Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Chr1st0s

    Chr1st0s

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      293


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      18.016


  3. maneni

    maneni

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.673


  4. jedi.Yannis

    jedi.Yannis

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.465


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/04/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Η εγκύκλιος του ΥΠΕΚΑ είναι προγενέστερη του 4495/17. θεωρώ ότι για την χρήση του 4495/17 και όλες τις πράξεις που περιγράφονται σε αυτόν, ως τοπογραφικό φτιάχνουμε αυτό που περιγράφεται στο αρθ. 39. Δεν είναι δυνατόν να κάνουμε τοπογραφικά και έτσι και αλλιώς. Στην ίδια λογική, εφαρμόζουμε και τον τρόπο έκδοσης αδειών του 1983 και πάλι στο τοπογραφικό δεν έβαζες τα μελλοντικά κτίσματα (μπαίνανε στο ΔΚ), και τότε δεν ήθελες και ΕΓΣΑ 87 κλπ. Δεν μπορούν στην ΥΔΟΜ να τσιμπολογάνε ποιος νόμος τους βολεύει κάθε φορά και να εφαρμόζουν ένα άρθρο από τον ένα, δύο από τον άλλο και ένα παραπέρα.
    1 point
  2. δεν μπορώ να φανταστώ κατοικία χωρίς δίκτυο ύδρευσης. Ας υποθέσουμε ότι το πόσιμο καλύπτεται από τις φιάλες. Το πλύσιμο σκευών? Ατομικό? ρούχων? Η δεξαμενή ομβρίων είναι τόσο μεγάλη που μπορεί να καλύψει τις λοιπές ανάγκες (δάπεδα, πότισμα κλπ)? Ή Εκεί στις κυκλάδες βρέχει και το καλοκαίρι? επί των ερωτημάτων δεν θυμάμαι καλά αλλά κοι΄τα ΓΟΚ και ΝΟΚ τι απαιτείται. Δεν θα συμβούλευα χρήση δεξαμενής γιατί υπάρχουν παλλές απαιτήσεις που καθιστούν πολύ δύσκολη και αντιοικονομική την εφαρμογή σε τέτοιο μικρό μέγεθος. Υπάρχει αντίστοιχη νομοθεσία αλλά δεν έχω ασχοληθεί. Πρόχειρα έχω κάτι που δεν ξέρω αν είναι επαρκές ή ενημερωμένο ΦΕΚ 3282Β/2017
    1 point
  3. Στον Ν.4495 που αναφέρονται οι προδιαγραφές του τοπογραφικού για έκδοση οικοδομικής άδειας ΔΕΝ αναφέρεται πουθενά ότι στο τοπογραφικό πρέπει να δείχνουμε κτίρια. Στο τοπογραφικό αποτυπώνεται η υφιστάμενη κατάσταση. Αν υπάρχουν υφιστάμενα τα δείχνουμε. Σύμφωνα με τον ίδιο νόμο, το περιγραμμα του προς ανέγερση κτιρίου κανονικά αποτυπώνεται μόνο στο διάγραμμα κάλυψης (και εκεί μόνο ότι θεωρείται κτίριο, που συμμετέχει δηλ στην κάλυψη). Το οτι οι αργόσχολοι στις πολεοδομίες δεν έχουν μπει στο κόπο ακόμα να διαβάσουν τη νομοθεσία και για να μη κουραστούν και κάνουν κανα update στο μυαλουδάκι τους, ζητάνε ακόμα τοπογραφικό με κτίρια, όπως έκαναν πριν 20 χρόνια οι παππούδες μας, πράγμα το οποίο δεν βασίζεται πλέον πουθενά. Πάντως και εμένα το ζητάνε έτσι το τοπογραφικό σε κάποιες ΥΔΟΜ και για να μη μπλέξω τα δείχνω όλα στο ΔΚ (εξώστες, υπαίθρια κλιμακοστάσια κλπ) και κάνω bold τη γραμμή περιγράμματος κτιρίου και τις διαστάσεις για να μη κουραστούν και μας πάθουν τίποτα. Και καθώς ο μηχανικός μπορεί πολύ εύκολα να γίνει όμηρος του κάθε υπαλλήλου που θέλει να τον γονατίσει για τους δικούς του λόγους, καλό είναι να βάζεις στα σχέδια ότι σου ζητάει ο κάθε υπάλληλος προκειμένου να κάνει τον έλεγχο ΔΕΚΤΟ, να μη ρωτάς για προδιαγραφές και άλλα τέτοια περίεργα που λένε οι νόμοι και να σκύβεις το κεφάλι φεύγοντας, γονατιστός φυσικά, ευχαριστώντας τους που έβγαλες άκρη μετά απο μήνες ταλαιπωρίας. Δυστυχώς σε αυτή τη χώρα, ένας υπάλληλος ΥΔΟΜ που ως επι το πλείστον λάδωσε κάποτε για να πάρει τη θέση, έχει το δικαίωμα να έχει την κόρη του με τεχνικό γραφείο, τον κουνιάδο του με κατασκευαστική εταιρία, τον γαμπρός του με θέση στο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής κλπ κλπ. 😁
    1 point
  4. Στη ΥΔΟΜ η μόνη λογική συνήθως είναι να καταργήσουν ή να διαστρεβλώσουν τη λογική ... Ανέφερα το κ μόνο ως τεκμηρίωση για τα δ/Δ των υπαρχόντων κτηρίων και όχι ως το γενικό επιχείρημα. Το βασικό και γενικό επιχείρημα (όχι δικό μου αλλά της κοινής λογικής) είναι ότι : Η θερμομόνωση (τονίζω πάλι, ΜΟΝΟ η εξωτερική) πάνω από 6 εκ. δεν ανήκει στο κτήριο (αφού δεν ανήκει στην κάλυψη ή στη δόμηση-κάλυψη) επομένως ανήκει στον ακάλυπτο του οικοπέδου, δηλαδή είναι μια επένδυση του κτηρίου. Τα δ/Δ όμως ορίζονται ως οι αποστάσεις του κτηρίου από τα όρια του οικοπέδου. Άρα η επένδυση της εξωτερικής θερμομόνωσης είναι εξ' ορισμού μέσα στα δ/Δ. Αν αντίθετα η εξωτερική θερμομόνωση είναι 6, 5, 4 ή και μικρότερη, τότε επειδή μετράει στην κάλυψη του κτηρίου περιλαμβάνεται εντός τους περιγράμματος κτηρίου-κάλυψης και επομένως είναι υποχρεωμένη να απέχει δ/Δ από τα όρια του οικοπέδου. υγ. το ίδιο νομίζω ότι εννοεί και ο nik την ώρα που έγραφα ...
    1 point
  5. Δες και τι αναφέρει η σχετική εγκ. 2 Ν. 4495. Θα πας από ότι καταλαβαίνω να κάνεις νόμιμα την κατεδάφιση. Άρα θα χρειαστεί έγκριση εργασιών κατεδάφισης (μέσω e adeies) όπως αναφέρει ο συνάδελφος ΚΑΝΑ σε προηγούμενο μήνυμα. Αν είχε ήδη γίνει η κατεδάφιση (παράνομα φυσικά) τότε δεν θα χρειαζόταν έγκριση εργασιών αλλά μόνο υπαγωγή με πληρωμή 500 Ε προκειμένου μετά να μπορέσει να γίνει η διαγραφή των προστίμων (εφόσον έχουν επιβληθεί τέτοια). 2. Κατεδάφιση : Είναι δυνατή η υπαγωγή στον ν.4495/17 αυθαιρέτων κατασκευών προς κατεδάφιση με καταβολή του παραβόλου της παρ. ι του άρθρου 99, εφ’ όσον δεν έχει εκδοθεί αμετάκλητη δικαστική απόφαση για την κατεδάφισή τους και προκειμένου να ισχύσουν και γι’ αυτές οι ρυθμίσεις του νόμου περί διαγραφής ανείσπρακτων βεβαιωθέντων προστίμων. Η υπαγωγή μπορεί να αφορά είτε κατασκευές που έχουν ήδη κατεδαφιστεί αλλά εκκρεμούν γι’ αυτές πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης, είτε κατασκευές που πρόκειται να κατεδαφιστούν. Στην περίπτωση που η κατεδάφιση έχει συντελεστεί δεν εκδίδεται σχετική έγκριση εργασιών, υποβάλλονται στοιχεία για την απόδειξη της κατεδάφισης και αντί προστίμου καταβάλλεται παράβολο πεντακοσίων (500) ευρώ. Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις κατεδαφίσεων δεν εξετάζεται η τήρηση των προϋποθέσεων του άρθρου 89 του νόμου, δεδομένου ότι έχει ή πρόκειται να προστατευθεί το περιβάλλον με την κατεδάφιση. Η δυνατότητα υπαγωγής στο πληροφοριακό σύστημα εξασφαλίζει την καταβολή του σχετικού παραβόλου, την ενημέρωση του πληροφοριακού συστήματος και τη δυνατότητα διαγραφής των επιβληθέντων προστίμων. Για τη σύνταξη μεταβιβαστικής συμβολαιογραφικής πράξεως, που αφορά κατασκευή για την οποία εκδόθηκε πράξη έγκρισης εργασιών κατεδάφισης ή υποβάλλεται υπαγωγή για έγκριση εργασιών κατεδάφισης αυθαιρέτων κατασκευών με καταβολή του παραβόλου της παρ. ι του άρθρου 99 θα πρέπει πριν την συμβολαιογραφική πράξη να έχουν κατεδαφισθεί οι αυθαίρετες κατασκευές.
    1 point
  6. 2 πράγματα σκέφτομαι. 1) Να μην είναι υπο κλίμακα. Βρες λίγες διαστάσεις στο σχέδιο, μέτρησε και με το κλιμακόμετρο να δεις αν έχεις μεγάλη απόκλιση. 2) Σε μια γωνία στο διάδρομο βλέπω μια στρογγυλή σκάλα, οπότε μπορεί το διαμέρισμα αυτό να είναι πιο πολλά τ.μέτρα μαζί με δωμάτιο/α άλλου ορόφου.
    -1 points
  7. είπες ότι μετρώντας το μαζί με το φρεάτιο ασανσερ το βγαζεις περιπου 10τμ πιο κατω απο τα σχεδον 100, οποτε αν αφαιρεσεις το ασανσερ, το εμβαδον του δεν το ξερω αλλα ας πουμε οτι ειναι περιπου 2τμ τοτε εχεις εμβαδον διαμ/τος που δειχνεις περι τα 88τμ . Μετα προσθεσε τα 12τμ που ειπες εχεις στον οροφο, βλεπω να σχηματιζεται ολο μαζι το 99,85 που εγραφες αρχικα.
    -1 points
  8. πολλά μπορεί να ακούγονται τα 140τμ, πολλά μπορεί να ακούγονται τα 207τμ. Πολλά για ποιό πράγμα, πρόκειται να φτιάξεις κάτι???
    -1 points
  9. Εσύ τα τετραγωνικά για πιο λόγο θες να τα υπολογίσεις??...
    -2 points
  10. παίζει να βλέπεις σχέδιο που έγινε μετά τη σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών? Δηλαδή άλλη να ήταν η ιδιοκτησία που εμβαδομετρήθηκε και άλλη να βλέπεις εσύ σήμερα στο σχέδιο?
    -2 points
  11. άλλο λέω, μήπως αρχικά η ιδιοκτησία ήταν άλλη και μετά εκάναν διαμερισμάτωση και σας έδωσαν άλλη. Δεν ξέρω αν έχει ξαναγίνει και κατασκευαστής είχε δύο ιδιοκτησίες στον όροφο και δεν τις έφτιαξε όπως τις δείχνουν τα σχέδια της σύστασης αλλά δώρισε ένα δωμάτιο της μιας μιάς άλλης _ _ _ _ _ Β) κάνω κάτι το οποίο αντίκειται στους κανόνες του michanikos.gr ? Δεν το γνωριζω, πραγματικα και αν κανω ενημερωσετε με να σβυσω όποια μηνύματα δεν θα έπρεπε να γράφω. Σοβαρά. Δεν μπορώ να καταλάβω το λόγο που έλαβα τόσες αρνητικές ψήφους
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.