Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Κυριακος Σταμελος

    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.016


  3. zavi@tee.gr

    [email protected]

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.721


  4. NeckBreaker

    NeckBreaker

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      235


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/02/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Οι συντονισμένες παρεμβάσεις της ομάδας ΜΗΝ στην διαβούλευση για το Ασφαλιστικό Ν/Σ Α. ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ (τ.ΕΛΠΠ) ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ τ.ΤΣΜΕΔΕ/ΕΦΚΑ Εσφαλμένη εφαρμογή του υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης εκ του κλάδου ΕΛΠΠ – Ειδικής Προσαύξησης του πρώην ΕΤΑΑ – ΤΣΜΕΔΕ κατά τις διατάξεις του ν. 4387/2016 και των εφαρμοστικών του Εγκυκλίων, εξαιτίας της οποίας παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας και δημιουργείται καθεστώς άνισης μεταχείρισης μεταξύ των ασφαλισμένων του πρώην ΕΤΑΑ – ΤΣΜΕΔΕ.Κύριε Υπουργέ όλο αυτό το κομμάτι της σύνταξης που αφορά χιλιάδες Μηχανικούς ειδικά Ελεύθερους Επαγγελματίες και όχι μόνον τους αδικεί κατάφωρα αφού ο νόμος Κατρούγκαλου 4387/16 για το τμημα της ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗΣ σχεδιάστηκε με απόλυτη προχειρότητα και σειρά λαθών. Παρατήρηση Νο.(1). Η ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ (τ.ΕΛΠΠ) αποτελεί ουσιαστικώς μία ειδική πρόσθετη συνταξιοδοτική παροχή, καταβαλλόμενη από τον κλάδο κύριας σύνταξης του Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε με χαρακτηριστικά αναδιανεμητικής σύνταξης . Είχε δικό της ξεχωριστό και διακριτό σύστημα εισφορών και όχι πρόσθετο ποσοστό επί των εισφορών της κύριας σύνταξης . Οι Μηχανικοί ηταν υποχρεωτικώς ασφαλισμένοι στην ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ (τ. ΕΛΠΠ) . Η δεξαμενή λοιπον της ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ τροφοδοτείτο 1. Από τις πρόσθετες εισφορές των Μηχανικών υπερ Ειδκής Προσαύξησης 2. Από τα ποσοστά 2% κοκ υπερ ΤΣΜΕΔΕ για όλες τις μελέτες που υλοποιούσαν , ποσά που στην ουσία ηταν εισφορές (βλεπε συμβολαιογράφους) 3. Από την ευρωστία του ταμείου αφού μέχρι την κρίση υπήρχε αναλογία εργαζομένων/συνταξιουχων Μηχανικών 7/1 και στην περίοδο της κρίσης 3κ1/2/ προς 1, με αποτέλεσμα το Ταμείο να παρέχει συνταξιοδοτική παροχή στους Συνταξιούχους Μηχανικούς σύμφωνα με τον πινακα (2) , και χωρίς καμία επιβάρυνση του Κρατικού Προυπολογισμού. Η αναλογιστική μελετη λοιπον που έπρεπε να γίνει ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΑΡΧΗ , δεν έγινε ποτέ.!!!! Να τονισθεί ότι η εν λόγω συνταξιοδοτική παροχή δεν έχει καμία σχέση με τον 4387/16 αφού ξεκίνησε το δεύτερο εξάμηνο του 1979 και ολοκληρώθηκε στις 31/12/2015. Με αυτήν την έννοια ως προς αυτήν την σύνταξη δεν υπάρχουν παλαιοί ασφαλισμένοι προ του 4387/16 (13/05/2016) και νέοι ασφαλισμένοι μετά τον 4387/16. Παρατηρηση Νο (2) Μετά τις αποφάσεις του ΣΤΕ 1888,1890 της 4 Οκτωβρίου 2019 έχουμε τα εξής δεδομένα 1. Η ιδρυση του ΕΦΚΑ είναι συνταγματική των εργαζομένων , των συνταξιούχων. Αναφέρει ότι είναι σύμφωνος με το Συνταγμα και την αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας η δημιουργία ενός φορέα για όλους ανεξαιρέτως ιδιότητας καθώς αντιμετωπίζουν όλοι τους ιδιους ασφαλιστικούς κινδύνους (γήρας , ασθένειες , θάνατος) 2. Εκρινε συνταγματικό τον επαναυπολογισμό των συντάξεων των ήδη συνταξιούχων, ώστε να επωμισθούν και αυτοί και όχι μόνον οι νέοι συνταξιούχοι και οι νυν ασφαλισμένοι το βάρος της επιχειρούμενης μεταρρυθμίσεως, για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης και διαγενεακής ισότητας και αλληλεγγύης∙ δεδομένου ότι και αυτοί ωφελούνται εξ ίσου από την επιδιωκόμενη, με την επιχειρούμενη ασφαλιστική μεταρρύθμιση, διασφάλιση της βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος, τη διατήρηση δηλαδή της ικανότητάς του να χορηγεί συντάξεις στους υφιστάμενους και στους μελλοντικούς συνταξιούχους. 3. Εκρινε συνταγματικό τον επαναυπολογισμό και διατύπωσε με σαφήνεια ότι στο νόμο Κατρούγκαλου υπάγονται και οι παλαιοί και νέοι και οι μελλοντικοί συνταξιούχοι , ανεξάρτητα πότε ξεκίνησε ο ασφαλιστικός τους βίος καθώς θεωρεί το ΣΤΕ ότι όλοι εξίσου και αναλογικά πρέπει να επωμισθούν το βάρος για τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος στο πλαίσιο της αλληλεγύης των γενεών. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πλέον δεν υπάρχουν παλαιοί και νέοι Συνταξιούχοι Μηχανικοί αλλά όλοι αντιμετωπίζονται με τις ίδιες αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας. Μετά τον επαναυπολογισμό όλων των συντάξεων των Μηχανικών το ποσό της Σύνταξης απαρτίζεται από τρία ποσά την Εθνική Σύνταξη , την Ανταποδοτική Σύνταξη και την Προσωπική Διαφορά (όπου αυτή είναι διάφορη του μηδενός). Θα πρέπει να τονισθεί ότι η Ειδική Προσαύξηση είναι συνεχεια του ΕΛΠΠ , ξεκίνησε το 1977 και ολοκληρώθηκε στις 31/12/2015 ημερομηνία πριν τις 13/05/2016 της έναρξης του νόμου Κατρούγκαλου. Με τον 4387/16 αλλά και τον επαναυπολογισμό των συντάξεων των ήδη συνταξιούχων προκύπτει ενιαίος υπολογισμός της ανταποδοτικής σύνταξης της Ειδικής Προσαύξησης που είναι γινόμενο τριών πραγμάτων α) του ασφαλιστέου συντάξιμου ποσού της Ειδικής Προσαύξησης β) των ανταποδοτικών μονάδων επιπλέον εισφοράς γ) του συντελεστή 0,075 Οι ανταποδοτικές μονάδες επιπλέον εισφοράς προκύπτουν από τις ημέρες εργασίας που ο ασφαλισμένος στον ασφαλιστικό του βίο έδινε πρόσθετο αυξημένο ασφάλιστρο. Στην προκειμένη περίπτωση 12% ( για όλες τις δυνατές περιπτώσεις έχουμε 12%, 14%, 19,33%) . Ο μαθηματικός τύπος για τις ανταποδοτικές μονάδες επιπλέον εισφοράς είναι ίδιος για όλους τους Συνταξιούχους Μηχανικούς παλαιούς και νέους στα πλαίσια της ισότητας και της αναλογικότητας. Μετά τον επαναυπολογισμό που κριθηκε συνταγματικός, στον ασφαλιστέο συντάξιμο μισθό της Ειδικής Προσαύξησης υπάρχουν τρεις σημαντικές αποκλίσεις , τρεις διαφορετικοί τρόποι υπολογισμού του Συντάξιμου Μισθού της Ειδικής Προσαύξησης καταρρίπτοντας κάθε έννοια ισότητας και της αναλογικότητας . Α)κατηγορία. Παλαιοί Συνταξιούχοι Μηχανικοί προ του 4387/16 Β) κατηγορία. Νέοι Συνταξιούχοι Μηχανικοί με τον 4387/16 Ελεύθεροι Επαγγελματίες , (αλλά και αυτούς που ηταν μισθωτοί , αλλά την περίοδο της κρίσης 2007-2015 ηταν Ελ.Επ.) Γ) κατηγορια. Μισθωτοί Μηχανικοί με τον 4387/16 την περίοδο 2002-2015 και ειδικότερα την περίοδο 2007-2015. Για την (Α) Κατηγορία Συγκεκριμμένα με ΚΥΑ που εκδόθηκε στις 30/06/2017 , πολύ μετά την 13/05/2016 του νόμου 4387/16 νΚατρούγκαλου για προστασία των Συντάξεων Συμπλήρωση της υπ’ αριθ. 26083/887/7.6.2016 (ΦΕΚ 1605/Β’) υπουργικής απόφασης «Αναπροσαρμογή κύριων συντάξεων – Προστασία καταβαλλόμενων συντάξεων» οικ.52331/1861/30.6.2017 (ΦΕΚ 2379/Β’12.7.2017) – ΚΥΑ – Υπ. Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης . Σε αυτήν την ΚΥΑ οικ.52331/1861/30.6.2017 (ΦΕΚ 2379/Β’12.7.2017) αναφέρει ρητά ότι ο συντάξιμος ασφαλιστέος μισθός για την Ειδική Προσαύξηση είναι 1524,60 . Το ποσό αυτό αφορά ολους τους παλαιούς Συνταξιούχους Μηχανικούς τόσο μισθωτούς όσο και Ελεύθερους Επαγγελματίες. Τα ποσά ασφαλιστέος συντάξιμος μισθός για κύρια 1146,32 και ασφαλιστέος συντάξιμος μισθός για Ειδική Προσαύξηση 1524,60 προέκυψαν από επιστημονική μελέτη στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων με συμμετοχή και επιστημονικών φορέων του ΕΦΚΑ , του τ.ΤΣΜΕΔΕ κοκ. Η προηγούμενη κυβέρνηση έκανε αποδεκτή πλήρως την μελέτη και εξέδωσε την ανωτέρω ΚΥΑ , αλλά και η τωρινή Κυβέρνηση της ΝΔ υιοθέτησε πλήρως την συγκεκριμένη ΚΥΑ και επαναυπολόγισε τις συντάξεις των Συνταξιούχων Μηχανικών για την ανταποδοτική της Ειδικής επί του ποσού των 1524,60 . Σας επισυνάπτεται συνταξιοδοτική απόφαση Επαναυπολογισμού Σύνταξης Μηχανικού και ανάλυση των ποσών. Ετσι 30.000 Παλαιοί Συνταξιούχοι Μηχανικοί και Μισθωτοί και Ελεύθεροι Επαγγελματίες υπολογίζουν την ανταποδοτική τους σύνταξη για την ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ επί του ποσού των 1524,60 που είναι απολύτως σωστή. Για την (Β) Κατηγορία Και εδώ γίνεται η τεράστια διάκριση στους νέους Συνταξιούχους Μηχανικούς . Συγκρίνοντας έναν Ελεύθερο Επαγγελματία Παλαιό Συνταξιούχο πριν τον 4387/16 και έναν Ελεύθερο Επαγγελματία Νέο Συνταξιούχο με τον 4387/16 , με τις ίδιες ακριβώς ασφαλιστικές εισφορές για 40 χρόνια , με τον ίδιο ακριβώς ασφαλιστικό βίο για 40 χρόνια !!! να καταρρίπτεται κάθε έννοια της ισότητας και της αναλογικότητας , αφού στον νέο Συνταξιούχο Μηχανικό εφαρμόζει την εγκύκλιο Φ.80000/οικ.9187/183/14.2.2018 υπολογισμού της Ειδικής Προσαύξησης του πρώην ΕΤΑΑ – ΤΣΜΕΔΕ κατά τις διατάξεις του ν. 4387/2016 και παίρνει εσφαλμένα !!! σαν συντάξιμο ασφαλιστέο ποσό για Ειδική Προσαύξηση το συντάξιμο ασφαλιστέο ποσό της Κύριας Σύνταξης που δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον ασφαλιστέο μισθό της Ειδικής Προσαύξσης που για τον Ελ.Επ κατά μέσο όρο είναι 960 ευρώ , ενώ στον Παλαιό κάνει χρήση της ΚΥΑ οικ.52331/1861/30.6.2017 (ΦΕΚ 2379/Β’12.7.2017) που εκδόθηκε τον Ιούνιο του 2017 και βάζει το ποσό των 1524,60 που βεβαίως είναι σωστό αφού στηρίζεται σε επιστημονική μελέτη και έχει γίνει πλήρως αποδεκτή από την παρούσα Κυβέρνηση και από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης . Το αποτέλεσμα είναι να προκύπτει διαφορά συντάξιμου ποσού εις βάρος του νέου Συνταξιούχου Μηχανικού μειωμένη κατά 59% στην ανταποδοτική σύνταξη της Ειδικής Προσαύξησης και σε ποσά στη τελική σύνταξη από 180 ευρώ έως 280 ευρώ για μια συνταξιοδοτική παροχή που ξεκίνησε το 1977 και ολοκληρώθηκε πολύ πριν την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου, κάνοντας σαφή διάκριση παλαιών και νέων συνταξιούχων Μηχανικών και παραβαίνοντας τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας. Σε συνέχεια των ανωτέρω επισυνάπτονται αναλυτικά παραδείγματα. Για την (Γ) Κατηγορία Πέραν τούτου είναι και πλήρως εσφαλμένη η επιλογή για ασφαλιστέο Συντάξιμο μισθό Ειδικής Προσαύξησης μέσω της εγκυκλίου Φ.80000/οικ.9187/183/14.2.2018 να παίρνει το Συντάξιμο μισθό της Κύριας Σύνταξης αφού παράγει σειρά λαθών υπέρ κάποιας ομάδας Μισθωτών οι οποίοι δεν έχουν πληρώσει παραπάνω εισφορές για τον κλάδο της Ειδικής Προσαύξησης και πετσοκόβοντας την συνταξιοδοτική παροχή για άλλους. Συγκεκριμένα το υπολογιστικό μοντέλο του νόμου Κατρούγκαλου παίρνει για τον υπολογισμό του Συντάξιμου μισθού της Κύριας την περίοδο από το 2002 εως την ημερομηνία που πρόκειται να κάνει κάποιος αίτηση συνταξιοδότησης. Ας υποθέσουμε κάποιος Μισθωτός κάνει αίτηση το 2020 για σύνταξη και έχει συντάξιμο μισθό 2500 ευρώ. Εδώ γίνεται το εξής παράλογο . Σύμφωνα με τον Πίνακα 1 που δείχνει αναλυτικά τις εισφορές για Ειδική Προσαύξηση την περίοδο από το 01/01/2002- 31/12/2015 (ημερομηνια λήξης της Ειδικής Προσαύξησης) φαίνεται ότι από 01/01/2007 έως 31/12/2015 οι μισθωτοί και οι Ελεύθεροι επαγγελματίες πληρώνουν ακριβώς ίδιες εισφορές , αφού η εργοδοτική εισφορά καταργήθηκε με την ίδρυση του κλάδου της Επικουρικής Σύνταξης από το ΤΣΜΕΔΕ την 01/01/2007. Ετσι για 9 συνεχόμενα χρόνια δίνουν ακριβώς τις ίδιες εισφορές. Ακόμη από το 01/01/2016 έως 31/12/2020 που ο υποψήφιος Μηχανικός θα κάνει αίτηση Συνταξιοδότησης , δίνει μηδενικές εισφορές , προσοχή μηδενικές εισφορές . Πάρα ταύτα τα τελευταία 14 χρόνια που ο εν λόγω μισθωτός έχει ίδιες εισφορές με τον ΕΕ ή μηδενικές εισφορές για την Ειδική Προσαύξηση θα καρπωθεί πολύ μεγάλο ποσό ανταποδοτικής Σύνταξης αφού το γινόμενο θα πολλαπλασιασθεί επί 2500 ευρώ δηλαδή 260% μεγαλύτερο ποσό για την Ειδική από τον ΕΕ, και σε ποσά 750 ευρώ , 850 ευρώ και πάει λέγοντας. Το πρόβλημα προκύπτει και από τον λόγο ότι πρόκειται για μια συνταξιοδοτική παροχή που έχει λήξει (31/12/2015) , ενώ ο συντάξιμος μισθός της Κύριας Σύνταξης δυνητικά μεγαλώνει . Πρόκειται για τεράστιο σφάλμα που βαρύνει αδίκως τον κρατικό Προυπολογισμό και τον προυπολογισμό του ΕΦΚΑ.!!!! ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 1. Ο πολλαπλασιασμός επί ενός σταθερού συντάξιμου ασφαλιστέου τεκμαρτού ποσού (1524,60) για όλους ανεξαιρέτως τους Μηχανικούς Παλαιούς και Νέους για μία συνταξιοδοτική παροχή που έχει λήξει προ του ν. 4387/16 , είναι στη σωστή λογική , σε συμφωνία με το σκεπτικό του ΣΤΕ , κατανέμει τίμια την παροχή της Ειδικής , αφού να λεχθεί ότι ο μισθωτός συλλέγει περισσότερες μονάδες ανταποδοτικής εισφοράς δηλαδή τον δεύτερο συντελεστή του γινομένου στη ρουτίνα υπολογισμού αφού αυτό γίνεται με 19,33% συντελεστή για τους μισθωτούς και όχι 12% συντελεστή που έχουν οι ΕΕ. Να τονισθεί ότι οι εισφορές υλοποιούνταν επί του ιδιου υποτιθέμενου (συντάξιμου) μισθού για όλους ανεξαιρέτως με το ίδιο ακριβώς σύστημα .Επαναλαμβάνεται ότι η εν λόγω συνταξιοδοτική παροχή δεν έχει καμία σχέση με τον 4387/16 αφού ξεκίνησε το δεύτερο εξάμηνο του 1979 και ολοκληρώθηκε στις 31/12/2015. Με αυτήν την έννοια ως προς αυτήν την σύνταξη δεν υπάρχουν παλαιοί ασφαλισμένοι προ του 4387/16 (13/05/2016) και νέοι ασφαλισμένοι μετά τον 4387/16/.2. Η οδυνηρή περικοπή του 75% στην Ειδική Προσαύξηση , συνιστά ανεπίτρεπτη μείωση και όχι προστασία της σύνταξης, 3. Η έκδοση μεταβατικών Συνταξιοδοτικών αποφάσεων για αυτήν την περίπτωση θα ήταν πιθανόν στο σωστό δρόμο. 4. Οποιαδήποτε εναλλακτικά σκέψη του Υπουργείου για διαφορετική μαθηματική λύση που θα βελτίωνε την κατάσταση που με προχειρότητα και ολέθρια λάθη δημιούργησε η προηγούμενη Κυβέρνηση θα ήταν ευρέως αποδεκτή στον Επιστημονικό Χώρο των Μηχανικών Β. ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΟ Ή ΘΕΛΕΛΙΟΜΕΝΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΙΩΜΑ ΠΡΟ ΤΗΣ 13/05/2016 (4387/16) Οποιοδήποτε από τα δύο να ισχύει διότι υπάρχουν Μηχανικοί που είχαν κατοχυρώσει συνταξιοδοτικό Δικαίωμα στο ΤΣΜΕΔΕ από το 2012 και περίμεναν το ηλικιακό, για παράδειγμα κάποιος θα μπορούσε να συμπληρώσει το ηλικιακό στις 17/05/2016 , εχοντας στην πλάτη του 40 ασφαλιστικά χρόνια. Με περίτεχνους τρόπους εξαφανίστηκε τόσο η περιουσία και η αυτοτέλεια του ταμείου όσο και οι επιπρόσθετοι πόροι που πληρώνονταν απευθείας από τους εργολήπτες και τους μελετητές. Το αποτέλεσμα των πράξεων αυτών είναι η εξαϋλωση των συντάξεων στα επίπεδα των 1000 ευρώ έπειτα από 42 χρόνια εργασίας έναντι των 1400 καθαρών που εισπράττουν όσοι βγήκαν στην σύνταξη έως τις 12/5/2016. Και ερωτάται εύλογα κανείς γιατί εξακολουθεί να υπάρχει η διάκριση των συνταξιούχων προ και μετά τις 12/5/2016, ειδικά δε όσων είχαν ήδη κατοχυρώσει και θεμελιώσει το δικαίωμά τους κατά πολύ νωρίτερα. Και επειδή είναι βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν νέες αγωγές παρακαλώ όπως προστεθεί στο άρθρο 29 παρ 3α ειδική διάταξη ως ακολούθως : «Από 1.10.2019 οι συντάξεις πλην όσων χορηγούνται από τον ΟΓΑ , που έχουν απονεμηθεί ή εκκρεμεί η απονομή τους σύμφωνα με τις διατάξεις μετά την έναρξη ισχύος του Ν.4387/2016, υπολογίζονται εκ νέου σύμφωνα με τα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 2 της παραγράφου 5 του άρθρου 8. Από 1.10.2019, καταβάλλονται τυχόν προκύπτουσες αυξήσεις στη σύνταξη. Αν το ποσό των συντάξεων αυτών όπως επανυπολογίζεται είναι μικρότερο εκείνου που προκύπτει από τον υπολογισμό τους σύμφωνα με τον πίνακα 1 της παραγράφου 5 του άρθρου 8, το ποσόν της διαφοράς που προκύπτει εξακολουθεί να καταβάλλεται στον δικαιούχο ως προσωπική διαφορά. Σε περίπτωση που ο ασφαλισμένος έχει θεμελιώσει η έχει κατοχυρώσει το συνταξιοδοτικό δικαίωμα (οποιοδήποτε από τα δύο) πριν την έναρξη ισχύος του Ν.4387/2016 και υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης μετά την έναρξη ισχύος του Ν.4387/2016 σύμφωνα με τη γενική αρχή περί ασφάλειας δικαίου, ο ασφαλιστικός φορέας υποχρεούται να εφαρμόσει αυτεπαγγέλτως τις ευμενέστερες προϋποθέσεις, είτε είναι νεότερες είτε παλαιότερες με βάση τους κανόνες των επί μέρους ταμείων όπως ίσχυαν. Ως αποτέλεσμα από 1.10.2019 αν το καταβαλλόμενο ποσό των συντάξεων σύμφωνα με τις διατάξεις πριν την έναρξη ισχύος του Ν.4387/2016, είναι μεγαλύτερο εκείνου που προκύπτει από τον υπολογισμό τους σύμφωνα με τον πίνακα 2 της παραγράφου 5 του άρθρου 8, το επιπλέον ποσό εξακολουθεί να καταβάλλεται στον δικαιούχο ως προσωπική διαφορά, συμψηφιζόμενο κατ` έτος και μέχρι την πλήρη εξάλειψή του, με την εκάστοτε αναπροσαρμογή των συντάξεων, όπως αυτή προκύπτει κατ` εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 4α του άρθρου 8. Στην περίπτωση που η προσωπική διαφορά που προκύπτει είναι μεγαλύτερη από την προσωπική διαφορά που προέκυπτε από τον επανυπολογισμό της σύνταξης με βάση τα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 1 της παραγράφου 5 του άρθρου 8, ο συμψηφισμός ολοκληρώνεται έως το ύψος της προσωπικής διαφοράς που προκύπτει με βάση τα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 1 της παραγράφου 5 του άρθρου 8 και το υπόλοιπο ποσόν εξακολουθεί να καταβάλλεται στο δικαιούχο ως υπερβάλλουσα διαφορά.»
    3 points
  2. εγω πιστευω οτι, η καθετη δημιουργει ξεχωριστα "τμηματα, αρα θα κολλησει και στον τροπο υπολογισμου των "υπερβασεων" αλλά και στο τυπικο μερος των δυο ΚΑΕΚ. Εγω δεν θα το εκανα.. Τι είναι ο ΚΑΕΚ ; Ο Κ.Α.Ε.Κ. είναι ένας δωδεκαψήφιος αριθμός που προσδιορίζει μοναδικά οποιοδήποτε γεωτεμάχιο στον Ελληνικό χώρο. • Τα δύο πρώτα ψηφία του κωδικού προσδιορίζουν τον Νομό στον οποίο βρίσκεται το γεωτεμάχιο π.χ. ο κωδικός 05 είναι ο Νομός Αττικής , ο Κωδικός 19 είναι ο Νομός Θεσσαλονίκης ). Η διοικητική ονομασία αφορά τους ΟΤΑ όπως ήταν με το σύστημα διοικητικής διαίρεσης ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ, όχι όπως είναι σήμερα με το σύστημα ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ • Τα τρία επόμενα ψηφία προσδιορίζουν τον Δήμο ή την Κοινότητα εντός του νομού αναφοράς. Η διοικητική ονομασία αφορά τους ΟΤΑ όπως ήταν με το σύστημα διοικητικής διαίρεσης ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ • τα δύο επόμενα προσδιορίζουν τον «κτηματολογικό τομέα»[1] • τα δύο επόμενα προσδιορίζουν την «κτηματολογική ενότητα»[2] (η οποία, για αστικές περιοχές προσδιορίζεται με το οικοδομικό τετράγωνο, ενώ για αγροτικές περιοχές προσδιορίζεται με μία ομάδα γειτονικών γεωτεμαχίων τα οποία κατά προτίμηση περιβάλλονται από φυσικά όρια) • Τα τελευταία τρία ψηφία αποτελούν τον αύξοντα αριθμό του γεωτεμαχίου εντός της ενότητας. Για παράδειγμα ο ΚΑΕΚ 19 047 54 04 003 σημαίνει ότι το ακίνητο αυτό βρίσκεται στο Νομό Θεσσαλονίκης ( που έχει κωδικό κτηματογράφησης -19), στο Δήμο Καλαμαριάς ( που έχει κωδικό κτηματογράφησης - 047), στον κτηματολογικό τομέα Αρετσούς (54), στο 26ο οικοδομικό τετράγωνο (04), με αύξ. αριθμ οικοπέδου στο παραπάνω οικοδομικό τετράγωνο 3 (003). Τα παραπάνω αφορούν αποκλειστικά και μόνο το γεωτεμάχιο. Εφόσον επί του παραπάνω γεωτεμαχίου έχουν συσταθεί οριζόντιες ιδιοκτησίες η ύπαρξη του ενός κτιρίου εμφαίνεται με την προέκταση 0/0 δηλαδή στο παραπάνω παράδειγμα εμφανίζεται με τη μορφή 19 047 36 10 006 /0/0 όπου μετά την πρώτη κάθετο δηλώνεται η ύπαρξη μίας ή περισσοτέρων οριζοντίων ιδιοκτησιών επί ενός κτιρίου π.χ. /0/1, /0/2, /0/3, /0/4 κ.ο.κ σημαίνει τέσσερις ή περισσότερες οριζόντιες ιδιοκτησίες επί ενός και μοναδικού κτιριακού όγκου . Α αν υπάρχουν περισσότερα κτίρια με τη μορφή της κάθετης ιδιοκτησίας τότε εμφαίνονται με τη μορφή /1/0, /2/0, /3/0 (μία οριζόντια επί εκάστης καθέτου ήτοι 3 κάθετες) και, τέλος, η ύπαρξη περισσοτέρων οριζοντίων ιδιοκτησιών επί περισσοτέρων του ενός κτιρίων εμφανίζεται με τη μορφή /1/1, /1/2 κ.ο.κ. (δύο ή περισσότερες οριζόντιες επί μίας καθέτου). Ο ΚΑΕΚ είναι μοναδικός για κάθε ακίνητο και το συνοδεύει για όλες τίς συναλλαγές που θα γίνουν και αφορούν το συγκεκριμένο ακίνητο , θεωρείται ο ΑΦΜ του ακινήτου και ακολουθεί το ακίνητο σε όλες του τίς συναλλαγές . Αν το ακίνητο μεταβληθεί κατά οποιοδήποτε τρόπο και αλλάξει η μορφή του π.χ. γίνει κατάτμηση και διασπαστεί σε 2 γεωτεμάχια ή συνενωθούν 2 γεωτεμάχια σε 1 τότε για τα νέα γεωτεμάχια δημιουργούνται νέοι ΚΑΕΚ που τα ακολουθούν στις συναλλαγές που θα γίνουν εφεξής στα τεμάχια αυτά , ενώ το παλιό γεωτεμάχιο παραμένει στα κτηματολογικά β ιβλία μεν χαρακτηριζόμενο ως ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ αλλά δεν μπορούν να γίνουν συναλλαγές σε αυτό το ΚΑΕΚ αφού έχει καταργηθεί ως αυτοτελές γεωτεμάχιο αλλά διατηρείται για ενημέρωση των ενδιαφερομένων.
    2 points
  3. Αφού έχει Οικοδομική Άδεια δεν εχεις καν υποχρέωση να κάνεις νέο Τοπογραφικό άρα και να ελέγξεις την ορθότητα του τοπογραφικού στην Οικοδομική άδεια. Κάνεις υπαγωγή με έλεγχο των πολεοδομικών παραβάσεων με ακίνητο το οποίο έχει εν ισχύ οικοδομική άδεια. Αν έχει ακυρωθεί ή κάτι ανάλογο κλπ. τότε αλλάζουν αυτά. Επικουρικά θα μπορούσες να εχεις μια επισήμανση σχετικά στην τεχνική σου έκθεση. Κατοχυρώνει εσένα ότι δεν το παραέβλεπες αλλά το συνεκτίμησες σαν γεγονός και προστατεύει το οποιοδήποτε μελλοντικό ιδιοκτήτη ή μελετητή μηχανικό για νέες άδειες ή και κτηματολογικές εγγραφές στο μέλλον.
    1 point
  4. BREAK Επιλογή γραμμής F κλικ στο σημείο break κλικ στο σημείο break
    1 point
  5. Στο Π.Δ. του 81 υπάρχει το "δωράκι" των αρτίων κατά παρέκκλιση ως προς το εμβαδόν, αλλά χωρίς απαίτηση προσώπου, ενώ όλες οι προηγούμενες διατάξεις έθεταν το πρόσωπο ως απαραίτητη (και λογική) προϋπόθεση. Ομοίως, το διάταγμα του 85 "ξέχασε" τις προϊσχύουσες παρεκκλίσεις, και τσουβάλιασε όλα τα υφιστάμενα μη άρτια στην παρέκκλιση Αυτά συμβαίνουν, όταν οι εκάστοτε πολιτικοί πρέπει να βολέψουν κάποιους πονηρούς ημέτερους
    1 point
  6. άρθ 94 2. Τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης αυθαιρέτων υπολογίζονται ως εξής : α) το πρόστιμο ανέγερσης είναι ίσο με την αξία του αυθαιρέτου (Αα) επί το συντελεστή περιβαλλοντικής επιβάρυνσης (Σπ). Η αξία του αυθαιρέτου υπολογίζεται ως το γινόμενο της επιφάνειάς του, πολλαπλασιαζόμενης επί την τιμή ζώνης (Τ.Ζ.) της περιοχής του ακινήτου, όπως αυτή ισχύει κατά την ημερομηνία διαπίστωσης της παράβασης, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών ή όπου δεν υπάρχει σύστημα αντικειμενικών αξιών στη συγκεκριμένη περιοχή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 109 του παρόντος. Ο συντελεστής περιβαλλοντικής επιβάρυνσης ορίζεται σε.. β) Το πρόστιμο διατήρησης είναι ίσο με το πενήντα τοις εκατό (50%) του προστίμου ανέγερσης και καταβάλλεται από το χρόνο σύνταξης της έκθεσης αυτοψίας του αυθαιρέτου και για κάθε συνεχόμενο χρόνο, μέχρι την κατεδάφιση ή την νομιμοποίησή του. Το πρόστιμο διατήρησης στην περίπτωσή σου είναι 50% (*20% *Τ.Ζ*Τ.Μ) δηλαδή 10% της ανέγερσης, είναι ετήσιο και κατ΄ ελάχιστο 100€ Επιβάλλεται με αναλογισμό μηνών (και όχι ημερών-όπως κάναμε παλιά) υπολογίζοντας τους μήνες από τότε που θα κάνεις την αίτηση πρόθεσης νομ/σης μέχρι το μήνα που θα εκδοθεί η άδεια νομ/σης εγκ 2/19 Το πρόστιμο διατήρησης είναι ετήσιο και εφ’ όσον επέλθει άρση της αυθαιρεσίας πριν τη συμπλήρωση του έτους, υπολογίζεται με αναλογία μηνών (αριθμός μηνών / 12)
    1 point
  7. @nzerman Από την στιγμή που δίνει τις τιμές αυτές η εταιρεία, θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις αυτές τις τιμές. Είναι περιττοί οι υπολογισμοί. https://www.hitachi-hvac.co.uk/ranges/heating/yutaki-m
    1 point
  8. αν δεν έγινε έκθεση αυτοψία και αυτοβούλως ο ιδιοκτήτης δηλώσει ότι θα εκδώσει άδεια νομιμοποίησης ΝΑΙ ισχύει το 20% επί των Τ.Μ*Τ.Ζ (και όχι επί αναλυτικού) Ειδικότερα δείτε την εγκ 2 (με σαφήνεια το διευκρινίζει) άρθ 94 3. Κατ’ εξαίρεση των ανωτέρω : β) Αν ο ιδιοκτήτης προβεί σε νομιμοποίηση των αυθαίρετων κατασκευών, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το είκοσι τοις εκατό (20%) του προστίμου ανέγερσης της έκθεσης αυτοψίας και πρόστιμο διατήρησης από τη διαπίστωση του αυθαιρέτου έως την ημερομηνία έκδοσης της οικοδομικής άδειας. Σε κτίρια που διαθέτουν οικοδομική άδεια και λειτουργούν βιομηχανικές και βιοτεχνικές χρήσεις και έχει συντελεστεί υπέρβαση καθ’ ύψους μέχρι δύο (2) μέτρα και επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το δέκα τοις εκατό (10%) του προστίμου ανέγερσης και διατήρησης. εγκ 2/19 Επί του εδαφίου β της παρ.3 επισημαίνεται ότι στην περίπτωση έκδοσης άδειας νομιμοποίησης, εφ’ όσον τα πρόστιμα είναι βεβαιωμένα στη Δ.Ο.Υ, το οφειλόμενο ποσό (20%) υπολογίζεται επί του προστίμου ανέγερσης της έκθεσης αυτοψίας. Στην περίπτωση που δεν έχει γίνει διαπίστωση του αυθαιρέτου και ο ιδιοκτήτης αυτοβούλως προβαίνει στη νομιμοποίησή του, το οφειλόμενο ποσό (20%) υπολογίζεται επί του προστίμου ανέγερσης της παρ.2α του παρόντος άρθρου. Για την εφαρμογή του παρόντος, ο υπολογισμός του προστίμου διατήρησης αντιστοιχεί στο 50% του διαμορφωθέντος κατά τα ανωτέρω προστίμου ανέγερσης.
    1 point
  9. Η διαδικασια των 8ωρων εξετασεων καταργηθηκε στην Ελλαδα το 1982. Να μια περιπτωση ακρως ενδιαφερουσα. Εξεταση 8ωρου μπετον 1981: Θεμα μπετον : Επιλυση και διαστασιολογηση υπερυψωμενης κυκλικης δεξαμενης νερου (επι στυλων υψους 12 μετρων). Καθηγητης Θ.Τασσιος Παρεμβαση Αρχιτεκτονα με πτυχιο απο την Ιταλια πριν ξεκινησει η εξεταση. "Κε Καθηγητα αυτα δεν τα εχουμε διδαχθει εμεις" Απαντηση: "Δεν ξερω συναδελφε αν τα εχετε διδαχθει. Ξερω ομως οτι θα εχετε το δικαιωμα να υπογραψετε..." "
    1 point
  10. Ας δώσουμε και μερικά στατιστικά για να γίνει κατανοητό το μέγεθος της απάτης με διαφορετικά παραδείγματα: -Ελεύθερος επαγγελματίας με 40 έτη στην κατώτατη κλίμακα, με τα τωρινά δεδομένα 155/μήνα, αντιστοιχούν σε εισόδημα 775/μήνα. Συντελεστής αναπλήρωσης 50,01% Αποδιδόμενη σύνταξη 387,58. Προστίθεται η εθνική σύνταξη: 384,00. Σύνολο 771,57, αφαιρείται 6% υπέρ υγείας, τελικό πληρωτέο προ φόρων 725ευρώ. -Ελεύθερος επαγγελματίας με 15 έτη ασφάλισης και σύνταξη στα 67 στην κατώτατη κλίμακα. Συντελεστής αναπλήρωσης 11,55% Αποδιδόμενη σύνταξη 89,51. Προστίθεται η εθνική σύνταξη: 384,00. Σύνολο 473,51, αφαιρείται 6% υπέρ υγείας, τελικό πληρωτέο προ φόρων 445ευρώ. -Ελεύθερος επαγγελματίας με 40 έτη στην ανώτατη κλίμακα, με τα τωρινά δεδομένα 500/μήνα, αντιστοιχούν σε εισόδημα 2.500/μήνα. Συντελεστής αναπλήρωσης 50,01% Αποδιδόμενη σύνταξη 1.250. Προστίθεται η εθνική σύνταξη: 384,00. Σύνολο 1.634, αφαιρείται 6% υπέρ υγείας, τελικό πληρωτέο προ φόρων 1.535ευρώ. -Μισθωτός με μέσες απολαβές στα 40 έτη 1400 ευρώ/μήνα.Συντελεστής αναπλήρωσης 50,01% Αποδιδόμενη σύνταξη 700. Προστίθεται η εθνική σύνταξη: 384,00. Σύνολο 1.084, αφαιρείται 6% υπέρ υγείας, τελικό πληρωτέο προ φόρων 1.018,96ευρώ. Και τώρα δύο τρία παραδείγματα τωρινών συνταξιούχων πριν και μετά τον νόμο Κατρούγκαλου και του νέου Βρούτση. -Ελεύθερος επαγγελματίας με 40 έτη και 37 στην ειδική προσαύξηση. Ασφαλιστέος μισθός με τους κοινωνικούς πόρους 948/μήνα. Συντελεστής αναπλήρωσης 50,01% Αποδιδόμενη σύνταξη 475. Προστίθεται η εθνική σύνταξη: 384,00. Σύνολο 859,10, αφαιρείται 6% υπέρ υγείας, τελικό πληρωτέο προ φόρων 807ευρώ. Η ειδική προσαύξηση υπολογίζεται ως 0,075%*37*948(!!!!!)*12=316 ευρώ, αφαιρείται 6% υπέρ υγείας, τελικό πληρωτέο προ φόρων 297ευρώ. Σύνολο 1.104 ευρώ. -Ελεύθερος επαγγελματίας με 40 έτη και 37 στην ειδική προσαύξηση και αίτηση πριν τις 12/5/2016 (ήδη συνταξιούχος). Βάσει πινάκων τσμέδε. Σύνολο 1.108,95. Η ειδική προσαύξηση: 1.253. Σύνολο 2.360, τελικό πληρωτέο πρό φόρων (είναι πολλές οι κρατήσεις) 1.692 ευρώ (Η διαφορά πληρώνεται ως προσωπική διαφορά σε σχέση με τα παραπάνω). -Μισθωτός στο δημόσιο/ιδιωτικό τομέα 40 έτη και 37 στην ειδική προσαύξηση. Ασφαλιστέος μισθός με τους κοινωνικούς πόρους 2.000/μήνα. Συντελεστής αναπλήρωσης 50,01% Αποδιδόμενη σύνταξη 1.000. Προστίθεται η εθνική σύνταξη: 384,00. Σύνολο 1.384, αφαιρείται 6% υπέρ υγείας, τελικό πληρωτέο προ φόρων 1.300ευρώ. Η ειδική προσαύξηση υπολογίζεται ως 0,075%*37*2000(!!!!!)*12=666 ευρώ, αφαιρείται 6% υπέρ υγείας, τελικό πληρωτέο προ φόρων 626ευρώ. Σύνολο 1.926(!) ευρώ .Προσθέστε εδώ και την σύνταξη του δημοσίου!!!! Απ όλα τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι όλα γίνονται για να εξυπηρετηθούν οι "πελάτες". Όποιος μπορεί μένει 15 χρόνια στο σύστημα και όλα τα υπόλοιπα ιδιωτική ασφάλεια και μαύρες δουλειές ή με ξένα μπλοκάκια. Δεύτερη επιλογή η μισθωτή εργασία και ειδικά στο δημόσιο με τις παχυλές "λογιστικές κρατήσεις" που οδηγούν σε ήρεμα γεράματα χωρίς άγχη. Το ελεύθερο επάγγελμα πλέον θεωρείται επισήμως εχθρός και στον ασφαλιστικό τομέα.
    1 point
  11. Κοροϊδεύουν τον κόσμο. Δεν ταιριάζει αναλογικά το ποσό των εισφορών με την σύνταξη. Για να δίνει κάποιος τα 500/μήνα πρέπει να περιμένει και 3 φορές, τουλάχιστον, μεγαλύτερη σύνταξη από αυτή που θα πάρει αν δίνει τα 155/μήνα. Δεν υπάρχει κανένα κίνητρο να δίνει κανείς παραπάνω από τα ελάχιστα.
    1 point
  12. Δυστυχώς το νέο νομοσχέδιο είναι μία από τα ίδια του 4387/2016. Δεν συμμορφώνεται σε καμία περίπτωση με τις αποφάσεις του ΣΤΕ στα ζητήματα της εξομοίωσης του ασφαλιστέου μισθού μισθωτών-ελευθέρων επαγγελματιών, διατηρεί τις ανισότητες στην απονομή συντάξεων μεταξύ των αιτούντων πριν και μετά τις 12/5/2016 και εξαϋλώνει οριστικά την ειδική προσαύξηση μετατρέποντάς την σε επίδομα επικροτώντας τη λογική του 4387/2016. Εν ολίγοις θα πληρώνετε 40 χρόνια 155/μηνιαίως για να λάβετε 800ευρώ για καμιά δεκαριά χρόνια αν φυσικά είστε τυχεροί. Αν πάλι σας έκοψε και πήγατε νέοι στο δημόσιο είστε άρχοντες καθώς εκεί οι συντάξεις και με 30-35 χρόνια λόγω υψηλών μικτών μισθών (ασφαλιστέων) αγγίζουν τα 1900 μικτά ή και τα ξεπερνούν ανά περίπτωση. Ασφάλεια δικαίου και αρχή της ισότητας κατά τ'άλλα. Ραντεβού στα δικαστήρια. Χρέος όλων μας να καταστήσουμε σαφές ότι δεν είμαστε κορόϊδα: http://www.opengov.gr/minlab/?p=4528 από σήμερα έως τις 7/2 και ώρα 18:00.
    1 point
  13. συνιστώ πάντα μα πάντα το πάχος γραμμής να το ορίζεις με βάση το χρώμα σχεδιασμού στο PLT Γενική αρχή από παλαιά για έμπειρους μελετητές ήταν η αρχή τα στάνταρ 7 χρώματα με την σειρά που είναι να πάει και το πάχος εκτύπωσης τους Ενδεικτικά κοκκινο - 01 κίτρινο - 02 πράσινο - 03 Γαλαζιο -04 Μπλε -05 Μώβ -06
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.