Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      17.233


  2. imhotep

    imhotep

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      844


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.016


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.597


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/05/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Version 2.0.0

    1.396 downloads

    αν και έχει ανέβει ήδη από κάποιους συναδέλφους, θεωρώ ότι βοηθάει κάπως αυτή η εκδοχή
    7 points
  2. @JVasileiadis Είσαι νέο μέλος (και ίσως νέος μηχανικός στο χώρο) και δεν έχεις προλάβει να παρακολουθήσεις και να συμμετάσχεις σε συζητήσεις στο φόρουμ τα προηγούμενα χρόνια για τους αυθαιρετονόμους. Ο νόμος ζητάει το πρόσφατο Ε9 και φυσικά θα είναι τροποποιημένο για να περιέχει την πρόσφατη-ορθή αποτύπωση και το σωστό έτος παλαιότητας σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης το είχε εσφαλμένα δηλώσει σε προηγούμενα χρόνια. Έχουμε πει λοιπόν πολλές φορές ότι το Ε9 είναι το πιο ισχυρό αποδεικτικό αλλά δεν σημαίνει ότι κοιτάζουμε μόνο αυτό. . Για παράδειγμα αν πας και δεις ένα κτίριο του οποίου τα μορφολογικά χαρακτηριστικά του παραπέμπουν σε κτίριο του 2010, δεν θα δεχτείς ένα Ε9 που αναφέρει έτος κατασκευής 1950. Υπάρχει λοιπόν και η κρίση του μηχανικού.
    2 points
  3. Αν ήταν δημοτικός δρόμος, ήθελε παραχώρηση. Επειδή όμως η έννοια "ιδιωτικός δρόμος" δεν υφίσταται, δες μήπως έχει καταστεί (εκ των πραγμάτων) δημοτικός με την πάροδο των χρόνων. Για να είσαι καλυμμένος (σε σχέση με τα συμβόλαια), πάρε μια βεβαίωση από το Δήμο, ότι είναι δημοτικός πριν το 85.
    1 point
  4. δεν επεκταθηκε απλα στο "δωμα" του αλλου Τυπικα εχει επεκταθει σε ξενο οικοπεδο. Δεν τακτοποιειται. Ετσι δωστου χαιρετισματα. Αλλως, θα έλεγα, πατε στον συμβ/φο, καταργειτε την συσταση καθετης και ξανακανετε συσταση ΟΙ απο την αρχη, δεχνοντας τα ισογεια του καθενος και τον οροφο να παταει στο δωμα που παιρνει ο αλλος και κανετε συσταση και διανομη. και θα χτισεις όσα τμ. περισσευουν. Οταν σας πει τα εξοδα ο συμβ/φος, να εχετε παρει μαζι σας και τα υπογλώσσια...
    1 point
  5. Αυτή είναι η ορθή διαδικασία.... Δεν ξεχνάς, τα παραστατικά των πληρωμών (παράβολο, πρόστιμο ή δόσεις) που απαιτούνται για τον συμψηφισμό, τα αντίστοιχα έγγραφα της αίτησης 3843 κ.λπ. και την αίτηση απένταξης από τον 3843 λόγω υπαγωγής στον 4495 στην οικεία πολεοδομία.....
    1 point
  6. Υπερβολή, το "κύρια και μοναδική".....
    1 point
  7. Δεν την δίδουμε! Στο ακίνητο υφίστανται μη ρυθμισμένες αυθαιρεσίες. Απαιτείται πρωτίστως υπαγωγή στον 4495 κ.λπ.
    1 point
  8. Aκριβώς αυτό! Είχα αρκετές περιπτώσεις αυτού του είδους κι έτσι στο παρελθόν προβληματίστηκα αρκετά.... Σε όλους πρότεινα ν' αντιμετωπιστεί το θέμα ως να πρόκειται "μελλοντικά" να γίνει ΣΟΙ και να "κοπεί" το κτίριο σε δύο αυτόνομες κι ανεξάρτητες κατοικίες.... Οι 9 στους 10 το υποδέχθηκαν με χαρά και το ολοκληρώσαμε έτσι!!! Αυτό βεβαίως έχει ως αποτέλεσμα του να ξεχάσουμε το μειωτικό συντελεστή του 30% και να "δομηθούν" τα πάντα έτσι ώστε να εξυπηρετούν το μελλοντικό σκοπό..... Γίνεται.... Σε αυτό συντέλεσε το γεγονός της ύπαρξης τουλάχιστον 2 παιδιών, η εύκολη αποκατάσταση αυτών και βεβαίως το ότι, "ένα σπίτι συνολικής επιφάνειας 220 τ.μ. ΚΧ και ειδικά στην επαρχία, δεν μπορεί να συντηρηθεί εύκολα από ένα π.χ. νέο ζευγάρι ή νέα οικογένεια"... Πολλές φορές οφείλουμε να προσπαθούμε να βλέπουμε όσο μακρύτερα μπορούμε και να υποστηρίζουμε "αυτά που βλέπουμε" όπου δει....
    1 point
  9. Ειναι μια ΘΣΑ στο υπογειο. Δεν ειναι κατοικια. Εχει γινει συσταση ΟΙ και αποτελει ανεξαρτητη ΟΙ με χιλιοστα. Ολα νομιμα. Δεν εχει σχεση με το διαμερισμα και μεταβιβαζεται ελευθερα και σε εκτος της οικοδομης. Εκανες εναν αυθαιρετο διαχωρισμο. Αυτον τακτοποιεις. και, δεν καταλαβα, τι σε πειραζε στο "βαθος" της ΘΣΑ, χωρις μεσοτοιχια, να βαζεις το ποδηλατο του εγγονου ή το σκρινιο της γιαγιας...ή καναν τενεκε τυρι ή λαδι.... τεσπα...περιεργες κατασκευες, χωρις λογο. Αυριο θα γκρεμισεις το χωρισμα και θα το μεταβιβασεις ολοκληρο, για να μην μπλεξεις με τροποποιησεις της συστασης και δεν ξεμπλεξεις ποτέ... Υπαρχει ξεχωριστη εισοδος προς την αποθηκη? Σκεψου τωρα, να δηλωνεις στο Ε9 δύο χωρους, δλδ. μια ΘΣΑ και μια αποθηκη σαν ΟΙ...και να τρεχεις με τον Δημο να τους εξηγεις απο πού παιρνουν ρευμα... Με τι εκανες το χωρισμα ? Μηπως υπαρχει καποια πορτα στο "χωρισμα"...λεω εγω τωρα.
    1 point
  10. μπα θα καταλαβουν οτι "ξεχασαν" και θα το συμπληρωσουν Αλλοιως, ειτε γιατι υπαρχει κανονισμος και δεν προβλεψε κατι ειτε γιατι δεν υπαρχει κανονισμος θα τρεχουν ολοι στα δικαστηρια να ζηταμε να εγκρινει ο δικαστης τις σχετικες πραξεις... οσον αφορα αυτο "Για να μην αναφερθώ στο τρόπο γραφής της ΥΑ. Στο άρθρο 4, για να βλέπουμε για ποια εργασία μιλάμε κάθε φορά, πρέπει να ανατρέχουμε στον 4495. Εξοργιστικό! " τό έλυσε ο ιμχοτεπ με την παραθεση των εργασιων διπλα σε καθε περίπτωση. https://www.michanikos.gr/files/file/1670-εργασίες-μικρής-κλίμακας-2020-φεκ-b-1843-13052020-απόφαση-υπενδαοκα432661174/
    1 point
  11. Σύμφωνα με την εγκ. 2 ν. 4495 (*) για το άρθρο 106, μπορείς να προβείς σε έγκριση κατεδάφισης πληρώνοντας το παράβολο που αντιστοιχεί στην επιφάνεια του κτιρίου. Διαφορετικά, άδεια κατεδάφισης. Λογικά, η έγκριση φαίνεται να είναι πιο σύντομη, αλλά έχει το μειονέκτημα ότι πληρώνεις παράβολο, οπότε σε μεγάλες επιφάνειες πάνω από 100 τμ ο ιδιοκτήτης χάνει και 500 Ευρώ πλέον της δικής σου αμοιβής. Στο Π.Σ δηλώσεων ν. 4495 υπάρχει επιλογή για "νομιμοποίηση/έγκριση κατεδάφισης". 2. Κατεδάφιση : Είναι δυνατή η υπαγωγή στον ν.4495/17 αυθαιρέτων κατασκευών προς κατεδάφιση με καταβολή του παραβόλου της παρ. ι του άρθρου 99, εφ’ όσον δεν έχει εκδοθεί αμετάκλητη δικαστική απόφαση για την κατεδάφισή τους και προκειμένου να ισχύσουν και γι’ αυτές οι ρυθμίσεις του νόμου περί διαγραφής ανείσπρακτων βεβαιωθέντων προστίμων. Η υπαγωγή μπορεί να αφορά είτε κατασκευές που έχουν ήδη κατεδαφιστεί αλλά εκκρεμούν γι’ αυτές πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης, είτε κατασκευές που πρόκειται να κατεδαφιστούν. Στην περίπτωση που η κατεδάφιση έχει συντελεστεί δεν εκδίδεται σχετική έγκριση εργασιών, υποβάλλονται στοιχεία για την απόδειξη της κατεδάφισης και αντί προστίμου καταβάλλεται παράβολο πεντακοσίων (500) ευρώ. Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις κατεδαφίσεων δεν εξετάζεται η τήρηση των προϋποθέσεων του άρθρου 89 του νόμου, δεδομένου ότι έχει ή πρόκειται να προστατευθεί το περιβάλλον με την κατεδάφιση. Η δυνατότητα υπαγωγής στο πληροφοριακό σύστημα εξασφαλίζει την καταβολή του σχετικού παραβόλου, την ενημέρωση του πληροφοριακού συστήματος και τη δυνατότητα διαγραφής των επιβληθέντων προστίμων. Για τη σύνταξη μεταβιβαστικής συμβολαιογραφικής πράξεως, που αφορά κατασκευή για την οποία εκδόθηκε πράξη έγκρισης εργασιών κατεδάφισης ή υποβάλλεται υπαγωγή για έγκριση εργασιών κατεδάφισης αυθαιρέτων κατασκευών με καταβολή του παραβόλου της παρ. ι του άρθρου 99 θα πρέπει πριν την συμβολαιογραφική πράξη να έχουν κατεδαφισθεί οι αυθαίρετες κατασκευές.
    1 point
  12. Σάββα , 1. Aλλο πράγμα είναι το πότε χτίστηκε ένα κτίριο και άλλο το πότε δημιουργήθηκε το γήπεδο εντός του οποίου βρίσκεται και πόση έκταση έχει. Το σημερινό γήπεδο μπορεί να προέκυψε από συνένωση , κατάτμηση , καταπάτηση , οτιδήποτε , σε άγνωστη χρονική στιγμή μεταγενέστερα της κατασκευής του κτίσματος. Επομένως το ότι θα πάρεις μια βεβαίωση ότι το κτίσμα είναι προ του 55 δεν σημαίνει τίποτα απολύτως για τον χρόνο δημιουργίας του γηπέδου. Κατά τα λοιπά ισχύουν αυτά που γράφτηκαν περί δικαστικής απόφασης κλπ. Προσοχή στα πρακτικά συμβιβασμού που αναφέρθηκαν. Σε δική μου υπόθεση : Παρά τις διαβεβαιώσεις των δικηγόρων πελάτη μου , για πρακτικό εξώδικης επίλυσης διαφοράς , κατατεθειμένο στο πρωτοδικείο που τεκμηρίωνε κατάτμηση μέσω χρησικτησίας και ανέγραφε εκκίνησή της το 1964 , η νομική υπηρεσία της ΥΔΟΜ απεφάνθει ότι η κατάτμηση έγινε 20 χρόνια πριν το πρακτικό ήτοι 1986 , οπότε έχασα την κατά παρέκκλιση αρτιότητα και την άδεια. 2. Αν η περιοχή μπει σε διαδικασία δασικού χάρτη την πάτησες. Το Δασαρχείο δεν θα δώσει βεβαίωση και θα σε παραπέμψει στην κύρωση του χάρτη - βάλε κάνα δίχρονο. Χωρίς βεβαίωση Δασαρχείου ή κυρωμένο χάρτη , δεν υπάρχει περίπτωση ΥΔΟΜ να σου χορηγήσει βεβαίωση για το γήπεδο. Αν έχουν βάλει στόχο στο ΥΠΕΝ την κατάργηση των παρεκκλίσεων σύντομα , ... αντίο , το τρένο πέρασε..
    1 point
  13. Έχεις υπέρβαση ύψους η οποία όμως θα υπολογιστεί με αναλυτικό εφόσον όπως λες δεν υπερβαίνεις το επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής. Εφόσον έχεις μεγάλη υπερύψωση της στάθμης δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις μειωτικό συντελεστή διότι επί της ουσίας δεν έχεις υπόγειο. Έχεις πια ισόγειο και όροφο.
    1 point
  14. ξαναδες "σχολαστικα"... την απαντηση του παυλου Ειπαμε οτι ο νομος επιτρεπει την χρηση του Ε9 σαν αποδεικτικού στοιχειου αλλά, με "περισκεψη" και "συνεση" σε σχεση με τα οσα βλέπει και ο ίδιος ο μηχανικος [χωρις βεβαια να ειναι υποχρεωμένος να προβει σε τεστ ανθρακος...] ή όσα αποκαλύπτει μια απλη επισκεψη στο γκουγκλ στριιτ... διοτι δεν ειναι και η κολυμβηθρα του Σιλωαμ..
    1 point
  15. Οι μειώσεις στο πρόστιμο της ειδικής κατηγορίας πολυτέκνων αφορούν αποκλειστικά και μόνον, στην "κύρια κατοικία" ή στη "δευτερεύουσα κατοικία" αυτών. Δεν αφορούν σε οποιασδήποτε άλλης χρήσης ακίνητο (ή ΟΙ κ.λπ.).
    1 point
  16. Εγκυρότατη είναι! Αλλά όχι για κάποια μελλοντική διοικητική πράξη κ.λπ. επί του συγκεκριμένου ακινήτου στο οποίο αφορά! Θα "εξισωθεί" με τις του 4495 με την απόκτηση της ηλεκτρονικής ταυτότητας! Ναι, αφού πρωτίστως μεταφερθεί στον 4178, πληρωθεί ανταποδοτικό τέλος και στη συνέχεια στον 4495! Συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή στο διαχειριστή μηχανικό που θ' αναλάβει μια τέτοιου είδους εργασία, καθότι άλλες οι απαιτήσεις του ενός νόμου κι άλλες αυτού που θα υπαχθεί σήμερα... Ταυτοχρόνως άλλες και σημαντικά διαφορετικές οι ευθύνες που αναλαμβάνονται.... Βεβαίως είναι και μεγάλο το χρονικό διάστημα που έχει μεσολαβήσει και υπάρχουν "πονηρούληδες" ιδιοκτήτες κ.λπ.
    1 point
  17. @ntanos Καλησπέρα Συνάδελφε (με σίγμα κεφαλαίο). Ο συνάδελφος ρώτησε για ποιο λόγο μπορεί να χάνει λίγα εκατοστά, γιατί οι συνάδελφοι πωλητές σε rtk συσκευές πουλάνε φανφάρες για ακρίβεια χιλιοστών όταν στην πραγματικότητα οι συσκευές τους με τα ιδιωτικά δίκτυα στην καλύτερη να πιάσουν ακρίβεια 2-3 εκατοστων με fixed λύσεις. Και όλοι ισχυρίζονται ότι το δίκτυο τους είναι το καλύτερο και ότι οι ανταγωνιστές τους είναι τσαρλατάνοι. Υπάρχουν αρκετές αιτίες σφαλμάτων μετρήσεων, δεν έχει νόημα να το αναπτύξουμε εδώ. Παρόλα αυτά ακόμα κ έτσι προσωπικά θεωρώ αυτή την εξελιγμένη αγορά πολύ πιο μπροστά σε σχέση με πριν από μόλις 10 χρόνια, όταν το Εγσα το ήξερε μόνο το ανύπαρκτο Κτηματολόγιο και το Δασαρχείο και όλοι οι υπόλοιποι με σωας τας φρένας δούλευαν σε hatt ή ΤΜ3. Ακόμη και μεγάλα γραφεία τοπογράφων εν έτει 2005 έπαιρναν Εγσα με ψαράδικο gps γιατί το ζεύγος (δεν υπήρχαν δίκτυα τότε) κοστιζε όσο ένα Porsche Cayenne Όπως κ ναχει το πράγμα πάντως, όλη αυτή η αναβάθμιση των συναδέλφων της χώρας με rtk εξοπλισμό είναι τεράστια πρόοδος για τη χώρα και την ποιότητα των τοπογραφικών που παραδίδονται. Συγχρόνως, έχουν καθοριστεί και προδιαγραφές για κάθε κατηγορία τοπογραφικου προκειμένου να αποφεύγονται τέτοιες παπαροκουβεντες σαν αυτή που κάνουμε ήδη (που είναι και εντελώς εκτός θέματος και το απόλυτο noise): Σε τοπογραφικά συμβολαίου η απόκλιση για τα εντός σχεδίου είναι 5%, για τα εκτός είναι 10% Σε τοπογραφικά αδειών η απόκλιση είναι αυτή που θα δεχτεί ένας δυσκοιλιος ελεγκτής δόμησης. Σε μελέτες οδοποιίας η απόκλιση μπορεί να είναι της τάξης δεκάδων εκατοστών Σε μεταλλικές κατασκευές η απόκλιση de facto είναι χιλιοστών, αλλά αν παραδώσεις σχέδιο περιμένοντας ένας μη τοπογράφος να καταλαβαίνει ότι πρέπει να διαιρέσει όλες τις αναγραφόμενες διαστάσεις με 0.9996 για να βρει την πραγματική, τότε μάλλον είσαι σχιζοφρενής και επικίνδυνος για τον κλάδο. Εξάλλου όταν αποτυγχάνουν οι τοπογράφοι στις αποτυπώσεις η λύση είναι η γνωστή, τα μεταλλικά σφάζονται επί τόπου στο έργο για να χωρέσουν στη διάσταση που δεν κατάφερε ένας Μηχανικός που ασχολείται με αποκλίσεις να αναγράψει με απλά νούμερα. Και όταν έχει φτάσει κάποιος σε επίπεδο σφάλματος 2 εκατοστών, είναι προτιμότερο να διαβάσει καμιά νομοθεσία γης να ξεστραβωθει (που έχει γεμισει από μαλακια ο τόπος), παρά να προσπαθεί να ρίξει το σφάλμα στο 1 εκατοστό. Τέλος πάντων εγώ μια άποψη ισορροπίας εκφέρω, δεν κρίνω εγώ την κάθε μέθοδο που ακολουθεί ο καθένας, ελεύθερη αγορά έχουμε και ο καθένας κρίνεται από αυτή ανάλογα την ποιότητα της εργασίας του. Μερικές φορές γράφω και μαλακίες. Δεν είμαι ο Μέγας Γεωμέτρης, εγω μόλις στην καραντίνα κατάφερα να μάθω ότι υπάρχει το σημείο Euler στο τριγωνο. Ο καθένας αξιολογεί ανάλογα με το δείκτη νοημοσύνης του.
    1 point
  18. Κωστα, το προειπα. Η τακτοποίηση με βαση την χρησικτησια, ειναι κατ' αρχας, νομιμη. Αλλά, η γενικη "αποψη" -με την οποία συμφωνω και εγω- ειναι οτι: μια δικαστικη αποφαση, αποδειχνει οχι μονον την κυριοτητα, αλλα και το ετος δημιουργιας, το οποιο ειναι απαραιτητο για να παει στην παρεκλιση που χρειαζεται σαν "τυφλο"
    1 point
  19. Καλημέρα σε όλους, αλλά με τη διαφωνία μου ... Η περίπτωση αυτή κάλυπτε άπειρες περιπτώσεις κελυφών (κυρίως προ του 1955) που θα μπορούσαν να επαναχρησιμοποιηθούν μόνο με εργασίες μικρής κλίμακας (σε όλα τα χωριά της επαρχίας και ειδικά σε στάσιμους οικισμούς). Τώρα πλέον θα απαιτείται άδεια που στις περισσότερες περιπτώσεις δεν θα βγαίνει ποτέ. Επίσης, η περίπτωση αυτή ως νομιμοποίηση κάλυπτε όλους τους χώρους υγιεινής που έχουν αναγερθεί στην επικράτεια με υποχρεωτικές αστυνομικές διατάξεις.
    1 point
  20. Θα ήταν πιο σωστό αν, δεν στεκόμασταν στις"γραφές" αλλά, αντιμετωπίζαμε το πρόβλημα ουσιαστικά. Το ότι δεν έχει ανακληθεί η άδεια (με ψευδή στοιχεία), δεν σημαίνει ότι όλα είναι εντάξει. Άλλωστε, τέτοιες διοικητικές πράξεις, ανακαλούνται οποτεδήποτε. Αν βάλουμε ως υπέρβαση μόνο την επιφάνεια εκτός άδειας, ο πελάτης είναι μετέωρος. Και ίσως, κάποια στιγμή στο μέλλον, κληθεί να πληρώσει πολύ περισσότερα. Θεωρώ ότι η σωστή επαγγελματική συμπεριφορά, επιβάλλει να του πούμε την αλήθεια. Αν διαλέξει το φτηνότερο πρόστιμο, ας πάει σε άλλο μηχανικό. Έτσι κι αλλιώς, η πιάτσα είναι γεμάτη αετονύχηδες...
    1 point
  21. Να ρωτήσω και εγώ κάτι με τη σειρά μου, τα 10 χιλιοστά που λέτε στην ταράτσα για το "δικαίωμα υψούν" σε ποιόν ή ποιούς έχουν δοθεί?
    1 point
  22. Καλησπέρα. Όταν μετρας με συνδυασμό rtk & total station, θεωρητικά το απολύτως σωστό επιστημονικά είναι να δουλέψεις σε αυθαίρετο σύστημα με το ts και μετά να το προσαρμόσεις βάσει τριών τουλάχιστον κοινών σημείων (όχι απαραίτητα στάσεων) στα ίδια σημεία στο Εγσα (που πήρες με rtk) με μέθοδο ελαχίστων τετραγώνων. Αλλά επειδή αυτή η μέθοδος απαιτεί αυξημένο υπόβαθρο μαθηματικών (προϋποθέτει υπολογισμό eigenvalues πινάκων), ο καθένας ας κάνει ο,τι θελει και του διευκολύνει την εργασία. Αυτό που κερδίζει κάποιος με αυτή τη μέθοδο είναι η απόλυτη ελαχιστοποίηση του σφάλματος (πιο κάτω δεν πάει) διότι είναι η μοναδική επιστημονικά τεκμηριωμένη λύση. Σε συνήθεις αποτυπώσεις δεν έχει καν νόημα.
    1 point
  23. Ε3_Ζ2(485.7)=Ε3_Ε(707.1): λογιστική βάση των εισφορών (ΕΦΚΑ+ΕΤΕΑΕΠ+αναδρομικά ΤΣΜΕΔΕ) που αφορούν στο 2019. Δηλαδή το ποσό που πραγματικά έπρεπε να καταβληθεί (ανεξάρτητα του αν έχει καταβληθεί ή όχι) ήτοι στις πραγματικές απαιτήσεις που αφορούν σε εισφορές των μηνών από και Ιαν'19 μέχρι και Δεκ'19, δηλαδή τις εισφορές που αφορούν το έτος '19. Επομένως πρέπει να γνωρίζεις την εκκαθάριση για τις εισφορές (ΕΦΚΑ+ΕΤΕΑΕΠ) του 2019 (είτε --αν μπορείς-- τις υπολογίζεις εσύ). Παρατήρηση: Στους κωδικούς αυτούς δεν συμπεριλαμβάνεται η λογιστική βάση της εκκαθάρισης του ΕΤΕΑΠ για το 2018, αφού δεν αφορά το '19 και έχει υπολογισθεί στην λογιστική βάση του φορολογικού έτους 2018 (αφού γαι το φορολογικό 2018 η εκκαθάριση του ΕΤΕΑΕΠ'18 εκδόθηκε εμπρόθεσμα και πριν την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων του φορολογικού έτους 2018). Περιλαμβάνεται όμως (στο φορολογικό έτος 2019) η λογιστική βάση της εκκαθάρισης του ΕΤΕΑΠ για το 2017 λόγω καθυστέρησης έκδοσής της για να συμπεριληφθεί στην δήλωση του φορολογικού έτους (2017) που αφορά. (υπενθυμίζω εκδόθηκε 8/3/2019). [Παρ' όλα αυτά, αν (οι δύο εκκαθαρίσεις του ΕΤΕΑΕΠ, 2017 & 2018) εκπέσουν λογιστικά (2017 & 2018) στο 2019, προσωπικά δεν βρίσκω λάνθασμένη και αυτή την αντιμετώπιση (είχα αυτόν τον προβληματισμό και πέρσι με αυτά του 2018 που τα δήλωσα στο 2018, αλλά ρώτησα φίλο εφοριακό/ελεγκτή και μου είχε πει ότι πιο σωστό λογιστικά είναι του 2018 να πάνε στο έτος που αφορούν (ήτοι στο 2018) αφού υπάρχει η δυνατότητα, και του 2017 στο 2019. Επίσης μου είπε ότι δεν είναι λανθασμένη η αντιμετώπιση να δηλωθούν όλα στο 2019, απλά η άλλη "λύση" είναι πιο σωστή.] Ητοι: [Ειδοποιητήρια ΕΦΚΑ από και Ιαν'19 έως και Δεκ'19] + [αποτέλεσμα ειδοποιητηρίου εκκαθάρισης ΕΦΚΑ '19 ήτοι -(μείον)πιστωτικό ή +(συν)χρεωστικό] + [Ειδοποιητήρια ΕΤΕΑΕΠ από και Ιαν'19 έως και Δεκ'19] + [αποτέλεσμα ειδοποιητηρίου εκκαθάρισης ΕΤΕΑΕΠ '19, -(μείον)πιστωτικό ή +(συν)χρεωστικό] + [συνολικό ποσό --όλων των δόσεων-- εκκαθάρισης ΕΤΕΑΕΠ '17] + [αναδρομικά τ.ΤΣΜΕΔΕ Α'εξαμήνου 2014 + Α'εξάμηνου 2015] Ολα τα παραπάνω χωρίς τόκους, πρόστιμα, προσαυξήσεις κλπ Ε3_Ε(715.1): φορολογική βάση των εισφορών (ΕΦΚΑ+ΕΤΕΑΕΠ+αναδρομικά ΤΣΜΕΔΕ) που αφορούν στο 2019. Δηλαδή το ποσό για πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών (ΕΦΚΑ, ΕΤΕΑΕΠ, ΕΤΕΑΕΠ αναδρομικά, ΤΣΜΕΔΕ, ΤΣΜΕΔΕ αναδρομικά), χωρίς τα ποσά τόκων, προσαυξήσεων, προστίμων κλπ, που καταβλήθηκε από 1/1-31/12/2019 ανεξάρτητα του ποιους μήνες ή/και έτη το ποσό πήγε και εξόφλησε (δηλ. ανεξάρτητα του ποιους μήνες ή/και έτη αφορά) και δεν έχει εκπέσει στην φορολογική βάση του 2018 (διότι πέρσι ίσχυε άλλο καθεστώς) Προσαυξήσεις-τόκοι δεν εκπίπτουν (φορολογικά) σε κανένα φορολογικό έτος (συνιστούν μόνιμη διαφορά και πάνε στον Ε3_Ζ2(488) καθώς και στην κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης στον κωδ. 2005). Και σχετικά με αυτό (φορολογική βεβαίωση από τον ΕΦΚΑ): https://www.michanikos.gr/forums/topic/48959-%CE%B5%CF%86%CE%BA%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CE%B9%CF%83%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AD%CF%82/page/201/?tab=comments#comment-1064450 Θέλει ιδιαίτερη προσοχή διότι το ποσό που αναγράφει δεν είναι το φορολογικά εκπιπτόμενο, αφού περιέχει (ενώ δεν πρέπει) την ασφαλιστική εισφορά Δεκ'19 που καταβλήθηκε τον Ιαν'20, δεν περιέχει (ενώ πρέπει) την ασφαλιστική εισφορά του Δεκ'18 που καταβλήθηκε τον Ιαν'19, περιέχει (ενώ δεν πρέπει) το πιστωτικό από τον συμψηφισμού έτους '18 όπου στην ΦΒ έχει εκπέσει στο προηγούμενο έτος 2018 με τις ταμειακές καταβολές των μηνιαίων ειδοποιητηρίων του '18
    1 point
  24. 1) ισχύει εφ' όσον μιλάμε για αδόμητο και δεν έχει διάταξη το ΦΕΚ ένταξης στο σχέδιο που να προνοεί και για τα μικρά (π.χ. είναι άρτια και όλα τα οικόπεδα όπως προκύπτουν από την Π.Ε. .... βέβαια το <50τ.μ. είναι απίθανο να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο... ) 2) μάλλον εννοείς το άρθρο 25 του ν. 1337/83
    1 point
  25. Κτίσμα εξ' ολοκλήρου αυθαίρετο που ρυθμίστηκε μπορεί πράγματι να κατεδαφιστεί με έγκριση εργασιών όπως αυτή προβλέπεται στον 4495 αλλά προβλεπόταν και παλαιότερα τόσο επί 4178 (άρθρο 25) όσο και επί 4014. Για την έγκριση εργασιών δεν προβλέπεται ελεγκτής δόμησης. Για κατεδάφιση νόμιμου κτίσματος ή μίξη νόμιμου και αυθαιρέτου απαιτείται η έκδοση κανονικής άδειας κατεδάφισης οπότε και ελεγκτής δόμησης αφού σε κάθε άδεια απαιτείται τουλάχιστον ένας τελικός έλεγχος. Η απαίτηση για τη διαχείριση των αποβλήτων ισχύει σε κάθε περίπτωση. Για κτίσματα προ του 55 αυτό που αλλάζει είναι ότι πρέπει να προηγηθεί έγκριση Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.
    1 point
  26. Συνάδελφοι, Ειλικρινά τώρα, προσπαθείτε να μάθετε γεωδαισία/τοπογραφία σε ένα μηχανικό πολεοδομίας, η απάντησή του είναι δεν είμαι άσχετος, ενώ βάση των ερωτημάτων του είναι (κακό δεν είναι), και μάλιστα χωρίς δικαίωμα υπογραφής και μας διαβάζουν ιδιώτες, απλώς για επιβεβαίωση για το αν διαβάζω καλά ή να τσεκάρω τα μάτια μου... ps Προσωπικά μια χαρά πληρώνονται οι static μετρήσεις από ιδιώτες που σέβονται την ιδιοκτησία τους. Από τυχαίους καταπατητές προφανώς και όχι μιας και επικρατεί η λογική τι είχαμε τι χάσαμε..., Φιλικά πάντα..
    -1 points
  27. Μαζεψου μεγάλε.. Ξεφεύγεις αλλά σε δικαιολογώ λόγω καραντίνας.. Έκανες post για να πεις αυτήν την @αλακια?? Τραβα για κάνα μπάνιο στην μπανιέρα σου μέγα τοπογραφε. Χαίρομαι που υπάρχουν συνάδελφοι που βοηθάνε και ας μην είμαστε ειδήμονες όπως εσύ.. Έτσι τουλάχιστον αυτοπερνιεσαι! Το να αποκαλείς έναν μηχανικό άσχετο δείχνει το επίπεδο σου.. Απορώ που ο συντονιστής δεν παρενέβη να σε διαγράψει για αντισυναδελφικοτητα.. Περιμένω όμως.. Ευχαριστω όλους όσους απαντάνε με επιχειρήματα κ βάσει της εμπειρίας τους.. Δειχνουν ακομπλεξαριστοι κ επιδεικνύουν αλληλέγγυο πνεύμα.. Κομπλεξικοί σαν εσένα, καλύτερα να μπούνε σε καμία τρύπα να κρυφτούν.. Υγ: μπες σε κάνα forum που να σ αρμόζει γτ εδώ φαίνεσαι @λακας! Υγ2: παλιότερα έκανες post σε θέμα με ρωγμές πλάκας και οπλισμο κλπ.. Έχεις εσύ τέτοιες γνώσεις ρε μεγάλε? Ποιος είσαι εσύ που θα μιλήσεις για ρωγμες!
    -1 points
  28. Αρχικά ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας. Θεωρώ αυτή την ερμηνεία του νόμου λίγο ''βολική'' αν και όπως φαίνεται ο νόμος το επιτρέπει. Το πιο ισχυρό αποδεικτικό σύμφωνα με το νόμο όμως είναι οι αεροφωτογραφίες και όχι το Ε9 - διαφορετικά όλα τα κτίρια που έχουν κατασκευασθεί χωρίς άδεια θα μπορούσαν να θεωρηθούν προ του 1975 με μια απλή τροποποίηση του Ε9, άσχετα του χρόνου κατασκευής τους. 2η παρατήρηση. Βάλε την ειδικότητα σου στο προφίλ σου. Είναι υποχρεωτικό απο τους κανόνες αυτού του φόρουμ Δεν θα υπάρξει άλλη παρατήρηση για το ίδιο ζήτημα Didonis
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.