Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      17.597


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.016


  3. terry

    terry

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      12.994


  4. ksteve

    ksteve

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      207


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/11/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλησπέρα, θα δώσεις μία βεβαίωση ανά οριζόντια.
    1 point
  2. Η διαπίστωση της παράβασης γίνεται με βάση τα εγκεκριμένα σχέδια της άδειας και όχι με το τι μετρούσε ή τι δεν μετρούσε στους εκάστοτε κανονισμούς (ΓΟΚ 73, ΓΟΚ 85). Αφού η ανοιχτή σκάλα έκλεισε και η οποία δεν είχε μετρήσει στο ΣΔ (ενδεχομένως και στο Π.Κ) το πρόστιμο υπολογίζεται με Υ.Δ, Υ.Κ και ενδεχόμενη παραβίαση Δ ή ακόμη και προκηπιου και όχι με αναλυτικό. Λόγω της ειδικότητάς σου που δεν έχει απολύτως καμία σχέση με το αντικείμενο αυτό, σου συνιστώ να μην ασχολείσαι με τα αυθαίρετα και να απεμπλακείς άμεσα από αυτά, διότι Θα πάθεις ζημιά στο τέλος εσύ ή όποιον εκπροσωπείς.
    1 point
  3. Σύμφωνα με το άρθρο 98 παρ. 4, μπορείς να τακτοποιήσεις εσύ μόνο όλες τις αυθαιρεσίες, αν το ακίνητο είναι εντός σχεδίου χωρίς να έχεις σύμφωνη γνώμη των υπόλοιπων συνιδιοκτητών του ακινήτου. Για τις τακτοποιήσεις δεν κάνουμε τις γνωστές από τις άδειες δηλώσεις ανάθεσης ανάληψης, αλλά ιδιωτικά συμφωνητικά, τα οποια εμπεριέχουν φυσικά τους όρους και τις λεπτομέρειες που θέλουμε να περιλαμβάνουν. Αν ως μηχανικός κάνεις υπαγωγή για δική σου ιδιοκτησία μπορείς να κόψεις απόδειξη στον εαυτό σου, αναγράφοντας πάνω "αυτοπαράδοση". Το ποσό της αμοιβής που αναγράφεις στο συμφωνητικο μπορεί να είναι το οποιοδήποτε και καθορίζεται ελεύθερα. Μπορεί να γίνει και αυτό που λες, δηλαδή να είστε συμβαλλόμενοι εσείς μόνο στο συμφωνητικό, ο έτερος συνιδιοκτήτης ως "εντολέας" και εσύ ως "μηχανικός" και να κόψεις απόδειξη σ αυτόν. 4. Συγκύριοι εξ αδιαιρέτου σε οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, ή σε κτίσμα χωρίς σύσταση οροφοκτησίας εντός σχεδίου πόλεως, ανεξαρτήτως ποσοστού συγκυριότητας, αυθαίρετων κτισμάτων ή νόμιμων κτισμάτων με αυθαίρετες μικρές παραβάσεις ή αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης μπορούν να ζητούν την υπαγωγή τους στις ρυθμίσεις του παρόντος νόμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 99 κ.επ. ανεξαρτήτως της σύμφωνης γνώμης των λοιπών εξ αδιαιρέτου συγκυρίων. Υπόχρεος προς καταβολή του παραβόλου υπαγωγής και των αναλογούντων προστίμων είναι ο δηλών την αυθαιρεσία συγκύριος, ο οποίος διατηρεί τα εκ του νόμου αναγωγικά του δικαιώματα έναντι των λοιπών συγκυρίων. Σε κάθε περίπτωση, οι λοιποί συνιδιοκτήτες μπορούν να αποπληρώνουν τις ορισθείσες δόσεις των αναλογούντων προστίμων αυτοβούλως, σύμφωνα με το ποσοστό συνιδιοκτησίας τους, ύστερα από σχετική έγγραφη ή ηλεκτρονική δήλωσή τους.
    1 point
  4. Κι εγώ μόνο ΦΕΜ 10%. Αν και κάποιοι συνάδελφοι υποστηρίζουν ότι ούτε αυτό είναι υποχρεωτικό..Βέβαια μπροστά σου το βρίσκεις οπότε οκ...
    1 point
  5. Οι κρατήσεις ΤΕΕ, ΤΣΜΕΔΕ-ΕΜΠ έχουν καταργηθεί. Προσωπικά καταβάλλω Φ.Ε.Μ.
    1 point
  6. Σωστά ως προς το υπολογιστικό κομμάτι ένταξης αυθαιρεσιών. Ενδεχομένως να συνέφερε η κατηγορία 3 για να μην έχεις ΥΚ και παραβίαση Δ στο πρόστιμο. Κάνε μια δοκιμή να το διαπιστώσεις. Για την εύρεση κατηγορίας ισχύουν τα γνωστά. Προ 83, κατηγορία 2, προ 75 και χρήση κατοικία κατηγορία 1. Μετά το 83 κατηγορία 4 ή 5. Κοιτάζεις τι ίσχυε στην άδεια αναφορικά με όρους δόμησης και τι ισχύει σήμερα. Παίρνεις τα πιο συμφέροντα μεγέθη για να συγκρίνεις (την εποχή της άδειας ή σήμερα). Το υπόγειο προς υπαγωγή βρίσκεται εκτός περιγράμματος και είναι αυτοτελές όπως λες, άρα δεν πληροί δυο από τα τρία κριτήρια (το κριτήριο περί "εντός σχεδίου" δεν το γνωρίζουμε αφού δεν το αναφέρεις) για να μην συμμετέχει στον προσδιορισμό κατηγορίας. Συνεπώς θα υπολογιστεί και το προς τακτοποίηση υπόγειο. δ) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4 : Υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος και εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση, μετά την υπαγωγή, την καταβολή του σχετικού παραβόλου και την καταβολή του ενιαίου ειδικού προστίμου, με την επιφύλαξη εφαρμογής των οριζομένων στο άρθρο 97, οι εξής αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης : αα) αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής αδείας, ββ) αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του σαράντα τοις εκατό (40%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) το πολεοδομικό μέγεθος του ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας και δεν υπερβαίνουν τα 250 τ.μ. για χρήση κατοικίας ανά ιδιοκτησία και μέχρι τα 1000 τ.μ. κτιρίου συνολικά, τα 1000 τ.μ. για τις λοιπές χρήσεις. Στα ανωτέρω ποσοστά συνυπολογίζονται όλα τα αυθαίρετα κτίσματα επί του ακινήτου, καθώς και τυχόν αυθαίρετες κατασκευές που έχουν υπαχθεί στους νόμους 3775/2009, 3843/2010, 4014/2011 και 4178/2013. Δεν συνυπολογίζονται επιφάνειες εντός του περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές που δεν δημιουργούν αυτοτελείς χώρους, όπως σοφίτες, εσωτερικοί εξώστες και υπόγεια. Ημιυπαίθριοι χώροι δε συνυπολογίζονται μέχρι του ποσοστού υπέρβασης 80% του πολεοδομικού μεγέθους κάλυψης και δόμησης, με την προϋπόθεση ότι έχουν ενταχθεί στους νόμους 3775/2009, 3843/2010, 4014/2011 και 4178/2013, γγ) αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον έχουν συντελεστεί σε περιοχές εντός σχεδίου και με την προϋπόθεση ότι η εν λόγω χρήση είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της περιοχής, δδ) αυθαίρετες κατασκευές ημιυπαίθριων χώρων σε κτίσματα που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου και με την προϋπόθεση ότι η χρήση τους είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της περιοχής, εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του εξήντα τοις εκατό (60%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης και δόμησης. Δεν συμπεριλαμβάνονται στην παρούσα περίπτωση και δεν εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αυθαίρετες κατασκευές εφόσον βρίσκονται εντός προκηπίου.
    1 point
  7. Γιατί να γίνει τροποποιηση της συστασης και ως προς τί? Δυο ηταν οι ανεξαρτητες ΟΙ και δυο θα παραμεινουν... Η μονη αυθαιρεσια ειναι η "λειτουργικη" συνενωση. Αυτην τακτοποιείς.
    1 point
  8. Αν είναι μέρος της κατοικίας δεν μπορείς να το ξεχωρίσεις. Είναι σαν να λες ότι έχεις ένα δωμάτιο της οικίας το οποίο το χρησιμοποιούν ως αποθηκευτικό χώρο και να το δηλώνεις ως Β.Χ. Δεν ευσταθεί. Σύμφωνα με την εγκ. 3 του Ν. 4178 υπήρχε τότε η ερμηνεία ότι ο χώρος είναι αυθαίρετος ανεξαρτήτως ύψους και λοιπών προυποθέσεων που θα ίσχυαν για τη νόμιμη χρήση του. Με βάση λοιπόν αυτή την ερμηνεία "αναγκαστικά" βάζαμε όλη την επιφάνεια επί παραδείγματι, της σοφίτας ακόμη και στα χαμηλά σημεία της που έπρεπε να περπατάς σκυφτός για να χωρέσεις. Εξάλλου πόση διαφορά βγαίνει στο πρόστιμο για ένα w.c 1-2 τμ αν δεν βάλεις μειωτικό; Δεν φαντάζομαι να έχεις τόσο υψηλή τιμή ζώνης που να επηρεάζει το γενικότερο πρόστιμο τόσο πολύ. Οπότε σε συναδελφικό επίπεδο σου προτείνω να ακολουθήσεις τον δοκιμασμένο δρόμο και να μη βάλεις μειωτικό προσμετρώντας το σύνολο της επιφάνειάς του. Γενικότερα τώρα, το ότι υπολογίζεις το πρόστιμο ενός χώρου χωρίς μειωτικό δε σημαίνει ότι δεν μπορείς στην τεχνική έκθεση να αναφέρεις ότι βάσει κτιριοδομικού μια χρήση δεν είναι κύρια αλλά βοηθητική. Για παράδειγμα, μπορεί να έχεις σοφίτα η οποία να μην πληροί τον ορισμό ώστε να λάβει μειωτικό συντελεστή, αλλά η χρήση της να παραμένει ως αποθήκη, ή να έχεις μια αποθήκη επιφάνειας μικρότερης των 50 τμ, αλλά στο δώμα, η οποία δεν λαμβάνει μειωτικό, πλην όμως η χρήση της είναι βοηθητική. ΥΓ Γενικά με αναλυτικό δεν υπολογίζονται αυθαιρεσίες που αντιστοιχούν σε επιφάνεια χώρου . Δες το άρθρο 100 ποιες κατασκευές χώρων εξαιρεί (Η.Χ κλπ).
    1 point
  9. Το μεγαλο προβλημα που υπηρχε στον 4178, ειχε λυθει με τον 4495. δλδ ενω με τον 4178 το 51% τακτοποιουσε "μονο του", μετά αρνουνταν να συναινέσει για το υπολοιπο 49% ζητωντας"ανταλλαγματα". Αυτο το προβλημα, το ειχε λυσει ο 4495, βαζοντας -εκτος απο το 51%- και το "εκ κατασκευης" σαν ξεχωριστη προυπόθεση. Με την νέα ρυθμιση, το 51% στην παρ. 9 διαγραφεται, και οριζεται σαν δικαιουχος τακτοποιησης επι κοινοχρηστων, αυτος που τις ιδιοχρησιμοποιει. Απλο, κατανοητό και ευκολο..... Ομως,τις παρ. 5 , 6 και -ειδικα- την παρ. 7, του αρθρου 98, περι την ερμηνεια και εφαρμογη της οποιας, γινεται ολη αυτη η συζητηση, εδω και δυο χρονια ως προς την "μονομερή τροποποιηση της συστασης ΟΙ", δεν τις αλλαξε καθολου. Περιμενουμε, εάν και πότε το ΤΕΕ θα ζητησει, είτε εγκυκλιο απο το Υπουργειο είτε καποια γνωμοδοτηση νομικων, για να ξεκαθαρισθεί το θεμα μια και καλη, ωστε να παψει το φαινομενο να διαβαζουμε εδω στο φορουμ, "ο δικος μου συμβολαιογραφος δεν το κανει...μου είπε καποιος οτι ο δικος του κανει..." υγ Στην τροποποιηση που ψηφισθηκε, προβλεπεται και η εκδοση υπουργικης απόφασης σχετικα με την πρ. 9 [πιθανον να αφορά και για ολοκληρο το αρθρο 98]
    1 point
  10. Το w.c είναι μέρος κατοικίας του ισογείου και επικοινωνεί με αυτό, ή είναι ένα εξωτερικό-αυτοτελές w.c; Στη δεύτερη περίπτωση θα έβαζα μειωτικό συντελεστή.
    1 point
  11. Ο νόμος είναι ξεκάθαρος (άρθρο 127 Ν. 4495/2017): είτε με συναίνεση είτε χωρίς συναίνεση (αρκεί με ΤΕ να αποδεικνύεται ότι το νέο, ατομικό σύστημα είναι αποδοτικότερο για την ιδιοκτησία από ότι το υφιστάμενο, κοινόχρηστο) απαλάσσεσαι από πάγια και συμμετέχεις μόνο στις έκτακτες δαπάνες συντήρησης, επισκευής ή αντικατάστασης του κοινόχρηστου συστήματος. Τελεία και παύλα!
    1 point
  12. Συναδελφε, ΔΥΣΤΥΧΩΣ ακομα δεν διαβασες την κειμενη νομοθεσια. Αυτη οριζει οτι η καταθεση της αμοιβης γινεται εντος 24ωρων μετα τον ελεγχο. Αρα λανθασμενα προτεινες να κατατεθει η αμοιβη και μετα να πας. ΦΥΣΙΚΑ και πρεπει να κοψεις ΑΠΥ και ΦΥΣΙΚΑ να αποδωσεις τον αναλογο ΦΠΑ. ΥΓ. Διαβασε την ΥΑ για τους ελεγχους δομησης. Ειναι 4-5 σελιδες.
    1 point
  13. Αρχικά να αναφέρω ότι συμφωνώ με τους συναδέλφους ότι για 2 εκ. δεν αναφέρεις τίποτα. Θα ήταν ουτοπία και αντισυναδελφικό κάτι τέτοιο από πλευράς ελεγκτή μηχανικό προς συνάδελφο επιβλέποντα. Γενικότερα στην απόφαση 299/16-1-2014 ΦΕΚ 57/Β ισχύουν τα παρακάτω: i) Εάν διαπιστωθούν οι αναφερόμενες στην παράγρα− φο 9 του άρθρου 6 του ν. 4030/2011 αλλαγές, τροποποι− ήσεις και αποκλίσεις, δεν επιβάλoνται κυρώσεις, εφό− σον ενημερωθεί εντός τριάντα (30) ημερών ο σχετικός φάκελος της άδειας δόμησης. Εάν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία, η οικεία ΥΔΟΜ επιβάλει μόνο τη διακοπή εργασιών. 7. Για τη συνέχιση των οικοδομικών εργασιών, μετά τη διακοπή αυτών, απαιτείται νέος έλεγχος από διαφορετικό Ελεγκτή Δόμησης και εφόσον διαπιστωθεί ότι οι παραβάσεις έχουν αρθεί (μετά από αναθεώρηση, ενημέρωση ή κατεδάφιση) εκδίδεται σχετική πράξη της ΥΔΟΜ, εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών από την πα− ραλαβή του νέου Πορίσματος του Ελεγκτή Δόμησης, στο οποίο βεβαιώνεται η άρση των παραβάσεων που οδήγησαν στη διακοπή. Άρα, από το κείμενο της απόφασης διαφαίνεται ότι σε περίπτωση ενημέρωσης της άδειας εντός 30 ημερών από το πόρισμα του ελεγκτή δεν γίνεται διακοπή εργασιών και δεν έχει εφαρμογή η παρ. 7. Ν. 4030 άρθρο 6 παρ. 9 9. Ενημέρωση του φακέλου της άδειας δόμησης, "ανεξάρτητα από το χρόνο"(*) ισχύος της άδειας δόμησης, πραγματοποιείται στις ακόλουθες περιπτώσεις: γ) Μεταβολές των διαστάσεων του κτιρίου ή του οικοπέδου, εφόσον με τις αποκλίσεις αυτές δεν παραβιάζονται οι διατάξεις που καθορίζουν την επιτρεπόμενη κάλυψη, το συντελεστή δόμησης και το συντελεστή κατ' όγκο εκμετάλλευσης (σ.ο.) ή τις υποχρεωτικές αποστάσεις του κτιρίου από τα όρια του οικοπέδου. Οι αποκλίσεις αυτές δεν επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερες του 2% με μέγιστο τα 10 εκατοστά όσον αφορά το κτίσμα ή μεγαλύτερες του 2% με μέγιστο τα 20 εκατοστά όσον αφορά τα μήκη των πλευρών του οικοπέδου. Οι εγκεκριμένες διαστάσεις του κτιρίου δεν συμπεριλαμβάνουν το πάχος του επιχρίσματος. βλ ΝΟΚ τεχνικές οδηγίες : "οι διαστάσεις του κτιρίου καθορίζονται από τον φέροντα οργανισμό αυτού και τoυς εξωτερικούς τοίχους πλήρωσής του. Στις ανωτέρω διαστάσεις δεν συμπεριλαμβάνονται τα υλικά επένδυσης του κτιρίου (σοβάδες, διακοσμητική λιθοδομή, μεταλλικές και ξύλινες επενδύσεις, μαρμαρόπλακες κλπ μεγίστου πάχους έως 15 εκ.) καθώς και η άνω των 6 εκ. επιφάνεια εξωτερικής θερμομόνωσης)" Άρα, θα μπορούσε ο ελεγκτής συνάδελφος αφαιρώντας το πάχος των ξυλοτύπων να έχει την "καθαρή διάσταση" στο περίγραμμα.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.