Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. NeckBreaker

    NeckBreaker

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      235


  2. Anton_civeng

    Anton_civeng

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      931


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.379


  4. tettris

    tettris

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.087


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/02/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Όλα ίδια όπως τ'αφήσαμε. Σε 3-4 χρονάκια που όλοι οι μηχανικοί και λοιποί ελεύθεροι επαγγελματίες θα βγαίνουν με συντάξεις των 600-700ευρώ θα είναι πολύ αργά. Θα πέφτει κλάμα τότε, τα σημερινά 1000 θα φαντάζουν μια χαρά. Με τις υγείες μας λοιπόν και καλή ψήφο στη βουλή για να πάρουν και κάτι ψιλά παραπάνω οι φίλοι ΔΕΚΟτζήδες των 2500 ευρώ/μήνα, έχουν οικογένειες και στρατό να θρέψουν άλλωστε.
    4 points
  2. https://www.protothema.gr/economy/article/976277/elegtiko-sunedrio-upo-sudagmatiki-amfisvitisi-diataxeis-tou-asfalistikou-nomoshediou/ IV. Ενόψει αυτών, το υπό εξέταση σχέδιο νόμου, εφόσον εξακολουθεί να στηρίζεται, όπως και ο προηγούμενος ασφαλιστικός νόμος 4387/2016, στην ενιαία ασφαλιστική αντιμετώπιση προσώπων που σύμφωνα με το Σύνταγμα δεν μπορούν να υπαχθούν στον ίδιο ασφαλιστικό οργανισμό, εγείρει ζήτημα αντισυνταγματικότητας στο σύνολό του. Έχει να πέσει γέλιο. Η γνωμοδότηση είναι μόνο επί των άρθρων που αφορούν τους δημοσίους υπαλλήλους και στρατιωτικούς και ΔΕΝ είναι δεσμευτική για τον εκάστοτε υπουργό. Το ενδιαφέρον είναι ότι για πρώτη φορά σε κείμενο τέτοιου επιπέδου (από άποψη σύνθεσης) αναφέρεται ξεκάθαρα ότι: «Με το επίμαχο νομοσχέδιο υιοθετούνται σε γενικό πλαίσιο οι ρυθμίσεις του ν. 4387/2016 και επέρχονται επουσιώδεις τροποποιήσεις αυτού σε συγκεκριμένες διατάξεις που κρίθηκαν ως αντισυνταγματικές με τις 1880/2019, 1888/2019, 1889/2019, 1890/2019 και 1891/2019 της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, ενώ παράλληλα ολοκληρώνεται η διοικητική και οργανωτική ενοποίηση που επιχειρήθηκε με προγενέστερους νόμους (2084/1992, 2676/1999, 3029/2002, 3655/2008, 3863/2010, 4387/2016), με την ενσωμάτωση στο νέο φορέα όλων των ασφαλιστικών φορέων απονομής σύνταξης και εφάπαξ παροχής, όπως το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ παροχών (Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.)». Επίσης επιτέλους σε ένα νομικό κείμενο αναφέρεται ο διαχωρισμός που έχει συντελεστεί μεταξύ εθνικής και ανταποδοτικής σύνταξης όπου η μεν πρώτη είναι ΠΡΟΝΟΙΑΚΟΥ χαρακτήρα και άσχετη με τις εισφορές που έχει καταβάλει ο ασφαλισμένος η δε δεύτερη είναι γνήσια ασφαλιστική παροχή (σελ 23). Λίγο μυαλό και ελάχιστες γνώσεις να είχαν οι φωστήρες μας (βλ ΤΕΕ και λοιποί) θα πάταγαν πάνω σε αυτά και θα τους έσκιζαν.
    2 points
  3. Στην διαδικασία ΠΡΟΕΓΚΡΙΣΗΣ δεν ανεβάζεις κανένα έγγραφο αρχαιολογίας ή Σ.Α. κλπ . Ανεβάζεις μόνο την Υ.Δ. απαιτούμενων εγκρίσεων ( στην περίπτωσή σου της Αρχαιολογίας για το επόμενο στάδιο ΕΓΚΡΙΣΗΣ) . Μετά την έκδοση της προέγκρισης ... για την έκδοση αδείας ανεβάζεις όλα τα δικαιολογητικά και φυσικά την έγκριση εκσκαφών . Επισημαίνω πάλι να ελέγξεις ποία κατηγορία έχεις ''τσεκάρει'' στη αίτηση σου .
    1 point
  4. Αναφέρομαι στην έγκριση για εκσκαφές από αρχαιολογία!
    1 point
  5. Για έναν γρήγορο υπολογισμό. Φυσικά μπορεί να γίνει και ακριβείας αν υπολογιστεί σωστά ο μέσος όρος των αποδοχών του ασφαλισμένου από το 2002 ώστε να προκύψει ο σωστός συντάξιμος μισθός. https://www.money-money.gr/news/neo-asfalistiko-ypologiste-akribws-th-dikh-sas-syntaxh Συντάξιμος μισθός = https://www.money-money.gr/news/pws-ypologizetai-h-syntaxh Προσπαθώ να προστατέψω τον εαυτό μου και δεν συμμετέχω. Το τι προσωπικές διαφορές έχουν δει τα ματάκια μου στα μηνιαία ενημερωτικά συντάξεων δεν λέγεται. Χωρίς ουσιαστική προσωπική διαφορά ( ± 10€ ~ 20€ ) είναι μόνο οι αναπηρικές συντάξεις, οι μειωμένες για οποιοδήποτε λόγο (οι οποίες όμως λόγω της Εθνικής Σύνταξης των 384,00€ που επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό επιδοτούνται υπέρμετρα) και οι οικοδομικές. Σε όλες τις υπόλοιπες ομάδες εργαζομένων σου φεύγουν τα σαγόνια με την προσωπική διαφορά. Εν τω μεταξύ υπάρχει και μια πολύ μεγάλη παρανόηση. Στην ασφαλιστική καρτέλα του κάτωθι (τραπεζικός) μπήκε "καρφωτός" ο συντάξιμος μισθός επειδή αυτός ήταν ο καλύτερος της τελευταίας πενταετίας προ της συνταξιοδότησής του. Αυτό έγινε διότι όταν πήρε σύνταξη αυτό προέβλεπε τότε η νομοθεσία. Δεν είναι ο συντάξιμος μισθός ολόκληρου του βίου του. Σε αντίθεση με τον κάτωθι (Τεβετζής) που όταν πήρε σύνταξη η νομοθεσία προέβλεπε ήδη τον συνυπολογισμό του βίου και μπήκε "καρφωτό" το σωστό ποσό. Δηλαδή ο επαναϋπολογισμός ξεκίνησε λαμβάνοντας ως βάση υπολογισμού τον συντάξιμο μισθό που υπήρχε στην συνταξιοδοτική απόφαση που είναι όμως υπολογισμένος με διαφορετικά κριτήρια αναλόγως του ταμείου προέλευσης. Αυτό ήταν ένα παράδειγμα ενδογενεακής συνταξιοδοτικής αδικίας. Ασφαλώς ούτε την διαγενεακή αδικία της συνεχιζόμενης καταβολής της προσωπικής διαφοράς μπορώ να παραμερίσω. Αηδίασα πάλι ... Τώρα το θυμήθηκα. Αν δεν τελειώσει ο ΑΤΛΑΣ μην περιμένουμε σωστή βάση υπολογισμού.
    1 point
  6. tasos18362 Όπως σου απάντησε και ο tettris, ειναι ξεκάθαρο ότι η κεκλιμένη αυτή στέγη θα δηλωθεί ως τροποποίηση με αναλυτικό προυπ/μό και θα απαλλαγεί από ΜΣΕ με το κριτήριο (ια) της αύξησης κατακ. φορτίων <20%. Ό δε έλεγχος μπορεί να γίνει απλούστατα αφού : α) υπολογιστεί η διαφορά των κατακ. φορτίων (ΔG+ΔQ) της αυθ. στέγης από της αδείας β) ληφθεί από την μελέτη της αδείας το σύνολο των αξονικών φορτίων των υποστυλωμάτων ΣΝi στη στάθμη θεμελίωσης για τον συνδυασμό φόρτισης π.χ (1.35 G+1,5 Q) γ) υπολογιστεί και επιβεβαιωθεί ο λόγος (1,35 ΔG+1,5 ΔQ) / ΣNi < 20% Αυτονόητο βεβαίως, ότι αν από την στατική μελέτη δίδονται τα ΣΝi KAI για τον συνδυασμό φόρτισης (G+Q)... τότε για ευκολία μας χρησιμοποιούμε τον λόγο (ΔG+ΔQ) / ΣΝi < 20%. tettris, για το : "Ο έλεγχος των κατακόρυφων φορτίων δεν συνεπάγεται ότι απαλλάσσει αυτόματα, εφόσον πληρείται, κάθε είδους αυθαιρεσία, αφού π.χ. κατασκευές υπογείων δεν αυξάνουν μεν τα κατακόρυφα φορτία, αλλά θα πρέπει να πληρούν τις υπόλοιπες προϋποθέσεις απαλλαγής για τους χώρους αυτούς. " που είπες, έχω επισημάνει παραπάνω αντιθέτως το: EDIT: Ένα αυθαίρετο υπόγειο που λες βεβαίως και επηρεάζει τα κατακόρυφα φορτία στύλων υπογείου και θεμελίωσης- αρμού εδάφους και αν πρόκειται για π.χ (άδεια με) ισόγειο συνεργείο αυτ/των με Q=500kg/m2 επί πλάκας αυθαιρέτου υπογείου αντί εδαφόπλακας, το πράγμα παίρνει ψιλο-...σοβαρή διάσταση μη επιτρεπομένης τότε και δεύτερης απαλλαγής ..... Οπότε (αφού το υπόγειο επηρεάζει τα κατακόρυφα φορτία) θεωρώ πως ένα αυθαίρετο υπόγειο μπορεί και αυτό να εμπίπτει στην γενική απαλλαγή του 20% των κατακ. φορτίων έστω και αν ΔΕΝ πληρεί το ποσοστό 75% συμπαγών τοίχων - τοιχείων ή επιφανείας μεγαλυτέρας του ισογείου. Δηλαδή το κριτήριο (ια) μπορεί να απαλλάξει ΚΑΙ τέτοια υπόγεια όντας όπως είπα δια κάθε νόσον και κάθε ...... αυθαιρεσίαν (μαζί με άλλες ή και χώρια) ......
    1 point
  7. Εφόσον η δήλωση ειναι σε υπαγωγή τοτε οχι δεν απαιτείται ΣΥΠΟΘΑ. Απο κει και πέρα νομίζω 99% οτι θα κρατήσει και την εκάστοτε έκπτωση που ίσχυε κατα την αρχική υπαγωγή.
    1 point
  8. dadabook, όχι δεν ισχύουν αυτά τα δύο αντιφατικά ούτε εννοούσα αυτό. Αναφέρθηκα όμως στην (1.γγ ) για να δείξω ότι η έννοια της τροποποίησης στατικών περιέχεται στις προβλεπόμενες από τον νόμο τακτοποιήσιμες / νομιμοποιήσιμες αυθαιρεσίες. Κι αυτό γιατί η τροποποίηση στατικών παλαιότερα επί ν.4014/11 είχε θεωρηθεί ως μη επί μέρους τακτοποιήσιμη (παρά μόνον ως σε εξ΄ολοκλήρου αυθαίρετο ....! ) (βλ. Σημειώσεις κας Ε. Λεμπέση): 9. ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΑΤΙΚΩΝ: Όταν έχει αλλάξει το στατικό από την άδεια κυρίως ως προς τη διαμόρφωση του στατικού φορέα (κολώνες, δοκοί, ανοίγματα) ή ως προς το περίγραμμα του κτιρίου ή αν έχει αλλάξει η θέση του κλιμακοστασίου, δηλαδή σε κάθε περίπτωση που έχει υλοποιηθεί άλλη στατική μελέτη , τότε είναι όλο το κτίριο αυθαίρετο. Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα να πληρωθεί το παράβολο και να εκδοθεί άδεια νομιμοποίησης. • Αν δεν γίνει νομιμοποίηση δηλώνονται όλα τα τ,μ, χωρίς υπέρβαση δόμησης (δηλ.< 50%) και χωρίς άλλη υπέρβαση, με σημείωση στα σχόλια για το είδος της αυθαιρεσίας. • Αν δεν γίνει νομιμοποίηση, η 2η φάση της δήλωσης γίνεται: Με αποτύπωση της πραγματικής κατάστασης και από εκεί και πέρα θα εξετάσετε τι επίπτωση θα έχει στο δελτίο δομικής τρωτότητας. • Δεν πρέπει να χορηγηθεί Βεβαίωση σε περίπτωση μεγάλης αλλαγής των στατικών, διότι υπάρχει θέμα επικινδυνότητας που ο Μηχανικός δεν πρέπει να το παραβλέψει Το θέμα περί της δυνατότητας ένταξης στον νόμο των στατικών τροποποιήσεων λοιπόν, θεωρώ ότι οριστικοποιείται με την (1.γγ) . Περαιτέρω μία στατική τροποποίηση, θεωρούμενη νομίμως ως τακτοποιήσιμη αυθαιρεσία, μπορεί βεβαίως να απαλλάσσεται από ΜΣΕ βάσει της (ια). Αυτό εννοούσα....
    1 point
  9. Καλημέρα, Καθόλου "αργά", μην πω και πολύ "νωρίς", αν κρίνω από την ώρα της δημοσίευσης!😄 Πέρα από το αστείο ειλικρινά σε ευχαριστώ για τις απαντήσεις, έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα οι δικές σου, και ήταν μάλιστα άμεσες, αφού τα παραδείγματα που έθεσα ήταν σχεδόν θεωρητικά. Εκτός από την ΥΥ, που, όπως λέει και ο Τάσος, και εμένα ακόμα με "τρώει" το γιατί πάει κατευθείαν με τον έλεγχο των κατακόρυφων, ενώ και μια ΥΔ, ουσιαστικά διαφοροποίηση του Φ.Ο. είναι, αλλά έχει την "καβάτζα" του 25%, μόνο και μόνο επειδή εκεί είναι υπολογίσιμη σε επιφάνεια σαν αυθαιρεσία... Εξάλλου και η κελκιμένη πλάκα, ουσιαστικά υπέρβαση ύψους είναι, οπότε θα έπρεπε και η πιο πάνω περίπτωση 1) να πηγαίνει μονόδρομα για έλεγχο (ια). Τέσπα...
    1 point
  10. Θα εισάγεις μόνο μια λοιπή και στην Τ.Ε θα αναφέρεις τα της εγκ 2
    1 point
  11. Ναι αυτό μου ζήτησαν κ εμένα. Βέβαια όχι με γνήσιο της υπογραφής. Απλά μια εκτύπωση απο το σύστημα.
    1 point
  12. Οκ!ευχαριστώ για τις διευκρινήσεις. Τον ανακάτεψα με τη δόμηση γιατι τα υπερυψωμένα υπόγεια με κύρια χρήση και μέγιστη στάθμη από το έδαφος 1,50μ θα μεταρούσαν στη δόμηση κατά το 1/2 της επιφάνειας.
    1 point
  13. Λεβέντη μου και η δική μου ταπεινή άποψη είναι χιλιογραμμένη κι άλλων καταξιωμένων μελών επίσης…. Αρκεί ν' ανατρέξει κάποιος, που τώρα μαθαίνει, στο παρελθόν, δηλαδή, στις χιλιάδες σελιδες αυτού του site…. Και ν' αφιερώσει χρόνο και κόπο…. Ελα μου όμως που είναι βαρετό να διαβάζει κανείς το παρελθόν… Ελα μου όμως που είναι ευκολότερο το "… ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε"!!!! Η' με άλλα λόγια "… ..ρωτάω, εισπράττω απάντηση, στρίβω"… . Καλε μου φίλε, ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΚΑΛΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ μπορείς κι αντιμετωπίζεις ορθά το παρόν και το μέλλον…. Αλλιώς "… από το ένα αυτί μπαίνουν κι από το άλλο βγαίνουν"… .. Συστήνω: Στους παλιούς συναδέλφους να μην δίδουν μασημένη τροφή, δεν οφελεί κανέναν, ούτε αυτόν που την εισπράττει, ούτε αυτόν που την προσφέρει, ούτε όσους παρακολουθούν... .. Στους νέους συναδέλφους να μελετήσουν, αφιερώνοντας ουσιαστικό χρόνο και κόπο, τις χιλιάδες συζητήσεις του site, δημιουργώντας τις δικές τους σημειώσεις και κατακτώντας τα θέματα…. Αν στεναχωρώ κάποιους, ας με συγχωρήσουν. Πιστεύω όμως ότι, η ΓΝΩΣΗ δεν γίνεται κτήμα κανενός με τον τρόπο αυτό… Υ.Γ. Ας επιτραπεί παρακαλώ το εκτός θέματος….
    1 point
  14. Εδώ πάλι τι καταλαβαίνετε; Ο χρόνος θεώρησης της οικοδομικής άδειας για την ηλεκτροδότηση δε θα είναι παλαιότερος από οποιαδήποτε αλλαγή χρήσης που επήλθε; Αρα γιατί να προσκομίσει κάτι άλλο, πέρα από τν άδεια;
    1 point
  15. Νομίζω ότι μπορείς να περάσεις την κατασκευή πυραμίδας ως τάφο Αιγυπτιακής θρησκείας. Και αν τον κόβει ο ΝΟΚ, το επιτρέπει το Σύνταγμα, νομίζω. Αν κάποιος θέλει να ταφεί σε πυραμίδα αρκεί να δηλώσει ότι είναι γόνος αρχαίου Αιγύπτιου βασιλιά.
    1 point
  16. Καλημέρα σε όλους, μετά από μία μακρά απουσία... Μετά από διαρκείς αναβολές, "ψείρισμα" του άρθρου 35 του Νόμου Μπιρμπίλη και ερωτήσεις επί ερωτήσεων στο υπουργείο εκ μέρους της πολεοδομικής υπηρεσίας του δήμου Ναυπλίου, η τελευταία ερώτησή τους αφορά το εξής... ... έστω ότι τα παραχωρημένα τμήματα που περιλαμβάνονται στο άρθρο 35 κυρώνονται βάση της προβλεπόμενης διαδικασίας και συνδέονται με το προϋπάρχον δίκτυο. Το προϋπάρχον όμως δίκτυο είναι νόμιμο...? Το υπουργείο βέβαια δεν έχει απαντήσει εδώ και μερικούς μήνες... Επανέρχεται λοιπόν τώρα η ίδια υπηρεσία που οδήγησε τα πράγματα στην 1828/08 του ΣτΕ που "πάγωσε" την οικοδόμηση στους οικισμούς > 2000 και θέτει υπό αμφισβήτηση σχεδόν ολόκληρο το προϋπάρχον δίκτυο όλων των οικισμών της χώρας. Το αισχρό της υπόθεσης είναι πως σε οικοδομικό τετράγωνο που έχει προκύψει από Ιδιωτική Ρυμοτόμηση παρακαλώ, σε χωριό της Αργολίδας, έχουν κατασκευαστεί 4 μεζονέτες. Διαβάστε προσεχτικά!!! Η Πρώτη ανήκει στον Διευθυντή της Πολεοδομίας Ναυπλίου!!! Η Δεύτερη ανήκει στον Υποδιευθυντή της Πολεοδομίας Ναυπλίου!!! Η Τρίτη στον Δασάρχη!!! και η Τέταρτη σε κάποιον που, όπως ακούγεται, έχει "άκρες" στο ΣΔΟΕ!!! Εκτός του παραπάνω (άρθρο 20) οι οικοδομές βρίθουν αυθαιρεσιών. Η προκλητικότητα των εν λόγο κυρίων δεν σταματά μόνο στα προαναφερόμενα. Επί πλέον έχουν καταπατήσει δρόμο ο οποίος οδηγεί στην παραλία, εμποδίζοντας την διέλευση των υπολοίπων. Όποιος από τους κατοίκους απευθύνθηκε στην πολεοδομία Ναυπλίου, εισέπραξε βαρύ πρόστιμο για δικές του κατασκευές... Εφόσον η υπηρεσία είναι τσιφλίκι των παραπάνω. Επί πλέον για τους δύο πρώτους (Δ/τή & Υποδ/ντή της πολ. Ναυπλίου). Οι δύο αξιότιμοι κύριοι πρωταγωνίστησαν τη χρονιά που μας πέρασε στον τοπικό Τύπο μετά από έλεγχο που πραγματοποίησε το ΣΔΟΕ σε βάρος τους και βρέθηκαν με τεράστιους τραπεζικούς λογαριασμούς, τα ποσά των οποίων δεν δικαιολογούνταν από τα νόμιμα εισοδήματά τους!!! Έκτοτε Δεν συνέβη τίποτα και εξακολουθούν να παραμένουν στη θέση τους. Τα παραπάνω δεν είναι εκτός θέματος. Δίνουν εξηγήσεις γιατί δεν προχωράει η εφαρμογή του άρθρου 35, πως και ποιοι μπλοκάρουν την εφαρμογή του - παραμένοντας οι ίδιοι στο απυρόβλητο - στο Ελλαδιστάν. Και ύστερα ψάχνουμε τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε…
    1 point
  17. @design praxis Το θέμα σου είναι πολύ σοβαρό για δύο λόγους, γιατί 1) το γήπεδο εμπίπτει σε δύο παρεκκλίσεις του κανόνα και 2) έχει εκδοθεί η γνωμοδότηση 551/2008 για τα γήπεδα εκτός σχεδίου. Αναλύοντας τον πρώτο λόγο διαπιστώνεται ότι το γήπεδο, όπως το περιγράφεις, εμπίπτει σε δύο παρεκκλίσεις του κανόνα, του άρθρου 1 του από 24/31.5.85 πδ, όπως ισχύει, και, συγκεκριμένα, 1) στα κείμενα εντός της ζώνης των πόλεων, κωμών και οικισμών τα οποία είχαν κατά την 24.4.1977, ελάχιστο εμβαδόν 2000 τμ (χωρίς απαίτηση προσώπου), και 2) στα έχοντα πρόσωπο σε διεθνείς, επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδούς, οπότε πρέπει να έχουν πρόσωπο 25 μ., βάθος 40 μ. και εμβαδόν 2000 τμ αν προϋφίστανται της 17.10.1978. Επισημαίνεται ότι τα γήπεδα της δεύτερης κατηγορίας, που δημιουργήθηκαν μεταξύ 1978 και 1985, πρέπει να έχουν 4000 τμ εμβαδόν, χωρίς απαίτηση προσώπου, για να είναι άρτια κατά παρέκκλιση. Κατά την άποψή μου, εφόσον το συγκεκριμένο γήπεδο εμπίπτει σε δύο παρεκκλίσεις, μπορεί να εφαρμοστεί γι' αυτό η ευνοϊκότερη παρέκκλιση. Εξετάζοντας το δεύτερο λόγο, διαπιστώνεται ότι, όπως περιγράφεται στο παραπάνω σχετικό thread, σε πολλές περιπτώσεις έχουν εκδοθεί και δικαστικές αποφάσεις οι οποίες θεωρούν τη γνωμοδότηση της επταμελούς επιτροπής ως απόφαση και σταμάτησαν οικοδομικές εργασίες. Συμπερασματικά, και εφόσον δεν έχει αναδειχθεί, στην πολεοδομία που απευθύνεσαι, το θέμα της εφαρμογής της γνωμοδότησης 551/2008, προσπάθησε να εξηγήσεις στον αρμόδιο υπάλληλο ότι στην περίπτωση του συγκεκριμένου γηπέδου εφαρμόζεται η ευνοϊκότερη παρέκκλιση, ώστε να πάρεις την άδεια, εάν τα καταφέρεις.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.