Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris11140

    dimitris11140

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      451


  2. jobous

    jobous

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      201


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.116


  4. Chr1st0s

    Chr1st0s

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      293


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/10/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Βλέπω ότι ξεχάσαμε τα πεπραγμένα του Βρούτση , ο οποίος ξαναγυρνάει στα παλιά ...... Για να μην ξεχνάμε λοιπόν , όπως αναφέρθηκε απο έναν συνάδελφο πριν : Οι εισφορές , πάντα υπολογιζόντουσαν με τα ίδια ποσοστά που υπάρχουν και τώρα βάση ενός "θεωρητικού" εισοδήματος (ανα μήνα). Επομένως τα ποσοστά , για χρόνια είναι τα ίδια , δεν πιστεύω να τα ανακαλύψαμε την τελευταία τετραετία. Άρα η διαφορά με τους μισθωτούς είναι η ίδια (6,67% με 20%). Πρώτη ερώτηση : Αν εξισωθούν τα ποσοστά μισθωτών-ε.ε. το υπόλοιπο ποιος θα το πληρώνει στους ε.ε. αφού δεν υπάρχει εργοδότης , ώστε και ο ε.ε. να παίρνει την ίδια σύνταξη με τον μισθωτό ?? Στην συνέχεια να πάρουμε το τελευταίο ασφαλιστικό , του Βρούτση, με τις τριετίες και τους θεωρητικούς μισθούς ανάλογα την παλαιότητα. Στα 15 χρόνια παλαιότητα , η μηνιαία εισφορά ήταν κοντά στα 500€ (αν θυμάστε καλά μαζί με την ειδική προσαύξηση με υποχρεωτική ασφάλιση) , και στα 35-38 χρόνια κοντά στα 1000 € . Δηλαδή ετήσιες εισφορές κοντά στα 12000 που αν δεν κάνω λάθος τώρα αντιστοιχούν σε εισόδημα 30.000. Δηλαδή τώρα μας ενοχλεί το αναλογικό με το δηλωθέν εισόδημα αλλά με τον Βρούτση νο προμπλεμ , τα είχαμε άνετα τα 30000 το χρόνο. Το πρόβλημα είναι τα ποσοστά αναπλήρωσης που πήγαν στο πάτο συν ότι πληρώνουμε και τα του εργοδότη , το οποίο επαναλαμβάνω ίσχυε πάντα !!!!!
    3 points
  2. Και η αποσυνδεση με το εισοδημα σωστη ειναι ? Να ξαναγυρισουμε παλι στα παλια ? Με εικονικα εισοδηματα αναλογα με τα χρονια ? Απο που προκυπτει οτι ενας με 5-10 χρονια στη δουλεια βγαζει λιγοτερα απο εναν που εχει 25-30 στη δουλεια και θα πρεπει να πληρωνει λιγοτερο ?Το γραφω γιατι διαβασα κατι περι τριων κλασεων αναλογα με τα χρονια κτλ. Ειμαι σιγουρος οτι αν τελικα το πανε αναλογα με τα χρονια ,θα υπαρξουν καποιοι απο εμας που θα προσβαλλουν τον νομο δικαστικα.Εξαλλου η αποφαση του Στε εκτος των αλλων αναφερει : "ο κοινός νομοθέτης είναι ελεύθερος να υπολογίζει αυτήν επί βάσεως, η οποία μαρτυρεί εισφοροδοτική ικανότητα, όπως είναι το πραγματοποιούμενο εισόδημα από την ασφαλιζόμενη εργασία και το ασφαλιζόμενο επάγγελμα, να καθορίζει δε το ύψος της σε επίπεδο που να διασφαλίζει μεν την επάρκεια των παροχών χωρίς όμως να πλήττει το κατά την διάρκεια του εργασιακού βίου παραγόμενο- κατ’ ενάσκηση του συνταγματικώς αναγνωριζόμενου δικαιώματος συμμετοχής στην οικονομική ζωή της Χώρας- εισόδημα υπερμέτρως σε σχέση προς τον σκοπό της διασφαλίσεως εισοδήματος μετά το πέρας του εργασιακού βίου" Η αποψη μου περι του θεματος ειναι η εξης : O Νομος Κατρουγκαλου οσο αναφορα τον υπολογισμο των κυριων συνταξεων ειναι προς την σωστη κατευθυνση.Το λαθος του ειναι το εξωφρενικο 20% που ειχε επιβληθει αρχικα και το 13,33% επι κερδων+εισφορων που επιβληθηκε στην συνεχεια.Αλλωστε αυτο κριθηκε και αντισυνταγματικο.Το 20%.Οχι ο τροπος υπολογισμου .Στην συνεχεια το οτι μειωσαν το 20% στο 13% περιπου, ηταν "αλλα λογια να αγαπιομαστε", γιατι δεν ειναι δυνατον να σου δινω εισφορες επι εισφορων.Θα πρεπει το ποσοστων εισφορων να ερθει σε πολυ λογικα πλαισια και να μην λαμβανονται υποψη οι εισφορες της προηγουμενης χρονιας.Και βεβαια μην ξεχναμε οσοι απο εμας ειμαστε παλαιοτεροι ,οτι η συνταξη του Τσμεδε ηταν περιπου 2.300. Δεν γινεται φιλε να σου δινω τις ιδιες εισφορες που καποτε εδινα για 2.300 στα 35 χρονια, για να μου δωσεις καποτε εννια κατοσταρικα ή ενα χιλιαρικο ζορισμενο στα 40 χρονια.Αν το ασφαλιστικο δεν βγαινει, ας το ψαξουν σε κατι δομημενα ομολογα ,κατι PSI κτλ.
    2 points
  3. γιατί στο παρελθόν είχαμε δύο ειδών ασφαλισμένων; τους προ και τους μετά του 1993; Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει; Απ' ότι γνωρίζω οι "μετά" πλήρωναν τεράστιες εισφορές με αποτέλεσμα πολλοί από αυτούς να αναγκαστούν να διαγραφούν και από το τσμεδε και από το τεε.
    1 point
  4. Νομίζω ότι η ανακοίνωση του ΕΦΚΑ είναι σαφής: BΗΜΑ 1: είσοδος στην ηλεκτρονική εφαρμογή , επαλήθευση των στοιχείων του ασφαλισμένου /συνταξιούχου και υποβολή αιτήματος προσδιορισμού των οφειλών. ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ ΑΥΤΟΥ ΕΩΣ 30/9/2019 ΚΑΤΟΧΥΡΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ Σωστά. Συνήθως, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας στη σελίδα του ΕΦΚΑ, παίρνει μερικές μέρες μέχρι να γίνει δυνατή η πιστοποίηση χρήστη στο ΚΕΑΟ. kmimi αν χρωστάς τα πρώτα έτη μετά την εγγραφή σου στο ΤΣΜΕΔΕ τότε είναι λογικό καθώς οι εισφορές ΤΣΜΕΔΕ για τα πρώτα 5 έτη ήταν μικρότερες από τις ελάχιστες εισφορές ΕΦΚΑ.
    1 point
  5. Εγκύκλιος 2 α] Η διαμερισμάτωση ορόφου κατά την παρ.8 εφαρμόζεται υποχρεωτικά όταν υπάρχει διαφοροποίηση του περιγράμματος αυτοτελών ιδιοκτησιών από τα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας. δλδ γινεται συγκριση μεταξυ των κατοψεων της αδειας και των ΟΙ, σαν αυτοτελεις ιδιοκτησιες, όπως περιγραφονται στα συμβολαια. Εά όμως, η πραγματικη κατασταση ειναι διαφορετικη και απο την κατοψη των συμβολαιων, δεν κανεις τπτ. β] Η διαμερισμάτωση ορόφου μπορεί να γίνει από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη χωρίς απαίτηση συναίνεσης. Υπο τις ανωτερω προυποθεσεις, ναι. γ] Στην περίπτωση που η διαμερισμάτωση αφορά και κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου, απαιτείται συναίνεση κατά το άρθρο 98. Αυτο ειναι λαθος. Οποιος εγραψε την εγκυκλιο, δεν ειχε διαβασει ολοκληρο το νομο. Για τις"επεκτασεις" απο ή σε βαρος των κοινοχρηστων, υπαρχει το ειδικο -και περιπλοκο- αρθρο 98, σαν "επεκταση" όχι σαν διαμερισματωση.
    1 point
  6. 1 point
  7. μάλλον έχει δίκιο η υπάλληλος. Στον ΝΟΚ λέει άνω των 6 εκ. Σε άλλα σημεία του ΝΟΚ όταν συμπεριλαμβάνεται και το ίσον , το διατυπώνει "ίσο ή μεγαλύτερο" .. π@@ριες Εγώ βάζω 7εκ . Αν πάντως κάποια εταιρία βγάλει μόνωση με προδιαγραφές πάχους min. 6,01 εκ. τότε λύνεται το πρόβλημα με τον NOK.
    1 point
  8. Πως μπορεί ένα "Ιδιωτικό" πολεοδομικό σχέδιο που κυρώθηκε το 1978 να υπόκειται στις διατάξεις του νόμου Τρίτση που μας έρχεται πέντε χρόνια αργότερα, το 1983?? Δεν μπορεί να μην υπάρχουν κάπου... σε κάποια υπηρεσία τα σχέδια ή και στοιχεία για να εφαρμοστούν αυτά τα σχέδια. Όταν σαν μελετητική ομάδα κάναμε, για ένα σύλλογο δασκάλων, μία ιδιωτική πολεοδόμηση έξω από τα Νέα ρόδα δώσαμε σχέδια στην υπηρεσία του Πολλυγύρου αλλά και στην τοπική κοινότητα Ν. Ρόδων. Φυσικά και στον αρμόδιο σύλλογο δασκάλων. Πρώτα πρέπει να ψάξεις και μετά να κάνεις τις παρατηρήσεις σου.
    1 point
  9. Αν δεν σε ενδιαφέρει να πάρεις τα 25€ μπορείς να ανεβάσεις μία ΥΔ του ωφελούμενου που θα λέει ότι δεν επιθυμεί να πληρωθεί το κόστος των ενσήμων. Αν μπορείς να αλλάξεις κ τα στοιχεία από την καρτέλα των παραστατικών να το κάνεις. Αν κ συνήθως την έχουν κλειδωμένη.
    1 point
  10. Οσο κρισιμη ειναι η αντιστοιχια ,αλλο τοσο ειναι και το υψος των εισφορων και ο τροπος που θα προκυπτουν αυτες.Η ανεργια σε συνδιασμο με τις εισφορες του νομου του 2011 ,οδηγησαν παρα πολλους μηχανικους στο εξωτερικο.Τετοια φαινομενα δεν πρεπει να ξαναυπαρξουν.
    1 point
  11. Να ταράξω λίγο τα νερά .... βλέπω ότι δεν έκρινε αντισυνταγματικό το ότι γενικά υπολογίζονται με βάση το εισόδημα, αλλά τον τρόπο υπολογισμού των εισφορών για τους αυτοαπασχολούμενους-ελεύθερους επαγγελματίες σε σύγκριση με τους μισθωτούς, (δίχως να αναφέρει ότι ο τρόπος υπολογισμού των μισθωτών --που βασίζεται στο εισόδημα-- είναι αντισυνταγματικός) διότι προσβάλλει την αρχή της ισότητας. Δηλαδή, έκρινε αντισυνταγματικό το όριο του 20% των εισφορών, ενώ το αντίστοιχο των μισθωτών είναι 6% (και το υπόλοιπο καλύπτεται από τον εργοδότη). Σύμφωνα με την την περίληψη των αποφάσεων: "[...] Στην χρηματοδότηση της παροχής αυτής τόσο η ασφαλιζόμενη μισθωτή εργασία όσο και τα ασφαλιζόμενα επαγγέλματα συμβάλλουν με το ίδιο ποσοστό εισφοράς (20%) επί του εισοδήματος που παράγουν. Την παροχή όμως αυτή οι μη μισθωτοί ασφαλισμένοι (αυτοαπασχολούμενοι, ελεύθεροι επαγγελματίες και αγρότες) αποκτούν έχοντας καταβάλει το σύνολο της ως άνω εισφοράς επί του εισοδήματος που πραγματοποιούν από το επάγγελμά τους, ενώ οι μισθωτοί ασφαλισμένοι αποκτούν την ίδια παροχή έχοντας καταβάλει εισφορά 6,67% επί των αποδοχών τους από την εργασία τους, καθώς το υπόλοιπο της εισφοράς (13,33%) βαρύνει τους εργοδότες τους. Συνεπώς, οι μη μισθωτοί ασφαλισμένοι, μη έχοντες εργοδότη βαρυνόμενο με τμήμα της δικής τους εισφοράς, καταβάλλουν τριπλάσιο μέρος του εισοδήματός τους ως αντιπαροχή για την πρόσβαση στην κοινωνική ασφάλιση και την απόληψη της ίδιας παροχής σε σχέση με τους μισθωτούς ασφαλισμένους και, μάλιστα, χωρίς το ύψος των καταβληθεισών εισφορών τους να συνδιαμορφώνει, όπως στο σύστημα καθορισμένων εισφορών, το ύψος της ασφαλιστικής παροχής. Ίδιας τάξεως δε διαφορά προκύπτει και στις οριζόμενες στον νόμο εισφορές για την υγειονομική περίθαλψη. [...]" Βλέπω ότι δεν τίθεται ευθέως θέμα αποσύνδεσης υπολογισμού από το εισόδημα, απλά ίσως η μείωση των ποσοστών. Αλλά κατά την γνώμη μου θεωρώ ότι θα αυξηθούν οι εισφορές πατώντας στο ότι "σας μειώσαμε την φορολογία περίπου 90€ τον μήνα" ... οπότε μια αύξηση κατά το ίδιο ποσό θα είναι μία η άλλη ...Μακάρι να διαψευσθώ... Παρεμπιπτόντως με βάση τον ν.3896/11 (που ίσχυε πριν τον 4387/2016) αν ήσουν άνω 5ετίας το 2011, για τα έτη 2018-2019-2020 οι εισφορές μας (για ΚΣ+ΥΓΕΙΑ+ΕΠΙΚ+ΕΦΑΠΑΞ+ΟΑΕΔ) θα ήταν 5.231,40€/έτος, και μετά για την επόμενη 3ετία θα ήταν 5.892,12€/έτος (τα παραπάνω ποσά δίχως την ειδική προσαύξηση. Με αυτήν θα ήταν 6.914,16€/έτος και 7.792,44€). Και με αυτόν τον νόμο (ν.3896/11) οι εισφορές "πατούσαν" με τα εφαρμοζόμενα ποσοστά τους (ποσοστά ίδια με τα αρχικά του νόμου Κατρούγκαλου) σε εισόδημα ... αλλά τεκμαρτό και όχι πραγματικό ...
    1 point
  12. Καλησπέρα Δημήτρη, να είσαι καλά. Να αφήσω το κατιτίς μου και εγώ αφού την έψαξα: {Iron Bridge, Shropshire UK, 1781 AD (MDCCLXXIX ). Pedestrian bridge that spans above River Seven. Structural Form: Cast iron arch bridge. It was the first major bridge to be made of cast iron; Dimensions: Main span 30m long; Designed by: Thomas Gregory; Construction cost: £3,250 (£380,000 equivalent). Restored in 1975 and since then it's regularly maintained. Also, it's a Grade I listed structure (VIB: Very Important Bridge) }
    1 point
  13. πιστεύω βέβαια ότι όπως οι αεροφωτογραφίες έδειξαν μια καθυστέρηση ότι ενδέχεται να λάβουν μια παράταση η υποχρέωση υποβολής οπότε ως τότε κάτι μπορεί να αλλάξει.
    1 point
  14. Και που να δει ο ιδιοκτήτης ότι πρέπει να κάνει και ενισχύσεις !!! Εκεί να δεις γέλια !!!
    1 point
  15. γιωργη για την κατατμηση εχουμε να δούμε και αυτο ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΚΑΤΑΤΜΗΣΗ ΝΣΚ κατα τα λοιπα , οι δρομοι, προφανως φερουν τον του "χαρακτηρισμου τους" απο το ΦΕΚ Η μονη δυσκολια ειναι για τους προ 23.
    1 point
  16. εγω νομίζω το λέει διότι η ΜΣΕ θα πρέπει ισως να χει αμοιβη καποιες χιλιάδες ευρω. Οποτε σου λέει.. ο Συνάδελφος λεει πως εχει τις μελέτες και την υποχρέωση να καταθέσει την μσε σε 5 χρ εστω. Αν ο ιδιοκτητητης ο οποιος αιτηθηκε ρυθμιση και την πληρωσε ενα ποσο 500€... εστω, δεν έχει καταλάβει ότι η ΜΣΕ μπορει να έχει 2000 ή σε 5χρονια δεν θα μπορεί να δώσει τα 2000, τι γίνεται?
    1 point
  17. ναι μπορεί να είναι 1μ και παραπάνω , εχω δει σε εγκεκριμένη μελέτη (προ ηλεκτρονικών αδειών) υψος 1.60μ και με παράθυρα μέσα . Τώρα στατικά πως μπορεί να υπάρχει τέτοιο δοκάρι είναι άλλη κουβέντα.
    1 point
  18. - Μπορεις να τακτοποιησεις την "δικη σου" αποθηκη σαν "εκ κατασκευής" Ομως, απο ιδιοκτησιακης πλευρας, δημιουργουνται προβληματα στο μελλον, αφου προκειται για κατασκευη στον κοινοχρηστο ακαλυπτο, αρα ανηκει σε ολους... Ασε που, αμα κανεις την τακτοποιηση σαν "εκ κατασκευης" θα κολλησει η οποιαδηποτε μεταβιβαση στο μελλον, γιατι θα σου ζητανε τροποποιηση της συστασης. - Μπορεις να πας με το 98 παρ. 4, δλδ σαν συγκυριος σε κτισμα/τα εντος σχεδιου χωρις συσταση, και να ακολουθησεις τις διαταξεις του, διοτι, θεωρητικα οι αποθηκες αυτες ανηκουν σε ολους τους συγκυριους. Αλλα, το βεβαιο ειναι οτι καθε ενας γραφει 100% στην δικη "του" αποθηκη...και οχι 1/3 σε καθε μια, άρα υπαρχει κωλυμα για ασκηση σχετικης αγωγης. Και δεν εχεις τους αλλους δυο να συμφωνησουν σε μια σωστη διαδικασία... Αρα, μπρος γκρεμος και πισω ......η μπουλτοζα ό,τι και να κανεις παλι σε αδιεξοδα καταληγεις.
    1 point
  19. Εγώ εξακουλουθώ να βλέπω ειδικά με την τελευταία σας απάντηση ότι διαφωνούμε σε αρκετά. Ο καθένας επιλέγει ότι θέλει εννοείται είτε το να γίνει ιππότης της μηχανικής είτε να είναι ειρωνικός καθώς και να μπορεί να προβλέψει αν κάποιος θα χρειαστεί γνώση επειδή μάλλον μπορεί να προβλέψει το μέλλον , που αποτελεί άλλωστε μια πολύ ορθολογική παρατήρηση από μόνη της. Καλο σας βράδυ συνάδελφε.
    -1 points
  20. Αν αυτό κατάλαβες οκ. Στην πράξη όμως τι αλλάζει; Τι διαφορετικό αποφάσισες τελικά να πράξεις; Νομίζω πως συγχέεις την περιγραφή μιας πραγματικότητας με την αποδοχή ή και την υπεράσπισή της. Κανείς δε σου είπε να μη θες να μάθεις ή να μη θες βγάλεις πιο πολλά λεφτά. Ούτε προεξόφλησε ότι εσύ ειδικά δε θα το πετύχεις. Κάτι που η εμπειρία δείχνει ότι συμβαίνει ευρέως δε θεωρείται πρόβλεψη του μέλλοντος.
    -1 points
  21. 4495/17 Η διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, αν έχει επιφέρει τροποποίηση των μηχανολογικών εγκαταστάσεων υπάγεται στις διατάξεις του παρόντος και υποβάλλεται κάτοψη αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης του ορόφου. Ως ειδικό πρόστιμο καταβάλλεται εφάπαξ το παράβολο των διακοσίων πενήντα (250) ευρώ ανά όροφο, ύστερα από αίτηση οποιουδήποτε ενδιαφερόμενου ιδιοκτήτη διαμερίσματος. Εγκύκλιος 2 Η διαμερισμάτωση ορόφου κατά την παρ.8 εφαρμόζεται υποχρεωτικά όταν υπάρχει διαφοροποίηση του περιγράμματος αυτοτελών ιδιοκτησιών από τα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας. Η διαμερισμάτωση ορόφου μπορεί να γίνει από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη χωρίς απαίτηση συναίνεσης. Στην περίπτωση που η διαμερισμάτωση αφορά και κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου, απαιτείται συναίνεση κατά το άρθρο 98. Θα κάνεις μία δήλωση για την διαμερισμάτωση αφού αφορά όλον τον όροφο
    -1 points
  22. Αν δεν έχουν μεταφορτωθεί στο σύστημα όλα τα δικαιολογητικά μέσα σε 12 μήνες από την πληρωμή του παραβόλου, εκτός από τη μελέτη στατικής επάρκειας (εφόσον απαιτείται), τότε η δήλωση τυπικά είναι άκυρη. Δεν αναφέρεται ρητά στο νόμο αλλά τεκμαίρεται. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται αναστολή ή απαλλαγή επιβολής κυρώσεων στις αυθαίρετες κατασκευές που αναφέρονται στη συγκεκριμένη δήλωση. Επίσης δεν έχει ισχύ η βεβαίωση μηχανικού, που εκδίδεται κατόπιν υποβολής της συγκεκριμένης δήλωσης, εφόσον αυτή εκδοθεί μετά τη συμπλήρωση του 12μηνου. Αν εκοδθεί προηγουμένως και η συμπλήρωση του 12μηνου γίνει πριν την παρέλευση 2 μηνών από την έκδοσή της, τότε η ισχύς της λήγει με τη συμπλήρωση του 12μηνου από την πληρωμή του παραβόλου. Ακόμη η συγκεκριμένη δήλωση δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί για την έκδοση διοικητικής πράξης πολεοδομικού χαρακτήρα καθώς δεν έχει ισχύ (οικοδομική άδεια, αναθεώρηση/ενημέρωση οικοδομικής άδειας, έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας κλπ.). Το πρόβλημα διορθώνεται με την υποβολή νέας δήλωσης για το ίδιο ακίνητο. Στη νέα δήλωση μεταφορτώνονται τα αποδεικτικά πληρωμής του προστίμου της προηγούμενης δήλωσης που δεν έχει πλέον ισχύ. Δυστυχώς όμως θα πρέπει να πληρωθεί ξανά το παράβολο. Επειδή είναι σφάλμα του μηχανικού η μη τήρηση της προβλεπόμενης προθεσμίας, έχει και την υποχρέωση υποβολής της νέας δήλωσης και πληρωμής του νέου παραβόλου με δικούς του πόρους. Να προσθέσω ότι τα παραπάνω είναι προσωπικές απόψεις και γι αυτό δεν είμαι απόλυτος.
    -3 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.