Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      6.780


  2. zavi@tee.gr

    [email protected]

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      2.731


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.116


  4. ntanos

    ntanos

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      532


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/10/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Από την δική μου, εμπειρία, μιας και πρόσφατα έχω υπογράψει και παραδόσει μερικά τοπογραφικά διαγράμματα αδείας σύμφωνα με το νέο σύστημα (e-adeies) έχω να πω τα εξής: - Υπάρχει περίπτωση ο ελεγκτής να είναι υπερβολικός, με στόχο να καθυστερήσει λίγο η μελέτη, ίσως επειδή αργεί πχ και ο έλεγχος των στατικών κλπ. Δεν το λέω με βεβαιότητα αυτό, είναι εικασία. Όμως μου έχει ζητηθεί να αναφερθώ συγκεκριμένα σε ποιο διάταγμα βασίστηκα για να εφαρμόσω τις Ρ.Γ και Ο.Γ., ενώ είχα αναγράψει αναλυτικά το ΦΕΚ πάνω στο σχέδιο, πάνω ακριβώς στην γραμμή. Είχα δηλαδή κάποιες παρατηρήσεις που δεν ήταν λάθος, αλλά ήταν υπερβολικές κατ εμέ μιας και όπως λέτε δεν περιγράφονται αυτές οι απαιτήσεις ούτε στα πρότυπα διαγράμματα ούτε πουθενά. - Λόγω όμως ότι πλέον τα τοπογραφικά υποβάλλονται και ηλεκτρονικά, έχουν αυξηθεί οι "απαιτήσεις" των ελεγκτών και αυτό δεν το θεωρώ λάθος. Δεν χρειάζεται να αναγράφονται όλα σε προδιαγραφές. Όταν ο ελεγκτής βλέπει ένα dwg από το οποίο έχουν αφαιρεθεί τα points, ότι δηλαδή δεν παραδόθηκε όπως το δούλεψε ο συντάξας μηχανικός, είναι πιθανό να θεωρήσει ότι υπάρχει δόλος. Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν του άνω συναδέλφου, μπορεί να θεώρησε ότι οι ισοϋψείς σχεδιάστηκαν "κατά βούληση". Βλέποντας τα points, θα καταλήξει σε κάποια βεβαιότητα ότι η μελέτη είναι αξιοπρεπής. Αν κάποιος μαιμουδιάζει ισοϋψεις θα δυσκολευτεί πολύ να βάλει τέτοια σημεία εκ των υστέρων, από τα οποία προκύπτουν οι αρχικές ισοϋψείς. Δεν σημαίνει ότι ο άνω συνάδελφος δεν έκανε σωστά την δουλειά του. Εγώ προτείνω να στείλει ότι του ζητηθεί. Στο κάτω κάτω οι έλεγχοι των σχεδίων έχουν αυστηροποιηθεί πλέον και για αυτό αντιλαμβάνομαι ακριβώς τι είπε ο nbr.
    3 points
  2. Συμφωνώ μαζί σου, με κάποιες παρατηρήσεις. Οι σοβαροί μηχανικοί (οποιασδήποτε ειδικότητας) αντιμετωπίζουν με συνέπεια και σεβασμό τη δουλειά τους. Συνεπώς, καλό θα είναι να λείπουν οι γενικεύσεις. Από τη στιγμή που απαιτείται (ορθώς, κατά την άποψή μου) υψομετρική αποτύπωση του γεωτεμαχίου, θα πρέπει να γίνεται κατά τρόπο που να αποτυπώνεται όσο το δυνατόν πιο σωστά το ανάγλυφο του εδάφους. Τα περιττά (μηχανικοί είμαστε) δεν χρειάζονται. Κάθε κλάδος έχει τους κανόνες του, και ο συνεπής επαγγελματίας (πρέπει να) τους εφαρμόζει. Όμως, άλλο πράγμα είναι η θρησκευτική πίστη, και άλλο η θρησκοληψία.
    3 points
  3. Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας! Με διευκολύνατε αφάνταστα!
    2 points
  4. Βλέπω ότι ξεχάσαμε τα πεπραγμένα του Βρούτση , ο οποίος ξαναγυρνάει στα παλιά ...... Για να μην ξεχνάμε λοιπόν , όπως αναφέρθηκε απο έναν συνάδελφο πριν : Οι εισφορές , πάντα υπολογιζόντουσαν με τα ίδια ποσοστά που υπάρχουν και τώρα βάση ενός "θεωρητικού" εισοδήματος (ανα μήνα). Επομένως τα ποσοστά , για χρόνια είναι τα ίδια , δεν πιστεύω να τα ανακαλύψαμε την τελευταία τετραετία. Άρα η διαφορά με τους μισθωτούς είναι η ίδια (6,67% με 20%). Πρώτη ερώτηση : Αν εξισωθούν τα ποσοστά μισθωτών-ε.ε. το υπόλοιπο ποιος θα το πληρώνει στους ε.ε. αφού δεν υπάρχει εργοδότης , ώστε και ο ε.ε. να παίρνει την ίδια σύνταξη με τον μισθωτό ?? Στην συνέχεια να πάρουμε το τελευταίο ασφαλιστικό , του Βρούτση, με τις τριετίες και τους θεωρητικούς μισθούς ανάλογα την παλαιότητα. Στα 15 χρόνια παλαιότητα , η μηνιαία εισφορά ήταν κοντά στα 500€ (αν θυμάστε καλά μαζί με την ειδική προσαύξηση με υποχρεωτική ασφάλιση) , και στα 35-38 χρόνια κοντά στα 1000 € . Δηλαδή ετήσιες εισφορές κοντά στα 12000 που αν δεν κάνω λάθος τώρα αντιστοιχούν σε εισόδημα 30.000. Δηλαδή τώρα μας ενοχλεί το αναλογικό με το δηλωθέν εισόδημα αλλά με τον Βρούτση νο προμπλεμ , τα είχαμε άνετα τα 30000 το χρόνο. Το πρόβλημα είναι τα ποσοστά αναπλήρωσης που πήγαν στο πάτο συν ότι πληρώνουμε και τα του εργοδότη , το οποίο επαναλαμβάνω ίσχυε πάντα !!!!!
    2 points
  5. Σε καταλαβαινω πως σκέφτεσαι, αλλα δεν χρειαζεται να πληρωσεις αν εισαι απολυτως σίγουρος για τη θεση σου και την τηρηση των υποχρεωσεων απο την πλευρά σου. Απο την αλλη, για να ανακουφιστεις, σε ενημερωνω οτι με τον τροπο που επελεξες να κτισεις (δηλαδη αυτεπιστασια, οπως και το 99,99% των ιδιωτων στην Ελλαδα) εχεις ηδη γλυτωσει ενα εργολαβικο οφελος που για πλακα ανερχεται τουλαχιστον σε 20% του συνολικου κοστους ανεγερσης. Δηλαδη αν την κατασκευη την ειχες αναθεσει σε εταιρεια, θα πληρωνες υπηρεσιες project management και ο Επιβλεπων σου θα ετρεχε να τους κυνηγαει, γιατι αυτοι θα τον επρηζαν ολημερίς στα τηλεφωνα. Και δεν θα μπορουσε να αδιαφορησει απο τη στιγμη που θα ηταν ενημερος, ο Επιβλεπων εχει μεγαλες ευθυνες καθως και δυναμη. Μπορει ακομη κ να σου διακοψει το εργο αν αντιληφθει οτι κατι παει λαθος. Επομενως ανακουφισου.
    1 point
  6. Αν το λαθος εχει προελθει απο εσενα κατα την κατασκευη, τοτε υπαρχει λογος να πληρωθει το χρονο του για να το διορθωσει. Αν το λαθος προερχεται απο αυτον, πρεπει να αναλαβει τις ευθυνες του. Οι υποχρεωσεις σου ηταν να τον εχεις πληρως ενήμερο για καθε σου ενεργεια, ειδικα στην κατασκευή του φεροντος οργανισμου (μπετα). Και αυτος να ενεργει προστατευοντας το συμφέρον σου, υπο την προϋπόθεση οτι ειχε ενημερωθει. Αυτος ειναι και ο ρολος του συμβούλου, και σε αυτο το επιπεδο υπηρεσιας καθοριζεται η ευθυνη του Επιβλεποντος, ειναι συμβουλος και οχι κατασκευαστης. Σε προστατευει απο λαθη, οταν γνωριζει τι πας να κανεις, δεν κανει τη δουλεια αυτος. Εκτος ξαναλεω αν ειχατε αλλη συμφωνια. Οποτε βρειτε τα ποιος εκανε λαθος που. Αν δεν μπορειτε να τα βρειτε, οι λυσεις ειναι γνωστες. Τα πάντα λυνονται.
    1 point
  7. Λες οτι καταλαβες, αλλα δεν καταλαβες. Ειπα οτι εχεις δικιο, γιατι στην αμοιβη Επιβλεποντα περιλαμβανεται ο ελεγχος των διαστασεων του ξυλοτυπου. Αλλα για να τον ελεγξει τον ξυλοτυπο, πρεπει να ενημερωθει οτι εχει γινει ξυλοτυπος, δεν το μαντευει οτι εσυ προχωρας στην ανεγερση. Δηλαδη καθε φορα που εσυ εριχνες μπετα, 2-3 μερες νωριτερα επρεπε να τον πάρεις τηλ και να του πεις μεθαυριο ριχνω ελα να παραλαβεις. Ή δεν ξερω τι αλλου ειδους συμφωνια ειχατε, μπορει να ειχατε συμφωνησει να ειναι πρωι βραδυ στο εργο μεχρι να τελειώσει, αυτο ειναι αλλη κουβεντα. Και κατεληξα στο οτι αφου εχεις δικιο, κατι δεν μεταφερεις σωστα στην παρουσα κουβεντα. Ή αν το μεταφερεις απολυτως σωστα, τοτε ο μηχανικος σου εχει πράγματι υπογράψει και σφραγισει και δηλωσει υπευθυνα εναντι του νομου οτι ολα εγιναν οκ, και μετα αλλαξε γνωμη (δηλαδη λεει οτι δεν ειναι οκ), αρα μπορει να πασχει απο διπολικο συνδρομο. Και αν τα μεταφερεις απολυτως σωστα, σε τετοια περιπτωση πρεπει να αναλαβει τις ευθύνες του. Αν εισαι απολυτως σιγουρος γι αυτα που λες, απευθυνσου στο Τεχνικο Επιμελητηριο, ειναι σοβαρο θεμα καποιος να υπογραφει οτι ολα είναι οκ κ μετα ο ιδιος ακριβως να λεει οτι δεν ειναι, δεν επιτρεπονται στις μερες μας τετοιες σχιζοφρενικες συμπεριφορες, υπαρχει κωδικας δεοντολογιας και το τεε δεν αστειευεται. Η σφραγιδα μηχανικου δεν ειναι για γελια, εχει πολυ μεγαλο κυρος και ευθυνες, στην τελικη αυτη πληρωνει ο πελατης. Αλλα αν εσυ δεν μεταφερεις κατι σωστα, π.χ. γουσταρες να μεγαλωσεις ενα δωματιο εκτος περιγραμματος κτιριου, σε συνεννοηση με αυτόν τον επεισες να σφραγισει ότι ολα ειναι οκ, σου εκανε το χατιρι και μετα δημιουργειται προβλημα και θελεις να την πληρωσει αυτος, τοτε μαλλον κυνηγας εναν μονοκερω.
    1 point
  8. Νόμος 4067/12 - Άρθρο 11 παρ. 3. Σε συνιδιόκτητα οικόπεδα με κάθετη ή οριζόντια ιδιοκτησία που έχει συσταθεί κατά τις διατάξεις του νομοθετικού διατάγματος 1024/1971 (ΦΕΚ 232/Α/1971) και έχει εκδοθεί άδεια πριν από τη μεταβολή γενικών ή ειδικών διατάξεων που αφορούν την επιτρεπόμενη δόμηση, προκειμένου για έκδοση άδειας δόμησης ο κάθε συνιδιοκτήτης χρησιμοποιεί το ποσοστό δόμησης που του αναλογεί σύμφωνα με το συντελεστή δόμησης που ισχύει κατά το χρόνο έκδοσης της άδειας δόμησης.
    1 point
  9. @Kostas79 Η αμοιβη Επιβλεψης δεν περιλαμβανει Υπηρεσιες Project Management για την ανεγερση. Ο ιδιωτης που θελει να χτισει, εχει την ασφαλμενη εντυπωση οτι αφου πληρωνει το Μηχανικο ως Επιβλεποντα, οτι θα του το κτισει ο Μηχανικος. Ο Επιβλεπων ειναι ενας συμβουλος του ιδιώτη, του οποιου η παρουσια εγινε υποχρεωτικη απο το Κρατος για να διασφαλιστουν στα χαρτια καποιες προδιαγραφές ποιοτητας της κατασκευης και ασφαλειας των εργαζομενων. Ωστοσο εκει που εχεις δικιο ειναι οτι η αμοιβη επιβλεποντος οντως περιλαμβανει τον ελεγχο διαστασεων του ξυλοτυπου. Αρα αν ο Μηχανικος σου εβαλε την υπογραφη του οτι ολα εγιναν σουπερ, και μετα απο καποιο καιρο λεει οχι δεν εγιναν σουπερ, τοτε ή εχει διπολικό, ή κατι αλλο τρεχει που δεν ξερουμε ή εχεις παραλειψει να πεις. Αυτα
    1 point
  10. Θα δωθεί παράταση για τα αρχεία του 4178, ακούστηκε για τέλη Ιανουαρίου
    1 point
  11. Υποθέσεις επί υποθέσεων (του ελεγκτή) για να καταλήξει πού? Και πώς ξέρει, π.χ,. ότι δεν έχουν "μαϊμουδιαστεί" οι συντεταγμένες? Του δίνει ο νόμος το δικαίωμα να κρίνει κατά βούληση και να καταδικάζει? Μήπως στέλνει μήνυμα "δεν κάνεις σωστά τοπογραφικά, δώσε να στα φτιάξω εγώ"? Κι αυτό δεν είναι απλή εικασία, αλλά εμπειρία ...
    1 point
  12. για την κ/ξ βασικά θες δυο ενημερότητες μια του έργου και μια της έδρας γιατί μπορεί να απασχολείς προσωπικό εκτός από τους εργατοτεχνίτες Αλλά επειδή οι περισσότερες υπηρεσίες έχουν αγνοία τους καλύπτει η ασφαλιστική του έργου
    1 point
  13. Ολοι περιμενουμε παραταση! Ειναι αστειο αυτο που γινεται με τα αρχεια!
    1 point
  14. συμφωνα με την ΠΟΛ 1237/14, η παλαιοτητα, για το Ε9, αρχιζει απο την εκδοση της αδειας "Αναγράφεται το έτος κατασκευής του κτιρίου, όπως προκύπτει από την έκδοση της οικοδομικής άδειας ή την τελευταία ουσιώδη αναθεώρησή της. Άδεια αλλαγής μόνο της χρήσης του κτιρίου ή άδειες (μη ουσιώδους) ανακαίνισης που δεν θίγουν τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου (π.χ. άδεια ελαιοχρωματισμού, άδεια πέργκολας, άδεια επισκευής πατωμάτων κ.λπ.) δεν λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό της παλαιότητας. Αν δεν υπάρχει οικοδομική άδεια, αναγράφεται το έτος κατασκευής, το οποίο προκύπτει από δημόσιο έγγραφο (π.χ. προγενέστερος τίτλος κτήσης, έναρξη ηλεκτροδότησης κ.λπ.). Σε περιπτώσεις που υπάρχουν τμήματα κτίσματος με διαφορετική παλαιότητα, αναγράφεται το κτίσμα σε μια γραμμή και, ως έτος κατασκευής, το έτος της νεότερης οικοδομικής άδειας . Αν το έτος κατασκευής δεν προκύπτει από δημόσιο έγγραφο ή από τη δήλωση στοιχείων ακινήτων, ως έτος κατασκευής λαμβάνεται το έτος, κατά το οποίο δηλώθηκε το κτίσμα με την υποβολή της δήλωσης στοιχείων ακινήτων σύμφωνα με το άρθρο 23 του ν.3427/2005. Σε αυθαίρετες κατασκευές ή προσθήκες, οι οποίες νομιμοποιήθηκαν ή τακτοποιήθηκαν, ως έτος κατασκευής λαμβάνεται το έτος κατασκευής, όπως αυτό αναγράφεται στην έκθεση του μηχανικού, στα έγγραφα της τακτοποίησης. Αν ο μηχανικός αναγράφει εύρος ετών στην έκθεσή του (π.χ. 2008 έως 2011), ως έτος κατασκευής λαμβάνεται η πιο πρόσφατη χρονολογία. Σε περίπτωση που δεν αναγράφεται έτος κατασκευής στην έκθεση του μηχανικού, ως έτος κατασκευής λαμβάνεται αυτό της τακτοποίησης, το οποίο δεν μπορεί να είναι μεταγενέστερο του 2011, δεδομένου ότι δεν επιτρέπεται τακτοποίηση κτισμάτων μεταγενέστερης κατασκευής." Με βαση το Ε9 θα γραψεις την παλαιοτητα. Αλλως θα εχεις αλλη παλαιοτητα στο Ε9 και αλλη στον υπολογισμο του προστιμου. Αυτα γραφει η εγκ. 2: 1. Στην παρ. 1 ορίζεται ότι η απόδειξη του χρόνου ανέγερσης της αυθαίρετης κατασκευής γίνεται με την υποβολή σχετικής αεροφωτογραφίας ή άλλου δημοσίου εγγράφου. Στις περιπτώσεις που για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής αυθαιρέτων κατασκευών υποβάλλεται φορολογικό έγγραφο Ε9, μαζί με το ηλεκτρονικό έγγραφο θα πρέπει να συνυποβάλλεται και βεβαίωση της αρμόδιας φορολογικής αρχής από την οποία θα προκύπτει ο χρόνος υποβολής του και οι τυχόν τροποποιήσεις του στο σύστημα. Σε περίπτωση υποβολής εντύπου που έχει παραληφθεί από την αρμόδια υπηρεσία, όπως προκύπτει από σχετική θεώρηση, δεν απαιτείται περαιτέρω βεβαίωση. Στις περιπτώσεις β) και γ) της παρ. 1 για τις οποίες η διαπίστωση της αυθαιρεσίας καθίσταται δυσχερής με τη χρήση αεροφωτογραφιών, αυτή αποδεικνύεται είτε με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, είτε από τον τρόπο κατασκευής και σύνδεσης με τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, είτε λαμβάνεται ο χρόνος θεώρησης της άδειας για την ηλεκτροδότηση του ακινήτου. Ειδικότερα: Παντως, αλλη η αποδειξη κατασκευης και αλλο η αλλαγη χρησης. Αυτα γραφει η εγκ. 2 , η οποια τα διαχωριζει ως εξης: 1. Στην παρ. 1 ορίζεται ότι η απόδειξη του χρόνου ανέγερσης της αυθαίρετης κατασκευής γίνεται με την υποβολή σχετικής αεροφωτογραφίας ή άλλου δημοσίου εγγράφου. [άρα η εκδοση αδειας] Στις περιπτώσεις που για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής αυθαιρέτων κατασκευών υποβάλλεται φορολογικό έγγραφο Ε9, μαζί με το ηλεκτρονικό έγγραφο θα πρέπει να συνυποβάλλεται και βεβαίωση της αρμόδιας φορολογικής αρχής από την οποία θα προκύπτει ο χρόνος υποβολής του και οι τυχόν τροποποιήσεις του στο σύστημα. [αυτο ο συντακτης της εγκ 2 το εβγαλε απο το μυαλό του] Σε περίπτωση υποβολής εντύπου που έχει παραληφθεί από την αρμόδια υπηρεσία, όπως προκύπτει από σχετική θεώρηση, δεν απαιτείται περαιτέρω βεβαίωση. Στις περιπτώσεις β) και γ) της παρ. 1 για τις οποίες η διαπίστωση της αυθαιρεσίας καθίσταται δυσχερής με τη χρήση αεροφωτογραφιών, αυτή αποδεικνύεται είτε με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, είτε από τον τρόπο κατασκευής και σύνδεσης με τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, είτε λαμβάνεται ο χρόνος θεώρησης της άδειας για την ηλεκτροδότηση του ακινήτου. Ειδικότερα: κλπ
    1 point
  15. Σας ευχαριστώ και τους δύο για τις απαντήσεις! Είναι χαζό να βγάζεις δύο τέτοια ΠΕΑ το ξέρω.... ωστόσο αφενός ο περιορισμός των 50 τμ έχει καταργηθεί αφετέρου πιο πολύ κύριο χώρο θεωρώ τη κουζίνα με το μπάνιο παρά τα υπνοδωμάτια...! Εν ολίγοις, εφόσον υπήρχε κουζίνα για μένα ήταν δεδομένο ότι έπρεπε να γίνει ΠΕΑ οπότε....Να πω όμως ότι σε αντίστοιχη περίπτωση που δύο τέτοια κτίσματα ήταν σε επαφή αλλά με ανεξάρτητες εισόδους είχα κάνει ένα ΠΕΑ για τα δύο κτίσματα, απλά το λέω για όσους διαβάζουν το φόρουμ....
    1 point
  16. Στο ΤΕΕ μου είπαν αυτολεξεί : προς το παρόν δε σου κάνουν τίποτα... Θα ήταν καλό νομίζω αν δεν είμαστε σίγουροι(και δε νομίζω ότι είναι κάποιος από εμάς για το τι σου κάνουν ή όχι)να μην εκφράζεται τόσο απόλυτα, γιατί υπάρχουν και νέοι συνάδελφοι, ή χωρίς εμπειρία σε αυθαίρετα ή στον 4495/17 οι οποίοι αν τα διαβάσουν όλα αυτά θα πάθουν έμφραγμα αδίκως.
    1 point
  17. @MHD όχι η άδεια είναι του 1972, να πω την αλήθεια το δούλεψα με σημερινούς συντελεστές, δεν το έψαξα παραπάνω
    1 point
  18. Παραθέτω από Α83 του Ν4495/17 2. Με την ανωτέρω υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη και τη βεβαίωση μηχανικού δηλώνεται και βεβαιώνεται αντίστοιχα ότι : α) στο ακίνητο δεν υπάρχει κτίσμα ή β) στο ακίνητο ή στη διακεκριμένη αυτοτελή οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, μη συμπεριλαμβανομένων των κοινόκτητων ή κοινοχρήστων χώρων του ακινήτου, δεν έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές καθ’ υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης και του ύψους της ιδιοκτησίας, καθώς και ότι δεν έχουν εγκατασταθεί χρήσεις χωρίς άδεια ή,......
    1 point
  19. Και η αποσυνδεση με το εισοδημα σωστη ειναι ? Να ξαναγυρισουμε παλι στα παλια ? Με εικονικα εισοδηματα αναλογα με τα χρονια ? Απο που προκυπτει οτι ενας με 5-10 χρονια στη δουλεια βγαζει λιγοτερα απο εναν που εχει 25-30 στη δουλεια και θα πρεπει να πληρωνει λιγοτερο ?Το γραφω γιατι διαβασα κατι περι τριων κλασεων αναλογα με τα χρονια κτλ. Ειμαι σιγουρος οτι αν τελικα το πανε αναλογα με τα χρονια ,θα υπαρξουν καποιοι απο εμας που θα προσβαλλουν τον νομο δικαστικα.Εξαλλου η αποφαση του Στε εκτος των αλλων αναφερει : "ο κοινός νομοθέτης είναι ελεύθερος να υπολογίζει αυτήν επί βάσεως, η οποία μαρτυρεί εισφοροδοτική ικανότητα, όπως είναι το πραγματοποιούμενο εισόδημα από την ασφαλιζόμενη εργασία και το ασφαλιζόμενο επάγγελμα, να καθορίζει δε το ύψος της σε επίπεδο που να διασφαλίζει μεν την επάρκεια των παροχών χωρίς όμως να πλήττει το κατά την διάρκεια του εργασιακού βίου παραγόμενο- κατ’ ενάσκηση του συνταγματικώς αναγνωριζόμενου δικαιώματος συμμετοχής στην οικονομική ζωή της Χώρας- εισόδημα υπερμέτρως σε σχέση προς τον σκοπό της διασφαλίσεως εισοδήματος μετά το πέρας του εργασιακού βίου" Η αποψη μου περι του θεματος ειναι η εξης : O Νομος Κατρουγκαλου οσο αναφορα τον υπολογισμο των κυριων συνταξεων ειναι προς την σωστη κατευθυνση.Το λαθος του ειναι το εξωφρενικο 20% που ειχε επιβληθει αρχικα και το 13,33% επι κερδων+εισφορων που επιβληθηκε στην συνεχεια.Αλλωστε αυτο κριθηκε και αντισυνταγματικο.Το 20%.Οχι ο τροπος υπολογισμου .Στην συνεχεια το οτι μειωσαν το 20% στο 13% περιπου, ηταν "αλλα λογια να αγαπιομαστε", γιατι δεν ειναι δυνατον να σου δινω εισφορες επι εισφορων.Θα πρεπει το ποσοστων εισφορων να ερθει σε πολυ λογικα πλαισια και να μην λαμβανονται υποψη οι εισφορες της προηγουμενης χρονιας.Και βεβαια μην ξεχναμε οσοι απο εμας ειμαστε παλαιοτεροι ,οτι η συνταξη του Τσμεδε ηταν περιπου 2.300. Δεν γινεται φιλε να σου δινω τις ιδιες εισφορες που καποτε εδινα για 2.300 στα 35 χρονια, για να μου δωσεις καποτε εννια κατοσταρικα ή ενα χιλιαρικο ζορισμενο στα 40 χρονια.Αν το ασφαλιστικο δεν βγαινει, ας το ψαξουν σε κατι δομημενα ομολογα ,κατι PSI κτλ.
    1 point
  20. Μία ακόμα πτυχή που αναμένεται να προκαλέσει ενδιαφέρον, αν και εφόσον οι φορείς μας κάνουν σοβαρή δουλειά είναι το πώς θα προσδιοριστεί πλέον ο ασφαλιστέος μισθός. Είτε πάμε με κλίμακες είτε μείνουμε με ποσοστά επί του εισοδήματος πλέον που κρίθηκε αντισυνταγματικό το ποσοστό του 20% έναντι του 6% των μισθωτών θα δούμε αν και πώς θα επηρεάσει τον συντάξιμο μισθό. Αν πχ αποφασιστεί νέο ποσοστό κύριας σύνταξης το 12% τότε πχ. για εισφορές το μήνα 144ευρώ θα υπολογίζεται σε ασφαλιστέο μισθό 1200 ευρώ άρα και υψηλότερες συντάξεις. Κατ' εμέ εκεί πρέπει να πέσει το βάρος της διαπραγμάτευσης και της πίεσης το επόμενο διάστημα.
    1 point
  21. Εγώ φακιρικά του στυλ <<αυξάνω συντάξεις - μειώνω εισφορές>> δεν τα καταλαβαίνω. Η κουβέντα τριγυρίζει στο <<οι ελ. επαγγελματίες που φοροδιαφεύγουν>>... οπότε... καταλαβαίνετε.
    1 point
  22. Μην αφήνεις να σε ψαρώνει ο κάθε καρεκλοκένταυρος. Ζήτα τις παρατηρήσεις του γραπτώς και τεκμηριωμένες. Κι επ' αυτών θα κάνεις τα έγγραφά σου. Δείξε του ότι είσαι αποφασισμένος να το τραβήξεις. Με τίποτε δεν στοιχειοθετείται η υποχρέωση αναγραφής των "ενδιάμεσων". Αν (λόγω υπερβάλλοντος ζήλου) θέλει να εξερευνήσει τις λεπτομέρειες, μπορεί με μιαν απλή γραμμική παρεμβολή (με κλιμακόμετρο και απλή μέθοδο των τριών) να βρει το υψόμετρο οποιουδήποτε σημείου γουστάρει.
    1 point
  23. υπάρχει διαθέσιμη κάποια μελέτη πυροπροστασίας από νέα ισόγεια κατοικία όπως βγαίνει από κάποιο πρόγραμμα πχ.civiltech κτλ Ευχαριστώ έχει κάποιος καταθέσει μελέτη πυροπροστασίας για νέα ισόγεια κατοικία με το νέο ΠΔ να μου στείλει κάποιο πρότυπο. Ευχαριστώ
    1 point
  24. Για λόγους ολοκλήρωσης του ποστ να μεταφέρω και την απάντηση που έλαβα μετά από mail που έστειλα στο [email protected] (και μάλιστα σχετικά σύντομα, σε δύο ημέρες..): " Στην περίπτωσή σας όπου κάτω από την κεκλιμένη οροφή δεν υπάρχει πλάκα οροφής αλλά γυψοσανίδα, ο χώρος μεταξύ κεκλιμένης οροφής και γυψοσανίδας είναι λειτουργικά ενιαίος με την υπόλοιπη θερμική ζώνη, δηλαδή υπάρχει κυκλοφορία αέρα μεταξύ των δύο χώρων. Κατά συνέπεια ο χώρος μεταξύ κεκλιμένης οροφής και γυψοσανίδας προσμετράται στον όγκο της θερμικής ζώνης. Το ίδιο ισχύει και μετά την εφαρμογή θερμομόνωσης στην κεκλιμένη οροφή (στέγη)."
    1 point
  25. Επισυναπτω κατι πιο χρηστικο και συνοπτικο: Συμβουλιο Αρχιτεκτονικης. Εγκυκλιος 1.pdf
    1 point
  26. Προφανώς και δεν βαριέμαι να πάω στο Μηχανολογικό, και αν δεν σε πειράζει αν δεν μπορείς να βοηθήσεις πήγαινε και σχολίασε κανένα άλλο θέμα. Σε ευχαριστώ. Απλά για να το ξέρεις και εσύ έχω ρωτήσει ήδη στο Μηχανολογικό δεν έχουν κάτι παρόμοιο.
    -1 points
  27. Αν δεν έχουν μεταφορτωθεί στο σύστημα όλα τα δικαιολογητικά μέσα σε 12 μήνες από την πληρωμή του παραβόλου, εκτός από τη μελέτη στατικής επάρκειας (εφόσον απαιτείται), τότε η δήλωση τυπικά είναι άκυρη. Δεν αναφέρεται ρητά στο νόμο αλλά τεκμαίρεται. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται αναστολή ή απαλλαγή επιβολής κυρώσεων στις αυθαίρετες κατασκευές που αναφέρονται στη συγκεκριμένη δήλωση. Επίσης δεν έχει ισχύ η βεβαίωση μηχανικού, που εκδίδεται κατόπιν υποβολής της συγκεκριμένης δήλωσης, εφόσον αυτή εκδοθεί μετά τη συμπλήρωση του 12μηνου. Αν εκοδθεί προηγουμένως και η συμπλήρωση του 12μηνου γίνει πριν την παρέλευση 2 μηνών από την έκδοσή της, τότε η ισχύς της λήγει με τη συμπλήρωση του 12μηνου από την πληρωμή του παραβόλου. Ακόμη η συγκεκριμένη δήλωση δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί για την έκδοση διοικητικής πράξης πολεοδομικού χαρακτήρα καθώς δεν έχει ισχύ (οικοδομική άδεια, αναθεώρηση/ενημέρωση οικοδομικής άδειας, έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας κλπ.). Το πρόβλημα διορθώνεται με την υποβολή νέας δήλωσης για το ίδιο ακίνητο. Στη νέα δήλωση μεταφορτώνονται τα αποδεικτικά πληρωμής του προστίμου της προηγούμενης δήλωσης που δεν έχει πλέον ισχύ. Δυστυχώς όμως θα πρέπει να πληρωθεί ξανά το παράβολο. Επειδή είναι σφάλμα του μηχανικού η μη τήρηση της προβλεπόμενης προθεσμίας, έχει και την υποχρέωση υποβολής της νέας δήλωσης και πληρωμής του νέου παραβόλου με δικούς του πόρους. Να προσθέσω ότι τα παραπάνω είναι προσωπικές απόψεις και γι αυτό δεν είμαι απόλυτος.
    -1 points
  28. Καλησπέρα, Ήθελα να ρωτήσω σε περίπτωση που τα τετραγωνικά δεν συμφωνούν με την εκδιδόμενη άδεια, και χρειαστεί αναθεώρηση αδειας σε οικοδομή εκτός σχεδίου, με ημερομηνία έκδοσης το 2010, με κόστος άδειας 21000€ και η επίβλεψη του μηχανικού μου ήταν μέχρι τα μπετά που σημαίνει αν καταλαβαίνω σωστά ότι αυτός ήταν υπεύθυνος για την τήρηση των διαστάσεων της οικοδομής, οι αμοιβές για την αναθεώρηση πρέπει να της πληρώσω εγώ???? Εφόσον ήταν δικιά του ευθύνη; Ισχυρίζεται ο μηχανικός ότι η διαφορά στις διαστάσεις είναι παραπάνω από 2% για αυτό χρειάζεται αναθεώρηση. Με συγχωρείτε πολύ για το θέμα μου και γνωρίζω ότι ο χώρος του φόρουμ είναι συγκεκριμένος για άτομα του χώρου, αλλά είμαι απελπισμένος, οποιαδήποτε πληροφορία θα με βοηθούσε πολύ. Να είστε καλά.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.