Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      8.602


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      18.016


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.565


  4. jnp

    jnp

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      20


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/05/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλημέρα. Ανοίγω αυτό το θέμα καθώς παρατήρησα ότι υπάρχουν πολλοί ομοιοπαθείς, αναφορές των οποίων είδα στην είδηση ''Πληρώνονται σήμερα 155.314 επιστήμονες: Αποζημίωση ύψους 600 ευρώ ή 200 ευρώ για όσους έλαβαν ήδη'' . Ο σκοπός είναι να ανταλλάξουμε πληροφορίες για να βρούμε λύση.
    4 points
  2. Την άποψή μου την έχω πει από τότε (περίπτωση 5, χωρίς άδεια), το πρόστιμο ίδιο θα βγει :
    2 points
  3. Αν ένα φορτίο επιφάνειας 3μ2 μπει κεντροβαρικά επάνω σε κολώνα με 4 δοκούς να διασταυρώνονται στην κολώνα αυτήν, το φορτίο που πάει στην πλάκα μόνο μειώνεται αρκετά και σαν φόρτιση είναι ευμενέστερη για την πλάκα. Άρα το θέμα είναι και που μπαίνει αυτό το φορτίο. Από εκεί και πέρα η συνολική σεισμική επιβάρυνση του κτιρίου είναι ένα θέμα λόγω αύξησης σεισμικής μάζας στην κορυφή οπότε καλό είναι να γίνει και ένας έλεγχος αύξησης σεισμικής τέμνουσας και αν είναι π.χ. μέχρι 10% να αγνοηθεί.
    2 points
  4. Version X6.2

    81.105 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. 10.730 downloads

    Υπόδειγμα ΣΔΑ για έκδοση άδειας δόμησης
    1 point
  6. 775 downloads

    Υπολογισμός Όγκου Στέγης όλων των μορφών για (Σ.Ο.)
    1 point
  7. Έρχεται σε ευθεία αντίθεση (τα ίδια λέγαμε στο φόρουμ και για το ίδιο θέμα στο ν. 4178) και αυτό το διαπιστώνεις από την παρ 5 του άρθρου 100 (*) . Η αποθήκη αντιστοιχίζεται σε επιφάνεια χώρου και συνεπώς δεν μπορεί να υπαχθεί με αναλυτικό. Αυτή είναι η γνώμη μου και αυτή ήταν και στα πλαίσια του ν. 4178. Για το θέμα τοπογραφικού από τυπικής άποψης δεν απαιτείται στα δικαιολογητικά κατηγορίας 2 (**) ούτε της κατηγορίας 1 ( υπερισχύει η κατηγορία στα δικαιολογητικά). Από κει και πέρα έχω εκφράσει τη γνώμη πολλές φορές ότι το τοπογραφικό είναι καλό να γίνεται σε κάθε περίπτωση για πλήρη εποπτεία-έλεγχο του ακινήτου και συνήθως χρειάζεται στον ιδιοκτήτη, μετά την τακτοποίησή μας για συμβολαιογραφική πράξη. (*) 5. Για τις παραβάσεις οι οποίες δεν εμπίπτουν στις κατηγορίες 1 έως και 12 του πίνακα του Παραρτήματος Α και δεν αντιστοιχίζονται σε επιφάνεια χώρου (τ.μ.), καθώς και για εγκαταστάσεις όπως ορίζονται στις παρ.19, 26 και 57 του άρθρου 2 του ν.4067/2012 (Α79) που δεν εμπίπτουν στις περιπτώσεις της κατηγορίας 3 του άρθρου 96 καταβάλλεται παράβολο διακοσίων πενήντα (250) ευρώ και το ειδικό πρόστιμο υπολογίζεται με προϋπολογισμό σύμφωνα με το Παράρτημα Β. Αν στο Παράρτημα Β δεν περιλαμβάνεται τιμή μονάδος της αυθαίρετης κατασκευής, λαμβάνεται η τιμή μονάδος τιμολογίων αγοράς. Προϋπολογισμός έως και δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ θεωρείται μία (1) παράβαση για την οποία καταβάλλεται πρόστιμο διακοσίων πενήντα (250) ευρώ. (**) β) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 2 : Αυθαίρετες κατασκευές που υφίστανται πριν από την 1η.1.1983 : Υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος και εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση αυθαίρετες κατασκευές οι οποίες είχαν ολοκληρωθεί πριν από το έτος 1983 με την καταβολή του παραβόλου και του ενιαίου ειδικού προστίμου, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Για την υπαγωγή υποβάλλονται τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α, β, γ, δ, ε, ζ, ι, και ια του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας και δεν απαιτούνται λοιπά στοιχεία και σχέδια.
    1 point
  8. Επειδή απο την ιδιοτητά σου βλέπω ότι είσαι συνάδερφος μηχανικός, μπορείς να έρθεις σε επαφή με το σωματείο μισθωτών τεχνικών: https://somt.gr/
    1 point
  9. Μέχρι τώρα, τίποτα απολύτως δεν γίνεται....
    1 point
  10. 1 point
  11. O νόμος γράφει πάντως: «Ως επιτρεπόμενο ύψος θεωρείται το επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής όπου βρίσκεται το ακίνητο και όχι το ύψος που αναφέρεται στην οικοδομική άδεια.» Αφ' ενός χρησιμοποιεί τον όρο "περιοχή", αφετέρου εξαιρεί το ύψος που αναφέρεται στην άδεια. Εννοεί το μελετημένο, εννοεί το επιτρεπόμενο, λόγω ειδικών όρων; Δεν το διευκρινίζει. Συνεπώς δεν νομίζω ότι ενδιαφέρουν οι συνθήκες του δρόμου, στον οποίο έχει πρόσοψη η οικοδομή. Από την άλλη 100% σίγουρος δεν είμαι και δεν έχω δει επίσης να ξεκαθαρίζεται κάπου.
    1 point
  12. Ευχαριστώ που το ανοίξαμε το θέμα ξεχωριστά.....οι δικηγόροι επίσης είχαν αντίστοιχα θέματα απ' ότι θα είδατε. Δηλαδή στείλαν επιστολή στο υπουργείο. Ας δούμε αν κινητοποιηθούν για σωστή καταβολή των ποσών (περισσότερα / λιγότερα / ή καθόλου).
    1 point
  13. Έχει την ίδια ισχύ. Μπορεί με τους κωδικούς πρόσβασης στο ταχις να εισέλθει στην εφαρμογή του gov.gr και να γράψει αυτά που θα του πεις.
    1 point
  14. Θεωρώ ότι το ΥΠΠΟ θα θεραπεύσει την κατάσταση δίνοντας ταυτόχρονα έγκριση για την υπαγωγή και εντολή για την κατεδάφιση. Η αυθαιρεσία είναι του 1960 ...
    1 point
  15. Σαφέστατα η συνυπογραφή μιας επιστολής διαμαρτυρίας είναι μια καλή προοπτικη εφόσον παρέλθει και η δεύτερη ημερομηνία πληρωμής και δεν πιστωθούν τα χρήματα στους λογαριασμούς μας.
    1 point
  16. Αναμένω απάντηση από το ΚΕΚ πως να κινηθώ. Για αρχή συμφωνήσανε ότι δεν προκύπτει αποκλεισμός των ΜΙΣΘ-ΕΛ.ΕΠ. από το πρόγραμμα. Προς το παρόν, η γνώριμη εικόνα των υπηρεσίων. Στην ΕΠΙΤΕΛΙΚΗ ΔΟΜΗ ΕΣΠΑ ΥΠΕΚΥ και στο υπουργείο εργασίας, δεν σηκώνουν τηλέφωνα. Ίσως κάποια στιγμή να χρειαστεί να συνυπογράψουμε κάποιο κείμενο και να το κοινοποιήσουμε σε ΤΕΕ, τα τρία υπουργεία που εκδόσαν την πρόσκληση, στην επιτελική δομή και δε ξέρω που αλλού.
    1 point
  17. Καλημέρα σας. Δυστυχώς και εγώ δεν μπορώ να βγάλω άκρη. Ο λογιστής δεν μπορεί να κάνει κάτι, απο το ΚΕΚ με ενημέρωσαν ότι πλέον ούτε εκείνοι μπορούν να κάνουν κατι. Στα τηλέφωνα επικοινωνίας που έχει στη σελίδα που κάνουμε την αίτηση δεν απαντάει κανείς. Για οτιδήποτε νεώτερο θα ενημερώσω.
    1 point
  18. 1 υπηρεσίες 2. Προσωπικά πάντα συντάσσω νέο τοπογραφικό και δ. κάλυψης και αναρτώ τόσο της άδειας όσο και αυτό που αφορά την υπαγωγή.
    1 point
  19. @marina52 Συμφωνώ με τον αναλυτικό που πρότεινε ο συνάδελφος, αρκεί η αυθαίρετη επέκταση να μην βρίσκεται πάνω από δρόμο (κοινόχρηστο χώρο πόλης γενικά).
    1 point
  20. θα μιλησεις με τον Δημο για το τι χαρτια θελει προκειμενου να σου δοσει αδεια προσωρινης εισοδο-εξοδου για παρκιν, για μονοκατοικια...που μαλλον εισαι. Πιθανον να χρειαστει και υποβαθμιση του ρειθρου πεζοδρομιου. Παλι απο τον Δημο παιρνεις αδεια. Το κοστολογιο για το σπασιμο του μπετον...εξαρταται απο το παχος του [και πώς βρεθηκε τσιμενταρισμενη η "αυλη" - ακαλυπτος χωρος???]
    1 point
  21. 1.Τι είδους άδειας θέλεις να εκδόσεις ? 2. Εννοείς ότι στο τοπογραφικό της εκδοθείσας Ο.Α. αποθήκης το βάθος ήταν 29 μ ? Στην νέα άδεια δείχνουμε τις πραγματικές διαστάσεις τόσο στο νέο τοπογραφικό όσο και στο Δ.Κ. . Το πρόβλημα είναι πως προέκυψε η διαφορά ? Μάλλον θα πρέπει να γίνει πριν είτε αναθεώρηση ή ενημέρωση φακέλου της αρχικής άδειας. Δες τρόπο έκδοσης αδειών - ενημέρωση ή αναθεώρηση για να δεις σε ποια περίπτωση υπάγεσαι σε σχέση με τις μεταβολές % εμβαδού και διαστάσεων οικοπέδου .
    1 point
  22. Ως προς την πρώτη σου πρόταση συμφωνώ. Στα υπόλοιπα, όμως, δεν έχεις λάβει υπόψη σου τη διαφορά βαθμού απόδοσης καύσης που έχει το ένα καύσιμο από το άλλο. Πιο συγκεκριμένα, ο λέβητας υγραερίου (τεχνολογίας συμπύκνωσης) έχει μεγαλύτερο βαθμό απόδοσης ακόμα και κατά 10% σε σχέση με τον αντίστοιχο πετρελαίου. Αυτό σημαίνει ότι για την παραγωγή της ίδιας ισχύος απαιτείται περίπου 10% κατά μάζα λιγότερο υγραέριο. Επίσης, λάβε υπόψη σου ότι ο εξοπλισμός που απαιτείται για λέβητα πετρελαίου και παραπάνω στοιχίζει και πολεοδομικά προβλήματα έχεις, αλλά και προβλήματα συγκατοίκησης σε πολυκατοικίες.
    1 point
  23. Έχουμε συζητήσει πολλές φορές και στα πλαίσια του προηγούμενου νόμου ότι το ε9 το χρησιμοποιούμε συνδυαστικά με άλλες ισχυρές ενδείξεις ή καλύτερα, αποδείξεις αν αυτό είναι εφικτό για την παλαιότητα. Για παράδειγμα αν κατά την αυτοψία μας δούμε ένα κτίριο του οποίου τα μορφολογικά χαρακτηριστικά των όψεων συνάδουν με κτίριο δεκαετίας 2000, δεν θα πάμε να κάνουμε δεκτό ένα Ε9 που αναφέρει το κτίριο ως προ 55. Είναι στην δική μας κρίση με βάση τα στοιχεία που θα αντλήσουμε να δεχτούμε την παλαιότητα ή να κατατάξουμε το αυθαίρετο σε δυσμενέστερη παλαιότητα σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνάς μας και οφείλουμε να είμαστε ιδιαιτέρως προσεκτικοί ειδικά στις περιπτώσεις προ 55 κτιρίων (υπάρχει ξεχωριστό θέμα γι αυτά τα κτίσματα) και τα προ 75 κατηγορίας 1. Από όσο θυμάμαι αν έχεις αυτοτελή κτίρια σε ένα οικόπεδο, με κύρια και βοηθητική χρήση αντιστοίχως , στο Ε9 δηλώνονται σε ξεχωριστές γραμμές με την αντίστοιχη παλαιότητα (έτος κατασκευής). Οι λοιπές παραβάσεις καθώς και αυτές της κατηγορίας 3 αρκεί να έχουν γίνει πριν την 28/7/2011. Βοηθητικά, κοιτάζεις τις ορθοφωτογραφίες από ΕΚΧΑ ιδιαίτερα τις φωτοληψίες περιόδου 2007-2009, το google earth και το steet view. Γενικώς, κατά την προσωπική μου άποψη δεν θα έπρεπε καν να υπάρχουν προς υπαγωγή λοιπές παραβάσεις. Όμως οι αυθαιρετονόμοι, αν έχει τύχει να ασχοληθείς με αυτούς κατά τα προηγούμενα 10 χρόνια, θα έχεις διαπιστώσει ότι ο κυρίαρχος σκοπός τους ήταν εισπρακτικός και εν συνεχεία, ειδικά στο ν. 4495, έγινε μεγάλη προσπάθεια να έχει και πολεοδομικό χαρακτήρα ο νόμος.
    1 point
  24. περισσότερο από ενάμισι τόνο συγκεντρωμένου φορτίου σε 3τμ περίπου δεν είναι αμελητέο όταν δεν ξέρουμε πότε κατασκευάστηκε το ακίνητο, ορόφους, στατική μελέτη που έχει και τις ελάχιστες προδιαγραφές που είχε και το ιστορικό του ακινήτου σε προηγούμενους σεισμούς. Αναθέτεις σε Μηχανικό αφού του δώσεις τα αναγκαία σχέδια και πιθανά να κάνει και αυτοψία να σου γνωματεύσει. Το θέμα μεταφέρθηκε στην ενότητα για ιδιώτες.
    1 point
  25. 1 point
  26. Γ. Τα εδάφια 6 και 7 της παραγράφου 5.1 αντικαθίστανται ως εξής: «Σε περίπτωση που υπάρχουν εκκρεμότητες νομιμοποίησης/τακτοποίησης στο ακίνητο, επισημαίνεται ότι πριν την υποβολή της αίτησης στο Πρόγραμμα θα πρέπει να έχει γίνει υποβολή δήλωσης για υπαγωγή σε νόμο τακτοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών. Μεταγενέστερη, από την υποβολή αίτησης στο Πρόγραμμα, δήλωση για υπαγωγή σε νόμο τακτοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών δύναται να υποβληθεί σε περίπτωση απόκλισης της Ωφέλιμης επιφάνειας του ακινήτου μέχρι ορίου επτά (7) τετραγωνικών μέτρων, προκειμένου οι ενεργειακές παρεμβάσεις να είναι σύμφωνες με την κείμενη νομοθεσία (για τις πολυκατοικίες, το όριο σε τετραγωνικά μέτρα είναι το γινόμενο του επτά (7) επί του πλήθους των διαμερισμάτων). Σε κάθε περίπτωση, πριν την τελική εκταμίευση της επιχορήγησης του έργου θα πρέπει να έχει προσκομιστεί η βεβαίωση περαίωσης της υπαγωγής περί τακτοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών, όπου και θα προκύπτει η εξόφληση του συνόλου του ενιαίου ειδικού προστίμου του ακινήτου». ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΩ ΤΟ ΦΕΚ ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΣ document(1).pdf
    1 point
  27. Νομίζω ότι το σωστό είναι να χαράξεις επί της άδειας γιατί έτσι φαίνεται ακριβώς η αυθαιρεσία. Αν μετά θες και πληρώνεσαι για αυτό, του κάνεις και μία αποτύπωση συνοδευτική και την ανεβάζεις και αυτή στο σύστημα. Πάντως για συνήθεις μικρές περιπτώσεις π.χ. Η/Χ ή διαμερισμάτωση η διαγράμμιση επί της ο.α. είναι το πιο σωστό.
    1 point
  28. Όπως έχουμε πει και στο παρελθόν : - Το πρώτο που κοιτάζει ο μηχανικός για να πατήσει την άποψή του είναι ο ίδιος ο νόμος. Το νόμο τον γράφει ο νομοθέτης και το σύστημα κάποιος βαλτός του ΤΕΕ. - Οι εγκύκλιοι πάντα έπονται και με βάση την ποιότητά τους τα τελευταία χρόνια λαμβάνονται υπόψη μάλλον με καχυποψία. - Κανένας αυθαιρετονόμος μετά τον Τρίτση δεν έχει προκύψει από παρθενογένεση. Εν μέρει αυτό ισχύει και για τους οικοδομικούς κανονισμούς. Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, αρχίζοντας με τα σχετικά εδάφια του ν.4495 (ολόϊδια και στον ν.4178) και λαμβάνοντας υπόψη το ΦΕΚ372Δ/2004 για την ερμηνεία των υπογραμισμένων όρων, καταλήγω στις περιπτώσεις του συνημμένου PDF. Με αυτή την τεκμηρίωση θα βαδίσω ... μέχρι νεωτέρας. Κατηγορία 3 ιδιδ) αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση, εφόσον δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις, ή αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση λόγω κατασκευής με εσφαλμένη αναστροφή της κάτοψης σε νόμιμη θέση και με την προϋπόθεση ότι δεν μεταβάλλεται η τελική στάθμη του εδάφους. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Θεωρείται ότι δεν υπάρχει άδεια … γ) Όταν υπάρχει οικοδομική άδεια στο γήπεδο/οικόπεδο το οποίο από την αιτιολόγηση της τεχνικής έκθεσης του μηχανικού προκύπτει ότι : • το προβλεπόμενο στην οικοδομική άδεια κτίριο έχει ανεγερθεί σε άλλη μη νόμιμη θέση και συγχρόνως από τη σύγκριση της αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης με το τοπογραφικό διάγραμμα της οικοδομικής άδειας, προκύπτει ότι το περίγραμμα του υφισταμένου κτιρίου δεν συμπίπτει σε κανένα σημείο με το προβλεπόμενο περίγραμμα από την οικοδομική άδεια. Θεωρείται ότι δεν υπάρχει οικοδομική άδεια αποκλειστικά για τις αυθαίρετες κατασκευές που εκτελέστηκαν καθ' υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης, του ύψους και της θέσης των προβλεπομένων να κατασκευαστούν στην οικοδομική άδεια. 372Δ_2004.pdf Δ_00.pdf
    1 point
  29. Μελέτησε πολύ προσεκτικά αυτα΄που γράφονται στις προηγούμενες σελίδες που αναγράφονται πολύ όμορφα γενικές παρατηρήσεις. Βασικό θεωρώ είναι να ζητήσεις εγγράφως να σου αναφέρει τι ακριβώς θέλει και ποια θα είναι η χρήση του για να μπορέσεις να κινηθείς ανάλογα. Αυτό πρακτικά μπορείς να το δεις από τα παρακάτω δύο παραδείγματα εκθέσεων: α) Αυτό, είναι πολύ εξειδικευμένο αλλά και πολύ χαρακτηριστικό. β) Αλλά και αυτό το οποίο και αυτό είναι εξειδικευμένο κατά μια έννοια. Πρακτικά αυτό που θέλω πω είναι ότι τα ανωτέρω δύο "αγγίζουν τα "άκρα"" θα έλεγα μια τεχνικής έκθεσης. Τώρα το πόσο θα σε βοηθήσουν είναι άλλο θέμα. Προσωπικά βλέπω ότι βοηθούν Επίσης δες και το συνημμένο για να πάρεις μια ιδέα του πως πρέπει να γράφουμε γενικότερα μια τεχνική έκεθεση. Μην σταθείς τόσο στο ότι αφορά οδηγίες για πραγματογνωμοσύνη "σχετικά με το ΤΕΕ" αλλά στον τρόπο γραφής για την αποφυγή παγίδων. Οδηγίες για πραγματογνώμονα.pdf
    1 point
  30. και φυσικα αυτο δεν σε καλύπτει ουσιαστικά.διότι μπορει να εισαι σωστος στο σχημα και το εμβαδόν αλλα σε τελειως αλλη θεση
    1 point
  31. φίλε thomas τα όμορα τα οποία εμπλέκονται με την μεταβολή πρέπει και λόγω προδιαγραφών αλλά και λόγω τοπογραφικής ορθότητας να είναι κλειστά. Όσον αφορά αυτό που έγραψα για ποσότητα ομόρων που εμπλέκεις εννοώ οτι: αν το οικόπεδο σου έχει τρία "πάρε-δώσε" με τρία ακίνητα αλλά με τις δυο μεταβολές μπαίνεις εντός ορίων και η τρίτη μεταβολή είναι πολύ μικρή π.χ.της τάξεως 2τμ δεν χρειάζεται να την δείξεις και να εμπλέξεις και άλλον ιδιοκτήτη.
    1 point
  32. Να πω και εγώ την γνώμη μου επειδη έχω ασχοληθεί με το συγκεκριμένο θέμα. Σύμφωνα με τις οδηγίες της Κτηματολόγιο Α.Ε. : Η αποδεκτή απόκλιση εμβαδού των γεωτεμαχίων αυξάνει κατά τρόπο ανάλογο με το εμβαδόν και την περίμετρό τους. Η «αποδεκτή απόκλιση του εμβαδού» για κάθε γεωτεμάχιο υπολογίζεται από τον τύπο: Α= [(√Ε + 2Uo)² − Ε] x Π/Πτ και ειδικότερα: α) Υπολογίζεται η πλευρά τετραγώνου σχήματος εμβαδού ίσου με το εμβαδόν (Ε) του γεωτεμαχίου του οποίου ζητείται η ανοχή, όπως αυτό έχει καταχωρηθεί στην κτηματολογική βάση. Το τετράγωνο αυτό που ορίζεται «ανηγμένο τετράγωνο» έχει πλευρά √Ε. β) Το τετράγωνο αυτό προσαυξάνεται με επιμήκυνση των πλευρών του κατά μέγεθος Uo, όπως αυτό ορίζεται στο Κεφάλαιο 7, παράγραφος 3.6. των «Τεχνικών Προδιαγραφών Μελετών Κτηματογράφησης για την δημιουργία Εθνικού Κτηματολογίου», οι οποίες εγκρίθηκαν με την υπ’ αριθμ. 425/09.01/17.7.2007 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε. (ΦΕΚ τ. Β΄, 1275/24.7.2007, όπως αναδημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ τ. Β΄, 1443/9.8.2007) και αναθεωρήθηκαν με την υπ΄αρ. 460/03/12.6.2008 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε. (ΦΕΚ τ. Β΄, 1156/24.6.2008).Το νέο αυτό τετράγωνο ορίζεται ως «διευρυμένο ανηγμένο τετράγωνο» Ειδικότερα για τις αστικές περιοχές (κλίμακα σύνταξης 1:1000) Uo = 0.50 μ. και για τις αγροτικές περιοχές (κλίμακα σύνταξης 1:5000) Uo = 2.00 μ. Το εμβαδόν του νέου τετραγώνου που προκύπτει είναι Ετ = (√Ε + 2Uo)² . Η τιμή της «αποδεκτής απόκλισης» Α του εμβαδού του γεωτεμαχίου υπολογίζεται με την διαφορά Ετ μείον Ε επί τον λόγο Π/Πτ, όπου Π είναι η περίμετρος του γεωτεμαχίου σύμφωνα το διάγραμμα της κτηματολογικής βάσης και Πτ η περίμετρος του «ανηγμένου τετραγώνου» δηλαδή Πτ= 4√Ε. Η ανωτέρω υπολογιζόμενη τιμή της «αποδεκτής απόκλισης» του εμβαδού δεν μπορεί να υπερβαίνει κατά ποσοστό 10% το εμβαδόν του γεωτεμαχίου, όπως αυτό έχει καταμετρηθεί και συμπεριληφθεί στην κτηματολογική βάση. Θα σου έδινα την συμβουλή σε περιπτώσεις ακινήτων όπου εμπλέκονται με το εθνικό κτηματολόγιο να επεμβένει η κρίση σου για την ποσότητα των ομόρων που θα εμπλέξεις. όσον αφορά τον υπολογισμό της ανοχής έχω φτιάξει ένα πρόγραμμα το οποίο υπάρχει στο site, αν και θα σε συμβούλευα για κάθε ακίνητο να ρωτάς στο αντίστοιχο κτηματολογικό γραφείο. Έτσι και αλλιώς λόγω επαγγέλματος επισκέψεις θα κάνεις.. Σημαντικό tip: Τα εμβαδα που θα συγκρίνεις (αποτύπωσης και κτηματολογίου) θα πρέπει να αναφέρονται στην ίδια προβολή και ελλειψοειδές.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.