Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      6.780


  2. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.350


  3. fish

    fish

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      9


  4. maximos

    maximos

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      186


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/12/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Συνάδελφε, νομίζω πως στα μαθήματα που παρακολούθησες δεν περιλαμβανόταν η οφθαλμοστατική. Επίσης, νομίζω πως μπορείς (σύμφωνα με τις γνώσεις που πιστοποιεί ο τίτλος σου) να ελέγξεις στατικά τον ανωτέρω φορέα και να αποφανθείς με σιγουριά. Και παρότι η απάντηση είναι εύκολη, δεν θα την κάνω γνωστή (για δικό σου καλό).
    3 points
  2. Θα έλεγα να το περάσεις από 4495. Αφενός μεν για την πέργκολα, αφετέρου δε για να "νομιμοποιήσεις" την προ 55 κατάσταση. Η υπαγωγή αυτή, επέχει θέση νομιμοποιητικού εγγράφου για οποιαδήποτε μεταγενέστερη ενέργεια.
    2 points
  3. Γεια σου συν/φε BAS αφόσον χρησιμοποιείς αναλυτικό ΝΑΙ του αναλυτικού
    1 point
  4. Προς ενημέρωση: Εκδόθηκε το ειδοποιητήριο Νοεμβρίου.
    1 point
  5. τα αρχεία του george έτσι λένε. και τα αρχεία του george δύσκολα κάνουν λάθος.
    1 point
  6. Απόσπασμα από το πρακτικό 398 Συνεδριάσεως του ΔΣ του ΕΤΤΑ της 18-5-2016.
    1 point
  7. Σίγουρα δεν θα δουν αυτοί που είχαν επιλέξει κατώτερη ασφαλιστική κλάση με τον Στρατούλη και έγιναν αποδεκτές σε εφαρμογή του άρθρου 39 του Ν 4331/16 και παρέμειναν στην κατώτερη επιλεγείσα ασφαλιστική κατηγορία, εφόσον κατέβαλλαν εμπρόθεσμα τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές και σε περίπτωση που έχουν υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης δεν έχουν εκπέσει αυτής, διότι αν έχουν εκπέσει αυτής (σύμφωνα με την απόφαση) επανέρχονταν αυτοδικαίως στην υποχρεωτική ασφαλιστική κατηγορία που θα υπάγονταν βάσει του χρόνου ασφάλισής τους. Οι υπόλοιποι ενδέχεται να έχουν αναδρομικές διαφορές εφόσον δεν είχε γίνει σωστά ο υπολογισμός τους (με τον ν.3986/11) στο ειδοποιητήριο που τότε είχαν λάβει.
    1 point
  8. Αναφέρεται στην εγκ. 2: <<....και τις σοφίτες, ελλείψει σχετικής αναφοράς στον ν.1577/85, θα πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις των ορισμών των παρ. 28 και 81 του άρθρου 2 του ν.4067/12, ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους.>> Οπως αναφέρεται παραπάνω (στη εγκύκλιο) πρέπει να γίνει σύνδεση με τον ορισμό του ΝΟΚ για τη σοφίτα. Είναι όμως εντελώς άσχετη η αναφορά της εγκυκλίου: <<ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους>>. Υπάρχει μήπως τέτοια προυπόθεση στον ορισμό της παρ. 81 του άρθρου 2 του ΝΟΚ;; Δεν υπάρχει βέβαια και ασφαλώς ο νόμος δεν αναφέρεται, δηλαδή δεν περιορίζεται, σε σοφίτες εκτός ΣΔ. Ο ορισμός (παρ. 81) αναφέρει ότι ο χώρος βρίσκεται << εντός του ύψους της επικλινούς στέγης >>. Η επικλινής στέγη χαρακτηρίζεται έτσι ώστε για τη περίπτωση της σοφίτας να "εξασφαλιστεί" ότι αποκλείεται στέγη με μηδενική κλίση. Και αυτό γιατι η στέγη, από τη πλευρά της, θα μπορούσε (εξ' ορισμού της) να έχει διάφορες κλίσεις. Από κεί και πέρα, και πάλι από τον ορισμό της, η στέγη περιλαμβάνει και το φέροντα οργανισμό της. Αν οι τοίχοι του 1μ ήταν δοκοί, θα είχαμε αμφιβολία, η μήπως θα εξετάζαμε το σκαρίφημα των Τ.Ο. προκειμένου να αποφανθούμε αν οι δοκοί αυτοί έχουν το "σωστό" ύψος. Νομίζω πως και στη μία και στην άλλη περίπτωση ενδιαφέρει η γεωμετρία, δηλαδή η ουσία, ασχέτως τρόπου κατασκευής. Δηλαδή, αν η στέγη είχε 1μ μεγαλύτερο ύψος στο "κέντρο" και ακουμπούσε στις άκρες, στη πλάκα του υποκείμενου ορόφου, θα την χαρακτηρίζαμε σοφίτα; Είναι γνωστό ότι το ύψος της στέγης μπορεί να είναι > από 2μ όταν δεν εξαντλείται το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος, μέχρι την τελική άνω επιφάνεια του υποκείμενου (της στέγης) ορόφου. Γεγονός είναι ότι θα έπρεπε να δωθούν διευκρινίσεις, οχι στο νόμο των αυθαιρέτων αλλά στο ΝΟΚ. Ως τότε θα πρέπει μήπως να χαρακτηρίζονται σοφίτες (για το ν.4495/17) μόνο χώροι με σχετικά μικρό ύψος ή και με μεγαλύτερο φτάνει το ύψος στα άκρα να είναι κοντά στο μηδέν;
    1 point
  9. Όπως τα λέει ο Δημήτρης, αρκεί να έχεις πριν την απαλλοτρίωση άρτιο γήπεδο και φυσικά να ισχύουν στην περιοχή οι παρεκκλίσεις στην εκτός σχεδίου δόμηση σήμερα. Εγγρ-77643/15203/7-11-85 [ΔΟΜΗΣΗ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ] Υπαγωγή γηπέδου στην κατά παρέκκλιση αρτιότητα συνεπεία απαλλοτρίωσης Απαντώντας στο Εγγραφο σας, σας πληροφορούμε ότι κατά την εφαρμογή της παρ.2γ του Αρθ-1 του ΠΔ/24-5-85 δεν αποτελεί κρίσιμο στοιχείο ο χρόνος της απαλλοτρίωσης: αρκεί πριν την απαλλοτρίωση το γήπεδο να ήταν άρτιο και μετά από αυτή να έχει τα όρια αρτιότητας της αντίστοιχης κατηγορίας της παρ.2β ανάλογα με το χρόνο δημιουργίας του αρχικού γηπέδου. και έχουμε και απόσπασμα από Εγκ-34844/5574/104/86 : 3. Για να είναι κατά παρέκκλιση άρτια τα γήπεδα που προέρχονται από τεμαχισμό λόγω διανοίξεως Διεθνών, Εθνικών ή Επαρχιακών οδών (σημειώνουμε όχι Κοινοτικών) ή λόγω απαλλοτριώσεων (Παρ.2γ) θα πρέπει να συντρέχουν αθροιστικά οι εξής προϋποθέσεις. α) το αρχικό γήπεδο να ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο (κατά κανόνα ή παρέκκλιση) μέχρι τη διάνοιξη της οδού ή την απαλλοτρίωση. β) τα νέα γήπεδα που θα προκύψουν λόγω αποζημιώσεως ή τεμαχισμού του αρχικού, να έχουν και τη θέση (πχ. εντός ζώνης ή επί οδού) και το μέγεθος (ή και τις ελάχιστες διαστάσεις προσώπου βάθους αν είναι επί οδού που απαιτεί η αντίστοιχη περίπτωση κατά παρέκκλιση αρτιότητας (Παρ. 2α ή 2β εδάφια αα, ββ, γγ, δδ) η οποία καθορίζεται ανάλογα με τη θέση τους σε συνδυασμό με το χρόνο δημιουργίας του αρχικού γηπέδου. Σημειώνουμε ότι ο χρόνος της απαλλοτριώσεως ή της διανοίξεως της οδού δεν ενδιαφέρει (τουλάχιστον ως προς την υπαγωγή των νέων γηπέδων σε κάποια από τις προαναφερθείσες περιπτώσεις κατά παρέκκλιση αρτιότητας) αφού αυτή μπορεί να γίνει και μελλοντικά - ενδιαφέρει μόνο για την εξακρίβωση του ότι μέχρι τότε το αρχικό γήπεδο ήταν άρτιο.
    1 point
  10. Πληρώνοντας το ανάλογο πρόστιμο ανέγερσης κ διατήρησης μπορεί να εκδοθεί άδεια και μετά τις εργασίες. Πάντως αν έχει τελειώσει το έργο και έχει πάει σε κατάσταση 10 και εχουν γίνει οι υπόλοιπες πληρωμές δε νομίζω ότι μπορεί να αλλάξει κάτι. Αν το έχουν βγάλει σε εκκρεμότητες τότε πιστεύω ότι γίνεται... Όμως το λάθος είναι του ιδιοκτήτη , δεν μπορείς να ρίχνεις ευθύνες στο μηχανικό του επειδή ο άλλος έκανε αυθαίρετη κατασκευή. Στο μάστορα ίσως ναι που δεν ζήτησε να δει την άδεια πριν ξεκινήσει. Τώρα αν ο μηχανικός ρωτήθηκε κ είπε ότι δεν απαιτείται, δεν θέλω να σκέφτομαι καν αυτή την εκδοχή...
    1 point
  11. Αγαπητοί φίλοι, να κάνω μία διαδικαστική παρέμβαση... Έχετε ανακατέψει δύο χρήσιμα μεν, άσχετα δε θέματα μεταξύ τους. Δηλαδή καταναλώσεις Α.Θ. (που σωστά γράφονται εδώ) και τρόπους μέτρησης ηλεκτρικής ενέργειας, που καλό είναι να γράφονται σε άλλο θέμα. Έτσι μπορεί και κάποιος άλλος γνώστης / ενδιαφερόμενος να παρακολουθήσει καλύτερα και ίσως να συνεισφέρει στην κουβέντα σας.
    1 point
  12. Μανωλης1 έχετε ήδη υπογράψει στο συμβόλαιο ότι αποδέχεστε να πληρώνετε
    1 point
  13. Η ηλεκτρονική υπογραφή δεν είναι ακόμη απαραίτητη. Τα σχέδια το υποβάλλεις σε PDF με σφραγίδα και υπογραφή. Αίτηση ιδιοκτήτη δεν κάνεις, γιατί ως αίτηση θεωρείται η ηλεκτρονική διαδικασία.
    1 point
  14. Δεκτον!!!, ας το δουμε όμως και πρακτικα... Με την τακτοποιηση του 4495, ο ιδιοκτητης πλέον το δηλώνει στο ε9, οπότε φορολογικά είναι νόμιμος... Επίσης εξαιρείται και της κατεδάφισης λόγω κατηγορίας 4... ( Για αυτο και το άρθρο 98 άλλαξε ως έχει, ο νομοθέτης λέει ότι έφοσων εγίνε εκ της αρχικής κατασκευής-ανέργεσης όποια διαφώνια των μελλοντικών συνιδιοκτήτων θα μπορούσε να κοινοποιήθει τότε (δεν τους αναγκασε κανένας να αγορασουν ή να παραλάβουν το ποσοστό αντιπαροχής ( εαν είναι από αντιπαρόχη) και τέλος πάντων ήταν υπόχρεωση τους πριν την αγορά ή παραλάβη να ελεγξουν ότι γουστάρουν... ( σημείωση... είναι προφανές ότι και οι υπόλοιποι ίδιοκτήτες έχουν πολεοδόμικες παράβασεις (συνηθισμένο γαρ), όποτε κατά την αγορά παραλαβή δέχονται και αυτές που είναι προς το συμφέρον τους και αυτές που δεν είναι.......) Άρα γιατί να μην μπορεί να μεταβιβαστεί?????? ή ποιος λέει ότι πρέπει να πουλήθουν αυτά τα μέτρα.... Ο νόμος είναι ξεκάθαρος... έχουν εξαιρέθει της κατεδάφισης χώρις να χρείαζεται συναίνεση και προσμετρώνται στην φορολόγηση.... Η λεπτομέρεια ναι θα συμφώνησω είναι ένα είδος συγχωροχάρτιου αλλά δεν αλλάζει και τίποτα, ουτος η αλλως έχει γινει σιωπηρη αποδοχή όλων το εμπλεκόμενων μερών για πάνω από δέκα χρόνια, τι θα αλλάξει και τι πρόβλημα μπόρει να δημιουργηθεί στον νέο ιδιοκτήτη??????? Γκρίζα ζώνη συμβολαιογραφικά είναι τώρα ( μόνο συμβολαιογραφικά γιατί φορολογικα και πολεοδομικά είναι τακτοποιήμενο...) και έτσι θα παραμείνει, λογικό καθώς πως γίνεται να ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΘΗ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΔΟΜΗΣΗΣ?? δηλαδή επειδή βγήκε ένας νόμος τακτοποιήσης πολεοδομικών παραβάσεων θα ακυρώσουμε συντελέστες δόμησης, κάλυψης και ύψους (μια βιβλιοθήκη ισχύουσα νομολόγια δηλάδη κατ'εξαιρεση και κατα περίπτωση??????) Το λέω γιατί δεν μπορούν τα τετρ μετρα της συστασης να ξεπέρνουν τα νομοθετημένα μέτρα εκμεταλευσίμης επιφάνειας ...... ΚΑΙ ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΟ... δηλαδή για να καλυφθεί ο συμβολαιογράφος από δέκα χιλιαδές μεριές, πρέπει να κατεβάσει τα παντελόνια ο μήχανικός υπογράφοντας ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ που ξεπερνουν τα μέτρα της ΝΟΜΙΜΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ????
    1 point
  15. Έχει σχέση με την 5-ετία αλλά και την αλλαγή με τον τότε ν.3986/11 (άρθρο 44 του ν.3986/2011, σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 5α του άρθρου 20 του ν.4019/2011) όπου άλλαζες υποχρεωτικά Ασφαλιστική Κατηγορία σε 3-ετίες, αλλά και με πιθανά λάθη στην εισφορές των ειδοποιητηρίων που τότε εκδίδονταν ... (κάπως περίεργα ακούστηκε αυτό ... αλλά θα το αφήσω ως συναφές!!!) Οι νέοι ασφαλισμένοι (από 1/1/1993=νέοι ασφαλισμένοι), που μέχρι 30/6/2011 είχαν συμπληρώσει τουλάχιστον τρία έτη ασφάλισης υπάγονταν υποχρεωτικά από 1/7/2011 στη 2η Ασφαλιστική Κατηγορία, και στην αμέσως επόμενη (3η Ασφαλιστική Κατηγορία, 4η Ασφαλιστική Κατηγορία, κλπ) κάθε τριετία. Αν ο συνολικός χρόνος ασφάλισης σου κατά την 30/6/2011 ήταν πάνω από τρία έτη ασφάλισης, θα υπαγόσουν και πάλι στη 2η Ασφαλιστική Κατηγορία του ν.3986/11 και όχι σε εκείνη που αντιστοιχούσε με βάση το συνολικό χρόνο ασφάλισής σου. Επίσης αν άλλαζες υποχρεωτικά ανώτερη Ασφαλιστική Κατηγορία λόγω της 3-ετίας με βάση τον ν.3986/11, η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών αν ήσουν κάτω 5-ετίας, εξακολουθούσε να εφαρμοζόταν, και άρα αν υποχρεωτικά πήγαινες στη 2η Ασφαλιστική Κατηγορία και είχες λιγότερα από 5 έτη ασφάλισης, θα κατέβαλλες τις μειωμένες ασφαλιστικές εισφορές για το χρόνο που υπολείπεται μέχρι τη συμπλήρωση της 5-ετίας. Η μετάταξη στις επόμενες κατηγορίες ανά 3-ετία θα γίνονταν πάντα την 1η του έτους του επόμενου εκείνου στο οποίο συμπληρώθηκε η 3-ετία. Επομένως εφόσον τα ποσά των κλάδων που εμφανίζονται στα ειδοποιητήρια που έχεις λάβει/εκτυπώσει που αφορούν στα εξάμηνα Β'2011, Α'2012, Β’2012, Α'2013, Β'2013, καθώς και αυτών που θα βγούν Α'2014, Α'2015 και Β'2015, διαφέρουν από τα ποσά των κλάδων που προκύπτουν από την εφαρμογή του ν.3986/2011 τότε προκύπτουν οφειλές των εξαμήνων οι οποίες βεβαιώνονται με πρόσθετα ειδοποιητήρια που αφορούν στις διαφορές εισφορών των παραπάνω εξαμήνων. Τα ειδοποιητήρια αυτά τα λαμβάνουμε/εκτυπώνουμε/εμφανίζονται (εφόσον προκύπτει διαφορά εισφορών) περίπου στο τέλος των εξαμήνων β'16, α'17, β'17, α'18, β'18, α'19, β'19 και α'20 αντίστοιχα, και έχουν εμπρόθεσμη ημερομηνία πληρωμής τους κοντά στο τέλος του εξαμήνου που τα λαμβάνουμε/εκτυπώνουμε (εκτός αν δοθεί νέα εμπρόθεσμη ημερομηνία με παράταση). Μένουν αναρτημένα στην ιστοσελίδα του τ.ΤΣΜΕΔΕ μέχρι την ημερομηνία εμπρόθεσμης πληρωμής τους, μετά δεν υπάρχουν πλέον εκέι κλαι εφόσον δεν έχουν πληρωθεί εμπρόθεσμα τυπώνονται εκ νέου (είτε με επίσκεψη στο ταμείο είτε με ζήτησή τους τηλεφωνικά από το ταμείο να αποσταλούν με mail ή με fax) έχοντας τις προσαυξήσεις. Επιπλέον επειδή με τις διατάξεις του άρθρου 94 παρ. 4 του ν.4387/2016 η Ειδική Προσαύξηση καταργήθηκε αναδρομικά από 1/1/2016, δεν συντρέχει λόγος είσπραξης των διαφορών των οφειλών για την Ειδική Προσαύξηση από την αναδρομική εφαρμογή των σχετικών ρυθμίσεων ν.3986/2011, και αφορούν στις διαφορές εισφορών που προκύπτουν στα Α'2013, Β'2013, Α'2014, Α'2015 και Β'2015 οι οποίες (διαφορές εισφορών) δεν βεβαιώνονται.
    1 point
  16. ''Αν στο ακίνητο ή στην αυτοτελή ιδιοκτησία υπάρχουν και άλλες αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν ή εγκαταστάθηκαν μετά την 1η.1.1983 τότε για τις επιφάνειες αυτές δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις για την υπαγωγή στην παρούσα κατη- γορία και εντάσσονται στην Κατηγορία 4 ή 5 ανάλογα την υπέρβαση, ενώ στην Κατηγορία 2 εντάσσονται μονο τα τμήματα των κατασκευών που προϋπήρχαν της 1.1.1983'' Με βάση τα παραπάνω η Κατηγορία 4 μπορεί να συνδυαστεί και με άλλες?
    1 point
  17. Αν έχει γίνει με ...χωροβάτη η αποτύπωση, λογίζεται πάλι ως "μελετητής" ο συντάξας;;; Θα τρίζουν τα κόκκαλα του Λαμπαδάριου! Και ας ήταν Πολιτικός Μηχανικός...
    1 point
  18. Δυστυχώς στο λογισμικό της σελίδας δεν υποστηρίζεται ακόμη αυτόματος υπολογισμός αμοιβής για αλλαγή χρήσης. Καποια στιγμή στο μέλλον θα προστεθεί, μέχρι τότε θα πρέπει να υποβάλετε χειροκίνητα το έργο στο ΤΕΕ. Στη δική σας περίπτωση εαν κρίνω απο τους συνελεστές επιφάνειας αποθήκης - βιοτεχνίας που είναι 0.65, η διαφορά προϋπολογισμών νέας και παλιάς χρήσης θα προκύψει μηδενική. Οπότε για την έκδοση άδειας υπολογίζετε αμοιβή αποτύπωσης, ενώ τις Η/Μ μελέτες στο σύνολο του προϋπολογισμού της νέας χρήσης. Μπορεί η διαδικασία να σας φαίνεται σύνθετη, όμως μπροστά στο σύστημα του επιμελητηρίου είναι παιχνιδάκι...
    1 point
  19. Κατασκευάζεται μια χαρά. Θα αγκυρώσεις τα σίδερα της δοκού Δ1 στο υποστύλωμα τουλάχιστον 1.50 μ υπό γωνία 90ο Sidero.docx
    -1 points
  20. Εφόσον υπάρχει χώρος για συλλέκτες, προσωπικά προτείνω ηλιοθερμία. 1. Ο βαθμός απόδοσης των ηλιακών συλλεκτών νερού είναι υπερδιπλάσια από τον βαθμό απόδοσης των φωτοβολταϊκών. Με το ίδιο εμβαδό θα έχεις διπλάσια απόδοση. Αυτό σημαίνει ότι με μια μεγάλη δεξαμενή αδρανείας μπορεί να σε καλύπτει και το βράδυ στην θέρμανση. 2. Στα ΦΒ αν χαλάσει μια κυψέλη τότε βγαίνουν εκτός λειτουργίας όλες οι κυψέλες που είναι συνδεδεμένες σε σειρά. Στον ηλιακό συλλέκτη νερού, ακόμα και αν βάψεις μαύρο ένα πάνελ, αυτό δεν θα έχει επιπτώσεις στην απόδοση των υπολοίπων. 3. Το νερό που περιέχουν οι ηλιακοί συλλέκτες έχει θερμική αδράνεια, είναι σαν να έχεις μια μικρή μπαταρία που αποθηκεύει θερμική ενέργεια ώστε να αποδίδει θερμότητα ακόμα και αν υπάρχει σποραδική συννεφιά. 4. Την συντήρηση στους ηλιακούς συλλέκτες για ΖΝΧ μπορείς να την προγραμματίσεις καθώς η απόδοσή τους μειώνεται σταδιακά λόγω βρωμιάς (χώμα, κοτσιλιές, κλπ). Στα ΦΒ δεν μπορείς να κάνεις πρόγραμμα, όταν χαλάσει ένα πάνελ είτε καλείς επειγόντως τον τεχνικό να το αλλάξει, εκτός βέβαια αν δεν σε πειράζει να χάσεις την απόδοση του string μέχρι να φτιαχτεί. 5. Τα ΦΒ έχουν τον κίνδυνο ηλεκτροπληξίας. Έχει συμβεί πολλές φορές να ξεχαστεί κάποιος και να νομίζει ότι με το να ρίξει τον γενικό δεν θα έχουν ρεύμα τα καλώδια. Το ιδανικό είναι να βάλεις ηλιοθερμία και να προσθέσεις μερικά φωτοβολταϊκά τα οποία θα τροφοδοτούν τον κυκλοφορητή που θα στέλνει το ζεστό νερό στην δεξαμενή αδρανείας, έτσι δεν θα πληρώνεις ούτε για θέρμανση ούτε για ρεύμα και ενδεχομένως να τροφοδοτείς και έναν επιπλέον κυκλοφορητή για τα κυκλώματα.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.