Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      11.677


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.016


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.597


  4. SOTHRIS

    SOTHRIS

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      3.501


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/07/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. To Διάγραμμα Ισχύουσας Νομοθεσίας Πυρασφάλειας όπως τροποποιήθηκε και ισχύει Διάγραμμα Ισχύουσας Νομοθεσίας Πυροπροστασίας.pdf
    3 points
  2. Πρόβολος ανοίγματος 2,80 μ νομίζω πως είναι μεγάλος. Όχι πως υπάρχει κίνδυνος, αν έχει μελετηθεί σωστά, αλλά έχει μεγάλο βέλος και αυτό δημιουργεί αίσθηση ανασφάλειας. Γι αυτό, κι επειδή οι πρόβολοι είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς σε κατακόρυφες δυναμικές φορτίσεις, σε ανοίγματα άνω των 2,50 μ. φροντίζουμε να δημιουργούμε τριέρειστες (με φουρούσια) Αν υπήρχε πρόβλημα στη μελέτη, θα είχε φανεί αμέσως μετά το ξεκαλούπωμα (και θα συνέχιζε) με δημιουργία ρωγμής κατά μήκος του προβόλου.
    3 points
  3. https://www.b2green.gr/el/post/71032/omiros-tis-grafeiokratias-i-agora-akiniton Φυσικα, ολοι το ξερουν οτι, ολα αυτα τα πιστοποιητικα που απαιτουνται για μια μεταβιβαση, αποτελούν τροχοπεδη και δημιουργουν εμποδια στις μεταβιβασεις ακινητων. Το θεμα ειναι οτι, καθε "σχετικη" υπηρεσία ή Οργανισμος ή Δήμος, ζηταει να διατηρηθουν τα "δικα του"...και να βγουν των "αλλων"... Και ετσι φτασαμε να εχουμε συνολικα "23" πιστοποιητικα διαφόρων ενδιαφερομενων. Εχουμε και εκεινο το περιεργο...ΕΜΣΥ και το αλλο για τους ΓΟΕΒ .... ξερωγωτιειναιαυτο... και εκεινο το ΤΑΠ που ειχε καταργηθει πριν 4 χρονια για "ταχυτερη διεκπεραιωση της διαδικασιας" και το ξαναεβαλαν πριν ενα χρονο... [φοβαμαι οτι τπτ δεν θα αλλαξει...]
    2 points
  4. κάτσε ρε φίλε Έπρεπε να κάνουμε κοινή σύσκεψη όλοι οι μηχανικοί για να βρούμε τα λάθη μας και δηλώσουμε 8 οριζόντιες? δηλαδή αν ήταν 40 οι Ο.Ι και 40 οι μηχανικοί τι θα κάναμε? και μετά ερχόμαστε και φωνάζουμε για γραφειοκρατεία στις μεταβιβάσεις κλπ... Έλεος!
    2 points
  5. Αυτό που θα σου πρότεινα εγώ να κάνεις είναι να εκτυπώσεις το πρόγραμμα σπουδών που παρακολούθησες (το πραγματικό, πριν την αλλαγή) και βάσει αυτού να κοιτάξεις για δουλειά. Οτιδήποτε άλλο είναι από ριψοκίνδυνο έως επικίνδυνο. Το γεγονός ότι αποφασίστηκε εν μία νυκτί να μετονομαστείτε σε ΗΜ θα πρέπει να χαρακτηρίζει αποκλειστικά αυτούς που πήραν μια τέτοια απόφαση και όχι και εσάς τους αποφοίτους...
    2 points
  6. Έπειτα από διαμάχη με εταιρία λογισμικού αμοιβών, αποφάσισα να δημιουργήσω ένα δωρεάν πρόγραμμα και να το μοιραστώ με τους συναδέρφους του φόρουμ. Ο υπολογισμός των αποτελεσμάτων γίνεται σε γλώσσα html + php και έγινε προσπάθεια να δημιουργηθεί όσο το δυνατό απλούστερο περιβάλλον εισαγωγής δεδομένων για συνήθεις οικοδομικές άδειες. Επίσης μπορεί να 'τρέξει' από οποιοδήποτε κινητό έχει ενσωματωμένο browser και ενεργή σύνδεση δεδομένων, με αποτέλεσμα να είναι παντού και πάντα διαθέσιμο. Η σελίδα είναι διαρκώς υπό ανάπτυξη οπότε εάν συναντήσετε κάποια bugs ή θέλετε να υποδείξετε κάποιες βελτιώσεις, γράψ' τε το μήνυμα σας στο φόρουμ και θα υλοποιηθεί. Το λογισμικό βρίσκεται στο site: www.MELETH.gr στην ενότητα "ΕΡΓΑΛΕΙΑ" Συγκεντρωτικά αναγράφεται η πορεία εξέλιξης του προγράμματος απο την δημιουργία του μέχρι σήμερα:
    1 point
  7. Version X6.0

    78.089 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  8. Version 1.03

    3.851 downloads

    Μια εφαρμογή για τον υπολογισμό προστίμων αυθαιρέτων, βάση του Ν.4495-17. Η εφαρμογή αποτελείται από το αρχείο Ν.4495-17.exe, το οποίο δεν απαιτεί εγκατάσταση, αλλά εκτελείται με διπλό κλικ επάνω του. Η εφαρμογή επιτρέπει: Την εισαγωγή απεριόριστων ιδιοκτητών, μηχανικών και φύλλων καταγραφής. Τον υπολογισμό ποσών προστίμων για κάθε φύλλο καταγραφής και συνολικά. Ελέγχους για υπερβάσεις δόμησης, κάλυψης και ύψους. Αποθήκευση της κάθε μελέτης σε αρχείο. Αποθήκευση παραλλαγών μελέτης (Αποθήκευση ως..) Δημιουργία τεύχους μελέτης. (Η εφαρμογή μπορεί να γίνει διαθέσιμη και για λειτουργικά συστήματα Linux και macOS, εάν υπάρξει ενδοιαφέρον)
    1 point
  9. αυτά που καποιες φορές εμφανίζεται κάποιος κάνει κάποια ερώτηση και όταν πάρει την απάντηση του φεύγει σαν τον κλέφτη έχουν αρχίσει να με εκνευρίζουν. Off τοπικ. Αν σe εκνευρίζει κάποιο θέμα μπορείς να επιλέγεις την μη απάντηση. Παρακαλώ να μη επαναληφθούν ανούσιες απαντήσεις. Didonis
    1 point
  10. Οτι αναλογούσε στην περίοδο 01-01 έως 31-12 ...με βάση την εκκαθάριση αποτελεί τη λογιστική βάση και καταχωρείται στο βιβλίο εσόδων-εξόδων και πηγαίνει και στους αντίστοιχους κωδικους του Ε3 στον πίνακα Ζ. Οτι καταβλήθηκε πραγματικά εντός του 2018 (01-01 έως 31-12) αποτελεί τη φορολογική βάση και αναγράφεται στον οικείο κωδικο του Ε3. Η διαφορά ανάμεσα στις βάσεις αυτές στο Ε3 θα αυξήσει το λογιστικό κέρδος ή θα το μειώσει αναλόγως του προσήμου που έχει αυτή (θετική ή αρνητική). Επί ζημίας είναι αντίστροφο το αποτέλεσμα.
    1 point
  11. Εχουμε να δούμε αρκετά για τα ηλεκτρονικά βιβλία . Αν δε συμμαζευτεί το χάλι του ταξις , του εφκα και διάφορων άλλων πλατφορμών ...θα κάνουν μια τρύπα στο νερό....
    1 point
  12. Καλά πως σας αφορούν αυτοί οι κωδικοί .....Δεν έχουν καμιά απολύτως σχέση με ατομικές επιχειρήσεις ...........Είναι για διπλογραφικά βιβλία και ειδικά ο 69.02 για μεσαίες οντότητες και πάνω .......αν αποφασίσουν να παρακολουθούν την αναβαλλόμενη φορολογική υποχρέωση . Οι μικρότερου μεγέθους οντότητες δεν έχουν τ΄΄ετοια υποχρέωση απο τον Ν 4308/14.
    1 point
  13. 1) Δεν υπάρχει χαρτόσημο αγοράς στη συναλλαγή αυτή εδώ και πολλά χρόνια (κοντά στα 20) , επειδή είναι ενσωματωμένο στα έξοδα μεταβίβασης του ιχ (ΠΟΛ 13000/2000). 2) Η εν λόγω συναλλαγή είναι εκτός πεδίου εφαρμογής ΦΠΑ . Ο ιδιώτης (μη επαγγελματίας) ως πωλητής αντικειμένου της προσωπικής του περιουσίας δεν σχετίζεται με τις διαδικασίες του ΦΠΑ.. 3) Ακόμη και αν αγοράζατε το ιχ μεταχειρισμένο και πωλητής ήταν ένας άλλος επαγγελματίας (όχι εμπορος αυτοκινήτων) φυσικό ή νομικό πρόσωπο , πάλι δεν θα υπήρχε χρέωση ΦΠΑ επί του τιμολογίου πώλησης , επειδή αυτοί δεν εξέπεσαν τον ΦΠΑ αγοράς όταν το αγόρασαν (δεν είχαν δικαίωμα έκπτωσης).
    1 point
  14. το αν αποδοθούν ευθύνες ή όχι στους προηγούμενους συν/φους μου, λόγω μη εφαρμογής των Ν 4178 +4495 είναι άλλο θέμα Πάντως κακώς κατά τη γνώμη μου πιστεύετε -όσοι πιστεύετε- ότι εγώ με τη δήλωση μου τους δίνω συγχωροχάρτι. Το μόνο που κάνω είναι να κάνω μια διαδικασία που δεν προβλέπεται από το σύστημα αυθαιρέτων ΤΕΕ. Όσο για το αν τελικά και η δική μου ΤΕΛΙΚΗ κατά κάποιο τρόπο ρύθμιση είναι σωστή ή όχι κατά το ν 4495/17 φυσικά και δεν μπορώ να αρνηθώ τις ευθύνες μου και τις αναλαμβάνω πλήρως! υ.γ για να μην έχεις ευθύνες πρέπει αγόγγυστα και εξ αρχής να πεις "ΔΕΝ ασχολούμαι με αυθαίρετα"
    1 point
  15. ΚΑΝΑ , αν ποτε η δήλωση σου ελεγχθεί με ΕΔ θα προκαλέσει γενικό κοκομπλόκ. Θα συμφωνήσω με Ιάσονα οτι όσο "διορθώνουμε" λάθη περαιωμένων δηλώσεων συναδέλφων είναι σαν να τους δίνουμε συγχωροχάρτι και η λαμογιά τους να συνεχίζεται (τρώγοντας μας μερίδα απο την πίτα) . Ακόμα χειρότερα μας παρασύρουν με την υποτιθέμενη ασχετοσύνη τους να παίξουμε και εμείς με αυτές τις παραμέτρους. Ο καθένας ας πορεύεται όπως νομίζει καλύτερα.
    1 point
  16. Την απάντηση που ψάχνεις δεν νομίζω ο,τι θα την βρεις εδώ. Οι τιμές εξαρτώνται από πολλές παραμέτρους που μόνο με αυτοψία θα μπορεί να λυθούν. Κάλεσε το μηχανικό που σου έκανε νομιμοποίηση και έχει γνώση του χώρου να σου δώσει μια εκτίμηση.
    1 point
  17. ξαναλέω δεν άνοιξα καμιά δήλωση κανενός συν/φου μου απλά στη κοινή δήλωση όλων των συνιδιοκτητών και με κοινή συναίνεση όλων, διόρθωσα (κατά νόμο -όπως τουλάχιστο πιστεύω-χωρίς ποτέ να είμαι σίγουρος-αφού κανένας μας δεν είναι σίγουρος με αυτούς τους νόμους) με ευθύνη μου, όσα σας προείπα, αναφέροντας τους αριθμούς όλων των προηγούμενων 4 περαιωμένων δηλώσεων
    1 point
  18. ρε φίλε ΙΑΣΟΝΑ μέσα στις άλλες ευθύνες ανέλαβα και αυτή και ας με κρίνει όπως θέλει ο οποιοσδήποτε Ε.Δ ή Διαμεσολαβητής! Διόρθωσα τον ένα συν/φο που ενώ ρύθμιζε την επέκταση καταστήματος στο ισόγειο δεν πήρε την συναίνεση κανενός Διόρθωσα τον άλλο που ρύθμισε άλλο διαμέρισμα που ανήκε σε άλλον Διόρθωσα τον άλλον που ενώ η είσοδος της οικοδομής μεταφέρθηκε αλλού δεν πήρε καμιά συναίνεση για την κατάληψη αυτή και πρόσθεσα μια διαμερισμάτωση των ισογείων καταστημάτων που έκανα ο ίδιος να ληφθεί και ως διαμερισμάτωση των λοιπών καταστημάτων καθώς πήγαν ...άλλα εδώ και άλλα εκεί (καταστήματα έχωσαν τα WC κάτω από το κοιν/στο κλιμ/σιο κλπ κλπ) Άντε εδώ ήμασταν 4 μηχανικοί και 4 συνιδιοκτήτες αν ήμασταν 10-20-40 μηχανικοί και άλλοι τόσοι ιδιοκτήτες και άλλος εδώ και άλλος στο εξωτερικό, τι θα κάναμε? Ξαναλέω κανένας κανένας, ούτε από ΥΠΕΝ, ούτε από τους συλλόγους (Συμβ/φων-Μηχανικών-ΠΟΜΙΔΑ) δεν λέει τίποτα επί του πρακτέου σε τέτοιες περιπτώσεις
    1 point
  19. Στο εκτός οικισμού θα μπορούσες να έχεις οικοδομήσιμο τμήμα αν ήταν προυφιστάμενο του 1977 και εντός ζώνης 500 μ από τα όρια προ 23 οικισμού ή προ 23 τμήματος οριοθετημένου και υπό την προυπόθεση των ανωτέρω αποστάσεων από εθνική, επαρχιακή ή αναγνωρισμένη δημοτική οδό (200 και 150 μ αντίστοιχα). Βεβαίως με πρόσωπο σε δημοτική οδό και εφόσον στην περιοχή συνεχίζουν να ισχύουν οι παρεκκλισεις αναζητάς μέσω συμβολαίων ή του παραχωρητηρίου την χρονολογία κτήσεως του γηπέδου προκειμένου να δεις σε ποια παρέκκλιση (προ 78, προ 64, προ 62 ή εντός ζώνης 500 μ) μπορείς να το εντάξεις. Επίσης έχε υπ όψιν ότι κατόπιν έγκρισης του ΣΑ μπορείς την μελλοντική οικοδομή να την ανεγείρεις στο εκτος οικισμού τμήμα παρά το ότι έκανες χρήση ΣΔ και ΠΚ του εντός οικισμού τμήματος, τηρώντας τους όρους της εκτός σχεδίου δόμησης (πλάγιες αποστάσεις κλπ). Τώρα, για το εντός οικισμού τμήμα θα σου πω ότι ξεκάθαρα επι τόσα χρόνια καμία εγκύκλιος και κανένα έγγραφο δεν το ερμήνευσε ευθέως. Η δική μου γνώμη είναι ότι το ΠΔ του 85 έδωσε τη δυνατότητα στα τεμνόμενα από το όριο οικισμού να μπορούν να οικοδομούνται μέσω της "θεωρητικής" αρτιότητας, πλην όμως για λόγους δικαίου η επιτρεπόμενη δόμηση θα πρέπει κατά την γνώμη μου να προκύπτει σύμφωνα με την επιφάνεια που βρίσκεται στο εντός οικισμού τμήμα. Πχ Εσύ έχεις 300 τμ στο εντός οικισμού , να δικαιούσαι 240 τμ δόμηση και όχι 400 τμ που αντιστοιχούν σε οικόπεδο 1000 τμ (αρτιότητα του οικισμού) πάνω από τα 700 τμ και αυτό διότι ένα άλλο οικόπεδο επιφάνεια 1000 τμ που βρίσκεται εξ ολοκλήρου εντός οικισμού και έχει φορολογηθεί στο 100% της επιφάνειάς του ως οικοπεδο, αδικείται έναντι ενός τεμνόμενου ( και μερικώς εντός) του οικισμού. Συνεπώς έχεις δυο επιλογές οικοδομησιμότητας και μια εναλλακτική από το εντός στο εκτός οικισμού τμήμα (α) Ανέγερση οικοδομής εντός οικισμού με όρους δόμησης του ΦΕΚ 181 Δ, τ.ααπ 289/11 και της σχετικής απόφασης Νομάρχη. (β) Εφόσον είναι οικοδομήσιμο το εκτός οικισμού τμήμα και επιτρέπεται η κατοικία να γίνει ανέγερση σύμφωνα με το ΦΕΚ 270/Δ/85 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα (γ) Να μελετήσεις την οικοδομή βάσει του 181 Δ αναφορικά με δόμηση και κάλυψη και μετά από έγκριση ΣΑ να τοποθετήσεις την οικοδομή στο εκτός οικισμού τμήμα, τηρώντας όμως τις διατάξεις της εκτός σχεδίου δόμησης ακόμη και αν το εκτός οικισμού τμήμα δεν είναι οικοδομήσιμο.
    1 point
  20. 1) Το οτι δεν ξέρεις τι σου γίνεται είναι απολύτως λογικό στην φάση που είσαι. Δυστυχώς τα πανεπιστήμια μας έχουν τεράστιο mismatch προσφερόμενων γνώσεων με τις γνώσεις που απαιτεί η αγορά εργασίας και ούτε υπάρχει διασύνδεση με την αγορά εργασίας κατά την διάρκεια των σπουδών 2) Έχεις τελειώσει Πολυτεχνείο, στην ουσία έμαθες πως να μαθαίνεις. Με διάβασμα από την μεριά σου μπορείς να μάθεις ό,τι χρειάζεται για να σταθείς ως ηλεκτρολόγος. 3) Τώρα πάμε λίγο πιο ειδικά για σένα. Θα σου πω την προσωπική μου άποψη. Μην ασχολείσαι με θέματα τεχνικού γραφείου. Το τεχνικό γραφείο εκτός το οτι δεν σου δίνει καλές οικονομικές απολαβές δε θα σου επιτρέψει να εξελιχθείς. Οι περισσότεροι μηχανικοί των τεχνικών γραφείων είναι κακοί μηχανικοί (ναι σταυρώστε με). 4) Θα σου πρότεινα να ασχοληθείς με το κομμάτι της πληροφορικής (το οποίο έχει και τεράστια ζήτηση και σχετικά καλές απολαβές) ή αφού στην ουσία είσαι ηλεκτρονικός με το I&C. Μηχανικοί I&C είναι σχετικά δυσεύρετοι και πληρώνονται καλά. Όλα αυτά βέβαια με την προϋπόθεση οτι σου αρέσουν Αυτά από μένα
    1 point
  21. Saleptsis: Ωραία και καλά όλα αυτά ... και τα περί ελεγκτών ενός * ή 2** και διαμεσολαβητή κλπ αλλά αν ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός είναι στον άλλο κόσμο ή συνταξιοδοτημένος πως θα γίνουν όλα αυτά σε ένα μήνα? αλλά για το πως θα γίνουν οι μεταβιβάσεις ή πως θα διορθωθούν οι τυχόν προηγηθείσες τίποτα?
    1 point
  22. Συνεχίζουν διότι έτσι ο δομικός σκελετός του κτιρίου παρουσιάζεται ενιαίος, ώστε να μπορεί μετά να συσταθεί οριζόντια. Η συνήθης πρακτική είναι υπόγεια δεξαμενή για να συνδεθούν τα δυο υπόγεια και πέργκολα ή Η.Χ για τη σύνδεση ισογείου.
    1 point
  23. Καλό είναι να συνεργάζεσαι με τον τοπογράφο που συνέταξε το τοπογραφικό. Το εντός οικισμού τμήμα να έχει πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο προ 85 και ποιο το απαιτούμενο πλάτος οδού που ορίζει είτε η απόφαση οριοθέτησης, είτε άλλη μεταγενέστερη απόφαση Νομάρχη ή Περιφερειάρχη για το απαιτούμενο πλάτος στους οικισμούς του Νομού ή ακόμη και ειδικά στον συγκεκριμένο. Αν έχεις το παραπάνω το εντός οικισμού τμήμα είναι οικοδομήσιμο με βάση διατάξεις του ΦΕΚ 181/Δ/85 και τ.Α.ΑΠ 289/11. Το εκτός οικισμού τμήμα λογικά ανήκει σε ζώνη Γ.Γ.Υ.Π και δεν επιτρέπεται η δόμηση κατοικίας ή άλλων χρήσεων πέραν των γεωργικών (αν θυμάμαι καλά και να το δούμε ίσως να επιτρέπεται μόνο γεωργική αποθήκη). Οπότε, εσύ θα μελετήσεις το προς ανέγερση κτίριο στο εντός οικισμού τμήμα. Το ακίνητο θεωρείται ενιαίο και αποκτά "θεωρητική" αρτιότητα επειδή διαθέτει τμήμα του εντός ορίων του οριοθετημένου οικισμού. Προσοχή όμως. Συχνό λάθος απο μελετητές του παρελθόντος ήταν να μετακινούν το όριο του οικισμού προκειμένου κατά την άποψή τους να δείχνουν την κατά κανόνα αρτιότητα της απόφασης πάνω στο γεωτεμάχιο. Αυτό είναι τεράστιο λάθος. Η γραμμή του οικισμού δεν μετακινείται και όπως προανέφερα η αρτιότητα είναι "θεωρητική", δηλαδή θεωρείς ότι την έχεις παρά το ότι η επιφάνεια του γεωτεμαχίου που βρίσκεται εντός οικισμού είναι πολύ μικρότερη.
    1 point
  24. Πες ότι η τεχνολογία αυτή όντως επιτρέπει κάποιες φορές την ακρίβεια των 30cm. Αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι η αξιοπιστία μίας συσκευής, και κυρίως το διάστημα εμπιστοσύνης στο οποίο αναφέρονται οι ακρίβειες που επιτυγχάνονται. Πιστεύεις ότι μία τέτοια συσκευή θα σε ενημερώνει για το αν η λύση πχ είναι επιπέδου εμπιστοσύνης 95% κλπ, ή αν έχεις "fixed" λύση? Ή ότι μπορεί να έχει την ίδια ποιότητα κεραίας κλπ με ένα γεωδαιτικό gps? δεν νομίζω. Οπότε το σωστό ερώτημα είναι: αν πχ στο 60% των περιπτώσεων η συσκευή επιτυγχάνει ακρίβεια 0,30μ, θα την εμπιστευόσουν? Προσωπικά, φαντάσου ότι μου έχει τύχει πολλές φορές σε στάσεις που έχω αποτυπώσει με RTK (με γεωδαιτικό gps και όχι κινητό) να μου βγάζει fixed λύση, και όταν στο γραφείο συγκρίνω τις μετρήσεις με την κλεισμένη και ελεγμένη όδευση από total station κάποια να έχει αποκλίσεις ακόμα και 0,50μ οριζοντιογραφικά και 1 μέτρο στα υψόμετρα. Μιλάω ειλικρινά, το παραπάνω μου έχει τύχει πολλές φορές, χωρίς καμία περίεργη τιμή σε PDOP κλπ. Ε, φαντάσου τι σφάλματα θα έχεις με τα κινητά που αναφέρεις παραπάνω σε μεγάλο ποσοστό των περιπτώσεων. Η εποχή που θα γίνονται τοπογραφικά ακριβείας με το κινητό πιστεύω ότι απέχει ακόμα πολύ. Όποιος κάνει τοπογραφικά πρέπει να αγοράσει gps, μην το κουράζουμε άλλο το θέμα διότι διαβάζουν και νέοι συνάδελφοι αλλά και πολίτες. Προσωπικά πιστεύω ότι όποιος έχει μόνο GPS και όχι total πάλι δεν μπορεί να είναι σωστός στη δουλειά του.
    1 point
  25. στην περιπτωση του ΚΑΝΑ, επροκειτο για απλες διορθωσεις, χωρις να εχει γινει καμμιά μεταβιβαση Επομενως, συμφωνω με τον ιασονα, οι αρχικοι μηχανικοι ειχαν το δικαιωμα ή να διορθωσουν οι ίδιοι ή να δηλωσουν παραιτηση [επισημα] και να αναλαβει άλλος, και οχι με απλη συμφωνια των ιδιοκτητων προς τον νεο μηχανικο. υγ εγω θεωρω σωστη την ρυθμιση στην ολη διαδικασια, να μην αλλαζει ο μηχανικος αν δεν παραιτηθει πρωτα, για να μην φτασουμε να εχουμε δυο ή τρεις μηχανικους με "αντικρουομενες υπαγωγες" Και δξ αν ελεγχθηκε και πώς "περασε" ο νεος μηχανικος απο το "συστημα", ενω, ήδη, υπηρχαν προηγούμενοι...
    1 point
  26. το ΚΗ μπαίνει στο κόστος όλων των εργασιών (όλης της οικοδομής +κόστος περιβάλλοντος) το ΙΚΑ μπαίνει σε όλους τους προς κατασκευή χώρους άσχετα αν μετράνε ή δεν μετράνε στο σ.δ + εργασίες διαμόρφωσης περιβάλλοντος ο χώρος κλιμ/σιου πυλωτής και όλα τα κλιμ/σια μπαίνουν στους κοινόχρηστους χώρους
    1 point
  27. Έπρεπε ν' ανοίξουν οι δηλώσεις όλων και να ξαναγίνουν. Και τέλος να γίνει μια extra δήλωση για τα κοινόχρηστα.
    1 point
  28. Bασίλη, σε καμία απολύτως περίπτωση, δεν είναι ορθό αυτό που έκανες.... Ορθότατη αντιμετώπιση!!! Αποχωρείς!!! Δυστυχώς δεν μπορείς να κάνεις απολύτως τίποτα, αν δεν συμφωνήσει ο πρώτος μηχανικός! Μέχρι να γίνει αυτό ασχολείσαι τζάμπα....
    1 point
  29. Άρθρο 99, α: Σε κάθε οικόπεδο ή γήπεδο η διαδικασία υπαγωγής αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος μπορεί, κατ’ επιλογή των ιδιοκτητών, να γίνεται είτε με μία αίτηση υπαγωγής για το σύνολο των αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων είτε με περισσότερες αιτήσεις για κάθε μεμονωμένο αυτοτελή χώρο οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, που αποτελεί αντικείμενο μεταβίβασης. Βάση του παραπάνω θεωρώ πως δεν είναι σωστό σε δήλωση για τα κοινόχρηστα να βάλεις και ένα κλείσιμο παραθύρου της μίας Ο.Ι. και μια κατασκευή τζακιού της άλλης Ο.Ι. κτλ.
    1 point
  30. Συν/φε αν έγραφες ΄"οτι για μπαλκόνι τέτοιου πλάτους των 2.8μ απαιτείται και οπλισμός κάτω" φυσικά και δεν θα διαφωνούσα, αλλά έτσι όπως γενικά και αόριστα το αναφέρεις, φοβήθηκα ότι επειδή κτίζω οικοδομή με μπαλκόνια θα έρθουν οι πελάτες και θα με πλακώσουν γιατί δεν έβαλα οπλισμό κάτω σε όλα κατά τα άλλα βλέπω πολύ σωστή την παράθεση του tetris
    1 point
  31. Είναι σαν να αποδέχεσαι, αφού θα αναγράψεις στην Τ.Ε ότι το ακίνητο έχει τακτοποιηθεί με βάση προηγούμενη δήλωση, ότι οι αυθαιρεσίες έγιναν μετά το 2011 που φυσικά απαγορεύεται να τις τακτοποιήσεις. Μην μπλέχεις με τέτοιες καταστάσεις. Θα βρεις τον μπελά σου. Να διορθώσουν το συμβόλαιο και φυσικά αν κάποιος πρέπει να ανοίξει τη δήλωση για να την τροποποιήσει αυτός θα είναι ο αρχικός μηχανικός και όχι εσύ. Διαφορετικά, εξετάζεις την περίπτωση νομιμοποίησης με πληρωμή προστίμων ανέγερσης και διατήρησης για τα μη τακτοποιημένα όπως σου είπα.
    1 point
  32. Καλημέρα Νικ. Δε βλέπω να μπορείς εσύ να λύσεις το πρόβλημα του συναδέλφου. Έχω την άποψη ότι πρέπει ο συνάδελφος, σε συνεννόηση με αγοραστή και συμβολαιογράφο να δουν πως θα γίνει η διόρθωση του συμβολαίου συμπεριλαμβάνοντας τις μη τακτοποιημένες κατασκευές. Αν δεν γίνεται κάτι τέτοιο δε βλέπω άλλη λύση (εφόσον πολεοδομικά γίνεται) από τη νομιμοποίηση με πληρωμή προστίμου ανέγερσης και διατήρησης των αυθαίρετων-μη τακτοποιημένων-κατασκευών.
    1 point
  33. Η κυρία Φυλλίτσα μέσα στο άρθρο αυτό παρουσιάζεται ωσάν να έπεσε από άλλον πλανήτη. Και δείχνει να θέλει να συμβάλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση του κατασκευαστικού τομέα, σχολιάζοντας εκ Πατρών Χαλκιδικιώτικες φωτογραφίες στο protagon. Παρουσιάζεται ως επίδοξος Λέκκας στην θέση του Λέκκα. Ωστόσο, το σκηνικό αυτό είναι μάλλον ευθύνη του αρθρογράφου, κυρίου Γιαννακίδη, ο οποίος φαίνεται ότι έπλεξε λίγα μικρά αποσπάσματα συνέντευξης για να προσδώσει κύρος στο δικό του άρθρο. Ένα άρθρο που σαν τελικό σκοπό έχει τον αντισυριαζϊσμό... Μην ψαρώνετε λοιπόν, γυρίστε την πλάτη στους δημοσιογράφους που παίζουν το βρώμικο παιχνίδι τους παριστάνοντας τους σκεπτόμενους και προβληματισμένους κριτές των πάντων. Που διασύρουν υπολήψεις και ολόκληρους επαγγελματικούς κλάδους (μεταξύ των οποίων και τον δικό μας), και κάνουν "δημιουργικό" κολάζ τα λεγόμενα της Καθηγήτριας, χωρίς καμία ηθική αναστολή. Που αφήνουν υποονοούμενα για τα μαθήματα επιλογής που δηλώνει ένας φοιτητής, τάχατες για να προστατέψουν το δημόσιο συμφέρον που -ω του παραδόξου- όλη η κοινωνία -πλην δημοσιογράφων- προσπαθεί βλάψει...
    1 point
  34. και ποιος ο λόγος να μπαίνουν ΠΑΝΤΑ κάτω σίδερα συν/φε-εκτός από ότι έτσι φοβερίζουμε τον κόσμο-βγάζουμε και τους άλλους συν.φους (που δεν βάζουν πάντα οπλισμό στην κάτω παρειά) σκάρτους!
    1 point
  35. Ο πελάτης σου είναι συνιδιοκτήτης εξ αδιαιρέτου σε ένα "οικόπεδο". Αυτό από μόνο του σημαίνει ότι, είναι συνιδιοκτήτης (με βάσει το ποσοστό του) σε όλα τα κτίρια τα ευρισκόμενα επί του συγκεκριμένου "οικοπέδου" (κι αυτά δηλαδή, που θεωρεί δικά του κι εκείνα των έτερων συνιδιοκτητών). Αυτό στο μέλλον θα "λυθεί" με σύσταση κάθετων συνιδιοκτησιών..... Δηλαδή, για να μπορέσει να γίνει διαγραφή των επιβληθέντων προστίμων αυθαιρέτων, θα πρέπει να γίνει υπαγωγή στο Ν.4495/2017, όλων των αυθαίρετων κτιρίων των ευρισκόμενων επί του "οικοπέδου" ανεξαρτήτως της σύμφωνης γνώμης - συναίνεσης των υπολοίπων συνιδιοκτητών, να βγει το ανάλογο πρόστιμο υπαγωγής, να εξοφληθεί και μετά να γίνει η διαγραφή των προστίμων. Αυτό μπορεί να το κάνει μόνος του! Απλώς χρειάζονται γερά νεύρα και ....γεμάτο πορτοφόλι!!! Οπότε με απλά λόγια, αν στο συγκεκριμένο "οικόπεδο" υπάρχουν κι άλλα κτίρια (πόσο μάλλον αν είναι πολλά και μεγάλα σε εμβαδόν κ.λπ.), που ανεβάζουν το συνολικό πρόστιμο σε δυσθεώρητα ύψη, εσύ ως μηχανικός δεν έχεις να περιμένεις απολύτως τίποτα!!! Απλώς θα χάσεις το χρόνο σου, ασχολούμενος με θέματα που δεν θα πληρώνεσαι, ελπίζοντας ότι, θα πάρεις μια αμοιβή π.χ. 1.000 ευρώ για μια δήλωση αυθαιρέτου και που στο τέλος δεν πρόκειται να γίνει - κάνεις απολύτως τίποτα..... Γι' αυτό λοιπόν φίλε μου συνιστώ σε σένα "στρίβειν δια του αρραβώνος" (το γρηγορότερον) και τόσο στον πελάτη σου, όσο και στους υπόλοιπους συνιδιοκτήτες ν' αναθέσουν το συνολικό "έργο" όλοι μαζί, σε ένα μηχανικό της εμπιστοσύνης τους, που από κοινού θα επιλέξουν, αλλιώς "...μαύρο φίδι που τους έφαγε"!!! P.S. Μακάρι εσύ να είσαι αυτός.... Δεν είναι όμως "καιρός για πρίγκιπες"....
    1 point
  36. τετρις, μια βλακεια και μιση ειναι Δεν εχει κανενα πρακτικο αποτελεσμα να υπαρχει ενα τοιχειο στο οποιο θα πατανε οι μπροστινες ροδες, αλλά η μουρη του αυτοκινητου προεξεχει στην αλλη θεση... Κατα βαση, ο οδηγος, υπολογιζει με το ματι πού ειναι η κατασκευη και αφηνει την ακρη του αμαξιου του λιγο πιο πριν. Κι αν δεις τα απεναντι ΡΕΝΩ, ΠΕΖΩ και ΓΙΑΡΙΣ, ολα βρισκονται "πισω" απο το τοιχειο, χωρις να το ακουμπανε. Και, τι μελετητης ειναι αυτος, που εβαλε αυτα τα τοιχεια, και υποχρεωνει τα ΙΧ, να κανουν οπωσδηποτε οπισθεν, ακομα και αν στην μπροστινη θεση δεν υπαρχει αλλο ΙΧ. τρεχαγυρευε .... τοιχειο ιν παρκιν...
    1 point
  37. Φυσικα δεν ειναι "ορατο" οταν ο οδηγος καθεται στη θεση του Αλλά μεχρι να μπει στο ΙΧ, εχει ηδη "δει" το κατασκευασμα αυτο, όπως το είχε δει και οταν παρκαριζε και σταματησε. Κατα τα λοιπα, ειναι λαθος αυτες οι κατασκευες, επειδη δεν λαμβανουν υπ' οψη τους το "υψος" καθε αυτοκινητου, με αποτελέσμα να χτυπανε και να ξηλωνονται τα μασπιε, ειδικα που τα πιο πολλα ΙΧ εχουν σημερα και προσθετα πλαστικα που μειωνουν την αποσταση απο το εδαφος. Κι΄οπως θα δειτε, ακριβως "απεναντι" ενα τμημα του τοιχείου εχει σπασει απο αλλον οδηγο... Ειναι λαθος κατασκευης...Κατ΄αρχάς δεν έπρεπε να διαχωριζει με "τοιχειο" θεσεις παρκιν την μια απεναντι απο την αλλη, διοτι, οταν οι τροχοι του ενος "ακουμπησουν" σε αυτο, ήδη το μπροστινο μερος του αυτοκινητου εχει μπει στην αλλη θεση. Επρεπε να εχει, για διαχωρισμο των θεσεων, κορινες...[πιο φθηνα θα τους εβγαινε] Κατα την γνώμη μου, πρόκειται για βλακώδη κατασκευή, κι ας λενε ό,τι θελουν για "μελετη".... η δε εταιρία υποχρεουται να εχει προειδοποιητικες πινακιδες προς τους οδηγους για το "υψος της κατασκευής", ωστε να σταματανε πριν το "καβαλησουν" και ξηλωσουν μασπιέ/ποδιες/ ή κανα καρτερ...
    1 point
  38. Όχι, δεν είναι σωστό. Ακόμη και σε ιδιοκτησίες που δε διαθέτουν εγκατάσταση κεντρικής θέρμανσης (έστω εξαρτημένη από κοινόχρηστο λέβητα/καυστήρα), η νέα εγκατάσταση απαιτεί ΕΕΔΜΚ (29λ Ν. 4495/2017) στα δικαιολογητικά της οποίας -μεταξύ άλλων - απαιτείται "πλήρης μελέτη εγκατάστασης αυτόνομου (αφού αυτόνομο θα είναι) συστήματος θέρμανσης" (μελέτη απωλειών, μονοσωληνίου, κ.ο.κ.). Πριν από το Ν. 4495/2017 και τη σχετική ΥΑ για την ΕΕΔΜΚ που ακολούθησε, πολλές ΥΔΟΜ απαιτούσαν είτε έκδοση νέας ΟΑ είτε αναθεώρηση της υφισταμένης λόγω μεταβολής των Η/Μ μελετών και σχεδίων θέρμανσης και ύδρευσης. Τώρα, σε ό,τι αφορά στην τοποθέτηση της ΑΘ είτε στον εξώστη είτε στο δώμα, στην παράγραφο 2 του άρθρο 127 Ν. 4495/2017 -προσθήκη 7.- αναφέρεται (η περιπτωσή σας είναι ξεκάθαρα "αυτόνομο σύστημα θέρμανσης) : "...ο ιδιοκτήτης ...δικαιούται, με δική του δαπάνη, ευθύνη και επιμέλεια και κατά τρόπο που να μη θίγει τη θέρμανση των ιδιοκτησιών των λοιπών συνιδιοκτητών, ...να εγκαταστήσει σε αυτήν αυτόνομο σύστημα θέρμανσης κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 5. Ο απαιτούμενος εξοπλισμός εγκαθίσταται σύμφωνα με τις προδιαγραφές ασφαλούς λειτουργίας των εγκαταστάσεων, όπως ορίζονται από τις κείμενες διατάξεις κατά περίπτωση, και τοποθετείται εντός της αυτονομούμενης οριζόντιας ιδιοκτησίας ή σε χώρο που ανήκει στην κυριότητα ή στην αποκλειστική χρήση του ιδιοκτήτη. Οι σωληνώσεις της παροχής μπορεί να διέρχονται από την πρόσοψη του κτιρίου ή άλλους κοινόχρηστους χώρους σύμφωνα με τους όρους των κείμενων πολεοδομικών διατάξεων." Όπως βλέπετε, η ΑΘ μπορεί να τοποθετηθεί σε εξώστη του διαμερίσματος, καθώς αυτός αποτελεί χώρο αποκλειστικής χρήσης του ιδιοκτήτη (ακόμη και στη θέση στάθμευσης ή την αποθήκη). Το ίδιο όμως δεν μπορεί να γίνει και σε στέγη ή δώμα, παρ' ότι προβλέπεται αποκλειστική χρήση της συγκεκριμένης ιδιοκτησίας από τη σύσταση οριζοντίου ιδιοκτησίας και τον κανονισμό της πολυκατοικίας γιατί -πολύ απλά- τα Η/Μ συστήματα των οποίων η τοποθέτηση επιτρέπεται στις στέγες σύμφωνα με το άρθρου 19 του ΝΟΚ (4067/2012) είναι: "Καπνοδόχοι, αγωγοί αερισµού, εγκαταστάσεις ηλιακών συστηµάτων µε τοποθέτηση του δοχείου σε άµεση επαφή µε την άνω στάθµη του δώµατος και τοποθέτηση του συλλέκτη πάνω από αυτό, πύργοι ψύξης - η ΑΘ δεν είναι πύργος ψύξης- και δοχεία διαστολής", "... σύστηµα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιµες πηγές ενέργειας"" σε απόληξη κλιμακοστασίου (δώμα), ."...φωτοβολταϊκά πανέλα και...η τοποθέτηση αλεξικέραυνου." Σε ό,τι αφορά τη συναίνεση για κοινόχρηστα/κοινόκτητα, ακόμη και αν αυτή υπάρχει, αφορά μόνο τη διέλευση των σωληνώσεων και όχι την τοποθέτηση μέρους του εξοπλισμού (ΑΘ, λέβητες παντός είδους, δοχεία διαστολής,, εναλλάκτες, κυκλοφορητές, κ.λ.π.). Εφ' όσον το νέο σύστημα είναι "αυτόνομο" (δηλαδή ατομικό) αφ' ενός απαιτείται η εξασφάλιση της σχετικής ΕΕΔΜΚ, αφ' ετέρου πρέπει να ακολυθηθούν οι σχετικές πολεοδομικές διατάξεις που σας παρέθεσα πιο πάνω. Δύσκολα τα πράγματα, αγαπητέ μου...
    1 point
  39. Έχετε δίκιο σε ό,τι αφορά την ανακοίνωση. Ήταν απάντηση του ΕΤΕΑΝ σχ σχετικό ερώτημα που του υπέβαλε το μέλος του forum @tasos18362, ο οποίος είχε την ευγενή καλοσύνη να ενημερώσει το forum, εδώ. Κατά τα λοιπά, έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να το λέω -συγγνώμη, έχουν βγάλει κάλλους τα δάχτυλά μου να το γράφω- πως το "κλειδί" για την απαίτηση ή μη ΕΕΔΜΚ σε τοποθέτηση συστημάτων παραγωγής θερμότητας πλην λέβητα ΦΑ και μονάδας ΣΗΘΥΑ (παράγραφος 1, εδάφιο η άρθρου 30 Ν. 4495/2017) είναι αν η ιδιοκτησία στην οποία γίνεται η τοποθέτηση "αυτονομείται" (ανεξαρτητοποιείται) από το κεντρικό σύστημα παραγωγής θερμότητας, που είναι το κοινόχρηστο σύστημα λέβητα/καυστήρα της πολυκατοικίας. Αυτό εννοεί και η παραπάνω απάντηση του ΕΤΕΑΝ στο σχετικό πεδίο (16). Αν, λοιπόν -ξαναλέμε- η ιδιοκτησία διατηρήσει τη δυνατότητα χρήσης και της αρχικής μονάδας παραγωγής θερμότητας (δλδ να συνεχίσει να πληρώνει πάγιο), τότε δεν απαιτείται ΕΕΔΜΚ (παράγραφος 1, εδάφιο δ άρθρου 30 Ν. 4495/2017 - διασκευή και τμηματική αντικατάσταση της εγκατάστασης κεντρικής θέρμανσης της ιδιοκτησίας). Για να γίνει όμως κάτι τέτοιο, η όδευση των νέων σωληνώσεων από την ΑΘ έως το συλλέκτη των σωμάτων πρέπει να τύχει της συναίνεσης των συνιδιοκτητών εφ' όσον διέρχεται από κοινόχρηστους χώρους και κοινόκτητα τμήματα της οικοδομής (όψεις, κλιμακοστάσιο, κ.λ.π.). Επειδή στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων αυτονόμησης αυτή δε δίνεται, η ΕΕΔΜΚ αποτελεί μονόδρομο για όποιο θέλει να αυτονομηθεί με λύση πέραν του επίτοιχου λέβητα ΦΑ ή της μονάδας ΣΗΘΥΑ. Επισυνάπτονται: Κτιριοδομικός (άρθρο 27 / Θέρμανση - με μαύρη υπογράμμιση τα ζητήματα που αφορούν τις εγκαταστάσεις "κεντρικής θέρμανσης" και με μπλε τα της τοπικής) ΥΑ ΟΙΚ.: 189533/17-11-2011 (η υπογράμμιση όπως και στον Κτιριοδομικό) Άρθρο 127 ν. 4495/2017 (από την πολύ ωραία δουλειά του μέλους @kan62 - στην τελευταία υπογραμμισμένη παράγραφο εμφανίζεται το "κλειδί", που γράφω πιο πάνω) Κτιριοδομικός Κανονισμός (ΦΕΚ_Θέρμανση_2_1).pdf FEK_egatastassis_Kentrikis_Thermansis_11_2011.pdf 127_ν4495_2017_v3.pdf
    1 point
  40. @mechgiann, αν και όλα τα ερωτήματα σου έχουν απαντηθεί, πολλές φορές, για αν μην ψάχνεις: 1) Ναι, έχουν αναρτηθεί ειδοποιητήρια για την εκκαθάριση (αυτά που αναφέρεις ως αναδρομικά) του ΕΤΕΑΕΠ για 2017 και 2018 (αλλά και ένα ειδοποιητήριο που έχει τα αναδρομικά του Ιαν'19 και την τρέχουσα δόση του Φεβ'19). 2) Εμπρόθεσμη πληρωμή είναι μέχρι 12/4/2019. Δες την σχετική ανακοίνωση του ΕΤΕΑΕΠ. 3) Το ειδοποιητήριο είναι αυτό της εκκαθάρισης. edit: @Pavlos33, μάλλον γράφαμε μαζί αλλά είπα να είμαι πιο .... συγκαταβατικός στο θέμα... καλό βράδυ και ακόμη καλύτερο ξημέρωμα
    1 point
  41. Στα 42VOLT αν δεν κάνω λάθος, ναι μεν δε γειώνεις αλλά συνδέεις ισοδυναμικά όλα τα μεταλικά μέρη (της πλευράς αυτής) σε ένα ζυγό.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.