Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/12/2019 σε όλες τις περιοχές
-
Tο δικαστήριο έκρινε οτι η χρήση αυτή της ιδιοκτησίας προσβάλει τον κανονισμό σύστασης της πολυκατοικίας, την πράξη σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας και τον κανονισμό σχέσεων συνιδιοκτητών, που ορίζει ότι: «1. Για κάθε αμφισβήτηση ή αμφιβολία ως προς τη σωστή και νόμιμη χρήση των οριζοντίων ιδιοκτησιών διευκρινίζεται ότι απαγορεύεται η χρήση των διαμερισμάτων ως χορευτικά κέντρα, σχολεία, ξενοδοχεία, ωδεία, χοροδιδασκαλεία ή σχολές ρυθμικής και γενικά κάθε χρήση επικίνδυνη για την ασφάλεια της οικοδομής και που ενοχλεί τους ενοίκους αυτής, προκαλεί υπερβολικό θόρυβο ή δυσοσμίες ή είναι αντίθετη στους νόμους, τις αστυνομικές διατάξεις και χρηστά ήθη ή διαταράσσει την ησυχία και την ασφάλεια των ενοίκων της οικοδομής, ή που προσβάλλει την οικογενειακή, ηθική και την κοινωνική τάξη και ευπρέπεια..». https://www.b2green.gr/el/post/75610/dikastiki-apofasi-vomva-sto-airbnb-dimiourgei-dedikasmeno-gia-mazikes-agoges3 points
-
2 points
-
@ancientmariner Συναδελφε καλημερα. Δεν θελω να σε απογοητευσω, αλλα ειναι fake.2 points
-
σημαντικη τροποποιηση στο αρθρο 6 του Δ 270/85 αρθρο 155 νεου νομου «α) Επιτρέπεται η διάσπαση του ενιαίου κτιρίου μετά τη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής και με τις εξής προϋποθέσεις: αα) Τα επί μέρους, μετά τη διάσπαση, κτίρια σε κάθε περίπτωση αποτελούν ένα ενιαίο αρχιτεκτονικό σύνολο, ββ) Στην περίπτωση που προβλέπεται ενιαίο κτίριο το οποίο αποτελεί σύνθεση περισσοτέρων όγκων, η σύνδεση αυτών επιβάλλεται να έχει πλάτος κατ ελάχιστον 1,20 μ. και προσμετράται τουλάχιστον σε έναν από τους συντελεστές δόμησης ή κάλυψης ή και σε περίπτωση που προβλέπονται περισσότερα ανεξάρτητα κτίρια αυτά δεν δύναται να είναι περισσότερα από τρία και δεν δύνανται να απέχουν, ανά δύο, απόσταση μεγαλύτερη του 2Δ, όπως το Δ ορίζεται στο άρθρο 3 του ν. 4067/2012. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και κάθε άλλου συναρμόδιου Υπουργού δύναται να καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας, καθώς και περιπτώσεις τυχόν εξαιρέσεων όταν αυτές επιβάλλονται από εγκρίσεις άλλων φορέων ή υπηρεσιών σύμφωνα με ειδικότερες διατάξεις.»"1 point
-
συμφωνω με τον παυλο μαλλον στο 81 παρ. 2 θα πας το ιειε αναφερεται σε εξαιρεσεις απο το 89 παρ.2/α.β και γ.1 point
-
Θεωρώ ότι πρέπει να γίνει μνεία στην τεχνική έκθεση για να μπορεί να γίνει αντιπαραβολή των νόμιμων και τακτοποιημένων τμημάτων, οπότε η επιφάνεια που λείπει να τεκμηριώνεται ότι για παράδειγμα έγινε εκ κατασκευής και κατ αναλογία με την περίπτωση της εγκ. 3 (παράρτημα) Ν. 4178 δεν αποτελεί αυθαιρεσία αφού με την μη υλοποίηση του τμήματος αυτού δεν παραβιάζονται πολεοδομικές διατάξεις.1 point
-
φυσικα μπορουν να συμφωνησουν ό,τι θελουν. Τις δε διαταξεις του κανονισμου δεν μπορει να τις παραβει κανενας. Στην ανω κρινομενη υποθεση ο κανονισμος ηταν αρκετα "αυστηρος" ως προς τις χρησεις. «1. Για κάθε αμφισβήτηση ή αμφιβολία ως προς τη σωστή και νόμιμη χρήση των οριζοντίων ιδιοκτησιών διευκρινίζεται ότι απαγορεύεται η χρήση των διαμερισμάτων ως χορευτικά κέντρα, σχολεία, ξενοδοχεία, ωδεία, χοροδιδασκαλεία ή σχολές ρυθμικής και γενικά κάθε χρήση επικίνδυνη για την ασφάλεια της οικοδομής και που ενοχλεί τους ενοίκους αυτής, προκαλεί υπερβολικό θόρυβο ή δυσοσμίες ή είναι αντίθετη στους νόμους, τις αστυνομικές διατάξεις και χρηστά ήθη ή διαταράσσει την ησυχία και την ασφάλεια των ενοίκων της οικοδομής, ή που προσβάλλει την οικογενειακή, ηθική και την κοινωνική τάξη και ευπρέπεια..» [αυτο το τελευταιο -που αποτελει πραγματικο περιστατικο- δυσκολα μπορει να το ξεπερασουν οι ιδιοκτητες των ενοικιαζομενων ενοικιαστες, σε περιπτωσεις αγωγων...1 point
-
Όχι επί του συγκεκριμένου ερωτήματος του θέματος, αλλά επί ουσιαστικότερου και πρωτεύοντος θέματος..... Πριν κάνεις οτιδήποτε, συμφώνησε μια "παχυλότατη" αμοιβή με τον αγαπητό ιδιοκτήτη! Όχι, αυτή για δήλωση αυθαιρέτου, αλλά "την άλλη" τη σοβαρότερη.... Στη συνέχεια, ζήτα και πάρε ένα ικανοποιητικό ποσοστό αυτής ως προκαταβολή! Αν γίνουν αυτά, τότε όλα καλά, όλα ανθηρά, προχωράς κι αντιμετωπίζεις ορθά το θέμα (όπως θα σε συμβουλεύσουν οι αρμόδιοι). Αν τσινίσει ο ιδιοκτήτης, που είναι και το πιθανότερο σενάριο, τότε "στρίβειν δια του αρραβώνος"!!! P.S. Δεν αξίζει τον κόπο να βγάλεις εσύ το "φίδι από την τρύπα"....1 point
-
(Μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Συνάδελφοι καλησπέρα. Επισυνάπτω λινκ σελίδας με δωρεάν βιβλία για κατέβασμα μεταξύ των οποίων υπάρχουν και βιβλία μηχανικών. https://www.openbook.gr/1 point
-
η ΠΟΜΙΔΑ απαντησε με το παρακατω κειμενο... [δινει και μερικά νομικα επιχειρηματα για τους μελλοντικους εναγομενους....] https://www.b2green.gr/el/post/75634/pomida-i-apofasi-gia-to-airbnb-apagoreyei-mono-tin-epangelmatiki-chrisi-tou-akinitou Σιγουρα, υπαρχουν νομικες εννοιες και προβληματισμοί που πρεπει να ερμηνευθουν και αναλυθουν σε ανωτερα δικαστηρια. Και, προφανως, αυτη ειναι μια μεμονωμενη περιπτωση με κανονισμο και σαφεις απαγορευσεις... Εχει δρομο μπροστα του αυτο το θεμα.1 point
-
1. Ειναι αυθαιρετη κατασκευη σε κοινοχρηστο. Την τακτοποιουν οσοι κανουν "χρηση". Φυσικα δεν εχουν δικαιωμα να αναζητησουν "εξοδα" απο τους αρνούμενους... Οι υπολοιποι εχουν δικαιωμα να ζητησουν την κατεδαφιση, αν φυσαει συνεχεια "αναποδος" αερας και ενοχλούνται.... 2. Η διαδικασια οριζεται μεν στο 127 και πραγματι οφειλε ο ιδιοκτητης να ενημερωσει για τις οδευσεις απο πριν. Αλλά, μετα την τοποθετηση, θα κριθει δικαστικως εάν αυτη ηταν η πιο καταλληλη οδευση και αν και κατα πόσο ειναι "επιβλαβης"για την οικοδομη εν γενει και οχι, παντως, με το επιχειρημα "περναει εξω απο τον τοιχο του σαλονιού μου...να φυγει...να παει αλλού"...1 point
-
Είναι το ίδιο ερώτημα με αυτό του @MHD λίγο πιο πάνω, όπου δεν έχει απαντήσει κανείς ως τώρα.1 point
-
- ειναι το 98 παρ. 4 που αφορα σε κτισματα με συσταση ειτε εντος ειτε εκτος ή σε εντος αλλά χωρις συσταση, ως προς τον δικαιούμενο να κανει τακτοποιηση. - και το 98/9 [νεο] που αφορα αυθαιρετες επεκτασεις σε κοινοχρηστα απο μία ΟΙ, σε κτισματα με συσταση, όπου δεν ερωταται πλεον το 51% της ολης οικοδομης...αυτο καταργηθηκε Επίσης , μπορει, με βαση το 98 παρ. 9, ο καθε ιδιοκτητης της ΟΙ, να τακτοποιησει μονος του Και, εαν εχει και αλλους συγκυριους στην ΟΙ, παλι μπορει μονος του με βαση και το 98/4]. Αναλογα τι έχεις, κανεις το ερωτημα σου.1 point
-
Επιμένω στην τεχνική λογική του μηχανικού. Αν είναι να θέλουν οριοθέτηση σε κάτι που νόμος ρητά ορίζει το αντίθετο, θα πρέπει να απαντήσουν εγγράφως. Δεν θα αφήνουμε τον κάθε υπάλληλο που θέλει να "πετάξει" το φάκελο παραπέρα για να μην ασχοληθεί χωρίς να μπαίνει σε διαδικασία να διαβάσει τι λέει ο νόμος. Αυτό που δικαιούνται να ζητήσουν (και συνήθως το κάνουν) είναι το απαντητικό από την Περιφέρεια (αν και υπάρχει έγγραφο της Περιφέρειας Κρήτης για το θέμα αυτό που αναφέρει ότι ο μηχανικός με δική του δήλωση στο τοπογραφικό έχει κρίνει αν η λεκάνη απορροής είναι μικρότερη του 1 τ. χλμ και κατά συνέπεια το ρέμα θεωρείται μικρό) ότι το ρέμα τελικώς εξαιρείται από την διαδικασία οριοθέτησης ως μικρό υδατόρεμα, μετά την υποβολής της σχετικής μελέτης εξαίρεσης από εμάς. Από κει κε πέρα δεν διαφωνώ στο ότι σε πολλές περιπτώσεις η ερμηνεία διαφέρει ανά ΥΔΟΜ.1 point
-
Φυσικά και έγινε απολύτως κατανοητό ΙΑΣΟΝΑ ότι ήταν ψεύτικα τα στοιχεία. Απλά αποκλείσαμε (όπως έγραψα και στο σχόλιο της διόρθωσης) την πιθανότητα ταύτισης με υπαρκτά ονόματα.1 point
-
Την περιμέναμε μια τέτοια απόφαση. Μπορεί (και πράγματι έτσι είναι) να υπάρχει μεγάλος τζίρος από βραχυχρόνιες μισθώσεις, αλλά δεν είναι λίγοι οι ιδιοκτήτες πολυκατοικιών που αντιδρούν (πολλές φορές δικαίως) λόγω φασαρίας που γίνεται από πολλούς επισκέπτες που εναλλάσσονται , καταλήψεις των parking στην πυλωτή, υπερβολική χρήση του ανελκυστήρα (άρα περαιτέρω έξοδα αναλογικά προς όλους τους συνιδιοκτήτες), κλπ.1 point
-
όπως κρινει ο καθε ενας πραττει... Απλα, εχουμε δυο διαφορετικες εφαρμογες για την ίδια διαταξη νομου. Απο τον Νοεμβριο του 2018 μεχρι τον Μαιο του 2019 που εβγαλαν την εγκ.2, ολοι πηγαιναμε με το νομο. Απο την εκδοση της εγκ.2 πηγαινουμε με την εγκ. 2 Εγω θα συνεχιζα με τον νομο. Το πολυ πολυ, να με καλεσουν "αργοτερα" για ελεγχο και εκει να προτεινω ωραιες και σαφεις ενστασεις/αντιρήσεις... σχετικα με τον τροπο υπολογισμου του προστιμου με πιθανοτητες επιτυχιας....ή τελικα να υποχρεωθω να πληρωσω "εντος μηνος". Αρα, γιατι να παω απο σημερα? Τα εξηγεις και στον πελατη κι ας αποφασισει αυτος.1 point
-
Το κτηματολόγιο έδωσε τη λύση να δηλώνεται το δικαίωμα της έκτακτης χρησικτησίας με τουλάχιστον 2 δικαιολογητικά που να αποδεικνύουν την 20-ετή νομή και κατοχή. Το ένα είναι η ένορκη βεβαίωση ενώπιον συμβολαιογράφου. Το άλλο μπορεί να είναι ένα από αυτά που έχει δώσει το Κτηματολόγιο σε πολλά ενημερωτικά του έγγραφα (μπορείς να τα διαβάσεις στο ίντερνετ κάνοντας αναζήτηση). Απαιτούνται τουλάχιστον 2 στοιχεία ή και όσα περισσότερα, τόσο καλύτερα για την κατοχύρωση του δικαιώματος. Το φόρουμ δεν μπορεί να σου λύσει τα οικογενειακά ζητήματα εμπράγματων δικαιωμάτων παρά να δώσει μερικές γενικές οδηγίες. Έχουν τοποθετηθεί οι συνάδελφοι και ιδιαιτέρως ο Δημήτρης πολλές φορές. Αναθέτεις τις υποθέσεις σου σε μηχανικό (πολιτικό ή τοπογράφο) που ασχολείται με τοπογραφικά και κτηματολόγιο και παράλληλα σε συμβολαιογράφο για να ολοκληρώσεις τις δηλώσεις σου. Θερμή παράκληση: Μην γεμίζεις το φόρουμ με ποστ αναμοχλεύοντας τα ίδια.1 point
-
να ακολουθεις το νομο μπηκοουζ, μεχρι σημερα με τον νομο πηγαινες Αν πας με την εγκυκλιο θα πρεπει να ακυρωσεις ολες τις προηγουμενες παρόμοιες υπαγωγες που εχεις κανει... Αν θελουν/νομιζουν/θεωρουν οτι κατι ξεχασαν στο νομο, τον εχουν διορθωσει 9 φορες και ετοιμαζουν και 10η τροποποιηση. Ας τροποποιουσαν τις διαταξεις...αλλά δεν το κανουν γιατι και θα φανει η "γκαφα" και εχουν και θεμα "αναδρομικοτητας" τι θα κανουν με οσους ηταν νομιμοι......1 point
-
Σαφώς όχι. Αυτό εξηγώ στο κείμενο που παρέθεσα. Η καμπύλη που βλέπεις με την τάση να διατηρείται ψηλά προκύπτει ακριβώς λόγω του MPPT controller που μεταβάλλει συνεχώς την αντίσταση εισόδου του ρυθμιστή ή του inverter. Η αντίστοιχη καμπύλη ισχύος (η οποία μας ενδιαφέρει κυρίως) είναι πολύ χαμηλά λίγο πριν την δύση του ήλιου. Για να πλησιάσεις αυτήν την απόδοση με τις αντιστάσεις θα πρέπει να βρεις τρόπο να μεταβάλλεται συνεχώς (ή έστω σε βήματα) η αντίσταση προσαρμοζόμενη στην αντίσταση εξόδου της φωτοβολταϊκής συστοιχίας. Π.χ. με 3 ή 4 αντιστάσεις και ένα σύστημα διακοπτών ελεγχόμενο από έναν MPPT ελεγκτή θα έπρεπε να συνδέεις και να αποσυνδέεις αντιστάσεις για να έχεις ένα σχετικά αποδεκτό αποτέλεσμα και να μην χάνεις υπερβολικά ποσοστά ενέργειας. Η παραγωγή από ηλιοθερμικούς συλλέκτες δεν είναι μηδενική. Σε συνθήκες χαμηλής έντασης της ηλιακής ακτινοβολίας είναι χαμηλή ή/και αμελητέα, σε κάθε περίπτωση όμως είναι υψηλότερη από αυτήν ενός Φ/Β με ίδια επιφάνεια και στις ίδιες συνθήκες ακτινοβολίας. Έχεις δίκιο ότι η χαμηλή τιμή των Φ/Β έχεις αλλάξει τον τρόπο που σκεφτόμαστε τις σχεδιάζουμε εφαρμογές με Φ/Β. Και η απόδοσή τους βελτιώνεται συνεχώς αλλά αργά. Υπολείπεται όμως σημαντικά από την απόδοση ενός ηλιοθερμικού συλλέκτη. Θα ήθελες τουλάχιστον 2πλάσιο εμβαδον επιφάνειας σε Φ/Β για να έχεις την ίδια ισχύ με αυτή των ηλιοθερμικών συλλεκτών. Υπό πολύ ιδιαίτερες συνθήκες ίσως θα είχε νόημα η χρήση Φ/Β για παραγωγή ΖΝΧ (π.χ. αδυναμία εγκατάστασης σωληνώσεων σε υπάρχουσα εγκατάσταση) αλλά η απόδοση θα ήταν σημαντικά χαμηλότερη για όλους αυτούς τους λόγους.1 point
-
η ΚΑΤ1 απαιτεί αποτυπωση της ιδιοκτησίας, αρθ96α,1 point
-
Οι αντιστάσεις δεν ταιριάζουν με Φ/Β γιατί οι πρώτες έχουν γραμμική συμπεριφορά και τα Φ/Β μη γραμμική συμπεριφορά. Οι κλασικοί επιλεκτικοί συλλέκτες έχουν πολύ υψηλότερη απόδοση για την ίδια επιφάνεια και ένταση ηλιακής ακτινοβολίας. Παρόμοιο θέμα έχει συζητηθεί και παλαιότερα. Αν γνωρίζεις ποιος νόμος απαγορεύει την χρήση / εγκατάσταση αυτόνομου Φ/Β συστήματος με σκοπό την ιδιοκατανάλωση και ενώ υπάρχει παροχή ΔΕΗ, σε παρακαλώ ανάφερε τον.1 point
-
Δυο μη άρτια οικόπεδα συνενωμένα δεν μπορούν να πληρούν την κατά παρέκκλιση αρτιότητα, παρά μόνο την κατά κανόνα. Αν δεν την πληρούν δεν μπορεί να γίνει η συνένωση αφού δημιουργείται μη άρτιο οικόπεδο. Οπότε πάμε στο άρθρο 25 για την οικοδομησιμότητά του. Η εφαρμογή του άρθρου 25 θεωρώ ότι θα πρέπει να γίνει με απομείωση σύμφωνα με την κατά κανόνα αρτιότητα . Έχεις διαφορά 50 τμ από τα 400 τμ, οπότε η διαφορά αρτιότητας είναι (400-350)/400=12,5 <20%, οπότε ο ΣΔ θα μειωθεί κατά 10 %,1 point
-
το αρθρο 103 αναφερει για "κυρια κατοικια", οχι για μοναδικη. Επομένως, συμφωνα με το νομο, Αν δηλωνει 175 τμ. σαν κυρια κατοικια, απαλασσεται για ολα τα αυθαιρετα. Εκτος εάν ακολουθησεις την εγκ. 2, η οποία τροποποιεί τον νομο και ορίζει οτι, το περι "κυριας και μοναδικης" ισχυει και για σενα, αλλά το ξεχασαν εκ παραδρομης να το συνδυάσουν με το 100 παρ. 12.1 point
-
ανεβαζω και εγω εδω ενα ενημερωμενο αρχειο με ολες τις νομοθεσιες που αφορουν τουριστικά καταλύματα, (μου έχει σταλεί απο ΕΟΤ) νομίζω πολύ χρησιμο! Νομοθεσία και Διαδικασία Γνωστοποιήσεων 2019 (1).pdf Νομοθεσία και Διαδικασία Γνωστοποιήσεων 2019 (1).pdf1 point
-
ομως, το προ 75, απαιτει επικρατουσα χρηση κατοικια και παει ανα διηρημενη ΟΙ. Αν βαλεις την ΔΔ προ 75, [δξ αν την δεχεται] θα πρεπει να την πας υποχρεωτικα, με 250 ευρω ανα διηρημενη ΟΙ, πλεον τι αλλες αυθαιρεσιες εχει καθε μια. Ενω η ΔΔ ειναι αυτοτελης παραβαση, παει ανα οροφο, με μονον παραβολο 250 ευρω, και δεν εχει σχεση με προ 75. Στον οροφο της βενετιας, [αν παει σαν προ 75], αν υπαρχουν 5 ΔΔ, θα πληρωθουν 250 ευρω για την ΔΔ της καθε μιάς, αντι μονον 250 όλου του οροφου, και καθε ΟΙ θα πληρωσει επι πλεον για την δικη της αυτοτελη αυθαιρεσια, που μπορει να μην εχει κανενας ή να εχει μονον ο ενας. Ο κανονας ειναι, Η "Διαφορετική διαμερισμάτωση/Χωροθέτηση θέσεων Στάθμευσης" επιλέγεται μόνο αν αποτελεί την μοναδική παράβαση σε κτίρια με οικοδομική άδεια διαφορετικά δηλώνεται ως λοιπή παράβαση. αυτη ειναι η γνωμη μου1 point
-
Αν είσαι πριν το 1975 , δεν καταλαβαίνω γιατί τα εμπλέκεις όλα αυτά , διαμερισμάτωση , λοιπή παράβαση , κ.λ.π. Νομίζω η Κ1 είναι η πιό ξεκάθαρη περίπτωση του νόμου. Αποτυπώνεις τα πάντα στην κάτοψη και τελειώνεις με ένα 250άρι για όλες τις παραβάσεις. Μόνη προυπόθεση να είναι <1975.1 point
-
Βασικά η έγκριση δόμησης πριν την κύρωση μια πράξης, βάση των εγκυκλίων (59/1987 & 106/1986), είναι μία διαδικασία που απαιτεί το γεωτεμάχιο να πληρεί και κάποιες προϋποθέσεις. Ας πούμε πως μία τέτοια είναι να είναι σε "πυκνό" από κτίσματα Οικοδ. τετράγωνο ή να μη γίνεται καμία προσκύρωση στο υπό εξέταση οικόπεδο. κλπ, κλπ. Εμείς γράφουμε πάντα από μία απόσταση και δεν ξέρουμε τίποτα για την περιοχή. Μας γράφεις στην πρώτη ανάρτηση ένα εμβαδόν. Είναι αυτό το εμβαδόν της αρχικής ιδιοκτησίας?? Βλέποντας το τοπογραφικό που πήρε την έγκριση της δόμησης βλέπεις αν το αρχικό σου οικόπεδο έχει κάποια ρυμοτομούμενα τμήματα? (προσκυρούμενα δεν πρέπει να έχει) αν ναι αυτά π.χ. συμψηφίζονται με τις εισφορές που θα οφείλει το οικόπεδό σου. Ο φάκελος της έγκρισης περιέχει (πρέπει) και μία τεχνική έκθεση του μηχανικού που υπολογίζει τις εισφορές σε γη και χρήμα και σε σχέση με τυχόν ρυμοτομούμενα. Έχει επίσης και τις μηκοτομές των δρόμων γύρο- γυρο από το Ο.Τ. κλπ. κλπ. Συνήθως, και αυτό βγαίνει από αυτά που μας έδωσε ο Δημήτρης, αν δηλαδή δεν " μπορεί" το οικόπεδο να δώσει τις εισφορές που χρωστάει , θα χρειαστεί να γίνει, μετά την κύρωση της πράξης, μία διορθωτική πράξη που αναγκαστικά θα μετατρέπει την γη σε χρήμα. Θα μου πεις ...μπορεί και να είναι πολλά τα λεφτά !!! Αυτό είναι μία επιλογή.... Τότε περιμένεις την κύρωση της πράξης και κτίζεις μετά. Καλό θα ήταν να ρίξουμε μία ματιά και στον νόμο 1337/83 να δούμε πως και πόσες θα είναι οι εισφορές σε γη και χρήμα και βλέποντας τα ρυμοτομούμενα μπορούμε να υπολογίσουμε τα.... πιθανά "χρωστούμενα". Είπαμε ... εμείς γράφουμε πάντα από μακρυά.1 point
-
1 point
-
3. Για τον έλεγχο της δυνατότητας μορφολογικής και αισθητικής ένταξης των αυθαίρετων κατασκευών ως προς το σύνολο του κτιρίου και του δομημένου περιβάλλοντός και των σχετικών δικαιολογητικών, συνιστάται από το Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης τετραμελής επιτροπή ανά περιφερειακή ενότητα που συνεδριάζει στην έδρα αυτής και αποτελείται από : α) έναν αρχιτέκτονα του Τοπικού Παρατηρητηρίου ως Πρόεδρο, με τον αναπληρωτή του, β) έναν αρχιτέκτονα της Υπηρεσίας Δόμησης της περιφερειακής ενότητας, με τον αναπληρωτή του, γ) έναν αρχιτέκτονα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, με τον αναπληρωτή του, δ) έναν αρχιτέκτονα εκπρόσωπο του ΣΑΔΑΣ, με τον αναπληρωτή του, ε) έναν πολιτικό μηχανικό, εκπρόσωπο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, με τον αναπληρωτή του. Θα έμπαινε και στα αστεία - ανέκδοτα ... γιατί θυμίζει το παλιό : "θα συστήσουμε μια τετραμελή επιτροπή με πέντε μέλη" ... Όμως δεν είναι ανέκδοτο, αν σκεφτείς ότι το ε) έμεινε από απροσεξία της δακτυλογράφου μετά από παρέμβαση των αρχιτεκτόνων για αλλαγή του "πενταμελής" σε "τετραμελής"... Ας περιμένουμε το ΦΕΚ με τις διορθώσεις για να φύγει και αυτό ...1 point
-
Καταρχήν είναι αλλο "πραγμα" τα μελη της Ο.Ε. και αλλο πραγμα τα στελεχή της Ο.Ε. στους διαγωνισμους ζητανε την ασφαλιστικη ενημεροτητα των στελεχων (μηχανικων) και οχι των μελων. Η νομικη μορφη της εταιρειας δεν εχει καμια σχεση. εν ολιγοις, τα στελεχη (μηχανικοι) πρεπει να ειναι ασφαλιστικα ενημεροι. Το εαν ειναι μελη ή οχι της εταιρειας δεν εχει καμια σχεση1 point
-
Απλά αυτά είναι θεωρητικά. Όπως και ότι στην χρησικτησία απαιτείται εξαρτημένο τοπογραφικό. Στην πράξη ούτε το εξαρτημένο απαιτείται τουλάχιστον σε αυτή την φάση της αρχικής δήλωσης, ούτε 2 έγγραφα εικοσαετίας, Δύο φορές στο Γαλάτσι που ρώτησα ένορκη μου ζήτησαν. Όχι δεύτερο έγγραφο. Απλά ρώτησα αν κάποιος έχει εμπειρία της ένορκης διαδικασίας και τι πραγματικά γίνεται και ακολουθείται.Δηλ 1.Κάνεις εσύ μια ένορκη και πάνω σε αυτή υπογράφουν οι μάρτυρες ή κάνει ο καθένας μια ένορκη. 2.Και το κείμενο υπάρχει κάποιο υπόδειγμα? 3. Συγγενής κάνει ως μάρτυρας?0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-