Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      8.602


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.016


  3. AlexisPap

    AlexisPap

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.172


  4. steve aris

    steve aris

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      128


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/05/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Μετά από ...ενδελεχή έρευνα - μακροβούτι, ΝΟΜΙΖΩ ότι όλα αυτά ανήκουν στο καλοριφέρ, και δεν έχουν σχέση με την παροχή νερού! Για να κλείσεις την παροχή νερού, ένας σίγουρος τρόπος είναι να πάς στο ρολόι, όπου θα χρειαστείς ειδικό εργαλείο.
    2 points
  2. 1) Πολύ καλά έκανες και πλήρωσες συνολικά το ποσό όλο (111,23). Εγώ και όσοι συνάδερφοι ξέρω, αυτό κάνουν. Μάλλον δεν θα είχες προσέξει ότι ο κωδικός πληρωμής είναι ένας που σημαίνει ότι οι επιμέρους πληρωμές που έκανες έπεφταν στον ίδιο "κουβά". Επίσης κάνοντας 1 πληρωμή κατέβαλλες 1 φορά προμήθεια τραπέζης, ενώ όταν έκανες 3 πληρωμές............. 2) Λόγω της ρευστής κατάστασης και δεδομένου ότι η κοιμώμενη διοίκηση του ΕΤΕΑΕΠ δεν εφάρμοσε την ΚΥΑ για -25%, δεν έχουν κάνει εκκαθάριση. Αφού οι πληρωμές σου φαίνονται στις καταβολές και αφού -υποθέτω- έχεις τα παραστατικά των πληρωμών που έκανες, τι αγχώνεσαι? Αυτό συμβαίνει και σε άλλους συναδέρφους....
    2 points
  3. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    102.068 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Λογικά αναφέρεσαι στις παραγράφους κα (*) και κβ(**) του άρθρου 29. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν υπάρχει διαφορά. Θα μπορούσε να έχει ενιαία διατύπωση και στις δυο παραγράφους. Δεν υπάρχει περίπτωση αν τυχόν πας να εφαρμόσεις τον ορισμό του άρθρου 2 παρ 75 του ΝΟΚ για το τι είναι πρόχειρη κατασκευή (***) να περάσει σε άδεια ΕΕΔΜΚ. Άσε που στον ορισμό της παρ 75 του άρθρου 2 του ΝΟΚ γράφουν κάτι που δεν ισχύει αφού οι τσιμεντόλιθοι ως περιτοίχιση δεν θα μπορούσαν να αποτελούν πρόχειρη κατασκευή. Άσε που στην παρ. κβ γράφει μεν "πρόχειρη κατασκευή", αλλά φέρνει πάλι ως παράδειγμα το συρματόπλεγμα. Γενικώς αυτό που πρέπει να θυμάσαι είναι η μη χρήση σενάζ στη βάση όταν κατασκευάζεις συρματοπερίφραξη. (*) κα) απλή περιτοίχιση από λιθοδομή μέχρι ύψους ενός (1,00) μέτρου ή περίφραξη από ελαφρύ υλικό γηπέδων σε εκτός σχεδίου περιοχές και σε οικισμούς που στερούνται σχέδιο πόλης. Για γήπεδα όπου προβλέπεται η λειτουργία κέντρων κράτησης παράτυπων μεταναστών δεν απαιτείται η έγκριση εργασιών, έστω και αν η περίφραξη γίνεται με χρήση οποιουδήποτε υλικού και σενάζ, (**) κβ) περίφραξη με πρόχειρη κατασκευή, όπως συρματόπλεγμα, σε οικόπεδα μη ρυμοτομούμενα σε εντός σχεδίου περιοχές, (***) 75. Πρόχειρη κατασκευή είναι η κατασκευή που υλοποιείται με πρόχειρο τρόπο, από ασύνδετα ευτελή υλικά, όπως τσιμεντόλιθοι, λαμαρίνες, σανίδες
    1 point
  5. Βεβαίως και μπορεί να γίνει. Αρκεί αυτό που θα προκύψει, να είναι άρτιο κατά τον κανόνα.
    1 point
  6. πήγαινε στις "Εκκαθαρίσεις" και δες πως έχει χρησιμοποιηθεί η Καταβολή σου στις Διαθέσιμες Εκκαθαρίσεις κάνε click πανω στο 2017, 2018, κανε scroll down και θα δεις
    1 point
  7. Πρέπει να μιλήσετε με πολιτικό μηχανικό οπωσδήποτε. Η λογική είναι η εξής: η πλάκα μπετόν ήταν αμόνωτη, οι ράβδοι οπλισμού (τα σίδερα της) διαβρώθηκαν. Το φαινόμενο είναι ηλεκτροχημικό και πολύ συγκεκριμένο, ΔΕΝ σταματάει απλώς περνώντας ένα αντισκωριακό χρώμα. Αν δεν γίνουν συγκεκριμένες μετρήσεις και εργασίες, το φαινόμενο της διάβρωσης δεν σταματάει, γίνεται χειρότερο. Εάν δε είστε σε παραθαλάσσιο περιβάλλον, μπορεί να είναι έως και μη αναστρέψιμο. Κατά τ'άλλα το θέμα είναι σοβαρό και η λύση του δεν είναι αυτή που προτείνατε/κάνατε.
    1 point
  8. Γενικά δεν περνάνε τις καταβολές ως εξοφλήσεις ούτε στο ΕΦΚΑ ούτε στο ΕΤΕΑΕΠ. Η αξόφληση δεν πρέπει να είναι συνώνυμη με την εκκαθάριση διότι θυμάμαι παλιά γινόταν γρήγορα η εξόφληση. Υποψιάζομαι ότι έχουν κλείσει το υποσύστημα εξοφλήσεων μέχρι να αναβαθμίσουν το λογισμικό που το διαχειρίζεται.
    1 point
  9. Άν ισχύουν όσα λές και δεν έχει κάνει χρήση "κάποιων διατάξεων" .... τότε τον ρωτάς αν είναι ενήμερος για διοικητικό πρόστιμο απο 30000€ έως και 100000€ + κλπ κλπ κλπ....
    1 point
  10. Εγώ είμαι μισθωτός που πήρα τα 800 καθώς βγήκα σε αναστολή και στη θεωρία δικαιούμαι τα 600 καθώς το ΤΕΕ μου στείλε μέιλ και έβαλαν μέσα στους δικαιούχους όσους έβγαλαν άδεια ασκήσεως τις τελευταίες 2 εξεταστικές. Πάντως δεν κατατέθηκε κάτι, ενώ με αφήνει ακόμα να τροποποιήσω τη δήλωση.
    1 point
  11. Ερώτημα: για έκδοση άδειας μικρής κλίμακας για εξωτερικό χρωματισμό με χρήση ικριωμάτων, από οτι φαίνεται πλέον στο e-adeies απαιτείται και σχέδιο σιαχείρησης αποβήτων. Στους χρωματισμούς δεν παράγονται κάποια από τα απόβλητα που αναφέρονται στο excel, αν όχι καθόλου απόβλητα πέρα από μικροποσότητες λόγω ξυσίματος.. Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει κάποιο άλλο έγγραφο που μπορώ να καταθέσω ή αν μια υπέυθυνη δήλωση για τη μη παραγωγή αποβλήτων αρκεί;
    1 point
  12. Προσωπικά ανήκω σε αυτή την περίπτωση (μισθωτή παράλληλη απασχόληση που δεν είναι σε αναστολή) και πληρώθηκα τα 600€. Γνωρίζω 2 περιπτώσεις επιστημόνων και με εταιρεία σε αναστολή, οι οποίοι έλαβαν και τα 2 ποσά, αλλά μιλάμε για ιδιοκτήτες/συνιδιοκτήτες της εταιρείας και όχι μισθωτούς υπαλλήλους. Και στις 2 περιπτώσεις, η εταιρεία είχε άλλο ΑΦΜ από όσο γνωρίζω. Επίσης γνωρίζω και περίπτωση όπως η δική σας (μισθωτή σε αναστολή και επιστήμονας) η οποία έχει λάβει μόνο τα 600€ - ούτε εκείνη δεν έχει βρει άκρη για τα 800€ και τη μη καταβολή τους μέχρι σήμερα. Τέλος εχθές σε συνάδελφο επιστήμονα (χωρίς καμία άλλη απασχόληση) στον οποίον είχε καταβληθεί τη Μ. Εβδομάδα η προκαταβολή 400€ (και δεν είχε πάρει τα 200€), εχθές του κατεβλήθη ποσό 600€. Ο λογιστής του τον συμβούλευσε να αφήσει αυτό το ποσό στην άκρη καθώς θεωρεί δεδομένο πως θα του ζητηθεί να επιστρέψει τη διαφορά. Συγγνώμη αν η απάντηση ξεφεύγει από τα στενά όρια του θέματος αλλά θεωρώ πως ίσως η πληροφορία αυτή ενδιαφέρει κάποιους.
    1 point
  13. καλησπέρα, η γεώτρηση δικαιολογεί οικίσκο έως 9,00 τ.μ. και ύψος έως 2,50 (δεν εφαρμόζονται κριτήρια πλάγιων αποστάσεων).. Επίσης η κατ. 3 ιβιβ δικαιολογεί αποθήκη έως 15 τ.μ. και μέσο ύψος εως 2,50 μ. .. Είσαι σίγουρος ότι δεν υπάρχει κάποιο εσωτερικό χώρισμα (μεσοτοιχία) ? Με την επιφύλαξη της κατηγορίας 3 ότι αναφέρονται σε βοηθητικούς χώρους που εξυπηρετούν το κτίριο..
    1 point
  14. Στην ΠΟΛ 1237/14 αναφέρεται ότι Αναγράφεται το έτος κατασκευής του κτιρίου, όπως προκύπτει από την έκδοση της οικοδομικής άδειας ή την τελευταία ουσιώδη αναθεώρησή της. Άδεια αλλαγής μόνο της χρήσης του κτιρίου ή άδειες (μη ουσιώδους) ανακαίνισης που δεν θίγουν τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου (π.χ. άδεια ελαιοχρωματισμού, άδεια πέργκολας, άδεια επισκευής πατωμάτων κ.λπ.) δεν λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό της παλαιότητας. Αν δεν υπάρχει οικοδομική άδεια, αναγράφεται το έτος κατασκευής, το οποίο προκύπτει από δημόσιο έγγραφο (π.χ. προγενέστερος τίτλος κτήσης, έναρξη ηλεκτροδότησης κ.λπ.). Σε περιπτώσεις που υπάρχουν τμήματα κτίσματος με διαφορετική παλαιότητα, αναγράφεται το κτίσμα σε μια γραμμή και, ως έτος κατασκευής, το έτος της νεότερης οικοδομικής άδειας. Αν το έτος κατασκευής δεν προκύπτει από δημόσιο έγγραφο ή από τη δήλωση στοιχείων ακινήτων, ως έτος κατασκευής λαμβάνεται το έτος, κατά το οποίο δηλώθηκε το κτίσμα με την υποβολή της δήλωσης στοιχείων ακινήτων σύμφωνα με το άρθρο 23 του ν.3427/2005. Σε αυθαίρετες κατασκευές ή προσθήκες, οι οποίες νομιμοποιήθηκαν ή τακτοποιήθηκαν, ως έτος κατασκευής λαμβάνεται το έτος κατασκευής, όπως αυτό αναγράφεται στην έκθεση του μηχανικού, στα έγγραφα της τακτοποίησης. Αν ο μηχανικός αναγράφει εύρος ετών στην έκθεσή του (π.χ. 2008 έως 2011), ως έτος κατασκευής λαμβάνεται η πιο πρόσφατη χρονολογία. Σε περίπτωση που δεν αναγράφεται έτος κατασκευής στην έκθεση του μηχανικού, ως έτος κατασκευής λαμβάνεται αυτό της τακτοποίησης, το οποίο δεν μπορεί να είναι μεταγενέστερο του 2011, δεδομένου ότι δεν επιτρέπεται τακτοποίηση κτισμάτων μεταγενέστερης κατασκευής.
    1 point
  15. Και πάλι ευχαριστούμε θερμά!! Μήπως θα πρέπει στην περίπτωση γ’ της παραγράφου 2 του άρθρου 38 του ν. 4495/2017 να προστεθούν τα όσα αναφέρονται στην παράγραφο 14 και 15 του άρθρου 99 του νέου νόμου (Ν.4685/2020).
    1 point
  16. και βεβαίως στη συνέχεια αναφέρει... γ. Βεβαίωση - Τεχνική Έκθεση Μηχανικού. Στην βεβαίωση - τεχνική έκθεση: - δηλώνεται ότι το κτίσμα, το γήπεδο, το οικόπεδο ή η διηρημένη ιδιοκτησία βρίσκεται σε εκτός ή εντός σχεδίου περιοχή, ότι είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά κανόνα ή κατά παρέκκλιση, ότι δεν εμπίπτει στις απαγορευτικές πε- ριπτώσεις της παρ. 1 του παρόντος άρθρου και ότι οι εργα- σίες που πρόκειται να εκτελεστούν πληρούν τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και κανονισμούς και ότι το κτίριο εμπίπτει στις περιπτώσεις της παρ. 2 με ειδική αναφορά στα κατά περίπτωση νομιμοποιητικά στοιχεία......
    1 point
  17. Στα πλαίσια τακτοποίησης δεν απαιτείται ΜΣΕ καθώς η όποια τακτοποίηση θα εμπίπτει στην κατηγορία 2 και σύμφωνα με το άρθρο 1 (*) της σχετικής απόφασης δεν απαιτείται ΜΣΕ για κατηγορίες 1,2 και 3. Το ότι ο νόμος αυθαιρέτων δεν απαιτεί για κάποιες περιπτώσεις ΜΣΕ, δεν σημαίνει ότι στην περίπτωση αποπεράτωσης του κτιρίου για την ίδια ή άλλη χρήση,, ότι δεν θα εξεταστεί ενδελεχώς η στατική του επάρκεια. Για τα ημιτελή στο στάδιο του σκελετού υπήρχε αναφορά στην εγκύκλιο 3 ν. 4178 (**) που έλεγε τότε να μπει συντελεστής χρήσης άλλης κατοικίας. Για το ν. 4495 δεν έχουμε ανάλογη επεξήγηση, οπότε για πλήρη ασφάλεια καλύτερα να βάλεις χρήση τουριστικό κατάλυμα (συντελεστής 0,6) και όχι άλλη κατοικία, αφού μετά θα πας για άδεια αποπεράτωσης και ίσως σου δημιουργήσουν θέμα με την εμφανισθείσα χρήση στη δήλωση. (*) Άρθρο 1 Απαίτηση μελέτης στατικής επάρκειας Μελέτη στατικής επάρκειας απαιτείται για κάθε κατασκευή που ανήκει σε μία από τις κατωτέρω περιπτώσεις, εκτός των περιπτώσεων των κατηγοριών 1, 2 και 3 του άρθρου 96 και κτιρίων σπουδαιότητας Σ1 σύμφωνα με τον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό (ΕΑΚ) (....) (**) Γ. - Σε περίπτωση διαπίστωσης αυθαιρέτου ολοκληρωµένου φέροντα οργανισµού ή τµήµατος κτιρίου µε αυθαίρετο ολοκληρωµένο φέροντα οργανισµό χωρίς στοιχεία πλήρωσης και χωρίς εγκατεστηµένη χρήση, για την υπαγωγή του στο ν. 4178/13 το ενιαίο ειδικό πρόστιµο υπολογίζεται κατά τα οριζόµενα στις γενικές και ειδικές διατάξεις των άρθρων 18 και 19, εφαρµόζοντας το µικρότερο συντελεστή χρήσης για την άλλη κατοικία (3β=0,5). Στην περίπτωση αυτή κατά την υποβολή αίτησης αποπεράτωσης η χρήση που θα εγκατασταθεί µε την έκδοση της σχετικής άδειας θα είναι αποκλειστικά επιτρεπόµενη, σύµφωνα µε τους ισχύοντες όρους και περιορισµούς δόµησης στη θέση του ακινήτου.
    1 point
  18. Η κατοικία προ 83 εντός στάσιμου οικισμού δεν απαιτείται να δηλωθεί. Θα αποτυπωθεί και θα περιγραφεί στην τεχνική έκθεση με παραπομπή στο άρθρο 82 (*) περί εξαίρεσής της από την υποχρέωση δήλωσής. Κανείς όμως δεν απαγορεύει αν ο ιδιοκτήτης επιθυμεί να την δηλώσει με όφελος την οριστική της εξαίρεση από κατεδάφιση. Προσωπικά έχω εκφράσει ξανά τον προβληματισμό για το αν μια κατοικία προυφιστάμενη του ΦΕΚ 588/Δ/82 εντός στάσιμου οικισμού θεωρείται νομίμως υφιστάμενη και όχι σε καθεστώς αναστολής κυρώσεων και αυτό γιατί στην παρ 1.δ άρθου 23 του ΝΟΚ (**) αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι νομίμως υφιστάμενο θεωρείται και αυτό που εξαιρέθηκε με τις διατάξεις ν. 1337, αλλά δεν μας λέει αν εννοεί την ολοκλήρωση των 2 φάσεων ν. 1337 ή την διαδικασία οριστικής εξαίρεσης από κατεδάφιση με απόφαση Νομάρχη. Κατά τη γνώμη μου εννοεί την απόφαση Νομάρχη, καθώς τα τακτοποιημένα με 2 φάσεις ν. 1337 συνεχίζουν να τελούν σε καθεστώς αναστολής κυρώσεων μέχρι να κριθούν οριστικά. Η αποθήκη επικουρεί την κύρια -αποκλειστική χρήση του ακινήτου ως βοηθητική χρήση της και δεν αλλοιώνει την κύρια χρήση που είναι η κατοικία. Οπότε αυτή η αποθήκη θα ρυθμιστεί με τις ευνοικές διατάξεις του άρθρου 112. (*) 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που : (...) δ) έχει ανασταλεί η κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 15, 16, 20 και 21 του ν.1337/1983 (Α33), χωρίς όμως να έχει απορριφθεί με απόφαση του αρμόδιου, κατά περίπτωση, οργάνου η αίτηση για την εξαίρεση από την κατεδάφιση, (**) ΑΡΘΡΟΝ-23 Υφιστάμενα κτίρια 1. Κτίριο ή τμήμα αυτού θεωρείται νομίμως υφιστάμενο: (...) δ) αν προϋφίσταται του ΒΔ/9-8-55 ή εξαιρέθηκε με τις διατάξεις του Ν-1337/83 "ή εξαιρέθηκε οριστικά, σύμφωνα με διατάξεις ρύθμισης, τακτοποίησης ή αναστολής επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων."(*),
    1 point
  19. 1 point
  20. Δες αυτό το ποστ συν/φου από εποχής ν.4014: Αν τελικά ισχύει τότε λαμβάνεις 1.050 αλλά καλού κακού κάνε και το τηλ. που λες στο Δήμο.
    1 point
  21. Γενικώς είναι καλύτερα να συνδεθούν. Θα συνδεθούν με τον ίδιο τρόπο που συνδέονται τα δοκάρια της ανωδομής στα τοιχώματα της ανωδομής. Το γιατί είναι καλύτερα να συνδεθούν σηκώνει πολύ κουβέντα. Δεν δίνεις τα απαραίτητα δεδομένα και, ακόμη κι αν τα δόσεις, είναι απίθανο να βρει κανείς τον χρόνο να τα μελετήσει και να σου απαντήσει. Όμως, η απάντηση ξεκινάει από τους λόγους για τους οποίους θεωρείται "κακή" η ανισόσταθμη θεμελίωση.
    1 point
  22. Δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη απαίτηση. Πρόκειται για τυπική σύνδεση δοκού με τοίχωμα, με την διαφορά ότι και τα δύο μέλη δεν έχουν απαίτηση πλαστιμότητας, αφού είναι στοιχεία της θεμελίωσης.
    1 point
  23. Καλησπέρα... Δν μπορώ να καταλάβω την χρήση αυτού του συστήματος αμοιβών.. Θέλω να καταγράψω μια σειρά εργασιών για ρύθμιση 2οροφης με πυλωτή και γκαρσονιέρα στο δώμα στον 4495. Με ενδιαφέρει να βγάλω την (υπερβολική φαινομενικά) αμοιβή που βγάζει το ΤΕΕ τυπωμένη και να πώ στον πελάτη: Κοίτα το συνδικάτο μας υπολογίζει θεωρητική αμοιβή τόσο ... και γώ θα κάνω επ αυτής ΤΑΔΕ% έκπτωση. Έχω συνολική αποτύπωση 492τμ και οι αυθαίρετοι χώροι είναι σύνολο 171τμ (124,7ΚΧ και οι υπόλοιπου βοηθητικοί ) πως στο καλό τα εισάγω στο ρημάδι το σύστημα;;; .. διότι μ βγάζει ένα προϋπολογισμό αστρονομικό .. ασε που μου βγάζει και ΣΦΑΛΜΑ..!!??? Να υποψιαστώ οτι βάζω μεγάλο "λ" ;;; πολλές μέρες ;; έχω εγγραφή στο ΤΕΕ από το 2007 αλλά ΔΕΝ ασχολούμαι με αυθαίρετα (τούτο είναι το 3ο για συγγενικό πρόσωπο .) Αντιλαμβάνομαι οτι το σύστημα το έχουν στήσει σαδιστές .. και γραφειοκράτες/δημοσ υπάλληλοι..!! Το user friendly θα τους είναι μάλλον μιά λέξη που παραπέμπει σε συνταγή για κοκτέιλ ή κάτι τέτοιο! Για να μην δώσω λαβή για να ξεκινήσουν οι παλιοσειρές εδω μέσα τα: "αν δεν ξέρεις τις αμοιβές της πιάτσας μην περιμένεις αν βγάλεις ορθή τιμή με εκπτωση στο συστημα αμοιβών - ρώτα κανα συνάδελφο στο μέρος που δουλεύεις που να χει εμπειρία - μην συμπληρώνεις τίποτα στο σύστημα πάρε μονο τον αριθμό δήλωσης και βάλτον στο αντίστοιχο πεδίο του 4495 - κλπ " Να πω οτι διάβασα την πέμπτη σελίδα αυτου του thread που κάποιος έδωσε με screenshots παράδειγμα σε μια νέα μηχανικο που ρωτούσε αλλά πάλι δν καταλαβαίνω.. διότι πχ για αποτύπωση 100 τμ βγάζει 12390€ ????!!!!!! Δεν ξέρω τι συνέβαινε στο παρελθόν (τις λεγόμενες Χρυσες Εποχές) αλλά ακόμη και τότε μου μοιάζει Απίθανο οτι για μια αποτύπωση 100 να ίσχυαν 12,5 χιλιάρικα !! Είναι τόσο λάθος η βάση υπολογισμού τους (στο ΤΕΕ); Ευχαριστώ εκ των προτέρων για όποιον μπεί στον κόπο να μου απαντήσει.
    1 point
  24. με βαση το 108, ισχυουν τα εξης Έλεγχος δηλώσεων υπαγωγής αποζημίωση ελεγκτών δόμησης 1. Οι δηλώσεις υπαγωγής αυθαιρέτων υπόκεινται σε δειγματοληπτικό έλεγχο, μετά από ηλεκτρονική κλήρωση που διενεργείται από το Περιφερειακό Παρατηρητήριο με αλγόριθμο που αποστέλλεται από το Κεντρικό Παρατηρητήριο. 2. Οι υπαγωγές της κατηγορίας 5, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 96, ελέγχονται σε ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%). 3. Οι υπαγωγές της κατηγορίας 4, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 96, ελέγχονται σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%). 4. Οι υπαγωγές της κατηγορίας 1, 2 και 3, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 96, ελέγχονται σε ποσοστό πέντε τοις εκατό (5%). 5. Ο έλεγχος των δηλώσεων υπαγωγής στον παρόντα διενεργείται από ελεγκτή δόμησης της κατηγορίας ΙΙ και ΙΙΙ, του μητρώου ελεγκτών του ν.4389/2016, ο οποίος ορίζεται ύστερα από ηλεκτρονική κλήρωση. Ο έλεγχος αφορά το σύνολο των στοιχείων που υποβλήθηκαν για την υπαγωγή και έχουν αναρτηθεί στο πληροφοριακό σύστημα. α) Αν διαπιστωθούν ελλείψεις ή λάθη στον τρόπο υπολογισμού του προστίμου, ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός, υποχρεούται μέσα σε ένα (1) μήνα από την έκδοση του πορίσματος να συμμορφωθεί με τις παρατηρήσεις που έγιναν. β) Αν κατά τον έλεγχο της δήλωσης υπαγωγής διαπιστωθεί ότι οι αυθαίρετες κατασκευές εμπίπτουν στις απαγορεύσεις του άρθρου 89, η δήλωση ανακαλείται και επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 94. γ) Αν ύστερα από καταγγελία και σχετική εντολή από το Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος έχει διενεργηθεί έλεγχος δήλωσης υπαγωγής από ελεγκτή δόμησης δεν απαιτείται νέος έλεγχος. 6. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Υπουργού Οικονομικών καθορίζεται κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος, καθώς και η διαδικασία αποζημίωσης των ελεγκτών δόμησης. Κατ' αρχας, δεν βλεπω να εχει εκδοθει η σχετικη ΥΑ [πιθανον να υπαρχει] Παντως, με βαση τα ανωτερω: - α) Αν διαπιστωθούν ελλείψεις ή λάθη στον τρόπο υπολογισμού του προστίμου, ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός, υποχρεούται μέσα σε ένα (1) μήνα από την έκδοση του πορίσματος να συμμορφωθεί με τις παρατηρήσεις που έγιναν. Αρα, η μονη ποινη που επιβαλλεται, ειναι η "συμμορφωση" του μηχανικου με τις παρατηρησεις [δξ γιατι μονον του μηχανικου ή πώς θα συμμορφωθει ο μηχανικος που εκανε μια τακτοποιηση πριν απο 10 χρονια και ειναι ηδη στην συνταξη και γιατι να μην ευθυνεται ο ιδιοκτητης...] Και περιμενουμε να δουμε τις συνεπειες της μη συμμορφωσης. Παντως, δεν οριζει ο νομος καμμια ακυροτητα των συμβολαιων, εστω και αν δεν γινει συμμορφωση για αυτες τις περιπτωσεις και δεν διαφαινεται να ειναι στις προθεσεις του νομοθέτη η δημιουργία μερικων χιλιαδων "ακυρων" συμβολαιων. Πιθανον το συστημα να δοσει την λυση με καταλογιστικη πραξη του προστιμου σε βαρος των υπευθυνων. - β) Αν κατά τον έλεγχο της δήλωσης υπαγωγής διαπιστωθεί ότι οι αυθαίρετες κατασκευές εμπίπτουν στις απαγορεύσεις του άρθρου 89, η δήλωση ανακαλείται και επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 94. Εδω υπαρχει και ανακληση της δηλωσης και επιβαλλονται οι κυρωσεις του αρθρου 94, δλδ.αντιμετωπιζονται σαν αυθαιρετα μετα την 28-7-2011. Η ανακληση, προφανως οδηγει σε ακυρωσιες, αλλα πρεπει να διευκρινισθουν οι σχετικες διαδικασιες, αφου μιλαμε για μία ή και περισσότερες μεταβιβασεις χιλιαδων ακινητων μετα απο 5 ή 10 χρονια απο την αρχικη υπαγωγη. Εν τελει, σαν σκεψη και μονον, αφου η "παρατυπια" διορθωνεται με μονη την συμμορφωση στις παρατηρησεις του ελεγκτη, χωρις να ζητειται επαναληψη/διορθωση των συμβολαιων θα μπορουσαμε να θεωρησουμε οτι, και μετα απο "αυτοκαταγγελια", δικαιουται καποιος να "αυτοσυμμορφωθει" και να "νομιμοποιησει" οριστικα μια υπαγωγη.
    1 point
  25. Επειδή αγχώθηκα με το γεγονός ότι δεν έβγαλα ΕΕΔΜΚ για Εξοικονομώ ΙΙ που η μόνη παρέμβαση ήταν η αυτονόμηση του συστήματος θέρμανσης με τοποθέτηση επιτοίχιου λέβητα φυσικού αερίου ... το έψαξα εκ νέου και Σύμφωνα με Ν.4495/17, άρθρο 30 παράγραφος 1η Δεν απαιτείται οικοδομική άδεια ούτε έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας για τις εξής εργασίες, με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων που αφορούν την περιοχή ή το κτίριο: τοποθέτηση κλιματιστικών και επιτοίχιων λεβήτων αερίου για θέρμανση και παραγωγή ζεστού νερού χρήσης σε υφιστάμενα κτίρια, σύμφωνα με την παρ. 10 του άρθρου 16 του ν. 4067/2012, εγκατάσταση συστοιχίας επιτοίχιων λεβήτων αερίου για θέρμανση ή παραγωγή ζεστού νερού χρήσης σε ισόγειους υπαίθριους χώρους κατοικιών, εγκατάσταση συστημάτων τροφοδοσίας, ρύθμισης και μέτρησης φυσικού αερίου, όπως ρυθμιστές, μετρητές και παροχετευτικοί αγωγοί, εγκατάσταση συστημάτων Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Αποδοτικότητας (Σ.Η.Θ.Υ.Α.), υπέργειων σταθμών διανομής ή μέτρησης και ρύθμισης φυσικού αερίου, σύμφωνα με το άρθρο 17 του ν. 4067/2012)
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.