Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      11.674


  2. kostaspde

    kostaspde

    Μη μηχανικός


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      466


  3. varonos

    varonos

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      164


  4. dim10

    dim10

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      217


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/04/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Δοκίμασε αν σου βγαίνει ως cleat connection. Είναι λίγο βαριές οι διατομές στην φωτό λόγω περιορισμού ύψους, αλλά αυτήν είχα τώρα πρόχειρη.
    2 points
  2. αν τα γκρέμιζες όλα (δεξαμενές και κτίσματα) δεν θα χρειαζόσουν Δ.Δ-ενώ τώρα χρειάζεται
    2 points
  3. Χαλιά και απλές μοκέτες μειώνουν τον θόρυβο. Χρησιμοποιείτε λαστιχένιες παντόφλες (όχι τακούνια). Ελαστικές τάπες, ή ειδικά αυτοκόλλητα μοκετάκια στα πόδια των καρεκλών και των τραπεζιών. Κατα τα λοιπά αναμένουμε κάποτε να εφαρμοστεί κανονισμός ηχομόνωσης και πιστοποίηση των κατοικιών με βάση την ακουστική άνεση. Ίσως τον επόμενο αιώνα.
    2 points
  4. Παράταση τεσσάρων μηνών -και συγκεκριμένα έως τις 31 Οκτωβρίου- θα έχουν οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων για να κάνουν υπαγωγή του ακινήτου τους στην ισχύουσα ρύθμιση, σύμφωνα τα όσα είπαν υψηλόβαθμες πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος στον Ελεύθερο Τύπο. Όπως εξήγησαν, λόγω του ότι η χώρα αντιμετωπίζει πρωτόγνωρες καταστάσεις εξαιτίας της πανδημίας, αλλά και με δεδομένο ότι οι περισσότερες διαδικασίες δεν τρέχουν υπό φυσιολογικούς ρυθμούς, εκτιμήθηκε πως μια τελευταία πίστωση χρόνου (η προθεσμία έληγε στις 30 Ιουνίου) είναι απαραίτητη προκειμένου οι πολίτες να κάνουν χρήση των ευνοϊκών διατάξεων. Κατά τις ίδιες πηγές, η μειωμένη συμμετοχή του κοινού αποτυπώνεται και στην πλατφόρμα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, αφού τις τελευταίες ημέρες οι δηλώσεις έχουν πέσει ραγδαία. Έτσι, τόσο οι ιδιοκτήτες μεγάλων αυθαιρέτων όσο και οι υπόλοιποι έχουν περί τους 6 μήνες από σήμερα για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία και να διασφαλίσουν την κυριότητα του ακινήτου τους. Ειδικότερα, η 4μηνη παράταση (η κλεψύδρα μετρά από 30 Ιουνίου) αφορά όσους έχουν αυθαίρετα κατηγορίας 1 – 4 και μπορούν να τακτοποιηθούν με τις υπάρχουσες ευνοϊκές διατάξεις του 4495/17, ενώ δίνεται και μια τελευταία ευκαιρία για εκείνους που ανήκουν στην 5η κατηγορία ώστε να μπουν στη ρύθμιση έως τις 31/10/2020. Συγκεκριμένα, οι πολύ σοβαρές αυθαιρεσίες αφορούν σε υπέρβαση τουλάχιστον κατά 40% στην κάλυψη και στη δόμηση ή καθ’ ύψος πάνω από 20%. Γι’ αυτούς μάλιστα η ημερομηνία είναι καταληκτική ενώ αμέσως μετά θα αναλάβουν οι ελεγκτές δόμησης και οι… μπουλντόζες, όπως έχει επικοινωνήσει πολλάκις το ΥΠΕΝ. Για τις τέσσερις πρώτες κατηγορίες αυθαιρέτων που δεν θα κάνουν υπαγωγή του ακινήτου τους τόσο στον ισχύοντα νόμο όσο και στη ρύθμιση που έφερε το υπουργείο Περιβάλλοντος, θα έρθουν αντιμέτωποι με έως και 40% προσαύξηση του προστίμου όταν θα πέσει η αυλαία υπαγωγής των αυθαιρέτων, η οποία θα γίνει μέσω της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου, το 2025. Συγκεκριμένα, οι πολίτες θα έχουν αύξηση του προστίμου κατά 20% την πρώτη χρονιά και για κάθε επόμενη θα επιβαρύνονται με επιπλέον 5%. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως μια ιδιοκτησία εκτός σχεδίου 100 τ.μ., η οποία κατασκευάστηκε για παράδειγμα μεταξύ 2004-2011, είναι κύρια κατοικία, δεν έχει οικοδομική άδεια και με τιμή ζώνης 1.500, μέχρι τις 31 Οκτωβρίου ο… πέλεκυς που θα κληθεί ο ιδιοκτήτης της να καταβάλει διαμορφώνεται στα 17.550 ευρώ. Ωστόσο, αν το αναβάλει, θα κληθεί να βάλει το χέρι βαθιά στην τσέπη, καταβάλλοντας έως και 28.275 ευρώ. Όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές στον «Ε.Τ.» από τον Νοέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 2025 θα είναι σε λειτουργία η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου, μέσω της οποίας οι αυθαιρετούχοι θα μπορούν έναντι κλιμακωτών προστίμων να εισέρχονται σε ρύθμιση. Ετσι, ανάλογα με το πότε θα εισέρχονται, θα κυμαίνονται και τα ποσά που θα καταβάλλουν. Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος, η τακτοποίηση θεωρείται ολοκληρωμένη μόνον όταν ο ιδιοκτήτης του ακινήτου έχει ολοκληρώσει την Ηλεκτρονική Ταυτότητα της ιδιοκτησίας του, δηλαδή η μη έκδοσή της θα ισοδυναμεί με μη τακτοποίηση της αυθαιρεσίας. Επομένως, για τη μεταβίβαση του ακινήτου του, προϋπόθεση είναι η τακτοποίηση και η έκδοση Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου. Τι θα κερδίσουν όσοι μπουν σε ρύθμιση μέχρι τέλος Οκτωβρίου – 100 δόσεις για την εξόφληση των προστίμων. – Μείωση 20% σε όσους πληρώσουν εφάπαξ το πρόστιμο. – Μείωση 10% σε όσους καταβάλουν το 30% του προστίμου. – Δόσεις με 50 ευρώ το μήνα. – Παράταση επιπλέον δύο ετών στην τακτοποίηση αυθαιρέτων σε όσους αδυνατούν οικονομικά να πληρώσουν τα πρόστιμα. – Μειωμένα παράβολα. – Δυνατότητα νομιμοποίησης αυθαιρέτου σε εξ αδιαιρέτου οικόπεδο χωρίς τη συμφωνία όλων των συνιδιοκτητών. – Νομιμοποίηση στα αυθαίρετα που ανεγέρθηκαν μεταξύ 1955 και 1975 με την καταβολή παραβόλου 250 ευρώ χωρίς την πληρωμή προστίμου. – Πληρωμή του 15% του προστίμου για τα αυθαίρετα που έχουν κτιστεί από το 1975 έως το 1982. – Πληρωμή του 60% του προστίμου για τα αυθαίρετα που έχουν κτιστεί από την 1/1/1983 έως την 1/1/1993. – Πληρωμή του 80% του προστίμου για αυθαίρετες κατασκευές και αυθαίρετη αλλαγή χρήσης από την 1/1/1993 έως την 31/12/2003. – Επιπλέον μείωση σε όσους έχουν μία και μοναδική κατοικία. Αναλυτικότερα: Παράβολα προστίμων α) 250 ευρώ για αυθαίρετη κατασκευή/χρήση μέχρι 100 τ.μ. β) 500 ευρώ για κτίριο/χρήση άνω των 100 τ.μ. και μέχρι 500 τ.μ. γ) 1.000 ευρώ για κτίριο/χρήση άνω των 500 τ.μ. και μέχρι 2.000 τ.μ. δ) 4.000 ευρώ για κτίριο/χρήση άνω των 2.000 τ.μ. και μέχρι 5.000 τ.μ. ε) 10.000 ευρώ για κτίριο/χρήση μεγαλύτερα των 5.000 τ.μ. Μειώσεις προστίμων 1. Για ΑμεΑ που καταβάλλουν το 15%-20% του προστίμου ανάλογα με το ποσοστό αναπηρίας (για 80% και 67%) και το εισόδημα (με ατομικό εισόδημα έως 40.000 ευρώ ή οικογενειακό εισόδημα έως 60.000 ευρώ για την πρώτη περίπτωση και 18.000 ή 24.000 ευρώ αντίστοιχα για τη δεύτερη περίπτωση). 2. Για παλιννοστούντες ομογενείς και πολύτεκνους που καταβάλλουν το 20% του προστίμου οι πρώτοι και το 20%-50% οι δεύτεροι, ανάλογα με τις περιπτώσεις, π.χ.: – Τρίτεκνοι με ατομικό εισόδημα έως 25.000 ευρώ ή οικογενειακό εισόδημα έως 40.000 ευρώ, καταβάλλουν ποσοστό 30% του προστίμου. Οι διατάξεις αυτές εφαρμόζονται και για τις μονογονεϊκές οικογένειες. – Πολύτεκνοι με ατομικό εισόδημα έως 40.000 ευρώ ή οικογενειακό εισόδημα έως 80.000 ευρώ, καταβάλλουν ποσοστό 20% του ενιαίου ειδικού προστίμου. Πολύτεκνοι με δευτερεύουσα κατοικία (επιφάνεια μικρότερη των 80 τ.μ.) καταβάλλουν 50% του προστίμου. Εάν για την υπαγωγή αυθαιρέτων ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες εργασίες στατικής ενίσχυσης με την εκπόνηση στατικής μελέτης, το ενιαίο ειδικό πρόστιμο μειώνεται κατά: α) 60% σε περιοχές σεισμικής επικινδυνότητας 3, β) 50% σε περιοχές σεισμικής επικινδυνότητας 2, γ) 30% σε περιοχές σεισμικής επικινδυνότητας 1. – Μείωση 30% με 50% (ανάλογα με τα τετραγωνικά) θα ισχύσει για κτίσματα που ολοκλήρωσαν την ενεργειακή αναβάθμιση. Επίσης, μειώνονται τα πρόστιμα για: – τα κτίσματα που δεν έχουν οικοδομική άδεια, αλλά έχουν υπερβάσεις δόμησης μικρότερες από 100 έως 500 τ.μ. – αυθαίρετα σε περιοχές εκτός σχεδίου και στις οποίες εκκρεμεί η έγκριση πολεοδομικής μελέτης – αυθαίρετα υπόγεια – εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) – σοφίτες – στάσιμους οικισμούς κάτω των 500 κατοίκων που δεν είναι παραλιακοί και κοντά σε χιονοδρομικά κέντρα και που έχουν κατασκευαστεί πριν από το 1993 – Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα να μειωθεί κατά 20% η οφειλόμενη εισφορά ενός ιδιοκτήτη ακινήτου – για ακίνητα που μπαίνουν στο σχέδιο πόλης. Από την έντυπη εκδοσή του Ελεύθερου Τύπου
    1 point
  5. Οι Ε89/1983 (Εγκ-41369/8489/89/83) και Ε90/1983 ( Εγκ-41370/8490/90/83) είναι δύο από τις πολλές ερμηνευτικές εγκυκλίους για τον 1337/83 - διαχρονικό το πρόβλημα κατανόησης του γραπτού λόγου στον Έλληνα Αυτό που έχεις είναι μια άδεια συνέχισης εργασιών αυθαιρέτου αν το ακίνητο ήταν ημιτελές, ή μια αποτύπωση υφιστάμενης κατάστασης αν το ακίνητο ήταν ένα αποπερατωμένο κτήριο προ του 55, σύννομο έστω εν μέρει, με τα προ του 55 δεδομένα ή του ΄83. Πιθανόν να βρεις στο αρχείο της πολεοδομίας και τα υπόλοιπα σχέδια για να τα συγκρίνεις με την σημερινή κατάσταση και να κρίνεις αν μπορείς να δώσεις την βεβαίωση.
    1 point
  6. H λεπτομέρεια του 2ου ερωτήματος του ni-di, νομίζω είναι το σημαντικό. Ρωτάει αν θα συγκρίνει με το 20% του φορτίου της οριζόντιας που εξετάζει ή με αυτό όλης της οικοδομής. Εντάξει, αφού πρόκειται για στέγαστρο διαμερίσματος δεν μιλάμε για σημαντική επιβάρυνση. Το θέμα όμως είναι ότι από τη στιγμή που δεν γνωρίζουμε τις αυθαιρεσίες σε όλο το κτίριο, θα ήταν πιο λογικό και ασφαλές, η σύγκριση να γίνει με τα κατακόρυφα φορτία της οριζόντιας. Φυσικά η περίπτωση είναι άλλη μία ένδειξη της προχειρότητας του νόμου, και μικρή σημασία έχει πως θα ερμηνευτεί και αυτή η διάταξη, αφού ΜΣΕ δεν νοείται τόσο "μπακάλικα". Το θέμα είναι ότι φαινομενικά ο νόμος σου δίνει το δικαίωμα της σύγκρισης με όλο το κτίριο και ελπίζω σε απαλλάσει της όποιας μελλοντικής ευθύνης, όμως δεν παύει να είναι μια βλακεία, αφού αν σε 20 διαφορετικές ιδιοκτησίες υπήρχε υπέρβαση της τάξης του 2%, τότε συνολικά στο κτίριο θα ήταν 40% η αύξηση. Θα ήταν πολύ σοβαρότερο ο νόμος να μην υποχρεώνε τη ΜΣΕ σε τακτοποίηση οριζόντιας, αλλά ίσως να έπρεπε να μετατίθεται σαν συνολική υποχρέωση των ιδιοκτητών, όταν (κάποτε/πότε;) εξεταστεί ολόκληρο το κτίριο.
    1 point
  7. Τις 3 θετικές τις έχουν βάλει παντρεμένοι? (προφανώς...)
    1 point
  8. Ξαναδες το... 5. α) Οι ειδικές πολεοδομικές διατάξεις, με την επιφύλαξη της επόμενης παραγράφου, κατισχύουν των γενικών διατάξεων, που περιέχονται στον παρόντα νόμο [ΝΟΚ]
    1 point
  9. Στην εποχή μου! (βλέπε Συν/ξος) συνέταζα πίνακα 3 για όλες τις εργασίες θεμελίωσης και υπογείου (με αναλυτική προμέτρηση) και για την μεταλλική ανωδομή πίνακα 2 Αυτά τα υπέβαλα και στην ΥΔΟΜ και στο ΙΚΑ (προ της έκδοσης της Ο.Α) Κατόπιν όταν η εταιρεία μεταλλικών έκανε έναρξη εργασιών της, ο ιδιοκτήτης υπέβαλλε στο ΙΚΑ δική του Υ.Δ ανάθεσης στην εταιρεία και η Εταιρεία Υ.Δ ανάληψης και όταν τελείωνε το έργο ο ιδιοκτήτης υπέβαλε αντίγραφο τιμολογίου Δεν ξέρω όμως αν αυτά ισχύουν ακόμη!
    1 point
  10. Μπορεί να μην έχει άμεσα να κάνει με τις παραλαμβανόμενες ποσότητες, αλλά η ποσότητα ανά μήνα πρέπει να βγαίνει με ύψος αρχής-ύψος τέλους + ποσότητα ενδιάμεση...Και ένα σύνολο αθροίσεων μεταξύ κάποιων διαστημάτων στο τέλος, να ταυτίζεται με τις παραλαμβανόμενες ποσότητες - αρχική ποσότητα, στο ίδιο διάστημα! Ο νόμιμος τρόπος είναι βασικά η ΤΟΤΕΕ 2427, και το ΠΔ 7 ΦΕΚ Δ631-1985 όσον αφορά τον υπολογισμό.
    1 point
  11. Θα συμφωνήσω. Για καινούρια κτίρια νομίζω είναι και καλύτερη προσέγγιση από αυτή που λέγαμε παλιά με τις 50kcal/h
    1 point
  12. Βάλε ως λόγο παραίτησή σου αυτή την αυθαιρεσία και ο νέος ας κάνει συγχρόνως "αναθεώρηση (με αλλαγή κάλυψης κλπ) και αλλαγή επιβλέποντος"
    1 point
  13. Συνάδελφε Mechpanos ευχαριστώ θερμά για τον χρόνο σου και τις πληροφορίες που έδωσες. Που μπορώ να βρω επακριβως ποιος ειναι ο νομιμος τρόπος? Τον όρο "Μονάδες χρήσης" χρησιμοποίησα τυχαία για αυτό το ενδιάμεσο αποτελεσμα για να αναφερθώ σε αυτό, γιατί δεν ξέρω πως θα μπορουσε να ονομαστεί μια προσθεση ογκου και χρόνου. Ακόμα πιο περίεργα ειναι ο συντελεστης 1/2 που πολλαπλασιάζουν τον όγκο και η στρογγυλοποιηση προς τα πανω. Παντως ετσι ακριβώς το υπολογίζει αυτο το ενδιαμεσο αποτελεσμα η εταιρεια κοινοχρήστων και το χρησιμοποιεί για να υπολογίσει το πετρελαιο που καηκε ανα μηνα. Να διευκρινήσω οτι αυτό δεν εχει να κανει ακριβώς με την παραλαμβανόμενη ποσότητα πετρελαίου. Απλά με τον υπολογισμό της μηνιαίας κατανάλωσης και τον υπολογισμό του μηνιαίαου κόστους.
    1 point
  14. Μα φυσικά και όχι μόνο αυτά και τα στατικά κ.λ μελέτες ανάλογα με το ποιες απ' αυτές απαιτούνταν και αν συμφωνούν με το αντίστοιχο ισχύοντα τότε κανονισμό π.χ Οπλισμένο σκυρόδεμα -σίδηρος -αντισεισμικός κανονισμός -Πυροπροστασία κλπ
    1 point
  15. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/25509/1143 (ΦΕΚ Β' 1049/29-03-2019) άρθρο 5 .. 2. Η αναθεώρηση παλαιών (σ.σ έντυπων) οικοδομικών αδειών και αδειών δόμησης με μεταβολή των πολεοδομικών μεγεθών κάλυψης, δόμησης και όγκου, (σ.σ σύμφωνα με την παρακάτω παρ 14 προφανώς αφορά και παράταση χρόνου ισχύος, αλλαγή επιβλέποντος χωρίς την συναίνεσή του) καθώς και η αναθεώρηση των αδειών αυτών για αλλαγή χρήσης, εκδίδεται από το πληροφοριακό σύστημα σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση και τις διαδικασίες των άρθρων 36 και 38 του ν. 4495/2017. Η επιλογή της κατηγορίας γίνεται σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του άρθρου 36, λαμβάνοντας όμως υπόψη τα συνολικά πολεοδομικά μεγέθη (αρχικής άδειας και αιτούμενης αναθεώρησης) καθώς επίσης και την τελική χρήση του ακινήτου στην περίπτωση που αυτή μεταβάλλεται. Δες και αυτό του άρθρο 54 του ΦΕΚ Τεύχος A’ 75/30.03.2020.(μπας και γλυτώσεις τίποτα πρόστιμα για τους κατασκευασθέντες Η/Χ) § Αναστέλλονται για το χρονικό διάστημα μεταξύ 01.03.2020 και 30.6.2020 οι προθεσμίες των τριάντα (30) ημερών για τις περιπτώσεις αυτόβουλης πραγματοποίησης κατεδάφισης - αποκατάστασης της αυθαιρεσίας από τη λήψη γνώσης της έκθεσης αυτοψίας και της προθεσμίας των τεσσάρων (4) μηνών από τη διαπίστωση της πολεοδομικής παράβασης. Έτσι, δεν επιβάλλεται πρόστιμο διατήρησης και το πρόστιμο ανέγερσης περιορίζεται στο ελάχιστο ποσό των διακοσίων (200) ευρώ.
    1 point
  16. Όχι μόνο δεν είναι σωστό, αλλά δεν είναι ούτε νόμιμο. Ο μόνος νόμιμος τρόπος είναι αυτός που λέει η νομοθεσία και η αντίστοιχη ΤΟΤΕΕ. Καλά ο τρόπος υπολογισμού του πετρελαίου που καίει το boiler, από πού προκύπτει;;; "Μονάδες χρήσης" πετρελαίου δεν υπάρχουν, πουθενά στην νομοθεσία. Δεύτερον, είναι νομμικά έωλος υπολογισμός, ακόμα και αν υποθετικά είναι ακριβής: Ο μόνος τρόπος απόδειξης των παραλαμβανόμενων ποσοτήτων πετρελαίου είναι από τα παραστατικά αγοράς, και αντιπαραβολή με το ύψος της δεξαμενής: Έχεις έναν λέβητα που καταναλώνει Χ lt/hr λειτουργίας, δούλεψε τόσες ώρες λειτουργίας κάθε διαμέρισμα, τόσο πετρέλαιο λείπει από την δεξαμενή, voila! Αν τώρα σου καίνε 2 λέβητες και τραβάει διαφορετική ποσότητα ο καθένας από την ίδια δεξαμενή, στον μεν υπάρχουν ωρομετρητές στον δε ογκομετρητές, πιάσε το αυτό και κούρευτο...Πού πήγε το πετρέλαιο - το έκαψε το boiler, καλοκαίρι τώρα και να καίει boiler αφού υπάρχει ηλιακός... Τρίτον, είναι παντελώς λάθος ο τρόπος χρήσης του boiler (ακόμα και αν δεχτούμε, δηλαδή, ότι όλοι έχουν αποδεχθεί και συμφωνήσει ότι τί να κάνουμε, για να έχουμε συνέχεια ζεστό νερό θα καίμε λέβητα από την ίδια δεξαμενή πετρελαίου και θα χωρίζουμε την κατανάλωση με τον τρόπο που αναφέρθηκε)...Από την στιγμή που υπάρχει ηλιακός, και από την στιγμή που δεν γίνεται όπως αναφέρεται εκτεταμμένη χρήση παρά μόνο από 1-2 διαμερίσματα, τότε δεν έχει νόημα να καίει ΚΑ-ΘΟ-ΛΟΥ. Οπότε βασικά να πούμε ότι χρειάζεσαι 2 ειδικότητες: 1. Έμπειρο Μηχανολόγο Μηχανικό να σου τεκμηριώσει καλά τους ορθούς δικούς σου προβληματισμούς. 2. Έμπειρο δικηγόρο όπου θα στρώσει τους άτακτους ιδιοκτήτες. Πρόταση combo 1. + 2.: Ζητάς τεχνική πραγματογνωμοσύνη από το ΤΕΕ αναφέροντας όλα τα παραπάνω, και με αυτήν διαθέσιμη και την συνδρομή δικηγόρου κάθε κατεργάρης πάει στον πάγκο του. Στα ερωτήματά του επιμέρους (στα γρήγορα) 1. Σου το απάντησα 2. Δεν σημαίνει ότι θα είναι η ανά ώρα κατανάλωση σταθερή, γιατί μπαίνει μέσα και η "πάγια δαπάνη" (παραμένουσα επιβάρυνση στην ουσία). Έτσι ένας που καίει πολύ την αποσβαίνει, με χαμηλή ανά ώρα τιμή, ενώ ένας που καίει λίγο ή μηδέν, η ανά ώρα τιμή τείνει στο άπειρο. Αυτό επίσης αλλάζει όσο μεγαλύτερο είναι το διαμέρισμα. Επίσης μιας και λες για καταγραφή για χρόνια, χρονιά με την χρονιά και το πετρέλαιο παρουσιάζει μεγάλες διακυμάνσεις, στην τιμή. 3. Για το ΖΝΧ ωστόσο παρόλο τον λάθος τρόπο επιμερισμού του πετρελαίου, σωστό είναι το να χρεώνονται βάσει χρήσης, γιατί δεν υπάρχει απώλεια θερμότητας από το ένα διαμέρισμα στο άλλο (παραμένουσα επιβάρυνση) όπως υπάρχει στην θέρμανση. Θα ήταν δόκιμο να χρεώνονται όλοι μόνο τα τέλη συντήρησης των εγκαταστάσεων ανεξάρτητα χρήσης ή όχι, βάσει ποσοστών ιδιοκτησίας. 4., 5. Το απάντησα, κατά την γνώμη μου όταν έχει λιακάδα και από την στιγμή που δεν γίνεται χρήση, ο καυστήρας θα πρέπει να σβήνει! 6. Το απάντησα, εμμέσως: Τουλάχιστον θα έπρεπε να γίνεται έτσι! Με τα στοιχεία του κάθε καυστήρα (παροχή μπεκ κλπ) και τις ώρες λειτουργίας, να προσδιορίζεται πόσο πετρέλαιο έχει πάει στην θέρμανση και πόσο στο ΖΝΧ. Το ένα το κατανέμεις βάσει νομοθεσίας κατανομής δαπανών θέρμανσης με ωρομέτρηση, το άλλο αναλογικά με την χρήση ΖΝΧ. Που και πάλι ΛΑΘΟΣ θα είναι αλλά θα έχεις μια καλύτερη προσέγγιση. 7. Με τον αρ. οικοδομικής άδειας της πολυκατοικίας πας στην πολεοδομία όταν περάσει ο κορωνοϊός, ζητάς τον φάκελο και βρίσκεις την μελέτη. Ο διαχειριστής και η εταιρεία κοινοχρήστων είναι άσχετοι ή απλά έχουν βολευτεί με αυτό, δεν τους έχει ενοχλήσει κανένας και κάνουν ό,τι να'ναι. Ε, ενόχλησέ τους ΕΣΥ. Εγώ, όταν ανέλαβα να βγάζω τα πετρέλαια στην πολυκατοικία, ζήτησα την μελέτη κατανομής δαπανών και με κοίταζαν σαν να έβλεπαν ΟΥΦΟ. (Ωχ..θυμήθηκα ότι το έχω γράψει και παραπάνω!!! Είδες...αλήθεια λέω )...Διαπιστώνω λοιπόν, ότι ο προηγούμενος διαχειριστής χρεώνει το πετρέλαιο αναλογικά με τις ώρες, καλά που δεν έβαζε καθόλου ΠΑΓΙΑ αλλά με τις ώρες;;; Έτσι, ο ιδιοκτήτης γκαρσονιέρας 35m2 στον τελευταίο όροφο που κρύωνε, και έκαιγε περισσότερες ώρες από τους άλλους, κι εγώ που είχα μικρό παιδί στο σπίτι και το έκαιγα σχετικά περισσότερο, είχαμε πουληθεί στα πετρέλαια, ενώ ιδιοκτήτες μεγαλύτερων διαμερισμάτων πλήρωναν λιγότερο από όσο τους αναλογούσε! Τώρα που μου γκρινιάζουν γιατί τους έβαλα πάγια και τους χρεώνω όσο πρέπει, και τους κακοφαίνεται - τους παραπέμπω να πάνε σε όποιον μηχανολόγο θέλουν, να τους τα εξηγήσει, και να τηρηθεί η νομιμότητα. Αυτά, καλή δύναμη. Ο διαχειριστής και η εταιρεία κοινοχρήστων είναι υποχρεωμένοι να τηρούν τα νόμιμα και αν δεν τα γνωρίζουν ή δεν θέλουν, είναι εφικτό να τους υποδειχθούν και να τους επιβληθούν.
    1 point
  17. Πάρε 50 Kcal/h ανα m3 του κτιρίου σου. Αναλυτικά το υπολογίζεις μόνο αν κάνεις μελέτη θερμικών απωλειών για το κτίριο σου.
    1 point
  18. Οι πλάκες και οι τοίχοι δεν έχουν ηχομόνωση. Το "φελιζόλ" στους τοίχους είναι για θερμομόνωση και όχι ηχομόνωση. Το καλύτερο (και ευκολότερο) που μπορείς να κάνεις, είναι να στρώσεις μοκέτα.
    1 point
  19. 1. Ολα τα στοιχεία του μθχ θα δηλωθούν. ο πρόγραμμα θα υπολογίσει με βάση αυτά τα κέρδη ή τις απώλειες. Το κτίριό σου υποθέτω είναι αμόνωτο οπότε χρησιμοποιείς τους πίν. 3.5. Υπάρχουν τιμές για τα αδιαφανή της ζώνης σου με τον μθχ υπάρχουν στους πίν. 3.5 στην στήλη <<Σε επαφή με μη θερμ. χώρο>>. Οι τιμές των στοιχείων του μθχ προς εξ. περιβάλλον είναι στους ίδιους πίνακες στην στήλη <<Σε επαφή με αέρα>>. Ιδιες δηλ. για τα στοιχεία της ζώνης γιατί ο χώρος μθχ στην θερμομόνωση όταν υπολογίζεις τα εξωτερικά του στοιχεία θεωρείται ο <<μέσα>>. Τα διαφανή με παρόμοιο τρόπο ΤΟΤΕΕ1 ενότητα 4.2.3 2. Για να θεωρηθεί ένας χώρος προσαρτημένο θερμοκήπιο (ηλιακός χώρος) πρέπει να τηρούνται κάποιες απαιτήσεις. Αυτό που έχεις μάλλον δεν μπορεί να χαρακτηριστεί θερμοκήπιο. Μπορείς να τον θεωρήσεις μθχ ή αν ανήκει σε ξένο κτίριο εξωτερικό αέρα (ΤΟΤΕΕ1 ενότητα 4.2.2.5) Διάβασε ΤΟΤΕΕ1 ενότητα 4.5 και ΤΟΤΕΕ2 2.1.10 3. Κανονικά θα πρέπει να τα διαστασιολογήσεις με ΗΜ μελέτες. Αν δεν είναι οι μελέτες στο αντικείμενο της εργασίας σου προτείνω να κάνεις μια προσέγγιση με βάση τους πίνακες 2 και τις επιμέρους ενότητες για τα συστήματα της ΤΟΤΕΕ1 για τις απαιτήσεις και να παραθέσεις στοιχεία εξοπλισμού από τεχνικά φυλλάδια (πχ.χ. βαθμοί απόδοσης λεβήτων, βαθμοί απόδοσης εναλλακτών θερμότητας, αποδόσεις φωτιστικών κλπ). Μη ξεχνάς ότι όταν δεν έχεις υφιστάμενα συστήματα πρέπει να βάλεις θεωρητικά συστήματα όπως ορίζεται στην ΤΟΤΕΕ1. Καλές γιορτές
    1 point
  20. κάπου το ξανάγραψα. Δες τα αναφερόμενα σχετικά με το άρθρ 81 παρ 3 και 4 της εγκ 2/2019 3 "Σε κάθε περίπτωση, εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας κατά το άρθρο 30 του ν.4495/2017, δεν συνιστούν αυθαίρετες κατασκευές ούτε και πολεοδομικές παραβάσεις." 4. ....
    1 point
  21. ρε παίδες και εγώ δεν υπέβαλα ΜΣΕ ενώ περαίωσα δηλώσεις και συντάχθηκαν συμβόλαια βάσει των παρακάτω. Όσο για πως το κάνω.Επιλέγω Τ.Ε αντί ΜΣΕ και στην Τ.Ε και στη βεβαίωση μεταβίβασης αναφέρω ότι αυτή θα συνταχθεί εντός 3ετίας ή 5ετίας. Αλλιώς πως θ εφαρμόζατε τα παρακάτω! KYA - Αριθ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631 (ΦΕΚ 3976/14-11-17) Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου, προϋποθέσεις και έλεγχος μειώσεων ειδικού προστίμου……. 3. Για την εφαρμογή της διάταξης της παρ. η του άρθρου 99 του ν. 4495/2017 σχετικά με την υποβολή ή μη της μελέτης στατικής επάρκειας, όπου απαιτείται, γίνεται ειδική μνεία σε κάθε βεβαίωση οριστικής υπαγωγής καθώς και σε κάθε βεβαίωση περαίωσης της διαδικασίας, καθώς και στη βεβαίωση της παρ. 2 (περ. γ) του άρθρου 83 του ν. 4495/2017 για μεταβίβαση. Η αναφορά επί της βεβαιώσεως για την υποβολή ή μη μελέτης στατικής επάρκειας καταχωρείται από τον εξουσιοδοτούμενο Μηχανικό στην Τεχνική Έκθεση που συνοδεύει την έκδοση της βεβαίωσης της παρ. 2 (περ. γ) (σ.σ δες πιο πάνω) του άρθρου 83 του ν. 4495/2017. Σε κάθε περίπτωση εφόσον δεν υποβάλλεται μελέτη στατικής επάρκειας, αναφέρεται ρητά ότι η μελέτη στατικής επάρκειας πρέπει να υποβληθεί εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας και πριν τη συμπλήρωση της ταυτότητας του κτιρίου κατά τις κείμενες διατάξεις.
    1 point
  22. και ποιος θα σου πει οτι...αυτα ειναι του 82??.. Αυτος πρεπει να ανταποδειξει οτι δεν ειναι Ολα οσα εχεις σε υπερκαλυπτουν...εχεις και συμβολαιο...και Ε9 και υλικα και ολα τα καλά Προχωρα το
    1 point
  23. Καλησπέρα Έχω διαφορετική άποψη με τους συναδέλφους. Αφαιρεις 3 εκατοστά το πάχος σοβά κατά κανόνα όταν δεν σου βγαίνει εντός των αποκλίσεων. Άρα στα κοινόχρηστα η απόκλιση σου γίνεται απευθείας 7 εκατοστά. Προσωπικά δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με 7 εκατοστά αποκλιση. Επίσης προσωπικά ποτέ δεν θα αμφισβητουσα βεβαίωση που έχει δώσει συνάδελφος για 7 εκατοστά αποκλιση. Αν ξεκινήσουμε να ακυρωνουμε στα 7 εκατοστά όλες τις δηλώσεις 4014, 4178 κ 4495 θα γίνει χαμος. Όποιος ακυρώσει τέτοια δήλωση, ας προσπαθήσει να κατασκευάσει ο ίδιος στα 5 εκατοστά αποκλιση αν έχει τα @@. Και σημειωτέον, οι διαστάσεις κατά κανόνα αν μπαίνουμε σε τέτοια λογική, μετρώνται σε ύψος 1.00 μ από το δάπεδο. Οποιαδήποτε διάσταση οριζόντιου επιπέδου έχει μετρηθεί σε διαφορετικό ύψος από 1.00 μ από το δάπεδο, θέλει ξανά μέτρηση, και μάλιστα αλφαδιαζοντας το αποστασιομετρο. Είστε μηχανικοί, σκεφτείτε ως μηχανικοί. Αν από την απέναντι πλευρά αναφοράς μέτρησης των 7 εκατοστών (πλευρά περιγράμματος) αφαιρεθεί πάχος σοβά 3 εκατοστά, τότε η αποκλιση είναι 4 εκατοστά. Τέλος, by default όταν κάποιος μετράει, έχει κάνει απευθείας την παραδοχή ότι όλα είναι απολύτως κατακόρυφα. Δεν ξέρω ούτε έναν που να ελέγχει κατακορυφοτητες, επομένως τέτοιες επιπολαιότητες αναφοράς τόσο μικρών αποκλίσεων νομίζω ότι είναι και εκτός του πνεύματος του νομοθέτη. Με αυτή τη λογική ερκερ 30 εκατοστών που μετριέται 31 εκατοστά θέλει ρύθμιση γιατί είναι εκτός αποκλισεων. Έλεος. Σε ακίνητο που δεν παίρνει βεβαίωση για 7 εκατοστά, απαιτούνται όλες οι ενέργειες που περιέγραψε ο συνάδελφος Dimitris GM. Όποιος έχει εμπειρία τι σημαίνουν, ας το αξιολογησει πριν ακυρώσει. Αυτή είναι η γνώμη μου. Edit: μόλις τώρα είδα ότι εκτός του quote υπάρχουν κ αλλά θέματα στο ίδιο ακινητο. Το ποστ μου είναι σχολιασμός μόνο στο quote για να μην παρεξηγηθουμε
    1 point
  24. έκανες τον κόπο να διαβάσεις αυτή τη μια και μοναδική σελίδα?
    1 point
  25. Αν το υφιστάμενο κτήριο δεν βγαίνει κατηγορία Β, θα πρέπει να προσθέσεις και ένα σενάριο.
    1 point
  26. Σε κλέβουν!!! Αν ψάξεις θα βρεις ψιλικατζήδες να σου βγάλουν την άδεια με λιγότερα από 1000ευρώ!!!! Και μη σκεφτείς να εμπιστευτείς μηχανικό για την κατασκευή... Εσύ ξέρεις καλύτερα!!!! Μπορείς να βρεις συνεργεία με τιμές που κανένας μηχανικός δε μπορεί να πάρει και φυσικά τα ποιοτικότερα υλικά σε εξευτελιστικές τιμές, ενώ αν βάλλεις μηχανικό θα πάρει τη μιζούλα του, θα σου βάλλει και μάπα υλικά!!! Άκου εμένα που σου λέω!!! Θα σου βγει το σπίτι φθηνότερα!!!!
    1 point
  27. Σας ευχαριστώ zavi και Στράτο για τις απαντήσεις σας... Ήσασταν κατατοπιστικοί και ειλικρινείς! Δυστυχώς, όσο περνάει ο καιρός απογοητεύομαι όλο και περισσότερο... Ξεκίνησα με τις καλύτερες προυποθέσεις, στα 24 μου (αυτή τη στιγμή) έχω Δίπλωμα Πολιτικού Μηχανικού με πολύ καλό βαθμό, τελείωσα το στρατιωτικό και ολοκληρώνω το Μεταπτυχιακό μου στην Υδραυλική Μηχανική (ΔΠΘ), για να ανακαλύψω πως...όσο περισσότερα έχεις, τόσο το χειρότερο..! Βλέπω παιδιά από ιδιωτικά κολλέγια (τα γνωστά Αθηναϊκά...Harvard της Ελλάδας..!) να πουλάνε μούρη και να το παίζουν κάποιοι, απολαμβάνοντας όμως τα οφέλη και την υποστήριξη του κατέχειν στελεχιακές θέσεις σε επιχειρήσεις... Και αναρωτιέμαι λοιπόν: αξίζει τον κόπο να "εξοπλίζεται" κανείς τόσο πολύ, τουλάχιστον στο ελληνικό περιβάλλον..;;; Την απάντηση την παίρνω από τα μηνύματά σας αλλά και από γενικότερες συζητήσεις... Στις πιο πολλές περιπτώσεις, η επιπλέον γνώση (εν προκειμένω mba) ΔΕΝ βοηθάει..!!! Σου ανεβάζει τις απαιτήσεις, ο εργοδότης σε κοιτάει σαν πιο "δύσκολο" εργαζόμενο, και φυσικά σου στερεί χρόνια προϋπηρεσίας...! Θα μείνω στη φράση του Στράτου... "...θύμα της προπαγάνδας περί μηχανικών και MBA..."... Όπως και να'χει, θα περιμένω κ άλλες γνώμες/εμπειρίες από κατόχους του εν λόγω Master..! Εύχομαι να μην είναι τόσο απαισιόδοξα τα πράγματα...! Σας ευχαριστώ πολύ κ πάλι για το ενδιαφέρον..!
    1 point
  28. Αν δεν έχεις πληρώσει ακόμα, είσαι τυχερός! Να ζητήσεις να αποδείξει αυτός, που σου πούλησε το διαμέρισμα ότι έχουν τηρηθεί τα όρια, που προσδιορίζει ο Κ.Κ. στο Άρθρο 12 (κανονική ακουστική άνεση). Οι διατάξεις του Κ.Κ. είναι δεσμευτικές ! Η υπάρχουσα κατάσταση (όσον αφορά την ηχομόνωση μεταξύ κατοικιών) μπορεί να διαπιστωθεί με ακουστικές μετρήσεις, σύμφωνα με EN ISO 140-4 (ηχομόνωση από αερόφερτο ήχο) και EN ISO 140-7 (ηχομόνωση από κτυπογενή ήχο). Πραγματογνωμοσύνη: α) από το ΤΕΕ ή β) από ειδικευμένους μηχανικούς.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.