Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 26/04/2020 σε όλες τις περιοχές
-
Προσπάθησε να καθαρίσεις με ένα νωπό πανάκι τα ποδαράκια αλλά και εκεί που πατούν αυτά, σε: καρέκλες, καναπέδες, τραπεζάκια, γραφείο, ... επίσης τόσο την κάτω επιφάνεια της βάσης όσο και εκεί που πατάει η βάση της οθόνης του υπολογιστή, η καφετιέρα, τα φωτιστικά γραφείου ... Θα δεις ότι και χρόνο παίρνει και σχετικά κουραστικό είναι .. άρα γυμναστική ... edit: Και το πάνω μέρος από τα πάσης φύσεως θυρόφυλλα !!!! (πόρτες, πορτάκια από ντουλάπια κλπ) (τι σόι μηχανικοί είμαστε)2 points
-
Version X6.2
81.105 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
Version μετά τον ΝΟΚ ...
102.064 downloads
Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
1 point
-
Γίνεται με έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας, δες το αρθ. 29 του ν.4495/17 κ) συντήρηση και επισκευή στεγών με χρήση ικριωμάτων,1 point
-
Αν αναφέρεσαι σε οικόπεδο εντός οριοθετημένου οικισμού, συνήθως οι αποφάσεις οριοθέτησης αναφέρουν ότι άρτια τα οικόπεδα με όποιες διαστάσεις και εμβαδόν κατά την ημέρα δημοσίευσης του ΠΔ/24-4-85 ΦΕΚ-181/Δ/3-5-85. Ελάχιστο πρόσωπο 10 ή 15 μ για οικόπεδα εμβαδού μέχρι και 500 τμ ή μεγαλύτερα των 500 τμ αντίστοιχα, δεν απαιτείται για όσα δημιουργήθηκαν μέχρι και την ημερομηνία δημοσίευσης του ΠΔ/4-11-11 δηλαδή την 4/11/2011. Για το πλάτος του δρόμου συνεχίζει να ισχύει το γνωστό από το άρθρο 6 , δηλαδή πλάτος δρόμου τουλάχιστον 4 μέτρα για να έχεις οικοδομησιμότητα. Όπου δεν το έχεις αυτό το πλάτος, θα πρέπει να παραχωρήσεις σε κοινή χρήση εδαφική λωρίδα εις βάρους του οικοπέδου ώστε προς την πλευρά του ο δρόμος να αποκτήσει ημιπλάτος τουλάχιστον 2 μ. Σε περιπτώσεις γωνιακών οικοπέδων η παραχώρηση απαιτείται σε όλο το μήκος προσώπου δηλαδή και στους δυο δρόμους που δεν έχουν πλάτος 4. μ. Πιθανόν να υπάρχει και ειδικότερη απόφαση που να ορίζει μεγαλύτερο απαιτούμενο πλάτος (πχ 6 μ). Εξαίρεση υπάρχει σε τμήματα οικοπέδου που υπάρχουν οικοδομές. Σε αυτά δεν θα παραχωρήσεις.1 point
-
θα βάλεις μια παράβαση αναλυτικού και θα εισάγεις στο σύστημα μια επικαιροποιημένη κάτοψη (με το w.c) τις αποθήκες, την όλη διαρρύθμιση κλπ, έτοιμη για κάθε μελλοντική χρήση.1 point
-
Το έχουμε όλοι περάσει στα πρώτα μας βήματα ως μηχανικοί να μας πιέζει ο ιδιοκτήτης για κάτι που ξέρουμε ότι τεχνικά δεν είναι σωστό. Απλά θα του το ξεκόψεις. Αν θέλει όλο ως κατοικία (για μένα είναι πιο "εμπορική" επιλογή, καθώς θα έχει τακτοποιημένη κύρια χρήση προς ιδιόχρηση ή εκμετάλλευση) ή όλο ως αποθήκη. Το w.c στην αποθήκη δε σημαίνει ότι η αποθήκη αλλάζει την χρήση της.1 point
-
Η αλλαγή στο μέτρο ελαστικότητας που θα υπάρξει με μεγαλύτερη κατηγορία αντοχής αλλάζει τις δυσκαμψίες στα κατακόρυφα στοιχεία (τοιχεία + υποστυλώματα). Δηλαδή αν τα κατακόρυφα στοιχεία μιας στάθμης"πέσουν" με 2 διαφορετικές ποιότητες σκυροδέματος, επηρεάζεται σε έναν βαθμό η σεισμική συμπεριφορά του κτιρίου. Αν το κτίριο έχει ιδιαιτερότητες ως προς την μόρφωση του φορέα και τείνει να είναι εύστρεπτο καλό είναι να ελεγχθεί. Στους ελέγχους λειτουργικότητας των οριζόντιων στοιχείων (πλάκες+δοκοί) δρα ευμενώς η μεγαλύτερη αντοχή. Στην περίπτωση που αναφέρεις δεν έχεις ουσιαστικό τεχνικό πρόβλημα, αλλά πρόβλημα διαχείρισης του ΚΤΕ και του εργολάβου σκυροδέματος (εφόσον είναι μαζί με τα υλικά) ή με το παρασκευαστήριο σκυροδέματος. Εξαρτάται από τα συμφωνητικά που έχεις υπογράψει, πχ παρακράτηση καλής εκτέλεσης, αναφορά διαφορετικής ποιότητας πλέον αυτής της μελέτης,κ.ο.κ.)1 point
-
Γίνεται κάπως σύνθετο το θέμα. Πως θα το έχει αυτό το χώρο με διαφορετικές χρήσεις ενώ είναι λειτουργικά εξαρτημένοι χώροι; Πως θα καταχωρηθεί στο Ε9 αυτό; Είναι σαν να λέμε ότι έχουμε ένα διαμέρισμα κατοικίας, αλλά επειδή ένα δωμάτιο το χρησιμοποιούμε ως αποθήκη να πάμε να πούμε ότι το δωμάτιο έχει χρήση αποθήκη, ενώ ένα άλλο υπνοδωμάτιο που το έχουμε για γραφείο να πούμε ότι έχει χρήση γραφείου. Όμως ως γνωστό η χρήση είναι η κατοικία και αυτή δηλώνουμε. Κατ αναλογία θεωρώ καλύτερο μετά από δεύτερη σκέψη να δηλωθεί ως κατοικία ή ολόκληρο ως αποθήκη (ακόμη και αν έφτιαξε w.c.1 point
-
Eννοείς ότι στην άδεια προβλέπονταν η κατασκευή υπερυψωμένου υπογείου με βοηθητική χρήση (π.χ αποθήκη) έστω σε μια επιφάνεια Α. Μέρος της επιφάνειας Α ήτοι 10 τμ μετατράπηκε σε γκαρσονιέρα (δωμάτιο με λουτρό) και η υπόλοιπη επιφάνεια (Α-10) δεν άλλαξε χρήση, αλλά έχει λειτουργική επικοινωνία με την γκαρσονιέρα; Δεν βλέπω κάποιο πρόβλημα να δηλωθεί μόνο η αλλαγή χρήσης των 10 τμ, αλλά αν μιλάμε για ενιαίο και λειτουργικά εξαρτημένους χώρους μήπως θα ήταν καλύτερα να δηλωθεί ολόκληρος ο ημιυπόγειος χώρος ως αλλαγή χρήσης σε κύρια χρήση μήπως θελήσει ο ιδιοκτήτης να έχει χρήση διαμερίσματος και στο υπόλοιπο; Στο Ε9 πως δηλώνεται μέχρι σήμερα;1 point
-
Αυτό με τα 5000 τμ ήταν ένα λάθος σημείο στίξης στον ν.4030 που δεν υπάρχει πλέον στον ν.4495. Τοπογραφικό θέλει παντού. Για την προέγκριση διαβάζεις το άρθρο 35 του ν.4495.1 point
-
Όχι δεν μπορείς, ισχύει το ασυμβίβαστο του ΠΔ 100/2010: 4.Απαγορεύεται η διενέργεια ενεργειακής επιθεώρησης από Ενεργειακό Επιθεωρητή σε κτίριο ή τμήματα αυτού εφόσον: α) στη μελέτη ή κατασκευή ή επίβλεψη, ή διαχείριση ή λειτουργία ή συντήρηση συμμετείχε με οποιοδήποτε τρόπο ο ίδιος ή νομικό πρόσωπο του οποίου είναι μέλος, ή εταίρος ή υπάλληλος, β) έχει δικαίωμα κυριότητας, νομής ή κατοχής, ο ίδιος ή συγγενής του έως β’ βαθμού ή νομικό πρόσωπο του οποίου ο ίδιος είναι μέλος, ή εταίρος ή υπάλληλος, γ) είναι μέλος της Γ.ΕΠ.Ε.Ε. του άρθρου 11 και για το χρονικό διάστημα της θητείας του.1 point
-
Συνάδελφοι έχουν λογική βάση όσα αναφέρετε, όμως προσωπικά δεν πρόκειται να εφαρμόσω κάτι διαφορετικό από ότι εφαρμόζω και ότι έχω διατυπώσει σε προηγούμενη τοποθέτησή μου . Αφού όλο αυτό που στήθηκε είναι ένα τσίρκο χωρίς αρχή και τέλος και από την στιγμή που δεν αναγράφεται ρητά κάτι τέτοιο συνεχίζω να συγκρίνω τα φορτία της αυθαίρετης κατασκευής προς το άθροισμα των Nd της θεμελίωσης του κτιρίου (με κριτήριο αυτά να βγουν μικρότερα του 20%χ Νd) και δεν το έχω κρύψει ποτέ από την αρχή του νόμου, ότι ο σκοπός μου είναι πάντοτε η απαλλαγή της ιδιοκτησίας από την ΜΣΕ. Δεν πρόκειται να αναζητήσω κανένα κριτήριο δικαίου σε μια "τσαπατσουλιά" που μας φόρτωσαν. Τώρα, τι είδους ΜΣΕ μπορεί να γίνει για μια μεμονωμένη οριζόντια ιδιοκτησία ας μας πουν σε νεώτερη απόφαση αυτοί που το νομοθέτησαν και να αλλάξουν ταυτόχρονα και τους κανόνες της μηχανικής.1 point
-
Για το 1) το καταλαβαίνω. Το 2) θέλεις να το εξηγήσεις λίγο συνάδελφε; Γιατί από την περιγραφή που δίνει, δεν βλέπω πουθενά να προκύπτει συνολικό καλό της πολυκατοικίας, παρά μια κατάσταση που έχει παρατηθεί έτσι, από την εποχή που το πετρέλαιο κόστιζε 30δρχ. το λίτρο και δεν έπαιζε ιδιαίτερο ρόλο τυχόν αυθαίρετη κατανομή, άφηνες και το μπόιλερ να καίει και δεν σε ένοιαζε.1 point
-
1)Πόσα χρήματα είσαι διατεθειμένος να δώσεις για να βρεις το δίκιο σου; 2) Σε ενδιαφέρει το νόμιμο ή το συνολικό καλό της πολυκατοικίας πιο πολύ; Έχει πολύ μεγάλη σημασία η απάντηση στις παραπάνω δύο ερωτήσεις γιατί από την περιγραφή που δίνεις δεν έχεις καταβάλει τι θέμα ανοίγεις.1 point
-
Με βάση το γράμμα του νόμου πρέπει να γίνει επιμερισμός στις οριζόντιες (ποσοστό συνιδιοκτησίας επί επιτρεπόμενη κάλυψη οικοπέδου). Όμως δεν το ανέφερα για να εστιάσουμε σε αυτό, αλλά για να σου δώσω όλες τις οπτικές προκειμένου να αποφασίσεις. Αν θες και έχεις χρόνο και διάθεση μπορείς να ανατρέξεις στις απόψεις μας στο ν. 4178. Είχαμε και τότε πολλές, δημιουργικές κατά τα άλλα, διαφωνίες ως προς την αντιμετώπιση για το παραπάνω ερώτημα που έθεσες.1 point
-
Και στον προηγούμενο νόμο κάναμε μεγάλη συζήτηση και οι απόψεις διαφορετικές. Αν προσεγγίσουμε το θέμα βάσει ορισμού κάλυψης ως πολεοδομικού μεγέθους δεν θα πρέπει να βάλουμε δυο φορές κάλυψη. Αυτή θα ήταν η αντιμετώπιση αν εκδίδαμε Ο.Α. Έρχονται οι νόμοι των αυθαιρέτων και σου λένε για παράδειγμα αν έχει Ο.Ι να επιμερίσεις τα πολεοδομικά μεγέθη βάσει ποσοστού συνιδιοκτησίας της. Όμως, γνωρίζουμε ότι η κάλυψη δεν επιμερίζεται. Άρα οι αυθαιρετονόμοι θέλησαν να λειτουργήσουν διαφορετικά και φυσικά, εισπρακτικά. Μια άλλη διάταξη λέει ότι αν μια αυθαίρετη κατασκευή καλύπτεται από το ύψος της νόμιμης, δεν θα βάλεις Υ.Υ. Αν θα λαμβάναμε την περίπτωση αυτή σε σχέση με την Υ.Υ δεν θα βάζαμε δεύτερη φορά Υ.Κ αν είχαμε περίπτωση προσθήκης κατ επέκταση μόνο στον όροφο, καθώς η προσθήκη θα λάμβανε χώρα εντός περιγράμματος κάλυψης του ισογείου. Είναι από τις περιπτώσεις που κάθε άποψη έχει...δίκιο.1 point
-
Τεύχος Οδηγιών για τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής (Σ.Α.). 6 Φεβρουαρίου 2020 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Αρ. Φύλλου 313 10. Στις περιπτώσεις που έχει εκδοθεί θετική γνωμοδό- τηση του Σ.Α. και κατά τον έλεγχο της αδειοδότησης για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών ή κατά την εκτέλε- ση του έργου προκύψουν μικρής έκτασης επουσιώδεις μεταβολές στη μελέτη οι οποίες δεν επηρεάζουν την κε- ντρική ιδέα, τις συνθετικές αρχές και δεν θίγουν την αρ- χιτεκτονική άποψη της μελέτης (όπως μικρή μετατόπιση ή αλλαγή διαστάσεων ενός ανοίγματος χωρίς πρακτικώς να αλλοιώνεται η αναλογία του, μικρές διαφοροποιήσεις των εξωτερικών διαστάσεων των όψεων χωρίς να γίνε- ται αντιληπτή η τροποποίηση της αναλογίας τους ή να επηρεάζεται η αντιληπτική εικόνα της ογκοπλασίας του κτιρίου), δεν απαιτείται εκ νέου γνωμοδότηση του Σ.Α.1 point
-
Στο δικό σου σενάριο αν κατάλαβα καλά λες ότι έχεις 120 τμ κάλυψη (ας πούμε ότι έχει εξαντληθεί χάριν παραδείγματος) και κατ επέκταση αυθαίρετη κατασκευή 17 τμ. Οπότε διαιρείς τα 17/120. Αυτή θα έπρεπε να είναι η σωστή αντιμετώπιση όπως προανέφερα. Όμως τυπικά βάσει του ακριβούς λεκτικού του νόμου, αν το πας έτσι σε οριζόντια, δεν είσαι καλυμμένος. Πριν 6-7 χρόνια είχε πάρει φωτιά το thread στο ν. 4178 και για το θέμα αυτό.1 point
-
Δοκίμασε να μπεις στο ΕΣΗΔΗΣ, όχι με τους κωδικούς σου, αλλά στο πεδίο που λέει "αναζήτηση διαγωνισμών". Εκεί που έχει τα τεύχη κτλ. Πολλές φορές, ο υπάλληλος, δεν τα ανεβάζει. Συμβαίνει συχνά. Στην χειρότερη, πάρτους ένα τηλέφωνο, να το ανεβάσουν ή να στην στείλουν.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-