Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      8.602


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.016


  3. laxanos

    laxanos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.713


  4. PanKl

    PanKl

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/05/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. @Pavlos33 Παύλο είχα γράψει κάπου και παλιότερα ότι στο επίπεδο της πολεοδομικής νομοθεσίας θα έρθει μια μέρα που θα...παρακαλάμε να γυρίσουμε στην παλιά εποχή με εκτυπώσεις σχέδια στην ΥΔΟΜ φάκελος με...αυτιά κλπ κλπ.... Τα ηλεκτρονικά αυτά συστήματα είναι γραφειοκρατία^3 αν σκεφτείς ότι υπάρχει μαι δαιδαλώδης νομοθεσία με χιλιάδες παράθυρα τα οποία είτε οδηγούν σε....μπαλκόνι με θέα είτε σε...φωταγωγό. Αυτή λοιπόν η γραφειοκρατία πέρασε, όπως σωστά αναφέρεις, όλη πάνω στον μηχανικό, ο οποίος καλείται μόνος του να βγάλει άκρη είτε μιλάμε για αυθαίρετα είτε μιλάμε για άδειες κλπ κλπ. Οι ΥΔΟΜ πλέον απαντούν για τα πάντα όπως απαντούν για τα αυθαίρετα από το 11 και μετά: ¨Αυτά τα κανετε εσείς οι ιδιώτες οι μηχανικοί". Κι ενώ είχαν δει το πόσο ΛΑΘΟΣ δούλεψε το όλο ηλεκτρονικό σύστημα με τα αυθαίρετα, το επέκτειναν και στις άδειες.....
    3 points
  2. Μέσα από το ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης οικοδομικών αδειών του ΤΕΕ (e-adeies) θα διεκπεραιώνονται πλέον οι (μισές...) διαδικασίες για παρεκκλίσεις από όρους και περιορισμούς δόμησης που ισχύουν σε κάθε περιοχή για την κατασκευή ή ανακατασκευή κτιρίων. Το θέμα των παρεκκλίσεων από τους ισχύοντες όρους, αλλά και περιορισμούς, δόμησης σε κάθε περιοχή είναι μια ιστορία που ιστορικά έχει ταλαιπωρήσει πολύ τη διοίκηση και ιδίως όσους δικαιούνταν (ή όχι…) να χτίσουν κατά παρέκκλιση των διατάξεων. Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει σοβαρή προσπάθεια για συστηματοποίηση όλων των διαδικασιών έκδοσης και ελέγχου των οικοδομικών αδειών, με κύριο εργαλείο αφενός (σε επίπεδο εγκρίσεων) το ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης αδειών του ΤΕΕ και αφετέρου (σε επίπεδο ελέγχου) τους ιδιώτες ελεγκτές δόμησης. Παρά τα γενικά καλά αποτελέσματα και την επιτυχία αυτής της μεταρρύθμισης που εξελίσσεται προοδευτικά και συνέχεια, με όλο και περισσότερες διαδικασίες να εντάσσονται στον ηλεκτρονικό τρόπο λειτουργίας, τα προβλήματα δεν λείπουν, ούτε η ανάγκη για νέες παρεμβάσεις για θέματα που εκκρεμούν. Άλλωστε είναι γνωστή η πολυνομία και περιπτωσιολογία της πολεοδομικής νομοθεσίας. Κάπως έτσι, το ΥΠΕΝ και ο αρμόδιος υφυπουργός Δημήτρης Οικονόμου, αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν το ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΕΕ για μια ακόμη διαδικασία, ειδική αυτή τη φορά και με μεγάλο ενδιαφέρον: για να εκδίδονται με συγκεκριμένη, αποτυπωμένη και κοινή για όλους διαδικασία οι αποφάσεις για έγκριση παρεκκλίσεων για όρους και περιορισμούς δόμησης περιοχών. Για παράδειγμα, είναι συχνές οι αιτήσεις για παρεκκλίσεις στο ύψος, οι παρεκκλίσεις για θέματα πυρασφάλειας, οι παρεκκλίσεις για αποστάσεις και άλλες πολλές, ενώ συνηθισμένες είναι οι παρεκκλίσεις που δίνονται σε περιπτώσεις διατηρητέων, βιομηχανίας, μεγάλων κτιρίων κλπ. Σημειώνουμε, προς αποφυγή παρεξηγήσεων, ότι οι παρεκκλίσεις αυτές δεν είναι κάποιο «ρουσφέτι» αλλά προβλέπονται από την (υπερβολικά ρυθμιστική και λεπτομερειακή) πολεοδομική και χωροταξική νομοθεσία, με διάφορες διατάξεις, όταν συντρέχουν διάφορες περιπτώσεις. Πάντως πρέπει να σημειώσουμε ότι παρότι οι διαδικασίες που εμπλέκουν τους μηχανικούς και τις υπηρεσίες δόμησης γίνονται πλέον ηλεκτρονικά, οι εγκρίσεις και διαδικασίες που εμπλέκουν άλλες υπηρεσίες (αρχαιολογικές, δασικές, πυροσβεστικές, αστυνομικές κλπ) για τα ίδια θέματα έκδοσης των ίδιων αδειών, παραμένουν ακόμη χειρόγραφες! Δηλαδή κερδίζουν όλοι σε χρόνο και διαφάνεια αλλά μόνον σε ότι αφορά το αμιγώς τεχνικό κομμάτι. Η μεταρρύθμιση δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Έστω και έτσι όμως, η «συνταγή» επεκτείνεται και τώρα θα αφορά, με συγκεκριμένους όρους, και τις όποιες παρεκκλίσεις εγκρίνονται. Βάσει του ν.4495/2017 και συγκεκριμένα του άρθρου 40, στα δικαιολογητικά για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας συμπεριλαμβάνονται και εγκρίσεις άλλων υπηρεσιών και διοικητικών οργάνων, όπου απαιτούνται. Αναλυτικά, όπως αναφέρει μεταξύ άλλων ο ανωτέρω νόμος: 5. Για την έγκριση παρεκκλίσεων από τους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης περιοχών, όπου αυτές προβλέπονται, υποβάλλονται στην αρμόδια Υ.ΔΟΜ. τα προβλεπόμενα, κατά περίπτωση, στοιχεία και δικαιολογητικά. Η Υ.ΔΟΜ. μετά τον έλεγχο αυτών διαβιβάζει στην αρμόδια υπηρεσία για τη χορήγηση της παρέκκλισης εντός είκοσι (20) ημερών. Επιπλέον, αναφορικά με τα αυθαίρετα, επισημαίνει πως: 6. Για την έκδοση άδειας νομιμοποίησης αυθαίρετων κατασκευών και εγκαταστάσεων, επιτρέπεται η εκ των υστέρων έγκριση χορήγησης παρέκκλισης, εφόσον πληρούνται, κατά το χρόνο υποβολής του αιτήματος παρέκκλισης, οι προϋποθέσεις χορήγησής της. Σε κάθε περίπτωση, η διοίκηση δε δεσμεύεται για την εκ των υστέρων χορήγηση παρέκκλισης, ιδιαίτερα εφόσον αυτή δεν αιτιολογείται επαρκώς. Και για τα δύο ανωτέρω ο ν.4495/2017 προβλέπει πως: 7. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορεί για την εφαρμογή των παραγράφων 5 και 6 να καθορίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν στη διαδικασία, τα δικαιολογητικά και το έντυπο διαβίβασης. Σε συνέχεια λοιπόν των ανωτέρω, ο Υφυπουργός ΥΠΕΝ κ. Οικονόμου αποφάσισε τον καθορισμός διαδικασίας, δικαιολογητικών και εντύπου διαβίβασης για την έγκριση παρεκκλίσεων από τους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης περιοχών. Στην απόφαση επισημαίνονται τα εξής: Άρθρο 1 Διαδικασία έγκρισης παρεκκλίσεων Με την παρούσα απόφαση καθορίζεται η διαδικασία που ακολουθείται για την έγκριση παρεκκλίσεων από τους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης περιοχών, οι οποίες υποβάλλονται κατά την παρ. 1β του άρθρου 40 του ν.4495/17 στο ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης οικοδομικών αδειών για την πληρότητα του φακέλου της αίτησης για έκδοση οικοδομικής άδειας και λαμβάνονται υπόψη κατά τον έλεγχο της τήρησης των ισχυουσών διατάξεων. Η αίτηση για τη χορήγηση της έγκρισης παρέκκλισης υποβάλλεται κατά την παρ. 5 του άρθρου 40 του ν.4495/17 (167 Α΄) στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης με συνημμένο φάκελο που περιέχει όλα τα απαραίτητα κατά περίπτωση στοιχεία και δικαιολογητικά του άρθρου 2 της παρούσας. Η ΥΔΟΜ αφού ελέγξει την πληρότητα του ανωτέρω φακέλου δικαιολογητικών, προβαίνει στον έλεγχο του τοπογραφικού διαγράμματος και του διαγράμματος κάλυψης, διαπιστώνοντας την τήρηση των πολεοδομικών διατάξεων στο κτίριο, πλην των τμημάτων για τα οποία ζητείται παρέκκλιση, καθώς και τις αιτούμενες παρεκκλίσεις από τους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης της περιοχής. Μετά τη θεώρηση του τοπογραφικού διαγράμματος ως προς τους ισχύοντες όρους δόμησης, συντάσσεται έντυπο διαβίβασης του αιτήματος προς την αρμόδια υπηρεσία, σύμφωνα με το πρότυπο έντυπο του παραρτήματος του παρόντος, στο οποίο επισυνάπτεται ο φάκελος δικαιολογητικών και στοιχείων. Η αρμόδια υπηρεσία εξετάζει το αίτημα παρέκκλισης λαμβάνοντας υπόψη όλα τα στοιχεία του φακέλου και εισηγείται στο κατά περίπτωση γνωμοδοτικό συλλογικό όργανο θετικά ή αρνητικά. Μετά τη γνωμοδότηση του συλλογικού οργάνου συντάσσεται από την αρμόδια υπηρεσία σχέδιο απόφασης χορήγησης της παρέκκλισης, το οποίο υπογράφεται από το κατά περίπτωση αποφασιστικό όργανο (Υπουργός, Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κλπ). Η έγκριση παρέκκλισης, μετά τη χορήγησή της, υποβάλλεται στο ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης αδειών του ΥΠΕΝ (e-adeies) προκειμένου να ληφθεί υπόψη κατά την έκδοση της οικοδομικής άδειας. Επισημαίνεται, ότι η έγκριση παρέκκλισης από τους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης χορηγείται ατομικά στον ενδιαφερόμενο για συγκεκριμένους λειτουργικούς – κτιριοδομικούς λόγους, η αναγκαιότητα των οποίων έχει βεβαιωθεί αρμοδίως. Συνεπώς, οποιαδήποτε τροποποίηση των παραμέτρων που λήφθηκαν υπόψη κατά τον έλεγχο για τη χορήγησή της (πχ αλλαγή χρήσης του κτιρίου, αλλαγή ιδιοκτήτη ή δραστηριότητας, κτιριακή προσθήκη) επιφέρει την ανάγκη επανεξέτασής της, για τη διατήρησή της ή μη, ακολουθούμενης εκ νέου της οριζόμενης στην παρούσα Απόφαση διαδικασίας. Άρθρο 2 Στοιχεία και Δικαιολογητικά για την έγκριση παρεκκλίσεων Για την ανέγερση κτιρίων κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων και των ισχυόντων όρων και περιορισμών δόμησης περιοχών, υποβάλλονται στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης (ΥΔΟΜ) τα εξής στοιχεία – δικαιολογητικά: Αίτηση του κυρίου ή του έχοντος νόμιμο δικαίωμα. Τοπογραφικό διάγραμμα οικοπέδου ή γηπέδου σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές. Για τις περιπτώσεις γηπέδων εκτός σχεδίου, μαζί με το τοπογραφικό διάγραμμα υποβάλλεται απόσπασμα χάρτη με οδοιπορικό σκαρίφημα της περιοχής με ακριβή εντοπισμό του γηπέδου, χαρακτηρισμό δρόμων (κοινοτικός, επαρχιακός, εθνικός, διεθνής), αποστάσεις από εγκεκριμένα σχέδια, θάλασσα, όρια οικισμών, όρια λατομικών ζωνών κλπ. Διάγραμμα κάλυψης σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές. Αρχιτεκτονική μελέτη (κατόψεις, όψεις και τομές). Τίτλοι ιδιοκτησίας, πρόσφατο πιστοποιητικό ιδιοκτησίας ή κτηματογραφικό φύλλο και απόσπασμα κτηματογραφικού διαγράμματος για κάθε ακίνητο. Αποδεικτικά στοιχεία νομιμότητας των τυχόν υφιστάμενων κτισμάτων. Εγκρίσεις άλλων υπηρεσιών και διοικητικών οργάνων, όπου απαιτούνται, όπως δασαρχείου, αρχαιολογίας, έγκριση κυκλοφοριακής σύνδεσης, άδεια ίδρυσης, προέγκρισης χωροθέτησης, έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, έγκριση ύψους λόγω γειτνίασης με αεροδρόμιο ή με γραμμές υψηλής τάσης της ΔΕΗ κλπ. Τεχνική έκθεση του μελετητή μηχανικού στην οποία δίδεται πλήρης εικόνα της εγκατάστασης από απόψεως κατασκευής και λειτουργίας και αιτιολογείται η αναγκαιότητα της έκτασης και του όγκου των προτεινόμενων κατασκευών και των αιτούμενων παρεκκλίσεων. Γνώμη του αρμόδιου φορέα ως προς την αναγκαιότητα της παρέκκλισης, συνοδευόμενη από θεωρημένη σειρά αρχιτεκτονικής μελέτης. Καθορισμός γραμμής αιγιαλού και παραλίας σε περίπτωση που τα γήπεδα είναι παραθαλάσσια. Φωτογραφίες του περιβάλλοντος χώρου και των υφιστάμενων κτισμάτων. Επιπρόσθετα των ανωτέρω, υποβάλλεται και κάθε άλλο κατά περίπτωση ειδικό δικαιολογητικό, εφόσον προβλέπεται στην ειδική διάταξη περί χορήγησης παρέκκλισης, ή εφόσον κρίνεται απαραίτητο για την καλύτερη τεκμηρίωση του θέματος. Άρθρο 3 Έκταση εφαρμογής – Ισχύς 1. Η εφαρμογή των ανωτέρω είναι υποχρεωτική για τις αρμόδιες υπηρεσίες, καθώς και για τα αρμόδια συλλογικά όργανα. 2. Η ισχύς της παρούσας άρχεται από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
    1 point
  3. Version 1.0.0

    1.478 downloads

    Ανεβάζω .xls για υπολογισμό λοιπών παραβάσεων βάσει αναλυτικού για Ν.4495 & Ν.4178 με μικρες βελτιωσεις.
    1 point
  4. 2.015 downloads

    Παρ 8α και 8β άρθρου 48 Ν. 4685/20 ΦΕΚ 92 Α 7.5.2020 για υπεύθυνη δήλωση μηχανικού επί τοπογραφικών σε γήπεδα εντός περιοχών δασικών χαρτών. Η νέα περίπτωση της παρ. 8α αφορά τις περιπτώσεις για τις οποίες ασκήθηκαν αντιρρήσεις και έγιναν δεκτές από τις επιτροπές.
    1 point
  5. Καλησπέρα Γιάννη. Ξεκινάμε ότι πολύ κακώς δεν έγινε τακτοποίηση όλων των αυθαιρεσιών του ακινήτου κάτι το οποίο είναι λάθος αλλά και ελλοχεύει κινδύνους για ιδιοκτήτη και μηχανικό. Αν η δήλωση δεν έχει χρησιμοποιηθεί σε κάποιο συμβόλαιο (να δώσεις ύψιστη προσοχή σε αυτό), τότε θα πρέπει να υποβάλεις αίτημα για επιστροφή δήλωσης σε υπαγωγή και να προσθέσεις τις μη τακτοποιημένες αυθαιρεσίες. Τσεκάρεις βεβαίως αν το πρόστιμο ξεπεράσει το 20% με την εισαγωγή νέων χώρων προς τακτοποίηση.
    1 point
  6. Είχαμε αντιμετωπίσει παρόμοια περίπτωση ως κατηγορία 1 τελικά.Είναι κάπως ασαφές στο νόμο το συγκεκριμένο.Η αρμόδια πολεοδομία το θεωρούσε κατηγορία 1 όπως και άλλες πολεοδομίες με τις οποίες επικοινώνησα χωρίς όμως να διευκρινίζουν την ασάφεια της διατύπωσης ''και σε εντός σχεδίου δόμηση'' και ότι δεν υπάρχει περίπτωση άλλη περίπτωση προσθήκης στις υπόλοιπες κατηγορίες.Με το ΤΕΕ που είχα επικοινωνήσει μου είχαν πεί ότι επειδή είναι ασαφές οι περισσότερες πολεοδομίες το εντάσσουν στη δυσμενέστερη περίπτωση που είναι κατηγορία 1, ωστόσο γνώριζαν περίπτωση που η πολεοδομία καθοδηγούσε του μηχανικούς για κατηγορία 3.Γενικότερο όμως στις περιπτώσεις που υπάρχει ασάφεια συνίσταται η επιλογή της δυσμενέστερης κατηγορίας υπέρ της ασφάλειας.Τους είχα ζητήσει να ληφθεί υπόψη προς διευκρίνηση σε μελλοντικη τροποποίηση αλλα απ΄ότι είδα δεν άλλαξε κάτι με αυτές τις τελευταίες αλλαγές του Μαίου.Το θέμα των εγκρίσεων δεν σε εντάσσει αυτόματα κατηγορία 1.Μπορεί να εκδοθεί άδεια κατηγορίας 3 με απαιτούμενες εγκρίσεις ,όπου αυτές απαιτούνται ανα περιοχή και δραστηριότητα,όπως για παράδειγμα αυτη του ΣΑ και τις αρχαιολογίας, δεν σε αποδεσμεύει η κατηγορία απο τις εγκρίσεις σε καμία περίπτωση.
    1 point
  7. 2 β) νομιμοποιήσεις κτιρίων και κατασκευών, αν απαιτείται αυτοψία, πριν από την έκδοση της αδείας από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία,
    1 point
  8. Στο email στείλε καλύτερα Εγώ όσες φορές έγραψα στη φορμα δε πήρα απάντηση Στο email που έστειλα πρόσφατα απάντησαν την επόμενη μέρα
    1 point
  9. ο διαχωρισμος γινεται με ΕΕΔΜΚ υπο τους όρους της παρ. "λστ" Μετα δικαιουσαι δευτερο ρολοι
    1 point
  10. όχι δεν υπάρχει τέτοια ακρίβεια. Αν ψάχνεις για απόδειξη παλαιότητας αυθαιρέτων θα πρέπει να δεις τις διαθέσιμες αεροφωτογραφίες σε ΕΚΧΑ, ΓΥΣ και ιδιωτικές εταιρίες. Επίσης μπορεί σε κάποιες ημερομηνίες να δεις και την google earth.
    1 point
  11. Ο Πύργος του Πειραιά, το κτήριο – σύμβολο της πόλης, θα αποκτήσει «ζωή», 45 και πλέον χρόνια μετά την κατασκευή του, καθώς το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε το «πράσινο φως» στον Δήμο Πειραιά να υπογράψει τη σύμβαση αξιοποίησής του με τον ανάδοχο. Ο απαιτούμενος προσυμβατικός έλεγχος ολοκληρώθηκε, χωρίς παρατηρήσεις και πλέον η πόλη μετρά αντίστροφα για την έναρξη των εργασιών στον Πύργο, που θα ανακαινιστεί ριζικά και θα μετατραπεί σε ένα σύγχρονο κτήριο με γραφεία και καταστήματα. Πρόκειται για μια πολύ θετική εξέλιξη, καθώς μια ακόμα μεγάλη επένδυση, η οποία ξεπερνά τα 50 εκατομμύρια ευρώ, ξεκινά άμεσα στον Πειραιά, παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί στη χώρα εξαιτίας της πανδημίας. Ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση του Πύργου Πειραιά Ο Πύργος του Πειραιά αποτελεί το μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο του Δήμου Πειραιά, το οποίο δεν είχε αξιοποιηθεί ποτέ από τότε που κατασκευάστηκε. Ο Δήμος Πειραιά σχεδίασε και προχώρησε σε διεθνή διαγωνισμό για την αξιοποίησή του, που προέβλεπε την παραχώρησή του για 99 έτη, τη διαχείριση και εκμετάλλευσή του από επενδυτές. Ο διαγωνισμός στέφθηκε με επιτυχία και κατακυρώθηκε στην Ένωση Εταιριών «CANTΕ HOLDINGS LTD – ΠΡΟΝΤΕΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΠΕΝ∆ΥΣΕΩΝ ΣΕ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ». Το ετήσιο οικονομικό αντάλλαγμα για τον Δήμο Πειραιά είναι 1.010.000 ευρώ με αναπροσαρμογή 2% ετησίως, το οποίο θα επιστραφεί στην πειραϊκή κοινωνία σε έργα καθημερινότητας, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των Πειραιωτών και την αναβάθμιση της πόλης. Πώς θα αξιοποιηθεί ο Πύργος Η αξιοποίηση του Πύργου προβλέπει μικτές χρήσεις γραφείων/ καταστημάτων και πρόθεση των επενδυτών έως σήμερα είναι να διαμορφωθεί το κτήριο ως εξής: Α και Β Υπόγειο: Μηχανολογικοί χώροι και χώροι στάθμευσης Ισόγειο: Χώρος ενημέρωσης και ανάδειξης τουριστικού προϊόντος του Πειραιά και καταστήματα 1ος και 2ος όροφος: Καταστήματα 3ος όροφος: Πολυχώρος Πολιτιστικών λειτουργιών με χώρο εστίασης 4ος – 18ος όροφος: Γραφεία 19ος και 20ος όροφος: Εστιατόριο Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης είναι 33 μήνες για την ριζική ανακαίνιση και διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων και του άμεσου περιβάλλοντος χώρου, την αναβάθμιση όψεων με δημιουργία προστατευτικού κελύφους, κατακόρυφες ζώνες πρασίνου και σύγχρονο σύστημα φωτισμού για την ανάδειξη του Πύργου ως τοπόσημου. Μώραλης: Νέες θέσεις εργασίας και αναβάθμιση της περιοχής Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, σε δήλωσή του, τόνισε πως η αξιοποίηση του Πύργου, ενός κτηρίου συμβόλου όχι μόνο για τον Πειραιά, αλλά και για το μεγάλο λιμάνι της χώρας, είναι μια σημαντική στιγμή για τον Πειραιά και τους δημότες, καθώς ξεκινά ένα από τα πιο σημαντικά και εμβληματικά έργα στην πόλη. Ο κ. Μώραλης επεσήμανε στη συνέχεια πως είναι εξαιρετικά θετικό για την πόλη μας, ότι παρά το δυσμενές περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί, εξαιτίας της πανδημίας, προχωρά στον Πειραιά μια τόσο μεγάλη επένδυση, άνω των 50 εκατομμυρίων ευρώ. «Είμαι ιδιαίτερα περήφανος και χαρούμενος που οι προσπάθειές μας για την αξιοποίηση του Πύργου στέφθηκαν με επιτυχία, κλείνοντας έτσι ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο για την πόλη, που παρέμενε στάσιμο για περισσότερα από 45 χρόνια. Όταν μιλήσαμε για την αξιοποίηση του Πύργου, κάποιοι μας αμφισβήτησαν. Όμως σήμερα αποδεικνύεται ότι η δημοτική μας αρχή έκανε μια πολύ καλά μελετημένη και σοβαρή δουλειά με τον διεθνή διαγωνισμό, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την ανάδειξη αναδόχου, χωρίς καμία ένσταση και σήμερα πια, την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, χωρίς καμία παρατήρηση», υπογράμμισε ο κ. Μώραλης. Ακολούθως, ο Δήμαρχος Πειραιά ανέφερε ότι με την αξιοποίηση του Πύργου, θα αυξηθούν σημαντικά τα έσοδα του Δήμου, θα δημιουργηθεί μια νέα μικροοικονομία στην περιοχή, και κυρίως, νέες θέσεις εργασίας και παράλληλα, θα αναβαθμιστεί ολόκληρη η γύρω περιοχή. Κλείνοντας, ο κ. Μώραλης σημείωσε χαρακτηριστικά: «Η αξιοποίηση του Πύργου αποτελεί ορόσημο ότι η πόλη αλλάζει ριζικά προς το καλύτερο, όπως ακριβώς είχαμε δεσμευτεί στους Πειραιώτες». Ενδεικτικές προτάσεις για την όψη του κτιρίου https://www.in.gr/2020/05/13/greece/etsi-tha-ginei-o-pyrgos-peiraia-ksekinaei-aksiopoiisi-tou/
    1 point
  12. άλλο αυτη η αποθηκη των 50 τμ. "μετα της κατοικιας" και αλλο η προχειρη των 15 τμ. που δεν χρειαζεται και κατοικια...
    1 point
  13. @pipakos Η οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση είναι δεδομένο αφού ρητά αναφέρεται στο άρθρο 112. Το πρόβλημα με την κατηγορία 5 δημιουργείται από το ίδιο το σύστημα του ΤΕΕ, διότι στο ν. 4495 με βάση όσα ισχύουν για επιλογή κατηγορίας 4 ή 5 μπορεί σε ακίνητο να μην υπάρχει άδεια και το παντελώς αυθαίρετο (έστω κατοικία) να ανταποκρίνεται στο κριτήριο 40-40-20 και να υπαχθεί στην κατηγορία 4. Όμως, εξ αρχής το σύστημα του τεε δεν το επιτρέπει, να δηλώσεις 'ΟΧΙ" στην άδεια και να πας κατηγορία 4. Επίσης, η εγκύκλιος "πυροτέχνημα" 2 ν. 4495 ήρθε και για μια ακόμη φορά, διαφοροποίησε καταχρηστικά το λεκτικό του νόμου αναφέροντας ότι για να υπάρξει κατηγορία 4 απαιτείται Ο.Α. Τώρα, για την συγκεκριμένη περίπτωση που εξετάζεις, επειδή επιλέγεις ρύθμιση του Α 112 στο σύστημα κάνε και μια δοκιμή μήπως στην περίπτωση αυτή μπορεί να επιλεγεί κατηγορία 4 παρά το ότι δεν υπάρχει άδεια. Σε κάθε περίπτωση μη σε προβληματίζει. Όπως ανέφερε η συνάδελφος θα επικρατήσει η διάταξη του άρθρου 112 όταν θα έρθει η ώρα ελέγχου για την Η.Τ.
    1 point
  14. Η Α.Θ. γενικά είναι σίγουρα αποδοτική και συμφέρει με κάποιες προϋποθέσεις. Η σημαντικότερη προϋπόθεση είναι να έχετε : μία σωστή μελέτη από μηχανολόγο μηχανικό που ασχολείται με το θέμα και δεν συνεργάζεται με κάποιο έμπορο. Η μελέτη αυτή γίνεται μόνο με πληρωμή και η πληρωμή αυτή σίγουρα αποσβένεται γρήγορα. Δωρεάν προτάσεις, "μελέτες", προσφορές από μηχανολόγους, "μηχανολόγους" κλπ, κρύβουν σοβαρούς κινδύνους αστοχίας, που θα σας κοστίσουν στο μέλλον, είτε οικονομικά είτε ποιοτικά.
    1 point
  15. Καλημέρα, μπορείς να μας βοηθήσεις σε ποιο ΦΕΚ αναφέρει πως μισθωτός που πήρε τα 800€ από αναστολή εργασίας και παράλληλα αυτοαπασχολούμενος δεν δικαιούται τα 600€ να μην ψαχνόμαστε χωρίς λόγο ;
    1 point
  16. άρθρο 2 ορισμοί 64. Πλάγια όρια μεσαίου οικοπέδου είναι αυτά που το ένα άκρο τους βρίσκεται επί της ρυμοτομικής γραμμής ή έχουν κοινό άκρο με το τμήμα πλάγιου ορίου που βρίσκεται επί της ρυμοτομικής γραμμής και δεν είναι πίσω όριο. Πλάγια όρια γωνιακού, δισγωνιαίου ή διαμπερούς οικοπέδου είναι όλα τα όρια των οικοπέδων αυτών με τις όμορες ιδιοκτησίες.
    1 point
  17. Ως χαρτί δεν παίζει ιδιαίτερη σημασία. Πρακτικά όμως πιστεύω ότι βοηθάει πολύ ένα νέο μηχανικό. Πόσο εύκολο είναι να τα μάθεις όλα μόνος σου με τον βέλτιστο τρόπο? Γίνεται, αλλά όπως όλα σε αυτή τη ζωή, αν μάθεις κάτι εκπαιδευόμενος από κάποιον με σύστημα, είναι καλύτερα. Παράδειγμα για το παραπάνω, απορώ για το ότι τόσοι συνάδελφοί μου δουλεύουν AutoCAD και επιλέγουν με το mouse τις εντολές τύπου trim, extend, κλπ. Με το αρισταρό χεράκι στο πληκτρολόγιο και κάποια ελάχιστη απομνημόνευση δίφθογγων εντολών γλιτώνεις άπειρο χρόνο και κούραση. Αμφιβάλλω πόσο εύκολα κάποιος μπαίνει σε αυτή τη λογική μόνος του. Για να μην πω για ένα κάρο "σπάνιες" εντολές που σου λύνουν τα χέρια, και αντε βρες τες μόνος σου μπροστά στο χάος.
    1 point
  18. πεταμένα λεφτά. Όποια εταιρεία ζητάει τέτοιες πιστοποιήσεις απλά δεν εχει ιδέα. Ενα καλό portfolio εκμηδενίζει κάθε τέτοιο πιστοποιητικό.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.