Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.016


  2. Panagiotis T.

    Panagiotis T.

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      102


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.597


  4. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      11.673


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/05/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλησπέρα, μεταφέρω την πληροφορία από το site της ΔΕΗ: Ο επανέλεγχος διενεργείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, τα οποία ορίζονται στο άρθρο 5 της Απόφασης Φ.7.5/1816/88/27.02.04 του Υφυπουργού Ανάπτυξης που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 470/05.03.2004. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στις κατοικίες ο επανέλεγχος πρέπει να διενεργείται τουλάχιστον κάθε 14 χρόνια, ενώ στους επαγγελματικούς χώρους (χωρίς εύφλεκτα υλικά) κάθε 7 χρόνια. https://www.dei.gr/el/eksupiretisi-pelatwn/themata-pelatwn/upeuthuni-dilwsi-egkatastati-ilektrologou-udepisto Ακολουθεί και link για το εν λόγω ΦΕΚ: https://www.ggb.gr/sites/default/files/basic-page-files/ΦΕΚ 470_Β_2004.pdf Στο άρθρο 5 αναφέρει τα ακόλουθα:
    2 points
  2. Version X6.0

    78.055 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. υπαρχει εξουσιοδοτηση απο το αρθρο 29 3. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορεί να καθορίζονται, να συμπληρώνονται ή να τροποποιούνται οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται η έκδοση πράξης έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας και τα δικαιολογητικά για τη χορήγησή της.[ 1] steve aris: Σε κάθε περίπτωση η μη συμπερίληψη του ΣΔΑ στα γενικά δικαιολογητικά καταδεικνύει το πως λειτουργεί το δημόσιο. Ακόμα και μέσα στο ίδιο υπουργείο δεν συνεννοούνται τα τμήματα μεταξύ τους....... Στο νεο ΦΕΚ για τις ΕΕΔΜΚ στο αρθρο 1 παρ. αα] εχει την φραση "οταν δεν παραβιαζονται οι πολεοδομικες διαταξεις" Αυτο για τις πολεοδομικες διαταξεις πιθανον να εχει την εννοια οτι, θα πρεπει να βλεπουμε τις αντιστοιχες διαταξεις για καθε θεμα πχ. εχουν καταργησει την προηγουμενη ρυθμιση για εργασιες επι κοινοχρηστων -που ηταν 67%, - εκτος 2-3 περιπτωσεων. Που σημαινει οτι πχ. για την λειτουργικη συνενωση θα παμε στο ΝΟΚ 23/5 που εκει οριζει την πλειοψηφια
    1 point
  4. "Δηλαδή πάω αύριο με τον μηχανικό μου και κάνω κατεδάφιση; Τόσο απλά; Αν είναι τόσο απλό, χωρίς άδεια που ειπώθηκε παραπάνω, τότε ίσως το κάνουμε." Κανενας δεν σου ειπε κατι τετοιο... Θα πας στον μηχανικο σου και θα σου πει πώς γινεται η κατεδαφιση.
    1 point
  5. Δεν θα βάλουμε το κτήριο "με άδεια". Θα βάλουμε "χωρίς" και θα υπολογίσουμε τα επιπλέον τετραγωνικά με τους βαρύτερους συντελεστές. Θα λάβουμε υπ' όψιν την άδεια ως απόδειξη για τα νομίμως υφιστάμενα. Ο ιδιοκτήτης αν δεν θέλει να βρεθεί αντιμέτωπος με μια μελλοντική ανάκληση της άδειας, ενημερώνεται από εμάς (99% γνωρίζει ήδη ότι έχει μια επικίνδυνη άδεια), και αυτοκαταγγέλλεται στην πολεοδομία και ζητά ακύρωση. Τότε μόνο μπορώ να θεωρήσω όλη την κατασκευή αυθαίρετη 'Οσο η άδεια είναι σε ισχύ, ό, τι έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με αυτή είναι νόμιμο. όσες καλύπτονται από την οικοδομική άδεια που δεν έχει ανακληθεί.
    1 point
  6. το σύνηθες είναι να μην μπαίνει 2,40 αλλά 2.2 .Τα υπόλοιπα κανονίζονται στην επίβλεψη (π.χ αν θα καλυφθεί το κουτί του ρολού εξωτερικά ή όχι κλπ)
    1 point
  7. Παύλο καλησπέρα Ενώ στην αρχή της παραπάνω απάντησης σου, επικαλείσαι το παράρτημα στο τέλος, με το "και προφανώς όλο το ..", το παραβλέπεις. Αυτό θεωρώ ότι είναι το λάθος όσων συμφωνούν με αυτή την ερμηνεία. Επιπλέον αν αυτή ήταν η επιδίωξη του νομοθέτη (δηλαδή αν επιβάλει σε όλο το κτίριο πρόστιμα) κάλλιστα θα μπορούσε να το συμπεριλάβει εδώ στο άρθ 110 2. Στις ρυθμίσεις του παρόντος υπάγονται κτίσματα που έχουν ανεγερθεί με άδεια η οποία εκδόθηκε από την αρμόδια αρχή και μεταγενέστερα ανακλήθηκε λόγω υποβολής αναληθών στοιχείων ή ανακριβούς αποτύπωσης της υπάρχουσας κατάστασης. Για τα κτίσματα αυτά υποβάλλονται τα δικαιολογητικά του άρθρου 99 και καταβάλλεται το παράβολο της περίπτωσης ι του άρθρου 99, καθώς και το ενιαίο ειδικό πρόστιμο, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.
    1 point
  8. η γνωμη μου ειναι οτι: Εφ' οσον προκειται για ξεχωριστα γηπεδα/οικοπεδα [εστω και αν εχουν αγορασθει με το ίδιο συμβολαιο αλλά σαν ξεχωριστα.] τοτε, ειναι δυο τα ακινητα...και εχουν δυο ΚΑΕΚ, διοτι δεν υπαρχει υποχρεωτικη συνενωση. Το θεμα εχει ηδη επιλυθει απο την γνωμοδοτηση κ. ΠΑΝΤΕΛΗ, ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΗ Ο Λ Α Η συνενωση δεν ειναι μονομερης πραξη, δεν μπορει να κανει συμβολαιο με τον εαυτο του καποιος και να λεει οτι "συνενωνω". Τα ακινητα εχουν ήδη μεταγραφει σαν "δυο"... Αλλά, στην πρωτη εμπραγματη πραξη μπορουν - αν θελει ο ιδιοκτητης - να συνενωθουν [πχ. μεταβιβαση/δηλωση του 1221/ συσταση ΟΙ. Στα γηπεδα δεν το κανει, αφου με την συνενωση καταστρεφει δυο οικοδομησιμοτητες και τα εξ αυτων πλεονεκτηματα δομησης.
    1 point
  9. Στην περίπτωση που αναφέρεις (και είχα κι εγώ) δεν υπάρχει κατάτμηση, άρα το γεωτεμάχιο είναι (πολεοδομικά και νομικά) ένα. Επειδή όμως στα γραφεία Κτηματογράφησης, είτε οι υπάλληλοι δεν γνωρίζουν, είτε έχουν εντολή να "γράψουν" όσο το δυνατόν περισσότερα δικαιώματα, παρατηρείται το ανωτέρω φαινόμενο.
    1 point
  10. Καλημέρα, στο ΦΕΚ 844/2011 αναφέρει στο άρθρο 2 τα ακόλουθα: Προκειμένου περί εγκαταστάσεων υποσταθμών ή κινητήρων υψηλής ή μέσης τάσης οι αδειούχοι εγκαταστάτες υποβάλλουν στην ηλεκτρική επιχείρηση διανομής ηλεκτρικής ενέργειας τα παρακάτω: 1) Υπεύθυνη δήλωση ότι η εγκατάσταση υψηλής ή μέσης τάσης εκτελέστηκε σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς. 2) Τεχνική περιγραφή της εγκατάστασης. 3) Σχέδια που θα περιλαμβάνουν την κάτοψη και την τομή του κτιρίου της εγκατάστασης, τοπογραφικό της περιοχής και την ηλεκτρική συνδεσμολογία. Για τις μετά του υποσταθμού υποβιβασμού τάσης εσωτερικές ηλεκτρικές εγκαταστάσεις χαμηλής τάσης ισχύουν τα προβλεπόμενα από την υφιστάμενη νομοθεσία για τέτοιες εγκαταστάσεις.
    1 point
  11. Για μενα το σωστό workflow είναι: 1. Επιλεγω που θα μπούν οι στάσεις και τις μετράω με RTK GPS. Καλύτερα θα ήταν με static αλλά ποιος το πληρώνεται... 2. Μέτρηση σε Αυθαίρετο σύστημα με TS, προσοχή να έχει ληφθεί υπόψιν ο συντελεστής κλίμακας ώστε να είναι ίδιος με το ΕΓΣΑ στο σημείο που μετράμε. 3. Ξανα μέτρηση τις στάσεις με GPS στο τέλος της δουλειάς. 4. Επίλυση στο γραφείο των δεδομένων TS. 5. Μέσος όρος των μετρήσεων GPS. 6. Raportαρισμα των δυο (TS και GPS). 7. Προσαρμογή των στάσεων του TS στα αντίστοιχα GPS. Έλεγχος αν κουμπώνουν καλά. Μέχρι 2-3cm είναι αποδεκτό. 8. Ολοκλήρωση του τοπογραφικού.
    1 point
  12. Καλησπέρα. Όταν μετρας με συνδυασμό rtk & total station, θεωρητικά το απολύτως σωστό επιστημονικά είναι να δουλέψεις σε αυθαίρετο σύστημα με το ts και μετά να το προσαρμόσεις βάσει τριών τουλάχιστον κοινών σημείων (όχι απαραίτητα στάσεων) στα ίδια σημεία στο Εγσα (που πήρες με rtk) με μέθοδο ελαχίστων τετραγώνων. Αλλά επειδή αυτή η μέθοδος απαιτεί αυξημένο υπόβαθρο μαθηματικών (προϋποθέτει υπολογισμό eigenvalues πινάκων), ο καθένας ας κάνει ο,τι θελει και του διευκολύνει την εργασία. Αυτό που κερδίζει κάποιος με αυτή τη μέθοδο είναι η απόλυτη ελαχιστοποίηση του σφάλματος (πιο κάτω δεν πάει) διότι είναι η μοναδική επιστημονικά τεκμηριωμένη λύση. Σε συνήθεις αποτυπώσεις δεν έχει καν νόημα.
    1 point
  13. ο διαχωρισμος γινεται με ΕΕΔΜΚ υπο τους όρους της παρ. "λστ" Μετα δικαιουσαι δευτερο ρολοι
    1 point
  14. για ΕΕΔΜΚ επι κοινοχρήστων, Στο παληο ΦΕΚ η κοπη των δενδρων, περιεχονταν στο "ζ" και αφορουσε και ιδιωτες και κοινοχρηστο χωρο Στο καινουργιο, στο "ζ", για κοπη σε κοινοχρηστο χωρο οριζει συγκεκριμενη διαδικασια. Για την κοπή ιδιωτων, επίσης οριζει τα σχετικα έγγραφα, αλλά κατα τα λοιπα, παραπεμπει στο νεο αρθρο 3. Πλην ομως, το νεο αρθρο 3 [που αντικατεστησε το παληο "2"] ζηταει δηλωση συναινεσης των συνιδιοκτητων [χωρις να οριζει ποσοστο] ενω το παληο αρθρο "2" οριζε ποσοστο 67%. Ελπόζω οτι - δεν- κανω λαθος [Βλεπω οτι, στο "στ" για τους ανελκυστηρες εχουν ορισει σαν ποσοστο συναίνεσης το "51%"] Εν τελει, βλεπει κανεις να εχουν τεθει ποσοστα συναινεσης σε διαφορες ΕΕΔΜΚ που αφορουν κοινοχρηστα?
    1 point
  15. θα δεις τα αρθρα 29/ιδ, 30/ιγ και 114/1α. "Παρκο" ειναι, υποθετω Δημοτικο. Να πουληθει δεν προκειται ποτέ.. Συζητησε το και με τον Δημο...αν χρειασθει να σου δοσει καποια συναινεση...
    1 point
  16. ο γενικός κανόνας είναι οι αυτοτελείς οριζόντιες ιδιοκτησίες να παίρνουν όλο το πάχος του τοίχου όταν είναι σε επαφή με ΚΧ , όταν είναι σε επαφή μέ άλλη ΟΙ πάει στη μέση ο τοίχος. κλειστοί ΚΧ χώροι (πχ. λεβ/στιο,) όταν είναι σε επαφή με ΚΧ διάδρομο παίρνουν όλο τον τοίχο δικό τους , όταν είναι σε επαφή με ΟΙ τότε ο τοίχος υπολογίζεται όλος στην ΟΙ (όπως έγραψα και πάνω). η κλειστή ΘΣ πως φαίνεται στο σχέδιο; είναι με διαγράμμιση; αν είναι με διαγράμμιση τότε δεν της ανήκει κανένας τοίχος και ορίζεται από το περίγραμμα της μόνο οπότε με βάση αυτά που έγραψα απάντησε τις ερωτήσεις και πόσταρε να δουμε πόσα € κέρδισες
    1 point
  17. Νομίμως υφιστάμενα όχι, με βάση Α 23 του ΝΟΚ. Μη υποχρέωση υπαγωγής όπως αναφέρεται παραπάνω. Saleptsis Το κριτήριο για να μεταβιβαστεί είναι το κτίριο και οι επεκτάσεις του να είναι να έγιναν προ 83 σε στάσιμο οικισμό ο οποίος φαίνεται στη γνωστή απόφαση του 1983 (ΦΕΚ 292 Δ 83). Οι μετέπειτα αυθαιρεσίες οφείλουν να ρυθμιστούν. Κάτι ανάλογο συμβαίνει με τα προ 55 κτίρια.
    1 point
  18. Άρθρο 82 Απαγόρευση δικαιοπραξιών σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή πολεοδομικές παραβάσεις 1. α) Απαγορεύεται και είναι απολύτως άκυρη η μεταβί- βαση ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνη- το στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 81 παράγραφος 1 περιπτώσεις α΄ και β΄. Στην ανωτέρω απαγόρευση εμπίπτουν και τα ακίνητα τα οποία εισφέρονται σε εταιρεία. β) Δεν επιτρέπεται η μίσθωση και παραχώρηση ακινή- των στα οποία έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 81 παράγραφος 1 περιπτώ- σεις α΄ και β΄. 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατα- σκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που: α) υφίστανται πριν από τις 30.11.1955, ημερομηνία έναρξης ισχύος του από 9.8.1955 β.δ., β) έχουν απαλλαγεί από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 720/1977 (Α΄ 297), γ) έχουν εξαιρεθεί από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 16 του ν. 1337/1983 ή των παρ. 8 και 10 του άρθρου 9 του ν. 1512/1985 (Α΄4), δ) έχει ανασταλεί η κατεδάφιση, σύμφωνα με τις δι- ατάξεις των άρθρων 15, 16, 20 και 21 του ν. 1337/1983 Ν-1337/83. (ΦΕΚ-33/Α/14-3-83). "Επέκταση του πολεοδομικού σχεδίου Οικιστικής ανάπτυξης και σχετικές ρυθμίσεις". ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β': ΑΥΘΑΙΡΕΤΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ. ΑΡΘΡΟΝ-21:ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΣΤΑΣΙΜΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ. Μπορεί να εξαιρεθούν από την υποβολή δηλώσεων κατά το Αρθ-15 του νόμου αυτού οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων που έχουν κατασκευαστεί πριν από την 31-1-83 και βρίσκονται σε οικισμούς που παρουσιάζουν στασιμότητα ανάπτυξης και οι οποίοι προσδιορίζονται με απόφαση του Υπουργού Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου δεν εφαρμόζονται σε παραδοσιακούς οικισμούς.
    1 point
  19. Πέρασε καιρός αλλά το βρήκα: Υπολογίζεται στον Συντελεστή Δόμησης (ΣΔ) τμήματα στέγης ύψους πάνω από 2,20 μέτρα Σε απάντηση σχετικού σας διευκρινίζουμε ότι εφ'όσον ο χώρος στέγης χρησιμοποιείται, για χρήση κύρια ή βοηθητική θα υπολογίζονται στο ΣΔ τα τμήματα με το ελεύθερο ύψος μεγαλύτερο του 2,40 ή 2,20 αντίστοιχα....(Αρθ-8, παρ. 2 κτιριοδομικού κανονισμού). Τα εναπομένοντα τμήματα (κάτω των 2.00 μ.) δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν εφ'όσον δεν έχουν το απαιτούμενο από τις διατάξεις ελεύθερο ύψος. ΣΧΕΤ-ΝΟΜ Αρθ-8 παρ.2 της Αποφ-3046/304/89 (κτιριοδομικού κανονισμού).
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.