Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      17.329


  2. imhotep

    imhotep

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      844


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.116


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.016


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/05/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Version 2.0.0

    1.427 downloads

    αν και έχει ανέβει ήδη από κάποιους συναδέλφους, θεωρώ ότι βοηθάει κάπως αυτή η εκδοχή
    7 points
  2. @JVasileiadis Είσαι νέο μέλος (και ίσως νέος μηχανικός στο χώρο) και δεν έχεις προλάβει να παρακολουθήσεις και να συμμετάσχεις σε συζητήσεις στο φόρουμ τα προηγούμενα χρόνια για τους αυθαιρετονόμους. Ο νόμος ζητάει το πρόσφατο Ε9 και φυσικά θα είναι τροποποιημένο για να περιέχει την πρόσφατη-ορθή αποτύπωση και το σωστό έτος παλαιότητας σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης το είχε εσφαλμένα δηλώσει σε προηγούμενα χρόνια. Έχουμε πει λοιπόν πολλές φορές ότι το Ε9 είναι το πιο ισχυρό αποδεικτικό αλλά δεν σημαίνει ότι κοιτάζουμε μόνο αυτό. . Για παράδειγμα αν πας και δεις ένα κτίριο του οποίου τα μορφολογικά χαρακτηριστικά του παραπέμπουν σε κτίριο του 2010, δεν θα δεχτείς ένα Ε9 που αναφέρει έτος κατασκευής 1950. Υπάρχει λοιπόν και η κρίση του μηχανικού.
    2 points
  3. Αν ήταν δημοτικός δρόμος, ήθελε παραχώρηση. Επειδή όμως η έννοια "ιδιωτικός δρόμος" δεν υφίσταται, δες μήπως έχει καταστεί (εκ των πραγμάτων) δημοτικός με την πάροδο των χρόνων. Για να είσαι καλυμμένος (σε σχέση με τα συμβόλαια), πάρε μια βεβαίωση από το Δήμο, ότι είναι δημοτικός πριν το 85.
    1 point
  4. δεν επεκταθηκε απλα στο "δωμα" του αλλου Τυπικα εχει επεκταθει σε ξενο οικοπεδο. Δεν τακτοποιειται. Ετσι δωστου χαιρετισματα. Αλλως, θα έλεγα, πατε στον συμβ/φο, καταργειτε την συσταση καθετης και ξανακανετε συσταση ΟΙ απο την αρχη, δεχνοντας τα ισογεια του καθενος και τον οροφο να παταει στο δωμα που παιρνει ο αλλος και κανετε συσταση και διανομη. και θα χτισεις όσα τμ. περισσευουν. Οταν σας πει τα εξοδα ο συμβ/φος, να εχετε παρει μαζι σας και τα υπογλώσσια...
    1 point
  5. Αυτή είναι η ορθή διαδικασία.... Δεν ξεχνάς, τα παραστατικά των πληρωμών (παράβολο, πρόστιμο ή δόσεις) που απαιτούνται για τον συμψηφισμό, τα αντίστοιχα έγγραφα της αίτησης 3843 κ.λπ. και την αίτηση απένταξης από τον 3843 λόγω υπαγωγής στον 4495 στην οικεία πολεοδομία.....
    1 point
  6. Υπερβολή, το "κύρια και μοναδική".....
    1 point
  7. Δεν την δίδουμε! Στο ακίνητο υφίστανται μη ρυθμισμένες αυθαιρεσίες. Απαιτείται πρωτίστως υπαγωγή στον 4495 κ.λπ.
    1 point
  8. Aκριβώς αυτό! Είχα αρκετές περιπτώσεις αυτού του είδους κι έτσι στο παρελθόν προβληματίστηκα αρκετά.... Σε όλους πρότεινα ν' αντιμετωπιστεί το θέμα ως να πρόκειται "μελλοντικά" να γίνει ΣΟΙ και να "κοπεί" το κτίριο σε δύο αυτόνομες κι ανεξάρτητες κατοικίες.... Οι 9 στους 10 το υποδέχθηκαν με χαρά και το ολοκληρώσαμε έτσι!!! Αυτό βεβαίως έχει ως αποτέλεσμα του να ξεχάσουμε το μειωτικό συντελεστή του 30% και να "δομηθούν" τα πάντα έτσι ώστε να εξυπηρετούν το μελλοντικό σκοπό..... Γίνεται.... Σε αυτό συντέλεσε το γεγονός της ύπαρξης τουλάχιστον 2 παιδιών, η εύκολη αποκατάσταση αυτών και βεβαίως το ότι, "ένα σπίτι συνολικής επιφάνειας 220 τ.μ. ΚΧ και ειδικά στην επαρχία, δεν μπορεί να συντηρηθεί εύκολα από ένα π.χ. νέο ζευγάρι ή νέα οικογένεια"... Πολλές φορές οφείλουμε να προσπαθούμε να βλέπουμε όσο μακρύτερα μπορούμε και να υποστηρίζουμε "αυτά που βλέπουμε" όπου δει....
    1 point
  9. Ειναι μια ΘΣΑ στο υπογειο. Δεν ειναι κατοικια. Εχει γινει συσταση ΟΙ και αποτελει ανεξαρτητη ΟΙ με χιλιοστα. Ολα νομιμα. Δεν εχει σχεση με το διαμερισμα και μεταβιβαζεται ελευθερα και σε εκτος της οικοδομης. Εκανες εναν αυθαιρετο διαχωρισμο. Αυτον τακτοποιεις. και, δεν καταλαβα, τι σε πειραζε στο "βαθος" της ΘΣΑ, χωρις μεσοτοιχια, να βαζεις το ποδηλατο του εγγονου ή το σκρινιο της γιαγιας...ή καναν τενεκε τυρι ή λαδι.... τεσπα...περιεργες κατασκευες, χωρις λογο. Αυριο θα γκρεμισεις το χωρισμα και θα το μεταβιβασεις ολοκληρο, για να μην μπλεξεις με τροποποιησεις της συστασης και δεν ξεμπλεξεις ποτέ... Υπαρχει ξεχωριστη εισοδος προς την αποθηκη? Σκεψου τωρα, να δηλωνεις στο Ε9 δύο χωρους, δλδ. μια ΘΣΑ και μια αποθηκη σαν ΟΙ...και να τρεχεις με τον Δημο να τους εξηγεις απο πού παιρνουν ρευμα... Με τι εκανες το χωρισμα ? Μηπως υπαρχει καποια πορτα στο "χωρισμα"...λεω εγω τωρα.
    1 point
  10. μπα θα καταλαβουν οτι "ξεχασαν" και θα το συμπληρωσουν Αλλοιως, ειτε γιατι υπαρχει κανονισμος και δεν προβλεψε κατι ειτε γιατι δεν υπαρχει κανονισμος θα τρεχουν ολοι στα δικαστηρια να ζηταμε να εγκρινει ο δικαστης τις σχετικες πραξεις... οσον αφορα αυτο "Για να μην αναφερθώ στο τρόπο γραφής της ΥΑ. Στο άρθρο 4, για να βλέπουμε για ποια εργασία μιλάμε κάθε φορά, πρέπει να ανατρέχουμε στον 4495. Εξοργιστικό! " τό έλυσε ο ιμχοτεπ με την παραθεση των εργασιων διπλα σε καθε περίπτωση. https://www.michanikos.gr/files/file/1670-εργασίες-μικρής-κλίμακας-2020-φεκ-b-1843-13052020-απόφαση-υπενδαοκα432661174/
    1 point
  11. Σύμφωνα με την εγκ. 2 ν. 4495 (*) για το άρθρο 106, μπορείς να προβείς σε έγκριση κατεδάφισης πληρώνοντας το παράβολο που αντιστοιχεί στην επιφάνεια του κτιρίου. Διαφορετικά, άδεια κατεδάφισης. Λογικά, η έγκριση φαίνεται να είναι πιο σύντομη, αλλά έχει το μειονέκτημα ότι πληρώνεις παράβολο, οπότε σε μεγάλες επιφάνειες πάνω από 100 τμ ο ιδιοκτήτης χάνει και 500 Ευρώ πλέον της δικής σου αμοιβής. Στο Π.Σ δηλώσεων ν. 4495 υπάρχει επιλογή για "νομιμοποίηση/έγκριση κατεδάφισης". 2. Κατεδάφιση : Είναι δυνατή η υπαγωγή στον ν.4495/17 αυθαιρέτων κατασκευών προς κατεδάφιση με καταβολή του παραβόλου της παρ. ι του άρθρου 99, εφ’ όσον δεν έχει εκδοθεί αμετάκλητη δικαστική απόφαση για την κατεδάφισή τους και προκειμένου να ισχύσουν και γι’ αυτές οι ρυθμίσεις του νόμου περί διαγραφής ανείσπρακτων βεβαιωθέντων προστίμων. Η υπαγωγή μπορεί να αφορά είτε κατασκευές που έχουν ήδη κατεδαφιστεί αλλά εκκρεμούν γι’ αυτές πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης, είτε κατασκευές που πρόκειται να κατεδαφιστούν. Στην περίπτωση που η κατεδάφιση έχει συντελεστεί δεν εκδίδεται σχετική έγκριση εργασιών, υποβάλλονται στοιχεία για την απόδειξη της κατεδάφισης και αντί προστίμου καταβάλλεται παράβολο πεντακοσίων (500) ευρώ. Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις κατεδαφίσεων δεν εξετάζεται η τήρηση των προϋποθέσεων του άρθρου 89 του νόμου, δεδομένου ότι έχει ή πρόκειται να προστατευθεί το περιβάλλον με την κατεδάφιση. Η δυνατότητα υπαγωγής στο πληροφοριακό σύστημα εξασφαλίζει την καταβολή του σχετικού παραβόλου, την ενημέρωση του πληροφοριακού συστήματος και τη δυνατότητα διαγραφής των επιβληθέντων προστίμων. Για τη σύνταξη μεταβιβαστικής συμβολαιογραφικής πράξεως, που αφορά κατασκευή για την οποία εκδόθηκε πράξη έγκρισης εργασιών κατεδάφισης ή υποβάλλεται υπαγωγή για έγκριση εργασιών κατεδάφισης αυθαιρέτων κατασκευών με καταβολή του παραβόλου της παρ. ι του άρθρου 99 θα πρέπει πριν την συμβολαιογραφική πράξη να έχουν κατεδαφισθεί οι αυθαίρετες κατασκευές.
    1 point
  12. Σάββα , 1. Aλλο πράγμα είναι το πότε χτίστηκε ένα κτίριο και άλλο το πότε δημιουργήθηκε το γήπεδο εντός του οποίου βρίσκεται και πόση έκταση έχει. Το σημερινό γήπεδο μπορεί να προέκυψε από συνένωση , κατάτμηση , καταπάτηση , οτιδήποτε , σε άγνωστη χρονική στιγμή μεταγενέστερα της κατασκευής του κτίσματος. Επομένως το ότι θα πάρεις μια βεβαίωση ότι το κτίσμα είναι προ του 55 δεν σημαίνει τίποτα απολύτως για τον χρόνο δημιουργίας του γηπέδου. Κατά τα λοιπά ισχύουν αυτά που γράφτηκαν περί δικαστικής απόφασης κλπ. Προσοχή στα πρακτικά συμβιβασμού που αναφέρθηκαν. Σε δική μου υπόθεση : Παρά τις διαβεβαιώσεις των δικηγόρων πελάτη μου , για πρακτικό εξώδικης επίλυσης διαφοράς , κατατεθειμένο στο πρωτοδικείο που τεκμηρίωνε κατάτμηση μέσω χρησικτησίας και ανέγραφε εκκίνησή της το 1964 , η νομική υπηρεσία της ΥΔΟΜ απεφάνθει ότι η κατάτμηση έγινε 20 χρόνια πριν το πρακτικό ήτοι 1986 , οπότε έχασα την κατά παρέκκλιση αρτιότητα και την άδεια. 2. Αν η περιοχή μπει σε διαδικασία δασικού χάρτη την πάτησες. Το Δασαρχείο δεν θα δώσει βεβαίωση και θα σε παραπέμψει στην κύρωση του χάρτη - βάλε κάνα δίχρονο. Χωρίς βεβαίωση Δασαρχείου ή κυρωμένο χάρτη , δεν υπάρχει περίπτωση ΥΔΟΜ να σου χορηγήσει βεβαίωση για το γήπεδο. Αν έχουν βάλει στόχο στο ΥΠΕΝ την κατάργηση των παρεκκλίσεων σύντομα , ... αντίο , το τρένο πέρασε..
    1 point
  13. Έχεις υπέρβαση ύψους η οποία όμως θα υπολογιστεί με αναλυτικό εφόσον όπως λες δεν υπερβαίνεις το επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής. Εφόσον έχεις μεγάλη υπερύψωση της στάθμης δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις μειωτικό συντελεστή διότι επί της ουσίας δεν έχεις υπόγειο. Έχεις πια ισόγειο και όροφο.
    1 point
  14. ξαναδες "σχολαστικα"... την απαντηση του παυλου Ειπαμε οτι ο νομος επιτρεπει την χρηση του Ε9 σαν αποδεικτικού στοιχειου αλλά, με "περισκεψη" και "συνεση" σε σχεση με τα οσα βλέπει και ο ίδιος ο μηχανικος [χωρις βεβαια να ειναι υποχρεωμένος να προβει σε τεστ ανθρακος...] ή όσα αποκαλύπτει μια απλη επισκεψη στο γκουγκλ στριιτ... διοτι δεν ειναι και η κολυμβηθρα του Σιλωαμ..
    1 point
  15. Οι μειώσεις στο πρόστιμο της ειδικής κατηγορίας πολυτέκνων αφορούν αποκλειστικά και μόνον, στην "κύρια κατοικία" ή στη "δευτερεύουσα κατοικία" αυτών. Δεν αφορούν σε οποιασδήποτε άλλης χρήσης ακίνητο (ή ΟΙ κ.λπ.).
    1 point
  16. Εγκυρότατη είναι! Αλλά όχι για κάποια μελλοντική διοικητική πράξη κ.λπ. επί του συγκεκριμένου ακινήτου στο οποίο αφορά! Θα "εξισωθεί" με τις του 4495 με την απόκτηση της ηλεκτρονικής ταυτότητας! Ναι, αφού πρωτίστως μεταφερθεί στον 4178, πληρωθεί ανταποδοτικό τέλος και στη συνέχεια στον 4495! Συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή στο διαχειριστή μηχανικό που θ' αναλάβει μια τέτοιου είδους εργασία, καθότι άλλες οι απαιτήσεις του ενός νόμου κι άλλες αυτού που θα υπαχθεί σήμερα... Ταυτοχρόνως άλλες και σημαντικά διαφορετικές οι ευθύνες που αναλαμβάνονται.... Βεβαίως είναι και μεγάλο το χρονικό διάστημα που έχει μεσολαβήσει και υπάρχουν "πονηρούληδες" ιδιοκτήτες κ.λπ.
    1 point
  17. @ntanos Καλησπέρα Συνάδελφε (με σίγμα κεφαλαίο). Ο συνάδελφος ρώτησε για ποιο λόγο μπορεί να χάνει λίγα εκατοστά, γιατί οι συνάδελφοι πωλητές σε rtk συσκευές πουλάνε φανφάρες για ακρίβεια χιλιοστών όταν στην πραγματικότητα οι συσκευές τους με τα ιδιωτικά δίκτυα στην καλύτερη να πιάσουν ακρίβεια 2-3 εκατοστων με fixed λύσεις. Και όλοι ισχυρίζονται ότι το δίκτυο τους είναι το καλύτερο και ότι οι ανταγωνιστές τους είναι τσαρλατάνοι. Υπάρχουν αρκετές αιτίες σφαλμάτων μετρήσεων, δεν έχει νόημα να το αναπτύξουμε εδώ. Παρόλα αυτά ακόμα κ έτσι προσωπικά θεωρώ αυτή την εξελιγμένη αγορά πολύ πιο μπροστά σε σχέση με πριν από μόλις 10 χρόνια, όταν το Εγσα το ήξερε μόνο το ανύπαρκτο Κτηματολόγιο και το Δασαρχείο και όλοι οι υπόλοιποι με σωας τας φρένας δούλευαν σε hatt ή ΤΜ3. Ακόμη και μεγάλα γραφεία τοπογράφων εν έτει 2005 έπαιρναν Εγσα με ψαράδικο gps γιατί το ζεύγος (δεν υπήρχαν δίκτυα τότε) κοστιζε όσο ένα Porsche Cayenne Όπως κ ναχει το πράγμα πάντως, όλη αυτή η αναβάθμιση των συναδέλφων της χώρας με rtk εξοπλισμό είναι τεράστια πρόοδος για τη χώρα και την ποιότητα των τοπογραφικών που παραδίδονται. Συγχρόνως, έχουν καθοριστεί και προδιαγραφές για κάθε κατηγορία τοπογραφικου προκειμένου να αποφεύγονται τέτοιες παπαροκουβεντες σαν αυτή που κάνουμε ήδη (που είναι και εντελώς εκτός θέματος και το απόλυτο noise): Σε τοπογραφικά συμβολαίου η απόκλιση για τα εντός σχεδίου είναι 5%, για τα εκτός είναι 10% Σε τοπογραφικά αδειών η απόκλιση είναι αυτή που θα δεχτεί ένας δυσκοιλιος ελεγκτής δόμησης. Σε μελέτες οδοποιίας η απόκλιση μπορεί να είναι της τάξης δεκάδων εκατοστών Σε μεταλλικές κατασκευές η απόκλιση de facto είναι χιλιοστών, αλλά αν παραδώσεις σχέδιο περιμένοντας ένας μη τοπογράφος να καταλαβαίνει ότι πρέπει να διαιρέσει όλες τις αναγραφόμενες διαστάσεις με 0.9996 για να βρει την πραγματική, τότε μάλλον είσαι σχιζοφρενής και επικίνδυνος για τον κλάδο. Εξάλλου όταν αποτυγχάνουν οι τοπογράφοι στις αποτυπώσεις η λύση είναι η γνωστή, τα μεταλλικά σφάζονται επί τόπου στο έργο για να χωρέσουν στη διάσταση που δεν κατάφερε ένας Μηχανικός που ασχολείται με αποκλίσεις να αναγράψει με απλά νούμερα. Και όταν έχει φτάσει κάποιος σε επίπεδο σφάλματος 2 εκατοστών, είναι προτιμότερο να διαβάσει καμιά νομοθεσία γης να ξεστραβωθει (που έχει γεμισει από μαλακια ο τόπος), παρά να προσπαθεί να ρίξει το σφάλμα στο 1 εκατοστό. Τέλος πάντων εγώ μια άποψη ισορροπίας εκφέρω, δεν κρίνω εγώ την κάθε μέθοδο που ακολουθεί ο καθένας, ελεύθερη αγορά έχουμε και ο καθένας κρίνεται από αυτή ανάλογα την ποιότητα της εργασίας του. Μερικές φορές γράφω και μαλακίες. Δεν είμαι ο Μέγας Γεωμέτρης, εγω μόλις στην καραντίνα κατάφερα να μάθω ότι υπάρχει το σημείο Euler στο τριγωνο. Ο καθένας αξιολογεί ανάλογα με το δείκτη νοημοσύνης του.
    1 point
  18. Κωστα, το προειπα. Η τακτοποίηση με βαση την χρησικτησια, ειναι κατ' αρχας, νομιμη. Αλλά, η γενικη "αποψη" -με την οποία συμφωνω και εγω- ειναι οτι: μια δικαστικη αποφαση, αποδειχνει οχι μονον την κυριοτητα, αλλα και το ετος δημιουργιας, το οποιο ειναι απαραιτητο για να παει στην παρεκλιση που χρειαζεται σαν "τυφλο"
    1 point
  19. Καλημέρα σε όλους, αλλά με τη διαφωνία μου ... Η περίπτωση αυτή κάλυπτε άπειρες περιπτώσεις κελυφών (κυρίως προ του 1955) που θα μπορούσαν να επαναχρησιμοποιηθούν μόνο με εργασίες μικρής κλίμακας (σε όλα τα χωριά της επαρχίας και ειδικά σε στάσιμους οικισμούς). Τώρα πλέον θα απαιτείται άδεια που στις περισσότερες περιπτώσεις δεν θα βγαίνει ποτέ. Επίσης, η περίπτωση αυτή ως νομιμοποίηση κάλυπτε όλους τους χώρους υγιεινής που έχουν αναγερθεί στην επικράτεια με υποχρεωτικές αστυνομικές διατάξεις.
    1 point
  20. Θα ήταν πιο σωστό αν, δεν στεκόμασταν στις"γραφές" αλλά, αντιμετωπίζαμε το πρόβλημα ουσιαστικά. Το ότι δεν έχει ανακληθεί η άδεια (με ψευδή στοιχεία), δεν σημαίνει ότι όλα είναι εντάξει. Άλλωστε, τέτοιες διοικητικές πράξεις, ανακαλούνται οποτεδήποτε. Αν βάλουμε ως υπέρβαση μόνο την επιφάνεια εκτός άδειας, ο πελάτης είναι μετέωρος. Και ίσως, κάποια στιγμή στο μέλλον, κληθεί να πληρώσει πολύ περισσότερα. Θεωρώ ότι η σωστή επαγγελματική συμπεριφορά, επιβάλλει να του πούμε την αλήθεια. Αν διαλέξει το φτηνότερο πρόστιμο, ας πάει σε άλλο μηχανικό. Έτσι κι αλλιώς, η πιάτσα είναι γεμάτη αετονύχηδες...
    1 point
  21. Να ρωτήσω και εγώ κάτι με τη σειρά μου, τα 10 χιλιοστά που λέτε στην ταράτσα για το "δικαίωμα υψούν" σε ποιόν ή ποιούς έχουν δοθεί?
    1 point
  22. Καλησπέρα. Όταν μετρας με συνδυασμό rtk & total station, θεωρητικά το απολύτως σωστό επιστημονικά είναι να δουλέψεις σε αυθαίρετο σύστημα με το ts και μετά να το προσαρμόσεις βάσει τριών τουλάχιστον κοινών σημείων (όχι απαραίτητα στάσεων) στα ίδια σημεία στο Εγσα (που πήρες με rtk) με μέθοδο ελαχίστων τετραγώνων. Αλλά επειδή αυτή η μέθοδος απαιτεί αυξημένο υπόβαθρο μαθηματικών (προϋποθέτει υπολογισμό eigenvalues πινάκων), ο καθένας ας κάνει ο,τι θελει και του διευκολύνει την εργασία. Αυτό που κερδίζει κάποιος με αυτή τη μέθοδο είναι η απόλυτη ελαχιστοποίηση του σφάλματος (πιο κάτω δεν πάει) διότι είναι η μοναδική επιστημονικά τεκμηριωμένη λύση. Σε συνήθεις αποτυπώσεις δεν έχει καν νόημα.
    1 point
  23. Ε3_Ζ2(485.7)=Ε3_Ε(707.1): λογιστική βάση των εισφορών (ΕΦΚΑ+ΕΤΕΑΕΠ+αναδρομικά ΤΣΜΕΔΕ) που αφορούν στο 2019. Δηλαδή το ποσό που πραγματικά έπρεπε να καταβληθεί (ανεξάρτητα του αν έχει καταβληθεί ή όχι) ήτοι στις πραγματικές απαιτήσεις που αφορούν σε εισφορές των μηνών από και Ιαν'19 μέχρι και Δεκ'19, δηλαδή τις εισφορές που αφορούν το έτος '19. Επομένως πρέπει να γνωρίζεις την εκκαθάριση για τις εισφορές (ΕΦΚΑ+ΕΤΕΑΕΠ) του 2019 (είτε --αν μπορείς-- τις υπολογίζεις εσύ). Παρατήρηση: Στους κωδικούς αυτούς δεν συμπεριλαμβάνεται η λογιστική βάση της εκκαθάρισης του ΕΤΕΑΠ για το 2018, αφού δεν αφορά το '19 και έχει υπολογισθεί στην λογιστική βάση του φορολογικού έτους 2018 (αφού γαι το φορολογικό 2018 η εκκαθάριση του ΕΤΕΑΕΠ'18 εκδόθηκε εμπρόθεσμα και πριν την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων του φορολογικού έτους 2018). Περιλαμβάνεται όμως (στο φορολογικό έτος 2019) η λογιστική βάση της εκκαθάρισης του ΕΤΕΑΠ για το 2017 λόγω καθυστέρησης έκδοσής της για να συμπεριληφθεί στην δήλωση του φορολογικού έτους (2017) που αφορά. (υπενθυμίζω εκδόθηκε 8/3/2019). [Παρ' όλα αυτά, αν (οι δύο εκκαθαρίσεις του ΕΤΕΑΕΠ, 2017 & 2018) εκπέσουν λογιστικά (2017 & 2018) στο 2019, προσωπικά δεν βρίσκω λάνθασμένη και αυτή την αντιμετώπιση (είχα αυτόν τον προβληματισμό και πέρσι με αυτά του 2018 που τα δήλωσα στο 2018, αλλά ρώτησα φίλο εφοριακό/ελεγκτή και μου είχε πει ότι πιο σωστό λογιστικά είναι του 2018 να πάνε στο έτος που αφορούν (ήτοι στο 2018) αφού υπάρχει η δυνατότητα, και του 2017 στο 2019. Επίσης μου είπε ότι δεν είναι λανθασμένη η αντιμετώπιση να δηλωθούν όλα στο 2019, απλά η άλλη "λύση" είναι πιο σωστή.] Ητοι: [Ειδοποιητήρια ΕΦΚΑ από και Ιαν'19 έως και Δεκ'19] + [αποτέλεσμα ειδοποιητηρίου εκκαθάρισης ΕΦΚΑ '19 ήτοι -(μείον)πιστωτικό ή +(συν)χρεωστικό] + [Ειδοποιητήρια ΕΤΕΑΕΠ από και Ιαν'19 έως και Δεκ'19] + [αποτέλεσμα ειδοποιητηρίου εκκαθάρισης ΕΤΕΑΕΠ '19, -(μείον)πιστωτικό ή +(συν)χρεωστικό] + [συνολικό ποσό --όλων των δόσεων-- εκκαθάρισης ΕΤΕΑΕΠ '17] + [αναδρομικά τ.ΤΣΜΕΔΕ Α'εξαμήνου 2014 + Α'εξάμηνου 2015] Ολα τα παραπάνω χωρίς τόκους, πρόστιμα, προσαυξήσεις κλπ Ε3_Ε(715.1): φορολογική βάση των εισφορών (ΕΦΚΑ+ΕΤΕΑΕΠ+αναδρομικά ΤΣΜΕΔΕ) που αφορούν στο 2019. Δηλαδή το ποσό για πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών (ΕΦΚΑ, ΕΤΕΑΕΠ, ΕΤΕΑΕΠ αναδρομικά, ΤΣΜΕΔΕ, ΤΣΜΕΔΕ αναδρομικά), χωρίς τα ποσά τόκων, προσαυξήσεων, προστίμων κλπ, που καταβλήθηκε από 1/1-31/12/2019 ανεξάρτητα του ποιους μήνες ή/και έτη το ποσό πήγε και εξόφλησε (δηλ. ανεξάρτητα του ποιους μήνες ή/και έτη αφορά) και δεν έχει εκπέσει στην φορολογική βάση του 2018 (διότι πέρσι ίσχυε άλλο καθεστώς) Προσαυξήσεις-τόκοι δεν εκπίπτουν (φορολογικά) σε κανένα φορολογικό έτος (συνιστούν μόνιμη διαφορά και πάνε στον Ε3_Ζ2(488) καθώς και στην κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης στον κωδ. 2005). Και σχετικά με αυτό (φορολογική βεβαίωση από τον ΕΦΚΑ): https://www.michanikos.gr/forums/topic/48959-%CE%B5%CF%86%CE%BA%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CE%B9%CF%83%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AD%CF%82/page/201/?tab=comments#comment-1064450 Θέλει ιδιαίτερη προσοχή διότι το ποσό που αναγράφει δεν είναι το φορολογικά εκπιπτόμενο, αφού περιέχει (ενώ δεν πρέπει) την ασφαλιστική εισφορά Δεκ'19 που καταβλήθηκε τον Ιαν'20, δεν περιέχει (ενώ πρέπει) την ασφαλιστική εισφορά του Δεκ'18 που καταβλήθηκε τον Ιαν'19, περιέχει (ενώ δεν πρέπει) το πιστωτικό από τον συμψηφισμού έτους '18 όπου στην ΦΒ έχει εκπέσει στο προηγούμενο έτος 2018 με τις ταμειακές καταβολές των μηνιαίων ειδοποιητηρίων του '18
    1 point
  24. 1) ισχύει εφ' όσον μιλάμε για αδόμητο και δεν έχει διάταξη το ΦΕΚ ένταξης στο σχέδιο που να προνοεί και για τα μικρά (π.χ. είναι άρτια και όλα τα οικόπεδα όπως προκύπτουν από την Π.Ε. .... βέβαια το <50τ.μ. είναι απίθανο να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο... ) 2) μάλλον εννοείς το άρθρο 25 του ν. 1337/83
    1 point
  25. Κτίσμα εξ' ολοκλήρου αυθαίρετο που ρυθμίστηκε μπορεί πράγματι να κατεδαφιστεί με έγκριση εργασιών όπως αυτή προβλέπεται στον 4495 αλλά προβλεπόταν και παλαιότερα τόσο επί 4178 (άρθρο 25) όσο και επί 4014. Για την έγκριση εργασιών δεν προβλέπεται ελεγκτής δόμησης. Για κατεδάφιση νόμιμου κτίσματος ή μίξη νόμιμου και αυθαιρέτου απαιτείται η έκδοση κανονικής άδειας κατεδάφισης οπότε και ελεγκτής δόμησης αφού σε κάθε άδεια απαιτείται τουλάχιστον ένας τελικός έλεγχος. Η απαίτηση για τη διαχείριση των αποβλήτων ισχύει σε κάθε περίπτωση. Για κτίσματα προ του 55 αυτό που αλλάζει είναι ότι πρέπει να προηγηθεί έγκριση Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.
    1 point
  26. Συνάδελφοι, Ειλικρινά τώρα, προσπαθείτε να μάθετε γεωδαισία/τοπογραφία σε ένα μηχανικό πολεοδομίας, η απάντησή του είναι δεν είμαι άσχετος, ενώ βάση των ερωτημάτων του είναι (κακό δεν είναι), και μάλιστα χωρίς δικαίωμα υπογραφής και μας διαβάζουν ιδιώτες, απλώς για επιβεβαίωση για το αν διαβάζω καλά ή να τσεκάρω τα μάτια μου... ps Προσωπικά μια χαρά πληρώνονται οι static μετρήσεις από ιδιώτες που σέβονται την ιδιοκτησία τους. Από τυχαίους καταπατητές προφανώς και όχι μιας και επικρατεί η λογική τι είχαμε τι χάσαμε..., Φιλικά πάντα..
    -1 points
  27. Μαζεψου μεγάλε.. Ξεφεύγεις αλλά σε δικαιολογώ λόγω καραντίνας.. Έκανες post για να πεις αυτήν την @αλακια?? Τραβα για κάνα μπάνιο στην μπανιέρα σου μέγα τοπογραφε. Χαίρομαι που υπάρχουν συνάδελφοι που βοηθάνε και ας μην είμαστε ειδήμονες όπως εσύ.. Έτσι τουλάχιστον αυτοπερνιεσαι! Το να αποκαλείς έναν μηχανικό άσχετο δείχνει το επίπεδο σου.. Απορώ που ο συντονιστής δεν παρενέβη να σε διαγράψει για αντισυναδελφικοτητα.. Περιμένω όμως.. Ευχαριστω όλους όσους απαντάνε με επιχειρήματα κ βάσει της εμπειρίας τους.. Δειχνουν ακομπλεξαριστοι κ επιδεικνύουν αλληλέγγυο πνεύμα.. Κομπλεξικοί σαν εσένα, καλύτερα να μπούνε σε καμία τρύπα να κρυφτούν.. Υγ: μπες σε κάνα forum που να σ αρμόζει γτ εδώ φαίνεσαι @λακας! Υγ2: παλιότερα έκανες post σε θέμα με ρωγμές πλάκας και οπλισμο κλπ.. Έχεις εσύ τέτοιες γνώσεις ρε μεγάλε? Ποιος είσαι εσύ που θα μιλήσεις για ρωγμες!
    -1 points
  28. Αρχικά ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας. Θεωρώ αυτή την ερμηνεία του νόμου λίγο ''βολική'' αν και όπως φαίνεται ο νόμος το επιτρέπει. Το πιο ισχυρό αποδεικτικό σύμφωνα με το νόμο όμως είναι οι αεροφωτογραφίες και όχι το Ε9 - διαφορετικά όλα τα κτίρια που έχουν κατασκευασθεί χωρίς άδεια θα μπορούσαν να θεωρηθούν προ του 1975 με μια απλή τροποποίηση του Ε9, άσχετα του χρόνου κατασκευής τους. 2η παρατήρηση. Βάλε την ειδικότητα σου στο προφίλ σου. Είναι υποχρεωτικό απο τους κανόνες αυτού του φόρουμ Δεν θα υπάρξει άλλη παρατήρηση για το ίδιο ζήτημα Didonis
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.