Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      11.775


  2. kostaspde

    kostaspde

    Μη μηχανικός


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      466


  3. varonos

    varonos

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      164


  4. dim10

    dim10

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      217


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/04/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Δοκίμασε αν σου βγαίνει ως cleat connection. Είναι λίγο βαριές οι διατομές στην φωτό λόγω περιορισμού ύψους, αλλά αυτήν είχα τώρα πρόχειρη.
    2 points
  2. αν τα γκρέμιζες όλα (δεξαμενές και κτίσματα) δεν θα χρειαζόσουν Δ.Δ-ενώ τώρα χρειάζεται
    2 points
  3. Χαλιά και απλές μοκέτες μειώνουν τον θόρυβο. Χρησιμοποιείτε λαστιχένιες παντόφλες (όχι τακούνια). Ελαστικές τάπες, ή ειδικά αυτοκόλλητα μοκετάκια στα πόδια των καρεκλών και των τραπεζιών. Κατα τα λοιπά αναμένουμε κάποτε να εφαρμοστεί κανονισμός ηχομόνωσης και πιστοποίηση των κατοικιών με βάση την ακουστική άνεση. Ίσως τον επόμενο αιώνα.
    2 points
  4. Παράταση τεσσάρων μηνών -και συγκεκριμένα έως τις 31 Οκτωβρίου- θα έχουν οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων για να κάνουν υπαγωγή του ακινήτου τους στην ισχύουσα ρύθμιση, σύμφωνα τα όσα είπαν υψηλόβαθμες πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος στον Ελεύθερο Τύπο. Όπως εξήγησαν, λόγω του ότι η χώρα αντιμετωπίζει πρωτόγνωρες καταστάσεις εξαιτίας της πανδημίας, αλλά και με δεδομένο ότι οι περισσότερες διαδικασίες δεν τρέχουν υπό φυσιολογικούς ρυθμούς, εκτιμήθηκε πως μια τελευταία πίστωση χρόνου (η προθεσμία έληγε στις 30 Ιουνίου) είναι απαραίτητη προκειμένου οι πολίτες να κάνουν χρήση των ευνοϊκών διατάξεων. Κατά τις ίδιες πηγές, η μειωμένη συμμετοχή του κοινού αποτυπώνεται και στην πλατφόρμα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, αφού τις τελευταίες ημέρες οι δηλώσεις έχουν πέσει ραγδαία. Έτσι, τόσο οι ιδιοκτήτες μεγάλων αυθαιρέτων όσο και οι υπόλοιποι έχουν περί τους 6 μήνες από σήμερα για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία και να διασφαλίσουν την κυριότητα του ακινήτου τους. Ειδικότερα, η 4μηνη παράταση (η κλεψύδρα μετρά από 30 Ιουνίου) αφορά όσους έχουν αυθαίρετα κατηγορίας 1 – 4 και μπορούν να τακτοποιηθούν με τις υπάρχουσες ευνοϊκές διατάξεις του 4495/17, ενώ δίνεται και μια τελευταία ευκαιρία για εκείνους που ανήκουν στην 5η κατηγορία ώστε να μπουν στη ρύθμιση έως τις 31/10/2020. Συγκεκριμένα, οι πολύ σοβαρές αυθαιρεσίες αφορούν σε υπέρβαση τουλάχιστον κατά 40% στην κάλυψη και στη δόμηση ή καθ’ ύψος πάνω από 20%. Γι’ αυτούς μάλιστα η ημερομηνία είναι καταληκτική ενώ αμέσως μετά θα αναλάβουν οι ελεγκτές δόμησης και οι… μπουλντόζες, όπως έχει επικοινωνήσει πολλάκις το ΥΠΕΝ. Για τις τέσσερις πρώτες κατηγορίες αυθαιρέτων που δεν θα κάνουν υπαγωγή του ακινήτου τους τόσο στον ισχύοντα νόμο όσο και στη ρύθμιση που έφερε το υπουργείο Περιβάλλοντος, θα έρθουν αντιμέτωποι με έως και 40% προσαύξηση του προστίμου όταν θα πέσει η αυλαία υπαγωγής των αυθαιρέτων, η οποία θα γίνει μέσω της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου, το 2025. Συγκεκριμένα, οι πολίτες θα έχουν αύξηση του προστίμου κατά 20% την πρώτη χρονιά και για κάθε επόμενη θα επιβαρύνονται με επιπλέον 5%. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως μια ιδιοκτησία εκτός σχεδίου 100 τ.μ., η οποία κατασκευάστηκε για παράδειγμα μεταξύ 2004-2011, είναι κύρια κατοικία, δεν έχει οικοδομική άδεια και με τιμή ζώνης 1.500, μέχρι τις 31 Οκτωβρίου ο… πέλεκυς που θα κληθεί ο ιδιοκτήτης της να καταβάλει διαμορφώνεται στα 17.550 ευρώ. Ωστόσο, αν το αναβάλει, θα κληθεί να βάλει το χέρι βαθιά στην τσέπη, καταβάλλοντας έως και 28.275 ευρώ. Όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές στον «Ε.Τ.» από τον Νοέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 2025 θα είναι σε λειτουργία η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου, μέσω της οποίας οι αυθαιρετούχοι θα μπορούν έναντι κλιμακωτών προστίμων να εισέρχονται σε ρύθμιση. Ετσι, ανάλογα με το πότε θα εισέρχονται, θα κυμαίνονται και τα ποσά που θα καταβάλλουν. Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος, η τακτοποίηση θεωρείται ολοκληρωμένη μόνον όταν ο ιδιοκτήτης του ακινήτου έχει ολοκληρώσει την Ηλεκτρονική Ταυτότητα της ιδιοκτησίας του, δηλαδή η μη έκδοσή της θα ισοδυναμεί με μη τακτοποίηση της αυθαιρεσίας. Επομένως, για τη μεταβίβαση του ακινήτου του, προϋπόθεση είναι η τακτοποίηση και η έκδοση Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου. Τι θα κερδίσουν όσοι μπουν σε ρύθμιση μέχρι τέλος Οκτωβρίου – 100 δόσεις για την εξόφληση των προστίμων. – Μείωση 20% σε όσους πληρώσουν εφάπαξ το πρόστιμο. – Μείωση 10% σε όσους καταβάλουν το 30% του προστίμου. – Δόσεις με 50 ευρώ το μήνα. – Παράταση επιπλέον δύο ετών στην τακτοποίηση αυθαιρέτων σε όσους αδυνατούν οικονομικά να πληρώσουν τα πρόστιμα. – Μειωμένα παράβολα. – Δυνατότητα νομιμοποίησης αυθαιρέτου σε εξ αδιαιρέτου οικόπεδο χωρίς τη συμφωνία όλων των συνιδιοκτητών. – Νομιμοποίηση στα αυθαίρετα που ανεγέρθηκαν μεταξύ 1955 και 1975 με την καταβολή παραβόλου 250 ευρώ χωρίς την πληρωμή προστίμου. – Πληρωμή του 15% του προστίμου για τα αυθαίρετα που έχουν κτιστεί από το 1975 έως το 1982. – Πληρωμή του 60% του προστίμου για τα αυθαίρετα που έχουν κτιστεί από την 1/1/1983 έως την 1/1/1993. – Πληρωμή του 80% του προστίμου για αυθαίρετες κατασκευές και αυθαίρετη αλλαγή χρήσης από την 1/1/1993 έως την 31/12/2003. – Επιπλέον μείωση σε όσους έχουν μία και μοναδική κατοικία. Αναλυτικότερα: Παράβολα προστίμων α) 250 ευρώ για αυθαίρετη κατασκευή/χρήση μέχρι 100 τ.μ. β) 500 ευρώ για κτίριο/χρήση άνω των 100 τ.μ. και μέχρι 500 τ.μ. γ) 1.000 ευρώ για κτίριο/χρήση άνω των 500 τ.μ. και μέχρι 2.000 τ.μ. δ) 4.000 ευρώ για κτίριο/χρήση άνω των 2.000 τ.μ. και μέχρι 5.000 τ.μ. ε) 10.000 ευρώ για κτίριο/χρήση μεγαλύτερα των 5.000 τ.μ. Μειώσεις προστίμων 1. Για ΑμεΑ που καταβάλλουν το 15%-20% του προστίμου ανάλογα με το ποσοστό αναπηρίας (για 80% και 67%) και το εισόδημα (με ατομικό εισόδημα έως 40.000 ευρώ ή οικογενειακό εισόδημα έως 60.000 ευρώ για την πρώτη περίπτωση και 18.000 ή 24.000 ευρώ αντίστοιχα για τη δεύτερη περίπτωση). 2. Για παλιννοστούντες ομογενείς και πολύτεκνους που καταβάλλουν το 20% του προστίμου οι πρώτοι και το 20%-50% οι δεύτεροι, ανάλογα με τις περιπτώσεις, π.χ.: – Τρίτεκνοι με ατομικό εισόδημα έως 25.000 ευρώ ή οικογενειακό εισόδημα έως 40.000 ευρώ, καταβάλλουν ποσοστό 30% του προστίμου. Οι διατάξεις αυτές εφαρμόζονται και για τις μονογονεϊκές οικογένειες. – Πολύτεκνοι με ατομικό εισόδημα έως 40.000 ευρώ ή οικογενειακό εισόδημα έως 80.000 ευρώ, καταβάλλουν ποσοστό 20% του ενιαίου ειδικού προστίμου. Πολύτεκνοι με δευτερεύουσα κατοικία (επιφάνεια μικρότερη των 80 τ.μ.) καταβάλλουν 50% του προστίμου. Εάν για την υπαγωγή αυθαιρέτων ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες εργασίες στατικής ενίσχυσης με την εκπόνηση στατικής μελέτης, το ενιαίο ειδικό πρόστιμο μειώνεται κατά: α) 60% σε περιοχές σεισμικής επικινδυνότητας 3, β) 50% σε περιοχές σεισμικής επικινδυνότητας 2, γ) 30% σε περιοχές σεισμικής επικινδυνότητας 1. – Μείωση 30% με 50% (ανάλογα με τα τετραγωνικά) θα ισχύσει για κτίσματα που ολοκλήρωσαν την ενεργειακή αναβάθμιση. Επίσης, μειώνονται τα πρόστιμα για: – τα κτίσματα που δεν έχουν οικοδομική άδεια, αλλά έχουν υπερβάσεις δόμησης μικρότερες από 100 έως 500 τ.μ. – αυθαίρετα σε περιοχές εκτός σχεδίου και στις οποίες εκκρεμεί η έγκριση πολεοδομικής μελέτης – αυθαίρετα υπόγεια – εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) – σοφίτες – στάσιμους οικισμούς κάτω των 500 κατοίκων που δεν είναι παραλιακοί και κοντά σε χιονοδρομικά κέντρα και που έχουν κατασκευαστεί πριν από το 1993 – Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα να μειωθεί κατά 20% η οφειλόμενη εισφορά ενός ιδιοκτήτη ακινήτου – για ακίνητα που μπαίνουν στο σχέδιο πόλης. Από την έντυπη εκδοσή του Ελεύθερου Τύπου
    1 point
  5. Οι Ε89/1983 (Εγκ-41369/8489/89/83) και Ε90/1983 ( Εγκ-41370/8490/90/83) είναι δύο από τις πολλές ερμηνευτικές εγκυκλίους για τον 1337/83 - διαχρονικό το πρόβλημα κατανόησης του γραπτού λόγου στον Έλληνα Αυτό που έχεις είναι μια άδεια συνέχισης εργασιών αυθαιρέτου αν το ακίνητο ήταν ημιτελές, ή μια αποτύπωση υφιστάμενης κατάστασης αν το ακίνητο ήταν ένα αποπερατωμένο κτήριο προ του 55, σύννομο έστω εν μέρει, με τα προ του 55 δεδομένα ή του ΄83. Πιθανόν να βρεις στο αρχείο της πολεοδομίας και τα υπόλοιπα σχέδια για να τα συγκρίνεις με την σημερινή κατάσταση και να κρίνεις αν μπορείς να δώσεις την βεβαίωση.
    1 point
  6. H λεπτομέρεια του 2ου ερωτήματος του ni-di, νομίζω είναι το σημαντικό. Ρωτάει αν θα συγκρίνει με το 20% του φορτίου της οριζόντιας που εξετάζει ή με αυτό όλης της οικοδομής. Εντάξει, αφού πρόκειται για στέγαστρο διαμερίσματος δεν μιλάμε για σημαντική επιβάρυνση. Το θέμα όμως είναι ότι από τη στιγμή που δεν γνωρίζουμε τις αυθαιρεσίες σε όλο το κτίριο, θα ήταν πιο λογικό και ασφαλές, η σύγκριση να γίνει με τα κατακόρυφα φορτία της οριζόντιας. Φυσικά η περίπτωση είναι άλλη μία ένδειξη της προχειρότητας του νόμου, και μικρή σημασία έχει πως θα ερμηνευτεί και αυτή η διάταξη, αφού ΜΣΕ δεν νοείται τόσο "μπακάλικα". Το θέμα είναι ότι φαινομενικά ο νόμος σου δίνει το δικαίωμα της σύγκρισης με όλο το κτίριο και ελπίζω σε απαλλάσει της όποιας μελλοντικής ευθύνης, όμως δεν παύει να είναι μια βλακεία, αφού αν σε 20 διαφορετικές ιδιοκτησίες υπήρχε υπέρβαση της τάξης του 2%, τότε συνολικά στο κτίριο θα ήταν 40% η αύξηση. Θα ήταν πολύ σοβαρότερο ο νόμος να μην υποχρεώνε τη ΜΣΕ σε τακτοποίηση οριζόντιας, αλλά ίσως να έπρεπε να μετατίθεται σαν συνολική υποχρέωση των ιδιοκτητών, όταν (κάποτε/πότε;) εξεταστεί ολόκληρο το κτίριο.
    1 point
  7. Τις 3 θετικές τις έχουν βάλει παντρεμένοι? (προφανώς...)
    1 point
  8. Ξαναδες το... 5. α) Οι ειδικές πολεοδομικές διατάξεις, με την επιφύλαξη της επόμενης παραγράφου, κατισχύουν των γενικών διατάξεων, που περιέχονται στον παρόντα νόμο [ΝΟΚ]
    1 point
  9. Στην εποχή μου! (βλέπε Συν/ξος) συνέταζα πίνακα 3 για όλες τις εργασίες θεμελίωσης και υπογείου (με αναλυτική προμέτρηση) και για την μεταλλική ανωδομή πίνακα 2 Αυτά τα υπέβαλα και στην ΥΔΟΜ και στο ΙΚΑ (προ της έκδοσης της Ο.Α) Κατόπιν όταν η εταιρεία μεταλλικών έκανε έναρξη εργασιών της, ο ιδιοκτήτης υπέβαλλε στο ΙΚΑ δική του Υ.Δ ανάθεσης στην εταιρεία και η Εταιρεία Υ.Δ ανάληψης και όταν τελείωνε το έργο ο ιδιοκτήτης υπέβαλε αντίγραφο τιμολογίου Δεν ξέρω όμως αν αυτά ισχύουν ακόμη!
    1 point
  10. Μπορεί να μην έχει άμεσα να κάνει με τις παραλαμβανόμενες ποσότητες, αλλά η ποσότητα ανά μήνα πρέπει να βγαίνει με ύψος αρχής-ύψος τέλους + ποσότητα ενδιάμεση...Και ένα σύνολο αθροίσεων μεταξύ κάποιων διαστημάτων στο τέλος, να ταυτίζεται με τις παραλαμβανόμενες ποσότητες - αρχική ποσότητα, στο ίδιο διάστημα! Ο νόμιμος τρόπος είναι βασικά η ΤΟΤΕΕ 2427, και το ΠΔ 7 ΦΕΚ Δ631-1985 όσον αφορά τον υπολογισμό.
    1 point
  11. Θα συμφωνήσω. Για καινούρια κτίρια νομίζω είναι και καλύτερη προσέγγιση από αυτή που λέγαμε παλιά με τις 50kcal/h
    1 point
  12. Βάλε ως λόγο παραίτησή σου αυτή την αυθαιρεσία και ο νέος ας κάνει συγχρόνως "αναθεώρηση (με αλλαγή κάλυψης κλπ) και αλλαγή επιβλέποντος"
    1 point
  13. Συνάδελφε Mechpanos ευχαριστώ θερμά για τον χρόνο σου και τις πληροφορίες που έδωσες. Που μπορώ να βρω επακριβως ποιος ειναι ο νομιμος τρόπος? Τον όρο "Μονάδες χρήσης" χρησιμοποίησα τυχαία για αυτό το ενδιάμεσο αποτελεσμα για να αναφερθώ σε αυτό, γιατί δεν ξέρω πως θα μπορουσε να ονομαστεί μια προσθεση ογκου και χρόνου. Ακόμα πιο περίεργα ειναι ο συντελεστης 1/2 που πολλαπλασιάζουν τον όγκο και η στρογγυλοποιηση προς τα πανω. Παντως ετσι ακριβώς το υπολογίζει αυτο το ενδιαμεσο αποτελεσμα η εταιρεια κοινοχρήστων και το χρησιμοποιεί για να υπολογίσει το πετρελαιο που καηκε ανα μηνα. Να διευκρινήσω οτι αυτό δεν εχει να κανει ακριβώς με την παραλαμβανόμενη ποσότητα πετρελαίου. Απλά με τον υπολογισμό της μηνιαίας κατανάλωσης και τον υπολογισμό του μηνιαίαου κόστους.
    1 point
  14. Μα φυσικά και όχι μόνο αυτά και τα στατικά κ.λ μελέτες ανάλογα με το ποιες απ' αυτές απαιτούνταν και αν συμφωνούν με το αντίστοιχο ισχύοντα τότε κανονισμό π.χ Οπλισμένο σκυρόδεμα -σίδηρος -αντισεισμικός κανονισμός -Πυροπροστασία κλπ
    1 point
  15. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/25509/1143 (ΦΕΚ Β' 1049/29-03-2019) άρθρο 5 .. 2. Η αναθεώρηση παλαιών (σ.σ έντυπων) οικοδομικών αδειών και αδειών δόμησης με μεταβολή των πολεοδομικών μεγεθών κάλυψης, δόμησης και όγκου, (σ.σ σύμφωνα με την παρακάτω παρ 14 προφανώς αφορά και παράταση χρόνου ισχύος, αλλαγή επιβλέποντος χωρίς την συναίνεσή του) καθώς και η αναθεώρηση των αδειών αυτών για αλλαγή χρήσης, εκδίδεται από το πληροφοριακό σύστημα σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση και τις διαδικασίες των άρθρων 36 και 38 του ν. 4495/2017. Η επιλογή της κατηγορίας γίνεται σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του άρθρου 36, λαμβάνοντας όμως υπόψη τα συνολικά πολεοδομικά μεγέθη (αρχικής άδειας και αιτούμενης αναθεώρησης) καθώς επίσης και την τελική χρήση του ακινήτου στην περίπτωση που αυτή μεταβάλλεται. Δες και αυτό του άρθρο 54 του ΦΕΚ Τεύχος A’ 75/30.03.2020.(μπας και γλυτώσεις τίποτα πρόστιμα για τους κατασκευασθέντες Η/Χ) § Αναστέλλονται για το χρονικό διάστημα μεταξύ 01.03.2020 και 30.6.2020 οι προθεσμίες των τριάντα (30) ημερών για τις περιπτώσεις αυτόβουλης πραγματοποίησης κατεδάφισης - αποκατάστασης της αυθαιρεσίας από τη λήψη γνώσης της έκθεσης αυτοψίας και της προθεσμίας των τεσσάρων (4) μηνών από τη διαπίστωση της πολεοδομικής παράβασης. Έτσι, δεν επιβάλλεται πρόστιμο διατήρησης και το πρόστιμο ανέγερσης περιορίζεται στο ελάχιστο ποσό των διακοσίων (200) ευρώ.
    1 point
  16. Όχι μόνο δεν είναι σωστό, αλλά δεν είναι ούτε νόμιμο. Ο μόνος νόμιμος τρόπος είναι αυτός που λέει η νομοθεσία και η αντίστοιχη ΤΟΤΕΕ. Καλά ο τρόπος υπολογισμού του πετρελαίου που καίει το boiler, από πού προκύπτει;;; "Μονάδες χρήσης" πετρελαίου δεν υπάρχουν, πουθενά στην νομοθεσία. Δεύτερον, είναι νομμικά έωλος υπολογισμός, ακόμα και αν υποθετικά είναι ακριβής: Ο μόνος τρόπος απόδειξης των παραλαμβανόμενων ποσοτήτων πετρελαίου είναι από τα παραστατικά αγοράς, και αντιπαραβολή με το ύψος της δεξαμενής: Έχεις έναν λέβητα που καταναλώνει Χ lt/hr λειτουργίας, δούλεψε τόσες ώρες λειτουργίας κάθε διαμέρισμα, τόσο πετρέλαιο λείπει από την δεξαμενή, voila! Αν τώρα σου καίνε 2 λέβητες και τραβάει διαφορετική ποσότητα ο καθένας από την ίδια δεξαμενή, στον μεν υπάρχουν ωρομετρητές στον δε ογκομετρητές, πιάσε το αυτό και κούρευτο...Πού πήγε το πετρέλαιο - το έκαψε το boiler, καλοκαίρι τώρα και να καίει boiler αφού υπάρχει ηλιακός... Τρίτον, είναι παντελώς λάθος ο τρόπος χρήσης του boiler (ακόμα και αν δεχτούμε, δηλαδή, ότι όλοι έχουν αποδεχθεί και συμφωνήσει ότι τί να κάνουμε, για να έχουμε συνέχεια ζεστό νερό θα καίμε λέβητα από την ίδια δεξαμενή πετρελαίου και θα χωρίζουμε την κατανάλωση με τον τρόπο που αναφέρθηκε)...Από την στιγμή που υπάρχει ηλιακός, και από την στιγμή που δεν γίνεται όπως αναφέρεται εκτεταμμένη χρήση παρά μόνο από 1-2 διαμερίσματα, τότε δεν έχει νόημα να καίει ΚΑ-ΘΟ-ΛΟΥ. Οπότε βασικά να πούμε ότι χρειάζεσαι 2 ειδικότητες: 1. Έμπειρο Μηχανολόγο Μηχανικό να σου τεκμηριώσει καλά τους ορθούς δικούς σου προβληματισμούς. 2. Έμπειρο δικηγόρο όπου θα στρώσει τους άτακτους ιδιοκτήτες. Πρόταση combo 1. + 2.: Ζητάς τεχνική πραγματογνωμοσύνη από το ΤΕΕ αναφέροντας όλα τα παραπάνω, και με αυτήν διαθέσιμη και την συνδρομή δικηγόρου κάθε κατεργάρης πάει στον πάγκο του. Στα ερωτήματά του επιμέρους (στα γρήγορα) 1. Σου το απάντησα 2. Δεν σημαίνει ότι θα είναι η ανά ώρα κατανάλωση σταθερή, γιατί μπαίνει μέσα και η "πάγια δαπάνη" (παραμένουσα επιβάρυνση στην ουσία). Έτσι ένας που καίει πολύ την αποσβαίνει, με χαμηλή ανά ώρα τιμή, ενώ ένας που καίει λίγο ή μηδέν, η ανά ώρα τιμή τείνει στο άπειρο. Αυτό επίσης αλλάζει όσο μεγαλύτερο είναι το διαμέρισμα. Επίσης μιας και λες για καταγραφή για χρόνια, χρονιά με την χρονιά και το πετρέλαιο παρουσιάζει μεγάλες διακυμάνσεις, στην τιμή. 3. Για το ΖΝΧ ωστόσο παρόλο τον λάθος τρόπο επιμερισμού του πετρελαίου, σωστό είναι το να χρεώνονται βάσει χρήσης, γιατί δεν υπάρχει απώλεια θερμότητας από το ένα διαμέρισμα στο άλλο (παραμένουσα επιβάρυνση) όπως υπάρχει στην θέρμανση. Θα ήταν δόκιμο να χρεώνονται όλοι μόνο τα τέλη συντήρησης των εγκαταστάσεων ανεξάρτητα χρήσης ή όχι, βάσει ποσοστών ιδιοκτησίας. 4., 5. Το απάντησα, κατά την γνώμη μου όταν έχει λιακάδα και από την στιγμή που δεν γίνεται χρήση, ο καυστήρας θα πρέπει να σβήνει! 6. Το απάντησα, εμμέσως: Τουλάχιστον θα έπρεπε να γίνεται έτσι! Με τα στοιχεία του κάθε καυστήρα (παροχή μπεκ κλπ) και τις ώρες λειτουργίας, να προσδιορίζεται πόσο πετρέλαιο έχει πάει στην θέρμανση και πόσο στο ΖΝΧ. Το ένα το κατανέμεις βάσει νομοθεσίας κατανομής δαπανών θέρμανσης με ωρομέτρηση, το άλλο αναλογικά με την χρήση ΖΝΧ. Που και πάλι ΛΑΘΟΣ θα είναι αλλά θα έχεις μια καλύτερη προσέγγιση. 7. Με τον αρ. οικοδομικής άδειας της πολυκατοικίας πας στην πολεοδομία όταν περάσει ο κορωνοϊός, ζητάς τον φάκελο και βρίσκεις την μελέτη. Ο διαχειριστής και η εταιρεία κοινοχρήστων είναι άσχετοι ή απλά έχουν βολευτεί με αυτό, δεν τους έχει ενοχλήσει κανένας και κάνουν ό,τι να'ναι. Ε, ενόχλησέ τους ΕΣΥ. Εγώ, όταν ανέλαβα να βγάζω τα πετρέλαια στην πολυκατοικία, ζήτησα την μελέτη κατανομής δαπανών και με κοίταζαν σαν να έβλεπαν ΟΥΦΟ. (Ωχ..θυμήθηκα ότι το έχω γράψει και παραπάνω!!! Είδες...αλήθεια λέω )...Διαπιστώνω λοιπόν, ότι ο προηγούμενος διαχειριστής χρεώνει το πετρέλαιο αναλογικά με τις ώρες, καλά που δεν έβαζε καθόλου ΠΑΓΙΑ αλλά με τις ώρες;;; Έτσι, ο ιδιοκτήτης γκαρσονιέρας 35m2 στον τελευταίο όροφο που κρύωνε, και έκαιγε περισσότερες ώρες από τους άλλους, κι εγώ που είχα μικρό παιδί στο σπίτι και το έκαιγα σχετικά περισσότερο, είχαμε πουληθεί στα πετρέλαια, ενώ ιδιοκτήτες μεγαλύτερων διαμερισμάτων πλήρωναν λιγότερο από όσο τους αναλογούσε! Τώρα που μου γκρινιάζουν γιατί τους έβαλα πάγια και τους χρεώνω όσο πρέπει, και τους κακοφαίνεται - τους παραπέμπω να πάνε σε όποιον μηχανολόγο θέλουν, να τους τα εξηγήσει, και να τηρηθεί η νομιμότητα. Αυτά, καλή δύναμη. Ο διαχειριστής και η εταιρεία κοινοχρήστων είναι υποχρεωμένοι να τηρούν τα νόμιμα και αν δεν τα γνωρίζουν ή δεν θέλουν, είναι εφικτό να τους υποδειχθούν και να τους επιβληθούν.
    1 point
  17. Πάρε 50 Kcal/h ανα m3 του κτιρίου σου. Αναλυτικά το υπολογίζεις μόνο αν κάνεις μελέτη θερμικών απωλειών για το κτίριο σου.
    1 point
  18. Οι πλάκες και οι τοίχοι δεν έχουν ηχομόνωση. Το "φελιζόλ" στους τοίχους είναι για θερμομόνωση και όχι ηχομόνωση. Το καλύτερο (και ευκολότερο) που μπορείς να κάνεις, είναι να στρώσεις μοκέτα.
    1 point
  19. 1. Ολα τα στοιχεία του μθχ θα δηλωθούν. ο πρόγραμμα θα υπολογίσει με βάση αυτά τα κέρδη ή τις απώλειες. Το κτίριό σου υποθέτω είναι αμόνωτο οπότε χρησιμοποιείς τους πίν. 3.5. Υπάρχουν τιμές για τα αδιαφανή της ζώνης σου με τον μθχ υπάρχουν στους πίν. 3.5 στην στήλη <<Σε επαφή με μη θερμ. χώρο>>. Οι τιμές των στοιχείων του μθχ προς εξ. περιβάλλον είναι στους ίδιους πίνακες στην στήλη <<Σε επαφή με αέρα>>. Ιδιες δηλ. για τα στοιχεία της ζώνης γιατί ο χώρος μθχ στην θερμομόνωση όταν υπολογίζεις τα εξωτερικά του στοιχεία θεωρείται ο <<μέσα>>. Τα διαφανή με παρόμοιο τρόπο ΤΟΤΕΕ1 ενότητα 4.2.3 2. Για να θεωρηθεί ένας χώρος προσαρτημένο θερμοκήπιο (ηλιακός χώρος) πρέπει να τηρούνται κάποιες απαιτήσεις. Αυτό που έχεις μάλλον δεν μπορεί να χαρακτηριστεί θερμοκήπιο. Μπορείς να τον θεωρήσεις μθχ ή αν ανήκει σε ξένο κτίριο εξωτερικό αέρα (ΤΟΤΕΕ1 ενότητα 4.2.2.5) Διάβασε ΤΟΤΕΕ1 ενότητα 4.5 και ΤΟΤΕΕ2 2.1.10 3. Κανονικά θα πρέπει να τα διαστασιολογήσεις με ΗΜ μελέτες. Αν δεν είναι οι μελέτες στο αντικείμενο της εργασίας σου προτείνω να κάνεις μια προσέγγιση με βάση τους πίνακες 2 και τις επιμέρους ενότητες για τα συστήματα της ΤΟΤΕΕ1 για τις απαιτήσεις και να παραθέσεις στοιχεία εξοπλισμού από τεχνικά φυλλάδια (πχ.χ. βαθμοί απόδοσης λεβήτων, βαθμοί απόδοσης εναλλακτών θερμότητας, αποδόσεις φωτιστικών κλπ). Μη ξεχνάς ότι όταν δεν έχεις υφιστάμενα συστήματα πρέπει να βάλεις θεωρητικά συστήματα όπως ορίζεται στην ΤΟΤΕΕ1. Καλές γιορτές
    1 point
  20. κάπου το ξανάγραψα. Δες τα αναφερόμενα σχετικά με το άρθρ 81 παρ 3 και 4 της εγκ 2/2019 3 "Σε κάθε περίπτωση, εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας κατά το άρθρο 30 του ν.4495/2017, δεν συνιστούν αυθαίρετες κατασκευές ούτε και πολεοδομικές παραβάσεις." 4. ....
    1 point
  21. ρε παίδες και εγώ δεν υπέβαλα ΜΣΕ ενώ περαίωσα δηλώσεις και συντάχθηκαν συμβόλαια βάσει των παρακάτω. Όσο για πως το κάνω.Επιλέγω Τ.Ε αντί ΜΣΕ και στην Τ.Ε και στη βεβαίωση μεταβίβασης αναφέρω ότι αυτή θα συνταχθεί εντός 3ετίας ή 5ετίας. Αλλιώς πως θ εφαρμόζατε τα παρακάτω! KYA - Αριθ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631 (ΦΕΚ 3976/14-11-17) Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου, προϋποθέσεις και έλεγχος μειώσεων ειδικού προστίμου……. 3. Για την εφαρμογή της διάταξης της παρ. η του άρθρου 99 του ν. 4495/2017 σχετικά με την υποβολή ή μη της μελέτης στατικής επάρκειας, όπου απαιτείται, γίνεται ειδική μνεία σε κάθε βεβαίωση οριστικής υπαγωγής καθώς και σε κάθε βεβαίωση περαίωσης της διαδικασίας, καθώς και στη βεβαίωση της παρ. 2 (περ. γ) του άρθρου 83 του ν. 4495/2017 για μεταβίβαση. Η αναφορά επί της βεβαιώσεως για την υποβολή ή μη μελέτης στατικής επάρκειας καταχωρείται από τον εξουσιοδοτούμενο Μηχανικό στην Τεχνική Έκθεση που συνοδεύει την έκδοση της βεβαίωσης της παρ. 2 (περ. γ) (σ.σ δες πιο πάνω) του άρθρου 83 του ν. 4495/2017. Σε κάθε περίπτωση εφόσον δεν υποβάλλεται μελέτη στατικής επάρκειας, αναφέρεται ρητά ότι η μελέτη στατικής επάρκειας πρέπει να υποβληθεί εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας και πριν τη συμπλήρωση της ταυτότητας του κτιρίου κατά τις κείμενες διατάξεις.
    1 point
  22. και ποιος θα σου πει οτι...αυτα ειναι του 82??.. Αυτος πρεπει να ανταποδειξει οτι δεν ειναι Ολα οσα εχεις σε υπερκαλυπτουν...εχεις και συμβολαιο...και Ε9 και υλικα και ολα τα καλά Προχωρα το
    1 point
  23. Καλησπέρα Έχω διαφορετική άποψη με τους συναδέλφους. Αφαιρεις 3 εκατοστά το πάχος σοβά κατά κανόνα όταν δεν σου βγαίνει εντός των αποκλίσεων. Άρα στα κοινόχρηστα η απόκλιση σου γίνεται απευθείας 7 εκατοστά. Προσωπικά δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με 7 εκατοστά αποκλιση. Επίσης προσωπικά ποτέ δεν θα αμφισβητουσα βεβαίωση που έχει δώσει συνάδελφος για 7 εκατοστά αποκλιση. Αν ξεκινήσουμε να ακυρωνουμε στα 7 εκατοστά όλες τις δηλώσεις 4014, 4178 κ 4495 θα γίνει χαμος. Όποιος ακυρώσει τέτοια δήλωση, ας προσπαθήσει να κατασκευάσει ο ίδιος στα 5 εκατοστά αποκλιση αν έχει τα @@. Και σημειωτέον, οι διαστάσεις κατά κανόνα αν μπαίνουμε σε τέτοια λογική, μετρώνται σε ύψος 1.00 μ από το δάπεδο. Οποιαδήποτε διάσταση οριζόντιου επιπέδου έχει μετρηθεί σε διαφορετικό ύψος από 1.00 μ από το δάπεδο, θέλει ξανά μέτρηση, και μάλιστα αλφαδιαζοντας το αποστασιομετρο. Είστε μηχανικοί, σκεφτείτε ως μηχανικοί. Αν από την απέναντι πλευρά αναφοράς μέτρησης των 7 εκατοστών (πλευρά περιγράμματος) αφαιρεθεί πάχος σοβά 3 εκατοστά, τότε η αποκλιση είναι 4 εκατοστά. Τέλος, by default όταν κάποιος μετράει, έχει κάνει απευθείας την παραδοχή ότι όλα είναι απολύτως κατακόρυφα. Δεν ξέρω ούτε έναν που να ελέγχει κατακορυφοτητες, επομένως τέτοιες επιπολαιότητες αναφοράς τόσο μικρών αποκλίσεων νομίζω ότι είναι και εκτός του πνεύματος του νομοθέτη. Με αυτή τη λογική ερκερ 30 εκατοστών που μετριέται 31 εκατοστά θέλει ρύθμιση γιατί είναι εκτός αποκλισεων. Έλεος. Σε ακίνητο που δεν παίρνει βεβαίωση για 7 εκατοστά, απαιτούνται όλες οι ενέργειες που περιέγραψε ο συνάδελφος Dimitris GM. Όποιος έχει εμπειρία τι σημαίνουν, ας το αξιολογησει πριν ακυρώσει. Αυτή είναι η γνώμη μου. Edit: μόλις τώρα είδα ότι εκτός του quote υπάρχουν κ αλλά θέματα στο ίδιο ακινητο. Το ποστ μου είναι σχολιασμός μόνο στο quote για να μην παρεξηγηθουμε
    1 point
  24. έκανες τον κόπο να διαβάσεις αυτή τη μια και μοναδική σελίδα?
    1 point
  25. Αν το υφιστάμενο κτήριο δεν βγαίνει κατηγορία Β, θα πρέπει να προσθέσεις και ένα σενάριο.
    1 point
  26. Σε κλέβουν!!! Αν ψάξεις θα βρεις ψιλικατζήδες να σου βγάλουν την άδεια με λιγότερα από 1000ευρώ!!!! Και μη σκεφτείς να εμπιστευτείς μηχανικό για την κατασκευή... Εσύ ξέρεις καλύτερα!!!! Μπορείς να βρεις συνεργεία με τιμές που κανένας μηχανικός δε μπορεί να πάρει και φυσικά τα ποιοτικότερα υλικά σε εξευτελιστικές τιμές, ενώ αν βάλλεις μηχανικό θα πάρει τη μιζούλα του, θα σου βάλλει και μάπα υλικά!!! Άκου εμένα που σου λέω!!! Θα σου βγει το σπίτι φθηνότερα!!!!
    1 point
  27. Σας ευχαριστώ zavi και Στράτο για τις απαντήσεις σας... Ήσασταν κατατοπιστικοί και ειλικρινείς! Δυστυχώς, όσο περνάει ο καιρός απογοητεύομαι όλο και περισσότερο... Ξεκίνησα με τις καλύτερες προυποθέσεις, στα 24 μου (αυτή τη στιγμή) έχω Δίπλωμα Πολιτικού Μηχανικού με πολύ καλό βαθμό, τελείωσα το στρατιωτικό και ολοκληρώνω το Μεταπτυχιακό μου στην Υδραυλική Μηχανική (ΔΠΘ), για να ανακαλύψω πως...όσο περισσότερα έχεις, τόσο το χειρότερο..! Βλέπω παιδιά από ιδιωτικά κολλέγια (τα γνωστά Αθηναϊκά...Harvard της Ελλάδας..!) να πουλάνε μούρη και να το παίζουν κάποιοι, απολαμβάνοντας όμως τα οφέλη και την υποστήριξη του κατέχειν στελεχιακές θέσεις σε επιχειρήσεις... Και αναρωτιέμαι λοιπόν: αξίζει τον κόπο να "εξοπλίζεται" κανείς τόσο πολύ, τουλάχιστον στο ελληνικό περιβάλλον..;;; Την απάντηση την παίρνω από τα μηνύματά σας αλλά και από γενικότερες συζητήσεις... Στις πιο πολλές περιπτώσεις, η επιπλέον γνώση (εν προκειμένω mba) ΔΕΝ βοηθάει..!!! Σου ανεβάζει τις απαιτήσεις, ο εργοδότης σε κοιτάει σαν πιο "δύσκολο" εργαζόμενο, και φυσικά σου στερεί χρόνια προϋπηρεσίας...! Θα μείνω στη φράση του Στράτου... "...θύμα της προπαγάνδας περί μηχανικών και MBA..."... Όπως και να'χει, θα περιμένω κ άλλες γνώμες/εμπειρίες από κατόχους του εν λόγω Master..! Εύχομαι να μην είναι τόσο απαισιόδοξα τα πράγματα...! Σας ευχαριστώ πολύ κ πάλι για το ενδιαφέρον..!
    1 point
  28. Αν δεν έχεις πληρώσει ακόμα, είσαι τυχερός! Να ζητήσεις να αποδείξει αυτός, που σου πούλησε το διαμέρισμα ότι έχουν τηρηθεί τα όρια, που προσδιορίζει ο Κ.Κ. στο Άρθρο 12 (κανονική ακουστική άνεση). Οι διατάξεις του Κ.Κ. είναι δεσμευτικές ! Η υπάρχουσα κατάσταση (όσον αφορά την ηχομόνωση μεταξύ κατοικιών) μπορεί να διαπιστωθεί με ακουστικές μετρήσεις, σύμφωνα με EN ISO 140-4 (ηχομόνωση από αερόφερτο ήχο) και EN ISO 140-7 (ηχομόνωση από κτυπογενή ήχο). Πραγματογνωμοσύνη: α) από το ΤΕΕ ή β) από ειδικευμένους μηχανικούς.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.