Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.116


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.018


  3. dimitris11140

    dimitris11140

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      451


  4. zavi@tee.gr

    [email protected]

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.731


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/10/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Νικ, κατά τη γνώμη μου η περίπτωση που εξετάζεις απαλλάσσεται από την υποχρέωση Μ.Σ.Ε (ΆΡΘΡΟ 99 Ν. 4495), διότι η κατηγορία σπουδαιότητας θα παραμείνει Σ2 και με τη νέα χρήση η αύξηση των φορτίων (μόνο τα κινητά αυξήθηκαν) δεν επιβαρύνει τον φέρων οργανισμό, καθώς η φόρτιση γίνεται στο έδαφος και όχι σε υποκείμενο όροφο όπου θα υπήρχε μεταφορά φορτίων μέσω της πλάκας και της φέρουσας τοιχοποιίας δεν απαιτείται υποβολή μελέτης στατικής επάρκειας αλλά τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού στις εξής περιπτώσεις : ........ ζζζ) αλλαγή χρήσης με την προϋπόθεση ότι δεν διαφοροποιείται η κατηγορία σπουδαιότητας και η οποία δεν επιφέρει αθροιστική αύξηση των κινητών και μόνιμων φορτίων πάνω από τριάντα τοις εκατό (30%) του μόνιμου φορτίου πριν από την παρέμβαση,
    2 points
  2. Σαχλαμάρες Δημήτριε.... Σε δουλειά να βρισκόμαστε και να φοβερίζουμε τα φτωχαδάκια.... Προχθές είχα την πρώτη μου επαφή με την Ιπποκράτειο Πολιτεία (για ρύθμιση ενός αυθαίρετου). Εκεί να δεις μια "οικιστική πύκνωση" περίπου 8.000 στρεμμάτων, 2.000 οικοπέδων .... Μέσα στο δάσος εξολοκλήρου!!! Με "σφραγίδες και βούλες" όμως όλα μια χαρά.... Σα δε ντρέπονται....
    2 points
  3. Προφανως ο συνάδελφος εννοει οτι αν δεν χρησιμοποιεις τον Επιβλεποντα με τον τροπο που θα επρεπε, τοτε ο Επιβλεπων δεν εχει κανενα απολυτως λογο να βαραει σκοπέτα εξω απο το οικοπεδο σου περιμενοντας εσενα ποτε θα κτισεις. Καθεται σπιτι του και απολαμβανει την πιο ευκολη αμοιβη Επιβλεψης που ειχε ποτε του. Σου εχει κανει και μια γραπτη ενημερωση να τον καλεσεις για ελεγχο, σου εχει χωσει και 5-6 παλουκια εκει που δε λεμε με γραπτους κανονες ασφαλειας, και εσυ κανε ο,τι καταλαβαινεις. Και ναι, σε τετοια περιπτωση (που σου εχει κανει γραπτή ενημερωση) δεν εχει καμια απολυτως ευθυνη αν δεν τον καλεσεις, οσο κ αν φαινεται απιστευτο. Και ειναι και απολυτως λογικο. Αν ο ιδιωτης δεν σεβεται ο ιδιος τη δαπανη της αμοιβης του Επιβλεποντα, ο Επιβλεπων δεν ειναι Δον Κιχωτης με το ζορι να κατασκηνωσει εξω απο το project. Ξαναλεμε, ο Επιβλεπων δεν ειναι project manager οπως εσφαλμενα πιστευει ο κοσμος. Οι υπηρεσιες project management χρεωνονται πολυ ακριβοτερα, οσο θα πληρωνες μια κατασκευαστικη να σου φτιάξει το εργο, χοντρικα ως ταξη μεγεθους ενα 20-30% του συνολικου κοστους. Ο Επιβλεπων εχει ευθύνη συμβούλου ποιοτητας και συμβουλου ασφαλειας-υγιεινης. Μόνο. Και μόνο. Και τιποτε αλλο. Τελος. Και όποιος γνωριζει τους ορισμους ποιοτητας και Α&Υ καταλαβε. Και ναι, στις προδιαγραφες ποιοτητας ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ οτι συμπεριλμβανονται και οι διαστασεις του εργου. Οποιος δεν γνωριζει, θα το μαθει με τον κακο τρόπο, δυστυχως γι αυτόν. Οποιος θελει κατασκευαστες εργολαβους, τους προσλαμβανει εξτρα, η αγορα ειναι γεματη απο υποψηφιους. Τελος, οποιος θελει την εξασφαλιση ποιοτητας και Α&Υ για το εργο του ΧΩΡΙΣ να πληρωνει κατασκευαστες εργολαβους, καλα θα κανει να ενημερωνει τον Επιβλεποντα του να αναλαβει τις ευθύνες του ΕΓΚΑΙΡΑ.
    2 points
  4. Η αυξηση των εισφορων το 11 για τους μετα 93, εφερε εις περας τους σκοπους της.Βλεπε : 1.Ανακεφαλαιοποιηση τραπεζας 2.Ξεπαστρεμα μεγαλου αριθμου ελευθερων επαγγελματιων μηχανικων. Ολα τα αλλα ειναι για να φιλοσοφουμε. Το θεμα ειναι, ολοι αυτοι οι τυποι που εκαναν τοσο κακο , καποια στιγμη να λογοδοτησουν.Η γνωμη μου ειναι οτι αυτο θα γινει στο μελλον.
    2 points
  5. Version 1.0.0

    10.780 downloads

    Μια πρώτη απόπειρα γιατί αρκετοί συνάδελφοι, και κυρίως νέοι, ψάχνουν κάτι αντίστοιχο. Όσοι μπορούν ας το αναπτύξουν έτσι ώστε να έχουμε κάτι αξιοπρεπές όλοι.
    1 point
  6. Ενημερώνω ότι υπάρχει νέα έκδοση εδώ η οποία: Εμβαδομετρεί και παράγει σκαριφήματα κατόψεων (από μήκος τοίχου, σειρά εμφάνισης, προσανατολισμό) και όψεων (από μήκος, ύψος και θέση στα ανοίγματα) Προσθέτει όλα τα συστήματα Παράγει έντυπα για ΕΚΟ 2, συμφωνητικά, dxf, σκαριφήματα σε jpg και zip φάκελο, 3d εμφάνιση του κτιρίου.
    1 point
  7. ΣτΕ: απόφαση-οδηγός για την κατεδάφιση αυθαιρέτου εντός ''οικιστικών πυκνώσεων'' σε αναδασωτέα περιοχή https://www.b2green.gr/el/post/73665/ste-apofasi-odigos-gia-tin-katedafisi-afthairetou-entos-oikistikon-pyknoseon-se-anadasotea-periochi
    1 point
  8. Θα πρέπει απαραίτητα να έχει πλάτος 4 μέτρα? Όμως, αναλύοντας την νομοθεσία τελικά νομίζω ότι κάνεις λάθος. Β)(εδώ εξετάζω)κατά παρέκλιση άρτιο και οικοδομήσιμο εφόσον ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο είτε κατά κανόνα είτε κατα παρέκλιση σύμφωνα με τις διατάξεις που ίσχυαν οταν δημοσιεύτηκε το παρόν(1988). Όταν δημοσιεύτηκε το παρόν(1988) ίσχυε φεκ του 1986 οριοθέτηση κάτω των 2.000 κατοίκων οικισμού (το οποίο συντάχθηκε έχοντας υπόψιν τις διατάξεις του φεκ181 Δ' 1985). Βάση αυτού (φεκ του 1986) ίσχυαν οι γενικοί όροι που προβλέπονται στο φεκ181 Δ' 1985 (κάτω των 2.000 κατοίκων), αρτιότητα 1.000τ.μ., και κατά παρέκλιση άρτια με όποιο εμβαδόν είχαν στις 3.5.1985 ημέρα δημοσίευσης του φεκ181 Δ' 1985. Στο φεκ181 Δ' 1985 άρθρο 6 παρ. 1: κάθε γήπεδο για να είναι οικοδομήσιμο πρέπει να έχει πρόσωπο σε διαμορφωμένο κοινόχρηστο χώρο ή σε δίοδο προσπέλασης. Εάν δεν έχει τότε...(τελεία). Στο άρθρο 6 παρ. 2 κατά παρέκλιση των διατάξεων της προηγούμενης παραγράφου τα γήπεδα του άρθρου 5 παρ. 1 περιπτωση β είναι οικοδομήσιμα έστω και αν δεν έχουν πρόσωπο σε διαμορφωμένο κοινόχρηστο χώρο. Η παράγραφος 2 καταργήθηκε το 2011. Μέχρι το 1988 υπήρχαν οι εξής αλλαγές του φεκ181 Δ' 1985 (κάτω των 2.000 κατοίκων) Φ.Ε.Κ. 133Δ/23.2.1987 . Στο Φεκ του 1987 κάθε οικόπεδο για να είναι οικοδομήσιμο πρέπει να έχει πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο ή σε χώρο που έχει τεθεί σε κοινή χρήση. Εάν δεν έχει τότε πρέπει να δημιουργηθεί με πλάτος 4 μέτρα....(τελεία). Το Εάν φέυγει το 1989 με το φεκ 293/Δ'/1989 (μετά το 1988 οπότε δεν μας ενδιαφέρει). Συμπέρασμα: Η παρ. 2 άρθρο 6 φεκ181 Δ' 1985 ισχύει και το 1988. (δεν απαιτείται πρόσωπο) τέλοςπάντων, εμένα έχει πρόσωπο, αλλα και να μην είχε θα ήταν οικοδομήσιμο.
    1 point
  9. επιβεβαιωνω οτι τα δυο ναι ισχυουν..... και επιβεβαιωνω οτι αυτος ο ανθρωπος πρεπει να εχει μαζι του Δικηγορο.....
    1 point
  10. Η περίφραξη πρέπει να κατασκευαστεί εκεί που δείχνουν τα εγκεκριμένα σχέδια._
    1 point
  11. η συσταση επρεπε να προυπαρχει της 28-7-11 υγ απο περιεργεια, Πώς περιεγραψαν το αυθαιρετο στη συσταση Πόσοι ηταν και πώς τα χωρισαν?
    1 point
  12. @MHD προσωπικά δεν βλέπω λόγο διαφωνίας με τον τρόπο υπολογισμού που προτείνεις.
    1 point
  13. Ως νεος στο φορουμ ας καταθεσω και εγω την εμπειρια μου μιας και ζω και εργαζομαι στο ΗΒ. Ζω εδώ από το 2010 μιας και μετα την αποφοιτηση μου από ΤΕΙ δομικων εργων, ηρθα Αγγλια για bachelor+master με ειδικευση το Structural Engineering. Υστερα από ένα διάλλειμα στην Ελλαδα λογω στρατιωτικών υποχρεώσεων γυρισα Αγγλια καθως στην Ελλαδα της βαθιας κρισης δεν ειχα καν τη διαθεση να διαπραγματευτω. Θα ξεκινησω από τα ασχημα της Αγγλιας οσον αφορα το τομεα μας. Το επαγγελμα δεν εχει την ιδια υποσταση με την Ελλαδα ή πχ με άλλες χωρες όπως η Γερμανια κτλπ. Λες τι επαγγελμα κανεις και ειτε δεν ξερουν καν τι εννοεις ειτε σε περνανε για υδραυλικο, ηλεκτρολογο, μπογιατζη. Δεν εννοω ότι είναι κακα επαγγελματα, απλα θελω να τονισω το αστειο του θεματος. Προσωπικα, το συγκεκριμενο θεμα δεν με απασχολει καθως δεν εχω κολλημα με τους τιτλους αλλα δυστυχως εχει το τιμημα του στο τομεα μας. O leader του design team είναι παντα ο αρχιτέκτονας. Αυτό σημαινει πως ο αρχιτέκτονας παιρνει παντα το μεγαλυτερο μεριδιο της πιτας από αποψη χρηματων. Σε δευτερη μοιρα ερχονται οι υπολοιποι όπως στατικοι,μηχανολογοι,ηλεκτρολογοι κτλπ. Για παράδειγμα, εχω δουλεψει σε 3 εταιρειες (2 μικρες και η τωρινη μου αρκετα μεγαλη)και ποτε δεν ειδα να χτυπάνε δουλειες με πανω από 2% του συνολικου budget του προτζεκτ. Σκεφτείτε ότι πλεον πολύ μεγαλα προτζεκτ τα χτυπάμε με 0.7% και πλεον υπαρχουν εταιρειες που πανε στο 0.5%! Την ιδια στιγμη οι αρχιτέκτονες εχουν πανω από το 15% (αν κανω λαθος διορθωστε με καθως είναι νουμερο που εχω ακουσει). Ολες αυτές τις λεπτομέρειες τις αναφερω για να εξηγησω πως τα χρηματα στο τομεα των δομοστατικων είναι μια περιεργη ιστορια και εξαρτάται από το τι θελει ο καθενας. Ο μισθος είναι αξιοπρεπης αλλα καθολου συμβατος με το αγχος και τις ευθύνες αυτης της δουλειας. Ξεκινάς με 20-24K(μικτα) και σιγα σιγα ανεβαινεις, πιστευω ότι μεσα σε μια 3ετια είναι αρκετα εφικτο να πας στα 35k ειδικα αν αλλαζεις κάθε χρονο εταιρια. Το θεμα αλλαζει όταν γινεσαι Chartered Structural Engineer. Εκει πλεον μπορεις να πας για Senior engineer και τα λεφτα παιζουν από 40k μεχρι να ανεβεις ψηλα και να φτασει 50-60K σε ακομη πιο managerial ρολους όπως associate, director etc. Ολοι οι μισθοι που αναφερω είναι από την εμπειρια μου στο North West καθως από Λονδινο δεν εχω εμπειρια. Προσωπικα θεωρω ότι τα χρηματα δεν είναι ουτε πολλα αλλα προς Θεου ουτε και λιγα. Απλα καποιες φορες σε πιανει το γαμωτο καθως για παράδειγμα android/ios developers με 3 χρονια εμπειρια παιρνουν 60-70k...Ας μην μιλησω για ατομα με μεγαλυτερη εμπειρια καθως είναι λεφτα τα οποια οι μηχανικοι δεν θα τα δουν ποτε. Στα θετικα είναι οι συνθήκες εργασιας. Εχω αλλαξει 3 εταιρειες και δεν ακουσα ποτε μου μια φωνη ή εστω μια εκφραση εκνευρισμου και αυτό νομιζω λεει πολλα. Αν εισαι τυπικος και ενδιαφέρεσαι όλα κυλανε παρα πολύ ηρεμα. Οι μερες αδειας που δικαιουσε είναι συνηθως από 24-30 ημερες χωρις τις αργειες. Το ποτε θα παρεις την αδεια σου το οριζεις εσυ και όχι ο εργοδότης σου. Το αναφερω γιατι εχω ακουσει περιεργες ιστοριες από την Ελλαδα. Δεδομενου ότι το ΗΒ είναι μια χωρα με πολύ ακριβη αγορα σπιτιων, θεωρω ότι ένα ζευγαρι με ένα ετησιο εισοδημα minimum 60k(καθαρα) μπορει να εχει μια αξιοπρεπή καθημερινοτητα με δικο της σπιτι, να μπορει να μεγαλωσει ένα παιδι κτλπ. Το ξαναλεω, μιλαω παντα για North West.
    1 point
  14. "Χαμηλοτάβανος" Κατά τα άλλα, τακτοποιείται ως αποθήκη. Προφανώς δεν είναι απαραίτητο οι αυθαίρετες κατασκευές να ακολουθούν τις προδιαγραφές νόμιμων χώρων. Τι αυθαίρετες θα ήταν άλλωστε...
    1 point
  15. pirsogiannis Χειροποίητα λέω το εξής: για .... να μη ξεχνάμε οι παλιοί τα χειρόγραφα στατικά των 60-70-80 σελίδων και να μαθαίνουν ίσως οι καινούργιοι την απεξάρτηση από τα εθιστικά τικ σε κουτάκια λογισμικού ..... Νοιώθω τυχερός που έζησα με την γενιά που πρόλαβε να εφαρμώσει και τα δύο.....
    1 point
  16. Συνάδελφοι έχετε δίκιο. Ξαναδιαβάζοντας την παρ 3 του άρθρου 81 στην οποία παραπέμπει το άρθρο 82, προηγείται η παράγραφος ε " η εκτέλεση εργασιών μικρής κλίμακας της παραγράφου 2 του άρθρου 29, που διενεργούνται χωρίς την προηγούμενη έκδοση της εν λόγω έγκρισης," Όπως αναφέρει ο συνάδελφος παραπάνω η παρ. στ του άρθρου 81 αναφορικά με το δεύτερο μέρος της "εργασίες που δεν εντάσσονται στις περιπτώσεις του άρθρου 30 και της παρ. 2 του άρθρου 29" μπήκε ως "επιβεβαίωση καθ υπερβολή". Οπότε, αναθεωρώ την πρώτη μου άποψη και τάσσομαι υπερ της απαλλαγής και των εργασιών μικρής κλίμακας που έγιναν χωρίς καμία έγκριση και των εργασιών της κατηγορίας 3 για τη χορήγηση βεβαίωσης χωρίς τακτοποίηση. Αναλογικά θεωρούμε ότι ισχύει το ίδιο και για τις εργασίες του άρθρου 30, οι οποίες σύμφωνα με το νόμο γίνονται χωρίς καμία έγκριση ή άδεια δόμησης.
    1 point
  17. Πράγματι έτσι όπως είναι γραμμένο στον νόμο μπερδεύει. Είναι σαν το λεκτικό της ζ) " και δεν ανήκουν στις περιπτώσεις για τις οποίες είτε απαιτείται ΕΕΜΚ (παρ 2 άρθρου 29) είτε δεν απαιτείται καμία άδεια (άρθρο 30), " να αναιρεί το προηγούμενο, δηλ. το ε). Νομίζω ότι το λεκτικό " και δεν ανήκουν στις περιπτώσεις για τις οποίες είτε απαιτείται ΕΕΜΚ (παρ 2 άρθρου 29) είτε δεν απαιτείται καμία άδεια (άρθρο 30), " στην ζ) , μπήκε όχι με την εννοια της εξαίρεσης, αλλά της επιβεβαίωσης καθ ύπερβολή. Δηλ: Στο παράδειγμα της πέργκολας , το εε) είναι στην Κ3 και δεν ανήκει στις περιπτώσεις της παρ. 2 του άρθρου 29 , άρα δίνω βεβαίωση. Εαν τώρα στην θέση της πέργκολας ήταν άλλη εργσία που υπάρχει και στην παρ2 του άρθρου 29 , τότε την "πιάνει" σαν περίπτωση το ε) και πάλι δίνω βεβαίωση. Άρα για όλες τις περιπτώσεις Κ3 και όλες τις περιπτώσεις της παρ.2 του άρθρου 29 μπορεί να δοθεί βεβαίωση με την εκκρεμότητα πάντοτε της τακτοποίησης σε μέλλοντα χρόνο.
    1 point
  18. Χμ αφού τα αρθρα 81-82 στην περίπτωση ε εξαιρεί και τις ΕΕΜΚ ως πολεοδμικές παραβάσεις ε) η εκτέλεση εργασιών μικρής κλίμακας της παραγράφου 2 του άρθρου 29, που διενεργούνται χωρίς την προηγούμενη έκδοση της εν λόγω έγκρισης, με μπέρδεψες λίγο με το παράδειγμα. Αν έχω μια πέργκολα σε δώμα (η πισίνα κόμπακτ ή τέλος πάντων κάτι που απαιτείται ΕΕΜΜΚ ) σύμφωνα με τα άρθρα 81-82 δίνεις βεβαίωση ,έτσι καταλαβαίνω
    1 point
  19. άρθρο 82, παρ.2 του 4495 όπως τροποποιήθηκε με τον ν.4546/18, προστέθηκε (θ), και συνεπώς σε κάθε ακίνητο με τις πολεοδομικές παραβάσεις διαμερισμάτωσης, κτιριοδομικού, κατηγορίας 3 και εργασίες μικρής κλίμακας χωρίς έκδοση αυτής, Μπορει οντως να δοθει βεβαιωση 4495??
    1 point
  20. @pseirak Στο 1555 μου το σήκωσαν μετά από 15', αν έχεις κάποιο τρόπο να μη χρεωθείς υπέρογκα ποσά μπορείς να δοκιμάσεις. Ενημέρωση για όσους εμφανίζονται ακόμα ανασφάλιστοι σε ΕΦΚΑ - ΑΤΛΑΣ : Δυστυχώς πιθανότατα φταίει το ΤΣΜΕΔΕ και πρέπει να πάτε εκεί. Προσωπικά περίμενα μαζί με άλλους 20 συναδέλφους στο ισόγειο στον κ. Γιαννόπουλο (όχι μέσα στις εισφορές, είναι δεξιά απο τα ασανσέρ στο βάθος) ο οποίος ψάχνει την περίπτωση του καθενός και αναλόγως σου «ανοίγει» το σύστημα... Αν έχεις εξαρτώμενο μέλος πρέπει μετά να πας κάτω στον κλάδο υγείας. Είχε κάμποση αναμονή (και γλίτωσα κι άλλη ακόμα λόγω εγκυμοσύνης και χάρη στην ευγένεια των συναδέλφων διότι ο κύριος στις 13.05 ήθελε να μας διώξει όλους ενώ υπήρχε κόσμος που πηγαινοερχόταν μέσα στο κτίριο από τις 9) αλλά τουλάχιστον δεν θέλει αιτήσεις και πρωτόκολλα και αναμονή ημερών. Τώρα θα μου πείτε, έπρεπε να υπάρχει συνεννόηση και σύνδεση ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ανάμεσα στους φορείς της ασφάλισης αλλά εδώ είναι Ελλάντα...
    1 point
  21. μετά από επεξήγηση του Faethon11 ας θεωρηθεί άκυρο το σχόλιο και να ζητήσω συγνώμη για την παρανόηση
    1 point
  22. Αυτή δεν θέλει άδεια (άρθρο 30 Ν 4495/17) ιγ) κατασκευή πέργκολας με ή χωρίς προσωρινά σκίαστρα επιφανείας έως πενήντα (50) τ.μ., σε ακάλυπτους χώρους, προκήπια και βεράντες ισογείων, εφόσον δεν απαγορεύεται από ειδικές διατάξεις που ισχύουν στην περιοχή, ενώ οι παρακάτω (στην πράξη 2 περιπτώσεις) θέλουν άδεια μικρής κλίμακας (άρθρο 29) ιδ) κατασκευή πέργκολας επιφάνειας άνω των πενήντα (50) τ.μ. σε ακάλυπτους χώρους, προκήπια, βεράντες ισογείων. Σε δώματα, υπαίθριους χώρους και ανοιχτούς εξώστες επιβάλλεται η έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας ανεξαρτήτως επιφάνειας,
    1 point
  23. ..ΥΑ α.π 31685/7-7-2017 "Προσαύξηση ύψους κτιρίου βάσει της παρ.8 και του τελευταίου εδαφίου της παρ.1 του άρθρου 15 του ν.4067/12...λόγω διαφορετικών ερμηνειών των αρμόδιων υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 28, παρ. 2, του Ν.4067/2012, όπως ισχύει.». Προσαύξηση ύψους κτιρίου βάσει της παρ.8 και του τελευταίου εδαφίου της παρ.1 του άρθρου 15 του ν.4067/12 ως ισχύει σήμερα, ανεξαρτήτως του τρόπου καθορισμού του μέγιστου επιτρεπόμενου ύψους σε αυτές, σε περιοχές για τις οποίες δεν συντρέχουν ειδικοί λόγοι προστασίας, λόγω διαφορετικών ερμηνειών των αρμόδιων υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 28, παρ. 2, του Ν.4067/2012, όπως ισχύει.». Δείτε τη σχετική ΥΑ http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=778&sni[1155]=5015&language=el-GR edit αφορα αυτες τις περιπτωσεις «Αρθρο 15 Υψος Κτιρίου-αφετηρία μέτρησης υψών- πλάτος δρόμου «1. Το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος του κτιρίου ορίζεται σε συνάρτηση με τον επιτρεπόμενο συντελεστή δόμησης της περιοχής ως εξής: α) για συντελεστή δόμησης έως και 0,4 ύψος 10,75 μ., β) για συντελεστή δόμησης έως και 0,8 ύψος 14,00 μ., γ) για συντελεστή δόμησης έως και 1,2 ύψος 17,25 μ., δ) για συντελεστή δόμησης έως και 1,6 ύψος 19,50 μ., ε) για συντελεστή δόμησης έως και 2,0 ύψος 22,75 μ., στ) για συντελεστή δόμησης έως και 2,6 ύψος 26,00 μ. και ζ) για συντελεστή δόμησης 2,6 και άνω, το δεκαπλάσιο του επιτρεπόμενου συντελεστή με μέγιστο ύψος 32,00 μ.. Σε περιπτώσεις κατασκευής φυτεμένων δωμάτων επιφάνειας μεγαλύτερης του 50% από την καθαρή επιφάνεια του δώματος επιτρέπεται η υπέρβαση του ύψους, όπως αυτό εκάστοτε ισχύει, κατά 1,00 μ. και των στεγών κατά 0,40 μ. και ομοίως σε υφιστάμενα κτίρια στα οποία έχει γίνει εξάντληση ύψους περιοχής.» 8. Επιτρέπεται υπέρβαση του ύψους, όπως αυτό εκάστοτε ισχύει, μέχρι 1,00 μ., στις περιπτώσεις όπου το ισόγειο του κτιρίου χρησιμοποιείται κατά ποσοστό 50% τουλάχιστον για στάθμευση αυτοκινήτων. Το ίδιο ισχύει όταν στην πιο πάνω περίπτωση το κτίριο κατασκευά ζεται σε υποστυλώματα (πυλωτές) κατ εφαρμογή της παραγράφου 6 ιζ του άρθρου 11 του παρόντος νόμου και ο ελεύθερος ημιυπαίθριος χώρος της διατίθεται αποκλειστικά για στάθμευση αυτοκινήτων.» «Στις περιπτώσεις κτιρίων που επιπλέον των ανωτέρω κατασκευάζεται φυτεμένο δώμα κατά τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου ή πραγματοποιείται μείωση του επιτρεπόμενου ποσοστού κάλυψης του οικοπέδου κατά 5%, επιτρέπεται υπέρβαση του ύψους όπως αυτό εκάστοτε ισχύει μέχρι 2,00 μ., μετά από έγκριση του αρμοδίου Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.» Αρθρο 28 Εξουσιοδοτικές διατάξεις 2. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, μετά από γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων, επιλύεται κάθε ερμηνευτικό ζήτημα που προκύπτει από την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος νόμου, καθώς και κάθε διάταξη της κείμενης πολεοδομικής νομοθεσίας, λόγω διαφορετικών ερμηνειών των αρμόδιων υπηρεσιών.
    1 point
  24. Δεν ξέρω που έπρεπε να το αναρτήσω 20170213 ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ ΥΨΟΥΣ ΝΟΚ.pdf
    1 point
  25. Δεν είναι θέμα αριθμού επισκέψεων, αλλά τρόπου επίβλεψης. Υπάρχει η κανονική επίβλεψη, και η υψηλή (επιστασία) η οποία πληρώνεται έξτρα. Στη δεύτερη περίπτωση, ο επιβλέπων ελέγχει εξονυχιστικά τα συνεργεία και τα υλικά. Είναι παρών στις σκυροδετήσεις και, γενικά, είναι παρών στο εργοτάξιο σε καθημερινή σχεδόν βάση. Αυτό ακριβώς εννοούσε και ο συν. Didonis. Τα υπόλοιπα (μαζί και το τι νομίζει ο καθένας) δεν μας αφορούν συμπλ. Και για να επανέλθουμε στο θέμα, η ευθύνη του επιβλέποντα για την ορθή τήρηση των διαστάσεων (σε κάτοψη) εξαντλείται στη θεμελίωση. Αν η χάραξή της έγινε σωστά, δεν ευθύνεται για τα μετέπειτα λάθη του μπετατζή.
    0 points
  26. Πολλοί ιδιοκτήτες όμως έχουν κατανοήσει πλήρως ότι η αμοιβή του επιβλέποντος είναι ίδια , είτε κάνει μία επίσκεψη γιατί τα συνεργεία ειναι καλά , είτε κάνει 3 γιατί τα συνεργεία ήταν φθηνά...
    -1 points
  27. Όπως έγραψα και παραπάνω, ειδικά τα υπόγεια (που δεν είναι κατοικίες, και βασικά κύριοι χώροι) και δεν θα μετρούσαν στον συντελεστή δόμησης δεν συνυπολογίζονται στο ποσοστό υπέρβασης. Τουλάχιστον αυτό συμπεραίνω από διάφορες πηγές, όχι όμως ότι δεν εχει ακουστεί και η αντιθετη άποψη. Επίσης θεωρώ πως δεν θα μετρούσαν ακόμα και εκτός περιγράμαμτος ή σε αυθαίρετη υπόγεια στάθμη.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.