Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pyrasfaleia

    Pyrasfaleia

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      234


  2. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.329


  3. stesta

    stesta

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      607


  4. dimitris82

    dimitris82

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      54


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/09/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ - ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΜΕΡΟΣ Ζ΄ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 4. Η παράγραφος 4 του άρθρου 101 του Ν. 4495/2017 αντικαθίσταται ως εξής: «4. Σε περίπτωση εφάπαξ καταβολής έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα της ημερομηνίας υπαγωγής, όπως αυτή αναφέρεται στην παράγραφο 1, παρέχεται έκπτωση τριάντα τοις εκατό (30%) επί του συνολικού ποσού του προστίμου.» 5. Η παράγραφος 5 του άρθρου 101 του Ν. 4495/2017 αντικαθίσταται ως εξής: «5. Σε περίπτωση καταβολής ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού του προστίμου, έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα της ημερομηνίας υπαγωγής, όπως αυτή αναφέρεται στην παράγραφο 1, παρέχεται έκπτωση είκοσι τοις εκατό (20%) επί του συνολικού ποσού του προστίμου». ................................................. Άρθρο 88 Μεταβατικές διατάξεις 1. Οι παρ. 4 και 5 του άρθρου 13 του παρόντος νόμου καταλαμβάνουν και τις αιτήσεις υπαγωγής για τις οποίες δεν έχει περαιωθεί η υπαγωγή κατά την έννοια της παρ. 8 του άρθρου 81 του ν. 4495/2017.
    3 points
  2. Αυτο περιμένουμε και απ' οτι φαινεται θα το κάνουν τελευταία στιγμή...Όπως τελευταία στιγμή άλλαξαν 2-3 πράγματα στο εγχειρίδιο εισαγωγής αίτησης, τώρα το είδα (χωρίς να ενημερώσουν κάτι στα νεα-ανακοινώσεις
    2 points
  3. Η νέα διευκρινιστική εγκύκλιος, απαραίτητη για όσους χρειάζονται να υποβάλλουν μελέτη με το Π.Δ. 41/18. Επίσης, ορίζει ότι πρέπει να αναρτώνται πλέον οι μελέτες πυροπροστασίας (ενεργητική, παθητική , σχέδια κλπ) στο σύστημα e-adeies του Τ.Ε.Ε για τα νόμιμα κτίρια και στο σύστημα αυθαιρέτων του Τ.Ε.Ε για τα τακτοποιημένα εγκυκλιος_1_ ΠΔ 41_18_ΩΒΤ34653Π8-ΨΜΤ.pdf
    1 point
  4. Παράταση από 1 έως 2 μήνες στα προγράμματα κτηματογράφησης όλης της χώρας που είναι σε εξέλιξη προγραμματίζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στο ΥΠΕΝ διαμηνύουν ότι θα είναι και η τελευταία παράταση που θα δοθεί στους πολίτες για την υποβολή των δηλώσεων καθώς η κτηματογράφηση σε δύο μήνες συμπληρώνει ένα χρόνο από την έναρξη του προγράμματος αλλά η προσέλευση του κόσμου –με όλες τις ιδιαιτερότητες της τελευταίας γενιάς κτηματογράφησης, η οποία αφορά ορεινές και αγροτικές περιοχές- είναι ακόμη πολύ περιορισμένη διακυβεύοντας κάθε σχεδιασμό για την ολοκλήρωση του έργου. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται από το υπουργείο ακόμη και νομοθετική ρύθμιση που θα καθιστά πιο αυστηρό το πλαίσιο αλλά και θα επιβάλλει κυρώσεις σε εκείνους που δεν υποβάλλουν εμπρόθεσμα τις δηλώσεις τους στο κτηματολόγιο.
    1 point
  5. Βεβαίωση μπορεί να δοθεί σύμφωνα με την παρ 2γ άρθρου 83 γ) οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89. -παρ. 2 άρθρου 82 εδάφιο θ: θ) εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παρ. 3 του άρθρου 81 εξαιρουμένων των περιπτώσεων β, γ, δ. -παρ. 3 άρθρου 81 (εκτός β,γ.δ περιπτώσεων): 3. Ως πολεοδομικές παραβάσεις ορίζονται οι εξής : α) κάθε κατασκευή που έχει εκτελεστεί κατά παράβαση εκδοθείσας οικοδομικής άδειας/άδειας δόμησης, με την οποία δημιουργούνται χώροι κύριας η βοηθητικής χρήσης χωρίς να μεταβάλλονται τα στοιχεία της κάλυψης, της δόμησης, του ύψους και του όγκου του διαγράμματος κάλυψης/δόμησης, και δεν θίγονται στοιχεία του φέροντα οργανισμού, (...) ε) η εκτέλεση εργασιών μικρής κλίμακας της παραγράφου 2 του άρθρου 29, που διενεργούνται χωρίς την προηγούμενη έκδοση της εν λόγω έγκρισης, στ) η εκτέλεση εργασιών και εγκαταστάσεων κατά παράβαση διατάξεων του Κτιριοδομικού κανονισμού, ζ) οι εργασίες και κατασκευές της Κατηγορίας 3 της περίπτωσης γ του άρθρου 96 που δεν εντάσσονται στις περιπτώσεις του άρθρου 30 και της παραγράφου 2 του άρθρου 29. το σχετικό εδάφιο της παρ 2 άρθρου 29 για την αυθαίρετη διάνοιξη είναι το λβ) επεμβάσεις στις όψεις κτιρίων για την τροποποίηση ή τη διάνοιξη νέων ανοιγμάτων, εφόσον δεν θίγεται ο φέρων οργανισμός και οι επεμβάσεις δεν αντίκεινται σε ειδικότερες διατάξεις, Επίσης, η τεκμηρίωση θα μπορούσε να γίνει και με το εδάφιο δδ) του άρθρου 96 (κατηγορία αυθαιρεσιών 3): αλλαγή των διαστάσεων των ανοιγμάτων και μετατόπιση αυτών,. Σε κάθε περίπτωση για το ερώτημα που θέτεις, το διαμέρισμα δύναται να μεταβιβαστεί με τεκμηρίωση στην τεχνική έκθεση της βεβαίωσης για το που ανήκει αυτή η αυθαιρεσία και γιατί εξαιρείται (βλ. παράθεση νομοθεσίας παραπάνω). Αυτό δεν σημαίνει ότι στο ακίνητο έπαυσε να υπάρχει η αυθαιρεσία. Ο νόμος, απλώς δίνει το δικαίωμα να μεταβιβαστεί μαζί με αυτές τις αυθαιρεσίες (συνήθως μικρής σημασίας). Κάτι που επίσης πρέπει να τονιστεί εδώ είναι ότι ο υποψήφιος αγοραστής δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα συμφωνήσει να αγοράσει το διαμέρισμα χωρίς τακτοποίηση διαβάζοντας την ως άνω τεχνική έκθεση της βεβαίωσης.
    1 point
  6. Με βήμα 10% . Ωστόσο δες και τύπο Sutherland
    1 point
  7. Χοντρικά, γύρω στα 1000 €/μ²
    1 point
  8. (Φαντάζομαι και ίδια πίεση) Αν τα μ1 και μ2 είναι γνωστά αέρια και γνωρίζεις τα ποσοστά τους στο μείγμα μπορείς να κάνεις το εξής : Mm/μ = y1M1/μ1 + y2M2/μ2 y : ποσοστό μ : ιξώδες Μ : ατομικό βάρος Αλλά θα κοιτάξω και στον munson μήπως βρω τύπο (δυστυχώς ήταν πριν κάποια εξάμηνα η ρευστομηχανικη) Edit : https://neutrium.net/fluid_flow/estimating-the-viscosity-of-mixtures/
    1 point
  9. όπως τα ειπε ο παυλος οι τρεις δηλωνουν απο 25% καθε ενας Ο 4ος κληρονομειται, σαν εξ αδιαθετου ή σαν εκ διαθηκης Οι δικοι του κληρονομοι θα κανουν αποδοχη ή θα υποβαλλουν τα "κληρονομόχαρτα" για τα δικα τους δικαιωματα και αργοτερα την αποδοχη. κατα τα λοιπα, μιλαμε για το κτηματολογιο, οχι για τακτοποίηση δεν μας απασχολει το κατωτερω και δεν κρινουμε τα δικαιωματα τους... εμεις δεν υπογραφουμε τπτ... αυτοι δηλωνουν και φερουν ευθυνη.
    1 point
  10. Ήρθε και η πρώτη τάπα από τον ΠΣΔΑΤΜ. Χαιρετίζουμε την άμεση αντίδραση του συλλόγου Α.Τ.Μ. Αναμένουμε να λάβει θέση και το κεντρικό ΤΕΕ https://www.b2green.gr/el/post/72591/ktimatologio-apantisi-psdatm-sto-dikigoriko-syllogo-mytilinis?fbclid=IwAR0_IWF1zcrejG5h9mkGJPXFIofHgy9dS_UEFZ7WQUvFHcm0TZVwLfAMEQ8
    1 point
  11. Ως νεος στο φορουμ ας καταθεσω και εγω την εμπειρια μου μιας και ζω και εργαζομαι στο ΗΒ. Ζω εδώ από το 2010 μιας και μετα την αποφοιτηση μου από ΤΕΙ δομικων εργων, ηρθα Αγγλια για bachelor+master με ειδικευση το Structural Engineering. Υστερα από ένα διάλλειμα στην Ελλαδα λογω στρατιωτικών υποχρεώσεων γυρισα Αγγλια καθως στην Ελλαδα της βαθιας κρισης δεν ειχα καν τη διαθεση να διαπραγματευτω. Θα ξεκινησω από τα ασχημα της Αγγλιας οσον αφορα το τομεα μας. Το επαγγελμα δεν εχει την ιδια υποσταση με την Ελλαδα ή πχ με άλλες χωρες όπως η Γερμανια κτλπ. Λες τι επαγγελμα κανεις και ειτε δεν ξερουν καν τι εννοεις ειτε σε περνανε για υδραυλικο, ηλεκτρολογο, μπογιατζη. Δεν εννοω ότι είναι κακα επαγγελματα, απλα θελω να τονισω το αστειο του θεματος. Προσωπικα, το συγκεκριμενο θεμα δεν με απασχολει καθως δεν εχω κολλημα με τους τιτλους αλλα δυστυχως εχει το τιμημα του στο τομεα μας. O leader του design team είναι παντα ο αρχιτέκτονας. Αυτό σημαινει πως ο αρχιτέκτονας παιρνει παντα το μεγαλυτερο μεριδιο της πιτας από αποψη χρηματων. Σε δευτερη μοιρα ερχονται οι υπολοιποι όπως στατικοι,μηχανολογοι,ηλεκτρολογοι κτλπ. Για παράδειγμα, εχω δουλεψει σε 3 εταιρειες (2 μικρες και η τωρινη μου αρκετα μεγαλη)και ποτε δεν ειδα να χτυπάνε δουλειες με πανω από 2% του συνολικου budget του προτζεκτ. Σκεφτείτε ότι πλεον πολύ μεγαλα προτζεκτ τα χτυπάμε με 0.7% και πλεον υπαρχουν εταιρειες που πανε στο 0.5%! Την ιδια στιγμη οι αρχιτέκτονες εχουν πανω από το 15% (αν κανω λαθος διορθωστε με καθως είναι νουμερο που εχω ακουσει). Ολες αυτές τις λεπτομέρειες τις αναφερω για να εξηγησω πως τα χρηματα στο τομεα των δομοστατικων είναι μια περιεργη ιστορια και εξαρτάται από το τι θελει ο καθενας. Ο μισθος είναι αξιοπρεπης αλλα καθολου συμβατος με το αγχος και τις ευθύνες αυτης της δουλειας. Ξεκινάς με 20-24K(μικτα) και σιγα σιγα ανεβαινεις, πιστευω ότι μεσα σε μια 3ετια είναι αρκετα εφικτο να πας στα 35k ειδικα αν αλλαζεις κάθε χρονο εταιρια. Το θεμα αλλαζει όταν γινεσαι Chartered Structural Engineer. Εκει πλεον μπορεις να πας για Senior engineer και τα λεφτα παιζουν από 40k μεχρι να ανεβεις ψηλα και να φτασει 50-60K σε ακομη πιο managerial ρολους όπως associate, director etc. Ολοι οι μισθοι που αναφερω είναι από την εμπειρια μου στο North West καθως από Λονδινο δεν εχω εμπειρια. Προσωπικα θεωρω ότι τα χρηματα δεν είναι ουτε πολλα αλλα προς Θεου ουτε και λιγα. Απλα καποιες φορες σε πιανει το γαμωτο καθως για παράδειγμα android/ios developers με 3 χρονια εμπειρια παιρνουν 60-70k...Ας μην μιλησω για ατομα με μεγαλυτερη εμπειρια καθως είναι λεφτα τα οποια οι μηχανικοι δεν θα τα δουν ποτε. Στα θετικα είναι οι συνθήκες εργασιας. Εχω αλλαξει 3 εταιρειες και δεν ακουσα ποτε μου μια φωνη ή εστω μια εκφραση εκνευρισμου και αυτό νομιζω λεει πολλα. Αν εισαι τυπικος και ενδιαφέρεσαι όλα κυλανε παρα πολύ ηρεμα. Οι μερες αδειας που δικαιουσε είναι συνηθως από 24-30 ημερες χωρις τις αργειες. Το ποτε θα παρεις την αδεια σου το οριζεις εσυ και όχι ο εργοδότης σου. Το αναφερω γιατι εχω ακουσει περιεργες ιστοριες από την Ελλαδα. Δεδομενου ότι το ΗΒ είναι μια χωρα με πολύ ακριβη αγορα σπιτιων, θεωρω ότι ένα ζευγαρι με ένα ετησιο εισοδημα minimum 60k(καθαρα) μπορει να εχει μια αξιοπρεπή καθημερινοτητα με δικο της σπιτι, να μπορει να μεγαλωσει ένα παιδι κτλπ. Το ξαναλεω, μιλαω παντα για North West.
    1 point
  12. Καλη σχολικη χρονια στα παιδια και εγγονια μας
    1 point
  13. Προφανώς "χωρίς ΟΑ". Να πεις στη συμβολαιογράφο "να μην φυτρώνει εκεί που δεν τη σπέρνουν".... Αν η αμοιβή σου από αυτή σου την ενασχόληση (π.χ. πελάτης, συμβολαιογράφος, πολεοδομίες κ.λπ.) δεν είναι τουλάχιστον 2.000 ευρώ καθαρά (και δεν έχεις εισπράξει τα μισά προκαταβολικά), να τον στείλεις στο διάολο..... Ο χρόνος σου και η "φαιά σου ουσία" είναι ΠΟΛΥΤΙΜΑ για να σπαταλώνται τοιουτοτρόπως....
    1 point
  14. Ερώτηση: στην παραπάνω περίπτωση, πάω λοιπόν να το δηλώσω όλο αυθαίρετο, όμως βάζω ΜΕ οικοδομική άδεια και χωρίς υπέρβαση ύψους ή κάλυψης, σωστά? Παρένθεση: η συμβολαιογράφος μου ειπε ότι η πελάτισσα θα το πληρώσει σαν καινούριο στην εφορία....και σε άλλη πολεοδομία που ρώτησα μου είπαν ότι δε βρίσκουν καμία λογική στο να το θεωρήσω όλο αυθαίρετο, οπωσδήποτε να κάνω ανασύσταση.... και διερωτώμαι τι χρωστάω να ασχολούμαι με αυτά??????????
    1 point
  15. @Roukat Άν έχεις κάποια στοιχεία απο την ο.α που να μπορούν να σε βοηθήσουν ώστε να κάνει τη ρύθμιση τότε την κάνεις. Στην περιπτωσή σου καταλαβαίνω πως δεν έχεις κάποιο στοιχείο της ο.α πλήν του εντύπου. Αρα καθίσταται πρακτικώς αδύνατη η εξαγωγή, έστω και με δυσμενής θεωρήσεις υπέρ του...δημοσίου, νομιμων υφιστάμενων κλπ. Επομένως, δυστυχώς πάς σε ότι σου λέει ΙΑΣΟΝΑΣ. Εκτός και άν καταφέρει ο πελάτης μετά απο ψάξιμο και βρεί κάτι ακόμα απο την άδεια. Πχ κάποιες κατόψεις ή το ΔΚ. Καλο είναι πρώτα να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια αναζήτησης.
    1 point
  16. Δεν κάνεις και ένα γραπτό ερώτημα σε αυτές τις πολεοδομίες να δούμε αν θα σου απαντήσουν γραπτός το ίδιο και να δούμε και σε πιο νόμο/άρθρο βασίζονται, νομίζω έχουν την τακτική «φύγε κακό από το κεφάλι μου» και λένε προφορικά ότι θέλουν.
    1 point
  17. Οι Π.Υ. δεν απαιτούν, εν γένει, να ανεβαίνουν στο πληροφοριακό σύστημα αυθαιρέτων του ΤΕΕ οι μελέτες πυρασφάλειας.
    1 point
  18. Πρώτα σιγουρέψου ότι το κτίριο σου πάει με το Π.Δ41/18. Πότε είναι η Οικοδομική Άδεια;
    1 point
  19. Για τα ιδιωτικά ΚΔΑΠ έχει βγει διευκρινιστική της Πυροσβεστικής το 2016 που τα κατατάσσει όλα στα ΚΤΙΡΙΑ ΥΓΕΙΑΣ. Τα υφιστάμενα τότε έλεγε ότι πήγαιναν με την 7600 (Υπόδειξη Μέτρων). Η 7600 όμως πλέον καταργήθηκε και τα ΚΤΙΡΙΑ ΥΓΕΙΑΣ πάνε με την ΠΥρ Διάταξη 18/2019 όπου αναφέρεται στο πεδίο εφαρμογής ότι αφορά τα ΚΔΑΠ για παιδιά κάτω των 5 ετών. Κάλεσε, καλύτερα, την τοπική Πυροσβεστική Υπηρεσία και ρώτα τους.
    1 point
  20. Και για οποιαδήποτε απορία σχετικά με το ποιό από το Π.Δ 71/88 ή Π.Δ 41/18 χρησιμοποιείται μπορείτε να διαβάσετε τη διευκρινιστική του Π.Δ 41/18
    1 point
  21. Καταργούμενες Διατάξεις: Άρθρο 1 .... Σε κάθε περίπτωση τονίζεται ότι όταν εκτελούνται οικοδομικές εργασίες ή αλλάζει χρήση το κτίριο ή τμήμα αυτού ή σε περίπτωση τροποποίησης των μελετών της αρχικής άδειας, δεν αρκεί η υποβολή μελέτης πυροπροστασίας στην Πυροσβεστική Υπηρεσία για τη χορήγηση πιστοποιητικού πυροπροστασίας το οποίο απαιτείται για την έκδοση της άδειας λειτουργίας, αλλά πρέπει να γίνει πρώτα ενημέρωση του φακέλου της άδειας (άρθρο 42 ν.4495/17) ή να εκδοθεί η απαιτούμενη οικοδομική άδεια (άρθρο 5 ν.4067/12, άρθρο 29 του ν.4495/17). Εφόσον κατά τον έλεγχο της μελέτης ενεργητικής πυροπροστασίας από την αρμόδια πυροσβεστική υπηρεσία διαπιστωθούν ελλείψεις ή λάθη, η μελέτη διορθώνεται και υποβάλλεται εκ νέου στο πληροφοριακό σύστημα από τον αρμόδιο μηχανικό για την ενημέρωση του φακέλου. Εφόσον κατά τον προηγούμενο έλεγχο διαπιστωθούν ελλείψεις ή λάθη στην παθητική πυροπροστασία, ενημερώνεται εγγράφως η αρμόδια υπηρεσία δόμησης, για τις περαιτέρω δικές της ενέργειες. Επίσης Κεφάλαιο 1 ,Άρθρο 2 προτελευταία παράγραφος: Για την αδειοδότηση ειδικών χρήσεων ή για τη χορήγηση πιστοποιητικού πυροπροστασίας σε κτίρια που υφίστανται αυθαίρετες κατασκευές που έχουν υπαχθεί σε διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων, η μελέτη πυροπροστασίας συντάσσεται σύμφωνα με τον κανονισμό πυροπροστασίας που ίσχυε κατά τον χρόνο ανέγερσης της αυθαίρετης κατασκευής ή εγκατάστασης της αυθαίρετης χρήσης (δηλαδή Π.Δ. 71/88 αν παλαιότητα αυθαιρεσίας μεταξύ 1989 και 2018) και αναρτάται στο σχετικό πληροφοριακό σύστημα αυθαιρέτων.
    1 point
  22. Επειδή δεν το πρόσεξα ή μου διέφυγε της προσοχής (στην εγκύκλιο 1 ?) που το αναφέρει αυτό ?
    1 point
  23. το αν αποδοθούν ευθύνες ή όχι στους προηγούμενους συν/φους μου, λόγω μη εφαρμογής των Ν 4178 +4495 είναι άλλο θέμα Πάντως κακώς κατά τη γνώμη μου πιστεύετε -όσοι πιστεύετε- ότι εγώ με τη δήλωση μου τους δίνω συγχωροχάρτι. Το μόνο που κάνω είναι να κάνω μια διαδικασία που δεν προβλέπεται από το σύστημα αυθαιρέτων ΤΕΕ. Όσο για το αν τελικά και η δική μου ΤΕΛΙΚΗ κατά κάποιο τρόπο ρύθμιση είναι σωστή ή όχι κατά το ν 4495/17 φυσικά και δεν μπορώ να αρνηθώ τις ευθύνες μου και τις αναλαμβάνω πλήρως! υ.γ για να μην έχεις ευθύνες πρέπει αγόγγυστα και εξ αρχής να πεις "ΔΕΝ ασχολούμαι με αυθαίρετα"
    1 point
  24. P.S. Mε έντονα μαύρα γράμματα είναι οι δικές μου παρατηρήσεις. Θα χρησιμοποιούσα χρώμα για να διαβάζονται καλύτερα, αλλά κάτι καλόπαιδα διαχειριστές μου την έχουν στημένη και δεν γουστάρω να δίνω δικαιώματα σε ............. . Θα μπορούσα βεβαίως να στα γράψω σε pm, αλλά καλό είναι να διαβαστούν κι από άλλους, που ίσως σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο και που θα ήθελαν βοήθεια.
    1 point
  25. Δεν διορθώνονται με αυτόν τον τρόπο!!! Οι διαχειριστές μηχανικοί των δηλώσεων φέρουν ευθύνη! Και οι ιδιοκτήτες που εξουσιοδότησαν κ.λπ. Και βεβαίως τη μεγαλύτερη ευθύνη τη φέρει ο νέος διαχειριστής μηχανικός που έπραξε με τρόπο τέτοιο που δεν είναι νόμιμος. Όταν κι αν στραβώσει κάποιος ιδιοκτήτης εναντίον κυρίως αυτού θα στραφεί νομικά...... Μόνο και αποκλειστικά μέσω του ΤΕΕ και με ευθύνη των/του ιδιοκτήτη/των!
    1 point
  26. Δηλαδή τωρα περιμένουν αυτοί να ψάξουμε τι δηλώσεις έχουμε κάνει τι βεβαιώσεις έχουμε δώσει κλπ κλπ για να προσαρμόσουμε τα παραλογα οριζόμενα τις επίμαχης εγκυκλίου? Τώρα που έληξε ουσιαστικά ο νόμος? Δλδ σε περιπτώσεις που έχω δηλώσει "Υπόγεια στάθμη" (οπως αναφέρεται στον νόμο) με μειωτικό θα πρέπει να γυρίσω πίσω τη δήλωση και να ελεγξω ΓΟΚ? Σε δηλώσεις που εχω χρησιμοποιήσει Ε9 για παλαιότητα να τις γυρίσω πίσω για βεβαίωσεις μεταβολών? Σε περιπτώσεις εξαίρεσης απο ΜΣΕ με συνδυασμό των προϋποθέσεων, πχ α/χ και πρόβολοι, που δεν προκύπτει απο πουθενά στο κείμενο του νόμου ότι δε δύναται να συνδυαστούν θα πρέπει να τις γυρίσω πίσω για ΜΣΕ? Αμ δε... για μένα αυτή η εγκύκλιος και το ότι λέει έχει ή μάλλον ίσως έχει, γιατί δεν παράγει νομοθεσία, ισχύ από σήμερα και έως τη λήξη του νόμου! Είπαμε έχουμε εκτεθεί επαγγελματικά αλλά δε θα εξευτελιστούμε κιόλας συνάδερφοι! Υ.Γ Δουλεύω αυθαίρετα μια 5ετία γεμάτη. Ε, ακόμη δεν ειμαι σίγουρος για τίποτα. Αναρωτιέμαι για πιό λόγο δεν βγαίνουν 5 γενικά παραδείγματα και μενουμε σε αοριστολογίες για Κατηγορία συντελεστές πρόστιμα κλπ κλπ.
    1 point
  27. προχώρα στην υπαγωγή και θα αφαιρέσει τα ποσά
    1 point
  28. νομίζω ότι αυτό που ρωτάς συνάδελφε μπροστά στο βουνό των άλλων προβλημάτων που φέρνει το άρθρο 116, είναι λεπτομέρεια. Εγώ πιθανότατα θα το ρύθμιζα αν μιλούσαμε μόνο για κλείσιμο ΗΧ. EDIT ουπς τώρα είδα την παλαιότητα της ανάρτησης, καθυστερημένη η απάντησή μου λοιπόν.
    1 point
  29. Λογικό....έχει όμως πολλά κενά. Εγώ την έκλεισα τη συμφωνία μου. Υπήρχε περίπτωση όμως να μην την κλείσω. Ποιά είναιη απόδειξη τότε? ΅Επίσης έστω ότι ως εργολήπτης πάω να ψάξω προμηθευτές, το ΤΠΥ του προμηθευτή μπορεί να κοπεί και 6 μήνες μετά!! Άρα επί της ουσίας δεν αποδεικνύεται τίποτα. Καταλήγω λοιπόν στο συμπεράσμα, ότι λογικά, και στην Ελλάδα το '"λογικά" παίρνει πολλούς αστερίσκους, θα πρέπει να είναι στην αρμοδιότητα της ελεγκτικής αρχής (εφορία) να αποδείξει ότι πήγα ταξιδάκι με την γκόμενα και όχι για επαγγελματικούς λόγους...Διότι, εικάζοντας πάντα, ο ελεγχόμενος δεν είναι ένοχος μέχρι αποδείξεως του εναντίου, το αντίθετο.
    1 point
  30. Τα εισιτήρια, διόδια, καύσιμα, ξενοδοχέια, κτλ, μπορείς να τα περάσεις στα έξοδα αλλά θα πρέπει να τεκμηριώσεις την συνάφεια του ταξιδιού με την επαγγελματική σου δραστηριότητα. Π.χ. όταν πηγαίνω για έλεγχο δόμησης σε νησί, μπορώ να περάσω στα έξοδα τα εισιτήρια αλλά έχω την ανάθεση του ελέγχου και την ΑΠΥ που τεκμηριώνουν το γεγονός ότι πήγα εκεί για επαγγελματικούς λόγους.
    1 point
  31. Dimitris GM Αυτό που έγραψες παραπέμπει στην εύκολη περίπτωση να δίνεις βεβαίωση για ιδιοκτησία όπου η μόνη ρύθμιση που έγινε ήταν με τον 3843. Οπότε και συμφωνώ. Το κατά πόσο είναι σωστή η οδηγία να παραλείπονται οι τοίχοι είναι μια παλιά συζήτηση που έχει γίνει. Το θέμα υπήρχε και υπάρχει επειδή οι οι ίδιοι τοίχοι που παραλείπονται στη ρύθμιση, σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση εμβαδομετρησης θα μετρούσαν στη δομηση. Ο νόμος έδινε μια κατεύθυνση τότε (εγκύκλιος 5/10). Δεκτο. Με την εγκύκλιο 2 της 31-5-19 , άρθρο 100, επανεπιβεβαιώθηκε η ίδια οδηγία. Κατα τη γνώμη μου αυτό αποτελεί συνέχιση ενός λάθους μόνο και μόνο για να μην εκτεθεί ο νομοθετης για την οδηγία που έδινε τότε. (Δε θυμάμαι τι ίσχυε με 4014 και 4178. Προσωπικά δεν ασχολήθηκα γιατί επ' ευκαιρία *νέας* πρόσθετης τακτοποίησης έβαζα μέσα και τους τοίχους) Το πρόβλημα θα λυνόταν πολύ απλά ορθά και λογικά, αν η οδηγία έλεγε σήμερα (και γενικά μετά τη λήξη ισχύος του 3843) ότι αν μεν δεν έχετε να ρυθμίσετε κάτι άλλο και θέλετε μόνο να δώσετε βεβαίωση οκ, δεν κάνετε κάτι άλλο. Αλλά αν ρυθμίζετε πρόσθετες αυθαιρεσίες, τακτοποιήστε με την ευκαιρία και τις τοιχοποιιες που έμειναν έξω κατά τη ρύθμιση με 3843. Αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι ότι το ζήτημα αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια του μηχανικού αλλά και του συμβολαιογράφου.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.