Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.116


  2. Panagiotis T.

    Panagiotis T.

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      102


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      18.016


  4. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      11.775


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/05/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλησπέρα, μεταφέρω την πληροφορία από το site της ΔΕΗ: Ο επανέλεγχος διενεργείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, τα οποία ορίζονται στο άρθρο 5 της Απόφασης Φ.7.5/1816/88/27.02.04 του Υφυπουργού Ανάπτυξης που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 470/05.03.2004. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στις κατοικίες ο επανέλεγχος πρέπει να διενεργείται τουλάχιστον κάθε 14 χρόνια, ενώ στους επαγγελματικούς χώρους (χωρίς εύφλεκτα υλικά) κάθε 7 χρόνια. https://www.dei.gr/el/eksupiretisi-pelatwn/themata-pelatwn/upeuthuni-dilwsi-egkatastati-ilektrologou-udepisto Ακολουθεί και link για το εν λόγω ΦΕΚ: https://www.ggb.gr/sites/default/files/basic-page-files/ΦΕΚ 470_Β_2004.pdf Στο άρθρο 5 αναφέρει τα ακόλουθα:
    2 points
  2. Version X6.2

    81.106 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. υπαρχει εξουσιοδοτηση απο το αρθρο 29 3. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορεί να καθορίζονται, να συμπληρώνονται ή να τροποποιούνται οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται η έκδοση πράξης έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας και τα δικαιολογητικά για τη χορήγησή της.[ 1] steve aris: Σε κάθε περίπτωση η μη συμπερίληψη του ΣΔΑ στα γενικά δικαιολογητικά καταδεικνύει το πως λειτουργεί το δημόσιο. Ακόμα και μέσα στο ίδιο υπουργείο δεν συνεννοούνται τα τμήματα μεταξύ τους....... Στο νεο ΦΕΚ για τις ΕΕΔΜΚ στο αρθρο 1 παρ. αα] εχει την φραση "οταν δεν παραβιαζονται οι πολεοδομικες διαταξεις" Αυτο για τις πολεοδομικες διαταξεις πιθανον να εχει την εννοια οτι, θα πρεπει να βλεπουμε τις αντιστοιχες διαταξεις για καθε θεμα πχ. εχουν καταργησει την προηγουμενη ρυθμιση για εργασιες επι κοινοχρηστων -που ηταν 67%, - εκτος 2-3 περιπτωσεων. Που σημαινει οτι πχ. για την λειτουργικη συνενωση θα παμε στο ΝΟΚ 23/5 που εκει οριζει την πλειοψηφια
    1 point
  4. "Δηλαδή πάω αύριο με τον μηχανικό μου και κάνω κατεδάφιση; Τόσο απλά; Αν είναι τόσο απλό, χωρίς άδεια που ειπώθηκε παραπάνω, τότε ίσως το κάνουμε." Κανενας δεν σου ειπε κατι τετοιο... Θα πας στον μηχανικο σου και θα σου πει πώς γινεται η κατεδαφιση.
    1 point
  5. Δεν θα βάλουμε το κτήριο "με άδεια". Θα βάλουμε "χωρίς" και θα υπολογίσουμε τα επιπλέον τετραγωνικά με τους βαρύτερους συντελεστές. Θα λάβουμε υπ' όψιν την άδεια ως απόδειξη για τα νομίμως υφιστάμενα. Ο ιδιοκτήτης αν δεν θέλει να βρεθεί αντιμέτωπος με μια μελλοντική ανάκληση της άδειας, ενημερώνεται από εμάς (99% γνωρίζει ήδη ότι έχει μια επικίνδυνη άδεια), και αυτοκαταγγέλλεται στην πολεοδομία και ζητά ακύρωση. Τότε μόνο μπορώ να θεωρήσω όλη την κατασκευή αυθαίρετη 'Οσο η άδεια είναι σε ισχύ, ό, τι έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με αυτή είναι νόμιμο. όσες καλύπτονται από την οικοδομική άδεια που δεν έχει ανακληθεί.
    1 point
  6. το σύνηθες είναι να μην μπαίνει 2,40 αλλά 2.2 .Τα υπόλοιπα κανονίζονται στην επίβλεψη (π.χ αν θα καλυφθεί το κουτί του ρολού εξωτερικά ή όχι κλπ)
    1 point
  7. Παύλο καλησπέρα Ενώ στην αρχή της παραπάνω απάντησης σου, επικαλείσαι το παράρτημα στο τέλος, με το "και προφανώς όλο το ..", το παραβλέπεις. Αυτό θεωρώ ότι είναι το λάθος όσων συμφωνούν με αυτή την ερμηνεία. Επιπλέον αν αυτή ήταν η επιδίωξη του νομοθέτη (δηλαδή αν επιβάλει σε όλο το κτίριο πρόστιμα) κάλλιστα θα μπορούσε να το συμπεριλάβει εδώ στο άρθ 110 2. Στις ρυθμίσεις του παρόντος υπάγονται κτίσματα που έχουν ανεγερθεί με άδεια η οποία εκδόθηκε από την αρμόδια αρχή και μεταγενέστερα ανακλήθηκε λόγω υποβολής αναληθών στοιχείων ή ανακριβούς αποτύπωσης της υπάρχουσας κατάστασης. Για τα κτίσματα αυτά υποβάλλονται τα δικαιολογητικά του άρθρου 99 και καταβάλλεται το παράβολο της περίπτωσης ι του άρθρου 99, καθώς και το ενιαίο ειδικό πρόστιμο, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.
    1 point
  8. η γνωμη μου ειναι οτι: Εφ' οσον προκειται για ξεχωριστα γηπεδα/οικοπεδα [εστω και αν εχουν αγορασθει με το ίδιο συμβολαιο αλλά σαν ξεχωριστα.] τοτε, ειναι δυο τα ακινητα...και εχουν δυο ΚΑΕΚ, διοτι δεν υπαρχει υποχρεωτικη συνενωση. Το θεμα εχει ηδη επιλυθει απο την γνωμοδοτηση κ. ΠΑΝΤΕΛΗ, ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΗ Ο Λ Α Η συνενωση δεν ειναι μονομερης πραξη, δεν μπορει να κανει συμβολαιο με τον εαυτο του καποιος και να λεει οτι "συνενωνω". Τα ακινητα εχουν ήδη μεταγραφει σαν "δυο"... Αλλά, στην πρωτη εμπραγματη πραξη μπορουν - αν θελει ο ιδιοκτητης - να συνενωθουν [πχ. μεταβιβαση/δηλωση του 1221/ συσταση ΟΙ. Στα γηπεδα δεν το κανει, αφου με την συνενωση καταστρεφει δυο οικοδομησιμοτητες και τα εξ αυτων πλεονεκτηματα δομησης.
    1 point
  9. Στην περίπτωση που αναφέρεις (και είχα κι εγώ) δεν υπάρχει κατάτμηση, άρα το γεωτεμάχιο είναι (πολεοδομικά και νομικά) ένα. Επειδή όμως στα γραφεία Κτηματογράφησης, είτε οι υπάλληλοι δεν γνωρίζουν, είτε έχουν εντολή να "γράψουν" όσο το δυνατόν περισσότερα δικαιώματα, παρατηρείται το ανωτέρω φαινόμενο.
    1 point
  10. Καλημέρα, στο ΦΕΚ 844/2011 αναφέρει στο άρθρο 2 τα ακόλουθα: Προκειμένου περί εγκαταστάσεων υποσταθμών ή κινητήρων υψηλής ή μέσης τάσης οι αδειούχοι εγκαταστάτες υποβάλλουν στην ηλεκτρική επιχείρηση διανομής ηλεκτρικής ενέργειας τα παρακάτω: 1) Υπεύθυνη δήλωση ότι η εγκατάσταση υψηλής ή μέσης τάσης εκτελέστηκε σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς. 2) Τεχνική περιγραφή της εγκατάστασης. 3) Σχέδια που θα περιλαμβάνουν την κάτοψη και την τομή του κτιρίου της εγκατάστασης, τοπογραφικό της περιοχής και την ηλεκτρική συνδεσμολογία. Για τις μετά του υποσταθμού υποβιβασμού τάσης εσωτερικές ηλεκτρικές εγκαταστάσεις χαμηλής τάσης ισχύουν τα προβλεπόμενα από την υφιστάμενη νομοθεσία για τέτοιες εγκαταστάσεις.
    1 point
  11. Για μενα το σωστό workflow είναι: 1. Επιλεγω που θα μπούν οι στάσεις και τις μετράω με RTK GPS. Καλύτερα θα ήταν με static αλλά ποιος το πληρώνεται... 2. Μέτρηση σε Αυθαίρετο σύστημα με TS, προσοχή να έχει ληφθεί υπόψιν ο συντελεστής κλίμακας ώστε να είναι ίδιος με το ΕΓΣΑ στο σημείο που μετράμε. 3. Ξανα μέτρηση τις στάσεις με GPS στο τέλος της δουλειάς. 4. Επίλυση στο γραφείο των δεδομένων TS. 5. Μέσος όρος των μετρήσεων GPS. 6. Raportαρισμα των δυο (TS και GPS). 7. Προσαρμογή των στάσεων του TS στα αντίστοιχα GPS. Έλεγχος αν κουμπώνουν καλά. Μέχρι 2-3cm είναι αποδεκτό. 8. Ολοκλήρωση του τοπογραφικού.
    1 point
  12. Καλησπέρα. Όταν μετρας με συνδυασμό rtk & total station, θεωρητικά το απολύτως σωστό επιστημονικά είναι να δουλέψεις σε αυθαίρετο σύστημα με το ts και μετά να το προσαρμόσεις βάσει τριών τουλάχιστον κοινών σημείων (όχι απαραίτητα στάσεων) στα ίδια σημεία στο Εγσα (που πήρες με rtk) με μέθοδο ελαχίστων τετραγώνων. Αλλά επειδή αυτή η μέθοδος απαιτεί αυξημένο υπόβαθρο μαθηματικών (προϋποθέτει υπολογισμό eigenvalues πινάκων), ο καθένας ας κάνει ο,τι θελει και του διευκολύνει την εργασία. Αυτό που κερδίζει κάποιος με αυτή τη μέθοδο είναι η απόλυτη ελαχιστοποίηση του σφάλματος (πιο κάτω δεν πάει) διότι είναι η μοναδική επιστημονικά τεκμηριωμένη λύση. Σε συνήθεις αποτυπώσεις δεν έχει καν νόημα.
    1 point
  13. ο διαχωρισμος γινεται με ΕΕΔΜΚ υπο τους όρους της παρ. "λστ" Μετα δικαιουσαι δευτερο ρολοι
    1 point
  14. για ΕΕΔΜΚ επι κοινοχρήστων, Στο παληο ΦΕΚ η κοπη των δενδρων, περιεχονταν στο "ζ" και αφορουσε και ιδιωτες και κοινοχρηστο χωρο Στο καινουργιο, στο "ζ", για κοπη σε κοινοχρηστο χωρο οριζει συγκεκριμενη διαδικασια. Για την κοπή ιδιωτων, επίσης οριζει τα σχετικα έγγραφα, αλλά κατα τα λοιπα, παραπεμπει στο νεο αρθρο 3. Πλην ομως, το νεο αρθρο 3 [που αντικατεστησε το παληο "2"] ζηταει δηλωση συναινεσης των συνιδιοκτητων [χωρις να οριζει ποσοστο] ενω το παληο αρθρο "2" οριζε ποσοστο 67%. Ελπόζω οτι - δεν- κανω λαθος [Βλεπω οτι, στο "στ" για τους ανελκυστηρες εχουν ορισει σαν ποσοστο συναίνεσης το "51%"] Εν τελει, βλεπει κανεις να εχουν τεθει ποσοστα συναινεσης σε διαφορες ΕΕΔΜΚ που αφορουν κοινοχρηστα?
    1 point
  15. θα δεις τα αρθρα 29/ιδ, 30/ιγ και 114/1α. "Παρκο" ειναι, υποθετω Δημοτικο. Να πουληθει δεν προκειται ποτέ.. Συζητησε το και με τον Δημο...αν χρειασθει να σου δοσει καποια συναινεση...
    1 point
  16. ο γενικός κανόνας είναι οι αυτοτελείς οριζόντιες ιδιοκτησίες να παίρνουν όλο το πάχος του τοίχου όταν είναι σε επαφή με ΚΧ , όταν είναι σε επαφή μέ άλλη ΟΙ πάει στη μέση ο τοίχος. κλειστοί ΚΧ χώροι (πχ. λεβ/στιο,) όταν είναι σε επαφή με ΚΧ διάδρομο παίρνουν όλο τον τοίχο δικό τους , όταν είναι σε επαφή με ΟΙ τότε ο τοίχος υπολογίζεται όλος στην ΟΙ (όπως έγραψα και πάνω). η κλειστή ΘΣ πως φαίνεται στο σχέδιο; είναι με διαγράμμιση; αν είναι με διαγράμμιση τότε δεν της ανήκει κανένας τοίχος και ορίζεται από το περίγραμμα της μόνο οπότε με βάση αυτά που έγραψα απάντησε τις ερωτήσεις και πόσταρε να δουμε πόσα € κέρδισες
    1 point
  17. Νομίμως υφιστάμενα όχι, με βάση Α 23 του ΝΟΚ. Μη υποχρέωση υπαγωγής όπως αναφέρεται παραπάνω. Saleptsis Το κριτήριο για να μεταβιβαστεί είναι το κτίριο και οι επεκτάσεις του να είναι να έγιναν προ 83 σε στάσιμο οικισμό ο οποίος φαίνεται στη γνωστή απόφαση του 1983 (ΦΕΚ 292 Δ 83). Οι μετέπειτα αυθαιρεσίες οφείλουν να ρυθμιστούν. Κάτι ανάλογο συμβαίνει με τα προ 55 κτίρια.
    1 point
  18. Άρθρο 82 Απαγόρευση δικαιοπραξιών σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή πολεοδομικές παραβάσεις 1. α) Απαγορεύεται και είναι απολύτως άκυρη η μεταβί- βαση ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνη- το στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 81 παράγραφος 1 περιπτώσεις α΄ και β΄. Στην ανωτέρω απαγόρευση εμπίπτουν και τα ακίνητα τα οποία εισφέρονται σε εταιρεία. β) Δεν επιτρέπεται η μίσθωση και παραχώρηση ακινή- των στα οποία έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 81 παράγραφος 1 περιπτώ- σεις α΄ και β΄. 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατα- σκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που: α) υφίστανται πριν από τις 30.11.1955, ημερομηνία έναρξης ισχύος του από 9.8.1955 β.δ., β) έχουν απαλλαγεί από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 720/1977 (Α΄ 297), γ) έχουν εξαιρεθεί από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 16 του ν. 1337/1983 ή των παρ. 8 και 10 του άρθρου 9 του ν. 1512/1985 (Α΄4), δ) έχει ανασταλεί η κατεδάφιση, σύμφωνα με τις δι- ατάξεις των άρθρων 15, 16, 20 και 21 του ν. 1337/1983 Ν-1337/83. (ΦΕΚ-33/Α/14-3-83). "Επέκταση του πολεοδομικού σχεδίου Οικιστικής ανάπτυξης και σχετικές ρυθμίσεις". ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β': ΑΥΘΑΙΡΕΤΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ. ΑΡΘΡΟΝ-21:ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΣΤΑΣΙΜΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ. Μπορεί να εξαιρεθούν από την υποβολή δηλώσεων κατά το Αρθ-15 του νόμου αυτού οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων που έχουν κατασκευαστεί πριν από την 31-1-83 και βρίσκονται σε οικισμούς που παρουσιάζουν στασιμότητα ανάπτυξης και οι οποίοι προσδιορίζονται με απόφαση του Υπουργού Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου δεν εφαρμόζονται σε παραδοσιακούς οικισμούς.
    1 point
  19. Πέρασε καιρός αλλά το βρήκα: Υπολογίζεται στον Συντελεστή Δόμησης (ΣΔ) τμήματα στέγης ύψους πάνω από 2,20 μέτρα Σε απάντηση σχετικού σας διευκρινίζουμε ότι εφ'όσον ο χώρος στέγης χρησιμοποιείται, για χρήση κύρια ή βοηθητική θα υπολογίζονται στο ΣΔ τα τμήματα με το ελεύθερο ύψος μεγαλύτερο του 2,40 ή 2,20 αντίστοιχα....(Αρθ-8, παρ. 2 κτιριοδομικού κανονισμού). Τα εναπομένοντα τμήματα (κάτω των 2.00 μ.) δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν εφ'όσον δεν έχουν το απαιτούμενο από τις διατάξεις ελεύθερο ύψος. ΣΧΕΤ-ΝΟΜ Αρθ-8 παρ.2 της Αποφ-3046/304/89 (κτιριοδομικού κανονισμού).
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.