Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      17.597


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      4.484


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      8.521


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.016


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/05/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Αλλάζουν σημαντικά αρκετά σε ότι αφορά τις Άδειες Μικρής Κλίμακας με βάση το Φ.Ε.Κ. 1843 Β/14-5-2020. Η νέα απόφαση για την έκδοση Ε.Ε.Δ.Μ.Κ του άρθρου 29 Ν. 4495/17 που τροποποιεί-συμπληρώνει την απόφαση . ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/69701/4461/ ΦΕΚ 4520/Β/16-10-2018. Την απόφαση μπορείτε να την κατεβάσετε και από εδώ. Ανοίγουμε νέο θέμα με βάση τις νέες συνθήκες διότι ένα μεγάλο φάσμα εργασιών που επιτρεπόταν ή δεν με τις προϋφιστάμενες διατάξεις δεν ισχύει πια. Σύντομα θα ανέβει και σε Doc μορφή. Ανεβάζω εδώ και στα Download σε Pdf MIKRIS-KLIMAKAS-1843B-14-05-2020.pdf
    4 points
  2. Αν αναφέρεσαι στο δικό μου ερώτημα για ρυθμίσεις ν. 720/77 & 1337/83 έχω την ίδια αμφιβολία όπως και πριν. Είναι τουλάχιστον περίεργο που δεν έχουν κάνει σαφή αναφορά στο ν. 1337 (α+β φάση) στις δυο αποφάσεις ΕΕΔΜΚ. @laxanos H ολη ιστορία είναι να φορτώνουν συνεχώς το μηχανικό με extra υπεύθυνες δηλώσεις για άναληψη ότι ευθύνης αναλογούσε στην Διοίκηση και να προσπαθούμε να βρούμε άκρη στο όλο μπάχαλο του κράτους. Επίσης μόνο για αστείο μπορεί να πει κανείς ότι πλέον οι ΕΕΔΜΚ είναι όντως μικρής κλίμακας άδειες αφού απαιτούν σχέδια, τεχνικές εκθέσεις, μελέτες, εγκρίσεις κλπ. Συνεχίζω να απορώ γιατί παραμένει αυτή η κατηγορία αδειών αφού στην ουσία τις έχουν μετατρέψει σχεδόν σε κανονικές άδειες με όσα ζητάνε.
    4 points
  3. Version 1.0.0

    1.412 downloads

    Νέα απόφαση Έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας του άρθρου 29 Ν. 4495/17
    3 points
  4. @Pavlos33 Παύλο είχα γράψει κάπου και παλιότερα ότι στο επίπεδο της πολεοδομικής νομοθεσίας θα έρθει μια μέρα που θα...παρακαλάμε να γυρίσουμε στην παλιά εποχή με εκτυπώσεις σχέδια στην ΥΔΟΜ φάκελος με...αυτιά κλπ κλπ.... Τα ηλεκτρονικά αυτά συστήματα είναι γραφειοκρατία^3 αν σκεφτείς ότι υπάρχει μαι δαιδαλώδης νομοθεσία με χιλιάδες παράθυρα τα οποία είτε οδηγούν σε....μπαλκόνι με θέα είτε σε...φωταγωγό. Αυτή λοιπόν η γραφειοκρατία πέρασε, όπως σωστά αναφέρεις, όλη πάνω στον μηχανικό, ο οποίος καλείται μόνος του να βγάλει άκρη είτε μιλάμε για αυθαίρετα είτε μιλάμε για άδειες κλπ κλπ. Οι ΥΔΟΜ πλέον απαντούν για τα πάντα όπως απαντούν για τα αυθαίρετα από το 11 και μετά: ¨Αυτά τα κανετε εσείς οι ιδιώτες οι μηχανικοί". Κι ενώ είχαν δει το πόσο ΛΑΘΟΣ δούλεψε το όλο ηλεκτρονικό σύστημα με τα αυθαίρετα, το επέκτειναν και στις άδειες.....
    2 points
  5. Πιστεύω πως απλώς κατάλαβαν ότι ήταν εντελώς χαζό έτσι όπως ήταν μέχρι πριν στη νομοθεσία που έπρεπε να βγάλεις ξεχωριστά Μικρή Κλίμακα για εσωτερικές εργασίες και να κάνεις χωριστά ενημέρωση για την αλλαγή χρήσης (κατατίθοντας στις περισσότερες περιπτώσεις ακριβώς τα ίδια δικαιολογητικά). Αυτό μπέρδευε πολλές φορές και τους συναδέλφους και βλέπαμε post που έλεγαν: "Θα κάνω αλλαγή χρήσης με Μικρή Κλίμακα" κάτι που δεν ίσχυε αλλά πλέον ισχύει! Οπότε ναι θεωρώ ότι πλέον για τις περιπτώσεις αλλαγών χρήσεων που δεν απαιτείται οικοδομική άδεια σύμφωνα με το ΝΟΚ εκδίδεται ΕΕΜΚ η οποία περιλαμβάνει και την ίδια την αλλαγή χρήσης αλλά και τις εργασίες που εκτελουνται και δεν απαιτείται πλέον ενημέρωση της άδειας.
    2 points
  6. Η ΕΓΚΎΚΛΙΟΣ 2 συνεχίζει... "Σχετική με το άρθρο είναι και η υπ’ αριθ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631/10-11-2017 ΚΥΑ..." στην οποία διαβάζουμε άρθρο 8: "Ήδη καταβληθέντα ποσά συμψηφίζονται με το οφειλόμενο ενιαίο ειδικό πρόστιμο, όπως αυτό υπολογίζεται με τον ν. 4495/2017. Ως εκ τούτου, απαγορεύεται η εισαγωγή τους προς συμψηφισμό στο πεδίο που προορίζεται αποκλειστικά για την εισαγωγή ποσών προστίμων που δεν καταβλήθηκαν μέσω των ν. 4014/2011 και ν. 4178/2013." Η ορθή διαδικασία για το συμψηφισμό και συγκέντρωση προστίμων από 4014/4178/4495 είναι μόνο η μεταφορά. Έτσι λύνεται και η εύλογη απορία σου "Οι παλιές δηλώσεις όμως 3843 και 4014 τι γίνονται ? Μένουν στο αρχείο του πελάτη ? Δεν πρέπει κάπως να φανεί ότι έχουν έμμεσα ακυρωθεί ? Πρέπει ο ιδιοκτήτης να στείλει κάπου μειλ για να ακυρώσει τον 4014 ?" Γι αυτό πρέπει να γίνεται μεταφορά ώστε να υπάρχει η σύνδεση και γι αυτό πρέπει να υπάρχει μόνο 1 δήλωση για κάθε ακίνητο/ιδιοκτησία. Το κουτάκι του συμψηφισμού είναι μόνο για πρόστιμα που έχουν πληρωθεί με παλαιότερους νόμους που δεν υπάρχουν στοιχεία ηλεκτρονικά και άρα δεν είναι δυνατόν να γίνει κάτι άλλο. Θα κάνεις λοιπόν μεταφορά της δήλωσης στον 4495 και αλλαγή μηχανικού. Αν υπάρχει πρόβλημα συνεννόησης με τον παλιό μηχανικό μπορεί να μεσολαβήσει το ΤΕΕ για τη διαδικασία της μεταφοράς. Έπειτα μπορείς να κάνεις ότι διορθώσεις θέλεις, να εισάγεις και τις αυθαιρεσίες του 3843 και να αφαιρέσεις τα προστιμά του. Προσοχή μόνο εαν έχει δοθεί βεβαίωση που χρησιμοποιήθηκε πχ σε διακαιοπραξία με αδήλωτες αυθαιρεσίες τότε υπάρχει πρόβλημα!
    2 points
  7. βάσει προϋποθέσεων από σήμερα μπορείς να κάνεις αλλαγή χρήσης με ΕΕΔΜΚ
    2 points
  8. Βγήκε μες τη νύχτα ... και ισχύει από σήμερα το πρωί. Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 "Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της" σε αντικατάσταση της 69701/4461/12-10-2018 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Διαδικασία έγκρισης και απαιτούμενα δικαιολογητικά για εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) καθώς και συμπλήρωση της εργασίας α. και τροποποίηση της εργασίας κη. της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν.4495/2017» (ΦΕΚ Β4520). Νέα ΕΕΔΜΚ.pdf
    2 points
  9. Μόνο το ΣΥΠΟΘΑ έχει αρμοδιότητα να κρίνει την ορθότητα της δήλωσης. ΚΑΝΕΙΣ άλλος. Επομένως συνιστώ αφενός στον φίλο μας που ρωτάει να κρατάει μικρό καλάθι για την κάθε άποψη που εκφέρει οποιοσδήποτε δεν γνωρίζει την υπόθεση (πχ ένας υπάλληλος πολεοδομίας), αφετέρου στους συναδέλφους που κρίνουν να κρατάνε μικρό καλάθι πριν καταδικάσουν κάποιον συναδελφο ο οποίος τελικά μπορεί και να είναι σωστός. Ενημερώνω ότι οι Πολεοδομιες ΔΕΝ γνωρίζουν τις διατάξεις των ρυθμίσεων αυθαίρετων, πόσο μάλλον τις ειδικές διατάξεις. Ούτε καν τους έχουν κοινοποιηθεί επίσημα. Δεν μπαίνουν καν στον κόπο να ελέγξουν ορθότητα ειδικών διατάξεων δεδομένου ότι την ευθύνη την έχει πάρει ιδιώτης μηχανικός. Ελέγχουν μόνο τα βασικά (επιφάνεια, χρήση, διαστάσεις, δασαρχείο κλπ) Αν τελικά η δήλωση δεν είναι σωστή, τότε ισχυουν όσα έχουν γραφτεί, συν το γεγονός ότι λύση μπορεί να δώσει και το ΤΕΕ στο φίλο μας. Καλό βραδυ
    2 points
  10. Version 1.0.0

    10.550 downloads

    Μια πρώτη απόπειρα γιατί αρκετοί συνάδελφοι, και κυρίως νέοι, ψάχνουν κάτι αντίστοιχο. Όσοι μπορούν ας το αναπτύξουν έτσι ώστε να έχουμε κάτι αξιοπρεπές όλοι.
    1 point
  11. Version ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

    1.754 downloads

    ΝΟΚ - Νέος Οικοδομικός Κανονισμός, η αρχική έκδοση σε μορφή Word ... Στο αρχείο είναι η αρχική έκδοση του νόμου, ο οποίος πολλαπλά τροποποιημένος βρίσκεται εδώ :
    1 point
  12. Και επίσημα διαχωρισμός με μικρής κλίμακας , θετική εξέλιξη. (περίπτωση λστ)
    1 point
  13. Άρθρο 1 Επιτρέπεται η εκτέλεση εργασιών μικρής κλίμακας, εκτός αν άλλως ειδικότερα ορίζεται: α) σε κτίρια νομίμως υφιστάμενα, σε κτίρια ή τμήματα κτιρίων τα οποία έχουν εξαιρεθεί της κατεδάφισης ή έχουν υπαχθεί σε οποιονδήποτε νόμο εξαίρεσης από την κατεδάφιση ή τακτοποίησης ή ρύθμισης αυθαίρετων κατασκευών, καθώς και σε οικόπεδα ή γήπεδα εφόσον: αα) δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις Και το ερώτημα παραμένει και σε αυτή την απόφαση όπως και στην προηγούμενη και αυτό είναι αν επιτρέπεται έκδοση ΕΕΔΜΚ σε ρυθμισμένο ακίνητο με Ν. 720/77 ή Ν.1337/83 και αυτό διότι τα ρυθμισμένα ακίνητα με τους νόμους αυτούς τελούν υπό αναστολή κυρώσεων και δεν έχουν εξαιρεθεί οριστικά μέχρι να κριθούν. Όμως, για την μεταβίβασή τους δεν απαιτείται τακτοποίηση αν δεν υπάρχουν φυσικά άλλες-μη ρυθμισμένες-αυθαιρεσίες.
    1 point
  14. Σιγά μην δίνουν έτσι χύμα Σ.Δ. σε περιοχές. Λογικά αυτό θα αφορά την κατηγορία 5 αυθαιρέτων δηλαδή θα υποχρεώσουν τις Κ5 να πληρώσουν τα διατηρητέα - βλέπε να αγοράσουν τον συντελεστή από αυτά - αντί του κράτους. Άντε επίσης να δώσουν στο κέντρο συντελεστή σε πολύ εμπορικές περιοχές. Σε μαιζονέτες κτλ το θεωρώ απίθανο. Όλα αυτά όμως είναι θεωρητικά. Ας βγει πρώτα ο νόμος και οι 100 Υ.Α. που θα απαιτούνται μετά και βλέπουμε.
    1 point
  15. και σχετικά με "Μεταφορά Συντελεστή Δόμησης". Περίμενε πρώτα να εφαρμοστεί διότι ακόμα δεν υπάρχει. Περίμενε να δεις αν η περιοχή σας θα έχει δικαίωμα να λαμβάνει απο μεταφορά συντελεστή κλπ κλπ.... Περισσότερο απο 30 χρόνια ο/οι νόμοι για μεταφορά δόμησης ανεβαίνουν και μετά πέφτουν απο ΣτΕ ..... Επικουρικά και υπόλοιπο συντελεστή κι αν αποκτήσεις θα έχει την στατική επάρκεια και πρόβλεψη με τις πιο αυστηρές διατάξεις κανονισμών? Φυσικά αν θες να λύσεις το πρόβλημα απο τώρα μιλάς με δικηγόρο σου για το πως μπορείς να αφαιρέσεις ή να εξαγοράσεις το αβέβαιο αυτό δικαίωμα "αέρα" που έχει και με μηχανικό σου ακόμα για τα θέματα πολεοδομικής και κατασκευαστικής φύσης. (κράτα συντελεστή άγχους χαμηλό ακόμα) 😎
    1 point
  16. Jenny.V: "Λίγα χρόνια αργότερα μάθαμε ότι στον οικοπεδούχο ανήκει ο "αέρας" του σπιτιού, ο οποίος του παραχωρήθηκε με μετεπειτα συμφωνία, απ' ότι κατάλαβα, κατασκευαστη- οικοπεδούχου την οποία θα μπορούσαμε να έχουμε προσβάλει αν το γνωρίζαμε , αλλά φυσικά το πληροφορήθηκαμε εκ των υστέρων κι αφού είχε λήξει η προθεσμία υποβολής ένστασης." Τα χιλιοστα των ΟΙ, οι χρησεις, η καθ' υψος επεκταση και καθε αλλη διαταξη "περιοριστικη" των δικαιωματων του αγοραστη, επρεπε να ειναι ηδη γραμμενη στο συμβολαιο αγορας είτε σε καποιον κανονισμο. αρα, κανονικα, ειχατε λαβει γνωση. Θα δεις με τον δικηγορο σου τα σχετικα εγγραφα.
    1 point
  17. Εγώ καταλαβαίνω πως παίρνουν οριστική εξαίρεση με βάση το αρ. 112 και ότι αυτό υπερισχύει των απαιτήσεων της Κ5 για να γίνει οριστική εξαίρεση, ως ότι η τακτοποίηση γίνεται με ειδικές διατάξεις για στάσιμους οικισμούς και όχι με τις γενικές του αρ. 96.
    1 point
  18. @Skrats και βεβαιώσεις δημάρχων υπήρχαν για τα προ 55 και ήταν "μαϊμου" οι περισσότερες. Για μένα χρειάζεται δικαστική απόφαση μεταγεγραμμένη για να μπορείς να υπογράψεις καθαρή δήλωση. Τώρα αν θες να κάνεις εφαρμογή της εγκ. 2/92 (*) είναι ένα θέμα κατά πόσο αυτή έχει ισχύ εκτός διαδικασίας άδειας της ΥΔΟΜ. Αλλιώς το παίρνεις πάνω σου. Αυτή είναι η γνώμη μου . edit: Καλημέρα Δημήτρη. Θα έχει ενδιαφέρον στην αναζήτηση φακέλου στην ΥΔΟΜ να διαπιστωθεί αν τα δικαιολογητικά που υπάρχουν στο φάκελο συμφωνούν με την παρ. 6 της εγκ. 2/92. (*) 6. Στις περιπτώσεις που ζητείται η κατά παρέκκλιση αρτιότητα γηπέδου για το οποίο δεν υφίσταται τίτλος κυριότητας ή ο υπάρχων τίτλος δεν αποδεικνύει τον χρόνο δημιουργίας του , τότε η πολεοδομική υπηρεσία, αντί της μέχρι τώρα δικαστικής απόφασης θα απαιτεί να προσκομίσει αθροιστικά ο ενδιαφερόμενος: α) Πιστοποιητικό από το αρμόδιο υποθηκοφυλάκειο, περί μη διεκδικήσεως του υπόψη γηπέδου. β) Βεβαίωση του Προέδρου της Κοινότητας ή του Δημάρχου για τον χρόνο δημιουργίας του οικοπέδου συνοδευόμενη από τοπογραφικό διάγραμμα του οικοπέδου θεωρημένο από τον Πρόεδρο της Κοινότητας ή το Δήμαρχο. γ) Υπεύθυνη δήλωση του Ν-1599/85 στην οποία να δηλώνεται από τον ιδιοκτήτη ή τους συνιδιοκτήτες του, ότι είναι κύριοι του υπόψη γηπέδου, ο χρόνος και ο τρόπος απόκτησής του, καθώς και ο χρόνος δημιουργίας του, τον οποίο επικαλούνται για την παρέκκλιση.
    1 point
  19. οι βεβαιωσεις των Προεδρων αναγνωριζονταν ισχυρες...μεχρι το 2008 που υπηρξε μια αποφαση του ΑΠ... [στην πραγματικοτητα, κακως θεωρηθηκαν σαν "προσωπικες πληροφοριες" οι βεβαιωσεις των Προεδρων, διοτι αυτο που βεβαιωνουν οι Προεδροι ειναι η "υπαρξη" αυτου του οικοπεδου...και οχι ο ιδιοκτητης τους. Επίησς, παληες καταχωρησεις απο Λεπεση κλπ., που υπαρχουν και στο φορουμ, αναγνωριζουν την δηλωση χρησικτησιας σαν ισχυρη. Θεωρω οτι καλως εκδοθηκε η τότε αδεια, αφου ηταν συννομη και συμφωνη με τις σχετικες διαταξεις. και αυτο απο τον κρισβεν http://www.michanikos.gr/topic/4403-Απόδειξη-αρτιότητας/?p=50828 περισσοτερα, εδω https://www.michanikos.gr/forums/topic/37096-ζώνη-των-500-μέτρων-και-δικαστική-απόφαση/?do=findComment&comment=633597
    1 point
  20. Αν δεν έχει τίτλο πριν και το μόνο συμβ/κο έγγραφο είναι η γονική παροχή του 95, η γνώμη μου είναι ότι "καθαρή" δήλωση ν. 651/77 για άρτιο κατά παρέκκλιση δεν μπορείς να δώσεις.
    1 point
  21. δηλαδή επίσημο έτος δημιουργίας οικοπέδου το 1995 (αν υποθέσουμε ότι μεταγράφηκε τότε το συμβόλαιο). Πριν υπάρχει μόνο χρησικτησία. Το πως το πέρασε η Πολεοδομία είναι άλλο θέμα.
    1 point
  22. Καλημέρα, μπορείς να μας βοηθήσεις σε ποιο ΦΕΚ αναφέρει πως μισθωτός που πήρε τα 800€ από αναστολή εργασίας και παράλληλα αυτοαπασχολούμενος δεν δικαιούται τα 600€ να μην ψαχνόμαστε χωρίς λόγο ;
    1 point
  23. επί τη ευκαιρία ας πω και εγώ ότι, εφόσον κάποιες βάνες μέσα στο σπίτι είναι σάπιες - κατά τα λεγόμενα σου - κάλεσε ένα καλό υδραυλικό να στις αλλάξει και αυτές, γιατί αν σου σκάσουν θα δεις τον λογ/μο του νερού πιο φουσκωμένο και πολύ νερό στο σπίτι
    1 point
  24. συμφωνώ ότι στις φωτό ενδεχομένως να βλέπουμε βάνες απο θέρμανση. Δεν κλείνουμε ότι μας κατέβει στο μυαλό. Εμπιστευτείτε ένα πιο έμπειρο υδραυλικό ή συνάδελφο μηχανολόγο. έλεγχος αντεπίστροφου στον ηλιακό/θερμοσίφωνα.
    1 point
  25. Πρέπει να μιλήσετε με πολιτικό μηχανικό οπωσδήποτε. Η λογική είναι η εξής: η πλάκα μπετόν ήταν αμόνωτη, οι ράβδοι οπλισμού (τα σίδερα της) διαβρώθηκαν. Το φαινόμενο είναι ηλεκτροχημικό και πολύ συγκεκριμένο, ΔΕΝ σταματάει απλώς περνώντας ένα αντισκωριακό χρώμα. Αν δεν γίνουν συγκεκριμένες μετρήσεις και εργασίες, το φαινόμενο της διάβρωσης δεν σταματάει, γίνεται χειρότερο. Εάν δε είστε σε παραθαλάσσιο περιβάλλον, μπορεί να είναι έως και μη αναστρέψιμο. Κατά τ'άλλα το θέμα είναι σοβαρό και η λύση του δεν είναι αυτή που προτείνατε/κάνατε.
    1 point
  26. αυτο... βοηθαει https://www.b2green.gr/el/post/80063/nees-rythmiseis-gia-ti-diacheirisi-bazon-apo-kataskeves-katedafiseis-kai-anakainiseis
    1 point
  27. H πέργκολα είναι...πέργκολα και για να την κατασκευάσει κάποιος νόμιμα έχει τις επιλογές αναλόγως θέσης και επιφάνειάς της: είτε με ΕΕΔΜΚ (ιδ άρθρο 29 ν. 4495/17) , είτε χωρίς άδεια (ιγ άρθρο 30 ν. 4495/17). Δεν πάμε να ανακαλύψουμε ξανά τον τροχό σε χαλαρή συζήτηση. άρθρο 2 Ν. 4067/ 12(ΝΟΚ) παρ. 60: 60. Πέργκολα είναι η εξωτερική ασκεπής σταθερή κατασκευή με μέγιστο ύψος τα τρία μέτρα, που προορίζεται για την αναρρίχηση των φυτών ή την τοποθέτηση προσωρινών σκιάστρων από ύφασμα, καλαμωτή και κινητά στοιχεία, αποκλειομένων οποιωνδήποτε άλλων κατακόρυφων στοιχείων πλήρωσης του φέροντα οργανισμού της κατασκευής. άρθρο 29ν. 4495/17 ιδ) .... κατασκευή πέργκολας επιφάνειας άνω των πενήντα (50) τ.μ. σε ακάλυπτους χώρους, προκήπια, βεράντες ισογείων. Σε δώματα, υπαίθριους χώρους και ανοιχτούς εξώστες επιβάλλεται η έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας ανεξαρτήτως επιφάνειας, άρθρο 30 ν. 4495 (χωρίς άδεια) .... ιγ) κατασκευή πέργκολας με ή χωρίς προσωρινά σκίαστρα επιφανείας έως πενήντα (50) τ.μ., σε ακάλυπτους χώρους, προκήπια και βεράντες ισογείων, εφόσον δεν απαγορεύεται από ειδικές διατάξεις που ισχύουν στην περιοχή,
    1 point
  28. Σας αντιγράφω την απάντηση του ΤΕΕ σε αντίστοιχο ερώτημά μου: AMOIBES <[email protected]> Τρί, 10 Δεκ 2019, 12:54 μ.μ. προς εγώ On 9/12/2019 12:27 μ.μ., AMOIBES wrote: ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ προ έγκρισης επιτροπής σε ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΟΙΚΙΣΜΟ Μεταβίβαση ή σύσταση εμπραγμάτων δικαιωμάτων σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές, για τα οποία απαιτείται έγκριση Επιτροπής του άρθρου 116 του ν. 4495/17, μπορεί να πραγματοποιηθεί πριν την έγκριση της Επιτροπής, αλλά μετά την υποβολή των δικαιολογητικών της παρ. 2.α του παρόντος άρθρου και την καταβολή ποσοστού 30% του συνολικού ποσού του προστίμου. Την υποχρέωση ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναλαμβάνει ο νέος κύριος με ειδική μνεία στο σχετικό συμβολαιογραφικό έγγραφο. Στην περίπτωση αυτή η δήλωση παραμένει σε «Αρχική υποβολή». Εάν δεν έχει καταβληθεί το 30% του συνολικού προστίμου, μπορείτε να ζητήσετε την εμφάνιση εντολής πληρωμής του υπόλοιπου μέχρι να συμπληρωθεί το 30%. Η βεβαίωση νομιμότητας εκδίδεται με ξεχωριστή καταχώριση στο σύστημα. Ο μηχανικός αναγράφει στη περιγραφή της βεβαίωσης "…κατ' εφαρμογή των οριζομένων στις παρ. 6 άρθρου 116 και 2ζ άρθρου 82 του ν. 4495/17, μετά την εξόφληση του 30% της α/α ... δήλωσης", κάτι που θα πρέπει σαφώς να αναφέρει και στην τεχνική έκθεση που συνοδεύει τη βεβαίωση, και επιλέγει τη 2η επιλογή του συστήματος (παρ. 2iii άρθρου 83 ν. 4495/17). Στον συμβολαιογράφο, εκτός από τη βεβαίωση μεταβίβασης, παραδίδετε τόσο το pdf της δήλωσης όσο και αυτό μέσω του οποίου εκδόθηκε η βεβαίωση μεταβίβασης. Στην παρούσα φάση, για έκδοση εντολής 30% για δικαιοπραξία σε δηλώσεις ν. 4495/17 αποστέλλετε σχετικό αίτημα μέσω e-mail, με σαφή αναφορά ότι πρόκειται να γίνει δικαιοπραξία. (ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Γίνεται με αίτημα από το σύστημα) ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ προ έγκρισης επιτροπής σε ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΟ Μεταβίβαση ή σύσταση εμπραγμάτων δικαιωμάτων σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές, για τα οποία απαιτείται έγκριση Επιτροπής του άρθρου 117 του ν. 4495/17, μπορεί να πραγματοποιηθεί πριν την έγκριση της Επιτροπής, αλλά μετά την υποβολή των δικαιολογητικών της παρ. 2.α του παρόντος άρθρου και την καταβολή ποσοστού 30% του συνολικού ποσού του προστίμου. Την υποχρέωση ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναλαμβάνει ο νέος κύριος με ειδική μνεία στο σχετικό συμβολαιογραφικό έγγραφο. Στην περίπτωση αυτή η δήλωση παραμένει σε «Αρχική υποβολή». Εάν δεν έχει καταβληθεί το 30% του συνολικού προστίμου, μπορείτε να ζητήσετε την εμφάνιση εντολής πληρωμής του υπόλοιπου μέχρι να συμπληρωθεί το 30%. Η βεβαίωση νομιμότητας εκδίδεται με ξεχωριστή καταχώριση στο σύστημα. Ο μηχανικός αναγράφει στη περιγραφή της βεβαίωσης "…κατ' εφαρμογή των οριζομένων στις παρ. 5 άρθρου 117 και 2ζ άρθρου 82 του ν. 4495/17, μετά την εξόφληση του 30% της α/α ... δήλωσης", κάτι που θα πρέπει σαφώς να αναφέρει και στην τεχνική έκθεση που συνοδεύει τη βεβαίωση, και επιλέγει τη 2η επιλογή του συστήματος (παρ. 2iii άρθρου 83 ν. 4495/17). -- Διεύθυνση Επαγγελματικής Δραστηριότητας Τμήμα Επαγγελματικής Ανάπτυξης Νίκης 4 10563 Αθήνα Τηλ.: 2103291200 e-mail: [email protected]
    1 point
  29. οταν ανηκουν σε δυο διαφορετικους ιδιοκτητες, δεν υπαρχει περιπτωση συνενωσης τοις πραγμασιν. καθε τμημα οικοδομης ανηκει στον ιδιοκτητη της γης.
    1 point
  30. 241 downloads

    Με την παρούσα απόφαση καθορίζονται κατ’ εφαρμογή του άρθρου 18 του ν. 4030/2011 και συγκεκριμένα της παρ. 2 αυτού, οι διοικητικές κυρώσεις που μπορούν να επιβληθούν από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας στους Ελεγκτές Δόμησης κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, κατόπιν εξέτασης των παραβάσεων που διαπιστώθηκαν στην πράξη βεβαίωσης παράβασης του Τμήματος Επιθεώρησης Δόμησης και Κατεδαφίσεων (Τ.Ε.Δ.Κ., πρώην Ε.Υ.Ε.Δ.Ε.Ν.) του Σώματος Επιθεώρησης Περιβάλλοντος, Δόμησης, Ενέργειας και Μεταλλείων (Σ.Ε.Π.Δ.Ε.Μ.), μετά από εισήγηση του Εποπτικού Συμβουλίου, όπως ορίζεται στο άρθρο 17 του ν. 4030/2011.
    1 point
  31. 541 downloads

    Δημοσιεύτηκε νέος Κανονισμός Προεκτιμώμενων Αμοιβών.
    1 point
  32. 1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.