Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.597


  2. SOTHRIS

    SOTHRIS

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      3.501


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.521


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.016


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/07/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Δημήτρη εδώ δεν έχουμε περίπτωση μεταφοράς δήλωσης σε εκκρεμότητα ή έστω επιθυμία ιδιοκτήτη για αλλαγή μηχανικού σε δήλωση που βρίσκεται σε εκκρεμότητα. Αν η δήλωση έχει οριστικοποιηθεί και έχει παρέλθει το δίμηνο από την αναγραφείσα ημερομηνία αυτοψίας στο σύστημα, τότε η βεβαίωση μπορεί να εκδοθεί είτε από τον πρώτο μηχανικό, είτε από όποιο μηχανικό, ανοίγοντας μια νέα δήλωση μηδενικών φύλλων καταγραφής προκειμένου να εκδώσει βεβαίωση. Ο ιδιοκτήτης μπορεί να κατέχει τόσο την δήλωση υπαγωγής, όσο και τα σχέδια που τη συνοδεύουν, αφού έχει πληρώσει για όλα αυτά και να τα παραδώσει σε άλλο μηχανικό για να ελέγξει ο τελευταίος το ακίνητό του. Αυτό που σίγουρα δεν θα μπορούσε να ΄γινει και γι αυτό υπάρχει και η διαδικασία με αλλαγή μηχανικού, είναι να υπήρχε δήλωση σε αρχική υποβολή, ο αρχικός μηχανικός να είχε κάνει και τα σχέδια και στη συνέχεια να ερχόταν κάποιος άλλος μηχανικός και να τα χρησιμοποιούσε με δική του πλέον υπογραφή σφραγίδα ολοκληρώνοντας τη δήλωση. Εκεί θα είχαμε θέμα σοβαρό με πειθαρχικό από το ΤΕΕ.
    2 points
  2. Πρώτα από όλα μη βιάζεσαι. Στην άβυσσο ευθυνών που μας έχουν επιβάλλει πρέπει να προσέχουμε. Ακόμη και το ότι ο ιδιοκτήτης δεν θέλει να αναθέσει στον αρχικό μηχανικό μπορεί να παίζει το ρόλο του και να υπάρχουν αυθαιρεσίες στο ακίνητο που δεν τακτοποιούνται ή έγιναν μεταγενέστερα. Το σύστημα στις βεβαιώσεις δεν απαιτεί καμία ανάρτηση δικαιολογητικών. Αυτό είναι γνωστό και από προηγούμενους νόμους. Απλώς στην τεχνική έκθεση θα αναγράψεις τα στοιχεία της προηγούμενης δήλωσης και θα μνημονεύσεις α/α και ηλεκτρονικό κωδικό. Αυτό που έχεις να κάνεις εσύ είναι ένα συμφωνητικό με τον πελάτη σου για να πληρωθείς από τη στιγμή που θα ανακαλύψεις αυθαιρεσίες και δεν θα μπορεί η βεβαίωση να εκδοθεί. Θα πρέπει επίσης να λάβεις την οριστική υπαγωγή και τα σύνοδα σχέδια της τακτοποίησης καθώς επίσης οικοδομική άδεια και σχέδια που τη συνοδεύουν για τα νόμιμα μέρη του ακινήτου.
    2 points
  3. "θα το δω αυριο παλι και αν εχω απορια θα σας ξαναμιλησω.. " δλδ εννοεις οτι, εάν δεν εχεις αποριες, δεν θα μας ξαναμιλησεις...
    2 points
  4. Επειδή είδα ότι απάντησε ο Σωτήρης ενώ έγραφα όλα τα παρακάτω ... τα παρακάτω περιττεύουν. (σε κάθε περίπτωση θεωρώ ότι ισχύουν του Σωτήρη, αν αυτά που γράφω έρχονται σε αντίθεση ... αν και δε νομίζω απ' ότι είδα ...) Για το (1) ρίξε μια ματιά στο άρθρο του Χριστόπουλου στο Taxheaven, έχει και παράδειγμα Βέβαια αφορά τεκμαρτό ενοίκιο ιδιόχρησης γραφείου και όχι μέρος οικίας (δεν ξέρω τι από τα δύο εννοείς και αν έχουν την ίδια αντιμετώπιση όπως και τι αντιμετώπιση πρέπει να υπάρχει αν π.χ. η επαγγελματική στέγη ή η έδρα ως μέρος της οικίας δεν ανήκει 100% σε σένα) ... Δηλαδή αν υπάρχει ιδιόχρηση σε μέρος της οικίας με την έννοια της έδρας ή η έννοια της ιδιόχρησης αφορά σε επαγγελματική στέγη κλπ Δες επίσης και αυτό το άρθρο από την ομάδα του Taxheaven. Επίσης δεν γνωρίζω να σου πως τι .. πως ... και αν πρέπει να συμπληρωθεί κάτι και στο έντυπο Ε2. Προσωπικά λόγω μη επαρκών γνώσεων το βρίσκω πολύπλοκο και δυσνόητο θα έλεγα ... ίσως και άσκοπο (?) Για το (2) α) Υπάρχει η ΣΛΟΤ.2049/ΕΞ/30-9-2016 "Τέλη κυκλοφορίας και προσωρινές λογιστικές διαφορές" επίσης υπάρχει και η β) ΠΟΛ.1113/2015 "Εκπιπτόμενες και μη εκπιπτόμενες επιχειρηματικές δαπάνες του ΚΦΕ (ν.4172/2013)" Η μεν πρώτη αναφέρει: "[...] Από λογιστικής απόψεως, η αναγνώριση των εξόδων στην κατάσταση αποτελεσμάτων γίνεται βάσει της αρχής του δουλευμένου. Συνεπώς έξοδα που πληρώνονται στο 2016 αλλά αφορούν το 2017, αναγνωρίζονται ως περιουσιακό στοιχείο «προπληρωμένα έξοδα» και μεταφέρονται στα έξοδα στην κατάσταση αποτελεσμάτων της χρήσεως 2017. Αν από φορολογικής απόψεως ισχύει ο ίδιος χειρισμός, δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ λογιστικής αξίας και φορολογικής βάσης. Αν από φορολογικής απόψεως το έξοδο αναγνωρίζεται στη χρήση που καταβλήθηκε (2016), υπάρχει προσωρινή διαφορά μεταξύ λογιστικής αξίας και φορολογικής βάσης. [...]" Η δε δεύτερη στο παράδειγμα που έχει αναφέρει στην σελ.14: "[...] Οι ανωτέρω φόροι - τέλη εκπίπτουν κατά το χρόνο που καταβάλλονται. Εξαίρεση αποτελούν τα τέλη κυκλοφορίας τα οποία προκαταβάλλονται και κατά συνέπεια εκπίπτουν το επόμενο φορολογικό έτος, δηλαδή το έτος που αφορούν, καθώς και τα τέλη διαφήμισης, τα οποία εκπίπτουν κατά το χρόνο που αφορούν, με τις προϋποθέσεις που αναφέρονται κατωτέρω. [...]" Άρα συνδυαστικά θεωρώ ότι προκύπτει ότι τα τέλη κυκλοφορίας λογιστικά και φορολογικά εκπίπτουν στο έτος που αφορούν (τέλη του 2019 με πληρωμή στο 2018 εκπίπτουν λογιστικά και φορολογικά στο 2019) χωρίς να δημιουργείται διαφορά μεταξύ των βάσεων. Επίσης αναφέρει και αμέσως μετά και για το το τεκμαρτό μίσθωμα από ιδιοχρησιμοποίηση.
    1 point
  5. Tα τέλη κυκλοφορίας είναι δαπάνη του έτους στο οποίο αναφέρονται . Επομένως τέλη κυκλοφορίας του 2019 , τα οποία πληρώθηκαν στο 2018...φορολογικά αποτελούν δαπάνη του 2019. Η αξία της ιδιόχρησης ακινήτου αποτελεί φορολογικό έξοδο και αναγράφεται στα ενοίκια (δαπάνη). Το αντίστοιχο έσοδο θα φορολογηθεί ως εισόδημα από κεφάλαιο αναγραφόμενο στον αντίστοιχο κωδικό του Ε1 . Επί ιδιοχρήσεως ακινήτου υποβάλλουμε και το έντυπο Ε2.
    1 point
  6. Σωτήρη την καλησπέρα μου, όντως ισχύει, επιβεβαιωμένο και πέρσι και φέτος, τουλάχιστον στον παρακάτω συνδυασμό κωδικών (για παροχή υπηρεσιών), ακόμη και αν ως παροχή υπηρεσιών καταλήξεις σε ζημιές. Όταν υπάρχει ποσό στον Δ1(400) > 50.000,00€ ή το άθροισμα Δ1(400) + Δ8(422) + Δ13(427) > 50.000,00€ βγάζει το σχετικό μήνυμα. Στις 50.000,00€ δεν βγάζει το μήνυμα , στις 50.000,01€ το βγάζει. Υ.Γ. Το screenshot παρακάτω είναι από πέρσι αν θυμάμαι καλά. Φέτος που έπαιζα με το Ε3, πριν την υποβολή και κράτησα το μήνυμα απλά ως copy-paste είναι πρακτικά το ίδιο και γράφει "Δεν έχετε συμπληρώσει τα στοιχεία του λογιστή και θα σας επιβληθεί το πρόστιμο που ορίζεται στο άρθρο 4 του ν. 2523/1997. Θέλετε να συνεχίσετε;"
    1 point
  7. Η καταχώρηση των δαπανών στο έντυπο Ε3 γίνεται σε κοινούς κωδικούς ,,,,τόσο για τα απλογραφικά , όσο και για τα διπλογραφικά βιβλία. Επίσης σε αυτό δεν έχει καμιά σημασία η νομική μορφή υπό τον μαδνύα της οποίας ασκείται η επιχειρηματική δραστηριότητα. Η ανάλυση που υπάρχει στον παραπάνω πίνακα δεν υποστηρίζεται από συγκεκριμένους κωδικούς λογαριασμών στο λογιστικό σύστημα κάθε επιχείρησης (συνήθως) πχ στον αύξοντα αριθμό 10 λοιπές αμοιβές για υπηρεσίες ημεδαπής μπορώ άνετα να βρώ σε ένα ισοζύγιο λογιστικής μιας μέσου μεγέθους (για τα ελληνικά δεδομένα) ΑΕ 10-15 λογαριασμούς που έχουν υπόλοιπο το οποίο μεταφέρεται στον κωδικό αυτό. Με λίγα λόγια η συμπλήρωση της δηλώσεως Ε3 γίνεται αφού επεξεργαστούμε καταλλήλως τα λογιστικά δεδομένα των βιβλίων κάθε επιχείρησης. Αυτονόητο είναι πως όσο μικρότερη είναι η δραστηριότητα και όσο λιγότερα είναι τα καταχωρημένα παραστατικά, τόσο ευκολότερη και απλούστερη γίνεται η συμπλήρωση του Ε3. Διαβάστε το έντυπο ....αναγράψτε ότι θέλει στους συγκεκριμένους κωδικούς και όλα τα υπόλοιπα έξοδα βάλτε τα στα λοιπά . Σημασία έχει αν μεταφερθούν όλα τα έσοδα και τα έξοδα στο Ε3 ώστε αυτό να παρουσιάζει την ορθό λογιστικό αποτέλεσμα (ορθό ως υπόλοιπο της αφαίρεσης ΕΣΟΔΑ ΒΙΒΛΙΩΝ - ΕΞΟΔΑ ΒΙΒΛΙΩΝ ). Εχω την εντύπωση πάντως ότι το Ε3 κατά την ηλεκτρονική του αποστολή θα σας ζητήσει να γίνει αυτή μέσω κωδικών λογιστή.
    1 point
  8. εικάζω πως αυτός θα θεωρηθεί εκτός διαδικασίας και θα συμμετέχει στα κοινά της οικοδομής με ίδια κεφάλαια
    1 point
  9. Απο 4/6 αφού βεβαιώθηκαν 18/6 μετά μπόρεσα να κάνω πιστοποίηση με σχεδόν καθημερινές προσπάθειες εντωμεταξύ...
    1 point
  10. V@silis όπου βλέπεις "πράξεις Μεταγενέστερου ελέγχου φορολογικών Οικ. Άδειας κατ. 3" στην πραγματικότητα είναι πράξεις που πραγματοποιύνται από τις ΥΔΟΜ και όχι από τους μηχανικούς... άλλες ολοκληρώνονται χωρίς παρατηρήσεις και άλλες ζητάνε επιπλέον στοιχεία. .... Σε δική μου περίπτωση σε μια ΥΔΟΜ ολοκλήρωσαν τον Μεταγενέστερο έλεγχο την ίδια μέρα που υπέβαλα την άδεια χωρίς παρατηρήσεις και σε άλλη ΥΔΟΜ χρεώθηκε μεν ο έλεγχος σε υπάλληλο, αλλά έχουν περάσει 4 μήνες και δεν έχει κάνει τίποτα !!!
    1 point
  11. Update σε προηγούμενο post: Εγώ δυστυχώς έχω ακόμη αίτηση που στάλθηκε για έλεγχο 25/4/2019, πέρασε επιτυχώς τον έλεγχο στις 02/06/2019 (δίχως να μου ζητήσουν καμία διόρθωση) και από τότε βρίσκεται σε κατάσταση 09 τελικής εκταμίευσης δίχως όμως να έχει ακόμη δοθεί εντολή στην τράπεζα για την εκταμίευση (οπότε αν δεν κάνω λάθος θα πήγαινε σε κατάσταση 09α). Μετά κόπων και βασάνων (πολλά αναπάντητα τηλέφωνα και mail), όταν τελικά κατάφερα να επικοινωνήσω μου ανέφεραν πως στη συγκεκριμένη αίτηση όπως και σε κάποιες ακόμη υπάρχει ένα τεχνικό πρόβλημα της πλατφόρμας που προσπαθούν (??) να αντιμετωπίσουν (εκτός αν το αφήσουν μετά τις διακοπές...). Στο μεταξύ έχουν περάσει 3 μήνες από την πιστοποίηση ολοκλήρωσης των παρεμβάσεων και δεν ξέρω με ποιο άλλο τρόπο μπορώ να κινηθώ για να επισπεύσω τη διαδικασία.
    1 point
  12. Αυτά είναι για όσους τηρούν διπλογραφικά βιβλία και εφαρμόζουν το σχέδιο λογαριασμών του Ν 4308/14 , η εφαρμογή του οποίου επί του συγκεκριμένου είναι προαιρετική . Φυσικά δεν υπάρχει κανένας ποιητής ο οποίος εννοεί κάτι ...ούτε χωράνε εδώ υποθέσεις ....Το περιεχόμενο των λογαριασμών αυτών από άποψη καταχώρησης είναι γνωστό σε έναν επαγγελματία πυ ασχολείται με αυτά (γιατί υπάρχουν και επαγγελματίες λογιστές που δεν ασχολούνται με τέτοια ). Ο φορολογικός χειρισμός των ως άνω λογιστικών δεδομένων επίσης είναι γνωστός στους επαγγελματίες του κλάδου. Απορώ με τις οδηγίες που αναγράφουν . Αυτά είναι σαχλαμάρες και παντελώς αχρείασατα. Ενας που ασχολείται με διπλογραφικά βιβλία , έχει καλές γνώσεις του φορολογικού δικαίου και έχει στοιχειώδη ικανότητα ανάγνωσης και κατανόησης ενός φορολογικού εντύπου δεν χρειάζεται τέτοιες ανοησίες ως οδηγίες.
    1 point
  13. Νομίζω σχετικό...είναι αυτό που επισυνάπτω... Σε ερώτημά μου...μου απάντησαν το ακόλουθο: " Ευχαριστούμε που επικοινωνήσατε με το ΕΤΕΑΕΠ. Λάβαμε το μήνυμα σας και σας ενημερώνουμε ότι : Όσοι ασφαλισμένοι έχουν αποκλειστικά μισθωτή εργασία ή καταβάλουν εισφορές με δελτίο παροχής υπηρεσιών και έχουν μέχρι δύο εργοδότες εξαντλούν την υποχρέωσή τους για καταβολή εισφορών μέσω της ΑΠΔ. Οι ανωτέρω περιπτώσεις ασφαλισμένων, οι οποίοι θα λάβουν ειδοποιητήριο εισφορών, δεν θα πρέπει να καταβάλουν εισφορές μέχρι την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης. Επίσης σας ενημερώνουμε πως δεν έχει ακόμη πραγματοποιηθεί η εκκαθάριση των εισφορών σας μέσω της ΑΠΔ στο σύστημα, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται οικονομικές εκκρεμότητες στο όνομα σας. Έχουν ζητηθεί από τον ΕΦΚΑ όλα τα απαραίτητα στοιχεία και εκτιμούμε ότι μέσα στο καλοκαίρι θα ολοκληρωθεί η διαδικασία της εκκαθάρισης."
    1 point
  14. Και για οποιαδήποτε απορία σχετικά με το ποιό από το Π.Δ 71/88 ή Π.Δ 41/18 χρησιμοποιείται μπορείτε να διαβάσετε τη διευκρινιστική του Π.Δ 41/18
    1 point
  15. Με απλή (χοντρική) περιγραφή δεν μπορούμε να δώσουμε απάντηση. Το βέβαιο είναι ότι, αν υπάρχει ασυμφωνία εγκεκριμένων σχεδίων και πραγματικότητας, θα πρέπει να γίνει τακτοποίηση. Συνεπώς θα πρέπει να απευθυνθείς σε μηχανικό προκειμένου να ελέγξει τα ανωτέρω, και (ίσως) να προχωρήσει τη διαδικασία.
    1 point
  16. Όπως πολύ σωστά ανέφερε και ο @Didonis , μιλάς με τον μηχανικό σου ο οποίος έχει μάλλον τις εξής δύο επιλογές. 1. Να νομιμοποιήσει την κατασκευή εάν συντρέχουν ορισμένες πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις και αφού πληρωθούν τα κατά νόμο υπολογιζόμενα πρόστιμα. ή 2. Να σου εκδώσει νέα άδεια κατασκευής εάν συντρέχουν ορισμένες πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις αφού όμως πρώτα κατεδαφιστεί (δεν ξέρω πως γιατί νόμιμα δεν μπορεί να γίνει ούτε η κατεδάφιση) η υπάρχουσα κατασκευή. Για το τι από τα δύο παραπάνω μπορεί να γίνει (και εάν μπορεί να γίνει κάτι), μόνο ο μηχανικός σου γνωρίζει.
    1 point
  17. αναθέτεις στον Μηχανικό σου να σου υποδείξει τις βέλτιστες λύσεις.
    1 point
  18. Κακώς έδωσα απάνηση (δεν έχω διαβάσει καλά ακόμα το νέο ΠΔ). Η συρόμενη έξοδος και ο υπαίθριος χώρος καθορίζονται με σαφήνεια στο νέο ΠΔ.
    1 point
  19. Τι εννοείς «κατοικία αρωγής»? 1. Ναι αν ότι κατασκεύασες είναι χωρίς οικοδομική άδεια είναι αυθαίρετο, λαμβάνει πρόστιμο που το έκανες και προσαύξηση κάθε χρόνο οσο το εχεις. + υπάρχουν και ενδεχόμενες ποινικές διαδικασίες εις βάρος σου. 2. Ναι είναι κατεδαφιστέο 3. Μονο αν εχεις υπόλοιπο συντελεστή δόμησης, κάλυψης και όγκου μπορείς να το νομιμοποιήσεις, αφού πληρωθούν οι υποχρεώσεις από την πρώτη άνω παράγραφο Αν το μπάνιο το είχες κατασκευάσει με συνδρομή Τεχνικού Γραφείου – Μηχανικού μέσα στο περίγραμμα του υφιστάμενου διώροφου κτηρίου δεν θα είχες όλα αυτά τα προβλήματα. Είχες μιλήσει με Τεχνικό Γραφείο ή Μηχανικό …..ή μπαα…. Μονο με τον μάστορα? (Έχε κατά νου ότι το πρόστιμο για τις κατασκευές μετά το 2011 δεν είναι αμελητέο και πάει με την αντικειμενική τιμή αξίας του αυθαιρέτου, άρα το επηρεάζει η επιφάνεια και η τιμή ζώνης της περιοχής βασικά) ************* ναι....
    1 point
  20. Για τον απλούστατο λόγο ΄οτι δεν μπορείς να λες ότι διαθέτεις ο.α και δεν την χρησιμοποιείς αφού το ακίνητο δεν υπάγεται στις περιπτώσεις του παραρτήματος Α. Θυμήσου τι σου γράφω πιο πάνω. Ο ιδιοκτήτης δηλώνει, εσύ καταχωρείς. Αυτή είναι η υποχρέωσή σου. Καλή συνέχεια.
    1 point
  21. civeng: Δεν βλέπω πως μπορούσε να σας επηρεάσει αυτό για τη συμπλήρωση του Ε3. Μια βεβαίωση του εργοδότη θα αρκούσε. .Δηλώσατε στο 2017 μεγαλύτερο εισόδημα αν κατάλαβα καλά . Με τροποποιητική δήλωση μπορείτε να δηλώσετε λιγότερο κατά το ποσό αυτών των ασφαλιστικών εισφορών . Θα επιβαρυνθείτε με 250 ευρώ για την τροποποίηση της δηλώσεως και θα υποστείτε τη βάσανο (ενδεχομένως) της ελεγκτικής διαδικασίας.
    1 point
  22. To Διάγραμμα Ισχύουσας Νομοθεσίας Πυρασφάλειας όπως τροποποιήθηκε και ισχύει Διάγραμμα Ισχύουσας Νομοθεσίας Πυροπροστασίας.pdf
    1 point
  23. μετα απο 3 σελιδες σχολιων υποθετω οτι εχω καταλαβει τα εξης - στην αδεια εδειχνε ενα διαμερισμα - στην αγορα απο τον παππου, αυτος πηρε ενα τμημα του οροφου, χωρις να εχει γινει ενημερωση της αδειας. - Ο παππους το εκανε γονικη παροχη και χρησιμοποιησαν την κατοψη της αγορας, χωρις να ελεγχθει η κατοψη της αδειας. Με βαση τα παραπανω, υπαρχει μια παραβαση διαμερισματωσης, η οποια επρεπε να εχει τακτοποιηθει. Θα γινει ή με επαναληψη ή με διορθωση του συμβολαιου ή με όποιον αλλον νομιμο τροπο μπορει να γινει. [Προσωπικα, θεωρω οτι μπορει να γινει με απλη αυτοκαταγγελια, και την καταβολη των 250 ευρω και τπτ αλλο, δλδ ως εάν, μετα απο τον ελεγχο, ανακαλυπτονταν η παραβαση και θα καλουνταν εντος 30 ημερων ο υποχρεως σε τακτοποιηση, οπότε αιρεται αναδρομικα η "παρατυπία", χωρις επαναληψεις συμβολαιων κλπ...πραξεων. Αλλα για αυτη την διαδικασια και πώς θα λειτουργησει, θα πρεπει να περιμενουμε "εγκυκλιο"...] Για -τυχόν - "ευθυνες", "υπαιτιοτητα" ,"εξοδα", "αποζημιωσεις" κλπ θεματα που εχουν σχεση με δικαστικες επιδιωξεις- αρα απο μελλοντικες δικαστικες αποφασεις Προφανως τετοιοι "καταλογισμοί ευθυνών" εκφευγουν απο τον σκοπο του φορουμ... υγ και επειδη, παρομοιες περιπτωσεις εχουν ηδη προκυψει ας μας πει καποιος ποια λυση δοθηκε ή ας γινει μια ερωτηση στο ΤΕΕ καλη συνεχεια σε ολους [και μην μου στεναχωρειτε τον φιλο ΚΑΝΑ... [+1] Βασιλη τις καλημερες μου]
    1 point
  24. Δικαίωση 8 χρόνια μετά..τελικά τσάμπα τους έβαζε ο Alexpap να τη βγάζουν.. Πάντως κι εγώ είχα υιοθετήσει μόνωση + αρμό....τσάμπα χάσαμε κάποια εκατοστά.
    1 point
  25. @chris Η προέγκριση είναι όπως η Έγκριση δόμησης πριν την ισχύ της ηλεκτρονικής έκδοσης αδειών.Ουσιαστικά καταθέτοντας ΔΚ και Τοπογραφικό εξαφαλίζεις το δικαίωμα δόμησης και στη συνέχεια προχωράς στη έκδοσης της άδειας. Στο στάδιο της προέγκρισης δεν απαιτείται το σύνολο των απαραίτητων εγκρίσεων, απλά αναιβάζεις Υ.Δ σαν μηχανικός για το ποιές απαιτούνται και ότι θα τις εξασφαλίσεις για την έκδοση της άδειας. Κάνοντας προέγκριση και όχι κατευθείαν Άδεια ουσιαστικά "σπας'' τον έλεγχο σε δύο στάδια α) ΔΚ-Τόπο και β) Έλεγχος πληρότητας λοιπών μελετών και φορολογικών. Δεν έχει ουσιαστική διαφορά στο τέλος αλλά είναι μάλλον λίγο πιο χρονοβόρο εάν κάνεις χωριστά τα δύο βήματα. Εάν δεν είναι κάποια σύνθετη περίπτωση για την οποία θέλεις να εξασφαλιστείς για την επίλυση της και στη συνέχεια να προχωρήσεις με λεπτομέρεια στις μελέτες που απαιτούνται και παράλληλα σου το επιτρέπει η φύση του έργου, η γνώμη μου είναι καλύτερη να προχωρήσεις κατευθείαν σε άδεια χωρίς το στάδιο της προέγκρισης.
    1 point
  26. ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΤΟΜΕΙΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΦΑΞ EMAIL ΕΔΡΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ Γραμματικος Ηλίας 2103725768 Δήμητρα 2105235787 ΧΑΛΚΟΚΟΝΔΥΛΗ 15 Αικατερίνη Μπούτλα 2105233784 ΑΘΗΝΑ 10432 Κοτσοβού 2102125939 ΝΟΤΙΟΣ Ξυνός Αργυριός 2103725736 Ευάγγελος 6981164101 ΚΑΛΛΙΡΟΗΣ 144 Παναγιώτης Παπανικόλας ΚΑΛΛΙΘΕΑ Μπουτσικάρης ΒΟΡΕΙΟΣ Τζούχας Νικόλαος 2132035759 Πηνελόπη 2132100575 [email protected] Λ.ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 448 Μαρκος Μάστακα ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Κασφίκης ΔΥΤΙΚΟΣ Βαφειάδου Αντωνία 2132100749 Αρίαδνη 2132100726 [email protected] ΤΡΩΩΝ 1 ΚΑΙ ΧΑΛΚΙΔΟΣ Βασιλική Ευταξία ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ Λέλη ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ Χατζηλουλούδης Αναστάσιος Ελενη 2132005314 17ΧΛΜ Λ.ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ Χριστίνα 2102415940 Κοζουμη ΠΑΛΛΗΝΗ Ζαραλή ΔΥΤΙΚΗ Δάλμας Θεοφάνης 2131601171 Ηλίας 2132047086 ΗΡΩΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ 78 Γεώργιος Ράπτης ΕΛΕΥΣΙΝΑ Καλλιέρης ΠΕΙΡΑΙΑΣ Καραχάλιος Δημήτριος Μάρθα 2132073713 ΑΚΤΗ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ 14-16 Αθανάσιος Σούμπαση ΠΕΙΡΑΙΑΣ Ανδρίτσος ΝΗΣΙΑ Γόπη Ελένη 2131601659 Αγγελική 2131601696 2131601688 ΕΘΝ.ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΙ ΤΣΑΜΑΔΟΥ Ιωάννα Ράππου ΠΕΙΡΑΙΑΣ Γενιτσαρίδη
    1 point
  27. Καλησπέρα! Παθητική πυροπροστασία σε υπόσκσαφο κτήριο με χρήση κατοικία: Θα μπορούσε έξοδος κινδύνου να θεωρηθεί συρόμενη μπαλκονόπορτα που βγάζει σε ανοιχτό υπαίθριο χώρο;; Ευχαριστώ!!
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.