Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. sdim

    sdim

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.800


  2. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      11.775


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      17.329


  4. JTB

    JTB

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.349


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/02/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Version 01-91

    1.699 downloads

    Ερωτήσεις - Απαντήσεις ΤΕΕ για τους νόμους των αυθαιρέτων. Ομάδες 1 - 77 σε ένα αρχείο pdf για να μπορεί να γίνει εύκολα αναζήτηση.
    1 point
  2. Εκδόθηκε σήμερα στο ΦΕΚ 313Β/06.02.2020 το πολυαναμενόμενο Τεύχος Οδηγιών για τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής (Σ.Α.) Ενδεικτικό απόσπασμα από την παρ.3 του άρθρου 3 αυτών των Τ.Ο. : Σε όλες τις περιπτώσεις που προβλέπεται γνωμοδότηση του Σ.Α., αυτή θα πρέπει να είναι για λόγους ασφάλειας των διοικητικών πράξεων δεόντως τεκμηριωμένη. Γνωμοδοτήσεις με την απλή αναφορά «εγκρίνεται η μελέτη» δεν αποτελούν επαρκές νομικό έρεισμα για την εν συνεχεία έκδοση αδειοδοτικών πράξεων του άρθρου 29 του ν.4495/2017 ή την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών βάσει του άρθρου 30 αυτού, αλλά και δεν είναι αυτές καθ’ εαυτές νομικώς ασφαλείς. Τεύχος Οδηγιών για τα ΣΑ.pdf
    1 point
  3. άρθ 94 2. Τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης αυθαιρέτων υπολογίζονται ως εξής : α) το πρόστιμο ανέγερσης είναι ίσο με την αξία του αυθαιρέτου (Αα) επί το συντελεστή περιβαλλοντικής επιβάρυνσης (Σπ). Η αξία του αυθαιρέτου υπολογίζεται ως το γινόμενο της επιφάνειάς του, πολλαπλασιαζόμενης επί την τιμή ζώνης (Τ.Ζ.) της περιοχής του ακινήτου, όπως αυτή ισχύει κατά την ημερομηνία διαπίστωσης της παράβασης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών ή όπου δεν υπάρχει σύστημα αντικειμενικών αξιών στη συγκεκριμένη περιοχή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 109 του παρόντος. Ο συντελεστής περιβαλλοντικής επιβάρυνσης ορίζεται σε.. β) Το πρόστιμο διατήρησης είναι ίσο με το πενήντα τοις εκατό (50%) του προστίμου ανέγερσης και καταβάλλεται από το χρόνο σύνταξης της έκθεσης αυτοψίας του αυθαιρέτου και για κάθε συνεχόμενο χρόνο, μέχρι την κατεδάφιση ή την νομιμοποίησή του. Το πρόστιμο διατήρησης στην περίπτωσή σου είναι 50% (*20% *Τ.Ζ*Τ.Μ) δηλαδή 10% της ανέγερσης, είναι ετήσιο και κατ΄ ελάχιστο 100€ Επιβάλλεται με αναλογισμό μηνών (και όχι ημερών-όπως κάναμε παλιά) υπολογίζοντας τους μήνες από τότε που θα κάνεις την αίτηση πρόθεσης νομ/σης μέχρι το μήνα που θα εκδοθεί η άδεια νομ/σης εγκ 2/19 Το πρόστιμο διατήρησης είναι ετήσιο και εφ’ όσον επέλθει άρση της αυθαιρεσίας πριν τη συμπλήρωση του έτους, υπολογίζεται με αναλογία μηνών (αριθμός μηνών / 12)
    1 point
  4. θα βάλεις το οικόπεδο με το περίγραμμα της άδειας - αν υπάρχει- και το περίγραμμα των αυθαίρετων, με διαφορετική διαγράμμιση . Διαφορετική διαγράμμιση μπορεί να χρειαστεί πχ ξεχωριστά για ΥΔ και ΥΚ Τις διαστάσεις και τους υπολογισμούς των εμβαδών των παραπάνω, και γενικά ό,τι έχεις στο φκ. Θα προσθέσεις τη δήλωση μηχανικού και πινακάκι
    1 point
  5. Όλα τα πράγματα έχουν μία αξία όταν γίνονται στον καιρό τους. Έχεις ήδη ξοδέψει 8 χρόνια για το πτυχίο. Θεωρείς ότι έχεις καιρό για να δαπανήσεις 1 χρόνο για προετοιμασία για κατατακτήριες, 5 έτη για να βγει το πολυτεχνείο και 1-2 χρόνια για ένα επιπλέον μάστερ; Το σύνολο είναι 15 χρόνια. Και όλα αυτά για να διεκδικήσεις μία θέση στο R&D? Στην θέση σου θα κοίταγα εξωτερικό. Από την Θεσσαλονίκη θα φύγεις έτσι και αλλιώς αν θες R&D. Μάστερ σε κολέγια σημαίνει ότι θα πληρώσεις. Και δεν θα έχεις και το αυθεντικό πτυχίο αλλά ένα που στην Ελλάδα θα αμφισβητείται. Και δεν θα έχεις την εμπειρία του εξωτερικού και το άνοιγμα της αγοράς εργασίας της Μεγάλης Βρετανίας πχ αν κάτσεις Θεσσαλονίκη. Αλλιώς θα σε αντιμετωπίσουν οι βρετανικές εταιρείες αν βγάλεις το μάστερ επί τόπου. Εγώ θα κοίταγα Σκοτία αλλά και χώρες όπως Γερμανία/Αυστρία. Με προϋπόθεση κάποια σημαντική αναγνώριση μαθημάτων. Στο ΑΠΘ σε πολυτεχνική σχολή βλέπω χλωμή την αναγνώριση μαθημάτων. Το Data science, Big Data Analytics είναι ένας τομέας που πρόσβαση δεν έχουν μόνο οι ηλεκτρολόγοι. Θα έλεγα ότι πρόσβαση φυσιολογικά έχουν (στο εξωτερικό) μαθηματικοί/ στατιστικολόγοι, πληροφορικάριοι/μηχανικοί υπολ., και οι ηλεκτρολόγοι.
    1 point
  6. επειδή παίρνουν λίγους. Συνήθως ο αριθμός των επιτυχόντων θυμίζει νικήτρια στήλη προ-πο, κάτι σαν 1 1 X 2 X 1 κλπ και όπου Χ=κανένας. Ομως μπορεί να έχουν εξομαλυνθεί τα πράματα, ρώτα, ψάξτο. . Εχεις background στην γλώσσα, αν έχεις και $$$ πήγαινε αμερική, αν δεν τότε πανελλήνιες. Εναλλακτικά εξωτερικό, πχ βαλκανικές χώρες. Ρώτα και τους καθηγητές στη σχολή. . είναι κάπως νωρίς να σε απασχολεί το μεταπτυχιακό. Σε 6-7 χρόνια θα έχεις βρει κάτι άλλο, το ξανασκέφτεσαι τότε. . . αυτό έκανες? ήδη έχεις και background σε διάφορα είδη maths, neural nets αλγόριθμους languages, μπράβο. . μάλλον θα λες κάτι από δω, δεν έχει σκέτα elecronics και μάλιστα electronics III αλλά είναι κάμποσα και αρκετά με επικάλυψη. Ακόμα και έτσι μπράβο, κάτι τέτοια μετράνε σε job interviews. Θα τόχεις καταλάβει ότι electronics (όλα) και data science ειναι πολύ διαφορετικά πράματα, ξεκαθάρισε τι θες.
    1 point
  7. Ένα πολύ χρήσιμο tip που βρήκα πρόσφατα και με απασχολούσε καιρό, σχετικά με τον διαχωρισμό γραμμών σε σημεία όπου τεμνονται με άλλες γραμμές (δεν απαιτείται χρήση lisp) : 1. Καλούμε την εντολή BREAK, 2. Επιλέγουμε τη γραμμή που θέλουμε να κάνουμε split, 3. Πληκτρολογούμε F, 4. Επιλέγουμε μέσω intersection osnap (osmode 2048 δηλαδή) το σημείο τομής, 5. Πληκτρολογούμε @ και ENTER. Η ίδια διαδικασία επαναλαμβάνεται και για τις υπόλοιπες γραμμές.
    1 point
  8. Σκεφτομουν να βαλω και εγω το συγκεκριμενο συστημα της ιντερπλαστ στο σπιτι μου. Αλλα το μετανιωσα και δεν προχωρησα, παρολο που μου δωθηκε η ευκαιρια να δω απο κοντα συνεργειο να το τοποθετει σε γνωστο μου, και το μετανιωσα για τους παρακατω λογους 1. Μηχανικη αντοχη του τελικου δαπεδου. Οπως και να το κανουμε, ειναι μεωμενη σε σχεση με την κλασσικη λυση. τι θα γινει με τα πλακακια σε βαθος χρονου? 2. Περιορισμοι στο πλεξιμο... οι πλακες εχουν συγκεκριμενη αραιη αποσταση μεταξυ των σωληνων. Εγω θελω πολλη σωληνα στο δαπεδο, για να δουλευει η αντλια μου θερμοκρασιακα χαμηλα και αποδοτικα. Δεν γινεται 3 Σωληνας 10*1,1... ποσο ευκολα μπορει να φραξει? Και βασικα τι ποσα θερμοτητας μπορει να μεταφερει στον χωρο? Αστεια η συγκριση με εναν τυπικο 17*2 4. το επιχειρημα της μειωμενης αδρανειας δεν μου λεει κατι... γιατι η μειωμενη αδρανεια ειναι καλη?
    1 point
  9. Στο φόρουμ δεν κοστολογούνται έργα Θα σας ενημερώσει ο μηχανικός ή το τεχνικό γραφείο που υποχρεωτικά πρέπει να πας για να σου βγάλει την άδεια δόμησης προσθήκης και ύψος Υ.Γ. Ενδεικτικά όμως μπορούμε να κοστολογηθεί το πρόστιμο που θα φας αν το κάνεις χωρίς άδεια. Με την καλημέρα υπολόγισε 15000€ + καταδεφιστεο + ποινικό
    1 point
  10. Δυστυχώς διαφωνώ και επιτρέψτε μου να έχω αρκετά παραδείγματα από την εμπειρία μου για την "αθάνατη" πατητή.... Αφενός υλικό αθάνατο δεν υπάρχει από μόνο του... έχει να κάνει με τον εφαρμοστή... ο αιώνιος "ανθρώπινος παράγοντας" που συνήθως κάνει άλλα από αυτά που πρέπει γιατί θεωρεί ότι τα ξέρει όλα και ότι δεν πληρώνεται αρκετά για να κάνει σωστά τη δουλειά... Αφετέρου όλα τα υλικά που ακολουθούν τη πατητή έχουν ιδιότητες που φθίνουν με τον χρόνο, ειδικά σε συνδιασμό με το συχνό και έντονο καθάρισμα. Ετσι, ένα υλικό π.χ. πολυουρεθανικό βερνίκι ή εποξειδικό (διαλύτης νίτρου) θα πρέπει να ξαναπεραστεί μετά από ορισμένα χρόνια... Ομως ο ιδιώτης ήδη το έχει ξεχάσει, επίσης είναι υλικά με αβάσταχτη βρώμα για τουλάχιστον 2-3 μέρες και σου απάγορεύουν τη χρήση του χώρου... Τόσο λοιπόν σε κουζίνα όσο και σε μπάνιο δεν είναι εύκολο να ασχοληθεί κανείς... και την αστοχία τη βλέπεις μόνο μετά από τη ζημιά... Σε καμία περίπτωση δεν θα συγκρίνω την ασφάλεια του πλακακιού με το ρίσκο της πατητής. Δέχομαι την άποψή σας γιατί πιστεύω ότι όλο το θέμα είναι κατάθεση εμπειριών... αλλά επιτρέψτε μου να επιμείνω και στη δική μου...
    1 point
  11. Είναι τόσο απλό- διαβάζοντας το προηγούμενο μήνυμα του Alsterwasser
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.