Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      17.597


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.484


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.377


  4. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.350


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 26/04/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Προσπάθησε να καθαρίσεις με ένα νωπό πανάκι τα ποδαράκια αλλά και εκεί που πατούν αυτά, σε: καρέκλες, καναπέδες, τραπεζάκια, γραφείο, ... επίσης τόσο την κάτω επιφάνεια της βάσης όσο και εκεί που πατάει η βάση της οθόνης του υπολογιστή, η καφετιέρα, τα φωτιστικά γραφείου ... Θα δεις ότι και χρόνο παίρνει και σχετικά κουραστικό είναι .. άρα γυμναστική ... edit: Και το πάνω μέρος από τα πάσης φύσεως θυρόφυλλα !!!! (πόρτες, πορτάκια από ντουλάπια κλπ) (τι σόι μηχανικοί είμαστε)
    2 points
  2. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.288 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Version X6.0

    78.055 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. 1.988 downloads

    Το τυπικό Ημερολόγιο Μέτρων Ασφάλειας για τα τεχνικά έργα από την ιστοσελίδα του Κ.Ε.Π.Ε.Κ.
    1 point
  5. Γίνεται με έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας, δες το αρθ. 29 του ν.4495/17 κ) συντήρηση και επισκευή στεγών με χρήση ικριωμάτων,
    1 point
  6. Αν αναφέρεσαι σε οικόπεδο εντός οριοθετημένου οικισμού, συνήθως οι αποφάσεις οριοθέτησης αναφέρουν ότι άρτια τα οικόπεδα με όποιες διαστάσεις και εμβαδόν κατά την ημέρα δημοσίευσης του ΠΔ/24-4-85 ΦΕΚ-181/Δ/3-5-85. Ελάχιστο πρόσωπο 10 ή 15 μ για οικόπεδα εμβαδού μέχρι και 500 τμ ή μεγαλύτερα των 500 τμ αντίστοιχα, δεν απαιτείται για όσα δημιουργήθηκαν μέχρι και την ημερομηνία δημοσίευσης του ΠΔ/4-11-11 δηλαδή την 4/11/2011. Για το πλάτος του δρόμου συνεχίζει να ισχύει το γνωστό από το άρθρο 6 , δηλαδή πλάτος δρόμου τουλάχιστον 4 μέτρα για να έχεις οικοδομησιμότητα. Όπου δεν το έχεις αυτό το πλάτος, θα πρέπει να παραχωρήσεις σε κοινή χρήση εδαφική λωρίδα εις βάρους του οικοπέδου ώστε προς την πλευρά του ο δρόμος να αποκτήσει ημιπλάτος τουλάχιστον 2 μ. Σε περιπτώσεις γωνιακών οικοπέδων η παραχώρηση απαιτείται σε όλο το μήκος προσώπου δηλαδή και στους δυο δρόμους που δεν έχουν πλάτος 4. μ. Πιθανόν να υπάρχει και ειδικότερη απόφαση που να ορίζει μεγαλύτερο απαιτούμενο πλάτος (πχ 6 μ). Εξαίρεση υπάρχει σε τμήματα οικοπέδου που υπάρχουν οικοδομές. Σε αυτά δεν θα παραχωρήσεις.
    1 point
  7. θα βάλεις μια παράβαση αναλυτικού και θα εισάγεις στο σύστημα μια επικαιροποιημένη κάτοψη (με το w.c) τις αποθήκες, την όλη διαρρύθμιση κλπ, έτοιμη για κάθε μελλοντική χρήση.
    1 point
  8. Το έχουμε όλοι περάσει στα πρώτα μας βήματα ως μηχανικοί να μας πιέζει ο ιδιοκτήτης για κάτι που ξέρουμε ότι τεχνικά δεν είναι σωστό. Απλά θα του το ξεκόψεις. Αν θέλει όλο ως κατοικία (για μένα είναι πιο "εμπορική" επιλογή, καθώς θα έχει τακτοποιημένη κύρια χρήση προς ιδιόχρηση ή εκμετάλλευση) ή όλο ως αποθήκη. Το w.c στην αποθήκη δε σημαίνει ότι η αποθήκη αλλάζει την χρήση της.
    1 point
  9. Η αλλαγή στο μέτρο ελαστικότητας που θα υπάρξει με μεγαλύτερη κατηγορία αντοχής αλλάζει τις δυσκαμψίες στα κατακόρυφα στοιχεία (τοιχεία + υποστυλώματα). Δηλαδή αν τα κατακόρυφα στοιχεία μιας στάθμης"πέσουν" με 2 διαφορετικές ποιότητες σκυροδέματος, επηρεάζεται σε έναν βαθμό η σεισμική συμπεριφορά του κτιρίου. Αν το κτίριο έχει ιδιαιτερότητες ως προς την μόρφωση του φορέα και τείνει να είναι εύστρεπτο καλό είναι να ελεγχθεί. Στους ελέγχους λειτουργικότητας των οριζόντιων στοιχείων (πλάκες+δοκοί) δρα ευμενώς η μεγαλύτερη αντοχή. Στην περίπτωση που αναφέρεις δεν έχεις ουσιαστικό τεχνικό πρόβλημα, αλλά πρόβλημα διαχείρισης του ΚΤΕ και του εργολάβου σκυροδέματος (εφόσον είναι μαζί με τα υλικά) ή με το παρασκευαστήριο σκυροδέματος. Εξαρτάται από τα συμφωνητικά που έχεις υπογράψει, πχ παρακράτηση καλής εκτέλεσης, αναφορά διαφορετικής ποιότητας πλέον αυτής της μελέτης,κ.ο.κ.)
    1 point
  10. Γίνεται κάπως σύνθετο το θέμα. Πως θα το έχει αυτό το χώρο με διαφορετικές χρήσεις ενώ είναι λειτουργικά εξαρτημένοι χώροι; Πως θα καταχωρηθεί στο Ε9 αυτό; Είναι σαν να λέμε ότι έχουμε ένα διαμέρισμα κατοικίας, αλλά επειδή ένα δωμάτιο το χρησιμοποιούμε ως αποθήκη να πάμε να πούμε ότι το δωμάτιο έχει χρήση αποθήκη, ενώ ένα άλλο υπνοδωμάτιο που το έχουμε για γραφείο να πούμε ότι έχει χρήση γραφείου. Όμως ως γνωστό η χρήση είναι η κατοικία και αυτή δηλώνουμε. Κατ αναλογία θεωρώ καλύτερο μετά από δεύτερη σκέψη να δηλωθεί ως κατοικία ή ολόκληρο ως αποθήκη (ακόμη και αν έφτιαξε w.c.
    1 point
  11. Eννοείς ότι στην άδεια προβλέπονταν η κατασκευή υπερυψωμένου υπογείου με βοηθητική χρήση (π.χ αποθήκη) έστω σε μια επιφάνεια Α. Μέρος της επιφάνειας Α ήτοι 10 τμ μετατράπηκε σε γκαρσονιέρα (δωμάτιο με λουτρό) και η υπόλοιπη επιφάνεια (Α-10) δεν άλλαξε χρήση, αλλά έχει λειτουργική επικοινωνία με την γκαρσονιέρα; Δεν βλέπω κάποιο πρόβλημα να δηλωθεί μόνο η αλλαγή χρήσης των 10 τμ, αλλά αν μιλάμε για ενιαίο και λειτουργικά εξαρτημένους χώρους μήπως θα ήταν καλύτερα να δηλωθεί ολόκληρος ο ημιυπόγειος χώρος ως αλλαγή χρήσης σε κύρια χρήση μήπως θελήσει ο ιδιοκτήτης να έχει χρήση διαμερίσματος και στο υπόλοιπο; Στο Ε9 πως δηλώνεται μέχρι σήμερα;
    1 point
  12. Αυτό με τα 5000 τμ ήταν ένα λάθος σημείο στίξης στον ν.4030 που δεν υπάρχει πλέον στον ν.4495. Τοπογραφικό θέλει παντού. Για την προέγκριση διαβάζεις το άρθρο 35 του ν.4495.
    1 point
  13. Όχι δεν μπορείς, ισχύει το ασυμβίβαστο του ΠΔ 100/2010: 4.Απαγορεύεται η διενέργεια ενεργειακής επιθεώρησης από Ενεργειακό Επιθεωρητή σε κτίριο ή τμήματα αυτού εφόσον: α) στη μελέτη ή κατασκευή ή επίβλεψη, ή διαχείριση ή λειτουργία ή συντήρηση συμμετείχε με οποιοδήποτε τρόπο ο ίδιος ή νομικό πρόσωπο του οποίου είναι μέλος, ή εταίρος ή υπάλληλος, β) έχει δικαίωμα κυριότητας, νομής ή κατοχής, ο ίδιος ή συγγενής του έως β’ βαθμού ή νομικό πρόσωπο του οποίου ο ίδιος είναι μέλος, ή εταίρος ή υπάλληλος, γ) είναι μέλος της Γ.ΕΠ.Ε.Ε. του άρθρου 11 και για το χρονικό διάστημα της θητείας του.
    1 point
  14. Συνάδελφοι έχουν λογική βάση όσα αναφέρετε, όμως προσωπικά δεν πρόκειται να εφαρμόσω κάτι διαφορετικό από ότι εφαρμόζω και ότι έχω διατυπώσει σε προηγούμενη τοποθέτησή μου . Αφού όλο αυτό που στήθηκε είναι ένα τσίρκο χωρίς αρχή και τέλος και από την στιγμή που δεν αναγράφεται ρητά κάτι τέτοιο συνεχίζω να συγκρίνω τα φορτία της αυθαίρετης κατασκευής προς το άθροισμα των Nd της θεμελίωσης του κτιρίου (με κριτήριο αυτά να βγουν μικρότερα του 20%χ Νd) και δεν το έχω κρύψει ποτέ από την αρχή του νόμου, ότι ο σκοπός μου είναι πάντοτε η απαλλαγή της ιδιοκτησίας από την ΜΣΕ. Δεν πρόκειται να αναζητήσω κανένα κριτήριο δικαίου σε μια "τσαπατσουλιά" που μας φόρτωσαν. Τώρα, τι είδους ΜΣΕ μπορεί να γίνει για μια μεμονωμένη οριζόντια ιδιοκτησία ας μας πουν σε νεώτερη απόφαση αυτοί που το νομοθέτησαν και να αλλάξουν ταυτόχρονα και τους κανόνες της μηχανικής.
    1 point
  15. Για το 1) το καταλαβαίνω. Το 2) θέλεις να το εξηγήσεις λίγο συνάδελφε; Γιατί από την περιγραφή που δίνει, δεν βλέπω πουθενά να προκύπτει συνολικό καλό της πολυκατοικίας, παρά μια κατάσταση που έχει παρατηθεί έτσι, από την εποχή που το πετρέλαιο κόστιζε 30δρχ. το λίτρο και δεν έπαιζε ιδιαίτερο ρόλο τυχόν αυθαίρετη κατανομή, άφηνες και το μπόιλερ να καίει και δεν σε ένοιαζε.
    1 point
  16. 1)Πόσα χρήματα είσαι διατεθειμένος να δώσεις για να βρεις το δίκιο σου; 2) Σε ενδιαφέρει το νόμιμο ή το συνολικό καλό της πολυκατοικίας πιο πολύ; Έχει πολύ μεγάλη σημασία η απάντηση στις παραπάνω δύο ερωτήσεις γιατί από την περιγραφή που δίνεις δεν έχεις καταβάλει τι θέμα ανοίγεις.
    1 point
  17. Με βάση το γράμμα του νόμου πρέπει να γίνει επιμερισμός στις οριζόντιες (ποσοστό συνιδιοκτησίας επί επιτρεπόμενη κάλυψη οικοπέδου). Όμως δεν το ανέφερα για να εστιάσουμε σε αυτό, αλλά για να σου δώσω όλες τις οπτικές προκειμένου να αποφασίσεις. Αν θες και έχεις χρόνο και διάθεση μπορείς να ανατρέξεις στις απόψεις μας στο ν. 4178. Είχαμε και τότε πολλές, δημιουργικές κατά τα άλλα, διαφωνίες ως προς την αντιμετώπιση για το παραπάνω ερώτημα που έθεσες.
    1 point
  18. Και στον προηγούμενο νόμο κάναμε μεγάλη συζήτηση και οι απόψεις διαφορετικές. Αν προσεγγίσουμε το θέμα βάσει ορισμού κάλυψης ως πολεοδομικού μεγέθους δεν θα πρέπει να βάλουμε δυο φορές κάλυψη. Αυτή θα ήταν η αντιμετώπιση αν εκδίδαμε Ο.Α. Έρχονται οι νόμοι των αυθαιρέτων και σου λένε για παράδειγμα αν έχει Ο.Ι να επιμερίσεις τα πολεοδομικά μεγέθη βάσει ποσοστού συνιδιοκτησίας της. Όμως, γνωρίζουμε ότι η κάλυψη δεν επιμερίζεται. Άρα οι αυθαιρετονόμοι θέλησαν να λειτουργήσουν διαφορετικά και φυσικά, εισπρακτικά. Μια άλλη διάταξη λέει ότι αν μια αυθαίρετη κατασκευή καλύπτεται από το ύψος της νόμιμης, δεν θα βάλεις Υ.Υ. Αν θα λαμβάναμε την περίπτωση αυτή σε σχέση με την Υ.Υ δεν θα βάζαμε δεύτερη φορά Υ.Κ αν είχαμε περίπτωση προσθήκης κατ επέκταση μόνο στον όροφο, καθώς η προσθήκη θα λάμβανε χώρα εντός περιγράμματος κάλυψης του ισογείου. Είναι από τις περιπτώσεις που κάθε άποψη έχει...δίκιο.
    1 point
  19. Τεύχος Οδηγιών για τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής (Σ.Α.). 6 Φεβρουαρίου 2020 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Αρ. Φύλλου 313 10. Στις περιπτώσεις που έχει εκδοθεί θετική γνωμοδό- τηση του Σ.Α. και κατά τον έλεγχο της αδειοδότησης για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών ή κατά την εκτέλε- ση του έργου προκύψουν μικρής έκτασης επουσιώδεις μεταβολές στη μελέτη οι οποίες δεν επηρεάζουν την κε- ντρική ιδέα, τις συνθετικές αρχές και δεν θίγουν την αρ- χιτεκτονική άποψη της μελέτης (όπως μικρή μετατόπιση ή αλλαγή διαστάσεων ενός ανοίγματος χωρίς πρακτικώς να αλλοιώνεται η αναλογία του, μικρές διαφοροποιήσεις των εξωτερικών διαστάσεων των όψεων χωρίς να γίνε- ται αντιληπτή η τροποποίηση της αναλογίας τους ή να επηρεάζεται η αντιληπτική εικόνα της ογκοπλασίας του κτιρίου), δεν απαιτείται εκ νέου γνωμοδότηση του Σ.Α.
    1 point
  20. Στο δικό σου σενάριο αν κατάλαβα καλά λες ότι έχεις 120 τμ κάλυψη (ας πούμε ότι έχει εξαντληθεί χάριν παραδείγματος) και κατ επέκταση αυθαίρετη κατασκευή 17 τμ. Οπότε διαιρείς τα 17/120. Αυτή θα έπρεπε να είναι η σωστή αντιμετώπιση όπως προανέφερα. Όμως τυπικά βάσει του ακριβούς λεκτικού του νόμου, αν το πας έτσι σε οριζόντια, δεν είσαι καλυμμένος. Πριν 6-7 χρόνια είχε πάρει φωτιά το thread στο ν. 4178 και για το θέμα αυτό.
    1 point
  21. Δοκίμασε να μπεις στο ΕΣΗΔΗΣ, όχι με τους κωδικούς σου, αλλά στο πεδίο που λέει "αναζήτηση διαγωνισμών". Εκεί που έχει τα τεύχη κτλ. Πολλές φορές, ο υπάλληλος, δεν τα ανεβάζει. Συμβαίνει συχνά. Στην χειρότερη, πάρτους ένα τηλέφωνο, να το ανεβάσουν ή να στην στείλουν.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.