Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.016


  2. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.233


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      8.379


  4. Arche

    Arche

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      4.175


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/02/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. εβαλα την αποφαση διοτι δειχνει τα σταδια μιας πολεοδομικης ενταξης και από πότε θεωρειται ενα ακινητο σαν εκτος και απο πότε σαν εντός. β] Η πολεοδομική μελέτη αποτελεί εξειδίκευση των προτάσεων και προγραμμάτων του Γ.Π.Σ. Σχεδίου. Η έγκρισή της έχει τις συνέπειες εγκρίσεως σχεδίου πόλεως κατά τις διατάξεις του ν.δ. της 17-7-1923. Κύρια χαρακτηριστικά της αποτελούν η ρυμοτομική διαρρύθμιση μιας περιοχής και ο καθορισμός των όρων και περιορισμών δομήσεως (άρθρο 6 ν. 1337/1983). Επομενως, - πριν την εγκριση της ΠΜ παμε με το ΑΑΓΗΣ - μετα την εγκριση θα παμε με το αρθρο 109, σαν εντος σχεδίου, όπου δεν εχει ορισθει ΤΖ Η μεθοδος των συγκριτικων στοιχειων ειναι μια λυση που δεν προβλεπεται πουθενα απο το αρθρο 109.
    2 points
  2. Version X6.0

    78.071 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Version v.1.72

    6.015 downloads

    Υπολογισμός προστίμων αυθαιρέτων σύμφωνα με το νέο φύλλο καταγραφής όπως αυτό τέθηκε(από 1έως 22-9-2016) σε διαβούλευση από το ΥΠΕΝ. Δυνατότητα υπολογισμού για απεριόριστα φύλλα καταγραφής,επίσης υπολογίζεται το παράβολο υπερ δημοσίου(το οποίο δεν επιστρέφεται) σύμφωνα με το αρθρο 83. Στην έκδοση 1.06t προστέθηκε η δυνατότητα υπολογισμού προστίμου και με τον Ν.4178/2013 ώστε να υπάρχει δυνατότητα σύγκρισης των προστίμων και με τους δύο νόμους. Το πρόγραμμα υπολογίζει αυτόματα την αύξηση ή μείωση του προστίμου που προκύπτει από την εφαρμογή του νέου νόμου. Στην έκδοση 1.08t διορθώθηκε σφάλμα σε συντελεστή υπολογισμού.(ευχαριστώ τον συνάδελφο Faethon11). Παρακαλώ τους συναδέλφους ας το τσεκάρουν για τυχόν λάθη. Στην έκδοση 1.12t εισάγονται οι Τ.Ζ του 2011(Ν.4178/13) και αυτόματα μετατρέπονται σε Τ.Ζ.του 2016 σύμφωνα με το ΦΕΚ 48Β/20-1-2016 και καταχωρούνται σε ξεχωριστό πεδίο.Ετσι τα πρόστιμα Ν.4178/13 και νέου νόμου υπολογίζονται το κάθε ένα με την σωστή Τ.Ζ. και είναι απόλυτα συγκρίσιμα μεταξύ τους.Επίσης τα φ.κ είναι διαχειρίσιμα και μπορεί να γίνει ολική ή μερική τροποποίηση-διαγραφή του κάθε φ.κ. χωρίς να απαιτείται η επανάληψη της όλης διαδικασίας εξ΄αρχής.Το πρόγραμμα ενημερώθηκε στην έκδοση 1.12 σύμφωνα με τις επισημάνσεις-παρατηρήσεις των συναδέλφων :Didonis και themoiko. Στην έκδοση 1.20 υπολογίζονται τα πρόστιμα σύμφωνα με το νομοσχέδιο όπως αυτό κατατέθηκε προς ψήφιση στην βουλή τις 20-9-2017.Υπάρχουν διαφοροποιήσεις με το νομοσχέδιο της διαβούλευσης (π.χ. αυτοτελή υπόγεια κτλ). Στην έκδοση 1.24 έγινε ενημέρωση με τις αλλαγές που προέκυψαν στην συνεδρίαση της επιτροπής της βουλής στις 11-10-2017(αύξηση δόσεων στις 100 κτλ) και προστέθηκε η δυνατότητα υπολογισμού του προστίμου ανάλογα με τον τρόπο εξώφλησης του και τον χρόνο υπαγωγής. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Στην έκδοση 1.50 είναι διαθέσιμος ο υπολογισμός προστίμων με τον Ν.4495/2017 και προστέθηκε και η μείωση λόγω ταυτόχρονης υποβολής της ΜΣΕ. Σημαντικές αλλαγές της έκδοσης 1.64: α)Διόρθωση του γινομένου των συντελεστών κάλυψης-δόμησης-πλ.αποστάσεων-πρασιάς ώστε σε περίπτωση ύπαρξης οικ.άδειας το γινόμενο να είναι max=2. β)Προσθήκη δυνατότητας υπολογισμού προστίμου για στάσιμους οικισμούς και σταυλικές εγκαταστάσεις. Νέα έκδοση 1.72: Βελτιώθηκε η ρουτίνα υπολογισμού των δόσεων,λαμβάνεται υπόψην η ελάχιστη δόση(50ευρώ) και το παράβολο του άρθρου 99 και αυτόματα υπολογίζεται το ποσό δόσης και ο αριθμός δόσεων. Οδηγίες εγκατάστασης νέας έκδοσης(v.1.72):Σε όσους η/υ είναι εγκατεστημένη παλαιότερη έκδοση πρέπει να γίνει απεγκατάσταση για να εγκατασταθεί η νέα. Για νεότερες εκδόσεις με αναλυτικές εκτυπώσεις φύλλων καταγραφής,συγκεντρωτικού πίνακα προστίμων,δημιουργία&εκτύπωση υπεύθυνων δηλώσεων ιδιοκτήτη,εκτύπωση αναλυτικού προυπολογισμού κτλ επισκεφθείτε την διεύθυνση:http://www.Facebook.com/Freelogismiko Αξιολογήστε την εφαρμογή εδώ: https://goo.gl/EDg4Lj Βίντεο παρουσίασης:
    1 point
  4. αρα εχεις στην αδεια 67 τμ και στην συσταση/συμβολαιο εχεις 66 αν ειναι ετσι εχεις ΔΔ, ειτε μονος σου ειτε με συμφωνια με τον διπλανο.
    1 point
  5. Με το δεν παραβιάζει τις πολεοδομικές διατάξεις, προφανώς και εννοεί να μην έχει θέμα υπέρβασης των αποστάσεων, ύψους κλπ με τις αντίστοιχες της Ο.Α (εγώ τουλάχιστο αυτό καταλαβαίνω!)
    1 point
  6. - δεν λες πώς ειναι στην κατοψη του συμβολαιου της συστασης -το συμβολαιο του διπλανου πώς ειναι? - αφου ειναι μικροτερη, εσυ στο δικο σου τι ΥΔ μπορει να εχεις? υγ εάν δεν θεσπισουν καποια τμ. "επιτρεπομενης" αποκλισης...τότε, στα επομενα 20 χρονια θα τρεχουν οι μισοι να μαλλωνουν με τους αλλους μισους των διπλανων διαμερισματων., Ασε που θα ερχονται στη συνεχεια οι Δημοι και θα ζητανε αναδρομικα για αυτο που ειναι μεγαλυτερο... [κι ολα αυτα γιατι ο "μαστορας", πριν 40 χρονια, εβαλε το ραμμα "απ΄εξω..."]
    1 point
  7. Ελέγχεις με βάσει το νόμιμο περίγραμμα. Ό,τι εξέχει αυτού είναι ΥΔ και ΥΚ.... Για ό,τι είναι "μικρότερο" αυτού δεν ασχολείσαι. Αν "τρώει" τ.μ. από κοινόχρηστους χώρους είναι ΥΔ και ΥΚ κ.λπ.... Αν "τρώει" ή "δίνει" τ.μ. στο όμορο διαμέρισμα είναι "διαφορετική διαμερισμάτωση.... Προσοχή, το "νόμιμο εμβαδόν" μιας ΟΙ δεν το ελέγχουμε μόνο συγκεντρωτικά.... Η εγκεκριμένη δόμηση και κάλυψη αφορούν σε απολύτως συγκεκριμένους χώρους....
    1 point
  8. Αν το "κοινόχρηστο" είναι τμήμα του οικοπέδου , ούτε αριστερά του Α επιτρέπεται περίφραξη.
    1 point
  9. σε παρόμοια περίπτωση και ενώ αρχικά δεν ήθελαν, έπεισα ιδιοκτήτες να κάνουν το φρεαρ και να βάλουν τον θάλαμο όταν και αν το θελήσουν. Χρειάστηκαν θάλαμο τελικά κάποια στιγμή.
    1 point
  10. Τροχόσπιτο - αποθήκη ρυμουλκούμενο..... Το μόνο που θέλει είναι μια άδεια ρυμούλκησης (φτηνή) από το υπουργείο συγκοινωνιών.... Πάρτο, βγάλε την "αδειούλα", πάρκαρέ το όπου γουστάρεις (χωρίς να βγάλεις τις ρόδες) και φτιάξε μια ωραιότατη αποθήκη (ή ότι, άλλο εσύ επιθυμείς).... Υπάρχουν και μεταχειρισμένα με εξαιρετικά χαμηλό κόστος.... Προϋπόθεση να έχεις αυτοκίνητο!!!
    1 point
  11. Ο Ν.4178 έχει πλέον ολοκληρώσει τη "ζωή" του. Τίποτα από όλα αυτά δεν μπορείς και δεν είναι νόμιμο να κάνεις. Μεταφέρεται η δήλωση στον Ν.4495, αναπροσαρμόζεται στις απαιτήσεις αυτού, διορθώνεις ό,τι θέλεις, οριστικοποιείς και εκδίδεις τη βεβαίωση για τη σύσταση του εμπράγματου δικαιώματος επί του ακινήτου. Δυστυχώς είναι μονόδρομος....
    1 point
  12. Δες τις δύο παρακάτω αναρτήσεις συναδέλφων: Και
    1 point
  13. Καλημέρα ρε παιδιά, γνωρίζουμε τπτ για τις υπαγωγές με δάνεια; Σαν πολύ δεν έχει αργήσει;
    1 point
  14. Σήμερα έχεις αυθαίρετο κλειστό χώρο κατοικίας με την ανάλογη υπέρβαση δόμησης. Για την κατηγορία αυθαιρέτου υπολογίζονται και οι τακτοποιημένοι χώροι με ν. 3843. Για τους συντελεστές υπέρβασης υπολογισμού προστίμου δεν υπολογίζονται οι τακτοποιημένοι χώροι με ν. 3843
    1 point
  15. Ροδόπουλε το ότι γενικά αρέσκεσαι να βάλεις κατά μιας ισχύουσας νομοθεσίας ΚΑΝΕΠΕ (ΦΕΚ 42/Β/20-01-2012) , ενός αντισεισμικού κανονισμού (ο οποίος συντάχθηκε από επιστημονική ομάδα του ΟΑΣΠ και όχι από τσαρλατάνους) επειδή αντίκειται στα όποια συμφέροντα του επαγγέλματος σου, είναι εν μέρει "θεμιτό". Αλλά το να αποθαρρύνεις κόσμο να λύσει απορίες και να κάνει παρατηρήσεις στον Κανονισμό, λέγοντας ανυπόστατα πράγματα και μη τεκμηριωμένα (όπως πχ ότι είναι προς κατάργηση) είναι εντελώς αθέμιτο.
    1 point
  16. Δώρο άδωρο διότι είναι προς κατάργηση.
    -1 points
  17. Όποιος έχει πάει να εφαρμόσει Ευρωκώδικα 8 Μέρος 3 και έχει συνειδητοποιήσει πόσο ελλιπής είναι (στο κομμάτι της διαστασιολόγησης). Αλλά ξέχασα αυτά είναι όλα λυμμένα. Επίσης σε ποιον κανονισμό όταν πρωτοβγήκε δεν υπήρχαν «βολές» εναντίον του; Λίγο το ξεβόλεμα, λίγο η άγνοια, λίγο η έλλειψη προγραμμάτων που να υποστηρίζουν το νέο κανονισμό και να η γκρίνια γεννήθηκε. Αυτό δε σημαίνει φυσικά οτι ο ΚΑΝΕΠΕ είναι τέλειος. Αντιθέτως. Αλλά άλλο το ένα και άλλο το άλλο. Εν πάση περιπτώσει, και για να έρθω στην ουσία του θέματος, είναι ανεπίτρεπτο να γίνονται σχόλια και να αφήνονται υπόνοιες για ανθρώπους όπως ο ΚΥΡΙΟΣ Ροδόπουλος, ο οποίος με τόση ανιδιοτέλεια και τόση αυταπάρνηση έχει βαλθεί να μας ξεστραβώσει και να μας κάνει ανθρώπους μηχανικούς. Ναι, ναι γιατί μόνο έτσι γινόμαστε ανθρώποι μηχανικοί. Διαβάζοντας Ροδόπουλο. Αλήθεια φίλε takistakis13, ξέρεις εσύ πολλούς άλλους Καθηγητές Πανεπιστημίων (sic) να τρώνε τη μισή τους μέρα στα forum? Εγώ κανέναν. Υπάρχει τρανότερη απόδειξη από αυτό; Τι άλλο θες δηλαδή για να παραδεχτείς το μεγαλείο του ανδρός; Μήπως η πληθώρα των συναδέλφων, οι οποίοι μπόρεσαν να ενημερωθούν για τις υπηρεσίες που μόνο αυτός προσφέρει χάρη στην παρουσία του εδώ ανάμεσα μας και οι οποίοι, στη συνέχεια, είχαν την τιμή να λάβουν απάντηση στο pm που του έστειλαν δεν αποτελούν απόδειξη της μοναδικότητας της περίπτωσης του; Φίλε takistakis13 βλέπω ότι είσαι νέο μέλος στην μεγάλη διαδικτυακή μας συντροφιά. Στη μεγάλη μας οικογένεια θα έπρεπε να γράψω κανονικά. Θα σου πρότεινα λοιπόν να αφιερώσεις λίγο περισσότερο χρόνο προκειμένου να αντιληφθείς το μέγεθος της, ανιδιοτελούς επαναλαμβάνω, προσφοράς του και είμαι σίγουρος ότι πολύ σύντομα θα αλλάξεις γνώμη και θα κάνεις ότι περνάει από το χέρι σου προκειμένου να βρει την έμπρακτη αναγνώρισή που του αξίζει.
    -1 points
  18. Εγώ βλέπεις μια ζωή σε μονοκατοικία πριν τρία χρόνια αγόρασα διαμέρισμα.βλεπεις δεν ήξερα.τι γίνετε.με είχαν πιάσει και μου έλεγαν πως πρέπει να βάλω λεφτά για αγορα πετρέλαιου.τελικα δεν βάζω μια.οποιος θέλει να βάλει και θα δίνω το ποσοστό που μου αναλογεί.για την αγορά δεν σε υποχρεώνει κανείς.Τελικα κανείς δεν έβαλε.ολο λόγια ήταν.οποος θέλει να βάλει.το πολύ 30 ευρώ τον μήνα θα μου έρχεται το ποσοστό μου.μια χαρά ετσι.κανενα θεμα.στο σπίτι βέβαια έχω ενεργειακό τζάκι και καίω μόνο ετικέτες Όχι τα ξύλα που βάζουν .Πιο ακριβά μου πάει ετσι αλλά για αγορά δεν δίνω μια.Επισεις πρόσεξε γιατί είναι πονηροί πολλοί.θελουν να βάλουν πετρέλαιο αλλά μετά δεν θα βάλουν το ποσό για να ξαναγεμίσει η δεξαμενή.δλδ όποιος προλάβει προλάβε.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.