενιαίο δίπλωμα έπαψε να υφίσταται από ακαδημαϊκής πλευράς. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την μετονομασία των τμημάτων των σχολών τεχνολογικών εφαρμογών των ΤΕΙ κατά τα πρότυπα των τμημάτων των πολυτεχνικών σχολών των πανεπιστημίων και των σχολών των πολυτεχνείων (με την προσθήκη ΤΕ στο τέλος), αποτελούν τα προεόρτια για την αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου άσκησης του επαγγέλματος του μηχανικού. Μην ξεχνάμε την μελέτη Αυγητίδη και την παρέμβαση της τρόικας το 2013. Σύμφωνα με την παράγραφο 10 του νόμου 4009/2011, ο υπουργός παιδείας έχει το δικαίωμα να ιδρύει, να καταργεί, να μετονομάζει, να συγχωνεύει ή να κατατέμνει εισαγωγικές κατευθύνσεις και κατευθύνσεις προχωρημένου εξαμήνου στα προγράμματα σπουδών των ΑΕΙ. Εδώ συμβαίνουν τα εξής: 1) Στα τμήματα των σχολών τεχνολογικών εφαρμογών των ΤΕΙ (που μετονομάστηκαν κατά τα πρότυπα των πολυτεχνικών σχολών), ιδρύθηκαν εισαγωγικές κατευθύνσεις και κατευθύνσεις προχωρημένου εξαμήνου. Οι πράξεις αυτές δημοσιεύτηκαν στα προεδρικά διατάγματα που καταρτίστηκαν μετά την υλοποίηση του σχεδίου ΑΘΗΝΑ. 2) Στα τμήματα των πολυτεχνικών σχολών των πανεπιστήμιων και των σχολών των πολυτεχνείων είτε υπάρχουν κατευθύνσεις προχωρημένου εξαμήνου χωρίς εισαγωγικές κατευθύνσεις (στα περισσότερα τμήματα είναι έτσι) είτε δεν υπάρχουν κατευθύνσεις ούτε εισαγωγικές ούτε προχωρημένου εξαμήνου (π.χ. σχολή ναυπηγών μηχανολόγων μηχανικών ΕΜΠ). Σε κανένα τμήμα δεν υπάρχουν εισαγωγικές κατευθύνσεις. Στα τμήματα στα οποία υπάρχουν κατευθύνσεις προχωρημένου εξαμήνου, αυτές έχουν θεσμοθετηθεί από την σύγκλητο του πανεπιστημίου/πολυτεχνείου με απόφαση της γενικής συνέλευσης του τμήματος. Σε αυτήν την περίπτωση δεν έχει επέμβει ο υπουργός παιδείας όπως στην προηγούμενη περίπτωση. Έτσι λοιπόν υπάρχει θεσμική διαφορά στην υλοποίηση των κατευθύνσεων. Μέσα στο 2014 θα αλλάξουν πάρα πολλά και το επάγγελμα του μηχανικού από 01/01/2015 δεν θα θυμίζει σε τίποτα το επάγγελμα του μηχανικού πριν το 2010. Αυτή είναι η προσωπική μου εκτίμηση. Πολύ σημαντικό ρόλο θα παίξει και η θεσμοθέτηση του εθνικού πλαισίου προσόντων το οποίο θα αποκτήσει τον Φεβρουάριο την τελική του μορφή. Σήμερα σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, μελέτη αντισεισμικού σχεδιασμού έχουν δικαίωμα να υπογράφουν μόνο οι Διπλωματούχοι Πολιτικοί Μηχανικοί (ανεξαρτήτως επιλεγόμενης κατεύθυνσης και έτους κτήσης διπλώματος) και κανένας άλλος.
    1 point
  24. Μήπως έφτασε η στιγμή να συζητήσουμε για Πυρινική ενέργεια στην Ελλάδα, όπως κάνουν και άλλες χώρες της ευρωπαικής ένωσης από το να καίμε λιγνίτη και να αυξάνουν συνεχώς τα χρέη της ΔΕΗ ενώ παράλληλα μείωνονται τα αποθέματα λιγνίτη με γοργούς ρυθμούς?
    -1 points
  25. Αν λοιπόν εγω γράψω ότι το Α-Β-Γ-Δ-Α είναι σύμφωνα με το τοπογραφικό ( φαίνεται υπογραφή άλλου μηχανικού) ψψψ τμ και τον τίτλο κτήσης έιναι χχχ τμ. και είναι άρτιο & οικοδομήσιμο (και δεν είμαι σε οριακή περίπτωση και έχω κάνει και μια μέτρηση χονδρικη με το earth) μπλα μπλα μπαλ είμαι οκ;
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.