Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      8.379


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.016


  3. NeckBreaker

    NeckBreaker

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      235


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.597


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/01/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Προσωπικά @dimitris11140 γράφω στην διαβούλευση και έχω ενημερώσει προσωπικά βουλευτές και υπουργούς, γενικούς γραμματείς και όποιον άλλον έχω στον κύκλο μου. Θεωρώ αυτονόητη υποχρέωση όλων να χρησιμοποιήσουν τον κύκλο τους για να πιέσουν και να ενημερώσουν για το τι γίνεται. Η ασχετοσύνη είναι τρομακτική ακόμα και ανάμεσα σε συναδέλφους που βρίσκονται στα πιο ψηλά κυβερνητικά ή βουλευτικά αξιώματα. Γι'αυτό θέλει συνεχόμενη πίεση, δυστυχώς το ΤΕΕ δεν ασχολείται καθόλου γιατί έχει άλλες προτεραιότητες. Να τονίσω ότι έχω στείλει και στο ΤΕΕ, πρόεδρο, αντιπροσωπεία κτλ κτλ σειρά παρατηρήσεων ζητώντας τους να παρέμβουν. Επίσης θα βοηθούσε αν αρκετοί από εμάς έκαναν το ίδιο πιέζοντάς τους να αναλάβουν δράση.
    3 points
  2. Σε επικοινωνία όπου βρεις (ή προφορικά ή με βιογραφικό) τόνισε και συμπλήρωσε …. Η έλλειψη εμπειρίας μου καθότι φρέσκος στο επάγγελμα αντισταθμίζεται από τεράστια όρεξη και επιθυμία για το έργο σας (ή κάτι σχετικό) και συν το γεγονός μαθαίνω γρήγορα…. Και ότι κάτσει έκατσε … Καλή επιτυχία και μη φοβού αργά ή γρήγορα θα βρεις βηματισμό ….
    1 point
  3. Πρόσεξε!! Οι αυθαιρεσίες σου είναι κατηγορίας 5 και επομένως δεν θεωρούνται ότι έχουν εξαιρεθεί οριστικά της κατεδάφισης
    1 point
  4. [μεχρι να το αντιγραψω απο την κωδικοποιηση του καν62, , απαντησε ηδη ο παυλος με τις καλημερες μου[ 6. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε: α) υπόγειες στάθμες που δεν αποτελούν αυτοτελή χώρο, αλλά συνδέονται λειτουργικά με τον υπερκείμενο όροφο, β) εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) και σοφίτες που δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο. Στις υπόγειες στάθμες, που αποτελούν αυτοτελή χώρο, καθώς και σε ισόγειους βοηθητικούς χώρους (αποθήκες, χώροι στάθμευσης, κ.λπ.) επιφάνειας έως 50 τ.μ., εφαρμόζεται συντελεστής 0,50. Για να θεωρηθεί ένας χώρος υπόγειος, ούτως ώστε να εφαρμοστεί ο μειωτικός συντελεστής της παρ.6, θα πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις του ν.1577/85. Όσον αφορά τους εσωτερικούς εξώστες και τις σοφίτες, ελλείψει σχετικής αναφοράς στον ν.1577/85, θα πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις των ορισμών των παρ. 28 και 81 του άρθρου 2 του ν.4067/12, ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους. Αυθαίρετα ισόγεια κτίρια με χρήση επαγγελματική, βιομηχανική, γεωργική αποθήκη κ.λ.π., που προσμετρώνται σε κάθε περίπτωση στον σ.δ. του οικοπέδου/γηπέδου, δεν συμπεριλαμβάνονται στην έννοια των «βοηθητικών χώρων» και για τον λόγο αυτό δεν έχει εφαρμογή ο μειωτικός συντελεστής. Κατά την ίδια έννοια δεν εφαρμόζεται ο μειωτικός συντελεστής και σε κτίρια αμιγούς χρήσης στάθμευσης αυτοκινήτων.
    1 point
  5. Τα ίδια έγραφε και η εγκ. 4 Ν. 4178. Σε αυτοτελές κτίσμα η χρήση είναι κύρια οπότε με τα ως τώρα ισχύοντα δεν δικαιούται μειωτικό η αποθήκη.
    1 point
  6. Κανα παληκάρι με γραβάτα θα γράψει κάνα σχάλιο για το νέο ασφαλιστικό ? Για την σχέση ΕΦΚΑ και Επικουρίκης θα γράψει τίποτα ? Για την ανταποδοτική σχέση εισφορών και "συντάξιμου μισθού" ? Για το που πήγαν οι πάσης φύσεως εισφορές στο ΤΣΜΕΔΕ τόσα χρόνια και τα αποθεματικά του ταμείου μήπως ?
    1 point
  7. Δεν τίθεται θέμα για 50% κλίση, δεν είναι και καμία εξωπραγματική... Τα κεραμίδια καρφώνονται ένα-ένα, και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ίσα ίσα, δεν θα έχεις ποτέ πρόβλημα με υγρασίες, ανεμοβροχο και παγετό.
    1 point
  8. Α) Πριν σου πω την γνώμη μου: α) Το ταμείο τι σου είπε ? β) Αφού έχεις λογίστρια, καλό είναι να μην προβαίνεις σε ενέργειες πριν την ρωτήσεις/ενημερώσεις/συμβουλευτείς διότι μπορεί να μπλέξεις τα πράγματα ενώ είναι ξεμπλεγμένα ήδη από τις κινήσεις της λογίστριας. Η λογίστρια σου, τι σου είπε ? Οπότε αρχικά θα σε συμβούλευα να δεις με την λογίστριά σου αυτό που σε απασχολεί, διότι μπορεί να μην έχει νόημα/ύπαρξη το ερώτημά σου και να σε απασχολεί χωρίς λόγο. Η λογίστριά σου σαφώς έχει καλύτερη εικόνα του ασφαλιστικού σου μιας και αυτή έχει κάνει τις διαδικασίες και γνωρίζει τον λόγο και το αποτέλεσμα που κάνει η κάθε ενέργειά της. Οπότε π.χ. σε περίπτωση ασυμφωνίας ή μη με ο ταμείο ή αποριών που έχεις θα ξέρει να σου πει περισσότερα ίσως και το πως να κινηθείς ανάλογα. Β) Λοιπόν με όσα αναφέρεις και τον τρόπο που τα θέτεις, καταλαβαίνω ότι: α) Από Οκτώβριο του 2017 μέχρι και τον 31/3/2018 είχες υποχρέωση ασφάλισης από το ελεύθερο επάγγελμα (Διαχείριση Έργου) (επομένως υπάρχει υποχρέωση ασφάλισης μόνο στον "ΕΦΚΑ/Μη μισθωτών" βάσει των διατάξεων του πρώην ΟΑΕΕ). Για την δραστηριότητα αυτή είσαι ασφαλισμένος κάτω 5ετίας (κάτω τριετίας). και από β) 1/4/2018 και μετά εμπίπτεις στην παράλληλη ασφάλιση (άρθρο 36, ν.4387/16) [εκτός και αν έχεις εσύ ή η λογίστρια κάνει διακοπή της δραστηριότητας για το ελεύθερο επάγγελμα και έχεις ενημερώσει τον ΕΦΚΑ ή κάπως έχει χειριστεί η λογίστριά σου το θέμα διαφορετικά και δεν εμπίπτεις στην παράλληλη ασφάλιση] Οπότε έχεις δηλαδή παράλληλα (i) ελεύθερο επάγγελμα (Διαχείριση Έργου) (επομένως υπάρχει υποχρέωση ασφάλισης μόνο στον "ΕΦΚΑ/Μη μισθωτών" βάσει των διατάξεων του πρώην ΟΑΕΕ) και (ii) αυτοαπασχόληση (Αρχιτέκτων Μηχανικός) (όπου υπάρχει υποχρέωση ασφάλισης και στον "ΕΦΚΑ/Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Εργων" και στο ΕΤΕΑΕΠ, βάσει των διατάξεων του πρώην ΕΤΑΑ του τ.ΤΣΜΕΔΕ τόσο για τον ΕΦΚΑ όσο και για το ΕΤΕΑΠ). Και για τις δύο δραστηριότητες είσαι ασφαλισμένος κάτω 5ετίας (κάτω τριετίας). Αναφορικά στον ΕΦΚΑ. Για το διάστημα (α) από Οκτώβριο του 2017 μέχρι και τον 31/3/2018, --Αν από το ελεύθερο επάγγελμα καλύπτεις τις ελάχιστες κάθε φορά ισχύουσες εισφορές, καταβάλλεις μηνιαία εισφορά βάσει του άρθρου 39 του ν.4387/2016 για το εισόδημα από ελεύθερο επάγγελμα. --Αν από το ελεύθερο επάγγελμα δεν καλύπτεις τις ελάχιστες κάθε φορά ισχύουσες εισφορές, αναζητούνται οι ελάχιστες μηνιαίες εισφορές βάσει του άρθρου 39 του ν.4387/2016 για το εισόδημα από ελεύθερο επάγγελμα. Ητοι: Δραστηριότητα=Ελεύθερος Επαγγελματίας, κάτω 5ετίας, Κατώτατο Όριο:410,26€, Ασφάλιστρο:14% ή 17% Για το διάστημα (β) 1/4/2018 και μετά: -- Αν αθροιστικά από το ελεύθερο επάγγελμα και από την αυτοαπασχόληση καλύπτεις τις ελάχιστες κάθε φορά ισχύουσες εισφορές, αλλά οι τελευταίες δεν καλύπτονται μόνο από το ελεύθερο επάγγελμα καταβάλλεις μηνιαία εισφορά βάσει του άρθρου 39 του ν.4387/2016 για το εισόδημα από ελεύθερο επάγγελμα και το υπόλοιπο ποσό μέχρι του ελάχιστου ποσού εισφορών λαμβάνεται από εισόδημα της αυτοαπασχόλησης είτε υπάρχει τέτοιο εισφοροδοτούμενο εισόδημα είτε όχι. Η προκύπτουσα μηνιαία ασφαλιστική εισφορά για την αυτοαπασχόληση μειώνεται περαιτέρω βάσει του άρθρου 98 του ν.4387/2016. -- Αν αθροιστικά από το ελεύθερο επάγγελμα και από την αυτοαπασχόληση δεν καλύπτεις τις ελάχιστες κάθε φορά ισχύουσες εισφορές, καταβάλλεις μηνιαία εισφορά επι του κατώτατου ορίου μηνιαίων αποδοχών βάσει του άρθρου 39 του ν.4387/2016. Ητοι: Δραστηριότητα=Ελεύθερος Επαγγελματίας, κάτω 5ετίας, Κατώτατο Όριο:410,26€, Ασφάλιστρο:14% ή 17% και παράλληλα Δραστηριότητα=Αυτοαπασχολούμενος, κάτω 5ετίας, Κατώτατο Όριο:410,26€ Ασφάλιστρο : 14% ή 17% Άρα για την παράλληλη δρασρτηριότητα εφαρμογή του άρθρου 36 παρ. 1 του ν.4387/2016= Εφαρμοζόμενο Κατώτατο Όριο:586,08€ μέχρι 31/1/2019 και 650,00€ από 1/2/2019 & Εφαρμοζόμενο Ασφάλιστρο:14% ή 17% (ανάλογα με το ποιο εισόδημα είναι υψηλότερο) Αναφορικά στο ΕΤΕΑΕΠ. Για το διάστημα από Οκτώβριο του 2017 μέχρι και τον 31/3/2018, δεν προκύπτει υποχρέωση ασφάλισης γαι επικουρική σύνταξη και εφάπαξ, ήτοι στον ΕΤΕΑΕΠ Για το διάστημα 1/4/2018 και μετά: Τα ποσά είναι για μέχρι και 31/12/2018 ποσό 64,47€/μήνα, από 1/1/2019 μέχρι και 31/5/2019 ποσό 71,50€/μήνα και από 1/6/2019 ποσό 68,25€/μήνα. Τα ποσά που αφορούν τους μήνες των: (2017 δεν σε αφορά) και 2018, ο ΕΤΕΑΕΠ τα αναζητά σε 36 μηνιαίες δόσεις. Ακόμη και αν προέκυπτε υποχρέωση ασφάλισης στο ΕΤΕΑΕΠ για το ελεύθερο επάγγελμα (Διαχείριση Έργου), από 1/1/2017 και μετά προκύπτει υποχρέωση καταβολής μίας υποχρεωτικής ασφαλιστικής εισφοράς για πρόνοια υπέρ ΕΤΕΑΕΠ, το ύψος της οποίας καθορίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθ. 35 του ν. 4387/2016. Για 'μένα το πιο βασικό είναι να μιλάς με τον ειδικό (λογίστρια) πριν κάνεις οποιαδήποτε κίνηση που εμπίπτει στο αντικείμενό του. edit: Κάτι που έπρεπε να γίνει εξ' αρχής. Καλώς ήρθες στο forum και ελπίζοντας να συμμετάσχεις τόσο με τις ερωτήσεις σου όσο και με τις γνώσεις σου.
    1 point
  9. ΔΕΝ νομίζω να έχει σχέση η οπή της πλάκας με τη δόμηση.Θα υπολογισθεί η ΥΔ του χώρου που ξεμπαζωθηκε .Το ισογειο εχει υπολογισθεί ήδη στην δομηση κατα την εκδοση της αδειας.
    1 point
  10. Ειτε κάνεις την συνενωση με διαμερισματωση είτε με αυθαιρετη λειτουργικη συνενωση, αυτο τακτοποιείται οριστικά, αφου στην συσταση υπαρχει το "ενιαιο". Η επεκταση στα κοινοχρηστα ειναι ενα αλλο θεμα. Αν περιλαμβανεται στην κατοψη του συμβολαιου, το τακτοποιεις και μεταβιβαζεις χωρις αλλη ενεργεια Αν δεν περιλαμβανεται, τοτε το τακτοποιεις ως εκ κατασκευης ή με την παρ. 9 του αρθρου 98, .....αλλά σε περιμενουν στη γωνία οσοι επιμενουν οτι δεν μπορεις να μεταβιβασεις, εάν δεν κάνεις τροποποιηση της συστασης....
    1 point
  11. Προφανώς αποκολλήθηκε κι έπεσε το επίχρισμα της οροφής. Δεν θα γίνει καμία εργασία πριν αποφανθεί αρμόδιος μηχανικός (επιλογής σας) για το πρακτέο. Κι επειδή ενδέχεται να συμβεί και σε άλλο σημείο, καλό είναι να ελεγχθούν οι οροφές όλων των χώρων και να καθαιρεθούν τα επίφοβα επιχρίσματα. Σε κάθε περίπτωση, οι εργασίες νέων επιχρισμάτων θα γίνουν προς το τέλος του καλοκαιριού.
    1 point
  12. Καταρχήν στα έχουν πει όλοι λάθος. Η ΕΕΤΕΜ για το δικό της συμφέρον σου λέει ότι πρέπει να εγγραφείς σε αυτήν. Στην πραγματικότητα δε χρειάζεται. Πλέον εγγράφεσαι στο μητρώο Πτυχιουχων Μηχανικών του ΤΕΕ. Αυτή είναι η εγγραφή στο επιμελητήριο που σε αφορά. Αν από όλες τις συνδρομές σου πρέπει να κρατήσεις μία είναι αυτή του ΤΕΕ καθώς σου δίνει πρόσβαση στο ηλεκτρονικό σύστημα για αυθαίρετα, ΠΕΑ κτλ. Όσο αφορά την διαδικασία της εφορίας μην αγχώνεσαι. Εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις για την εγγραφή σου είσαι ΟΚ. Κανείς δε θα σε ψάξει γιατί ενώ έκανες έναρξη με προεγγραφή στο Α επιμελητήριο γράφτηκες στο Β. Η σφραγίδα είναι το μόνο σημαντικό κομμάτι. Εκεί θα πρέπει να τηρήσεις τα στοιχεία που αναφέρει η ΕΕΤΕΜ. Μπορείς να έχεις και μία δεύτερη πιο απλή πχ για να σφραγίζεις τιμολόγια, αλλά για μελέτες κτλ θέλεις τη μεγάλη.
    1 point
  13. Γειά σας συνάδελφοι! Βρήκα κάποια παρόμοια συζήτηση αλλά ήταν στην περίοδο ισχύος του 4014, οπότε ρωτάω εδώ: Καλούμαι να δώσω βεβαίωση για διαμέρισμα 8οροφης οικοδομής του 1957, της οποίάς υπάρχει μόνον το στέλεχος με το τοποσκαρίφημα. Κάποιος έκανε μερική ανασύσταση φακέλου και έχει πάρει βεβαίωση νόμιμου περιγράμματος. Εγώ σήμερα έτσι πως βλέπω το διαμέρισμα, το εμβαδόν στο συμβόλαιο, την περιγραφή, το φωταγωγό μέσα, κλπ, καταλαβαίνω ότι στην ιστορία του διαμερίσματος έγινε μόνον μία μικρή αναδιαρρύθμιση με γκρέμισμα τοίχων του χωλ, οπότε δεν θα είχα ούτε την παράβαση της διαμερισμάτωσης, αν σύγκρινα με σχέδια άδειας. Τα ερωτήματά μου είναι δύο: - Θα αποτανθώ κι εγώ στην Πολεοδομία για βεβαίωση του περιγράμματος του διαμερίσματός μου; - Εάν δεν το κάνω, πώς θα έχω την κάτοψη με τη βεβαίωση ότι καταχωρήθηκε στο σύστημα, εφόσον πρόκειται για απλή βεβαίωση και όχι ρύθμιση αυθαιρεσίας; Μήπως με το Ν.4495/2017, μπορώ πλέον να εισάγω αρχείο κάτοψης και για την απλή βεβαίωση; Ευχαριστώ
    1 point
  14. Δεν χρειάζεται να πείσεις κανέναν εφόσον έχεις διασφαλίσει την αμοιβή σου για την αυτοψία και έλεγχο ακινήτου μέσω προεξόφλησης αμοιβής με τη συμφωνία έκπτωσης σε περίπτωση που ο πελάτης θελήσει να τακτοποιήσει. Έτσι θα εχεις αφενός πληρωθεί, αφετέρου μεταθέσει το πρόβλημα στον πραγματικό του "κάτοχο". Επί του προκειμένου αν δεν βγαίνουν οι ανοχές συστήνεις τακτοποίηση (δεν ξέρω αν έχει εφαρμογή το εκ κατασκευής και καθ ύψος, για να μη χρειαστείς συναίνεση. Το βλέπεις) την οποία λογικά θα δεχθεί στην περίπτωση που έχει βρει αγοραστή. Δεν χάνονται αγοραστές τη σημερινή εποχή επειδή ο άλλος θα καταβάλει επιπλέον 500 ή 1000 Ε. Αυτά από μένα και καλή επιτυχία στη δουλειά που έχεις αναλάβει.
    1 point
  15. Σωστό. Εγώ προσωπικά αυτό κάνω. Αφου ολοκληρώσω τα όσα απαιτούνται για την υπαγωγή και συνεννοούμαι με το συμβολαιογράφο ότι είναι έτοιμοι για συμβόλαιο, περνάω άλλη μια βόλτα απο το ακίνητο για να επιβεβαιώσω ότι δεν φύτρωσε τίποτα καινούριο όπως λέει ο Ιάσονας, αλλάζω την ημερομηνία αυτόψίας στην τελευταία σημερινή αυτοψία που έκανα και εκδίδω τη βεβαίωση ώστε να έχει ισχύ 2 μήνες.
    1 point
  16. Μερικές πολεοδομίες δέχονται να γίνει μερική ανασύστση. Συζήτησέ το. Κατά τα άλλα, εφόσον 1 τελείως αυθαίρετο διαμέρισμα προ του 75 θα μπορούσε να τακτοποιηθεί στην κατηγορία 1 με καταβολή 250ευρώ σε έναν νόμο καθαρά εισπρακτικό γιατί πρέπει να τιμωρήσουμε χειρότερα ένα διαμέρισμα που κατά βάση μπορεί να είναι και τελείως νόμιμο; (Επιπλέον γενικώς θεωρώ άδικη την διαδικασία της ανασύστασης που επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη με επιπλέον ενέργειες και έξοδα ενώ η υπαιτιότητα ανήκει στη δημόσια υπηρεσία που έχασε το φάκελο). Εφόσον λοιπόν έχεις τη βεβαίωση της υπηρεσίας ότι χάθηκε ο φάκελος και του ιδιοκτήτη ότι ούτε αυτός σου παρέδωσε εγκεκριμένα σχέδια (όπως πολύ σωστά πρότεινε ο Παύλος) και εξηγώντας το σκεπτικό αυτό στην τεχνική έκθεση θεωρώ ότι μπορείς να το υπάγεις στην κατηγορία 1 όντας προς την δυσμενέστερη πλευρά (=εξίσωση με τελείως αυθαίρετο κτίριο). Τι θα μπορεί να σου προσάψει δηλαδή κάποιος; Ότι τους πλήρωσες τσάμπα λεφτά ενώ δεν χρειαζόταν; Ό μόνος που θα μπορούσε να αντιδράσει σε αυτό είναι ο ιδιοκτήτης στον οποίο φυσικά θα εξηγήσεις την κατάσταση και ότι η μόνη εναλλακτική που έχει είναι η ανασύσταση, να δούμε τι θα επιλέξει. Ας συμπληρώσει στην υπεύθυνη δήλωση μαζί με το ότι δεν σου παρέδωσε σχέδια ότι έχει ενημερωθεί και συμφωνεί με αυτή την αντιμετώπιση ώστε να μην έχεις κανένα πρόβλημα μελλοντικά ούτε με αυτόν. Όσον αφορά όμως τις αυθαιρεσίες σε κοινόχρηστα, αυτό είναι ένα άλλο θέμα που θα πρέπει να εξετάσεις ξεχωριστά γιατί εδώ δεν μιλάμε πια για πολεοδομικό θέμα αλλά για θέματα καταπάτησης ιδιοκτησιών. Θα πρέπει λοιπόν να εξετάσεις προσεκτικά τη σύσταση και αν υπάρχει καταπάτηση κοινοχρήστων να ζητήσεις τις απαιτούμενες συναινέσεις.
    1 point
  17. Μπορείς να προχωρήσεις στην έκδοση βεβαίωσης, αναγράφοντας στην ΤΕ ότι εντοπίστηκαν οι ανωτέρω αυθαιρεσίες, οι οποίες όμως δεν προσαυξάνουν τη δόμηση, κάλυψη, ύψος και δεν αλλάζουν τη χρήση και έτσι δύναται να χορηγηθεί η παρούσα βεβαίωση με βάση το νόμο.
    1 point
  18. Καλημέρα! Έχω μπερδευτεί λίγο με την νέα μορφή του foroum καθώς δε μπορώ να κάνω την αναζήτηση όπως παλιά...είμαι σίγουρη ότι έχει ξανασυζητηθεί αλλά εγώ δεν ξέρω πώς να το ψάξω...οπότε η ερώτησή μου είναι: θέλω να δώσω βεβαίωση για διαμέρισμα πολυκατοικίας με οικοδ. άδεια του 1964. Έχω βεβαίωση από την πολεοδομία ότι έχει χαθεί ο φάκελος κι έχω και σχέδιο κάτοψης από τη σύσταση οριζοντίων, το οποίο περιγράφει την υφιστάμενη κατάσταση. Τι κάνω οέο? Διότι το σενάριο της ανασύστασης δεν παίζει..... Ευχαριστώ προκαταβολικά!
    1 point
  19. Είχα κι εγώ παρόμοια περίπτωση άδεια 1959. Ο πελάτης είχε βεβαίωση απώλειας φακέλου-αδείας με ημερομηνία εντός του 2010. Του είπα να πάει να ζητήσει κανονικά σχεδια, αδεια κλπ χωρίς να επιδείξει την βεβαίωση ώστε να του δώσουν νέα. Βρέθηκαν στην πολεοδομία τα πάντα στην κυριολεξία.!!! σχέδια-κατοψεισ-οψεις-τομεσ-τοπογραφικα-στέλεχος αδειας .......
    1 point
  20. Προσωπική μου άποψη είναι ότι, σε περιπτώσεις που έχει χαθεί ο φάκελος από την πολεοδομία κι έχουμε μόνο το στέλεχος, τότε ΔΕΝ μπορούμε να εκδώσουμε βεβαίωση 4014. Δεν έχουμε στη διάθεσή μας τα εγκεκριμένα σχέδια του ακινήτου. Δεν μπορούμε να στηριχτούμε στα σχέδια της σύστασης. Αυτά δεν είναι εγκεκριμένα. Η μόνη διέξοδος είναι με το έγγραφο της απώλειας του φακέλου, να γίνει ολική ή μερική ανασύσταση φακέλου στην οικεία πολεοδομία, να αποκτήσουμε εγκεκριμένα σχέδια και στη συνέχεια να προβούμε στην έκδοση βεβαίωσης 4014. Οι συνάδελφοι μηχανικοί που δεν ακολουθούν αυτή τη διαδικασία (κατά την προσωπική μου άποψη πάντα) αυθαιρετούν!!!
    1 point
  21. ΙΟΑΝΝΑ σε μια περίπτωση με απώλεια φακέλου όπου τα μόνα που είχα ήταν στέλεχος-τοπογραφικό και κατόψεις σύστασης, έδωσα βεβαίωση συνοδευτικά με μια τεχνική έκθεση που περιγράφω αναλυτικά ότι κατά την αυτοψία δεν παρατηρήθηκαν διαφορές στο εμβαδόν του οικοπέδου και στη θέση της οικοδομής βάσει εγκεκριμένου τοπογραφικού και στελέχους, και δεν παρατηρήθηκαν διαφορές σε κάλυψη-ύψος-δόμηση σε σχέση με τα αναγραφόμενα στο στέλεχος, τη σύσταση και τις κατόψεις της Ο.Ι. Η ιδιοκτησία βέβαια δεν είχε εμφανείς αυθαιρεσίες και για αυτό κινήθηκα έτσι. Μετά από συζήτηση με το συμβολαιογράφο έμαθα ότι δεν είμαι ο μόνος που δεν έκανε ανασύσταση αλλά έδωσε βεβαίωση με αυτό το τρόπο, μιας και οι περισσότεροι συνάδερφοι ακολουθούν αυτή τη τακτική. Την ίδια άποψη είχε και η ΥΔΟΜ της γειτονιάς μου, που εμμέσως με προέτρεψε (και φυσικά προφορικά και ανεπίσημα) να μην πάω σε ανασύσταση αλλά να βασιστώ στην Σ.Ο.Ι. με δεδομένη τη βεβαίωση απώλειας του φακέλου. Για να μην υπάρξει παρανόηση, δεν υποστηρίζω πως αυτή είναι η σωστή και η ενδεδειγμένη τακτική. Απλώς παραθέτω την δικιά μου εμπειρία σε μια αντίστοιχη υπόθεση.
    1 point
  22. δεν υπάρχει ούτε το στέλεχος της ο.κ; σε όμοια περίπτωση συνέταξα την παρακάτω Τεχνική έκθεση και εξέδωσα την βεβαίωση ορόφου Η παρούσα μελέτη αφορά την ανασύνταξη της κάτοψης ορόφων, λόγω απώλειας του φακέλου της οικοδομικής άδειας 23/93 αφ' ενός από την Υπηρεσία ΥΔΟΜΗΣΗΣ ….. και αφ' ετέρου και του φακέλου των ιδιοκτητών, από τους ιδιοκτήτες της. Η ανασύνταξη στηρίχθηκε σε 2 στοιχεία Το πρώτο και βασικότερο όλων είναι το υπάρχον επίσημο ακριβές αντίγραφο του στέλεχος της οικ αδείας 23/93 με ημερομηνία θεώρησης 8-7-12 και το δεύτερο το απλό φωτοαντίγραφο κάτοψης ορόφου στο σώμα του οποίου όμως φαίνεται η υπογραφή, η τιθέμενη σφραγίδα ελέγχου αρχιτεκτονικών σχεδίων και η ημερομηνία θεώρηση της Υπηρεσίας έκδοσης οικ αδειών καθώς και τα λοιπά στοιχεία μελετητή με την υπογραφή αυτού (μελετητή) όπως και των στοιχείων του έργου που αυτή η οικ άδεια αναφέρεται. Καθοριστικό ρόλο στο έργο της ανασύνταξης της κάτοψης ορόφων έπαιξε το σκαρίφημα τοπογραφικού της 2ης σελίδας του ακριβούς φωτοαντιγράφου του στελέχους , που εν προκειμένω όμως δεν αποτελεί σκαρίφημα αλλά μεταφορά του τοπογραφικού με το οποίο εκδόθηκε η παραπάνω οικ άδεια (αυτό καθίσταται αναμφισβήτητο από τα παρακείμενα εμφαινόμενα σ’ αυτό στοιχεία καθορισμού ο & ρ. γραμμής κλπ-στοιχεία που αποτελούν προδιαγραφές σύνταξης τοπογραφικού) και από την αναγραφή σε αυτό όλων των επί μέρους διαστάσεων καθώς και η εμφάνιση σε αυτό ευκρινώς και διακριτά διακεκομμένων γραμμών εμφανέστατων σ’ αυτό το ίδιο αλλά και της διαπίστωσης εκ μέρους μου της αντιστοιχίας αυτών με τις διακεκομμένες γραμμές της ανεπίσημης κάτοψης ορόφων του δεύτερου ως άνω στοιχείου. Ανασυνέταξα λοιπόν την παρακείμενη εμφαινόμενη κάτοψη χωρίς να δώσω βαρύτητα σε στοιχεία άνευ σημασίας όπως οι θέσεις και τα μεγέθη θυρών και παραθύρων, αλλά μόνο στην αριθμητική αντιστοιχία των εξωτερικών διαστάσεων του εξωτερικού κελύφους και των ημιυπαιθρίων χώρων του ορόφου (τυπικού εν προκειμένω-όπως αναγράφεται επίσης ευκρινώς στην ανεπίσημη κάτοψή του που μου παρέδωσε ο ένας εκ των τεσσάρων συνιδιοκτητών) Πέραν αυτού μετέφερα στο σχέδιο μου και όλους τους αριθμητικούς υπολογισμούς που αναγράφονται στην ως άνω ανεπίσημη κάτοψη ορόφων χωρίς να κάνω λογιστικό έλεγχο από τους οποίους όμως προκύπτει ότι η συνολική κάλυψη του οικοπέδου είναι 217,03 (από το εμβαδό Α’ ορόφου) +49,93(από το εμβαδό η/χ οικοδομών) +6,33(από την επιφ η/χ που προσμετρείται στο σ.δ) ίση με 273,29 μ2 που προσεγγίζει την αναγραφόμενη κάλυψη 271,66 μ2 στα «στοιχεία οικοδομής» του 2ου φύλλου του στελέχους της οικοδομικής άδειας 23/93 Σε ότι αφορά την αναντιστοιχία κατά 67,21 μ2 της αναγραφόμενης ως ολικής επιφάνειας ορόφων 513,93 μ2 (στη ίδια ως άνω 2η σελίδα της ο.α ως «στοιχεία οικοδομής») με την προκύπτουσα από τα προαναφερθέντα στοιχεία τυπικών ορόφων 2*(217,03+6,33)=446,72 μ2 την αποδίδω σε πιθανή κατασκευή και άλλων κλειστών χώρων πέραν των κλειστών κλιμακοστασίων που εκ του τρόπου κατασκευής της όλης οικοδομής «επί πυλωτής» επιβάλλονται λειτουργικά, χωρίς όμως να μου δίνεται δυνατότητα επιβεβαίωσης ή μη, λόγω ελλείμματος της κάτοψης πυλωτής σε αντίστοιχη μορφή με αυτή του ορόφου Απαραίτητα συνοδευτικά έγγραφα της παρούσης μου αποτελούν:1. Το ακριβές φωτοαντίγραφο στελέχους της 23/93 και 2. Το ανεπίσημο αντίγραφο κάτοψης τυπικού ορόφου που φέρει την σφραγίδα ελέγχου της υπηρεσίας την υπογραφή του υπαλλήλου ελέγχου της παραπάνω Υ.ΔΟΜ και την σφραγίδα θεώρησης
    1 point
  23. Κοιτάξτε, τη βεβαίωση τη δίνουμε με βάση τα στοιχεία που έχουμε διαθέσιμα τη συγκεκριμένη στιγμή. Αν τα εγκεκριμένα σχέδια έχουν χαθεί, η βεβαίωση της πολεοδομίας, ότι έχουν χαθεί τα σχέδια, σε καλύπτει 100% νομικά για τη χρονική στιγμή, που έδωσες τη βεβαίωση. Αν παρ' ελπίδα βρεθούν κάπου τα εγκεκριμένα σχέδια και είναι πολύ διαφορετικά, τότε δε φέρεις καμία μα καμία ευθύνη και αυτό επειδή ήταν αδύνατο τη στιγμή, που έδινες τη βεβαίωση, να διαπιστώσεις την ύπαρξη των εγκεκριμένων σχεδίων. Υ.Γ.: Φυσικά μιλάω μόνο για σχέδια και όχι για μη ύπαρξη στελέχους οικοδομικής άδειας.
    1 point
  24. Και παλι, δεν πιστευω οτι μπορει το σχεδιο της συμβολαιογραφου να δειχνει πραγματικη κατασταση ΜΕ αυθαιρεσιες, ενω στην Πολεοδομια θα εχουν κατατεθει σχεδια ΧΩΡΙΣ Συμφωνω στο οτι μπορει να σε κυνηγησει ενας ιδιορυθμος αγοραστης αμα θελει αλλα απαντησε μου σε παρακαλω στα παρακατω. α. Πως μπορει να αποδειξει οτι εξεδωσες ανακριβη βεβαιωση απο τη στιγμη που απωλεσθη ο φακελος και σε περιπτωση που δεν ξαναβρεθει με μαγικο τροπο? β. Πως μπορει να αποδειξει πως οταν εξεδωσες εσυ τη βεβαιωση σου ειχε ηδη απωλεσθει ο φακελος και εσυ εκανες τη δουλεια σου με συμβολαιογραφικα σχεδια...? Στην τελικη, το συμβολαιο αγορας του σπιτιου αναγραφει "ο αγοραστης βρηκε το σπιτι της απολυτου αρεσκειας του και απαλλαγμενο απο νομικα και πραγματικα ελαττωματα" στα οποια συμπεριλαμβανονται και οι αυθαιρεσιες...
    1 point
  25. Ερωτηση οσο αναφορα τις αμοιβές σχετικά με την άδεια μικρής κλίμακας. Ότι και να λέμε η άδεια μικρής κλίμακας ελέγχεται και ελέγχεται βάσει φορολογικών οπότε πρέπει να κόψουμε αμοιβές και το σύστημα online αδειών ζητάει και φορολογικά και μελέτες για αμοιβές και ΙΚΑ αλλά και επίβλεψης οπότε σε μία άδεια μικρής κλίμακας εργασιών πρέπει να τα δηλώσουμε όλα. αλλά.... αλλά όταν Παραδείγματος χάριν έχουμε για μία διαρρύθμιση εσωτερική διαρρύθμιση που αναφέρεται καθαρά στη στην εγκύκλιο στις οποίες δεν επηρεάζεται φέροντας οργανισμός αυτό όταν θα πάει να δηλωθεί στο σύστημα του ΤΕΕ τετραγωνικά που θα δηλωθούν για τα για τα αρχιτεκτονικά θα είναι τα τετραγωνικά του συνολικού κτιρίου η τετραγωνικά του κτιρίου που θα δουλευτούν? Εν συνεχεία Εγώ προσωπικά σαν μηχανικός χρησιμοποιώ λογισμικό για τον υπολογισμό των φορολογικών αλλά όταν έχουμε μία καινούργια άδεια πάμε καθαρά δηλώνουν τα τετραγωνικά μας δηλώνει μετά τις εργασίες που έχουμε να κάνουνε δηλώνουμε το είδος της εργασίας και το είδος της κατασκευής Παραδείγματος χάριν κατοικία είναι καταστήματα η Άλλα Και εν συνεχεία από αυτά βγαίνουν προϋπολογισμός Και μετά πάμε να κάνουμε αναλυτικό προϋπολογισμό της κατασκευής από αυτά κόβεται ο ΦΕΜ είναι το 10% επί των νόμιμων αμοιβών και των ζητάει το σύστημα online αδειών και πρεπει να κατατεθουν. Τώρα εν συνεχεία στη δικιά μου την περίπτωση έχω στην άδεια μικρής κλίμακας εργασιών που ανέλαβα διαρρύθμισης διαμόρφωσης στις όψεις του κτιρίου χωρίς να θίγεται ο φέροντας οργανισμός και αντικατάσταση στέγης για αυτό μου ζητάει αρχιτεκτονικά και στατικά αυτά εδώ όμως πώς θα δηλωθούν πάνω στο σύστημα τι θα δηλωθεί ακριβώς πάνω στο σύστημα Γιατί άμα το δηλώσω σαν μία άδεια βγάζει αμοιβές στο Θεό και έχω δύο συναδέλφους να κάνουν άδειες μικρής κλίμακας εργασιών σε ύψος ποσού της τάξης των 200 ευρώ μόνο φεύγει και τις μελέτες βγαίνει κοντά στα 500. Παρακαλώ αν γνωρίζει κάποιος συνάδελφος θα ήταν πολύ καλό να με διαφωτίσει και εμένα ευχαριστώ.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.