Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. tsx

    tsx

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.584


  2. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      8.521


  3. yian

    yian

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      3.468


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.597


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/07/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Θα βλάψει πιθανόν όσους ήταν νοικοκυραίοι και ξεκίνησαν την προετοιμασία εδώ και καιρό. Θα ωφελήσει τους γνωστούς της τελευταίας στιγμής. Δεν το θεωρώ σωστό. Γιατί δηλαδή αυτός που το ανακάλυψε πρόσφατα να αποκτήσεις τις ίδιες πιθανότητες με κάποιον που το προετοιμάζει καιρό. Προσωπικά έχω πολλούς πελάτες της τελευταίας στιγμής, αλλά το θεωρώ άδικο να γίνει αναβολή της έναρξης.
    6 points
  2. Εάν δώσουν παράταση θα φανώ ηλίθιος που απέρριψα τους βιαστικούς της τελευταίας στιγμής (χθες και σήμερα είπα 5-6 όχι) - γιατί βλέπεις προσπαθώ να προσφέρω σωστές υπηρεσίες - και θα γίνουν ήρωες οι αλεξιπτωτιστές που τους δέχτηκαν άνευ προελέγχου ή σοβαρής προετοιμασίας την τελευταία στιγμή. Ενδεχόμενη παράταση θα έχει ως αποτέλεσμα να μαζέψει ο καθένας μας +50 φακέλους και στο τέλος να μην προλάβει να πει ούτε το όνομά του κατά την καταχώρηση στοιχείων. Εκτός εάν κάποιος έχει θητεύσει στο Θιβέτ και μπορεί να πει εύκολα όχι σε έτοιμη δουλειά..
    3 points
  3. επισης θα βλαψει οποιον καημενο μηχανικο τολμησε να οργανωσει καλοκαιρινες διακοπες αντι να περιμενει ολο το καλοκαιρι πανω απο τον υπολογιστη ποτε θα ανοιξει το εξοικονομω... δεν καταλαβαινω την αρνητικη ψηφο. ειναι παραλογη η απαιτηση για υπαρξη οργανωσης και τηρησης χρονοδιαγραμματων τετοιων προγραμματων; ενας ελυθερος επαγγελματιας δεν μπορει δηλαδη να οργανωνει τη δουλεια του, το προγραμμα του και τις υπολοιπες δραστηριοτητες του;
    3 points
  4. 2 points
  5. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.326 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. Version X6.0

    78.089 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  7. Version Microsoft Excel 2000

    12.153 downloads

    ΒΑΣΕΙ Ν. 4178/13 ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΥΜΕ ΣΥΝΟΛ0 ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ ΜΕ ΑΝΑΓΩΓΗ ΑΝΑ 15.000€ ΜΙΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ. ΒΑΣΕΙ Ν. 4178/13 ΠΡΟΣΟΧΗ ΝΕΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ
    1 point
  8. 8.044 downloads

    Ο Ν 4178/2013 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα.
    1 point
  9. Υπάρχουν προ 23 οικισμοί με σκαρίφημα ορίων και χωρίς σκαρίφημα. Αυτό που σου είπαν στην ΥΔΟΜ έχει λογική καθώς αν είναι σε θέση οικισμού με μεγάλη πυκνότητα κατοικιών και διαμορφωμένη οικοδομική γραμμή σημαίνει ότι είναι αναμφισβήτητα εντός ορίων οικισμού. Αυτό σε συνδυασμό με το απόσπασμα ΓΥΣ 1/5000 θα κοιτούσε και η πολεοδομία όταν θα έκανες αίτηση να σου απαντήσουν όπως αναφέρω παραπάνω. Μη μπλέχεις το όριο δασικού χάρτη με το όριο οικισμού. Υπάρχουν σε αρκετές περιπτώσεις οικισμών διαφορές. Δεν έχεις τρόπο να αποφανθείς εκτός και αν το γνωματεύσει η ΥΔΟΜ μετά από αίτησή σου. Αν οι εντολείς σου δεν θέλουν να περιμένουν για την απάντηση της ΥΔΟΜ τότε αναγκαστικά δεν θα έχεις δήλωση ν. 651 και θα γράφεις παντού αποτύπωση γεωτεμαχίου και όχι τοπογραφικό διάγραμμα.
    1 point
  10. Εξοικονομώ: αναβάλλεται και επίσημα https://www.b2green.gr/el/post/70917/exoikonomo-anavalletai-kai-episima-i-imerominia-enarxis-ypovolis-aitiseon εδιτ ηδη εχει αναφερθεί...
    1 point
  11. Σε αντίστοιχη περίπτωση προχώρησα χωρίς ανάκληση του Α' ΠΕΑ, απλώς στο τέλος, στην καρτέλα Δικαιολογητικά ανήρτησα μια Υ.Δ. όπου ανάφερω ότι στο Α' ΠΕΑ καταχωρήθηκε λάθος η διεύθυνση, καθώς και Βεβαίωση Ταυτοποίησης Ακινήτου από το Δήμο με τη σωστή διεύθυνση. Η συγκεκριμένη αίτηση έχει ελεγχθεί επιτυχώς και έχει δοθεί εντολή για τελική εκταμίευση.
    1 point
  12. παιδια δεν ήταν λογικό να ανοίξει. Εγω πιστεύω και η κυβέρνηση να μην άλλαζε πάλι θα δινόταν μιά παράταση απο την προηγούμενη. Και καλά θα έκανε και η προηγούμενη κυβέρνηση, δεν θα ήταν κατακριτέο. Δεν είναι κακό, διότι όλοι ξέρετε ότι τώρα που ανακοινώθηκε ότι άνοιξε, τώρα μάς πήραν τηλέφωνα δυστυχώς, ενώ υπήρχαν τόσες και τόσες ανακοινώσεις τους προηγούμενους μήνες και διαβεβαιώσεις ότι ΘΑ ανοίξει. Ο Ελληνας περιμένει να το δεί και αντε να καταλάβει μετά ότι αυτο δεν γίνεται αυθημερόν. Με την αναδουλειά που μάς δέρνει δεν είναι κακό. Εστω και 250Ε ακόμα για μένα είναι πολύ σημαντικά όταν με δυσκολία δεν βγαίνουν ούτε τα βασικά.
    1 point
  13. Καληνύχτα Κεμάλ, αυτό το...... μπ..@$*^..λο δεν θα αλλάξει ποτέ !!!😢
    1 point
  14. http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=785&sni[524]=6429&language=el-GR Καλό καλοκαίρι να έχετε παιδιά!
    1 point
  15. Από τον οδηγό του προγράμματος : ".....Η επιλέξιμη αμοιβή ανά ενεργειακή επιθεώρηση συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. καθορίζεται ως εξής: i) για μονοκατοικία ή διαμέρισμα, η αμοιβή καθορίζεται σε 62 € επαυξημένη κατά 1,86 €/τ.μ. ωφέλιμης επιφανείας της ιδιοκτησίας, με μέγιστο επιλέξιμο ποσό ανεξαρτήτως επιφάνειας τα 310,0 €, ii) για κτήρια πολλών ιδιοκτησιών κατοικίας (πολυκατοικία), όταν η επιθεώρηση αφορά στην πολυκατοικία, η αμοιβή καθορίζεται σε 62 € επαυξημένη κατά 1,24 €/τ.μ. συνολικής επιφανείας της «πολυκατοικίας», με μέγιστο επιλέξιμο ποσό ανεξαρτήτως επιφάνειας τα 806,0 €...."
    1 point
  16. Κανονικά δεν έπρεπε να αρχίσει στις 15 Ιουλίου (Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα.....) μία εβδομάδα μετά τις εκλογές και με τροποποιήσεις τις τελευταίας στιγμής στα διαθέσιμα κεφάλαια με ΦΕΚ 5 ή 4 Ιουλίου αν θυμάμαι καλά .... Επειδή ζούμε στην Ελλάδα οι περισσότεροι πίστεψαν ότι είναι μία ακόμη προεκλογική ανακοίνωση της τελευταίας στιγμής (Αν είναι δυνατόν.... δεν μας είχαν συνηθίσει σε τέτοια πράγματα οι προηγούμενοι κυβερνώντες....)... Αλλά αφού δεν έχει βγει σχετική ανακοίνωση αναβολής, θεωρώ ότι σωστό είναι να αρχίσει στην προκαθορισμένες ημερομηνίες μήπως και αρχίσουμε να γινόμαστε κανονική χώρα....
    1 point
  17. Καλημέρα σου, Ως αυθ. κτίσμα >25μ2 χρειάζεται Μ.Σ.Ε εκτός κι αν η τύχη τα φέρει να είναι προ '83 =>απαλλαγή. Για την ΜΣΕ έχει ξανατεθεί το θέμα παλαιότερα και μπορείς ψάχνοντας στο νήμα τούτο να δεις αρκετές απαντήσεις. Μέχρι τώρα βέβαια, όλοι επισημαίναμε το γελοίο της αναγκαιότητας Μ.Σ.Ε για αυθ. τροχόσπιτο έναντι της απαλλαγής Μ.Σ.Ε για χιλιάδες αυθ. πολυκατοικίες προ '83.... Μέχρι που από προχθές είδαμε κι αυτό με θύματα δύο νεκρούς στην Χαλκιδική!!.......: Όταν το "κτίσμα" είναι ογκώδες και σχετικά ελαφρύ δεν κινδυνεύει βεβαίως από σεισμούς αλλά από αέρηδες και δη σε εναλλασσόμενες ριπές (όπως αντίστοιχα "σεισμικές ροπές κόμβου στύλου με εναλλασσόμενο πρόσημο = SOS"). Η τροχοβίλα λοιπόν θα πρέπει πρωτίστως να ελεγχθεί σε ανατροπή και ίσως χρειαστούν ντίζες εγκάρσιας εξασφάλισης όπως στις σκηνές. Όσον αφορά στον κλασσικό στατικό έλεγχο της ορφής της, αρκεί να βρεθεί η μορφολογία και τα υλικά του φ. οργανισμού της και θα αντιμετωπιστεί ώς μία στέγη....
    1 point
  18. To συνημμένο είναι από τη σελίδα του κατασκευαστή. Πολύ θα ήθελα όμως να αναγράφουν εάν στη τιμή περιλαμβάνονται και τα ραντεβού στη πολεοδομία (όταν θα έρθουν τα πρόστιμα) για να τους πείσουν ότι δεν ήθελε άδεια 😀😀 edit Και για την αποκατάσταση της αλήθειας (πάλι από τη σελίδα του κατασκευαστή) : Ο ξύλινος οικίσκος τοποθετείται για την μεταφορά του σε ειδική μεταλλική τροχήλατη πλατφόρμα, και σε απόσταση( ύψος) 1,40 μ από το έδαφος και είναι εφοδιασμένος με ειδικά συστήματα για ηλεκτρική αυτονομία και αποχετευτική αυτάρκεια (βιολογικός καθαρισμός). Συνεπώς ο αγοραστής πρέπει να είναι ο Φασούλας ή να έχει πρόχειρη μια σκάλα 1,50 μέτρο για το μπες βγες στον οικίσκο. Φυσικά στις φωτογραφίες ο οικίσκος είναι πακτωμένος στο έδαφος όμορφα και ωραία. Αυτά και προσοχή.
    1 point
  19. Καλημέρα, Στην Αγγλία ίδιες προοπτικές με τους Βρετανούς => Equality. Επίσης βαθμοί πτυχίων δεν μπαίνουν πια στα CV => Αποφυγή Discrimination Το μεταπτυχιακό "ανοίγει" ευκολότερα πόρτες μιας και δείχνει ότι ξέρεις τη χώρα και έχεις ζήσει εδώ, όπως και σου δίνει γρηγορότερα πρόσβαση στο υψηλότερο σκαλί ανάληψης επαγγελματικής ευθύνης (επαγγελματικά δικαιώματα). "Καλά" μεταπτυχιακά δεν υπάρχουν - να κάνεις αυτό που σου αρέσει. Εδώ μετράει ο ενθουσιασμός και οι στόχοι για εξέλιξη.
    1 point
  20. Τροχήλατο σημαίνει όχημα ή ρυμουλκούμενο και παίρνει άδεια από το Υπ. Συγκοινωνιών. Πχ τροχόσπιτο. Αν δεν παίρνει τέτοια άδεια τότε θα θέλεις άδεια. δόμησης για κτίσμα. Οπότε το τι λέει η διαφήμιση με το τι πραγματικά συμβαίνει έχει διαφορά. Προσωπικά δεν σου συνιστώ να το ρισκάρεις σε καμία περίπτωση.
    1 point
  21. Φαντάζεστε να δώσουν παράταση μέχρι τις πέντε Αυγούστου. Τα μπάνια του λάου και τα μπάνια των μηχανικών από τον ίδρωτα. ΥΣΤ.: 😷Ελπίζω να μη γίνει. Δεν έπιασα και Τζόκερ σήμερα
    1 point
  22. Βρε παιδιά 480€ το χρόνο πολλά ; Μήπως υπερβάλλουμε λίγο ; Σκέφτεστε τι περιλαμβάνει αυτή ηυπηρεσία; Για πόσες εργατοώρες μιλάμε; Και μεις δε θελουμε να πληρωνόμαστε σοβαρά τις εργατοώρες μας; Μετά είναι λογικό να γίνονται λάθη λογιστών. Εκτός αν μιλάμε για 10 έσοδα και έξοδα τη σεζόν. Ειναι σα τους συναδέλφους που κοστολογούν 60€ το Πεα. Ε όλοι ξέρουμε ότι δεν κάνουν ακριβως πεα. Το ίδιο και με τις τακτοποιήσεις των 300-400 ευρώ. Λοιπον αντιστοιχα και με 300/ Χρόνο μη περιμένετε πραγματικές υπηρεσίες λογιστή.
    1 point
  23. 1. Τον σεβασμό τον κερδίζεις. Δεν τον αποκτάς σε εξετάσεις για πανεπιστήμια, γυμνάσια, δημοτικά η και νηπιαγωγεία ... Ειδικα όταν κουνάς σημαία και το απαιτείς σε συνομιλητές σου μηχανικούς τότε είναι μηδέν 2. Δεν υπάρχουν παρακμιακές ειδικότητες όπως δεν υπάρχουν παρακμιακοι άνθρωποι, θρησκευτικά πιστεύω κλπ κλπ κλπ το θέμα κλειδώνει μέχρι να βρεθεί χρόνος από συντονιστή να κάνει ένα βασικό σκούπισμα
    1 point
  24. Version 6.0

    21.220 downloads

    Ν.4178/13 Νέος νόμος αυθαιρέτων ΦΕΚ 174/Α'/8-8-2013 και άλλες σχετικές με το νόμο αποφάσεις-διατάξεις-εγκυκλίους. Το αρχείο περιλαμβάνει: 1. Ν.4178/13 Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης − Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις ΦΕΚ 174/Α'/8-8-2013 2. ΥΑ 2254 Διαδικασία Υποβολής Δικαιολογητικών Ν.4178/13 ΦΕΚ 2184/Β'/5-9-2013 3. Εγκύκλιος 3 54373 1-10-2013 Οδηγίες, Διευκρινήσεις καθώς και απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις. 4. Εγκύκλιος 04-12-2013 Ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης − Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις.» (ΦΕΚ 174 Α’) 5. Τροποποίηση του περιεχομένου του Παραρτήματος Α΄ του Ν. 4178/13 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης − Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις.» (Α΄ 174) - Αριθμ. οικ.: 297 - ΦΕΚ 39/Β'/14-01-2014 6. Εγκύκλιος ΙΚΑ Ε41/82 25-04-2014 7. ΦΕΚ 2440/Β'/15-9-2014 Συμψηφισμού Προστίμων Αυθαιρέτων με Εργασίες Ενεργειακής Αναβάθμισης και Στατικής Επάρκειας Δείτε τον Οδηγό Αναζήτησης για αυθαίρετα: Ν. 4178/13 (Αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης) - Οδηγός Αναζήτησης
    1 point
  25. Προ ΝΟΚ με τις διατάξεις του ΓΟΚ 85 υπήρχαν τα παρακάτω έγγραφα: Εγγρ-13188/4-5-04 (ΔΟΚΚ) Κολυμβητικές δεξαμενές (στον ακάλυπτο χώρο οικοπέδου, αποστάσεις πισίνας από τα όρια οικοπέδου και τα θεμέλια κτιρίου) α) Το με αρ. πρωτ. ΔΟΚΚ/ΥΠΕΧΩΔΕ 13188/23-3-04 ερώτημα του κ. Ζ.Α. Σε απάντηση του ερωτήματός σας, σας ενημερώνουμε ότι στο Αρθ-17 του ΓΟΚ/85, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, δεν καθορίζονται περιορισμοί ως προς τη χωροθέτηση ασκεπούς κολυμβητικής δεξαμενής στον ακάλυπτο χώρο οικοπέδου. Όσον αφορά στις αποστάσεις κολυμβητικών δεξαμενών από τα όρια οικοπέδου και τα θεμέλια κτιρίου, σας επισημαίνουμε ότι ελλείψει ειδικής αναφοράς για τις κατασκευές αυτές στον Κτιριοδομικο Κανονισμό, λαμβάνονται υπ' όψιν οι αποστάσεις του Αρθ-26 του προαναφερόμενου κανονισμού που αφορούν στην κατασκευή στεγανών δεξαμενών συλλογής ομβρίων υδάτων ή λυμάτων (βόθρων). Εγγρ-86431/15-11-00 (ΔΟΚΚ) Ασκεπείς πισίνες, υδατοδεξαμενές στους ακάλυπτους (Κολυμβητικές δεξαμενές στον ακάλυπτο) ΣΧΕΤ.: Η από 20-10-00 αίτησή σας Σε απάντηση της πιο πάνω σχετικής αίτησης, σας γνωρίζουμε τα εξής: 1. Σύμφωνα με το Αρθ-17 παρ.2α και παρ.2ε του ΓΟΚ/85, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, επιτρέπονται στους ακάλυπτους χώρους του οικοπέδου οι ασκεπείς πισίνες και οι δεξαμενές νερού ύψους μέχρι 1,00 μ. από την πέριξ οριστική στάθμη του εδάφους. 2. Εφόσον κατασκευαστεί υδατοδεξαμενή θα πρέπει να τηρούνται οι προϋποθέσεις που θέτει το Αρθ-26 παρ.5.5 του "κτιριοδομικού κανονισμού" ΦΕΚ-59/Δ/3-2-89. 3. Αρμόδια υπηρεσία για τον έλεγχο και την εφαρμογή των πολεοδομικών διατάξεων για την έκδοση οικοδομικής αδείας είναι η πολεοδομική υπηρεσία (Αρθ-27 παρ.1 του ΓΟΚ/85 και Αρθ-2 του ΠΔ/8-7-93 "περί τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών" ΦΕΚ-795/Δ/13-7-93 ). κτιριοδομικός άρθρο 26 παρ. 3.16 3.16. Οπου δεν είναι δυνατή η αποχέτευση προς υπόνομο ή όπου ο ειδικός κανονισμός λειτουργίας υπονόμων απαιτεί επιβάλλεται η κατασκευή στεγανού βόθρου (σηπτικής δεξαμενής). Οι στεγανοί βόθροι ή άλλες κατάλληλες για την καθίζηση των λυμάτων διατάξεις πρέπει: - Να έχουν επαρκή χωρητικότητα και κατάλληλες διαστάσεις, ώστε να είναι κατάλληλοι για τη χρήση που προορίζονται. - Να έχουν στεγανά τοιχώματα, αποκλείοντας διαρροές λυμάτων προς το χώμα και εισροές υπογείων ή ομβρίων υδάτων. - Να έχουν στόμια καθαρισμού και επίσκεψης αεροστεγανά. - Να αερίζονται. - Να απέχουν τουλάχιστο 15 μέτρα από κάθε πηγή νερού και τουλάχιστον 1,00 μ. από όλα τα όρια του οικοπέδου και τα θεμέλια κτιρίου. και φυσικά το πιο παλιό έγγραφο Εγγρ-26025/4012/88 (ΥΠΕΧΩΔΕ) Πισίνες σε απόσταση 1,00 μέτρου από το όριο (Υδατοδεξαμενές - όρια οικοπέδου) Σε απάντηση της από 17-3-88 αίτησής σας σας γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχουν περιοριστικές διατάξεις για την κατασκευή πισίνας στον ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου, που προβλέπει από το άρθ-17 του Ν-1577/85 (ΓΟΚ/85). (Για λόγους ασφαλείας και εξασφάλισης της στεγανότητας της πισίνας εφαρμόζεται κατ'αναλογία η παρ. 5δ του άρθ-99 του ΓΟΚ/73, που έχει παραμείνει σε ισχύ, για την τήρηση της απόστασης του 1,00 μ. από τα όρια του οικοπέδου, χωρίς να είναι υποχρεωτική η τήρηση της απόστασης αυτής από κτίριο που βρίσκεται στο ίδιο οικόπεδο, εφ'όσον βέβαια τηρηθούν οι απαιτούμενοι κανόνες στεγανότητας της πισίνας προς την πλευρά του κτιρίου.) Το άρθρο 99 ΓΟΚ 73 Καταργήθηκε στις 18/8/1990 οπότε το εντός παρενθέσεως είχε παύσει να ισχύει. Επομένως και κατά ΓΟΚ 85 (μέσω των παραπάνω εγγράφων) κακώς δίνονταν ερμηνεία από τη ΔΟΚΚ, ότι η απόσταση του 1. μ. ήταν υποχρεωτική. Στην ουσία δεν ήταν και οι πισίνες μπορούσαν να κολλάνε στο όριο του οικοπέδου. Μετά την ιστορική αναδρομή, με βάση το άρθρο 17 παρ. 6 γ του ΝΟΚ οι πισίνες επιτρέπονται στα όρια του οικοπέδου. 6. Κάτω από την οριστική στάθμη του εδάφους των ακάλυπτων χώρων του οικοπέδου ή γηπέδου, επιτρέπονται (...) γ) Εντός και εκτός περιγράμματος κτιρίων και κάτω από την οριστική στάθμη εδάφους (υπόγειοι χώροι και ακάλυπτοι χώροι) επιτρέπονται υδατοδεξαμενές, πισίνες σε επαφή με δομικά στοιχεία και με τα όρια του οικοπέδου.
    1 point
  26. Οι αλεξιπτωτιστές προλαβαίνουν να τους αναλάβουν και αυθημερόν. Αυτοί ευνοούνται αν δεν δοθεί παράταση διότι θα είναι πρόθυμοι να αναλάβουν φακέλους ακόμα και στο παραπέντε. Παράταση τουλάχιστον ως το Σεπτέμβρη
    0 points
  27. Η παράταση είναι το ορθότερο αυτή την στιγμή και πρέπει να δωθεί. Όλοι θα είναι ευχαριστημένοι. Σε τι βλάπτει?
    0 points
  28. Συναδελφοι βοηθηστε με!!! Παρατηρω, κοιτωντας την σελιδα του αγαπημενου μας ΤΕΕ του πολυπλευρου, οτι, http://Ν 4613 24-15-2019_Πυρόπληκτα (αρθ. 16) Ειμαι πισω οσον αφορα τους μηνες!!! Ναι πισω!!! Αναφερεται εμφανως στην πρωτη σελιδα και τον πρωτο Νοοο μο που αναφερεται οτι ψηφιστηκε τον 15 μηνα. Οριστε, λαλακια εκανα και το ειχα πετυχει ενα αρθρο οτι βρεθηκε δεκατοτριτο ζωδιο και δεν το διαβασα!!!! Να τωρα, 15 οι μηνες, 13 τα ζωδια ποσο πισω εχω μεινει και ασχολουμαι ακομα με δηλωσεις 4178.... και βρισκομαστε στον 4495, αν δεν εχουμε παει και στον 4497, ουτε αυτο το γνωριζω
    -1 points
  29. Μακάρι να δώσουν παράταση. Δεν είναι δυνατόν να περιμένεις όλο το χρόνο και να ανοίγει 22 ιουλιου
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.