Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/10/2019 σε όλες τις περιοχές
-
2 points
-
Σταματάς να ασχολείσαι με τον μεσίτη ο οποίος το μόνο που θέλει είναι να πουλήσει μη έχοντας καμία ευθύνη και ρωτάς μόνο τον μηχανικό που θα βάλεις και θα πληρώσεις εσύ για να σου ελέγξει την προς αγορά, γκαρσονιέρα. Γυψοσανίδες και τέτοιες ανεύθυνες λύσεις να προτείνει για το δικό του σπίτι που θα πληρώσει με τα δικά του λεφτά. Αν η αυθαιρεσία έχει γίνει από κατασκευής της οικοδομής η αυθαιρεσία τακτοποιείται χωρίς καμία συναίνεση. Αυτό το υπογράφει με υπεύθυνη δήλωση ο νυν ιδιοκτήτης. Επίσης να σε ενημερώσω ότι υπάρχει μια σχετική διχογνωμία και στους συμβολαιογράφους κατά πόσο θα μεταβιβάσουν διαμέρισμα με τακτοποιημένο κοινόχρηστο χώρο. Οπότε σε πρώτη φάση σε συμβουλεύω να μην δώσεις καμία προκαταβολή στον μεσίτη και να εξαντλήσεις τον έλεγχο μέσω του μηχανικού σου (όχι με τον μηχανικό του πωλητή) και παράλληλα να απευθυνθείς και στην συμβολαιογράφο σου.2 points
-
Αυθαίρετα: Στην απροθυμία & τη σκοπιμότητα μηχανικών αποδίδονται οι καταγγελίες αυθαιρέτων, σύμφωνα με ερώτηση στη Βουλή https://www.b2green.gr/el/post/73770/afthaireta-stin-aprothymia-kai-ti-skopimotita-michanikon-apodidontai-oi-katangelies-afthaireton-symfona-me-erotisi-sti-vouli καποιος πρεπει να μας εξηγησει τι σημαινει "ιδροκοπημενες περιουσιες..." [κατα τα λοιπά, δεν καταλαβα σε τι αναφερονται ή τι ζητανε]1 point
-
Δηλαδή τι μας λένε; Ότι φταίνε οι μηχανικοί που δεν νουθέτησαν τους πολίτες να πάνε να τακτοποιήσουν και μετά τους επιβλήθηκαν πρόστιμα, οπότε κατά τη γνώμη τους ισχυρίζονται μάλιστα ότι το έκαναν και επίτηδες για να πάρουν την αμοιβή νομιμοποίησης, λες και οι μηχανικοί είναι οι "νταντάδες " των πολιτών και επιπλέον είναι τόσο σίγουροι ότι όλα τα ακίνητα θα μπορούσαν να νομιμοποιηθούν οπότε καταλόγισαν και ενδεχόμενο δόλο. Το ενδεχόμενο οι πολίτες να τους έχουν γράψει στα παλαιότερα των υποδημάτων τους και το γεγονός ότι δεν πάνε να τακτοποιήσουν δεν φάνηκε να προβλημάτισε κανέναν. Πραγματικά, τέτοια "επιχειρήματα" είναι επιεικώς απαράδεκτα και μάλιστα να εισέρχονται και στο κείμενο ερωτημάτων προς το υπουργείο. Ο δε παραλογισμός παραμένει σε υψηλά επίπεδα.1 point
-
1 point
-
α] αρθρο 98 παρ. 5 /α β] Ομοιως και για την πυλωτη Αλλού ειναι τα προβληματα... όπου καποιοι συμβολαιογραφοι, για να γινει μεταβιβαση, "ερμηνευουν" οτι -δηθεν- απαιτειται απο τον νομο και τροποποιηση της συστασης.1 point
-
Θεωρώ οτι δεν το μεταφράζεις σωστά ... (το bold λέει όπως το καταλαβαίνω εγω) για την έκδοση του ΠΕΑ γίνεται ξεχωριστοί υπολογισμοί, δηλ. σε άλλο ΠΕΑ όχι στο ίδιο.1 point
-
Σου λέει μπούρδες επικίνδυνες και φυσικά χωρίς καμία ευθύνη. Αν δεν γίνει τακτοποίηση τώρα προ αγοράς θα θεωρηθεί άκυρο και το συμβόλαιο μεταβίβασης στην ηλεκτρονική ταυτότητα του ακινήτου. Πάρε συμβουλές μόνο απο τον Μηχανικό σου που θα έχει και την ευθύνη υπογραφής.1 point
-
Καλησπέρα, Στο ΦΕΚ 135 Β (2015), θα βρεις τροποποίηση της ΚΥΑ 145116/2011, σύμφωνα με την οποία για τα έργα της Κατηγορίας Β' "ο φορέας παροχής ανακτημένου νερού υποβάλλει τη σχετική μελέτη επαναχρησιμοποίησης στην αρμόδια για την χορήγηση των ΠΠΔ αδειοδοτούσα αρχή η οποία την αποστέλλει για γνωμοδότηση στη Διεύθυνση Υδάτων της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης προκειμένου να γνωμοδοτήσει για την προτεινόμενη επαναχρησιμοποίηση". Η οικεία ΔΑΟΚ δεν το είχε υπόψη της;1 point
-
Μα δεν υπάρχει εργατική πλευρά. Εφόσον ο πελάτης δεν αγκαζάρει ολόκληρο το γραφείο για κάποιο χρονικό διάστημα και υπάρχει η δυνατότητα να έχεις πολλούς τέτοιους πελάτες ταυτόχρονα και να τους χρεώνεις ανεξάρτητα τον ένα από τον άλλο, δεν τίθεται θέμα εργασιακής σχέσης. Είναι καθαρά επιχειρηματική δραστηριότητα και οι ασφαλιστικές εισφορές μια τυπική δαπάνη της επιχείρησης, αποσυνδεδεμένη εντελώς από τον πελάτη. Γι' αυτό και οι εισφορές τρέχουν ανεξάρτητα από την πελατεία. Το ότι λέγεται εργοδότης ο πελάτης ενός μηχανικού είναι απλά μια ορολογία και δεν έχει καμία εργασιακή σημασία. Το κυριότερο είναι ότι όλα αυτά φτιάχνονται για να λειτουργήσουν σε μια αγορά που ο ελεύθερος επαγγελματίας είναι τόσο αποδοτικός ώστε κυρίως να στηρίζει το ασφαλιστικό σύστημα παρά να περιμένει να στηριχτεί από αυτό. Και οι εποχές αυτές έχουν υπάρξει.1 point
-
Πρακτικά δεν υπολογίζεις τίποτα. Καταχωρείς συστημικά μια παράβαση μέσω λοιπής παράβασης και το αναγράφεις στην ΤΕ. Εξάλλου για τον αυθαίρετο όροφο θα υπάρξει πρόστιμο ΥΔ το οποίο περιλαμβάνει το κέλυφος και ότι έχει κατασκευαστεί μέσα σε αυτό. Οπότε μην σε προβληματίζει.1 point
-
Για το 0,3 αν πληρεί το "ΔΕΝ αποτελούν ανεξάρτητο χώρο" μαζί και τις "διευκρινήσεις " της εγκ 2 για το εν λόγω εδάφιο, μάλλον με καλή τεκμηρίωση στην ΤΕ μπορείς να το χρησιμοποιήσεις. σε ότι αφορά τώρα τα ΕΚ Κατασκευής απόληξη κλ/σιου κ Πλυσταριο, έλεγχξε και την περίπτωση να μπορείς να στοιχειοθετήσεις το σκεπτικό των απαντήσεων του ΤΕΕ πελοπ (ΤΕΕ ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΩΤΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ 86 4-10-2019 .. ερώτ/απαντ 2082 )καθώς και την Εγκύκλιος 3/01.10.2013 του ν.4178/2013 (σελ 9 διευκριν 29) ). Που αναφέρονται σε αυθαίρετους εξώστες Ουσιαστικά η ερμηνεία που δίνουν αυτοί που τις έγραψαν λέει λίγο πολύ, οτι αφού ΔΕΝ προσμετρούσαν σε δόμηση (και κάλυψη) {όμοια και η απόληξη κλιμακοστασίου και το πλυσταριό στην περίπτωσή σου}και κατασκευάστηκαν συγχρόνως με το λοιπό οικοδόμημα, ουσιαστικά ΔΕΝ υποκρύπτουν Δόλο (διάθεση αυθαιρεσίας) και προσβολή του αστικού περιβάλλοντος, αφού ΑΝ τα είχε βάλει ο μελετητής στην Ο.Α η τότε πολεοδομία θα τα ενέκρινε ως απολύτως νόμιμα.. (το γιατι δν τα βαλε και τελικά τα κατασκευάσανε υπο την επίβλεψή του !!!..μάλλον για να υπάρχει δουλίτσα 50 χρόνια μετά επι 4495 😧.. ) Βέβαια αυτά ερμηνείες είναι στο νόμο, άρα εσύ θα αποφασίσεις αν σε καλύπτουν και αν σε εκθέτουν στην τελική , και αν τελικώς ολη αυτή η "έκθεση" αξίζει το όποιο όφελος1 point
-
Η γνώμη μου είναι ότι στην περίπτωση που έγινε χρήση διατάξεων χαμηλών κτιρίων η σύγκριση θα πρέπει να γίνει με το ύψος των 8,50 μ και όχι με το γενικώς, επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής, καθώς έγινε χρήση ευεργετικών διατάξεων για κάλυψη, δόμηση και πλάγιες αποστάσεις. Οπότε έχεις υπέρβαση ύψους κατά 2,50 μ. Οι κατασκευές αυτές (πχ απολήξεις κλπ) μπορούσαν να βρίσκονται πάνω από το μέγιστο ύψος. Το ύψος της αυθαίρετης κατασκευής όμως, δεν καλύπτεται από το ύψος αυτό, διότι μια τέτοια κατασκευή δεν θα επιτρεπόταν να κατασκευαστεί πάνω από το μέγιστο ύψος. Ο υπολογισμός της παράβασης θα περιλαμβάνει υπέρβαση δόμησης με υπέρβαση ύψους (με χρήση συντελεστών παραρτήματος όχι με χρήση συντελεστών 0,20 ή 0.40).1 point
-
Ακριβώς έτσι γίνεται, μην ανησυχείς. Το ΔΚ των αυθαιρέτων δε χρειάζεται να απεικονίζει τα μεγέθη ωσάν να έβγαινε άδεια δόμησης1 point
-
1 point
-
Ξεκαθαρα καποιες εταιριες εστησαν ιντερνετ καφε. Θεωρω οτι το λαθος ειναι του συστηματος. Επρεπε να υπαρχει ενας υποτυπωδης ελεγχος ως προς την ip. Πχ στο 2ο username taxis απο την ιδια ip να την εκανε ban για 10 λεπτα. Ο μοναδικος τροπος να φυγουν 25 φακελοι απο τα χερια του μηχανικου αυτος ειναι.1 point
-
Εγώ για παράδειγμα είχα 9 άτομα που περνούσαν αιτήσεις με εμένα σύμβουλο, άρα το 100 δεν θα φάνταζε υπερβολικό (αν και ούτε τα μισά δεν μπορέσαμε) Για εμένα αυτό που θα πρέπει να ελεγχθεί είναι εάν οι τράπεζες (μέσω των θυγατρικών τους) εμφανίζονται ως σύμβουλοι σε πολλές αιτήσεις.1 point
-
Αν δεν κάνω λάθος στην αρχική σου δημοσίευση αναφέρεις ότι σε απασχολεί το τμήμα της οδού που βρίσκεται εκτός ρυμοτομικού σχεδίου. Γιατί συγχέουμε το δρόμο που βρίσκεται εκτός ΡΣ με αυτόν που βρίσκεται εντός Ρ.Σ; Έχουμε και το έγγραφο Εγγρ-1256/1-3-05 Εφαρμογή του Αρθ-10 παρ.1 του Ν-3212/03 και διευκρινήσεις σχετικά με τους κοινόχρηστους δρόμους σε εκτός σχεδίου περιοχή (εφαρμογή της διάταξης του Αρθ-1 παρ.1α ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85) ελάχιστο πρόσωπο εξασφάλιση της αρτιότητας των εκτός σχεδίου γηπέδων, που δημιουργούνται από κατάτμηση ή από συνένωση μη αρτίων, απαίτηση προσώπου και σε περιοχές ΖΟΕ Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου) Σχετ: 1) Το υπ' αριθμ.πρωτ.οικ.2/3-3-04 έγγραφο του Συλλόγου Μηχανικών και Υπομηχανικών Νομού Χαλκιδικής 2) Το υπ' αριθμ.πρωτ.1567/22-7-04 έγγραφο της Διεύθυνσης ΠΕΧΩ Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας 3) Τα υπ' αριθμ.πρωτ.1141/10-5-04 και 5077/28-12-04 έγγραφα της Διεύθυνσης ΠΕΧΩ Περιφέρειας Κρήτης. Για την εφαρμογή της διάταξης του θέματος με την οποία θεσπίζεται η απαίτηση ελάχιστου προσώπου 25 μ σε κοινόχρηστο δρόμο για την εξασφάλιση της αρτιότητας των εκτός σχεδίου γηπέδων, της παρ.1α του Αρθ-1 του ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85 ), που δημιουργούνται από κατάτμηση ή από συνένωση μη αρτίων, μετά την 31-12-03 , σας ενημερώνουμε ότι: 1. Η παρ.1β του Αρθ-1 του ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85), δεν τροποποιήθηκε και αυτονόητα για γήπεδα που έχουν πρόσωπο σε Διεθνείς, Εθνικές, Επαρχιακές Δημοτικές και Κοινοτικές οδούς, ως και σε εγκαταλελειμμένα τμήματα τους καθώς και σε σιδηροδρομικές γραμμές, εξακολουθεί να ισχύει η απαίτηση ελάχιστου προσώπου 45 μ και ελαχίστου βάθους 50μ. Περαιτέρω με τα τελευταία εδάφια της παρ.2β. του ως άνω Αρθ-1 ορίζεται ποιες θεωρούνται ως Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί "...για την εφαρμογή του παρόντος..." καθώς και για ποιες εξ' αυτών (κύριες - μοναδικές) ισχύουν οι παρεκκλίσεις της παρ.2β. 2. Κατά συνέπεια δεν ισχύουν οι περιπτ.α και περιπτ.γ της παρ.1 του Αρθ-10 της Εγκ-5/04 και ισχύουν τα εξής: Κοινόχρηστοι δρόμοι για την εφαρμογή της διάταξης του Αρθ-1 παρ.1α του ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85), όπως ισχύει μετά την τροποποίηση του από το Αρθ-10 παρ.1 του Ν-3212/03, είναι οι δρόμοι που έχουν διαμορφωθεί ως κοινόχρηστοι με τη βούληση της πολιτείας ή έχουν καταστεί κοινόχρηστοι και δεν εμπίπτουν στους δρόμους της πιο πάνω παρ.1 της παρούσης , όπως: (σχόλιο δικό μου: το "οπως' το αναφέρει ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, όμως ποιος ιδιώτης μηχανικός θα πάει να πάρει μόνος του μια ευθύνη για ένα δρόμο; ) α) αγροτικοί δρόμοι που αποδεικνύεται βάσει συμβολαίων ή άλλων στοιχείων ότι προϋφίστανται της 16-4-24, ημερομηνίας ισχύος του Αρθ-20 του ΝΔ/17-7-23, β) δρόμοι που προβλέπονται από αναδασμό του Υπουργείου Γεωργίας, γ) η καθορισμένη ζώνη παραλίας, που εξυπηρετεί τις ανάγκες της κυκλοφορίας, εφόσον έχει τεθεί σε κοινή χρήση και είναι διαμορφωμένη οδός, δ) δρόμοι που έχουν κατασκευαστεί από τεχνικές υπηρεσίες του Δημοσίου και επιτρέπουν την πρόσβαση σε ακτές, αρχαιολογικούς χώρους, εθνικούς δρυμούς, χιονοδρομικά κέντρα ή σε σημαντικά δημόσια έργα (όπως φράγματα, στρατιωτικές εγκαταστάσεις, νοσοκομεία κλπ). Οι δρόμοι της περίπτωσης αυτής μπορεί να διαπιστώνονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας (κατ' ανάλογη εφαρμογή της διαπιστωτικής απόφασης Νομάρχη της παρ.2β). 3. Οι ως άνω διατάξεις για την απαίτηση προσώπου ισχύουν και σε περιοχές όπου εφαρμόζονται άλλες, ειδικότερες διατάξεις, όπως Προεδρικά Διατάγματα ΖΟΕ (Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου), που εκδόθηκαν πριν την 31-12-03, εκτός αν από αυτές ορίζεται απαίτηση για μεγαλύτερο πρόσωπο. 4. Τέλος, επισημαίνεται ότι σε κάθε περίπτωση κατάτμησης εκτός σχεδίου εκτάσεων, δεν θα πρέπει να διαφαίνεται η επιδίωξη σχηματισμού κοινοχρήστων χώρων, κατα παράβαση του Αρθ-20 παρ.1 του ΝΔ/17-7-23. Σχετική είναι η Αποφ-45503/25-10-04 του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας Διεύθυνση Οικοδομικού και Κτιριοδομικού Κανονισμού (ΔΟΚΚ) Τμήμα: β1 point
-
Just to make sure... Η μελέτη στατικής επάρκειας δεν είναι μέσα στις υποχρεώσεις του μηχανικού που κάνει την τακτοποίηση, αλλά υποχρέωση του ιδιοκτήτη να την αναθέσει στον ίδιο ή άλλο μηχανικό εντός διαστήματος 5 ετών, έτσι; Το καταλαβαίνω καλά ή κάτι δε νιώνω ;1 point
-
Τέτοια διαβάζω και τρελαίνομαι (... να ''μοιραστεί'' στα διαμερίσματα ανάλογα με τα τετραγωνικά τους !!! συνάδελφε δεν τα έχω προσωπικά μαζί σου, αλλα με την ειδικότητα του συναφιού σας (πολιτικοί - αρχιτεκτονες + τοπογράφοι) αλλά εσείς καλά κάνετε, αφου σας δίνει το ''αλάθητο'' διακίωμα το ΤΕΕ...... τώρα αν εγω σε ρώταγα τι βέργες να βάλω σε τάδε πλάκα, με το δίκιο σου δεν θα με διολόστελνες στον αγύριστο; (για να μην γράψω πιο βαριά κουβέντα που καταλαβαίνεις πια είναι) τέλος πάντων, στην ερώτηση σου (απο συναδελφική αλληλεγγύη) θα γράψεις την ισχύ του λέβητα της πολ/κιας, όπως έγραψε και ο προηγούμενος συνάδελφος και επίσης, στα συστήματα Θ/Ψ, στο τμήμα σύστημα διανομής θέρμανσης, θα γράψεις τις Kcal/h της θέρμανσης (σε KW) που διέρχεται μέσα απο τις σωλήνες και τροφοδοτεί το συγκεκριμένο διαμέρισμα (αν είναι ΜΟΝΟΣΩΛΗΝΙΟ θα το βρείς μέσα απο την μελέτη θέρμανσης του κτηρίου - ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ, αν δεν υπάρχει ή δεν είναι μονοσωλήνιο γα.......τα) καλύ επιτυχία1 point
-
panosz Πρόσφατο δεν είναι αλλά αυτές τις εργασίες έβαλα (για ξενοδοχείο) και "ευλογήθηκαν" και από τον ελέγχοντα τα φορολογικά 1.0 ΕΚΣΚΑΦΕΣ = 300,00 Μ3 ( 1,70/μ3) 2.0 ΔΑΠΕΔΑ ΔΑΡΙΝΓΚ = 60,00 Μ3 ( 53,00 €/μ3) "γαιώδεις με μηχ. μέσα" 3.0 ΟΠΛΙΣΜΕΝΟ ΣΚΥΡ/ΜΑ = 110,00 Μ3 (74,00 €/μ3 4.0 ΕΠΙΧΩΣΕΙΣ = 20,00 Μ3 (0,60 € /μ3) 5.1 ΜΕΜΒΡΑΝΗ ΔΑΠΕΔΑ = 246,00 Μ2 (5,00 €/μ2) 5.2 ΜΕΜΒΡΑΝΗ ΤΟΙΧΕΙΩΝ = 110,00 Μ2 (5,00 €/μ2) (ΣΥΝΟΛΟ ΜΕΜΒΡΑΝΗΣ = 356,00 Μ2) ΕΜΒΑΔΟΝ ΠΙΣΙΝΑΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ : 9,00Χ18,00 = 162,00 Μ2 ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΙΣΙΝΑΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ: 9,00Χ18,00Χ1,40= 226,80 = 227,00 Μ3 ΕΜΒΑΔΟΝ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΠΙΣΙΝΑΣ: 7,00Χ9,00+2,60Χ4,60+3,14Χ2,3^2/2=83,26 = 84,00 Μ2 ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΠΙΣΙΝΑΣ: 3,14Χ2,3^2/2Χ~0,40 = 3,322 +2,60Χ4,60Χ~0,40 = 4,784+ 9,00Χ7,00Χ~0,60 = 37,800 ΣΥΝΟΛΟ: 45,906 Μ3 ΣΥΝΟΛΑ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ: 162,00+84,00 = 246,00 Μ2 ΣΥΝΟΛΟ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ: 227,00+46,00 = 273,00 Μ3 Ο προϋπολογισμός του αναλυτικού ήταν 30002 € εκ των οποίων Αρχ. (χρον. και τευχη από ) 27000 € στατικά 8140 € (δηλ. 110,00μ3Χ74,00 €/μ3) Παθ. πυρ/σία 540 € (Κάτω από την παιδική υπήρχε υπόγειο=μηχ/σιο) ηλεκτρικά 6552 € (μ3 χωρ./τα Χ30,00 €) μάλλον Χ συντ. 0,80; υδρευση-αποχετευση από 3276 € (μ3 χωρ/ταΧ15,00 €) μάλλον Χ συντ. 0,80; ενεργητική πυροπροστασία 1080 € (μάλλον λόγω μηχανοστασίου) και δίπλα από το μηχ/σιο υπήρχε και η δεξαμενή νερού Ενσημα Ικα 117 Τώρα αν θέλεις όλες τις τιμές μονάδων των εργασιών θα τις βρεις στο πίνακα αναλ. εργ. Οι πρώτες δημοσιεύθηκαν στο ΕΔ του ΤΕΕ και στο τεύχος 1605 Δευτέρα 26 φεβρ.1990 και σε δραχμές! Ίσως υπάρχουν στο φόρουμ κάπου και σε €; αλλιώς ίσως κάποιος συνάδελφος Αντίστοιχα έχει και το ΙΚΑ κατάλογο για τις αναλυτικές εργασίες και τις απαιτήσεις του σε ημ/α Συνοπτικά για την περίπτωσή σου θα έχεις: 1. εκσκαφές 2. επιχώσεις 3. οπλ. σκυρ/μα 4. δάπεδο Δάρινγκ 5. Μεμβράνες δαπέδου και τοιχείων 6. Υδρευση μ3 νερούΧ15,00 € 7. Αποχετευση επισης Χ15,00 € και 8. Ηλεκτρ/κά χωρ/τα Χ 30,00 € Αυτά τα ολίγα! Ps. Οι μελέτες σου θα είναι Αρχ. Στατικά, υδρ.-αποχ. και ηλεκτρολογικά Τώρα που το ξανασκεφθηκα αυτό το Χ 0,80 μάλλον προέρχεται από την κλίση της πισίνας δεν έχουμε παντού δηλ. το ίδο ύψος νερού!1 point
-
Καλημέρα. Θα ήθελα να μου πείτε σε περίπτωση εγκατάστασης αντλίας θερμότητας χρειάζεται ΣΑΥ-ΦΑΥ; Και αν ναι έχει κανείς κάποιο πρότυπο να ανεβάσει; Ευχαριστώ!-1 points
-
Για να μην μπερδευουμε τους ιδιωτες και αλλους που θα μπουν να διαβασουν στο μελλον παραθετω τα εξης σε συμφωνια και με τον οδηγο του προγραμματος: 1. Πριν την αιτηση ο μηχανικος εκδιδει το ΠΕΑ. Και μονο. Εφοσον ειναι ενεργειακος επιθεωρητης. Τα ΠΕΑ εκδιδονται ανεξαρτητως αδειων, με την πραγματικη χρηση, δομηση και μεγεθη του κελυφους. (Και να μην υπαρχει το παραθυρο στο βορειο τοιχο, στο ΠΕΑ πρεπει να μπει, θελετε να το αλλαξετε, κ.λπ κ.λπ). Ελεγχος σε ε1,ε9, νομιμο ακινητο, δεη, βεβαιωσεις διευθυνσης, κ.α. απαιτουμενα απο το προγραμμα ειναι προσθετες εργασιες. Οι συναδελφοι αποφασιζουν εαν θελουν να τα κανουν δωρεαν η οχι κατα τις προπαρασκευαστικες ενεργειες που γινονται παραλληλα με το ΠΕΑ. Ο σωστος συναδελφος προειδοποιει πριν την εκδοση ΠΕΑ ή κατα τις ενεργειες αυτες. Το προγραμμα θεωρει οτι ολα αυτα τα λοιπα ειναι σωστα τη στιγμη που γινεται η αιτηση. Εμεις ελεγχομαστε ως προς τα ΠΕΑ. Οποιος ιδιωτης θελει μπορει προφανως να εκδωσει μονο το ΠΕΑ, να κανει την αιτηση μονος και να ανεβασει την οικοδομικη αδεια, το λογαριασμο ΔΕΗ, το εντυπο παρεμβασεων που του παρεχει ο επιθεωρητης (μαζι με το ΠΕΑ), να συμπληρωσει εισοδηματα, ατακ, παροχη κ.λπ. Και μπορει να το κανει αυτο ρισκαροντας οτι ολα ειναι ενταξει. Προσωπικα εγω ΠΡΙΝ την εκδοση του 1ου ΠΕΑ ελεγχω αυτα. Υπαρχουν καποια ΠΕΑ στο Β κυκλο που δεν εξεδωσα γιατι κατα τη μετρηση, ελεγχο δικαιολογητικων υπηρξε ασυμφωνια. Θα μπορουσα και να τα εκδωσω καθως το ΠΕΑ εκδιδεται ανεξαρτητα απο το τι εχει δηλωσει ο καθενας στο ε9, ε1, τι λεει η αδεια, και η δεη. Ειχα επισης περιπτωση που εκανε την αιτηση μονος στον α κυκλο. Απενταχθηκε για λαθη στην αιτηση. Τον εχω ενταξει πλεον κανοντας εγω την αιτηση στο β κυκλο. 2. Το ΠΕΑ πληρωνεται με εκδοση αναλογου παραστατικου στην εκδοση του. Το κοστος του ΠΕΑ βρισκεται σε ελευθερη διαπραγματευση (2ο μνημονιο και καταργηση του ΠΔ100 περι ελαχιστων αμοιβων στο συστημα αμοιβων του ΤΕΕ). 3. Το προγραμμα καλυπτει σε περιπτωση ενταξης αλλα και επιτυχους ολοκληρωσης στον δικαιουχο - ιδιωτη συγκεκριμενο ποσο το οποιο κατεβαλε (διατραπεζικα) στο μηχανικο για το 1ο ΠΕΑ και 2ο ΠΕΑ. Οι περισσοτεροι συναδελφοι πριν την αιτηση χρεωνουν για αυτο το 1ο ΠΕΑ αυτο το οριο (εως 310€ με φπα) που εν δυναμη επιστρεφεται ολοκληρο στον ιδιωτη. Αρκετοι συναδελφοι χρεωνουν ευλογα και τις προπαρασκευαστικες ενεργειες και ελεγχους και τις εργασιες που πραγματικα εκτελουν πριν την αιτηση (αυτο εννοειτε μαλλον φακελο). Πολλοι χρεωνουν και κατα τη διαρκεια καθως ακομα και σε επιτυχη ενταξη δεν ειναι γνωστο εαν θα ολοκληρωθει το προγραμμα. (Εαν δεν ολοκληρωθει το προγραμμα δεν πληρωνεται ο συμβουλος ο οποιος μπορει να παρακοκουθει το φακελο 1, 2 η και 5 μηνες). 4. Η αιτηση γινεται απο το δικαιουχο με τους κωδικους taxis του. Εαν ο δικαιουχος αποφασισει να του την κανει ο μηχανικος α) ειναι προσθετη εργασια β) αποφασιζει αλλος να του κανει την αιτηση με οτι αυτο συνεπαγεται. Πολλοι συναδελφοι εκαναν την αιτηση ως εξυπηρετηση. Αλλοι την χρεωσαν εξτρα. Ο καθενας αποφασιζει. Ο οδηγος αναφερει ρητα οτι μονο ο δικαιουχος κανει την αιτηση. Πολλοι ιδιωτες εκαναν την αιτηση μονοι. Πολλοι απο αυτους ενταχθηκαν. Αλλοι εκαναν λαθος στις αιτησεις και ενταχθηκαν επιτυχως και το συστημα τους απενταξε αργοτερα. 5. Ο συμβουλος οριζεται κατα την αιτηση απο τον ιδιωτη. Και μονο. Και μπορει να τον αλλαξει σε οποιο σταδιο επιθυμει. Και ο συμβουλος αναλαμβανει απο την ενταξη και μετα την παρακολουθηση της πορειας της αιτησης. Αυτο το κοστος καλυπτεται απο το προγραμμα εως τα 248€ με φπα εαν ολοκληρωθουν οι παρεμβασεις. Προσωπικα παρακολουθησα καποιους φακελους στον α κυκλο που δεν εγκριθηκαν στο δανειο. Δεν πληρωνομαι ως συμβουλος εκει αφου δεν κλεινει ο φακελος και δεν προχωρησαν. Τους παρακολουθησα 3.5 μηνες και καναμε μαζι Χ3 αιτησεις σε τραπεζες για το δανειο. Κακως δεν χρεωσα τα ποσα που αναφερετε. Ειμαι σημερα μειον. Δεν μπορουσα να ξερω αν θα προχωρησουν η οχι. Σε οσους ολοκληρωσαν επιτυχως ειμαι σχετικα καλα αν οχι στα ιδια. Δεν βγαινει ενας χρονος παρακολουθησης απο μηχανικο με 310€ 1ο ΠΕΑ και 248€ του συμβουλου. (24%φπα+20%φορος+περιπου 20% εφκα, καθαρα 300€). Θεωρω οτι ο καθενας κοστολογει την εργασια τού οπως νομιζει. Και καλα κανει. Ειμαστε σε ελευθερη αγορα. Μπορειτε να απευθυνθειτε σε αλλο συναδελφο εαν δεν σας καλυπτει καποιος σημερα. Μπορειτε επισης να περιμενετε το Γ κυκλο η επομενη προκηρυξη εαν σας ανεβασαν την τιμη 1 ημερα πριν. Εννοω ο συναφελφος τοσα ζηταει. Δεν παιρνω θεση. Καλως ή κακως. Εσεις θα τα δωσετε; Δεν ειστε υποχρεωμενη. Αξιολογειτε εαν θελετε η οχι. ΥΓ: Ο οδηγος βγηκε τον Ιουνιο και οι αιτησεις κανονικα ξεκινουσαν τον Ιουλιο. Παραταθηκαν μεχρι τον Σεπτεμβρη. Προσωπικη μου αποψη ειναι οτι δεν επρεπε να φτασετε 1 ημερα πριν χωρις ΠΕΑ στα χερια σας. ΥΓ2: Γι αυτο τό ΤΕΕ και οι συναδελφοι ζηταμε αλλαγες στό προγραμμα, ωστε να περιορισουμε φαινομενα αισχροκερδιας (δεν ειναι η δικη σάς περιπτωση με βαση το ποσο - εχω ακουσει και το 5πλο 1 ημερα πριν), να διασφαλισουμε την ορθη μελετη και προετοιμασια που δε γινεται σε 1 βδομαδα και κυριως την ισοτητα.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-