Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      2.869


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.565


  3. dimamp

    dimamp

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      621


  4. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      11.775


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/05/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Το σύστημα δεν μπορεί να "διαβάσει" ότι εσύ κάνεις ολική κατεδάφιση. Οπότε πάντα ζητάει τα δικαιολογητικά που καλύπτουν όλες τις περιπτώσεις. Ανέβασε ένα σημείωμα που να γράφεις ότι δεν απαιτείται να υποβληθεί με παραπομπή στο άρθρο του νόμου. Υποθέτω έχεις περάσει Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής για την κατεδάφιση των προ του 55.
    2 points
  2. Άριστος και με την νέα ενημέρωση. Το ξέρεις Θόδωρα πως σε αρκετές πολεοδομίες το έχουν εκτυπωμένο οι ελεγκτές στα αρχιτεκτονικά. Κλασικό παράδειγμα και η ΥΔΟΜ Αγίας Παρασκευής. Έχεις κάνει άριστη εργασία και την υποστηρίζεις με τις συχνές αναβαθμίσεις που κάνεις.
    1 point
  3. συμφωνα με την ΣτΕ 2056/14 Επειδή, ακολούθως, ο νόμος 1337/1983 (ΦΕΚ 33/Α/1983) καθιέρωσε νέο σύστημα για την πολεοδόμηση ορισμένης περιοχής. Το σύστημα αυτό χαρακτηρίζεται από τρία στάδια, από τα οποία διέρχεται η πολεοδόμηση της περιοχής, δηλαδή το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, την πολεοδομική μελέτη και την εφαρμογή της. α] Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο αποτελεί την γενική πρόταση πολεοδομικής οργανώσεως των πολεοδομικών ενοτήτων, που διατυπώνεται μετά από εκτίμηση των οικιστικών αναγκών και των προβλεπόμενων επιπτώσεων της πολεοδομικής ρυθμίσεως στο φυσικό και οικιστικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα, το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο περιλαμβάνει κατ' αρχήν γενικούς ορισμούς και κατευθύνσεις ως προς τα θέματα του πολεοδομικού σχεδιασμού, δημογραφικά, οικονομικά, ενεργειακά, κυκλοφοριακά κ.λ.π. (άρθρο 2 του νόμου 1337/1983). β] Η πολεοδομική μελέτη αποτελεί εξειδίκευση των προτάσεων και προγραμμάτων του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου. Η έγκρισή της έχει τις συνέπειες εγκρίσεως σχεδίου πόλεως κατά τις διατάξεις του από 17-07-1923 νομοθετικού διατάγματος. Κύρια χαρακτηριστικά της αποτελούν η ρυμοτομική διαρρύθμιση μιας περιοχής και ο καθορισμός των όρων και περιορισμών δομήσεως (άρθρο 6 του νόμου 1337/1983). γ] Το τρίτο στάδιο της εφαρμογής περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που απαιτούνται για την πραγμάτωση της πολεοδομικής μελέτης (καθορισμό τμημάτων που αφαιρούνται για εισφορά γης, τμημάτων που ρυμοτομούνται για κοινόχρηστους χώρους. Κρινεις με βαση το σταδιο που εισαι.
    1 point
  4. Ποιός λόγος υπαγορεύει τη σύνδεση της π/δ με τοίχωμα, κι όχι με υποστύλωμα?
    1 point
  5. Δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη απαίτηση. Πρόκειται για τυπική σύνδεση δοκού με τοίχωμα, με την διαφορά ότι και τα δύο μέλη δεν έχουν απαίτηση πλαστιμότητας, αφού είναι στοιχεία της θεμελίωσης.
    1 point
  6. Ο πρόεδρος, παρά την οργή των μελών του ΤΕΕ για την από ημερών σιωπηρή στάση που κράτησε στο αίτημα χορήγησης βοηθήματος των 800 Ε σε όλους τους μηχανικούς , παραμένει απροκάλυπτα ...προκλητικός καθώς ούτε για το τυπικό δεν έχει υπογράψει και αυτός εκπροσωπώντας ως οφείλει (λόγω του θεσμικού του ρόλου) το ΤΕΕ, την επιστολή που έστειλαν οι πρόεδροι των άλλων επιμελητηρίων-συλλόγων. Δυστυχώς, συνάδελφε. η μνήμη θα είναι κοντή και στις επόμενες εκλογές
    1 point
  7. Ναι. Ν.4495 άρθο 87: "Αν δεν προκύπτει με βεβαιότητα ο χρόνος εκτέλεσης της αυθαίρετης κατασκευής ή της εγκατάστασης της αυθαίρετης χρήσης από την αεροφωτογραφία, για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής :......β) ο χρόνος εκτέλεσης της αυθαίρετης κατασκευής σε υπόγεια στάθμη ή εντός του όγκου νόμιμου κτιρίου αποδεικνύεται με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής ή τεκμαίρεται από τον τρόπο κατασκευής και σύνδεσης με τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, Σε περίπτωση μη υποβολής εγγράφου της φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής λαμβάνεται ως χρόνος αλλαγής χρήσης η 1.1.2004. Τα κατά περίπτωση αποδεικτικά έγγραφα υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα και μνημονεύονται στην τεχνική έκθεση μηχανικού." και στην εγκύκλιο 2: "Στις περιπτώσεις β) και γ) της παρ.1 για τις οποίες η διαπίστωση της αυθαιρεσίας καθίσταται δυσχερής με τη χρήση αεροφωτογραφιών, αυτή αποδεικνύεται είτε με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, είτε από τον τρόπο κατασκευής και σύνδεσης με τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, είτε λαμβάνεται ο χρόνος θεώρησης της άδειας για την ηλεκτροδότηση του ακινήτου. Ειδικότερα :..... β) στην περίπτωση υπέρβασης δόμησης με μετατροπή χώρων βοηθητικής χρήσης σε χώρους κύριας χρήσης, σε κτίρια με οικοδομική άδεια για τα οποία η μετατροπή δεν αποδεικνύεται με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, λαμβάνεται ως χρόνος εγκατάστασης της κύριας χρήσης ο χρόνος θεώρησης της άδειας για την ηλεκτροδότηση του ακινήτου, ανεξάρτητα τυχόν λειτουργικής σύνδεσής του με υπερκείμενους ορόφους, άλλως η 1.1.2004. Για τις περιπτώσεις ηλεκτροδότησης πριν από τη θεσμοθέτηση της θεώρησης της οικοδομικής άδειας από την Υ.ΔΟΜ, αντί του χρόνου θεώρησης της αδείας, λαμβάνεται η ημερομηνία υποβολής αίτησης ηλεκτροδότησης στον αρμόδιο φορέα. Στην Τεχνική Έκθεση που υποβάλλεται στο πληροφοριακό σύστημα απαιτείται σχετική αιτιολόγηση, με ευθύνη του ιδιοκτήτη και μέριμνα του μηχανικού. Τα παραπάνω έχουν ανάλογη εφαρμογή σε οποιαδήποτε περίπτωση που η αυθαίρετη κατασκευή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το φέροντα οργανισμό του κτιρίου (π.χ. πατάρι, υπόσκαφη στάθμη, εξώστες κ.λ.π.), υπό την προϋπόθεση επαρκούς αιτιολόγησης στην Τεχνική Έκθεση που υποβάλλεται στο πληροφοριακό σύστημα." Να κάνεις παραπομπή στα σχετικά εδάφια και στην τεχνική σου έκθεση.
    1 point
  8. Δεν έχουν συσταθεί ακόμη οι επιτροπές. Το μόνο νεώτερο που υπάρχει είναι η παρακάτω παράγραφος στο άρθρο 99 του νομοσχεδίου που ψηφίστηκε χθες. Αναμένουμε ...
    1 point
  9. OKT 2019 από συνομιλία μου, με ΤΕΕ Προφορικές οδηγίες ΤΕΕ για αναθεώρηση ήδη ηλεκτρονικά εκδοθείσας Ε.Ε.Δ.Μ.Κ ως προς: 1. των προς εκτέλεση εργασιών και 2. του χρόνου ισχύος της Βήμα 1ο : επιλέγουμε «εισαγωγή/αναζήτηση/κλπ» Βήμα 2ο : πατάμε το «+» στο δεξιό παράθυρο Βήμα 3ο : επιλέγουμε από το νέο δεξιό παράθυρο (.. σε συνέχεια ηλεκτρονικής) «αναθεώρηση Ε.Ε.Μ.Κ» Βήμα 4ο : α. κλικάρουμε ότι εργασίες θέλουμε να προσθέσουμε ή να τροποποιήσουμε και β. την «παράταση ισχύος της» Βήμα 5ο : εκδίδουμε την Ε.Ε.Δ.Μ.Κ Βήμα 6ο : εκτυπώνουμε ή κατεβάζουμε α. την αίτηση και β. το νέο στέλεχός της Βήμα 7ο : τα στέλνουμε στο [email protected] για να μας αλλάξουν οι ίδιοι την νέα ημερομηνία ισχύος της ……………………………………………… 27-4-20 ενημέρωση μου από συν/φο Inzaghi Είχα σήμερα τηλεφωνική επικοινωνία με το τμήμα ηλεκτρονικών αδειών του ΤΕΕ μετά από mail που τους έστειλα και μου είπαν τα εξής : Στις εργασίες της αναθεώρησης εισάγονται μόνο οι νέες, όχι και οι άλλες. Αντίστοιχα και τα αρχεία. Αν ο Μηχανικός που πραγματοποιεί την αναθεώρηση είναι άλλος, προστίθεται μαζί με τον αρχικό, ώστε αυτός να δώσει συγκατάθεση για την αναθεώρηση. Στην ΤΕ θα περιγραφούν και οι εργασίες που περιλαμβάνονται στην αρχική ΕΕΔΜΚ με σαφή αναφορά ότι δεν αφορούν την αναθεώρηση. Ο αναλυτικός προϋπολογισμός θα περιλαμβάνει το σύνολο των κατασκευών αρχικής και αναθεώρησης για τον έλεγχο των 25.000€
    1 point
  10. Θα βάλεις χρήση "Πολυκατοικία" και θα δηλώσεις ως Κτιριακή Μονάδα το διαμέρισμα που θέλεις (π.χ Διαμέρισμα Γ3)
    1 point
  11. Μη περιμένεις πολλά. Δυστυχώς....Κι αύριο το πρωί να γίνονταν εκλογές στο ΤΕΕ, η εικόνα θα ήταν ίδια με αυτή του Νοέμβρη. Σκέψου ότι μερίδα συναδέρφων προσπαθούσε να δικαιολογήσει με κάθε τρόπο, ακόμη και με ολομέτωπες επιθέσεις και προσβολές του στυλ "δε σας φτάνει που σας δίνουν χρήμα φτωχομπινέδες", το ΦΙΑΣΚΟ της τηλεκατάρτισης!
    1 point
  12. Στην Ελλάδα είναι οξύμωρο αυτό με τις ΑΠΕ και γενικά με την ενέργεια. Θεωρητικά , σύμφωνα με τους κύκλους σπουδών , οι απόφοιτοι μηχανικοί θα έπρεπε να απορροφούνται άμεσα στον χώρο της ενέργειας . Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Συμφωνώ σε όλα στην τελευταία παράγραφο. Παρατηρώ όμως ότι είναι πιο δύσκολο να σε δεχτούν στην Αμερική (ζητάνε βέβαια και αρκετά παραπάνω) σε οποιοδήποτε πανεπιστήμιο είτε γνωστό είτε μη , σε σχέση με ένα φημισμένο στην Ευρώπη όπως πχ. το ΕΤΗ. Αν σε δεχτούν όμως, αλλάζει η ζωή σου.
    1 point
  13. Προφανώς και θα τα ελέγξεις όπως και πολλά άλλα που προδιαγράφει το ΠΔ41/2018 (π.χ. μετάδοση φωτιάς εκτός κτιρίου). Την αποθήκη δεν θα την εξετάσεις χωριστά. Συναδελφική - φιλική συμβουλή: Το ΠΔ41/2018 (μαζί με την ερμηνευτική του) απαιτεί πολύ διάβασμα για το κατανοήσεις πλήρως (ακόμα και στις απλές περιπτώσεις όπως το κτίριο σου). Μην ξεκινάς από τις ειδικές διατάξεις (κατοικία) τσεκάροντας (απλώς) παράλληλα αυτά που σε αφορούν από τις Γενικές διατάξεις (όπως συνήθως κάναμε με το 71/88). Πρέπει πρώτα να κατανοήσεις πλήρως όλο το κεφάλαιο Α και μετά προχωράς στις ειδικές.
    1 point
  14. Αν και ο EC2-1-1, 8.4.4 αναφέρει τις λεπτομέρειες ας πούμε ξανά λίγο για τους συνετελεστές. α1: τύπος της αγκύρωσης (έχουμε ράβδους σε ευθεία και με γωνία). Εδώ πρέπει να προσέξουμε τι περίπτωση έχουμε (δηλαδή είμαστε σε εφελκυσμό ή σε θλίψη, ανάλογα την περίπτωση έχουμε άλλη τιμή α1, προσοχή στην περίπτωση που είμαστε σε θλίψη η γωνία δεν επιτρέπεται !) α2: ελάχιστη επικάλυψη, γενικά ισχύει α2=1.0 εκτός αν υπάρχει άλλη τιμή στα εθνικά προσαρτήματα (EC2-1-1, 8.4.4) α3: Εδώ αναφέρεται στην περίπτωση εγκάρσιου οπλισμού που είναι χωρίς συγκόλληση. α4: Ένα ή περισσότεροι εγκάρσιοι οπλισμοί με συγκόλληση (ds,t > 0,6ds) α5: Αυτός είναι ένας συντελεστής που λαμβάνει υπόψη την θλιπτική πίεση εντός της περιοχής αγκύρωσης. i) 2/3 στην περίπτωση άμεσης στήριξης ii) 2/3 αναφέρεται στην περίπτωση που καλύπτεται η επικάλυψη απο ράβδους τουλάχιστον 10ds. Δεν ισχύει αν έχουμε παραθέσεις με απόσταση s < 10ds iii) (1-0,04 * ρ) > 0,7 στην περίπτωση εγκάρσιας θλιπτικής πίεσης κάθετα στον εγκάρσιο οπλισμό, ρ σε (Ν/mm2) στις οριακές καταστάσεις αστοχίας εντός του lbd To α5 είναι πάντα μεταξύ 0,7 < (1-0,04 * ρ) > 0,7 < 1,0 σε εφελκυσμό (θλίψη όχ ι) iv) 1,5 εφελκυσμός εγκάρσια στο επιπεδο της αγκύρωσης (εναλλακτικά απόδειξη οτι η ρηγμάτωση wk < 0,2mm) To ελάχιστο μήκος lb,min είναι εξαρτημένο του lb,rpd,y και πρέπει να υπολογιστεί και όχι σε εξάρτηση του lb,rpd To lb,rpd = (ds/4) * (σsd/fbd) Στην σπάνια περίπτωση που έχουμε σsd=fyd lb,rpd,y = (ds/4) * (fyd/fbd) H τάση αγκύρωσης fbd είναι μη γραμμική αλλά εμείς στους υπολογισμούς την λαμβάνουμε σαν γραμική, δηλαδή σταθερή τιμή. Προσοχή στα εθνικά προσαρτήματα της κάθε χώρας.
    1 point
  15. Δες πιο καλά την 8.4.4 και το ξανασυζητάμε αν θες.
    1 point
  16. Το θέμα των αδειοδοτήσεων είναι άλλο διαφορετικό θέμα και αφορά βάσει του ν.3028 στον προληπτικό έλεγχο των εκσκαφών. Τα έχουμε ξαναπεί ... Πάντως, σύμφωνα με τις παρακάτω Διαύγειες, που ανεβάζω και εδώ για να υπάρχουν, οι άλλες ΕΦΑ και το ΚΑΣ διαφωνούν με τη δική σου ... Αλήθεια, ρώτησέ τους, η έγκριση με εργασίες προσαρμογής δεν είναι νομιμοποίηση ; Μη αρμοδιότητα.pdf νομιμοποίηση 2.pdf νομιμοποίηση με εργασίες.pdf νομιμοποίηση ν4495.pdf χωρίς ΤΣ.pdf
    1 point
  17. Προς το παρόν κάνετε ενέργειες μόνο για τη γνωμοδότηση του ΥΠΠΟ. Όταν αυτή βγει ίσως και να έχει συσταθεί η επιτροπή του άρθρου 9α του άρθρου 116. Τα ΥΠΕΝ-ΥΠΠΟ δουλεύουν "σκληρά" γι' αυτό ... Οι σχετικές ενέργειες γίνονται πάντα με επισπεύδοντα τον ιδιοκτήτη.
    1 point
  18. Ότι προβλέπει ο EC 1992 και τα εθνικά προσαρτήματα.
    1 point
  19. Προσπάθησε να καθαρίσεις με ένα νωπό πανάκι τα ποδαράκια αλλά και εκεί που πατούν αυτά, σε: καρέκλες, καναπέδες, τραπεζάκια, γραφείο, ... επίσης τόσο την κάτω επιφάνεια της βάσης όσο και εκεί που πατάει η βάση της οθόνης του υπολογιστή, η καφετιέρα, τα φωτιστικά γραφείου ... Θα δεις ότι και χρόνο παίρνει και σχετικά κουραστικό είναι .. άρα γυμναστική ... edit: Και το πάνω μέρος από τα πάσης φύσεως θυρόφυλλα !!!! (πόρτες, πορτάκια από ντουλάπια κλπ) (τι σόι μηχανικοί είμαστε)
    1 point
  20. Μειωτικό συντελεστή λαμβάνουν υπόγειοι χώροι,, εσωτερικοί εξώστες, σοφίτες και ισόγειοι χώροι βοηθητικής χρήσης μέχρι και 50 τμ. Αν θες κάνε χρήση της εγκ. 2/ν. 4495 που αναφέρει υπολογισμό της αυθαίρετης απόληξης με αναλυτικό. Σημείωσε ότι την αντιμετώπιση αυτή δεν την αναφέρει ο νόμος. Οπότε, οι επιλογές είναι με ΥΔ.ΚΧ (νόμος) ή με αναλυτικό (εγκύκλιος). Η μερική χρησιμοποίηση του χώρου της απόληξης στο πλατύσκαλο για τοποθέτηση κάποιων ειδών καθαριότητας δεν αναιρεί το ότι ο χώρος αποτελεί το τελείωμα της σκάλας και την τελική πρόσβαση προς το δώμα του κτιρίου.
    1 point
  21. Εξετάζεις τι χρήση έχει τώρα. Θα μπορούσε ίσως να πάρει μειωτικό αν σήμερα ήταν χώρος στάθμευσης. Εφόσον είναι κατάστημα δεν παίρνει κανένα μειωτικό. Σωστά. Δεν παίρνει μειωτικό γιατί δεν είναι υπόγειο. Κατά τη γνώμη μου ο χώρος που φαίνεται στις φωτογραφίες δεν πληροί τον ορισμό της σοφίτας και δεν παίρνει μειωτικό συντελεστή.
    1 point
  22. Η διαδικασια των 8ωρων εξετασεων καταργηθηκε στην Ελλαδα το 1982. Να μια περιπτωση ακρως ενδιαφερουσα. Εξεταση 8ωρου μπετον 1981: Θεμα μπετον : Επιλυση και διαστασιολογηση υπερυψωμενης κυκλικης δεξαμενης νερου (επι στυλων υψους 12 μετρων). Καθηγητης Θ.Τασσιος Παρεμβαση Αρχιτεκτονα με πτυχιο απο την Ιταλια πριν ξεκινησει η εξεταση. "Κε Καθηγητα αυτα δεν τα εχουμε διδαχθει εμεις" Απαντηση: "Δεν ξερω συναδελφε αν τα εχετε διδαχθει. Ξερω ομως οτι θα εχετε το δικαιωμα να υπογραψετε..." "
    1 point
  23. ΟΚ να είσαι καλά. Αν δεν καταλαβαίνεις τί λέμε, δεν μπορώ να κάνω κάτι. Απλώς σου εξηγώ την διαδικασία. ετσι ειναι αν ετσι νομιζετε Πιραντέλο.
    1 point
  24. Ορθοφωτογραφία αγαπητέ, σημαίνει γνώση αναλυτικής και ψηφιακής πλέον φωτογραμμετρίας. Η ορθοφωτογραφίες είναι αποτέλεσμα μίας σειράς σοβαρών διαδικασιών που απαιτούν γνώσεις Φωτογραμμετρίας. Η Υπηρεσία Θέασης είναι το αποτέλεσμα της ανωτέρω σοβαρής διαδικασίας. Είναι το τελικό δεδομένο που προήλθε από χιλιάδες ώρες επεξεργασίας και δεν ενδείκνυται για τοπογραφική τεκμηρίωση σε μεγάλες κλίμακες. Αν έχεις αεροφωτογραφίες και κάνεις ορθοφωτοχάρτη είναι τελείως διαφορετικό από τα να παίρνεις τις ορθο από την ΚΤ ΑΕ. Σου έχω εξηγήσει τα σφάλματα τον όρθο της ΚΤ ΑΕ.
    1 point
  25. Και τωρα θα έχουν από δύο πλευρές να την πάρουν οι φίλοι μας.
    1 point
  26. Αυτό το θέμα το ακούω εδώ και καιρό. Δηλαδή, κάποιος που δεν έχει εμπειρία να κάτσει να διαβάσει και να αποκτήσει κτλ. Αν το πτυχίο του δεν του δίνει την απαραίτητη εκπαίδευση κανένα πρόβλημα. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, απο φίλο, που μένει εκεί, για να μπορέσεις να έχεις εμπειρία και να υπογράφεις, πρέπει να περάσεις απο εξετάσεις x 2 φορές και να έχεις υποχρεωτική πρακτική εξάσκηση για 4 ολόκληρα χρόνια, ώστε να βάζεις την σφραγίδα σου και την υπογραφή σου σε δημόσια έργα και μη. Γιατί καταργήθηκε το 8ωρο για τις εξετάσεις του ΤΕΕ εδώ; Δείτε πως το κάνουν τα αμερικανάκια εδώ και χρόνια: https://ncees.org/ 1) Fundamentals of Engineering https://ncees.org/engineering/fe/ +6 hours long 2) 4 years practical training 3) Principles and Practice of Engineering https://ncees.org/engineering/pe/ 8 hours long, open book, pen and pencil It is designed for engineers who have gained a minimum of four years’ post-college work experience in their chosen engineering discipline. Αυτοί έπειτα απο τις 3 παραπάνω δοκιμασίες έχουν τον τίτλο του P.E = Professional Engineer. Δηλαδή, όταν αποφοιτήσουν δεν δίνουν κάτι εξετασούλες στο ΤΕΕ και περνάνε, αλλά τους βγαίνει η πίστη. Είδικά το Principles and Practice of Engineering είναι 8ωρο και έχει επιτυχία 30%. Αυτά.
    1 point
  27. Αν και δεν ανήκω σε καμία από τις δύο για να μου πέφτει λόγος, νομίζω ότι οι δύο ειδικότητες ΗΜ και ΜΜ πρέπει να ενωθούν και να ξαναχωριστούν με νέα κριτήρια. Μεταξύ των νέων ειδικοτήτων θα υπάρχει σίγουρα μία που θα συνδυάζει όλα όσα χαρακτηρίζονται "Ηλεκτρομηχανολογικές Μελέτες" και άλλη μία, δύο ή περισσότερες που θα ασχολούνται με την τεχνολογία, κατά προτίμηση σε ζεύγη εργαστηρίων, ένα από ΗΜ και ένα από ΜΜ. Γιατί έτσι όπως είναι τα πράγματα, νομίζω καμία από τις δύο σχολές δεν προετοιμάζει κόσμο για τον κατασκευαστικό κλάδο της οικοδομής.
    1 point
  28. ανοίγουμε μεγάλη κουβέντα τώρα. Είναι σωστό να αποδέχεται κάποιος μηχ/γος μηχανικός μια τέτοια τεχνικ'ή ευθύνη, όταν η εκπαίδευση του (πολυτεχνείο) δεν είναι αρκετή (δε μιλάμε για βασικά πράγματα)? Mitsos νομίζεις ότι ένας Μηχ/γος βγαίνοντας από το Πολυτεχνείο έχει μάθει όλο το φάσμα των ηλεκτρολογικών? Φαντάζομαι ότι οποιασδήποτε ειδικότητας μηχανικός έχει μάθει όλο το φάσμα της ειδικότητάς του? Βάση της προσωπικής μου εμπειρέιας (δεν μπορεί να είμαι ο μοναδικός), εγω είχα μάυρα μεσάνυχτα όταν χρειάσθηκε να κάνω ηλεκτρολογικές μελέτες (*1). Το ίδιο βλέπω τώρα σε πολλούς νέους (και όχχι μόνο) μηχανικούς. Η μελέτη (*2) σε συνδυασμό με την κατασκευή είναι αυτό που με έχει κάνει να φθάσω σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο. Επίσης υπάρχει εδώ μέσα κάποιος που δηλώνει ΠΜ αλλά οι γνω΄σεις του στα μηχανολογικά ξεπερνάνε τις δικές μου. Το δίπλωμα και τι πτυχίο είναι ένα χαρτί δεν είναι το Α και το Ω. Καλώς ή κακώς είναι απαραίτητα για να πιστοποιήσουν ένα επίπεδο. Για να μην παρεξηγηθώ δε λέω ότι τα σχολεία ή τα πανεπισ΄τημια είναι άχρηστα ή αχρείαστα. Απλά θεψρώ ότι κάποιος που έχει την όρεξη (και την ικανότητα) μπορεί να μάθει τα πάντα. Όμως η μελέτη μόνο δεν είναι αρκετή. Θα χρειασθεί και η πρακτική για να μπορέσει να αποκτήσει ολοκληρωμένο επίπεδο. *1) ΝΑ διευκρινήσω ότι άρχισα να εργάζομαι από το δεύτερο έτος. Οπότε η επαφή μου με το πανεπιστήμιο ήταν περιορισμένη (κυρίως εργαστήρια, ελάχιστα αμφιθέατρα και φυσικά εξετάσεις). ¨οταν χρειάσθηκα ηλεκτρολογικά (περί τα 12 χρόνια επό την εισαγωγή μου στο πολυτεχνείο) οι γνώσεις μου ήταν λίγο πάνω από επίπεδο λυκείου. *2) όποιος είπε ότι 1 μήνας διάβασμα είναι είναι αρκετό ή είναι αυθεντία ή λυπάμαι για την εκτίμηση που έχει στο επάγγελμά του....
    1 point
  29. Προφανώς και δεν έχεις αντιληφθεί τι εννοώ. Στις σχολές μαθαίνεις τα βασικά και μονό και "να μαθαίνεις". Από 'κει και πέρα θέλει προσωπικό διάβασμα. Στον επαγγελματικό σου βίο συναντάς τόσα πράγματά τα οποία προφανώς και δεν έχεις διδαχθεί στην σχολή, τι σημαίνει αυτό οτι δεν θα ασχοληθείς; Θα διαβάσεις και θα μάθεις Είτε αυτά είναι καθαρά τεχνικά θέματα είτε διοικητικά. Πόσοι μηχανικοί ασχολούνται με συγκολλήσεις; Πολλοί! πόσοι έχουν διδαχθεί συγκολλήσεις; 1 μάθημα κορμού + 1 το πολύ μάθημα επιλογής, τι σημαίνει οτι αποφοιτώντας γνωρίζεις από συγκολλήσεις; Φυσικά και όχι, θα πρέπει να διαβάσεις για να μάθεις. Μπορώ να δώσω δεκάδες τέτοια παραδείγματα. Επίσης πολλές ειδικότητες αλληλοκαλύπτουν μέρος άλλης ειδικότητας, και με έναν συνδυασμό διαβάσματος και επαγγελματικής εμπειρίας άνετα μπορεί να σταθεί ένας μηχανικός σε αντικείμενο το οποίο θεωρητικά ανήκει σε άλλη ειδικότητα. Δεν μιλάμε για ακραίες περιπτώσεις πχ ηλεκτρονικός να ασχοληθεί με γέφυρες (βέβαια ακραία παραδείγματα έχω δει όπου συνάδελφοι πάρα πολύ επιτυχημένα ασχολούνται με αντικείμενο διαφορετικό της ειδικότητας τους) Και θα δώσω παραδείγματα. Μηχανολόγος μηχανικός και μεταλλουργός μηχανικός, χημικός μηχανικός και μηχανολόγος μηχανικός, μηχανολόγος και ναυπηγός, ηλεκτρολόγος και μηχανικοί πληροφορικής/τηλεπικοινωνιών (μόνο από ΗΜ προς ΜΠΤΕ), Ηλεκτρονικοί μηχανικοί και ΜΠΤΕ. Έτσι και ηλεκτρονικοί μηχανικοί και ηλεκτρολόγοι. Και ας το πάω και πιο ειδικά στην περίπτωση του συναδέλφου. Τα ηλεκτρολογικά με τα οποία ασχολείται ένα τεχνικό γραφείο συνήθως (κτηριακά) δεν είναι πυρηνική φυσική και δεν θα είναι κανένα πρόβλημα για κάποιον ηλεκτρονικό. 1 μήνα διάβασμα θέλει όχι παραπάνω. Δεν είναι τυχαίο οτι ο νομοθέτης επιτρέπει ακόμα και σε ΠΜ να συντάξει μελέτη ΗΕ μέχρι κάποια ισχύ. Ή μήπως νομίζεις οι μηχανολόγοι έχουν περισσότερα μαθήματα ηλεκτρολογίας και έχουν και αυτοί πλήρη ΕΔ ηλεκτρολόγου μηχανικού.
    1 point
  30. 1) Το οτι δεν ξέρεις τι σου γίνεται είναι απολύτως λογικό στην φάση που είσαι. Δυστυχώς τα πανεπιστήμια μας έχουν τεράστιο mismatch προσφερόμενων γνώσεων με τις γνώσεις που απαιτεί η αγορά εργασίας και ούτε υπάρχει διασύνδεση με την αγορά εργασίας κατά την διάρκεια των σπουδών 2) Έχεις τελειώσει Πολυτεχνείο, στην ουσία έμαθες πως να μαθαίνεις. Με διάβασμα από την μεριά σου μπορείς να μάθεις ό,τι χρειάζεται για να σταθείς ως ηλεκτρολόγος. 3) Τώρα πάμε λίγο πιο ειδικά για σένα. Θα σου πω την προσωπική μου άποψη. Μην ασχολείσαι με θέματα τεχνικού γραφείου. Το τεχνικό γραφείο εκτός το οτι δεν σου δίνει καλές οικονομικές απολαβές δε θα σου επιτρέψει να εξελιχθείς. Οι περισσότεροι μηχανικοί των τεχνικών γραφείων είναι κακοί μηχανικοί (ναι σταυρώστε με). 4) Θα σου πρότεινα να ασχοληθείς με το κομμάτι της πληροφορικής (το οποίο έχει και τεράστια ζήτηση και σχετικά καλές απολαβές) ή αφού στην ουσία είσαι ηλεκτρονικός με το I&C. Μηχανικοί I&C είναι σχετικά δυσεύρετοι και πληρώνονται καλά. Όλα αυτά βέβαια με την προϋπόθεση οτι σου αρέσουν Αυτά από μένα
    1 point
  31. Δεν είναι προαπαιτούμενο η κύρωση της Πράξης Εφαρμογής για την απεικόνιση των ΡΓ και ΟΓ. Η περιοχή είναι εντός σχεδίου και πρέπει στο Τοπογραφικό Διάγραμμα να εμφανίζονται οι γραμμές αυτές και τα όρια των ιδιοκτησιών (υλοποιημένα ή συμβολαίων) ενώ πρέπει να γίνει αναλυτική αναφορά σε αρχική ιδιοκτησία - ρυμοτομούμενα / προσκυρούμενα τμήματα - εναπομείναντα τμήματα εντός Ο.Τ.
    1 point
  32. Ξαναδιαβασε την ερωτηση σου και σκεψου πού μπορει να υπαρχει κλιμακα
    0 points
  33. ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΠΛΟ ΑΠΛΟΥΣΤΑΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΕΓΙΝΑΝ ΗΔΗ 20 ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ .ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΕΔΩ.
    -1 points
  34. Μην λέμε ότι θέλουμε. Δε μπορούν οι γνώσεις που αποκτάς με καθηγητές και εργαστήρια να αντικατασταθούν με διάβασμα από το σπίτι. Αν ήταν έτσι θα μαθαίναμε πως να μάθουμε μόνο και δε θα χρειαζόταν κανένα άλλο μάθημα. Συμβουλή μου Panos_21 είναι να ασχοληθείς με αυτό που σπούδασες και να εξειδικευτείς σε κάτι που ζητάει η αγορά.
    -1 points
  35. Λυπάμαι ειλικρινά που έχουμε φτάσει σε forum μηχανικών να λέμε μία επιστήμη είναι 1 μήνα διάβασμα. Όλα όσα λέμε εδώ μέσα για ασφάλεια κατασκευών, διαβάθμιση ευθύνης κτλ μηδενίζονται με τέτοια post. Όχι δεν είναι το επάγγελμα του ΗΜ θέμα ενός μήνα διαβάσματος. Όχι δεν είναι το επάγγελμα του ΜΜ θέμα ενός μήνα διαβάσματος. Και αρνούμαι κάθε νύξη περί του αντίθετου στο βωμό του "όλοι ίδιοι ειμαστε". Όχι δεν είμαστε ίδιοι. Δεν αναπληρώνονται οι σπουδές σε ένα ΑΕΙ με 1 μήνα διάβασμα. Είπα και πριν αν ήταν τόσο απλό θα σπουδάζαμε όλοι γενικοί μηχανικοί και 1 μήνα διάβασμα το ένα, 1 μήνα το άλλο σε 6-7 μήνες θα τα ξέραμε όλα. Στο τέλος τίθεται θέμα συνείδησης. Το ΤΕΕ πολύ κακώς δίνει πλήρη άδεια σε Η/Μ κατασκευές στους ηλεκτρονικούς. Όποιος θέλει την άδεια αυτή να την κάνει licence to kill δικαίωμα του. Ούτε ένα μήνα διάβασμα δε θέλει για αυτό.
    -1 points
  36. 1 : 50 1:200 1:500 Σε τι κλίμακα το σχεδιάσεις αυτό που ρωτάς. (υποθέτω γνωρίζεις τι είναι κλίμακα σχεδιασμού ανεξάρτητα autoCad κλπ)
    -1 points
  37. Εξυπνάδες και ειρωνείες για να μην τις χαρακτηρίσω αλλιώς....προφανώς δεν καταλάβατε την ερώτηση μου...Ευχαριστώ lou- θα το ελέγξω και αυτό.Προς το παρόν πήγα στο μοντελ και έβαλα σε όλες την τιμή 1 και τις διόρθωσα μετά στο layout.
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.