Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      13

    • Περιεχόμενα

      17.597


  2. sdim

    sdim

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.800


  3. ntanos

    ntanos

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      524


  4. Anton_civeng

    Anton_civeng

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      931


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 10/09/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Το κείμενο της παρέμβασης δεν κάνει ούτε για χαρτί τουαλέτας. Ξεφεύγει δε από τα όρια της γελοιότητας και της γελοιοποίησης του συλλόγου τους. Σε κάποιο σημείο αναφέρουν περί "αντιποιήσης ιδιότητας δικηγόρου". Δεν πήγε ποτέ κανείς να πει ότι είναι δικηγόρος ενώ δεν είναι. Ξεχνούν επίσης, ότι τις δηλώσεις δεν τις υπογράφει κανείς "διεκπεραιωτής" (ούτε και δικηγόρος) αλλά μόνο ο υποβάλλων την αίτηση, εκτός και αν έχει διορίσει ειδικό πληρεξούσιο (πχ κάτοικος εξωτερικού) οπότε υπογράφει ο πληρεξούσιος. Ένα άλλο θέμα που πρέπει να σχολιαστεί, είναι ότι σύμφωνα με το δημοσίευμα, δήθεν οι μηχανικοί δεν πρέπει λέει να κάνουν δηλώσεις (ουσιαστικά να συνδράμουν στην συμπλήρωση των δηλώσεων). Έχουν καταλάβει τα άτομα ότι αναφέρονται σε μηχανικούς των οποίων το αντικείμενο τούς είναι τα ακίνητα; (δηλαδή κτίρια, οικόπεδα, αγροτεμάχια κλπ). Αν αντιστρέψουμε τα ανόητα και αίολα επιχειρήματα που αναφέρουν, με ποια αρμοδιότητα και ιδιότητα ο νομικός συμπληρώνει στοιχεία (όπως εμβαδόν) ακινήτων και χρήσεις κτιρίων στις δηλώσεις; Με ποια ιδιότητα θα συντάξει απόσπασμα από τον ορθοφωτοχάρτη της ΕΚΧΑ στις περιπτώσεις που ο ιδιοκτήτης δεν διαθέτει και δεν θέλει σε πρώτη φάση να συντάξει τοπογραφικό; Μήπως να πούμε και μεις με τη σειρά μας ότι ασκούν αντιποίηση ιδιότητας μηχανικού; Κύριοι σοβαρευτείτε γιατί γελάνε και τα τσιμέντα με όσα γράφετε στο δημοσίευμα.
    4 points
  2. Συμφωνώ κι επαυξάνω +2 Παύλο αλλά όχι να πετάμε και τα γιαούρτια..... αφού ένα γιαούρτι αξίζει περισσότερο από τις αιτιάσεις τους .....
    2 points
  3. Από την δική μου εμπειρία, στα γραφεία κτηματογράφησης το 99% των δικαιωμάτων τα επεξεργάζονται μηχανικοί χωρίς να συμβουλεύονται δικηγόρο διότι αποτελούν συνηθισμένες περιπτώσεις. Οι δικηγόροι δεν κάνουν καθόλου κτηματογράφηση. Είναι χρησιμότατοι, αλλά για αυτές τις δύσκολες καταστάσεις του 1% και απέχουν τελείως από το χωρικό στάδιο του έργου. Το λέω λίγο χοντροκομμένα αλλά νομίζω ότι αυτό τα λέει όλα.
    2 points
  4. Ποια δικαιώματά τους συνάδελφε. Δεν τους έκλεψε κανείς δικαιώματα. Δεν πήγε κανείς να παραστίσει το δικηγόρο ενώ δεν είναι. Μάλλον δεν θέλουν να πιστέψουν ότι οι παχιές αγελάδες αδυνάτησαν πλέον και δεν κατεβάζουν γάλα για όλο το καλοταισμένο κλαμπ τους. Κόπηκαν οι παραστάσεις στα συμβόλαια κλπ. Έτσι λοιπόν δεν θέλουν να κατανοήσουν ότι ο κάθε ιδιοκτήτης ελεύθερα κρίνει ποιος θα τον βοήθησει να συμπληρώσει τη δήλωσή του και κυρίως απευθύνεται σε μηχανικό διότι από εμάς ξεκινά η τεχνική ταυτότητα του ακινήτου. Το να καταγράψει κανείς τα στοιχεία του συμβολαίου και του πιστοποιητικού μεταγραφής δεν νομίζω ότι απαιτεί γνώσεις αστροφυσικής. Εξάλλου ο μηχανικός έχει μάθει να διαβάζει άπειρα συμβόλαια στα χρόνια εργασίας του, αφού το ιδιοκτησιακό και το πολεοδομικό συνδέονται. Αν θες Διάβασε μερικά πόστ πιο πριν που έχω ξεκινήσει την "αποδόμηση" των ψευδοεπιχειρημάτων τους. Κανονικά πρέπει να τους πάρουμε με τα γιαούρτια με αυτά που γράφουν όχι να το αναλύσουμε και σοβαρά. Η ανακοίνωση το είπα και στην αρχή. Ούτε για χαρτι τουαλέτας δεν κάνει. Επιεικώς κατάπτυστη. Από πλευράς ΤΕΕ θα μπορούσε να υπάρξει απάντηση σε αυστηρό ύφος, για λόγους επιστημονικού κύρους.
    2 points
  5. Δε διαβάζω κάν το κείμενο. Είναι τουλάχιστον αστείο προκαταβολικά. Εχω δεί με τα μάτια μου τόσα πολλά επί κτηματολογίου που έχω χάσει πάσα ιδέα και για τους μεν δικηγόρους-συμβολαιογράφους και για τους δε του συναφιού μας.....
    2 points
  6. Σωστή η σκέψη σου για αναλυτικό, όμως ως μηχανικοί πρέπει να προβλέπουμε και τις μελλοντικές ανάγκες στο ακίνητο. Επειδή αργά ή γρήγορα θα το κλείσει με κάποια γκαραζόπορτα και τότε πλέον θα θεωρείται αυθαίρετος χώρος, εξέτασε το ενδεχόμενο να το δηλώσεις με ΥΔ και χρήση μειωτικού συντελεστή (ισόγειος ΒΧ με επιφάνεια μικρότερη των 50 τμ).
    2 points
  7. οι εξώστες δεν σχετίζονται με διαστάσεις κτιρίου.
    2 points
  8. "χαρτί" μπορεί να το αναφέρει κάποιος που δεν έχει ιδέα από πανεπιστήμια. Όχι εσύ που ήδη σπουδάζεις. Δείχνει άσχημα να το αναφέρεις σαν "χαρτί". Για το τυπικό το αναφέρω ότι λέγεται πτυχίο ή δίπλωμα (αυτό αναγράφεται πάνω όταν αποφοιτήσεις από πολυτεχνείο ή πολυτεχνική σχολή)
    2 points
  9. Version X6.0

    78.088 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  10. Τόση αναδουλειά έχουν οι δικηγόροι στη Μυτιλήνη και βλέπουν το κτηματολόγιο ως πίτα που θα την μοιραστούν μεταξύ τους? Η ανακοίνωσή τους είναι για γέλια....
    1 point
  11. Αυτό ενδιαφέρει μόνο σε περίπτωση νομιμοποίησης με τον ΓΟΚ 85/00 . Σε τακτοποίηση απλώς να πληρείται ο ορισμός της παρ 32 του άρθρου 2 για να υπαχθεί με αναλυτικό: Ορισμός στην παρ 32 του άρθρου 2 : Ημιυπαίρθιος χώρος είναι ο στεγασμένος χώρος του κτιρίου, του οποίου η μία τουλάχιστον πλευρά είναι ανοιχτή προς τον κοινόχρηστο χώρο ή τους ακάλυπτους χώρους του οικοπέδου που δεν προσμετρώνται στην κάλυψη και οι υπόλοιπες πλευρές του ορίζονται από τοίχους ή κατακόρυφα φέροντα ή μη στοιχεία και χρησιμοποιείται για τη μετακίνηση ή προσωρινή παραμονή ανθρώπων". και δεν μετρούσε στο ΣΔ σύμφωνα με τα το άρθρο7: "ε) Εξώστες, ημιυπαίθριοι χώροι, αρχιτεκτονικά στοιχεία, προστεγάσματα και σκίαστρα, όπως ορίζεται στο Αρθ-11 " όπου στο άρθρο 11 αναφέρεται ότι: "2. Εξώστες και ημιυπαίθριοι χώροι συνολικής επιφάνειας έως 35% ( πριν τις τροποποιήσεις και το έτος 1987 ήταν 40% και έγινε η τροποποίηση με το Αρθ-40 του Ν-3775/09 ΦΕΚ-122/Α/21-7-09 και εκ νέου με την παρ.1 Αρθ-9 του Ν-3843/10 ΦΕΚ-62/Α/28-4-10) που επιτρέπεται να δομηθεί συνολικά στο οικόπεδο, δεν υπολογίζονται στο συντελεστή δόμησης. Από το ανωτέρω ποσοστό οι ημιυπαίθριοι χώροι δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν το 15% του συντελεστή δόμησης. Για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής, οι ημιυπαίθριοι χώροι πρέπει να έχουν πλάτος τουλάχιστον 2,50 μ. και βάθος μικρότερο ή ίσο με το πλάτος τους.
    1 point
  12. πολυ σωστα [το κανουμε αυτο σπανια και μονον σε οικογενειακες οικοδομες...αλλά εκει πληρωνει μονον ο "ενας"...] και, πλεον αυτων, απαιτειται να γινει για το συνολο των ΟΙ, οπερ σημαινει οτι, "ενας" να αρνηθει, ή εάν ενας δεν εχει καμμία αυθαιρεσια, τοτε δεν γίνεται. Στην πραξη, δημιουργεις πολυ περισσοτερα προβληματα, αφου, με την κοινη αιτηση, μαθαινουν ολοι τις αυθαιρεσιες του άλλου και αρχιζουν οι γκρινιες που "η απο πανω" ειχε κλείσει 20 τμ. αλλά .."τοοοοσα χρόνια το εκρυβε.."... και πλήρωνε τα ίδια κοινοχρηστα με την "απο κατω" που δεν ειχε αυθαιρεσιες. Μην μπλεκεσαι υγ και οταν λεει το αρθρο που αποτελεί αντικείμενο μεταβίβασης εννοει "τακτοποίησης", αλλα το ξεχασαν απο την αρχη και το συνεχιζουν λαθος.
    1 point
  13. Η κατάθεση αμοιβής στο ΤΕΕ και κατ'επέκταση στην ΕΤΕ αφού μόνο με αυτή είχε σύμβαση το ΤΕΕ, έχει καταργηθεί από το 2011 Δες και το έγγραφο
    1 point
  14. Αφού είναι νομίμως υφιστάμενο, μπορεί να εκδοθεί εεδμκ
    1 point
  15. Τιποτα προχωρας με τον Μαστρομητσο που χεις βρει κι ολα καλα....
    1 point
  16. Χμμμ... Συγγνώμη ποὺ θὰ ἐπιμείνω, ἀλλὰ ἂν λοιπὸν ἐσεῖς 'Earl' πληρώνεσθε κανονικῶς ἀπὸ τὴν ἑταιρεία σας γιὰ νὰ κάνετε μεταξὺ τῶν ἄλλων καὶ τὸ ἔργο τῶν Εὐρωκωδίκων, ἀδυνατῶ νὰ καταλάβω γιατὶ συνεχίζετε καὶ ὑπερασπίζεσθε τὴν θέσι (ἀπὸ ὅ,τι καταλαβαίνω) ὅτι πρέπει ἕνας ἰδιώτης μηχανικὸς νὰ πληρώσῃ εἴτε ἐδῶ, εἴτε στὴν Ἀγγλία, εἴτε ὁπουδήποτε ἀλλοῦ στὴν Εὐρώπη τὸ οἱοδήποτε ποσὸ γιὰ νὰ τοὺς ἀποκτήσῃ (μικρὸ ἢ μεγάλο γιὰ τὰ δεδομένα τῆς χώρας του). Ἐκτὸς κι ἂν ὄχι ἐσεῖς, ἀλλὰ ἡ Ἑταιρεία γιὰ τὴν ὁποίαν ἐργάζεσθε, πληρώνεται μὲ ποσοστὰ ἐπὶ τῆς πωλήσεως τῶν Εὐρωκωδίκων καὶ θέλετε νὰ ὑπερασπισθῆτε τὸ δίκιο της. Ἔ, τότε νὰ πάω πάσσο, νὰ ὑποθέσω ὅτι εἶσθε τρόπον τινὰ ἕνας πιστὸς ὑπηρέτης τοῦ ἀφεντικοῦ του, ok. Ἂν ὅμως οὔτε κι αὐτὸ συμβαίνει (καὶ ἡ Ἑταιρεία σας πληρώνεται κανονικῶς ἀπὸ τὴν Ἀγγλικὴ Κυβέρνησι σὰν ἐργολάβος μιᾶς συγκεκριμένης δουλειᾶς -- ἄρα ἀπὸ τὰ χρήματα τῶν φορολογουμένων τοῦ United Kingdom), τὸ μόνο ποὺ μπορῶ νὰ ὑποθέσω πλέον γιὰ νὰ κατανοήσω τὴν στάσι σας, εἶναι ὅτι εἶσθε ἕνας πραγματικὸς Κόμης ('Earl'), μὲ τίτλο εὐγενείας κανονικὸν δηλαδή, καὶ ὑπερασπίζεσθε σθεναρῶς τὰ συμφέροντα τῆς τάξεώς σας ἔναντι τῶν πληβείων. Good morning to you Sir, οὔτε ἐγὼ ἔχω πλέον νὰ προσθέσω κάτι ἄλλο.
    1 point
  17. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α - Συντελεστές τετραγωνιδίων - 5 Συντελεστής Δόμησης "καθώς και ισόγειο βοηθητικοί χώροι (αποθήκες, χώροι στάθμευσης κλπ) έως 50 τ.μ.
    1 point
  18. Καλά μας κάνουν επειδή το επιμελητήριο που έχουμε είναι απο οτι φαίνεται μόνο για δημόσιες σχέσεις! Τι πιο τραγελαφικό, άστειο και παράλογο να πληρώνεται ο συμβολαιογράφος που αντιγράφει ένα κείμενο και ο δικηγόρος που παρίσταται, βάσει ποσοστού των αντικειμενικών αξιών!!! (Μη μιλήσω για μεσίτες στη παρούσα φάση..) και φυσικά χωρίς έκπτωση (θα πέσουν να σε φάνε αν ζητήσεις) και ο μηχανικός που τον τρώει ο ήλιος να το μετρήσει, τον τρώνε τα βιβλία για να το καθορίσει και να το καθαρίσει πολεοδομικά παίρνει ψίχουλα. Αλλά οι δικηγόροι είναι δύναμη γιαυτό και η ενοποίηση των ταμείων μαζί τους με βρίσκει σύμφωνο. Το τελευταίο είναι λίγο άσχετο αλλά είναι και η ώρα περασμένη
    1 point
  19. Δες κι άλλες μάρκες (π.χ. Epson). Δες τις κριτικές (αν υπάρχουν). Επίσης, κι επειδή το σκανάρισμα είναι από τα βασικότερα, να έχει αυτόματο διπλής όψης. Το κακό με αυτά τα μηχανήματα είναι ότι έχουν χαμηλή (σχετικά) τιμή αγοράς, αλλά πανάκριβα αναλώσιμα (μελάνια)
    0 points
  20. Δεν έγινε σωστή διατύπωση. Παρακάτω εξηγώ ποιο είναι το ερώτημά μου.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.