Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. killertomato

    killertomato

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.505


  2. Vasili

    Vasili

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      714


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.602


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.672


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/12/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. να ρωτήσει ο πελάτης σου λογιστή για το πως θα δηλωθεί. το σίγουρο είναι οτι η εφορία θα θέλει βεβαιωση πως δεν εχει προσμετρηθεί στο ΣΔ. Δεν γνωρίζω αν έχει αλλάξει κάτι πρόσφατα αλλα προ 6μήνου για ΘΣ ισογείου (αλλαγή απο ΚΧ σε ΘΣ) μου ζήτησαν βεβαίωση.
    2 points
  2. ενημερώσου από την δ/νση βιομηχανίας της περιφέρειας για τη δήλωση που πρέπει να υποβάλλεις ως εγκαταστάτης (ηλεκτρολόγος, υδρααυλικός κλπ). Πρέπει να πληρώσεις απλά κάποια παράβολα.
    2 points
  3. 150 ισόγειο με 150 υπόγειο εκτός σχεδίου και μάγος να είσαι συμβατική κατασκευή κάτω από 250.000 αποκλείεται να τη βγάλεις. Η αγορά εδώ και 60 χρόνια χρεώνει την επιστασία με το καλημέρα 10% μόνο που ξεστομίζει κάποιος τη λέξη. Στα εκτός σχεδίου η δυσκολία αυξάνεται λόγω έλλειψης υποδομών (νερό, ρεύμα κλπ) και αποστάσεων. Όπως είπα κ πριν, υπάρχει ένα και μοναδικό σημείο που η επιστασία διαφέρει από την εργολαβία. Αν ήσουν εργολάβος σε αυτό το έργο, δεν θα κουνούσες το δαχτυλακι σου για κάτω από 20%, κ το πιθανότερο είναι να έπαιζες μεταξύ 30-40%. Η διαφορά είναι ότι ως εργολάβος έχεις και ρίσκο να μπεις μέσα, ενώ ως project manager κ να μπεις μέσα ο ιδιοκτήτης είναι αυτός που πληρώνει. Άρα μικρότερο ρίσκο, άρα μικροτερο κέρδος. Επομένως αν οι ιδιοκτητες είναι κρατημένοι σε ένα απολύτως συμβατικό νούμερο αποζημίωσης του εκπροσώπου τους, τότε δεν ξέρω τι είδους παραδοτέο περιμένουν να παραλάβουν και υπό ποιες συνθήκες. Το δύσκολο είναι να καταφέρεις να το βγάλεις στο χρόνο του για να σου μείνουν τα λεφτά στην τσεπη, γιατί στα εκτός σχεδίου είσαι στο έλεος του Θεού από πλευράς διαχείρισης εμπλεκομένων. Επομένως αν δεν είσαι σε θέση να αξιολογήσεις τι σημαίνει αυτό το νούμερο κ αν αξίζει τον κόπο, τότε υπάρχει και η επιλογή να κατακτήσεις μόνος σου αυτή τη γνώση. Δώσε τιμή ως προς το τι θεωρείς εσύ αξιοπρεπές, μπες στη μάχη, πάλεψε το, κ υπάρχει πάντα η περίπτωση να γίνεις πρωτοπόρος κ πλούσιος λόγω ιδιαίτερης ανταγωνιστικότητας. Υπάρχει κ η περίπτωση επίσης να καείς κ να αποκτήσεις μόνιμες τραυματικές εμπειρίες. Αν δεν δοκιμάσεις, πάντα θα σου μένει η απορία τι πρέπει να πληρώσει κάποιος έναν τύπο που αναλαμβάνει να του φτιάξει τη μονοκατοικία των ονείρων του. Καλή συνέχεια.
    2 points
  4. Version 1.0.0

    480 downloads

    Το παράρτημα του ΦΕΚ-4607-13.12.2019 σε split pdf αρχεία ανά προδιαγραφή.
    1 point
  5. Σε έγγραφο, που διαβιβάστηκε στο ΤΕΕ από τη Γενική Γραμματεία Ενέργειας & Ορυκτών Πρώτων Υλών Γενική Δ/νση Ενέργειας, με υπογραφή της Διευθύντριας Ενεργειακών Πολιτικών & Ενεργειακής Αποδοτικότητας, κας Βασιλικής Σίτα, με θέμα «Τροποποίηση διατάξεων του ν.4122/2013 και του ν.4342/2015», αναφέρονται τα ακόλουθα: Σχετ.: α) Ο ν.4122/2013 (Α' 42) «Ενεργειακή Απόδοση Κτιρίων - Εναρμόνιση με την Οδηγία 2010/31/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και λοιπές διατάξεις» β) Ο ν.4342/2015 για την ενεργειακή απόδοση (Α' 143) Σας ενημερώνουμε ότι με τα άρθρα 70 και 71 του ν. 4602/2019 (Α' 45), τροποποιήθηκαν διατάξεις του ν.4122/2013 και του ν.4342/2015 αντίστοιχα. Η Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Βασιλική Σίτα» Στο σχετικό διαβιβαστικό έγγραφο σημειώνονται τα εξής: Επαναλαμβάνουμε την αποστολή του ΥΠΕΝ/ΔΕΠΕΑ/26168/21.03.2019 ενημερωτικού (συνημμένως) που σας είχαμε αποστείλει στις 22.03.2019 και εφιστούμε ιδιαιτέρως την προσοχή στην παρ. 1 του άρθρου 21 του ν.4122/2013, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 70 του ν.4602/2019, σύμφωνα με την οποία: «1. Για την έκδοση οικοδομικής άδειας νέου ή ριζικά ανακαινιζόμενου υφιστάμενου κτιρίου ή κτιριακής μονάδας, εκπονείται και υποβάλλεται στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.) η οριζόμενη στην παράγραφο 25 του άρθρου 2 Μελέτη Ενεργειακής Απόδοσης (ΜΕΑ) του κτιρίου. Από την 1.1.2020, για την έκδοση οικοδομικής άδειας νέου κτιρίου, υποβάλλεται ΜΕΑ που τεκμηριώνει ότι το κτίριο πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές και τις ελάχιστες απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης κτιρίου σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας.». Υπενθυμίζουμε παρακάτω το περιεχόμενο των άρθρων 70 και 71 του ν. 4602/2019: Άρθρο 70 Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4122/2013 (Α΄ 42) 1. Η παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 4122/2013 αντικαθίσταται ως εξής: «1. Από την 1.1.2021, όλα τα νέα κτίρια πρέπει να είναι κτίρια σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας. Για τα νέα κτίρια που είναι ιδιοκτησία του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα και προορίζονται για στέγαση υπηρεσιών του, η υποχρέωση αυτή τίθεται σε ισχύ από την 1.1.2019. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθορίζονται οι ειδικές περιπτώσεις κτιρίων, για τις οποίες η ανάλυση της σχέσης κόστους-οφέλους για τον οικονομικό κύκλο ζωής του συγκεκριμένου κτιρίου έχει αρνητικό αποτέλεσμα και οι οποίες εξαιρούνται από την υποχρέωση της παρούσας παραγράφου.». 2. Η παρ. 1 του άρθρου 21 του ν. 4122/2013 αντικαθίσταται ως εξής: «1. Για την έκδοση οικοδομικής άδειας νέου ή ριζικά ανακαινιζόμενου υφιστάμενου κτιρίου ή κτιριακής μονάδας, εκπονείται και υποβάλλεται στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.) η οριζόμενη στην παράγραφο 25 του άρθρου 2 Μελέτη Ενεργειακής Απόδοσης (ΜΕΑ) του κτιρίου. Από την 1.1.2020, για την έκδοση οικοδομικής άδειας νέου κτιρίου, υποβάλλεται ΜΕΑ που τεκμηριώνει ότι το κτίριο πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές και τις ελάχιστες απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης κτιρίου σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας.». Άρθρο 71 Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4342/2015 (Α΄ 143) 1. Στο άρθρο 7 του ν. 4342/2015 προστίθεται παράγραφος 14 ως εξής: «14. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθορίζεται η διαδικασία ορισμού Ενεργειακών Υπευθύνων σε κτίρια που χρησιμοποιούνται από το Δημόσιο και τον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα και προσδιορίζονται τα απαραίτητα τυπικά προσόντα και οι σχετικές αρμοδιότητες, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια.». 2. Η περίπτωση α΄ της παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 4342/2015 αντικαθίσταται ως εξής: «α) Κατηγορία Α΄: κτίρια κατοικιών, κτίρια γραφείων έως και δύο χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα (2.000 τ.μ.), εμπορικά καταστήματα έως και δύο χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα (2.000 τ.μ.) και επαγγελματικά εργαστήρια.».
    1 point
  6. Θα μπορουσε το Γ να εχει την αρτιοτητα που χρειαζεται, με την θεωρητικη μεσοτοιχια? Το Β δεν ειναι αμεσα γειτονικο με σενα, πλήν σε ενα μικρο τμημα στο πισω μερος σας, Σε αυτο, ελεγχεται η αρτιοτητα και οικοδομησιμοτητα, με βαση το ετος δημιουργιας που το αναφερεις σαν 1970. [τοτε ειχε ανασταλει το νδ 690/48, η κατατμηση δεν ειναι ακυρη, Αρα, παραμενει μη αρτιο και μη οικοδομησιμο, ] Θα βοηθουσε να ξερουμε απο ποιό καί πόσο "μεγαλυτερο" προηλθε αυτο το "Β" και τι υπολοιπο εμεινε απο το αρχικο και πού ειναι.. Μηπως με την αναθεωρηση εχουν μειωθει στο προσωπό τους??? Μηπως να ζητουσες βεβαιωση όρων δομησης?
    1 point
  7. 1) περαιωμένη 2)ναι και η σχετική δήλωση μηχ. 3) ΕΧΕΙ αναρτηθεί όχι θα αναρτηθεί...ουσιαστικά είναι το ίδιο με αυτο που θα ανεβάσεις
    1 point
  8. Πάρε από το στατικό τεύχος τα αξονικά των θεμελίων για να έχεις τα συνολικά φορτία της οικοδομής και κάνε σύγκριση με αυτά. Αν δεν έχεις μεγάλη αυθαίρετη επιφάνεια πιθανόν να βγει το κριτήριο, αφού όπως φαίνεται έχεις εξαντλήσει τα υπόλοιπα κριτήρια απαλλαγής. Για την περίμετρο της πυλωτής, το πνεύμα της απαλλαγής είναι οτι τα αυθαίρετα τοιχία ή τοιχοποιίες ενισχύουν την δυσκαμψία. Όμως φυσικά δεν θα μπορούσες να βάλεις ένα υαλοστάσιο 3-4 μ ή πολύ μεγάλα ανοίγματα τα οποία στην ουσία αποδυναμώνουν τον τοίχο. Είναι στην κρίση σου τι θα βάλεις και πως θα το τεκμηριώσεις. Επίσης εξαρτάται και από τον αριθμό των ανοιγμάτων στον τοίχο, το μέγεθός τους φυσικά αλλά και την θέση τους. Τις κολόνες τις υπολογίζεις κανονικά μέσα στην περίμετρο. Αν μέτρησες τοίχο κοντά στα 23-25 εκ και δεν βλέπεις πουθενά χωνευτό συρόμενο κατά πάσα πιθανότητα έχει κτιστεί μπατική.
    1 point
  9. ΝΟΚ Άρθρο 23 - Υφιστάμενα κτίρια (ΕΚΤ,ΟΙΚ) 1. Κτίριο ή τμήμα αυτού θεωρείται νομίμως υφιστάμενο : α) αν έχει ανεγερθεί με νόμιμη άδεια ή αναθεώρηση και σύμφωνα με τους όρους αυτής, .... 2. Για τα κτίρια ή τα τμήματα των κτιρίων της παραγράφου 1, οι συντελεστές κάλυψης, δόμησης, όγκου και ύψη υπολογίζονται σύμφωνα με τον κανονισμό και τις πολεοδομικές διατάξεις που ίσχυαν κατά το χρόνο κατασκευής τους.
    1 point
  10. 4. Τις διατάξεις των παρ. 2, 3, 4 του άρθρου 5 του ν. 4039/2012, (Α' 15) «Για τα δεσποζόμενα και τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς και την προστασία των ζώων από την εκμετάλλευση ή τη χρησιμοποίηση με κερδοσκοπικό σκοπό» αναφορικά με τις υποχρεώσεις ιδιοκτητών δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς (εκπαίδευση - εκγύμναση κλπ), ως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τις διατάξεις του άρθρου 46 του ν. 4235/2014, (Α' 32) περί «Διοικητικών Μέτρων κ.λπ.». δες και τα ΠΜ
    1 point
  11. συμβουλέψου και λογιστή αλλά ακόμα και να κάνεις αλλαγή χρήσης απο ΚΧ σε ΒΧ (θα το έβαζα με αναλυτικό) η εφορία θα ζητήσει βεβαίωση οτι ο νεος αποθηκευτικός χώρος δεν έχει προσμετρηθεί στη δόμηση. Αυτό δεν μπορείς να το αιτιολογήσεις γιατί αφενός στην αρχική άδεια μέτρησε και αφετέρου με τα σημερινά δεδομένα (ΝΟΚ) τέτοιοι χώροι μετράνε στη δόμηση. Αν δεν έχεις αποδεικτικό αλλαγής της χρήσης θα χρησιμοποιήσεις την τελευταία χρονική περίοδο (2003-2011)
    1 point
  12. ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΥΠΟΓΡΑΦΗΣ ΕΝΝΟΕΙΤΕ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΤΕΕ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟ ΑΛΛΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ Η ΦΟΡΕΑ Η ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΟΥ.ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΕΙΣ ΑΛΛΑ 4 ΕΓΓΡΑΦΑ (ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΕΛΕΓΧΟΥ,ΕΚΘΕΣΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ,ΚΑΤΟΨΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟΓΡΑΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ).ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΣΤΗ ΚΑΤΟΧΗ ΣΟΥ ΚΑΠΟΙΟ ΟΡΓΑΝΟ Η ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΤΗ ΝΑ ΣΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤIΣ ΠΕΡΝΑΣ ΜΕΤΑ ΣΤΑ ΕΓΓΡΑΦΑ. ΑΝ Η ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΡΙΝ ΤΟ 2004 ΤΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΟΥ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΚΕΗΕ ΑΛΛΙΩΣ KATA HD). Έκθεση παράδοσης.pdf Πρωτόκολλο Ελέγχου κατά ΚΕΗΕ.pdf ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ HD.pdf ΝΕΟ ΕΝΤΥΠΟ ΥΔΕ.pdf
    1 point
  13. Γεια, ίσα ίσα που με αυτά που γράφεις γίνεται πολύ σαφές. Ο σκοπός του μηνύματος μου ήταν να μάθω τις τιμές της αγοράς για αυτήν την υπηρεσία ή τουλάχιστον τον τρόπο υπολογισμού της. Το εύρος των υποχρεώσεων που αυτή η υπηρεσία δημιουργεί έγινε αρκετά πιο σαφές μέσα από τα μηνύματα. Η εμπειρία μου είναι κυρίως στις μελέτες και στις επιβλέψεις. Η ιδέα της επιστασίας ήρθε μετά από πρόταση και ερώτηση του πελάτη και έτσι μπήκα στη διαδικασία να μάθω περισσότερα. Αντιλαμβάνομαι όσα λες τα οποία είναι πολύ διαφωτιστικά. Όντως μικρότερο του 10% γίνεται κατανοητό πως είναι ασύμφορο, γιατί κατανοώ τις υποχρεώσεις, γνωρίζω πως θα είμαστε στο έργο διαρκώς, θα μας απασχολεί πολύ χρόνο και περισσότερο άγχος. Η τελευταία φράση σου μου άρεσε ιδιαίτερα: "η απορία τι πρέπει να πληρώσει κάποιος έναν τύπο που αναλαμβάνει να του φτιάξει τη μονοκατοικία των ονείρων του". Αυτό δεν ισχύει μόνο για την επιστασία αλλά επεκτείνεται και στις συνολικές υπηρεσίες μηχανικού και ειδικότερα στις μελέτες ενός έργου.
    1 point
  14. Σας ευχαριστώ θερμά για τις απαντήσεις σας. Είναι πολύ κατατοπιστικές και διαφωτιστικές. Καταλαβαίνω πως οι αμοιβές είναι αρκετά υψηλές και κατανοώ το λόγο. Η δουλειά και η ευθύνη που έχει αυτή η υπηρεσία είναι ιδιαίτερα απαιτητικές. Αντιλαμβάνομαι επίσης πως σε ένα τέτοιο κτίριο - είναι ένα μικρό έργο - οι ιδιοκτήτες θα είναι κρατημένοι να πληρώσουν αυτές τις αμοιβές. Με έχετε βοηθήσει πάρα πολύ ώστε να έχουμε καλύτερη εικόνα . Σας ευχαριστώ.
    1 point
  15. Αυτό που λες το καταλαβαίνω. Όταν ανέβασα τους πίνακες "Ρίζου" μπλοκαρίστηκαν γ' ατόν ακριβώς το λόγο (νομίζω πρόλαβαν και το κατέβασαν γύρο στα 15 άτομα). Το ανέβασα με τον τίτλο "πίνακες ΡΊζου". ... άρα υπήρχαν πνευματικά δικαιώματα. (???) Εδώ όμως έχουμε μία έκδοση του συλλόγου και που δόθηκε τότε στους συναδέλφους ως "άκρως χρήσιμο" για τις ανάγκες της ΕΠΑ (εθνική πολεοδομική ανασυγκρότηση. Νόμος Τρίτση). Αν μας διαβάζει κάποιος συνάδελφος από την διοίκηση του συλλόγου της β. Ελλάδας να ρωτήσει τους καθηγητές συγγραφείς και μετά ας το σκανάρει αυτός. Αν φυσικά το επιτρέπουν. Με την βοήθεια αυτού του βιβλίου μεταφερόσουν άνετα, με αξιοζήλευτη ακρίβεια, από το περιβάλλον της ΗΑΤΤ , οποιουδήποτε φύλλου, στο σύστημα UTM των 3 ζωνών.
    1 point
  16. Χρωστάω μια ενημέρωση. Το ιστορικό μου από πάνω. ΔεκαΤΕΤΡΑυγουστο φέτος 2019 ξαναπήγα στο ΤΣΜΕΔΕ, όπως ήταν λογικό δεν υπήρχε ψυχή από "πελάτες" σαν κ εμένα, μπήκα στο γραφείο ασφάλισης στον ημιόροφο (αυτό με τη λίστα αναμονής), εκεί μια εξυπηρετικότατη κυρία με ενημέρωσε ότι αυτή την εποχή κοιτάνε τις αιτήσεις διαγραφής ΙΟΥΛΙΟΥ 2018 (ήταν δηλαδή 13 μήνες πίσω). Της εξήγησα ότι θέλω να μπω στη ρύθμιση των 120 δόσεων για τις μέχρι 31/12/2016 οφειλές μου, κράτησε τα στοιχεία μου και μου είπε "λίγο υπομονή, θα το κοιτάξω". ΔεκαΠΕΝΤΑυγουστος είναι αργία ΔεκαΕΞΑυγουστο με παίρνει τηλ η ίδια και μου λέει "εντάξει, έγινε η διαγραφή σας από εμάς, θα χρειαστεί λίγο καιρό να ενημερωθεί και το site του ΕΦΚΑ" . Κοινώς, μου την έκανε την ίδια μέρα 😆 . Όντως, μέσα σε λιγότερο από μήνα (~ αρχές σεπτέμβρη), είχαν μηδενιστεί τα πάντα στο site του ΕΦΚΑ: βεβαιωμένες οφειλές, μη βεβαιωμένες, ληξιπρόθεσμες, τρέχουσες (πχ αυτού του μήνα) και στις εκκαθαρίσεις 2017 και 2018 έχει ένα μεγαλοπρεπέστατο μηδέν. Τα μόνα που παραμένουν είναι "ειδοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών" με σημείωση "ανακληθείσα" δίπλα τους, καθώς και οι αρχικές μηνιαιές βεβαιώσεις που έβγαιναν από 1ο/2017 κάθε μήνα και δεν είχα πληρώσει ποτέ. Στο επικουρικό δεν πήγα, θεώρησα ότι εξαφανίστηκαν και από εκεί, γιατί στο site της ρύθμισης των 120 δόσεων, όσο έδειχνε στον ΕΦΚΑ, έδειχνε και ΕΤΕΑΕΠ, όταν εξαφανίστηκαν από εκεί οι δήθεν οφειλές στον ΕΦΚΑ, εξαφανίστηκαν και του ΕΤΕΑΕΠ. EDIT: Και στο site του ΕΤΕΑΕΠ, όλα μηδέν.
    1 point
  17. Δες το άρθρο 6 φεκ 270/δ/85 μετά τον 4258 και 4495. 1. Προκειμένου για την ανέγερση κατοικιών εφαρμόζονται και οι ακόλουθοι ειδικοί όροι και περιορισμοί δόμησης επιπλέον των όσων αναφέρονται στο Αρθ-1 του παρόντος. "α) Επιτρέπεται η διάσπαση του ενιαίου κτιρίου μετά τη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής και με τις εξής προϋποθέσεις: αα) Τα επί μέρους, μετά τη διάσπαση, κτίρια σε κάθε περίπτωση αποτελούν ένα ενιαίο αρχιτεκτονικό σύνολο, ββ) Στην περίπτωση που προβλέπεται ενιαίο κτίριο το οποίο αποτελεί σύνθεση περισσοτέρων όγκων, η σύνδεση αυτών επιβάλλεται να έχει πλάτος κατ’ ελάχιστον 1,20 μ. και προσμετράται τουλάχιστον σε έναν από τους συντελεστές δόμησης ή κάλυψης ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παλιά διατύπωση έχει καταργηθεί ΑΡΘΡΟΝ-155 ν. 4495 Στο εδάφιο ββ της περιπτ.α της παρ.1 του Αρθ-6 του ΠΔ/24-5-85 , όπως τροποποιήθηκε με την παρ.1.1 του Αρθ-22 του Ν-4258/14 (ΦΕΚ-94/Α/14) διαγράφεται η φράση "ή και σε περίπτωση που προβλέπονται περισσότερα ανεξάρτητα κτίρια αυτά δεν δύναται να είναι περισσότερα από τρία και δεν δύναται να απέχουν, ανά δύο, απόσταση μεγαλύτερη του 2Δ, όπως το Δ ορίζεται στο Αρθ-3 του Ν-4067/12".
    1 point
  18. Όταν εν μια νυκτί μετονομάζονται σχολές αυτά είναι τα αποτελέσματα. Δεν γίνεται επειδή μπήκαν 2-3 ενεργειακά μαθήματα στην όποια σχολή μηχανκών, αυτή να μετονομάζεται σε ΗΜΜΥ (βλ. Κρήτη, Βόλος κλπ) Η ΗΜΜΥ της Κρήτης έχει καλό όνομα αλλά για ηλεκτρονική (κομμάτι μηχανικού η/υ οπότε θα σου πρότεινα να μείνεις σε αυτό το κομμάτι. Όποιος θέλει να πάρει γνώσεις ενεργειακού μηχανικού τότε 4 είναι οι (παλιές κλασικές) επιλογές με την εξής σειρά κατά τη γνώμη μου: ΗΜΤΥ Πάτρα ΗΜΜΥ ΕΜΠ ΗΜΜΥ Θεσσαλονικη ΗΜΜΥ ΔΠΘ
    1 point
  19. Καταλαβαίνω τι λες κ όντως στα περισσότερα σπίτια δεν έχει εφαρμοστεί ο ΚΘΚ. Αυτό που λέω είναι αν είμαστε καλλυμένοι εμείς, υποθέτοντας το ή πρέπει να έχουμε στοιχεία για παράδειγμα φωτογραφία που να το αποδεικνύει (οπή που φαίνεται ότι δεν έχει μόνωση) Στην ΤΟΤΕΕ γράφει: Σε περίπτωση που υπάρχει μελέτη θερμομόνωσης, υπογεγραμμένη από μηχανικό και κατατεθειμένη σε υπηρεσία δόμησης και η εφαρμογή της μελέτης δεν τίθεται εμφανώς υπό αμφισβήτηση, ο ενεργειακός επιθεωρητής είναι υποχρεωμένος να ακολουθήσει τη μελέτη και να λάβει ως δεδομένες τις τιμές των συντελεστών θερμοπερατότητας U (ή k του Κ.Θ.Κ.) της μελέτης.
    1 point
  20. Ακόμα και σε συρόμενο αν κοιτάξω μέσα στο κενό και είμαι τυχερός και δεν είναι επιχρισμένο, αν δω τούβλο μονό, κενό συρομένων στη μέση και τούβλο μονό εξωτερικά δεν μπορώ να θεωρήσω ότι αυτός ο τοίχος έχει μόνωση. Δεν θα πάω σε ελλιπή, αμόνωτο θα το βάλω. Όμοια με τα δοκάρια, αν δω σε κάποιον άλλο όροφο ή σε κάποιο σημείο που έτυχε να είναι ανεπίχριστο και τα δω γυμνά, και σε σχέση με τα υπόλοιπα η διαφορά στο πάχος είναι 1-2 cm του σοβά θα πάω σε αμόνωτο στοιχείο. Σε οροφή που έπαιζε πολύ τότε η πλάκα τσελερ δεν μπορώ να τη βάλω κατά ΚΘΚ μονωμένη. Αφού έχει μόνωση σε πλάκες 40Χ40 και γύρω γύρω είναι αμόνωτη. Μην μιλήσω για τα άκρα που δεν έχει τίποτα. Εκεί θα πάω με ελλιπή. Αν δεν την έχεις στα χέρια σου τη μελέτη θερμομόνωσης πως ξέρεις ότι έχει; Το αναγράφει στο στέλεχος; (Μιλάω για σπίτια αρχές του 80 που μπορεί να μην έχουν όντως).
    1 point
  21. Πολλές φορές το πάχος στο συρόμενο ναι κάνω ότι λες. Δεν βγαίνει να έχει εσωτερικά 5άρι μονωτικό. Στο τέλος μου λέει και την αλήθεια και έχει βάλει φελιζόλ 3άρι πχ. στο συρόμενο. Στη δοκό ή στο υποστύλωμα φαίνεται καθώς είναι είτε εσωτερικά είτε εξωτερικά (99% έξω θα ήταν). Δεν κρύβεται στις εσωτερικές στρώσεις στο δομικό καθώς είναι σκυρόδεμα (αν με καταλαβαίνεις). Τότε (ΚΘΚ) πηγαίνανε για συρόμενα με τοποθέτηση εσωτερικά και στη δοκό απ' έξω πολλές φορές δεν τη βάζανε.
    1 point
  22. Καλημέρα συνάδελφοι, από εμπειρία που είχα στην Πολεοδομία της περιοχής μου αυτό που ισχύει είναι το λεκτικό της Απόφασης που αναγράφεται στο ΦΕΚ που συνοδεύει το όριο Οικισμού. επομένως, η πιο σωστή λύση είναι με κάποιον τοπικό από την κοινότητα βόλτα στον οικισμό, αποτύπωση των σημείων-ορίων που αναγράφονται στο λεκτικό και σχεδιάζεις μόνος σου το όριο οικισμού. σε καμία περίπτωση δεν ισχύει ο χάρτης σε κλ.1:5000 διότι αυτός τις περισσότερες φορές είναι ενδεικτικός. συνήθως στο λεκτικό περιγράφονται χαρακτηριστικά σημεία (π.χ. υδατοδεξαμενή, διασταύρωση οδών, όρια ιδιοκτησίας κ.τ.λ.). όπως και να έχει κανένας εκ των υστέρων δεν μπορεί να αμφισβητήσει το λεκτικό της απόφασης.
    1 point
  23. Να ξεκινήσουμε από την αρχή. Η συνολική έκταση (Α+Β+Γ) θεωρείται ενιαία, πολεοδομικά, και ως τέτοια εμφανίζεται όχι μόνο στα τδ που συντάσσονται γι' αυτήν αλλά και σε όλες τις αντίστοιχες συμβολαιογραφικές πράξεις. Με βάση τη συμβολαιογραφική πράξη σύστασης της κάθετης, ο κύριος κάθε τμήματος, με ποσοστά συνιδιοκτησίας επί της συνολικής έκτασης, έχει ΜΟΝΟΝ την αποκλειστική χρήση του συγκεκριμένου τμήματος. Επομένως, η δουλεία διόδου, που θα συσταθεί, αναγκαστικά, για να έχουν επικοινωνία με τον ΚΧ τα τμήματα Β και Γ, θα επιβληθεί επί των αντίστοιχων τμημάτων Α και Β και το εμβαδόν της διόδου στα τμήματα Α και Β ανήκει στα τμήματα αυτά. Συνεπώς, τα τμήματα της δουλείας στα τμήματα Α και Β περιλαμβάνονται στο εμβαδόν των αντίστοιχων τμημάτων της κάθετης, αλλά οι υπολογισμοί για κάλυψη και ΣΔ γίνονται επί του εμβαδού του συνολικού οικοπέδου και ΟΧΙ του κάθε τμήματος. Αυτό, βέβαια, είναι και το μειονέκτημα της κάθετης, γιατί οι αποκλειστικοί χρήστες των επί μέρους τριών τμημάτων δεν κτίζουν ταυτόχρονα, συνήθως, και είναι δυνατόν να "ριχτεί" όποιος κτίσει τελευταίος και οι άλλοι έχουν υπερβεί τα αναλογούντα σ' αυτούς ποσοστά επί των πολεοδομικών μεγεθών. Με βάση τις ισχύουσες διατάξεις για την πρόσβαση σε οχήματα έκτακτης ανάγκης (Πυροσβεστική, ΕΚΑΒ κλπ) αλλά και σε οχήματα που είναι απαραίτητα για την ανέγερση οικοδομής (φορτηγά, μπετονιέρες κλπ) πρέπει να προβλεφθεί ανάλογο πλάτος της διόδου. Με κατάλληλη αναζήτηση, θα βρεις αρκετό υλικό στο forum για το θέμα αυτό.
    1 point
  24. Η απαντηση στο ερωτημα βρισκεται στην & 4.1.4.2β του ΕΑΚ 2000 οπου ρητα προκυπτει οτι για την αποφυγη του ικανοτικου ΔΕΝ φτανει μονο το ην>0.60 αλλα απαιτειται και η ικανοποιηση μιας των τριων περιπτωσεων για τη διαταξη των τοιχειων .
    1 point
  25. Υπάρχουν εκατοντάδες θέματα μέσα στο φόρουμ. Επειδή είμαι νέος χρήστης και έχω αυτήν την περίπτωση, ήθελα άμεσα μια απάντηση γιαυτό και έφτιαξα το θέμα. Ωστόσο θα μπορούσες να με παραπέμψεις στο αντίστοιχο άρθρο σαν Διαχειριστής σε νέο μέλος... Εν πάση περίπτωση. Οι αριθμοί που έβαλα είναι τυπικοί. Είναι ένα υπόγειο που περιλαμβάνει τον κεντρικό πίνακα και τον μετρητή και 5 διαμερίσματα που παίρνουν από αυτό. Ναι , υπάγονται στον ίδιο μετρητή, απλά θέλω να μάθω πως καταχωρώ την συνολική εγκατεστημένη ισχύ του κάθε υποπίνακα (διαμερίσματος) μέσα στην Ε.Π. Πιο αναλυτικά, έχω τις εκθέσεις παράδοσης του κάθε υποπίνακα που φαίνεται η συνολική ισχύς έκαστου. Κάνω και την Ε.Π. του κεντρικού πίνακα ο οποίος, εκτός από κεντρικός, ρευματοδοτεί και το υπόγειο. (κοντά 100τ.μ. )Στην Ε.Π. του υπογείου, βάζω την συνολική ισχύ των συσκευών του υπογείου ή πρέπει να συμπεριλάβω και την συνολική ισχύ κάθε υποπίνακα? Ή το άθροισμα των ισχύων το γράφω μόνο στην βασική σελίδα της ΥΔΕ? Κάθε ερώτημα, μπορεί να φαίνεται γελοίο. Επειδή έχουμε να παίξουμε με νόμους, προσπαθώ να αποφύγω τις κακοτοπιές. Έγω για παράδειγμα, άνετα καταχωρώ στην Ε.Π. του υπογείου οτι υπάρχουν και 5 υποπίνακες αυτής της ισχύος (αφου αναχωρούν απο αυτόν) και ,αφού είναι λογικό, η συνολική ισχύς του υπογείου περιλαμβάνει και αυτές των διαμερισμάτων. Ευχαριστώ
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.