Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      6.568


  2. zavi@tee.gr

    [email protected]

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      2.721


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.016


  4. ntanos

    ntanos

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      524


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/10/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Από την δική μου, εμπειρία, μιας και πρόσφατα έχω υπογράψει και παραδόσει μερικά τοπογραφικά διαγράμματα αδείας σύμφωνα με το νέο σύστημα (e-adeies) έχω να πω τα εξής: - Υπάρχει περίπτωση ο ελεγκτής να είναι υπερβολικός, με στόχο να καθυστερήσει λίγο η μελέτη, ίσως επειδή αργεί πχ και ο έλεγχος των στατικών κλπ. Δεν το λέω με βεβαιότητα αυτό, είναι εικασία. Όμως μου έχει ζητηθεί να αναφερθώ συγκεκριμένα σε ποιο διάταγμα βασίστηκα για να εφαρμόσω τις Ρ.Γ και Ο.Γ., ενώ είχα αναγράψει αναλυτικά το ΦΕΚ πάνω στο σχέδιο, πάνω ακριβώς στην γραμμή. Είχα δηλαδή κάποιες παρατηρήσεις που δεν ήταν λάθος, αλλά ήταν υπερβολικές κατ εμέ μιας και όπως λέτε δεν περιγράφονται αυτές οι απαιτήσεις ούτε στα πρότυπα διαγράμματα ούτε πουθενά. - Λόγω όμως ότι πλέον τα τοπογραφικά υποβάλλονται και ηλεκτρονικά, έχουν αυξηθεί οι "απαιτήσεις" των ελεγκτών και αυτό δεν το θεωρώ λάθος. Δεν χρειάζεται να αναγράφονται όλα σε προδιαγραφές. Όταν ο ελεγκτής βλέπει ένα dwg από το οποίο έχουν αφαιρεθεί τα points, ότι δηλαδή δεν παραδόθηκε όπως το δούλεψε ο συντάξας μηχανικός, είναι πιθανό να θεωρήσει ότι υπάρχει δόλος. Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν του άνω συναδέλφου, μπορεί να θεώρησε ότι οι ισοϋψείς σχεδιάστηκαν "κατά βούληση". Βλέποντας τα points, θα καταλήξει σε κάποια βεβαιότητα ότι η μελέτη είναι αξιοπρεπής. Αν κάποιος μαιμουδιάζει ισοϋψεις θα δυσκολευτεί πολύ να βάλει τέτοια σημεία εκ των υστέρων, από τα οποία προκύπτουν οι αρχικές ισοϋψείς. Δεν σημαίνει ότι ο άνω συνάδελφος δεν έκανε σωστά την δουλειά του. Εγώ προτείνω να στείλει ότι του ζητηθεί. Στο κάτω κάτω οι έλεγχοι των σχεδίων έχουν αυστηροποιηθεί πλέον και για αυτό αντιλαμβάνομαι ακριβώς τι είπε ο nbr.
    3 points
  2. Συμφωνώ μαζί σου, με κάποιες παρατηρήσεις. Οι σοβαροί μηχανικοί (οποιασδήποτε ειδικότητας) αντιμετωπίζουν με συνέπεια και σεβασμό τη δουλειά τους. Συνεπώς, καλό θα είναι να λείπουν οι γενικεύσεις. Από τη στιγμή που απαιτείται (ορθώς, κατά την άποψή μου) υψομετρική αποτύπωση του γεωτεμαχίου, θα πρέπει να γίνεται κατά τρόπο που να αποτυπώνεται όσο το δυνατόν πιο σωστά το ανάγλυφο του εδάφους. Τα περιττά (μηχανικοί είμαστε) δεν χρειάζονται. Κάθε κλάδος έχει τους κανόνες του, και ο συνεπής επαγγελματίας (πρέπει να) τους εφαρμόζει. Όμως, άλλο πράγμα είναι η θρησκευτική πίστη, και άλλο η θρησκοληψία.
    3 points
  3. Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας! Με διευκολύνατε αφάνταστα!
    2 points
  4. Βλέπω ότι ξεχάσαμε τα πεπραγμένα του Βρούτση , ο οποίος ξαναγυρνάει στα παλιά ...... Για να μην ξεχνάμε λοιπόν , όπως αναφέρθηκε απο έναν συνάδελφο πριν : Οι εισφορές , πάντα υπολογιζόντουσαν με τα ίδια ποσοστά που υπάρχουν και τώρα βάση ενός "θεωρητικού" εισοδήματος (ανα μήνα). Επομένως τα ποσοστά , για χρόνια είναι τα ίδια , δεν πιστεύω να τα ανακαλύψαμε την τελευταία τετραετία. Άρα η διαφορά με τους μισθωτούς είναι η ίδια (6,67% με 20%). Πρώτη ερώτηση : Αν εξισωθούν τα ποσοστά μισθωτών-ε.ε. το υπόλοιπο ποιος θα το πληρώνει στους ε.ε. αφού δεν υπάρχει εργοδότης , ώστε και ο ε.ε. να παίρνει την ίδια σύνταξη με τον μισθωτό ?? Στην συνέχεια να πάρουμε το τελευταίο ασφαλιστικό , του Βρούτση, με τις τριετίες και τους θεωρητικούς μισθούς ανάλογα την παλαιότητα. Στα 15 χρόνια παλαιότητα , η μηνιαία εισφορά ήταν κοντά στα 500€ (αν θυμάστε καλά μαζί με την ειδική προσαύξηση με υποχρεωτική ασφάλιση) , και στα 35-38 χρόνια κοντά στα 1000 € . Δηλαδή ετήσιες εισφορές κοντά στα 12000 που αν δεν κάνω λάθος τώρα αντιστοιχούν σε εισόδημα 30.000. Δηλαδή τώρα μας ενοχλεί το αναλογικό με το δηλωθέν εισόδημα αλλά με τον Βρούτση νο προμπλεμ , τα είχαμε άνετα τα 30000 το χρόνο. Το πρόβλημα είναι τα ποσοστά αναπλήρωσης που πήγαν στο πάτο συν ότι πληρώνουμε και τα του εργοδότη , το οποίο επαναλαμβάνω ίσχυε πάντα !!!!!
    2 points
  5. Σε καταλαβαινω πως σκέφτεσαι, αλλα δεν χρειαζεται να πληρωσεις αν εισαι απολυτως σίγουρος για τη θεση σου και την τηρηση των υποχρεωσεων απο την πλευρά σου. Απο την αλλη, για να ανακουφιστεις, σε ενημερωνω οτι με τον τροπο που επελεξες να κτισεις (δηλαδη αυτεπιστασια, οπως και το 99,99% των ιδιωτων στην Ελλαδα) εχεις ηδη γλυτωσει ενα εργολαβικο οφελος που για πλακα ανερχεται τουλαχιστον σε 20% του συνολικου κοστους ανεγερσης. Δηλαδη αν την κατασκευη την ειχες αναθεσει σε εταιρεια, θα πληρωνες υπηρεσιες project management και ο Επιβλεπων σου θα ετρεχε να τους κυνηγαει, γιατι αυτοι θα τον επρηζαν ολημερίς στα τηλεφωνα. Και δεν θα μπορουσε να αδιαφορησει απο τη στιγμη που θα ηταν ενημερος, ο Επιβλεπων εχει μεγαλες ευθυνες καθως και δυναμη. Μπορει ακομη κ να σου διακοψει το εργο αν αντιληφθει οτι κατι παει λαθος. Επομενως ανακουφισου.
    1 point
  6. Αν το λαθος εχει προελθει απο εσενα κατα την κατασκευη, τοτε υπαρχει λογος να πληρωθει το χρονο του για να το διορθωσει. Αν το λαθος προερχεται απο αυτον, πρεπει να αναλαβει τις ευθυνες του. Οι υποχρεωσεις σου ηταν να τον εχεις πληρως ενήμερο για καθε σου ενεργεια, ειδικα στην κατασκευή του φεροντος οργανισμου (μπετα). Και αυτος να ενεργει προστατευοντας το συμφέρον σου, υπο την προϋπόθεση οτι ειχε ενημερωθει. Αυτος ειναι και ο ρολος του συμβούλου, και σε αυτο το επιπεδο υπηρεσιας καθοριζεται η ευθυνη του Επιβλεποντος, ειναι συμβουλος και οχι κατασκευαστης. Σε προστατευει απο λαθη, οταν γνωριζει τι πας να κανεις, δεν κανει τη δουλεια αυτος. Εκτος ξαναλεω αν ειχατε αλλη συμφωνια. Οποτε βρειτε τα ποιος εκανε λαθος που. Αν δεν μπορειτε να τα βρειτε, οι λυσεις ειναι γνωστες. Τα πάντα λυνονται.
    1 point
  7. Λες οτι καταλαβες, αλλα δεν καταλαβες. Ειπα οτι εχεις δικιο, γιατι στην αμοιβη Επιβλεποντα περιλαμβανεται ο ελεγχος των διαστασεων του ξυλοτυπου. Αλλα για να τον ελεγξει τον ξυλοτυπο, πρεπει να ενημερωθει οτι εχει γινει ξυλοτυπος, δεν το μαντευει οτι εσυ προχωρας στην ανεγερση. Δηλαδη καθε φορα που εσυ εριχνες μπετα, 2-3 μερες νωριτερα επρεπε να τον πάρεις τηλ και να του πεις μεθαυριο ριχνω ελα να παραλαβεις. Ή δεν ξερω τι αλλου ειδους συμφωνια ειχατε, μπορει να ειχατε συμφωνησει να ειναι πρωι βραδυ στο εργο μεχρι να τελειώσει, αυτο ειναι αλλη κουβεντα. Και κατεληξα στο οτι αφου εχεις δικιο, κατι δεν μεταφερεις σωστα στην παρουσα κουβεντα. Ή αν το μεταφερεις απολυτως σωστα, τοτε ο μηχανικος σου εχει πράγματι υπογράψει και σφραγισει και δηλωσει υπευθυνα εναντι του νομου οτι ολα εγιναν οκ, και μετα αλλαξε γνωμη (δηλαδη λεει οτι δεν ειναι οκ), αρα μπορει να πασχει απο διπολικο συνδρομο. Και αν τα μεταφερεις απολυτως σωστα, σε τετοια περιπτωση πρεπει να αναλαβει τις ευθύνες του. Αν εισαι απολυτως σιγουρος γι αυτα που λες, απευθυνσου στο Τεχνικο Επιμελητηριο, ειναι σοβαρο θεμα καποιος να υπογραφει οτι ολα είναι οκ κ μετα ο ιδιος ακριβως να λεει οτι δεν ειναι, δεν επιτρεπονται στις μερες μας τετοιες σχιζοφρενικες συμπεριφορες, υπαρχει κωδικας δεοντολογιας και το τεε δεν αστειευεται. Η σφραγιδα μηχανικου δεν ειναι για γελια, εχει πολυ μεγαλο κυρος και ευθυνες, στην τελικη αυτη πληρωνει ο πελατης. Αλλα αν εσυ δεν μεταφερεις κατι σωστα, π.χ. γουσταρες να μεγαλωσεις ενα δωματιο εκτος περιγραμματος κτιριου, σε συνεννοηση με αυτόν τον επεισες να σφραγισει ότι ολα ειναι οκ, σου εκανε το χατιρι και μετα δημιουργειται προβλημα και θελεις να την πληρωσει αυτος, τοτε μαλλον κυνηγας εναν μονοκερω.
    1 point
  8. Νόμος 4067/12 - Άρθρο 11 παρ. 3. Σε συνιδιόκτητα οικόπεδα με κάθετη ή οριζόντια ιδιοκτησία που έχει συσταθεί κατά τις διατάξεις του νομοθετικού διατάγματος 1024/1971 (ΦΕΚ 232/Α/1971) και έχει εκδοθεί άδεια πριν από τη μεταβολή γενικών ή ειδικών διατάξεων που αφορούν την επιτρεπόμενη δόμηση, προκειμένου για έκδοση άδειας δόμησης ο κάθε συνιδιοκτήτης χρησιμοποιεί το ποσοστό δόμησης που του αναλογεί σύμφωνα με το συντελεστή δόμησης που ισχύει κατά το χρόνο έκδοσης της άδειας δόμησης.
    1 point
  9. @Kostas79 Η αμοιβη Επιβλεψης δεν περιλαμβανει Υπηρεσιες Project Management για την ανεγερση. Ο ιδιωτης που θελει να χτισει, εχει την ασφαλμενη εντυπωση οτι αφου πληρωνει το Μηχανικο ως Επιβλεποντα, οτι θα του το κτισει ο Μηχανικος. Ο Επιβλεπων ειναι ενας συμβουλος του ιδιώτη, του οποιου η παρουσια εγινε υποχρεωτικη απο το Κρατος για να διασφαλιστουν στα χαρτια καποιες προδιαγραφές ποιοτητας της κατασκευης και ασφαλειας των εργαζομενων. Ωστοσο εκει που εχεις δικιο ειναι οτι η αμοιβη επιβλεποντος οντως περιλαμβανει τον ελεγχο διαστασεων του ξυλοτυπου. Αρα αν ο Μηχανικος σου εβαλε την υπογραφη του οτι ολα εγιναν σουπερ, και μετα απο καποιο καιρο λεει οχι δεν εγιναν σουπερ, τοτε ή εχει διπολικό, ή κατι αλλο τρεχει που δεν ξερουμε ή εχεις παραλειψει να πεις. Αυτα
    1 point
  10. Θα δωθεί παράταση για τα αρχεία του 4178, ακούστηκε για τέλη Ιανουαρίου
    1 point
  11. Υποθέσεις επί υποθέσεων (του ελεγκτή) για να καταλήξει πού? Και πώς ξέρει, π.χ,. ότι δεν έχουν "μαϊμουδιαστεί" οι συντεταγμένες? Του δίνει ο νόμος το δικαίωμα να κρίνει κατά βούληση και να καταδικάζει? Μήπως στέλνει μήνυμα "δεν κάνεις σωστά τοπογραφικά, δώσε να στα φτιάξω εγώ"? Κι αυτό δεν είναι απλή εικασία, αλλά εμπειρία ...
    1 point
  12. για την κ/ξ βασικά θες δυο ενημερότητες μια του έργου και μια της έδρας γιατί μπορεί να απασχολείς προσωπικό εκτός από τους εργατοτεχνίτες Αλλά επειδή οι περισσότερες υπηρεσίες έχουν αγνοία τους καλύπτει η ασφαλιστική του έργου
    1 point
  13. Ολοι περιμενουμε παραταση! Ειναι αστειο αυτο που γινεται με τα αρχεια!
    1 point
  14. συμφωνα με την ΠΟΛ 1237/14, η παλαιοτητα, για το Ε9, αρχιζει απο την εκδοση της αδειας "Αναγράφεται το έτος κατασκευής του κτιρίου, όπως προκύπτει από την έκδοση της οικοδομικής άδειας ή την τελευταία ουσιώδη αναθεώρησή της. Άδεια αλλαγής μόνο της χρήσης του κτιρίου ή άδειες (μη ουσιώδους) ανακαίνισης που δεν θίγουν τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου (π.χ. άδεια ελαιοχρωματισμού, άδεια πέργκολας, άδεια επισκευής πατωμάτων κ.λπ.) δεν λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό της παλαιότητας. Αν δεν υπάρχει οικοδομική άδεια, αναγράφεται το έτος κατασκευής, το οποίο προκύπτει από δημόσιο έγγραφο (π.χ. προγενέστερος τίτλος κτήσης, έναρξη ηλεκτροδότησης κ.λπ.). Σε περιπτώσεις που υπάρχουν τμήματα κτίσματος με διαφορετική παλαιότητα, αναγράφεται το κτίσμα σε μια γραμμή και, ως έτος κατασκευής, το έτος της νεότερης οικοδομικής άδειας . Αν το έτος κατασκευής δεν προκύπτει από δημόσιο έγγραφο ή από τη δήλωση στοιχείων ακινήτων, ως έτος κατασκευής λαμβάνεται το έτος, κατά το οποίο δηλώθηκε το κτίσμα με την υποβολή της δήλωσης στοιχείων ακινήτων σύμφωνα με το άρθρο 23 του ν.3427/2005. Σε αυθαίρετες κατασκευές ή προσθήκες, οι οποίες νομιμοποιήθηκαν ή τακτοποιήθηκαν, ως έτος κατασκευής λαμβάνεται το έτος κατασκευής, όπως αυτό αναγράφεται στην έκθεση του μηχανικού, στα έγγραφα της τακτοποίησης. Αν ο μηχανικός αναγράφει εύρος ετών στην έκθεσή του (π.χ. 2008 έως 2011), ως έτος κατασκευής λαμβάνεται η πιο πρόσφατη χρονολογία. Σε περίπτωση που δεν αναγράφεται έτος κατασκευής στην έκθεση του μηχανικού, ως έτος κατασκευής λαμβάνεται αυτό της τακτοποίησης, το οποίο δεν μπορεί να είναι μεταγενέστερο του 2011, δεδομένου ότι δεν επιτρέπεται τακτοποίηση κτισμάτων μεταγενέστερης κατασκευής." Με βαση το Ε9 θα γραψεις την παλαιοτητα. Αλλως θα εχεις αλλη παλαιοτητα στο Ε9 και αλλη στον υπολογισμο του προστιμου. Αυτα γραφει η εγκ. 2: 1. Στην παρ. 1 ορίζεται ότι η απόδειξη του χρόνου ανέγερσης της αυθαίρετης κατασκευής γίνεται με την υποβολή σχετικής αεροφωτογραφίας ή άλλου δημοσίου εγγράφου. Στις περιπτώσεις που για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής αυθαιρέτων κατασκευών υποβάλλεται φορολογικό έγγραφο Ε9, μαζί με το ηλεκτρονικό έγγραφο θα πρέπει να συνυποβάλλεται και βεβαίωση της αρμόδιας φορολογικής αρχής από την οποία θα προκύπτει ο χρόνος υποβολής του και οι τυχόν τροποποιήσεις του στο σύστημα. Σε περίπτωση υποβολής εντύπου που έχει παραληφθεί από την αρμόδια υπηρεσία, όπως προκύπτει από σχετική θεώρηση, δεν απαιτείται περαιτέρω βεβαίωση. Στις περιπτώσεις β) και γ) της παρ. 1 για τις οποίες η διαπίστωση της αυθαιρεσίας καθίσταται δυσχερής με τη χρήση αεροφωτογραφιών, αυτή αποδεικνύεται είτε με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, είτε από τον τρόπο κατασκευής και σύνδεσης με τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, είτε λαμβάνεται ο χρόνος θεώρησης της άδειας για την ηλεκτροδότηση του ακινήτου. Ειδικότερα: Παντως, αλλη η αποδειξη κατασκευης και αλλο η αλλαγη χρησης. Αυτα γραφει η εγκ. 2 , η οποια τα διαχωριζει ως εξης: 1. Στην παρ. 1 ορίζεται ότι η απόδειξη του χρόνου ανέγερσης της αυθαίρετης κατασκευής γίνεται με την υποβολή σχετικής αεροφωτογραφίας ή άλλου δημοσίου εγγράφου. [άρα η εκδοση αδειας] Στις περιπτώσεις που για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής αυθαιρέτων κατασκευών υποβάλλεται φορολογικό έγγραφο Ε9, μαζί με το ηλεκτρονικό έγγραφο θα πρέπει να συνυποβάλλεται και βεβαίωση της αρμόδιας φορολογικής αρχής από την οποία θα προκύπτει ο χρόνος υποβολής του και οι τυχόν τροποποιήσεις του στο σύστημα. [αυτο ο συντακτης της εγκ 2 το εβγαλε απο το μυαλό του] Σε περίπτωση υποβολής εντύπου που έχει παραληφθεί από την αρμόδια υπηρεσία, όπως προκύπτει από σχετική θεώρηση, δεν απαιτείται περαιτέρω βεβαίωση. Στις περιπτώσεις β) και γ) της παρ. 1 για τις οποίες η διαπίστωση της αυθαιρεσίας καθίσταται δυσχερής με τη χρήση αεροφωτογραφιών, αυτή αποδεικνύεται είτε με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, είτε από τον τρόπο κατασκευής και σύνδεσης με τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, είτε λαμβάνεται ο χρόνος θεώρησης της άδειας για την ηλεκτροδότηση του ακινήτου. Ειδικότερα: κλπ
    1 point
  15. Σας ευχαριστώ και τους δύο για τις απαντήσεις! Είναι χαζό να βγάζεις δύο τέτοια ΠΕΑ το ξέρω.... ωστόσο αφενός ο περιορισμός των 50 τμ έχει καταργηθεί αφετέρου πιο πολύ κύριο χώρο θεωρώ τη κουζίνα με το μπάνιο παρά τα υπνοδωμάτια...! Εν ολίγοις, εφόσον υπήρχε κουζίνα για μένα ήταν δεδομένο ότι έπρεπε να γίνει ΠΕΑ οπότε....Να πω όμως ότι σε αντίστοιχη περίπτωση που δύο τέτοια κτίσματα ήταν σε επαφή αλλά με ανεξάρτητες εισόδους είχα κάνει ένα ΠΕΑ για τα δύο κτίσματα, απλά το λέω για όσους διαβάζουν το φόρουμ....
    1 point
  16. Στο ΤΕΕ μου είπαν αυτολεξεί : προς το παρόν δε σου κάνουν τίποτα... Θα ήταν καλό νομίζω αν δεν είμαστε σίγουροι(και δε νομίζω ότι είναι κάποιος από εμάς για το τι σου κάνουν ή όχι)να μην εκφράζεται τόσο απόλυτα, γιατί υπάρχουν και νέοι συνάδελφοι, ή χωρίς εμπειρία σε αυθαίρετα ή στον 4495/17 οι οποίοι αν τα διαβάσουν όλα αυτά θα πάθουν έμφραγμα αδίκως.
    1 point
  17. @MHD όχι η άδεια είναι του 1972, να πω την αλήθεια το δούλεψα με σημερινούς συντελεστές, δεν το έψαξα παραπάνω
    1 point
  18. Παραθέτω από Α83 του Ν4495/17 2. Με την ανωτέρω υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη και τη βεβαίωση μηχανικού δηλώνεται και βεβαιώνεται αντίστοιχα ότι : α) στο ακίνητο δεν υπάρχει κτίσμα ή β) στο ακίνητο ή στη διακεκριμένη αυτοτελή οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, μη συμπεριλαμβανομένων των κοινόκτητων ή κοινοχρήστων χώρων του ακινήτου, δεν έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές καθ’ υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης και του ύψους της ιδιοκτησίας, καθώς και ότι δεν έχουν εγκατασταθεί χρήσεις χωρίς άδεια ή,......
    1 point
  19. Και η αποσυνδεση με το εισοδημα σωστη ειναι ? Να ξαναγυρισουμε παλι στα παλια ? Με εικονικα εισοδηματα αναλογα με τα χρονια ? Απο που προκυπτει οτι ενας με 5-10 χρονια στη δουλεια βγαζει λιγοτερα απο εναν που εχει 25-30 στη δουλεια και θα πρεπει να πληρωνει λιγοτερο ?Το γραφω γιατι διαβασα κατι περι τριων κλασεων αναλογα με τα χρονια κτλ. Ειμαι σιγουρος οτι αν τελικα το πανε αναλογα με τα χρονια ,θα υπαρξουν καποιοι απο εμας που θα προσβαλλουν τον νομο δικαστικα.Εξαλλου η αποφαση του Στε εκτος των αλλων αναφερει : "ο κοινός νομοθέτης είναι ελεύθερος να υπολογίζει αυτήν επί βάσεως, η οποία μαρτυρεί εισφοροδοτική ικανότητα, όπως είναι το πραγματοποιούμενο εισόδημα από την ασφαλιζόμενη εργασία και το ασφαλιζόμενο επάγγελμα, να καθορίζει δε το ύψος της σε επίπεδο που να διασφαλίζει μεν την επάρκεια των παροχών χωρίς όμως να πλήττει το κατά την διάρκεια του εργασιακού βίου παραγόμενο- κατ’ ενάσκηση του συνταγματικώς αναγνωριζόμενου δικαιώματος συμμετοχής στην οικονομική ζωή της Χώρας- εισόδημα υπερμέτρως σε σχέση προς τον σκοπό της διασφαλίσεως εισοδήματος μετά το πέρας του εργασιακού βίου" Η αποψη μου περι του θεματος ειναι η εξης : O Νομος Κατρουγκαλου οσο αναφορα τον υπολογισμο των κυριων συνταξεων ειναι προς την σωστη κατευθυνση.Το λαθος του ειναι το εξωφρενικο 20% που ειχε επιβληθει αρχικα και το 13,33% επι κερδων+εισφορων που επιβληθηκε στην συνεχεια.Αλλωστε αυτο κριθηκε και αντισυνταγματικο.Το 20%.Οχι ο τροπος υπολογισμου .Στην συνεχεια το οτι μειωσαν το 20% στο 13% περιπου, ηταν "αλλα λογια να αγαπιομαστε", γιατι δεν ειναι δυνατον να σου δινω εισφορες επι εισφορων.Θα πρεπει το ποσοστων εισφορων να ερθει σε πολυ λογικα πλαισια και να μην λαμβανονται υποψη οι εισφορες της προηγουμενης χρονιας.Και βεβαια μην ξεχναμε οσοι απο εμας ειμαστε παλαιοτεροι ,οτι η συνταξη του Τσμεδε ηταν περιπου 2.300. Δεν γινεται φιλε να σου δινω τις ιδιες εισφορες που καποτε εδινα για 2.300 στα 35 χρονια, για να μου δωσεις καποτε εννια κατοσταρικα ή ενα χιλιαρικο ζορισμενο στα 40 χρονια.Αν το ασφαλιστικο δεν βγαινει, ας το ψαξουν σε κατι δομημενα ομολογα ,κατι PSI κτλ.
    1 point
  20. Μία ακόμα πτυχή που αναμένεται να προκαλέσει ενδιαφέρον, αν και εφόσον οι φορείς μας κάνουν σοβαρή δουλειά είναι το πώς θα προσδιοριστεί πλέον ο ασφαλιστέος μισθός. Είτε πάμε με κλίμακες είτε μείνουμε με ποσοστά επί του εισοδήματος πλέον που κρίθηκε αντισυνταγματικό το ποσοστό του 20% έναντι του 6% των μισθωτών θα δούμε αν και πώς θα επηρεάσει τον συντάξιμο μισθό. Αν πχ αποφασιστεί νέο ποσοστό κύριας σύνταξης το 12% τότε πχ. για εισφορές το μήνα 144ευρώ θα υπολογίζεται σε ασφαλιστέο μισθό 1200 ευρώ άρα και υψηλότερες συντάξεις. Κατ' εμέ εκεί πρέπει να πέσει το βάρος της διαπραγμάτευσης και της πίεσης το επόμενο διάστημα.
    1 point
  21. Εγώ φακιρικά του στυλ <<αυξάνω συντάξεις - μειώνω εισφορές>> δεν τα καταλαβαίνω. Η κουβέντα τριγυρίζει στο <<οι ελ. επαγγελματίες που φοροδιαφεύγουν>>... οπότε... καταλαβαίνετε.
    1 point
  22. Μην αφήνεις να σε ψαρώνει ο κάθε καρεκλοκένταυρος. Ζήτα τις παρατηρήσεις του γραπτώς και τεκμηριωμένες. Κι επ' αυτών θα κάνεις τα έγγραφά σου. Δείξε του ότι είσαι αποφασισμένος να το τραβήξεις. Με τίποτε δεν στοιχειοθετείται η υποχρέωση αναγραφής των "ενδιάμεσων". Αν (λόγω υπερβάλλοντος ζήλου) θέλει να εξερευνήσει τις λεπτομέρειες, μπορεί με μιαν απλή γραμμική παρεμβολή (με κλιμακόμετρο και απλή μέθοδο των τριών) να βρει το υψόμετρο οποιουδήποτε σημείου γουστάρει.
    1 point
  23. υπάρχει διαθέσιμη κάποια μελέτη πυροπροστασίας από νέα ισόγεια κατοικία όπως βγαίνει από κάποιο πρόγραμμα πχ.civiltech κτλ Ευχαριστώ έχει κάποιος καταθέσει μελέτη πυροπροστασίας για νέα ισόγεια κατοικία με το νέο ΠΔ να μου στείλει κάποιο πρότυπο. Ευχαριστώ
    1 point
  24. Για λόγους ολοκλήρωσης του ποστ να μεταφέρω και την απάντηση που έλαβα μετά από mail που έστειλα στο [email protected] (και μάλιστα σχετικά σύντομα, σε δύο ημέρες..): " Στην περίπτωσή σας όπου κάτω από την κεκλιμένη οροφή δεν υπάρχει πλάκα οροφής αλλά γυψοσανίδα, ο χώρος μεταξύ κεκλιμένης οροφής και γυψοσανίδας είναι λειτουργικά ενιαίος με την υπόλοιπη θερμική ζώνη, δηλαδή υπάρχει κυκλοφορία αέρα μεταξύ των δύο χώρων. Κατά συνέπεια ο χώρος μεταξύ κεκλιμένης οροφής και γυψοσανίδας προσμετράται στον όγκο της θερμικής ζώνης. Το ίδιο ισχύει και μετά την εφαρμογή θερμομόνωσης στην κεκλιμένη οροφή (στέγη)."
    1 point
  25. Επισυναπτω κατι πιο χρηστικο και συνοπτικο: Συμβουλιο Αρχιτεκτονικης. Εγκυκλιος 1.pdf
    1 point
  26. Προφανώς και δεν βαριέμαι να πάω στο Μηχανολογικό, και αν δεν σε πειράζει αν δεν μπορείς να βοηθήσεις πήγαινε και σχολίασε κανένα άλλο θέμα. Σε ευχαριστώ. Απλά για να το ξέρεις και εσύ έχω ρωτήσει ήδη στο Μηχανολογικό δεν έχουν κάτι παρόμοιο.
    -1 points
  27. Αν δεν έχουν μεταφορτωθεί στο σύστημα όλα τα δικαιολογητικά μέσα σε 12 μήνες από την πληρωμή του παραβόλου, εκτός από τη μελέτη στατικής επάρκειας (εφόσον απαιτείται), τότε η δήλωση τυπικά είναι άκυρη. Δεν αναφέρεται ρητά στο νόμο αλλά τεκμαίρεται. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται αναστολή ή απαλλαγή επιβολής κυρώσεων στις αυθαίρετες κατασκευές που αναφέρονται στη συγκεκριμένη δήλωση. Επίσης δεν έχει ισχύ η βεβαίωση μηχανικού, που εκδίδεται κατόπιν υποβολής της συγκεκριμένης δήλωσης, εφόσον αυτή εκδοθεί μετά τη συμπλήρωση του 12μηνου. Αν εκοδθεί προηγουμένως και η συμπλήρωση του 12μηνου γίνει πριν την παρέλευση 2 μηνών από την έκδοσή της, τότε η ισχύς της λήγει με τη συμπλήρωση του 12μηνου από την πληρωμή του παραβόλου. Ακόμη η συγκεκριμένη δήλωση δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί για την έκδοση διοικητικής πράξης πολεοδομικού χαρακτήρα καθώς δεν έχει ισχύ (οικοδομική άδεια, αναθεώρηση/ενημέρωση οικοδομικής άδειας, έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας κλπ.). Το πρόβλημα διορθώνεται με την υποβολή νέας δήλωσης για το ίδιο ακίνητο. Στη νέα δήλωση μεταφορτώνονται τα αποδεικτικά πληρωμής του προστίμου της προηγούμενης δήλωσης που δεν έχει πλέον ισχύ. Δυστυχώς όμως θα πρέπει να πληρωθεί ξανά το παράβολο. Επειδή είναι σφάλμα του μηχανικού η μη τήρηση της προβλεπόμενης προθεσμίας, έχει και την υποχρέωση υποβολής της νέας δήλωσης και πληρωμής του νέου παραβόλου με δικούς του πόρους. Να προσθέσω ότι τα παραπάνω είναι προσωπικές απόψεις και γι αυτό δεν είμαι απόλυτος.
    -1 points
  28. Καλησπέρα, Ήθελα να ρωτήσω σε περίπτωση που τα τετραγωνικά δεν συμφωνούν με την εκδιδόμενη άδεια, και χρειαστεί αναθεώρηση αδειας σε οικοδομή εκτός σχεδίου, με ημερομηνία έκδοσης το 2010, με κόστος άδειας 21000€ και η επίβλεψη του μηχανικού μου ήταν μέχρι τα μπετά που σημαίνει αν καταλαβαίνω σωστά ότι αυτός ήταν υπεύθυνος για την τήρηση των διαστάσεων της οικοδομής, οι αμοιβές για την αναθεώρηση πρέπει να της πληρώσω εγώ???? Εφόσον ήταν δικιά του ευθύνη; Ισχυρίζεται ο μηχανικός ότι η διαφορά στις διαστάσεις είναι παραπάνω από 2% για αυτό χρειάζεται αναθεώρηση. Με συγχωρείτε πολύ για το θέμα μου και γνωρίζω ότι ο χώρος του φόρουμ είναι συγκεκριμένος για άτομα του χώρου, αλλά είμαι απελπισμένος, οποιαδήποτε πληροφορία θα με βοηθούσε πολύ. Να είστε καλά.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.