Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.018


  2. gvarth

    gvarth

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.891


  3. Engineer

    Engineer

    Administrators


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      13.202


  4. kokoleko1

    kokoleko1

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      166


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/10/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. 3.319 downloads

    είναι μία τεχνική έκθεση που είχα κατεβάσει από εδώ παλιότερα και χάθηκε λόγω του update
    1 point
  2. 2.838 downloads

    Μέγεθος γραμμάτων σε χιλιοστά ανάλογα με την κλίμακα εκτύπωσης
    1 point
  3. Version 2

    2.876 downloads

    Διάφορα σύμβολα για την ένδειξη του Βορρά σε μορφή *.dwg για Autocad 2007 + , Intellicad , Progecad κ.λ.π.
    1 point
  4. 829 downloads

    Τεχνικές Προδιαγραφές για ψυκτικούς θαλάμους.
    1 point
  5. Version 1.0.0

    1.039 downloads

    Επειδή αρκετοί την ζητάτε!!!!!
    1 point
  6. Version 1.0.0

    309 downloads

    Νόμος 4442/2016 κωδικοποιημένος έως και τον Νόμο 4617/2019 (Πηγή: kodiko.gr).
    1 point
  7. 1.40+3 ήταν το πραγματοποιούμενο. Κάνει κάτι λάθη στα σχέδια αλλά και στην τομή του ιδεατού στερεού φαίνεται και στην αρχιτεκτονική τομή φαίνεται το 1,40. Το υψόμετρο δεξιά στην αρχιτεκτονική τομή είναι λανθασμένο, διότι αν αθροίσεις 3+1,40 δεν δίνει 4.10. Πιθανόν να εννοεί το υψόμετρο στο κάτω μέρος του στεγάστρου ή να έχει αθροίσει λανθασμένα σε εκείνη τη θέση τις στάθμες λαμβάνοντας το μπάζωμα με το 1.20 ύψος και όχι το 1,40. Γενικώς φαίνεται μια "σύγχυση" στις μελέτες και λάθη στα υψόμετρα. Άρα το προβλεπόμενο από την άδεια ύψος για να υλοποιηθεί ήταν 4.40 μ. Για το ύψος βλέπω ότι στην άδεια υπάρχει και πρόβλεψη μελλοντικού ορόφου. Υπέρβαση ύψους δεν έχεις, αλλά αν έχεις λοιπή παράβαση στο ακίνητο (που αποκλείεται να μην έχεις) βάλε και τις εσωτερικές διαφοροποιήσεις που έγιναν στο ισόγειο (κατάργηση της ανισοσταθμίας κλπ).
    1 point
  8. Για να μην μπερδευουμε τους ιδιωτες και αλλους που θα μπουν να διαβασουν στο μελλον παραθετω τα εξης σε συμφωνια και με τον οδηγο του προγραμματος: 1. Πριν την αιτηση ο μηχανικος εκδιδει το ΠΕΑ. Και μονο. Εφοσον ειναι ενεργειακος επιθεωρητης. Τα ΠΕΑ εκδιδονται ανεξαρτητως αδειων, με την πραγματικη χρηση, δομηση και μεγεθη του κελυφους. (Και να μην υπαρχει το παραθυρο στο βορειο τοιχο, στο ΠΕΑ πρεπει να μπει, θελετε να το αλλαξετε, κ.λπ κ.λπ). Ελεγχος σε ε1,ε9, νομιμο ακινητο, δεη, βεβαιωσεις διευθυνσης, κ.α. απαιτουμενα απο το προγραμμα ειναι προσθετες εργασιες. Οι συναδελφοι αποφασιζουν εαν θελουν να τα κανουν δωρεαν η οχι κατα τις προπαρασκευαστικες ενεργειες που γινονται παραλληλα με το ΠΕΑ. Ο σωστος συναδελφος προειδοποιει πριν την εκδοση ΠΕΑ ή κατα τις ενεργειες αυτες. Το προγραμμα θεωρει οτι ολα αυτα τα λοιπα ειναι σωστα τη στιγμη που γινεται η αιτηση. Εμεις ελεγχομαστε ως προς τα ΠΕΑ. Οποιος ιδιωτης θελει μπορει προφανως να εκδωσει μονο το ΠΕΑ, να κανει την αιτηση μονος και να ανεβασει την οικοδομικη αδεια, το λογαριασμο ΔΕΗ, το εντυπο παρεμβασεων που του παρεχει ο επιθεωρητης (μαζι με το ΠΕΑ), να συμπληρωσει εισοδηματα, ατακ, παροχη κ.λπ. Και μπορει να το κανει αυτο ρισκαροντας οτι ολα ειναι ενταξει. Προσωπικα εγω ΠΡΙΝ την εκδοση του 1ου ΠΕΑ ελεγχω αυτα. Υπαρχουν καποια ΠΕΑ στο Β κυκλο που δεν εξεδωσα γιατι κατα τη μετρηση, ελεγχο δικαιολογητικων υπηρξε ασυμφωνια. Θα μπορουσα και να τα εκδωσω καθως το ΠΕΑ εκδιδεται ανεξαρτητα απο το τι εχει δηλωσει ο καθενας στο ε9, ε1, τι λεει η αδεια, και η δεη. Ειχα επισης περιπτωση που εκανε την αιτηση μονος στον α κυκλο. Απενταχθηκε για λαθη στην αιτηση. Τον εχω ενταξει πλεον κανοντας εγω την αιτηση στο β κυκλο. 2. Το ΠΕΑ πληρωνεται με εκδοση αναλογου παραστατικου στην εκδοση του. Το κοστος του ΠΕΑ βρισκεται σε ελευθερη διαπραγματευση (2ο μνημονιο και καταργηση του ΠΔ100 περι ελαχιστων αμοιβων στο συστημα αμοιβων του ΤΕΕ). 3. Το προγραμμα καλυπτει σε περιπτωση ενταξης αλλα και επιτυχους ολοκληρωσης στον δικαιουχο - ιδιωτη συγκεκριμενο ποσο το οποιο κατεβαλε (διατραπεζικα) στο μηχανικο για το 1ο ΠΕΑ και 2ο ΠΕΑ. Οι περισσοτεροι συναδελφοι πριν την αιτηση χρεωνουν για αυτο το 1ο ΠΕΑ αυτο το οριο (εως 310€ με φπα) που εν δυναμη επιστρεφεται ολοκληρο στον ιδιωτη. Αρκετοι συναδελφοι χρεωνουν ευλογα και τις προπαρασκευαστικες ενεργειες και ελεγχους και τις εργασιες που πραγματικα εκτελουν πριν την αιτηση (αυτο εννοειτε μαλλον φακελο). Πολλοι χρεωνουν και κατα τη διαρκεια καθως ακομα και σε επιτυχη ενταξη δεν ειναι γνωστο εαν θα ολοκληρωθει το προγραμμα. (Εαν δεν ολοκληρωθει το προγραμμα δεν πληρωνεται ο συμβουλος ο οποιος μπορει να παρακοκουθει το φακελο 1, 2 η και 5 μηνες). 4. Η αιτηση γινεται απο το δικαιουχο με τους κωδικους taxis του. Εαν ο δικαιουχος αποφασισει να του την κανει ο μηχανικος α) ειναι προσθετη εργασια β) αποφασιζει αλλος να του κανει την αιτηση με οτι αυτο συνεπαγεται. Πολλοι συναδελφοι εκαναν την αιτηση ως εξυπηρετηση. Αλλοι την χρεωσαν εξτρα. Ο καθενας αποφασιζει. Ο οδηγος αναφερει ρητα οτι μονο ο δικαιουχος κανει την αιτηση. Πολλοι ιδιωτες εκαναν την αιτηση μονοι. Πολλοι απο αυτους ενταχθηκαν. Αλλοι εκαναν λαθος στις αιτησεις και ενταχθηκαν επιτυχως και το συστημα τους απενταξε αργοτερα. 5. Ο συμβουλος οριζεται κατα την αιτηση απο τον ιδιωτη. Και μονο. Και μπορει να τον αλλαξει σε οποιο σταδιο επιθυμει. Και ο συμβουλος αναλαμβανει απο την ενταξη και μετα την παρακολουθηση της πορειας της αιτησης. Αυτο το κοστος καλυπτεται απο το προγραμμα εως τα 248€ με φπα εαν ολοκληρωθουν οι παρεμβασεις. Προσωπικα παρακολουθησα καποιους φακελους στον α κυκλο που δεν εγκριθηκαν στο δανειο. Δεν πληρωνομαι ως συμβουλος εκει αφου δεν κλεινει ο φακελος και δεν προχωρησαν. Τους παρακολουθησα 3.5 μηνες και καναμε μαζι Χ3 αιτησεις σε τραπεζες για το δανειο. Κακως δεν χρεωσα τα ποσα που αναφερετε. Ειμαι σημερα μειον. Δεν μπορουσα να ξερω αν θα προχωρησουν η οχι. Σε οσους ολοκληρωσαν επιτυχως ειμαι σχετικα καλα αν οχι στα ιδια. Δεν βγαινει ενας χρονος παρακολουθησης απο μηχανικο με 310€ 1ο ΠΕΑ και 248€ του συμβουλου. (24%φπα+20%φορος+περιπου 20% εφκα, καθαρα 300€). Θεωρω οτι ο καθενας κοστολογει την εργασια τού οπως νομιζει. Και καλα κανει. Ειμαστε σε ελευθερη αγορα. Μπορειτε να απευθυνθειτε σε αλλο συναδελφο εαν δεν σας καλυπτει καποιος σημερα. Μπορειτε επισης να περιμενετε το Γ κυκλο η επομενη προκηρυξη εαν σας ανεβασαν την τιμη 1 ημερα πριν. Εννοω ο συναφελφος τοσα ζηταει. Δεν παιρνω θεση. Καλως ή κακως. Εσεις θα τα δωσετε; Δεν ειστε υποχρεωμενη. Αξιολογειτε εαν θελετε η οχι. ΥΓ: Ο οδηγος βγηκε τον Ιουνιο και οι αιτησεις κανονικα ξεκινουσαν τον Ιουλιο. Παραταθηκαν μεχρι τον Σεπτεμβρη. Προσωπικη μου αποψη ειναι οτι δεν επρεπε να φτασετε 1 ημερα πριν χωρις ΠΕΑ στα χερια σας. ΥΓ2: Γι αυτο τό ΤΕΕ και οι συναδελφοι ζηταμε αλλαγες στό προγραμμα, ωστε να περιορισουμε φαινομενα αισχροκερδιας (δεν ειναι η δικη σάς περιπτωση με βαση το ποσο - εχω ακουσει και το 5πλο 1 ημερα πριν), να διασφαλισουμε την ορθη μελετη και προετοιμασια που δε γινεται σε 1 βδομαδα και κυριως την ισοτητα.
    1 point
  9. Η απόφαση του στε δέν έχει πρακτικό νόημα. Στην ουσία του θέματος ο νόμος κατρούγκαλου είναι σωστός. Δηλαδή, πληρώνεις εισφορές, πολλαπλασιάζεις τις εισφορές επι 5 και έχεις το συντάξιμο μισθό και μετά πολλαπλασιάζεις με το ποσοστό αναπλήρωσης για να βρείς την σύνταξή σου. Οπότε, όσο περισότερες εισφορές πληρώνεις τόσο μεγαλύτερη σύνταξη θα πάρεις. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το να πάρεις μεγαλύτερη σύνταξη πρέπει να αλλάξουν οι συντελεστές αναπλήρωσης ή/και να πληρώνεις μεγαλύτερες εισφορές. Το πραγματικό ποσοστό εισφορών επί του εργοδοτικού κόστους πρέπει να είναι ίδιο για όλους, μισθωτούς και μη, δηλαδή [20%/(1+13.33%)=17.65%]. Εναλλακτικά, για τους μή μισθωτούς, ο νόμος απλά θα μπορούσε να λέει πλήρωσε ότι μπορείς τώρα και θα πάρεις αναλογικά στο τέλος μια σύνταξη ανάλογα με το τί θα έχεις πληρώσει όλα τα έτη. Οπότε οποιαδήποτε συζήτηση για μείωση ή άυξηση εισφορών από την εκάστοτε κυβέρνηση δέν έχει νόημα αφού στο τέλος ότι δίνεις αναλογικά θα πάρεις. Επιπλέον προβλέπεται από τον νόμο να πληρώνεις παραπάνω από το υποχρεωτικό άν θέλεις. Αστείο αυτό του στε, "μη έχοντες εργοδότη". Εργοδότης του μηχανικού είναι ο πελάτης του. Έχω πεί εδώ, κι εδώ, κι εδώ.
    1 point
  10. Αυτο ειναι λαθος. Και θα σου αποδειξω που ακριβως ειναι λαθος. Στον ποιοτικο ελεγχο κατα τον φεροντα οργανισμο ο ελεγχος των διαστασεων γινεται μεχρι να ολοκληρωθει ο φερων. Γιατι εκτος απο περιγραμμα, κανεις και ελεγχο κατακορυφοτητας υποστηλωματων. Και αν τα υποστηλωματα χανουν στην κατακορυφοτητα (πολυ ΜΑ ΠΟΛΥ συνηθισμενο), σε 3 μονο πλακες υψος σε μια μικρη διασταση κτιριου (π.χ. 3 μετρα) εχεις ηδη βγει εκτος του 2% και εκτος των 20 εκατοστών αν σου εχει κατσει η στραβη να χανουν αντίρροπα. Εκτός αυτου, διασταση ειναι και το υψος, επομενως ο ελεγχος των διαστασεων γινεται πριν απο ΚΑΘΕ σκυροδετηση. Αρα ο Επιβλεπων πρεπει να παραλαμβανει συνεχως, γιατι ο τεχνικος κλαδος (κοινώς τα μαστορια) ακομα και εν ετει 2019 συνεχίζει να μετραει με αυτο το γαμημενο το ξυλινο κωλόμετρο, το μοναδικο εργαλειο μετρησης διαστασεων σε ολη την επικρατεια που χρησιμοποιειται κατα τις κατασκευές κατοικιων... Και στο λεω εγω που την εχω πατησει σε δουλεια που δεν υπηρχε κανενα σεναριο να την πατησω, εγω ειδημων δεν είμαι αλλα τουλάχιστον μαθαινω απο τα λαθη μου. Ακομη, στον ελεγχο των διαστασεων περιλαμβανεται και το παχος της θερμομονωσης που μπαινει αργοτερα, και οι διαστασεις και οι θεσεις των ανοιγματων, τα οποια ειναι και στο checklist του ελεγκτη δομησης στον τελικό ελεγχο. Επομενως αν θες να εχεις κανει σωστα τη δουλεια του Επιβλεποντος, ο ποιοτικος ελεγχος που κανεις θεωρειται επιτυχημενος στο κομματι των διαστασεων με το τελικο οκ του τελικου ελεγκτη δομησης. Το μονο που μπορεις να επικαλεστεις αν αποτυχεις ειναι οτι ο ιδιωτης σε εγραψε στ @@ του παρα τις γραπτες σου οδηγίες να σε καλει για παραλαβες. Και οχι μονο για παραλαβες ξυλοτυπου, αλλα και για αλλα στοιχεια ποιοτητας του εργου, π.χ. παραλαβη οπλισμου, ελεγχος δελτιου θλιψης δοκιμιων που σου εχει δωσει εντολη να παιρνεις σε καθε σκυροδετηση και διαφορα αλλα που αναφερονται στον ποιοτικο ελεγχο και τα εχουμε συζητησει διεξοδικα στο φορουμ για πανω απο μια δεκαετία. Ακομα και οι old school μηχανικοι που εφαγαν με 30 μασελες τις χρυσες εποχες και βαριοντουσαν να κανουν επίβλεψη, κατα την κατασκευή του φεροντος δεν απουσίαζαν. Μολις τελειωνε ο φερων, γι αυτούς πρακτικα τελειωνε και η επιβλεψη. Μεχρι που εχωσαν στη νομοθεσια και την υποχρέωση για Α&Υ. Και βεβαια ολα αυτα πανε περίπατο με τη διαλυση του κλαδου, όταν οι αμοιβες εχουν σκοτωθεί, γιατι με την άγνοια των συναδελφων για τις ευθυνες τους και τις σκοτωμενες αμοιβες, ποιος πρόκειται να ασχοληθει με ολα αυτα τα πανηγυρια....Μονο οταν στραβωνει η δουλεια με αναθεωρησεις σαν του φιλου μας ή ξερω γω χτυπα ξυλο σε κανα θανατηφορο αυτος που εχει παρει σκοτωμένη επιβλεψη θα το μετανιωσει. Ειδαλλως μιλαμε για ακομη ενα βιομηχανοποιημενο προϊόν-μιασμα της γραφειοκρατιας.
    1 point
  11. Προφανως ο συνάδελφος εννοει οτι αν δεν χρησιμοποιεις τον Επιβλεποντα με τον τροπο που θα επρεπε, τοτε ο Επιβλεπων δεν εχει κανενα απολυτως λογο να βαραει σκοπέτα εξω απο το οικοπεδο σου περιμενοντας εσενα ποτε θα κτισεις. Καθεται σπιτι του και απολαμβανει την πιο ευκολη αμοιβη Επιβλεψης που ειχε ποτε του. Σου εχει κανει και μια γραπτη ενημερωση να τον καλεσεις για ελεγχο, σου εχει χωσει και 5-6 παλουκια εκει που δε λεμε με γραπτους κανονες ασφαλειας, και εσυ κανε ο,τι καταλαβαινεις. Και ναι, σε τετοια περιπτωση (που σου εχει κανει γραπτή ενημερωση) δεν εχει καμια απολυτως ευθυνη αν δεν τον καλεσεις, οσο κ αν φαινεται απιστευτο. Και ειναι και απολυτως λογικο. Αν ο ιδιωτης δεν σεβεται ο ιδιος τη δαπανη της αμοιβης του Επιβλεποντα, ο Επιβλεπων δεν ειναι Δον Κιχωτης με το ζορι να κατασκηνωσει εξω απο το project. Ξαναλεμε, ο Επιβλεπων δεν ειναι project manager οπως εσφαλμενα πιστευει ο κοσμος. Οι υπηρεσιες project management χρεωνονται πολυ ακριβοτερα, οσο θα πληρωνες μια κατασκευαστικη να σου φτιάξει το εργο, χοντρικα ως ταξη μεγεθους ενα 20-30% του συνολικου κοστους. Ο Επιβλεπων εχει ευθύνη συμβούλου ποιοτητας και συμβουλου ασφαλειας-υγιεινης. Μόνο. Και μόνο. Και τιποτε αλλο. Τελος. Και όποιος γνωριζει τους ορισμους ποιοτητας και Α&Υ καταλαβε. Και ναι, στις προδιαγραφες ποιοτητας ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ οτι συμπεριλμβανονται και οι διαστασεις του εργου. Οποιος δεν γνωριζει, θα το μαθει με τον κακο τρόπο, δυστυχως γι αυτόν. Οποιος θελει κατασκευαστες εργολαβους, τους προσλαμβανει εξτρα, η αγορα ειναι γεματη απο υποψηφιους. Τελος, οποιος θελει την εξασφαλιση ποιοτητας και Α&Υ για το εργο του ΧΩΡΙΣ να πληρωνει κατασκευαστες εργολαβους, καλα θα κανει να ενημερωνει τον Επιβλεποντα του να αναλαβει τις ευθύνες του ΕΓΚΑΙΡΑ.
    1 point
  12. Για το πρώτο ερώτημα, η παραβίαση Δ αφορά την απόσταση κτιρίων από τα όρια του οικοπέδου. Η παράβαση αυτή θα μπορούσε να ενταχθεί καθαρά και μόνο για συστημικούς λόγους στην παραβιαση Δ, ελλείψει της συγκεκριμένης παράβασης στο πληροφοριακό σύστημα με μια επεξήγηση στην τεχνική έκθεση ότι αφορά την μεταξύ τους υποχρεωτική απόσταση και όχι την παραβίαση πλάγιας απόστασης. Σωστά έχεις υπολογίσεις την επιφάνεια που παραβιάζει σε κάθε περίπτωση. Αναγκαστικά όμως ο συντελεστής προσαύξησης λόγω παραβίασης Δ θα είναι ενιαίος στο οικόπεδο και όχι σε κάθε ΦΚ διαφορετικός. Αυτό που δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να ξεχάσεις είναι να αναφέρεις στην τεχνική έκθεση ότι η επιφάνειες αυτές καταχωρούνται ως υπερβάσεις δόμησης καθαρά και μόνο για να υπολογιστεί η παραβίαση της πλάγιας απόστασης και δεν αφορά αύξηση πολεοδομικών μεγεθών δόμησης ή κάλυψης στο οικόπεδο. Αυτό διότι, θα δεις στην πρώτη σελίδα της δήλωσης να σου αθροίζει όλες τις επιφάνειες που έχεις καταχωρήσει στο κελί Υ.Δ ΚΧ. Είναι επιτακτική ανάγκη να το γράψεις αυτό για να είναι ξεκάθαρο στους χρήστες της δήλωσης (συμβολαιογράφος, ΔΕΗ, ΔΟΥ κλπ).
    1 point
  13. Δεν σε απασχολεί το ποσοστό. Το συνολικό ύψος δεν υπερβαίνει το επιτρεπόμενο, οπότε θα κάνεις χρήση αναλυτικού συμπεριλαμβάνοντας και ότι άλλη παράβαση έχεις λοιπή παράβαση. Παρ2. Άρθρο 100: Για τον υπολογισμό των ανωτέρω συντελεστών τετραγωνιδίων, τα μεγέθη των αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων συγκρίνονται με τους επιτρεπόμενους όρους και περιορισμούς δόμησης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου ... η ερμηνεία της εγκ. 2-Ν. 4495: Επί της παραγράφου 2 διευκρινίζεται ότι για τον υπολογισμό των σχετικών συντελεστών τετραγωνιδίων τα μεγέθη των αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων συγκρίνονται με τους επιτρεπόμενους όρους και περιορισμούς δόμησης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου. Σε περίπτωση που υπάρχει οικοδομική άδεια είναι δυνατή η σύγκριση με τα μεγέθη της άδειας. Επομένως, έχουμε και γραπτώς ότι κατ ουσία επιλέγουμε τα ευμενέστερα και για τον υπολογισμό των επιβαρυντικών συντελεστών. Στην προκειμένη περίπτωση σήμερα το επιτρεπόμενο ύψος είναι ευμενέστερο από το ισχύον την εποχή έκδοσης της άδειας, οπότε στον παρανομαστή του κλάσματος θα τεθεί ο παράγοντας των 10 μ. Αν υποτεθεί σε κάποια περίπτωση ότι το επιτρεπόμενο κατά την έκδοση άδειας ήταν 8 μ και εμείς μαζί με τις αυθαιρεσίες έχουμε ύψος 11μ και έστω ότι και σήμερα το ύψος που επιτρέπεται είναι 10 μ. Ο συντελεστής υπέρβασης ύψους θα είναι: [(11-10)/10]Χ 100%=1/10=10%<20%, ενώ αν συγκρίναμε με το επιτρεπόμενο ύψος κατά την εποχή έκδοσης της άδειας, ο συντελεστής επιβάρυνσης θα ήταν: 11-8/10=20% δηλαδή διπλάσιο. edit: Kατά λάθος είχα βάλει διακριτή διαγραφή στο πρώτο μέρος της απάντησής μου την οποία αφαίρεσα.
    1 point
  14. Παντως, τον παραδέχομαι το συνάδελφο. Η τοπική μας πιάτσα, δε μπορώ να καταλάβω, πως απαιτεί με τα 250ε του ΠΕΑ (που ο πολίτης τα παίρνει πίσω) κια τα 250 του συμβούλου (που παλι ο πολίτης δε πληρώνει τίποτε) να υποβάλλει την αίτηση, να έχει την ευθύνη και τη ζαλάδα ολου του προγράμματος απ'την αρχή έως το τέλος... Γνωριζω πολλους συναδέλφους που θα προτιμούσαν να δώσουν τα 250ε του συμβούλου στον...πελάτη και να ασχοληθεί αυτός να "τρέξει" ολη τη διαδικασία!
    1 point
  15. Version 1

    135 downloads

    ΥΠ. ΚΟΙΝ. ΥΠ. Α1β/4841/79 (ΦΕΚ Β' 696): Περί της ποιότητας των εμφιαλωμένων νερών
    1 point
  16. Το τσμεδε ήταν σαν τον εφκα. Τα έπαιρνε από τους μηχανικούς, μισθωτούς και Ελ. Επ., και τα έβαζε στον κουβά. Από τον κουβά τα μοίραζε στους συνταξιούχους του. Οπότε τι σημαίνει αντισυνταγματική ένταξη των ελεύθερων επαγγελματιών μηχανικών στον εφκα ενώ είναι σύννομη η ένταξη των μισθωτών μηχανικών του ιδιωτικού τομέα; Μένει να μας το εξηγήσει το ΣτΕ στην απόφασή του. Επίσης, για να πάρουν την ίδια σύνταξη, ποιοι πλήρωσαν τις τελευταίες δεκαετίες τις περισσότερες εισφορές (συμπεριλαμβανομένων των εργοδοτικών εισφορών) στον κουβά του τσμεδε; Εάν πλήρωσαν οι Ελ .Επ. τα περισσότερα χρήματα, τότε είναι καλύτερα να είναι στο δικό τους ταμείο, όπου τότε θα μπορούν να πάρουν και μεγαλύτερες συντάξεις. Κατ’ αναλογία πρέπει να διαμοιραστούν και τα χρήματα που χάθηκαν, για διάφορους λόγους (π.χ. PSI), εάν ποτέ επιστραφούν. Τα περισσότερα θα ανήκουν στους Ελ. Επ.
    1 point
  17. 1.142 downloads

    Έντυπο άδειας μικρής κλίμακας σε μορφή συμβατή με Word 2003
    1 point
  18. 1.411 downloads

    Διαδικασία Πιστοποίησης (CE)
    1 point
  19. Το θέμα είναι βάσει ποιων στοιχείων που έχεις στη διάθεσή σου τα οποία αποδεικνύουν ότι το ακίνητο ως είναι σήμερα με όποιες εργασίες έχουν γίνει σε αυτό είναι πράγματι προ 55. Στο ν. 4178 είχε δοθεί η δυνατότητα (βλ. εγκ. 4) με τεχνική έκθεση του μηχανικού της δήλωσης, να αποδεικνύεται η ύπαρξη του κτιρίου προ του έτους 1955 (ενδεικτικά αναφέρεται βάσει μορφολογικών χαρακτηριστικών του κτιρίου κλπ) και να υπάγονται οι μεταγενέστερες αυθαιρεσίες (χώροι, κατασκευές, επισκευές κλπ) μέσω δήλωσης υπαγωγής. Μεγάλη προσοχή λοιπόν σε τέτοιες βεβαιώσεις. Συνήθως υπάρχουν κάποια συμβόλαια μεταγενέστερα, τα οποία ο ιδιοκτήτης είχε δηλώσει ότι το κτίριο ήταν προ 55. Για να είσαι απολύτως σίγουρος κάνεις τα εξής: α) Μετά την αποτύπωση του κτιρίου, δίνεις τις επιφάνειες στο λογιστή του ιδιοκτήτη ώστε να διορθώσει το Ε9 σύμφωνα με τις νέες επιφάνειες, νέες χρήσεις και φυσικά με το σωστό έτος (προ 55). β) Υπάγεις κάποια ή κάποιες αυθαιρεσίες που συνήθως έχουν τέτοια ακίνητα. Ενδεικτικά και όχι δεσμευτικά, τέτοιες αυθαιρεσίες μπορεί να είναι αλλαγή στέγης (ψαλίδια, κεραμίδια ρωμαικα κλπ), κατασκευές από σκυρόδεμα (εδαφόπλακες, εξωτερικές σκάλες). Εξωτερικό λουτρό (συνήθως από τσιμεντόλιθους και μικρού πάχους πλάκα). Στέγαστρα (κεραμίδια ή λαμαρίνα). Αλλαγή κουφωμάτων. Μεταγενέστερα επιχρίσματα κλπ. Συνήθως στις πιο πολλές περιπτώσεις, μια λοιπή παράβαση είναι αρκετή. Επομένως, διασφαλίζεται η περιουσία του ιδιοκτήτη, αποκτώντας για πάντα τεχνικά έγγραφα μέσω της δήλωσης υπαγωγής και των σχεδίων που θα επισυναφθούν. Υ.Γ Για συστημικούς λόγους ώστε να "τρέξει" η δήλωση, όπου υπάρχει έτος οικοδομικής άδειας γράφεις "προ 55"
    1 point
  20. Εάν το εφαρμόσει σωστά με τα 4 διαφορετικά συστατικα στα απαιτούμενα πάχη τότε η alchimica σου δίνει την εγγύηση αλλά το 90% των πωλητών και το 99% των μονωσάδων δεν τα ξέρει και τα 4 ούτε τον τρόπο εφαρμογης.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.